Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:07

YJB

ernestalmere schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 20:15:
Is iemand bekend met een storing in de Bluelink app. Krijg de hele dag al netwerk fout.. ook na opnieuw inloggen..
[Afbeelding]
Hier geen problemen met Bluelink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
Is iemand bekend met een storing in de Bluelink app. Krijg de hele dag al netwerk fout.. ook na opnieuw inloggen..
[Afbeelding]
Hier geen problemen, maar had laatst wel even zoiets. Navi systeem soft reset geven met paperclip was bij mij de oplossing

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Hier geen problemen maar ook wel eens gehad. Werkte vaak na een dag/paar uur wel weer.

Edit: Telefoon opnieuw opstarten kan ook helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Rugby82 op 11-08-2023 21:31 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stenbk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:36
jrk schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Dit is wel een terechte vraag en ook wel een tekortkoming eigenlijk. Waarom is dit niet beschikbaar in Bluelink? Ik zou daar ook erg graag een laadoverzicht zien (datum, duur, hoeveel KW, gem. snelheid)
In de Hyundai smart charging app kan je dat wel vinden. Niet perfect (zeker niet) maar toch wel handig. Vergeet niet dat er zo 15% laadverlies bij komt en het niet altijd accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:45
[Afbeelding]
Ik zie dat er vandaag een update beschikbaar is gesteld in de Appstore

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 11:11
Ik krijg een beetje de kriebels als ik lees wat voor problemen mensen hebben met hun nieuwe HI5. Is de ICCU nog steeds een probleem bij het nieuwe model? We wilde deze week de knoop doorhakken om er 1 aan te schaffen, maar ik word er een beetje bang van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:45
DeepM schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 11:04:
Ik krijg een beetje de kriebels als ik lees wat voor problemen mensen hebben met hun nieuwe HI5. Is de ICCU nog steeds een probleem bij het nieuwe model? We wilde deze week de knoop doorhakken om er 1 aan te schaffen, maar ik wordt er een beetje bang van.
Dit is vooral een 2022 model probleem, en belange niet bij iedereen. Is gekend en oplossen gaat onder garantie.
Ook, zoals alle fora, het zijn vooral de mensen die of zo trots zijn of problemen hebben die posten op dit forum. De Ioniq 5 is vandaag één van de meer betrouwwbare EV's op de markt (zie https://www.motorbiscuit....mall-electric-suv-market/ en https://www.consumerreports.org/join/?INTKEY=I83AA11 ... )

Dat gezegd, EV's blijven nieuwe technologie en hebben ook de trend om het nieuwste steeds te hebben, dus ook veel kans op baby-foutjes ...

project 45 was eerste versie, dan model jaar 2022 (en dat was al zeer goed gebouwd) en nu 2023 ... het meeste van die fouten zijn er wel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Inmiddels mijn app geupdate, bluelink gereset, opnieuw geactiveerd en nu werkt alles weer naar behoren.. 👌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rugby82
Ik heb zelf het 2022 model nu 11 maanden in gebruik met 30.000km op de teller en geen problemen met de ICCU.

[ Voor 11% gewijzigd door Rugby82 op 12-08-2023 13:02 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
Helaas heeft de ICCU vervanging bij mij niet direct alle problemen opgelost. De auto zit nog "in storing" na vervanging. Nu 2 weken verder na vervaning en nog steeds geen zicht op een datum dat ik hem weer op kan halen. In totaal nu bijna 2 maanden verder alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 11:11
raymens schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 13:28:
Helaas heeft de ICCU vervanging bij mij niet direct alle problemen opgelost. De auto zit nog "in storing" na vervanging. Nu 2 weken verder na vervaning en nog steeds geen zicht op een datum dat ik hem weer op kan halen. In totaal nu bijna 2 maanden verder alweer.
Klinkt als een nachtmerrie. Heb je wel een vervangende voertuig gekregen? Ik las op autoweek ergens iemand die geen vervangende voertuig had. Dat word in mijn situatie erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 09:03
Vraagje.

Ik heb net een software update uitgevoerd. Allemaal prima gegaan, alleen lijkt de plannen van de route met laadsessie niet te werken. Na lang zoeken lijkt er er op dat het probleem in de blue app link activatie zit..
Als ik nl, kies voor hyundai live, krijg ik deze melding..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uISVQOGjRJyCVjCjbSiSJsW83U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRv2gKWWDmjXkpNyysNPqTOf.jpg?f=fotoalbum_large

Vreemd want alles in de blue link app werkt (auto openen, airco aan/uit)..

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
DeepM schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

Klinkt als een nachtmerrie. Heb je wel een vervangende voertuig gekregen? Ik las op autoweek ergens iemand die geen vervangende voertuig had. Dat word in mijn situatie erg lastig.
Jazeker, er werd een nieuwe I5 gehaald als vervanging (na een beetje zeuren). Maar de Kona die ze eerst meegaven was simpelweg te klein voor mijn gezinssituatie.

Nou heb ik dus wel ook de P45 editie en dus waarschijnlijk de versie met de meeste kinderziektes. Ik zou hem er niet voor laten, verder een hele fijne auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacko01 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:00:
Vraagje.

Ik heb net een software update uitgevoerd. Allemaal prima gegaan, alleen lijkt de plannen van de route met laadsessie niet te werken. Na lang zoeken lijkt er er op dat het probleem in de blue app link activatie zit..
Als ik nl, kies voor hyundai live, krijg ik deze melding..

[Afbeelding]

Vreemd want alles in de blue link app werkt (auto openen, airco aan/uit)..

Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg..
Probeer dit eens.....

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:36
Ik krijg een beetje de kriebels als ik lees wat voor problemen mensen hebben met hun nieuwe HI5. Is de ICCU nog steeds een probleem bij het nieuwe model? We wilde deze week de knoop doorhakken om er 1 aan te schaffen, maar ik word er een beetje bang van.
MY23 77kWh RWD Lounge 19 inch, 5 maanden oud, 20.000 km, nog geen enkel issue gehad.

Ga ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-08 23:40
jrk schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:05:
Zo net terug van een rondritje Europa.... 3500km in een dikke week. Zoals gewoonlijk weer prima te doen met de IONIQ5. Blijft een heerlijke reiswagen met 130km op de auto cruisecontrol op de Deutsche Autobahn.

Volop kunnen experimenteren met de laatste versie van de navi-update met de laadplanning. Mijn conclusie?

Ik vind het niet veel toevoegen. Grootste gemis vind ik dat je geeen gewenste SoC kunt invoeren. Dat maakt het advies eigenlijk onbruikbaar als hij het zo inplant dat je met ongeveer 10% SoC aankomt in de late avond op je Hongaarse camping... Vorig jaar druk bezig geweest met ABRP en daar kan dát juist wel. Maar ABRP vind ik uiteindelijk niks, omdat ik alleen van ongeveer 15-->85 wil laden en niet van die 10 minuten laadstopjes.... (ja, ook dat kun je instellen, maar is me alsnog niet van zin). Wat me opviel is de de laadplanning zelfs binnen de laatste 30 km nóg weer verandert. Dan weer een IONITY over 20km, dan weer een ALLEGO over 25km. Werkt verwarrend en is irritant.

[...]

Veel vakantieplezier als je nog gaat!
Herken wel wat zaken na gebruik op vakantie heen en weer Italië.
Ik vind het wel praktisch, omdat je niet meer apart met apps moet werken. Grote pluspunt is het dynamisch verwerken van én omzeilen files (en Duitsland is deze zomer echt 1 grote file...) én de oplaadpunten.
Je ziet dan wel regelmatig dat het plan weer gewijzigd is, wat het combineren met een koffie- of lunchstop soms lastig maakt.
(de laadtijd is eigenlijk tekort voor een combi-stop maar nog te lang om niet gebruik te maken van de wachttijd)
Groot nadeel is inderdaad dat je niet een gewenste ondergrens van de SOC kan aangeven. Mijn ervaring met het geschatte gebruik is dat dit altijd te optimistisch wordt uitgerekend, ook al hou je dezelfde rijstijl aan. En in buitenland houd ik graag rekening met of niet werkende passen, ofwel file bij de laadpaal of kapotte laadpalen en ik ben er niet zeker van dat de I5 daar altijd de actuele informatie over heeft. Als je dan met 10%/30km pas aankomt zijn er geen andere opties meer.
Maar tijdens het rijden is het eenvoudig om rechtsonder op het navi-scherm te drukken en manueel een vroegere laadstop in te plannen. Alleen moet je er dan weer zeker van zijn dat er geen gewijzigde route gaat komen vanwege de files...

NB tips: van tevoren had ik bekeken welke aanbieders er in Italië zijn en daar laadpassen van besteld. En ook nodig gehad want ik stond dus een keer met 10% SOC langs de snelweg en de Shell en de Hyundai en noem maar op werkten niet, alleen die Italiaanse...

Tip 2 ik had een Nespresso mee om een koffie te tappen met laadstroom uit de auto. Helaas werkt dat dan niet tijdens het laden, maar de laadsessie 3 minuten verlengen voor een verse koffie had ik er wel voor over (4 min als vanwege de drukte de auto eerst even verplaatst moest worden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:43
HanKr schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:59:
[...]

Herken wel wat zaken na gebruik op vakantie heen en weer Italië.
Ik vind het wel praktisch, omdat je niet meer apart met apps moet werken. Grote pluspunt is het dynamisch verwerken van én omzeilen files (en Duitsland is deze zomer echt 1 grote file...) én de oplaadpunten.
Je ziet dan wel regelmatig dat het plan weer gewijzigd is, wat het combineren met een koffie- of lunchstop soms lastig maakt.
(de laadtijd is eigenlijk tekort voor een combi-stop maar nog te lang om niet gebruik te maken van de wachttijd)
Groot nadeel is inderdaad dat je niet een gewenste ondergrens van de SOC kan aangeven. Mijn ervaring met het geschatte gebruik is dat dit altijd te optimistisch wordt uitgerekend, ook al hou je dezelfde rijstijl aan. En in buitenland houd ik graag rekening met of niet werkende passen, ofwel file bij de laadpaal of kapotte laadpalen en ik ben er niet zeker van dat de I5 daar altijd de actuele informatie over heeft. Als je dan met 10%/30km pas aankomt zijn er geen andere opties meer.
Maar tijdens het rijden is het eenvoudig om rechtsonder op het navi-scherm te drukken en manueel een vroegere laadstop in te plannen. Alleen moet je er dan weer zeker van zijn dat er geen gewijzigde route gaat komen vanwege de files...

NB tips: van tevoren had ik bekeken welke aanbieders er in Italië zijn en daar laadpassen van besteld. En ook nodig gehad want ik stond dus een keer met 10% SOC langs de snelweg en de Shell en de Hyundai en noem maar op werkten niet, alleen die Italiaanse...

Tip 2 ik had een Nespresso mee om een koffie te tappen met laadstroom uit de auto. Helaas werkt dat dan niet tijdens het laden, maar de laadsessie 3 minuten verlengen voor een verse koffie had ik er wel voor over (4 min als vanwege de drukte de auto eerst even verplaatst moest worden...)
Eens.
Ik heb de auto nog maar 1 maand en nog maar 1 middel lange tocht naar Manchester achter de rug, maar…
Eerlijk gezegd is het bereik groter dan “hoe lang ik zonder stop wil rijden”.
Uiteindelijk plande ik gewoon de route, en liet dan op het middenschermpje “parkeerplaatsen op de route” zien. (Kies “detail”). Per parkeerplaats staat dan of er een dc/hpc charger is, en ook of er een restaurant is. Vanuit dat overzicht is het vrij eenvoudig een keuze te maken.
Mijn vrouw checkte op telefoon via googlemaps soms de actuele status. Er bleken eigenlijk altijd meer laad mogelijkheden dan de auto aangaf (hagel nieuw ook).
“Parkeerplaatsen op de route” schermpje vind ik echt super handig. Wel afstand weergave op “cumulatief” zetten.

Nespresso machine al gekocht. Maar dat wordt iets voor een echt lange tocht.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Je vindt deze 1:43 schaalmodellen op eBay in 3 kleuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4wo5OxiwuDP10AkgMkev0kpJkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oU4wC80ez2zzVknm0vk7ZmzV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
Uitspraken doen over hoe vaak iets voor komt is zonder harde data erg lastig te doen door forum bezoekers. That being said, bij navraag bij mijn dealer of ze veel ICCU problemen tegen kwamen stelden ze dat het niet zo vaak voor kwam procentueel gezien.
Je kan zelf ook rondvragen bij dealers (ook Kia) maar hoe transparant ze zullen zijn blijft natuurlijk de vraag.
Hoe dan ook heb ik de indruk dat dit topic overwegend vol zit met tevreden rijders. De auto is niet perfect en er zijn kinderziektes. Wanneer je de andere topics leest zie je dat de Ioniq 5 daar niet uniek in is.
Liefhebbers letten op details en Nederlandse cultuur is een klaagcultuur. Dat dit topic veelal klachten heeft geeft dus mogelijk een vertekend beeld over algemene tevredenheid over de auto.

Wanneer ik weer zou moeten overwegen de auto aan te schaffen zou ik dezelfde beslissing nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Razwer op 13-08-2023 10:38 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Bijna €75 (incl verzending) + importheffing (douane services zijn niet inclusief bij dit aanbod) (~€12 BTW en inklaringskosten is afhankelijk van de bezorgdienst, laagste tarief is €6) losse pols dus €90 netto.
Dat is wel flink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Heeft iemand hier ervaring met velgen? Ik heb een overeenkomst gesloten voor een (voor mij) nieuwe PJ45. Ik ben alleen niet zo'n fan van de standaard 20" velgen, en ben op zoek naar andere. Volgens de accessoirelijst van Hyundai zijn voor de IONIQ5 de volgende velgen beschikbaar:
  • 'Yangju' in 2 kleuren, 19"
  • 'Yongin' in 2 kleuren, 20"
  • Standaard 19"
  • Standaard 20" (deze zitten nu onder mijn auto)
In de accessoirelijst van de IONIQ6 staan de 'Yangju' en 'Yongin' ook, maar zie ik ook de 'Rebel' staan. En als de 'Yangju' en 'Yongin' blijkbaar onder zowel de IONIQ5 als IONIQ6 passen, dan zal dat voor de 'Rebel' ook zijn, denk ik. En die vind ik wel mooi.

Even Googelen leerde dat dit de 'G.M.P. Rebel 2185' velgen zijn, en daar is een TUV testrapport van. Daar staan inderdaad de IONIQ5 en IONIQ6 als compatible omschreven, maar zie ik conflicterende informatie. Voor de IONIQ5 staat een 'kW-Bereich' van 42-81, maar volgens mij is er geen IONIQ5 met minder dan 100kW aan vermogen. Tenzij het hier om het batterypack gaat, al vind ik dat dan weer gek omdat dat normaal kWh zou moeten zijn en ze bijvoorbeeld ook de Kia Sorento PHEV benoemen met 195kW, wat wel klopt met het motorvermogen van die auto.

Tegelijkertijd staat er in aanwijzing 57 van het document "Diese Rad-/Reifen-Kombination(en) ist (sind) zulässig an Fahrzeugausführungen mit Front bzw. Heck-Antrieb und Allradantrieb (z.B. 2WD, 4WD, Quattro, Syncro, 4-Matic, 4x4, o.ä.)". Ofwel... Weer wel compatible met alle IONIQ5's?

Iemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
Stefannn schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:29:
[...]
Mijn vrouw checkte op telefoon via googlemaps soms de actuele status. Er bleken eigenlijk altijd meer laad mogelijkheden dan de auto aangaf (hagel nieuw ook).
Hoe zoek je op Google maps best naar (snel)laders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:41
redah schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:26:
Heeft iemand hier ervaring met velgen? Ik heb een overeenkomst gesloten voor een (voor mij) nieuwe PJ45. Ik ben alleen niet zo'n fan van de standaard 20" velgen, en ben op zoek naar andere. Volgens de accessoirelijst van Hyundai zijn voor de IONIQ5 de volgende velgen beschikbaar:
  • Standaard 19"
In de accessoirelijst van de IONIQ6 staan de 'Yangju' en 'Yongin' ook, maar zie ik ook de 'Rebel' staan. En als de 'Yangju' en 'Yongin' blijkbaar onder zowel de IONIQ5 als IONIQ6 passen, dan zal dat voor de 'Rebel' ook zijn, denk ik. En die vind ik wel mooi.

Even Googelen leerde dat dit de 'G.M.P. Rebel 2185' velgen zijn, en daar is een TUV testrapport van. Daar staan inderdaad de IONIQ5 en IONIQ6 als compatible omschreven, maar zie ik conflicterende informatie. Voor de IONIQ5 staat een 'kW-Bereich' van 42-81, maar volgens mij is er geen IONIQ5 met minder dan 100kW aan vermogen. Tenzij het hier om het batterypack gaat, al vind ik dat dan weer gek omdat dat normaal kWh zou moeten zijn en ze bijvoorbeeld ook de Kia Sorento PHEV benoemen met 195kW, wat wel klopt met het motorvermogen van die auto.

Tegelijkertijd staat er in aanwijzing 57 van het document "Diese Rad-/Reifen-Kombination(en) ist (sind) zulässig an Fahrzeugausführungen mit Front bzw. Heck-Antrieb und Allradantrieb (z.B. 2WD, 4WD, Quattro, Syncro, 4-Matic, 4x4, o.ä.)". Ofwel... Weer wel compatible met alle IONIQ5's?

Die Rebel 2185 zijn toch 21 inch, niet 20 inch? Verder denk ik dat ze het 30 minuten maximum vermogen bedoelen, voor mijn 72kWh versie is dat 76kW, dat geldt denk ik ook voor Project 45.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 11-09 22:38
Razwer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:43:
[...]

Bijna €75 (incl verzending) + importheffing (douane services zijn niet inclusief bij dit aanbod) (~€12 BTW en inklaringskosten is afhankelijk van de bezorgdienst, laagste tarief is €6) losse pols dus €90 netto.
Dat is wel flink...
Even goed zoeken. Ik heb twee weken geleden via Ebay gekocht voor 60 euro all in. Het is maar net of je het wel/niet waard vindt. Die dingen zijn net zo exclusief als de echte auto. Als deze weer uitverkocht zijn, moet je weer een jaar wachten tot je ze weer kunt krijgen.

Voor de vakantiegangers die naar Lake Como zijn geweest Hoe was jullie laad ervaring? Zie bijna geen speedchargers rondom de lake. Zie weinig 1 en 3 fase opladers over het algemeen (rondom Mennagio, Bellagio en Varenna), weet niet of deze allemaal compatibel zijn met mijn MKB Brandstof (travelcard) en/of ANWB laadpass. Had via Reddit gelezen om in ieder geval Be Charge en JuicePass Enterprise te installeren, deze zouden het meest compatibel moeten zijn met Italie.

[ Voor 27% gewijzigd door Xmoo op 13-08-2023 17:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefannn
Pimmetje223 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:40:
[...]

Hoe zoek je op Google maps best naar (snel)laders?
Zoeken
Catagorie naar rechts scrollen
“More”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JlABicOj1QPF93SUS0nHF7r3PGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rJt4TgLbRtOsrxBYzuS0r98.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWQhGMosIzpAHxJAbNnTcRqOY7E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D889Y39VLmtt8RaFawgISftG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGM64NRQZ1AHcfKbWOaIYTX8Yf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNFeA1XJRibcOhFM9Tw5gG3f.jpg?f=fotoalbum_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
MB1962 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:42:

Die Rebel 2185 zijn toch 21 inch, niet 20 inch? Verder denk ik dat ze het 30 minuten maximum vermogen bedoelen, voor mijn 72kWh versie is dat 76kW, dat geldt denk ik ook voor Project 45.
Je hebt gelijk. De 20" versie (2085) noemt in het TUV testrapport zowel de IONIQ5 als 6 niet. Terwijl de accessoiregids van de IONIQ6 ze toch echt als 20" vermeldt.

Maar goed, ik ga er van uit dat de 2085 het ook wel onder de IONIQ5 zal doen. 800kg per velg moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
redah schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:26:
  • Standaard 19"

Die zou ik wel aandurven. Mechanisch past het allemaal (steek, naaf, ET, etc.). Die kW’s kan ik ook niet plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

HanKr schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:59:
[...]

...

Ha die heb ik ook! En hoewel de hele auto vol gepakt, tóch het koffie-apparaat goed bereikbaar. Inderdaad jammer dat deze tijdens het laden niet werkt, daarom Tip 3: zet je bakkie Nespresso vóór het laden, dan kun je tijdens het laden je gruwelijk hete koffie koud blazen. Wanneer je de koffie op hebt, is het laden al weer een heel eind op weg!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

stenbk schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:19:
[...]

In de Hyundai smart charging app kan je dat wel vinden. Niet perfect (zeker niet) maar toch wel handig. Vergeet niet dat er zo 15% laadverlies bij komt en het niet altijd accuraat is.
die heb ik niet.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Volgens mij heb ik enige tijd geleden berichten gezien van andere berijders over de front radar.
Op weg in Duitsland kreeg ik op de snelweg (bij 100 km/uur) de melding 'Controleer veiligheidssystemen aan voorkant'. Daarna werkte de cruise control niet meer en andere daaraan gerelateerde systemen.

Terug in Nederland gebeld met Broekhuis in Almere. Deze gaf aan dat dit probleem ontstaat wanneer het bumper een tik heeft gehad en ze verwijzen me naar een schadebedrijf om het bumper te demonteren. Ze wilden de auto niet uitlezen. Bij mijn weten heb ik niks geraakt en er is ook absoluut geen schade aan mijn bumper. Ik ga er daarom vanuit dat de front radar het begeven heeft (software- of hardwarematig).
Hyundai Wittenberg in Hilversum gebeld en daar kan ik wel terecht om de auto uit te lezen. Wat zijn de ervaringen van anderen die dit probleem hadden?

[ Voor 0% gewijzigd door cvanmansom op 14-08-2023 09:52 . Reden: Dealernaam verkeer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
cvanmansom schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:46:
Volgens mij heb ik enige tijd geleden berichten gezien van andere berijders over de front radar.
Op weg in Duitsland kreeg ik op de snelweg (bij 100 km/uur) de melding 'Controleer veiligheidssystemen aan voorkant'. Daarna werkte de cruise control niet meer en andere daaraan gerelateerde systemen.

Terug in Nederland gebeld met Boekhorst in Almere. Deze gaf aan dat dit probleem ontstaat wanneer het bumper een tik heeft gehad en ze verwijzen me naar een schadebedrijf om het bumper te demonteren. Ze wilden de auto niet uitlezen. Bij mijn weten heb ik niks geraakt en er is ook absoluut geen schade aan mijn bumper. Ik ga er daarom vanuit dat de front radar het begeven heeft (software- of hardwarematig).
Hyundai Wittenberg in Hilversum gebeld en daar kan ik wel terecht om de auto uit te lezen. Wat zijn de ervaringen van anderen die dit probleem hadden?
mijn auto staat bij broekhuis almere ivm de frontradar, deze is besteld, maar ik heb nog geen levertijd doorgekregen, wel lang waarschijnlijk. gebeurde ook uit het niets, geen geluid gehoord van een steentje/vogeltje of iets (was ook een lege snelweg). ik had gelezen dat het een weerstandje is wat stuk gaat (spanningspiek ofzo). spontaan stuk dus. zelfde meldingen als wat je omschrijft.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terug in Nederland gebeld met Boekhorst in Almere. Deze gaf aan dat dit probleem ontstaat wanneer het bumper een tik heeft gehad en ze verwijzen me naar een schadebedrijf om het bumper te demonteren. Ze wilden de auto niet uitlezen. Bij mijn weten heb ik niks geraakt en er is ook absoluut geen schade aan mijn bumper. Ik ga er daarom vanuit dat de front radar het begeven heeft (software- of hardwarematig).
Wat een onzin verhaal van de dealer. De front radar is waarschijnlijk gewoon stuk. Je kunt het met OBDII dongle ook zelf uitlezen dat er iets mis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
De afgelopen week valt mij op dat bij rijden met i-pedal (losse pols) 1 op de 100 keer stil staan de auto heel licht blijft doorrollen en dus niet compleet tot stilstand komt totdat ik op de rem trap. Iets wat niet nodig zou zijn bij gebruik van i-pedal.
Komt dit gedrag bekend voor bij i-pedal gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

Tiggy80 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:51:
[...]

mijn auto staat bij broekhuis almere ivm de frontradar, deze is besteld, maar ik heb nog geen levertijd doorgekregen, wel lang waarschijnlijk. gebeurde ook uit het niets, geen geluid gehoord van een steentje/vogeltje of iets (was ook een lege snelweg). ik had gelezen dat het een weerstandje is wat stuk gaat (spanningspiek ofzo). spontaan stuk dus. zelfde meldingen als wat je omschrijft.
Interessant dat ze bij jou de auto wel uit wilden lezen (ik had Broekhuis gebeld - Boekhorst is het schadebedrijf waar ik vandaag langs ben geweest voor controle). Het schadebedrijf moest heel hard lachen toen ze mijn intacte bumper zagen en waren echt niet van plan het bumper te demonteren. Ik heb nu de afspraak staan in Hilversum om de auto uit te lezen.
Begrijp ik dat je auto daar fysiek nu wacht op de front radar en je een vervangende auto hebt? Ik rijd er nu namelijk al drie weken mee door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

ZuinigeRijder schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Wat een onzin verhaal van de dealer. De front radar is waarschijnlijk gewoon stuk. Je kunt het met OBDII dongle ook zelf uitlezen dat er iets mis is.

Mee eens - en ja, had ik ook al gedaan met CarScanner. Inmiddels een afspraak bij de dealer in Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
cvanmansom schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

Interessant dat ze bij jou de auto wel uit wilden lezen (ik had Broekhuis gebeld - Boekhorst is het schadebedrijf waar ik vandaag langs ben geweest voor controle). Het schadebedrijf moest heel hard lachen toen ze mijn intacte bumper zagen en waren echt niet van plan het bumper te demonteren. Ik heb nu de afspraak staan in Hilversum om de auto uit te lezen.
Begrijp ik dat je auto daar fysiek nu wacht op de front radar en je een vervangende auto hebt? Ik rijd er nu namelijk al drie weken mee door.
idd, het is niet het eerste dingetje wat ik met de auto had en ben dus wat minder blij/duidelijk geweest. zodoende dus een coulante reactie van de dealer.

Ik snap die reactie van het schade bedrijf wel ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Razwer schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:03:
De afgelopen week valt mij op dat bij rijden met i-pedal (losse pols) 1 op de 100 keer stil staan de auto heel licht blijft doorrollen en dus niet compleet tot stilstand komt totdat ik op de rem trap. Iets wat niet nodig zou zijn bij gebruik van i-pedal.
Nee, ik rijd altijd met i-pedal als ik de auto meeheb en stilstand = stilstand of dat nou een vlakke ondergrond of een helling is.

Blijft het pedaal niet ergens achter hangen, een mat oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:03
Ook hier geen problemen met i pedal bemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-06-2024
hulpvraag: Android Auto full screen???

Deze week heb ik de telefoon van mijn vrouw aan haar gebruikersaccount van De Auto gekoppeld en tot mijn blijde verbazing werkt Android Auto opeens in full screen modus.

Dit zou ik zelf ook graag willen hebben, dus ik heb vanalles geprobeert (mijn telefoon te updaten etc.), maar ik krijg het niet voor mekaar, terwijl we allebei hetzelfde merk/model/type telefoon hebben.

Om het verhaal nog gekker te maken: als ik met mijn telefoon op het gebruikersaccount van mijn vrouw in de auto rijd, dan heb ik wel full screen AA, maar zodra ik naar mijn eigen gebruikersaccount switch gaat ie weer terug naar 2/3 AA en 1/2 AA-logo scherm.

Iemand een tip/ervaring/idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Terug in Nederland gebeld met Broekhuis in Almere. Deze gaf aan dat dit probleem ontstaat wanneer het bumper een tik heeft gehad en ze verwijzen me naar een schadebedrijf om het bumper te demonteren. Ze wilden de auto niet uitlezen. Bij mijn weten heb ik niks geraakt en er is ook absoluut geen schade aan mijn bumper. Ik ga er daarom vanuit dat de front radar het begeven heeft (software- of hardwarematig).
Je hebt de melding niet gehad in heel slecht weer? Want dan geeft ie om die reden tijdelijk de geest.
Wanneer de Frontradar stuk is, blijf je permanent een foutmelding houden in je display. Je kunt ook zelf met een OBDII dongle deze code uitlezen. Als je daar deze foutcode hebt, dan is het geen zaak voor een schadebedrijf, maar voor een dealer. Heeft helemaal niks met schade te maken! Levertijd kan lang duren, maar sommige dealers inmiddels ook op voorraad, wegens structurele problemen. Misschien belrondje of via Hyundai NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

dodgydutchy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:12:

Deze week heb ik de telefoon van mijn vrouw aan haar gebruikersaccount van De Auto gekoppeld en tot mijn blijde verbazing werkt Android Auto opeens in full screen modus.

Dit zou ik zelf ook graag willen hebben, dus ik heb vanalles geprobeert (mijn telefoon te updaten etc.), maar ik krijg het niet voor mekaar, terwijl we allebei hetzelfde merk/model/type telefoon hebben.

Om het verhaal nog gekker te maken: als ik met mijn telefoon op het gebruikersaccount van mijn vrouw in de auto rijd, dan heb ik wel full screen AA, maar zodra ik naar mijn eigen gebruikersaccount switch gaat ie weer terug naar 2/3 AA en 1/2 AA-logo scherm.

Raar verhaal. Als het wel bij je vrouw's account werkt, dan ligt het dus niet aan de telefoon. Misschien dan je account verwijderen en een nieuwe weer maken?
Ik dacht dat iedereen inmiddels wel AA-coolwalk heeft sinds dit jaar of zo? Dat je daar nu pas achter komt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:50
dodgydutchy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:12:

Per gebruikersaccount is mogelijk in de standaard Multimedia instellingen van de I5 in te stellen, of je split screen wilt kijken of niet. Controleer of tussen beide I5 accounts hierin een verschil zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Het was eens zo dat bij inpluggen van de usb kabel met de iPhone, CarPlay direct op het scherm verscheen. Nu is dat niet meer zo. Ik moet eerst het icoon van CarPlay aanraken op het scherm.

Is hier ergens een instelling voor?

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
jrk schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Je hebt de melding niet gehad in heel slecht weer? Want dan geeft ie om die reden tijdelijk de geest.
Wanneer de Frontradar stuk is, blijf je permanent een foutmelding houden in je display. Je kunt ook zelf met een OBDII dongle deze code uitlezen. Als je daar deze foutcode hebt, dan is het geen zaak voor een schadebedrijf, maar voor een dealer. Heeft helemaal niks met schade te maken! Levertijd kan lang duren, maar sommige dealers inmiddels ook op voorraad, wegens structurele problemen. Misschien belrondje of via Hyundai NL?
ik heb met heel slecht weer nog geen problemen gehad, alleen bij plaksneeuw op de "grill". maar zware regen alsof ik onderwater rijd gaf nooit problemen voor de SCC dan wel veiligheidssystemen aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
Tiggy80 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:42:
[...]

ik heb met heel slecht weer nog geen problemen gehad, alleen bij plaksneeuw op de "grill". maar zware regen alsof ik onderwater rijd gaf nooit problemen voor de SCC dan wel veiligheidssystemen aan de voorkant.
Bedoel je sneeuw op de "grille" of op de camera in de voorruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
dodgydutchy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

De radar zit in de "grille".
De camera bij de binnenspiegel is voor LFA/LKA
FCA zou weleens gebruik kunnen maken van radar (auto's) + camera (voetgangers en fietsers)

Edit: uitval van rijhulp/veiligheidssystemen bij sneeuwval herken ik, maar bij hevige regenval heb ik er ook geen last van.

Edit 2: of uitval komt door sneeuw op grille of voorruit is wel een interessante. Ik denk door sneeuw op de radar, want na de sneeuwbui blijft het probleem totdat je de grille schoonveegt. Het ligt dus niet aan het zicht van de camera.

[ Voor 33% gewijzigd door nietwijk op 14-08-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
dodgydutchy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Grille idd, camera kun je schoon krijgen met de ruitenwissers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Tiggy80 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Grille idd, camera kun je schoon krijgen met de ruitenwissers
Ik heb het deze zomer gehad op de terugweg uit Frankrijk. Het goot als een malle en op een gegeven moment wat meldingen van systemen die het niet naar hun zin hadden. Het is vanzelf weggegaan. 2e keer dat dat gebeurde. Toevallig het jaar daarvoor op terugweg uit Frankrijk;) Toen goot het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-09 10:06

Blucky

Still tweaking my profile

Ja ook bij mij bekend (Kia Ev 6), ik rij altijd met I-pedal en heel af en toe rolt hij weerstandsloos door (onder de 5km enkel bij stoplicht). Voornamelijk als ik aan het spelen ben met gaspedaal voor het rode stoplicht, wil het nog wel eens voorkomen. Misschien eens proberen om je voet volledig van het pedaal te halen?

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
McRizzo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:25:
[...]

Ik heb het deze zomer gehad op de terugweg uit Frankrijk. Het goot als een malle en op een gegeven moment wat meldingen van systemen die het niet naar hun zin hadden. Het is vanzelf weggegaan. 2e keer dat dat gebeurde. Toevallig het jaar daarvoor op terugweg uit Frankrijk;) Toen goot het ook.
Zelfde gehad vanuit Manchester vorige maand.
Na 2 uur rijden in extreme regen hield het er mee op. Ik was al aardig in mineur, maar toen het wat minder hard regende deed het het na een kwartier vanzelf weer.
Ik ben er niet extreem gerust op maar goed. Ik kan er nu ook helemaal niks aan doen verder.
Sindsdien nul storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

mdeiman schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:27:
Het was eens zo dat bij inpluggen van de usb kabel met de iPhone, CarPlay direct op het scherm verscheen. Nu is dat niet meer zo. Ik moet eerst het icoon van CarPlay aanraken op het scherm.

jazeker, die is er wel degelijk, maar ik kan hem zo even niet reproduceren. Mocht je hem niet zien wanneer je telefoon is aangekoppeld, dan verschijnt deze menu optie wellicht wel als je 'm afkoppelt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
I5 uit 22 met 60.000 km in 20 maanden. Dit jaar nog naar Malaga gereden. Nada problemo.

Laat je niet afschrikken. Het is een heerlijke reisauto. Nog steeds blij met deze keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
de meester01 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:57:
[...]

Nee, ik rijd altijd met i-pedal als ik de auto meeheb en stilstand = stilstand of dat nou een vlakke ondergrond of een helling is.

Blijft het pedaal niet ergens achter hangen, een mat oid ?
Nee ik weet zeker dat het pedaal vrij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
Blucky schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:28:
[...]

Ja ook bij mij bekend (Kia Ev 6), ik rij altijd met I-pedal en heel af en toe rolt hij weerstandsloos door (onder de 5km enkel bij stoplicht). Voornamelijk als ik aan het spelen ben met gaspedaal voor het rode stoplicht, wil het nog wel eens voorkomen. Misschien eens proberen om je voet volledig van het pedaal te halen?
Ik zal er wat meer op letten, maar idd bij stoplicht en heel lage snelheid. Tnx iig voor het delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfjvanveen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
K-Jay schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:33:
Meer mensen die problemen hebben met Bluelink? Sinds afgelopen woensdag krijg ik error [515] "Netwerkfout" als ik een update vraag in de Bluelink app.

Verdere observaties:
  • Batterijstatus en range worden wel correct bijgewerkt in de app. Dus er is nog wel wat communicatie. Maar bijvoorbeeld de locatie van de auto wordt niet meer bijgewerkt
  • In de auto is er geen verkeersinformatie meer in het navigatiesysteem. Volgens de auto heb ik deze service "uitgeschakeld in de mobiele app"
Zelf al geprobeerd:
  • Infotainment reset in de auto met de punt van een pen
  • 12V accu even losgehad
  • Bluelink-app op mijn telefoon is up-to-date
Net ook deze vraag gesteld aan bluelink@hyundai-europe.com
Ik had dit vandaag ook. Hyundai live werkte ook niet meer op m’n auto.
Vanmiddag op m’n iPhone naar instellingen dan servicelijst. Vinkje ota uitgezet. Verzonden en weer aangezet. Weer verzonden en toen deed alles het weer.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:41
jrk schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 18:07:
[...]

jazeker, die is er wel degelijk, maar ik kan hem zo even niet reproduceren. Mocht je hem niet zien wanneer je telefoon is aangekoppeld, dan verschijnt deze menu optie wellicht wel als je 'm afkoppelt?
Bij losgekoppelde telefoon ga je met de knop "telefoon projectie" naar de instellingen daarvan. Daar staat een vinkje voor "gebruik split screen". Wordt blijkbaar in de profielen bewaard.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82

Wel eerst geprobeerd de sensoren in de bumper schoon te maken? Dat heeft bij mij al een keer geholpen. Slecht weer of te vuile sensoren kunnen dit ook veroorzaken in plaats van dat er direct iets kapot is.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Rugby82 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Wel eerst geprobeerd de sensoren in de bumper schoon te maken? Dat heeft bij mij al een keer geholpen. Slecht weer of te vuile sensoren kunnen dit ook veroorzaken in plaats van dat er direct iets kapot is.
Mij is opgevallen dat de parkeersensoren en knopje van de laadklep niet volledig waterdicht zijn en niet goed tegen overmatig vocht kunnen. Zowel laadklep knop als parkeersensoren zijn bij mij problematisch geweest na enthousiast gebruik van de hogedruk reiniger en flinke regenbuien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

Rugby82 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:05:
[...]

Ik heb voorheen - ook bij slecht weer en vuil op het bumper - nooit problemen gehad met de front-radar. De parkeersensoren zijn een ander verhaal, die gaan voor af en toe spontaan af (bij stilstand) als er vuil of water op of omheen zit. Het is echt een hardware-probleem, ik rijd er nu al meer dan drie weken mee door. Als het weer- of vuilafhankelijk was, zou het af en toe nog moeten werken en dat doet het niet. Volgende week ga ik naar Wittenberg in Hilversum om de auto uit te laten lezen en te horen hoe snel ze dit kunnen oplossen. Ik heb de auto zelf ook al uitgelezen en kreeg een duidelijke foutmelding op de front-radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goztow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 00:07
Ik ben sinds een maandje trotse bezitter van een ioniq 5 Balance. Ik wou vandaag eens proberen om de auto zelf uit de garage te laten rijden. Ik ga naast de wagen staan en houd de knop van de afstandbediening in om de auto vanop afstand aan te leggen (onderste knop) en... niks gebeurt. De wagen eens aangelegd en afgelegd en opnieuw geprobeerd en nog steeds niks. Nochtans had het gewerkt toen de dealer de demonstratie gaf (al had hij ook twee keer moeten proberen).

Doe ik iets mis? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
Goztow schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:33:
Ik ben sinds een maandje trotse bezitter van een ioniq 5 Balance. Ik wou vandaag eens proberen om de auto zelf uit de garage te laten rijden. Ik ga naast de wagen staan en houd de knop van de afstandbediening in om de auto vanop afstand aan te leggen (onderste knop) en... niks gebeurt. De wagen eens aangelegd en afgelegd en opnieuw geprobeerd en nog steeds niks. Nochtans had het gewerkt toen de dealer de demonstratie gaf (al had hij ook twee keer moeten proberen).

Doe ik iets mis? Tips?
Heb je er een aftermarket alarm in laten bouwen voor de verzekering? In mijn geval zorgt de extra startonderbreker er voor dat deze functie niet meer werkt. Je moet immers de auto op slot zetten om hem te laten rijden. Spijtig.
Indien het niet het geval is zal je mogelijk niet de juiste procedure volgen.
Uit mijn hoofd:
Auto op slot
Motor start knop 5 seconden drukken
Pijltje vasthouden welke richting de auto moet.
Je moet echt dicht bij de auto blijven om dit te laten werken
5+ meter afstand werkt het niet

YouTube: Hyundai Ioniq 5 | Move your car remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Goztow Zie topic start link: Remote de auto voor en achteruit laten rijden/inparkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goztow
Dank voor de reacties ik zal zo opnieuw proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
Goztow schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:33:
Ik wou vandaag eens proberen om de auto zelf uit de garage te laten rijden. Ik ga naast de wagen staan en houd de knop van de afstandbediening in om de auto vanop afstand aan te leggen (onderste knop) en... niks gebeurt. De wagen eens aangelegd en afgelegd en opnieuw geprobeerd en nog steeds niks. Nochtans had het gewerkt toen de dealer de demonstratie gaf (al had hij ook twee keer moeten proberen).
Eerst op slot drukken. Ook als hij al op slot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik zie dat ze in India bezig zijn met het uitrollen van de Q2 update "+|23Q2|NEEV.IND.S5W_M.V004.001.230628|HM|2022_IONIQ5_IN|1690|0"
Deze is compatibel met de europese autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
jrk schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Raar verhaal. Als het wel bij je vrouw's account werkt, dan ligt het dus niet aan de telefoon. Misschien dan je account verwijderen en een nieuwe weer maken?
Ik dacht dat iedereen inmiddels wel AA-coolwalk heeft sinds dit jaar of zo? Dat je daar nu pas achter komt?
Account verwijderen niet nodig gelukkig, het bleek een instelling te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
Amersfoort schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Per gebruikersaccount is mogelijk in de standaard Multimedia instellingen van de I5 in te stellen, of je split screen wilt kijken of niet. Controleer of tussen beide I5 accounts hierin een verschil zit.
Dit was de oplossing, dankjewel @Amersfoort. Soms kan het heel simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
MB1962 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 07:47:
[...]

Bij losgekoppelde telefoon ga je met de knop "telefoon projectie" naar de instellingen daarvan. Daar staat een vinkje voor "gebruik split screen". Wordt blijkbaar in de profielen bewaard.
idd! En profiel wisselen kan pas bij stilstaande auto.

[ Voor 7% gewijzigd door dodgydutchy op 15-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
mdeiman schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:27:

Bij Androit Auto zit dit vinkje in het instellingen menu van Android Auto zelf, bij Appel weet ik het niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Xmoo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 12:50:
Ik zie dat ze in India bezig zijn met het uitrollen van de Q2 update "+|23Q2|NEEV.IND.S5W_M.V004.001.230628|HM|2022_IONIQ5_IN|1690|0"
Deze is compatibel met de europese autos.
Is dat een update die met ota of usb te upgraden is?
En enig idee wat erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Stefannn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

Is dat een update die met ota of usb te upgraden is?
En enig idee wat erin zit?
Momenteel alleen via USB. Nee ik weet niet wat de verbeteringen zijn. De changelogs op de update pagina zijn erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14

Hier precies hetzelfde probleem. Ik rijd rustig op de snelweg op de cruise control, tot de auto plots hard afremt (i-pedal) en dezelfde storing aangeeft. Geen frontradar en geen cruise control meer.

Ik heb de auto een jaar, en heb de afgelopen maanden een keer of 4 gehad dat er spontaan allerlei waarschuwingen afgaan, van alle veiligheidssystemen achter elkaar. Van frontradar via HDA en cruise control tot parkeersensoren. Na tien minuten verdwijnen de meldingen ook weer. Maar sinds twee weken geleden blijft de melding over de veiligheidssystemen aan de voorkant staan.

De dealer heeft de auto uitgelezen en geconcludeerd dat de frontradar kapot is. Hij wordt besteld en ik mag over 3 weken terugkomen. Het allergekste is dat de foutmelding sinds zondag weer weg is, en de cruise control weer werkt. Ik heb dus 3 weken met een foutmelding over de frontradar rondgereden, en nu lijkt hij weer even te werken. Hoe lang gaat dit heen en weer tussen wel en niet werken? De tijd zal het leren.

Ik ben in het algemeen heel tevreden over de auto (design, comfort, ruimte), maar heb in een jaar al meer storingen gehad dan met 8 jaar Toyota rijden. Een beetje een dubbel gevoel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
roland83 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:14:
[...]

Ik ben in het algemeen heel tevreden over de auto (design, comfort, ruimte), maar heb in een jaar al meer storingen gehad dan met 8 jaar Toyota rijden. Een beetje een dubbel gevoel dus.
Herkenbaar :+ dit was ook precies wat ik aan de dealer liet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Herkenbaar in vergelijking met Toyota maar het tegenovergestelde van die waardeloze Franse bende genaamd Peugeot waar mijn vorige auto van was.

[ Voor 11% gewijzigd door Rugby82 op 15-08-2023 16:35 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14
Rugby82 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:35:
Herkenbaar in vergelijking met Toyota maar het tegenovergestelde van die waardeloze Franse bende genaamd Peugeot waar mijn vorige auto van was.
Zeker. Ik heb zelf geen Peugeot (of ander PSA-product) gehad, maar ken de spookverhalen van kennissen. Nu PSA is opgegaan in Stellantis is de kwaliteit wel wat beter geworden. Maar goed, we dwalen af.

Ik ga over een tijdje van de dealer horen wat er nu precies aan de hand is, voor hetzelfde geld is ergens een aansluiting losgeraakt of is er een storing ergens buiten de radar, die wel invloed heeft op de werking van de radar. Gezien het feit dat de radar het bij mij opeens weer doet, gaat het er niet in dat de radar zelf kapot is. Misschien is er toch iets waar vocht of vuil op is gekomen. Dat mag de dealer uitzoeken, ik ben blij met 5 jaar onbeperkte garantie op dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Xmoo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:02:
[...]

Momenteel alleen via USB. Nee ik weet niet wat de verbeteringen zijn. De changelogs op de update pagina zijn erg slecht.
Ok… ik ben nog wat nieuw..
Vorige sw heb ik via usb gedaan, dat was geen probleem.
Maar je zegt “compatibel met eu” dat is toch iets anders dan “is eu”.
Eerlijk gezegd ben ik huiverig om als eerste te upgraden, en ik wil zeker geen andere regio testen dan “eu”.

Ehhhh… wilde je gewoon alvast warm maken voor wat gaat komen?? —>> gaaf!!!!
Of is de suggestie om het te testen?? —>> dat durf ik zo dus niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Stefannn schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 17:58:
[...]

Ok… ik ben nog wat nieuw..
Vorige sw heb ik via usb gedaan, dat was geen probleem.
Maar je zegt “compatibel met eu” dat is toch iets anders dan “is eu”.
Eerlijk gezegd ben ik huiverig om als eerste te upgraden, en ik wil zeker geen andere regio testen dan “eu”.

Ehhhh… wilde je gewoon alvast warm maken voor wat gaat komen?? —>> gaaf!!!!
Of is de suggestie om het te testen?? —>> dat durf ik zo dus niet aan.
Je mag het zelf invullen. Binnen de Ioniq5 heb je twee infotainment systemen. 1. Mobis (Android) 2. OpenEmbedded (Linux). Je kunt de updates downloaden en installeren. Hij is slim genoeg om dingen over te slaan tijdens de installatie die niet van toepassing zijn voor jouw systeem. Bijvoorbeeld in dit geval zal hij de mappen niet updaten want jij komt niet uit India.

Hoe weet je wel systeem jij hebt? Mobis is enkel alleen maar Korea en Amerika (incl Canada volgens mij). Alle overige gebruiken OpenEmbedded Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
Hoi allen,

Ik ben op het moment aan het kijken voor dakdragers en -koffers maar zie door de bomen het bos niet meer.

In hoeverre moeten de dragers afgestemd zijn op de koffer? Of kan ik ook goedkopere dragers van een ander merk gebruiken met bv een Thule dakkoffer.

En heeft er iemand nog een goede tip voor een dakkoffer/drager combinatie voor de ioniq. Bij voorkeur 1 van ongeveer 400-450 liter. Er hoeven geen ski’s in btw.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Xmoo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Je mag het zelf invullen. Binnen de Ioniq5 heb je twee infotainment systemen. 1. Mobis (Android) 2. OpenEmbedded (Linux). Je kunt de updates downloaden en installeren. Hij is slim genoeg om dingen over te slaan tijdens de installatie die niet van toepassing zijn voor jouw systeem. Bijvoorbeeld in dit geval zal hij de mappen niet updaten want jij komt niet uit India.

Hoe weet je wel systeem jij hebt? Mobis is enkel alleen maar Korea en Amerika (incl Canada volgens mij). Alle overige gebruiken OpenEmbedded Linux.
Heb je het zelf al gedaan? Gewoon in de "Navigation Updater" de regio naar India zetten, downloaden en installeren in de auto?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goztow
Het is trouwens gelukt dankzij de tips hier om de ioniq 5 vanop afstand te bedienen. Dank u!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RobbieB schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:26:
[...]
In hoeverre moeten de dragers afgestemd zijn op de koffer? Of kan ik ook goedkopere dragers van een ander merk gebruiken met bv een Thule dakkoffer.
Beetje offtopic dit maar die hoef je niet 100% op elkaar af te stemmen, maar ze moeten wel compatible zijn. Als je een dakkoffer koopt dan heeft die namelijk een bepaalde maximum breedte van de dragerstang waarop de koffer bevestigd kan worden. Als de stangen breder zijn dan past het dus echt niet. Dat is bij mijn weten het meest belangrijke om op te letten. Maar dit is bij de meeste nieuwere koffers van de grote merken geen probleem; wel van belang als je op Marktplaats gaat struinen. Check gewoon de specificaties.

Verder is het prettig (maar niet noodzakelijk) als de dakkoffer iets verder naar voren geplaatst kan worden op het dak. Zo houd je genoeg ruimte om de achterklep geheel open te doen.
En heeft er iemand nog een goede tip voor een dakkoffer/drager combinatie voor de ioniq. Bij voorkeur 1 van ongeveer 400-450 liter. Er hoeven geen ski’s in btw.
Ik heb zelf de Thule Wingbar Edge set voor de Ioniq 5 en als dakkoffer gebruik ik de Thule Motion XT L (450 liter). Maar die laatste heb ik niet specifiek hiervoor aangeschaft, die had ik al :) Reken wel op extra verbruik, het scheelde mij ongeveer 15% op een snelheid van 100-110 km/h. Met de laadsnelheid en range van de I5 is dat niet echt een issue maar wel iets om rekening mee te houden.

Maar goed zowel de dakdragers als de dakkoffer bevallen echt heel goed. Bij de vorige auto ook dakdragers van Thule gebruikt en het is gewoon echt solide spul; zij het niet zo universeel als je wellicht zou willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl4CGZpdQkp2XW9murt3Pblzym4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlLEwRYQ22HzIz86oqPkV7nc.jpg?f=fotoalbum_large

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41

Ik gebruik een trekhaak koffer van TowBox V1 (zie andere posts op deze thread). Zeer tevreden over, geen gedoe met bagage op het dak, geen geruis en geringe impact op bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHMHcsGCtjmKN9Ult8C3da-V_rs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gd58PXDyMajSLidDpNz1nCKV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvWRHUuMN5NjeLvMRmEomchtbC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY3N2W0qBemaTe5h3bLET61c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:41
Voor degenen die ook deze bovenste 2 knoppen (met nummer 1 en 2) hebben op de bijrijder stoel, werken ze allebei?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xXTRlX3VaF53ToNQSC2XZT_z5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rLgdQdXbg5sPIzV3MDw6vNtN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze. Met de ene knop gaat de stoel iets plat en naar achter, maar met de andere knop gaat die niet terug. Die knop doet niks.

Overigens snap ik het hele nut ook niet echt. Als de bijrijder in de ligstand wil, kan dat ook met de knoppen rechtsonder aan de stoel (waar alleen bijrijder bij kan) en dan gaat ie ook veel platter.

Wie kan mij meer vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
stefxx schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:49:
[...]

Heb je het zelf al gedaan? Gewoon in de "Navigation Updater" de regio naar India zetten, downloaden en installeren in de auto?
Nog niet. Geen tijd voor gehad. Waarschijnlijk zaterdag of zondag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Stefangrp schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:50:
Voor degenen die ook deze bovenste 2 knoppen (met nummer 1 en 2) hebben op de bijrijder stoel, werken ze allebei?

[Afbeelding]

Ik heb ze. Met de ene knop gaat de stoel iets plat en naar achter, maar met de andere knop gaat die niet terug. Die knop doet niks.
Bij mij werken ze wel allebei.
Overigens snap ik het hele nut ook niet echt. Als de bijrijder in de ligstand wil, kan dat ook met de knoppen rechtsonder aan de stoel (waar alleen bijrijder bij kan) en dan gaat ie ook veel platter.
De knoppen zijn dan ook niet voor de bijrijder maar voor de bestuurder. Ik vind het zelf een redelijk overbodige toevoeging maar goed :)

Heb hier nog mijn reisverslag van mijn eerste EV vakantie (ever) met de I5 RWD LR MY2023 geplaatst voor de geïnteresseerden: Cloud in "Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa"

Hier nog wat I5 specifieke opmerkingen over de reis:
  • De auto rijdt echt heerlijk, fijne auto voor op vakantie!
  • Het blijft fantastisch om te kunnen laden met 220 kW; op een enkele paal na heb ik dat ook altijd gehaald. Freshmile is daarmee een aanrader als laadpas.
  • Verbruik viel me mee, mét dakkoffer kwam ik op de snelweg met ongeveer 105 km/h uit op 20-21,0 kWh/100km.
  • Ingebouwde navigatie is echt goed, al heb ik die dan niet voor de laadplanning gebruikt (als EV beginner eerst maar zelf gepland). Maar de instructies zijn duidelijk, en de routes waren goed. Normaal gebruik ik altijd Waze maar die gaf problemen (zie verderop) ik heb die eigenlijk niet gemist. Uiteindelijk hele vakantie met ingebouwde navigatie gereden en 0 problemen gehad.
  • Fijn om met 0 uitstoot door de uitgestrekte natuur te rijden, i.p.v. je uitstoot in diezelfde natuur te dumpen.
  • Bagageruimte is best heel goed. Op papier heb ik best wat minder liters dan mijn V60 van hiervoor, en vanwege de aflopende daklijn is de vorm ook niet ideaal. Maar alles verdween erin. Achterbank had ik wel aanzienlijk naar voren geschoven maar daarmee maak je ook wel best wat ruimte.
  • HDA2 werkt meestal goed, ook in wegwerkzaamheden met gele én witte belijning. Doet soms alleen een wiebel naar rechts bij invoegstroken in Denemarken. Maar dat is logisch als je weet hoe ze er uit zien. Afritten nemen in Nederland blijft wel een dingetje overigens, auto stuurt zichzelf dan over de lijn om vervolgens over dat feit te klagen.
  • De achterruitenwisser; ja ik had er graag een gehad, maar na alle verhalen hier viel het me reuze mee. Best wat regen gehad onderweg maar ook dan zie je nog prima. Het enige wat écht vervelend was, was slecht wegdek met veel opstuivend water; dan zie je inderdaad echt niets meer. Moet wel toegeven: mijn I5 zat wel goed in de was met pantserplus. Dus óf dat spul helpt als een tierelier, of het is toch niet zo'n groot probleem :)
  • Android Auto deed ineens een beetje vervelend. Elke keer melding "Telefoon reageert niet" waarna AA niet meer beschikbaar was. Initieel hielp opnieuw inpluggen maar later ook niet meer. Geen Waze dus de eerste dagen van de vakantie. Ik dacht meteen aan de horror verhalen van sommigen hier maar na aandringen van vrouwlief, bleek haar telefoon wél te werken. Uiteindelijk heb ik Android Auto geheel gereset op mijn telefoon (alle gegevens wissen) en daarna deed hij het weer en is het ook blijven werken. Was wat irritatie maar liep uiteindelijk met een sisser af :)
  • Ik vind het onhandig dat het filter voor laders wat je kunt instellen, zowel de kaart als de laadplanning bedient. Als ik een lange route plan wil ik snelladers van een bepaalde aanbieder maar eenmaal op locatie maakt het me niets meer uit. Ik was alleen dat filter vergeten, waardoor ik op mijn bestemming de eerste dagen geen paal kon vinden via de auto 8)7 Voelde me vrij dom toen ik er eenmaal achter kwam. In mijn ogen moet dat losgetrokken worden. Alternatief is de Bluelink app waarmee je ze ook kunt vinden, als je eenmaal een beetje gewend bent aan de interface rondom het zoeken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
(jarig!)
Cloud schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:48:

Hier nog wat I5 specifieke opmerkingen over de reis:
  • Ingebouwde navigatie is echt goed, al heb ik die dan niet voor de laadplanning gebruikt (als EV beginner eerst maar zelf gepland). Maar de instructies zijn duidelijk, en de routes waren goed. Normaal gebruik ik altijd Waze maar die gaf problemen (zie verderop) ik heb die eigenlijk niet gemist. Uiteindelijk hele vakantie met ingebouwde navigatie gereden en 0 problemen gehad.
Ik vind zelf de navigatie op sommige momenten best matig. Hij heeft me meermaals op routes voor bestemmingsverkeer gestuurd en de laadplanning vind ik zeker in landen met veel palen (zoals NL en DLD) aan de conservatieve kant en het is lastig om dit te overrulen in de planning van het systeem zelf zonder alles in de war te schoppen. Daar staat tegenover dat we vaak ook dikke files hebben ontweken (1 keer uurtje reistijd goed gemaakt tov ander reispartners). Dus ik heb er mixed feelings over, maar ik gebruik hem wel altijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

L-VIS schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:20:
[...]

Ik vind zelf de navigatie op sommige momenten best matig. Hij heeft me meermaals op routes voor bestemmingsverkeer gestuurd en de laadplanning vind ik zeker in landen met veel palen (zoals NL en DLD) aan de conservatieve kant en het is lastig om dit te overrulen in de planning van het systeem zelf zonder alles in de war te schoppen. Daar staat tegenover dat we vaak ook dikke files hebben ontweken (1 keer uurtje reistijd goed gemaakt tov ander reispartners). Dus ik heb er mixed feelings over, maar ik gebruik hem wel altijd ;)
Dat conservatieve in de laadplanning herken ik wel; ik had het ook wel getest vooraf maar ik kon er niet echt een route met snelladers uit krijgen die mij zinde. Inderdaad heb je weinig mogelijkheden zo'n route nog achteraf aan te passen.

Maar misschien had ik gewoon moeten gaan rijden en het erop aan moeten laten komen. Maar zoals gezegd, dit was mijn eerste echte reis met een EV :) Dus ik speelde maar op safe. Wellicht komen er nog meer updates (zoals de SoC aankomst/laaddoel) en wordt het nog wel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18:19
Hoi allen,

Ik ben op het moment aan het kijken voor dakdragers en -koffers maar zie door de bomen het bos niet meer.

Heb je ook gekeken naar trekhaak koffers (uiteraard alleen als je een trekhaak hebt). Rijdt veel prettiger en heeft zeer weinig invloed op bereik en is makkelijker met inladen).

Ik heb zelf de Thule Backspace xt, icm velespace xt(3) aangezien ik ook nog losse fietsendrager wilde. Deze is neer te klappen zodat je ook nog bij kofferbak kan. Zeer tevreden over, maar zijn uiteraard nog redelijk wat alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

roland83 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:14:
[...]

De dealer heeft de auto uitgelezen en geconcludeerd dat de frontradar kapot is. Hij wordt besteld en ik mag over 3 weken terugkomen. Het allergekste is dat de foutmelding sinds zondag weer weg is, en de cruise control weer werkt. Ik heb dus 3 weken met een foutmelding over de frontradar rondgereden, en nu lijkt hij weer even te werken. Hoe lang gaat dit heen en weer tussen wel en niet werken? De tijd zal het leren.
Ik heb 2x hetzelfde gehad dit. 2x ongeveer een week met een kapotte frontradar rondgereden....die het plotseling weer ging doen. Bij de 2e keer wel snel genoeg bij de dealer, die constateerde dat hij kapot was en die heeft toen een nieuwe besteld. Toen hij het een paar dagen later weer ging doen, heb ik dat wel gemeld bij de dealer, maar de vervanging wel doorgang laten vinden, want 2x uitval is teveel. Destijds een week of 7 moeten wachten? Na de vervanging geen problemen weer gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rugby82
Cloud schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:29:
[...]

Dat conservatieve in de laadplanning herken ik wel; ik had het ook wel getest vooraf maar ik kon er niet echt een route met snelladers uit krijgen die mij zinde. Inderdaad heb je weinig mogelijkheden zo'n route nog achteraf aan te passen.

Maar misschien had ik gewoon moeten gaan rijden en het erop aan moeten laten komen. Maar zoals gezegd, dit was mijn eerste echte reis met een EV :) Dus ik speelde maar op safe. Wellicht komen er nog meer updates (zoals de SoC aankomst/laaddoel) en wordt het nog wel beter.
Dit gaat juist heel makkelijk maar moet je niet va de route zelf doen. Tijdens het rijden gewoon zoeken op een POI laadstation in de buurt en dan komt een lijst tot 70-80km afstand en kies je de gewenste paal. Ze staan met nummers uitgezet tegen de ingestelde route dus zie je ook meteen of ze echt op de route zijn of iets ernaast. Je rijdt gewoon de ingeplande paal voorbij en pakt het nieuwe POI punt. Aangezien de range nogal kan wisselen doe ik het vaak zo omdat je dan heel flexibel bent en meteen een overzicht hebt van de beschikbare providers in de buurt om te kijken waar ik kan laden.

Door continu aan te passen kan je veel beter sturen op wanneer je gaat laden en kan het wel 1-2 laadstops schelen op lange routes doordat je telkens wat langer door kunt rijden. ABRP heeft namelijk hetzelfde probleem maar daar is aanpassen nog veel vervelender.

Waar je dan wel op moet letten is dat je op navigatie drukt en dan een POI zoekt. Die selecteer je en dan kan je deze aan de huidige route toevoegen (of als nieuwe bestemming toevoegen). Het werkt dus net even anders omdat je niet in een reeds ingestelde route iets specifiek toe gaat voegen maar echt geheel nieuw iets opzoekt en dan invoegt in de bestaande route.

[ Voor 7% gewijzigd door Rugby82 op 16-08-2023 08:33 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
Ik heb denk ik een gevalletje 12 volt accu leeg.
De auto afgelopen zondag met 15% SOC op de parkeerplaats gezet. Vanmorgen wilde ik de auto pakken maar de achterklep ging niet open en de deuren ook niet met de keyfob. Losse sleutel nog niet geprobeerd omdat ik toch echt naar mijn werkt moest en daarom de fiets heb gepakt.

Ik heb wel een accubooster dus ik krijg denk wel weer aan de praat maar is normaal als de SOC op 15% staat dat de 12 volt accu na 2 dagen stil staan dan leeggetrokken wordt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:44
Onder de 20% SOC wordt de 12V accu niet meer bijgeladen. Als je een verbruiker hebt die 12V gebruikt en de accu dan leegtrekt heb je een probleem. Bluelink opvragen is 1 van de schuldigen aangezien die een reeks van onboard modules uit de slaap haalt en het duurt zeker weer 20 minuten voordat ze weer in slaapmodus gaan.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rugby82 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:31:
[...]

Waar je dan wel op moet letten is dat je op navigatie drukt en dan een POI zoekt. Die selecteer je en dan kan je deze aan de huidige route toevoegen (of als nieuwe bestemming toevoegen). Het werkt dus net even anders omdat je niet in een reeds ingestelde route iets specifiek toe gaat voegen maar echt geheel nieuw iets opzoekt en dan invoegt in de bestaande route.
Dit klinkt inderdaad wel als een werkbare manier om te planning bij te sturen. Ik was ook vooral op zoek naar invloed op de snelladers op voorhand (dus voor vertrek) maar dat is misschien ook niet hoe ik het zou moeten aanpakken. Gewoon rijden en tijdens het rijden evt. bijsturen is inderdaad veel slimmer ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
rvdgaag schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:00:
Onder de 20% SOC wordt de 12V accu niet meer bijgeladen. Als een verbuiker hebt die 12V gebruik en de accu dan leegtrekt heb je een probleem. Bluelink opvragen is 1 van de schuldigen aangezien die een reeks van onboard modules uit de slaap haalt en het duurt zeker weer 20 minuten voordat ze weer in slaapmodus gaan.
Denk je dat ik de 12 volt accu met een accubooster weer in leven kan krijgen of kan ik beter Hyundai assistance bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
repmeer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Denk je dat ik de 12 volt accu met een accubooster weer in leven kan krijgen of kan ik beter Hyundai assistance bellen?
Ligt eraan hoever de 12 volt accu leeggetrokken is, dus hoe langer je wacht, hoe leger de 12 volt accu wordt. En dan kan deze mogelijk beschadigd raken, want diep ontladen kunnen ze slecht tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
(jarig!)
amw82 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:42:
[...]

Heb je ook gekeken naar trekhaak koffers (uiteraard alleen als je een trekhaak hebt). Rijdt veel prettiger en heeft zeer weinig invloed op bereik en is makkelijker met inladen).

Ik heb zelf de Thule Backspace xt, icm velespace xt(3) aangezien ik ook nog losse fietsendrager wilde. Deze is neer te klappen zodat je ook nog bij kofferbak kan. Zeer tevreden over, maar zijn uiteraard nog redelijk wat alternatieven.
Wat is het verschil met een dakkoffer? Ik kan me windgeruis voorstellen, maar verder? (rest van de argumenten snap ik, kies toch voor een dakkoffer :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

L-VIS schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:17:
[...]

Wat is het verschil met een dakkoffer? Ik kan me windgeruis voorstellen, maar verder? (rest van de argumenten snap ik, kies toch voor een dakkoffer :P )
Het zwaartepunt van je auto komt een stuk hoger te liggen als je je dakkoffer vol hebt zitten. Iets om rekening mee te houden in bochten enzo. Maar ik heb dat bij de I5 echt niet kunnen merken, bij de V60 voelde ik het ook nauwelijks trouwens :)

Windgeruis is zeker een dingetje in een stille auto zoals een EV, maar met aerodynamische dakdragers en een aerodynamische dakkoffer vind ik het reuze meevallen. Zelfs in de stille I5. Flinke zijwind veroorzaakt het ergste windgeruis in mijn ervaring en dat zul je bij de trekhaakkoffer ook wel horen.

Ik heb voor de dakkoffer gekozen vanwege de (veel) grotere mogelijke inhoud. Daarnaast ook vanwege het feit dat ik buiten de vakanties die dakkoffer wat makkelijker kan stallen dan de trekhaakkoffer, vanwege de vorm van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
(jarig!)
Cloud schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:33:
[...]

Het zwaartepunt van je auto komt een stuk hoger te liggen als je je dakkoffer vol hebt zitten. Iets om rekening mee te houden in bochten enzo. Maar ik heb dat bij de I5 echt niet kunnen merken, bij de V60 voelde ik het ook nauwelijks trouwens :)

Windgeruis is zeker een dingetje in een stille auto zoals een EV, maar met aerodynamische dakdragers en een aerodynamische dakkoffer vind ik het reuze meevallen. Zelfs in de stille I5. Flinke zijwind veroorzaakt het ergste windgeruis in mijn ervaring en dat zul je bij de trekhaakkoffer ook wel horen.

Ik heb voor de dakkoffer gekozen vanwege de (veel) grotere mogelijke inhoud. Daarnaast ook vanwege het feit dat ik buiten de vakanties die dakkoffer wat makkelijker kan stallen dan de trekhaakkoffer, vanwege de vorm van dat ding.
Ja idd ik merkte geen verschil in rijgedrag, dus daarom vroeg ik het me af. Theoretisch zal er idd een verschil zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thees
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 11:06
Cloud schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:48:
• Ik vind het onhandig dat het filter voor laders wat je kunt instellen, zowel de kaart als de laadplanning bedient. Als ik een lange route plan wil ik snelladers van een bepaalde aanbieder maar eenmaal op locatie maakt het me niets meer uit. Ik was alleen dat filter vergeten, waardoor ik op mijn bestemming de eerste dagen geen paal kon vinden via de auto 8)7 Voelde me vrij dom toen ik er eenmaal achter kwam. In mijn ogen moet dat losgetrokken worden. Alternatief is de Bluelink app waarmee je ze ook kunt vinden, als je eenmaal een beetje gewend bent aan de interface rondom het zoeken.
[/list]
Ik had een vergelijkbaar iets met de laad filter optie, ik dacht dat het om 'voorkeurs' netwerken ging, zoals in ABRP, maar het zijn wel/niet filters. Dus de eerste keer dat ik tijdens een lange NL rit de laadplanning gebruikte ging ie vrolijk een half uur omrijden omdat ik heel naïef Shell recharge als enige aangevinkt had...

Ik zou het mooi vinden als dit inderdaad gescheiden is, zoeken en planning, maar dat je ook voorkeuren kunt aangeven, zoals in ABRP waar je providers 'duimpjes' kunt geven of echt uitsluiten.

Tot die tijd is zoals hier aangegeven door Rugby82 het handmatig aanpassen een goeie optie, die kende ik nog niet, goeie tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
repmeer schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Hoe dan ook kan je de auto weer starten met de booster. Of de 12v accu (goed genoeg) zal bijladen is natuurlijk altijd de vraag zoals @ZuinigeRijder al stelt. In ieder geval zal je de auto wat sap moeten geven om daar achter te komen want onder de 20% SOC zal de 12v accu niet bijgeladen worden.
Persoonlijk zou ik de auto starten met booster, naar (snel)lader rijden en de SOC op 30% of meer zetten (gewoon "vol" naar 80%?) en in de gaten houden of de 12v accu zal bijladen. Of alternatief een druppellader aansluiten indien je daar de mogelijkheid toe hebt. Mijn dashcam trok een keer mijn 12v accu leeg (eigen schuld door parking mode te gebruiken op de 12v accu van de auto) en in mijn geval heb ik dat opgelost met een druppellader. Dat duurt wel een flink paar uur voordat de 12v accu weer gezond was.
Mocht dit allemaal niet lukken/kunnen kan je altijd nog de assistance bellen. Met een EV trek je een booster niet zo snel leeg als met een ICE auto waar de startmotor flink wat sap wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 16-08-2023 10:05 ]

Pagina: 1 ... 183 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic