Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
irab schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:24:
[...]

De 58kWh versie heeft ook de kleinere motor, en waarschijnlijk een andere power invertor dan de 77kWh versie.
In dit artikel leggen ze het uit welke bronnen in aanmerking komen om te “piepen”:
Wikipedia: Electromagnetically induced acoustic noise
De tractiemotor vervangen ligt voor de hand, maar er kunnen (helaas) ook andere bronnen zijn die ongewenst geluid produceren.
Update, het zou een producteigenschap zijn. Tot die conclusie komt men na ook een technische inspectie en vergelijk met een andere 58 kWh auto met dezelfde specs. Uiteraard is dat voor mij geen antwoord waar ik iets mee kan. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

amw82 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:07:
Hagelstenen zijn niet aan te raden helaas
Bizar, die schade aan de spiegel en de deur... Zijwaartse inslag?
Wat kun je er nog aan doen op het bewuste moment? Als je op de camping bent misschien kussen en een dekbed/slaapzak over de auto of zo?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-09 11:55
[quote]amw82 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:07:

Shit, man, dat doet pijn aan d'ogen. Ik hoop dat ge omnium hebt en dat ze tussenkomen. Waar was dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:50
WilliamGeluk schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:46:
[...]

Je had er zelfs nog iets van een hoes over de auto zo te zien, klopt dat?
Nee, die heb ik ergens van een opslagtentje op de camping afgerukt om de achterruit te bedekken tegen de regen die de rest van de nacht nog ging vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
jrk schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:27:
[...]

Bizar, die schade aan de spiegel en de deur... Zijwaartse inslag?
Wat kun je er nog aan doen op het bewuste moment? Als je op de camping bent misschien kussen en een dekbed/slaapzak over de auto of zo?
Spiegel snap ik ook nog steeds niet, die waren namelijk ook gewoon ingeklapt en was ook nog aan de beschutte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
PhilippeJoris schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:34:
[quote]amw82 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:07:

Shit, man, dat doet pijn aan d'ogen. Ik hoop dat ge omnium hebt en dat ze tussenkomen. Waar was dat?
Is een lease auto (maakt het niet minder vervelend, maar wel wat meer een gedeeld probleem). Raam net dicht laten plakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

GG85

.......

Iemand nog toegang tot engineering mode?

Als ik FM aan - vol 7 - tune - vol 3 - tune - vol 1 - tune doe kom ik in het dealer menu. Althans, een code en die heb ik niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPjgcjKAABDzf1oG1EpVe0d0rsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DN6dClliKePunXCP1G8gS8cJ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast wil ik graag de volledige engineering mode in. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09 19:40
GG85 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:35:

Als ik FM aan - vol 7 - tune - vol 3 - tune - vol 1 - tune doe kom ik in het dealer menu. Althans, een code en die heb ik niet:

[Afbeelding]

Enter your PIN: 19500624

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

[Afbeelding]

Wat kan je daar allemaal doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 29-08 08:41
Xmoo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:31:
[...]

Is het normaal daar dan? Wil daar eind augustus 2 weken heen.
Het garda gebied wordt niet voor niets regelmatig uitgesloten in casco verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

[Afbeelding]

Is sinds de Mei update gewijzigd. Je moet op een andere scherm een combinatie klikken om erin te komen. Zal het even voor je zoeken.

Edit:
Ga naar Settings -> Info -> Memory. Daar moet je een volgorde klikken. Nieuwe pincode is 19450815

Edit 2:
Video van 14 juni geupload https://www.instagram.com/reel/CvInaxOpPA7/
nietwijk schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:38:
[...]

Het garda gebied wordt niet voor niets regelmatig uitgesloten in casco verzekeringen.
Nooit geweten.

[ Voor 9% gewijzigd door Xmoo op 25-07-2023 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:34

-CJ

Not remastered

Wat kun je nu nog in de Engineering-mode doen? Vroeger kon je de laadplanning er tijdelijk mee aanzetten maar dat is na de update ook niet meer nodig.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
-CJ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:15:
Wat kun je nu nog in de Engineering-mode doen? Vroeger kon je de laadplanning er tijdelijk mee aanzetten maar dat is na de update ook niet meer nodig.
Er zijn mensen bezig met het sideloaden van codes en apps via de engineering menu. In tegenstelling tot Korea en Amerika waar het infotainment systeem op Android draait, draait de EU en AUS versie op OpenEmbedded Linux. Voor het sideloaden is een github pagina, moet je alleen even zoeken.

EDIT: Github link: https://gitlab.com/g4933/gen5w/navi_extended

[ Voor 5% gewijzigd door Xmoo op 26-07-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Nu online

GG85

.......

Slinnenb schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:38:
[...]

Enter your PIN: 19500624
Zijn maar 4 cijfers he ;).

En dit is dealer mode en niet de engineering mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Nu online

GG85

.......

-CJ schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:15:
Ik wilde kijken of de uitgebreide versie van de laadplanning aan te zetten is (dus met batterij indicatie) maar het hele engineering mode lijkt weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
GG85 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 07:34:
[...]

Zijn maar 4 cijfers he ;).

En dit is dealer mode en niet de engineering mode
I know, vul maar in en je zult zien dat het werkt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat te doen wanneer het warm is in de caravan zonder airco :?
Je gebruikt de airco van de IONIQ 5 in Utility mode met een DIY oplossing O-) :+

P.S. je kunt in Utility mode de auto op slot doen door eerst alle deuren te sluiten (via knop op armleuning) en uitstappen via de bestuurdersdeur en dan via de sleutel sluiten. Andere mogelijkheid is de bestuurdersraam open te laten en dan de knop van deuren vergrendelen op de armleuning en dan het raam sluiten via de sluitknop of via de sleutel (lang sluiten drukken op de sleutel). Openen kan via de noodsleutel in de keyfob of ontgrendelen van deuren via bluelink. Natuurlijk NIET de sleutel in de auto laten, want dan kom je er niet meer in!

Ik heb alleen ooit getest gehad met openen via de noodsleutel in de keyfob. Dus zelf uitproberen op eigen risico. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionic 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05 09:55
Precies 2 weken gelden heb ik mijn auto opgehaald maar helaas begonnen gister de problemen as met het laden op mijn eigen laadpaal.
Na 60% stopte de auto met laden. Daarna nog 2x opnieuw gestart maar na een paar minuten stopte het laden weer.
Voor de zekerheid 's avond laat nog even de enige openbare laadpaal bij mij in de buurt geprobeerd, maar helaas.

Ik had genoeg voor een ritje naar de snellader dus kunderen ingeladen om af te geven bij de oppas maar ik was de hoek nog niet om of ik kreeg de melding: "Controleer elek. syst. Wagen".
Nog geen km verder de melding "Stop voertuig en controleer voeding".

Dit klinkt als een kapotte ICCU en dat na 641 km.

Ik heb de auto direct afgeleverd bij de plaatselijke dealer en die had natuurlijk weinig tijd vanwege de vakantie en er was ook geen vervangend vervoer.
Nu dus druk bezig om vervangend vervoer te regelen.

Ik heb nog nooit dit soort problemen gehad met mijn oudere auto's. Dus dit is wel een domper.
Al ben ik blij dat dit niet vlak voor of tijdens mijn vakantie gebeurd aangezien ik over 2 weken vertrek....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ionic 5 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:19:
Precies 2 weken gelden heb ik mijn auto opgehaald maar helaas begonnen gister de problemen as met het laden op mijn eigen laadpaal.
Na 60% stopte de auto met laden. Daarna nog 2x opnieuw gestart maar na een paar minuten stopte het laden weer.
Voor de zekerheid 's avond laat nog even de enige openbare laadpaal bij mij in de buurt geprobeerd, maar helaas.

Ik had genoeg voor een ritje naar de snellader dus kunderen ingeladen om af te geven bij de oppas maar ik was de hoek nog niet om of ik kreeg de melding: "Controleer elek. syst. Wagen".
Nog geen km verder de melding "Stop voertuig en controleer voeding".

Dit klinkt als een kapotte ICCU en dat na 641 km.

Ik heb de auto direct afgeleverd bij de plaatselijke dealer en die had natuurlijk weinig tijd vanwege de vakantie en er was ook geen vervangend vervoer.
Nu dus druk bezig om vervangend vervoer te regelen.

Ik heb nog nooit dit soort problemen gehad met mijn oudere auto's. Dus dit is wel een domper.
Al ben ik blij dat dit niet vlak voor of tijdens mijn vakantie gebeurd aangezien ik over 2 weken vertrek....;)
Join the club!

Dealer moet hoe dan ook een auto voor je regelen. Van Mossel uit groningen heeft uiteindelijk een auto gehuurd omdat zijn eigen auto's allemaal op waren (er staan nog 4 Ionic 5's in groningen met een kapotte ICCU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:31:
[...]

Op facebook zie ik dit bericht (Denemarken):

[...]
Wat is de oplossing om de aanhangermodus weer beschikbaar te krijgen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ionic 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05 09:55
_Quadro schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:42:
[...]

Join the club!

Dealer moet hoe dan ook een auto voor je regelen. Van Mossel uit groningen heeft uiteindelijk een auto gehuurd omdat zijn eigen auto's allemaal op waren (er staan nog 4 Ionic 5's in groningen met een kapotte ICCU)
Het is niet te geloven maar ik werd net gebeld dat de ICCU inderdaad kapot was maar dat hij al vervangen is en ik de auto alweer op kan halen. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Laatst online: 11-09 17:41
Ionic 5 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:08:
[...]

Het is niet te geloven maar ik werd net gebeld dat de ICCU inderdaad kapot was maar dat hij al vervangen is en ik de auto alweer op kan halen. *O* *O*
Dat meen je! Wat een geluk hey. Lekker voor je :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yoade75 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Wat is de oplossing om de aanhangermodus weer beschikbaar te krijgen?
Zoals in het bericht staat, iets wat de dealer had moeten doen vóór de firmware update, loskoppelen van de connector. Volgens mij ging het over de VCU update. Voor de rest weet ik ook niet meer dan in het bericht staat, maar lijkt dat alleen de dealer dit kan en die niet de juiste procedure gevolgd heeft volgens de handleiding van de firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 22:42
Kan de auto ook automatisch van slot gaan als je er naast staat? De spiegels gaan wel naar buiten maar de auto niet van slot

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bobu ligt aan de uitvoering. Bij mijn project45 wel en sommige (vroege?) Lounge uitvoeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:42
bobu schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:56:
Kan de auto ook automatisch van slot gaan als je er naast staat? De spiegels gaan wel naar buiten maar de auto niet van slot
Spiegels kan je instellen als “welkom”. Persoonlijk heb ik het uit staan want als het uit staat zie je aan de spiegels of de auto op slot zit.
Auto gaat niet vanzelf van het slot, maar je kan op het vierkantje achterop de deur greep drukken terwijl je de sleutel in je broekzak hebt. Dan gaat hij open of dicht. (En dat zie je dan dus aan de spiegels).
Je moet redelijk hard drukken, je hoort een klikje.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobu
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-02 22:42
Thanks, en is in te stellen dat je standaard start met 1-paddle? Hij staat nu iedere x in lvl-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bobu Nee, met i-Pedal starten kan niet, je zult altijd manueel van lvl-3 naar i-Pedal moeten na iedere start.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 27-07-2023 08:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Kwam het hier al vaker tegen. Om verdere verwarring met engels en nl te voorkomen: paddle = peddel en pedaal = pedal. Het gaat hier dus om i-pedal ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 08:32
Driekussie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:22:
Kwam het hier al vaker tegen. Om verdere verwarring met engels en nl te voorkomen: paddle = peddel en pedaal = pedal. Het gaat hier dus om i-pedal ;-)
En als.je padel speelt, wordt het nog ingewikkelder. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
Hey, ik sta op de camping met een wagen die zo dood is als een pier.
In de auto geraakt met de noodsleutel, 12V reeds afgekoppeld en terug aangekoppeld.

Volgende vermoeden is dat de 12V batterij leeg is.
De hoofdbatterij is nooit onder de 20% geweest, dus in principe zou de 12V batterij altijd moeten worden bijgeladen.
Het is wel zo dat we de afgelopen 10 dagen de wagen enkel hebben gebruikt voor een viertal korte ritjes naar de supermarkt (+-8km).
Én (ik vermoed dat hier de oorzaak ligt) de wagen heeft twee dagen geleden de OTA firmware geïnstalleerd terwijl de wagen af stond. Net voor het uitschakelen vroeg hij namelijk om de update te installeren en wanneer we de volgende dag instapten, was die update voltooid.

Geen startkabels of booster bij de hand, wordt dus Hyundai assistance bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 07:10
eyegraphic schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:44:
In de auto geraakt met de noodsleutel, 12V reeds afgekoppeld en terug aangekoppeld.

De hoofdbatterij is nooit onder de 20% geweest, dus in principe zou de 12V batterij altijd moeten worden bijgeladen.
Het is wel zo dat we de afgelopen 10 dagen de wagen enkel hebben gebruikt voor een viertal korte ritjes naar de supermarkt (+-8km).
Én (ik vermoed dat hier de oorzaak ligt) de wagen heeft twee dagen geleden de OTA firmware geïnstalleerd terwijl de wagen af stond. Net voor het uitschakelen vroeg hij namelijk om de update te installeren en wanneer we de volgende dag instapten, was die update voltooid.

damn that sucks. geen andere mensen op de camping met startkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
Dala schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:48:
[...]
damn that sucks. geen andere mensen op de camping met startkabels?
Toch niet op ons veldje.
Heb ook geen zin om de hele camping af te lopen in regen.
Het worden vanavond dus mogelijks boterhammen in plaats van worstjes. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:38
Prima toch, daar zijn ze voor.
Laat even hoe snel er iemand kwam, en of het monsieur François van de lokale kwikfit was, of een vloeiend Engels sprekende professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
eyegraphic schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Het worden vanavond dus mogelijks boterhammen in plaats van worstjes. ;-)
jullie kookte via v2l?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eyegraphic
Nee, we kookten niet via V2L, maar we geraken niet meer in de supermarkt :-D

Trouwens, over die Hyundai Assistance kan ik ook een verhaaltje brengen.
Ik bel naar het Hyundai Assistance nummer.
Ik geef mijn nummerplaat en chassisnummer door.
Meneer, we vinden geen verzekering terug op uw wagen.

Ik leg hem uit dat dit standaard op elke Hyundai zit en of hij nog eens wil controleren.
Geen beginnen aan. Ik moet volgens hen contact opnemen met mijn dealer of Hyundai België of een contract aangaan bij VAB (de Belgische wegenwacht waarmee Hyundai samenwerkt).

Ik bellen naar mijn dealer, krijg een bandje: wij zijn met verlof, we verwijzen je graag door naar Hyundai Assistance.

Dan maar bellen naar Hyundai België zeker?
Vergeet dat maar: wegens drukte zijn we telefonisch niet bereikbaar. Gelieve een e-mail te sturen.

Dan heb ik op goed geluk naar een voor mij onbekende Hyundai dealer gebeld, mijn situatie uitgelegd en daar waren ze behulpzaam om mij te helpen.
Ze vroegen mij chassisnummer om zelf even te kijken in de database van VAB.
En wat bleek, ik heb gewoon een geldig servicecontract omdat de wagen mooi jaarlijks binnengaat op onderhoud.
De vriendelijke vrouw mailde me voor de zekerheid een screenshot door uit het VAB systeem met het bewijs dat ik een geldig contract had.

Terug naar start: Opnieuw gebeld met Hyundai Assistance, had daar iemand anders aan de lijn en er werd direct een serviceticket aangemaakt.
Binnen anderhalf uur zou hier iemand moeten aankomen om me verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
eyegraphic schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:40:
Trouwens, over die Hyundai Assistance kan ik ook een verhaaltje brengen.
Ik bel naar het Hyundai Assistance nummer.
Ik geef mijn nummerplaat en chassisnummer door.
...
Ik kwam er zo 2m geleden achter dat de importeur dit niet goed had geregeld, en ik dus niet het vinkje had. Dus vervroegd de 2j beurt laten doen, om wel de dekking te krijgen, want dealer wilde niet het vinkje zetten, ondanks dat ze al meerder dingen hadden opgelost aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 11-09 11:55
[quote]eyegraphic schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:40:

I...

OK, nog iets voor de checklist als (en wanneer :? ) de auto geleverd zal worden. Dank U voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Bakplaatje erop werkt gewoon top! Paar weken terug in Frankrijk nog gedaan

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
eyegraphic schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 12:44:

Het valt mij op dat deze week de 12v tussen de 83% en 90% blijft hangen. Terwijl het normaal een x per week naar de 100% gaat. Kwa rijden/gedrag hetzelfde als vorig week (alleen veel minder airco gebruikt deze week), gemiddeld 70km per dag. Hopelijk gaat die wel weer terug naar de 100%. Geen zin om mij zorgen te maken net voordat ik een 3 weekse roadtrip naar Lake Como en zuid Zwitserland wil gaan maken :s

Iemand hier die toevallig al de 12v vervangen heeft met een lithium (LiFePO4) batterij?

[ Voor 3% gewijzigd door Xmoo op 27-07-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Xmoo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:25:
[...]

Het valt mij op dat deze week de 12v tussen de 83% en 90% blijft hangen. Terwijl het normaal een x per week naar de 100% gaat. Kwa rijden/gedrag hetzelfde als vorig week (alleen veel minder airco gebruikt deze week), gemiddeld 70km per dag. Hopelijk gaat die wel weer terug naar de 100%. Geen zin om mij zorgen te maken net voordat ik een 3 weekse roadtrip naar Lake Como en zuid Zwitserland wil gaan maken :s

Iemand hier die toevallig al de 12v vervangen heeft met een lithium (LiFePO4) batterij?
Ehh…. Geen antwoord op je vraag, maar…. Waar kan ik überhaupt zien hoe vol de 12V accu zit?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
Pfff, eindelijk vandaag een bericht gekregen dat ze de nieuwe ICCU hebben gemonteerd.

Na drie weken kan ik weer rijden.

Nog wel een mail gestuurd naar Hyundai Nederland. Ik vind het erg vreemd dat een dealer geen enkel inzicht heeft in de levertijd van een onderdeel. Ook gevraagd de situatie rondom de falende ICCU's nader te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
ZuinigeRijder schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:10:
@bobu ligt aan de uitvoering. Bij mijn project45 wel en sommige (vroege?) Lounge uitvoeringen.
Klopt, ik heb een lounge uitvoering waarbij de hendels open springen wanneer je in de buurt komt. Schijnt volgende de dealer een mazzeltje te zijn, want de nieuwere versies hebben dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Tallguy2719 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:26:
[...]

Klopt, ik heb een lounge uitvoering waarbij de hendels open springen wanneer je in de buurt komt. Schijnt volgende de dealer een mazzeltje te zijn, want de nieuwere versies hebben dit niet.
Tijdens de de chipshortage hebben ze o.a. die openspringende handles eruit gehaald. Dus ik denk dat meeste 2022 modellen het niet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Xmoo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:25:
[...]

Vandaag de lichten uitgezet tijdens het rijden en hij is opgeladen naar 96%, vaag (of toeval). Ik rijd graag met de lichten aan omdat ik de achterlichten aan wil hebben tijdens het rijden. Jammer dat je in automatische modus niet de achterlichten aan kunt hebben als DRL.
Stefannn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 06:44:
[...]

Ehh…. Geen antwoord op je vraag, maar…. Waar kan ik überhaupt zien hoe vol de 12V accu zit?
Via de Bluelink API kun je het een en ander uitlezen. Ikzelf gebruik een plugin hiervoor voor mijn Home Assistant. https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xmoo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Vandaag de lichten uitgezet tijdens het rijden en hij is opgeladen naar 96%, vaag (of toeval). Ik rijd graag met de lichten aan omdat ik de achterlichten aan wil hebben tijdens het rijden. Jammer dat je in automatische modus niet de achterlichten aan kunt hebben als DRL.
Dat is toeval. Mijn 2 jaar oude 12 volt batterij blijft in het algemeen tussen 83% en 90% met een keer een uitschieter naar 92% :+

Voor de achterlichten aan, zie topic start: Dagrijverlichting vóór én achter aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefannn schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 06:44:
[...]

Vroeger kon je in de Bluelink App een indicatie zien van de 12 volt accu (goed/slecht), geen percentage. Je kunt ook mijn tool gebruiken: Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Voor de achterlichten aan, zie topic start: Dagrijverlichting vóór én achter aanzetten
MeelezerT schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Met de lichtschakelaar op “stadslicht” is er dagrijverlichting voor én achter. Wel zelf even opletten en naar dimlicht of auto zetten zodra het donker begint te worden, je een tunnel inrijdt of het slecht weer wordt.
Ik hoop dat iedereen toch wel van te voren weet dat dit met stadslicht kan.
Daarom zeg ik ook "Jammer dat je in automatische modus niet de achterlichten aan kunt hebben als DRL."

Bij Kia/Hyundai/Genesis kun je dat jammer genoeg niet code'en zoals bij BMW en Volkswagen. Daar heet het Scandinavian lights. Enige manier bij is om een lichtschakelaar te vinden die compatibel is met de auto en de optie "auto" als laatste optie heeft in de schakelaar.

Voorbeeld van Hyundai Sonata Afbeeldingslocatie: https://www.hyundaisonatamanual.com/images/pages/3/page.h159.png

Had ooit een gebruiker gezien die dit bij zijn Niro had gedaan. Schakelaar had hij van de Kia Cee'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Xmoo schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:51:
Via de Bluelink API kun je het een en ander uitlezen. Ikzelf gebruik een plugin hiervoor voor mijn Home Assistant. https://github.com/Hyundai-Kia-Connect/kia_uvo
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Vroeger kon je in de Bluelink App een indicatie zien van de 12 volt accu (goed/slecht), geen percentage. Je kunt ook mijn tool gebruiken: Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink
Aahhhh….. beiden super bedankt!
Ik was al een poosje aan het zoeken naar een manier om de Bluelink api te gebruiken. Api beschrijving heb ik nog steeds niet gevonden. Wel “Bluelinky”, dat lijkt toch enigszins dood te zijn.
De thread van @ZuinigeRijder is nog levend zo te zien.
Zal niet meteen vandaag zijn, maar dat gaat een mooi project voor binnenzit winterdagen worden.

Nb, ik heb een compleet home-brew home automation systeem uit 2009, nog voor de raspberry-pi en nog voor HA. Dus integreren is nog een beetje een uitdaging. Draait op DSL (damn small Unix) en dat is inmiddels ook unsupported.

Maar goed. Niet raar dus dat ik 12v accu nog niet gevonden had in de standaard gui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stefannn Niet meteen een API document, maar een Python library, waar mijn tool ook gebruik van maakt. Wanneer je Python 3.9+ kunt draaien op je oude DSL, kun je mijn tool ook gebruiken, omdat die weinig resources nodig heeft. Werkt trouwens ook op Windows.

[ Voor 27% gewijzigd door ZuinigeRijder op 28-07-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:13:
@Stefannn Niet meteen een API document, maar een Python library, waar mijn tool ook gebruik van maakt. Wanneer je Python 3.9+ kunt draaien op je oude DSL, kun je mijn tool ook gebruiken, omdat die weinig resources nodig heeft. Werkt trouwens ook op Windows.
Dank, dat had ik inderdaad begrepen. Ik weet nog niet hoe ik dat ga aanpakken. Ik moet me er ook eerst nog in verdiepen. Maar links of rechtsom moet er wel iets lukken.
Ik vrees dat Python draaien lastig wordt maar dat ga ik wel bekijken. Wellicht draai ik Python op een andere server en benader de pythoncode dan via een http call. Of ik ga de source uitpluizen en een eigen module bouwen (ik heb alles in C).
Ergens in de toekomst wil ik de computer nog omzetten naar een raspberry maar dat is wel een mega project. Misschien zet ik er wel een naast (maar dat is dan weer slecht voor het energie gebruik).

Leuk voor de winter.
Voor nu goed op weg geholpen. Dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-08 22:56
Hier nu ook te horen gekregen dat de ICCU gisteren is binnengekomen en gelijk geïnstalleerd. Alleen met het mindere nieuws dat er nog steeds een foutmelding is en dat ze niet helemaal weten waarom....

Uiteindelijk heeft de ICCU levering zo'n 2 weken geduurd dus de tekorten daarvan lijken mee te vallen nu. Ik begreep ook dat ze express een ander typenummer meegeven zodat ze vooral gebruikt worden voor de ICCU probleemgevallen zoals de mijne waarbij je niet verder kan lijkt het.

Nu nog even een paar dagen rijden in de Style versie, waarbij ik nu goed merk wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 19:14

PEC

Ik heb een Long Range 2WD MY2023 maar het maximale vermogen naar de motor is 160kW en niet de beloofde 168kW. Zien meer mensen dit?

Sport stand, eco of normaal maakt niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUtZKrUw-3wa7fO1cqOFtfB5IDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csFr5sbsxNcQt3jxJeEDt94C.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door PEC op 29-07-2023 11:41 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
Waar of waaraan kun je dat zien, dan? 160 kW lijkt mij òk meer dan voldoende, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
ik weet niet of jullie enthoushiast zijn van die routeplanning met laadstops, maar ik werd er niet heel blij van. veelal moest ik echt op mijn snelheid letten om de geplande stop te halen met als gevolg dat ik regelmatig met 6% bij de stop aankwam ondanks dat ik onder de toegestane snelheid had gereden. daarbij heb ik alleen ionity (ivm het oude premium abbo) aangevinkt en dan kwam er ineens toch een andere aanbieder in de route. ik vond het een vrij waardeloze ervaring. morgen op de terugweg de laatste kans en als het niet bevalt dan plan ik zelf wel weer met ABRP mijn stops in. als je niet "gebonden" bent aan een aanbieder zal het vast een betere ervaring zijn, maar voorals nog vind ik het waardeloos.
ook irritant is dat zodra er een wijziging wordt aangebracht in de planning, de afstand tot eindbestemming weer wordt weergegeven ipv de eerstvolgende stop (vind ik prettig zodat ik in de gaten kan houden of die stop nog in bereik is). dat was dan wel de trigger om te zien of de planning nog steeds naar een ionity ging of ineens toch naar een andere aanbieder; zelfs als de ionity gewoon nog makkelijk haalbaar zou zijn.

nou ja dat was het mindere. de ritjes boven op een berg (1400m en afdalen naar 300m) starten en dan na 40km aankomen bij de vakantie locatie met een ritverbruik van 0,0kw/100km was dan wel weer super grappig.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Via vereniging elektrische rijders kreeg ik een uitnodiging voor de Tesla en EV World Record Challenge. Mede Tweakers die zich hiervoor hebben aangemeld?
https://ecograndprix.com/...7e040d3&mc_eid=40cf8d4105

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:38
Tiggy80 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:53:
ik weet niet of jullie enthoushiast zijn van die routeplanning met laadstops, maar ik werd er niet heel blij van. veelal moest ik echt op mijn snelheid letten om de geplande stop te halen met als gevolg dat ik regelmatig met 6% bij de stop aankwam ondanks dat ik onder de toegestane snelheid had gereden. daarbij heb ik alleen ionity (ivm het oude premium abbo) aangevinkt en dan kwam er ineens toch een andere aanbieder in de route. ik vond het een vrij waardeloze ervaring. morgen op de terugweg de laatste kans en als het niet bevalt dan plan ik zelf wel weer met ABRP mijn stops in. als je niet "gebonden" bent aan een aanbieder zal het vast een betere ervaring zijn, maar voorals nog vind ik het waardeloos.
ook irritant is dat zodra er een wijziging wordt aangebracht in de planning, de afstand tot eindbestemming weer wordt weergegeven ipv de eerstvolgende stop (vind ik prettig zodat ik in de gaten kan houden of die stop nog in bereik is). dat was dan wel de trigger om te zien of de planning nog steeds naar een ionity ging of ineens toch naar een andere aanbieder; zelfs als de ionity gewoon nog makkelijk haalbaar zou zijn.

nou ja dat was het mindere. de ritjes boven op een berg (1400m en afdalen naar 300m) starten en dan na 40km aankomen bij de vakantie locatie met een ritverbruik van 0,0kw/100km was dan wel weer super grappig.
ik ben op de laad planning naar Slovenië gereden en ging prima. Netjes conform instellingen alleen Ionity, en 120-140 gereden.
Kwam wel 2x met 10% aan, maar dat vind ik prima. Ik had wel gunstig weer en dus een net verbruik. Rond de 17kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52

Hier dezelfde ervaring. Vorige week naar Zuid-Frankrijk gereden dmv de routeplanner. Soms ineens een wijziging zonder reden, sta je dan ineens bij een Carrefour te laden terwijl er genoeg laders onderweg aan de snelweg waren.

Daarnaast ook heel fijn na 1200 km naar het zuiden rijden: check veiligheidssysteem, SCC uitgeschakeld. Leuk vooruitzicht voor de terugrit.

Terugrit wordt dus plannen via ABRP en rijden met de limiter. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
Op en neer naar Denemarken met alleen IONITY ingesteld in het plan systeem. Werkte als een trein

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEC

PEC

wim1955 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:26:
Waar of waaraan kun je dat zien, dan? 160 kW lijkt mij òk meer dan voldoende, hoor.
Zie toegevoegde plaatje in mijn bericht (ja, ik heb mijn systeem op Engels ingesteld). Via menu->EV en dan op de auto 'drukken'.

Het gaat er niet om of 160kW genoeg is, maar ik heb 'em gekocht met (max) 168kW (zie Technische gegevens in de prijslijst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
PEC schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:50:
[...]

Zie toegevoegde plaatje in mijn bericht (ja, ik heb mijn systeem op Engels ingesteld). Via menu->EV en dan op de auto 'drukken'.

Het gaat er niet om of 160kW genoeg is, maar ik heb 'em gekocht met (max) 168kW (zie Technische gegevens in de prijslijst).
Wat was de temperatuur van motor en batterij? Wat was de vullingsgraad van je batterij?
Hoe nauwkeurig verwacht je dat het real-time vermogen weergegeven wordt?
Wat als daar 170 kW gestaan had?
Etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franc
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-01 14:27
Weet iemand ook wanneer je aan de beurt bent voor de ota update van april/mei.
Gaar dit random of is er een bepaalde volgorde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
Franc schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:11:
Gaar dit random of is er een bepaalde volgorde.
Ik vermoed random. Ik heb die afgelopen week op de camping binnengekregen.
2 dagen later lege 12V accu.
Best dus installeren wanneer je kort nadien ook wat kilometers met de wagen rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Laatst online: 22:36
Was het niet zo dat de usb poort voorin automatisch uit ging enige periode nadat auto op slot is gezet?
Ik heb er namelijk de Aawireless aanhangen voor draadloos android auto (werkt perfect) maar hij blijft maar verbinden. Ook uren later. Eerder was dit niet zo naar mijn ervaring. Weet iemand of dit is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEC

PEC

nietwijk schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:30:
[...]
Wat was de temperatuur van motor en batterij? Wat was de vullingsgraad van je batterij?
Hoe nauwkeurig verwacht je dat het real-time vermogen weergegeven wordt?
Wat als daar 170 kW gestaan had?
Etc…
Dat weet ik dus niet, ik heb geen OBD2 reader. Vandaar mijn oproep.

Het vermogen loopt altijd op tot precies 160kW - nooit hoger. Aangezien het MY2022 een 160kW motor heeft, zet dit me aan het twijfelen. De auto op een dyno zetten zegt ook niet alles, dan meet je het vermogen op de wielen (ipv het elektrisch vermogen).

In feite geldt dit ook voor de accu. Hoe weet je zeker dat de (netto) capaciteit 77.4kWh is? In de software kun je best wat sjoemelen (mijn vorige auto was een VW Passat Diesel ;) ).

Ergo, zien 'we' verschil tussen MY2022 met 160kW en MY2023 met 168kW elektromotor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Ik heb vouwwagen aangesloten, en de aanhanger modus staat op auto, en ik kan geen ipedal aanzetten, dus het werkt.

Maar als ik achteruit wil rijden, gaat al het alarm af, en trapt ie op de rem. Nu moet ik elke keer dat ik ga rijen opnieuw alle achteruitrij Bescherming uitzetten. Is er een manier om dat automatisch te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:57

Gallus

Cheesy

Dala schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:19:
Ik heb vouwwagen aangesloten, en de aanhanger modus staat op auto, en ik kan geen ipedal aanzetten, dus het werkt.

Maar als ik achteruit wil rijden, gaat al het alarm af, en trapt ie op de rem. Nu moet ik elke keer dat ik ga rijen opnieuw alle achteruitrij Bescherming uitzetten. Is er een manier om dat automatisch te doen?
Geen idee. Wanneer ik de vouwwagen aankoppel, dan moet ik alleen steeds de parkeersensoren handmatig uitschakelen bij het achteruit rijden. Remmen doet hij niet.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo

Ik herken dit niet. In Duitsland harder doortrappen kreeg ik netjes een melding dat mijn verbruik hoger is en ik een extra stop moet maken. Kreeg netjes een notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Gallus schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Geen idee. Wanneer ik de vouwwagen aankoppel, dan moet ik alleen steeds de parkeersensoren handmatig uitschakelen bij het achteruit rijden. Remmen doet hij niet.
Ik heb die collision detectie optie (lounge), misschien is dat verschil?

Hoe krijg je die piep uit van de parkeersensoren? Ik vind het vinkje maar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietwijk
PEC schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 17:35:
[...]

Dat weet ik dus niet, ik heb geen OBD2 reader. Vandaar mijn oproep.

Het vermogen loopt altijd op tot precies 160kW - nooit hoger. Aangezien het MY2022 een 160kW motor heeft, zet dit me aan het twijfelen. De auto op een dyno zetten zegt ook niet alles, dan meet je het vermogen op de wielen (ipv het elektrisch vermogen).

In feite geldt dit ook voor de accu. Hoe weet je zeker dat de (netto) capaciteit 77.4kWh is? In de software kun je best wat sjoemelen (mijn vorige auto was een VW Passat Diesel ;) ).

Ergo, zien 'we' verschil tussen MY2022 met 160kW en MY2023 met 168kW elektromotor?
Volgens mij hebben de 125/160/168 kW allemaal dezelfde motor. Het verschil in vermogen zit hem in de spanning die je er op zet. Hoe meer accucapaciteit (lees accucellen), des te meer spanning en dus vermogen… met 77 kWh kom je (theoretisch) op 168 kW. Met 73 kWh op 160 kW en met 58 kWh op 125 kW. Dat is recht evenredig… deel het vermogen maar door de capaciteit. Dat is in alle gevallen 2,2.

Edit: wat ik met mijn vorige post vooral wil aangeven is dat die 168 kW onder ideale omstandigheden is en met een volle accu. En dan nog neem ik alle getallen die weergegeven worden met een korrel zout. 5% afwijking is voor mij verwaarloosbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door nietwijk op 29-07-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Xmoo schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:31:
[...]

Ik herken dit niet. In Duitsland harder doortrappen kreeg ik netjes een melding dat mijn verbruik hoger is en ik een extra stop moet maken. Kreeg netjes een notificatie.
Maar was dit dan ook bij een ingestelde aanbieder (in mijn geval dus ionity) of had je alles aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Vandaag op de terugrit ook de hele kermis aan frontradar warnings, gelukkig bijna thuis, maar natuurlijk wel erg vervelend omdat dit weer een levertijd van veel te lang gaat zijn..... Beetje jammer dat dit (en de iccu update) geen recalls zijn, slechte zaak van Hyundai. Dit drukt de tevredenheid wel, jammer omdat het echt wel fijn rijden is, maar de betrouwbaarheid moet wel omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Stefangrp schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 19:38:
[...]
ik ben op de laad planning naar Slovenië gereden en ging prima. Netjes conform instellingen alleen Ionity, en 120-140 gereden.
Kwam wel 2x met 10% aan, maar dat vind ik prima. Ik had wel gunstig weer en dus een net verbruik. Rond de 17kw
Gunstig weer had ik ook zeker (22 tot 28 graden). Ik zat vandaag te beredeneren dat de planning wellicht een andere route plande ivm vertraging, dat hij dan niet bij het geplande ionity station kan komen zou kunnen, maar dan moet de alternatieve route natuurlijk niet ineens via andere aanbieders gaan. De rit was overigens naar het merengebied in Italië, maar daar staan volgens mij voldoende ionitys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene die problemen hebben met de 12 volt batterij, de ICCU kan ook een oorzaak zijn van het probleem. Zie dit document uit Amerika.

Service Campaign 997: Integrated Charging Control Unit (ICCU) Inspection for DTC P1A9096, ICCU Software update or ICCU/Fuse Replacement - Dealer Best Practice

Certain 2022-2023MY IONIQ 5 (NE1) and 2023MY IONIQ 6 (CE1) vehicles may exhibit a condition where low 12V auxiliary battery charging occurs due to an ICCU (Intelligent Charging Control Unit) fault which may set the following DTC P1A9096 – “DC/DC Converter Input Voltage Sensor Fault”. When a fault occurs, the vehicle may enter a reduced power mode while various warning lights, an audible chime will sound, and large messaging in the vehicle’s instrument cluster will appear, instructing the driver to stop the vehicle. The vehicle will be inspected for a DTC P1A9096 and may require either an ICCU software update or ICCU replacement and potential fuse replacement (if fuse is blown when inspected).

Affected Vehicles (Certain):
• 2022-2023MY IONIQ 5 (NE1) produced from 10/04/2021 - 06/22/2023
• 2023MY IONIQ 6 (CE1) produced from 12/14/2022 - 06/20/202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Tiggy80 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:28:
[...]

Maar was dit dan ook bij een ingestelde aanbieder (in mijn geval dus ionity) of had je alles aanstaan?
Ik heb standaar enkel alleen maar HPC+ geselecteerd. Aanbieder boeit mij niet echt. Zolang ik maar kan opladen. Binnen Nederland hoef ik het niet echt aan te zetten want bijna elke tankstation (shell recharge & fastned), van der valk, heeft wel een oplaadpunt. Level2 chargers zoek ik dan op bestemming via chargemap of plugshare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Dala schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:09:
[...]

Ik heb die collision detectie optie (lounge), misschien is dat verschil?

Hoe krijg je die piep uit van de parkeersensoren? Ik vind het vinkje maar niet.
Ik heb ook de lounge versie. En van wat ik mij kan herinneren, doet hij alles zelf inregelen vanaf de Mei 23 update. Laatste x had ik de aanhanger gekoppeld. Kreeg netjes melding dat er een aanhanger gekoppeld was. Blindspot bleef gewoon werken. Geen automatisch geremd. Volgens mij (maar weet niet 100% zeker) ging ook de parkeersensor enkel achter uit. Voor bleef wel werken.

Maar je kunt de parkingsensor simpel met een knop uitzetten. Is meest rechter knop onder jouw infotainment systeem. Naast camera knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Xmoo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:20:
[...]

Ik heb standaar enkel alleen maar HPC+ geselecteerd. Aanbieder boeit mij niet echt. Zolang ik maar kan opladen. Binnen Nederland hoef ik het niet echt aan te zetten want bijna elke tankstation (shell recharge & fastned), van der valk, heeft wel een oplaadpunt. Level2 chargers zoek ik dan op bestemming via chargemap of plugshare.
Dit zal het verschil in ervaring zijn. Als ik moet kiezen tussen de 29 cent per kWh bij ionity of 70+ ergens anders, dan boeit het mij toch wel waar ik laad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Xmoo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Ik heb ook de lounge versie. En van wat ik mij kan herinneren, doet hij alles zelf inregelen vanaf de Mei 23 update. Laatste x had ik de aanhanger gekoppeld. Kreeg netjes melding dat er een aanhanger gekoppeld was. Blindspot bleef gewoon werken. Geen automatisch geremd. Volgens mij (maar weet niet 100% zeker) ging ook de parkeersensor enkel achter uit. Voor bleef wel werken.
Die melding krijg ik ook (ook laatste update geïnstalleerd). Maar hij wilt toch de rem eropgooien, want collision detection.
Maar je kunt de parkingsensor simpel met een knop uitzetten. Is meest rechter knop onder jouw infotainment systeem. Naast camera knopje.
8)7 ik maar zoeken door de menu opties... Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Dala schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Die melding krijg ik ook (ook laatste update geïnstalleerd). Maar hij wilt toch de rem eropgooien, want collision detection.

[...]

8)7 ik maar zoeken door de menu opties... Thanks.
Is geen menu he maar fysieke knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Dala of topic start lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Xmoo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:20:
[...]

Had ik in Engeland in eerste instantie dus ook maar dan krijg je extreem weinig opties. En de helft zonder restaurant. Op de terugreis de “dc” geselecteerd. Bij de helft bleken er inmiddels gewoon 150kW laders te staan. En dan gewoon aan de snelweg met wegrestaurant.Tip: op Googlemaps is het meer recent bijgewerkt. Eerst op de navigator 3 potentiële stops selecteren en dan op googlemaps de laad faciliteiten checken bleek het beste te werken. Mooi klusje voor de bijrijder danwel de volgende stop plannen tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Dat is toeval. Mijn 2 jaar oude 12 volt batterij blijft in het algemeen tussen 83% en 90% met een keer een uitschieter naar 92% :+

Plots afgelopen 48 uur non stop op 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dala
Xmoo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Is geen menu he maar fysieke knop.
I know, vandaar mijn 8)7

Maar die noodrem vanwege achteruit rijden moet ik wel manueel uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 08:46

K-Jay

Klaas Jan

Meer mensen die problemen hebben met Bluelink? Sinds afgelopen woensdag krijg ik error [515] "Netwerkfout" als ik een update vraag in de Bluelink app.

Verdere observaties:
  • Batterijstatus en range worden wel correct bijgewerkt in de app. Dus er is nog wel wat communicatie. Maar bijvoorbeeld de locatie van de auto wordt niet meer bijgewerkt
  • In de auto is er geen verkeersinformatie meer in het navigatiesysteem. Volgens de auto heb ik deze service "uitgeschakeld in de mobiele app"
Zelf al geprobeerd:
  • Infotainment reset in de auto met de punt van een pen
  • 12V accu even losgehad
  • Bluelink-app op mijn telefoon is up-to-date
Net ook deze vraag gesteld aan bluelink@hyundai-europe.com

[ Voor 3% gewijzigd door K-Jay op 31-07-2023 10:35 ]

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 20:57

Gallus

Cheesy

Kun je via de Bluelink ook het verbruik per rit teruzien?

Bij 'Mijn ritten' zie ik alleen info over tijd en snelheid. Bij 'Energieverbruik' zie ik wel informatie over gisteren en over de hele maand juli, maar ik kan niet naar andere datums bladeren. Mis ik iets?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@K-Jay Android of iOS?

Misschien dat onder punt 31 de oplossing ligt :?

31. Los vreemde Bluelink-problemen op:

a) Live-services zijn niet toegankelijk (spraakbesturing, verkeersinformatie, live laadstations, enz.). Dit kan b.v. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de Bluelink-voorwaarden zijn gewijzigd, je de nieuwe voorwaarden niet hebt gezien bij het starten van de auto, of je hebt ze met opzet niet bevestigd omdat je geen tijd had om ze te lezen hen. Bevestig vervolgens in Instellingen, Bluelink, beide de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid. Maar het kan ook gebeuren dat het mobiele modem is opgehangen. Om dit te doen, reset u eenvoudig het infotainment met een klein puntig voorwerp in het kleine gaatje rechts van de passagierstemperatuurweergave. Dit is een "zachte reset", alle instellingen blijven behouden.

b) Via app geactiveerde Valet-modus kan niet meer worden gedeactiveerd of een melding in de auto dat een functie niet werkt omdat een dienst zou zijn gedeactiveerd. Om dit op te lossen, klikt u op "Meer" in de rechterbenedenhoek van de Bluelink-app en selecteert u "Servicelijst". Daarna de status van een van de schakelaars wijzigen/deactiveren en opslaan (bijv. infodiensten) en vervolgens resetten/activeren en opnieuw opslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gallus schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:50:
Kun je via de Bluelink ook het verbruik per rit teruzien?

Bij 'Mijn ritten' zie ik alleen info over tijd en snelheid. Bij 'Energieverbruik' zie ik wel informatie over gisteren en over de hele maand juli, maar ik kan niet naar andere datums bladeren. Mis ik iets?
Je kunt mijn tool gebruiken, die gaat een paar maanden terug en laat het per dag zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Nu online

GG85

.......

Hoe zit het nu precies met de Ioniq 5 icm Tesla Superchargers?

Ga binnenkort naar Normandie en Tesla abo a €0,33 is toch wel de moeite ten opzichte van Engie + Freshmile (€0,41-0,48) of Fastnet Abo (€0,48).

Werkt Tesla + Ioniq 5 nu goed of is het nog steeds gedoe qua wel met versie x, niet met versie y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08:34

-CJ

Not remastered

GG85 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:09:
Hoe zit het nu precies met de Ioniq 5 icm Tesla Superchargers?

Ga binnenkort naar Normandie en Tesla abo a €0,33 is toch wel de moeite ten opzichte van Engie + Freshmile (€0,41-0,48) of Fastnet Abo (€0,48).

Werkt Tesla + Ioniq 5 nu goed of is het nog steeds gedoe qua wel met versie x, niet met versie y?
Als je de zoekfunctie gebruikt; veel wisselende verhalen en goed kijken welke versie je gebruikt. Zoek maar op het woord Tesla.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 08:46

K-Jay

Klaas Jan

ZuinigeRijder schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:50:

b) Via app geactiveerde Valet-modus kan niet meer worden gedeactiveerd of een melding in de auto dat een functie niet werkt omdat een dienst zou zijn gedeactiveerd. Om dit op te lossen, klikt u op "Meer" in de rechterbenedenhoek van de Bluelink-app en selecteert u "Servicelijst". Daarna de status van een van de schakelaars wijzigen/deactiveren en opslaan (bijv. infodiensten) en vervolgens resetten/activeren en opnieuw opslaan.
Dit was de oplossing! Dank voor het meedenken!

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Nu online

GG85

.......

-CJ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Als je de zoekfunctie gebruikt; veel wisselende verhalen en goed kijken welke versie je gebruikt. Zoek maar op het woord Tesla.
Ja exact, verplicht dubbel parkeren, werkt wel bij versie x, niet bij versie y, welke is dan versie x etc etc.

Klinkt moeilijk voor een zorgeloze vakantie dus denk dat ik het lekker bij Engie icm Freshmile houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-09 19:40
GG85 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:01:
[...]

Ja exact, verplicht dubbel parkeren, werkt wel bij versie x, niet bij versie y, welke is dan versie x etc etc.

Klinkt moeilijk voor een zorgeloze vakantie dus denk dat ik het lekker bij Engie icm Freshmile houdt
De V2 gaan goed (150kw), V3 en V4 werken niet goed

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Nu online

GG85

.......

Slinnenb schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:55:
[...]

De V2 gaan goed (150kw), V3 en V4 werken niet goed
En hoe weet je of het een 'V2' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 15:38
Als ik me niet vergis kun je V2 laders ter plaatse herkennen aan de twee kabels per station, één daarvan met CCS-stekker en één met legacy Tesla stekker.V3 laders hebben bij mijn weten maar één kabel. In de Tesla-app kun je ze herkennen aan het feit dat dat de v2 stations maar twee subnummers hebben, bv. 1a en 1b. De v3 laders worden voor zover ik weet onderverdeeld met drie subnummers bv 1a, 1b en 1c. (Klik in de Tesla-app eerst op ‘hier opladen’, dan verschijnen de beschikbare atations.

Voorbeelden van v2 laders zijn die bij Van der Valk Stein (NL) en Van der Valk Arlon (BE). Zelf heb ik daar in 2022 met mijn MY2022 met max. 90 kw kunnen laden.

Misschien kan iemand dit bevestigen (of ontkrachten) en/of voorbeelden geven van andere v2-laders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
V2 zijn de 150 kW, maar de HI5 gaat hooguit maar tot 100 kW, in de meeste gevallen zelfs lager. Inderdaad met 2 kabels per station.
V3 zijn 250 kW, 1 kabel per station, ik heb nog van niemand gehoord dat een HI5 hierop kon laden.

Ik heb ergens, ik meen zelfs via deze site, een linkje ontvangen met een overzicht van V2 laders in Europa:

https://www.google.com/ma...4%2C5.528401176383917&z=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
GG85 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:04:
[...]

En hoe weet je of het een 'V2' is?
Zoek en hij zult vinden. Heb mijn bevindingen en foto's hier al eens eerder gedeeld.
V2: https://www.instagram.com/p/Cu2og7-MwvY/
V3 & V4: https://www.instagram.com/p/CuwyYQes5p5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
Tiggy80 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:31:
Vandaag op de terugrit ook de hele kermis aan frontradar warnings, gelukkig bijna thuis, maar natuurlijk wel erg vervelend omdat dit weer een levertijd van veel te lang gaat zijn..... Beetje jammer dat dit (en de iccu update) geen recalls zijn, slechte zaak van Hyundai. Dit drukt de tevredenheid wel, jammer omdat het echt wel fijn rijden is, maar de betrouwbaarheid moet wel omhoog
Even een mail sturen naar Hyundai werkt wel, ik krijg nu op 10 augustus een nieuwe front-radar dankzij het contact met Hyundai NL (Jeffrey) die heeft de dealer gebeld en gevraagd om op voorhand de radar in huis te hebben als de auto op 10 augustus komt. De front-radar stoort omdat een weerstand te heet zou worden volgens Jeffrey.

klantenservice@hyundai-motor.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 12:53
Hallo Allemaal, Er is al eens iemand geweest die gevraagd heeft hoe je van dat irritante handen aan het stuur afkomt. Ik moet best wel hard knijpen of de hele tijd over het stuur (aan de onderkant) wrijven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 12:53
Weet iemand hoe je de auto Ioniq 5 moet opkrikken? Volgens mijn dealer mag dat niet zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-09 12:49
Joris Jasper schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:21:
Hallo Allemaal, Er is al eens iemand geweest die gevraagd heeft hoe je van dat irritante handen aan het stuur afkomt. Ik moet best wel hard knijpen of de hele tijd over het stuur (aan de onderkant) wrijven .
Is maar een manier om daar vanaf te komen en dat is HDA2 niet aanzetten :-)
Het is een verplichte handeling als je HDA2 wilt gebruiken, de auto wil dan weten of je nog aanwezig bent door even in het stuur te knijpen/druk geven,
Pagina: 1 ... 180 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic