Gister van Manchester naar huis gereden.
@
Franciesco : yep, live verkeersinformatie werkt dus goed. Alleen een beetje mager dat daar geen knopje voor op de kaart zit.
Verder…
Ontdekt dat het rechtse splitscreen scherm niet alleen radio is maar dat je het omhoog/omlaag kan vegen en oa weerbericht en overzichtskaart kan krijgen.
Bij instellingen kan je instellen wat erop zit.
HIER was wel handig geweest als je ook “verkeersinformatie” als splitscreen had kunnen kiezen maar helaas, dat kan dus niet.
Overzichtskaart is handig als splitscreen.
Na per ongeluk aanraken zat die opeens vast op een rare setting.
Tip: als je op de kompasnaald links boven klikt dan scrol je door settings. Verschillende zoom levels en een setting waarbij de volledige route splitscreen vullend in beeld is.
Laden in UK was even wennen.
Geen van de laadpassen die ik bij me had werkte, geen anwb, geen eflux, geen chargemyhyundai. De ionity charger die ik tegen kwam deed het ook niet.
Maar ik kon overal met creditcard betalen.
De laadpalen staan heel vaak NIET op de plattegrond van de card-app. En de auto zelf had miste er ook een paar.
Op Google maps staan ze wel allemaal.
Op voorhand leek het aardig beroerd met slechts 3 HPC laders tussen folkestone en Manchester, maar er bleken er meer te staan. Sowieso heb ik gemerkt dat “als je na 2.5 a 3 uur eens lekker een kop koffie en een broodje neemt”, je ook bij een dc charger van 50 of 60kW een flink eind bij laadt.
Je laadt in een half uur misschien 10% minder dan dat je er in 3 uur af rijdt maar het is eigenlijk helemaal niet erg om met 70 of 60% weer op weg te gaan. Uiteindelijk kom je dan bij een latere stop wel weer een hpc charger tegen.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV