Nou, ik vind die witte ook niet lelijk, hoor. 🤓GoodPeople schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:48:
Allebei 800v platform, toch heeft de een een “iets andere / sportievere” uitstraling 😅
[Afbeelding]
Een afneembare trekhaak is net zo stevig hoor!Stefannn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Update….. bescherm dopje van de bouten gehaald. Nu past het “net” met 2mm tussenruimte. Ik zou de bout koppen nog 2mm kunnen afslijpen. Maar goed… volgende probleem… trapper raakt de nummerplaat. Geen deuk, maar “net schurend”. Kortom… dit gaat zo niet werken.
De dealer kan tegen meerprijs een afneembare haak zetten, ik wil geen andere drager want deze is licht en klein opvouwbaar (hij was trouwens duurder dan een thule). Maar…. Alternatieve vaste haak heb ik wellicht liever. Lijkt me toch steviger.
Zijn er mensen die nog ideeen hebben?
Nb, trapper hoger kan niet want dan krijg ik de tweede fiets er niet op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb er met mijn vorige auto een mega grote caravan mee getrokken en heel vaak mijn fietsendrager gebruikt.
Ook etappe 2 ging prima (qua laden met LP tag dan, wel veel files). Nergens problemenamw82 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:56:
[...]
Etappe 1 naar Zwitserland ging prima. Zowel Ionity (die wist ik al) als EnbW laadpaal.
Planning via navigatie met nieuwe software ging ook goed (wel met Waze/maps ernaast voor de files, dat blijft een zwak punt van de ingebouwde nav). Enige waar je op moet letten is dat hij plant tot zo'n 10% accu en ik vaak eerder wil stoppen om de kids ff de auto uit te gooien. Maar door naar laders op de route te zoeken, herpland hij goed.
Mijn ervaring is ook dat de afneembare trekhaak van Hyundai een hele degelijke is en dat die zonder problemen een zware caravan, aanhanger of fietsendrager kan hebben.
[ Voor 90% gewijzigd door BenOnderweg op 16-07-2023 07:45 ]
BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )
Ik kom morgen langs Eemnes. Daar staan ook de V4’s als ik mij goed herinner. Zo niet, rijd ik wel even door naar Harderwijk. Even testen of die het inmiddels wel doen.YJB schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:48:
Ik stond vorige week bij een V3 en die gaf het op na een minuut. 3 palen geprobeerd...
Ik heb het op de dag dat ik registreerde ook onmiddelijk stopgezet. Dit is ook zo vooraf bevestigd geweest door hun helpdesk via mail. Van zodra je stopzet loopt het nog 30 dagen verder dus zet je stop op de dag dat je het start betaal je voor 1 maand.Dala schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:12:
[...]
Uit hun voorwaarden is mij nu niet duidelijk of je dan voor 1 maand of 1 maand en 30d moet betalen.
Hoe snel deed je het opzeggen?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Blijkbaar is er met de laatste infotainment update (230601) een optie bijgekomen om de optie "Afstandsbediening raam" aan of uit te zetten. Via de sleutel, lang drukken van open of sluiten knop voor openen/sluiten ramen vóór, werkte voorheen bij mij al, maar blijkbaar nu een optie om dit uit te zetten. Ik heb deze optie trouwens niet gezien in de Bluelink App.
P.S. werkt alleen op de voorramen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y2CmygyIn8TrJkygvrZZW1ST.jpg?f=user_large)
Dat "steviger" is vooral voor je eigen gevoel. Het materiaal is gecertificeerd (en dus gegarandeerd) voor veel meer dan de maximaal toegestane belasting van het voertuig.Stefannn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Maar…. Alternatieve vaste haak heb ik wellicht liever. Lijkt me toch steviger.
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Ik heb ineens een probleem met een 10 tal sensoren.
Allerlei systemen zijn uitgevallen
- power steering
- regenerative braking
- highway lane assist
- tire pressure sensor
- blind spots
Etc
Een goede schoonmaakbeurt incl wasstraat helpt niets. Aangezien de dealers dicht zijn en rijden nog wel gaat (dus pechhulp niet nodig is en niets gaat brengen?), vraag ik even jullie hulp. Is er een manier om een reset te doen?
Of zit er niets anders op dan langs een dealer morgen? Ben niet in NL dus dat is wat lastiger.
Ps. Heb een uitdraai van OBD als dat helpt.
- power steering
- regenerative braking
- highway lane assist
- tire pressure sensor
- blind spots
Etc
Een goede schoonmaakbeurt incl wasstraat helpt niets. Aangezien de dealers dicht zijn en rijden nog wel gaat (dus pechhulp niet nodig is en niets gaat brengen?), vraag ik even jullie hulp. Is er een manier om een reset te doen?
Of zit er niets anders op dan langs een dealer morgen? Ben niet in NL dus dat is wat lastiger.
Misschien overbodig, maar kijk eens in de zekeringkast..... wie weet ligt er wel wat uit.
Zou inderdaad even de zekeringen even checken. Zitten links van het stuur en onder de “motor”kap.stenbk schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:32:
Ik heb ineens een probleem met een 10 tal sensoren.
- power steering
- regenerative braking
- highway lane assist
- tire pressure sensor
- blind spots
Etc
Zekeringtrekker zit ook bij de zekeringen onder de motorkap.
Hier ook hetzelfde probleem. Ook meteen in Turtle mode gesprongen. was gelukkig in de buurt van de dealer. Nu al 2 weken wachten met een vervangende auto. Ik ga daar volgende week maar eens langs, want zo te lezen kan het nog behoorlijk lang duren.....raymens schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:40:
[...]
Fijn om die link even door te lezen.
Hier dus ook gestrand met hetzelfde probleem 2 weken geleden. Helaas was dat in de 1e week van 3 weken vakantie in Kroätie met 33 graden. Heb te horen gekregen dat het maanden wachten is op het onderdeel, de dealer heeft 4 IONIQs staan met hetzelfde probleem en de eerste is van maart dit jaar nog. Auto de week voor vertrek nog zijn 2 jaar's beurt uit laten voeren in de hoop dat ik geen ellende zou hebben onderweg.
Dealer wilt niet het onderdeel halen uit de nieuwe IONIQ 5 die over een paar weken van de boot komt om als tijdelijke vervaingsauto te dienen. Deze blijken ook een nieuw typenummer te hebben.
Hoe snel "fan" zijn van een auto verdwijnt...
Weet iemand hier toevallig hoe de I5 de accu koelt?
Ik vraag dit omdat mijn airco (warmtepomp?) het niet en nu vraag ik me af of ik daar straks met lange ritten en snelladen ook nog last van ga hebben.
Ik vraag dit omdat mijn airco (warmtepomp?) het niet en nu vraag ik me af of ik daar straks met lange ritten en snelladen ook nog last van ga hebben.
Doordat ik mijn vorige auto een aantal malen ongewenst de ramen open aantrof bij, was ik naar deze optie op zoek met de ingebruikname van de Ioniq 5. Deze optie is bij mij al een jaar beschikbaar.ZuinigeRijder schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:43:
Blijkbaar is er met de laatste infotainment update (230601) een optie bijgekomen om de optie "Afstandsbediening raam" aan of uit te zetten. Via de sleutel, lang drukken van open of sluiten knop voor openen/sluiten ramen vóór, werkte voorheen bij mij al, maar blijkbaar nu een optie om dit uit te zetten. Ik heb deze optie trouwens niet gezien in de Bluelink App.
[Afbeelding]
12v accu leeg.... Auto bijna een jaar oud en 34000 op de teller. Eerste keer dit probleem. Auto gister geparkeerd met nog 21% in hoofdaccu. Blijkbaar toch niet genoeg om de 12v op peil te houden.
Al wel vaker weggezet met accu onder de xe 20 procent en nooit eerder problemen gehad. Nu hopen dat Hyundai pechservice snel komt.
Al wel vaker weggezet met accu onder de xe 20 procent en nooit eerder problemen gehad. Nu hopen dat Hyundai pechservice snel komt.
Tijdens de hele winter zit je met smacht te wachten op de zomer, zodat je weer de volle capaciteit kan gebruiken. Nu in de zomer waarbij de accu al boven de 30 graden kan zijn, wil ik weer precies het omgekeerde. Met buitentemperaturen van >30 graden heb je ook volop beperkingen. Systemen die lijken te knijpen en de flinke hoeveelheid stroom die het kost om de boel te koelen.
De klimaatverandering gaat nieuwe eisen stellen aan het ontwerp van een auto. Niet alleen de CO2 uitstoot.
De klimaatverandering gaat nieuwe eisen stellen aan het ontwerp van een auto. Niet alleen de CO2 uitstoot.
Het is om deze reden dat ik reis met een accu marge van 25%. Verkeerde afslag, file en wellicht een verplichte lange stop in warm weer, als dan de boel er ook mee ophoudt.... Ik vraag me af hoe het gaat met de I5 rijders die dit mooie forum niet lezen en daardoor wellicht minder snappen hoe deze auto werkt.Ioniq 5 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:55:
12v accu leeg.... Auto bijna een jaar oud en 34000 op de teller. Eerste keer dit probleem. Auto gister geparkeerd met nog 21% in hoofdaccu. Blijkbaar toch niet genoeg om de 12v op peil te houden.
Beperkingen bij temperaturen boven de 30 heb ik nog niet meegemaakt. Vorig jaar met vouwwagen en ruim 35 graden gewoon telkens kunnen snelladen (220kW) en ook geen vermogensbeperkingen. Had wel zoals geadviseerd de airco uit tijdens het laden. De ventilator in de radiateur maakte wel heel veel toeren en trilde daarbij een beetje.McRizzo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:19:
Tijdens de hele winter zit je met smacht te wachten op de zomer, zodat je weer de volle capaciteit kan gebruiken. Nu in de zomer waarbij de accu al boven de 30 graden kan zijn, wil ik weer precies het omgekeerde. Met buitentemperaturen van >30 graden heb je ook volop beperkingen. Systemen die lijken te knijpen en de flinke hoeveelheid stroom die het kost om de boel te koelen.
Is dit nu het defect waarover in de VS een rechtzaak over aangespannen wordt door I5 en EV6 rijders?Tallguy2719 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:20:
[...]
Hier ook hetzelfde probleem. Ook meteen in Turtle mode gesprongen. was gelukkig in de buurt van de dealer. Nu al 2 weken wachten met een vervangende auto. Ik ga daar volgende week maar eens langs, want zo te lezen kan het nog behoorlijk lang duren.....
Bij mij wordt de auto regen constant uitgezet. Ik vermoed vanwege de temperatuur. Het zijn korte stukjes waarbij de accu misschien nog niet genoeg gekoeld is.ImreD schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:30:
[...]
Beperkingen bij temperaturen boven de 30 heb ik nog niet meegemaakt. Vorig jaar met vouwwagen en ruim 35 graden gewoon telkens kunnen snelladen (220kW) en ook geen vermogensbeperkingen. Had wel zoals geadviseerd de airco uit tijdens het laden. De ventilator in de radiateur maakte wel heel veel toeren en trilde daarbij een beetje.
Laden etc. gaat zoals je omschrijft prima.
Als je deze bedoeld dan lijkt dat inderdaad om hetzelfde te gaan.McRizzo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:30:
[...]
Is dit nu het defect waarover in de VS een rechtzaak over aangespannen wordt door I5 en EV6 rijders?
https://www.carcomplaints...ilures-investigated.shtml
Bij mij precies het zelfde. Wellicht door door mijn 58 kWh versie (eigen aanname) is ook het bereik flink lager, vorige week kwam ik boven de 400 km, nu slechts 300 km na het laden.McRizzo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:34:
[...]
Bij mij wordt de auto regen constant uitgezet. Ik vermoed vanwege de temperatuur. Het zijn korte stukjes waarbij de accu misschien nog niet genoeg gekoeld is.
Laden etc. gaat zoals je omschrijft prima.
Vandaag V3 bij Eemnes en V4 Harderwijk geprobeerd. Connect, begint, ramped up naar 50/60 kwh en stopt zonder een foutmelding oid. Auto geeft dan aan dat charging complete is. Grappige is dat je in de Tesla app dan geen historie krijgt.Xmoo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 00:05:
[...]
Ik kom morgen langs Eemnes. Daar staan ook de V4’s als ik mij goed herinner. Zo niet, rijd ik wel even door naar Harderwijk. Even testen of die het inmiddels wel doen.
Foto’s https://www.instagram.com/p/CuwyYQes5p5/
Inderdaad dat zag ik ook gebeuren bij een V3 in Noord-ZwedenXmoo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:59:
[...]
Vandaag V3 bij Eemnes en V4 Harderwijk geprobeerd. Connect, begint, ramped up naar 50/60 kwh en stopt zonder een foutmelding oid. Auto geeft dan aan dat charging complete is. Grappige is dat je in de Tesla app dan geen historie krijgt.
Je leest op verschillende fora dat Tesla hiervan op de hoogte van zou moeten zijn en dit mbv firmware update op haar opladers moet oplossen. Maar jammer genoeg dus nog niet gebeurd. (Als het waar is)YJB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:36:
[...]
Inderdaad dat zag ik ook gebeuren bij een V3 in Noord-Zweden
Razwer schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:18:
[...]
Dat "steviger" is vooral voor je eigen gevoel. Het materiaal is gecertificeerd (en dus gegarandeerd) voor veel meer dan de maximaal toegestane belasting van het voertuig.
@CharlieBulldog , @Razwer: dank voor deze geruststelling. Het gaat de afneembare worden.CharlieBulldog schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:44:
[...]
Een afneembare trekhaak is net zo stevig hoor!
Ik heb er met mijn vorige auto een mega grote caravan mee getrokken en heel vaak mijn fietsendrager gebruikt.
Ik heb een redelijk prijs aanbod van de dealer gehad. Daarmee is prijsverschil tussen een nieuw drager en een afneembare haak niet zo groot meer.
En ik wil de drager heel graag houden. Het was best een dure (duurder dan thule), lichtgewicht, opklapbaar, heel compact opbergbaar en in 30 seconden te monteren.
Nou dat is dan weer niet de bedoeling. Ik wil de fietsendrager zo eenvoudig en vrouw vriendelijk houden.itsme schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:39:
[...]
Pedaalsleutel halen en die trapper er af schroeven, klusje van niets elke keer.
https://www.google.com/se...IgGAQ&sclient=products-cc
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Trapper in een stand omhoog zetten?Stefannn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Update….. bescherm dopje van de bouten gehaald. Nu past het “net” met 2mm tussenruimte. Ik zou de bout koppen nog 2mm kunnen afslijpen. Maar goed… volgende probleem… trapper raakt de nummerplaat. Geen deuk, maar “net schurend”. Kortom… dit gaat zo niet werken.
De dealer kan tegen meerprijs een afneembare haak zetten, ik wil geen andere drager want deze is licht en klein opvouwbaar (hij was trouwens duurder dan een thule). Maar…. Alternatieve vaste haak heb ik wellicht liever. Lijkt me toch steviger.
Zijn er mensen die nog ideeen hebben?
Nb, trapper hoger kan niet want dan krijg ik de tweede fiets er niet op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kreeg deze melding ook gister bij verschillende laders maar juist bij DC (Ecotap & FastNed).dgb schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:50:
Sinds een week kan ik niet meer AC laden, DC gaat prima.
De melding zegt ook niet veel, "Cannot start charging, Unexpected vehicle status."
Enig idee ?
Ik heb de boardcomputer gereset maar dit maakte niks uit.
Wat was bij jou uiteindelijk het probleem / oplossing?
Gevonden, er lijkt een dier geknaagd te hebben aan de abs kabel bij de voorwielen. Zowel links als rechts.ImreD schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:12:
[...]
Zou inderdaad even de zekeringen even checken. Zitten links van het stuur en onder de “motor”kap.
Zekeringtrekker zit ook bij de zekeringen onder de motorkap.
Nu wachten op nieuwe kabels.
Gisteren tijdens rijden ineens 4 meldingen: HDA, SCC, automatische recuperatie en veiligheidssystemen voorkant werken niet meer.
Even later schiet daar nog enkel de 'veiligheidssystemen voorkant' van over. Zwarte balk tussen de koplampen proper gemaakt. De camera unit achter de voorruit is ook volledig vrij. Melding blijft echter staan.
Garage uiteraard met jaarlijks verlof en ik vertrek 2 weken op autovakantie. Nog al iemand dit voorgehad? Is er een kans dat het probleem zichzelf gaat herstellen?
Even later schiet daar nog enkel de 'veiligheidssystemen voorkant' van over. Zwarte balk tussen de koplampen proper gemaakt. De camera unit achter de voorruit is ook volledig vrij. Melding blijft echter staan.
Garage uiteraard met jaarlijks verlof en ik vertrek 2 weken op autovakantie. Nog al iemand dit voorgehad? Is er een kans dat het probleem zichzelf gaat herstellen?
:strip_exif()/f/image/xWUBzx6ffLGOSL9K2A4FN9iG.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de kennis die ik hier op het forum opgedaan heb, denk ik dat je frontradar kapot is. 😔dvdj schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:46:
Gisteren tijdens rijden ineens 4 meldingen: HDA, SCC, automatische recuperatie en veiligheidssystemen voorkant werken niet meer.
[Afbeelding]
@dvdj waarschijnlijk front radar, paar maanden wachten op nieuwe front radar als dat het is
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Ik zie het nu al een aantal keer, maar waarom is het middelste icoontje van de achterbank alsof er iemand zit die zijn gordel niet om heeft en de twee buitenste zits op de achterbank gewoon een lege stoel?
PJvI
Zou kunnen. Auto recuperatie werkt wel terug, en HDA en SCC zouden ook terug moeten werken. Dus wat raar dat een paar functies die van de radar gebruik maken nog wel werken en anderen niet.ZuinigeRijder schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:57:
@dvdj waarschijnlijk front radar, paar maanden wachten op nieuwe front radar als dat het is![]()
Grrr...
Door hevige regen tijdens storm Poly kreeg ik aan het begin van een 180 km trip ook meldingen "controleer veiligheidssystemen voorkant": geen SCC of Auto Regen. Twee dagen later was het 30 graden en verdween de foutmelding over Auto Regen en die was weer normaal bruikbaar. De andere foutmelding verdween kort daarna en SCC werkte ook weer tijdens de terugreis. Vocht tussen zwarte balk en frontradar?dvdj schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Zou kunnen. Auto recuperatie werkt wel terug, en HDA en SCC zouden ook terug moeten werken. Dus wat raar dat een paar functies die van de radar gebruik maken nog wel werken en anderen niet.
Grrr...
Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22
Nope, de nummerplaat ligt dieper, omhoog raakt hij nog veel meer.
3cm hoger heb je nog wat extra ruimte maar dan past de 2de fiets er niet op
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Wacht, dat heb jij ook?P86 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:12:
Ik zie het nu al een aantal keer, maar waarom is het middelste icoontje van de achterbank alsof er iemand zit die zijn gordel niet om heeft en de twee buitenste zits op de achterbank gewoon een lege stoel?
Ik wilde binnenkort naar de garage gaan omdat ik dat al heb sinds de eerste dag.
Dacht dat de stoel sensor kapot was ofzo...

Ik heb dat ook altijd. Al sinds begin.demonic schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:39:
[...]
Wacht, dat heb jij ook?
Ik wilde binnenkort naar de garage gaan omdat ik dat al heb sinds de eerste dag.
Dacht dat de stoel sensor kapot was ofzo...![]()
Ik heb het ook, maar ik dacht dat het kwam omdat ik op de twee buitenste posities autostoeltjes gemonteerd had. Maar misschien is het wel gewoon een UI bugjedemonic schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:39:
[...]
Wacht, dat heb jij ook?
Dacht dat de stoel sensor kapot was ofzo...![]()
Als iemand daadwerkelijk in het midden gaat zitten en de gordel sluit dan werkt de indicatie zich trouwens wel bij.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dat komt omdat er in het midden géén sensor zit dat er iemand zit en dus is de rode indicatie dat je zelf eventueel moet controleren. Je bent ervan af wanneer je de gordel vastklikt in het midden, geloof ik. Let op, de relaxfunctie (indien je die hebt) van de voorstoelen werkt niet, wanneer er achter gordels vastgeklikt zitten.P86 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:12:
V2 in Breukelen ging foutloos. 97kwhXmoo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:59:
[...]
Vandaag V3 bij Eemnes en V4 Harderwijk geprobeerd. Connect, begint, ramped up naar 50/60 kwh en stopt zonder een foutmelding oid. Auto geeft dan aan dat charging complete is. Grappige is dat je in de Tesla app dan geen historie krijgt.
Ah! Vandaar, ik had het al geaccepteerd maar goed om te weten dat er een reden achter zit. Zoals altijd, dank voor de info!ZuinigeRijder schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:25:
[...]
Dat komt omdat er in het midden géén sensor zit dat er iemand zit en dus is de rode indicatie dat je zelf eventueel moet controleren. Je bent ervan af wanneer je de gordel vastklikt in het midden, geloof ik. Let op, de relaxfunctie (indien je die hebt) van de voorstoelen werkt niet, wanneer er achter gordels vastgeklikt zitten.
PJvI
Weekendje door Nederland getoerd. 3 laadstops. 2x Fastned, beide 149 kW, 1x Ionity, 222 kW. Voor mij bevestigt dit dat Fastned de boel begrenst.
Heerlijk relaxed gereden. Op het stuur het blauwe stuursymbool tussen de chopsticks gebruikt en SCC. De auto rijdt zichzelf. In de file niets hoeven doen. Gemiddeld 1 op 6 gereden.
Fijne auto!
Heerlijk relaxed gereden. Op het stuur het blauwe stuursymbool tussen de chopsticks gebruikt en SCC. De auto rijdt zichzelf. In de file niets hoeven doen. Gemiddeld 1 op 6 gereden.
Fijne auto!
/f/image/ta8XuZlDoiyfaDdSTt7nGEzH.png?f=fotoalbum_large)
58kWh Connect+ versie. Heb de auto net twee weken.
Zaterdag 400km+ gereden zonder problemen. Veel stops met 5-30 minuten laden (nog heerlijk gepicnicked)
Thuis gekomen met 24% accu.
Vanmiddag zou ik vast even laden (ik heb thuis geen paal) dus wilde ik even naar de dichtbijzijndste rijden.
Nou; alle toeters en bellen gingen af. Ik moest stoppen om het elec. syst. te controleren. Toch nog wat geprobeerd maar het mocht niet baten.
Lang verhaal kort. De ICCU is stuk.
Ik heb nu vertrouwen voor mijn rondreis van 3200 km in augustus_Quadro schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
Zaterdag 400km+ gereden zonder problemen. Veel stops met 5-30 minuten laden (nog heerlijk gepicnicked)
Vanmiddag zou ik vast even laden (ik heb thuis geen paal) dus wilde ik even naar de dichtbijzijndste rijden.
Nou; alle toeters en bellen gingen af. Ik moest stoppen om het elec. syst. te controleren. Toch nog wat geprobeerd maar het mocht niet baten.
Het spijt me dat te horen. Ik hoop dat het snel wordt opgelost
In dat licht is er misschien goed nieuws: YouTube: Important Kia EV6 Software Update Now Available in US | Ioniq 5 & GV....
Op zich raar. Ik heb al meerdere keren bij fastned geladen. Iedere keer tikt hij rond de 220 kW aan tijdens het laden, hij begint vaak wat langzamer en eindigt dat ook. Maar tot nu toe iedere keer de 220 gehaald.MicheldeGoey schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:56:
Weekendje door Nederland getoerd. 3 laadstops. 2x Fastned, beide 149 kW, 1x Ionity, 222 kW. Voor mij bevestigt dit dat Fastned de boel begrenst.
Fijne auto!
Welkom bij de club! Alleen jij bent er wel heel vroeg bij. "Gelukkig" wel dichtbij huis._Quadro schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
Mijn garage heeft vooralsnog geen levertijd voor de ICCU. Wel begreep ik dat er een aantal binnengekomen waren deze week, gelijk allemaal gebruikt voor langer wachtenden.
Voor nu heb ik een Kona (met gebreken) meegekregen, ik kan er niet aan wennen. Ook veels te klein. Maar met een beetje geluk komt er komende dagen een nieuwe I5 binnen die ik dan mee mag nemen totdat die van mij klaar is.
Bij mij werkte Auto recuperatie, HDA2 en SCC niet meer. Dus misschien iets andersdvdj schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Zou kunnen. Auto recuperatie werkt wel terug, en HDA en SCC zouden ook terug moeten werken. Dus wat raar dat een paar functies die van de radar gebruik maken nog wel werken en anderen niet.
Grrr...
De ICCU lijkt nu een structureel probleem. Niet of, maar wanneer gaat ie stuk..... Dan openbaart dit zich op twee manieren. Niet meer AC kunnen laden (milde versie), of acute stilstand (harde versie). Hier moet Hyundai met een echte oplossing voor komen. Niet slechts hetzelfde onderdeel vervangen.
Hopelijk wordt er inderdaad structureel iets aan gedaan.McRizzo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:59:
De ICCU lijkt nu een structureel probleem. Niet of, maar wanneer gaat ie stuk..... Dan openbaart dit zich op twee manieren. Niet meer AC kunnen laden (milde versie), of acute stilstand (harde versie). Hier moet Hyundai met een echte oplossing voor komen. Niet slechts hetzelfde onderdeel vervangen.
Mogelijk goed nieuws: YouTube: Kia EV6 ICCU RECALL! ⚠️
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Net even in de app gaan zoeken of je dat kunt terug vinden. Jammer genoeg niet maar idd, haal altijd bo en de 200kw. Snelste wat ik behaald heb is 230/234kw. Fastned Boxtel/Liempde.gedonie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:08:
[...]
Op zich raar. Ik heb al meerdere keren bij fastned geladen. Iedere keer tikt hij rond de 220 kW aan tijdens het laden, hij begint vaak wat langzamer en eindigt dat ook. Maar tot nu toe iedere keer de 220 gehaald.
Dat ligt dan aan jouw auto want hele volksstammen tikken de 220+kw aan bij FastnedMicheldeGoey schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:56:
Fijne auto!
Hier ook nog niet hoger dan 149 kW bij Fastned gezien, maar dat stond ook op de paal dat de laden was beperkt tot 150 kW. Je moet dus maar net bij een snelle paal staan die niet gelimiteerd is.GG85 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 05:41:
[...]
Dat ligt dan aan jouw auto want hele volksstammen tikken de 220+kw aan bij Fastned
Gisteren voor het eerst ook weer eens aan een 300KW fastned gehangen. Ik was daar alleen en had een SoC van 37%. Optimale omstandigheden dus, maar kwam ook niet boven de 150KW. Wellicht inderdaad dat FastNed knijpt. Zal eens een uitkijken naar een Ionity.GG85 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 05:41:
[...]
Dat ligt dan aan jouw auto want hele volksstammen tikken de 220+kw aan bij Fastned
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Ook ik haal bij Fastned niet vaak hoger dan 150kW. En soms wel. Ik heb ook het idee dat ze of op bepaalde momenten knijpen, of dat sommige 300kW laders eigenlijk 2x150kW laders zijn
Bedankt voor de reactie.Xmoo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:48:
[...]
Heb je al een andere USB-Stick geprobeerd? Ik weet dat sommige dit probleem hebben icm bepaalde USB-Sticks. Ik weet ook dat ze in Australie met een nieuwere update zijn gekomen, met wat bugfixes, voor auto's die problemen hadden met de mei/juni update te installeren.
De update is gisteravond wel gelukt. Ik heb de volledige update opnieuw gedownload en op dezelfde USB stick gezet. Geen idee wat nu het probleem is geweest....
Over Fastned, ik vraag me af of het niet gewoon het delen van laders zijn.
Op hun website zeggen ze ook dat laders waar twee parkeerplaatsen één fysieke lader delen, het vermogen ook af kan nemen:
Het lijkt me echt stug dat Fastned sowieso actief knijpt op locaties waar ze 300 kW adverteren, zonder dat het om het bovenstaande sharing gaat.
Op hun website zeggen ze ook dat laders waar twee parkeerplaatsen één fysieke lader delen, het vermogen ook af kan nemen:
Ik haal altijd 220 kW maar ik rij rond in Noord-Nederland waar ik over het algemeen de enige of één van de twee EV's ben. Ik kies dan eigenlijk altijd uit gewoonte de fysieke lader die ongebruikt is, misschien dat ik daarom ook altijd de 220 kW haal?Hoeveel voertuigen kan de lader gelijktijdig opladen?
Sommige laders kunnen twee voertuigen tegelijkertijd opladen, dit is goed zichtbaar omdat twee parkeerplaatsen dezelfde lader delen. In dit geval is het mogelijk dat je laadsnelheid afneemt omdat de stroom wordt verdeeld over 2 voertuigen.
Het lijkt me echt stug dat Fastned sowieso actief knijpt op locaties waar ze 300 kW adverteren, zonder dat het om het bovenstaande sharing gaat.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Ik zal ook even meeblaten.........bedenk dat 300 kW al gauw 50 huishoudens zijn....staan er 4 palen, zou bij volle belasting gelijk aan ruim 200 huishoudens zijn (een klein plaatsje). Niet overal is in deze tijden direct zoveel beschikbaar, zeker niet in drukke tijden (rond 18 uur, thuis elek koken, en avond, veel verlichting.) Waarschijnlijk wordt dan ook eea wat geknepen.Sommige laders kunnen twee voertuigen tegelijkertijd opladen, dit is goed zichtbaar omdat twee parkeerplaatsen dezelfde lader delen. In dit geval is het mogelijk dat je laadsnelheid afneemt omdat de stroom wordt verdeeld over 2 voertuigen.
Maar ik moet zeggen, de ene keer dat ik Fastned gebruikte op de A1, haalde ik wel 205 kW......ik weet echt niet of ik de enige was, lang geleden. De keren dat ik DC geladen heb in Nl, is nog op 1 hand te tellen, en heb reeds 17000 km gereden, dus wdb ben ik niet representatief.
Toch SCC en HDA2 ook stuk. Die foutmelding wordt pas terug getoond wanneer je SCC probeert te activeren.ZuinigeRijder schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:42:
[...]
Bij mij werkte Auto recuperatie, HDA2 en SCC niet meer. Dus misschien iets anders
Ondertussen uitgelezen en idd front radar is stuk. Overmorgen wordt het gerepareerd. Ze hebben blijkbaar een collectie front radars in stock want naar eigen zeggen ging ik zeker niet de laatste zijn...
De 300kW laders bij Fastned zijn alleen 300kW als er maar 1 voertuig aan die paal staat.
Het zijn eigenlijk als ik het correct begrepen heb -400V 0V 400V palen. Als er 1 voertuig aan zit laad je tussen de -400 en 400 dus effectief 800V
Zijn er twee voertuigen aangesloten laad de ene tussen de -400V en 0 en de andere tussen de 0 en 400V
Zelfs als het andere voertuig dus niet de maximale 150kW doet zal het andere voertuig nooit meer dan 150kW kunnen laden.
Het zijn eigenlijk als ik het correct begrepen heb -400V 0V 400V palen. Als er 1 voertuig aan zit laad je tussen de -400 en 400 dus effectief 800V
Zijn er twee voertuigen aangesloten laad de ene tussen de -400V en 0 en de andere tussen de 0 en 400V
Zelfs als het andere voertuig dus niet de maximale 150kW doet zal het andere voertuig nooit meer dan 150kW kunnen laden.
Niet mijn ervaring. In kies bij Fastned altijd een lege laadplek en heb nog nooit een hogere waarde gezien dan 149 kW.trippelb schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:15:
De 300kW laders bij Fastned zijn alleen 300kW als er maar 1 voertuig aan die paal staat.
Da's wel erg sneu. sommigen moeten daar een jaar op wachten...._Quadro schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
Blijft zo langzamerhand een mysterie waarom hier geen totaal recall voor wordt uitgezet wat mij betreft.
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
En dan wel een 300kW lader?MicheldeGoey schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:37:
[...]
Niet mijn ervaring. In kies bij Fastned altijd een lege laadplek en heb nog nooit een hogere waarde gezien dan 149 kW.
Kennelijk wordt er gekeken of er een foutmelding aanwezig is. Indien 'ja' dan worden zekering en ICCU preventief vervangen, indien 'nee' dan wordt er kennelijk nieuwe software opgezet die voorkomt dat er piekspanning kan optreden die de ICCU frituurt.Lord_Nemesis schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:27:
[...]
Hopelijk wordt er inderdaad structureel iets aan gedaan.
Mogelijk goed nieuws: YouTube: Kia EV6 ICCU RECALL! ⚠️
En dan de naïeve vraag: kan ik zelf zien of die foutmelding er is?de meester01 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:33:
[...]
Kennelijk wordt er gekeken of er een foutmelding aanwezig is. Indien 'ja' dan worden zekering en ICCU preventief vervangen, indien 'nee' dan wordt er kennelijk nieuwe software opgezet die voorkomt dat er piekspanning kan optreden die de ICCU frituurt.
(Ik gok zo van niet)
p-p-Pardon!? Een jaar?!jrk schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:38:
[...]
Da's wel erg sneu. sommigen moeten daar een jaar op wachten....
Blijft zo langzamerhand een mysterie waarom hier geen totaal recall voor wordt uitgezet wat mij betreft.
Nou dat mag ik toch zeker niet hopen!

Op de auto_Quadro schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:06:
[...]
p-p-Pardon!? Een jaar?!
Nou dat mag ik toch zeker niet hopen!
spoiler: klikkerdeklik
En dan gaat deze in no-time stuk met ICCU problemen
[ Voor 18% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-07-2023 13:18 ]
Misschien via Carscanner?Stefannn schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:54:
[...]
En dan de naïeve vraag: kan ik zelf zien of die foutmelding er is?
(Ik gok zo van niet)
https://play.google.com/s...ils?id=com.ovz.carscanner
De controle unit was kapot, nadat deze vervangen was werkte alles weer.erikhui schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:12:
[...]
Ik kreeg deze melding ook gister bij verschillende laders maar juist bij DC (Ecotap & FastNed).
Wat was bij jou uiteindelijk het probleem / oplossing?
Jawel, P1A9096 met OBDII dongle en scanner.Stefannn schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:54:
[...]
En dan de naïeve vraag: kan ik zelf zien of die foutmelding er is?
(Ik gok zo van niet)
[ Voor 18% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-07-2023 13:32 ]
Pwhoooh. Ik schrok al. Hahaha.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:17:
[...]
Op de auto
spoiler: klikkerdeklikEn dan gaat deze in no-time stuk met ICCU problemen
Ik heb inderdaad een jaar lopen wachten op de auto.
Hopen wat het niet langer dan een maand duurt dan.
Campaign antifreezecoolaint 4x? Wat bedoel ze daarmee?MicheldeGoey schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:07:
[Afbeelding]
Bij mij wordt de ICCU wel vermeld op de factuur (2-jaarlijkse beurt).
Eens kijken wanneer hij in NL komt:
YouTube: Own an Ioniq 5 or Ioniq 6 in the US? You Need the ICCU Update That W...
YouTube: Own an Ioniq 5 or Ioniq 6 in the US? You Need the ICCU Update That W...
Weet iemand de laadspanning waarmee de hoofdaccu de 12v oplaad? Ik had zojuist een platte 12v accu (ondanks dat de laadkabel nog was aangesloten en het laden bij 27% was gestart). Na een anwb boost was de laadspanning 13.3v, volgens de anwb-er wat aan de lage kant.
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Met zijn allen druk uitoefenen op onze dealers 😂GG85 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:41:
Eens kijken wanneer hij in NL komt:
ZuinigeRijder in "Het grote KIA EV6 topic"Tiggy80 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:57:
Weet iemand de laadspanning waarmee de hoofdaccu de 12v oplaad? Ik had zojuist een platte 12v accu (ondanks dat de laadkabel nog was aangesloten en het laden bij 27% was gestart). Na een anwb boost was de laadspanning 13.3v, volgens de anwb-er wat aan de lage kant.
.
[ Voor 99% gewijzigd door McRizzo op 18-07-2023 23:02 . Reden: Was al gepost. ]
PhilippeJoris schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:20:
Misschien via Carscanner?
https://play.google.com/s...ils?id=com.ovz.carscanner
Oprechte dank. Gaat me alleen iets te ver om een dongle voor aan te schaffen voor letterlijk 1 check waarvan nog maar de vraag is of ik dan wat met die informatie kan.ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:32:
Jawel, P1A9096 met OBDII dongle en scanner.
[YouTube: Important Kia EV6 Software Update Now Available in US | Ioniq 5 & GV60 On The Horizon]
Ik blijf zeker volgen hoe zich dit in Nederland ontwikkelt.
Met een OBDII dongle kun je natuurlijk veel meer uitlezen, bijvoorbeeld:Stefannn schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 06:32:
[...]
[...]
Oprechte dank. Gaat me alleen iets te ver om een dongle voor aan te schaffen voor letterlijk 1 check waarvan nog maar de vraag is of ik dan wat met die informatie kan.
Ik blijf zeker volgen hoe zich dit in Nederland ontwikkelt.
en
kor952 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
En voor een paar tientjes heb je zo een OBDII dongle.
fijne discussie weer met de dealer; vraag; kunnen jullie de auto even uitlezen op storingen? antw; nee dat kan niet als de storing niet wordt weergegeven, tijdelijke storingen kunnen we niet zien?
dan breekt mij klomp weer hoor. de iccu storing wordt ook niet permanent weergegeven (die P1A...) maar wel opgeslagen. eerder was er ook al een melding die wel werd opgeslagen maar geeen melding op een display gaf, dus volgens mij worden ook tijdelijke storingen gewoon opgeslagen in de computer (zou naar mijn bescheiden mening ook wel super stom zijn als dat niet zo zijn)
dan breekt mij klomp weer hoor. de iccu storing wordt ook niet permanent weergegeven (die P1A...) maar wel opgeslagen. eerder was er ook al een melding die wel werd opgeslagen maar geeen melding op een display gaf, dus volgens mij worden ook tijdelijke storingen gewoon opgeslagen in de computer (zou naar mijn bescheiden mening ook wel super stom zijn als dat niet zo zijn)
@Tiggy80 Sommige storingen worden niet opgeslagen en bij uitzetten/aanzetten is de storingscode weg. Een OBDII dongle is dan toch een kleine investering waard, ook langs de dealer moeten rijden kost tijd en geld.
daar begin ik ook steeds meer van overtuigd te raken, maar dan vind ik het toch ongekend dat er geen log wordt gemaakt, lijkt mij voor een monteur namelijk ook wel prettig als hij kan zien wat er zoal heeft gespeeld in een systeem.vervelende van de reactie van de dealere vind ik dat ze beweren dat er geen enkele tijdelijke storing wordt opgeslagen en dat is feitelijk niet waar.ZuinigeRijder schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:41:
@Tiggy80 Sommige storingen worden niet opgeslagen en bij uitzetten/aanzetten is de storingscode weg. Een OBDII dongle is dan toch een kleine investering waard, ook langs de dealer moeten rijden kost tijd en geld.
de "controleer elektrisch systeem" melding lijkt mij bijv een melding die niet verdwijnt in het systeem
[ Voor 6% gewijzigd door Tiggy80 op 19-07-2023 08:46 ]
Hoi,
De oplossing voor het vastlopen in valetmodus is:
Open de app, ga naar Meer > Serviceslijst -> Schakel alle services uit (bijv. Waarschuwingen en beveiliging) > Ga opnieuw naar de pagina Serviceslijst -> Services inschakelen -> en sla op
Infotainmentsysteem werkt weer. Probleem mij is ontstaan doordat ik auto in valetmodus zette terwijl bluelink inactief bleek te zijn. Veliger is dus om het via scherm te doen zoals eerder gemeld.
Bij de man die het meldde op Going Electric waarschijnlijk door interactie met andere app.
Deze storing is natuurlijk heel vervelend, anderzijds heeft het mij veel energie gegeven als je ziet hoeveel steun en slimme ideeen je ontvangt van anderen als je aanhaakt bij topic bijv op Going Electric of je vraag neerlegt bijv bij EV6vOdyssey.
De oplossing voor het vastlopen in valetmodus is:
Open de app, ga naar Meer > Serviceslijst -> Schakel alle services uit (bijv. Waarschuwingen en beveiliging) > Ga opnieuw naar de pagina Serviceslijst -> Services inschakelen -> en sla op
Infotainmentsysteem werkt weer. Probleem mij is ontstaan doordat ik auto in valetmodus zette terwijl bluelink inactief bleek te zijn. Veliger is dus om het via scherm te doen zoals eerder gemeld.
Bij de man die het meldde op Going Electric waarschijnlijk door interactie met andere app.
Deze storing is natuurlijk heel vervelend, anderzijds heeft het mij veel energie gegeven als je ziet hoeveel steun en slimme ideeen je ontvangt van anderen als je aanhaakt bij topic bijv op Going Electric of je vraag neerlegt bijv bij EV6vOdyssey.
Sinds eergisteren een Ioniq 5 minder op de weg.
Een ongeluk tussen een witte Ioniq 5 taxi en een vrachtwagen op de A9 bij Rottepolderplein. Zag er niet best uit
Een ongeluk tussen een witte Ioniq 5 taxi en een vrachtwagen op de A9 bij Rottepolderplein. Zag er niet best uit
Hoi,
Ik ben in principe niet zo handig maar ben er wel van overtuigd dat een OBDdongle een heel nuttige investering is. Zou een van jullie een stappenplan kunnen maken hoe je dat aanpakt? Of evt een link evt.
Ik ben in principe niet zo handig maar ben er wel van overtuigd dat een OBDdongle een heel nuttige investering is. Zou een van jullie een stappenplan kunnen maken hoe je dat aanpakt? Of evt een link evt.
@Switcher OBDII dongle kopen en inprikken, Car scanner App op je telefoon installeren en IONIQ 5 als voertuig instellen, connectie maken via Bluetooth tussen App en OBDII dongle en dan door de standaard overzichtspagina's scrollen en eventueel foutcodes uitlezen.
Richard-I5 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Richard-I5 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
[ Voor 19% gewijzigd door ZuinigeRijder op 19-07-2023 09:24 ]
Net de lokale dealer gesproken voor wat anders en dit onderwerp aangesneden, hier is vooralsnog niets over bekend. We wachten het af.PhilippeJoris schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:55:
In de US is er een service campaignvoor Hyundai gestart. Nu nog op EU acties wachten.
[Afbeelding]
ik had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd. al zou er intern al wat bekend zijn dan houden ze zeker hun mond dicht tot het moment dat HMNL wat laat horenRazwer schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:22:
[...]
Net de lokale dealer gesproken voor wat anders en dit onderwerp aangesneden, hier is vooralsnog niets over bekend. We wachten het af.
HMNL ???Tiggy80 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:37:
[...]
ik had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd. al zou er intern al wat bekend zijn dan houden ze zeker hun mond dicht tot het moment dat HMNL wat laat horen
Iemand hier die in de Wintertijden 19" gebruikt en de andere tijden 20" gebruikt? Ik vraag mij af hoe de range verschillen.
Ik kreeg al een mailtje om mijn winterbanden alvast te bestellen. Nu zei de dealer dat het een slimme optie zou zijn om in wintertijden 19" eronder te zetten. De 20" heeft relatief minder range, in de koude dagen zou het dus nog erger moeten zijn.
Heb de auto pas sinds mei, mijn eerste EV's, dus geen ervaring met EV's in de winter.
Ik kreeg al een mailtje om mijn winterbanden alvast te bestellen. Nu zei de dealer dat het een slimme optie zou zijn om in wintertijden 19" eronder te zetten. De 20" heeft relatief minder range, in de koude dagen zou het dus nog erger moeten zijn.
Heb de auto pas sinds mei, mijn eerste EV's, dus geen ervaring met EV's in de winter.
Ok… je hebt me bijna overtuigd, ik ben wel een flinke tweaker natuurlijk.ZuinigeRijder schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 07:55:
[...]
Met een OBDII dongle kun je natuurlijk veel meer uitlezen, bijvoorbeeld:
en
kor952 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
En voor een paar tientjes heb je zo een OBDII dongle.
Nu even druk maar ik ga er serieus over denken.
Pfew…. “Auto” stond nog niet op mijn lijstje “fun sleutel dingen”.
Vrouw klaagt al een beetje dat laadpaal maken, warmtepomp installeren, zonneboiler installeren en home automation programmeren wel erg veel van mijn (dus haar) tijd kost
Dat is wel een motivatie om een dongle aan te schaffenTiggy80 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:38:
fijne discussie weer met de dealer; vraag; kunnen jullie de auto even uitlezen op storingen? antw; nee dat kan niet als de storing niet wordt weergegeven, tijdelijke storingen kunnen we niet zien?
Deze week voor het eerst een softwareupdate van de nav. OTA kunnen downloaden en ging eigenlijk vlekkeloos. Worden er ook ander soort softwareupdates al OTA aangeboden, of alleen aan de nav. gerelateerd?
Als ik het goed begrijp worden voor de Ioniq 5 alleen entertainmentsysteem / navigatie updates via OTA aangeboden, geen updates voor de autosoftware zelf helaas.Myrtyn schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:29:
Deze week voor het eerst een softwareupdate van de nav. OTA kunnen downloaden en ging eigenlijk vlekkeloos. Worden er ook ander soort softwareupdates al OTA aangeboden, of alleen aan de nav. gerelateerd?
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic