RambOo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:56:
[...]
Dank dus toch niet voor HDA1 gebruikers gelet ook op de reactie van @
Rugby82 .
Het staat me voor 95% bij dat dit menu er nog wel was bij de oplevering van onze I5 - toen nog met de juli 2022 update, en ook dat ik dit later maar niet terug kon vinden.
Dat zou betekenen dat HDA1 gebruikers of altijd gebonden zijn aan de SCC eigenschappen gekoppeld aan de rijmodus of dat er één generieke SCC instelling is. Al lijkt me het eerste het meest logisch, het menu geeft puur de mogelijkheid om van de rijmodus koppeling af te wijken met eigen instellingen. Binnenkort maar is proberen of er een verschil merkbaar is tussen de rijmodi.
Ik heb nooit deze instelmogelijkheden gehad, voor zoverre ik me dat kan herinneren. Mijn auto is okt 2022 geproduceerd en jan 2023 afgeleverd. Geen idee of ze die instelling er uit gesloopt hebben, of dat HDA1 het niet heeft, wat me vreemd zou lijken, maar niks verbaast me meer.
Maar als ik naar de instelmogelijkheden van Stefannn kijk:
“Afstand” kan ik direct op het stuur instellen (1-4)
“Versnellen” (hoe hard je accelereert als er voldoende ruimte voor je is) zal afhankelijk zijn van de rijmodus. Ik rijd altijd ECO en daar vind ik hem prima oppakken.
“Reactiesnelheid” (als je op iemand inloopt?) met deze zou ik best willen spelen, maar ga er vanuit dat die ook aan de rijmodus gekoppeld is en in ECO net wat relaxter reageert vergeleken met normaal en sport.