Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:44

YJB

Wij komen ongeveer op 20 kWh met een vouwwagen, meestal 83 km per uur (86 op de teller). 2 baans wegen en eigenlijk altijd op cruise control. (Combi Camp Country).
Als we terug zijn zal ik het gemiddelde melden (over zo'n 6000km schat ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvdP
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-04-2024
Gallus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:18:
[...]

Dat is ook het vebruik waar ik mee gerekend heb ik ABRP. Ben benieuwd naar de praktijk. En zeker een mooie combi!
ABRP werkt overigens prima. Ik heb daar voornamelijk mee gereden. Veelal Ionity laders opgezocht, met het gebruik van de app en voldoende ruimte om af en aan te koppelen. Suuces met de reis! 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvdP
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-04-2024
YJB schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:29:
Wij komen ongeveer op 20 kWh met een vouwwagen, meestal 83 km per uur (86 op de teller). 2 baans wegen en eigenlijk altijd op cruise control. (Combi Camp Country).
Als we terug zijn zal ik het gemiddelde melden (over zo'n 6000km schat ik).
Mooi verbruik inderdaad. Ik heb in Frankrijk ook veel op cruise control gereden, (110/115 km per uur.) erg prettig overigens. (Beter dan in Nederland.) Je mag nog een paar mooie km maken! Benieuwd naar je verbruik! 🙌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-06 08:47
RambOo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:56:
[...]

Dank dus toch niet voor HDA1 gebruikers gelet ook op de reactie van @Rugby82 .
Het staat me voor 95% bij dat dit menu er nog wel was bij de oplevering van onze I5 - toen nog met de juli 2022 update, en ook dat ik dit later maar niet terug kon vinden.

Dat zou betekenen dat HDA1 gebruikers of altijd gebonden zijn aan de SCC eigenschappen gekoppeld aan de rijmodus of dat er één generieke SCC instelling is. Al lijkt me het eerste het meest logisch, het menu geeft puur de mogelijkheid om van de rijmodus koppeling af te wijken met eigen instellingen. Binnenkort maar is proberen of er een verschil merkbaar is tussen de rijmodi.
Ik heb nooit deze instelmogelijkheden gehad, voor zoverre ik me dat kan herinneren. Mijn auto is okt 2022 geproduceerd en jan 2023 afgeleverd. Geen idee of ze die instelling er uit gesloopt hebben, of dat HDA1 het niet heeft, wat me vreemd zou lijken, maar niks verbaast me meer.

Maar als ik naar de instelmogelijkheden van Stefannn kijk:
“Afstand” kan ik direct op het stuur instellen (1-4)
“Versnellen” (hoe hard je accelereert als er voldoende ruimte voor je is) zal afhankelijk zijn van de rijmodus. Ik rijd altijd ECO en daar vind ik hem prima oppakken.
“Reactiesnelheid” (als je op iemand inloopt?) met deze zou ik best willen spelen, maar ga er vanuit dat die ook aan de rijmodus gekoppeld is en in ECO net wat relaxter reageert vergeleken met normaal en sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik zit met een vaag laadprobleem. In mijn buurt maak ik gebruik van publieke laadpalen van Total Energies. Iedere keer wordt het opladen tijdens het laden verbroken. De ene keer is dat na een paar procent, de andere keer gaat het best lang goed. Bij palen van andere aanbieders, bijvoorbeeld op mijn werk, of bij een klant heb ik dat probleem niet. Ik kan niet goed duiden waar de oorzaak kan liggen.

Tevens gaat het snelladen bij Fastned niet zo snel als ik had gehoopt. Ik heb gisteren een stuk van 170 km gereden. Mijn acculading was onvoldoende, dus heb ik (als soort pilot) gebruik gemaakt van de inbouw navi met laadstops. Hij leidde me naar de Fastned bij de McDonalds bij het AMC, waar 10 300kW laders staan. Bij aankomst nog 16% over, en conditionering is niet aangegaan (buitentemp 23 graden). Ondanks alles kwam ik niet boven de 149kW uit.

Wellicht vragen naar de bekende weg (helaas), maar iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:15
nietwijk schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:40:
[...]

Ik heb nooit deze instelmogelijkheden gehad, voor zoverre ik me dat kan herinneren. Mijn auto is okt 2022 geproduceerd en jan 2023 afgeleverd. Geen idee of ze die instelling er uit gesloopt hebben, of dat HDA1 het niet heeft, wat me vreemd zou lijken, maar niks verbaast me meer.

Maar als ik naar de instelmogelijkheden van Stefannn kijk:
“Afstand” kan ik direct op het stuur instellen (1-4)
“Versnellen” (hoe hard je accelereert als er voldoende ruimte voor je is) zal afhankelijk zijn van de rijmodus. Ik rijd altijd ECO en daar vind ik hem prima oppakken.
“Reactiesnelheid” (als je op iemand inloopt?) met deze zou ik best willen spelen, maar ga er vanuit dat die ook aan de rijmodus gekoppeld is en in ECO net wat relaxter reageert vergeleken met normaal en sport.
Mijn auto is ook van oktober 2022 en geleverd in februari 2023. Ik heb wel de instellingen. Ze zitten onder instellingen, dan naar hulpsystemen, klik op adaptieve cruise control, nu kun je kiezen uit op basis van rijmodus of rijstijl. Onder rijstijl staat analyse rijstijl en daar zie je de instellingen

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:29
Vielleicht schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:59:
Ik zit met een vaag laadprobleem. In mijn buurt maak ik gebruik van publieke laadpalen van Total Energies. Iedere keer wordt het opladen tijdens het laden verbroken. De ene keer is dat na een paar procent, de andere keer gaat het best lang goed. Bij palen van andere aanbieders, bijvoorbeeld op mijn werk, of bij een klant heb ik dat probleem niet. Ik kan niet goed duiden waar de oorzaak kan liggen.

Tevens gaat het snelladen bij Fastned niet zo snel als ik had gehoopt. Ik heb gisteren een stuk van 170 km gereden. Mijn acculading was onvoldoende, dus heb ik (als soort pilot) gebruik gemaakt van de inbouw navi met laadstops. Hij leidde me naar de Fastned bij de McDonalds bij het AMC, waar 10 300kW laders staan. Bij aankomst nog 16% over, en conditionering is niet aangegaan (buitentemp 23 graden). Ondanks alles kwam ik niet boven de 149kW uit.

Deelde je de lader toevallig met iemand anders? Dan krijg je de helft namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
McRizzo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Deelde je de lader toevallig met iemand anders? Dan krijg je de helft namelijk.
Aanvankelijk stond er een Tesla naast me, maar toen hij vertrok werd het niet beter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Vielleicht schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Aanvankelijk stond er een Tesla naast me, maar toen hij vertrok werd het niet beter...
Bij Fastned staan er meestal Alpitronic laders. Deze laders hebben met grote letters erop staan hoeveel ze kunnen leveren. Mijn indruk is dat ze beide stekkers per unit bij elkaar optellen, wat niet altijd betekent dat het hele vermogen door 1 enkele stekker kan. De verklaring voor dit "laadmysterie" ligt waarschijnlijk bij de lader. Niet de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 15:35
DvdP schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:46:
@Gallus mijn verbruik was dacht ik ongeveer 23 kWh. Gemiddeld 110-115 km per uur gereden. Opvallend ook dat ik onderweg maar 1 Ioniq 5 ben tegen gekomen. Complimenten gekregen over de mooie combi. 😎
[Afbeelding]
wel de laadpaal aanbieder getagt in je socials met de foto er bij?
beetje bewustwording creëren dat EV's ook een aanhanger kunnen hebben 8)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Hier ook laadproblemen, maar dan thuis aan de Wallbox Pulsar Plus. Laden wordt telkens gestopt en gaat later weer verder. Geen planningen ingesteld en Smartcharge app verwijderd. Kan Smartcharge op de achtergrond actief zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYcP6QOSN4Vco44TMScyP0T6AAk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kmlkSObMmFUKXdzHbDg3xl4B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
nietwijk schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:18:
Hier ook laadproblemen, maar dan thuis aan de Wallbox Pulsar Plus. Laden wordt telkens gestopt en gaat later weer verder. Geen planningen ingesteld en Smartcharge app verwijderd. Kan Smartcharge op de achtergrond actief zijn?
[Afbeelding]
Bij mij zegt ie:
[Fail] Cannot start charging. Please check your vehicle status.

Ook handmatig herstarten werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
[Afbeelding]
idem hier, ook zelfde Wallbox. Volgens mij sinds de laatste nav update, maar kan ik niet met zekerheid zeggen. Gek genoeg sporadisch. Bij het completeren zegt hij ook dat de stekker er niet meer in zit. De wagen van het slot halen en weer op slot zetten herkent hij de stekker weer (of repluggen). Soms na wat langer wachten herkent hij de stekker weer en gaat weer laden, om soms vervolgens later weer te stoppen.
Soms vaak achter elkaar. Soms niet zo vaak.
Ik vraag mij af of het "schakelen" van vermogen (load balancing feature) hier mogelijk een factor kan zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Razwer op 13-07-2023 11:47 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Was je na het vertrek van de Tesla de enige op de hele site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
RambOo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Was je na het vertrek van de Tesla de enige op de hele site?
Nee, het was wel pittig druk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-06 22:04
In juni 3500 km naar en door Italië gereden.
Snelladers langs autowegen gebruikt en nergens problemen.
Ook bij de hotels enkele keren gratis geladen.
Met het pasje van EnelX in Italië was de prijs € 0.99/ kw.
Op dezelfde paal met Shell € 0,795
Ionity varieerde van € 0.75 in CH tot € 0,59 in FR.
In Luxemburg met Freshmile: € 0,45
(ioniq5 met 19' wielen)
Gemiddeld verbruik 17 kw per 100 km
Nooit harder dan 130 km/u gereden, meestal 115 km/u

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Vielleicht schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:56:
[...]

Nee, het was wel pittig druk.
Waarschijnlijk vond er loadsharing over alle dispensers plaats omdat de site zelf een beperkte capaciteit heeft. Soortgelijk ook meegemaakt bij Fastned, wegrijden buurman maakte geen verschil bleef ook 149kW hangen.

Sowieso betekent de waarde 149kW dat het geen beperking aan de kant van de auto is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yu8OMzNU3kB_OQ25UDyuNg85qd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pG1iRoYsVCrV0hDbACLy7V6.jpg?f=fotoalbum_large

Laadcurves onder optimale omstandigheden van verschillende Hyundai modellen en uitvoeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56

Volgens mij zijn de Fastned laders gelimiteerd op 150 kW. Ik ben zelf ook nog nooit boven de 150 kW gekomen, terwijl bij Ionity regelmatig 220+ snelheden bereikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-07 18:14
[...]

Vanaf 50% zit je sowieso rond de 150kW dus als de auto toen al zo vol was klopt je bevinding. Als voor die tijd de paal gedeeld werd dan klopt het precies met wat je ervaren hebt. Laatst namelijk bij Fastned geladen van 25-50% met 225-230kW en daarna rond de 145-150kW totdat ik met 65% verder ging rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Rugby82 op 13-07-2023 13:43 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Razwer schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:33:
[...]

idem hier, ook zelfde Wallbox. Volgens mij sinds de laatste nav update, maar kan ik niet met zekerheid zeggen. Gek genoeg sporadisch. Bij het completeren zegt hij ook dat de stekker er niet meer in zit. De wagen van het slot halen en weer op slot zetten herkent hij de stekker weer (of repluggen). Soms na wat langer wachten herkent hij de stekker weer en gaat weer laden, om soms vervolgens later weer te stoppen.
Soms vaak achter elkaar. Soms niet zo vaak.
Ik vraag mij af of het "schakelen" van vermogen (load balancing feature) hier mogelijk een factor kan zijn.
Ik heb alle denkbare features uitgeschakeld, dus ook load balancing, eco laden, etc. Maakt geen zak uit.
Krijg van Blueling de volgende melding: "[Notification] Charging process successfully completed as configured" en tegelijkertijd de melding van Wallbox: "Oplaadsessie beeindigd, PulsarPlus SN xxxxxx is geladen".

Ik laad pas sinds 01-07-2023 thuis omdat ik mijn stroom tot die tijd voor het 3-voud van de inkoop kon verkopen. Voor die tijd zelden thuis geladen, dus kan ook niet zeggen sinds wanneer het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Vielleicht schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:32:
[...]

Bij mij zegt ie:
[Fail] Cannot start charging. Please check your vehicle status.

Ook handmatig herstarten werkt dus niet.
Bij mij stopt hij telkens met laden om een uur later weer verder te gaan. Het lijkt net of smart-charge de tijdstippen aan het reguleren is, maar ik heb de smart-charge app van de telefoon gegooid. Mogelijk opnieuw installeren, instellingen aanpassen (dacht dat ik dat gedaan had voor verwijderen) en weer wegflikkeren. Benieuwd of anderen het probleem herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
nietwijk schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Bij mij stopt hij telkens met laden om een uur later weer verder te gaan. Het lijkt net of smart-charge de tijdstippen aan het reguleren is, maar ik heb de smart-charge app van de telefoon gegooid. Mogelijk opnieuw installeren, instellingen aanpassen (dacht dat ik dat gedaan had voor verwijderen) en weer wegflikkeren. Benieuwd of anderen het probleem herkennen.
Die heb ik maanden geleden al verwijderd. Ik heb regelmatig gehad dat er 's nachts niets gebeurde, ondanks dat hij na 23.00 uur moest gaan laden. Dat ben je gauw zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
PeMo1965 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Volgens mij zijn de Fastned laders gelimiteerd op 150 kW. Ik ben zelf ook nog nooit boven de 150 kW gekomen, terwijl bij Ionity regelmatig 220+ snelheden bereikt worden
Ik heb bij Fastned regelmatig 220 kW voorbij zien komen, maar vermoedelijk was ik toen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:04
[Afbeelding]
Alleen de app verwijderen is niet voldoende, je moet ook echt de koppeling met je voertuig in de app verbreken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
RambOo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Waarschijnlijk vond er loadsharing over alle dispensers plaats omdat de site zelf een beperkte capaciteit heeft. Soortgelijk ook meegemaakt bij Fastned, wegrijden buurman maakte geen verschil bleef ook 149kW hangen.

Sowieso betekent de waarde 149kW dat het geen beperking aan de kant van de auto is:

[Afbeelding]

Laadcurves onder optimale omstandigheden van verschillende Hyundai modellen en uitvoeringen
Mooi plaatje! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
krizzziz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Alleen de app verwijderen is niet voldoende, je moet ook echt de koppeling met je voertuig in de app verbreken.
Geldt dat niet alleen voor Bluelink? Smartcharge heeft toch geen directe koppeling met de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vielleicht schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Ik heb bij Fastned regelmatig 220 kW voorbij zien komen, maar vermoedelijk was ik toen alleen.
Ik heb ook al 220 kW gehaald bij Fastned maar tot nu toe was ik dan volgens mij wel de enige op die specifieke lader (dus één element waar meerdere kabels uitkomen) denk ik. Maar ik was niet de enige op het gehele station, dat weet ik wel zeker. Ik zal er eens op letten voor de volgende keer, al doe ik niet zo vaak snelladen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Rugby82 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Vanaf 50% zit je sowieso rond de 150kW dus als de auto toen al zo vol was klopt je bevinding. Als voor die tijd de paal gedeeld werd dan klopt het precies met wat je ervaren hebt. Laatst namelijk bij Fastned geladen van 25-50% met 225-230kW en daarna rond de 145-150kW totdat ik met 65% verder ging rijden.
Niet mee eens, hij heeft het over hangen op 149kW en dat matcht niet met de laadcurve en eventuele accutemp beperkingen. Het moet dus wel een beperking aan de lader kant zijn geweest.

Daarnaast klopt het dat je tot ca 55% SoC met 220+kW laadt (los van evt rapidgate) en daarna wel lager maar nog steeds tot ca 80% >150kW en geen enkel moment steady 149kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Of je bluelink wachtwoord veranderen..... O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:12

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

YouTube: Hyundai N | N Day 2023 - The all-new IONIQ 5 N World Premiere ioniq 5 N. 650pk, 3,4sec 0/100km/u, 0,6G regen! :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Vielleicht schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Geldt dat niet alleen voor Bluelink? Smartcharge heeft toch geen directe koppeling met de auto?
Oh zeker, je moet bij het aanmelden van je auto in de SmartCharging app je Bluelink login geven en pincode. Hiermee heeft krijgt de SmartChargin app "dezelfde rechten" als de Bluelink app.
Het verwijderen van de SmartCharging app kan misschien niet voldoende zijn om van een bepald gedrag af te komen. Helaas heb ik dit zelf ook moeten ondervinden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-06 14:20
Vielleicht schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:00:
[...]

Ik haal ook 220 bij Fastned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionic 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05 09:55
Is er iemand die al richting Italie (of Duitsland) is geweest met de laaddruppel van Leaseplan?

En zo ja, werkt dit of is het verstandig om voor een maandje een abonnement af te sluiten bij Ionity ofzo?
Het laden voor vakantie in het buitenland wordt met mijn salaris verrekend, maar ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk laden zonder verrassingen.

Ik ben nog aan het kijken welke extra (gratis) laadpas ik eventueel aan zou moeten vragen.
Mijn vriendin is lid van ANWB dus heeft die laadpas wel alvast aangevraagd.

Hopelijk heeft er iemand goede tips.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-06 14:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZZazKVbLy-jXXIXs4DMATkkRDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0kdrNO6tQ3jXL5TiphJ7rWDw.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna 58.000 km en toch nog 480+ aangeven. Airco stond wel uit!

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:39
P86 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:20:
[Afbeelding]

Bijna 58.000 km en toch nog 480+ aangeven. Airco stond wel uit!
Hey ik zie linksonderin bij jou bij de recouperatie 'auto' staan. Ik heb i-pedal, lvl 1 t/m 3..
Is 'auto' iets voor de lounge alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
_Quadro schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:00:
[...]

Hey ik zie linksonderin bij jou bij de recouperatie 'auto' staan. Ik heb i-pedal, lvl 1 t/m 3..
Nee, is standaard op alle versies. Rechter paddle even ingedrukt houden, dan gaat ie naar Auto. Dan gebruikt hij z'n front radar om te recupereren o.b.v. de auto voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpt Bierbuik
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:51
Ionic 5 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:12:
Is er iemand die al richting Italie (of Duitsland) is geweest met de laaddruppel van Leaseplan?

En zo ja, werkt dit of is het verstandig om voor een maandje een abonnement af te sluiten bij Ionity ofzo?
Het laden voor vakantie in het buitenland wordt met mijn salaris verrekend, maar ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk laden zonder verrassingen.

Ik ben nog aan het kijken welke extra (gratis) laadpas ik eventueel aan zou moeten vragen.

Toevallig deze week dezelfde vraag uitgezocht i.v.m. aanstaande vakantie. Reactie van mijn collega die al langer met EV op vakantie gaat: LP-druppel heb je buiten NL niets aan (verschilt wellicht per lease contract ?)
Zijn advies was de shell recharge druppel mee te nemen, schijnt goede dekking te hebben dus ik heb dat overgenomen. Verder houd ik de Tesla/Ionity-app met CC achter de hand voor in geval van nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 20:22

GG85

.......

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6qisdz1KfqxCbVf3c-vDT_GQKM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtgXQpgFe1ZHAV4ewydacNKX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HD2BtX9v_VOPmpYfBIkA_Hr9mqE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lq1QTjzsWJSlcBQWWYXiDE0Q.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jf-6ftwsP5VlJh92MbNSL0tvzJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5jkz1uLrxkyIO7pLh1wC2Ge.jpg?f=fotoalbum_large

Viel me vandaag ineens op dat hier niets staat, bij jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:25
Volgende keer even bijrijder vragen voor de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:33
Kpt Bierbuik schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:12:
[...]

Toevallig deze week dezelfde vraag uitgezocht i.v.m. aanstaande vakantie. Reactie van mijn collega die al langer met EV op vakantie gaat: LP-druppel heb je buiten NL niets aan (verschilt wellicht per lease contract ?)
Zijn advies was de shell recharge druppel mee te nemen, schijnt goede dekking te hebben dus ik heb dat overgenomen. Verder houd ik de Tesla/Ionity-app met CC achter de hand voor in geval van nood.
Ligt aan wat je werkgever toestaat. Als laden in buitenland uit staat heb je hier inderdaad niks aan.
Ik heb nog niks anders nodig gehad dan LP druppel, ook in buitenland.

[ Voor 5% gewijzigd door amw82 op 13-07-2023 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82

Ik vertrek morgen naar Italië, met tussenstop in Zwitserland. Zal het je laten weten.
Ervaring vorig jaar in Frankrijk is dat druppel van LeasePlan goed werkt... Kosten geen idee, buitenland zit bij mij gewoon in contract.
Uiteraard wel een aantal gratis passen bij me voor het geval dat, maar eigenlijk nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
GG85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:44:
[Afbeelding]

Wat wil je daar extra hebben dan? Staat dat de zaken daarboven in kw en % wordt weergegeven... Klopt dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
[...]

Ik zat vorige week nog op 188 bij fastned. Dus klopt niet. 55% accu waarna ik begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:50

cooper_s1

MINI's rule

Changie schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:16:
[...]

Ik zat vorige week nog op 188 bij fastned. Dus klopt niet. 55% accu waarna ik begon.
Ze hebben verschillende vermogens met hun laders. Sommige kunnen zelfs 350kW leveren.
Daar heb ik zelf wel 210 gehaald oid.
Maar bij de laders van Ionity gaat dat wel sneller vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:10
Ja kom net terug. Er vanuit gaande dat je druppel geldig is in het buitenland, moet dat gewoon werken. Ik heb niks anders nodig gehad.

Had wel vaak dat ik meer dan 1 keer moest aanbieden voordat het werkte. Een enkele keer zelfs een andere paal moeten kiezen voordat de druppel geaccepteerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:17
Xmoo schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:41:
[...]

En ook een digital center mirror. Een optie die wij op de MY23 zouden krijgen maar door productiefout bij de fabrikant van de camera niet gekregen hebben :'(

[...]

Lijkt idd op de nieuwe ccNC ipv Gen5-Wide. Ik begreep wel dat de augmented reality functies voor nu Korea Only is. Zag het in een review van de Kia EV9, wordt ook met ccNC geleverd.
Ohja en 1 coolant. Eigenlijk alles waar iedereen over klaagt, hebben ze daarop gecorrigeerd. Vraag mij af wanneer ze het voor de reguliere Ioniq5 gaan doorvoeren gezien MY24 nog weinig veranderingen met zich mee brengt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:23
Eerste Ioniq 5 N video's zijn beschikbaar op YouTube. Wijzigingen o.a.:
  • 84 kWh accu netto
  • 650 pk max 10 seconden met boost knop
  • max 250 km/u
  • 3,4 sec naar 100 km/u
  • gewijzigde weergave van meters in display, met veel race/sport instellingen
  • dashboard met veel zwart en bekleding in alcantara
  • Simulatie van 8 versnellingen
  • 7 cm. langer dan standaard versie door diffuser/spoilers
  • inschatting topversie voor €72k
  • wisser op achterruit
Het is veel meer dan een snelle versie met een paar spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Laatst online: 25-06 14:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

_Quadro schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:00:
[...]

Even de peddel ingedrukt houden. Heb een Connect.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-06 20:45

PEC

Stefannn schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:43:
[...]
Heb je hda2?
Op mijn heads-up display zie ik een mooi streepje dat de target afstand naar voorganger aangeeft. Daar regelt hij wel naartoe.
Bij “instellingen” kan je de settings van scc veranderen. Je kan kiezen tussen “op basis van modus” of “op basis van rijstijl”. Bij die laatste kan je 3 settings veranderen.
Of dat veel uitmaakt heb ik niet onderzocht. Ik ben wel tevreden nu.
Ik heb dus HDA2, maar die settings veranderen helpt helemaal niets (onder "Gebaseerd op rijstijl"). De setting Afstand is gewoon de ingestelde afstand van 1-4 (met knopje rechtsonder op het stuur in te stellen). De Reactiesnelheid (=Snel) en Versnellen (=Snel) helpen ook niet.

Iemand anders suggereerde om de richtingaanwijzer alvast naar links te zetten, maar ook dat helpt niet. SCC remt gewoon af als er een auto aan de horizon verschijnt.

Weet iemand of het mogelijk is om met een software update de HDA2 als HDA te laten gedragen? Of is dat echt andere hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 26-06 20:19
Als ik de laadtarieven in het buitenland vaak in de reacties zie, zo rond de euro per KW, vind ik dat aan de behoorlijk hoge kant (als particuliere rijder). Is dit iets dat nog voortvloeit uit de eerdere hoge stroomtarieven of is dit een trend en wordt het alleen maar duurder?
Ik doel op de tarieven van de providers, niet van de pas.

Laatst zag ik zelf bij een openbare 11kw lader in België een tarief van €1,33 per KW... Absurd.

[ Voor 7% gewijzigd door Pimmetje223 op 14-07-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
PEC schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:10:
[...]

Ik heb dus HDA2, maar die settings veranderen helpt helemaal niets (onder "Gebaseerd op rijstijl"). De setting Afstand is gewoon de ingestelde afstand van 1-4 (met knopje rechtsonder op het stuur in te stellen). De Reactiesnelheid (=Snel) en Versnellen (=Snel) helpen ook niet.

Iemand anders suggereerde om de richtingaanwijzer alvast naar links te zetten, maar ook dat helpt niet. SCC remt gewoon af als er een auto aan de horizon verschijnt.
“Iemand” ben ik. Als je hetgeen ik gepost hebt niet herkent zou ik toch eens bij de dealer langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Xmoo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:00:
[...]

Ohja en 1 coolant. Eigenlijk alles waar iedereen over klaagt, hebben ze daarop gecorrigeerd. Vraag mij af wanneer ze het voor de reguliere Ioniq5 gaan doorvoeren gezien MY24 nog weinig veranderingen met zich mee brengt.
Ben benieuwd welke “weinig veranderingen” jij verwacht op MY24. Ik verwacht helemaal geen MY24.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
[...]

Thx, app opnieuw geïnstalleerd en toen stond inderdaad elk detail er al in. Vervolgens auto en adres losgekoppeld en app uitgelogd. Morgenavond ff testen, maar verwacht dat dit inderdaad het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
RambOo schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Niet mee eens, hij heeft het over hangen op 149kW en dat matcht niet met de laadcurve en eventuele accutemp beperkingen. Het moet dus wel een beperking aan de lader kant zijn geweest.

Daarnaast klopt het dat je tot ca 55% SoC met 220+kW laadt (los van evt rapidgate) en daarna wel lager maar nog steeds tot ca 80% >150kW en geen enkel moment steady 149kW.
In een ideale wereld wel ja maar daar leven we niet in. Daarnaast is er niks mis met mijn ogen dus weet ik echt wel wat ik heb gezien ;) . Daarnaast was er nog maar 1 andere auto bij de 4 laadpalen waar ik stond.

En gezien je eerste alinea van je post heb je niet alles goed gelezen want dat was hoogstwaarschijnlijk verklaarbaar met de hoeveelheid auto's die er daar op dat moment waren.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionic 5
Kpt Bierbuik schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:12:
[...]

Ik heb wel buitenland dekking met mijn laaddruppel, dus dan zou hij wel moeten werken.
Met mijn tankpas kan ik ook gewoon in het buitenland tanken. Al moet het tankstation wel aangesloten zijn bij DKV.
Dus ik vroeg me eigenlijk af of er ook een soort DKV moet zijn voor de laaddruppel dan.

Maar dan ga ik de Shel recharge druppel misschien toch ook maar gewoon bestellen.
Baat het niet dan schaad het niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionic 5
amw82 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:12:
[...]

Ik vertrek morgen naar Italië, met tussenstop in Zwitserland. Zal het je laten weten.
Ervaring vorig jaar in Frankrijk is dat druppel van LeasePlan goed werkt... Kosten geen idee, buitenland zit bij mij gewoon in contract.
Uiteraard wel een aantal gratis passen bij me voor het geval dat, maar eigenlijk nog nooit nodig gehad.
Ik vertrek over 4 weken en rijd ook via Zwitserland dus ik hoor graag over je ervaringen en tips over waar ik op kan/moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GG85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:44:
[Afbeelding]

Het is heerlijk verwarrend, maar het is ook de bedoeling dat daar niets staat ;) Het is de legenda/uitleg voor de gegevens die daarboven gepresenteerd staan. Ik heb ook een tijd naar het scherm lopen staren voordat ik het begreep.

Er wordt dus bedoeld dat de kW getallen bovenaan een actuele representatie van je verbruik weergeven, terwijl de percentages het cumulatieve gebruik voorstellen van je gehele rit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-07 23:55
Dexter35 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 07:48:
Zijn er hier mensen die de Ioniq 5 in Shooting Star Grey hebben en wat zijn daarmee de ervaringen met wassen? Ik heb er één in optie staan, maar het zou zonde zijn als de auto na twee wasbeurten al een hoogglans heeft.
Ik ben met mijn Shooting Star Grey in 4 maanden al 12 keer door de wasstraat gegaan; de auto ziet er nog als nieuw uit. Het is wel een moderne wasstraat (met “lappen” en geen nylon borstels).
Wel heb ik bij aflevering een Glasscoat behandeling door (via) Hyundai laten uitvoeren.
Let op: het eenvoudigste programma kiezen, dus zonder wax!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-07 23:55
Pimmetje223 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 00:03:
Als ik de laadtarieven in het buitenland vaak in de reacties zie, zo rond de euro per KW, vind ik dat aan de behoorlijk hoge kant (als particuliere rijder). Is dit iets dat nog voortvloeit uit de eerdere hoge stroomtarieven of is dit een trend en wordt het alleen maar duurder?
Ik doel op de tarieven van de providers, niet van de pas.

Laatst zag ik zelf bij een openbare 11kw lader in België een tarief van €1,33 per KW... Absurd.
Ik heb het al eens eerder gepost; als je naar Italië of naar Spanje gaat kun je het beste een (Hyundai) Ionity abonnement afsluiten.
Dat kost weliswaar voor een jaar 12 x € 13 maar je betaalt dan maar € 0,29 per kWh in plaats van € 0,79.
Dat heb je er na ongeveer 1400 km al uit….
Je moet wel even naar de laadpaaldekking tijdens je reis kijken (bijvoorbeeld met ABRP).
Ik kon tijdens mijn vakantie naar Frankrijk en (noord) Spanje overal bij Ionity terecht.
In Spanje is de Ionity dekking overigens nog matig…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
CharlieBulldog schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Ik heb het al eens eerder gepost; als je naar Italië of naar Spanje gaat kun je het beste een (Hyundai) Ionity abonnement afsluiten.
Dat kost weliswaar voor een jaar 12 x € 13 maar je betaalt dan maar € 0,29 per kWh in plaats van € 0,79.
Dat heb je er na ongeveer 1400 km al uit….
Je moet wel even naar de laadpaaldekking tijdens je reis kijken (bijvoorbeeld met ABRP).
Ik kon tijdens mijn vakantie naar Frankrijk en (noord) Spanje overal bij Ionity terecht.
In Spanje is de Ionity dekking overigens nog matig…
Dat IONITY abbo van €13 p.m/€ 0,27 per kWh is per 1 juni veranderd. Het is er niet meer.
Het is nu € 7,50 p.m / € 0,15 korting per kWH.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elbad
  • Laatst online: 25-08-2023
krizzziz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Dat IONITY abbo van €13 p.m/€ 0,27 per kWh is per 1 juni veranderd. Het is er niet meer.
Ik heb dit ook onderzocht omdat ik in augustus een reis naar Spanje heb. Het lijkt erop dat Tesla / Freshmile de goedkoopste lijkt te zijn, maar als iemand goedkoper weet, corrigeer me dan alsjeblieft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krizzziz
elbad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Ik heb dit ook onderzocht omdat ik in augustus een reis naar Spanje heb. Het lijkt erop dat Tesla / Freshmile de goedkoopste lijkt te zijn, maar als iemand goedkoper weet, corrigeer me dan alsjeblieft
Probleem is dat de IONIQ 5 bij Tesla niet altijd lekker laad, althans niet meer dan 70kW.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Cloud schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Het is heerlijk verwarrend, maar het is ook de bedoeling dat daar niets staat ;) Het is de legenda/uitleg voor de gegevens die daarboven gepresenteerd staan. Ik heb ook een tijd naar het scherm lopen staren voordat ik het begreep.

Er wordt dus bedoeld dat de kW getallen bovenaan een actuele representatie van je verbruik weergeven, terwijl de percentages het cumulatieve gebruik voorstellen van je gehele rit.
Ja precies, ik dacht : en dan de optelsom van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:15
[...]

Maar dat abonnement zou dan maandelijks opzegbaar moeten zijn (volgens de site, nog niet geprobeerd) dus dat heb je er na 1x laden uit.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
[...]

Als Project 45 eigenaar betaal ik, ook nu in juli 2023, 29ct per kWh bij Ionity.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06 10:13
Ik heb eind mei mijn IONITY premium contract verlengd met een jaar en de rest van easy naar flex laten omzetten. Betaal nu 13 euro per maand aan abonnement en 29 ct per kWh. Ik was dus nog net op tijd ....

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Spiller schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:48:
[...]

Als Project 45 eigenaar betaal ik, ook nu in juli 2023, 29ct per kWh bij Ionity.
Maar jij hebt van Hyundai bij de aankoop gratis 2 jaar periode van dit IONITY abbo gekregen. Dus jij zit nog goed.

Voor iedereen die nog geen IONITY abbonement per 1 juni had afgesloten, is er maar 1 mogelijkheid en dat is dat abbonement van € 7,50 en € 0,15 korting per kWH.
Had je het €13 abbonement voor 1 juni dan kon je het verlengen inderdaad om ook na 1 juni 2023 er nog gebruik van te maken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
elbad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:11:
[...]

Ik heb sinds deze maand Freshmile voor als we niet bij Ionity terecht kunnen. Mijn twee duurste sessies in twee jaar tijd zijn nu Freshmile. De prijzen in de app lijken niet altijd te kloppen is mijn voorlopige conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:11
McRizzo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:38:
[...]

Ik heb sinds deze maand Freshmile voor als we niet bij Ionity terecht kunnen. Mijn twee duurste sessies in twee jaar tijd zijn nu Freshmile. De prijzen in de app lijken niet altijd te kloppen is mijn voorlopige conclusie.
Je betaalt bij Freshmile ook per minuut, wellicht dat daardoor de prijs erg hoog is. Je betaald bij Ionity geloof ik 0,45 cent per minuut extra, terwijl bij Shell Recharge dit maar 0,07 cent is.
Dus voor een korte periode vaak goedkoper dan de normale prijzen, tenzij je natuurlijk de auto lang ingeplugd laat.
Heb er tot nu te nog geen problemen mee gehad dat prijzen niet klopten.

[ Voor 29% gewijzigd door Stephan_haarlem op 14-07-2023 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbad
krizzziz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:34:
[...]

Maar jij hebt van Hyundai bij de aankoop gratis 2 jaar periode van dit IONITY abbo gekregen. Dus jij zit nog goed.

Voor iedereen die nog geen IONITY abbonement per 1 juni had afgesloten, is er maar 1 mogelijkheid en dat is dat abbonement van € 7,50 en € 0,15 korting per kWH.
Had je het €13 abbonement voor 1 juni dan kon je het verlengen inderdaad om ook na 1 juni 2023 er nog gebruik van te maken.
Ik zie in de IONITY-app dat er een IONITY PASSPORT is voor € 11,99 die 20 cent korting geeft. Zou die € 7,50 via Charge MyHyundai niet beter uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Je betaalt bij Freshmile ook per minuut, wellicht dat daardoor de prijs erg hoog is. Je betaald bij Ionity geloof ik 0,45 cent per minuut extra, terwijl bij Shell Recharge dit maar 0,07 cent is.
Dus voor een korte periode vaak goedkoper dan de normale prijzen, tenzij je natuurlijk de auto lang ingeplugd laat.
Heb er tot nu te nog geen problemen mee gehad dat prijzen niet klopten.
Het hoort idd in de buurt van 30ct per minuut te zijn. Begrijp alleen niet waarom er 2,10 eur is afgerekend voor 2 min. Zelfs met een starttarief van 30ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Rugby82 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:08:
[...]

In een ideale wereld wel ja maar daar leven we niet in. Daarnaast is er niks mis met mijn ogen dus weet ik echt wel wat ik heb gezien ;) . Daarnaast was er nog maar 1 andere auto bij de 4 laadpalen waar ik stond.

En gezien je eerste alinea van je post heb je niet alles goed gelezen want dat was hoogstwaarschijnlijk verklaarbaar met de hoeveelheid auto's die er daar op dat moment waren.
Rugby82 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Poster gaf aan 149kW constant te halen en zoals gezegd zit de I5 zit tot 80% SoC ruim daarboven en nooit op 150kW, zoals jij in je eerste post beweerde. De eerste fout. De aanname die je in je tweede post maakt dat het (lage) aantal auto's op een site (in jouw voorbeeld maar 2) zou betekenen dat je vanuit de laderkant per definitie de max snelheid hoort te halen klopt ook niet. Er kan immers ook een vertraging in loadsharing zitten en ook weten we de capaciteit van de Fastned site niet. En wat als de andere auto die er stond op dat moment een oplopende vraag aan vermogen had? Juist.
De laadcurve en accutemp data tonen wat anders aan (zie mijn eerdere post) en daarmee zijn je reacties op dit onderwerp alleen gebaseerd op anekdotisch bewijs en verkeerde aannames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
elbad schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:47:
[...]

Ik zie in de IONITY-app dat er een IONITY PASSPORT is voor € 11,99 die 20 cent korting geeft. Zou die € 7,50 via Charge MyHyundai niet beter uitkomen?
Denk het wel, vanaf zo een 90kWh per maand is dit abbonement van IONITY al goedkoper

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbad
krizzziz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:55:
[...]

Denk het wel, vanaf zo een 90kWh per maand is dit abbonement van IONITY al goedkoper
Sorry, ik bedoelde dat het IONITY PASSPORT voor €11,99 met 20c korting goedkoper lijkt dan de €7,50 met slechts 15c korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switcher
  • Laatst online: 28-11-2024
Hoi

Ik heb probleem met valet- modus. Ingeschakeld via app maar niet meer te deactiveren. Lijkt bluelinkprobleem. Ik ben niet de enige:
https://www.goingelectric...hp?f=535&t=88262&start=50

Ook mijn probleem ligt bij bluelink. Is er progressie of oplossing zal ik het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 21:48
Switcher schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:13:
Hoi

Ik heb probleem met valet- modus. Ingeschakeld via app maar niet meer te deactiveren. Lijkt bluelinkprobleem. Ik ben niet de enige:
https://www.goingelectric...hp?f=535&t=88262&start=50

Ook mijn probleem ligt bij bluelink. Is er progressie of oplossing zal ik het laten weten.
EV6 Oddessy heeft hier een keer een video over gemaakt.
Als er op het moment een storing is met Bluelink krijg je de auto niet uit valet-modus.

Vandaar dat hij ook altijd aanraden om de auto dmv de pin-code in valet modus te zetten ipv via bleulink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:33
En ja, IONITY passport kan je nemen en onmiddelijk opzeggen zodat je er 1 maand lang gebruik van kunt maken. Ben zo vorige maand naar Dresden gereden met mijn Ioniq 6 (Belgie doet weer niet mee met Charge MyHyundai). Voor hen die slechts 1 of 2x per jaar een periode hebben van lange afstandsritten wel ideaal daar je van Ionity weet dat er meestal meerdere palen zijn en het aantal defecten meevalt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switcher
demonic schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:42:
[...]

EV6 Oddessy heeft hier een keer een video over gemaakt.
Als er op het moment een storing is met Bluelink krijg je de auto niet uit valet-modus.

Vandaar dat hij ook altijd aanraden om de auto dmv de pin-code in valet modus te zetten ipv via bleulink.
Dat is een veilig advies in ieder geval. Heb je link voor mij, kon het niet vindeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
Zojuist iets nieuws. De regen mode weigerde. De auto zette zich in level 0 en gaf aan dat de stuur peddels niet gebruikt konden worden. Na een paar minuten rijden kon een regen level uitgekozen worden, maar auto regen werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 09:29
McRizzo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:01:
Zojuist iets nieuws. De regen mode weigerde. De auto zette zich in level 0 en gaf aan dat de stuur peddels niet gebruikt konden worden. Na een paar minuten rijden kon een regen level uitgekozen worden, maar auto regen werkte niet.
Had je net geladen? Zo ja, batterij te warm/vol om nog regen te kunnen accepteren misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
PhilippeJoris schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:04:
[...]

Had je net geladen? Zo ja, batterij te warm/vol om nog regen te kunnen accepteren misschien?
Batterij 60% en wel volop in de zon geparkeerd. Verder niets. ICCU kapot, maar dat is al ff zo.

[ Voor 5% gewijzigd door McRizzo op 14-07-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
RambOo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:36:
[...]

[...]

Poster gaf aan 149kW constant te halen en zoals gezegd zit de I5 zit tot 80% SoC ruim daarboven en nooit op 150kW, zoals jij in je eerste post beweerde. De eerste fout. De aanname die je in je tweede post maakt dat het (lage) aantal auto's op een site (in jouw voorbeeld maar 2) zou betekenen dat je vanuit de laderkant per definitie de max snelheid hoort te halen klopt ook niet. Er kan immers ook een vertraging in loadsharing zitten en ook weten we de capaciteit van de Fastned site niet. En wat als de andere auto die er stond op dat moment een oplopende vraag aan vermogen had? Juist.
De laadcurve en accutemp data tonen wat anders aan (zie mijn eerdere post) en daarmee zijn je reacties op dit onderwerp alleen gebaseerd op anekdotisch bewijs en verkeerde aannames.
Net zoals je eigen post ook van aannames aan elkaar hangt bedoel je. Je hebt geen idee wat er bij deze laadpaal aan de hand was en welk effectandere auto's hadden. Volgens je stelling zou mijn auto kapot zijn wat niet het geval is dus dat is ook een compleet verkeerde aanname van je. En toch waren mijn cijfers redelijk gelijk aan degene die het in eerste instantie vroeg. Ofwel in een ideale wereld het geval maar daar leven we niet in.

Gevalletje pot verwijt de ketel.

[ Voor 11% gewijzigd door Rugby82 op 14-07-2023 17:22 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-06 14:59
McRizzo schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:01:
Heb je de wagen eerst zelf in level 0 gezet en in die paar minuten dat regeneratie niet werkte moeten remmen?
Kan zijn dat het de automatische remschijfpoetshulp is die even actief werd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wc90lFpmNspGnGF8M-AzY-m3ROs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/II7I4IQ39k4hFqazZuhIEikI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Niet online
Rugby82 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:19:
[...]

Net zoals je eigen post ook van aannames aan elkaar hangt bedoel je. Je hebt geen idee wat er bij deze laadpaal aan de hand was en welk effectandere auto's hadden. Volgens je stelling zou mijn auto kapot zijn wat niet het geval is dus dat is ook een compleet verkeerde aanname van je. En toch waren mijn cijfers redelijk gelijk aan degene die het in eerste instantie vroeg. Ofwel in een ideale wereld het geval maar daar leven we niet in.

Gevalletje pot verwijt de ketel.
Dit bericht is zo onsamenhangend en persoonlijk dat het niet eens de moeite waard is om er nog inhoudelijk op in te gaan. Nog een mooie dag toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
eyegraphic schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:52:
[...]

Heb je de wagen eerst zelf in level 0 gezet en in die paar minuten dat regeneratie niet werkte moeten remmen?
Kan zijn dat het de automatische remschijfpoetshulp is die even actief werd.

[Afbeelding]
Da's een goeie. Het lijkt erop. Maar zojuist nog een stukje gereden. Hij startte in auto om vervolgens zichzelf in leven 0 te zetten. Na een paar minuten kon er gekozen worden uit level 0, 1, 2 en 3. Auto wilde niet. Snap er weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
Ionic 5 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:09:
[...]

Ik vertrek over 4 weken en rijd ook via Zwitserland dus ik hoor graag over je ervaringen en tips over waar ik op kan/moet letten.
Etappe 1 naar Zwitserland ging prima. Zowel Ionity (die wist ik al) als EnbW laadpaal.
Planning via navigatie met nieuwe software ging ook goed (wel met Waze/maps ernaast voor de files, dat blijft een zwak punt van de ingebouwde nav). Enige waar je op moet letten is dat hij plant tot zo'n 10% accu en ik vaak eerder wil stoppen om de kids ff de auto uit te gooien |:( . Maar door naar laders op de route te zoeken, herpland hij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
krizzziz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Probleem is dat de IONIQ 5 bij Tesla niet altijd lekker laad, althans niet meer dan 70kW.
Net bij hotel in Zwitserland voor eerst bij Tesla geladen. Ging prima en sneller dan veel Tesla's die er stonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 21:48
Switcher schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Dat is een veilig advies in ieder geval. Heb je link voor mij, kon het niet vindeb
YouTube: Hyundai/Kia Valet mode issues & bugs in head unit 221223 in EV6,Niro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
amw82 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:00:
[...]

Net bij hotel in Zwitserland voor eerst bij Tesla geladen. Ging prima en sneller dan veel Tesla's die er stonden _/-\o_
AC of DC geladen? Ik heb het over DC laden bij een V3 laadstation. Laden bij een V2 lukt helemaal niet met een IONIQ 5.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 20:56
Blokker_1999 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:49:
En ja, IONITY passport kan je nemen en onmiddelijk opzeggen zodat je er 1 maand lang gebruik van kunt maken.
Uit hun voorwaarden is mij nu niet duidelijk of je dan voor 1 maand of 1 maand en 30d moet betalen.

Hoe snel deed je het opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
krizzziz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:14:
[...]

AC of DC geladen? Ik heb het over DC laden bij een V3 laadstation. Laden bij een V2 lukt helemaal niet met een IONIQ 5.
DC... Geen idee of het V2 of V3 was (max 150, dacht dat V2 was...

[ Voor 20% gewijzigd door amw82 op 14-07-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 22:22

Gallus

Cheesy

Toevallig zag ik onderweg, een paar uur geleden, dat m'n auto een update aan het downloaden is. Ik heb de auto uitgezet en net weer even gestart. Hij gaat dan weer verder met downloaden. Loopt de download alleen als de auto is ingeschakeld? Of ook als deze uit staat?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:17
amw82 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:13:
[...]

DC... Geen idee of het V2 of V3 was (max 150, dacht dat V2 was...
Moet wel V2 zijn als jij 150 behaald hebt. V3 kom je niet verder dan 60/70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:44

YJB

Ik stond vorige week bij een V3 en die gaf het op na een minuut. 3 palen geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15:15
Stefannn schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:33:
Probleempje…
Afgelopen vrijdag de Ioniq5 opgehaald. Super.
Echter… de fietsdrager past niet.
Afstand kogel/bumper nagemeten: exact 65mm.
Ik ben er inmiddels achter dat dat het wettelijk of standardized minimum is.
Ik ben er inmiddels ook achter dat “stabilizers” vaak meer afstand nodig hebben (al heb ik die niet).

Vraag:
- iemand met zelfde probleem?
- andere oplossing voor vaste trekhaak?

Dealer denkt wel mee maar geeft aan geen andere vaste trekhaak te kunnen aanbieden.
Ze hebben wel een andere fietsdrager of kunnen een afneembare of wegklapbare (mijn vrouw had dat niet precies onthouden) trekhaak monteren. Beiden gaan me echter geld kosten.[Afbeelding]
Update….. bescherm dopje van de bouten gehaald. Nu past het “net” met 2mm tussenruimte. Ik zou de bout koppen nog 2mm kunnen afslijpen. Maar goed… volgende probleem… trapper raakt de nummerplaat. Geen deuk, maar “net schurend”. Kortom… dit gaat zo niet werken.
De dealer kan tegen meerprijs een afneembare haak zetten, ik wil geen andere drager want deze is licht en klein opvouwbaar (hij was trouwens duurder dan een thule). Maar…. Alternatieve vaste haak heb ik wellicht liever. Lijkt me toch steviger.
Zijn er mensen die nog ideeen hebben?

Nb, trapper hoger kan niet want dan krijg ik de tweede fiets er niet op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE3I9C4zi79GRUdP9UCS6yAepoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAgtjiUIOkWRjN3dUY860m0f.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_G8nU7AKZOcCdhyVJs1zjjoEkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2aXFjTuilbR0Kohkt8xTgtEx.jpg?f=fotoalbum_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Stefannn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:28:
[...]

Update….. bescherm dopje van de bouten gehaald. Nu past het “net” met 2mm tussenruimte. Ik zou de bout koppen nog 2mm kunnen afslijpen. Maar goed… volgende probleem… trapper raakt de nummerplaat. Geen deuk, maar “net schurend”. Kortom… dit gaat zo niet werken.
De dealer kan tegen meerprijs een afneembare haak zetten, ik wil geen andere drager want deze is licht en klein opvouwbaar (hij was trouwens duurder dan een thule). Maar…. Alternatieve vaste haak heb ik wellicht liever. Lijkt me toch steviger.
Zijn er mensen die nog ideeen hebben?

Nb, trapper hoger kan niet want dan krijg ik de tweede fiets er niet op.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pedaalsleutel halen en die trapper er af schroeven, klusje van niets elke keer.

https://www.google.com/se...IgGAQ&sclient=products-cc

Nothing to see here

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 18:47
Allebei 800v platform, toch heeft de een een “iets andere / sportievere” uitstraling 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdOq8C0VwX_pN3vYsaobkdnGlyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g0PgN623elGmFyvLCZ43iNaO.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 177 ... 265 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic