• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12 10:15
Kan iemand mij vertellen hoe ik makkelijk kan controleren of ik de batterij voorverwarming/pre heat update heb? Ik probeer het met de berichten in dit topic te doen maar kom er niet helemaal uit.

Nu paar keer geladen bij een snellaadstation en elke keer op de Hyundai navigatie het station geselecteerd, maar zie niet echt een resultaat.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-12 15:10
jorismathijssen schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:59:
Kan iemand mij vertellen hoe ik makkelijk kan controleren of ik de batterij voorverwarming/pre heat update heb? Ik probeer het met de berichten in dit topic te doen maar kom er niet helemaal uit.

Nu paar keer geladen bij een snellaadstation en elke keer op de Hyundai navigatie het station geselecteerd, maar zie niet echt een resultaat.
Zolang je nog wintermodus kunt kiezen heb je de pre conditioning update niet!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:17
Hmmm zit nu bij de mijne te kijken welke afgelopen vrijdag de batterij en stuurupdate gekregen zou hebben. Heb echter nog steeds wintermodus in het ev instellingen menu...

• spidertje
Changie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 17:48:
Hmmm zit nu bij de mijne te kijken welke afgelopen vrijdag de batterij en stuurupdate gekregen zou hebben. Heb echter nog steeds wintermodus in het ev instellingen menu...
Dan moet je nog steeds als een slak laden helaas……

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-12 23:02
GoodPeople schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:47:

Komende voorjaarsvakantie weer een lange rit gepland staan naar Oostenrijk. Afgelopen paar keer ABRP gebruikt om te plannen tijdens rijden. Ivm de batterij conditionering zal ik nu inbouw navi gebruiken. Iemand nog tips voor een site waar ik makkelijk kan zien welke laadstops ook een restaurant / toilet hebben? Ik heb al even een uurtje zitten googelen en op tweakers gekeken, maar kom er niet makkelijk achter zonder veel clicks per locatie.
Kan je toch ook gewoon zien in ABRP, met 1 extra click... En anders geeft chargemap dat ook weer.

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12 14:13
spidertje schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:41:
[...]
Geluidsysteem sluit ik me bij aan, het houdt niet over. Past eigenlijk minder goed bij een 60k+ auto als je het mij vraagt. Daar heeft men echt op de kosten gelet.
Is het geluid bij een Lounge dan zo slecht? Ik ben positief verrast door het geluid in mijn Style. 2 streepjes extra bij de hoge en lage tonen maakte hét verschil met de standaardinstelling.

Misschien een kwestie van verwachting. Ik vind de Sonos installatie bij mij thuis prima klinken, maar er zijn fijnproevers die het niks vinden. Daarnaast stel ik aan de geluidsinstallatie in mijn auto minder hoge eisen dan aan de geluidsinstallatie in mijn woning.

[ Voor 21% gewijzigd door nietwijk op 13-02-2023 08:27 ]

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
jorismathijssen schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:59:

In het menu: Instellingen - EV - Instellingen - en dan moet je als 3e batterij conditioning te zien krijgen.
En als wil checken of hij inderdaad preconditioneert sneeuwvlok of gloeidraad linksonder.
Verbruik kan je zien in EV - hamburgermenu - energie informatie

• ThijsR
nietwijk schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:23:
[...]

Is het geluid bij een Lounge dan zo slecht? Ik ben positief verrast door het geluid in mijn Style. 2 streepjes extra bij de hoge en lage tonen maakte hét verschil met de standaardinstelling.

Misschien een kwestie van verwachting. Ik vind de Sonos installatie bij mij thuis prima klinken, maar er zijn fijnproevers die het niks vinden. Daarnaast stel ik aan de geluidsinstallatie in mijn auto minder hoge eisen dan aan de geluidsinstallatie in mijn woning.
Ik vind het geluid in de Connect ook beter dan verwacht op basis van de kritische online reviews en testen van auto magazines.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Ik heb het idee dat het stopcontact onder de achterbank het begeven heeft :\ Iemand dit eerder gehad?

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
Vielleicht schreef op maandag 13 februari 2023 @ 10:11:
Ik heb het idee dat het stopcontact onder de achterbank het begeven heeft :\ Iemand dit eerder gehad?
Werkt de V2L adapter voor je laadaansluiting nog wel? En kan je nog wel AC laden?
Die maken namelijk gebruik van dezelfde inverter als ik het goed heb..

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-12 12:18
[...]

Slecht wil ik het nu ook weer niet noemen, maar ik mis een bepaalde volheid in het geluid die je bij zo’n Bose systeem met subwoofer toch wel mag verwachten. In zowel het Focus systeem van de Peugeot 3008 als ik het Bose systeem van de Renault Scenic klonk het geluid gewoon echt beter. Volgens mij hebben de Connect, Connect+ en Lounge alle 3 hetzelfde audio systeem. Misschien had ik te hoge verwachtingen, kan natuurlijk ook 8)7

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Krijgt de 2023 Ioniq 5 ook die irritante geluidjes bij overschrijden van Vmax net zoals in de Ioniq 6? Schijnbaar is dat verplicht voor alle nieuwe auto's. Gelukkig kan het uit :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• spidertje
[...]

Sonos is idd niks… en als je dan in de auto nog lagere wensen hebt… dan klinkt alles goed….🤪🤪

• Vielleicht
demonic schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Werkt de V2L adapter voor je laadaansluiting nog wel? En kan je nog wel AC laden?
Die maken namelijk gebruik van dezelfde inverter als ik het goed heb..
Dat werkt allemaal. Vorige week nog de Tesla van een collega opgeladen. 8)

Ik heb ook het idee dat het binnenwerk niet helemaal tof meer is. De stekker hangt nu los in de holletjes, zonder dat er weerstand achter zit...

[ Voor 17% gewijzigd door Vielleicht op 13-02-2023 12:52 ]

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
spidertje schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:28:
[...]

Sonos is idd niks… en als je dan in de auto nog lagere wensen hebt… dan klinkt alles goed….🤪🤪
:D :D :D
@nietwijk @spidertje
Alles is prijs/kwaliteit. Sonos is qua geluid over het algemeen bovengemiddeld alleen qua prijs (meestal) hoger segment, en dat dingt erg af op de meningen over Sonos. Overigens zijn de Ikea Sonos speakers, vooral de boekenplank, relatief goed prijs/kwaliteit.

Maar goed, zo ook voor de Ioniq 5. Een 60k+ auto, is dus bovengemiddeld geprijsd, vooral in vergelijking met ICE auto's, en dat zet een verwachtingspatroon voor het audio systeem. Schijnbaar (voor zover ik de verhalen hoor, ik zal dit zsm bevestigen wanneer ik mijn exemplaar in bezit heb) valt dit erg tegen voor het "premium" Bose systeem van de Lounge.

Overigens is de Audi (Q4) E-tron met het ingebouwde Sonos systeem ook erg matig naar mijn mening. Maar ik weet niet hoe dit vergelijkt met de Ioniq 5.

Schijnbaar upgraden redelijk wat mensen hun speakers. Zie hier info: https://www.ioniqforum.co...aded-the-sound-wow.40483/ en daar ook een uittreksel van de service manual hoe zaken te demonteren.
Schijnbaar kan je op Global Service Way (zie leveringen topic) €15 voor 24 uur toegang krijgen tot de service manual. Erg handig voor wanneer je achterlichten wilt vervangen oid? @ijssgerb

Daarnaast vond ik deze Noor die een €600 kastje in zijn Ioniq propte maar niet de speakers verving voor beter geluid.
YouTube: Montering av Match M 5.4DSP lydoppgraderingspakke fra Bass Brothers ...
Ik versta geen Noors dus begrijp ik maar half wat er gebeurt in die video.

[ Voor 14% gewijzigd door Razwer op 13-02-2023 13:34 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
De incompetentie bij (in elk geval) Broekhuis Almere is stuitend. Hebben na drie pogingen en dus drie keer auto kwijt, de conditionering nog niet gefixt. Sterker nog, ik moest de chef werkplaats uitleggen hoe, aan de hand van de info hier, de update eruit moet zien (dus geen wintermodus meer) enzovoort. Ging hij de navigatie resetten en uiteindelijk toch maar bellen met Hyundia NL. Ook de usb poort werkt bij mij niet meer (na 20 min dood) en daar wist men ook geen raad mee. Oh ja ik mocht er geen dongel instoppen want daar was hij niet voor bedoeld...tja wat moet je dan nog. Om verdrietig van te worden.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-12 15:24
ernestalmere schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:59:
De incompetentie bij (in elk geval) Broekhuis Almere is stuitend. Hebben na drie pogingen en dus drie keer auto kwijt, de conditionering nog niet gefixt. Sterker nog, ik moest de chef werkplaats uitleggen hoe, aan de hand van de info hier, de update eruit moet zien (dus geen wintermodus meer) enzovoort. Ging hij de navigatie resetten en uiteindelijk toch maar bellen met Hyundia NL. Ook de usb poort werkt bij mij niet meer (na 20 min dood) en daar wist men ook geen raad mee. Oh ja ik mocht er geen dongel instoppen want daar was hij niet voor bedoeld...tja wat moet je dan nog. Om verdrietig van te worden.
dat is wel opvallend, want die preconditioning heb ik een half jaar geleden al uitgelegd en die is toen goed uitgevoerd. de LFA is het hardware gedeelte niet uitgevoerd, maar dat laat ik meenemen tijdens de servicebeurt

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Tiggy80 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:01:
[...]

dat is wel opvallend, want die preconditioning heb ik een half jaar geleden al uitgelegd en die is toen goed uitgevoerd. de LFA is het hardware gedeelte niet uitgevoerd, maar dat laat ik meenemen tijdens de servicebeurt
Ik weet niet wat ze doen daar, maar het is niet best. De LFA is dan wel weer gedaan. Nogmaals geen idee, maar ben er wel beetje klaar mee.

• Changie
Mijn auto gaat over 2 weken ook weer terug om nogmaals de pre conditioning update te doen.

• demonic
  • Laatst online: 07-12 12:51
Vielleicht schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Dat werkt allemaal. Vorige week nog de Tesla van een collega opgeladen. 8)

Ik heb ook het idee dat het binnenwerk niet helemaal tof meer is. De stekker hangt nu los in de holletjes, zonder dat er weerstand achter zit...
dan zou ik inderdaad zeggen dat je stekker los gedrukt is.
Ik zou daar dan even voor naar de dealer rijden en hun laten kijken.

(maar misschien dat een paar handige mensen hier kunnen vertellen hoe je het zelf kan controleren.)

• nietwijk
demonic schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:30:
[...]

dan zou ik inderdaad zeggen dat je stekker los gedrukt is.
Ik zou daar dan even voor naar de dealer rijden en hun laten kijken.

(maar misschien dat een paar handige mensen hier kunnen vertellen hoe je het zelf kan controleren.)
Ik begin me nu af te vragen wat er gebeurt als daar kortsluiting in optreedt, zeker als het los zit. Zit er een smeltveiligheid of automaat in de ICC verwerkt? En dan komt bij mij de vraag op of de ICC alleen kapot gaat bij auto's met V2L. Oftewel ik ben benieuwd of er een verband is tussen kapotte ICC's en problemen met de V2L contactdoos.

• spidertje
Razwer schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:32:
[...]

:D :D :D
@nietwijk @spidertje
Alles is prijs/kwaliteit. Sonos is qua geluid over het algemeen bovengemiddeld alleen qua prijs (meestal) hoger segment, en dat dingt erg af op de meningen over Sonos. Overigens zijn de Ikea Sonos speakers, vooral de boekenplank, relatief goed prijs/kwaliteit.

Maar goed, zo ook voor de Ioniq 5. Een 60k+ auto, is dus bovengemiddeld geprijsd, vooral in vergelijking met ICE auto's, en dat zet een verwachtingspatroon voor het audio systeem. Schijnbaar (voor zover ik de verhalen hoor, ik zal dit zsm bevestigen wanneer ik mijn exemplaar in bezit heb) valt dit erg tegen voor het "premium" Bose systeem van de Lounge.

Overigens is de Audi (Q4) E-tron met het ingebouwde Sonos systeem ook erg matig naar mijn mening. Maar ik weet niet hoe dit vergelijkt met de Ioniq 5.

Schijnbaar upgraden redelijk wat mensen hun speakers. Zie hier info: https://www.ioniqforum.co...aded-the-sound-wow.40483/ en daar ook een uittreksel van de service manual hoe zaken te demonteren.
Schijnbaar kan je op Global Service Way (zie leveringen topic) €15 voor 24 uur toegang krijgen tot de service manual. Erg handig voor wanneer je achterlichten wilt vervangen oid? @ijssgerb

Daarnaast vond ik deze Noor die een €600 kastje in zijn Ioniq propte maar niet de speakers verving voor beter geluid.
YouTube: Montering av Match M 5.4DSP lydoppgraderingspakke fra Bass Brothers ...
Ik versta geen Noors dus begrijp ik maar half wat er gebeurt in die video.
DSP en andere speakers doet vermoedelijk wonderen, zelfs zonder andere versterker(s). Dat geloof ik gelijk. :-)

Geen id in welk segment Sonos zit trouwens, het is leuk voor huis en tuin en keuken gebruik. Meer ook niet. Maar zoals je zegt, alles heeft een prijs :-)

• spidertje
Ondanks dat ik 3x heb gevraagd of men het zeker wist dat men de aangegeven issues incl montage trekhaak in een dag kon oplossen, en men dit steeds bevestigde…. Blijkt nu ik 30m onderweg was om de auto op te halen men nog een dag nodig heeft zo ongeveer….

Het hopelijk positieve ervan is dat men eraan werkt en het hopelijk in orde is morgen…. Ik vermoed overigens van niet maar laat me graag positief verrassen….. :)

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12 00:04
Bijzonder, ik zie dit scherm niet wanneer ik aan het navigeren ben en de foon rechts als venster staat. Maar eens schermindelingen wijzigen, kijken of dat helpt.

• amw82
ThijsR schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:26:
[...]

In het menu: Instellingen - EV - Instellingen - en dan moet je als 3e batterij conditioning te zien krijgen.
En als wil checken of hij inderdaad preconditioneert sneeuwvlok of gloeidraad linksonder.
Verbruik kan je zien in EV - hamburgermenu - energie informatie
Net terug van een weekend Disneyland... Hoewel ik zoals eerder gemeld geen sneeuwvlok of gloeidraad in beeld krijg, werkt de preconditionering gelukkig wel perfect.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:12
amw82 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:03:
[...]

Net terug van een weekend Disneyland... Hoewel ik zoals eerder gemeld geen sneeuwvlok of gloeidraad in beeld krijg, werkt de preconditionering gelukkig wel perfect.
Nog laad tips? Ik ga aankomend weekend, davy crockett ranch

• amw82
Stefangrp schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Nog laad tips? Ik ga aankomend weekend, davy crockett ranch
Ah daar hebben wij ook gezeten. Heenweg hebben we rustig aan gedaan, geladen bij roeulx en vlak voor Parijs (Aire de vemars uit mn hoofd gezegd). 2e keer laden alleen om redelijk volle batterij te hebben.
Terug 1 maal bij Phalempin. Die laatste zal ik overigens niet nemen als je nog even wat wil drinken, zijn ze aan het verbouwen.

Op 5 a 10 min rijden van Davy Crockett zit een nieuw snellaadstation, daar heb ik de avond van te voren even volgeladen. Nog niet alle laadplekken beschikbaar, maar meer dan genoeg. Sowieso zijn ze in Frankrijk flink aan het uitbreiden.

Bij Disneyland kan je bij ingang parkeren een code vragen om bij welgeteld 4 hele laadplekken te komen. Heb ik niet gedaan, waren ook iedere keer allemaal bezet.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 20:16
ernestalmere schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:59:
Ik heb toevallig een trekhaak laten monteren begin deze maand. Wat interessante details. De vestiging is in januari verhuisd, maar het personeel niet. Die is bij de oude locatie gebleven. Broekhuis Almere Hyundai was eerst een Peugeot locatie. Alle monteurs zijn in november en december op cursus geweest.

Maar veel dingen zijn dus nieuw. Ik had ook gezegd, hey, doe me ff die battery preconditioning update erbij. Nou daar snapte ze niks van. "Meneer heeft op een forum gelezen dat het kan, maar staat niet als service actie open". Ik moet wel zeggen, vriendelijke mensen voor de rest, fijner dan de oude locatie.

Maar ik wil die LFA ook laten doen, maar heb het gevoel dat ik heel goed op papier moet zetten wat ik wil dat gebeurd, want anders weten ze niet wat ze moeten opzoeken.

Bij aflevering was er ook nog een paar sensors niet aangesloten, daar kreeg je bij wegrijden meteen melding van, was ze ook niet opvallen (too be fair, de auto heeft nogal wat meldingen en piepjes bij aanzetten).

Dus ik weet nog niet op ik helemaal blij ben, maar probeer ze wel frisse kans te geven.

• nietwijk
Mijn eerste “probleempje” binnen 1000 km is dat carplay disconnect tijdens het rijden. Veel over gelezen hier, maar geen unanieme oplossing. Op onderstaand forum zijn meerderen ervan overtuigd dat het aan de stekkerverbinding achter de USB aansluiting ligt. In het begin dacht men aan contactspray, danwel een keer los- en vastklikken. Vervolgens is de conclusie dat de stekker niet voldoende aangedrukt zit tot de “klik”. (Iets wat je dus ook verhelpt als je hem losklikt, inspuit en vastklikt😜)
https://www.kiaevforums.c...y-cutting-out.5053/page-5

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Heeft er iemand optimale settings voor de equalizer in de Style versie (zonder Bose speakers)?
Kan wel wat vinden over de Bose versie maar niet over de standaard.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• nietwijk
Cozm0 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:21:
Heeft er iemand optimale settings voor de equalizer in de Style versie (zonder Bose speakers)?
Kan wel wat vinden over de Bose versie maar niet over de standaard.
Ja, heb ik gisteren hier gepost.

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-12 09:46
Dala schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:52:
[...]

Ik heb toevallig een trekhaak laten monteren begin deze maand. Wat interessante details. De vestiging is in januari verhuisd, maar het personeel niet. Die is bij de oude locatie gebleven. Broekhuis Almere Hyundai was eerst een Peugeot locatie. Alle monteurs zijn in november en december op cursus geweest.

Maar veel dingen zijn dus nieuw. Ik had ook gezegd, hey, doe me ff die battery preconditioning update erbij. Nou daar snapte ze niks van. "Meneer heeft op een forum gelezen dat het kan, maar staat niet als service actie open". Ik moet wel zeggen, vriendelijke mensen voor de rest, fijner dan de oude locatie.

Maar ik wil die LFA ook laten doen, maar heb het gevoel dat ik heel goed op papier moet zetten wat ik wil dat gebeurd, want anders weten ze niet wat ze moeten opzoeken.

Bij aflevering was er ook nog een paar sensors niet aangesloten, daar kreeg je bij wegrijden meteen melding van, was ze ook niet opvallen (too be fair, de auto heeft nogal wat meldingen en piepjes bij aanzetten).

Dus ik weet nog niet op ik helemaal blij ben, maar probeer ze wel frisse kans te geven.
Ja klopt, maar ze waren bij de balie er iig heel duidelijk over dat ze pas net Hyundai er bij gekregen hadden.
En wat ze wel beter doen bij een onderhoudsbeurt is je auto wassen en zuigen. Dat gebeurde bij de oude locatie niet.

• michelkox
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik krijg mijn Ioniq komende week of volgende week. Ik lees en zie hier veel over automatische updates en OTA updates waarvan ik in de auto zelf een melding krijg (als ik het goed begrijp...)

Maar zijn er dan nog updates die ik zelf in de gaten moet houden of waarvoor ik naar de dealer moet?

Ik zie dat de laatste update van 23 november is, dus die zal er al wel op zitten als ik hem krijg.

• Tiggy80
AkakoMinami schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Ja klopt, maar ze waren bij de balie er iig heel duidelijk over dat ze pas net Hyundai er bij gekregen hadden.
En wat ze wel beter doen bij een onderhoudsbeurt is je auto wassen en zuigen. Dat gebeurde bij de oude locatie niet.
dat wassen en zuigen vind ik ook een beetje onnodig, dan weet je dat je teveel betaald hebt namelijk.....werkplaats tarieven zijn tegenwoordig niet leuk meer

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-12 09:46
Tiggy80 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:06:
[...]

dat wassen en zuigen vind ik ook een beetje onnodig, dan weet je dat je teveel betaald hebt namelijk.....werkplaats tarieven zijn tegenwoordig niet leuk meer
Oh daar niet bij stil gestaan, het is een leaseauto, dus die kosten zie ik niet...

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-12 12:18
AkakoMinami schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Ik kwam op deze vestiging de afgelopen 10 jaar met verschillende Peugeots, ik vond de wijze waarop ze met hun klanten omgingen altijd erg prettig. Dus als dezelfde mensen gebleven zijn, komt het naar een inhaalslag kennis en kunde vast goed. Dat van het autowassen herken ik ook, erg prettig :)

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• ThijsR
nietwijk schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:17:
Mijn eerste “probleempje” binnen 1000 km is dat carplay disconnect tijdens het rijden. Veel over gelezen hier, maar geen unanieme oplossing. Op onderstaand forum zijn meerderen ervan overtuigd dat het aan de stekkerverbinding achter de USB aansluiting ligt. In het begin dacht men aan contactspray, danwel een keer los- en vastklikken. Vervolgens is de conclusie dat de stekker niet voldoende aangedrukt zit tot de “klik”. (Iets wat je dus ook verhelpt als je hem losklikt, inspuit en vastklikt😜)
https://www.kiaevforums.c...y-cutting-out.5053/page-5
Heb je het zelf al kunnen testen? Ik dacht dat meerderen hier op het forum de module al losgehaald hebben en stekker opnieuw aangesloten hebben maar zonder resultaat.

• nietwijk
ThijsR schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Heb je het zelf al kunnen testen? Ik dacht dat meerderen hier op het forum de module al losgehaald hebben en stekker opnieuw aangesloten hebben maar zonder resultaat.
Ik vervang zo'n beetje alles zelf, waar de dealer geld voor vraagt, maar hierover heb ik de vraag per email bij de dealer neergelegd om te voorkomen dat ze zomaar een afspraak inplannen en ik onverrichter zaken naar huis kan.

• ThijsR
Over 1,5 week ga ik met het gezin naar La Norma, Frankrijk en in het hoogseizoen overdag rijden.

Ik heb de volgende laadpassen aangeschaft:
- Arval
- ANWB
- Charge My Huyndai
- Shell Recharge

De reis plan ik via Chargemap en preconditioning is geïnstalleerd. Heb de 73 kWh RWD.

Ga ik het hiermee redden zonder schreeuwende vrouw en een natte broek van de range anxiety?

• Tiggy80
ThijsR schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:37:
Over 1,5 week ga ik met het gezin naar La Norma, Frankrijk en in het hoogseizoen overdag rijden.

- Arval
- ANWB
- Charge My Huyndai
- Shell Recharge

De reis plan ik via Chargemap en preconditioning is geïnstalleerd. Heb de 73 kWh RWD.

Ga ik het hiermee redden zonder schreeuwende vrouw en een natte broek van de range anxiety?
lijkt mij wel, zeker als je je route even voorbereid met ABRP bijvoorbeeld.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56

- Arval
- ANWB
- Charge My Huyndai
- Shell Recharge

vanuit Zoetermeer is het 1105 km. ABRP geeft 12h15min met 6 keer laden aan met Ionity en Fastned als voorkeurs laadstations. Dus om 5.00 vertrekken, ben je op tijd daar.

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-12 17:40
Altijd jammer! Op 19 sec.

Berger haalt auto's van A7 na botsing door mist
https://www.nu.nl/298259/...na-botsing-door-mist.html

Niet ikzelf.

[ Voor 4% gewijzigd door L.Hou op 14-02-2023 12:15 ]

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eu6--QyhSpH3fqk7Hem7Hg5sJJU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rK4blcWOwJzobg06GGhAzIi0.png?f=fotoalbum_large

Oh nee... Niet ik maar... Oh nee... Reed daar wel ongeveer, de SCC zag meer dan ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 14-02-2023 12:18 ]

• Tiggy80
Umbrah schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:17:
[Afbeelding]

Oh nee... Niet ik maar... Oh nee... Reed daar wel ongeveer, de SCC zag meer dan ik.
blijkbaar zag deze SCC (of ander veiligheidsysteem, Lounge dus alles zit erop) ook niet genoeg, toch wel jammer, je zou verwachten dat de radar geen last van mist zou hebben.

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:29

YJB

Tiggy80 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:24:
[...]

blijkbaar zag deze SCC (of ander veiligheidsysteem, Lounge dus alles zit erop) ook niet genoeg, toch wel jammer, je zou verwachten dat de radar geen last van mist zou hebben.
Vraag is natuurlijk of de SCC wel aan stond.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

[...]

Of hij had het uit staan en knalde 130 over de linker strook. Zelfs met dit weer zie je dat vaak. Zelfs met radar hield ik me aan afstand 3 en traag. Met dit soort schade hebben een hele hoop systemen (dat was een lounge) niet gewerkt. Met dit soort erwtensoep is snelheid je grootste vijand. Weten doen we het niet, we zien alleen een beschadigde voorkant op de snelweg (achter zien we niet, misschien is iemand op hem geknald en is hij doorgestikt en reed hij juist netjes)

• Tiggy80
YJB schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:26:
[...]

idd, de vraag is of dat had geholpen, want anti collition system (of hoe het ook heet) staat altijd aan

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

YJB schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Die van mij is kapot, wordt volgende week pas naar gekeken.....gelukkig is het hier schitterend weer.....

3000Wp op 't dak

Umbrah schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:17:
[Afbeelding]

De IONIQ 5 was een taxi van Taxicentrale Reidsma

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12 06:58

cooper_s1

MINI&#039;s rule

ThijsR schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Ik heb zelf ook al de stekker losgehaald en vast geklikt, drama om te doen... en het heeft niet geholpen helaas... 28 februari een afspraak bij de werkplaats pas.
Zo merk je pas hoe fijn het is om in mijn geval android auto te kunnen gebruiken.

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-12 09:53
[...]

Bij mij vielen de systemen in de dicht mist uit, begin me toch wel af te vragen of zelf rijdende auto's dit in de toekomst gaan doen.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:50
Tiggy80 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:30:
[...]

idd, de vraag is of dat had geholpen, want anti collition system (of hoe het ook heet) staat altijd aan
Toevallig kreeg ik vandaag, in de mist de melding dat de Front Collision Detection was uitgeschakeld. Daarom ook maar meteen wat meer afstand gehouden (3 streepjes op de ACC). De radar aan de voorkant functioneerde gelukkig wel gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door RobbieB op 14-02-2023 13:25 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-12 09:53
RobbieB schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:25:
[...]

Toevallig kreeg ik vandaag, in de mist de melding dat de Front Collision Detection was uitgeschakeld. Daarom ook maar meteen wat meer afstand gehouden (3 streepjes op de ACC). De radar aan de voorkant functioneerde gelukkig wel gewoon.
Bij mij ging de radar ook uit...

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• spidertje
ICCU kaduk.... iets meer dan een jaar oud.... onbekend wanneer deze binnen kan komen.... dus AC laden is en blijft (voorlopig) een drama.....

Garage is onbekend met update HFG22-61-P040-NE-EV 25x9mm tape voor de stuurkolom mbt LFA update, de stoel beweegt en daar kan men niks aan doen en dat terwijl Hyundai in bv Canada hier een service bulletin voor heeft uitgegeven voor alle HI5s van voor Nov 2022, nr 23-91-002.

Verder zitten er trillingen/vibraties in de auto, vindt men niet noemenswaardig.... maar je moet als je in Duitsland geen last van je kiezen hebben want dan wordt je gek boven de 160... althans ik wel... zelfs zonder last van mijn kiezen....

Ook kan men volgens zeggen niks doen ah gerammel vd achterklep...afstellen kan niet zegt men.... ts dak met een isolatietapeje heel deel heb weggewerkt maar als ik hier de straat uitrij ben ik al flauw vh gerammel en gekraak.....

Dashboard kraakt bij temp verschillen ook flink.... heb een veerpootbrug besteld die oa hier mogelijk wat aan kan doen want irriteert me ook behoorlijk bij een auto van net iets meer dan een jaar oud....

Kortom... trekhaak zit eronder... en de rest is of kaduk of kan men niet verhelpen zegt men.... als dat laatste waar is en is het echt enorm balen want ik kan er dan niet mee leven. Doe een bod zei ik al, als het een top auto zou zijn dan zou je zeggen die kans grijpt men meteen maar neee.......

Dus nu kan ik verder met een auto waarin je moet sturen vanuit een schommelstoel, je oordoppen in moet doen vanwege het gerammel en niet goed kan laden bij AC laders want nu al zaken kaduk...

Ohja.... de auto kraakt bij insturen op een drempel...gelukkig hoef ik dat elke dag maar paar keer en dat ligt ad banden.....?? althans dat zegt men.... nu heb ik gelukkig nog heel weinig autos in bezit gehad, denk zon 50...., en dat gekraak/gektik/geknars kan mijn inziens onmogelijk vd banden komen. Ik gooi er wel ff ander setje onder om te valideren...... had men bij de garage ook snel kunnen doen maar nee......

Ga de auto maar ophalen want de Ioniq die ik nu heb is dan kwalitatief wel veel beter maar de hybride aandrijflijn/stuurgevoel en met name de stoelen zijn verre van fijn vind ik. Dan nog liever met oordoppen in op de schommelstoel.....

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:04
spidertje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:39:
ICCU kaduk.... iets meer dan een jaar oud.... onbekend wanneer deze binnen kan komen.... dus AC laden is en blijft (voorlopig) een drama.....

Garage is onbekend met update HFG22-61-P040-NE-EV 25x9mm tape voor de stuurkolom mbt LFA update, de stoel beweegt en daar kan men niks aan doen en dat terwijl Hyundai in bv Canada hier een service bulletin voor heeft uitgegeven voor alle HI5s van voor Nov 2022, nr 23-91-002.

Verder zitten er trillingen/vibraties in de auto, vindt men niet noemenswaardig.... maar je moet als je in Duitsland geen last van je kiezen hebben want dan wordt je gek boven de 160... althans ik wel... zelfs zonder last van mijn kiezen....

Ook kan men volgens zeggen niks doen ah gerammel vd achterklep...afstellen kan niet zegt men.... ts dak met een isolatietapeje heel deel heb weggewerkt maar als ik hier de straat uitrij ben ik al flauw vh gerammel en gekraak.....

Dashboard kraakt bij temp verschillen ook flink.... heb een veerpootbrug besteld die oa hier mogelijk wat aan kan doen want irriteert me ook behoorlijk bij een auto van net iets meer dan een jaar oud....

Kortom... trekhaak zit eronder... en de rest is of kaduk of kan men niet verhelpen zegt men.... als dat laatste waar is en is het echt enorm balen want ik kan er dan niet mee leven. Doe een bod zei ik al, als het een top auto zou zijn dan zou je zeggen die kans grijpt men meteen maar neee.......

Dus nu kan ik verder met een auto waarin je moet sturen vanuit een schommelstoel, je oordoppen in moet doen vanwege het gerammel en niet goed kan laden bij AC laders want nu al zaken kaduk...

Ohja.... de auto kraakt bij insturen op een drempel...gelukkig hoef ik dat elke dag maar paar keer en dat ligt ad banden.....?? althans dat zegt men.... nu heb ik gelukkig nog heel weinig autos in bezit gehad, denk zon 50...., en dat gekraak/gektik/geknars kan mijn inziens onmogelijk vd banden komen. Ik gooi er wel ff ander setje onder om te valideren...... had men bij de garage ook snel kunnen doen maar nee......

Ga de auto maar ophalen want de Ioniq die ik nu heb is dan kwalitatief wel veel beter maar de hybride aandrijflijn/stuurgevoel en met name de stoelen zijn verre van fijn vind ik. Dan nog liever met oordoppen in op de schommelstoel.....
Snel naar een andere garage waar ze je problemen wel serieus nemen. In dit topic zijn al een paar vestigingen genoemd. O.a. Velserbroek doet het goed.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• ezi70
  • Niet online
stond er al in, dubbele post

[ Voor 148% gewijzigd door ezi70 op 14-02-2023 14:56 ]

• spidertje
LuPo schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Snel naar een andere garage waar ze je problemen wel serieus nemen. In dit topic zijn al een paar vestigingen genoemd. O.a. Velserbroek doet het goed.
Ik woon in Nijmegen... maar ga idd maar eens verder kijken want zo kom ik niet veel verder... had me zo op deze auto verheugd nadat mijn plek Kona total loss was geraakt (zat er zelf niet in) en nu is het voorlopig mijn grootste miskoop ooit.... en zoals gezegd... ik heb al heel wat autos gekocht en wellicht op 1 a 2 uitzonderingen na, die bovendien veel ouder/meer kilometers en vele malen goedkoper waren, is dit met stip slechtste auto/koop ervaring. Lijkt wel een half fabrikaat.... en ad dealer heb ik ook weinig helaas.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:52

-CJ

Not remastered

Rammelen van de achterklep is eenvoudig zelf te lossen door 4 kleine ringetjes tussen de opvangrubbers te plaatsen.

All I had to do was follow the damn train.

• spidertje
-CJ schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:08:
Rammelen van de achterklep is eenvoudig zelf te lossen door 4 kleine ringetjes tussen de opvangrubbers te plaatsen.
Dan ga ik dat zelf maar proberen. Thanks.

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12 20:25
spidertje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Ik woon in Nijmegen... maar ga idd maar eens verder kijken want zo kom ik niet veel verder... had me zo op deze auto verheugd nadat mijn plek Kona total loss was geraakt (zat er zelf niet in) en nu is het voorlopig mijn grootste miskoop ooit.... en zoals gezegd... ik heb al heel wat autos gekocht en wellicht op 1 a 2 uitzonderingen na, die bovendien veel ouder/meer kilometers en vele malen goedkoper waren, is dit met stip slechtste auto/koop ervaring. Lijkt wel een half fabrikaat.... en ad dealer heb ik ook weinig helaas.
Probeer garage Herwers in Doetinchem eens. Ik heb daar prima ervaring mee. Is iets verder weg....

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
spidertje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Bij mijn auto werkt het door de dealer tijdens een beurt aangebrachte kleverig goedje in het achterklepslot + ring aan de auto als een malle. Geen rammel meer gehoord aan de achterklep.

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
spidertje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Zou mezelf niet verder pijnigen en vraag scheiding aan. Beter voor je geluk.
Gelukkig heb ik een goede Ioniq 5 en rij af en toe in mn Defender en daarna waardeer ik mn niet rammelende, stille fijne reisauto de te meer. oOo

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12 00:04

- Arval
- ANWB
- Charge My Huyndai
- Shell Recharge

Bij TotalEnergies kun je ook de mobiele website gebruiken op je foon als een pas niet werkt. En verder raad ik de MobiSDEC-app aan voor lokaal laden. Zie ook mijn berichten in oktober.

• spidertje
Bodioniq5 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:16:
[...]

Zou mezelf niet verder pijnigen en vraag scheiding aan. Beter voor je geluk.
Gelukkig heb ik een goede Ioniq 5 en rij af en toe in mn Defender en daarna waardeer ik mn niet rammelende, stille fijne reisauto de te meer. oOo
Nou idd, vandaag echt flink pissig geworden bij de dealer. Men had idd de issues voor grootste deel niet opgelost, en bij binnenkomst begon die troelala achter de balie nb over betalen vd leenauto incl aftanken. Toen werd ik helemaal link….

Men gaf toe dat de auto zo bij me voor deur was geflikkerd, wel gewoon 800 euro betaald voor beurt/updates etc…, en men maakte excuses. Heb ik weinig aan maar iig een start om nu echt de issues op te lossen, het is of dat of de auto terugkopen voor he bedrag dat ik heb betaald zo heb ik ze voorgelegd.

Heb nu een Kona EV mee, en die zit duidelijk beter in elkaar geschroefd dan zon HI5. Bovendien werkt LFA en de aut cc op de Kona echt vele malen beter dan op de HI5. Ik kwam echt in een andere wereld betreft wat dat betreft. Is alleen iets onrustiger en maakt meer lawaai vd banden omdat de isolatie in de spatborden op een Kona heel matig is uitgevoerd. Maar goed, was ik gewend van mijn vorige auto :)

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05:16
Ik zag dit op de site van Hyundai (Nl) staan bij de omschrijving van de Hyundai Ionic 5:

Panoramadak.
Geniet van frisse lucht en een ruimtelijk gevoel in het interieur met het schuif/kantel panoramadak met riante opening.

Het Panoramadak is op de Ionic 5 toch een vast dak?

• spidertje
CharlieBulldog schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:48:
Ik zag dit op de site van Hyundai (Nl) staan bij de omschrijving van de Hyundai Ionic 5:

Panoramadak.
Geniet van frisse lucht en een ruimtelijk gevoel in het interieur met het schuif/kantel panoramadak met riante opening.

Dan zit er nog iets vast…. Wat een geluk 🤣🤣🤣

• Dingess
  • Laatst online: 02-12 08:24
Changie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:20:
Mijn auto gaat over 2 weken ook weer terug om nogmaals de pre conditioning update te doen.
Ik heb een 2021 model IONIQ 5 lounge en pre-conditioning werkt niet. De dealer zoekt vandaag uit wat het probleem kan zijn. Geen gloeidraadje te zien zodra ik naar een HPC lader navigeer @ 20% batterij en pre-conditioning aangevinkt in het menu. Reset is nog niet geprobeerd.. Jullie een idee?

• Vielleicht
Dingess schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:43:
[...]

Ik heb een 2021 model IONIQ 5 lounge en pre-conditioning werkt niet. De dealer zoekt vandaag uit wat het probleem kan zijn. Geen gloeidraadje te zien zodra ik naar een HPC lader navigeer @ 20% batterij en pre-conditioning aangevinkt in het menu. Reset is nog niet geprobeerd.. Jullie een idee?
Als je een 2021 model hebt krijg je sowieso geen gloeispiraaltje te zien, maar een sneeuwvlokje. Ook betekent het niet dat als je geen sneeuwvlokje ziet, je preconditioning ook niet werkt. Mogelijk werkt het wel, maar wordt dit niet getoond.

Probeer eens met wat meer lading een HPC lader te selecteren op 50 km afstand. Open het EV menu en kijk naar je verbruiksgegevens. Hier kun je de verbruiksgegevens van verschillende elementen van de auto vinden. De batterijconditionering is daar één van. Als deze op 0.0, dan weet je zeker dat de preconditioning niet werkt. Als deze oploopt heb jij (net als enkele anderen) een bugje waarbij alleen het sneeuwvlokje niet werkt, maar de conditionering wel.

Succes!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12 15:55
Sowieso vraag ik me af of het wel werkt met een 20% volle accu. Probeer het eens met een volle accu of 60%.

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-12 09:24
CharlieBulldog schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 00:48:

Panoramadak.

Klopt, tenminste op de mijne wel.

• Dingess
Vielleicht schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Als je een 2021 model hebt krijg je sowieso geen gloeispiraaltje te zien, maar een sneeuwvlokje. Ook betekent het niet dat als je geen sneeuwvlokje ziet, je preconditioning ook niet werkt. Mogelijk werkt het wel, maar wordt dit niet getoond.

Probeer eens met wat meer lading een HPC lader te selecteren op 50 km afstand. Open het EV menu en kijk naar je verbruiksgegevens. Hier kun je de verbruiksgegevens van verschillende elementen van de auto vinden. De batterijconditionering is daar één van. Als deze op 0.0, dan weet je zeker dat de preconditioning niet werkt. Als deze oploopt heb jij (net als enkele anderen) een bugje waarbij alleen het sneeuwvlokje niet werkt, maar de conditionering wel.

Succes!
Ik heb het ook bij 60% getest. Ook toen geen sneeuwvlokje of gloeidraadje. Ben zeer benieuwd naar het onderzoek vandaag.

• Vielleicht
Dingess schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:37:
[...]

Ik zit me te bedenken, heb het ook bij 60% getest. Ook toen geen sneeuwvlokje of gloeidraadje. Ben zeer benieuwd naar het onderzoek vandaag.
Laat het even weten! Het kan zomaar zijn dat het gewoon wel werkt, maar het sneeuwvlokje niet wordt weergegeven.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Pre-con werkt idd niet met een accuniveau van 20% of lager. Het is immers omstreeks 5kW extra belasting, dat is erg fors! Dit stond (volgens) mij ook in de handleiding van mijn 3-weken-oude i5.

Overigens heb ik (heb een werkende inverter) op een rit België heen/terug na de snellader eigenlijk nog niet nodig gehad. Beide keren (eerste keer puur voor de test, tweede keer dus die dag België heen en weer). Rijden jullie nou zó ver per dag, hebben jullie geen paal/stopcontact, of hebben jullie allemaal een dooie ICCU? :D.

Pre-con zou overigens fijn zijn als het een knop had. Gewoon aan-met-auto-uit á la stuurverwarming. Ik zal het persoonlijk op lange ritten na ook nooit gebruiken, en het feit dat het in de nav zit is wel lastig. Niet dat die zó slecht is, ik gebruik gewoon eigenlijk liever Waze!

• Changie
Ik heb het getest met een acculading van 80% en dc lader op 18km afstand en 40 km. Beide keren geen extra verbruik in accu als ik dat checkte gedurende 2 mins. Dus heb het idee dat de update bij mij niet (correct) is uitgevoerd. Ook zag ik geen vlokje of spiraal en staat er nog gewoon wintermodus.

• Dingess
Umbrah schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:40:
Pre-con werkt idd niet met een accuniveau van 20% of lager. Het is immers omstreeks 5kW extra belasting, dat is erg fors! Dit stond (volgens) mij ook in de handleiding van mijn 3-weken-oude i5.

Overigens heb ik (heb een werkende inverter) op een rit België heen/terug na de snellader eigenlijk nog niet nodig gehad. Beide keren (eerste keer puur voor de test, tweede keer dus die dag België heen en weer). Rijden jullie nou zó ver per dag, hebben jullie geen paal/stopcontact, of hebben jullie allemaal een dooie ICCU? :D.

Pre-con zou overigens fijn zijn als het een knop had. Gewoon aan-met-auto-uit á la stuurverwarming. Ik zal het persoonlijk op lange ritten na ook nooit gebruiken, en het feit dat het in de nav zit is wel lastig. Niet dat die zó slecht is, ik gebruik gewoon eigenlijk liever Waze!
Ik gebruik Waze in combinatie met Android auto zonder routebegeleiding. Zodra routebegeleiding er bij komt werkt de Hyundai navigatie wat nodig is voor pre-conditioning niet meer. In het rechtermenu (split screen) blijft de auto navigatie dan ook werken.. Tijdens het testen van Pre-Conditioning echter alleen de auto navigatie gebruikt. Tot nu toe nog geen gloeiend draadje of sneeuwvlokje gezien op het batterij icoontje. Laden gaat bij een HPC lader van Fastnet rond de 80kW en loopt op een gegeven moment op naar ongeveer 100kW

[ Voor 10% gewijzigd door Dingess op 15-02-2023 10:53 ]

• Vielleicht
Umbrah schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:40:

Ben ik volledig met je eens! Een tijdje terug had ik een rit waarbij ik nét een paar km tekort kwam, dus zou kort laden bij de HPC voldoende zijn geweest. De conditionering zorgde ervoor dat ik toch nog wat extra tijd nodig had omdat de SOC gewoon lager was. Voor zulke momenten kun je hem beter uitzetten.

Ik begrijp wat je bedoelt met een extra knopje voor de conditionering. Het is inderdaad fijn dat de navi op zich heel goed is, maar het had prettiger geweest als dit icm met Waze had gekund. Maar je kunt niet alles hebben ;)

• Vielleicht
Changie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:44:
Ik heb het getest met een acculading van 80% en dc lader op 18km afstand en 40 km. Beide keren geen extra verbruik in accu als ik dat checkte gedurende 2 mins. Dus heb het idee dat de update bij mij niet (correct) is uitgevoerd. Ook zag ik geen vlokje of spiraal en staat er nog gewoon wintermodus.
Als je wintermodus hebt dan heb je sowieso niet de laatste software. Deze wordt in de juiste versie vervangen door de batterij preconditioning.

• howareyou2day
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-12 19:14

- Arval
- ANWB
- Charge My Huyndai
- Shell Recharge

Ben vorig jaar naar Normandie gereden, moet zeggen dat ik alleen de Shell Recharge heb gebruikt.
Laden was wel een genot bij de snellaadplekken :D

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Ga ik het hiermee redden zonder schreeuwende vrouw
Dat ligt toch niet aan het voertuig en/of brandstof van het voertuig? :+

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Heb je nog "Wintermodus" staan --> dan is ie überhaupt niet geinstalleerd. Dat lijkt mij belangrijk om éérst uit te zoeken.

Kijk - in het geval Preconditioning zou moeten werken naar jouw mening - ook even in het overzicht "Energieverbruik" of er stroom gaat naar de meest rechtse optie "Accu verzorging" o.i.d. Sommigen I5-rijders moeten het blijkbaar alleen daarmee doen.... Doorgaans geeft deze bij werking ongeveer 4KW aan.

Hou er rekening mee dat er meer parameters zijn dan alleen SOC >20% wel of geen preconditioning hangt ook samen met de al aanwezig temp van de accu, hoeveel km je nog moet rijden, enz.

[ Voor 3% gewijzigd door jrk op 15-02-2023 11:39 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

howareyou2day schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:22:
[...]

Ben vorig jaar naar Normandie gereden, moet zeggen dat ik alleen de Shell Recharge heb gebruikt.
Laden was wel een genot bij de snellaadplekken :D
Tuurlijk. Ga niet stressen. Ga van HPC naar HPC en zoveel mogelijk van 20% naar 80-90%.
Stel de onboard navi in op je eindbestemming en kies steeds als tussenpunt een HPC die je ongeveer op 20% van je SOC laat uitkomen. Zo profiteer je maximaal van Preconditioning. Als dat allemaal een beetje lekker loopt, dan rijd je etappes van dik 2 uur met telkens 20 minuten pauze...

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Dingess
[/quote]
jrk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Heb je nog "Wintermodus" staan --> dan is ie überhaupt niet geinstalleerd. Dat lijkt mij belangrijk om éérst uit te zoeken.

Kijk - in het geval Preconditioning zou moeten werken naar jouw mening - ook even in het overzicht "Energieverbruik" of er stroom gaat naar de meest rechtse optie "Accu verzorging" o.i.d. Sommigen I5-rijders moeten het blijkbaar alleen daarmee doen.... Doorgaans geeft deze bij werking ongeveer 4KW aan.

Hou er rekening mee dat er meer parameters zijn dan alleen SOC >20% wel of geen preconditioning hangt ook samen met de al aanwezig temp van de accu, hoeveel km je nog moet rijden, enz.
ja, ik heb de update met een vinkje bij battery pre-conditioning.

[ Voor 33% gewijzigd door Dingess op 15-02-2023 13:12 ]

• Obitorium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-12 14:34
[...]

Ik heb ook een 2021 model met de update en optie 'battery conditioning mode'. Verschillende keren geprobeerd of het werkte, maar dat is me slechts eenmaal gelukt (terwijl de auto op de oprit stond climate control gestart en snellader ingesteld voor de navigatie). De condities waaraan je moet voldoen maken het ook niet makkelijk.

• spidertje
Even ook voor jullie informatie, in navolging van de terugroepactie/service bulletin zoals die afg week in oa Canada is aangekondigd is deze per vandaag ook in NL bekend en beschikbaar.

Gaat hierbij om de loszittende stoel. Kortom, ook hier had ik het bij het rechte eind dat de stoel loszit en schommelt en dat dit niet normaal/acceptabel is. Benieuwd of de actie die nu bij mijn auto wordt uitgevoerd het probleem inderdaad zal verhelpen. Zal wel de eerste zijn in NL die deze update krijgt gok ik zo maar :-)

Aantal andere zaken wordt inmiddels ook actief aan gewerkt. Dus benieuwd of men de issues inderdaad weet op te lossen.

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
-CJ schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:08:
Heb je wat meer details hierover, of een foto? Wat bedoel je met ringetjes? En bedoel je de langwerpige opvangrubbers op het koetswerk of de uitdraaibare dopjes op het kofferdeksel?

Bij mij rammelt de koffer niet meer als ik de linker rubber op het deksel helemaal uit draai en de rechter helemaal in draai. Maar je ziet de koffer er dan scheef in zitten, links is het niet meer uitgelijnd. Da's ook niet de bedoeling.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:52

-CJ

Not remastered

dvdj schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:48:
[...]

Heb je wat meer details hierover, of een foto? Wat bedoel je met ringetjes? En bedoel je de langwerpige opvangrubbers op het koetswerk of de uitdraaibare dopjes op het kofferdeksel?

Bij mij rammelt de koffer niet meer als ik de linker rubber op het deksel helemaal uit draai en de rechter helemaal in draai. Maar je ziet de koffer er dan scheef in zitten, links is het niet meer uitgelijnd. Da's ook niet de bedoeling.
https://www.ioniqforum.co...n-ioniq-5-tailgate.42388/

All I had to do was follow the damn train.

• Tiggy80
spidertje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:17:
Even ook voor jullie informatie, in navolging van de terugroepactie/service bulletin zoals die afg week in oa Canada is aangekondigd is deze per vandaag ook in NL bekend en beschikbaar.
is dit een terugroepaktie of een service aktie? waar staat deze informatie? zowel bij rdw als bij de duitse site zie ik (iig op mijn chasisnummer) niets staan

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Dit is nog eens fijn nieuws: de Ioniq 6 heeft routeplanning mét laadstops, en volgens Sangl komt het ook beschikbaar voor de Ioniq 5.

[Video: https://www.facebook.com/Ioniqelektro/videos/588030263188826/]

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Ben sinds vrijdag trotse eigenaar van een 58 kWh Style met WP, heb heel veel tips van het forum gehaald en heb eigenlijk alles met de search kunnen vinden.
Wat ik me afvraag is of de snellader locaties OTA worden geupdate of dat dat enkel een paar keer per jaar met de Navi update meekomt. Ik stond gisteren te laden bij een Fastned in Groningen (Dikke Linde) die niet in de navi stond, dus geen preconditioning. Volgens mij missen er ook een Shell Rechargers hier en daar.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

dvdj schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:44:
Dit is nog eens fijn nieuws: de Ioniq 6 heeft routeplanning mét laadstops, en volgens Sangl komt het ook beschikbaar voor de Ioniq 5.

[Video]
Post ook aub even in Het grote Hyundai Ioniq 6 topic Ik ben dit vergeten de testen tijdens mijn proefrit, is toch wel leuke info om te weten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:18
Cozm0 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:58:
Ben sinds vrijdag trotse eigenaar van een 58 kWh Style met WP, heb heel veel tips van het forum gehaald en heb eigenlijk alles met de search kunnen vinden.
Wat ik me afvraag is of de snellader locaties OTA worden geupdate of dat dat enkel een paar keer per jaar met de Navi update meekomt. Ik stond gisteren te laden bij een Fastned in Groningen (Dikke Linde) die niet in de navi stond, dus geen preconditioning. Volgens mij misen er ook een Shell Recharges hier en daar.
Die komen met de Navi updates mee, al dan niet OTA. Er worden nu zoveel snelladers gebouwd dat je altijd achter de realiteit aanloopt.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Dingess
[...]

Een update van de dealer. De dealer heeft contact opgenomen met Hyundai Nederland om dit probleem verder te bespreken.

• thebody
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-12 13:43
Dingess schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:52:
[...]

Een update van de dealer. De dealer heeft contact opgenomen met Hyundai Nederland om dit probleem verder te bespreken.
Zoek even op 10 oktober 2022 en 14 november
Rsp. Wat je moet zien of update gedaan is en de randvoorwaardes wanneer de preconditoning aan en uit gaat...bv. min 29% accu

• Cozm0

Cozm0

Unf!

thebody schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:10:
[...]

de randvoorwaardes wanneer de preconditoning aan en uit gaat...bv. min 29% accu
Preconditioning werkt toch tot 20%? Daaronder schakelt de preconditioning automatisch uit om batterij te besparen dacht ik.

• Dingess
jrk schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:11:
[...]

....maar zo werkt het niet hè? Je moet een reguliere eindbestemming invoeren én een snellader als POI als tussenbestemming. En dan zijn er nog een paar randvoorwaarden waar aan voldaan moet worden, maar die heb ik zo niet paraat helaas.

[Update] toch nog even nagezocht.
1) Je mag de snellader ook als Eindbestemming invoeren (wel als POI hè?)
2) let op de randvoorwaarden uit onderstaand plaatje:
[Afbeelding]
thebody schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:10:
[...]

Zoek even op 10 oktober 2022 en 14 november
Rsp. Wat je moet zien of update gedaan is en de randvoorwaardes wanneer de preconditoning aan en uit gaat...bv. min 29% accu
Niet alleen op 20% batterij getest. Ook rond de 60% en als tussenstop. Eindbestemming was pas te bereiken bij laden op tussenstop. Ook toen geen pre-conditionering. Buitentemperatuur rond het vriespunt toen.

[ Voor 47% gewijzigd door Dingess op 15-02-2023 20:39 ]

• spidertje
Tiggy80 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:00:
[...]

is dit een terugroepaktie of een service aktie? waar staat deze informatie? zowel bij rdw als bij de duitse site zie ik (iig op mijn chasisnummer) niets staan
Is een service bulletin.

• spidertje
Korte vraag, LFA update is dacht ik ook component tbv de “hardware”, namelijk sticker op de stuurkolom. Wie weet hoe dat zit?

Of alleen maar software updates?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:04
spidertje schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:54:
Korte vraag, LFA update is dacht ik ook component tbv de “hardware”, namelijk sticker op de stuurkolom. Wie weet hoe dat zit?

Of alleen maar software updates?
Hardware en software. Stuurkolom moet gedemonteerd en wat sensoren worden afgeplakt.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Wvs
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-08 10:53

Wvs

Vanaf wanneer zijn auto's met LFA update af fabriek geleverd?

• spidertje
LuPo schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:31:
[...]

Hardware en software. Stuurkolom moet gedemonteerd en wat sensoren worden afgeplakt.
Dat dacht ik dus ook. Dealer weet van niks zegt men…… ik word er gek van…:(
Pagina: 1 ... 146 ... 282 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic