• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:32
djmelvee schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:38:
[...]

Sneeuwvlokje? Ik zie een gloeispiraaltje? Wat is het verschil daarin :?

Ik gok wintermodus en/of batterij conditionering?
Eerdere modellen hebben een sneeuwvlokje, vanaf ongeveer 2022.5 en sowieso 2023 hebben de auto’s een gloeispiraal.

Beide zijn indicatie van pre conditioning.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

cooper_s1

MINI's rule

spidertje schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:22:
Net maar even ook de nav update aangezet. Duurt wel ff lijkt me met zon 40gb…. Eens zien of er dan ook OTA aangezet kan worden…

Btw, kan ik de auto alleen op slot gooien met de sleutel eigenlijk? Aut gaat niet maar ook niet met druk op de knop vd deurgreep?
Druk je net niet hard genoeg door... even doorduwen en dan voel je vanzelf het schakelaartje daaronder
en dan duurt het heel even en gaat de auto op slot.
Op het verkantje drukken, voor de zekerheid...

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:46
cooper_s1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:02:
[...]

Druk je net niet hard genoeg door... even doorduwen en dan voel je vanzelf het schakelaartje daaronder
en dan duurt het heel even en gaat de auto op slot.
Op het verkantje drukken, voor de zekerheid...
Ok, merkte al bij openen ook dat je best flink moet doordrukken… zal het morgen nog eens proberen :)

Inmiddels is de software bijgewerkt, OTA gelijk aangezet. Eens zien of dat wat gaat doen ook :)

Ik moest me wel opnieuw aanmelden met mijn bluelink account bij de variant van Jedlix, Hyundai SmartCharging.

Dat werkt zo te zien vrij goed met dynamische tarieven. Eens zien of die ook de zonnepanelen goed meepakt. Scheelt weer :)

• spidertje
Trouwens… had die ergernis ook al bij mijn Kona… zijn de favoriete radio stations ook in volgorde in te stellen?

Lukte me in de Kona ook niet meer na de zoveelste update… zag het nu ook nergens snel staan….

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:20

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

djmelvee schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:38:
[...]

Sneeuwvlokje? Ik zie een gloeispiraaltje? Wat is het verschil daarin :?
Geen verschil, bouwjaar of software stand. Mijn Hi5 van oktober 2021 toont een sneeuwvloksymbool als de pre-conditioning aan gaat.

[Voor 8% gewijzigd door de meester01 op 25-01-2023 02:11]

9620wp op ut dakkie

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:57
de meester01 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 02:10:
[...]

Geen verschil, bouwjaar of software stand. Mijn Hi5 van oktober 2021 toont een sneeuwvloksymbool als de pre-conditioning aan gaat.
Heeft dus te maken met 2022 of 2023 versie. Check!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:31
cooper_s1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:05:
[...]

Ik hoop dat het bij die van mij alleen maar aandrukken is...
Je went zo aan het gemak van androidauto.... je zou bijna niet zonder kunnen.
Afijn, we gaan het meemaken.
Was het bij jouw auto eerst af en toe uitvallen en daarna compleet dood?
En heb je misschien nog een factuur waar het onderdeel op vermeld staat ofzo?
Bij mij ook al weken kuren, wordt steeds erger. Aandrukken helpt soms, maar het is wel rete irritant. Android auto en nu Carplay (want overgestapt op iPhone) werken dan allebei niet meer. Moet niet kunnen voor een auto van deze categorie. En ik wil niet weer terug naar die ^&%$ Broekhuis dealer in Almere. Die kunnen echt niets. Nog altijd werkt bijvoorbeeld de batterijconditionering niet. Terwijl ze zeggen dat ze update hebben gedaan. Prutsers.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-02 13:54
amw82 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Bij mij is eerst de USB poort vervangen met eentje uit een showroom model (hielp niet). Vervolgens 2x de AVN module (let op, levertijd was bij mij enkele maanden). De eerste keer bleek er een defecte AVN module geleverd te zijn |:( , na de 2e keer (ergens in september/oktober geloof ik) geen probleem meer.
Dus goed om als tip aan te geven dat ze daar ook naar kijken...
Klopt! Het was de AVN module inderdaad. Ik had een afspraak gemaakt om die te vervangen (zat al lang tussen) en op het moment van de afspraak was het onderdeel nog niet binnen. Daarom heeft de dealer besloten om de AVN module uit de demoauto te halen, en deze in mijn I5 te plaatsen. Sindsdien werkt het :)

• Stefangrp
  • Laatst online: 17:58
Mijn usb begint ook te sterven. Terugroepactie in de making dit hoor

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:47
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:42:
@spidertje helaas, hebben ze geen of niet goed de batterij preconditioning geïnstalleerd.
Is het nog niet mogelijk om deze update zelf te installeren?

• spidertje
Dacht vanochtend ff in warme auto te stappen, want in de bluelink app dat zo geconfigureerd. Nou niks….

Auto staat im eco, driver only stand. Hing nb ook nog ad laadkabel. Weliswaar wel met smart charging.

Wie heeft dit lekker werkende? En wat zou ik moeten doen om dat hier ook werkende te krijgen.

Na jaren zonder leek het me juist fijn om dat nu weer te hebben, ook met oog op voorkomen van ruitenkrabben bv…. En dan liefst automatisch via de app voor geprogrammeerd.

Vanaaf ff nieuw schema erinzetten…..en kijken of het werkt…. Dammm….

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Stephan1337 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Is het nog niet mogelijk om deze update zelf te installeren?
Nee, dat is een firmware update, dus kun je niet zelf doen, zie hier.

Trouwens ik heb de batterij pre-conditionering op een rare manier gratis gekregen.

Bij het vervangen onder garantie van de zwarte lijsten had ik gevraagd om ook de batterij pre-conditionering te updaten. Echter dat was niet gratis. Ook vervangend vervoer (vervangen van de lijsten zou 1 dag kosten) zou ik zelf moeten betalen, terwijl de lijsten onder garantie vervangen zouden worden 8)7

Van beide heb ik afgezien bij de afspraak en alleen gratis een elektrische fiets gereserveerd.

Bij het wegbrengen van de IONIQ 5 voor de vervanging van de lijsten........stond de afspraak niet in het systeem (donderdag voor kerst) én de elektrische fiets was al vergeven aan iemand anders. Uiteindelijk toen gratis een vervangende auto (Kona EV) meegekregen.

Later werd ik opgebeld dat de auto ook nog een nacht bij de dealer moest blijven, omdat de lijsten gelijmd waren en voor de zekerheid nog moesten drogen. De volgende morgen de auto's gewisseld, bleek de batterij pre-conditionering geinstalleerd te zijn O-)

Sommige dealers doen helemaal niet moeilijk, sommige vragen geld voor de batterij pre-conditionering wanneer niet bij een beurt.

[Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-01-2023 10:09]

• kor952
  • Laatst online: 11:54

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik was gisteren bij de dealer om oa. te vragen wanneer ik nu eindelijk de pre-conditioning update geïnstalleerd krijg. Vertelden ze me dat de importeur, na klachten, de pre-conditioning update voorlopig heeft terug getrokken.
De klachten zijn dat er af en toe plotseling een deel van het batterijvermogen verdwenen is (de SOC daalt plotseling behoorlijk).
Volgens hen is de importeur nu zelf bezig met een pre-conditioning update te maken.

3000Wp op 't dak

• ernestalmere
kor952 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:58:
Ik was gisteren bij de dealer om oa. te vragen wanneer ik nu eindelijk de pre-conditioning update geïnstalleerd krijg. Vertelden ze me dat de importeur, na klachten, de pre-conditioning update voorlopig heeft terug getrokken.
De klachten zijn dat er af en toe plotseling een deel van het batterijvermogen verdwenen is (de SOC daalt plotseling behoorlijk).
Volgens hen is de importeur nu zelf bezig met een pre-conditioning update te maken.
Gaat lekker :(

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Naar mijn weten is dat probleem alleen in USA en niet in Europa, dus de dealer heeft de klok horen luiden, maar hij weet niet waar de klepel hangt.

• RobbieB
Dit verhaal slaat echt helemaal nergens op. Een importeur die zelf aan de slag gaat met het BMS en bijbehorende firmware? Sure. Ik zie de garantie claims al voor me.

En ja, pre conditioning kost batterij vermogen (2-4 kWh afhankelijk van de temperatuur en afstand).

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:47

jrk

IONIQ5 rijder

spidertje schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:05:
Dacht vanochtend ff in warme auto te stappen, want in de bluelink app dat zo geconfigureerd. Nou niks….

Auto staat im eco, driver only stand. Hing nb ook nog ad laadkabel. Weliswaar wel met smart charging.

Wie heeft dit lekker werkende? En wat zou ik moeten doen om dat hier ook werkende te krijgen.

Na jaren zonder leek het me juist fijn om dat nu weer te hebben, ook met oog op voorkomen van ruitenkrabben bv…. En dan liefst automatisch via de app voor geprogrammeerd.

Vanaaf ff nieuw schema erinzetten…..en kijken of het werkt…. Dammm….
Weg met dat schema. Start gewoon "Airco" ff met de hand via de app ongeveer 5 minuten voordat je weggaat. Werkt altijd en perfect en óók als hij aan de laadkabel staat.

Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels >40.000 km rij-ervaring

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44
Meer een gevalltje van een dealer die een excuus zoekt. De preconditioning update is vandaag nog bij mij geinstalleerd (tijdens de onderhoudsbeurt) en er staan gewoon nog afspraken voor anderen ingepland in de komende periode.

Daarnaast de opmerking hierboven dat een lokale importeur zich niet bezig houdt met een update is volgens mij helemaal correct. Dit gebeurd op Europees niveau, en ik heb nog nergens gelezen dat de preconditioning update niet meer wordt uitgevoerd.

ehhhh..HOI

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:47
jrk schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:13:
[...]

Weg met dat schema. Start gewoon "Airco" ff met de hand via de app ongeveer 5 minuten voordat je weggaat. Werkt altijd en perfect en óók als hij aan de laadkabel staat.
Dat schema voor geplande klimaatregeling werkt bij mij ook niet. Gewoon 5 min. voordat je instapt op airco klikken en de auto is volledig opgewarmd. Als er ijs op je ruiten zit 10 min. voor de zekerheid.

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-02 14:30
ThijsR schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:01:
[...]

Dat schema voor geplande klimaatregeling werkt bij mij ook niet. Gewoon 5 min. voordat je instapt op airco klikken en de auto is volledig opgewarmd. Als er ijs op je ruiten zit 10 min. voor de zekerheid.
Ja dit doe ik ook. Deze manier is gewoon ook super handig als je een keertje later of eerder wil vertrekken dan je schema :)

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:37
En als je een keertje vergeet op die knop te drukken zet je de klimaatregeling alsnog aan zodra je instapt. De lucht is direct warm en binnen 5 minuten is het ijs weg, in plaats van dat je een brandstofmotor een kwartier laat dampen om vervolgens alsnog deels zelf te krabben.

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:51
AkakoMinami schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Ja dit doe ik ook. Deze manier is gewoon ook super handig als je een keertje later of eerder wil vertrekken dan je schema :)
Hier idem, soms een half uur voor ik vertrek (dan vergeet ik het zeker niet), voorverwarmen duurt 15 min en de auto blijft gewoon warm

• BelgianFred81
  • Laatst online: 01-02 07:25
Morgen of vrijdag zal het ook eindelijk zover zijn, mijn i5 mag opgehaald worden!

Nu heb ik al een licht vermoeden dat ik mede door dit forum te volgen, beter op de hoogte zou kunnen zijn dan hun. Maar toch wou ik even overlopen wat ik hen allemaal kan over bevragen. Ik had deze topics in gedachten : AVN Module problemen met USB, leeglopen van de 12volt baterij, zombie /ghostwriter mode en loslatende folie.

Wat denken jullie, kan ik hier nog iets aan toevoegen?
Thanks

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-02 21:54
BelgianFred81 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:04:
Morgen of vrijdag zal het ook eindelijk zover zijn, mijn i5 mag opgehaald worden!

Nu heb ik al een licht vermoeden dat ik mede door dit forum te volgen, beter op de hoogte zou kunnen zijn dan hun. Maar toch wou ik even overlopen wat ik hen allemaal kan over bevragen. Ik had deze topics in gedachten : AVN Module problemen met USB, leeglopen van de 12volt baterij, zombie /ghostwriter mode en loslatende folie.

Thanks
Zou lekker die wagen gaan halen en fijn een stukkie gaan rijden. Je komt hooguit een deel van de problemen tegen als je al wat tegenkomt.

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:20
MeelezerT schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:24:
[...]Zou lekker die wagen gaan halen en fijn een stukkie gaan rijden. Je komt hooguit een deel van de problemen tegen als je al wat tegenkomt.
Helemaal mee eens, ik heb mijn i5 een week geleden ook opgehaald zonder mij daar zorgen over te maken. Eerst genieten met een grote G, en mocht ik de pech hebben dat een van de 'flaws' langskomt dan lossen we het dan wel op. Ik heb geen zin om mijn plezier te laten bederven door me op voorhand overal druk over te maken ;)

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

• Thees
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-02 21:50
MeelezerT schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:24:
[...]

Zou lekker die wagen gaan halen en fijn een stukkie gaan rijden. Je komt hooguit een deel van de problemen tegen als je al wat tegenkomt.
Ook hier helemaal mee eens, heb m ook pas net en ben vooral bezig met wat ie allemaal wel super goed kan, komende uit een 10 jaar oude diesel....

Het enige waar ik me nu, met m'n lichte OCD gedrag, echt druk over maak, is dat dus Carplay net iets eerder op 'donkere modus' gaat gaat dan de I5, en ik dus links met een wit en rechts met een zwart scherm rij.... echt gekmakend :)

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:20
Thees schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:46:
[...]komende uit een 10 jaar oude diesel....
Hahaha, cultuurschok... herkenbaar van toen ik 5 jaar geleden overstapte op mijn eerste EV (Ioniq 28kWh) :)

Veel plezier ermee!

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

• de meester01
  • Laatst online: 16:20

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Thees schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Ook hier helemaal mee eens, heb m ook pas net en ben vooral bezig met wat ie allemaal wel super goed kan, komende uit een 10 jaar oude diesel....

Het enige waar ik me nu, met m'n lichte OCD gedrag, echt druk over maak, is dat dus Carplay net iets eerder op 'donkere modus' gaat gaat dan de I5, en ik dus links met een wit en rechts met een zwart scherm rij.... echt gekmakend :)
Gewoon permanent het zwarte thema kiezen. Probleem opgelost :+

9620wp op ut dakkie

• spidertje

Wat voor kleur heb ik eigenlijk gekocht?? Grijs… ok maar welke…? Galactic? Ik heb werkelijk geen flauw id 🤣🤣🤣

Wel blij dat die witte Ioniq letters er even afgehaald zijn, krijg nog andere koplamp want daar zitten wat veren en zooi in nu 🤮

Morgen eens paar 100km tuffen…:)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:12

Umbrah

The Incredible MapMan

Zelfde als anderen hier. Gewoon halen, en niet over nadenken. De eerste 960km zitten er op, en komende van een Ioniq Electric 28kWh is de toename in gemak en bereik gewoon aburd. Twee dagen als dit had ik wel verdraaid vaak bij de snellader gestaan, nu? Geen een keer. Nou was dit ook wel bijzonder, immers, drie dagen auto en de eerste 1000 er alweer bijna op, maar goed.

Android Auto gedraagt zich netjes, zoals het het ook deed in de oude Ioniq, en darkmode/lightmode? Ik zit op een techforum verdorie. Ik heb alles permanent darkmode! Zou niet weten of de auto op andere momenten wisselt dan m'n telefoon! Zuinigheid valt me ook wel mee, rechtervoet is de eerste dagen wat zwaar natuurlijk, immers, even alles testen, maar zelfs met de HDA/SCC op "rond de 110" haal ik nog de 18.8/kWh100.

Vandaag op de terugweg (om het even te testen) toch even snelladen te proberen. Hyundai Groningen had pre-conditioning al aangezet (of standaard aan laten staan, immers 23 model), en vanuit Den Haag de fastned bij Boerakker als POI bestemming ingesteld. Ergens bij Heerenveen (had nog 60% in de accu... absurd dat bereik) verscheen een rood spoeletje met de melding dat pre-conditioning actief is, en bij Boerakker vloog hij binnen de minuut (begon op 140kW) naar de 210kW. Ik heb niets te klagen.

Zitgemak, verwarming, interieurruimte (ben twee meter lang, benen zijn altijd een dingetje)... alles is zo veel beter. Het is binnen ook heerlijk stil, en ondanks dat m'n vorige ook elektrisch was: het klimaatsysteem is wel zó absurd veel beter dan m'n vorige... alles gewoon gelijk warm!

Enige wat me nog niet lukt is de laadklep openen van buitenaf (gebruik nu de afstandsbediening). Ik kan het drukpunt/de kracht gewoon niet vinden. Geen groot probleem, maar dat is dan ook gelijk het enige wat ik mis bij m'n vorige: binnen in de auto een knopje: "laadklep open". Dat was een soort muscle memory bij het uitstappen!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:31
Umbrah schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:54:
bij m'n vorige: binnen in de auto een knopje: "laadklep open". Dat was een soort muscle memory bij het uitstappen!
uh? Verschilt dat misschien per versie? Ik heb links, waar ook zo'n rem knopje zit ook een knopje om de achterklep te openen, zoals hier te zien
https://carsofmalaysia.co...ar-failure-2-1024x683.jpg

• maax
Zelfde als anderen hier. Gewoon halen, en niet over nadenken. De eerste 960km zitten er op, en komende van een Ioniq Electric 28kWh is de toename in gemak en bereik gewoon aburd. Twee dagen als dit had ik wel verdraaid vaak bij de snellader gestaan, nu? Geen een keer. Nou was dit ook wel bijzonder, immers, drie dagen auto en de eerste 1000 er alweer bijna op, maar goed.

Android Auto gedraagt zich netjes, zoals het het ook deed in de oude Ioniq, en darkmode/lightmode? Ik zit op een techforum verdorie. Ik heb alles permanent darkmode! Zou niet weten of de auto op andere momenten wisselt dan m'n telefoon! Zuinigheid valt me ook wel mee, rechtervoet is de eerste dagen wat zwaar natuurlijk, immers, even alles testen, maar zelfs met de HDA/SCC op "rond de 110" haal ik nog de 18.8/kWh100.

Vandaag op de terugweg (om het even te testen) toch even snelladen te proberen. Hyundai Groningen had pre-conditioning al aangezet (of standaard aan laten staan, immers 23 model), en vanuit Den Haag de fastned bij Boerakker als POI bestemming ingesteld. Ergens bij Heerenveen (had nog 60% in de accu... absurd dat bereik) verscheen een rood spoeletje met de melding dat pre-conditioning actief is, en bij Boerakker vloog hij binnen de minuut (begon op 140kW) naar de 210kW. Ik heb niets te klagen.

Zitgemak, verwarming, interieurruimte (ben twee meter lang, benen zijn altijd een dingetje)... alles is zo veel beter. Het is binnen ook heerlijk stil, en ondanks dat m'n vorige ook elektrisch was: het klimaatsysteem is wel zó absurd veel beter dan m'n vorige... alles gewoon gelijk warm!

Enige wat me nog niet lukt is de laadklep openen van buitenaf (gebruik nu de afstandsbediening). Ik kan het drukpunt/de kracht gewoon niet vinden. Geen groot probleem, maar dat is dan ook gelijk het enige wat ik mis bij m'n vorige: binnen in de auto een knopje: "laadklep open". Dat was een soort muscle memory bij het uitstappen!
Mbt de laadklep, knopje zit gevoelsmatig meer in het midden, als je hem hebt gevonden even tov je nummer/cijfer van je kenteken checken dan vind je de volgende keer gemakkelijker. Spraakcommando “open achterklep of kofferbak” werkt ook prima😉

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:46
Eboeker schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:03:
[...]

uh? Verschilt dat misschien per versie? Ik heb links, waar ook zo'n rem knopje zit ook een knopje om de achterklep te openen, zoals hier te zien
https://carsofmalaysia.co...ar-failure-2-1024x683.jpg
maax schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:09:
[...]

Mbt de laadklep, knopje zit gevoelsmatig meer in het midden, als je hem hebt gevonden even tov je nummer/cijfer van je kenteken checken dan vind je de volgende keer gemakkelijker. Spraakcommando “open achterklep of kofferbak” werkt ook prima😉
Uhm, volgens mij is de laadklep niet om de kofferbak, maar de accu vol te laden :)

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Kofferbak lukt me eenvoudig. Met en zonder afstandsbediening, én van binnenuit de auto. Knopje zit praktisch naast de handrem. Of door m'n lengte en stuurpositie heb ik het in-cabine laadklep knopje gemist, óf het zit er niet. Maar van buitenaf... ik weet waar je ongeveer moet drukken (waar het "dicht" knopje ook zit ongeveer) maar het lukt me gewoon niet. App/sleutel is prima. Laden is niet zo moeilijk. Het is ook een klein ding! Ben al lang blij dat ik eindelijk een driefase-boordlader heb.

• maax
lackaday schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:28:
[...]

[...]

Uhm, volgens mij is de laadklep niet om de kofferbak, maar de accu vol te laden :)
Oeps🙈verkeerd gelezen. Maar spraakcommando “open laadklep” doet het ook😉

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-01 08:38
Umbrah schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:39:
Kofferbak lukt me eenvoudig. Met en zonder afstandsbediening, én van binnenuit de auto. Knopje zit praktisch naast de handrem. Of door m'n lengte en stuurpositie heb ik het in-cabine laadklep knopje gemist, óf het zit er niet. Maar van buitenaf... ik weet waar je ongeveer moet drukken (waar het "dicht" knopje ook zit ongeveer) maar het lukt me gewoon niet. App/sleutel is prima. Laden is niet zo moeilijk. Het is ook een klein ding! Ben al lang blij dat ik eindelijk een driefase-boordlader heb.
Knopje om het klepje waar de Type2 of CCS zit open te doen is er niet. Enkele mogelijk om te openen met:
Sleutel, voice commando, bluelink app of idd hard drukken op de juiste plaats, er zijn een paar "hacks" om op de juiste plaats zo'n bolletje op de laadklep te bevestigingen zodat je minder hard moet duwen maar na een tijdje weet je het wel of gebruik je de sleutel.

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:47
Umbrah schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:39:
Het helpt om iets op het aanraakpunt, dus aan de binnenkant van de laadklep te plakken. Daar zit een plaatje dat contact maakt met de 'close' knop. Knip bijvoorbeeld een klein vierkantje uit een stoelpoot bescherming of zo'n hard plastic bolletje met plakstrip van de bouwmarkt. Werkt ook top bij de deurklinken voor zodat je niet hard hoeft te drukken op dat ene vierkantje. Die tip is hier eerder voorbij gekomen.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-01 17:01

MicheldeGoey

Project 45

Ik ben ietsjes kleiner dan jij, maar met 1,91 mtr en m'n rug tegen een muur, kan ik met m'n handpalm 250 kg drukken op de laadklep. Vlak voordat de rechter wielen van de grond komen, opent de laadklep.
Fluitje!

• ernestalmere
ernestalmere schreef op zondag 11 december 2022 @ 20:11:
Dinsdag wordt dan eindelijk mijn tractiemotor vervangen. Dat fluitende geluid is dan hopelijk verdwenen. Heb ik 13 K kilometers mee gereden (58 Kwh Connect + sept '22). Top auto maar dat geluid was bloody irritant. Ben benieuwd, Gelijk de update voor batterij voorverwarming gevraagd.
Update, beiden niet gelukt. Ik vraag me af of ze uberhaupt de tractiemotor hebben vervangen..

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:31
lackaday schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:28:
[...]

[...]

DUHHH |:( allebei aan de achterkant zullen we maar zeggen ;-)
Voor laadklepje heb ik nog geen knopje gevonden idd ;-)

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01 16:42
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de achterlichten bij de I5? Ben benieuwd of je deze namelijk zelf eenvoudig kan vervangen.

You can call me Al

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:47

jrk

IONIQ5 rijder

BelgianFred81 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:04:

Thanks
Ga vooral lekker genieten van je nieuwe auto! Ik zou alleen even vragen of hij helemaal up-to-date is en met name of de pre-conditioning er op zit. De rest lekker laten gaan! Je gaat nu toch niet problemen aankaarten die sommigen van ons hebben, maar jij mogelijk nooit?

Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels >40.000 km rij-ervaring

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:37
ijssgerb schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:49:
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de achterlichten bij de I5? Ben benieuwd of je deze namelijk zelf eenvoudig kan vervangen. [Afbeelding]
Waarom wil je ze vervangen? In principe heb je garantie op de auto dus hoef/mag je er niet aan te sleutelen...

Newton's 3rd law of motion

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:00

-CJ

Not remastered

Ben er ook wel benieuwd naar. Onderdelen zijn echter dermate duur dat het niet interessant is om het zelf te proberem.

All I had to do was follow the damn train.

• ijssgerb
De mijne is beschadigd en de levertijd bij de dealer is enkele maanden. Daarbij valt dit niet onder de garantie en kan je deze via internet al voor 300 euro bestellen en heb je ze binnen een paar weken binnen. Kortom ben een krent en wil kijken of ik het zelf kan. Ben handig maar denk dat je de binnenzijde los moet maken waarna je deze eruit kan halen. Twee stekkers overzetten en klaar. Maar als iemand anders er al ervaring mee had was het handig geweest dan moet ik niet het wiel opnieuw uitvinden.

You can call me Al

• RobbieB
ijssgerb schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:33:
De mijne is beschadigd en de levertijd bij de dealer is enkele maanden. Daarbij valt dit niet onder de garantie en kan je deze via internet al voor 300 euro bestellen en heb je ze binnen een paar weken binnen. Kortom ben een krent en wil kijken of ik het zelf kan. Ben handig maar denk dat je de binnenzijde los moet maken waarna je deze eruit kan halen. Twee stekkers overzetten en klaar. Maar als iemand anders er al ervaring mee had was het handig geweest dan moet ik niet het wiel opnieuw uitvinden.
Oeh, voor dat bedrag vraag ik me af of je de lounge versie van de achterlichten op de lagere trims kan zetten...

• ijssgerb
Zou niet weten waarom dat niet mogelijk zou zijn. Mogelijk dat de bedrading van de lagere modellen van de knipperlichten onderin omgezet moeten worden. Maar denk eerder dat deze al op de twee stekkers zitten dus krijg je knipperlicht bovenin en onderin. Kwestie van testen lijkt me.

You can call me Al

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:25
ijssgerb schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:41:
Zou niet weten waarom dat niet mogelijk zou zijn. Mogelijk dat de bedrading van de lagere modellen van de knipperlichten onderin omgezet moeten worden. Maar denk eerder dat deze al op de twee stekkers zitten dus krijg je knipperlicht bovenin en onderin. Kwestie van testen lijkt me.
mogelijk dat de weerstand wat anders is en de boardcomputer denkt dat je knipperlicht stuk is.....is ook wel weer op te lossen natuurlijk :P

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:24
Maandag gaan we kijken of mijn dealer de verlichting van de i5 wat beter kan krijgen en of ze de LFA update gaan uitvoeren. Ik ben benieuwd! Ik heb weer aardig moeten zeuren om het voor elkaar te krijgen qua afspraak. Het maakt de algehele beleving er in ieder geval niet beter op bij Hyundai. Ze kunnen echt nog gigantisch in de leer bij een merk als Volvo. Daar werd nog net niet de rode loper voor je uitgelegd als je kwam met garantie-issues/onderhoudsbeurten/rondje door de showroom etc. Beide ervaringen betreft een leaseauto.

[Voor 42% gewijzigd door LuPo op 26-01-2023 17:18]

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 02:59

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

LuPo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:16:
Maandag gaan we kijken of mijn dealer de verlichting van de i5 wat beter kan krijgen en of ze de LFA update gaan uitvoeren. Ik ben benieuwd! Ik heb weer aardig moeten zeuren om het voor elkaar te krijgen qua afspraak. Het maakt de algehele beleving er in ieder geval niet beter op bij Hyundai. Ze kunnen echt nog gigantisch in de leer bij een merk als Volvo. Daar werd nog net niet de rode loper voor je uitgelegd als je kwam met garantie-issues/onderhoudsbeurten/rondje door de showroom etc. Beide ervaringen betreft een leaseauto.
Ik heb ook geen goede ervaringen.
Preheating update is slecht/niet uitgevoerd.
Nu moet hij opnieuw binnen maar ben hem wel weer een dag kwijt en moet vervangwagen voorzien.

Daarstraks nog eens ingestapt om hem op te laden, ik had 5 dagen niet gereden.
ik zet hem in D en hij begint vooruit te rijden van zelf! Ik was echt confused! Ik zet hem in R en hij rijdt vanzelf achteruit. ik dacht dat er was scheelde na mijn usb update. Maar blijkbaar was de autohold uitgeschakeld, misschien na update? Standaard auto hold is toch wel een must :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10:32
multipasser schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 01:55:
[...]

Nu moet hij opnieuw binnen maar ben hem wel weer een dag kwijt en moet vervangwagen voorzien.

ik zet hem in D en hij begint vooruit te rijden van zelf! Ik was echt confused! Ik zet hem in R en hij rijdt vanzelf achteruit. ik dacht dat er was scheelde na mijn usb update. Maar blijkbaar was de autohold uitgeschakeld, misschien na update? Standaard auto hold is toch wel een must :)
Je kan de auto alleen maar met je voet op de rem in de voor of achteruit zetten, dus ik snap niet waarom je autohold nodig hebt? Ik vind zelf de autohold functie irritant en heb hem na een tijdje uitgeschakeld. Als ik de auto stil wil zetten bij een stoplicht bijvoorbeeld dan gebruik ik de linker flipper tot stilstand en dan blijft hij ook staan. In andere gevallen vind ik het juist fijn als de auto vanzelf weer gaat rollen zodra je de rem loslaat. Maar zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur denk ik

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-02 16:08

Even weer een zomerse blik op het bereik. Zitten in Portugal. Preheating werkt fantastisch, LFA sterke verbetering. Dealer in Weert keurig voor mijn vakantie ingepland zonder kosten. Super dealer.

PieterH

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:08
Pieter Hermens schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:33:
[Afbeelding]

Even weer een zomerse blik op het bereik. Zitten in Portugal. Preheating werkt fantastisch, LFA sterke verbetering. Dealer in Weert keurig voor mijn vakantie ingepland zonder kosten. Super dealer.
Hoe heb je die USB kabel lopen? Door de A steil bekleding geboord?

Ioniq 5 AWD Lounge Digital Teal besteld - 5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• spidertje
[Afbeelding]

Hoe heb je de foon aangesloten eigenlijk? Welke houder? Hoe de kabel?

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:53
multipasser schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 01:55:
[...]

autohold standaard aan is niet handig bij nachtvorst...... je remblokken worden tegen de remschijven gedrukt, en bij nachtvorst heb je kans dat ze vastvriezen.

• Tiggy80
wim1955 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:27:
[...]

autohold standaard aan is niet handig bij nachtvorst...... je remblokken worden tegen de remschijven gedrukt, en bij nachtvorst heb je kans dat ze vastvriezen.
ik heb dat in 20 jaar autorijden echter nog nooit meegemaakt en ik heb mijn auto altijd op de handrem gehad.....

• Razwer
ijssgerb schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:33:
Duidelijk.
Gezien je het wel mogelijkerwijs wel opnieuw moet uitvinden (ik heb stiekem zitten rond snuffelen op YouTube etc. voor je maar kan niets vinden) hoop ik dat jij het wel kan documenteren wanneer je er mee aan de slag gaat 8)

• Razwer
PeMo1965 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:36:
[...]

Je kan de auto alleen maar met je voet op de rem in de voor of achteruit zetten, dus ik snap niet waarom je autohold nodig hebt? Ik vind zelf de autohold functie irritant en heb hem na een tijdje uitgeschakeld. Als ik de auto stil wil zetten bij een stoplicht bijvoorbeeld dan gebruik ik de linker flipper tot stilstand en dan blijft hij ook staan. In andere gevallen vind ik het juist fijn als de auto vanzelf weer gaat rollen zodra je de rem loslaat. Maar zo heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur denk ik
Kwestie van smaak. Auto-hold is voor mij echt een must-have.
wim1955 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Ik rij al jaren (7 jaar om exact te zijn) met auto-hold standaard aan (VW auto) en nooit issues gehad. Handrem wel of niet er op kan idd issues geven bij vorst, maar tegenwoordig valt dat allemaal wel mee met hedendaagse technologie. Met zeer hoge luchtvochtigheid en nachtvorst zou het mogelijkerwijs kunnen.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 02:59

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

PeMo1965 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:36:
[...]

Maar dan moet je elk roodlicht gaan flippperen tot hij tot stilstand komt.
dat is hetzelde als de remhouden tijdens het rode licht.

Ipadel, gewoon tot stilstand komen en niets meer doen. Of op level 3, beetje bijremmen en ook voet van de rem. Soms duurt een rood licht enkele minuten, too lazy to keep pressing :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Tiggy80
Als ik de auto op Auto Hold nat wegzet in de garage, komen de volgende morgen de blokken krakend los van de schijven.

• RobbieB
multipasser schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:52:
[...]

Maar dan moet je elk roodlicht gaan flippperen tot hij tot stilstand komt.
dat is hetzelde als de remhouden tijdens het rode licht.
Met als verschil dat je remlichten niet de ogen van je achterligger uitbranden... Want als er iets is waar ik me aan erger bij automaat- en EV-rijders is het wel die continu brandende veel te felle remlichten bij het stoplicht.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:00

-CJ

Not remastered

Krijgen we nou weer deze discussie :X

All I had to do was follow the damn train.

• Tiggy80
MicheldeGoey schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:53:
@Tiggy80
Als ik de auto op Auto Hold nat wegzet in de garage, komen de volgende morgen de blokken krakend los van de schijven.
ja ik heb ook weleens gehad dat ik ze los hoor komen, maar dat is niet alleen bij vorst. en is het werkelijk zo'n probleem, daar moeten ze maar tegen kunnen.....maar ik ben altijd van mijn plek gekomen iig (overigens, mijn auto's hebben nooit de luxe van een garage mogen ervaren)

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:13

GG85

.......

[Afbeelding]

Wat voor telefoonhouder is dat? Of een magneet in je hoesje gedaan?

• nietwijk
Tiggy80 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:56:
[...]

ja ik heb ook weleens gehad dat ik ze los hoor komen, maar dat is niet alleen bij vorst. en is het werkelijk zo'n probleem, daar moeten ze maar tegen kunnen.....maar ik ben altijd van mijn plek gekomen iig (overigens, mijn auto's hebben nooit de luxe van een garage mogen ervaren)
Klopt, dat is ook als het niet vriest. Komt door vliegroest. Als het met rijden (remmen) niet weggaat heb je de rem waarschijnlijk niet nodig gehad. Het wordt afgeraden om een auto bij vorst op de handrem te zetten omdat vocht in een remkabel kan vastvriezen, waardoor de trommel blijft aanlopen. Daar heb je met een Ioniq 5 geen last van. In het onwaarschijnlijke geval dat een blok op de schijf vastvriest schiet die direct los zodra je het rechter pedaal intrapt. In het onwaarschijnlijke geval dat de blok blijft aanlopen op de schijf warmt deze op waardoor het ijs ook direct weg is.

• nietwijk
GG85 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:16:
[...]

Wat voor telefoonhouder is dat? Of een magneet in je hoesje gedaan?
Magsafe neem ik aan, op een iPhone 12 of nieuwer (kan overigens ook op andere toestellen ge-retrofit worden in het hoesje). Ideaal, koop je voor € 7,95 bij action. Zit alleen een USB-C aansluiting aan. Lader kan je uit de houder klikken als je een zuignap niet fijn vindt en bijvoorbeeld op een andere (magnetische) houder lijmen. Geen problemen met warme telefoon/batterij en in no-time vol. :) Beter dan de contactloze lader van de auto zelf.

Hierbij een linkje voor de liefhebbers. Ringen voor non-iPhone 12+ toestellen worden meegeleverd.
https://www.action.com/nl...d-magsafe-telefoonhouder/

[Voor 38% gewijzigd door nietwijk op 27-01-2023 16:47]

• Pieter Hermens
kretek1305 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:30:
[...]

Hoe heb je die USB kabel lopen? Door de A steil bekleding geboord?
Achter onderdoor stuurkolom naar zijkant, daar achter rubber geduwd tot boven dashboard, daar weer uit laten steken 20 cm. Voldoende om telefoon aan te pluggen. dus gewoon een verlengsnoer gekocht en vast ingestoken.

PieterH

• Pieter Hermens
spidertje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Hoe heb je de foon aangesloten eigenlijk? Welke houder? Hoe de kabel?
Zie opmerking bij vorige vrager. Hoesje gekocht waarin magneet verwerkt zit. Tevens twee magneten aangebracht zodat de telefoon recht blijft staan.

PieterH

• spidertje
Jee… zonder de pre conditioning ging het laden vandaag bij een 350 lader slechts met max 40kwh…. De helft van wat ik met mijn Kona haalde.

Trabant snelheid….. een dramaaaaaaaaaa

Dit moet snel anders…..

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 19:57

Cozm0

Unf!

Zomaar een gedachte; is er een technische reden waarom een 58kWh versie niet gewoon met 220 kWh kan laden en 220PK kan hebben? Als ik het goed begrijp zou de limiet softwarematig moeten zijn. Zou er ergens iemand de software hebben gemod om dat mogelijk te maken?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• MeelezerT
Nieuwe versie dempers blijken niet op m’n 2022 te passen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Cozm0 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:43:
Zomaar een gedachte; is er een technische reden waarom een 58kWh versie niet gewoon met 220 kWh kan laden en 220PK kan hebben? Als ik het goed begrijp zou de limiet softwarematig moeten zijn. Zou er ergens iemand de software hebben gemod om dat mogelijk te maken?
Heeft te maken met het feit dat een accu met een bepaalde stroom in vergelijk tot te capaciteit ontladen/geladen kan worden zonder dat dit heel erg veel slijtage oplevert. Dit wordt uitgedrukt in 'C-rating'. Als je de capaciteit dus verlaagt, en je houdt dezelfde C-rating aan om te laden/ontladen, kun je dus minder ampere gebruiken.

58kWh/77kWh*220Pk = 192 Pk. Dit is dus gewoon proportioneel aan de capaciteit van de accu. Bij de Ioniq 6 zie je een iets kleinere accu en daarmee dus ook iets minder Pk (151). Ditto bij het laden, vandaar dat het ook gewoon 18 min duurt om beide accu's van 10-80% te laden. Als dit met evenveel Ampere en Volt zou gebeuren, zou de 58 kWh accu veel eerder vol zitten. Dit zou je software kunnen noemen, maar het is dus om de C-rating van de accu gelijk te houden, anders zou de kleine accu veel meer slijten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:31
MeelezerT schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:49:
Dit kreeg ik ook te horen van Hyundai Nederland.Apart!! Koni levert wel FSD dempers voor de Ioninq 5. Ik weet echter niet hoe dit uit zal pakken. Voor een test vind ik het net even te duur.

• spidertje
portefam schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:13:
[...]

Dit kreeg ik ook te horen van Hyundai Nederland.Apart!! Koni levert wel FSD dempers voor de Ioninq 5. Ik weet echter niet hoe dit uit zal pakken. Voor een test vind ik het net even te duur.
Lijkt me sterk…. zitten bv vanaf dag1 op de EV6.

Moet zeggen het valt me reuze mee, alleen iets van 1-2x nahobbelen ad achterzijde bij een korte drempel. Verder past het wel bij een snelweg reisauto gericht op Comfort.

Wellicht dat met andere dempers het nog wel iets comfortabeler wordt op bv hobbelige wegen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:23

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Niet zo gek toch? Wie zegt dat de nieuwe demper exact dezelfde afmetingen heeft als de oude? Best kans dat er meer wijzigingen nodig zijn geweest - of dat slim is, is een ander verhaal.

Een specialist zoals Koni heeft er juist belang bij om dempers te maken die op een bestaand model passen, Hyundai heeft dat niet.

• spidertje
Daniel schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:46:
[...]

Niet zo gek toch? Wie zegt dat de nieuwe demper exact dezelfde afmetingen heeft als de oude? Best kans dat er meer wijzigingen nodig zijn geweest - of dat slim is, is een ander verhaal.

Een specialist zoals Koni heeft er juist belang bij om dempers te maken die op een bestaand model passen, Hyundai heeft dat niet.
Men gaat echt niet voor zon kleine aanpassing van alles in en aan de ophanging wijzigen. Dat kost veel te veel, ook omdat men dit exact gelijk wil houden voor het platform. Scheelt enorm in de ontwikkelingskosten.

Veren zijn mogelijk ook nog gelijk gebleven. Kan me amper voorstellen dat men structureel echt zaken heeft aangepast, hooguit de montage boven/onder aan de auto. Dat zou nog kunnen.

Laat de dealert het spul maar eens op de brug zetten en tonen wat er dan allemaal is gewijzigd…. 2 autos naast elkaar.

• ezi70
  • Laatst online: 13:17
[...]

Waar heb je die dempers gevonden van Koni? Bij Koni productfinder staat Ioniq5 niet tussen.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

... 1200km, kom terug bij de auto nadat hij geparkeerd was, is het klepje voor het sleep-oog-gat... weg! Kleine barst in het plastic.

Probleem is dat ik niet weet waar/wanneer dat gebeurd kan zijn, het had al onderweg gebeurt kunnen zijn, het viel me op bij aankomst.

Mijn eerste gedachte is: "die is er met grof geweld uitgebeukt" op een of andere manier. Dat is ook echt de aard van de barst die er in zit. Ik heb geen mega bumperkleef dingen gedaan, ben ook een van die mensen die altijd achteruit in parkeert (ooit gewerkt bij zo'n bedrijf waar dat uit veiligheidsoverwegingen verplicht was), geen "bonk" gehad, en de lak heeft ook geen aanslag, het is net alsof dat klepje gewoon een soort "aliens chestburster" ding heeft gedaan.

Natuurlijk zonder van de aerodynamica, zeker omdat ik de auto niet aan z'n ring-sleper hoef te slepen.

Voordat ik maandag de LM/verzekering erbij betrek:

- Iemand dit eerder meegemaakt?
- Zijn die klepjes duur? (zat al te denken een tijdelijke te 3d-printen)
- Zijn de kleine uitscheuringen in het plastic (het lijkt plastic te zijn) van dat bumperdeel te fixen?

Het allergekste is dat ik de kans dat dit een andere auto is, vanwege de locatie en waar de raakvlakken makkelijker zijn, echt laag inschat...

[Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 28-01-2023 12:22]

• wim1955
Via je eigen verzekering is, denk ik, niet de moeite. Komt amper boven je eigen risico uit, en kost je no-claim trede.

Ik zie dat je in een soort parkeergarage staat?
Zou kunnen dat je eea via waarborgfonds zou kunnen claimen. De meeste garages hebben cameraas bij de ingang, daarop is te zien of het al was voordat je erin reed. Zijn er uberhaupt cameraas die dit gezien hebben? Een grote garage hier in de stad heeft alle plekken "in het zicht".
Via waarborgfonds is dan wat te halen, die kunnen beelden opvragen, al of niet in samenwerking met de politie (aangifte doen !!)

Zo kreeg ik ook een deuk in de bumper terug jaren terug via waarborgfonds. Er hangen borden dat ze niet aansprakelijk zijn voor schade omdat het openbaar terrein is, maar dat is onrechtmatig,

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Vandaag voor het eerst sinds de update met LFA aan gereden op de snelweg. Groot verschil! Werkt soepel, houdt perfect het midden van de rijstrook en de correcties zijn onopvallend. Prima mee te rijden!

• portefam
ezi70 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:07:
[...]

Waar heb je die dempers gevonden van Koni? Bij Koni productfinder staat Ioniq5 niet tussen.
https://www.auto-onderdel..._id=183&brandNo%5B0%5D=18

• portefam
MicheldeGoey schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:14:
Vandaag voor het eerst sinds de update met LFA aan gereden op de snelweg. Groot verschil! Werkt soepel, houdt perfect het midden van de rijstrook en de correcties zijn onopvallend. Prima mee te rijden!
Mijn auto gaat op 7 feb voor deze aanpassing en tevens de pre-heating.
Ben erg blij als het bij mij ook zo uitpakt!

• LuPo
Dit geeft de burger moed!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Is die update nu standaard te krijgen? Of hoe moet je auto daarvoor in aanmerking komen anders?
Mijn auto stuurt te scherp in op de snelweg maar ook op binnendoor wegen..

• LuPo
portefam schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:10:
[...]

Mijn auto gaat op 7 feb voor deze aanpassing en tevens de pre-heating.
Ben erg blij als het bij mij ook zo uitpakt!
Die van mij maandag. Ik laat hier wel weten of het bij mij ook verholpen wordt.

• nietwijk
MeelezerT schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 23:49:
Waarschijnlijk heeft je dealert er geen zin in. Ze plaatsen alleen wat er volgens chassisnummer in hoort en al het andere is risico. Je kan een andere garage proberen die meer vooruitstrevend is.

• spidertje
Het is minder stabiel rechtuit dan in de Kona. Maar met het uitzetten van het aut van rijbaan wisselen is het prima te doen. Na in mijn eerste rit zowat zeeziek te worden ben ik nu met mijn instellingen van zo laat en zo snel mogelijk reageren tevreden.

• spidertje
Klopt het dat ik als mijn ifoon via een kabel is aangesloten ik altijd dan via apple carplay moet bellen ipv via de auto?

Opmerkelijke keuze van Hyundai.

• LuPo
Test: 5 nieuwtjes over de nieuwe Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh)
Vrijdag 27 januari 2023
De Hyundai Ioniq 5 werd vernieuwd in 2022. Hij kreeg een grotere batterij van 77,4 kWh, slimme batterijverwarming en meer. Reden genoeg om de elektrische suv nog een keer op te halen voor een test.

1. Grotere batterij geeft 18 tot 25 kilometer meer range
De accucapaciteit ging van 73 naar 77,4 kWh en de batterij is nu even groot als die van de Kia EV6. Geen enorme upgrade, maar die 4,4 kWh staat toch maar mooi gelijk aan 18 tot 25 kilometer extra range (winter respectievelijk zomer).

2. Handig: Hyundai Ioniq 5 batterijverwarming
Over balans gesproken: op het gebied van snelladen is de balans juist zoek, maar op een positieve manier. In de zomer van 2021 was snelladen met 220 kW al uitzinnig en geen ander model heeft dat sindsdien overtroffen. De snelste ladende elektrische suv van de Volkswagen-groep die wij onlangs getest hebben, is de Skoda Enyaq Coupé RS iV met een piekvermogen van 152 kW. Daarmee duurt snelladen van 10 naar 80 procent een half uur, terwijl de Ioniq 5 de klus klaart in 18 minuten.

Maar snelladen ging in de praktijk niet altijd met dik 200 kW, want de batterij moest maar net op de ideale temperatuur zijn. Daarom heeft de nieuwe Ioniq 5 automatische batterijverwarming, of batterij-conditionering zoals het met een mooi woord heet. Stel het navigatiesysteem in op een laadstation en tijdens het rijden begint de auto op het juiste moment met voorverwarmen. Dat doet-ie wanneer de batterij kouder is dan 21 graden en nog voor minimaal 29 procent gevuld is. Een handige toevoeging waar je vooral in winter veel profijt van hebt.

3. Nieuwe schokdempers zorgen voor rust
De Hyundai Ioniq 5 heeft nieuwe schokdempers gekregen. Deze Smart Frequency Dampers helpen om het rijgedrag te verbeteren. Op lage snelheden rolt het nieuwe model rustiger over drempels en dwarsrichels, en op hoge snelheden is de vering juist minder ‘wollig’ dan voorheen. Kortom, een subtiele maar welkome toevoeging.

4. Digitale buitenspiegels: nee, bedankt
Je kunt de nieuwe Ioniq 5 bestellen met camera’s als buitenspiegels, maar vanwege de bijbehorende lange levertijd is dat bij onze testauto niet gedaan. Aangezien de digitale buitenspiegels van de Volkswagen XL1, de Audi E-Tron en de Honda E niet zo goed werken als echte spiegels, vinden we dat geen gemis. Ze kosten trouwens 1400 euro en zijn alleen leverbaar voor de duurste uitvoering.

5. Een nieuw jaar, een nieuwe prijslijst
De prijzen van de Ioniq 5 beginnen tegenwoordig bij 48.295 euro (58 kWh) en de versie met 77,4 kWh kost minimaal 51.895 euro. Dat is een behapbare meerprijs van 3600 euro voor de grote batterij. Ter vergelijking: een Kia EV6 met 77,4 kWh kost je al snel 57.495 euro …

Dan zoeken we de prijslijst van 2021 erbij en dat doet toch zeer: 43.500 euro voor 58 kWh en 46.500 euro voor 73 kWh. In anderhalf jaar tijd zijn beide versies ongeveer 5 mille duurder geworden. En een Ioniq 5 met kleine batterij komt zelfs niet meer in aanmerking voor EV-subsidie.

Conclusie
De Hyundai Ioniq 5 was al een van mijn favoriete elektrische suv’s en nu rijdt hij nog beter en kom je nog verder op een acculading stroom. De automatische batterijverwarming zorgt ervoor dat je vaker de vruchten plukt van de absurde laadsnelheden die uniek zijn voor de Ioniq 5 en EV6. Dat zijn drie vernieuwingen die de elektrische suv nog handiger in gebruik maken. Met het oog op het gebruiksgemak zou ik de digitale buitenspiegels van 1400 euro lekker weglaten.

bron: https://www.autoreview.nl...e-hyundai-ioniq-5-774-kwh

• Pieter Hermens

Spanje, buitentemperatuur 0 graden, voor verwarming werkt goed. 187 kW snelheid.

PieterH

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:38
spidertje schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:39:
Klopt het dat ik als mijn ifoon via een kabel is aangesloten ik altijd dan via apple carplay moet bellen ipv via de auto?

Opmerkelijke keuze van Hyundai.
Dat is iets van Apple. Navigatie werkt ook niet als je via CarPlay navigeert en is in elke auto (die ik heb gereden) zo!

• spidertje
L-VIS schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:48:
[...]

Dat is iets van Apple. Navigatie werkt ook niet als je via CarPlay navigeert en is in elke auto (die ik heb gereden) zo!
Op de Kona werkte dat toch echt anders. Auto ging daar voor op carplay vwbt telefoon. Nav werkt prima naast carplay. Geen id waar je het over hebt, nada problemen mee namelijk.

• MeelezerT
nietwijk schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:34:
[...]

Waarschijnlijk heeft je dealert er geen zin in. Ze plaatsen alleen wat er volgens chassisnummer in hoort en al het andere is risico. Je kan een andere garage proberen die meer vooruitstrevend is.
Ben supertevreden met mijn dealer. Ook dit ging in overleg met de importeur. Zij hebben daar uitstekend contact mee. Net als destijds toen ik een van de eersten met de pre-conditioning was.

• wim1955
Kan iemand mij uitleggen wat nu precies het verschil in uitvoering is bij deze twee fotoos? Gaat om de voor richtingaanwijzer. Zowel bij oudere als nieuwe modellen zie ik beide uitvoeringen.
Zelf heb ik de onderste (richtingaanwijzer in de bumper), MY23 - connect.

• LuPo
wim1955 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:27:
Kan iemand mij uitleggen wat nu precies het verschil in uitvoering is bij deze twee fotoos? Gaat om de voor richtingaanwijzer. Zowel bij oudere als nieuwe modellen zie ik beide uitvoeringen.
Zelf heb ik de onderste (richtingaanwijzer in de bumper), MY23 - connect.

[Afbeelding]
Bovenste is Lounge uitvoering
Onderste is Style, Connect of Connect+

Verschil is dat Lounge geïntegreerde dynamische richtingaanwijzers heeft. Zowel bij voor- als achterverlichting.

• ezi70
  • Laatst online: 13:17
Volgens Koni zelf zijn dat schokbrekers voor een Scania touringcar 8)7

• portefam
ezi70 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Volgens Koni zelf zijn dat schokbrekers voor een Scania touringcar 8)7
Heb jij dezelfde link zoals ik aangaf geopend??

Op Kenteken
3 resultaten gevonden voor fsd schokdemper kit KONI
search_selected_car_img
Geschikt voor: HYUNDAI Ioniq 5 (NE) EV
Resultaten voor fsd schokdemper kit KONI voor andere voertuigen 3 resultaten gevonden
Schokdemper KONI 9005-1028, 170,68 €, Korting: %
Voorbeeld foto

Gratis levering
Origineel KONI Schokdemper fabrikant
Schokdemper FSD Oliedruk, Telescoop-schokdemper (KONI)
Art. Nr.: 9005-1028

Schokdempertype: Oliedruk
Schokdemper inbouwtype: Telescoop-schokdemper
Schokdemper bevestigingstype: Pen bovenaan, Pen onderaan

Max lengte [mm]: 536
Min. lengte [mm]: 324
Conditie: Geheel nieuw

Details
170,68 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
-
+

Momenteel niet in voorraad
In winkelwagentje
Alternatieven
Schokdemper KONI 8805-1024, 174,30 €, Korting: %

Gratis levering
Schokdemper FSD Achteras, Oliedruk, Telescoop-schokdemper (KONI)
Art. Nr.: 8805-1024

Inbouwplaats: Achteras
Schokdemper systeem: Dubbelpijp, niet in-/afstelbaar
Schokdemper bevestigingstype: Klem onderaan

Max lengte [mm]: 513
Min. lengte [mm]: 310
Gewicht (kg): 3,78
Aansluittechniek: 16 x 60, 16 x 63
Kleur: Rood (2x)
Aantal: 1

Details
174,30 €
-
+

In winkelwagentje
Alternatieven
Schokdemper KONI 9005-1039, 215,93 €, Korting: %

Gratis levering
Schokdemper FSD Oliedruk, Telescoop-schokdemper (KONI)
Art. Nr.: 9005-1039

Schokdemper systeem: niet in-/afstelbaar
Schokdemper bevestigingstype: Pen bovenaan, Pen onderaan

Max lengte [mm]: 609
Min. lengte [mm]: 360
Gewicht (kg): 6,16
Aansluittechniek: 16 x 63

Details
215,93 €
-
+

In winkelwagentje
Alternatieven
Resultaten per pagina: 20

Alle makers

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vraagje over het navigatie systeem. Ik heb zaterdag in de Polestar gereden en die plant zelf (meerdere) laadstops in als de accu niet voldoende capaciteit heeft om de bestemming te bereiken. Dus ik had genavigeerd naar Berlijn en de auto plant zelf 2 laadstops in (wel nadat hij gevraagd heeft natuurlijk) op ca 1/3 en 2/3 van de rit. Ik weet dat de Ioniq ook een melding geeft als de accu het niet haalt, maar volgens mij moet je dan zelf extra bestemmingen invoeren, toch? Of is er recentelijk iets veranderd. Ik ben dit natuurlijk vergeten te testen toen ik in de Ioniq 5 proefreed, maar als ik filmpjes op youtube bekijk werkt dit nogal omslachtig, zo raadt het systeem al laadstations aan op 1 km afstand, beetje onlogisch.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• tomcornet
  • Laatst online: 01-02 04:59
Hey iedereen, jammer genoeg moet ik melden dat mn i5 normaal verkocht is morgen, ik heb dus nog wat leuke accesoires te koop, de dongar dashcam adaptor, type 2 kabel 6m en 15m, type 3 kabel voor frankrijk, mobiele laadpaal met rode cee32a stekker 22kw, en een v2l adaptor. Iemand interesse? Let me know ;)

• RobbieB
zonoskar schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:56:
Vraagje over het navigatie systeem. Ik heb zaterdag in de Polestar gereden en die plant zelf (meerdere) laadstops in als de accu niet voldoende capaciteit heeft om de bestemming te bereiken. Dus ik had genavigeerd naar Berlijn en de auto plant zelf 2 laadstops in (wel nadat hij gevraagd heeft natuurlijk) op ca 1/3 en 2/3 van de rit. Ik weet dat de Ioniq ook een melding geeft als de accu het niet haalt, maar volgens mij moet je dan zelf extra bestemmingen invoeren, toch? Of is er recentelijk iets veranderd. Ik ben dit natuurlijk vergeten te testen toen ik in de Ioniq 5 proefreed, maar als ik filmpjes op youtube bekijk werkt dit nogal omslachtig, zo raadt het systeem al laadstations aan op 1 km afstand, beetje onlogisch.
Nee. Dit doet de Ioniq (nog) niet. Hyundai heeft wel aangegeven hier mee bezig te zijn en de update in H1-2023 gaat proberen uit te rollen.

Pagina: 1 ... 142 143 144 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee