Voor wie wil retrofitten naar SFD (dempers)...Ik had vandaag mijn achterbumper er af liggen om een trekhaak te monteren en heb er wat fototjes van gemaakt. Ze hebben veel ruimte rondom, niks bijzonders aan te zien. Volgens mij wissel je ze in een half uurtje om. Onderaan 1 bout door de onderste draagarm. Bovenaan met een steun aan de wielkast bevestigd. Die steun behoud je waarschijnlijk. Hierbij plaatjes van mijn SFD's. Het lijkt me sterk dat de onderste draagarm aangepast is voor zo'n simpele demper en de bovenzijde kan je vergelijken met die van jou zonder hem op de brug te zetten.
Gewoon op chassisnummer van een MY23 bestellen bij de dealer. Chassisnummer staat onderaan de voorruit, pak het chassisnummer van een nieuwe IONIQ 5 uit de showroom als voorbeeld zou ik zeggen.
Hierbij een foto met groothoeklens vanaf de achterzijde (rechter achterwiel):
:strip_exif()/f/image/OShufxnXMVZr3MeZovhmp4xZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij een foto vanaf de zijkant (rechter achterwiel), kan je bij jouw auto ook zien zonder iets te verwijderen:
:strip_exif()/f/image/QZ3pZjKzObj4U7Wh9w51iQYt.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij een foto vanaf de bovenkant (rechter achterwiel), kan je bij jouw auto ook zien zonder iets te verwijderen:
:strip_exif()/f/image/7zxQLEKLdSX0h0rQlhieMV7F.jpg?f=fotoalbum_large)
Toegift...gouden tip om de zijkanten van de achterbumper los te klikken (nadat je uiteraard de wieltrim losgeklikt hebt en alle bevestigingsmaterialen). Eerst bij het wiel (onderzijde wieltrim) losdrukken (mannetje uit het vrouwtje) en vervolgens aan de onderkant van je bumper drukken in de richting van de pijl en hij floept met weinig kracht los./f/image/Ae5s5fOXZkKj2uqp9v4aE0Xc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Cvg0c3wPcCTy21ANoMt025Nl.png?f=fotoalbum_large)
Het alternatief is met geweld naar buiten trekken en de ophangpunten afscheuren (maar daar heb ik geen ervaring mee)
Gewoon op chassisnummer van een MY23 bestellen bij de dealer. Chassisnummer staat onderaan de voorruit, pak het chassisnummer van een nieuwe IONIQ 5 uit de showroom als voorbeeld zou ik zeggen.
Hierbij een foto met groothoeklens vanaf de achterzijde (rechter achterwiel):
:strip_exif()/f/image/OShufxnXMVZr3MeZovhmp4xZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij een foto vanaf de zijkant (rechter achterwiel), kan je bij jouw auto ook zien zonder iets te verwijderen:
:strip_exif()/f/image/QZ3pZjKzObj4U7Wh9w51iQYt.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij een foto vanaf de bovenkant (rechter achterwiel), kan je bij jouw auto ook zien zonder iets te verwijderen:
:strip_exif()/f/image/7zxQLEKLdSX0h0rQlhieMV7F.jpg?f=fotoalbum_large)
Toegift...gouden tip om de zijkanten van de achterbumper los te klikken (nadat je uiteraard de wieltrim losgeklikt hebt en alle bevestigingsmaterialen). Eerst bij het wiel (onderzijde wieltrim) losdrukken (mannetje uit het vrouwtje) en vervolgens aan de onderkant van je bumper drukken in de richting van de pijl en hij floept met weinig kracht los.
/f/image/Ae5s5fOXZkKj2uqp9v4aE0Xc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Cvg0c3wPcCTy21ANoMt025Nl.png?f=fotoalbum_large)
Het alternatief is met geweld naar buiten trekken en de ophangpunten afscheuren (maar daar heb ik geen ervaring mee)