• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29

cooper_s1

MINI's rule

Vraagje m.b.t. de spraakbediening van de ruiten voorin (bestuurderskant en bijrijderskant),
bij mijn auto werkt dat niet? Als ik zeg: "open bestuurder ruit" krijg ik terug dat het commando niet wordt herkend... de laadklep en achterklep kan ik wel met spraakcommando's bedienen...
Ik gebruik het lijst van @ZuinigeRijder : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68401606

• tomcornet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-02 04:59
De mijne is particulier inderdaad, heb ook al een deel afbetaald natuurlijk, als ik break even zou kunnen staan zou dat mooi zijn, effe appen naar de dealer dus :) wel jammer allemaal maar goed t is niet anders andere job andere verloning

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
tomcornet schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:35:
De mijne is particulier inderdaad, heb ook al een deel afbetaald natuurlijk, als ik break even zou kunnen staan zou dat mooi zijn, effe appen naar de dealer dus :) wel jammer allemaal maar goed t is niet anders andere job andere verloning
Je kunt hem ook gewoon via een gratis advertentie op Autoscout24 te koop zetten, nadat je weet hoeveel een dealer ervoor geeft. Ik heb mijn Kia EV Soul daar ook te koop gezet en 20% meer teruggekregen dan wat de dealer wilde betalen O-) En er zijn ook andere manieren, ikwilvanmijnautoaf, ANWB verkoopservice, etc.

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:54

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Je kunt hem ook gewoon via een gratis advertentie op Autoscout24 te koop zetten, nadat je weet hoeveel een dealer ervoor geeft. Ik heb mijn Kia EV Soul daar ook te koop gezet en 20% meer teruggekregen dan wat de dealer wilde betalen O-) En er zijn ook andere manieren, ikwilvanmijnautoaf, ANWB verkoopservice, etc.
Die laatste twee doen het niet in België volgens mij.....

3000Wp op 't dak

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-01 17:01

MicheldeGoey

Project 45

@tomcornet
Ik was verbaasd over de professionele aanpak van Wijkopenautos.nl. Die bedienen een netwerk van >40.000 dealers in Europa. Ik kreeg aanzienlijk meer dan zelf bij een dealer.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:32
MicheldeGoey schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:15:
@tomcornet
Ik was verbaasd over de professionele aanpak van Wijkopenautos.nl. Die bedienen een netwerk van >40.000 dealers in Europa. Ik kreeg aanzienlijk meer dan zelf bij een dealer.
Hier dezelfde ervaring. 2 zeer goede biedingen gehad voor mijn vorige auto. Uiteindelijk doorverkocht aan een kennis, maar ik stond op het punt hem aan een dealer te verkopen ivm al het gedoe bij particuliere verkoop (als het geen kennis is).

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:13
kor952 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Bij inruil op een Enyaq zou ik 44k kunnen krijgen voor een P45 van 7-21 met 9k op teller. Particulier dus marge auto neem ik aan.
Ik doe het niet overigens....
Ik kreeg afgelopen november nog een bod van in de 49k voor mijn P45 met toen 45k kilometers op de teller. Was via wijkopenautos en dan de optie om hem aan te bieden aan dealers. Was toen aan het overwegen om over te stappen op de Ioniq 6 First Edition. Uiteindelijk niet gedaan.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:05
Zonnekamp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:38:
Ik zit al een aantal dagen met een vervelend probleem. Na het aanzetten verschijnt er in het display: controleer veiligheidssystemen voorzijde, met daarbij een icoontje van botsende auto's. Eerste reactie was natuurlijk schoonmaken van alle sensoren. Maar dat helpt niet, de melding blijft. Ik kan nu de cruisecontrol niet gebruiken. De botsingwaarschuwing werkt gewoon wel, dus de veiligheidsssystemen aan de voorzijde lijken gewoon te werken. Is die melding te resetten?

Sinds vandaag nog iets anders: de auto stond aan onze eigen 11 kW laadpaal, ik kreeg een melding Laden voltooid, ook op de laadpaal stond dat het laden voltooid was, maar de accu is maar 68% vol. Er is geen laadlimiet ingesteld op AC laden, dus wat kan hier nu weer aan de hand zijn?
Bij de dealer geweest, en eerste diagnose zegt kapotte frontradar. Ik heb gevraagd of deze wel te leveren was. Na een duik in het systeem bleek hij niet op voorraad #verrassend

• de meester01
  • Laatst online: 16:20

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

MicheldeGoey schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:15:
@tomcornet
Die gaven 14 maanden geleden ook het meeste voor onze vorige auto. 15% boven het dealerbod die hun verhaal ophingen aan de allergoedkoopste kaalste versie met een bak meer kilometers. Wij hadden de subtopper qua uitrusting, volledig dealer onderhouden, alleen de lederen bekleding ontbrak. Toen ik aangaf 'je kunt ook gewoon direct zeggen dat je hem niet wilt' werd er wat schaapachtig gekeken. Aangegeven dat ik hem of zou inruilen of zelf zou verkopen voor levering van de Hi5. Hij baalde wel toen ik belde met de mededeling dat er niks werd ingeruild.

WKA heeft onze auto uiteindelijk geëxporteerd zag ik op de RDW website.

9620wp op ut dakkie

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 31-01 16:23
Vandaag voor het eerst met een aanhanger gereden en elke keer als ik achteruit wil steken maakt de auto een noodstop.
- aanhanger modus zelf aangezet -> helpt niet
- P sensor knop uitgezet -> helpt niet (deze gaat elke bij het even naar voren rijden weer aan...)

Heeft iemand hier ervaring mee en een goede tip?

IONIQ5 | Lounge | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey

• Wvs
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:49
Amersfoort schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:17:
Wat is er nieuw in de maart 2022 prijslijst:
  • Elke uitvoering krijgt Smart Frequency Dampers
  • Vanaf Connect+ is Batterij verwarming incl. preconditioning
  • Accu vergroot van 73 naar 77,4
  • Optioneel op Lounge digitale binnen- (€400) en buitenspiegels (€1400)
  • Prijsverhoging, afhankelijk van de uitvoering, tussen €300 en €1200
Een kale nieuwe style 77,4 kw heeft die geen preconditioning?

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Heeft iemand na de laatste update gebruik van batterijconditionering gemaakt?
Het lijkt erop dat het na de update bij mijn auto niet meer werkt.
Ook de bestuurdersstoel kwam na de relaxstand niet geheel meer terug in de
originele stand...

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:00

-CJ

Not remastered

Henry_tw schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:29:
Vandaag voor het eerst met een aanhanger gereden en elke keer als ik achteruit wil steken maakt de auto een noodstop.
- aanhanger modus zelf aangezet -> helpt niet
- P sensor knop uitgezet -> helpt niet (deze gaat elke bij het even naar voren rijden weer aan...)

Ja, de zoekfunctie gebruiken of in de allereerste post van dit topic kijken. Is vaak besproken. Is een oplossing voor.

All I had to do was follow the damn train.

• RobbieB
Wvs schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Een kale nieuwe style 77,4 kw heeft die geen preconditioning?
Niet als er geen warmtepomp in zit.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:57
ThijsR schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:43:
[...]

Dank je wel voor de tip. Heb het naast de 13 ook met iphone 7 en een Samsung getest én met 3 originele Apple/Sanmsung kabels en hetzelfde probleem. Vanmorgen hield hij het 30 min. vol dat is een record. De 31e gaat auto voor diagnose en naar de dealer. Hopelijk komt daat wat uit.
Ik heb dus exact hetzelfde probleem, aantal weken terug gemeld. Ik heb 30 januari een afspraak bij de dealer. Ze waren enorm verbaasd, ben de eerste die ze erover horen. Heb ze aangeraden maar alvast even op internet rond te kijken :+

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-02 21:16

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Henry_tw schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:29:
Als de link in de Topic Start niet voldoende is, het zoekwoord om het in de handleiding te vinden is "Rear Active Assist", dan staat daar ook hoe je het uit kunt zetten.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-02 16:08
Zodra Apple car gekoppeld is kan ik geen spraak commando’s voor auto functies geven, alleen commando’s Apple car. Weet iemand welke actie moet ondernemen om toch de commando’s van de auto te kunnen gebruiken zonder de Apple car functie uit te schakelen?

PieterH

• de meester01

de meester01

Pieter Hermens schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:26:
Zodra Apple car gekoppeld is kan ik geen spraak commando’s voor auto functies geven, alleen commando’s Apple car. Weet iemand welke actie moet ondernemen om toch de commando’s van de auto te kunnen gebruiken zonder de Apple car functie uit te schakelen?
Kort drukken op de spraakingave knop = de auto zelf, lang drukken = Siri

9620wp op ut dakkie

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 17:14

Killemall

Can you say Moooh !!??

Killemall schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:44:
[...]

Mijn auto mag een nachtje overblijven. Eerste diagnose is een kapotte accu-cel.
Moet een onderdeel voor besteld worden en dan moet de auto naar Hyundai NL voor de reparatie.
Van de week krijg ik nog een update. Het is nu niet duidelijk of de degradatie doorzet waardoor ik een steeds kleinere range krijg.
Update.
Mijn auto staat nog steeds bij de dealer. :( Er is een cel in het accupakket kapot wat de totale capaciteit enorm naar beneden trekt. Onderdelen zijn besteld maar kreeg van de week te horen dat deze in backorder staan. levertijd onbekend. De reparatie zelf moet door Hyundai NL in Sassenheim uitgevoerd worden. Blijkbaar mogen de dealers dit zelf niet doen.
De laatste keer dat ik de auto aan de lader had gehangen was mijn range een drama geworden :-(

• Ioniqi
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:48

OTA geactiveerd?

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

• RobbieB
Was het al, maar kon alleen in het infotainment systeem in de auto. Nu is het ook mogelijk om het via de App aan of uit te zetten.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
RobbieB schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Was het al, maar kon alleen in het infotainment systeem in de auto. Nu is het ook mogelijk om het via de App aan of uit te zetten.
Zal best, maar ik zit nog steeds met de 220623 versie van het infotainment systeem, nog geen update zien binnenkomen. Beetje een tegenvaller, dat gaat bij Tesla echt beter. Maar goed, we wachten het rustig af 8)7

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:05

PinusRigida

I put the p in pool.

Wat is er gebeurd met de Ionic 6?! Per ongeluk een pot mercedes in de mengmolen gevallen?!
Vind het niet "lelijk"... maar wel raar... sowieso een pàk minder overtuigend -uiterlijk- dan de 5 i.m.h.o.

[Voor 73% gewijzigd door PinusRigida op 19-01-2023 16:39]

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 31-01 17:01

MicheldeGoey

Project 45

PinusRigida schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:26:
Wat is er gebeurd met de Ionic 6?! Per ongeluk een pot mercedes in de mengmolen gevallen?!
Vind het niet "lelijk"... maar wel raar... sowieso een pàk minder overtuigend -uiterlijk- dan de 5 i.m.h.o.
Welnee, als elke ontwerper de regels van de aerodynamica volgt, ziet elke sedan er ongeveer zo uit. De i5 is een gezellig ontwerp met de luchtweerstand van een pallet bakstenen.

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:18
Zo, vanavond ook een interessante gehad met Bluelink: De climate control was niet uit te krijgen.

De auto stond aan de lader, vrolijk op te warmen tot 20 graden. Als ik hem uit probeerde te zetten, kreeg ik een foutmelding dat uitschakelen niet lukte. Zette ik de auto aan, dan ging de climate control uit. Zette ik de auto weer uit, ging de climate control weer aan.

De oplossing was de botte bijl: Bluelink resetten en de hele auto terug zetten naar defaults.
Gevolg: alle setting weg, maar ook die verrekte climate control uit 8)7

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 02:59

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De laatste 2 keren als ik een usb update doe, krijg ik melding dat de update mislukt is.
terwijl alles werkt en de soft zegt Versie 221223. Wat de laatste is. Heeft nog iemand dit?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• de meester01

de meester01

multipasser schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:43:
De laatste 2 keren als ik een usb update doe, krijg ik melding dat de update mislukt is.
terwijl alles werkt en de soft zegt Versie 221223. Wat de laatste is. Heeft nog iemand dit?
Nee en naar aanleiding van de ervaringen hier heb ik de laatste update ook nog maar niet geïnstalleerd.

Wel krijg ik nu na elke laadsessie een melding dat hij eigenlijk nog niet klaar was met laden |:( Dat komt dan wellicht door de standkachel die ik aanzet waardoor er wat prik uit de accu gaat in een tempo dat de laadpaal niet kan bijbenen. Ofzo :?

9620wp op ut dakkie

• E5X
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-01 08:08
In het kader van beter laat dan nooit: ik heb deze bug ook een paar keer gehad.
Mijn conclusie is dat de auto ergens denkt dat de achterklep open staat. Als ik de klep open en dicht doe, dan doet ie het weer. Wellicht dat dit ook bij anderen kan helpen.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Je moet de USB er pas uithalen, wanneer de auto na de update aangezet is en daarna nog een paar minuten geduld, voordat je de USB eruithaalt.

• ezi70
  • Laatst online: 13:17
Heb ik inderdaad de eerste keer gehad, daarna nogmaals de update gedaan en geen melding meer en de nieuwe software staat erop. De eerste keer deed ik de update met uitstel, de 2e keer direct gestart.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Je hebt vermoedelijk de USB stick er te vroeg uit getrokken. Als je weer in de auto komt na de update dan moet je de auto 'starten' voordat je de USB stick er uit trekt, dan heb je dit probleem niet...
Door schade en schande zelf wijzer geworden. >:)

3000Wp op 't dak

• RobbieB
Vandaag voor het eerst gehad dat de radar tijdens het rijden stopte met werken (ijzelopbouw). Dan merk je pas hoe gehecht je bent aan de hulpsystemen. ACC werkt niet, Auto-Regen werkt niet, HDA werkt niet. Je wordt weer even terug in de tijd gegooid.

• ezi70
  • Laatst online: 13:17
kor952 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Je hebt vermoedelijk de USB stick er te vroeg uit getrokken. Als je weer in de auto komt na de update dan moet je de auto 'starten' voordat je de USB stick er uit trekt, dan heb je dit probleem niet...
Dat klopt ook niet, in ieder geval bij mij niet. Na de eerste update bij mij en een melding in de app dat de update was geslaagd, is mijn vrouw gaan rijden en die weet niet eens waar die stick zit. Het enige dat ze zei na terugkomst was dat ze die melding had gekregen, de stick zat er nog gewoon in (hoe lang kan je wachten met verwijderen).

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ezi70 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Dat klopt ook niet, in ieder geval bij mij niet. Na de eerste update bij mij en een melding in de app dat de update was geslaagd, is mijn vrouw gaan rijden en die weet niet eens waar die stick zit. Het enige dat ze zei na terugkomst was dat ze die melding had gekregen, de stick zat er nog gewoon in (hoe lang kan je wachten met verwijderen).
Na de vorige update had ik de stick er uit gehaald voordat ik de auto startte en kreeg toen de melding, na het starten, dat de update niet gelukt was. Gisteren heb ik de laatste update geïnstalleerd, na de melding op de app dat de update klaar was naar de auto gegaan stick laten zitten en de auto gestart. Na een minuut of vijf de stick verwijderd en heb tot op heden geen foutmelding gekregen.

3000Wp op 't dak

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:13
de meester01 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 00:05:
[...]

Nee en naar aanleiding van de ervaringen hier heb ik de laatste update ook nog maar niet geïnstalleerd.

Wel krijg ik nu na elke laadsessie een melding dat hij eigenlijk nog niet klaar was met laden |:( Dat komt dan wellicht door de standkachel die ik aanzet waardoor er wat prik uit de accu gaat in een tempo dat de laadpaal niet kan bijbenen. Ofzo :?
Smart charging aktief?

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:56
Klinkt soms wel alsof er ineens magische zaken van een EV worden verwacht. Als je aan de ene kant stroom uit de accu aan het trekken bent en aan de andere kant aan het laden bent dan vind ik het bovenstaande gedrag helemaal niet vreemd. Compleet in lijn met hoe de gemiddelde computer werkt.

En bij elke computer verlopen software updates niet altijd vlekkeloos wat ook vrij normaal is. Het niet uitvoeren van de updates leid uiteindelijk tot veel meer ongemak.

[Voor 22% gewijzigd door Rugby82 op 21-01-2023 08:29]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• mh514452
  • Nu online
Rugby82 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:28:
Klinkt soms wel alsof er ineens magische zaken van een EV worden verwacht. Als je aan de ene kant stroom uit de accu aan het trekken bent en aan de andere kant aan het laden bent dan vind ik het bovenstaande gedrag helemaal niet vreemd. Compleet in lijn met hoe de gemiddelde computer werkt.

En bij elke computer verlopen software updates niet altijd vlekkeloos wat ook vrij normaal is. Het niet uitvoeren van de updates leid uiteindelijk tot veel meer ongemak.
Moeten die updates wel binnenkomen :P

Heb nog eens zitten lezen op de officiële Hyundai pagina’s over het gemak van de OTA en dat updates automatisch binnenrollen op de auto. Iemand daar al een positieve ervaring mee?? Ik wacht rustig af tot mijn 23 juni 2022 versie eindelijk automatisch ge-update wordt

• Rugby82
Ik heb al 2 OTA updates gehad en er eentje met de hand moeten installeren in de 4 maanden dat ik de auto heb. Ik snap dat hele grote updates van 40GB+ met de hand moeten en vind dat totaal niet vreemd.

Voorheen moest alles via de handmatige optie als dat überhaupt al een optie was. Meestal moest je naar de dealer voor iets simpels als nieuwe kaarten. Dit is toch echt wel een ontzettende verbetering en qua mogelijkheden staan we nu nog maar aan het begin want met een ICE was dit pas na 40 jaar een optie terwijl elektrische auto's er, relatief gezien, nog maar net zijn. Wat dat betreft staat deze techniek nog in de kinderschoenen en werkt het al best goed. Mij hoor je daarom niet klagen omdat ik waarschijnlijk wat reëlere verwachtingen heb.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• amw82
  • Laatst online: 17:03
mh514452 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Moeten die updates wel binnenkomen :P

Heb nog eens zitten lezen op de officiële Hyundai pagina’s over het gemak van de OTA en dat updates automatisch binnenrollen op de auto. Iemand daar al een positieve ervaring mee?? Ik wacht rustig af tot mijn 23 juni 2022 versie eindelijk automatisch ge-update wordt
Ik heb in juni/juli (versie weet ik niet meer) een update via OTA geïnstalleerd, dat ging probleemloos.
Die van december heb ik zelf geïnstalleerd... De laatste nog niet.

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:47
In de manual en op het forum kan ik het met de zoekfunctie zo snel niet vinden.

Is het mogelijk de gevoeligheid van de verlichting in te stellen? Dus dat je verlichting voor en achter eerder aan gaat bij schemering, mist, etc. wanneer hij op stand auto staat.

• Rugby82
Nee dat kan niet. Ik heb hem in de herfst en winter gewoon standaard aan staan want als je de auto uit doet dan gaat de verlichting ook uit en heb je er geen omkijken naar. In de meer donkere tijden van het jaar zit de autostand er nog best vaak naast dus dan liever altijd aan. In de zomer zet ik hem wel weer op auto.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• mh514452
  • Nu online
MBam schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:56:
[...]

Viel mij overigens vandaag op dat je OTA wel moet aanvinken in de Instellingen.

[Afbeelding]
Welke software versie heb jij? Net even gekeken, maar ondanks dat ik wel een versie heb die OTA zou moeten ondersteunen, heb ik geen checkbox om de OTA aan of uit te zetten. Dat verklaart ws waarom ik nog nooit een update heb gekregen in het eerste half jaar 8)7

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:33
Rugby82 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:02:
Nee dat kan niet. Ik heb hem in de herfst en winter gewoon standaard aan staan want als je de auto uit doet dan gaat de verlichting ook uit en heb je er geen omkijken naar. In de meer donkere tijden van het jaar zit de autostand er nog best vaak naast dus dan liever altijd aan. In de zomer zet ik hem wel weer op auto.
Ik heb het licht deze maanden ook standaard aanstaan. In november ben ik door de politie aan de kant gezet in een regenbui met de vraag of ik het licht wilde aanzetten. Die auto stand werkt niet goed genoeg als het bewolkt is.

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik rijd met de verlichting altijd aan. Dat is veiliger en mooier. De Ioniq 5 heeft gave verlichting, en dan staat het standaard uit 🫠
Invloed op rijbereik is nagenoeg 0

Bij VAG kun je het middels ODB dlr voor en achter altijd inschakelen. Bij Volvo is het al 30 jaar de standaard.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Iemand dit nog gehad? Alles werkt en soft geeft laatste versie! Wat heeft hij dan niet geüpdatet?

[Voor 118% gewijzigd door multipasser op 21-01-2023 16:42]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

multipasser schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:41:
Iemand dit nog gehad? Alles werkt en soft geeft laatste versie! Wat heeft hij dan niet geüpdatet?

batterij is trouwens 80% vol :)

[Afbeelding]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

multipasser schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:41:

[Afbeelding]
Je moet de usb stick erin laten zitten als je de auto weer aanzet en pas na een minuut of 5 eruit halen.
Staat reeds eerder ergens in de posts.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

cooper_s1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Je moet de usb stick erin laten zitten als je de auto weer aanzet en pas na een minuut of 5 eruit halen.
Staat reeds eerder ergens in de posts.
Moet ik update volledig opnieuw doen best?

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

multipasser schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Nee, volgens mij niet...

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:53
multipasser schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:04:
[...]

Dat kan ook. Daarna is het vaak ook goed.

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:14

tomk94

Developer

Weet iemand hier of de standkachel(verwarming interieur op afstand)ook werkt zonder een warmtepomp in de auto?

• de meester01

de meester01

Nope, gewoon aan de Zappi

9620wp op ut dakkie

• ZuinigeRijder
  • Niet online
tomk94 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:34:
Weet iemand hier of de standkachel(verwarming interieur op afstand)ook werkt zonder een warmtepomp in de auto?
Ja, werkt ook zonder warmtepomp.

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:47
Rugby82 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:02:
Ja precies. Het moet echt donker zijn wil die sensor een keer reageren. Zet de verlichting vanaf nu ook altijd aan behalve in de zomer

• mh514452
  • Nu online
amw82 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:53:
[...]

Ik heb in juni/juli (versie weet ik niet meer) een update via OTA geïnstalleerd, dat ging probleemloos.
Die van december heb ik zelf geïnstalleerd... De laatste nog niet.
Nou, dan toch ook naar de update op een USB stick gezet en vannacht eens laten draaien in de auto. Gelukkig werkt dat wel vrij eenvoudig, nu kan ik wel het vinkje aanzetten voor de OTA update. Blijft vreemd, Hyundai’s website die aangeeft dat je minimaal de versie van feb 2022 moest hebben, maar dat de juni 2022 versie het dus schijnbaar nog niet ondersteunde….. nou ja, luxe problemen zullen we maar zeggen >:)

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01 16:42
Vandaag de preconditioning aangezet zoals altijd om te laden bij Ionity. Wat me opvalt is dat de batterij conditionering op 0 kW blijft sinds de laatste update. Ook onderweg nog eens als tussenstation een snellaadstation ingevoerd maar de accu wordt niet meer voorverwarmd. Vrees dat dit dus idd sinds de laatste update niet meer werkt. Gevolg 1 uur en 15 minuten laden ipv 18 minuten. Waardeloos en morgen maar weer eens mijn garage bellen hoe dit zit.

You can call me Al

• RobbieB
ijssgerb schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:10:
Vandaag de preconditioning aangezet zoals altijd om te laden bij Ionity. Wat me opvalt is dat de batterij conditionering op 0 kW blijft sinds de laatste update. Ook onderweg nog eens als tussenstation een snellaadstation ingevoerd maar de accu wordt niet meer voorverwarmd. Vrees dat dit dus idd sinds de laatste update niet meer werkt. Gevolg 1 uur en 15 minuten laden ipv 18 minuten. Waardeloos en morgen maar weer eens mijn garage bellen hoe dit zit.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan je het antwoord van de garage al geven:
“Update komt van Hyundai, daar kunnen wij helaas niks aan doen”

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gevolg 1 uur en 15 minuten laden ipv 18 minuten. Waardeloos en morgen maar weer eens mijn garage bellen hoe dit zit.
Oei, is het verschil zo groot? Toch maar nadenken over de warmtepomp optie op de Ioniq 6 die ik op het oog heb. De proefrit in de 5 heeft me wel geleerd dat dit geen auto is voor mij, veel te hoog.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ook de laatste infotainment update 221223 én de batterij voorverwarming firmware update. Ik heb vandaag ook moeten snelladen, de eerste keer vertrokken met 31% met Fastned als bestemming. Onder de 20% stopte het voorverwarmen bij mij. Er stonden teveel wachtenden bij Fastned (je ziet gewoon dat het veel drukker wordt t.o.v. een aantal jaren geleden, toen stond je er meestal alleen) dus doorgereden naar het volgende station, welke 300 kW laders heeft (Han Stijkel). Ook daar moest ik wachten tot de eerste auto vertrok. De auto begon maar met 68 kW te laden. Met carscanner kon ik zien dat de minimum batterij temperatuur 11 graden was. Na een aantal minuten was deze boven de 15 graden en toen ging het naar 114 kW. Boven de 20 graden ging deze naar geloof ik 156 kW als ik me goed herinner. Bij 50% SOC het laden gestopt en op weg naar IONITY, het volgende station. Het voorverwarmen ging weer aan en bij aankomst iets boven de 20% SOC begon de auto meteen met 180 kW te laden. Doordat het druk was bij de Burger King was de auto al bij 97% met laden. Dus wachten op de bestelling duurde langer dan het laden |:(

Wat wel opviel is dat er geen vlokje of gloeidraadje bij mij kwam :? , alleen bij het energieverbruik zag je BatteryCare ongeveer 4 kW verbruiken.

@ijssgerb Wat was het SOC% bij vertrek en aankomst? En hoe lang was het vanaf vertrek naar bestemming? Volgens de handleiding moet die groter dan 29% zijn bij vertrek en onder de 23% SOC zou deze stoppen. Hoewel deze bij mij stopte bij 19% met voorverwarmen. En er is nog een regel: temperatuurstijgingstijd < resterende tijd, dus die kan ook roet in het eten gooien.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-01 21:47

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Mijn ervaring na een trip naar de Bodensee was dat er niks werd aangegeven dat de conditionering aan stond. Wel als ik het energy menu opende zag ik dat er 3.9 kW verbruikt werd. Dit resulteerde in een start van 186kw bij de IONITY. De tweede stop weer alles netjes ingevoerd en gedaan maar toen 0 kW. Hij startte dan op 75 kW en schoot na een paar minuten door naar de 180+ kW. De derde stop was hetzelfde als stop één 3.9 kW en goede start snelheid. Op de terugweg idemdito. Stop 1 en 3 waren met conditionering en stop 2 niet op de een of andere manier. Iemand dit ook meegemaakt? Nooit onder 20% SOC geweest en het was dezelfde rit dus altijd met meer dan 80% weggereden. Tussenstops waren minstens 2 uur tussen elkaar.

-edit- ook de stops waren exact hezelfde heen als terug
Brohltal West Ionity
Bruchsal West Ionity
Neckarburg West Ionity

Terugweg idemdito alleen Ost i.p.v. West.

[Voor 10% gewijzigd door P86 op 23-01-2023 12:28]

PJvI

• Berk
  • Registratie: Mei 2022
Sinds kort problemen met het laden van mijn I5 (77 kw/model 23) in combinatie met mijn easeelader.
Hij pauzeert regelmatig en start dan niet meer automatisch met laden. De easee-app geeft aan: 'wachten op de auto'. Moet hem dan handmatig via de easee-app weer activeren. De vraag is natuurlijk: ligt het aan de lader of de auto. Ik heb verschillende kabels gebruikt.
Iemand hier ervaring mee?

[Voor 6% gewijzigd door Berk op 23-01-2023 13:51]

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:31
Ik had aan Hyundai Nederland gevraagd of de mogelijkheid tot retrofit van de SmartFrequencyDampers mogelijk was op mijn Ioniq 5 AWD Lounge 73 kWh model 2022.
Antwoord van Hyundai:

"U wenst te weten of de Smart Frequency Dampers (SFD) ook passen op de Ioniq 5, model 2022.
Echter kunnen wij hier geen antwoord op geven omdat Hyundai aanpassingen aan de auto's niet ondersteund."

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09:33
Berk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:40:
Sinds kort problemen met het laden van mijn I5 (77 kw/model 23) in combinatie met mijn easeelader.
Hij pauzeert regelmatig en start dan niet meer automatisch met laden. De easee-app geeft aan: 'wachten op de auto'. Moet hem dan handmatig via de easee-app weer activeren. De vraag is natuurlijk: ligt het aan de lader of de auto. Ik heb verschillende kabels gebruikt.
Ik heb hier wel eens last van gehad. Daarnaast deed de laadklep raar (ging zelf open en dicht etc.). Er is nu e.a. vervangen bij de laadklep omdat er vocht in was gaan zitten. Hopelijk is hiermee alles opgelost. Aangeien de reparatie vorige week is uitgevoerd is dat nog niet echt vast te stellen.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
portefam schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:48:
Ik had aan Hyundai Nederland gevraagd of de mogelijkheid tot retrofit van de SmartFrequencyDampers mogelijk was op mijn Ioniq 5 AWD Lounge 73 kWh model 2022.
Antwoord van Hyundai:

"U wenst te weten of de Smart Frequency Dampers (SFD) ook passen op de Ioniq 5, model 2022.
Echter kunnen wij hier geen antwoord op geven omdat Hyundai aanpassingen aan de auto's niet ondersteund."
Bij Kia staan ze voor iets van 339 euro per stuk in de prijslijst geloof ik. Neem aan dat ze exact gelijk zijn (afgesteld)?

Merkwaardig dat de dealer zon antwoorden geeft. Ze kunnen toch zelf ook bedenken dat deze vragen gaan komen......

Ik zal zelf eens bij Bilstein nagaan wat die voor opties bieden. Altijd goed dat spul en dat moet je met de SFD uit Italië maar afwachten.....

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:25
spidertje schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Bij Kia staan ze voor iets van 339 euro per stuk in de prijslijst geloof ik. Neem aan dat ze exact gelijk zijn (afgesteld)?

Merkwaardig dat de dealer zon antwoorden geeft. Ze kunnen toch zelf ook bedenken dat deze vragen gaan komen......

Ik zal zelf eens bij Bilstein nagaan wat die voor opties bieden. Altijd goed dat spul en dat moet je met de SFD uit Italië maar afwachten.....
specifiek voor ioniq 5 ; geen

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• spidertje
  • Nu online
Tiggy80 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:26:
[...]

specifiek voor ioniq 5 ; geen
SDFs zijn voor de Ioniq 5 gewoon te gebruiken. Geen verschillen voor zover mij bekend.

Er zijn nog geen Bilstein/Eibach combi sets beschikbaar.
Wel 2 setjes veren van Eibach beschikbaar, een voor de RWD en een voor de AWD.

Typenrs:
RWD: E10-46-045-01-22
AWD: E10-42-055-04-22 (passen ook op de RWD trouwens).

Auto komt met beide setjes zon 3cm lager te staan.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welk versienummer van software?

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Berk schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:40:
Check of er toch niet ergens in de auto een of ander smart charging/low pricing laadprofiel aan gegaan is. Het gebeurd dat dit at random plaatsvind :X

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:25
GoldenSample schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Check of er toch niet ergens in de auto een of ander smart charging/low pricing laadprofiel aan gegaan is. Het gebeurd dat dit at random plaatsvind :X
Had dit probleem ook, lijkt nu opgelost.
Eerst gecheckt met Fastnet snellader. Geen probleem.
Weer thuis aan de Wallbox: na 1 minuut, lader stopt wacht op voertuigverzoek.

Wallbox een herstart, de I5 een (paperclip) reset.
De oplaadsessie wordt nu voltooid.
Lijkt op een handshake probleem.

• djmelvee
Vandaag OTA binnengekregen waardoor Fastned en Shell Recharge onder andere zichtbaar zijn. Na het rijden na mijn werk auto uitgezet en kreeg netjes melding dat er een update klaarstond. Aangezet, auto aan de lader. Einde van de dag stapte ik in de auto na het loskoppelen en zag ik dat de update netjes voltooid was. Werkte goed. :)

• Hein66
  • Laatst online: 02-02 13:48
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Na de update werkte het bij mij ook niet. Ik heb met paperclip het infotainment gereset. Daarna werkte het wel. Misschien helpt het. Misschien was ik te ongeduldig bij mijn eerste poging.

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:44
Simpel vraagje:

Als alleen dagrijverlichting aan is, branden de achterlichten niet. Het gevaar hierin is dat je bij mist eea vergeet om de normale verlichting aan te zetten, en dan ook in dichte mist de achterlichten uit zijn.

In bijv Noorwegen en Zweden is het verplicht om ook overdaq de achterlampen aan te hebben, ook in de stand "dagrijverlichting". Een kennis van mij woont daar, en heeft ook een I5, en daar branden gewoon bij dagrijverlichting ook de achterlampen.
In mijn vorige auto (VOLVO) kon je in het menu aangeven wel of niet de achterlampen erbij aan.
Ik kan het hier niet vinden, weet iemand of er ergens in het menu dit soort optie ergens staat?

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:31
wim1955 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:39:
Simpel vraagje:

Als alleen dagrijverlichting aan is, branden de achterlichten niet. Het gevaar hierin is dat je bij mist eea vergeet om de normale verlichting aan te zetten, en dan ook in dichte mist de achterlichten uit zijn.

In bijv Noorwegen en Zweden is het verplicht om ook overdaq de achterlampen aan te hebben, ook in de stand "dagrijverlichting". Een kennis van mij woont daar, en heeft ook een I5, en daar branden gewoon bij dagrijverlichting ook de achterlampen.
In mijn vorige auto (VOLVO) kon je in het menu aangeven wel of niet de achterlampen erbij aan.
Ik kan het hier niet vinden, weet iemand of er ergens in het menu dit soort optie ergens staat?
Mogguh, nee niet mogelijk in deze auto. Stand automatisch geeft geen verlichting achter tenzij hij aangaat omdat het donker is. En dat is bij deze auto vrij laat. Dus of lichten standaard aan als je wil dat achterlichten branden. Sommige zaken aan deze auto gaan wat mij betreft terug in de tijd. Maar het zij zo.. Verder fijne auto.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:46
wim1955 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:39:
Simpel vraagje:

Nee, bij mijn weten niet.

Ik ben zelf al jaren gewend om altijd gewoon de verlichting standaard aan te hebben, met diverse auto’s. Hier lees ik verschillende mensen die dat niet of selectief doen, wat is de reden daarvoor?

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:31
lackaday schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:33:
[...]

Nee, bij mijn weten niet.

Ik ben zelf al jaren gewend om altijd gewoon de verlichting standaard aan te hebben, met diverse auto’s. Hier lees ik verschillende mensen die dat niet of selectief doen, wat is de reden daarvoor?
Geen idee ;)
Maar ik doe het al sinds (hiervoor) mijn Peugeot 508. Die had ook auto maar die werkte optimaal. En standaard dagrijverlichting achter. Dus geen omkijken naar. Nu maar standaard de lichten aan.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

HanKr schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Op wereldwijde fora wordt een andere oorzaak benoemd dan een kabeltje tussen je telefoon en de USB aansluiting: dat het gaat om het kabeltje achter de USB-aansluiting. En meest waarschijnlijk is nog dat er niets vervangen hoeft te worden, maar dat wat contactspray wellicht al voldoende is. Sommigen houden het er zelfs op dat alleen beter aandrukken al genoeg is. Een handleiding wat de bedoeling is staat hier: https://www.ioniqforum.co...y-android-usb-port.44048/
Die gaat in 1e instantie over vervanging, verderop kun je lezen dat dit waarschijnlijk geeneens nodig is.

Er is ook een filmpje, weliswaar van een EV6 maar maakt het ook duidelijk:
https://www.youtube.com/w...NhwMnM&ab_channel=AlexH2O

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel last van het wegvallen van Carplay. En ook al diverse kabeltjes geprobeerd, dus die route heb ik echt geen vertrouwen in.
Wat me niet zo zint is dat ik dus straks een montagefoutje moet herstellen van een auto van bijna 55k.... :?
Heeft iemand dit al geprobeerd? Mijn Ioniq 5 moet er voor naar de dealer (garantie en het is een lease auto)
Bij mij doet de usb poort nu helemaal niets meer, eerst nog wel met af en toe uitvallen.
Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag maar die doet het met dezelfde kabel in bv mijn laptop
prima, ook data heen en weer enzo..
Mocht de dealer er niet uitkomen (ik geef ze wel even de links door van deze post) ga ik het toch zelf proberen.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-02 13:54
cooper_s1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd? Mijn Ioniq 5 moet er voor naar de dealer (garantie en het is een lease auto)
Bij mij doet de usb poort nu helemaal niets meer, eerst nog wel met af en toe uitvallen.
Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag maar die doet het met dezelfde kabel in bv mijn laptop
Mocht de dealer er niet uitkomen (ik geef ze wel even de links door van deze post) ga ik het toch zelf proberen.
Mijn voorste USB was compleet dood. Aandrukken etc. werkte niet. De dealer in Alkmaar heeft het hele zwikkie (welk onderdeel weet ik niet precies) vervangen en sindsdien werkt het prima! Ik weet nog wel dat dit onderdeel een erg lange levertijd hebt, maar dat zal je vast niet verbazen ;)

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Vielleicht schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:57:
[...]

Mijn voorste USB was compleet dood. Aandrukken etc. werkte niet. De dealer in Alkmaar heeft het hele zwikkie (welk onderdeel weet ik niet precies) vervangen en sindsdien werkt het prima! Ik weet nog wel dat dit onderdeel een erg lange levertijd hebt, maar dat zal je vast niet verbazen ;)
Ik hoop dat het bij die van mij alleen maar aandrukken is...
Je went zo aan het gemak van androidauto.... je zou bijna niet zonder kunnen.
Afijn, we gaan het meemaken.
Was het bij jouw auto eerst af en toe uitvallen en daarna compleet dood?
En heb je misschien nog een factuur waar het onderdeel op vermeld staat ofzo?

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-01 16:42
Vanochtend maar eens een reset gedaan en een snellaadstation ingevoerd. Ineens kwam het sneeuwvlokje tevoorschijn en kon in het EV menu ook zien hoeveel kW er verbruikt werd voor de accuverzorging. Blijkbaar heeft de nieuwe update dus toch iets in de instellingen verandert wat door de reset weer is opgelost. Bedankt voor de tip @Hein66.

You can call me Al

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-02 13:54
cooper_s1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:05:
[...]

Ik hoop dat het bij die van mij alleen maar aandrukken is...
Je went zo aan het gemak van androidauto.... je zou bijna niet zonder kunnen.
Afijn, we gaan het meemaken.
Was het bij jouw auto eerst af en toe uitvallen en daarna compleet dood?
En heb je misschien nog een factuur waar het onderdeel op vermeld staat ofzo?
Nee, dat is allemaal via de leasemaatschappij gegaan. Ik heb geen documentatie gekregen.

Bij mij was hij in één keer dood. Aanvankelijk denk je dat het het kabeltje is, maar ook de update USB-stick pakte hij niet meer.

Heel erg storend vond ik het niet. Omdat Carplay nu ook voor geen meter werkt (bekend iPhone 13 issue) rij ik al maanden zonder. De Hyundai navi is erg bruikbaar, dus dat is fijn.

• Myrtyn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-01 10:11
Ik lees soms dat er kosten zijn verbonden aan het updaten bij de dealer met de battery preconditioning update en soms niet... Neem toch aan, dat updates gratis "inbegrepen" zijn??

En misschien een heel domme vraag: als het buiten 25 graden is, is de temperatuur van je accu dan ook meteen minimaal 25 graden?

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:49
Gisteren ochtend een irritante (maar toch ook wel grappige) bug gehad.

Tijdens het inparkeren gaf de auto een constante piep toon, heel logisch want ik stond dicht bij een andere auto. Ik reed daarom een stukje naar achter om opnieuw te steken, maar de piep toon bleef af gaan.
Ik controleerde het display, misschien was het een false positive, maar hier was niets te zien.

Dacht dat het uitzetten van de parkeersensoren misschien zou helpen, maar het piepen ging gewoon door.

Uiteindelijk bedacht ik om de auto uit te zetten. Alleen bleef het piepen door gaan terwijl de auto uit stond.

Na ongeveer een minuut stopte het piepen vanzelf en werkte alles weer als vanouds.

Laten we hopen dat het een zeldzame bug is. :+

• Henry_tw
kor952 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Ik krijg ook een foutmelding over het 'update geheugen' na deze update. Heb hem zeker niet te vroeg eruit gehaald. De update is wel netjes geïnstalleerd en geeft verder ook geen problemen, alleen dat ik bij het opstarten nu dus nog een foutmelding moet wegklikken. Als deze blijft, ga ik de update maar even opnieuw uitvoeren.

• Henry_tw
djmelvee schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:07:
Vandaag OTA binnengekregen waardoor Fastned en Shell Recharge onder andere zichtbaar zijn. Na het rijden na mijn werk auto uitgezet en kreeg netjes melding dat er een update klaarstond. Aangezet, auto aan de lader. Einde van de dag stapte ik in de auto na het loskoppelen en zag ik dat de update netjes voltooid was. Werkte goed. :)
Bedoel je zonder USB stick? Welke versie van de software heb je nu dan gekregen?

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Myrtyn schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:14:
Ik lees soms dat er kosten zijn verbonden aan het updaten bij de dealer met de battery preconditioning update en soms niet... Neem toch aan, dat updates gratis "inbegrepen" zijn??
Ik kreeg van de dealer te horen dat het onderdeel is van de reguliere beurt, zonder extra kosten. De kosten van de beurt komen uit op €164 euro.

De dealer toonde geen begrip voor het gevoel dat je een dure auto koopt met gebreken (LKA en BMS), waarvoor oplossingen/updates zijn en dat ik niet wil wachten tot volgende reguliere beurt…. :-(

• amw82
  • Laatst online: 17:03
cooper_s1 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:48:
[...]

Bij mij is eerst de USB poort vervangen met eentje uit een showroom model (hielp niet). Vervolgens 2x de AVN module (let op, levertijd was bij mij enkele maanden). De eerste keer bleek er een defecte AVN module geleverd te zijn |:( , na de 2e keer (ergens in september/oktober geloof ik) geen probleem meer.
Dus goed om als tip aan te geven dat ze daar ook naar kijken...

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-02 22:26

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

YES!!! 🤪

Hè, hè _/-\o_ , na bijna 10 maanden wachten :O kan ik mijn 77,4kWh RWD Shooting Star Ioniq 5 Lounge op 20" wielen op 31 januari ophalen. oOo :)F .
Kan ik eindelijk mijn 12 maanden opgedane kennis en wijsheid van dit forum op mijn auto loslaten. >:)

Helaas wordt hij zonder digitale binnenspiegel geleverd want die zijn om mij onbekende redenen niet (meer) leverbaar in Nederland. :*)

BenOnderweg in mijn Shooting. : )

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
BenOnderweg schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:01:Helaas wordt hij zonder digitale binnenspiegel geleverd want die zijn om mij onbekende redenen niet (meer) leverbaar in Nederland. :*)
Ja, die digitale spiegels had ik ook besteld en ook bij mij ging dat 'feest' helaas niet door...

Veel rijplezier!

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

• RobbieB
BenOnderweg schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:01:
YES!!! 🤪

Hè, hè _/-\o_ , na bijna 10 maanden wachten :O kan ik mijn 77,4kWh RWD Shooting Star Ioniq 5 Lounge op 20" wielen op 31 januari ophalen. oOo :)F .
Kan ik eindelijk mijn 12 maanden opgedane kennis en wijsheid van dit forum op mijn auto loslaten. >:)

Helaas wordt hij zonder digitale binnenspiegel geleverd want die zijn om mij onbekende redenen niet (meer) leverbaar in Nederland. :*)
Meteen je signature maar even aanpassen dan.

• cvanmansom
  • Laatst online: 16:12
jorismathijssen schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:48:
Gisteren ochtend een irritante (maar toch ook wel grappige) bug gehad.

Tijdens het inparkeren gaf de auto een constante piep toon, heel logisch want ik stond dicht bij een andere auto. Ik reed daarom een stukje naar achter om opnieuw te steken, maar de piep toon bleef af gaan.
Ik controleerde het display, misschien was het een false positive, maar hier was niets te zien.

Dacht dat het uitzetten van de parkeersensoren misschien zou helpen, maar het piepen ging gewoon door.

Uiteindelijk bedacht ik om de auto uit te zetten. Alleen bleef het piepen door gaan terwijl de auto uit stond.

Na ongeveer een minuut stopte het piepen vanzelf en werkte alles weer als vanouds.

Laten we hopen dat het een zeldzame bug is. :+
Ik heb exact hetzelfde gehad. Oorzaak: vocht in de sensor na een gang door de wasstraat. Bij mij hebben ze de sensor moeten vervangen.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-01 18:58

mdeiman

Projet 45

Damn, weer een vervelende zombie modes.

Netjes wachten na op start drukken op READY, maar weinig ready. Dat wachten c.q. iets te snel willen doen is dus ook niet de oplossing blijkbaar.

Accu losgekoppeld met de bekende 10 sleutel, maar na weer aansluiten ging de auto direct weer in dezelfde stand. Uit wil domweg niet, alleen in P. Vorige keer P of N. Nog een paar keer los koppelen hielp ook niet echt.

Op bepaald moment met druk op stop ging de auto gelukkig wel uit en toen deed alles t weer. Blijft wel knap vervelend dit. Een keer een structurele oplossing zou mooi zijn.

Is er nog een methode dat je de auto wel echt uit krijgt?

Shit happens.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:59

Umbrah

The Incredible MapMan

Gisteren m'n 77kWh Lounge Digital Teal op 19" wielen met één motortje opgehaald. Vandaag al gelijk een hoop kilometers, en morgen weer. De oude Ioniq Electric 28kWh is ingeleverd, en hoewel het op dat moment natuurlijk een beetje een bittere "tot ziens oude vriend" was, stel ik mezelf teleur door hoe groot de upgrade is.

In plaats van in de ochtend vaste prik bij de Aalscholver aan de snellader voor deze rit, gelijk door naar de bestemming en had ik gisteren niet al 20% opgecrost (en niet geladen) had ik waarschijnlijk zelfs nog genoeg prik voor de terugrit gehad. En eenmaal op bestemming aan een 'gewone' laadpaal gelijk de 11kW zien van een 3-fase boordlader, ipv de "lol met overwerk misschien krijg je je accu nog vol en zie je dan wel weer bij lemmer" 3kW bij deze paal van m'n Ioniq28 die maar één fase kan laden.

Zitgemak... tsja... waar de Ioniq Electric absurd laag is, is het zicht (en daardoor ook het licht) een stuk beter bij de grote Ioniq. Vanochtend vroeg door donkere Drentse weggetjes vond ik het lichtbeeld ook erg aangenaam.

Tot nu toe geen trillingen, en werkelijk alles is een upgrade voor me, dus ik ben helemaal blij.

Ben benieuwd hoe de auto na 10.000km is. Maar tot nu toe valt het mee. Ook parkeren in een krappe garage valt me mee, de Ioniq Electric had al niet zo'n geweldige draaicirkel, deze is een stuk groter, maar zeker niet rampzalig vanuit mijn perspectief.

Ik ben als een kind zo blij met de auto.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50
Vandaag 30000 km onderhoudsbeurt laten uitvoeren, helaas hield men bij hoog en laag vol dat de preconditioning update niet beschikbaar was. Tijdens het naar huis rijden toch maar eigenwijs geprobeerd, update staat er nu gewoon op 8)7

Nothing to see here

• spidertje
  • Nu online
Vandaag de auto ontvangen. Na wat gestoei met bluelink account de auto inmiddels redelijk in orde kunnen krijgen.

Enige dat me opvalt is dat ik nog steeds wintermodud kan selecteren en nergens zie ik pre-conditioning staan…. Zijn dit wel de laatste updates? Men had me toegezegd om dat allemaal bij te werken voor aflevering namelijk.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@spidertje helaas, hebben ze geen of niet goed de batterij preconditioning geïnstalleerd.

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-01 13:38
De spraakassistent is slimmer dan ik dacht: vanmiddag probeerde ik "Ik heb het koud" en daarna ging mijn stoelverwarming op 3, de stuurverwarming aan, de temperatuur op 25 graden en de ventilatie sneller.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

• RobbieB
MB1962 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:42:
De spraakassistent is slimmer dan ik dacht: vanmiddag probeerde ik "Ik heb het koud" en daarna ging mijn stoelverwarming op 3, de stuurverwarming aan, de temperatuur op 25 graden en de ventilatie sneller.
Dat is wel meteen een erg overtrokken reactie haha. 25 graden, jeminee.

• spidertje
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:42:
@spidertje helaas, hebben ze geen of niet goed de batterij preconditioning geïnstalleerd.
Vreesde het al….

• djmelvee
ijssgerb schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:15:
Vanochtend maar eens een reset gedaan en een snellaadstation ingevoerd. Ineens kwam het sneeuwvlokje tevoorschijn en kon in het EV menu ook zien hoeveel kW er verbruikt werd voor de accuverzorging. Blijkbaar heeft de nieuwe update dus toch iets in de instellingen verandert wat door de reset weer is opgelost. Bedankt voor de tip @Hein66.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sneeuwvlokje? Ik zie een gloeispiraaltje? Wat is het verschil daarin :?

Ik gok wintermodus en/of batterij conditionering?

• spidertje
  • Nu online
Net maar even ook de nav update aangezet. Duurt wel ff lijkt me met zon 40gb…. Eens zien of er dan ook OTA aangezet kan worden…

Btw, kan ik de auto alleen op slot gooien met de sleutel eigenlijk? Aut gaat niet maar ook niet met druk op de knop vd deurgreep?
Pagina: 1 ... 141 ... 144 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee