de meester01 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:54:
[...]
Los daarvan ontgaat mij de hele discussie over een brandend remlicht bij een stoplicht. Dat heb je sowieso bij elk stoplicht waar de weg niet waterpas is - daar staat iedereen met zijn voet op de rem te wachten. Sinds we stoplichten kregen en massa mobiliteit zijn intrede deed ergens rond 1950.
Ik zelf vind het knap irritant als er voor me bij verkeerslichten die felle remlampen branden, zeker bij donker. Daarom is het een stukje sociaal bezig zijn om er zelf voor te zorgen dat mijn remlichten niet banden. En op mijn beschreven manier branden ze ook niet. En 99 van de 100 gevallen sta je gewoon redelijk vlak voor verkeerslichten in Nederland....we wonen niet in Oostenrijk oid. Je drukt dan wel je remblokken tegen de schijf, en misschien speelt het niet zo bij een EV, maar bij een brandstofmotor is het gewoon een feit dat remmen veel vaker vervangen moet worden bij een automaat, dan bij een gelijksoortige auto met handbak. Komt doordat de blokken de warmte opneemt van de schijf, de schijf plaatselijk tempverschil hebben, en de blokken onnodig flink opwarmen, soms dan zelf verglazen.
Ik krijg ook kramp in mijn voet bij het lang indrukken van de rem, zal aan mijn leeftijd liggen dat ik ook hieraan denk....en aan het constant branden van de remlichten irriteert mij ook....dus opgelost nu!
de meester01 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:54:
[...]
Dus waarom het nu met een EV ineens een probleem is voor een select gezelschap is mij een raadsel. Net als dat verhaal bij welk recup level de remlampen aangaan. Het is een communicatie vorm met de achterliggers: let op ik vertraag

Dit is helaas wel de grootste bullshit...Ik was 3 weken terug met vakantie in Duitsland, bij Cochem. Vanaf ons vakantiehuisje was de weg ruim 6-7 km vrij steil naar beneden met vrij veel haarspeldbochten met 12 - 16% naar Cochem. Ik heb de voetrem niet aangeraakt, gas ook los, recup op 3 en de I5 ging de hele weg naar beneden en versnelde zelfs iets van 32 naar 38 km/h . Het was donker, en de remlichten zijn het hele stuk niet uit geweest.....hoezo vertragen ?????? erg hinderlijk voor het achteropkomend verkeer.
Verder die i-pedal mode? Dat is de iets wat ik nooit gebruik, in het begin een paar dagen, maar is waardeloos en compleet onzinnig, dat heeft iemand bedacht op zijn eerste werkdag na carnaval, denk ik.....een klote modus. Gewoon op 2 of 3 zetten, dan kan je eea prima regelen.....een stukje voor het rode licht gas los...de auto remt dan zachtjes af, het laatste beetje echt remmen tegen dat gekruip en je staat prima gedoseerd stil. Gisteren een 100 km gereden alleen binnendoor na 5 dagen stilstaand: voor- en achterremschijfen iets vliegroest, bij thuiskomst alleen voorrem roest weg, achter nog aanwezig.
[Voor 8% gewijzigd door wim1955 op 15-01-2023 01:05]