Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-07 03:54

MicheldeGoey

Project 45

ZuinigeRijder schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:48:
Er is een nieuwe infotainment versie, mogelijk om het vervelende kilometerteller probleem op te lossen :? Natuurlijk geen release notes.

NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221223
+|22Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221223|HM|IONIQ5_EU|1489|0
Ik krijg alleen 221123 te zien als download. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45
MicheldeGoey schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:29:
[...]

Ik krijg alleen 221123 te zien als download. :?
Heb de download vanochtend gedaan en daarna bijgewerkt. De km-stand in de auto komt nu overeen met de bluelink app. Het schijnt dus opgelost te zijn. Versie inderdaad 221223.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:13
Ik hoopte dat ik met de OTA functie nu eens af was van dat gezeik met elke maand groot bestandf downloaden, op een sticky plaatsen, en lopen pielen in de auto en ruim 30 -45 min rijden om eea te updaten.

Kom op, Hyundai, wat betekent OTA ?????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:33
wim1955 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:43:
Ik hoopte dat ik met de OTA functie nu eens af was van dat gezeik met elke maand groot bestandf downloaden, op een sticky plaatsen, en lopen pielen in de auto en ruim 30 -45 min rijden om eea te updaten.

Rijden tijdens het updaten? Ik zet de update in gang, auto uitschakelen, stap de auto uit, auto op slot en kijk na een uurtje wel weer.

Dat terzijde; OTA mag wel een keer komen inderdaad. Het voelt wat ouderwets voor een nieuwe wagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Kom op zeg wat kun jij zeiken..... :(

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
wfveennl schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:26:
[...]

ja, jij hebt het gesnapt. ik ga er geen Nespresso apparaat inzetten maar heb voldoende andere "spullen". ;)
Heb ik eens op Amazon gezien, deze wellicht:
https://www.amazon.nl/LFO...=%2Caps%2C59&sr=8-52&th=1

[ Voor 34% gewijzigd door RAM1979 op 12-01-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 16:15
Bedankt voor de link. Ik wil eigenlijk een grotere "bak" met deksel.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-07 09:13

mdeiman

Projet 45

De auto updaten is niet verplicht hoor.

Ik doe het niet in elk geval. Alles is verder prima nu bij mij. Nut en noodzaak ontbreekt.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 12:28
Zonnekamp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:38:
Ik zit al een aantal dagen met een vervelend probleem. Na het aanzetten verschijnt er in het display: controleer veiligheidssystemen voorzijde, met daarbij een icoontje van botsende auto's. Eerste reactie was natuurlijk schoonmaken van alle sensoren. Maar dat helpt niet, de melding blijft. Ik kan nu de cruisecontrol niet gebruiken. De botsingwaarschuwing werkt gewoon wel, dus de veiligheidssystemen aan de voorzijde lijken gewoon te werken. Is die melding te resetten?
Ik had het eerst incidenteel. Maar sinds eind november vorig jaar kreeg ik de melding niet meer weg. Schoonmaken, opnieuw opstarten, niks hielp. Naar de dealer geweest. Conclusie: defecte frontradar.
Wacht nu al een maand op een nieuwe. Vandaag nog naar geïnformeerd, maar de levertijd is nog onbekend.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-07 08:21
Henry_tw schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:50:
[...]

linkje? ik vind ze wel maar prijsverschil is wel heel hoog.
Hierbij….

https://www.amazon.nl/dp/...711_487102941_TE_SCE_dp_1

Zaterdag komt ‘ie, laat wel even weten of het bevalt

[ Voor 9% gewijzigd door mh514452 op 12-01-2023 22:23 ]

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
WilliamGeluk schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Ik had het eerst incidenteel. Maar sinds eind november vorig jaar kreeg ik de melding niet meer weg. Schoonmaken, opnieuw opstarten, niks hielp. Naar de dealer geweest. Conclusie: defecte frontradar.
Wacht nu al een maand op een nieuwe. Vandaag nog naar geïnformeerd, maar de levertijd is nog onbekend.
Ook hier dan waarschijnlijk een defecte front radar. Eerst af en toe storing, nu permanent. Balen, want ik zit >2000km van de dealer af dus naar huis rijden wordt weer een lamme poot ;(

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:42
mdeiman schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:35:
[...]

De auto updaten is niet verplicht hoor.

Ik doe het niet in elk geval. Alles is verder prima nu bij mij. Nut en noodzaak ontbreekt.
Dat is dus echt niet zo. Voor de November update stonden veel FastNed laadstations gewoon níet in het systeem, waardoor preconditioning niet werkt. Met de huidige temperaturen is dat echt onmisbaar om fatsoenlijk van een fast charger gebruik te kunnen maken. En dit geldt dus voor álle nieuwe fast chargers die geplaatst worden, daar zal continu een nieuwe update voor moeten komen om gebruik te kunnen maken van pre-conditioning. Het is dan vrij absurd dat Hyundai hier updates van >40GB voor vereist, waarvan het onduidelijk is óf en wanneer ze OTA komen, om iets te kunnen leveren dat in hun verkoopbrochure als basisfunctionaliteit is verkocht. Sterker, iets wat voor sommige mensen de doorslaggevende factor was om voor de Ioniq te kiezen (18 min. van 10%-80%).

Mogelijk is dat voor jou specifieke situatie niet nodig, maar voor vele hier zijn dit dus toch echt wel cruciale updates waarvan de nut en noodzaak evident was.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nu al 2x onder het rijden de melding Versnellingsdraaiknop geblokkeerd gekregen. Inclusief oranje en rood uitroepteken. Even naar neutraal onder het rollen en weer drive en de melding verdwijnt. Geen idee waarom, iemand dit eerder gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJATpaduGk2GjtDKhi4nXQsgTRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2DTN2YwFiocG29MhoR7Wxaj.jpg?f=fotoalbum_large

Nothing to see here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-07 18:08
Even een snelle vraag: Als jullie een accesoire voor de ioniq 5 zouden kunnen 3d-printen wat zou het dan zijn? Wil heel graag iets maken voor de community (gratis), maar ben een beetje ideeloos :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Kratos schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:59:
Even een snelle vraag: Als jullie een accesoire voor de ioniq 5 zouden kunnen 3d-printen wat zou het dan zijn? Wil heel graag iets maken voor de community (gratis), maar ben een beetje ideeloos :D
Android Auto dock voor de Galaxy Fold Z2 waar ik m'n telefoon "switch stijl" in kan schuiven. Maar dat is zó specifiek, die CAD + print ik wel zelf in elkaar ;).

Momenteel mis ik niet echt iets, het enige wat zo in mijn gedachten springt is een goede plek waar je zonder veel buig/beweeg werk een zonnebril kan opslaan. Er zit geen bakje boven de voorruit immers. Zat magneetoplossingen voor aan het 'magneetbordje', maar niet elke zonnebril (als brildrager heb ik graag zo'n opschuif dingetje) kan daar makkelijk aan, en de bril is niet tegen stof beschermd daar. Heb geen idee: "waar dan wel" (zonder andere opslag té erg op te offeren). Krijg m'n ioniq5 pas volgende week, rijdt nu een Ioniq 28kWh die wél dat bakje heeft, maar ik weet nu al: dát is het enige wat ik enorm ga missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:00
Umbrah schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Android Auto dock voor de Galaxy Fold Z2 waar ik m'n telefoon "switch stijl" in kan schuiven. Maar dat is zó specifiek, die CAD + print ik wel zelf in elkaar ;).

Momenteel mis ik niet echt iets, het enige wat zo in mijn gedachten springt is een goede plek waar je zonder veel buig/beweeg werk een zonnebril kan opslaan. Er zit geen bakje boven de voorruit immers. Zat magneetoplossingen voor aan het 'magneetbordje', maar niet elke zonnebril (als brildrager heb ik graag zo'n opschuif dingetje) kan daar makkelijk aan, en de bril is niet tegen stof beschermd daar. Heb geen idee: "waar dan wel" (zonder andere opslag té erg op te offeren). Krijg m'n ioniq5 pas volgende week, rijdt nu een Ioniq 28kWh die wél dat bakje heeft, maar ik weet nu al: dát is het enige wat ik enorm ga missen.
Heb eens een brillendoosje voor op het "handvat" boven de deur gezien (ik denk op Amazon, maar weet het niet juist meer). Zoiets misschien?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 18:18
kretek1305 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Heb eens een brillendoosje voor op het "handvat" boven de deur gezien (ik denk op Amazon, maar weet het niet juist meer). Zoiets misschien?
er zit aan de bestuurderskant helaas geen handvat boven de deur

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
kretek1305 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Deze is dat volgens mij https://www.amazon.nl/GAF...n%2Caps%2C72&sr=8-19&th=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:11:
[...]

er zit aan de bestuurderskant helaas geen handvat boven de deur
En die is daar ook niet te plaatsen helaas, mijn dealer heeft dat voor me uitgezocht.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Er staat dat het een vervanging van het handvat is....maar hoe dan als er nu geen handvat zit? Hoop zo dat mijn dealer het niet goed uitgezocht heeft en dat ik toch een handvat kan plaatsen....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 20:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZYXdIDZgBT8XDA9nZMgjosrI2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfZOQxXAfJ5TGXdPYh9r3Zth.jpg?f=fotoalbum_large

en weer een mega update binnen.... :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-07 23:49

Daniel

Kapitein NCC-1701
RobbieB schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:05:
[...]
Het is dan vrij absurd dat Hyundai hier updates van >40GB voor vereist, waarvan het onduidelijk is óf en wanneer ze OTA komen, om iets te kunnen leveren dat in hun verkoopbrochure als basisfunctionaliteit is verkocht. Sterker, iets wat voor sommige mensen de doorslaggevende factor was om voor de Ioniq te kiezen (18 min. van 10%-80%).

Mogelijk is dat voor jou specifieke situatie niet nodig, maar voor vele hier zijn dit dus toch echt wel cruciale updates waarvan de nut en noodzaak evident was.
Het is inderdaad totaal bezopen dat voor het toevoegen van iets wat basicly een POI is, een update ter grootte van een solide PS5-game moet worden gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:
Ik heb een vervelend probleem na het installeren van update 221129 op 6 december.

Na het aanzetten van de auto wordt de kilometerstand een keer correct opgehaald met behulp van de Bluelink API, daarna haalt hij een oude waarde op, in mijn geval 20795,4 km, terwijl de huidige waarde 20826 km is. Kilometerstand 20795,4 was (toevallig?) de kilometerstand vlak voor de installatie van de update.

Hoe kan ik het reproduceren?
- Zet de auto aan en wacht tot alles start, inclusief het laden van de kaart
- Zorg ervoor dat de Bluelink-app volledig is afgesloten
- Start de Bluelink App en ga naar: Status -> Voertuigrapport
- De kilometerteller in de Bluelink app geeft de juiste waarde aan.
- Schakel de auto uit en wacht 15 minuten.
- Zorg ervoor dat de Bluelink-app volledig is afgesloten
- Start de Bluelink App en ga naar: Status -> Voertuigrapport
- De kilometerteller in de Bluelink app geeft de verkeerde kilometerteller aan

Opmerking: ik forceer geen gegevensupdates met de Bluelink-app

Dit probleem is vervelend omdat ik de kilometerstand gebruik in mijn tool.

Wie kan controleren of alleen ik dit probleem heb.

Mijn vermoeden is dat de IONIQ 5 de verkeerde kilometerstand naar de Bluelink-server stuurt wanneer deze wordt uitgeschakeld.
Het kilometerteller probleem is opgelost op mijn IONIQ 5 met de laatste infotainment update 221223. Dit probleem met de kilometerteller deed zich voor bij versie 221129. Ook anderen melden dat dit is opgelost in Kia e-Niro en Kona. Dus voor iemand die er last van heeft.....

Mijn tool werkt dus weer zoals eerst:
Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 13-01-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[...]

Dat is dus echt niet zo. Voor de November update stonden veel FastNed laadstations gewoon níet in het systeem, waardoor preconditioning niet werkt. Met de huidige temperaturen is dat echt onmisbaar om fatsoenlijk van een fast charger gebruik te kunnen maken. En dit geldt dus voor álle nieuwe fast chargers die geplaatst worden, daar zal continu een nieuwe update voor moeten komen om gebruik te kunnen maken van pre-conditioning. Het is dan vrij absurd dat Hyundai hier updates van >40GB voor vereist, waarvan het onduidelijk is óf en wanneer ze OTA komen, om iets te kunnen leveren dat in hun verkoopbrochure als basisfunctionaliteit is verkocht. Sterker, iets wat voor sommige mensen de doorslaggevende factor was om voor de Ioniq te kiezen (18 min. van 10%-80%).

Het is niet verplicht updates te doen. Is een keuze.

Mijn keuze is dit niet te doen.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
Cool!

Iets voor op dat magneetbordje links. Bijvoorbeeld een houder voor (zonne)bril of houder voor laadpassen. Weet dat die dingen ook op amazon el alibaba bestaan maar probeer daar zo weinig mogelijk te bestellen en is veelal plastic fantastic.. en dat zit al genoeg in de Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
Daniel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:44:
[...]

Het is inderdaad totaal bezopen dat voor het toevoegen van iets wat basicly een POI is, een update ter grootte van een solide PS5-game moet worden gedownload en geïnstalleerd.
Ik meen me te herinneren, hier in dit topic ergens gelezen, dat hier vanuit Hyundai als volgt is gereageerd:
  1. Update komt uit en is direct te downloaden
  2. Op een later moment wordt de update OTA uitgerold
De vorige update, die ook al zo'n grote omvang had kwa MB's, zou vanaf eind december OTA worden uitgerold. Daarmee zou het een keuze worden van de rijder, direct via de download of geduld, komt uiteindelijk ook via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 07:42

cooper_s1

MINI's rule

Afijn, met 22% accu gaat het updaten niet kreeg ik een melding... alsof zo'n update
zoveel power nodig heeft?!??!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
RAM1979 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:14:
[...]

Ik meen me te herinneren, hier in dit topic ergens gelezen, dat hier vanuit Hyundai als volgt is gereageerd:
De vorige update, die ook al zo'n grote omvang had kwa MB's, zou vanaf eind december OTA worden uitgerold. Daarmee zou het een keuze worden van de rijder, direct via de download of geduld, komt uiteindelijk ook via OTA.
Ja dat snap ik, ik snap alleen niet waarom POI-updates alleen maar als onderdeel van een enorme datapackage verstuurd kunnen worden. Een POI is niet meer dan een locatie en een stukje beschrijving, dan heb je het over een paar honderd bytes. Juist omdat deze ook vaak wijzigen zou het logischer zijn om dit als kleine losse updates OTA te verspreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

Viel mij overigens vandaag op dat je OTA wel moet aanvinken in de Instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuqMJLl9Y91yf4D149AVc9olc98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45grNTUWdoo2dM3anZkqfc6J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-07 09:39
Umbrah schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:18:
[...]

Dit is ook het enige dat ik erg mis vanuit mijn oude IONIQ electric. Na een jaar IONIQ 5 rijden inmiddels wel gewend dat het er niet meer is, maar toch. Wat ik nu doe is dat ik de zonnebril opberg in 'open bak' van de middenconsole in de etui van mijn zonnebril en dat werk aardig/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07 12:28
Spiller schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:56:
[...]

Ook hier dan waarschijnlijk een defecte front radar. Eerst af en toe storing, nu permanent. Balen, want ik zit >2000km van de dealer af dus naar huis rijden wordt weer een lamme poot ;(
Balen man. Lange afstanden rijden zonder (adaptive) cruisecontrol sucks.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +4 Henk 'm!
cooper_s1 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:36:
Afijn, met 22% accu gaat het updaten niet kreeg ik een melding... alsof zo'n update
zoveel power nodig heeft?!??!
Onder de 20% laadt de grote accu de 12 volt batterij niet meer op. In Amerika blijkbaar ook niet onder de 35% 8)7 En de achterklep en motorkap ook niet open laten staan O-)

Afbeeldingslocatie: https://www.ioniqforum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.ioniqforum.com/attachments/12-battery-charge-conditions-png.47573/

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/ZuinigeRijder/hyundai_kia_connect_monitor/main/examples/Lead-Acid-Battery-Voltage-Charts.jpg

Ik heb vandaag ook de infotainment update gedaan met de auto uit-optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpocmWBbxD-eyomR-duh41-DsLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GR2DJlH41g6qKQFsRbFoJolf.png?f=user_large

Rond 9 uur gaat de auto uit om in de achtergrond de update 221223 uit te voeren met nog 58% SOC. Na ongeveer 1 uur was deze klaar en kreeg ik een bluelink melding. Maar de 12 volt batterij was toch best wel al laag en na 1 km rijden om te kijken of de kilometerteller bug weg was, ging de 12 volt accu nog niet bijladen (normaal gebeurt dat rond 12.5 Volt). Om de 12 volt accu niet te laag te laten worden, maar de auto 45 minuten 'aan' laten staan. Toen was deze weer 12.89 Volt.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 13-01-2023 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:50
[...]

Ze wachten natuurlijk rustig tot de fanatiekelingen (Tweakers en Nerds) de update zelf al uitvoeren met USB. Dan komen ze een paar maanden later met de OTA update en besparen ze mooi op het dataverkeer. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
LuPo schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:24:
[...]

Ze wachten natuurlijk rustig tot de fanatiekelingen (Tweakers en Nerds) de update zelf al uitvoeren met USB. Dan komen ze een paar maanden later met de OTA update en besparen ze mooi op het dataverkeer. :P
Uhm, dan hebben de fanatiekelingen de praktijktest achter de rug en kunnen we de update met een gerust hart via de OTA laten gaan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 21:08
Ik verwacht overigens dat de OTA updates wel support hebben voor incremental updates en dus maar kleine delen downloaden.

Maar een USB update kan van te voren niet weten welke versie in de auto zit, dus daarom een groot bestand.

(natuurlijk hadden ze die update software wel efficiënter kunnen schrijven, door die ook incrementals binnen kunnen te laten halen.
Maar het bestand op de USB moet m.i. toch altijd alle data hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:22:
[...]

Rond 9 uur gaat de auto uit om in de achtergrond de update 221223 uit te voeren met nog 58% SOC. Na ongeveer 1 uur was deze klaar en kreeg ik een bluelink melding. Maar de 12 volt batterij was toch best wel al laag en na 1 km rijden om te kijken of de kilometerteller bug weg was, ging de 12 volt accu nog niet bijladen (normaal gebeurt dat rond 12.5 Volt). Om de 12 volt accu niet te laag te laten worden, maar de auto 45 minuten 'aan' laten staan. Toen was deze weer 12.89 Volt.
Er zit een AGM accu in de IONIQ5 die heeft een hele andere kakteristiek dan de lood/zuur accu waar jij vanuit gaat. Hij mag technisch zakken tot 11.75V = 70% ontlading voordat hij defect gaat.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvdgaag schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:01:
[...]

Er zit een AGM accu in de IONIQ5 die heeft een hele andere kakteristiek dan de lood/zuur accu waar jij vanuit gaat. Hij mag technisch zakken tot 11.75V = 70% ontlading voordat hij defect gaat.
Volgens mij is het géén AGM accu (of ik moet het helemaal mis hebben):
37110-3X100 M60 CMFL60L-DIN(12v) 60Ah 20HR RC 92min CCA 550A

Er staat ook bij: cautious of sulfuric acid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW6DExFxyVmBF7k3D3MR4gKmHAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VoB6E7DweFxY2NIWAcivhX0i.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 13-01-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemL
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-03-2023
Hoi, verwacht mijn HI5 Connect+ Digital teal ergens einde voorjaar / begin zomer (september besteld) en zit ondertussen een tijdje mee te lezen op dit forum. Nog geen praktijkervaring dus maar vanuit wat ik in de showroom gezien heb wel een idee wat ik verwacht te gaan missen:
—> De opbergruimte met deksel in de middenconsole die wfveen ook mist (11januari).
Is daar iets moois voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:00
Ondertussen is de basis I5 duurder dan de basis model Y... rare evolutie...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:46
Een ophanghaak om het oplaadsnoer niet op de grond te laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
kretek1305 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:19:
Ondertussen is de basis I5 duurder dan de basis model Y... rare evolutie...
Mwoa. Valt wel mee. Tesla verkopen zijn zwaar onder de verwachting, aandeel is gekelderd. Musk heeft z’n halve vermogen gestopt in een schreeuwplein voor populisten en sneuneuzen dat nog nooit zwarte cijfers heeft gedraaid.

Dit is niks anders dan een simpele marketingtechniek om verkoopcijfers te boosten, maar als straks de kwartaalcijfers gepresenteerd worden ben ik benieuwd naar de marge. Uiteindelijk gaat het erom dat je als bedrijf duurzaam groeit, zeker als je nieuwe sectoren aanboort. Voor Hyundai is het belangrijk dat de vraag nog steeds (veel) hoger is dan het aanbod. Zodra dat niet meer het geval is zullen ze vanzelf ook in prijs omlaag gaan. Maar ik betwijfel of dat gaat gebeuren omdat Tesla dit ook niet lang vol kan houden. En dat denken investeerders ook, want het aandeel Tesla sloot vandaag lager dan gisteren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-07 11:47
RobbieB schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 23:09:
[...]

Mwoa. Valt wel mee. Tesla verkopen zijn zwaar onder de verwachting, aandeel is gekelderd. Musk heeft z’n halve vermogen gestopt in een schreeuwplein voor populisten en sneuneuzen dat nog nooit zwarte cijfers heeft gedraaid.

Dit is niks anders dan een simpele marketingtechniek om verkoopcijfers te boosten, maar als straks de kwartaalcijfers gepresenteerd worden ben ik benieuwd naar de marge. Uiteindelijk gaat het erom dat je als bedrijf duurzaam groeit, zeker als je nieuwe sectoren aanboort. Voor Hyundai is het belangrijk dat de vraag nog steeds (veel) hoger is dan het aanbod. Zodra dat niet meer het geval is zullen ze vanzelf ook in prijs omlaag gaan. Maar ik betwijfel of dat gaat gebeuren omdat Tesla dit ook niet lang vol kan houden. En dat denken investeerders ook, want het aandeel Tesla sloot vandaag lager dan gisteren…
Jou verhaal staat nog los van de realitiet van de huidige prijzen tussen de 5 en MY als je nog moet of kan kiezen prijs technisch.....

Keuzes keuzes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
ThijsR schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:08:
[...]
Iets voor op dat magneetbordje links. Bijvoorbeeld een houder voor (zonne)bril of houder voor laadpassen. Weet dat die dingen ook op amazon el alibaba bestaan maar probeer daar zo weinig mogelijk te bestellen en is veelal plastic fantastic.. en dat zit al genoeg in de Connect.
ik weet niet zeker of dat magneetbord nu een ideale plaats is voor de laadpassen en/of pinpas.....

en iets uit een 3D printer is toch ook kunststof ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 16:15
edvanleeuwen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Een ophanghaak om het oplaadsnoer niet op de grond te laten liggen.
Die bestaat al....
https://www.bol.com/nl/nl...62381553-9200000132725227

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wim1955
De meer gelouterde IONIQ 5 rijder zal het wel weten, maar ik hield er niet van om bij bijv verkeerslichten mijn voet op de rem te houden.....zoals bij elke automaat gaat hij dan kruipen.. (waarom dan ook bij een EV blijft een raadsel, makkelijk zat om een elektromotor softwarematig" te blokkeren)
Het knopje "autohold" helemaal links bracht wel iets uitkomst, alleen branden alleen de achterremlichten dan ook nog, ondanks dat je voet van het rempedaal af is...... 's nachts ook erg hinderlijk voor de inzittenden van het achterliggende voertuig die makkelijk verblind worden. Vergeet niet om de functie "autohold" te deactiveren bij thuiskomst, en bij te verwachten nachtvorst....de kans is aanwezig dat je achterremblokken vastvriezen aan de schijven, want dat is wat autohold doet: de achterblokken tegen de schijf drukken.

Ik las ergens een goede hint:
In rijmodus D en alle recuperatiemodi (behalve i-Pedal), is het trekken van de linker paddle gedurende 2 seconden bij stilstand (bijv. bij verkeerslichten of slagbomen) vergelijkbaar met autohold. Je kunt dan je voet van de rem halen en de Ioniq 5 zal niet gaan kruipen, ook al staat autohold uit. Het remlicht gaat dan ook uit en de inzittenden van het achterliggende voertuig worden niet verblind. Voor mij de ideale oplossing.

[ Voor 11% gewijzigd door wim1955 op 14-01-2023 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
wim1955 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:11:
De meer gelouterde IONIQ 5 rijder zal het wel weten, maar ik hield er niet van om bij bijv verkeerslichten mijn voet op de rem te houden.....zoals bij elke automaat gaat hij dan kruipen.. (waarom dan ook bij een EV blijft een raadsel, makkelijk zat om een elektromotor softwarematig" te blokkeren)
Het knopje "autohold" helemaal links bracht wel iets uitkomst, alleen branden alleen de achterremlichten dan ook nog, ondanks dat je voet van het rempedaal af is...... 's nachts ook erg hinderlijk voor de inzittenden van het achterliggende voertuig die makkelijk verblind worden. Vergeet niet om de functie "autohold" te deactiveren bij thuiskomst, en bij te verwachten nachtvorst....de kans is aanwezig dat je achterremblokken vastvriezen aan de schijven, want dat is wat autohold doet: de achterblokken tegen de schijf drukken.

Ik las ergens een goede hint:
In rijmodus D en alle recuperatiemodi (behalve i-Pedal), is het trekken van de linker paddle gedurende 2 seconden bij stilstand (bijv. bij verkeerslichten of slagbomen) vergelijkbaar met autohold. Je kunt dan je voet van de rem halen en de Ioniq 5 zal niet gaan kruipen, ook al staat autohold uit. Het remlicht gaat dan ook uit en de inzittenden van het achterliggende voertuig worden niet verblind. Voor mij de ideale oplossing.
in i-pedal modus staat de auto gewoon stil bij een stoplicht zonder voet op de rem, ik rem eigenlijk zelden, doe alles met de flipper tot en met stilstand met i-pedal. Ik gebruik nooit autohold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:40
Ik zat me nog twee dingen af te vragen. Er zou toch ooit een update komen waarin er net als in een Tesla automatisch snelladers worden toegevoegd aan een rit waarbij laden benodigd is. Gaat deze update ooit nog komen?
En was er nu wel of geen optie om android auto op fullscreen te laten zien? Ik kan de optie nergens vinden in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 00:45

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

ezi70 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:29:
[...]

in i-pedal modus staat de auto gewoon stil bij een stoplicht zonder voet op de rem,
Dat dus.

Los daarvan ontgaat mij de hele discussie over een brandend remlicht bij een stoplicht. Dat heb je sowieso bij elk stoplicht waar de weg niet waterpas is - daar staat iedereen met zijn voet op de rem te wachten. Sinds we stoplichten kregen en massa mobiliteit zijn intrede deed ergens rond 1950.

Dus waarom het nu met een EV ineens een probleem is voor een select gezelschap is mij een raadsel. Net als dat verhaal bij welk recup level de remlampen aangaan. Het is een communicatie vorm met de achterliggers: let op ik vertraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 08:39
Tijdens het stoplicht snap ik inderdaad ook niet heel erg, dat is al zo met elke auto sinds mensenheugenis. Alleen is de I5 te snel met het remlicht tonen in overige situaties. Als je op de cruisecontrol een heuvel af aan het rijden bent dan brand het remlicht de hele tijd terwijl je toch echt niet aan het vertragen bent. Ik neem aan dat je het ook niet fijn vindt als er iemand voor je op een lege provinciale weg ineens met een remlicht aan rijd omdat de weg iets afloopt.

Ik vind het persoonlijk altijd erg verwarrend als er op compleet onnodige en onzinnige momenten remlichten branden want dat maakt het nou niet echt duidelijk wat iemand aan het doen is. Meestal is dat het teken dat ze te druk zijn met een telefoon en ik er liever langs ben.

Edit: hetzelfde heb ik soms met de adaptieve CC, die ik verder echt geweldig vind. Dan rij je in de bebouwde kom en dan is er een middenberm met wat hogere struiken waar je omheen moet rijden met een flauwe bocht naar rechts en daarna naar links. Al 2 keer gehad dat de I5 dacht dat ik ergens tegenaan ging rijden en ineens uit het niets vol op de rem trapte zonder dat er iemand voor me reed en degene erachter bijna achterop knalde. Niet leuk als je ineens groot licht en getoeter achter je hoort omdat je compleet onnodig bijna een ongeval veroorzaakt omdat de auto de weg niet goed kan lezen. Zelfde met auto's langs de weg die net niet mooi geparkeerd staan en 20cm op de rijbaan utsteken dan wil de I5 ook soms ineens een noodstop maken zonder enige goede reden. Dit alles bewijst toch wel dat die hulpsystemen nog lang niet volwassen zijn.

Om nog maar te zwijgen over het gedrag op de snelweg als er iemand ineens tussen schiet en je normaal je gas loslaat en hem uit laat rollen maar er nu ineens automatisch vol op de rem wordt getrapt. Dat soort gedrag is nummer 1 op de snelweg voor het veroorzaken van files en ongevallen.

[ Voor 44% gewijzigd door Rugby82 op 14-01-2023 16:50 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

GG85

.......

[...]

Sorry maar ik snap t probleem niet zo? Wees blij dat je met regelmaat updates krijgt en wat is 40GB met de snelheden van tegenwoordig? Op een stickje en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
slvans schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:33:
Ik zat me nog twee dingen af te vragen. Er zou toch ooit een update komen waarin er net als in een Tesla automatisch snelladers worden toegevoegd aan een rit waarbij laden benodigd is. Gaat deze update ooit nog komen?
En was er nu wel of geen optie om android auto op fullscreen te laten zien? Ik kan de optie nergens vinden in de instellingen.
Instelling laden alleen HPC. En evt voorkeur instellen van provider
Dan werk t gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schroefdop
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2024
Hey iedereen, ik heb een vraag rondom mijn ioniq 5. Het is de connect+ versie met de automatische handgrepen.

Tot voor kort is er namelijk 1 handgreep (llinks achter) welke niet meer automatisch sluit wanneer de auto op slot gaat. Wanneer het slot erop gaat wanneer we rijden gaat de handgreep niet dicht, maar ook niet wanneer ik parkeer en de auto op slot doe... Ik kan hem zelf nog wel gewoon induwen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen en wellicht een oplossing hebben? Het is overduidelijk een first-world problem, maar het is stiekem wel een beetje irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 19:31
Bodioniq5 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:02:
[...]

Instelling laden alleen HPC. En evt voorkeur instellen van provider
Dan werk t gewoon
Hier wordt bedoeld als je een lange(re) reis maakt hij automatisch de laadstops berekent (a la ABRP).
Is inderdaad ooit aangekondigd volgens mij...
Rugby82 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:29:

Edit: hetzelfde heb ik soms met de adaptieve CC, die ik verder echt geweldig vind. Dan rij je in de bebouwde kom en dan is er een middenberm met wat hogere struiken waar je omheen moet rijden met een flauwe bocht naar rechts en daarna naar links. Al 2 keer gehad dat de I5 dacht dat ik ergens tegenaan ging rijden en ineens uit het niets vol op de rem trapte zonder dat er iemand voor me reed en degene erachter bijna achterop knalde. Niet leuk als je ineens groot licht en getoeter achter je hoort omdat je compleet onnodig bijna een ongeval veroorzaakt omdat de auto de weg niet goed kan lezen. Zelfde met auto's langs de weg die net niet mooi geparkeerd staan en 20cm op de rijbaan utsteken dan wil de I5 ook soms ineens een noodstop maken zonder enige goede reden. Dit alles bewijst toch wel dat die hulpsystemen nog lang niet volwassen zijn.

Om nog maar te zwijgen over het gedrag op de snelweg als er iemand ineens tussen schiet en je normaal je gas loslaat en hem uit laat rollen maar er nu ineens automatisch vol op de rem wordt getrapt. Dat soort gedrag is nummer 1 op de snelweg voor het veroorzaken van files en ongevallen.
Die flauwe bochten in de bebouwde kom zijn ook bedoeld om snelheid eruit te halen... Dus werkt dus goed O-) . En als er dan iemand op je knalt, is die wel heel erg aan het bumperkleven.
Met geparkeerde auto's heb ik nog geen problemen gehad.
Snelweg herken ik wel, daar kan de Ioniq5 niet altijd goed omgaan met auto's die er tussenschieten of als je achter een auto die je net ingehaald heeft naar links gaat...

[ Voor 69% gewijzigd door amw82 op 14-01-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Die flauwe bochten in de bebouwde kom zijn ook bedoeld om snelheid eruit te halen... Dus werkt dus goed O-) . En als er dan iemand op je knalt, is die wel heel erg aan het bumperkleven.
Snelweg herken ik wel, daar kan de Ioniq5 niet altijd goed omgaan met auto's die er tussenschieten of als je achter een auto die je net ingehaald heeft naar links gaat...
Juist de situatie waar ik tegen dit probleem aan ben gelopen was dit niet het geval en kon de weg niet anders gezien de situatie. Dan is een bijna noodstop niet handig. Ik snap wat je bedoelt en in die gevallen dien je af te remmen en dat doe ik dan ook maar dat was hier niet aan de orde.

Veelal merk ik zelf dat bij de krappe stukken waar het wel de bedoeling is om de snelheid er uit te halen de botswaarschuwing niet werkt terwijl dat daar juist wel zo zou moeten zijn. Niet altijd even consistent maar ik heb de algoritmes na 12,5K nu heel goed door en kan er op anticiperen waardoor het me eigenlijk niet meer overkomt. Alleen bij auto's die 100m voor je afslaan binnen de bebouwde kom en ineens toch even wat langzamer gaan wil deze nog wel eens onnodig vroeg al vol op de rem gaan staan. Als een auto dan ook nog maar 20cm op je weghelft staat gaat het systeem al heel hard af en dat is vaak wel heel abrupt en onnodig.

Je merkt het ook meesturen in lange bochten op provinciale wegen dat de auto niet verder dan 10m voor zich uit aan het kijken is en soms van een lange flauwe bocht zo ongeveer 4 harde hoeken maakt. Het is een leuk begin naar autonoom rijden maar ik had toch echt meer intelligentie verwacht.

[ Voor 39% gewijzigd door Rugby82 op 14-01-2023 19:26 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
amw82 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:29:
[...]

Hier wordt bedoeld als je een lange(re) reis maakt hij automatisch de laadstops berekent (a la ABRP).

Meerdere malen lange reis gemaakt
Gewoon eindbestemming ingeven en dan kun je reisplan maken. Slechts 2 laadstops vooruit
te plannen maar dat schuift telkens op. Heb ABRP echt niet nodig (wel gespiekt…)

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 19:31
Nog steeds, dat wordt niet bedoeld. Dat dit kan weet ik, maar dat noem ik niet het plannen van een reis, dat is het opzoeken van volgende tussenpunt.
Ik red me prima met ABRP en deze tussenoplossing, maar het zou een mooie aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
de meester01 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Los daarvan ontgaat mij de hele discussie over een brandend remlicht bij een stoplicht. Dat heb je sowieso bij elk stoplicht waar de weg niet waterpas is - daar staat iedereen met zijn voet op de rem te wachten. Sinds we stoplichten kregen en massa mobiliteit zijn intrede deed ergens rond 1950.
Ik zelf vind het knap irritant als er voor me bij verkeerslichten die felle remlampen branden, zeker bij donker. Daarom is het een stukje sociaal bezig zijn om er zelf voor te zorgen dat mijn remlichten niet banden. En op mijn beschreven manier branden ze ook niet. En 99 van de 100 gevallen sta je gewoon redelijk vlak voor verkeerslichten in Nederland....we wonen niet in Oostenrijk oid. Je drukt dan wel je remblokken tegen de schijf, en misschien speelt het niet zo bij een EV, maar bij een brandstofmotor is het gewoon een feit dat remmen veel vaker vervangen moet worden bij een automaat, dan bij een gelijksoortige auto met handbak. Komt doordat de blokken de warmte opneemt van de schijf, de schijf plaatselijk tempverschil hebben, en de blokken onnodig flink opwarmen, soms dan zelf verglazen.
Ik krijg ook kramp in mijn voet bij het lang indrukken van de rem, zal aan mijn leeftijd liggen dat ik ook hieraan denk....en aan het constant branden van de remlichten irriteert mij ook....dus opgelost nu!
de meester01 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Dus waarom het nu met een EV ineens een probleem is voor een select gezelschap is mij een raadsel. Net als dat verhaal bij welk recup level de remlampen aangaan. Het is een communicatie vorm met de achterliggers: let op ik vertraag :+
Dit is helaas wel de grootste bullshit...Ik was 3 weken terug met vakantie in Duitsland, bij Cochem. Vanaf ons vakantiehuisje was de weg ruim 6-7 km vrij steil naar beneden met vrij veel haarspeldbochten met 12 - 16% naar Cochem. Ik heb de voetrem niet aangeraakt, gas ook los, recup op 3 en de I5 ging de hele weg naar beneden en versnelde zelfs iets van 32 naar 38 km/h . Het was donker, en de remlichten zijn het hele stuk niet uit geweest.....hoezo vertragen ?????? erg hinderlijk voor het achteropkomend verkeer.

Verder die i-pedal mode? Dat is de iets wat ik nooit gebruik, in het begin een paar dagen, maar is waardeloos en compleet onzinnig, dat heeft iemand bedacht op zijn eerste werkdag na carnaval, denk ik.....een klote modus. Gewoon op 2 of 3 zetten, dan kan je eea prima regelen.....een stukje voor het rode licht gas los...de auto remt dan zachtjes af, het laatste beetje echt remmen tegen dat gekruip en je staat prima gedoseerd stil. Gisteren een 100 km gereden alleen binnendoor na 5 dagen stilstaand: voor- en achterremschijfen iets vliegroest, bij thuiskomst alleen voorrem roest weg, achter nog aanwezig.

[ Voor 8% gewijzigd door wim1955 op 15-01-2023 01:05 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 00:45

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

wim1955 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:01:
[...]

Ik zelf vind het knap irritant als er voor me bij verkeerslichten die felle remlampen branden, zeker bij donker. Daarom is het een stukje sociaal bezig zijn om er zelf voor te zorgen dat mijn remlichten niet banden. En op mijn beschreven manier branden ze ook niet. En 99 van de 100 gevallen sta je gewoon redelijk vlak voor verkeerslichten in Nederland....we wonen niet in Oostenrijk oid. Je drukt dan wel je remblokken tegen de schijf, en misschien speelt het niet zo bij een EV, maar bij een brandstofmotor is het gewoon een feit dat remmen veel vaker vervangen moet worden bij een automaat, dan bij een gelijksoortige auto met handbak. Komt doordat de blokken de warmte opneemt van de schijf, de schijf plaatselijk tempverschil hebben, en de blokken onnodig flink opwarmen, soms dan zelf verglazen.
Ik krijg ook kramp in mijn voet bij het lang indrukken van de rem, zal aan mijn leeftijd liggen dat ik ook hieraan denk....en aan het constant branden van de remlichten irriteert mij ook....dus opgelost nu!

[...]

Dit is helaas wel de grootste bullshit...Ik was 3 weken terug met vakantie in Duitsland, bij Cochem. Vanaf ons vakantiehuisje was de weg ruim 6-7 km vrij steil naar beneden met vrij veel haarspeldbochten met 12 - 16% naar Cochem. Ik heb de voetrem niet aangeraakt, gas ook los, recup op 3 en de I5 ging de hele weg naar beneden en versnelde zelfs iets van 32 naar 38 km/h . Het was donker, en de remlichten zijn het hele stuk niet uit geweest.....hoezo vertragen ?????? erg hinderlijk voor het achteropkomend verkeer.

Verder die i-pedal mode? Dat is de iets wat ik nooit gebruik, in het begin een paar dagen, maar is waardeloos en compleet onzinnig, dat heeft iemand bedacht op zijn eerste werkdag na carnaval, denk ik.....een klote modus. Gewoon op 2 of 3 zetten, dan kan je eea prima regelen.....een stukje voor het rode licht gas los...de auto remt dan zachtjes af, het laatste beetje echt remmen tegen dat gekruip en je staat prima gedoseerd stil. Gisteren een 100 km gereden alleen binnendoor na 5 dagen stilstaand: voor- en achterremschijfen iets vliegroest, bij thuiskomst alleen voorrem roest weg, achter nog aanwezig.
Ik kan hier niet zoveel mee nog afgezien van termen als b#llshit. Eerst is Nederland plat en vervolgens gebruik je een voorbeeld over een bergrit. Het komt allemaal wat onsamenhangend over.

Ik rij altijd met i-pedal maar dat zal wel aan mijn leeftijd of het feit dat ik er wel mee om kan gaan liggen :+

Wind je niet zo op man, ik vraag me af hoe je de afgelopen 30 jaar hebt overleefd met al die remlampen in het verkeer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:40
[...]

[...]
Ik bedoelde inderdaad een automatische laadstop. Ik vind het echt bizar dat dat nog steeds niets werkt. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]

Dat kon mijn Model S in 2014 al, een route via Superchargers berekenen inclusief de benodige laadtijd. Vrij bizar dat dat anno 2023 nog niet nagedaan kan worden.
Petertje750 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 11:12:
[...]
Jou verhaal staat nog los van de realiteit van de huidige prijzen tussen de 5 en MY als je nog moet of kan kiezen prijs technisch.....

Keuzes keuzes 8)7
Ik heb toch wel even bij de leasemaatschappij geinformeerd of ik nog zou kunnen wijzigen. Niet dat ik nu zo’n enorme fan ben van het moderne Tesla en z’n dwaze CEO die ronduit een gevaar voor de samenleving is, maar ruimte, range en snelheid + het SC netwerk van de MY LR spreken me wel aan als die netto per maand meer dan 20% goedkoper is dan de door mij bestelde I5. In ieder geval een overweging waard.

Maar ik kon er toch niet meer onderuit, blijkbaar mogen zakelijk alle prijsverhogingen worden doorberekend en kan je er alleen vanaf als je 15% boete aftikt. Wat op zichzelf ook wel bizar is, blijkbaar kan de fabrikant elke auto na bestelling zonder restricties duurder maken en dan heb je als zakelijke klant twee opties: betalen or betalen 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Daniel op 15-01-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 23:10
Nou.. Het heeft alleen nut als je navi je naar een goede laadstop leidt. Dus ook rekening houden met snelheid van de paal, beschikbaarheid enz.

Dat soort kenmerken moeten in een database en dan ermee rekenen.

Als zoals bij Tesla die data veel overzichtelijker is, én al van jou, ben je sneller klaar.

En waarsch heeft Hyundai eerst prio gegeven aan preconditioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Stefangrp schreef op zondag 15 januari 2023 @ 08:45:
Nou.. Het heeft alleen nut als je navi je naar een goede laadstop leidt. Dus ook rekening houden met snelheid van de paal, beschikbaarheid enz.

Dat soort kenmerken moeten in een database en dan ermee rekenen.

Als zoals bij Tesla die data veel overzichtelijker is, én al van jou, ben je sneller klaar.

En waarsch heeft Hyundai eerst prio gegeven aan preconditioning.
Ja fair enough…vergt een stuk meer centrale intelligentie. Plus dat toen ik Tesla reed de eigen Superchargers de enige bestaande snelladers waren, 3rd party netwerken als Fastned en Ionity bestonden niet of nauwelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
wim1955 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:01:
[...]

[...]

Grappig, ik vind de I-pedal mode juist heel prettig en gebruik hem eigenlijk altijd, zelfs voor even een kort ritje naar de supermarkt. Gebruik daardoor het rempedaal bijna nooit meer tenzij ik onverwacht hard moet remmen. Heb vrij snel leren “spelen” met het gaspedaal om niet irritant te zijn voor de achterliggers bij het naderen van een kruising en toch op tijd stil te komen staan bij diezelfde kruising als dat moet. Zelfs mijn 18 jarige dochter die net een half jaar haar rijbewijs heeft, vindt het lekker relaxed om zo te rijden. Kwestie van persoonlijke voorkeur, niks is fout in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Die i-Pedal modus vond ik aan het begin ook heel irritant en kon er niet aan wennen. Na 8K ben ik hem weer gaan gebruiken en nu is het mijn standaard modus. Het rempedaal hoef je dan heel weinig te gebruiken en dat is wel lekker lui. Was voor mij een kwestie van wennen aan EV.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Ik heb in 1,5 jaar alle rijmodi uitgeprobeerd, afgezet tegen comfort en rijbereik. Ben blijven hangen op Auto-modus als het beste compromis voor mij. Het duurt even (dagen) voordat Auto-modus bij de les is, maar nu remt de auto net zo krachtig als in i-Pedal, maar dan interactief met voorliggers. De linkerflipper doet de rest.
Mijn rijbereik behoort tot het hoogste van wat ik hier voorbij zie komen: nu in de 'winter' 420 km en vorige zomer tot bijna 500 km. Toegegeven, ik ben het braafste jongetje op de weg, overal snelheidslimiet plus 3%.
Ik besef dat ik geen zakelijke rijder ben, maar de auto particulier rijd met 15.000 km in 1,5 jaar, dat zal een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
MicheldeGoey schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:27:
Ik heb in 1,5 jaar alle rijmodi uitgeprobeerd, afgezet tegen comfort en rijbereik. Ben blijven hangen op Auto-modus als het beste compromis voor mij. Het duurt even (dagen) voordat Auto-modus bij de les is, maar nu remt de auto net zo krachtig als in i-Pedal, maar dan interactief met voorliggers. De linkerflipper doet de rest.
Mijn rijbereik behoort tot het hoogste van wat ik hier voorbij zie komen: nu in de 'winter' 420 km en vorige zomer tot bijna 500 km. Toegegeven, ik ben het braafste jongetje op de weg, overal snelheidslimiet plus 3%.
Ik besef dat ik geen zakelijke rijder ben, maar de auto particulier rijd met 15.000 km in 1,5 jaar, dat zal een groot verschil maken.
Nice! 20 inch? Winter en zomerbanden? Merk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@spidertje
Standaard P45 specs, dus 20" Michelin zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:46
Ik denk niet dat er nog veel is wat nog niet bestaat en geprint is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
mdeiman schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:28:
Al tijden heeft mijn CarPlay problemen met een trage Waze en Google Maps. Loopt achter, kan het niet bijhouden en uiteindelijk een crash. Zwart scherm. Apple Kaarten gaat goed....

Ik had gehoopt met de nieuwste iOS opgelost, maar helaas.

Heeft iemand nog een oplossing? Bedraad of niet bedraad maakt niet uit.
Is dit inmiddels opgelost bij jou? Ik heb hetzelfde probleem. Carplay valt steeds na ongeveer 10 min. uit. Ongeacht welke app ik gebruik. Ook zonder gebruik van een app trouwens. Telefoon blijft opladen maar melding 'telefoon verbinden via usb' verschijnt in beeld. Gebruik iphone 13 op IOS 16 en originele kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:41
Bekend issue, de kabel (intern) van de usb poort van de auto is defect. Poort laten vervangen door de dealer
, uurtje werk

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
rvdgaag schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:09:
Bekend issue, de kabel (intern) van de usb poort van de auto is defect. Poort laten vervangen door de deur, uurtje werk
Oké dank. Jammer, maar dan ga ik een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

ThijsR schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Is dit inmiddels opgelost bij jou? Ik heb hetzelfde probleem. Carplay valt steeds na ongeveer 10 min. uit. Ongeacht welke app ik gebruik. Ook zonder gebruik van een app trouwens. Telefoon blijft opladen maar melding 'telefoon verbinden via usb' verschijnt in beeld. Gebruik iphone 13 op IOS 16 en originele kabels.
Bij mij is het (toch) zo als ik CarPlay via de kabel gebruik er geen enkel probleem is. Heerlijk. Ik wil toch echt niet zonder CarPlay.

Via Ottocast wireless wel helaas. Was in den beginne dikke prima.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@mdeiman
Heb mijn Ottocast ook afgedankt, te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
ThijsR schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:46:
[...]

Probleem was hier met AndroidAuto een tijd weg maar is nu een week weer terug. Eerst klapte deze er elke 10min uit nu is het 1 keer de kabel er opnieuw in en dan blijft deze het doen. Heel vreemd en irritant want als de boel kapot was zou het elke keer moeten gebeuren.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-07 18:18
de meester01 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 05:02:
[...]

Ik kan hier niet zoveel mee nog afgezien van termen als b#llshit. Eerst is Nederland plat en vervolgens gebruik je een voorbeeld over een bergrit. Het komt allemaal wat onsamenhangend over.

Ik rij altijd met i-pedal maar dat zal wel aan mijn leeftijd of het feit dat ik er wel mee om kan gaan liggen :+

Wind je niet zo op man, ik vraag me af hoe je de afgelopen 30 jaar hebt overleefd met al die remlampen in het verkeer 8)
dat iets al 30 jaar zo is wil niet zeggen dat iets niet verbeterd kan worden; we hebben 100 jaar met een brandstof motor gereden (hebben we overleefd) maar nu rij je ook een EV, dus een beetje gek argument in mijn ogen.

de remlichten van 30 jaar geleden (en 10 jaar geleden overigens ook nog wel) waren natuurlijk wel en tikkie minder fel dan de led remlichten van nu. dus idd als je stilstaat nu stilstaat en er schijnen (op ooghoogte en onnodig) continu remlichten voor je, dan wordt ik daar ook niet erg blij van. en het afdaling verhaal herken ik ook en dat is dus valse cummunicatie naar je medeweggebruikers; "ik vertraag, oh nee toch niet, maar mijn lampen branden wel", dus ja ik vind dat ook vrij onlogisch aangezien dit vrij makkelijk softwarematig in te stellen zou zijn. vroeger remde je dan op de motor en brande de rem lichten ook niet...
vergeet niet dat er een heleboel mensen (en ook rijhulpsystemen) nogal zenuwachtig worden van remlichten en vervolgens ongepaste reacties hebben.

dus, heb ik er last van? zelf niet echt, had het beter gekund? ja zeker, dat was rustiger in het verkeer geweest

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
ThijsR schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Oké dank. Jammer, maar dan ga ik een afspraak maken.
Ik denk niet dat dat het is. Als de internals kapot zijn werkt het gewoon niet. Ook niet een beetje.

Ik heb dat namelijk gehad toen ik nog een Galaxy had, en dan werkt AA niet, maar ook de USB-update bijvoorbeeld niet.

Het probleem ligt waarschijnlijk in de combinatie met de iPhone 13. Sinds ik die heb werkt het namelijk precies zoals jij beschrijft. Het vervangen van onderdelen gaat je daar niet mee helpen. Ik ben gestopt met CarPlay en gebruikt gewoon de ingebouwde navi en Bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 09:08
Vielleicht schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Ik denk niet dat dat het is. Als de internals kapot zijn werkt het gewoon niet. Ook niet een beetje.

Ik heb dat namelijk gehad toen ik nog een Galaxy had, en dan werkt AA niet, maar ook de USB-update bijvoorbeeld niet.

Het probleem ligt waarschijnlijk in de combinatie met de iPhone 13. Sinds ik die heb werkt het namelijk precies zoals jij beschrijft. Het vervangen van onderdelen gaat je daar niet mee helpen. Ik ben gestopt met CarPlay en gebruikt gewoon de ingebouwde navi en Bluetooth...
met mijn iPhone13 mini heb ik nog nooit problemen gehad (slordige 15k met CarPlay gereden) met CarPlay in onze ioniq5, dus sec aan een iPhone13 zal het ook niet liggen. Ander kabeltje proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ik heb de LFA update ondertussen een paar weken. Volgens de garage ging het enkel om wat tape plakken op de stuurkolom. Een sensor zou wat te veel bereik hebben en de aangebrachte tape corrigeert dat.

De auto zwalpt wat minder, maar helemaal weg is het probleem toch niet bij mij. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:27

-CJ

Not remastered

Hoe lang zijn ze trouwens bezig met die LFA-update? Ik heb een afspraak van 1,5 uur voor preconditioneringsupdate en de LFA-update.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
-CJ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:56:
Hoe lang zijn ze trouwens bezig met die LFA-update? Ik heb een afspraak van 1,5 uur voor preconditioneringsupdate en de LFA-update.
Ik heb er een 2 uur gezeten voor preconditioning, LFA en klein onderhoud. Dat zal dus wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben aan het kijken voor een opvolger van mijn Ioniq 28kWh. Nummer 1 op de lijst is een Ioniq 6, maar aangezien daar nog niemand ervaring mee heeft vraag ik hier. Ik ben aan het tubben tussen de Style (goedkoopste) uitvoering en 1 uitvoering duurder. Die duurdere heeft oa. als extra HDA2, maar ik vind de LKAS op mijn huidige Ioniq redelijk onbruikbaar. Van de duurdere versie wil ik eigenlijk alleen de stoelverwarming en IFS grootlicht assistent. Dus als de HDA2 een echt toegevoegde waarde heeft, wan wordt die duurdere variant misschien een optie, voor nu neig ik naar de goedkope variant (met 77kWh accu).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:31
zonoskar schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:04:
Ik ben aan het kijken voor een opvolger van mijn Ioniq 28kWh. Nummer 1 op de lijst is een Ioniq 6, maar aangezien daar nog niemand ervaring mee heeft vraag ik hier. Ik ben aan het tubben tussen de Style (goedkoopste) uitvoering en 1 uitvoering duurder. Die duurdere heeft oa. als extra HDA2, maar ik vind de LKAS op mijn huidige Ioniq redelijk onbruikbaar. Van de duurdere versie wil ik eigenlijk alleen de stoelverwarming en IFS grootlicht assistent. Dus als de HDA2 een echt toegevoegde waarde heeft, wan wordt die duurdere variant misschien een optie, voor nu neig ik naar de goedkope variant (met 77kWh accu).
Zou proefrijden in een Ioniq 5 misschien iets zijn? die gebruikt hetzelfde systeem voor HDA2.
Dus zou je vergelijkbaar gedrag mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ik heb een Ioniq 5 met HDA1 (HDA2 kon niet geleverd worden ivm chip-tekorten). HDA2 voegt eigenlijk niets anders toe dan radars aan de zijkant. Daarmee kan verkeer aan de zijkant worden gedetecteerd en erop worden gereageerd. Dit helpt onder andere als je bv. een vrachtwagen inhaalt met de LKA aan door dat hij dan aan de linkerkant van je rijbaan gaat rijden om meer afstand tussen jou en de vrachtwagen te houden.

Dat is ook echt het enige dat ik er van mis. Maar omdat zelfs met LKA aan je het stuur nog redelijk kunt controleren is het niet echt een groot probleem.

Ik zou zeggen, ga eens proefrijden (evt. met een Ioniq 5 als je de 6 niet kan vinden in de juiste uitvoering, het platform is hetzelfde) en probeer het uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-07 09:39
Ik kom zelf van de 38kWh Ioniq en ben naar de Connect versie van de IONIQ 5 gegaan (dus 1 stapje hoger dan de Style) en ben er zo blij mee. De stoel en stuurverwarming gebruik ik bijna dagelijks momenteel en ook HDA2 vind ik erg fijn werken. Ik heb niet de problemen die veel anderen hier noemen qua zwabberen enzo en zeker met veel regen op wegen zonder ZOAB is het erg fijn om erbij te hebben, omdat het meer rust geeft tijdens het rijden.

Dus ik zou zeker voor de Connect tree gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bedankt voor de antwoorden. Een proefrit ga ik zeker maken, ik moet toch nog naar de dealer om te kijken of de standaard (blauwe) kleur van de 6 mooi is, anders wordt het een rode. Ik wil ook weten of de kleine accu een optie is, of dat deze een veel langere levertijd heeft. Hoe is dat bij de 5?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
Eerlijk gezegd, de grootlicht assistent vind ik op de 5 erg matig werken. Als ik hem al gebruik, merk ik dat regelmatig tegenliggers, die ik al gezien heb, al seinen voordat de “assistent” deze ziet en ik hem dus zelf maar uitschakel. Voor de rest zeer tevreden over de auto, maar op dit punt had ik er iets meer van verwacht. Stoelverwarming en ventilatie vind ik echt een toevoeging, zou niet meer zonder willen. Afgelopen zomer in Frankrijk geen plakbillen en -rug meer gehad, heerlijk. Heb zelf de Lounge versie.

[ Voor 7% gewijzigd door mh514452 op 16-01-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07 13:51
zonoskar schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:19:
Bedankt voor de antwoorden. Een proefrit ga ik zeker maken, ik moet toch nog naar de dealer om te kijken of de standaard (blauwe) kleur van de 6 mooi is, anders wordt het een rode. Ik wil ook weten of de kleine accu een optie is, of dat deze een veel langere levertijd heeft. Hoe is dat bij de 5?
Ik heb de standard range gekozen. Scheelt 100 kg en rijdt zuiniger, waardoor het verschil minder groot is. Mochten we ooit wegenbelasting gaan betalen scheelt het ook weer en in aanschaf ook. Vroeger reed ik op LPG met een ringtank en toen kwam ik ook niet veel verder. Daarentegen kan ik nu thuis "tanken". En met die enkele lange rit per jaar laad ik wel een keer (extra) onderweg. Dat gaat tegenwoordig makkelijker en sneller. Voordeel van de Long Range vind ik 1600 kg trekgewicht t.o.v. 750 kg, maar eigenlijk heb ik zelden meer dan 750 kg nodig. Het ligt er dus aan wat je ermee wilt doen en waar je waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
mh514452 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Eerlijk gezegd, de grootlicht assistent vind ik op de 5 erg matig werken. Als ik hem al gebruik, merk ik dat regelmatig tegenliggers, die ik al gezien heb, al seinen voordat de “assistent” deze ziet en ik hem dus zelf maar uitschakel. Voor de rest zeer tevreden over de auto, maar op dit punt had ik er iets meer van verwacht. Stoelverwarming en ventilatie vind ik echt een toevoeging, zou niet meer zonder willen. Afgelopen zomer in Frankrijk geen plakbillen en -rug meer gehad, heerlijk. Heb zelf de Lounge versie.
Ventilatie is hier alleen niet aan de orde, aangezien deze alleen op de Lounge zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spidertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
Eboeker schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:33:
[...]

met mijn iPhone13 mini heb ik nog nooit problemen gehad (slordige 15k met CarPlay gereden) met CarPlay in onze ioniq5, dus sec aan een iPhone13 zal het ook niet liggen. Ander kabeltje proberen?
Dank je wel voor de tip. Heb het naast de 13 ook met iphone 7 en een Samsung getest én met 3 originele Apple/Sanmsung kabels en hetzelfde probleem. Vanmorgen hield hij het 30 min. vol dat is een record. De 31e gaat auto voor diagnose en naar de dealer. Hopelijk komt daat wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Vielleicht schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:19:
Dom vraagje, maar waarom zie ik de AC-laders op mijn navigatiescherm niet meer? In de filters van de routegeleiding staat deze wel aan, en ik nergens vinden hoe ik deze weer op de kaart kan laten tonen... Anyone?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij worden die alleen getoond bij een bepaald zoom level, dus misschien inzoomen O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rugby82
Grootste toevoeging van de duurdere variant (vanaf de Connect+) vind ik zelf de HUD. Ik zou niet meer zonder willen want het rijd zoveel fijner als je niet steeds naar je dashboard hoeft te kijken. Dat was echt een eye-opener.

Daarnaast heb ik in bijna al mijn auto's van de afgelopen 15 jaar stoelverwarming gehad en vond ik het op allemaal waardeloos. Alleen nu in de I5 zou ik niet meer zonder kunnen en werkt deze tenminste goed en geen plakbillen. Echt een verademing. Daarnaast is de stuurwielverwarming ook echt een hele fijne toevoeging. Wat mij betreft de meerprijs meer dan waard.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcornet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik zou helaas mijn ioniq 5 moeten verkopen wegens de financiering die niet meer te betalen is, enig idee hoe je zoiets doet? *knip* Iemand een richtprijs? Thx :)

[ Voor 35% gewijzigd door Standeman op 18-01-2023 09:18 . Reden: V&A is niet toegestaan op het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:31
tomcornet schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:27:
Ik zou helaas mijn ioniq 5 moeten verkopen wegens de financiering die niet meer te betalen is, enig idee hoe je zoiets doet? *knip* Iemand een richtprijs? Thx :)
Waarschijnlijk naar een dealer. En waarschijnlijk op dit moment kan je hem als praktisch nieuw verkopen.
De vraag is zoveel groter dan het aanbod. is mijn vermoeden.

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 18-01-2023 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanKr
  • Laatst online: 11-07 23:36
ThijsR schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:43:
[...]

Dank je wel voor de tip. Heb het naast de 13 ook met iphone 7 en een Samsung getest én met 3 originele Apple/Sanmsung kabels en hetzelfde probleem. Vanmorgen hield hij het 30 min. vol dat is een record. De 31e gaat auto voor diagnose en naar de dealer. Hopelijk komt daat wat uit.
Op wereldwijde fora wordt een andere oorzaak benoemd dan een kabeltje tussen je telefoon en de USB aansluiting: dat het gaat om het kabeltje achter de USB-aansluiting. En meest waarschijnlijk is nog dat er niets vervangen hoeft te worden, maar dat wat contactspray wellicht al voldoende is. Sommigen houden het er zelfs op dat alleen beter aandrukken al genoeg is. Een handleiding wat de bedoeling is staat hier: https://www.ioniqforum.co...y-android-usb-port.44048/
Die gaat in 1e instantie over vervanging, verderop kun je lezen dat dit waarschijnlijk geeneens nodig is.

Er is ook een filmpje, weliswaar van een EV6 maar maakt het ook duidelijk:
https://www.youtube.com/w...NhwMnM&ab_channel=AlexH2O

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel last van het wegvallen van Carplay. En ook al diverse kabeltjes geprobeerd, dus die route heb ik echt geen vertrouwen in.
Wat me niet zo zint is dat ik dus straks een montagefoutje moet herstellen van een auto van bijna 55k.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:45
demonic schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 20:40:
[...]

Waarschijnlijk naar een dealer. En waarschijnlijk op dit moment kan je hem als praktisch nieuw verkopen.
De vraag is zoveel groter dan het aanbod. is mijn vermoeden.
Een goede prijs kun je alleen krijgen (bijna nieuwwaarde) als het een btw auto is. Gezien de hoge aanschafprijs hebben ze weinig zin in een marge auto. Aan den lijve ondervonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-07 12:34
Ik zie vrij gekke verkoopprijzen langskomen. Soms redelijk kale 73KWh RWD style's voor 55k plus.

Inruil denk ik hoog in de 40 of misschien zelfs wel begin 50? Inderdaad mits BTW auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
HanKr schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:44:
[...]

Op wereldwijde fora wordt een andere oorzaak benoemd dan een kabeltje tussen je telefoon en de USB aansluiting: dat het gaat om het kabeltje achter de USB-aansluiting. En meest waarschijnlijk is nog dat er niets vervangen hoeft te worden, maar dat wat contactspray wellicht al voldoende is. Sommigen houden het er zelfs op dat alleen beter aandrukken al genoeg is. Een handleiding wat de bedoeling is staat hier: https://www.ioniqforum.co...y-android-usb-port.44048/
Die gaat in 1e instantie over vervanging, verderop kun je lezen dat dit waarschijnlijk geeneens nodig is.

Er is ook een filmpje, weliswaar van een EV6 maar maakt het ook duidelijk:
https://www.youtube.com/w...NhwMnM&ab_channel=AlexH2O

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar heb wel last van het wegvallen van Carplay. En ook al diverse kabeltjes geprobeerd, dus die route heb ik echt geen vertrouwen in.
Wat me niet zo zint is dat ik dus straks een montagefoutje moet herstellen van een auto van bijna 55k.... :?
Dank voor het delen Han. Interessant om te lezen en dit filmpje te zien. @rvdgaag kwam ook met die tip. Het is een 4 maanden oude leaseauto dus ga er zelf niet aan sleutelen en hen geen contactspray in huis. Zal deze info delen als ik hem breng voor diagnose. Dat voorkomt dat ze na een dag kijken concluderen dat alles werkt en zodra je weg rijdt knalt de verbinding er weer uit 8)7

Het is vaker gezegd maar de kennis op fora zoals deze is vele male groter dan bij de gemiddelde Hyundai dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

saabfanatic schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:33:
Ik zie vrij gekke verkoopprijzen langskomen. Soms redelijk kale 73KWh RWD style's voor 55k plus.

Inruil denk ik hoog in de 40 of misschien zelfs wel begin 50? Inderdaad mits BTW auto.
Bij inruil op een Enyaq zou ik 44k kunnen krijgen voor een P45 van 7-21 met 9k op teller. Particulier dus marge auto neem ik aan.
Ik doe het niet overigens....

[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 18-01-2023 09:40 ]

3000Wp op 't dak

Pagina: 1 ... 140 ... 266 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic