Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Weet iemand waar je voor de Ioniq 5 een Certificate of Conformity kan krijgen?
Waarop staat dat het een elektrisch voertuig is en 0% CO2 uitstoot etc..
Dit ivm het registeren van mijn auto voor de Londense Ultra Low Emision Zone.
Vorig jaar heb ik daar 2 boetes van gehad omdat ze niet konden achterhalen of mijn auto aan de
ULEZ normen voldoet omdat ze daar niet via buitenlandse kentekens kunnen achterhalen
of je auto wel aan die normen voldoet (terwijl ze je wel weten te vinden voor de boetes 2 maal €95,71)
stelletje f%$&^$^%.
Maar goed, bezwaar is daartoe ingediend en wordt gelukkig van hun kant uit wel opgevolgd...
Ik wil dus misschien dit jaar ook nog eens die kant uit en wil mijn auto daartoe geregistreerd hebben zodat ik zonder zorgen Londen in kan rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12-09 17:41
Zo'n "Certificate of Conformity" kreeg ik bij aflevering erbij, met de vermelding "Pure electric: yes" en er staat voor CO2 emissions "- g/km". Heb je dus waarschijnlijk ook al?
cooper_s1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:37:
Weet iemand waar je voor de Ioniq 5 een Certificate of Conformity kan krijgen?
Waarop staat dat het een elektrisch voertuig is en 0% CO2 uitstoot etc..

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

MB1962 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:55:
Zo'n "Certificate of Conformity" kreeg ik bij aflevering erbij, met de vermelding "Pure electric: yes" en er staat voor CO2 emissions "- g/km". Heb je dus waarschijnlijk ook al?

[...]
Ik zal eens kijken bij de stapel gebruiksaanwijzing dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:10
Naaldhak schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:01:
Ik ervaar dat als ik de verwarming op 19,5 zet of in elk geval onder de 22 dat er wel hele koude lucht de auto binnenkomt. Als het buiten onder de 10 is dan krijg je hele koude voeten en handen. Wat is jullie ervaring? Ik heb nog nooit een auto gehad die dit doet.
Klopt, verwarming is niet sterkste punt. Zet de stoel verwarming maar aan en ventilator op 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 14:32
ptwee schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:36:
[...]

Hoe groot zijn de schakels van deze kettingen? Heb standaard de 20 inch zomerbanden onder mijn lounge maar er ligt nu een 235/55R19 winterset onder. Dan zouden deze dus moeten passen/genoeg vrije ruimte hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnzzc4uDHRhs-G3hv83DrsAXC00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25qBo3hNUsNRfkB0Rw5a05gU.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze zojuist even getest. Ook om te kijken hoe ze erop moeten. Dit gaat best prima. Er is ruimte zat met de 19 inch wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

krizzziz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:45:
[...]

Waarom niet de Hyundai SmartCharging app gebruiken? Is ook van Jedlix maar heeft voor mijn gevoel net wat meer logica ingebouwd om bv 12v problemen te voorkomen. De Hyundai app werkt exact hetzelfde met een dynamisch contract.
Deze app ook de eerste keer gebruikt. Gaat eerst direct beginnen te laden om te kalibreren. Prima, maar op de ingestelde tijd van 10:00 was de accu niet vol op de gevraagde 90%.

Moet de app dit nog verder gaan 'leren'?

Dashboard is bij mij ook niet altijd, eigenlijk nooit, direct bijgewerkt. Naar beneden vegen helpt ook niet.
Ik ben nog niet helemaal blij.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Marc123 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Klopt, verwarming is niet sterkste punt. Zet de stoel verwarming maar aan en ventilator op 4
Ik heb hem altijd op 19,5C staan en het eigenlijk nooit koud. Mijn ervaring is echt compleet het tegenovergestelde. De stoelverwarming is met lederen bekleding wel erg net als de stuurverwarming. Met beide aan kan je de verwarming bijna uit laten.

Waar je wel op moet letten is de automatische stand. Als je die rond de 19C hebt staan zal deze eerst verwarmen en zie je dat heat aanstaat. Als de auto dan een beetje warm is schakelt deze over op airco en dan is 19C ineens wat koeler. Dat wisselen is niet altijd even fijn en de oplossing is hem dan gewoon op heat zetten met een vaste fan snelheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Rugby82 op 08-01-2023 17:29 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roelvandew
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-05 17:30
Eergisteren vanuit Zell am See vertrokken om 16 uur en we waren om 2 uur thuis. Vol vertrokken en 3 keer moeten laden met 54, 56 en 58 kWh. Met 3% waren we thuis in Oss. Stukken ook 150-160 gereden. Laatste stukje moesten we even rustig aan doen :).

Niet via ABRP gereden maar gewoon google maps en de navigatie van de auto voor de laadstations, én alleen Ionity laders gebruikt. De preconditioning heb ik helaas niet zien werken na de update. Desondanks toch telkens binnen 20 minuten weer 'vol' naar 80-85%. Gelukkig was het niet zo koud, anders was dat niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvs
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-08 10:53

Wvs

Ook al iemand met ski koffer naar Oostenrijk geweest? En wat zijn de ervaringen ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
roelvandew schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:20:
Eergisteren vanuit Zell am See vertrokken om 16 uur en we waren om 2 uur thuis. Vol vertrokken en 3 keer moeten laden met 54, 56 en 58 kWh. Met 3% waren we thuis in Oss. Stukken ook 150-160 gereden. Laatste stukje moesten we even rustig aan doen :).

Niet via ABRP gereden maar gewoon google maps en de navigatie van de auto voor de laadstations, én alleen Ionity laders gebruikt. De preconditioning heb ik helaas niet zien werken na de update. Desondanks toch telkens binnen 20 minuten weer 'vol' naar 80-85%. Gelukkig was het niet zo koud, anders was dat niet gelukt.
Wellicht heb je de bug waarbij het precondition icoontje zich niet toont. Heb ik helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvs

Wvs

Tweakx schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:17:
[...]
Hoe weet je dan dat preconditioning werkt of niet, mij i 5 is van december dus zou het moeten hebben maar heb er nog niets van kunnen ontdekken

Wellicht heb je de bug waarbij het precondition icoontje zich niet toont. Heb ik helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-09 18:19
Je zou kunnen kijken of batterij onderhoud energie verbruikt. Bij mij werkt het icoontje ook niet, maar werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvs

Wvs

amw82 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:13:
[...]
En werkt deze enkel als ik een dc of hpc lader als bestemming invoer, krijg er nog niet echt vertrouwen in dat t werkt. En vanaaf hoever of hoelang voor bestemming zou preconditioning aan moeten gaan

Je zou kunnen kijken of batterij onderhoud energie verbruikt. Bij mij werkt het icoontje ook niet, maar werkt het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gravity
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-09 12:47
Wvs schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:54:
Ook al iemand met ski koffer naar Oostenrijk geweest? En wat zijn de ervaringen ermee
Yes! Vrijdag voor Kerst. Hele rit stortregen tot voorbij Salzburg. Gemiddeld verbruik lag met 120km/u op 24 a 25 kWh/100.

Vertrek 100% Zuid Limburg.
Geladen Fastned Limburg a/d Lahn 49 kWh, Aral Pulse Mainfranken Park 54 kWh, Allego Schweitenkirchen (onbekend, niet gefactureerd 🥰) en tijdens een sanitaire stop in Gölling een 15 kWh om te voorkomen dat we met 5% aankomen.

Bij 150 km GOM een HPC selecteren die dan ongeveer 80 km verderop ligt en dan springt de preheating perfect aan. Vrijwel overal >200 geladen muv Gölling, daar was de max capaciteit 150. Alles met de mtc eu laadpas.

Verbruik met de skikoffer viel me reuze mee, alleen dat rijgeluid weer 😐
Nu hopen dat de volgende update ook Aral Pulse meeneemt voor Duitsland, die zijn ook een mooi net aan het opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 12-09 18:19
Bestemming of tussenpunt, en inderdaad alleen snellaadstations. Maar kijk even in de startpost, daar staat een link naar de uitleg en er is in dit topic al meer over gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Bodioniq5 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:26:
[...]

Zag dat t aanstaat en dan ruim voordat je gaat laden weer automatisch uitgeschakeld wordt.. snap er nog niet veel van
Preconditioning wordt uitgeschakeld als je SOC onder 20% komt. Als je gepland had om met 10% SOC bij een lader aan te komen, dan werkt het dus niet optimaal, omdat de batterij het laatste stuk dan weer aardig afkoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Wvs schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:12:
Misschien dom van me maar heb een ioniq 5 maar kan iemand mij handig uitleggen hoe ik preconditioning gebruik, en hoe ik dit kan testen. Binnenkort naar de wintersport dus wel wenselijk als dit werkt
Niet dom, maar wel lui.
Hier op het forum staat heel veel info hoe het werkt. In het kort: selecteer een snellader (liefst HPC) via de onboard navi. En dan zijn er nog een boel voorwaarden waar aan voldaan moet zijn, maar die mag je zelf opzoeken. Belangrijkste voorwaarde: de update moet geinstalleerd zijn überhaupt....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Dom vraagje, maar waarom zie ik de AC-laders op mijn navigatiescherm niet meer? In de filters van de routegeleiding staat deze wel aan, en ik nergens vinden hoe ik deze weer op de kaart kan laten tonen... Anyone?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 19:40

ibrator

ondertitel

Wvs schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:54:
Wel met forse niet gestroomlijnde daktent naar Belgie, verbruik ging naar 26kw met ca110km/u.
Was ca. 15 graden, weinig wind en verbruik viel mij niet tegen.

Smalle gestroomlijnde dakkoffer kan alleen maar meevallen.

Uiteraard de airfyer mee ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zR9jiLV7BYaQLizb3DaUah-ndvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fsayt1nEoeM5TekENLpeOgHB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door ibrator op 09-01-2023 10:30 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
amw82 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:13:
[...]

Icoontje gaat aan bij 30% en gaat uit bij 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Ik krijg het niet voor elkaar om de nieuwste navigate software te installeren.
Downloaden gaat prima. USB stick geformatteerd naar exfat. Bestand IONIQ5_EU met inhoud is 39 GB.
Auto is gestart en staat op Ready. USB wordt wel gevonden maar 'media niet leesbaar'.
De knop 'bijwerken' blijft grijs en ook na enkele minuten wachten volgt geen pop-up.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VDkCzXpJHOtf4iPn3owNf-2IDE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xUDmCl5wyMziOG4W55Y6k37X.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCpdI802DE5MemMp1-fe39VNjkE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pZlumF27QkcbcsOzdK33AIAK.jpg?f=user_large

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Binnenkort toch maar eens een keer naar de dealer, heb ondertussen wel een lijstje:
- sierlijst deur links achter folie beetje los
- pre-conditioning update
- LKA-update
- verlichtingsstrook voor helft defect

Bovendien geeft de auto aan dat hij bijna een beurt nodig heeft wat volgens mij helemaal niet klopt. Interval is toch 2 jaar/30.000km. De auto heeft een beurt gehad bij aflevering in juni toen hij 13.000km had, dit klopt niet. Wel dik 27.000km erop nu.

Import van EVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThijsR
Ioniq 5 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Hier hetzelfde probleem viel mij toen op dat de ruitenwissers heel ligt streepte. Waarschijnlijk ziet de sensor dit en blijft deze dus steeds sneller gaan. Geprobeerd de wissers schoon te maken met een natte doek dit hielp niet. Bij de dealer voor nieuwe ruitenwissers maar was volgens hun nog niet nodig. Betreft private lease. Dus zal de leasemaatschappij wel tegenhouden. Uiteindelijk zelf maar een setje Bosch Aerotwin AR813S ruitenwissers, lengte: 650 mm/450 mm, set voor voorruit https://amzn.eu/d/8qj4l6b besteld. Nu geen strepen meer en ruitenwissers die weer rustig hun werk doen.
Bedankt voor de tip. Heb ze net ook besteld. De standaard ruitenwisserbladen zijn inderdaad zeer matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ThijsR schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:46:
Downloaden gaat prima. USB stick geformatteerd naar exfat. Bestand IONIQ5_EU met inhoud is 39 GB.
Auto is gestart en staat op Ready. USB wordt wel gevonden maar 'media niet leesbaar'.
De knop 'bijwerken' blijft grijs en ook na enkele minuten wachten volgt geen pop-up.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn dank is groot.
De bestanden in de map IONIQ5_EU moeten in de hoofdmap staan. Nu staan ze 1 nivo te diep O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:39

Umbrah

The Incredible MapMan

ThijsR schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn dank is groot.
1. Ze staan te diep, de bestanden in die map moeten in de root staan
2. EXFAT zou moeten werken, krijg m'n i5 pas over ~2wk, m'n huidige Ioniq28kWh (die SD-kaarten gebruikt...) heeft echter FAT32 nodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jwpas
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-09 20:26
https://paultan.org/2023/...-system-revealed-for-ces/

Leuke innovatie op de CES voor de mensen die de draaicirkel van de Ioniq 5 te groot vinden. Wie weet ooit te retrofitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
Umbrah schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:54:
[...]

1. Ze staan te diep, de bestanden in die map moeten in de root staan
2. EXFAT zou moeten werken, krijg m'n i5 pas over ~2wk, m'n huidige Ioniq28kWh (die SD-kaarten gebruikt...) heeft echter FAT32 nodig.
Dank je wel voor de tip Umbrah. Het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
ZuinigeRijder schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:45:
[...]

De bestanden in de map IONIQ5_EU moeten in de hoofdmap staan. Nu staan ze 1 nivo te diep O-)
Dank je wel ZuinigeRijder. Waar zou ik zijn zonder dit forum _/-\o_

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 19:40

ibrator

ondertitel

Gistermiddag ruim 3 m3 brandhout gezaagd met Makita 1800 Watt kettingzaag op V2L. Na 3 a 4 uur zagen slechts 2% (!!!!) acculading verbruikt!
Nu is het zo dat de kettingzaag niet constant draait natuurlijk, ik denk nog geen 10% van de tijd dus dat zal het geringe verbruik verklaren. Ongeveer 5 keer sloeg de V2L uit wanneer ik een lastig stuk hout had wat zwaar trok. Ik denk dat de elektromotor dan kort zijn dubbele maximale vermogen trekt. Maar één keer ontgrendelen en vergrendelen met de sleutel op afstand en dan stond de spanning er weer op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW7IKFwJLo5XFN5RIX7Q-_wIn9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhROGM2MAX2nNp5geiCjfcrD.jpg?f=fotoalbum_large

signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:39

Umbrah

The Incredible MapMan

ibrator schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:53:
Gistermiddag ruim 3 m3 brandhout gezaagd met Makita 1800 Watt kettingzaag op V2L. Na 3 a 4 uur zagen slechts 2% (!!!!) acculading verbruikt!
Nu is het zo dat de kettingzaag niet constant draait natuurlijk, ik denk nog geen 10% van de tijd dus dat zal het geringe verbruik verklaren. Ongeveer 5 keer sloeg de V2L uit wanneer ik een lastig stuk hout had wat zwaar trok. Ik denk dat de elektromotor dan kort zijn dubbele maximale vermogen trekt. Maar één keer ontgrendelen en vergrendelen met de sleutel op afstand en dan stond de spanning er weer op.

[Afbeelding]
Wederom een mooie use-case. Klopt dat zo'n 1800W powertool met gemak een piekbelasting kan hebben die hoger ligt. Niet dat een i5 daar direct van afslaat, maar op het moment dat je werkelijk lang daar boven zit, zal de automaat (dat is dat afslaan dus) zeker afslaan. Kan je eigenlijk haast ook van een 16A thuisgroep verwachten, zei het dat die wat langer hoge belasting aankunnen.

2% van een 77kWh accu is 1540Wh, wat op ongeveer 20% activiteit aankomt.

Denk dat V2L eigenlijk meer iets is wat je ogen opent voor hoe veel energie een auto bewegen wel niet gebruikt. Het hele feit dat je zo veel kan zagen, als in: je ziet echt effect, en die auto accu verbruikt evenveel als 10m snelweg, geeft voor mij altijd wel weer hoeveel natuurkracht een redelijke snelheid zo'n gewicht bewegen wel niet kost. Elektra maakt het "vertaalbaar" naar andere zaken. Paar liter benzine is té abstract, tenzij we een liter benzine in kWh gaan verkopen, en het verbruik van ICE's ook in kWh gaan weergeven. De getallen zijn echt absurd. Je zaag geeft dat mooi weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Umbrah schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:42:
[...]
iets is wat je ogen opent voor hoe veel energie een auto bewegen wel niet gebruikt. Het hele feit dat je zo veel kan zagen, als in: je ziet echt effect, en die auto accu verbruikt evenveel als 10m snelweg, geeft voor mij altijd wel weer hoeveel natuurkracht een redelijke snelheid zo'n gewicht bewegen wel niet kost.
Mijn hele huis en de Ioniq 5 gebruiken per maand ongeveer even veel: ~280kwh :) (exclusief gas)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
ibrator schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:53:

[Afbeelding]
Nice! Mooie use-case inderdaad.
Zelf heb ik - helaas zonder foto - afgelopen weekend een meterkast vervangen bij m'n zusje. Kabel naar de auto voor wat licht en koffie. Ook voor die situaties ideaal zeg ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Ioniq 5 Configurator is terug online. Ongeveer 2000€ meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Laatst online: 20-05 12:56
PhilippeJoris schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:15:
Ioniq 5 77 kW RWD style met V2L en WP Digital Teal in december 2021 € 48.900 en nu € 54.785,-
Dat scheelt een paar euro zeg, bijna 6000 euro in iets meer dan een jaar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:07

YJB

PeMo1965 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Ioniq 5 77 kW RWD style met V2L en WP Digital Teal in december 2021 € 48.900 en nu € 54.785,-
Volgens mij was de accu in dec 2021 nog 73KW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PhilippeJoris schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:15:
Volgens mij fiscale waarde +1400 euro en consumentenprijs +1500 euro t.o.v. september 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
YJB schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Volgens mij was de accu in dec 2021 nog 73KW...
Klopt, foutje van mijn kant, maar alsnog een wel heel forse meerprijs voor nagenoeg dezelfde auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
ppscherm schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:32:
[...]
Begrijp ik het goed dat je een (vaste) verbinding van buiten bij de auto naar de meterkast gemaakt hebt? Hoe heb je dat precies aangesloten? Of is het gewoon een losse kabel die in huis uitkomt?

Nice! Mooie use-case inderdaad.
Zelf heb ik - helaas zonder foto - afgelopen weekend een meterkast vervangen bij m'n zusje. Kabel naar de auto voor wat licht en koffie. Ook voor die situaties ideaal zeg ik :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 14:10
[...]

Oef, een Connect+ 77kwh is nu 59K.

Prijzen zijn echt flink gestegen en dit gaat voor veel lease rijders ook geen interessante bak meer zijn, zeker niet met de nieuwe bijtellingregels van 1-1-2023. Ik denk dat er niet veel Ioniq 5's meer bij gaan komen in NL met deze prijzen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 22:54
Tiggy80 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:20:
Zojuist de bestuurders stoel schoongemaakt. Ik heb de lichtgrijze bekleding en ben spijkerbroek drager( ja dat vond ik ook wel een spannende keuze). Er was inmiddels een blauwe rand bij de portier kant van de stoelzitting[Afbeelding] ontstaan en ik had al bijna spijt van de kleurkeuze. Maar gelukkig ging het er super makkelijk af met de reiniger van keralux. Gelijk een strong jeans Protector aangebracht, dit zou het afgeven nog beter moeten tegengaan, ben benieuwd. Maar met af en toe even schoonmaken moet het dus prima netjes te houden zijn.
[Afbeelding]
Vraagje: Hoe is de ervaring met de lichte bekleding en het (regelmatig) reinigen een jaar later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
RobbieB schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Oef, een Connect+ 77kwh is nu 59K.

Prijzen zijn echt flink gestegen en dit gaat voor veel lease rijders ook geen interessante bak meer zijn, zeker niet met de nieuwe bijtellingregels van 1-1-2023. Ik denk dat er niet veel Ioniq 5's meer bij gaan komen in NL met deze prijzen.
Och, Hyundai is niet de enige die de prijzen (fors) verhoogd.... VW, Volvo en Kia kunnen er ook wel wat van. Allen ook ruim 6-7 %. (zoals het met alles is tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YJB
  • Laatst online: 12-09 18:07

YJB

wim1955 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:46:
[...]

Och, Hyundai is niet de enige die de prijzen (fors) verhoogd.... VW, Volvo en Kia kunnen er ook wel wat van. Allen ook ruim 6-7 %. (zoals het met alles is tegenwoordig)
Toen ik in September 2022 een offerte kreeg voor een nieuwe zakelijke lease stond daar al een post "Indicatieve prijsverhoging EUR 3000" op de offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
wim1955 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:46:
[...]
Tja, blijkbaar kan het aanbod nog steeds niet aan de vraag voldoen, waardoor ze zichzelf dit kunnen veroorloven. Ben benieuwd wanneer het omslagpunt komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
CharlieBulldog schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:37:
[...]

Vraagje: Hoe is de ervaring met de lichte bekleding en het (regelmatig) reinigen een jaar later?
nog steeds goed, ben hem wel minder vaak gaan schoonmaken, maar het gaat nog altijd erg makkelijk, dus mijn angst voor de jeans/ lichte bekleding combi is compleet weg ;)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:55:
[...]

nog steeds goed, ben hem wel minder vaak gaan schoonmaken, maar het gaat nog altijd erg makkelijk, dus mijn angst voor de jeans/ lichte bekleding combi is compleet weg ;)
Voor mij geldt hetzelfde, ik draag geen jeans maar donkerblauwe trainingsbroeken die ook afgeven. Ik gebruik de schoonmaak/onderhoud set die ik bij aflevering van de dealer heb gehad en dat werkt prima, nog geen 10 minuten werk en de voorstoelen zijn weer schoon.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:31

-CJ

Not remastered

Idem, lichte interieur is nog steeds erg mooi en goed schoon te houden. Ook blij dat het dashboard en stuur een stuk lichter zijn, maakt de auto een stuk ruimer.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
[...]

Dan is de 77kW RWD style met V2L nu duurder dan wat de fiscale waarde van mijn RWD 73kW Connect+ is. En die heb ik nu pas 4 maanden |:( .

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloetje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03-2023
Net een soort zombie gehad.
Ik reed naar de pinautomaat om wat geld te halen en toen ik terug kwam starte ik de auto en bleef er een icoon van een auto met sleutel staan.
Ik kon alles doen behalve naar drive schakelen.
Uitschakelen, opnieuw proberen, deuren op slot etc, niks hielp, het icoon bleef komen.
Toen sleutel 10 gepakt, accupool los en weer vast.
Ingestapt en weggereden.
Heel vreemd, leek wel of hij de sleutel niet herkende, terwijl de deuren wel open en dicht gingen.
De auto is een maand oud, dus een batterij kan eigenlijk ook niet leeg zijn.

Iemand anders dit wel eens gehad op deze manier?
En is dit de bewuste zombiemode?

Blij dat ik een sleutel 10 had, anders sta je mooi in het donker in de regen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 11:50
Kloetje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:31:
Ik reed naar de pinautomaat om wat geld te halen en toen ik terug kwam starte ik de auto en bleef er een icoon van een auto met sleutel staan.
Uitschakelen, opnieuw proberen, deuren op slot etc, niks hielp, het icoon bleef komen.
Ingestapt en weggereden.
Heel vreemd, leek wel of hij de sleutel niet herkende, terwijl de deuren wel open en dicht gingen.

Blij dat ik een sleutel 10 had, anders sta je mooi in het donker in de regen....
Heb je geprobeerd om de sleutel tegen de startknop aan te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Ingestapt en weggereden.

Het blijft toch opmerkelijk dat we dit bijna allemaal in de eerste dagen/weken een keer hebben meegemaakt (ik 2x) en daarom ook een sleutel 10 in de frunk heb liggen en daarna (vol jaar) eigenlijk nooit meer, behalve dan een paar keer soort van "halve zombie". Dat hij gewoon ff niet in D of R wil, maar een keer: auto uit-deuren op slot-deuren van slot-auto aan....en hij doet het weer.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
De auto komt over een week of 2, maar de eerste mega updates zijn binnen 🤣🤣🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKqnFlO7TmulrSs5xhojINVRsVk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zj8mAxuQLrlqWXaX662gqgTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOaKtDA963obPbiQjsILJIfnwmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZRFWcmhZpDbOhMnCGXrJf3Ki.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloetje
edvanleeuwen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:55:
[...]

Heb je geprobeerd om de sleutel tegen de startknop aan te houden?
Nee bedankt voor de tip, die probeer ik de volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kloetje schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:24:
[...]

Nee bedankt voor de tip, die probeer ik de volgende keer!
Of deze tip proberen:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Of deze tip proberen:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Die tip werkte bij mij de eerste keer wel, de tweede keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Is het mogelijk via de Bluelink app of via het menu van de auto te achterhalen hoeveel Kwh er is geladen? Bij de laadpaal is het niet altijd zichtbaar en ik gebruik de tankpas van Multi Tank card en daar staat alleen het bedrag en de afnemer vermeld in de app. Ik zou graag willen weten hoeveel er is geladen, zeker omdat de prijs per Kwh niet altijd goed te achterhalen is op de diverse websites en in de apps van leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
RAM1979 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:16:
Is het mogelijk via de Bluelink app of via het menu van de auto te achterhalen hoeveel Kwh er is geladen? Bij de laadpaal is het niet altijd zichtbaar en ik gebruik de tankpas van Multi Tank card en daar staat alleen het bedrag en de afnemer vermeld in de app. Ik zou graag willen weten hoeveel er is geladen, zeker omdat de prijs per Kwh niet altijd goed te achterhalen is op de diverse websites en in de apps van leveranciers.
Ik heb dat in elk geval niet terug kunnen vinden, zelfde probleem hier, gebruik een laadpas van Leaseplan en pas na een maand kan ik achterhalen wat de goedkope 'openbare' laadpunten zijn.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Nee, kan niet. gebruik zelf de smartcharging app. Daar staat het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door krizzziz op 11-01-2023 10:21 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas, maar voor de tweakers en met wat moeite is dit wel te monitoren.

Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect

Het monitor.py tool haalt de opgeslagen gegevens op van de bluelink server, zonder dat de laatste gegevens van de auto geforceerd opgehaald worden. Dus geen 12 volt batterij gebruik door het tool :*)

Onder andere State Of Charge (SOC) percentage wordt opgehaald, bij het laden worden deze per 10% door de auto via push berichten naar de bluelink server gestuurd, en ook de laatste 5% en wanneer de ingestelde laadlimiet percentage bereikt is. Wel moet je natuurlijk wel vaak genoeg de gegevens ophalen.

Ik heb de scripts op een heel oude Raspberry Pi draaien, tussen 6:00 en 22:00 uur, om het kwartier, zodat ik de laadsessies vrij nauwkeurig kan achterhalen. Kan ook op Windows 10 draaien, Mac of Linux. Maar de computer moet dan wel aan staan. Het is natuurlijk mogelijk dat er een paar procent van de SOC% gemist worden, omdat bij nog niet klaar zijn met laden en loskoppelen binnen het kwartier.

Via summary.py kun je dan achterhalen wanneer en hoeveel er bijgeladen is.

Toevallig ben ik bezig om summary.py uit te breiden om de laadsessies per dag in een summary.charged.csv te zetten. Alvast een peek preview van een voorbeeld van mijn laadsessies die ik over de tijd gedetecteerd heb:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
date, odometer, +kWh, end charged SOC%
2022-09-21, 17383.5, 15.4, 68
2022-09-23, 17387.1, 6.3, 80
2022-09-24, 17794.9, 15.4, 7
2022-09-25, 17810.9, 37.1, 60
2022-09-30, 17867.2, 12.6, 60
2022-10-03, 18026.2, 23.8, 60
2022-10-09, 18115.4, 14.0, 58
2022-10-13, 18221.0, 13.3, 54
2022-10-14, 18248.3, 4.2, 60
2022-10-15, 18252.1, 4.2, 60
2022-10-17, 18406.7, 21.7, 59
2022-10-21, 18530.4, 17.5, 58
2022-10-22, 18564.9, 15.4, 80
2022-10-23, 18973.0, 51.1, 51
2022-10-24, 19026.6, 4.2, 57
2022-10-27, 19083.1, 27.3, 72
2022-10-31, 19262.4, 28.7, 72
2022-11-09, 19454.7, 15.4, 62
2022-11-16, 19555.6, 22.4, 70
2022-11-26, 20005.7, 13.3, 60
2022-11-27, 20428.2, 56.0, 30
2022-11-28, 20443.8, 48.3, 100
2022-12-04, 20779.8, 42.0, 90
2022-12-12, 20879.4, 23.1, 74
2022-12-21, 20994.2, 31.5, 80
2022-12-23, 21168.1, 42.0, 100
2022-12-24, 21579.5, 51.1, 70
2022-12-25, 21706.6, 5.6, 77
2022-12-31, 21746.9, 15.4, 76
2023-01-08, 22055.4, 42.7, 80

Maar dit zijn dan de netto waardes in de accu, niet hoeveel de laadpaal geregistreerd heeft, reken met 10 tot 15% meer verbruik.

Ook ben ik bezig om de trip info uit te lezen, zodat je kunt zien welke trips je gemaakt hebt over de tijd:

ZuinigeRijder in "Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect"
Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/90704821/211148792-b40f134a-e21e-444e-8faf-3918760db778.png

Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/90704821/211148798-dc35f596-ad29-4fc6-9d94-4b16febfa1fb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
jrk schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:45:
[...]

Het blijft toch opmerkelijk dat we dit bijna allemaal in de eerste dagen/weken een keer hebben meegemaakt (ik 2x) en daarom ook een sleutel 10 in de frunk heb liggen en daarna (vol jaar) eigenlijk nooit meer, behalve dan een paar keer soort van "halve zombie". Dat hij gewoon ff niet in D of R wil, maar een keer: auto uit-deuren op slot-deuren van slot-auto aan....en hij doet het weer.
Mij is het twee keer overkomen. Te snel in drive gezet na het starten. Als eerst gewacht wordt totdat het display "Ready" laat zien komt het bij mij niet voor.

De eerste zombie verholpen met sleutel 10. De tweede ging vanzelf weg. Auto uitgezet en kinderen weggebracht, daarna werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het voorlopig maar eens handmatig bijhouden en terugrekenen. De ritbeheertools ziet er wel leuk uit maar dat is een keer voor tijdens een vakantie om uit te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Let wel dat je ongeveer 10% laad verlies hebt dus dat nog op moet tellen bij wat er daadwerkelijk in je auto is gegaan en waarvoor je betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q88UGd9XeJs4BfXf_MI4WW6_ab8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CT2WhUEZnm4pQJl9utiVTCvZ.jpg?f=fotoalbum_large

En weer een top optie binnengekomen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

Wow, drie gripzakjes. Gewéldig! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

En? wat is het? Dit is mij tiotaal onduidelijk hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Kotszakjes voor de powerfull AWD passagiers?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Heb de afbeeldingen even vergroot mogelijk dat het dan duidelijker is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8iyj_zcOwjDMQyNHJ0wEnQiCAo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/d9YQOwB9a34PXA4r0SWSxmgC.jpg?f=user_large

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
Ik reed naar de pinautomaat om wat geld te halen en toen ik terug kwam starte ik de auto en bleef er een icoon van een auto met sleutel staan..........
Dan heb je waarschijnlijk te gehaast de stop en start procedure gedaan, heb ik ook gehad meteen de eerste dag dat ik de auto afhaalde. Daarna bewust er op gelet dat ik de auto netjes aan zet en daarna netjes uitzet volgens de procedure, daarna ook nooit meer gehad. Ik heb al een jaar een starter en sleutel 10 in de frunk liggen maar tot nu toe dus ongebruikt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Nu online
Tiggy80 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:55:
[...]

OEF! Blij dit te horen. Heb dezelfde keuze gemaakt maar moet nog wachten tot eind dit jaar :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
jrk schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:44:
[...]

En? wat is het? Dit is mij tiotaal onduidelijk hoor.
Beschermrubbers voor de gordelhouders, om het gerammel tegen te gaan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
ijssgerb schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:07:
Heb de afbeeldingen even vergroot mogelijk dat het dan duidelijker is.

[Afbeelding]
ssssttttttttt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

krizzziz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Nee, kan niet. gebruik zelf de smartcharging app. Daar staat het wel.
Ik heb nu ook de smartcharging app een paar keer gebruikt, maar dat werkt nog niet echt lekker. Op de geplande eindtijd de auto niet vol op de gevraagde 90%, terwijl er voldoende laadvermogen en tijd voorhanden is.
Accu is dan nog maar 60% vol en laadt met iets meer dan 3kW ipv de 11kW die beschikbaar is.

Ik hou het weer bij de Easee app die bij de Easee lader hoort. Echt een dikke aanrader beide. Mooi ding en in de app kun je altijd precies zien hoeveel je hebt geladen en je kunt er per maand zelfs een pdf uit halen met de laadmomenten en hoeveelheden voor de administratie. Super blij mee.

Ook daar kan ik een starttijd ingeven. En bij dynamische tarieven is 01.00 uur altijd wel een prima tijdstip.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

linkje?

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Laatst online: 12-09 16:24
Afgelopen 9 december offerte gehaald bij de dealer voor een 77kWh AWD en vandaag geleverd. Geen last van een lange levertijd dus, Sorry voor diegenen die zo lang voor een levering moeten wachten.

Optrekken in de sport modus gaat in elk geval lekker rap....

Nu tijd om alle opties te gaan ontdekken.

Mijn eerste tegenvaller vind ik in elk geval het ontbreken van de grote opbergruimte in de midden console. In de Ioniq 5. t.o.v. de opbergruimte in de 38 kWh Ioniq die ik ingeruild heb.Heeft iemand al ergens een mooi opbergbak met deksel gevonden om in het midden onder de armsteun te plaatsen?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
wfveennl schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:20:
Afgelopen 9 december offerte gehaald bij de dealer voor een 77kWh AWD en vandaag geleverd. Geen last van een lange levertijd dus, Sorry voor diegenen die zo lang voor een levering moeten wachten.

Optrekken in de sport modus gaat in elk geval lekker rap....

Nu tijd om alle opties te gaan ontdekken.

Mijn eerste tegenvaller vind ik in elk geval het ontbreken van de grote opbergruimte in de midden console. In de Ioniq 5. t.o.v. de opbergruimte in de 38 kWh Ioniq die ik ingeruild heb.Heeft iemand al ergens een mooi opbergbak met deksel gevonden om in het midden onder de armsteun te plaatsen?
Die zijn volop aanwezig op bv Amazon.

Deze is bv voor me onderweg:
BestEvMod for Ioniq5 Armrest Storage Box Organizer Tray Interior Accessories with Rubber Black Trim Compatible with Hyundai Ioniq 5 2022 Accessories(V1) https://a.co/d/3i4CM5c

[ Voor 12% gewijzigd door spidertje op 11-01-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
spidertje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:21:
[...]

BestEvMod for Ioniq5 Armrest Storage Box Organizer Tray Interior Accessories with Rubber Black Trim Compatible with Hyundai Ioniq 5 2022 Accessories(V1) https://a.co/d/3i4CM5c
Die heb ik ook gezien maar denk dat hij een bak zoekt voor onder die armsteun die in z'n geheel omhoog kan (zie foto). Heb daar weleens mensen een Nespresso apparaat zien plaatsen. Ben ik ook wel in geinteresseerd om die ruimte nuttiger te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psPmp4YXUP52g6uPpe2UWLBxVk0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7bJj8zC824KjxKQz099nW4y6.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
ThijsR schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:56:
[...]

Die heb ik ook gezien maar denk dat hij een bak zoekt voor onder die armsteun die in z'n geheel omhoog kan (zie foto). Heb daar weleens mensen een Nespresso apparaat zien plaatsen. Ben ik ook wel in geinteresseerd om die ruimte nuttiger te gebruiken.

[Afbeelding]
Die zijn er ook, goedkoper nog trouwens dan die voor in de middenconsole.

Nespresso mini past er ook, moet je dan even ophogen met plaatje eronder van iets van 3.5cm hoog.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ThijsR
Afgelopen weekend eindelijk m'n Connect 73 KwH RWD opgehaald. Niet de kleur die ik in april gekozen had, een iets kleinere batterij, geen smart frequency dempers én geen HDA2.

Maar... wel €6.000 goedkoper ofwel €4.800 netto over de hele (operational) leasetermijn en niet nóg langer wachten. Vind shooting star eigenlijk wel erg cool staan bij deze auto! Zeker in combinatie met matzwart embleem en de velgen. Dat chroom vond ik geen goede combi.

Had destijds geen leasebudget voor de Connect+ helaas. De donkere bekleding leder/stof vind ik meevallen. Interieur oogt nog steeds erg ruimtelijk. Heb de software geupdate, interieurverlichting vervangen door LED, usb lampjes er in voor en achter. Ben nog bezig de voetruimte subtiel te verlichten. De trekhaak wordt vrijdag gemonteerd.

De eerste rijervaringen zijn top!! Dank allen voor de info op dit forum. Erg fijn om alle gelezen tips nu in de praktijk te brengen.

Hier een paar voor en na foto's mocht je ook iets met de logo's overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWlT-k4sS03JuSPRaj_c-mUhbNw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/livOY1PF3Nejy9vmVCJ1YXyW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efSUK2k-gxXYxAc2JwccFkGo8Ho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PH7mOqRI4OCm5D9kmKS4riDC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMapItBHrfqGrUgShuO-mGGl0ms=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KcIDPZZc139j7b6TkBluSWRt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Pw0DKFEXQh9zvxhZAu1DJez3fQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5aOn2iCuBoaQu0BN9fzI3nMi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Gedipt die logos?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 15:37
Leuk om te zien hoe een Ioniq 5 geproduceerd wordt in Indonesië:
YouTube: Hyundai Ioniq 5 Production - Jakarta, Indonesia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
[...]

Die lijkt me erg handig, wordt af en toe gek van het gerammel van de losse dingetjes daarin. Net ook ff besteld, maar dan op de Nederlandse site. Scheelde me verzendkosten 8)7

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloetje
ezi70 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk te gehaast de stop en start procedure gedaan, heb ik ook gehad meteen de eerste dag dat ik de auto afhaalde. Daarna bewust er op gelet dat ik de auto netjes aan zet en daarna netjes uitzet volgens de procedure, daarna ook nooit meer gehad. Ik heb al een jaar een starter en sleutel 10 in de frunk liggen maar tot nu toe dus ongebruikt 8)
Nee dus, gewoon ingestapt start knop ingedrukt, gordel omgedaan, maar hij herkende de sleutel niet. Dus niet te snel in drive gezet.
Dus een andere variant van de zombie??

Maar goed sleutel 10 lost alles op, en de gegeven tips misschien de volgende keer ook eerst proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Er is een nieuwe infotainment versie, mogelijk om het vervelende kilometerteller probleem op te lossen :? Natuurlijk geen release notes.

NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221223
+|22Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221223|HM|IONIQ5_EU|1489|0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

ThijsR schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:30:
Afgelopen weekend eindelijk m'n Connect 73 KwH RWD opgehaald. Niet de kleur die ik in april gekozen had, een iets kleinere batterij, geen smart frequency dempers én geen HDA2.

Maar... wel €6.000 goedkoper ofwel €4.800 netto over de hele (operational) leasetermijn en niet nóg langer wachten. Vind shooting star eigenlijk wel erg cool staan bij deze auto! Zeker in combinatie met matzwart embleem en de velgen. Dat chroom vond ik geen goede combi.

Had destijds geen leasebudget voor de Connect+ helaas. De donkere bekleding leder/stof vind ik meevallen. Interieur oogt nog steeds erg ruimtelijk. Heb de software geupdate, interieurverlichting vervangen door LED, usb lampjes er in voor en achter. Ben nog bezig de voetruimte subtiel te verlichten. De trekhaak wordt vrijdag gemonteerd.

De eerste rijervaringen zijn top!! Dank allen voor de info op dit forum. Erg fijn om alle gelezen tips nu in de praktijk te brengen.

Hier een paar voor en na foto's mocht je ook iets met de logo's overwegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De combinatie met de matte kleur ziet er erg mooi uit. Waar heb je die logo's laten doen en wat hebben ze gedaan?

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
[...]

Ik ben dus niet duidelijk geweest, ik bedoel een bak voor ónder de armsteun, geen vakjes voor ín de armsteun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
ThijsR schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:56:
[...]

[Afbeelding]
ja, jij hebt het gesnapt. ik ga er geen Nespresso apparaat inzetten maar heb voldoende andere "spullen". ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
mooi hoeveel gedaante veranderingen die ioniq 5 eigenlijk maakt tijdens het productie proces :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppscherm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 17:58
Nee, ik had een tijdelijke kabel gelegd om uberhaupt stroom in huis te hebben. Op het moment dat je een meterkast gaat wisselen gaat de spanning van het hele huis zolang je daarmee bezig bent. Zeker op dat soort momenten kom je erachter hoevaak je afhankelijk bent van stroom.

Even koffie zetten, even boren, even boortolaccu opladen, even een muziekje aanzetten, even ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 10:30
Ik zit al een aantal dagen met een vervelend probleem. Na het aanzetten verschijnt er in het display: controleer veiligheidssystemen voorzijde, met daarbij een icoontje van botsende auto's. Eerste reactie was natuurlijk schoonmaken van alle sensoren. Maar dat helpt niet, de melding blijft. Ik kan nu de cruisecontrol niet gebruiken. De botsingwaarschuwing werkt gewoon wel, dus de veiligheidsssystemen aan de voorzijde lijken gewoon te werken. Is die melding te resetten?

Sinds vandaag nog iets anders: de auto stond aan onze eigen 11 kW laadpaal, ik kreeg een melding Laden voltooid, ook op de laadpaal stond dat het laden voltooid was, maar de accu is maar 68% vol. Er is geen laadlimiet ingesteld op AC laden, dus wat kan hier nu weer aan de hand zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:03
Zonnekamp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:38:
Ik zit al een aantal dagen met een vervelend probleem. Na het aanzetten verschijnt er in het display: controleer veiligheidssystemen voorzijde, met daarbij een icoontje van botsende auto's. Eerste reactie was natuurlijk schoonmaken van alle sensoren. Maar dat helpt niet, de melding blijft. Ik kan nu de cruisecontrol niet gebruiken. De botsingwaarschuwing werkt gewoon wel, dus de veiligheidsssystemen aan de voorzijde lijken gewoon te werken. Is die melding te resetten?

Sinds vandaag nog iets anders: de auto stond aan onze eigen 11 kW laadpaal, ik kreeg een melding Laden voltooid, ook op de laadpaal stond dat het laden voltooid was, maar de accu is maar 68% vol. Er is geen laadlimiet ingesteld op AC laden, dus wat kan hier nu weer aan de hand zijn?
Ik heb dezelfde euvels. Sinds vorige week donderdag het probleem met de veiligheidssystemen terwijl ik op de A1 reed. Schoonmaken hielp niet. Sinds die tijd werkt het HDA niet (goed) meer.
Oplaadproblemen zoals je aangaf, heb ik al sinds december vorig jaar. Ik ben een lijstje aan het maken voor mijn dealer om alle ellende in één keer te laten nakijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
Nee, soort mal die hol is van flexibel kunststof erop gelijmd met speciale siliconenlijn zodat het muurvast zit maar ook zonder beschadigingen verwijderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Gisteren nieuwe Waze versie geinstalleerd en daarbij had ik de hoop op een Coolwalk versie voor Android Auto, maar helaas, helaas. Erg teleurstellend hoor..... Nog steeds geen 100% schermvulling mogelijk voor Waze op AA in onze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
mh514452 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:51:
[...]

Die lijkt me erg handig, wordt af en toe gek van het gerammel van de losse dingetjes daarin. Net ook ff besteld, maar dan op de Nederlandse site. Scheelde me verzendkosten 8)7
linkje? ik vind ze wel maar prijsverschil is wel heel hoog.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
Zonnekamp schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:38:

Dit heb ik vorig jaar ook gehad. Van het ene op het andere moment de storing :"controleer veiligheidssystemen voorzijde". Ging niet meer over dus een afspraak met de garage gemaakt voor na het weekend (reed er al 1,5 week met de storing rond). En zondags start ik de auto en is de storing ineens weer weg en tot op heden ook nooit meer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:48:
Er is een nieuwe infotainment versie, mogelijk om het vervelende kilometerteller probleem op te lossen :? Natuurlijk geen release notes.

NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221223
+|22Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221223|HM|IONIQ5_EU|1489|0
Zou deze nou 'ns een keer met OTA kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

ThijsR schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:46:
[...]

Nee, soort mal die hol is van flexibel kunststof erop gelijmd met speciale siliconenlijn zodat het muurvast zit maar ook zonder beschadigingen verwijderbaar is.
Heb je een linkje toevallig waar je ze vandaan hebt?
Ik wil dit straks ook gaan doen als mijn auto ergens tegen het eind van het jaar binnenkomt.

Krijg de zelfde kleur namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
simplemouse schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:15:
[...]

Heb je een linkje toevallig waar je ze vandaan hebt?
Ik wil dit straks ook gaan doen als mijn auto ergens tegen het eind van het jaar binnenkomt.

Krijg de zelfde kleur namelijk
Ik PM je de contactgegevens wel even. Het is geen online advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:31

-CJ

Not remastered

Overigens zijn die logo's ook via eBay en Amazon te koop.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
[...]

Heb je een link, kan ook via pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKOR
  • Laatst online: 26-11-2024
[...]

Ben ook wel benieuwd/geïnteresseerd in deze logo's.
Pagina: 1 ... 139 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic