Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45
amw82 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Doe ik zo vaak, lekker in koelere (of in winter warmere) auto starten. Nog nooit een zombie modus gehad (afkloppen).
Hangt die dan nog aan de lader? Als ik dit doe zonder lader lijkt het of hij na 5 seconde weer uit gaat (ventilatie kleppen aan voorkant gaan weer dicht)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

cooper_s1

MINI's rule

amw82 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Doe ik zo vaak, lekker in koelere (of in winter warmere) auto starten. Nog nooit een zombie modus gehad (afkloppen).
Idem hier, alles werkt naar behoren gelukkig...

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22
De auto starten tijdens het DC opladen geeft bij mij 4 op 5x een lichte zombie modus.
Het versturen van commando's via de app naar de auto gaat vaak niet goed. Het komt niet aan, er is geen verbinding of komt half aan, wat ook resulteert in zombie modus. Ik durf niet meer met de app opdrachten te versturen. Alsof er geen foutcontrole in de data zit.

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 17:54
-CJ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:49:
[...]

Dat mag, maar dan heb jij wel een uitzondering. Ik hoor hier vooral verhalen dat je (hard) moet drukken. En dat herken ik ook met de mijne.

Hoef je echt 0,0 kracht te zetten? Heb je automatische klinken?
Bij mij ook vinger erop leggen zonder kracht, automatische grepen.

Import van EVs

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Nu kan ik mij vergissen, maar nu net valt mij op dat het automatische grote licht standaard aan staat. Ik zou zweren dat dit in het begin elke keer eerst handmatig aangezet moest worden. Is dit toegevoegd bij een update?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MeelezerT schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:35:
Misschien ben ik de enige die dit nog niet door had, maar kwam er vanmiddag na 25k km's achter dat het afsluiten van het laden aan de 11 kWh-straatladers supersimpel is door enkel de IONIQ5 van het slot te halen en de kabel uit de auto te halen. De laadpaal stopt dan de sessie vanzelf en geeft meteen de laadkabel los. Easypeasy zo, in plaats van eerst het pasje er tegenaan moeten houden.

Wel op tijd de laadkabel opbergen en in de auto stappen, anders gaat ie automatisch weer op slot (als je dat zo hebt ingesteld).
Hangt wel van de publieke laadpaal af, de ene doet het (goed), de andere niet. Dus standaard eerst de auto loskoppelen en dan eventueel zuchten en de pas ervoor houden is het devies.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:31

-CJ

Not remastered

Luiaard schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:49:
[...]

Bij mij ook vinger erop leggen zonder kracht, automatische grepen.
Automatische grepen zou dat inderdaad kunnen verklaren.

Laat ik het dan zo zeggen; zonder automatische grepen (wat de overgrote meerderheid is) zul je hard moeten drukken.

All I had to do was follow the damn train.

• Luiaard
-CJ schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:21:
[...]

Automatische grepen zou dat inderdaad kunnen verklaren.

Laat ik het dan zo zeggen; zonder automatische grepen (wat de overgrote meerderheid is) zul je hard moeten drukken.
Bij mijn laadpoort moet ik wel vrij hard drukken voor die open wil.

Import van EVs

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Luiaard schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:25:
[...]

Bij mijn laadpoort moet ik wel vrij hard drukken voor die open wil.
Met de laadpoort moet ik steeds harder drukken. Poosje helemaal niet gedrukt, omdat ik dacht dat het niet werkte, toen via de sleutel gedaan. Inmiddels heb ik ontdekt dat het met een vinger drukken niet zo lekker gaat met de vlakke hand veel effectiever. Dat is wat ik nu doe en inmiddels gebruik ik de sleutel weer amper.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
-CJ schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:49:
[...]

Dat mag, maar dan heb jij wel een uitzondering. Ik hoor hier vooral verhalen dat je (hard) moet drukken. En dat herken ik ook met de mijne.

Hoef je echt 0,0 kracht te zetten? Heb je automatische klinken?
Ja, echt geen kracht zetten, alleen aanraken.
Ik heb het dan wel over de deurgrepen en niet het laadklepje.
Dat kun je beter met de AB open en dicht doen.

• hunter3315nl
Pagina 1-25 van handboek is het 15 seconden.
Voor mijn gevoel is het zelfs minder, maar je hoort de ont- en vergrendeling.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
hunter3315nl schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:44:
[...]

Ja, echt geen kracht zetten, alleen aanraken.
Ik heb het dan wel over de deurgrepen en niet het laadklepje.
Dat kun je beter met de AB open en dicht doen.
Ik moet ook pittig hard drukken hoor...Niet-automatische handgrepen

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

P86 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Dit kan ik als Phantom Black Rijder ook onderschrijven. Extreem zachte lak.
In hoeverre zou glasscoating een optie zijn ter bescherming van de zachte lak?

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
A verschoor schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:19:
Hallo.Ik ben hier nieuw.Ik heb een ioniq5 73 kwh.Hij komt uit belgie zag ik in het boekje staan.hij is van februari 2022 Ik heb contact gehad met België of ze mij konden vertellen of er een warmtepomp in zit(verkoper zei van niet)ja er zit een warmtepomp in en ze vertelde me dat het een 77kwh is .Is dat in belgie anders dan bij ons in Nederland. Hij heet in België Balance version met vision pack zegt de importeur daar.iemand wel eens van gehoord. Gr Arend
De Balance heeft een warmtepomp, heb er zelf eentje. Is wel minder luxe dan de NL Lounge, geen V2L adapter meegeleverd, stoelen geen slaapmode etc.
Vielleicht schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:50:
[...]

Ik moet ook pittig hard drukken hoor...Niet-automatische handgrepen
Er zit een vertraging in. Je hoeft niet hard door te drukken totdat je het slot hoort. Het is niet heel intuïtief, maar ik zou even proberen of het voor je werkt als je hem eventjes indrukt en dan wacht.

Alleen aanraken werkt enkel met de automatische handgrepen die onze NL importeur uit alle configuraties heeft gesloopt (na P45).

• revo37
  • Laatst online: 10:48
Ik ga binnenkort met de auto naar Noord-Frankrijk. Er is daar alleen niet echt een laadpaal in de buurt. Ik kan met de standaard lader (Granny charger), wel laden daar. Helaas heeft het huisje niet de standaard Europese stekker.

Heeft er iemand ervaring met een reisstekker in gebruik met de Granny charger? Zo ja, heeft er iemand advies wat een goede is? Ze kunnen niet allemaal evenveel vermogen doorvoeren natuurlijk
BenOnderweg schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:29:
[...]

In hoeverre zou glasscoating een optie zijn ter bescherming van de zachte lak?
Niet. Ik heb de Hyundai Glass Coat en heb ook een plekje. Of de lak zacht is weet ik niet. Ik heb al best wat steentjes gehoord en eigenlijk alleen maar 1 plekje bij het rechterportier. Waarschijnlijk van een deur van een andere auto.

Misschien iets met hitte zoals door anderen gesuggereerd?

Een glass coat helpt eigenlijk alleen om de lak makkelijker schoon te houden en beschadiging door zaken als vogelpoep te voorkomen.

Om de lak te beschermen moet je een 'Paint Protect Film' hebben. Kost al snel €1500 €4500 of nog meer voor een grote auto.

(EDIT: €1500 is voor een Keramische Coating met de hele voorafgaande reiniging, paint correction en coating aanbrengen. Je vindt voor die prijs ook wel gedeeltelijke PPF behandeling voor de bumpers, deel van de motorkap en nog wat kwetsbare plekjes. Hele behandeling is al snel €4500).

[ Voor 16% gewijzigd door bilgy_no1 op 11-08-2022 23:38 ]

revo37 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:57:
Ik ga binnenkort met de auto naar Noord-Frankrijk. Er is daar alleen niet echt een laadpaal in de buurt. Ik kan met de standaard lader (Granny charger), wel laden daar. Helaas heeft het huisje niet de standaard Europese stekker.

Heeft er iemand ervaring met een reisstekker in gebruik met de Granny charger? Zo ja, heeft er iemand advies wat een goede is? Ze kunnen niet allemaal evenveel vermogen doorvoeren natuurlijk
Wat een exotisch huisje dat er niet eens een standaard EU stekker is in Frankrijk...

Ik zou terughoudend zijn met die reisstekkers. Echt goed kijken voor welk vermogen die geschikt is. Liefst met 16A, maar ik weet niet of die bestaan.

Je kunt de reislader instellen op een lage stroomsterkte (A, Ampère) instellen. Dat moet lager zijn dan de maximale stroomsterkte van de reisstekker.

Dan nog zit je met de elektrische installatie van het huisje zelf. Met dit soort bijzondere keuzes lijkt het alsof er geknutseld is en dan zou ik heel voorzichtig zijn met hoge vermogens. Je weet immers niet wat het maximale vermogen is van het stopcontact en welke draad is gebruikt.

Als je uitgaat van 6A laad je met 1,38 kW en duurt het meerdere dagen om van 10 -> 100% te komen.

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13:06
bilgy_no1 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Er zit een vertraging in. Je hoeft niet hard door te drukken totdat je het slot hoort. Het is niet heel intuïtief, maar ik zou even proberen of het voor je werkt als je hem eventjes indrukt en dan wacht.

Alleen aanraken werkt enkel met de automatische handgrepen die onze NL importeur uit alle configuraties heeft gesloopt (na P45).
Ik heb zelfs het gevoel dat hoe harder je drukt, hoe slechter het werkt. Je moet inderdaad wel drukken (wat bij andere auto's niet hoeft), maar juist niet te hard.

• Luiaard
Naaldhak schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:06:
[...]
De Balance heeft een warmtepomp, heb er zelf eentje. Is wel minder luxe dan de NL Lounge, geen V2L adapter meegeleverd, stoelen geen slaapmode etc.
Ligt dan aan de pakketten zeker die erbij genomen zijn, balance is wel de hoogste spec. Ik heb een balance solar en die heeft echt alles erop behalve elektrisch verstelbare achterbank. Dus wel V2L adapter, wel relaxzetels, etc.

Import van EVs

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:19
revo37 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:57:

Je granny lader past ook in de franse stekker met een centrale aarde pin

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• sepcanislupus
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
sepcanislupus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:56:
Vanaf oktober al bezig met bestelproces.
Door technisch gedoe tussen werkgever en LM over nieuw mantelcontract ben ik zelf tussen wal en schip beland.
Daardoor pas in februari 2022 de Connect+ 73 kWh RWD in Galactic Gray kunnen bestellen.
Verwachte levertijd was november 2022.

Totdat dealer vorige week onverwachts belde dat de auto volgende week al klaar staat. Mooi nieuws. _/-\o_

VIN opgevraagd. Productiedatum is 04-04-2022.
Is dit dan een MY 22,5 waar ik eea over heb gelezen?

Heb de Technical Information op https://service.hyundai-motor.com a.d.h.v. VIN geraadpleegd maar het gros is voor mij abracadabra. 8)7

M.a.w. kan ik verwachten dat ik functionaliteiten mis of juist toch nog geluk heb met bijv. groter accupakket, batterijvoorverwarming, automatische deurgrepen?

Last but not least, dit is mijn eerste (elektrische) leaseauto.
Hebben jullie nog tips/aandachtspunten voor de levering volgende week?
Software-update zag ik al voorbij komen.

AVB.
Heb de auto nu een maand in gebruik en hij bevalt hartstikke goed!
Heb meteen software-update via USB gedaan zodat de volgende updates OTA kunnen (nog geen melding van gehad).

Na grofweg 5000 kilometer vallen de volgende dingen op:
Positief:
- Laden gaat snel (Ionity super, Fastned wat minder snel).
- Comfortabel rijden (HDA2, cruisecontrol, e.d. gebruik ik niet).
- Apple Carplay (met kabel) ziet er strak uit op het grote scherm.

Negatief
- Bluelink: tijd geleden vaak opnieuw inloggen. Account werd niet herkend. Moest daardoor steeds nieuw wachtwoord aanmaken. Is inmiddels verholpen met iOS update.
- Veel gekraak bij het stuur. Wellicht door de hitte? Heb verder geen last van tikjes/kraken zoals anderen in dit forum.
- Auto wordt ondanks warmtewerend voorruit behoorlijk warm binnen. Iemand een idee waar ik kan checken of ie daadwerkelijk warmtewerend glas heeft?
- De eerste paar dagen kon ik instellen dat ie automatisch op slot ging zodra ik met sleutel in zak van de auto weg liep. Nu kan ik dat nergens terug vinden. Functie verdwenen tijdens laatste software?
- Wat voor mij, en vele anderen zo te lezen, het grootste gemis is: navigatie met laadstops o.b.v. SOC à la Tesla. Hopelijk komt dit z.s.m.

Mijn grootste vraag blijft het bereik.
Ik heb de 73 kWh RWD Connect+.
Twee weken geleden gaf hij vaak bij 100% een bereik van ca. 510 km (zie foto).
In praktijk haalde ik soms +- 490 km (niet snelweg).
Deze week weer tot 100% geladen en hij gaf een bereik aan van 465 km?
Iemand een idee hoe dit komt? Wellicht door de hitte afgelopen dagen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCcHbFOzlhplAspG_C_IZ1mqvEA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jILXqpIw0YNqNw4BHVn2KRit.png?f=fotoalbum_large
sepcanislupus schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

- Auto wordt ondanks warmtewerend voorruit behoorlijk warm binnen. Iemand een idee waar ik kan checken of ie daadwerkelijk warmtewerend glas heeft?
Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

[Afbeelding]
Idd. waarschijnlijk aircogebruik bij deze hoge temperaturen en ach joh wees blij. Door mijn rechtervoet kom ik amper boven de 400km uit en ik maal daar ook niet om, ik weet waar het van komt namelijk..... Hartstikke netjes toch 465 bij een WLPT van 480?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• sepcanislupus
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
Thanks.
jrk schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

Idd. waarschijnlijk aircogebruik bij deze hoge temperaturen en ach joh wees blij. Door mijn rechtervoet kom ik amper boven de 400km uit en ik maal daar ook niet om, ik weet waar het van komt namelijk..... Hartstikke netjes toch 465 bij een WLPT van 480?
Zeker netjes! Meer dan tevreden met het bereik. Vroeg het me uit nieuwsgierigheid af.

• jorismathijssen
jorismathijssen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:45:
Vandaag na een laad sessie bij Fastned doet de airco het niet meer. Er wordt lucht geblazen maar deze is gewoon warm. Airco stand uit en aan zetten geeft geen verschil.

Het was warm en heb ruim 25 min met de ventilator gereden maar het werd niet beter.

Nadat de auto 20 min uit stond in de schaduw is het probleem nog niet opgelost.

Iemand een idee? Bel morgen de dealer even.
Net direct bij de dealer langs mogen komen, super fijn!

Geen lek gevonden of ander problemen met de airco. Vloeistof was nog op pijl maar wel opnieuw leeg laten lopen, vullen en vacuüm getrokken.

Hierna was het probleem nog steeds aanwezig. Dus nu (gokken ze) denken ze aan de airco pomp. Zoveel sensoren maar toch is het nog niet zeker of dat het probleem is.

Maandag word ik gebeld met meer informatie en levertijden…

2200 km en airco problemen, kan gebeuren maar wel heel jammer.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:59
En hier piept men over wat steenslag O-) ....... YouTube: Electric car crash Hyundai Ioniq - Nurburgring Touristenfahrten

[ Voor 36% gewijzigd door Tiggy80 op 11-08-2022 20:46 ]

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Tiggy80
[...]

Heb de auto nu een maand in gebruik en hij bevalt hartstikke goed!
Heb meteen software-update via USB gedaan zodat de volgende updates OTA kunnen (nog geen melding van gehad).

Na grofweg 5000 kilometer vallen de volgende dingen op:
Positief:
- Laden gaat snel (Ionity super, Fastned wat minder snel).

- Comfortabel rijden (HDA2, cruisecontrol, e.d. gebruik ik niet).
- Apple Carplay (met kabel) ziet er strak uit op het grote scherm.

Negatief
- Bluelink: tijd geleden vaak opnieuw inloggen. Account werd niet herkend. Moest daardoor steeds nieuw wachtwoord aanmaken. Is inmiddels verholpen met iOS update.
- Veel gekraak bij het stuur. Wellicht door de hitte? Heb verder geen last van tikjes/kraken zoals anderen in dit forum.
- De eerste paar dagen kon ik instellen dat ie automatisch op slot ging zodra ik met sleutel in zak van de auto weg liep. Nu kan ik dat nergens terug vinden. Functie verdwenen tijdens laatste software?
- Wat voor mij, en vele anderen zo te lezen, het grootste gemis is: navigatie met laadstops o.b.v. SOC à la Tesla. Hopelijk komt dit z.s.m.

[Afbeelding]
Dat automatisch op slot gaan ben ik benieuwd naar, dat heeft namelijk nog niemand hier in kunnen stellen (en wordt door vele wel gemist). Hij gaat wel op slot wanneer er na ontgrendelen geen deur geopend wordt.....

Kwa bereik.... Ik ben nog niet boven een verwachte range van 430 geweest, maar ik heb ook al een winter periode in de computer geregistreerd. Met de huidige temperatuur gaat het wel beter.

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Oopsie en het lange wachten op onderdelen kan beginnen.

• Vielleicht
[...]

Ik zou tekenen voor een actieradius van 465 km. Ik rijd voornamelijk snelweg, maar ik blijf zo rond de 400 km steken. Overigens kan de warmte wel invloed hebben, want met dit weer moet de airco harder werken, wat natuurlijk negatief is voor het verbruik. Ook is de accu het meest efficient bij een temperatuur van 20/25 graden. Bij 30 graden loopt de efficientie wel terug.

• Vielleicht
bilgy_no1 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Dat er een vertraging in zit dat wist ik. Dat merk je ook wel. Maar achter de handgreep zit feitelijk een ordinair knopje, welke je hoort wanneer je de handgreep indrukt. Ik moet toch vrij hard drukken om dit knopje ingedrukt te krijgen. Maar ik heb ook gezien dat er mensen zijn die een extra stukje materiaal achter de handgreep hebben gedaan, zodat het knopje dichterbij komt. Moet maar eens kijken of dat helpt...

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vielleicht schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Ik zou tekenen voor een actieradius van 465 km. Ik rijd voornamelijk snelweg, maar ik blijf zo rond de 400 km steken. Overigens kan de warmte wel invloed hebben, want met dit weer moet de airco harder werken, wat natuurlijk negatief is voor het verbruik. Ook is de accu het meest efficient bij een temperatuur van 20/25 graden. Bij 30 graden loopt de efficientie wel terug.
In mijn ervaring, egolf met warmtepomp, heeft de airco nauwelijks invloed op het verbruik bij niet-korte ritjes, zeker niet op de snelweg als je continu verbruikt. Mijn Ioniq 5 komt pas in mei 2023 trouwens.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 08:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Cxk92lbSvbR4dAH_45x9qdTL5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwjRwixtbSGe13YOmCQyAoN6.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, de I5 kan goed door als trouwauto. Ik ben eergisteren getrouwd en de auto was goed te versieren met al die gaten in de "spoiler". 😁

Op de weg ook veel duimpjes omhoog en getoeter! Mooie dingen!

• Naaldhak
Inderdaad bij mij wordt het ook zo warm, ondanks dat er solar in de ramen staat

• katjoek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-12-2022
Als het goed is gaan wij vandaag onze Ionic 5 ophalen met 77 kWh batterij! Bijzonder verhaal wel. De dealer (Content Autogroep) had in april al 2 flinke batches Ionic 5s in bestelling staan. De eerste batch met geplande levering in juni/juli was nog 73 kWh, de tweede 77 kWh met levering in oktober. Ik wilde wel wachten op de 77 kWh variant. We bestelden begin april. Na een maand ofzo kregen we een brief van de dealer die ik al wel verwachtte: het zou november worden. Ik dacht al, dat wordt vast december of januari. Tot we twee weken geleden een belletje kregen dat hij er al was! Wauw! Hoe dan?!?! Ik meende nog een paar maanden te hebben om een lader te plaatsen thuis maar dat moest dus nog snel even geregeld worden. (We hebben een lader van easee gekocht).

Vanwege de chip tekorten krijgen we wel helaas niet alle features. Maar daar kan ik mee leven en dit was ook al bekend bij het bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8b6lp9c0Ge1rsfFHo4powtwxh6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D2Vwb0TFRtmqUrvPQSWrgApj.png?f=fotoalbum_large

Ik las op dit forum dat de 77 kWh variant nog niet gemaakt zou worden en ook dat er nog helemaal geen van geregistreerd zouden zijn bij het RWD. Onze auto is duidelijk wel aangemeld. Dat zou ook al in juni of juli gedaan zijn. Maar via de OpenData API vind ik 'm niet terug. Wel gewoon via website van RDW. Maar daar zie ik niks over de grootte van de batterij. Ik doe "https://opendata.rdw.nl/resource/m9d7-ebf2.json?$limit=10&kenteken=<kenteken hier>". Niet de juiste query om ook batterij info te krijgen? Ik ben benieuwd waar anders de batterijgrootte info vandaan komt in de lijsten van kentekenregistraties die ik hier in het forum zie.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25
katjoek schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:46:
Ik las op dit forum dat de 77 kWh variant nog niet gemaakt zou worden
Dat is sowieso niet zo, voor zover ik weet is in de VS altijd al de 77 kWh variant op de markt, volgens mij zelfs als enige optie. Rest van de wereld weet ik niet.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Naaldhak schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Inderdaad bij mij wordt het ook zo warm, ondanks dat er solar in de ramen staat
Het is ook gewoon erg warm op het ogenblik, daar gaat zo'n raam echt niet tegen helpen als ie in de zon staat.
Gewoon even de ramen van te voren opendoen mbv de afstandsbediening ('open" knop ingedrukt houden)
zodat de ergste hitte er uit kan óf via de app een 10 minuutjes oid van te voren de airco aan zetten...

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Waarom schermen sommigen hun kenteken af in deze topics? In de praktijk heb je toch ook geen zwarte balk over je kentekenplaat. Dat je een meldcode afschermt snap ik. Of moet dat in het kader van de AVG 8) 8) 8)

• katjoek
ernestalmere schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:14:
Waarom schermen sommigen hun kenteken af in deze topics? In de praktijk heb je toch ook geen zwarte balk over je kentekenplaat. Dat je een meldcode afschermt snap ik. Of moet dat in het kader van de AVG 8) 8) 8)
Ik vermoed dat mijn post je berichtje triggerde. Mijn gedachte: better safe than sorry :) En het was een kleine moeite.

• -CJ

-CJ

Not remastered

Met betrekking tot het van te voren aanzetten van de airco met de app: is dat gewoon een kwestie van temperatuur instellen of moet je nog iets speciaals aanvinken/instellen? Bij mij lijkt de auto niet koeler te worden.

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
katjoek schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:23:
[...]

Ik vermoed dat mijn post je berichtje triggerde. Mijn gedachte: better safe than sorry :) En het was een kleine moeite.
Onder andere ;)
Just curious. Alvast veel plezier met je bolide. Ik mag die van mij woensdag ophalen.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

-CJ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:31:
Met betrekking tot het van te voren aanzetten van de airco met de app: is dat gewoon een kwestie van temperatuur instellen of moet je nog iets speciaals aanvinken/instellen? Bij mij lijkt de auto niet koeler te worden.
Volgens mij niet, inderdaad de temp instellen en dan "Start Climate Control" in de app drukken..
als het goed is krijg je dan een terugkoppeling dat de airco gestart is...

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-11 22:31
cooper_s1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Volgens mij niet, inderdaad de temp instellen en dan "Start Climate Control" in de app drukken..
Klopt, inmiddels al een paar keer gebruikt. Scheelt behoorlijk in warmte met deze dagen. Gisteren stond mijn neef naast me geparkeerd en die stapte in zijn “oven” terwijl onze auto heerlijk voorgekoeld was _/-\o_

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• mh514452
Overigens heb ik ook veel gebruik gemaakt van de stoel ventilatie deze weken in Frankrijk en Nederland. Ik moet wel zeggen, tussen stand 1, 2 en 3 merk ik eigenlijk geen verschil. Ervaren jullie dat ook?

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:51

MicheldeGoey

Project 45

@mh514452
Ik heb de stoelkoeling gekoppeld aan de airco-instelling. Gaat nu automatisch aan op stand 1, 2 of 3. Die standen zijn behoorlijk verschillend in effect en geluid.
Als het goed is gaan wij vandaag onze Ionic 5 ophalen met 77 kWh batterij! Bijzonder verhaal wel. De dealer (Content Autogroep) had in april al 2 flinke batches Ionic 5s in bestelling staan. De eerste batch met geplande levering in juni/juli was nog 73 kWh, de tweede 77 kWh met levering in oktober. Ik wilde wel wachten op de 77 kWh variant. We bestelden begin april. Na een maand ofzo kregen we een brief van de dealer die ik al wel verwachtte: het zou november worden. Ik dacht al, dat wordt vast december of januari. Tot we twee weken geleden een belletje kregen dat hij er al was! Wauw! Hoe dan?!?! Ik meende nog een paar maanden te hebben om een lader te plaatsen thuis maar dat moest dus nog snel even geregeld worden. (We hebben een lader van easee gekocht).

Vanwege de chip tekorten krijgen we wel helaas niet alle features. Maar daar kan ik mee leven en dit was ook al bekend bij het bestellen.

[Afbeelding]

Ik las op dit forum dat de 77 kWh variant nog niet gemaakt zou worden en ook dat er nog helemaal geen van geregistreerd zouden zijn bij het RWD. Onze auto is duidelijk wel aangemeld. Dat zou ook al in juni of juli gedaan zijn. Maar via de OpenData API vind ik 'm niet terug. Wel gewoon via website van RDW. Maar daar zie ik niks over de grootte van de batterij. Ik doe "https://opendata.rdw.nl/resource/m9d7-ebf2.json?$limit=10&kenteken=<kenteken hier>". Niet de juiste query om ook batterij info te krijgen? Ik ben benieuwd waar anders de batterijgrootte info vandaan komt in de lijsten van kentekenregistraties die ik hier in het forum zie.
Gefeliciteerd! Klinkt alsof je een van de eersten in Europa bent met 77 kWh. Je zou nog eens op die Hyundai site met je VIN kunnen checken welke configuratie je precies hebt.

• mh514452
MicheldeGoey schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:02:
@mh514452
Ik heb de stoelkoeling gekoppeld aan de airco-instelling. Gaat nu automatisch aan op stand 1, 2 of 3. Die standen zijn behoorlijk verschillend in effect en geluid.
Ik had ze ook gekoppeld en later weer losgekoppeld omdat de ventilatie in de rug voor mijn vrouw niet fijn is. Ook toen merkte ik eigenlijk geen verschil tussen de standen. Moet binnenkort toch ff langs de dealer voor de handrem terugroepactie, meteen dat ook maar ff laten checken. Thanks d:)b

Vielleicht schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:38:
[...]

Dat er een vertraging in zit dat wist ik. Dat merk je ook wel. Maar achter de handgreep zit feitelijk een ordinair knopje, welke je hoort wanneer je de handgreep indrukt. Ik moet toch vrij hard drukken om dit knopje ingedrukt te krijgen. Maar ik heb ook gezien dat er mensen zijn die een extra stukje materiaal achter de handgreep hebben gedaan, zodat het knopje dichterbij komt. Moet maar eens kijken of dat helpt...
Hier een korte video hoe zacht ik druk. Hier is de vertraging heel kort (je hoort de eerste klik van het knopje en vrijwel direct er achteraan de 'kloenk' van het slot. Vaak is de vertraging wat langer, maar ik hoef niet harder te drukken.

https://youtu.be/PzrQMq12Dt8

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:23
Ik sta momenteel voor de keuze van een nieuwe (gezins) auto. Op mijn shortlist staan eigenlijk drie auto's:

1. Hyundai Ioniq 5 (77kwh Connect)
2. Volvo XC40 (single engine, Plus)
3. Skoda Enyac (iV 60 business)

Ik neig erg naar de XC40. Heel eerlijk: vanwege imago / premium gevoel. Daarnaast is deze ook eerder leverbaar en lijkt me de integratie met Android auto een dikke plus.

Heb ergens het idee dat de Ioniq 5 meer een auto voor de 'echte' Tweaker is en nog veel pionieren vanuit Hyundai zelf. Heb ook gelezen over de trillingen en toch hier en daar wat ditjes en datjes qua afwerking. Iets wat ik bij een Volvo absoluut niet herken. Maakt me ook wel benieuwd naar de ervaringen t.a.v. service/aftersales.

Echter als je alles met elkaar vergelijkt (specs / Excel) komt de Ioniq 5 als duidelijke winnaar uit de bus (bang for buck). Mooie review hier:

https://www.drivingelectr...x3-vs-volvo-xc40-recharge

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken? Of wellicht ervaringen van rijders die uit het premium segment komen (Audi, Volvo, BMW) en de Ioniq 5 rijden?

Vanmiddag een proefrit gepland, dus wellicht zijn mijn gedachten dan alweer anders :+

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21
Dix0r schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:53:
Ik sta momenteel voor de keuze van een nieuwe (gezins) auto. Op mijn shortlist staan eigenlijk drie auto's:

Ik neig erg naar de XC40. Heel eerlijk: vanwege imago / premium gevoel. Daarnaast is deze ook eerder leverbaar en lijkt me de integratie met Android auto een dikke plus.

Heb ergens het idee dat de Ioniq 5 meer een auto voor de 'echte' Tweaker is en nog veel pionieren vanuit Hyundai zelf. Heb ook gelezen over de trillingen en toch hier en daar wat ditjes en datjes qua afwerking. Iets wat ik bij een Volvo absoluut niet herken. Maakt me ook wel benieuwd naar de ervaringen t.a.v. service/aftersales.

Echter als je alles met elkaar vergelijkt (specs / Excel) komt de Ioniq 5 als duidelijke winnaar uit de bus (bang for buck). Mooie review hier:

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken? Of wellicht ervaringen van rijders die uit het premium segment komen (Audi, Volvo, BMW) en de Ioniq 5 rijden?

Vanmiddag een proefrit gepland, dus wellicht zijn mijn gedachten dan alweer anders :+
Kijk eerst eens even naar de levertijden van deze modellen. Ik heb het idee dat dit jouw erg in je beslissing geet beinvloeden.

ehhhh..HOI

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:07

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je ziet dat het broertje van de Ioniq5, de EV6, momenteel aan sommige medetweakers als zijnde "bijna 3 jaar levertijd" wordt verkocht, en het feit dat >ALLES< momenteel leverproblemen heeft op component niveau (kleine SIMD's en servo's zijn o.a. problematisch wereldwijd momenteel, alle electronica gebruiken ze tot inductie fornuizen aan toe...). Ik denk idd, @Dix0r , dat levertijd misschien je hoofdfactor zal zijn...

Bron re. de 'bijna 3 jaar': ZiggyLippens in "Het grote KIA EV6 topic"

[Afbeelding]

Zolang het kenteken niet op naam staat, geeft de opendata API geen informatie terug. Wanneer je het kenteken (via PM) doorgeeft kan ik kijken of er verschil is in Typegoedkeuring of Variant info en eventueel in het vermogen (grotere batterij is groter vermogen). In het IONIQ 5 leveringen topic maak ik namelijk de overzichten op basis van de informatie van opendata en RDW. Wanneer je een VIN hebt, kan ik ook opzoeken of de HV batterij anders genoemd wordt......

• mh514452

Ik heb de Ioniq 5 nu pas een kleine maand in mijn bezit maar door de vakantie rit naar Zuid Frankrijk al wel goed kunnen ervaren. Het “gestuiter tussen de lijnen” van de HDA2 en trillingen in de auto waar sommige mede Ioniq rijders last van hebben, herken ik gelukkig niet. De HDA2 gebruik ik veel en houdt de auto rustig binnen de lijnen, laatst nog van Groningen tot aan Emmeloord nauwelijks iets hoeven doen behalve het stuur licht vasthouden. Ook trillingen heb ik niet waar kunnen nemen, zowel niet bij hogere snelheden (tot circa 135) als lagere snelheden.

Wel merk ik dat de spullen (muntjes, zakmessen, sleutels) in het opberg vakje tussen de voorstoelen op klinkerwegen lekker rammelen, dat vindt ik dan wel jammer. Gelukkig breng je de meeste kilometers door op asfalt en niet op klinkerweggetjes

Voor ons is dit de eerste echte elektrische ervaring en wij zijn tot nu zeer tevreden. Naast het heerlijke zit comfort tijdens de lange rit naar en van Frankrijk, waren we ook zeer te spreken over de enorme laadsnelheid van de auto, da’s zeker als je vaak langs de weg moet laden en enorm pluspunt.

Maar ook, eerlijk is eerlijk, het is een auto die niet echt uitnodigt tot sportief rijden, maar vooral tot relaxed rijden. Als je op zoek bent naar een snelle auto met snel scherpe bochtjes nemen is de Ioniq 5 wellicht niet de eerste keus.

Voor de rest is het ook een kwestie van smaak. Hoewel ik van origine ook een enorme liefhebber ben van Volvo’s, ben ik wars van imago en wil ik gewoon in een auto rijden die prettig aanvoelt. Voor ons sprong (en springt) de Ioniq 5 daar bovenuit. Ongetwijfeld gaan we de komende maanden wat kinderziektes van dit nieuwe model tegenkomen, dat heb je meestal wel met een heel nieuw ontwerp. We gaan meemaken hoe de dealer daarop gaat reageren, vooralsnog maak ik me er geen zorgen over.

Als laatste, wat ik ook zie, is dat de Ioniq 5 veel bekijks trekt. Het is een bijzonder ontwerp die je nog niet veel ziet. Persoonlijk vind ik dat dan weer leuk, een niet zo alledaagse auto :)

Het hangt er ook vanaf waarvoor je de auto gebruikt, hoe groot je gezin is etc.

Bijv. met 2 grote pubers een kampeervakantie in de Ioniq 5 vereist al snel een bagagebox oid.

Een Enyaq is dan wel veel ruimer, maar dan ben je met de kleinere batterij en veel langzamer laden heel wat uurtjes meer onderweg. Je staat dan al snel 30-40 minuten aan de kant per laadstop (die je ook nog vaker hebt).

Maar ja, als je toch vooral in NL rijdt en maar sporadisch verwacht een lange reis met de auto te maken dan is dat weer niet zo relevant.

De Volvo heb ik niet echt zicht op. Ik geloof dat die niet zoveel bagageruimte heeft, minder voetruimte etc omdat het een aangepaste benzineauto is. Het Google systeem krijgt wel goede reviews.

• Dix0r
Thanks allen. Geeft me weer wat nieuwe inzichten.

Zal niet al te veel in gaan op de levertijden (apart topic). Maar ruim meer dan 1 jaar is wel een dealbreaker idd.

Scherpe opmerking @bilgy_no1 t.a.v. pubers en kampeervakanties. Vooralsnog zullen het 2 kleine kids zijn (baby+peuter) en 1x per jaar naar Italie/Frankrijk + 1x per jaar naar wintersport.

We gaan vanmiddag eens kijken naar de rijervaring.

• mh514452
Na de vakantie maar eens in de mogelijkheden van onze laadpaal gekeken (Wallbox, met load balancing of zoals Wallbox dat noemt, de Power boost). Inmiddels heb ik de instellingen zo staan dat de auto alleen geladen wordt als er overschot is in de productie van de zonne-energie uit de zonnepanelen. Werkt in de winter uiteraard niet, maar zo in de zomer maanden heb je dan echt letterlijk alle energie in de auto uit de zon gehaald, wel een mooi idee. Hier kan het omdat ik veel thuis werk en daarmee de auto overdag vaak bij de deur staat.

Daarnaast helpt het een beetje om de druk op de grid wat te verminderen, die elektriciteit hoeft immers het net niet meer op.

[ Voor 3% gewijzigd door mh514452 op 12-08-2022 13:00 ]

• mh514452
Dix0r schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:56:

Zal niet al te veel in gaan op de levertijden (apart topic). Maar ruim meer dan 1 jaar is wel een dealbreaker idd.

Scherpe opmerking @bilgy_no1 t.a.v. pubers en kampeervakanties. Vooralsnog zullen het 2 kleine kids zijn (baby+peuter) en 1x per jaar naar Italie/Frankrijk + 1x per jaar naar wintersport.

Veel plezier 😊

mh514452 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:56:
Na de vakantie maar eens in de mogelijkheden van onze laadpaal gekeken (Wallbox, met load balancing of zoals Wallbox dat noemt, de Power boost). Inmiddels heb ik de instellingen zo staan dat de auto alleen geladen wordt als er overschot is in de productie van de zonne-energie uit de zonnepanelen. Werkt in de winter uiteraard niet, maar zo in de zomer maanden heb je dan echt letterlijk alle energie in de auto uit de zon gehaald, wel een mooi idee. Hier kan het omdat ik veel thuis werk en daarmee de auto overdag vaak bij de deur staat.

Daarnaast helpt het een beetje om de druk op de grid watched verminderen, die elektriciteit hoeft immers het net niet meer op.
Ik gebruik gewoon de thuislader op stand 10A op het stopcontact. Meestal leveren mijn zonnepanelen meer dan 2200 Watt vanaf 11 uur tot 19 uur, zijn dan toch weer ongeveer 16 kWh bijgeladen (22% accu erbij). Deze zit op een Wifi plug, dus kan zelfs het stopcontact in/uitschakelen. Goedkope oplossing in plaats van een intelligente laadpaal O-) Natuurlijk wordt er niet zo snel geladen en is er iets meer laadverlies. Voordeel is ook dat de meterkast niet aangepast hoefde te worden en load balancing is ook niet nodig :9

• katjoek
ernestalmere schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Onder andere ;)
Just curious. Alvast veel plezier met je bolide. Ik mag die van mij woensdag ophalen.
Dat gaat vast lukken! Jij veel plezier volgende week (y)

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

De Skoda op 60 is in ieder geval géén concurrentie qua specs en looks. De Volvo weet ik niet. Qua trillingen en zo: sorry dat ik het hier zeg, maar er zijn er een paar op dit forum die er last van hebben en die vallen ook nog eens vaak in herhaling (ja, ja bij voorbaat sorry voor wie zich aangesproken voelt). Ik heb met het overgrote deel van mijn collega rijders nergens last van!

Auto voor de Tweaker? Da's onzin. Al gebruikt mijn vrouw ook niet alles wat er mogelijk is en is het natuurlijk geen auto die grijze muizen aantrekt.

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 12-08-2022 13:19 ]

Dix0r schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:56:

Wat ik erg opvallend vind aan de Ioniq 5 is dat de bagageruimte niet zo groot lijkt, maar als je de achterbanken helemaal naar voren hebt en het rolgordijn eruit haalt past er toch echt wel heel veel in. Ongeveer net zoveel als in onze Megane Station hiervoor. Met kleine kinderen geen probleem, maar tegenwoordig zijn ze met 12 jaar ook al 1,93 meter en dan wordt dat wat krap... Met de stoel ingesteld op mijn 1,80m en de achterbank naar voren kan ik nog prima 'achter mezelf' zitten.

Veel plezier met de proefrit en succes met de keuze!

• Dix0r
bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Wat ik erg opvallend vind aan de Ioniq 5 is dat de bagageruimte niet zo groot lijkt, maar als je de achterbanken helemaal naar voren hebt en het rolgordijn eruit haalt past er toch echt wel heel veel in. Ongeveer net zoveel als in onze Megane Station hiervoor. Met kleine kinderen geen probleem, maar tegenwoordig zijn ze met 12 jaar ook al 1,93 meter en dan wordt dat wat krap... Met de stoel ingesteld op mijn 1,80m en de achterbank naar voren kan ik nog prima 'achter mezelf' zitten.

Je schatting qua kofferbak klopt ;)

Ik heb nu een Megane Estate. Die heeft een kofferbak van 521 liter. De Ioniq 5: 527!

En dan tel ik de ruimte onder de trunk nog niet eens mee!

• amw82
Dix0r schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Ik heb nu een Megane Estate. Die heeft een kofferbak van 521 liter. De Ioniq 5: 527!

Ligt een beetje aan de uitvoering. Vanaf de Connect is het 499

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:28
cooper_s1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:49:
[...]

Klopt het dat je, of de auto moet starten (via AB) of dat ie aan een laadpaal moet staan?

• mh514452
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Ik gebruik gewoon de thuislader op stand 10A op het stopcontact. Meestal leveren mijn zonnepanelen meer dan 2200 Watt vanaf 11 uur tot 19 uur, zijn dan toch weer ongeveer 16 kWh bijgeladen (22% accu erbij). Deze zit op een Wifi plug, dus kan zelfs het stopcontact in/uitschakelen. Goedkope oplossing in plaats van een intelligente laadpaal O-) Natuurlijk wordt er niet zo snel geladen en is er iets meer laadverlies. Voordeel is ook dat de meterkast niet aangepast hoefde te worden en load balancing is ook niet nodig :9
Hier moest de meterkast sowieso open. Huis uit de jaren 70 met te weinig groepen, slechts 1 fase en waar buiten electra gecombineerd was met een binnengroep. Omzetting naar 3 fase en forse uitbreiding aan groepen gerealiseerd mede ook voor de 2 omvormers van alle zonnepanelen (11,5 WP), warmtepomp en hopelijk toekomstige sauna waarvan groep en kabels dus nu alvast klaar liggen. De extra investering voor een slimme laadpaal vs een gewone was daarmee klein (goeie offerte gekregen van de installateur) en was het mij wel waard 8)

• mh514452
maax schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Klopt het dat je, of de auto moet starten (via AB) of dat ie aan een laadpaal moet staan?
Nee, gewoon de Bluelink app openen en de airco starten. Hoeft ook niet aan de paal te staan, gelukkig niet. Auto had gisteren uren in de brandende zon gestaan op een groot parkeerterrein, was lekker koel toen we weer instapten

mh514452 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Nee, gewoon de Bluelink app openen en de airco starten. Hoeft ook niet aan de paal te staan, gelukkig niet.
Wanneer de auto wel aan de laadpaal staat en de laadsessie is afgelopen (de accu heeft het ingestelde percentage bereikt), dan doet de airco het op afstand aanzetten niet |:( Wanneer deze nog aan het laden is (of geen laadkabel eraan), dan weer wel 8)7

• Vielleicht

Wat mijn medetweaker ook zegt: de klachten komen feitelijk maar van een heel klein groepje. De meesten hebben geen noemenswaardige problemen. Daarbij is geen enkele auto perfect, dus ik ga er vanuit dat als je bij het Enyaq topic gaat kijken, daar ook de nodige problemen voorbij komen.

Een teamgenoot van mij heeft een XC4 (benzine) en dat is toch wel echt een klein autootje hoor. Als je daar een heel gezin met bagage in moet proppen wordt het wel vol. De Enyaq is wel weer erg groot, maar niet enorm veel groter. Ik denk wel dat deze een meer bruikbare kofferbak heeft. Maar er is een filmpje op YouTube van Bjorn Nyland waarin hij de auto's aflaadt met bananendozen. Het zal je verbazen waar de I5 eindigt (als je deze nog niet gezien hebt).
En inderdaad, een Enyaq 60 heeft een kleinere actieradius en laadt langzamer. Ik denk dat veel mensen hierdoor voor de I5 kiezen tov de Skoda.

• Justvinnie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-10 11:35

Ik heb deze ook allemaal gereden voordat mijn uiteindelijk keuze viel op de IONIQ5. Dat was vorig jaar november. Ik ben nog in afwachting van levering, ik ben geduldig.

Ik pak even mijn notities erbij van toen:
Enyak: "17/9 proefrit gemaakt . Teleurstellend, het is een standaard auto met een elektrische motor, eigenlijk niets bijzonders. Hij is wel vlot en rijd stevig, maar kan me niet bekoren
Veel plastic, weinig ruimte als bestuurder, onhandige interface".

XC40: "29/9 "voelt super snel en heeft uitstekende wegligging / confort, alles voelt wel echt prime , degelijk.
stoelen super, weinig ruimte voor volwassenen achterin. Plusje voor de google interface".

EQA 250: "12/10 gereden. verfijnde auto, neutraal gedrag
erg stil, super afwerking, voelt gewoon goed, zit wat hoger". Voorwielaandrijver net zoals de Volvo, maar kwalitatief net een trede hoger. Voorwielaandrijving kan z'n kracht goed kwijt, gaat niet zoeken bij vol gas. Mercedes interface uitstekend. weinig ruimte voor volwassenen achterin.

IONIQ 5 RWD lounge: 16/9 "Alles zit erop. heel snel.
rijgedrag voelt heel natuurlijk. " gemak".
Snelle reactie. fantastisch comfort. Weinig geluid ook niet op straatstenen
+ HUD
+ flippers
+ goede stoelen
+ comfort ook achterin.

IONIQ 5 AWD lounge: 16/10 " Akelig snel natuurlijk. Maakt meer geluid. Vooral de achteras voel je duidelijker
Duidelijk moeite om alle kracht op de weg te krijgen, nerveus geen lounge gevoel"

Ik heb ook in de Tesla model 3 gereden maar die viel snel af. Ik wist al dat dat hem niet zou worden, maar ik wilde wel weten hoe die reed. Technisch superieur. Super snel , heel stug en bonkig geluid in de vering. Weinig comfort en weelde om je heen. Geen interieur. Waardeloze interface. (Let wel ik ben linkshandig.) en dan is zo'n scherm echt reuze onhandig. Geen directe bediening voor belangrijk zaken is echt een gemis.

Uiteindelijk viel mijn keuze op een IONIQ 5 RWD (Correctie) Lounge met panoramadak. (en daarom moet ik nu ook extra lang wachten) Hij is al 3 keer verschoven en het laatste nieuws is dat ze geen datum meer door willen geven. Als ie er is dan hoor ik t wel.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten Vin

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:07

Umbrah

The Incredible MapMan

Ben bij m'n ouders, en die hebben nog gewoon TV (en kijken constant ID, of hoe die zender ook heet). Is daar ineens een reclame op voor de Ioniq 5, met "nu met verbeterde range". Lette niet genoeg op om te zien wat de levertijden zijn/of die beloofd waren in de reclame (verbaas me er over dat Skoda daarna een reclame liet zien met dat de Enyaq IV uit voorraad leverbaar zou zijn...), maar gezien het uniforme "we wachten erg lang", het feit dat er in Denenmarken geeneens meer een bestelling geplaatst kan worden, en dat het E-GMP 'zusje' bijna 3 jaar levertijd heeft... is het wel helemaal ethisch om reclame te maken?
Dix0r schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:33:
[...]

Alleen is die 527 liter voor de Style en de uitvoeringen daarboven hebben nu 499 liter. Dat komt door de plaatsing van de subwoofer onder de vloer. Ik maar daar dus ook uit op dat die ruimte wel meetelt in het officiele getal. Bovendien is die ruimte weinig bruikbaar, anders dan voor wat platte zaken waar je niet vaak bij hoeft. Zonder die ruimte onder de vloer kom je dan eerder op ongeveer 450-475 liter.

Maar... als je dan de banken naar voren schuift komt er weer een hele hoop bij. Bovendien heb je dan tussen de bank en de laadvloer nog een hoop ruimte om spullen tussen te stoppen... Plus uiteraard nog de frunk.

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11 14:18

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat net als alles aan de auto, de bagageruimte kleiner lijkt dan deze is. Ik ben met 5 volwassenen (mijn kinderen zijn rond de 1m80 lang) naar Zuid Duitsland geweest met 6 XXL reistassen achterin en nog voldoende ruimte voor berg- en andere schoenen, losse jassen en een rugtas per persoon. Ik heb de achterbank 5 centimeter naar voren geschoven en ik denk eigenlijk dat de achterpassagiers dat niet eens gemerkt hebben. Ter vergelijking: Ik had hiervoor een VW Touran en heb eigenlijk nauwelijks minder meegenomen dit jaar. De kofferbak van de Toyota Auris TS (stationwagen) daarvoor was beduidend smaller en lager en toen had ik echt een dakkoffer nodig. Oh en vergeet trouwens niet de frunk bij een RWD, die is best praktisch.

• amw82
bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Alleen is die 527 liter voor de Style en de uitvoeringen daarboven hebben nu 499 liter. Dat komt door de plaatsing van de subwoofer onder de vloer. Ik maar daar dus ook uit op dat die ruimte wel meetelt in het officiele getal. Bovendien is die ruimte weinig bruikbaar, anders dan voor wat platte zaken waar je niet vaak bij hoeft. Zonder die ruimte onder de vloer kom je dan eerder op ongeveer 450-475 liter.

Maar... als je dan de banken naar voren schuift komt er weer een hele hoop bij. Bovendien heb je dan tussen de bank en de laadvloer nog een hoop ruimte om spullen tussen te stoppen... Plus uiteraard nog de frunk.
Is de bagageruimte specificatie met bank in achterste stand of in voorste stand? Weet ik eigenlijk niet.
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Wanneer de auto wel aan de laadpaal staat en de laadsessie is afgelopen (de accu heeft het ingestelde percentage bereikt), dan doet de airco het op afstand aanzetten niet |:( Wanneer deze nog aan het laden is (of geen laadkabel eraan), dan weer wel 8)7
Heb al regelmatig aan laadpaal op m'n werk gestaan waarbij hij laden heeft gestopt (80%) en ik de airco gewoon kan starten via de app.

[ Voor 23% gewijzigd door amw82 op 12-08-2022 16:29 ]

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:33
Vandaag de upgrade geinstalleerd om het display "zwart " te maken. Geslaagd wat mij treft De styling past beter bij de rest van het interieur. Hij zorgt wel voor iets meer spiegeling in de schermen maar ik vind het accepatbel.

Voor geinteresseerden via Amazon te koop:

https://www.amazon.com/dp...o2ov_dt_b_product_details

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOgwsayRd99ms2h__FLRP16gNog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7L1B7ZxMjrPBiNfOcpnasIX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5m_3ueRohgrwIVNATiiy-9-FxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kxxaOuXIW4qD3J2sMwFs9zDE.jpg?f=fotoalbum_large

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Een Enyaq is dan wel veel ruimer,
qua kofferbak wellicht, maar d'r heeft nog iemand zo comfortabel (rugleuning lekker schuin) en ruim (qua voetruimte) op een achterbank gezeten als in een Ioniq5 (totaal ander autoklassen daargelaten)

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

rvdgaag schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:33:
Vandaag de upgrade geinstalleerd om het display "zwart " te maken. Geslaagd wat mij treft De styling past beter bij de rest van het interieur. Hij zorgt wel voor iets meer spiegeling in de schermen maar ik vind het accepatbel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi!
Is het een beetje makkelijk aan te brengen en er ook weer af te halen (leaseauto.....)

amw82 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Is de bagageruimte specificatie met bank in achterste stand of in voorste stand? Weet ik eigenlijk niet.
Ik denk dat niemand dat echt weet, behalve de importeur... Ze geven daar helaas geen informatie over. Maar als ik kijk naar wat erin past in vergelijking met de de Megane Station heb ik wel de indruk dat bij het meten de bank wel iets naar voren is geplaatst.

• rvdgaag
jrk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:39:
[...]

Mooi!
Is het een beetje makkelijk aan te brengen en er ook weer af te halen (leaseauto.....)
Ja, "plakt" statisch dus je haalt hem er zo af

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

jrk schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

qua kofferbak wellicht, maar d'r heeft nog iemand zo comfortabel (rugleuning lekker schuin) en ruim (qua voetruimte) op een achterbank gezeten als in een Ioniq5 (totaal ander autoklassen daargelaten)
Eens dat de Ioniq 5 achterin zeer luxe is. Maar ik vond de Enyaq (en ID.4) ook heel erg ruim achterin qua beenruimte. Zo ruim, dat ik dacht 'wat zonde dat die achterbank niet naar voren kan schuiven om meer bagageruimte te hebben'. En dat was voordat ik van de Ioniq 5 had gehoord :D

Ik ben overigens wel erg onder de indruk van wat er allemaal in de Ioniq 5 past. Het lijkt er niet op, maar als je de Banana Box Test van Bjorn Nyland mag geloven is het bijna een verhuiswagen... _/-\o_. Met de banken naar voren gewoon meer dozen dan de Enyaq.

• -CJ

-CJ

Not remastered

rvdgaag schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het mooi maar 50 dollar is een stevige prijs. Is het magneetstukje links van de tellers nog gewoon wit? Steekt dat erg af?

• rvdgaag
-CJ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Ik vind het mooi maar 50 dollar is een stevige prijs. Is het magneetstukje links van de tellers nog gewoon wit? Steekt dat erg af?
Met verzenden, BTW etc ben je 70 euro kwijt. Ach op een auto van 64000 euro who cares.

Het paneeltje links blijft zoals het is, er zijn diverse mogelijkheden als je dat wilt veranderen. Kijk maar op de diverse fora

[ Voor 16% gewijzigd door rvdgaag op 12-08-2022 17:10 ]

• -CJ

-CJ

Not remastered

rvdgaag schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 17:09:
[...]

Met verzenden, BTW etc ben je 70 euro kwijt. Ach op een auto van 64000 euro who cares.

Het paneeltje links blijft zoals het is, er zijn diverse mogelijkheden als je dat wilt veranderen. Kijk maar op de diverse fora
Zou je eens een foto kunnen maken met het hele dashboard in beeld, alsof je achter het stuur zit? Ben wel benieuwd hoe het geheel er zo uit ziet. Meeste foto's van deze oplossing zijn nogal dichtbij genomen.

• Kevink78
  • Laatst online: 04-11-2023
Allen ik heb een vraag, ik heb al lang niet meer aan de snelweg snelgeladen. Nu merk dat ik tot 84% laad en daarna zakt naar de 2 kwh iemand enig idee hoe en wat?

Bedankt
Kevink78 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:59:
Allen ik heb een vraag, ik heb al lang niet meer aan de snelweg snelgeladen. Nu merk dat ik tot 84% laad en daarna zakt naar de 2 kwh iemand enig idee hoe en wat?

Bedankt
Dat is normaal, na een aantal minuten gaat deze weer omhoog richting 50 kW of hoger. Maar boven 80% laadt de IONIQ 5 minder snel, net als alle andere EV's. Daarom laadt men meestal maar tot 80% aan de snellader. Andere EV's gaan zelfs boven de 60% al langzamer laden >:)
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Dat is normaal, na een aantal minuten gaat deze weer omhoog richting 50 kW of hoger. Maar boven 80% laadt de IONIQ 5 minder snel, net als alle andere EV's. Daarom laadt men meestal maar tot 80% aan de snellader. Andere EV's gaan zelfs boven de 60% al langzamer laden >:)
Sterker nog, veel EVs laden boven de 30% alweer een stuk langzamer...

Ik heb die dip ook wel eens gehad en inderdaad schiet het daarna weer omhoog. De Ioniq 5 laadt een stuk sneller op tot 90% dan concurrerende auto's tot 80%...

Dus in sommige gevallen kun je prima wat verder opladen, zodat je daarna een wat grotere etappe kunt maken.

• hunter3315nl

Bedankt
Bij mij was het de warmte, kleppen open en koeling volop werken, veel herrie.

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Iemand anders bij wie bij ingeschakelde airco van de IONIQ5 een sijpelend/borrelend geluid van water uit het vooronder zeer goed hoorbaar is? Bij uitschakelen airco verdwijnt het na een paar seconden. Bij inschakelen is het er weer even snel.

[ Voor 37% gewijzigd door MeelezerT op 13-08-2022 19:30 ]

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:16

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

[...]

Wanneer de auto wel aan de laadpaal staat en de laadsessie is afgelopen (de accu heeft het ingestelde percentage bereikt), dan doet de airco het op afstand aanzetten niet |:(
Bij mij wel, eerder vandaag nog gebruikt. Klepjes waren open en de airco stond lekker te blazen.

Gisteravond bij thuiskomst ingeplugd en opgeladen naar 80%.

• Tiggy80
[...]

Zojuist nog even geprobeerd, de auto was naar de ingestelde 80% geladen en de kabel zat er nog in.airco starten gewoon. De laadpaal gaf wel gelijk aan dat hij ging laden. Wellicht is het dus laadpaal afhankelijk. Mijn algen eve geeft na het laden namelijk ook aan "laden gereed, wacht op voertuig". Het laden lijkt op pauze te staan tot de kabel wordt losgekoppeld of er een ander laadcommando komt, bijv als de airco aangaat en er dus stroom verbruikt wordt.

Vandaag voor het eerst de trekhaak gebruikt. Met de elektrische auto de elektrische zitmaaier opgehaald... Weer een stapje dichter bij volledige elektrificatie... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xzx4ujjsrvzGhDNxnst65aVZ2nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJCZ2NyY6LNKRDBrvYHwDlJz.jpg?f=fotoalbum_large

Het verbruik was prima. Rond 180 Wh/km. Vooral geholpen door de maximalesnelheid van 90 km/h die ik heb aangehouden. De 380 km rit zou dan eigenlijk net in 1 keer moeten kunnen, maar toch voor de zekerheid wat geladen bij een Fastned onderweg.

De boordcomputer in de Aanhanger modus (voor berekenen rijbereik) is extreem conservatief. Hij gaf na het laden aan dat er 5 km speling was; bij aankomst had ik 125 km bereik over.

Enige irritante is de welbekende parkeerhulp die bij achteruitrijden in blinde paniek raakt en op de rem trapt. En dat het na opstarten weer aan staat. Die mogen ze toch ook wel softwarematig aanpassen dat het bij automatische detectie die achteruitrijsensoren uitschakelt.
Tiggy80 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Zojuist nog even geprobeerd, de auto was naar de ingestelde 80% geladen en de kabel zat er nog in.airco starten gewoon. De laadpaal gaf wel gelijk aan dat hij ging laden. Wellicht is het dus laadpaal afhankelijk. Mijn algen eve geeft na het laden namelijk ook aan "laden gereed, wacht op voertuig". Het laden lijkt op pauze te staan tot de kabel wordt losgekoppeld of er een ander laadcommando komt, bijv als de airco aangaat en er dus stroom verbruikt wordt.
Ik heb allen ervaring met de thuislader aan het stopcontact O+ Daar krijg ik dan ook een melding van dat de auto klaar is "Charging process successfully completed as configured." Ik laad meestal maar tot 60%, ik weet niet wat er gebeurt als ik dit verhoog naar b.v. 70% of deze dan wel weer gaat bijladen. Zal het nog eens een keer uitproberen of het reproduceerbaar is dat de airco niet wil starten na een einde laden bericht.

• Naaldhak
cooper_s1 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Het is ook gewoon erg warm op het ogenblik, daar gaat zo'n raam echt niet tegen helpen als ie in de zon staat.
Gewoon even de ramen van te voren opendoen mbv de afstandsbediening ('open" knop ingedrukt houden)
zodat de ergste hitte er uit kan óf via de app een 10 minuutjes oid van te voren de airco aan zetten...
Ja dat is ook zo maar ik denk toch vanuit mijn ervaring met eerdere premium auto's dat het niet erg zonwerend is. Je ziet ook geen kleurverschil van een filter als je ze open zet. Tenminste bij mij niet, normaal zie je dan een blauwe kleur.

• Tiggy80
Naaldhak schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Ja dat is ook zo maar ik denk toch vanuit mijn ervaring met eerdere premium auto's dat het niet erg zonwerend is. Je ziet ook geen kleurverschil van een filter als je ze open zet. Tenminste bij mij niet, normaal zie je dan een blauwe kleur.
Die blauwe kleur is niet noodzakelijk voor het zonwerende ;" Pilkington Siglasol is een hoogwaardige neutraal gekleurde toepassing voor gelaagd glas, waarbij gebruik wordt gemaakt van een reflecterende coating. Door het gebruik van een folielaag die is voorzien van een coating van metaal, wordt de binnenvallende zonne-energie gereflecteerd."

https://www.pilkington.co...e-info/glasstoepassingen#

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20

Bedankt
ik had dat met mijn EV6 specifiek bij Fastned. Misschien een halve feature van Fastned om ladestau te voorkomen?

Laden ging supersnel (220kW piek, langzaam iets lager richting 80% SoC) en dan opeens naar 1,5 - 2kW bij een SoC van 80%. Na een paar minuten weer naar 75 - 50 kW.

(We hadden onze broodjes en drankjes nog niet op en er stonden geen andere auto's te wachten, dus ik ontkoppelde niet bij die laadsnelheid dip)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
De auto bepaalt de laadsnelheid, niet de lader.
Calibratie van de BMS heeft niks met Fastned te maken. Dit gebeurt bij elke HPC in de ioniq5 en ev6.

Ioniq 5 P45

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:24
bilgy_no1 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:12:
Vandaag voor het eerst de trekhaak gebruikt. Met de elektrische auto de elektrische zitmaaier opgehaald... Weer een stapje dichter bij volledige elektrificatie... [Afbeelding]

Het verbruik was prima. Rond 180 Wh/km. Vooral geholpen door de maximalesnelheid van 90 km/h die ik heb aangehouden. De 380 km rit zou dan eigenlijk net in 1 keer moeten kunnen, maar toch voor de zekerheid wat geladen bij een Fastned onderweg.

De boordcomputer in de Aanhanger modus (voor berekenen rijbereik) is extreem conservatief. Hij gaf na het laden aan dat er 5 km speling was; bij aankomst had ik 125 km bereik over.

Enige irritante is de welbekende parkeerhulp die bij achteruitrijden in blinde paniek raakt en op de rem trapt. En dat het na opstarten weer aan staat. Die mogen ze toch ook wel softwarematig aanpassen dat het bij automatische detectie die achteruitrijsensoren uitschakelt.
Off topic, maar gaaf: een elektrische zero-turn maaier! _/-\o_
Ik wist niet dat die er al waren. Ik zou graag willen weten welke configuratie je hebt en hoe hij bevalt. Is hier een apart topic voor? Of zou je eventueel een dm willen sturen?

• mh514452
mh514452 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Ik heb de factuur ook gekregen. De mail geeft idd aan dat ik handmatig moet betalen maar op factuur zelf staat dat deze binnen 14 dagen op mijn creditcard wordt afgeschreven. Ik wacht dus even met handmatig betalen 😉
Net de afschrijvingen op creditcard even bekeken, de betaling van de factuur voor het Ionity laden in juli is idd keurig op de creditcard afgeschreven, dus ik hoef de factuur niet handmatig te betalen

• jorismathijssen
jorismathijssen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Net direct bij de dealer langs mogen komen, super fijn!

Geen lek gevonden of ander problemen met de airco. Vloeistof was nog op pijl maar wel opnieuw leeg laten lopen, vullen en vacuüm getrokken.

Hierna was het probleem nog steeds aanwezig. Dus nu (gokken ze) denken ze aan de airco pomp. Zoveel sensoren maar toch is het nog niet zeker of dat het probleem is.

Maandag word ik gebeld met meer informatie en levertijden…

2200 km en airco problemen, kan gebeuren maar wel heel jammer.
Nog een kleine update.

Zelf nog met car scanner aan de slag geweest. Hier is duidelijk te zien dat de compressor geen RPM heeft. Volgens een user van het IONIQ forum moest dit toch zeker niet op 0 staan. Ook de evaporation temperatuur is heel hoog. Behulpzame gebruiker had het over 1/4 graden in de zomer.

Als dit allemaal klopt ziet dit er niet goed uit voor de compressor. Weet niet of iemand deze “normale” nummers kan bevestigen.

Verder nog twee HVAC codes terug gekregen. Dat geeft dus toch aan dat er een probleem is. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZKkFmVVzxy-jlxc15WDox-ivo4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U9V0hQGovNsnD4k9cPMvg4Iv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRtZuaXMfVYd9ImmVkOuoJ-ebiQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iVLtBjpgwDOb9DNIAaMyIHnU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arL1ivvkQgnVGo96Jvela4dTu0s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oa7JH1zy4mHpWb3GPXJOkMj9.png?f=fotoalbum_large
Franciesco schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

Ik wist niet dat die er al waren. Ik zou graag willen weten welke configuratie je hebt en hoe hij bevalt. Is hier een apart topic voor? Of zou je eventueel een dm willen sturen?
Ik was er al een tijd naar op zoek ter vervanging van de John Deere Lawn Tractor. Werd gestoord van de herrie en koppijn door kapotte riemen en pulleys de hele tijd...

Dit is de Ego ZT4201e-L. Werkt op de batterijen van hun tuingereedschap. Heb er de eerste 4500 m2 mee gemaaid en het werkt echt goed.

Nu weer On-Topic. Als je meer wilt weten stuur maar een berichtje.

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:39
Franciesco schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:40:
[...]

ja ik ook! Ik zoek ook al een tijdje.naar iets wat ik nodig heb (camping)
Pagina: 1 ... 113 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic