Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-11 16:27
A verschoor schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:19:
Hallo.Ik ben hier nieuw.Ik heb een ioniq5 73 kwh.Hij komt uit belgie zag ik in het boekje staan.hij is van februari 2022 Ik heb contact gehad met België of ze mij konden vertellen of er een warmtepomp in zit(verkoper zei van niet)ja er zit een warmtepomp in en ze vertelde me dat het een 77kwh is .Is dat in belgie anders dan bij ons in Nederland. Hij heet in België Balance version met vision pack zegt de importeur daar.iemand wel eens van gehoord. Gr Arend
Ik weet niet of je ondertussen al meer info hebt?
De Balance Vision is in België zowat de full-option versie.
Warmtepomp zit er dus in, net als de luxe relaxzetels, elektrisch verschuifbare achterbank, …
Het enige wat in die versie ontbreekt is een V2L stekker onder de achterbank.
De V2L adapter was als optie mee bestelbaar, dus misschien zit deze er bij, misschien ook niet.

Enkel de 77kWh kan niet kloppen, deze zijn ze pas afgelopen maand beginnen produceren.
Het zal dus om de 73 kWh variant gaan.

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
eyegraphic schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:58:
[...]

Ik weet niet of je ondertussen al meer info hebt?
De Balance Vision is in België zowat de full-option versie.
Warmtepomp zit er dus in, net als de luxe relaxzetels, elektrisch verschuifbare achterbank, …
Het enige wat in die versie ontbreekt is een V2L stekker onder de achterbank.
De V2L adapter was als optie mee bestelbaar, dus misschien zit deze er bij, misschien ook niet.

Enkel de 77kWh kan niet kloppen, deze zijn ze pas afgelopen maand beginnen produceren.
Het zal dus om de 73 kWh variant gaan.
Belgische auto’s hebben op geen enkele uitvoering een elektrisch verstelbare achterbank, ook niet in optie.
jorismathijssen schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 15:34:
[...]
Nog een kleine update.

Zelf nog met car scanner aan de slag geweest. Hier is duidelijk te zien dat de compressor geen RPM heeft. Volgens een user van het IONIQ forum moest dit toch zeker niet op 0 staan. Ook de evaporation temperatuur is heel hoog. Behulpzame gebruiker had het over 1/4 graden in de zomer.

Als dit allemaal klopt ziet dit er niet goed uit voor de compressor. Weet niet of iemand deze “normale” nummers kan bevestigen.
Net even gecontroleerd bij mijn IONIQ 5, net na aanzetten auto met automatische airco op stand 1 gaf deze voor de A/C compressor 600 RPM aan en evaporation temperatuur 11.5 graden Celsius.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:33
ZuinigeRijder schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:20:
[...]

Net even gecontroleerd bij mijn IONIQ 5, net na aanzetten auto met automatische airco op stand 1 gaf deze voor de A/C compressor 600 RPM aan en evaporation temperatuur 11.5 graden Celsius.
Mijn auto geeft niets aan, verschil tussen warmtepomp en airco pomp ??

Ik heb een Lounge met WP die uitstekend koelt.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

rvdgaag schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Mijn auto geeft niets aan, verschil tussen warmtepomp en airco pomp ??

Ik heb een Lounge met WP die uitstekend koelt.
Ik heb een Project45 met ook een WP 8)7 en koelt ook uitstekend o<:)

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 15-08-2022 16:24 ]

• shpponer
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-12-2024
Bij voorbaat sorry voor de vragen, ik heb nog nooit een auto gekocht in mijn leven maar ik neig op dit moment naar een Hyundai IONIQ 5 als mijn eerste (elektrische) auto. Ik heb echter geen idee hoe zo'n proces te werk gaat bij een Hyundai dealer, aangezien de auto zeker dit jaar niet meer leverbaar is.

Ik heb interesse in de Ioniq 5 - 77,4 kwh - Style - Gravity Gold uitvoering van 49.995 euro.

Hierbij mijn vragen:
  1. Is er tijdens het kopen van deze auto ruimte voor onderhandeling bij een Hyundai dealer? Of is dat een absolute no-go gezien de beperkte leverbaarheid en de grote vraag naar deze auto?
  2. Als ik deze auto bestel, heb ik dan de keus om de betaling pas bij het afleverpunt te voldoen of moet je vaak een (gedeeltelijk) bedrag betalen bij het bestellen?
  3. Als in de tussentijd de prijs van de auto zakt of stijgt, wordt dit verschil dan meegenomen tijdens het aflevermoment (ervan uitgaande dat het tussen de 12 a 24 maanden kan duren eer de auto geleverd wordt
Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door shpponer op 15-08-2022 17:35 ]

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:16

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

shpponer schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:34:
Bij voorbaat sorry voor de vragen, ik heb nog nooit een auto gekocht in mijn leven maar ik neig op dit moment naar een Hyundai IONIQ 5 als mijn eerste (elektrische) auto. Ik heb echter geen idee hoe zo'n proces te werk gaat bij een Hyundai dealer, aangezien de auto zeker dit jaar niet meer leverbaar is.

Ik heb interesse in de Ioniq 5 - 77,4 kwh - Style - Gravity Gold uitvoering van 49.995 euro.

Hierbij mijn vragen:
  1. Is er tijdens het kopen van deze auto ruimte voor onderhandeling bij een Hyundai dealer? Of is dat een absolute no-go gezien de beperkte leverbaarheid en de grote vraag naar deze auto?
  2. Als ik deze auto bestel, heb ik dan de keus om de betaling pas bij het afleverpunt te voldoen of moet je vaak een (gedeeltelijk) bedrag betalen bij het bestellen?
  3. Als in de tussentijd de prijs van de auto zakt of stijgt, wordt dit verschil dan meegenomen tijdens het aflevermoment (ervan uitgaande dat het tussen de 12 a 24 maanden kan duren eer de auto geleverd wordt
Alvast bedankt!
1) niet echt, wat korting op dealer accessoires zoals een trekhaak zou nog lukken maar 5-8% korting zoals vroegah kun je vergeten voor de reden die jezelf al geeft.
2) ik heb pas bij de aflevering betaald maar dat was een zakelijke aankoop.
3) standaard zal in de voorwaarden staan dat prijsstijgingen voor jouw rekening komen. In ieder geval overheidsheffingen etc. Je kunt proberen om een echte vaste prijs af te spreken. Of het lukt? Geen idee, zie vraag 1 - voor jou twee andere kopers. De auto/het productieslot raken ze waarschijnlijk wel kwijt tussen nu en de uiteindelijke productie.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-11 16:27
dvdj schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:04:
[...]

Belgische auto’s hebben op geen enkele uitvoering een elektrisch verstelbare achterbank, ook niet in optie.
Ai, dat is nieuw voor me.
Het showroommodel waar we mee onze testrit maakten en waar we onze bestelling op baseerden (Balance Solar) had dit wel degelijk, want ik heb de bank zelf naar de voorste stand gezet om de koffer op te meten.

Niet dat het zo een probleem is dat het niet elektrisch is natuurlijk.

Nuja, we gaan nog moeten kijken wat we wanneer geleverd krijgen en wat er wel of niet allemaal op zit.
Want toen ik de wagen moest herconfigureren bij de dealer naar een My23 model, wist de dealer ook niet wat er allemaal wel of niet ging op zitten.

Volgens hem krijgen ze niets van informatie meer door van de importeur.
eyegraphic schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:56:
[...]

Ai, dat is nieuw voor me.
Het showroommodel waar we mee onze testrit maakten en waar we onze bestelling op baseerden (Balance Solar) had dit wel degelijk, want ik heb de bank zelf naar de voorste stand gezet om de koffer op te meten.

Niet dat het zo een probleem is dat het niet elektrisch is natuurlijk.
Eerlijk gezegd vind ik de elektrische verstelbaarheid weinig toevoegen. Het werkt erg traag. Juist als ik aan het inpakken ben doe ik het liever even snel.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 14:03

cooper_s1

MINI&#039;s rule

bilgy_no1 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:52:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik de elektrische verstelbaarheid weinig toevoegen. Het werkt erg traag. Juist als ik aan het inpakken ben doe ik het liever even snel.
Zo zijn er nog wel meer van die gadget dingen, de automatische lane-change, automatisch inparkeren etc... allemaal behoorlijk traag en meestal gebruik je ze toch verder niet.
Al is het automatisch inparkeren wel eens een keer handig voor als ik denk dat het bijna niet past in een parkeer plekje..
cooper_s1 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:24:
[...]

Zo zijn er nog wel meer van die gadget dingen, de automatische lane-change, automatisch inparkeren etc... allemaal behoorlijk traag en meestal gebruik je ze toch verder niet.
Al is het automatisch inparkeren wel eens een keer handig voor als ik denk dat het bijna niet past in een parkeer plekje..
Precies. Ik bedenk me wel een toepassing die door de elektrische achterbank mogelijk is. Dat is dat je de stoelconfiguratie ergens kunt instellen. Dan kun je vanuit het menu alles instellen. Ook kun je met de knop op de bestuurdersstoel de achterbank naar voren schuiven. Maar eerlijk gezegd is dit een heel hoog gimmick gehalte.

Het inparkeren gebruik ik inderdaad wel eens in een krappe parkeergarage die ik toevallig bij een opdrachtgever heb.

De Lane Change gebruik ik wel regelmatig, maar vaak faalt het doordat het te traag is (en er ondertussen een auto van achteren aankomt) of er net teveel/te weinig stuurinput is.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
bilgy_no1 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:20:
[...]
De Lane Change gebruik ik wel regelmatig, maar vaak faalt het doordat het te traag is (en er ondertussen een auto van achteren aankomt) of er net teveel/te weinig stuurinput is.
Ik heb het ook niet aan staan. Het werkt inderdaad heel langzaam. Als je met een hogere snelheid achterop je voorganger rijdt, en je wilt hem inhalen, gaat de auto juist langzamer rijden om de snelheid op de voorganger aan te passen, terwijl je bij inhalen juist iets meer snelheid wilt maken. En je moet inderdaad stuurinput geven, dus dan kan je net zo goed dat zetje naar de baan ernaast zelf geven.

Ik ben overigens blij dat ik handmatige achterstoelen heb. Als je iets groots in aan het laden bent, vind ik het fijn dat ik aan een 'lompe' hendel kan trekken om die stoelen snel te verschuiven.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:24

Hierbij mijn vragen:
Alvast bedankt!
De prijzen zijn sinds een tijdje niet-vast. Dat staat ook in de prijslijst. Dus kunnen (en worden waarschijnlijk naar boven) aangepast in de loop van de tijd omdat het produceren duurder geworden is. Dit staat dus los van overheidsaanpassingen: die kunnen er nog bovenop komen, al verwacht ik dat laatste niet. Er zit immers geen BPM op een volledig elektrische auto en de BTW zie ik de overheid niet zo snel verhogen.
Ik denk dat het verstandig is rekening te houden met dat je bij levering een paar duizend euro extra moet betalen. Ter vergelijk: voor de IONIQ5 houd ik het niet zo goed in de gaten, maar broer EV6 is sinds begin dit jaar in diverse uitvoeringen al rond de €4000 duurder geworden.

Korting kun je denk ik wel vergeten: dat was vorig jaar al niet of nauwelijks mogelijk. Als je heel veel mazzel hebt kun je een accessoire met een paar % korting krijgen, maar ook dat verwacht ik niet.

Aanbetalen hoeft in mijn beleving zelden. Ik heb het in ieder geval voor mijn nieuwe (prive) EV6 ook niet gehoeven.
Vielleicht schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:46:
[...]

Ik heb het ook niet aan staan. Het werkt inderdaad heel langzaam. Als je met een hogere snelheid achterop je voorganger rijdt, en je wilt hem inhalen, gaat de auto juist langzamer rijden om de snelheid op de voorganger aan te passen, terwijl je bij inhalen juist iets meer snelheid wilt maken. En je moet inderdaad stuurinput geven, dus dan kan je net zo goed dat zetje naar de baan ernaast zelf geven.

Ik ben overigens blij dat ik handmatige achterstoelen heb. Als je iets groots in aan het laden bent, vind ik het fijn dat ik aan een 'lompe' hendel kan trekken om die stoelen snel te verschuiven.
Klopt allemaal. Ik blijf het zelf wel gebruiken. Als het niet al te druk op de weg is en het een lang stuk weg is (zonder knooppunten waar het niet werkt) rijdt het op zich wel relaxed.

Dat van het vertragen kun je voorkomen door een beetje gas te geven wanneer je de richtingaanwijzer aantikt. In mijn beleving gaat dan ook de rijbaanwissel sneller starten. Maar het blijft nogal foutgevoelig en helaas kunnen we bij Hyundai niet rekenen op veel updates van dit systeem.

Hierbij mijn vragen:
Alvast bedankt!
Zoals anderen hebben aangegeven is er in de huidige markt niet veel ruimte voor onderhandelen. Maar dat betekent niet dat het niet de moeite van het proberen waard is. Je zou bij twee of drie dealers (van verschillende dealer groepen) een offerte kunnen vragen en dan kijken waar ze op uit komen en ze een beetje tegen elkaar uitspelen. Misschien zit er bijvoorbeeld wat verschil in de inruilwaarde. Dan ga je terug naar de tweede goedkoopste en zeg je dat je elders een beter bod hebt en wat kan hij (meestal een hij...) doen om met een beter bod te komen. Als die deal dan weer beter is ga je terug naar de eerste en zeg je dat je een scherper aanbod hebt. Etc.

De contracten zijn Bovag standaard en tegenwoordig met een niet-vaste prijs. Dat betekent dat een prijsverhoging bij de importeur etc kan worden doorberekend, maar als dat gebeurt heb je wel het recht om de koop te ontbinden. Probleem is dat je dan wel een jaar verder bent en een nieuwe auto bestellen dan ook weer een flinke wachttijd geeft (en prijzen overal hoger worden).

Betaling is vziw altijd volledig bij aflevering. Ik heb geen aanbetaling hoeven doen. Als je financiering nodig hebt kun je nog het expliciete voorbehoud kunnen maken voor het verkrijgen van financiering (dit hoef je niet bij de dealer te doen en je kunt waarschijnlijk elders voordeliger financiering krijgen).

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14
Twee weken geleden de keuze gemaakt om toch voor een Ioniq 5 te gaan ipv EV6.
Lounge + Vision 77 MY23. In cyber gray met zwarte interieur. Verwachte levertijd juni 2023, op zich prima gezien de lease van mijn Kia Niro PHEV MY21 in juli 2023 afloopt.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
rvdgaag schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:49:
Nog een tip, de interieurfilter van de Ioniq 5 is een standaard goedkoop filter.

Het filter in de link is een actief koolstof filter wat ook fijnstof en alle stank filtert, een aanrader !

https://www.winparts.nl/f...23-024-mann/p1435820.html
Ik heb een koolstofinterieurfilter gekocht bij Mister Auto voor € 36,35 incl BTW en verzenden. Installatie duurt 1 minuut. De dealer biedt geen koolstoffilter bij de beurt dus gekozen om dit niet door hen te laten vervangen en zelf te doen.

Overigens was het oude papieren filter goed vol met pollen, blaadjes en naalden, na 1 jaar en 30k km.

Ioniq 5 P45

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022

Hierbij mijn vragen:
Alvast bedankt!
Ga er inderdaad maar van uit dat je wat meer moet gaan betalen tegen de tijd van aflevering. Het is helemaal gek nu op de markt. Er stond laatst een lounge uit 2021 met bijna 20k kilometers op marktplaats. Die is voor 55k incl. BTW verkocht aan een dealer. Ze stonden er voor in de rij om de vraagprijs te bieden. Dat is dus gewoon met 0 euro afschrijven rijden....

• Xmoo
  • Laatst online: 06-11 15:14
KrazyJay schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:52:
Ik ben nu ook op zoek naar een obdlink cx voor mijn Ioniq5. Weet iemand of die ergens te koop/af te halen zijn ergens tussen Antwerpen Eindhoven en Venlo? Vertrek morgen naar het oosten en zou mijn verbruik graag live opvolgen in abrp.
Ik twijfel nog tussen CX en MX. Maar ik begrijp dus dat de CX gewoon met iOS werkt en ABRP. OBDLink adverteert de CX specifiek voor Beemercode gebruik namelijk, vandaar mijn twijfel.

Mocht ik voor de CX gaan, zal ik hem hier aanschaffen: https://www.obd-partner.nl/obdlink-cx-interface
Voordeliger heb ik hem nog niet gevonden.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11 12:53
Zag net een video van Car Maniac voorbij komen waarin hij aangaf dat Hyundai voor winterperiode de update gaat uitbrengen voor het voorverwarmen van de accu zodat de beloofde laadsnelheden gehaald gaan worden.
Hyundai heeft bij hem aangegeven dat het niet alleen voor de nieuw geleverde auto's gaat gelden maar ook voor de al reeds geleverde auto's.
Nog even afwachten dus....

• de meester01

de meester01

Stephan_haarlem schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 15:21:
Zag net een video van Car Maniac voorbij komen waarin hij aangaf dat Hyundai voor winterperiode de update gaat uitbrengen voor het voorverwarmen van de accu zodat de beloofde laadsnelheden gehaald gaan worden.
Hyundai heeft bij hem aangegeven dat het niet alleen voor de nieuw geleverde auto's gaat gelden maar ook voor de al reeds geleverde auto's.
Nog even afwachten dus....
Even voor de zekerheid: voor de winter van 2022? >:)

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 12-11 12:53
de meester01 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 16:35:
[...]

Even voor de zekerheid: voor de winter van 2022? >:)
Dat zei hij niet in de video :-), maar ga er wel vanuit haha

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Franciesco schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 10:18:
[...]

De prijzen zijn sinds een tijdje niet-vast. Dat staat ook in de prijslijst. Dus kunnen (en worden waarschijnlijk naar boven) aangepast in de loop van de tijd omdat het produceren duurder geworden is. Dit staat dus los van overheidsaanpassingen: die kunnen er nog bovenop komen, al verwacht ik dat laatste niet. Er zit immers geen BPM op een volledig elektrische auto en de BTW zie ik de overheid niet zo snel verhogen.
Ik denk dat het verstandig is rekening te houden met dat je bij levering een paar duizend euro extra moet betalen. Ter vergelijk: voor de IONIQ5 houd ik het niet zo goed in de gaten, maar broer EV6 is sinds begin dit jaar in diverse uitvoeringen al rond de €4000 duurder geworden.

Korting kun je denk ik wel vergeten: dat was vorig jaar al niet of nauwelijks mogelijk. Als je heel veel mazzel hebt kun je een accessoire met een paar % korting krijgen, maar ook dat verwacht ik niet.

Aanbetalen hoeft in mijn beleving zelden. Ik heb het in ieder geval voor mijn nieuwe (prive) EV6 ook niet gehoeven.
Vraag 5 jaar gratis onderhoud, heb ik ook gedaan en gekregen.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:57
Ik lees over stoelkoeling. In welke modellen zit stoelkoeling? Kan dat niet zo snel bij Hyundai vinden.

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
edvanleeuwen schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:03:
Ik lees over stoelkoeling. In welke modellen zit stoelkoeling? Kan dat niet zo snel bij Hyundai vinden.
In Nederland alleen in de Lounge. In sommige andere landen kan je een 'Sitz' pakket bijkopen waar dan stoelventilatie onderdeel van is.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-11 22:31
edvanleeuwen schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:03:
Alleen de Lounge versie. Wel een aanrader, hebben er de afgelopen weken veel plezier aan beleefd

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-11 16:56
Het volgens mij geen koeling, maar meer soort van ventilatie. Ik heb in auto's gezeten waar de stoel echt een ijskast wordt en dat is bij mijn lounge zeker niet zo. Het is wel prettig op warme dagen inderdaad.

• mh514452
siesta schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:56:
Het volgens mij geen koeling, maar meer soort van ventilatie. Ik heb in auto's gezeten waar de stoel echt een ijskast wordt en dat is bij mijn lounge zeker niet zo. Het is wel prettig op warme dagen inderdaad.
Klopt, in de folder wordt ook gesproken over geventileerde stoelen B-)

• de meester01

de meester01

siesta schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 21:56:
Soms zit er een airco uitstroom opening onder de stoel of zoals in mijn Lexus LS430 een peltier element in de stoel. Onder het stuurwiel zat nog een airco uitstroom opening die je op pruim of plasser kon richten :+

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 07:19
mh514452 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Klopt, in de folder wordt ook gesproken over geventileerde stoelen B-)
Wel een soort van koeling. De stoel-verkoeling lijkt aangetrokken te worden met aircolucht vanaf de vloer.

[ Voor 9% gewijzigd door Codeaction op 17-08-2022 10:25 . Reden: Correctie ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
de meester01 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:49:
[...]
Soms zit er een airco uitstroom opening onder de stoel of zoals in mijn Lexus LS430 een peltier element in de stoel. Onder het stuurwiel zat nog een airco uitstroom opening die je op pruim of plasser kon richten :+
Vraag me af of dat de luchtkwaliteit wel ten goede komt ;) Sowieso koude en dergelijke lichaamsdelen zijn zelden een goede combi. Best medelijden met je medepassagiers op de achterbank :9

You can call me Al

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
LuPo schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:51:
Eerste probleem heeft zich hier voorgedaan.

Elektrische bestuurdersstoel doet het niet meer. Wil niet naar voren of achteren en ook niet omhoog of omlaag. Bij diagnose bij de dealer werd geconstateerd dat als de hoogteverstelling gebruikt wordt de zekering eruit klapt. Onderdelen daarvoor zijn nu besteld, tot die tijd kunnen we de stoel alleen naar voren en achteren schuiven. Betekent wel dat ik veel te hoog zit, maar goed. Het is tijdelijk..

Verder tot nu toe +7000 probleemloze kilometers.

Door het warmere weer is de range ook een stuk beter geworden. Bij volle accu nu 449 bereik. We toeren weer lekker verder :)
Even een update van het probleem met de elektrische bestuurdersstoel. We hebben dit eind april gemeld bij de dealer. Na diagnose hebben ze onderdelen besteld en tot op heden hebben ze ons nog niet gebeld. Zelf wel in de tussentijd een keer gevraagd of de onderdelen er al waren, maar dat was niet het geval.

We vinden het nu wel erg lang duren. Ik neig een beetje naar de boel opschalen en een huurauto oid eisen totdat ze het probleem hebben verholpen. Ik rijd al bijna 4 maanden als een buschauffeur in de auto.

Overigens ook gelijk gevraagd om een afspraak voor de terugroepactie. Aan de telefoon wordt doodleuk gezegd dat ze die 'update' doen zodra de auto voor onderhoud komt. Dit klopt toch niet? :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-11 14:18

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

bilgy_no1 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 23:20:
[...]

Precies. Ik bedenk me wel een toepassing die door de elektrische achterbank mogelijk is. Dat is dat je de stoelconfiguratie ergens kunt instellen. Dan kun je vanuit het menu alles instellen.
Ik had voor de heen- en terugreis een profiel aangemaakt waarbij de achterbank 5cm naar voren kwam. Vond dit eerlijk gezegd wel handig. Achter de achterbank komt dan een geul vrij waar je aardig wat kleine spullen en schoenen in kwijt kunt. Bij de terugreis had ik dankzij het profiel exact dezelfde ruimte beschikbaar.

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:32:
[...]
Overigens ook gelijk gevraagd om een afspraak voor de terugroepactie. Aan de telefoon wordt doodleuk gezegd dat ze die 'update' doen zodra de auto voor onderhoud komt. Dit klopt toch niet? :D
Bij Herwers in Apeldoorn kon ik gewoon een aparte afspraak maken voor de handrem / laadklep update. OK, niet binnen een week maar 3-4 weken. Het is inmiddels gedaan en een beurt is nog 20.000km / 16 maanden verwijderd.

Misschien eens je licht opsteken bij een andere dealer?
LuPo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Betekent wel dat de verantwoordelijkheid voor eventuele schade ook bij hen ligt... Althans, dat zou ik ze dan mailen. De terugroepactie gaat over een mogelijke failure mbt de parkeerrem, dus potentieel rolt je auto tegen een andere op. Als zij weigeren die terugroepactie uit te voeren zou ik zwart op wit willen hebben dat het hun verantwoordelijkheid is en evt schade niet ten laste van jouw verzekering komt...

Maar alles overziend zou je ook naar een andere dealer kunnen uitkijken.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:02

GG85

.......

Vraagje: zit er standaard een mobiele "nood" lader bij de auto om hem in een normaal stopcontact (230V 16A) op te laden?

• cvanmansom

cvanmansom

bilgy_no1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Betekent wel dat de verantwoordelijkheid voor eventuele schade ook bij hen ligt... Althans, dat zou ik ze dan mailen. De terugroepactie gaat over een mogelijke failure mbt de parkeerrem, dus potentieel rolt je auto tegen een andere op. Als zij weigeren die terugroepactie uit te voeren zou ik zwart op wit willen hebben dat het hun verantwoordelijkheid is en evt schade niet ten laste van jouw verzekering komt...

Bij Witteveen Hilversum kon ik eind juni bijna direct terecht.

• cvanmansom

cvanmansom

GG85 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:37:
Vraagje: zit er standaard een mobiele "nood" lader bij de auto om hem in een normaal stopcontact (230V 16A) op te laden?
Bij de Nederlandse uitvoeringen volgens mij standaard

• LuPo
@bilgy_no1 @de meester01 ik vind de dealer tot op heden niet uitblinken in klantvriendelijkheid. Na doorzagen kunnen we nu wel terecht voor de terugroepactie, jammer dat het zo moet.

[ Voor 30% gewijzigd door LuPo op 17-08-2022 15:03 ]

• Toine449
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 18-07-2024
Mensen hier die ook problemen ondervinden met Bluelink? Geen server verbinding en crashen van de app?

• de meester01

de meester01

Toine449 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:14:
Mensen hier die ook problemen ondervinden met Bluelink? Geen server verbinding en crashen van de app?
Jep, op de iPhone ligt het plat. Geen verbinding mogelijk. Op de Android telefoon van mijn vrouw werkt het wel - tot grote hilariteit van mijn wederhelft :+

• de meester01

de meester01

LuPo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:02:
@bilgy_no1 @de meester01 ik vind de dealer tot op heden niet uitblinken in klantvriendelijkheid. Na doorzagen kunnen we nu wel terecht voor de terugroepactie, jammer dat het zo moet.
Het is toch niet zo dat je voor €600 een 8e hands roestbak hebt gekocht. Zit er in de buurt misschien een andere dealer of in de buurt van je werk? Het is geen verplichte winkelnering, je kunt bij elke dealer terecht.

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Waarom toch elke keer zo'n drama bij jou?? :/

Het advies is om - tot de update gedaan is - de auto niet alleen in P maar ook op de handrem te parkeren. Dan is er helemaal niks aan het spreekwoordelijke handje.

• Toine449
de meester01 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:27:
[...]

Jep, op de iPhone ligt het plat. Geen verbinding mogelijk. Op de Android telefoon van mijn vrouw werkt het wel - tot grote hilariteit van mijn wederhelft :+
Dank voor je snelle reactie. Ligt het dus wederom aan Hyundai. |:(

• de meester01

de meester01

Toine449 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Dank voor je snelle reactie. Ligt het dus wederom aan Hyundai. |:(
Of aan Apple ;)

• Toine449
Kan idd ook. Zie inmiddels op een ander forum dat meer iOS gebruikers er last van hebben. Android schijnt gewoon te werken. 8)7
de meester01 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Waarom toch elke keer zo'n drama bij jou?? :/

Het advies is om - tot de update gedaan is - de auto niet alleen in P maar ook op de handrem te parkeren. Dan is er helemaal niks aan het spreekwoordelijke handje.
Omdat ik te vaak heb gezien dat mensen worden genaaid. De enige manier waarop dingen beter worden is door dat soort klantonvriendelijke snuiters op hun verantwoordelijkheden te wijzen. Dat is overigens geen drama, maar gewoon zakelijk.

En het is Hyundai zelf die het probleem ernstig genoeg vind voor een recall ipv een update die bij een servicebeurt kan worden uitgevoerd. Dan is het niet aan zo'n dealer om daarvan af te wijken.

[ Voor 14% gewijzigd door bilgy_no1 op 17-08-2022 16:16 ]

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:14:
[...]

Omdat ik te vaak heb gezien dat mensen worden genaaid. De enige manier waarop dingen beter worden is door dat soort klantonvriendelijke snuiters op hun verantwoordelijkheden te wijzen. Dat is overigens geen drama, maar gewoon zakelijk.

En het is Hyundai zelf die het probleem ernstig genoeg vind voor een recall ipv een update die bij een servicebeurt kan worden uitgevoerd. Dan is het niet aan zo'n dealer om daarvan af te wijken.
Nee, drama.

• GG85

GG85

.......

Zo, zojuist de Lounge 77Wh AWD besteld in Digital-Teal Green :D. Ben iets gecharmeerder van Gold maar ben beetje huiverig qua matte lak etc. Wit was ook een optie maar mijn vrouw had een duidelijke voorkeur voor deze dus dat is hem geworden. Aflevering "mei 2023" maar dat neem ik met een dikker korrel zout.

Qua onderhandeling viel we weinig te doen, zaken als gratis onderhoud voor x jaar deden ze niet aan. Wel de "standaard" 2% korting gekregen dus vind t wel prima zo.

[ Voor 7% gewijzigd door GG85 op 17-08-2022 16:33 ]

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-11 16:35
GG85 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:32:
Zo, zojuist de Lounge 77Wh AWD besteld in Digital-Teal Green :D. Ben iets gecharmeerder van Gold maar ben beetje huiverig qua matte lak etc. Wit was ook een optie maar mijn vrouw had een duidelijke voorkeur voor deze dus dat is hem geworden. Aflevering "mei 2023" maar dat neem ik met een dikker korrel zout.

Qua onderhandeling viel we weinig te doen, zaken als gratis onderhoud voor x jaar deden ze niet aan. Wel de "standaard" 2% korting gekregen dus vind t wel prima zo.
Feli! Welke dealer groep is dit met deze "standaard korting"? 😉

• GG85

GG85

.......

Haodeyoude schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Feli! Welke dealer groep is dit met deze "standaard korting"? 😉
Herwers.

• mh514452

Goeie kleur keuze :+ , wij hebben deze kleur nu een maand in ons bezit en ik verbaas me nog iedere keer over hoe anders de kleur kan zijn afhankelijk van de lichtval. Dat maakt het wat ons betreft erg verrassend en speciaal.

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-11 16:56
Ben ik de enige met een Bluelink foutmelding?

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
siesta schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:19:
Nee, krijg inderdaad bij het opstarten van de app in iOS de melding ""Network connection failed". Please check reception or turn off flight mode and try again"

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Slaap zacht.... :z

Neem de moeite om een paar berichten terug te lezen.....

[ Voor 14% gewijzigd door kor952 op 17-08-2022 17:24 ]

3000Wp op 't dak

• mh514452
Hier doet ‘ie het gewoon (Apple)

• de meester01

de meester01

mh514452 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

IPhone 11:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fnxVMwwZCuKRxcHx6vaLCuuZAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjrVk8Q2guFM5STheXXaCt0l.jpg?f=fotoalbum_large

• LuPo
bilgy_no1 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:14:
[...]

Eens. Jammer dat we moesten doorzeuren maar de afspraak staat inmiddels voor dinsdag aanstaande.

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik kreeg vandaag tussen twee ritten opeens 2% SOC gratis erbij en ook de GOM gaf meer kilometers aan. Er zat een paar uur tussen de ritten en hij hing natuurlijk niet aan de lader 🤠

Iemand vaker meegemaakt?
@Astronaut dan zal het wel warmer zijn geweest, komt bij mij vaker voor. Hoewel ook mijn zonnepanelen op mijn Project 45 iets gedaan kunnen hebben.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:51

MicheldeGoey

Project 45

Astronaut schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:06:
Ik kreeg vandaag tussen twee ritten opeens 2% SOC gratis erbij en ook de GOM gaf meer kilometers aan. Er zat een paar uur tussen de ritten en hij hing natuurlijk niet an de lader 🤠

Iemand vaker meegemaakt?
Zeker, en dan soms nog veel meer erbij of eraf. Zit deze week op een plek waar je met korte steile klim naartoe rijdt. Na herstart 40 km verdampt.

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 08:54

Killemall

Can you say Moooh !!??

mh514452 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Yup, bij mij ook al de hele dag geen Bluelink beschikbaar (iPhone SE 2020) :(

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
Killemall schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:14:
[...]

Yup, bij mij ook al de hele dag geen Bluelink beschikbaar (iPhone SE 2020) :(
Zo te zien is het issue opgelost. Ik heb weer toegang tot mijn bluelink vanaf een iPhone (12)

• edvanleeuwen
Astronaut schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 20:06:
Ik kreeg vandaag tussen twee ritten opeens 2% SOC gratis erbij en ook de GOM gaf meer kilometers aan. Er zat een paar uur tussen de ritten en hij hing natuurlijk niet aan de lader 🤠

Iemand vaker meegemaakt?
Ja, komt in ieder geval ook voor als je een trekhaak gebruikt. Dan wordt het er eerst afgehaald en komt het na een tijdje er weer bij.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Heeft iemand al een keer een storing gehad "controleer hulpsystemen voorzijde" ?
Sinds gisteravond staat dit ineens op het dashboard en werkt automatisch afstand houden (HDA) e.d. niet meer
PeMo1965 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:52:
Heeft iemand al een keer een storing gehad "controleer hulpsystemen voorzijde" ?
Sinds gisteravond staat dit ineens op het dashboard en werkt automatisch afstand houden (HDA) e.d. niet meer
Ja, maar dat was met sneeuw en bijbehorende viezigheid. Schoonmaken van de zwarte sensor strook en alle sensoren rondom en camera's hielp toen.

Nu in de zomer misschien insecten?

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-11 15:59
edvanleeuwen schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:50:
[...]

Ja, komt in ieder geval ook voor als je een trekhaak gebruikt. Dan wordt het er eerst afgehaald en komt het na een tijdje er weer bij.
dat zou de GOM wel verklaren, maar het percentage van de accu vind ik wel gek. die zal hooguit minder vol worden bij geen gebruik, maar niet ineens voller..... tenzij je de solar versie hebt.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

@Tiggy80 zoals ik al eerder schreef, zal de temperatuur van de batterij hoger zijn geweest. Zie ook dit artikel.

De hoeveelheid bruikbare energie uit een batterij neemt af bij een daling van de temperatuur.

Afbeeldingslocatie: https://sp-ao.shortpixel.ai/client/to_webp,q_lossy,ret_img,w_1004/https://www.evcreate.nl/wp-content/uploads/2020/08/Temp-ontladen-stroom.png

[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 18-08-2022 10:29 ]

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-11 16:35
Iemand hier ervaring met additionele kosten op de offerte van de dealer?, bij mij staat er op:
Verwijderingsbijdrage Hyundai PHEV / EV accu 55
Kosten rijklaar maken Hyundai 863,45
Legeskosten 40,80
Recyclingsbijdrage 25
Registratiekosten 10,75
Waxoyl lakverzegeling 229

Bovenop de consumentenadviesprijs van de huidige Hyundai prijslijst terwijl daar duidelijk vermeld staat:

*** De consumentenadviesprijs zoals hierboven vermeld, is de adviesprijs van de auto inclusief BTW, BPM, leges, logistieke kosten en kosten rijklaar maken. Ook zijn de kosten van de kentekenplaten, veilgheidshamers en de recyclingbijdrage inbegrepen. De genoemde prijzen zijn adviesprijzen en kunnen na het opstellen van deze prijslijst wijzigingen ondergaan. Vraag je Hyundai-dealer altijd naar de laatste (prijs)informatie.

• de meester01

de meester01

Haodeyoude schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:50:
Iemand hier ervaring met additionele kosten op de offerte van de dealer?, bij mij staat er op:
Legeskosten 40,80
Recyclingsbijdrage 25
Registratiekosten 10,75

Bovenop de consumentenadviesprijs van de huidige Hyundai prijslijst terwijl daar duidelijk vermeld staat:

*** De consumentenadviesprijs zoals hierboven vermeld, is de adviesprijs van de auto inclusief BTW, BPM, leges, logistieke kosten en kosten rijklaar maken. Ook zijn de kosten van de kentekenplaten, veilgheidshamers en de recyclingbijdrage inbegrepen. De genoemde prijzen zijn adviesprijzen en kunnen na het opstellen van deze prijslijst wijzigingen ondergaan. Vraag je Hyundai-dealer altijd naar de laatste (prijs)informatie.
Die Waxoyl toestand probeerden ze er bij ons ook tussen te sneaken net als 5-6 tientjes voor een setje slotbouten. Die kun je gewoon doorstrepen maar dat moet je wel zelf proactief doen want ze kletsen er zo overheen en hoppa: weer een kleine driehonderd euronen richting de dealer.
Zes maanden Ioniq 5: hoe is dat? | Afscheid duurtest | Autovisie

• de meester01

de meester01

Wel handig dat Autovisie me uitlegt hoe je de zombie modus voorkomt.

En dus nog een auto met een nerveus LFA systeem. Misschien dat ze nu na wat publiciteit eens actie ondernemen.

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:49
PeMo1965 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:52:
X-aantal keren gehad. Auto uit en aanzetten verhielp het weer.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 11:21
Legeskosten 40,80
Recyclingsbijdrage 25
Registratiekosten 10,75

Check je offerte even goed. Geloof niet dat een dealer bovenop de consumentenprijs al deze zaken nog toevoegde. Want dan rekent hij sommige zaken 2x. Zoals je al schreef zit de legeskosten al in de consumentenprijs. Waarschijnlijk staat er op je offerte de fiscale waarde van de auto en daarna worden de posten die je noemt erbij opgeteld.
Alle posten die je noemt, behalve de Waxoyl, zijn verplichte kosten die tot de kosten rijklaar maken behoren.

ehhhh..HOI

• GG85

GG85

.......

krizzziz schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 06:52:
[...]

Check je offerte even goed. Geloof niet dat een dealer bovenop de consumentenprijs al deze zaken nog toevoegde. Want dan rekent hij sommige zaken 2x. Zoals je al schreef zit de legeskosten al in de consumentenprijs. Waarschijnlijk staat er op je offerte de fiscale waarde van de auto en daarna worden de posten die je noemt erbij opgeteld.
Alle posten die je noemt, behalve de Waxoyl, zijn verplichte kosten die tot de kosten rijklaar maken behoren.
Exact, bij mij ook een prijs die lager is dan elke prijs in de configurator en dan los rijklaar maak kosten en leges etc. Onder de streep alsnog iets goedkoper dan de configurator.

Ben overigens voor All-Season banden gegaan (20"). Mensen ervaring mee en enig idee wat ze eronder gooien? Op de overeenkost staat Continental/Bridgestone

• repmeer
  • Laatst online: 20:03
WilliamGeluk schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:12:
[...]

Uit en aanzetten doe je toch met de startknop?

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 07:19
GG85 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:57:
[...]

Exact, bij mij ook een prijs die lager is dan elke prijs in de configurator en dan los rijklaar maak kosten en leges etc. Onder de streep alsnog iets goedkoper dan de configurator.

Ben overigens voor All-Season banden gegaan (20"). Mensen ervaring mee en enig idee wat ze eronder gooien? Op de overeenkost staat Continental/Bridgestone
Ik had met mijn dealer afgesproken om er all season banden onder te gooien. Cross climate 2. Koste wel iets extra, maar viel erg mee.

• PeMo1965
WilliamGeluk schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 00:12:
[...]

Inmiddels afspraak bij de dealer gemaakt voor controle. Alle sensors schoongemaakt, accupool los gehad. Niets helpt. Storing blijft staan.
Ben er nu ook wel achter gekomen dat je dat automatisch afstand houden en afremmen best mist als het niet werkt. Nu moet je opeens weer zelf remmen, lastig hoor ;) .
Rij nu maar weer op I-pedal i.p.v. op auto regeneratie, naders blijf je flipperen met de pedals aan het stuur.

Als ik niet via de LM de storing had gemeld was ik pas eind september aan de beurt geweest als particuliere klant, dat is redelijk bizar als je een storing aan je veiligheidssystemen hebt.

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
De 6 maanden test van de Ioniq 5, de gebruikte project 45 zwabberde dus ook.

De tester gaf wat mij betreft een goede weergave van de auto. Veel positieve zaken maar een aantal issues.

https://www.autovisie.nl/video/zes-maanden-hyundai-ioniq-5/

• de meester01

de meester01

GG85 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:57:
[...]
Ik heb het zelf gedaan na aanschaf. Michelin Cross Climate SUV maar dan in 19 inch.

De dealer gaf een dermate idioot slechte deal dat ik daar maar van afgezien heb. Volgens de dealer werden mijn fabrieksnieuwe banden gezien als 2e hands en zouden ze via de handel maximaal € 50 per stuk opbrengen. Banden van € 330 per stuk dus 8)7 Ik zou zomaar € 1.000 moeten bijleggen volgens de verkoper.

Uiteindelijk de nieuwe 20 inch set geruild voor 19 inch met een mede-tweaker en de CC SUV gekocht in een 4 voor de prijs van 3 actie black friday actie van Kwikfit.

De originele Premacy banden gebruik ik in de zomer en de CC in de winter. Ik wissel ze voorlopig nog op de velg, misschien dat ik volgend jaar een setje velgen erbij koop maar dit jaar zakelijk veel kosten van verhuizing en investering in nieuwe laptops voor iedereen. Dus ff dimmen met de duiten ;)
Legeskosten 40,80
Recyclingsbijdrage 25
Registratiekosten 10,75

Zo'n Waxoyl behandeling kun je ook wegstrepen, ervan uitgaande dat je dat niet expliciet hebt besteld. Zoiets zetten ze er standaard op, maar de auto waxen heeft maar kort effect. Hij ziet er dan bij het ophalen wel mooi glimmend uit...

Ik heb zelf gekozen voor de Hyundai Glass Coat behandeling. Daar zit 5 jaar garantie op en zorgt ervoor dat de auto makkelijker te reinigen is (vuil hecht minder goed). Dat kostte €389 en is vergeleken met een after market keramische coating met 5 jaar garantie niet zo duur.

Die €229 voor wax vind ik dan wel weer duur...

• edvanleeuwen
Naaldhak schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:04:

De tester gaf wat mij betreft een goede weergave van de auto. Veel positieve zaken maar een aantal issues.

Bereik van 359 km met de 73 kWh vind ik wel weinig. Dat haal ik bijna met de 58 kWh.

• mh514452
edvanleeuwen schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:09:
[...]

Bereik van 359 km met de 73 kWh vind ik wel weinig. Dat haal ik bijna met de 58 kWh.
Volgens mij is het een AWD, geen RWD en ik vermoed dat er niet zuinig mee gereden werd. Ik haal met onze 73 KwH in ieder geval een stuk meer, 425 - 450 is geen enkel probleem en dan is ‘ie niet tot op de bodem leeg. Maar ik heb dan geen zware rechtervoet en houdt me heel saai aan de snelheid van meestal 80 en 100 op landswegen 8)7

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:04:

Ondanks dat redelijk wat zaken herkenbaar waren vond ik het een vreselijke zeur die sommige dingen tot 3x toe herhaalde.

3000Wp op 't dak

[...]

Het hangt veel af van weer, soort weg (snelheid) en rijstijl. Op de snelweg met 130 km/h is >240 Wh/km helemaal niet gek in de zomer. Dat is krap 300 km en daarmee voldoende om vlot lange afstanden af te leggen, geholpen door het snelle laden.

Als je in Nederland redelijk rustig rijdt en max. 100 km/h aanhoudt dan komt de 400+ km met gemak in bereik in de zomer.

In de winter reken ik in het slechtste geval (koud, nat, wind, 130 km/h) met zo'n 300 Wh/km en dan kom je op ongeveer 225 km uit met 100%. Echter, zelfs in Frankrijk of Duitsland haal je die gemiddelde snelheid niet over zo'n lange tijd, want 100 zones, werkzaamheden, verkeer. Er blijft dus voldoende range over om ook in de winter stukken van 2 tot 2,5 uur en 200+ km te rijden tussen laadbeurten.

• PietjeA
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-11 13:54

Leuk! Wij ook bij Herwers op 5 augustus ook Lounge 77kW MY23 in Digital Teal Green -> Levertijd 10-12 mnd dus een iets minder optimistische verkoper ;-)
Ben benieuwd wie van ons het eerst bij day Zero arriveert ...

• WilliamGeluk
repmeer schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:13:
[...]

Uit en aanzetten doe je toch met de startknop?
Ja.
Ben even gestopt toen ik die melding kreeg.
Auto uitgezet en daarna weer aan. Toen was de melding weg.

• WilliamGeluk
PeMo1965 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Inmiddels afspraak bij de dealer gemaakt voor controle. Alle sensors schoongemaakt, accupool los gehad. Niets helpt. Storing blijft staan.
Balen. Hopelijk is het snel verholpen.

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
[...]

Het is een Project 45 dus 2 motoren, mijn 72KW RWD scoort ook veel beter dan deze uitslag.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
Heb mijn ioniq net een maand en nu werkt 1 van de twee sleutels opeens niet meer.
Iemand dit ook al eens meegemaakt? (en misschien een oplossing?)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Motorfret schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:43:
Heb mijn ioniq net een maand en nu werkt 1 van de twee sleutels opeens niet meer.
Batterij leeg? Of vochtig? Of maakt geen goed contact? Even batterij eruit halen en een andere batterij proberen?

[ Voor 11% gewijzigd door ZuinigeRijder op 20-08-2022 13:50 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 14:03

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Vandaag weer eens aangenaam verrast met de ruimte in de auto. Ik moest even de opoe fiets met krat voorop van m'n dochter ophalen en die paste met de bank plat er gewoon in met de klep gewoon dicht. Dat lukte in m'n vorige leaseauto niet, dat was een Seat Ateca.
Vooral de breedte valt hierbij op
Motorfret schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:43:
Niet dat ie het keukenapparatuur niet meer deed. Wel problemen gehad met het automatisch openen van de achterklep, toen is een sleutel vervangen.

Merk nu wel dat af en toe de auto niet op slot gaat wanneer ik op het knopje (op de deur) druk. Er klinkt dan een harde piep. Via de sleutel zelf of op de andere deur werkt dan weer wel. En soms hapert de achterklep weer een beetje.

Ik ga toch eens de batterij vervangen. Mogelijk helpt dat.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:31

-CJ

Not remastered

cooper_s1 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:02:
Vandaag weer eens aangenaam verrast met de ruimte in de auto. Ik moest even de opoe fiets met krat voorop van m'n dochter ophalen en die paste met de bank plat er gewoon in met de klep gewoon dicht. Dat lukte in m'n vorige leaseauto niet, dat was een Seat Ateca.
Vooral de breedte valt hierbij op
Sterker nog; ik kreeg een normale herenfiets met verhoogd frame in de auto door puur alleen het brede deel van de achterbank plat te gooien. Ook makkelijk!

All I had to do was follow the damn train.

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voordat ik de auto kocht heb ik getest met mijn fiets met xxl frame, https://www.mantel.com/trek-fx-3-equipped. Met vlag en wimpel geslaagd en ruimte over.

[ Voor 3% gewijzigd door joezzt op 20-08-2022 21:29 ]

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• PeMo1965
PeMo1965 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Ben er nu ook wel achter gekomen dat je dat automatisch afstand houden en afremmen best mist als het niet werkt. Nu moet je opeens weer zelf remmen, lastig hoor ;) .
Rij nu maar weer op I-pedal i.p.v. op auto regeneratie, naders blijf je flipperen met de pedals aan het stuur.

Als ik niet via de LM de storing had gemeld was ik pas eind september aan de beurt geweest als particuliere klant, dat is redelijk bizar als je een storing aan je veiligheidssystemen hebt.
Na 3,5 dag is de storing ineens weer verdwenen. Toch maar even laten uitlezen bij de garage denk ik.

• Ioniqi
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-11 19:11
-CJ schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 20:58:
[...]

Zou je eens een foto kunnen maken met het hele dashboard in beeld, alsof je achter het stuur zit? Ben wel benieuwd hoe het geheel er zo uit ziet. Meeste foto's van deze oplossing zijn nogal dichtbij genomen.
In dit filmpje kun je zien vanuit meerdere hoeken en zie je meer het geheel:
YouTube: Hyundai Ioniq 5 | Clip-on Dashboard Phone Mount

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

• cvanmansom

cvanmansom

PeMo1965 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:47:
[...]

Na 3,5 dag is de storing ineens weer verdwenen. Toch maar even laten uitlezen bij de garage denk ik.
Ik had in januari een storing bij mijn parkeersensoren voor na een bezoek aan de wasstraat. De dealer stelde vast dat één van de sensoren defect was. Tijdens het wachten op het onderdeel ging de sensor weer correct werken (ik ben er niet meer een wasstraat mee ingegaan). Misschien iets vergelijkbaars?

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

Batterij leeg? Of vochtig? Of maakt geen goed contact? Even batterij eruit halen en een andere batterij proberen?
Batterij even gewisseld om te kijken of dat het was en inderdaad: afstandsbediening doet het weer. Wel raar na slechts 1 maand.

En voor de liefhebbers: met de Ioniq, met aanhanger er achter, naar het Como meer en het Idro meer geweest met onderstaande combinatie, incl 2 grote honden in de kofferbak.
Dat het een prima reisauto is e.d. is al diverse malen verteld, maar verbruik van de stukken met aanhanger (bij 95km/u op de teller) was tussen de 20 en 21kWh.
Op 1x na wel bij iedere laadpaal de aanhanger moeten afkoppelen.
Nergens een laadfile gehad o.i.d. (reed over Zwitserland).
Allerlei aanbieders gebruikt die snelle palen hadden.
In bijna alle gevallen was de auto eerder klaar met laden dan de sanitaire stop van de 5 inzittenden (3 volwassenen, twee honden)

Veel bekijks en vragen onderweg gehad, zelfs duim omhoog van een zwitserse Ioniq 5 rijder, wijzend naar de ioniq en vooral de aanhanger erachter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJBNtD8anfcRpfYcpDohyycwizI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZqKxIHSUSoHmo3E3G2SAny2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door Motorfret op 22-08-2022 13:48 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Pagina: 1 ... 114 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic