Alright, kleine recap van mijn trip naar Split Kroatië en wat zaken die mij zijn bevallen en zijn opgevallen na 1600 km heen en 1600 km terug.
1. 6 stops per rit dus 6 stops heen 6 stops terug
2. 3 uur rijden tussen stops
3. plus minus 240 tot 340 km tussen stops
4. gemiddeld 100 met top snelheden van 170.
5. gemiddeld een marge van 50-100 km tussen de stops
6. gemiddeld verbruik van ongeveer 17.2/100km
7. Airco stond ten alle tijden aan.
8. Airco aan tijdens het laden zorgt voor minder verlies na het laden.
9. Je blaast elke andere eruit met 225 kWh (jaloerse iX rijder werd gewaardeerd)
10. ABRP instellen op zo min mogelijk laadstops, exclusief Ionity en 180watt per 110km/h zie afbeelding hieronder
11. Alleen Ionity palen gebruiken is het makkelijkste.
12. Als ABRP waarschuwingen geeft dat je het wellicht niet gaat halen. NEGEREN.
13. Netto zou ons op deze trip 400 Km puur snelweg lukken tussen laadstops.
Paar stats:
:strip_exif()/f/image/LPlt7o4Ft0h7qa4JK0WwRA84.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FQw6Zje706dyszfPP4GNMGCk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2JMLK3tk1rvo7XBDtXA9qm9X.jpg?f=fotoalbum_large)
Ontzettend fijne trip gehad, zijn met 2 mannen richting split gereden voor een vrienden weekend. Zijn donderdag gaan rijden met als tussen stop Graz voor overnachting. 3 uur achtereen rijden voelt aan als 1 uur. Puur IONITY palen gereden. ABRP telkens opnieuw laten berekenen tijdens het laden. Uitgaande van om en nabij 300KM tussen elke stop haalden wij met gemak (dit was ongeveer 3 uur rijden dus ook wel lekker om even te wisselen). Airco stond altijd aan dus zonder airco was meer range mogelijk geweest. Gemiddelde laadstop van 18 minuten. Soms was een van ons nog met een toiletbezoek bezig maar de I5 al ready to go. Volladen tot ongeveer 85-90%. Meer was in ons geval niet nodig.
Instellingen voor ABRP zoals ik deze heb, en nog marge van 50-100km heb je hiermee.
:strip_exif()/f/image/RfXV6BH6SBf6PfqqeEjbAr1b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1GU6GocAH10hwKO3Og8KpEi6.jpg?f=fotoalbum_large)
-Over de rit naar Graz van 11 uur en 38 minuten hebben wij 12 uur en 40 minuten gedaan uiteindelijk. Dus dat valt mij meer dan alles mee.
-Elektrisch rijden is met de I5 geen belemmering meer als je maar weet wat je doet. Mijn bijrijder was overigens een first time Elektrisch rijder en dat beïnvloedde de range tot de eerste stop iet wat maar daarna had deze beste man het snel door en reed hij even "zuinig" als mij.
-Terugweg reden wij vanaf kroatië even achter een auto die wij een 15 uur later weer tegen kwamen bij de nederlandse grens. Dus een korte conclusie. je verliest met de i5 z.g.a. geen tijd op een benzine auto
.
- Wat een heerlijk apparaat.
1. 6 stops per rit dus 6 stops heen 6 stops terug
2. 3 uur rijden tussen stops
3. plus minus 240 tot 340 km tussen stops
4. gemiddeld 100 met top snelheden van 170.
5. gemiddeld een marge van 50-100 km tussen de stops
6. gemiddeld verbruik van ongeveer 17.2/100km
7. Airco stond ten alle tijden aan.
8. Airco aan tijdens het laden zorgt voor minder verlies na het laden.
9. Je blaast elke andere eruit met 225 kWh (jaloerse iX rijder werd gewaardeerd)
10. ABRP instellen op zo min mogelijk laadstops, exclusief Ionity en 180watt per 110km/h zie afbeelding hieronder
11. Alleen Ionity palen gebruiken is het makkelijkste.
12. Als ABRP waarschuwingen geeft dat je het wellicht niet gaat halen. NEGEREN.
13. Netto zou ons op deze trip 400 Km puur snelweg lukken tussen laadstops.
Paar stats:
:strip_exif()/f/image/LPlt7o4Ft0h7qa4JK0WwRA84.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FQw6Zje706dyszfPP4GNMGCk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2JMLK3tk1rvo7XBDtXA9qm9X.jpg?f=fotoalbum_large)
Ontzettend fijne trip gehad, zijn met 2 mannen richting split gereden voor een vrienden weekend. Zijn donderdag gaan rijden met als tussen stop Graz voor overnachting. 3 uur achtereen rijden voelt aan als 1 uur. Puur IONITY palen gereden. ABRP telkens opnieuw laten berekenen tijdens het laden. Uitgaande van om en nabij 300KM tussen elke stop haalden wij met gemak (dit was ongeveer 3 uur rijden dus ook wel lekker om even te wisselen). Airco stond altijd aan dus zonder airco was meer range mogelijk geweest. Gemiddelde laadstop van 18 minuten. Soms was een van ons nog met een toiletbezoek bezig maar de I5 al ready to go. Volladen tot ongeveer 85-90%. Meer was in ons geval niet nodig.
Instellingen voor ABRP zoals ik deze heb, en nog marge van 50-100km heb je hiermee.
:strip_exif()/f/image/RfXV6BH6SBf6PfqqeEjbAr1b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1GU6GocAH10hwKO3Og8KpEi6.jpg?f=fotoalbum_large)
-Over de rit naar Graz van 11 uur en 38 minuten hebben wij 12 uur en 40 minuten gedaan uiteindelijk. Dus dat valt mij meer dan alles mee.
-Elektrisch rijden is met de I5 geen belemmering meer als je maar weet wat je doet. Mijn bijrijder was overigens een first time Elektrisch rijder en dat beïnvloedde de range tot de eerste stop iet wat maar daarna had deze beste man het snel door en reed hij even "zuinig" als mij.
-Terugweg reden wij vanaf kroatië even achter een auto die wij een 15 uur later weer tegen kwamen bij de nederlandse grens. Dus een korte conclusie. je verliest met de i5 z.g.a. geen tijd op een benzine auto
- Wat een heerlijk apparaat.
[ Voor 11% gewijzigd door P86 op 22-08-2022 13:55 ]
PJvI
:strip_exif()/f/image/ygnjeX7RasiFw04nZQ4JvOut.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/34smY9pRMm3Z33T7EUZlfffS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vuJPmOuAPIHkYin9420zTUEr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EcHlIgEUgiGZmvuzJhwoZHcK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hwzZEi61xgG2W8YsfLfb7gvY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PNlEtROAP48A0iGKhtdaqKYk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RtxTb4smEG6gtdVIXUWUmeQI.jpg?f=fotoalbum_large)