• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Alright, kleine recap van mijn trip naar Split Kroatië en wat zaken die mij zijn bevallen en zijn opgevallen na 1600 km heen en 1600 km terug.

1. 6 stops per rit dus 6 stops heen 6 stops terug
2. 3 uur rijden tussen stops
3. plus minus 240 tot 340 km tussen stops
4. gemiddeld 100 met top snelheden van 170.
5. gemiddeld een marge van 50-100 km tussen de stops
6. gemiddeld verbruik van ongeveer 17.2/100km
7. Airco stond ten alle tijden aan.
8. Airco aan tijdens het laden zorgt voor minder verlies na het laden.
9. Je blaast elke andere eruit met 225 kWh (jaloerse iX rijder werd gewaardeerd)
10. ABRP instellen op zo min mogelijk laadstops, exclusief Ionity en 180watt per 110km/h zie afbeelding hieronder
11. Alleen Ionity palen gebruiken is het makkelijkste.
12. Als ABRP waarschuwingen geeft dat je het wellicht niet gaat halen. NEGEREN.
13. Netto zou ons op deze trip 400 Km puur snelweg lukken tussen laadstops.

Paar stats:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRNeUz3yghTQezGe1FIgIMT18-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LPlt7o4Ft0h7qa4JK0WwRA84.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtnvAgl2IanV1gpjaYxuuLJ3PLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQw6Zje706dyszfPP4GNMGCk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27E2cdKYggNhUxfHP-99aGmBQLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JMLK3tk1rvo7XBDtXA9qm9X.jpg?f=fotoalbum_large

Ontzettend fijne trip gehad, zijn met 2 mannen richting split gereden voor een vrienden weekend. Zijn donderdag gaan rijden met als tussen stop Graz voor overnachting. 3 uur achtereen rijden voelt aan als 1 uur. Puur IONITY palen gereden. ABRP telkens opnieuw laten berekenen tijdens het laden. Uitgaande van om en nabij 300KM tussen elke stop haalden wij met gemak (dit was ongeveer 3 uur rijden dus ook wel lekker om even te wisselen). Airco stond altijd aan dus zonder airco was meer range mogelijk geweest. Gemiddelde laadstop van 18 minuten. Soms was een van ons nog met een toiletbezoek bezig maar de I5 al ready to go. Volladen tot ongeveer 85-90%. Meer was in ons geval niet nodig.

Instellingen voor ABRP zoals ik deze heb, en nog marge van 50-100km heb je hiermee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GslJjuzRXFk89CWqyrGe7LVO1Sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfXV6BH6SBf6PfqqeEjbAr1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR6t-xEg4dejj9Jw9Kg4tYvHlDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GU6GocAH10hwKO3Og8KpEi6.jpg?f=fotoalbum_large

-Over de rit naar Graz van 11 uur en 38 minuten hebben wij 12 uur en 40 minuten gedaan uiteindelijk. Dus dat valt mij meer dan alles mee.
-Elektrisch rijden is met de I5 geen belemmering meer als je maar weet wat je doet. Mijn bijrijder was overigens een first time Elektrisch rijder en dat beïnvloedde de range tot de eerste stop iet wat maar daarna had deze beste man het snel door en reed hij even "zuinig" als mij.
-Terugweg reden wij vanaf kroatië even achter een auto die wij een 15 uur later weer tegen kwamen bij de nederlandse grens. Dus een korte conclusie. je verliest met de i5 z.g.a. geen tijd op een benzine auto ;).

- Wat een heerlijk apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door P86 op 22-08-2022 13:55 ]

PJvI

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-12 13:18
PeMo1965 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:47:
[...]

Na 3,5 dag is de storing ineens weer verdwenen. Toch maar even laten uitlezen bij de garage denk ik.
Bij mij dezelfde storing afgelopen vrijdagavond. We reden in de stromende regen vanuit Antwerpen terug richting Breda. Daar bij een parkeerplaats gestopt en de "gril" en camera schoongemaakt met een microfiber doekje. Auto opnieuw aangezet en alles deed het weer. "Radar blocked" was de hoofdbooschap waarna een 4tal systemen werden uitgezet. Inderdaad nog best vermoeiend rijden als je alles weer zelf moet doen;)

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-12 14:19
Even een leuke. 3 weken terug steentje op de voorruit, die na een dag in de brandende zon direct uitscheurde. Kan gebeuren, vervelend maar ach.

Ik bellen met de ramenboer, blijkt er niets op voorraad maar moest besteld worden in Korea. Inmiddels is de ruit binnen, maar kan ik pas het raam laten plaatsen als de ramenboer en de dealer tijd hebben. De ramenboer geeft aan nog niet de juiste kennis en apparatuur te hebben om alle sensoren af te stellen.

Uiteindelijk is alles gepland en heb ik voor over 3 weken een afspraak.

Niet iets waar Hyundai iets aan kan doen, maar toch een beetje gedoe.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-12 08:04
P86 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:30:
Alright, kleine recap van mijn trip naar Split Kroatië en wat zaken die mij zijn bevallen en zijn opgevallen na 1600 km heen en 1600 km terug.

1. 6 stops per rit dus 6 stops heen 6 stops terug
2. 3 uur rijden tussen stops
3. plus minus 240 tot 340 km tussen stops
4. gemiddeld 100 met top snelheden van 170.
5. gemiddeld een marge van 50-100 km tussen de stops
6. gemiddeld verbruik van ongeveer 17.2/100km
7. Airco stond ten alle tijden aan.
8. Airco aan tijdens het laden zorgt voor minder verlies na het laden.
9. Je blaast elke andere eruit met 225 kWh (jaloerse iX rijder werd gewaardeerd)
10. ABRP instellen op zo min mogelijk laadstops, exclusief Ionity en 180watt per 110km/h zie afbeelding hieronder
11. Alleen Ionity palen gebruiken is het makkelijkste.
12. Als ABRP waarschuwingen geeft dat je het wellicht niet gaat halen. NEGEREN.
13. Netto zou ons op deze trip 400 Km puur snelweg lukken tussen laadstops.

Paar stats:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ontzettend fijne trip gehad, zijn met 2 mannen richting split gereden voor een vrienden weekend. Zijn donderdag gaan rijden met als tussen stop Graz voor overnachting. 3 uur achtereen rijden voelt aan als 1 uur. Puur IONITY palen gereden. ABRP telkens opnieuw laten berekenen tijdens het laden. Uitgaande van om en nabij 300KM tussen elke stop haalden wij met gemak (dit was ongeveer 3 uur rijden dus ook wel lekker om even te wisselen). Airco stond altijd aan dus zonder airco was meer range mogelijk geweest. Gemiddelde laadstop van 18 minuten. Soms was een van ons nog met een toiletbezoek bezig maar de I5 al ready to go. Volladen tot ongeveer 85-90%. Meer was in ons geval niet nodig.

Instellingen voor ABRP zoals ik deze heb, en nog marge van 50-100km heb je hiermee.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

-Over de rit naar Graz van 11 uur en 38 minuten hebben wij 12 uur en 40 minuten gedaan uiteindelijk. Dus dat valt mij meer dan alles mee.
-Elektrisch rijden is met de I5 geen belemmering meer als je maar weet wat je doet. Mijn bijrijder was overigens een first time Elektrisch rijder en dat beïnvloedde de range tot de eerste stop iet wat maar daarna had deze beste man het snel door en reed hij even "zuinig" als mij.
-Terugweg reden wij vanaf kroatië even achter een auto die wij een 15 uur later weer tegen kwamen bij de nederlandse grens. Dus een korte conclusie. je verliest met de i5 z.g.a. geen tijd op een benzine auto ;).

- Wat een heerlijk apparaat.
als ik het vergelijk met mijn vakantie ritten vraag ik mij wel af of je veel file hebt gehad of alleen tijdens een bergaf wat harder hebt gereden? mijn gemiddelde lagen op 120 , 112 , 128 , 111 , 101 en 80. wat opzich wel redelijk overeen komt met de toegestane 130km/u in duitsland (aangezien dat toch 95% van je traject is).

ik had mijn planning op "geoptimaliseerd" in ABRP staan.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Tiggy80
wat mij overigens op vakantie ook opviel (weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vond het vreemd) als ik een berg af reed en de SCC regenereerde (alkje van 3a4mm op het dashboard), dan vond de auto het al nodig om de remlichten aan te gooien. terwijl de auto feitelijk niet vertraagd maar gewoon de ingestelde snelheid blijft rijden. als ik op i-pedal rij en een dikkere regeneratiebalk laat verschijnen dan blijven de remlichten nog wel uit. naar mijn mening zijn de remlichten wat "triggerhappy" tijdens het gebruik van de SCC en overall wat willekeurig wanneer ze nu wel en niet aan gaan. zelf zie ik het natuurlijk niet (behalve op een onverlichte weg door een bos ofzo, dan wel in de spiegel), maar ik vind het wat verwarrend voor achterliggers.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Tiggy80 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:12:
[...]

als ik het vergelijk met mijn vakantie ritten vraag ik mij wel af of je veel file hebt gehad of alleen tijdens een bergaf wat harder hebt gereden? mijn gemiddelde lagen op 120 , 112 , 128 , 111 , 101 en 80. wat opzich wel redelijk overeen komt met de toegestane 130km/u in duitsland (aangezien dat toch 95% van je traject is).

Terug afgelopen vrijdag heel veel file gehad ja en ook veel stukken binnendoor om de route te omzeilen. O.a. de Wurzerpass (o.i.d.) waarbij ik bergaf veel % terug kreeg inderdaad.

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

[...]

Ik weet ook niet of hij hierbij stilstaan om tussendoor nog even te toileteren of het laden ook meeneemt?

PJvI

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Als ik in de Bluelink APP kijk naar mijn ritten, zie ik geen ritten meer staan vanaf 17 augustus. Weet iemand wat daar de oorzaak van is?

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
wat mij overigens op vakantie ook opviel (weet niet hoe jullie er over denken, maar ik vond het vreemd) als ik een berg af reed en de SCC regenereerde (alkje van 3a4mm op het dashboard), dan vond de auto het al nodig om de remlichten aan te gooien. terwijl de auto feitelijk niet vertraagd maar gewoon de ingestelde snelheid blijft rijden. als ik op i-pedal rij en een dikkere regeneratiebalk laat verschijnen dan blijven de remlichten nog wel uit. naar mijn mening zijn de remlichten wat "triggerhappy" tijdens het gebruik van de SCC en overall wat willekeurig wanneer ze nu wel en niet aan gaan. zelf zie ik het natuurlijk niet (behalve op een onverlichte weg door een bos ofzo, dan wel in de spiegel), maar ik vind het wat verwarrend voor achterliggers.
Geen idee hoe het met SCC is, maar normaal gesproken werkt het als volgt: Als je stand Regeneratie 1 aan hebt staan, dan gaat je remlicht niet aan. Bij stand 2 of hoger gaat je remlicht wel aan.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

MBam schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

Geen idee hoe het met SCC is, maar normaal gesproken werkt het als volgt: Als je stand Regeneratie 1 aan hebt staan, dan gaat je remlicht niet aan. Bij stand 2 of hoger gaat je remlicht wel aan.
Hier ergens staat ook nog een referentie aan wanneer hij op de Auto regeneratie wel en niet aan gaat.

PJvI

• Tiggy80
MBam schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

klopt, op basis van die kennis was ik dus erg verbaasd over dit gedrag. het hangt ook nog af van welke snelheid en hoever je het pedaal los laat bij die 2 standen heb ik al gemerkt. bij I- pedal gaat het licht ook pas vrij laat branden terwijl je dan best stevig regenereerd ( bij 60-70km/u pas bij helemaal los, valt op bij de afslagen in het donker), maar bij SCC dus al heeel snel.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:45
Er is een update voor de zombie modus. Deze schijnt deze zomer uitgebracht te zijn. Voor het updaten bij de dealer moet de accu tot 100% geladen worden.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:48

MicheldeGoey

Project 45

ditbenikecht schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:15:
Er is een update voor de zombie modus. Deze schijnt deze zomer uitgebracht te zijn. Voor het updaten bij de dealer moet de accu tot 100% geladen worden.
Bron?

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Motorfret schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:34:
[...]

Batterij even gewisseld om te kijken of dat het was en inderdaad: afstandsbediening doet het weer. Wel raar na slechts 1 maand.

En voor de liefhebbers: met de Ioniq, met aanhanger er achter, naar het Como meer en het Idro meer geweest met onderstaande combinatie, incl 2 grote honden in de kofferbak.
Dat het een prima reisauto is e.d. is al diverse malen verteld, maar verbruik van de stukken met aanhanger (bij 95km/u op de teller) was tussen de 20 en 21kWh.
Op 1x na wel bij iedere laadpaal de aanhanger moeten afkoppelen.
Nergens een laadfile gehad o.i.d. (reed over Zwitserland).
Allerlei aanbieders gebruikt die snelle palen hadden.
In bijna alle gevallen was de auto eerder klaar met laden dan de sanitaire stop van de 5 inzittenden (3 volwassenen, twee honden)

Veel bekijks en vragen onderweg gehad, zelfs duim omhoog van een zwitserse Ioniq 5 rijder, wijzend naar de ioniq en vooral de aanhanger erachter.

[Afbeelding]
Ik ga over 2 weken ook met de motor op de aanhanger naar Oostenrijk en dan door met de motor naar de Dolomieten. Van het weekend even proef gereden en ik kwam over een ritje van Zoetermeer naar Utrecht en vice versa uit op een verbruik van 22 kWh/100 km. Wel iets harder gereden, net boven de 100. Dat afkoppelen bij de laadpalen is wel een dingetje, maar als het rustig is ga ik proberen er dwars voor te staan als er genoeg palen staan :) .

• Hein66
  • Laatst online: 21-06 18:19
Hein66 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:22:
Als ik in de Bluelink APP kijk naar mijn ritten, zie ik geen ritten meer staan vanaf 17 augustus. Weet iemand wat daar de oorzaak van is?
na een herstart van het infotainment systeem (d.m.v. een prikker een reset te geven) zijn de ritten alsnog bijgewerkt. 8)7

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-12 00:06
PeMo1965 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:07:
[...]

Ik ga over 2 weken ook met de motor op de aanhanger naar Oostenrijk en dan door met de motor naar de Dolomieten. Van het weekend even proef gereden en ik kwam over een ritje van Zoetermeer naar Utrecht en vice versa uit op een verbruik van 22 kWh/100 km. Wel iets harder gereden, net boven de 100. Dat afkoppelen bij de laadpalen is wel een dingetje, maar als het rustig is ga ik proberen er dwars voor te staan als er genoeg palen staan :) .
Dat dacht ik ook te doen en is me vervolgens bij geen een laadstop gelukt.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 16:59

cooper_s1

MINI's rule

[...]

Dat verbruik lijkt me meer dan netjes met een aanhanger tóch?

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:07
Vandaag even bij de dealer geweest voor de terugroep actie van de parkeerrem. Daarnaast aangegeven dat er een rammel lijkt te zitten in de achterklep en dat ook bij mij de zwarte folie van een van de raamlijsten los aan het laten is (al na 6 weken, maar wat vast niet hielp zijn de 40 plus temperaturen geweest in Zuid Frankrijk).

Rammel lijkt weg (heel blij mee), raamlijst wordt besteld en vervangen. Hieronder even een foto hoe het er bij mij uitziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-z_IaGLkcmVoEI7eq3OkAVlze8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ygnjeX7RasiFw04nZQ4JvOut.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast kwam ik op de heenweg naar de dealer op de A6 nog een “collega” Ioniq 5 rijder tegen, exact dezelfde kleur en uitvoering (Lounge, digital teal). Altijd leuk :w

[ Voor 9% gewijzigd door mh514452 op 23-08-2022 10:34 ]

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• ditbenikecht
Gisteren de update laten uitvoeren bij de dealer. Bij de Kia ev6 is dit ook al lang bekend, zie daarvoor het forum hier op tweakers.
die update van de laadklep is al veel langer bekend voor 12 Volt batterij drain. Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Zombie mode heeft hier niets mee te maken en er staan geen nieuwe updates voor mijn VIN.

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Hoe kan je weten wanneer de remlichten aan gaan?

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
dvdj schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:56:
[...]

Hoe kan je weten wanneer de remlichten aan gaan?
Even een maat achter je laten rijden en telefoonlijn open houden. Of app Carscanner.

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 21:58

dgb

Ik heb sinds de vakantie in noorwegen, om precies te zijn vanaf het moment dat we op de boot naar huis stonden, geen contact meer met de auto vanuit de app.
Ik heb geprobeerd de bluelink functionaliteit vanuit de auto te resetten maar hier kwam een fout met het netwerk naar boven.
De app geeft de melding does not respond to the service you requested.
Eerst keer dat ik hier problemen mee heb in 30000 km.

Iemand hier ervaring mee?
@dgb infotainment resetten met paperclip rechts bij de fysieke knoppen kan wel eens helpen.....
[...]

Bij Fastned kun je de aanhanger eraan laten zonder andere palen te blokkeren. Je zou bij het plannen van je route via Street View eens kunnen kijken of er meer stations zijn waar dat kan.

Sommige laadpalen staan ook op plekken waar het niet veilig/handig is om de aanhanger af te koppelen, al heb ik dit meer in Frankrijk gezien dan in Duitsland.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Heb je een neuswiel aan de aanhanger? Bij een caravan natuurlijk altijd, maar bij een motoraanhanger? Lijkt me wel zeer handig om te hebben voor zulke gevallen (TIP)

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• HJTe
  • Laatst online: 03-01-2024
Bij aflevering van onze ioniq5 lag de lifehammer in het handschoenenkastje. Waar hebben jullie de lifehammer geplaatst? De dealer wist geen logische plek…

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

HJTe schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:30:
Bij aflevering van onze ioniq5 lag de lifehammer in het handschoenenkastje. Waar hebben jullie de lifehammer geplaatst? De dealer wist geen logische plek…
Ik heb hem helemaal nergens zitten.

PJvI

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ik heb 'm aan het opbergvak van de bestuurdersdeur vastgemaakt. Gewoon met de hamer aan de buitenkant. Ziet er beetje knullig uit, maar hij zit op een perfect bereikbare plek en hij zit goed vast.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• ditbenikecht
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:16:
die update van de laadklep is al veel langer bekend voor 12 Volt batterij drain. Zie deze post:

Zombie mode heeft hier niets mee te maken en er staan geen nieuwe updates voor mijn VIN.
Ik heb het niet over de laadklep, maar over de ICU, zoals omschreven op het EV6 forum:
Campagne 210180 De ICU software (geïntegreerde centrale regeleenheid) van sommige 2022MY EV6 voertuigen te upgraden om de voertuigstartlogica te verbeteren.
Auto wil soms niet in ready en/of drive en/of reverse stand/schakelen en soms wil het contact niet meer uit. Software update ICU naar versie 3.04.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:44
Dit kan je zelf testen maar heb ik al uitgebreid gedaan want mik irriteerde me hieraan. Als je in het donker goed naar de hoedenplank kijkt dan zie je wanneer het remlicht brand. Ik gebruik de i-Pedal stand niet maar altijd EV3 dus degene onder i-Pedal aangezien ik al sinds jaar en dag met links rem maar in stand EV2 was het gedrag hetzelfde. Waarschijnlijk werkt i-Pedal hetzelfde.

Het remlicht gaat branden op het moment dat je het gaspedaal helemaal loslaat. Als je hem ook maar 1cm indrukt zal je zien dat deze uit gaat. Het is ook niet uit te zetten. Als je op de motor af wilt remmen zal je dus heel goed het gevoel moeten krijgen wanneer hij net niet los is maar wel op de motor remt. Zelfde is dus het geval als je hem op de snelweg van de cruisecontrol haalt zonder je voet op het gaspedaal, dan gaat het remlicht ook meteen branden en zo zijn er nog genoeg scenario's te bedenken waarin het remlicht gaat branden terwijl je dit niet wlt.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Rugby82
Nog een bevinding en dat is het draadloos laden wat ik nu na een week heb uitgezet. Mijn Samsung S21 zegt snelladen zodra je hem erop legt maar na 1,5 uur was deze 10% voller en bloedheet. Dat ding werkt dus perfect om je accu zo snel mogelijk om zeep te helpen maar verder niet. Aangezien het vakje wel handig is kan ik hem nu wel gebruiken zonder dat deze begint te laden.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Rugby82 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Dit kan je zelf testen maar heb ik al uitgebreid gedaan want mik irriteerde me hieraan. Als je in het donker goed naar de hoedenplank kijkt dan zie je wanneer het remlicht brand. Ik gebruik de i-Pedal stand niet maar altijd EV3 dus degene onder i-Pedal aangezien ik al sinds jaar en dag met links rem maar in stand EV2 was het gedrag hetzelfde. Waarschijnlijk werkt i-Pedal hetzelfde.

Het remlicht gaat branden op het moment dat je het gaspedaal helemaal loslaat. Als je hem ook maar 1cm indrukt zal je zien dat deze uit gaat. Het is ook niet uit te zetten. Als je op de motor af wilt remmen zal je dus heel goed het gevoel moeten krijgen wanneer hij net niet los is maar wel op de motor remt. Zelfde is dus het geval als je hem op de snelweg van de cruisecontrol haalt zonder je voet op het gaspedaal, dan gaat het remlicht ook meteen branden en zo zijn er nog genoeg scenario's te bedenken waarin het remlicht gaat branden terwijl je dit niet wlt.
Het gedrag van het remlicht wordt bepaald door de mate van decelleratie. Bij niveaus 3 en iPedal is de vertraging vergelijkbaar met het indrukken van het rempedaal en gaan de remlichten dus branden. Waarom zou je dat niet willen?

Ipv het rempedaal iets in te drukken zou je ook de flippers kunnen gebruiken om naar niveau 1 te gaan.

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 21:58

dgb

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:35:
@dgb infotainment resetten met paperclip rechts bij de fysieke knoppen kan wel eens helpen.....
Resetten heeft geholpen thanks _/-\o_

• Tiggy80
Rugby82 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

het gedrag tijdens "manueel" rijden vind ik prima en zou ik niet anders willen, ik had het aangegeven als referentie wat er dan gebeurd tov wat er bij SCC gebeurd. bij het uitschakelen van SCC zonder het pedaal intrappen is inderdaad ook logisch. maar wat ik dus niet logisch vind is dat ze zo snel aangaan tijdens het gebruik van SCC, zeker bij berg af als de snelheid constant wordt gehouden mbv regeneratie.....

ik zag het trouwens gewoon in het donker aan de strepen op de weg; de remlichten zijn zo fel dat je prima in de spiegel kunt zien wat er gebeurd :X

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:10
Rugby82 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:04:
Nog een bevinding en dat is het draadloos laden wat ik nu na een week heb uitgezet. Mijn Samsung S21 zegt snelladen zodra je hem erop legt maar na 1,5 uur was deze 10% voller en bloedheet. Dat ding werkt dus perfect om je accu zo snel mogelijk om zeep te helpen maar verder niet. Aangezien het vakje wel handig is kan ik hem nu wel gebruiken zonder dat deze begint te laden.
Inderdaad, dat is ook mijn ervaring. Telefoon wordt warm en laadt nauwelijks bij.

• amw82
  • Laatst online: 10:18
En weer update over usb poort. Afgelopen week weer 2 dagen bij dealer gestaan, iom importeur alles gecheckt en enige wat het nog kan zijn is toch weer de AVN module (die al een keer vervangen is).
Deze wordt dus maar weer besteld... Nog maar even afwachten dus...

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Zonnekamp schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:46:
[...]

Inderdaad, dat is ook mijn ervaring. Telefoon wordt warm en laadt nauwelijks bij.
Deze week met deze temperaturen roept mijn iPhone zelfs dat het laden wordt hervat als er weer een normale temperatuur is bereikt...

PJvI

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
P86 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Deze week met deze temperaturen roept mijn iPhone zelfs dat het laden wordt hervat als er weer een normale temperatuur is bereikt...
Yups, ben daarom maar weer teruggegaan naar de kabel. Is ook aanzienlijk sneller

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Astronaut schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Yups, ben daarom maar weer teruggegaan naar de kabel. Is ook aanzienlijk sneller
Ik heb nu de kabel in het middenconsole liggen en een draadloze carplay dongle. Werkt perfect.

PJvI

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Astronaut schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Die kabel heb je sowieso toch nodig voor Apple Car Play of Android Auto?
Ik zie de meerwaarde niet in van dat draadloos laden, het is traag en je telefoon raakt oververhit.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PeMo1965 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Ik zie de meerwaarde niet in van dat draadloos laden, het is traag en je telefoon raakt oververhit.
Ik heb die kabel dus in het midden console liggen en Draadloze Car Play. Voor 80€ heb je zo een dongle. Ik vind het heerlijk. Merendeel van de tijd hoef ik de telefoon toch niet op te laden. en hoef ik hem ook niet uit mijn zak te halen. Instappen en gaan.

PJvI

• Astronaut
  • Niet online
PeMo1965 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

De bijrijder wil soms ook laden :)

Ik heb een draadloze carplay dongle gekocht. Die werkt fantastic. Maar het plan om dan ook de draadloze lader te gebruiken in combinatie hiermee, sneuvelde snel ;(

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Draadloos laden is naar mijn mening meer iets voor als je meer dan één device hebt, of voor passagiers (hoewel de auto zó vol met laad-USB poorten en 230V aansluitingen zit...). Een gimmick, meer niet.

Draadloos laden is per definitie namelijk inefficiënt. Zelfs al lijn je de coils perfect uit, er is nog steeds ongeveer 35 á 40% verlies. Dat vertaalt zich nou eenmaal in warmte.

Als je daarnaast aan USB hangt, heb je feitelijk twee power connecties lopen, waar het per model telefoon er maar vanaf hangt: "hoe gaat hij er mee om".

Draadloos AA/Carplay is bovendien een heel ander ding. De protocollaria weet ik niet precies, maar ga er vanuit dat er real-time beeld compressie plaats vind, al dan niet via CPU, of GPU. Tel daarbij dat navigeren eigenlijk óók niet het meest lichtgewicht is voor een telefoon, en het verhaal is compleet. ARM + ASIC's zijn efficiënt, maar performance per watt is nog steeds een factor waarbij véél performance, vertaalt in veel watt.

Denk daarbij dus aan dat je met een EV juist op efficiëntie bezig bent, en draadloos laden én beeldschermpje-delen is naar mijn mening niet het meest snuggere, zeker niet in combinatie met elkaar. USB-C is zó eenvoudig dat je het eigenlijk ook niet hoeft. Het enige wat je kan zeggen is dat de plek van de USB poort wat onhandig is (iets wat ik zodra mijn I5 binnen is ga proberen op te lossen met 3D printing, net zoals ik het met mijn Ioniq 28kWh heb opgelost).

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Umbrah schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:20:

(iets wat ik zodra mijn I5 binnen is ga proberen op te lossen met 3D printing, net zoals ik het met mijn Ioniq 28kWh heb opgelost).
Hier ben ik benieuwd naar. Hoe moet ik dit voor me zien?

PJvI

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:51

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

P86 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Ik heb de datapoort die bij de pedalen zit verlengd met een usb 3.0 male-female kabel. Kabel onder de matten door naar de middenconsole geleid. Een Android telefoon is minder kritisch maar een iphone weigert met elke hub oid dus verlengkabel getrokken. Werkt goed.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:20

Umbrah

The Incredible MapMan

P86 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Ik zit te denken aan zoiets (sorry voor thingiverse, stond geen op printables):

https://www.thingiverse.com/thing:5264450

Simpel 'inschuif"-dingetje, met een telefoon connectie er in. Ik heb een Galaxy Fold 2 5G, dus zal sowieso wat ontwerp moeten doen voor m'n chonker, en dan wou ik hem gelijk netjes langs een bekerhouder routen. Ik weet het nog niet 100% zeker, in dat vakje is an-sich ook niet verkeerd.

Het systeem is een beetje afgekeken van de Nintendo Switch, die ook een docking station inschuift op een vrij eenvoudige manier.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Umbrah schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Ik zit te denken aan zoiets (sorry voor thingiverse, stond geen op printables):

https://www.thingiverse.com/thing:5264450

Simpel 'inschuif"-dingetje, met een telefoon connectie er in. Ik heb een Galaxy Fold 2 5G, dus zal sowieso wat ontwerp moeten doen voor m'n chonker, en dan wou ik hem gelijk netjes langs een bekerhouder routen. Ik weet het nog niet 100% zeker, in dat vakje is an-sich ook niet verkeerd.

Het systeem is een beetje afgekeken van de Nintendo Switch, die ook een docking station inschuift op een vrij eenvoudige manier.
Ah ik snap hem! Eigenlijk gewoon een soort docking station voor je telefoon dan.
Ik ben toch wel blij met het niet hoeven aanraken van iets met het instappen, telefoon in rechterzak. Sleutels linker zak en gas (Voltage).

PJvI

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:07
Inmiddels hebben wij de Ioniq 5 nu ruim 6 weken en mede door de vakantie al bijna 6K gereden. Bevalt erg goed, zeker nu ook de rammel uit de kofferbak is gehaald. Ik weet niet wat ze gedaan hebben, maar het heeft gewerkt.

Gisteren eerste ervaring met aanhanger gehad. Rit van Dronten naar Groningen om de spullen van onze aanstaande studerende dochter te brengen. Huif van 2,5 meter lang vol met lading. Met optrekken voel je de kar niet of nauwelijks, heb niet het gevoel dat ‘ie erg veel moeite heeft met het gewicht erachter. Wel lust die aardig wat extra stroom. Heen ging nog wel, ook lang achter 2 vrachtwagens gereden, maar terug (ondanks dat de aanhanger leeg was) ging het verbruik hard. Was uit Dronten vertrokken met 78%, in Groningen met 47% dus dacht wel terug te kunnen maar voorbij Drachten was er inmiddels nog maar 20% over dus toch maar een Fastned opgezocht. Geen Ionity deze keer, zaten niet aan die kant van de snelweg en dan had ik ook moeten afkoppelen, daar had ik dan ook weer geen zin in gehad.

Wel tegen het probleem aangelopen met achteruit rijden dat de auto blokkeert om “een botsing te voorkomen”. Dus dan maar vooruit over de stoep en fietspad gegaan. Vanochtend op het forum echter gelezen hoe je dat kunt uitschakelen, dus dat gaan we de volgende keer maar eens proberen. Dank daarvoor

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-12 17:25
Zit bij mij voor onderaan aan het vakje van de USB-poort. Vind ik een prima plek.
mh514452 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:44:

Wel tegen het probleem aangelopen met achteruit rijden dat de auto blokkeert om “een botsing te voorkomen”. Dus dan maar vooruit over de stoep en fietspad gegaan. Vanochtend op het forum echter gelezen hoe je dat kunt uitschakelen, dus dat gaan we de volgende keer maar eens proberen. Dank daarvoor
Ja, heel irritant dit. Vooral omdat het systeem ook weer aan staat, iedere keer dat je de auto opnieuw opstart. Ik hoop dat ze dit met een update kunnen regelen adhv automatische detectie van de aanwezigheid van een aanhanger...

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:32
Ben je op vakantie kom je Grand Junction CO (VS) in eens een IONIQ 5 tegen (de eerste in 4000 km). Heb hier alleen een paar Tesla’s gezien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCa0v0k73MzlO7a2Dy6hGkQRH0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/34smY9pRMm3Z33T7EUZlfffS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNFTFIa88nwH43rQSJaKTAXSnmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuJPmOuAPIHkYin9420zTUEr.jpg?f=fotoalbum_large

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Waarvan dan het rechter remlicht niet werkt?

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Driekussie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:06:
Lijkt alsof die hele module niet werkt. Gewone licht op de tweede foto ook niet?

[ Voor 20% gewijzigd door P86 op 26-08-2022 07:35 ]

PJvI

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12 11:17
Driekussie schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:06:
In Amerika is het gebruikelijk om een rem/achterlicht te gebruiken als richtingaanwijzer. Ik vermoed dat de auto op foto 1 remt en rechtsaf slaat en op foto 2 linksaf zonder rem.

• Rugby82
bilgy_no1 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Het gedrag van het remlicht wordt bepaald door de mate van decelleratie. Bij niveaus 3 en iPedal is de vertraging vergelijkbaar met het indrukken van het rempedaal en gaan de remlichten dus branden. Waarom zou je dat niet willen?

Ipv het rempedaal iets in te drukken zou je ook de flippers kunnen gebruiken om naar niveau 1 te gaan.
Dit klopt niet want bij niveau 2 gebeurt het ook en dan remt deze niet zo hard. Met een conventionele brandstopmotor kan je ook gewoon op de motor afremmen en is het in veel gevallen niet wenselijk of zelf ontzettend irritant voor mensen achter je als er continu een remlicht aan gaat. Zeker als je een berg af aan het rijden bent en de remlichten van de auto voor je continu branden. Ik zal ook eens niveau 1 proberen maar verwacht daar eigenlijk hetzelfde gedrag.

In de 2 weken dat ik de auto nu heb heb ik het al onder controle. Het lukt me nu consequent om wel op de motor af te remmen maar niet het remlicht te laten branden (of slechts heel kort). De beste methode is even helemaal gas los en dan 1-2cm weer in te drukken. Dat zie je hooguit het remlicht een halve seconde branden en kan je nog goed op de motor afremmen. De andere kant op door los te laten en op die 1-2cm te houden lijkt iets minder efficiënt te werken. Ergens pakt deze bij gas los dus een vollere remstand op die vast wordt gehouden als je het pedaal heel licht indrukt waar deze die stand niet bereikt als je het pedaal langzaam los gaat laten tot dat punt maar nooit helemaal los bent.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Tiggy80
Rugby82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 07:37:
[...]

Dit klopt niet want bij niveau 2 gebeurt het ook en dan remt deze niet zo hard. Met een conventionele brandstopmotor kan je ook gewoon op de motor afremmen en is het in veel gevallen niet wenselijk of zelf ontzettend irritant voor mensen achter je als er continu een remlicht aan gaat. Zeker als je een berg af aan het rijden bent en de remlichten van de auto voor je continu branden. Ik zal ook eens niveau 1 proberen maar verwacht daar eigenlijk hetzelfde gedrag.

In de 2 weken dat ik de auto nu heb heb ik het al onder controle. Het lukt me nu consequent om wel op de motor af te remmen maar niet het remlicht te laten branden (of slechts heel kort). De beste methode is even helemaal gas los en dan 1-2cm weer in te drukken. Dat zie je hooguit het remlicht een halve seconde branden en kan je nog goed op de motor afremmen. De andere kant op door los te laten en op die 1-2cm te houden lijkt iets minder efficiënt te werken. Ergens pakt deze bij gas los dus een vollere remstand op die vast wordt gehouden als je het pedaal heel licht indrukt waar deze die stand niet bereikt als je het pedaal langzaam los gaat laten tot dat punt maar nooit helemaal los bent.
Je kunt volgens mij ook de linker flipper indrukken en dan het pedaal niet helemaal los laten (eigenlijk vergelijkbaar met I-pedal) zonder dat het remlicht aan gaat. en dan toch behoorlijk op de motor vertragen ongeacht het regeneratie niveau.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12 09:34

EMP

Krulloos!

Ik snap het OTA updaten niet helemaal…

Ik heb een tijdje terug de update van mei met USB stick geïnstalleerd. Nu geeft het systeem aan dat er OTA update beschikbaar is, en ik heb ook begrepen dat er een update is welke de I-Pedal mogelijk maakt i.c.m. een aanhanger.

Echter is de knop bijwerken niet beschikbaar, ook is er geen nieuwe USB installlatie beschikbaar :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kFsp0jz4fY9PgVU8DCbmSwJ13CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcHlIgEUgiGZmvuzJhwoZHcK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxZQIdFDXW2iDhCyaNS13_OHwz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwzZEi61xgG2W8YsfLfb7gvY.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe ik nu de software ge-update krijg?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

EMP schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:05:

Ik heb een tijdje terug de update van mei met USB stick geïnstalleerd. Nu geeft het systeem aan dat er OTA update beschikbaar is, en ik heb ook begrepen dat er een update is welke de I-Pedal mogelijk maakt i.c.m. een aanhanger.

Echter is de knop bijwerken niet beschikbaar, ook is er geen nieuwe USB installlatie beschikbaar :?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Volgens mij betekend dit puur, dat OTA als functie beschikbaar is. Niet per sé dat er ook een update is om OTA te doen.

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeList

Hier staan voor zover het mij bekend is de nieuwste zaken omtrent updates.

PJvI

• Rugby82
Tiggy80 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Je kunt volgens mij ook de linker flipper indrukken en dan het pedaal niet helemaal los laten (eigenlijk vergelijkbaar met I-pedal) zonder dat het remlicht aan gaat. en dan toch behoorlijk op de motor vertragen ongeacht het regeneratie niveau.
Dat is inderdaad ook een optie waarmee je wellicht iets gaat winnen maar niet heel veel. Die optie heb ik een paar keer voor de grap gebruikt maar vond het persoonlijk wat onhandig. Voor mij is dat dan weer een extra handeling.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Rugby82
P86 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Volgens mij betekend dit puur, dat OTA als functie beschikbaar is. Niet per sé dat er ook een update is om OTA te doen.

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeList

Hier staan voor zover het mij bekend is de nieuwste zaken omtrent updates.
Dat betekent inderdaad alleen maar dat OTA-update nu actief is want daar moest je de nieuwste versie van Bluelink voor hebben. Ik kreeg laatst een update binnen maar dat ging helemaal vanzelf en gaf ineens een melding dat ik moest updaten toen ik op locatie aan was gekomen. De auto heeft vervolgens de update rustig uitgevoerd terwijl deze geparkeerd stond wat echt ideaal is. Toen ik weer vertrok was alles geregeld.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

[...]

Ik vind Niveau 2 nog steeds best hard remmen. Meestal heb ik hem op Auto en dan de minimale stand. Dan kan ik het verst uitrollen, wat uiteindelijk zuiniger is. Als harder remmen nodig is ivm een voorligger doet de auto dat zelf.

Overigens rijd ik 90% van de tijd op SCC. De auto regelt dan zelf de snelheid en houdt hem heuvel af gewoon op de ingestelde snelheid. Wat ie dan met het remlicht doet heb ik niet bekeken. Ik ga ervan uit dat de auto dit regelt. Ik zal er eens op letten.

Ik snap dat je bij constante snelheid geen remlicht wilt/verwacht en dat het dan teveel gedoe is om dat voor elkaar te moeten krijgen zoals je beschrijft. Maar het maakt mij eerlijk gezegd ook niet zoveel uit.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

bilgy_no1 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

Ik vind Niveau 2 nog steeds best hard remmen. Meestal heb ik hem op Auto en dan de minimale stand. Dan kan ik het verst uitrollen, wat uiteindelijk zuiniger is. Als harder remmen nodig is ivm een voorligger doet de auto dat zelf.

Overigens rijd ik 90% van de tijd op SCC. De auto regelt dan zelf de snelheid en houdt hem heuvel af gewoon op de ingestelde snelheid. Wat ie dan met het remlicht doet heb ik niet bekeken. Ik ga ervan uit dat de auto dit regelt. Ik zal er eens op letten.

Ik snap dat je bij constante snelheid geen remlicht wilt/verwacht en dat het dan teveel gedoe is om dat voor elkaar te moeten krijgen zoals je beschrijft. Maar het maakt mij eerlijk gezegd ook niet zoveel uit.
Ik heb ook eigenlijk altijd op de laagste Auto stand staan. Ik rem vaak voor rotondes en stoplichten af met het Stuurpedaal (de flipper). Voor de rest met remlichten en dergelijke heb ik zoiets van, als Hyundai het zo bedoelt heeft zal het wel aan de richtlijnen voldoen en vind ik het niet mijn probleem wat de auto achter mij daarvan vindt.

PJvI

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

EMP schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb via de Hyundai Updater deze versie: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220713 geinstalleerd. Misschien de updater herinstalleren?

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Vraag, als de ruiten openstaan dan kun je ze sluiten met de afstandsbediening. In mijn optiek horen dan (als ze allemaal open staan) alle vier de ruiten te sluiten. Of bij warmte allevier tegelijk open te kunnen op afstand. Bij mij doen momenteel alleen de voorruiten dat. Herkent iemand dit? Resetten?
IO5 connect +

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ernestalmere schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:08:
Vraag, als de ruiten openstaan dan kun je ze sluiten met de afstandsbediening. In mijn optiek horen dan (als ze allemaal open staan) alle vier de ruiten te sluiten. Of bij warmte allevier tegelijk open te kunnen op afstand. Bij mij doen momenteel alleen de voorruiten dat. Herkent iemand dit? Resetten?
IO5 connect +
Het is enkel de voorruiten inderdaad.

PJvI

• ernestalmere
P86 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

Het is enkel de voorruiten inderdaad.
Oh, hmm lekker (on) handig...
Sommige dingen, ik heb hem pas een week, zijn toch wel een beetje achterhaald bij Hyundai. Althans op mijn versie dan. Verlichting ondermaats voor full led en ook dat er maar twee ramen open of dicht kunnen op afstand. Niet onoverkomelijk maar wel onhandig. Verder erg tevreden over deze auto.

• Rugby82
Ik zou ook liever zien dat is in te stellen dat altijd de ramen automatisch dichtgaan als je de auto sluit. Dat zou best handig zijn als je een raam vergeet. Met de afstandsbediening gaan inderdaad alleen de voorste ramen open/dicht.

Enige voordeel is dat het wellicht nog gewijzigd kan worden met een software update wat voorheen nooit mogelijk was.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Rugby82
Weet er iemand trouwens hoe je in het menu van de smart cruise control komt (Connect+ versie)? Overal staat dat dit onder de voertuiginstellingen moet staan en dan de bovenste optie maar die ontbreekt bij mij terwijl ik hem volgens eerder wel een keer heb gezien. Of verdwijnt dit als je instellingen als HDA etc uit hebt gezet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNzbu4RDfcV0UFTlDizds3i2oFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNlEtROAP48A0iGKhtdaqKYk.jpg?f=fotoalbum_large

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Rugby82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:43:
Weet er iemand trouwens hoe je in het menu van de smart cruise control komt (Connect+ versie)? Overal staat dat dit onder de voertuiginstellingen moet staan en dan de bovenste optie maar die ontbreekt bij mij terwijl ik hem volgens eerder wel een keer heb gezien. Of verdwijnt dit als je instellingen als HDA etc uit hebt gezet?

[Afbeelding]
Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUNHYmmbKx2DIzyI4LM5Bb79iXo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtxTb4smEG6gtdVIXUWUmeQI.jpg?f=fotoalbum_large
Home - > Instellingen - > Voertuig

• Rugby82
Als je op de cirkel rechts naast de zoekknop drukt krijg je de layout uit mijn screenprint. Hij start inderdaad met een visuele weergave maar ook daar staat bij mij de optie SCC niet tussen maar de rest wel. Ergens mist er dus iets.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Rugby82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:59:
Als je op de cirkel rechts naast de zoekknop drukt krijg je de layout uit mijn screenprint. Hij start inderdaad met een visuele weergave maar ook daar staat bij mij de optie SCC niet tussen maar de rest wel. Ergens mist er dus iets.
-Nieuwste update?
-Had je de HDA en FCA opties wel of niet op je i5?

PJvI

• de meester01

de meester01

P86 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Voor de rest met remlichten en dergelijke heb ik zoiets van, als Hyundai het zo bedoelt heeft zal het wel aan de richtlijnen voldoen en vind ik het niet mijn probleem wat de auto achter mij daarvan vindt.
Dat dus.

Ik krijg de indruk dat veel mensen hier voor het eerst een automaat rijden of zich na een testje van Lemon Tealeaf op YT ineens druk maken over het gegeven dat hun remlicht al dan niet aangaat.

Ik rij al 20+ jaar met een automaat en bij het stoplicht branden mijn remlichten ook al 20 jaar net als dat de remlichten vaker aangaan omdat bij gas los de zaak nu eenmaal net wat minder vertraagt dan bij een handbak :+

• Tiggy80
de meester01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Dat dus.

Ik krijg de indruk dat veel mensen hier voor het eerst een automaat rijden of zich na een testje van Lemon Tealeaf op YT ineens druk maken over het gegeven dat hun remlicht al dan niet aangaat.

Ik rij al 20+ jaar met een automaat en bij het stoplicht branden mijn remlichten ook al 20 jaar net als dat de remlichten vaker aangaan omdat bij gas los de zaak nu eenmaal net wat minder vertraagt dan bij een handbak :+
het boeit mij in zoverre dat ik het raar vind dat mijn auto bij gelijke snelheid (bergaf) een signaal naar de rest van het verkeer geeft wat niet klopt met wat er feitelijk gebeurd. we weten allemaal dat men op de weg nog al schrikkerig is, als er dan dus onnodige rem signalen komen dan geeft dat potentieel gevaarlijke situaties ("oh jee hij remt ik moet van baan wisselen; shit niet goed gekeken....". ik maak mij heus niet druk om het beetje stroom verbruik of het feit dat een achterligger zijn zonnebril op moet zetten...... maar zoals ik graag weet wat mijn auto doet als ik aan het stuur draai, vind ik het ook fijn om te weten wat hij doet als ik wel of niet vertraag (al dan niet geregeld door een "SCC")

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Tiggy80 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:34:
[...]

het boeit mij in zoverre dat ik het raar vind dat mijn auto bij gelijke snelheid (bergaf) een signaal naar de rest van het verkeer geeft wat niet klopt met wat er feitelijk gebeurd. we weten allemaal dat men op de weg nog al schrikkerig is, als er dan dus onnodige rem signalen komen dan geeft dat potentieel gevaarlijke situaties ("oh jee hij remt ik moet van baan wisselen; shit niet goed gekeken....". ik maak mij heus niet druk om het beetje stroom verbruik of het feit dat een achterligger zijn zonnebril op moet zetten...... maar zoals ik graag weet wat mijn auto doet als ik aan het stuur draai, vind ik het ook fijn om te weten wat hij doet als ik wel of niet vertraag (al dan niet geregeld door een "SCC")
Ja ik snap sommige punten wel, vind het persoonlijk een nogal groot topic worden haha. Maar hé ieder zijn ding hier dat is het mooie aan dit Forum/Topic. Laat ik maar uitgaan van better safe than sorry.

PJvI

• Rugby82
P86 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

-Nieuwste update?
-Had je de HDA en FCA opties wel of niet op je i5?
Wel de HDA maar niet de HDA2 dus die 750 korting zonder die 2 opties. De nieuwste update is binnen. Volgens mij heb ik de optie dus al wel een keer gezien en nu ineens niet meer. Krijg hem ook met het aanzetten van HDA etc niet terug.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• de meester01

de meester01

P86 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:37:
[...]

Ja ik snap sommige punten wel, vind het persoonlijk een nogal groot topic worden haha.
Ja ik ook, als mensen met een rijbewijs schrikken van een remlicht omdat je auto x m/s vertraagt dan moeten ze misschien maar gaan fietsen of met de bus ;)
Tiggy80 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:34:
[...]
maar zoals ik graag weet wat mijn auto doet als ik aan het stuur draai, vind ik het ook fijn om te weten wat hij doet
Dat was rijles nummer 1 toch? Draai naar links en de auto gaat naar links. Voor rechts werkt het precies omgekeerd.

En nu je weet dat je remlicht aangaat ga je wat doen? Niet meer remmen of het gas loslaten? Of max recuperatie 1 ? Of overal bij nadenken want hypothese A of hypothese B...

De hele discussie - voor zover daar al sprake van is - komt wat geforceerd op mij over. Het gaat doorgaans namelijk pas mis als iemand wel flink vertraagt maar géén remlichten heeft die aangaan.
Rugby82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:49:
[...]

Wel de HDA maar niet de HDA2 dus die 750 korting zonder die 2 opties. De nieuwste update is binnen. Volgens mij heb ik de optie dus al wel een keer gezien en nu ineens niet meer. Krijg hem ook met het aanzetten van HDA etc niet terug.
infotainment resetten met paperclip rechts bij de fysieke knoppen kan wel eens helpen.....

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

de meester01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:50:
[...]

Ja ik ook, als mensen met een rijbewijs schrikken van een remlicht omdat je auto x m/s vertraagt dan moeten ze misschien maar gaan fietsen of met de bus ;)

[...]

Dat was rijles nummer 1 toch? Draai naar links en de auto gaat naar links. Voor rechts werkt het precies omgekeerd.

En nu je weet dat je remlicht aangaat ga je wat doen? Niet meer remmen of het gas loslaten? Of max recuperatie 1 ? Of overal bij nadenken want hypothese A of hypothese B...

De hele discussie - voor zover daar al sprake van is - komt wat geforceerd op mij over. Het gaat doorgaans namelijk pas mis als iemand wel flink vertraagt maar géén remlichten heeft die aangaan.
Amen.

PJvI

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-12 18:55
ernestalmere schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:17:
[...]

Oh, hmm lekker (on) handig...
Sommige dingen, ik heb hem pas een week, zijn toch wel een beetje achterhaald bij Hyundai. Althans op mijn versie dan. Verlichting ondermaats voor full led en ook dat er maar twee ramen open of dicht kunnen op afstand. Niet onoverkomelijk maar wel onhandig. Verder erg tevreden over deze auto.
Lampen af laten stellen door garage, enorme verbetering, althans bij mij.
Vorig jaar in Tsjechië en Polen heeeeel slecht zicht, laten afstellen en nu prima op dezelfde wegen.

• ernestalmere
hunter3315nl schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Lampen af laten stellen door garage, enorme verbetering, althans bij mij.
Vorig jaar in Tsjechië en Polen heeeeel slecht zicht, laten afstellen en nu prima op dezelfde wegen.
Oke, thanks voor de tip. Ga ik volgende week laten doen. Kijken of het werk. Kom ik op terug.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-12 17:22
[...]
Ach, ik rij al een tijdje automaat, en steeds meer mensen. Als ik van een heuvel af rijdt dan branden mijn remlichten.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Rugby82
Ik rij al de laatste 12 jaar en 400.000km automaat en toch vind ik het persoonlijk irritant. Kwestie van voorkeur. Ik heb liever zelf in de hand adhv de verkeerssituatie of ik wil dat mijn remlicht brand of niet.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:00

-CJ

Not remastered

Rugby82 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:58:
Ik rij al de laatste 12 jaar en 400.000km automaat en toch vind ik het persoonlijk irritant. Kwestie van voorkeur. Ik heb liever zelf in de hand adhv de verkeerssituatie of ik wil dat mijn remlicht brand of niet.
Wat maakt het precies uit? Heb je er last van als de remlichten branden?

Ik snap het probleem niet zo.

All I had to do was follow the damn train.

• Rugby82
Wat het uitmaakt is dat veel mensen achter je ineens gekke dingen gaan doen als ze ineens remlichten zien. Die gaan dan ook ineens onnodig remmen waardoor je allemaal opstoppingen kunt krijgen wat ook een grote oorzaak is van veel files. Voor mij maakt het inderdaad niet uit maar dat is ook niet het punt. Ik hou zelf graag van controle en kijk altijd heel ver vooruit en hou gewoon veel rekening met de verkeerssituatie en dan is het in sommige gevallen onwenselijk gedrag wat de auto vertoont. En er zijn genoeg mensen die ook deze mening delen. En natuurlijk wil je wel dat de remlichten branden als de auto echt aanzienlijk vertraagt want anders is het ook gevaarlijk maar de i5 is soms gewoon net wat te enthousiast.

Kwestie van voorkeur aangezien ik ook kan denken de rest zoekt het maar uit maar dat is de reden dat de wereld sowieso bergafwaarts gaat. Veel mensen denken tegenwoordig alleen aan zichzelf maar dat is een hele andere discussie. Ik snap vooral het punt niet dat sommigen hier er zo'n moeite mee hebben dat anderen het wel vervelend vinden dat ze ineens gaan branden. Dan krijg je een opmerking dat je vast nog nooit automaat hebt gereden wat natuurlijk nergens op slaat in dit geval. Mijn antwoord op wanneer ze gaan branden was een reactie op iemand hier die het ook vervelend vond en wilde weten van hoe of wat.

Dan kan ik je zelf ook de vraag stellen waarom je het zo vervelend vindt dat anderen een andere mening hebben. Ik geef gewoon antwoord op iemand zijn vraag en zit ook niet op deze hele discussie te wachten.

[ Voor 32% gewijzigd door Rugby82 op 26-08-2022 17:09 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:00

-CJ

Not remastered

Nou nou, nooit geweten dat de wereld vergaat door mijn remlichten :o :P

All I had to do was follow the damn train.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Als iedereen nou gewoon normaal afstand houdt is er niets aan de hand... je ziet ook wel eens mensen
zonder enige aanleiding remmen in ICE auto's... soms zie je dat ze dan opkijken van hun telefoon en realiseren ze ineens dat ze op de weg zijn ofzo... maar dat gaat wat off-topic...
weet iemand wanneer ze bij de Ioniq 5 echt gaan branden? Of ligt het aan de mate van vertraging?
Voor diegene die willen weten wanneer de remlichten gaan branden bij loslaten stroompedaal.....

• MeelezerT
Vraagje. Is er een mogelijkheid om climate op AUTO te zetten zonder dat A/C aangaat?
MeelezerT schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 07:33:
Vraagje. Is er een mogelijkheid om climate op AUTO te zetten zonder dat A/C aangaat?
Vziw niet. Dat is namelijk het idee van Auto... Je kunt wel de temperatuur bijna gelijk aan de buitentemperatuur instellen. Dan gaat de airco ook niet of nauwelijks aan.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-12 17:25
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:24:
Voor diegene die willen weten wanneer de remlichten gaan branden bij loslaten stroompedaal.....

Als ik het filmpje goed begrijp, is het daar zwart-wit. Dus bij het bord pedaal loslaten en zien wat er gebeurt.

In de praktijk gebruik je iPedal om langzamer af te remmen naarmate dat nodig is. En als je dan een klein beetje regenereert gaan de remlichten terecht nog niet aan. Alleen is het moment waarop dat wel gebeurt niet goed te bepalen.

Ook ik zou het fijn vinden om dat met een (instelbare) weergave te zien. Bijv. Een minuscuul rood puntje op de balk.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

edvanleeuwen schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:31:
[...]

Als ik het filmpje goed begrijp, is het daar zwart-wit. Dus bij het bord pedaal loslaten en zien wat er gebeurt.

In de praktijk gebruik je iPedal om langzamer af te remmen naarmate dat nodig is. En als je dan een klein beetje regenereert gaan de remlichten terecht nog niet aan. Alleen is het moment waarop dat wel gebeurt niet goed te bepalen.

Ook ik zou het fijn vinden om dat met een (instelbare) weergave te zien. Bijv. Een minuscuul rood puntje op de balk.
Ergens vermoed ik dat er een sensor de vertraging meet en boven een bepaalde waarde het remlicht activeert.
Bij I-Pedal, Regen 3 en Regen 2 zie je dat het remlicht alweer uit gaat namelijk voordat hijzelf op de rem trapt.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-12 21:13
Afgelopen vrijdag heb ik een e-mail van Hyundai ontvangen over de Hyundai SmartCharging-app. Nadat ik deze heb geïnstalleerd, wordt een pincode gevraagd om te koppelen met Bluelink app. Zelfs na het resetten van de Bluelink pincode geeft de SmartCharging app de foutmelding ("Oeps...") dat er iets fout ging na ingave van de pincode.

Heeft iemand recent een succesvolle koppeling kunnen maken tussen beide apps? Via welke methode is dat gelukt?

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

goeie opmerking. Vind dat toch niet altijd even lekker gaan. Met het hete weer heb ik de ventilator wel eens op off gezete, zodat de auto stand dan stopt... Vond het teveel blazen en het voelt ook niet echt ok om de temp op 26 gr. te zetten. Misschien had ik dat toch maar moeten doen?

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

jrk schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:44:
[...]

goeie opmerking. Vind dat toch niet altijd even lekker gaan. Met het hete weer heb ik de ventilator wel eens op off gezete, zodat de auto stand dan stopt... Vond het teveel blazen en het voelt ook niet echt ok om de temp op 26 gr. te zetten. Misschien had ik dat toch maar moeten doen?
Voor de afgelopen buitentemperaturen was dat wel handig... zowel voor jezelf als het energieverbruik

• MeelezerT
Dank voor de input. In mn vorige electrische kon je Auto aanzetten en bleef A/C in de stand staan waarin deze stond. Maar ja in de IONIQ5 kun je weer lane assist en cruise control onafhankelijk van elkaar aanzetten.

• Astronaut
  • Niet online
In het topic is eerder al e.e.a. geroepen over het verwijderen / verplaatsen van de subwoofer. Heeft iemand dat ook nog gedaan?

Ik keek vanmiddag er even naar en zag dat het simpel open te schroeven is en gekoppeld is met enkel een 2-polige kabel. Maar kreeg 'm niet zo snel los.

• pinotweak
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-03-2023
Yep..AUTO inschakeling, dan naar clima menu gaan en a/c uitzetten. (Koelt dan natuurlijk niet hetzelfde als met ac aan)

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

MeelezerT schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:52:
Dank voor de input. In mn vorige electrische kon je Auto aanzetten en bleef A/C in de stand staan waarin deze stond. Maar ja in de IONIQ5 kun je weer lane assist en cruise control onafhankelijk van elkaar aanzetten.
Ik zet vaak auto aan en haal dan de blazer van rechtstreeks blazen af vind dat namelijk irritant. Bij uitzetten van de auto en volgende dag verder rijden onthoud hij wel je laatste instellingen maar het is niet meer auto dan.

Het zou handig zijn in mijn optiek als je de blazers kan instellen maar dat hij het wel op auto houdt.

Het is ook een kwestie van gewenning. Zo begin ik met het starten om binnen 10 seconden de lane assist uit te zetten. Omdat ik mijn route naar het werk en ook terug van werk begin met een weg waarop ook de fietspaden liggen en de lane assist dat helemaaaaal niet lekker vindt.

PJvI

P86 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Ik zet vaak auto aan en haal dan de blazer van rechtstreeks blazen af vind dat namelijk irritant. Bij uitzetten van de auto en volgende dag verder rijden onthoud hij wel je laatste instellingen maar het is niet meer auto dan.

Het zou handig zijn in mijn optiek als je de blazers kan instellen maar dat hij het wel op auto houdt.

Het is ook een kwestie van gewenning. Zo begin ik met het starten om binnen 10 seconden de lane assist uit te zetten. Omdat ik mijn route naar het werk en ook terug van werk begin met een weg waarop ook de fietspaden liggen en de lane assist dat helemaaaaal niet lekker vindt.
Ik heb de Airco eigenlijk altijd op Auto in de lichtste stand (minste herrie). En soms pas ik de temperatuur ook iets aan. Dus als het boven de 25°C is wil ik hem wel op 22°C zetten. Icm de stoelventilatie heb ik het dan comfortabel, terwijl het verschil met de de buitenluchbook niet te groot wordt (vind ik niet prettig bij uitstappen).

En als het dan 21°C wordt zet ik hem weer op 20°C. De airco draait dan heel lichtjes, met wel het voordeel van het reguleren van de luchtvochtigheid.

Afhankelijk van hoe warm ik het heb laat ik de blazers dan meer/minder direct op me blazen.

EDIT:
Alleen als het echt heel heet is, dan rijd ik eerst even met de ramen open (heetste lucht eruit) en de Airco op Auto 3 (warme lucht uit het systeem en snel afkoelen van het systeem en de ergste hitte). Na een paar minuten dan snel weer naar Auto 1.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 29-08-2022 13:29 ]

Pagina: 1 ... 115 ... 282 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic