Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

P86 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Ik zet vaak auto aan en haal dan de blazer van rechtstreeks blazen af vind dat namelijk irritant. Bij uitzetten van de auto en volgende dag verder rijden onthoud hij wel je laatste instellingen maar het is niet meer auto dan.

Het zou handig zijn in mijn optiek als je de blazers kan instellen maar dat hij het wel op auto houdt.

Het is ook een kwestie van gewenning. Zo begin ik met het starten om binnen 10 seconden de lane assist uit te zetten. Omdat ik mijn route naar het werk en ook terug van werk begin met een weg waarop ook de fietspaden liggen en de lane assist dat helemaaaaal niet lekker vindt.
Klopt dat is het inderdaad. Bij mijn vorige Renault Grand Scenic kon ik de bij de stand "auto" idd kiezen voor 2 standen blazen. Dat mis ik écht hier. Vind het dus soms knap irritant hard blazen.
Kwam er trouwens achter dat ik de EV-modus nog op "wintermodus" had staan (al de hele zomer). Wat heeft me dat gekost aan bereik/verbruik?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqaMJtW9srbUczCQ64iKoJDUE7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pnIGjJylrRavotH4EGH1Sj1J.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wat aan het knutselen geweest voor mijn oude Nespresso apparaat (zo'n brede waar ook een melkopschuimer naast stond). Heb er een bak omheen gebouwd waar de cupjes, bekers en melk&suiker kunnen worden opgeborgen. Ik kan het apparaat zo in deze bak schuiven; hij kan er dus ook weer makkelijk uit.

Ik kan het gebruiken voor mijn werk, waarbij ik veel op het platteland kom, in het veld. Denk dat ik hem voor w/w-verkeer voor de achterbank op de vloer plaats. Dan kan ik een bakkie koffie tappen onderweg :)

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 29-08-2022 16:50 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-11 17:40
cooper_s1 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:27:
[...]

Ergens vermoed ik dat er een sensor de vertraging meet en boven een bepaalde waarde het remlicht activeert.
Bij I-Pedal, Regen 3 en Regen 2 zie je dat het remlicht alweer uit gaat namelijk voordat hijzelf op de rem trapt.
Ik heb nog verder getest en het is heel simpel. Bij LV1 en lager branden de remlichten nooit tenzij je echt het rempedaal gebruikt. Bij Lv2 en hoger brand het remlicht zodra je het gaspedaal helemaal loslaat. Heeft niks met mate van vertraging oid te maken enkel met de stand van het gaspedaal. Druk je hem weer 1cm in gaat het remlicht uit.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Rugby82 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Ik heb nog verder getest en het is heel simpel. Bij LV1 en lager branden de remlichten nooit tenzij je echt het rempedaal gebruikt. Bij Lv2 en hoger brand het remlicht zodra je het gaspedaal helemaal loslaat. Heeft niks met mate van vertraging oid te maken enkel met de stand van het gaspedaal. Druk je hem weer 1cm in gaat het remlicht uit.
gelukkig is dat mysterie opgelost. Eerlijk gezegd heb ik hier nooit 1 seconde bij stilgestaan.... Maar we kunnen weer verder!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:57
Rugby82 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Heeft niks met mate van vertraging oid te maken enkel met de stand van het gaspedaal.
Ehm, 'mate van vertraging' == 'stand van het gaspedaal'.
jrk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:47:
[Afbeelding]

Ben wat aan het knutselen geweest voor mijn oude Nespresso apparaat (zo'n brede waar ook een melkopschuimer naast stond). Heb er een bak omheen gebouwd waar de cupjes, bekers en melk&suiker kunnen worden opgeborgen. Ik kan het apparaat zo in deze bak schuiven; hij kan er dus ook weer makkelijk uit.

Ik kan het gebruiken voor mijn werk, waarbij ik veel op het platteland kom, in het veld. Denk dat ik hem voor w/w-verkeer voor de achterbank op de vloer plaats. Dan kan ik een bakkie koffie tappen onderweg :)
Nice!

Ik heb ook nog zoiets in de planning staan. Goed idee om er een handgreepje aan te maken!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb de subwoofer uit de kofferbak geschroefd. Piece of cake aan de hand van deze twee links:Er blijven vier opstaande schroeven over. De mat is voorgevormd voor de subwoofer en heb ik 180 graden gedraaid zodat de mal aan de kant van de achterbank zit. Ik moet nog op zoek naar een passende mat.

De oplaadkabel past nu perfect onder de vloer, dus ik ben happy :*)
En de subwoofer mis ik helemaal niet in het geluid, ik hoor geen verschil.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:16

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Astronaut schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:53:
Ik heb de subwoofer uit de kofferbak geschroefd. Piece of cake aan de hand van deze twee links:Er blijven vier opstaande schroeven over. De mat is voorgevormd voor de subwoofer en heb ik 180 graden gedraaid zodat de mal aan de kant van de achterbank zit. Ik moet nog op zoek naar een passende mat.

Dat ebilforum is ook lekker handig. Om de foto's te kunnen zien moet je reggen.

Ik moet dit beantwoorden als controle vraag: Gele vakantie met vrije dagen in de late winter?

8)7 8)7 8)7

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

jrk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:40:
[...]

Klopt dat is het inderdaad. Bij mijn vorige Renault Grand Scenic kon ik de bij de stand "auto" idd kiezen voor 2 standen blazen. Dat mis ik écht hier. Vind het dus soms knap irritant hard blazen.
Kwam er trouwens achter dat ik de EV-modus nog op "wintermodus" had staan (al de hele zomer). Wat heeft me dat gekost aan bereik/verbruik?
Niets, slaat pas aan bij bepaalde lage temperatuur, je kan dit in je EV scherm ook zien bij batterij conditie. Die staat bij mij de gehele zomer al op 0.

PJvI

Astronaut schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:53:

Heel interessant in die eerste link is dat een van die mensen de subwoofer heeft vervangen door een compact Pioneer model dat tussen de achterbank en de bagageruimte past. Zodoende heeft hij én een subwoofer én de volledige kofferbak ter beschikking.

Ik snap nog steeds niet waarom Hyundai die subwoofer zo onhandig heeft ingebouwd... 8)7

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
bilgy_no1 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 00:31:
[...]
Ik snap nog steeds niet waarom Hyundai die subwoofer zo onhandig heeft ingebouwd... 8)7
Ik snap wel waarom ze qua koffer inhoud het basis model gebruikt hebben...

Toevallig was ik ook deze week aan het denken hoe moeilijk het zou zijn om hem te verwijderen :D

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:59
Dala schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

Toevallig was ik ook deze week aan het denken hoe moeilijk het zou zijn om hem te verwijderen :D
ik heb er inmiddels wel mee leren leven; aan de ene kant de trekhaak met toebehoren, aan de andere kant de V2L adapter, spanbandjes, gevaren driehoek enz. dan liggen de 2 "geulen" redelijk vol......

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Dala schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:51:
[...]

kan me niet voorstellen dat die subwoofer niks doet qua geluid. Is me toch ook wel wat waard. Ik heb de beide geulen lekker volgestouwd met hesjes, EHBO trommel, gereedschap e.d. en de V2L-adapter en Granny loader. Ik vind voor dergelijke zooi zo'n dubbele vloer toch écht wel ideaal. Daar dus heel blij mee. De laadkabel heb ik meestal los achterin liggen, maar tegenwoordig ook wel vaak in de Frunk. Al met al is de bagageruimte voor mij prima, alleen op vakantie (die ene keer per jaar) zou je 'm misschien wat groter wensen, maar daar offer ik de subwoofer niet voor op.

Tiggy80 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

ik heb er inmiddels wel mee leren leven; aan de ene kant de trekhaak met toebehoren, aan de andere kant de V2L adapter, spanbandjes, gevaren driehoek enz. dan liggen de 2 "geulen" redelijk vol......
Ja, in de praktijk werkt het zo wel. Maar dan nog: waarom die subwoofer niet naar richting de voorkant van de auto? Dan heb je niet alleen de 'geulen', maar ook het deel waar je nu niet bij komt.

Ook mis je op deze manier de mogelijkheid om de plank weg te halen en wat extra diepte te creeren op een bruikbare manier.

Bij de EV6 is het gewoon netjes vlak weggewerkt, ongeacht het Sound systeem. Die zit toch op hetzelfde platform...

• Astronaut
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:09:
[...]

Ja, in de praktijk werkt het zo wel. Maar dan nog: waarom die subwoofer niet naar richting de voorkant van de auto? Dan heb je niet alleen de 'geulen', maar ook het deel waar je nu niet bij komt.

Ook mis je op deze manier de mogelijkheid om de plank weg te halen en wat extra diepte te creeren op een bruikbare manier.

Bij de EV6 is het gewoon netjes vlak weggewerkt, ongeacht het Sound systeem. Die zit toch op hetzelfde platform...
Ik denk dat we de conclusie kunnen trekken dat bij de Ioniq 5 de finishing touches wel missen, waarschijnlijk als gevolg van een rush-to-market. Of dat er bepaalde (Koreaanse?) logica aan het werk is die wij nog niet hebben doorgrond.

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:28
Die “Koreaanse” logica heb ik met het scrollen van muziek. Bij de meeste muzieksysteem is knop omhoog (up) volgende nummer en knopje omlaag (down) vorige nummer. Dat is op het stuur precies andersom. Niet erg maar vergis me soms toch nog🙃

• Astronaut
  • Niet online
maax schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:54:
Die “Koreaanse” logica heb ik met het scrollen van muziek. Bij de meeste muzieksysteem is knop omhoog (up) volgende nummer en knopje omlaag (down) vorige nummer. Dat is op het stuur precies andersom. Niet erg maar vergis me soms toch nog🙃
Precies dit! Ben ook hier nog niet helemaal aan gewend inderdaad :9
En de knop voor het bedienen van het zonnescherm werkt ook 'omgekeerd' voor mijn gevoel.

• Tryjing
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-08 13:48
Het is maar net hoe je het bekijkt. Het is een beetje raar als jij door een lijst heen gaat met muziek en dan met de knop omhoog (up) naar beneden gaat in de lijst. :)

Het is maar net wat je gewend bent en hoe je dit bekijkt.

Bij mij gaat de bediening tegenwoordig al helemaal automatisch maar ik moest zelf ook wennen :)

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-11 16:27
Het is maar net wat je gewend bent en hoe je dit bekijkt.
Dit zal je meer en meer zien. Jonge(re) mensen hebben minder ervaring met fysieke knoppen en zijn van nature meer bezig met schermbedieningen.

Als je op een scherm naar boven sleept, ga je ook naar onder in de lijst.

Bij sommige computersystemen werkt het scrollwiel reeds 'omgekeerd' omdat dat natuurlijker zou zijn.
Is inderdaad aanpassen, maar eens je het gewoon bent, lijkt het de normaalste zaak van de wereld.

• Rugby82
edvanleeuwen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Ehm, 'mate van vertraging' == 'stand van het gaspedaal'.
Niet helemaal want als je het pedaal eerst loslaat en daarna 1cm indrukt is de mate van vertraging alsnog hoog maar het remlicht uit. En als je af gaat remmen op Lv3 van 60km/h tot 10km/h met gaspedaal los dan is de mate van vertraging aan het einde nog maar laag maar het remlicht wel aan. De mate van vertraging is dan zelfs lager dan met Lv1 waar dan vervolgens geen remlicht brand.

Ik ben lang ontwikkelaar geweest en zulke dingen uitzoeken met hoe het algoritme werkt vind ik altijd leuk. Het is hier een hele simpele aan/uit.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Rugby82
Astronaut schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:34:
[...]

Precies dit! Ben ook hier nog niet helemaal aan gewend inderdaad :9
Ik was aan het begin ook continu omhoog aan het duwen voor het volgende nummer maar dat moest dus omlaag zijn. Dat was wel verwarrend maar nu is het heel normaal geworden. In vergelijking met de hendel aan de andere kant voor de SCC zou je zeggen dat ze het gelijk zouden houden en omhoog hoger is en omlaag lager maar nee dus.

Daarnmaast klapt bij mij Android auto er heel vaak uit icm Spotify en Flitsmeister. De ene rit geen problemen over 140km en de andere rit 5 keer een crash in 10km. Ik hoop dat hier ook snel een oplossing voor is.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Rugby82 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:09:
[...]

Daarnmaast klapt bij mij Android auto er heel vaak uit icm Spotify en Flitsmeister. De ene rit geen problemen over 140km en de andere rit 5 keer een crash in 10km. Ik hoop dat hier ook snel een oplossing voor is.
Ik heb geen enkele last, al gebruik ik geen Flitsmeister, maar Waze. Daarnaast wel spotify. Geen brak kabeltje of een stofje in de USB-poort van je phone? Ik heb onlangs een nieuwe poort in mijn Samsung gekregen en dat is een verademing hoor. Hiervoor moest de kabel altijd een extra duwtje hebben, nu niet meer.

• Rugby82
jrk schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

Ik heb geen enkele last, al gebruik ik geen Flitsmeister, maar Waze. Daarnaast wel spotify. Geen brak kabeltje of een stofje in de USB-poort van je phone? Ik heb onlangs een nieuwe poort in mijn Samsung gekregen en dat is een verademing hoor. Hiervoor moest de kabel altijd een extra duwtje hebben, nu niet meer.
De kabel is goed en de poort stofvrij. Met mijn S21 gaat het mis en met de nieuwe S22 van mijn vrouw ook (ook met een andere kabel). Mijn telefoon heeft nog nooit moeite gehad met een kabel die een extra duwtje moest hebben en functioneert altijd goed. Met de iPhone van mijn werk en Apple Carplay nergens last van. Het zal wel ergens iets zijn in de combi tussen Flitsmeister en Spotify wat met alleen Spotify of alleen Flitsmeister werkt alles perfect.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-11 16:55
Kom ik Salt Lake City weer een Ioniq 5 tegen. Ik heb er hiervan meer gezien dan in Nederland. Op het oog weinig verschil behalve dat de alle ruiten getint zijn. (Maar is hier mode dat je niet ziet wat er achter het stuur zit)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NmBDwuo4rbjD1ewp9DmR2I3fIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TE5Z0yI3U2ci5qPVJNHcj3N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXM-jyjzw0qKoVNHZ3O9k6n4pMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axDVUvT7TS60oz9ChLlYK0Dl.jpg?f=fotoalbum_large

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:31

-CJ

Not remastered

En zo te zien andere achterlichten (knipperlichten zijn daar rood en vier pixels in plaats van drie hoog.

All I had to do was follow the damn train.

• de meester01

de meester01

Hmmm mijn Hi5 had vandaag even wat aanmoediging nodig om te gaan laden. Een uurtje of 2 na thuiskomst keek ik even in de laadpaal app: wacht op laden :?

In de Hyundai app een 'start laden' commando gegeven : kan het voertuig niet bereiken 8)7

De tweede poging lukte maar het is wel vreemd, ik heb niks in de Zappi aangepast oid. Zal wel een hikje zijn.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
Ik heb via de lease maatschappij de mogelijkheid om nog dit jaar een Connect+ geleverd te krijgen maar dan met 73kwh accu ipv 77kwh. Als ik de 77kwh wil bestellen wordt nu levertijd van september/oktober 2023 gegeven.

Ook vanwege de bijtelling is levering dit jaar interessanter.

Maar zitten er naast de iets kleinere accu nog andere verschillen in waardoor het verstandig is om toch de nieuwere versie te pakken? Online wordt alleen het andere accupakket benoemd.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

RobbieB schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:57:
Ik heb via de lease maatschappij de mogelijkheid om nog dit jaar een Connect+ geleverd te krijgen maar dan met 73kwh accu ipv 77kwh. Als ik de 77kwh wil bestellen wordt nu levertijd van september/oktober 2023 gegeven.

Ook vanwege de bijtelling is levering dit jaar interessanter.

Maar zitten er naast de iets kleinere accu nog andere verschillen in waardoor het verstandig is om toch de nieuwere versie te pakken? Online wordt alleen het andere accupakket benoemd.
Er is een kans dat het een versie is waar enkele sensoren zijn weggelaten, oa voor Cross-traffic en de Lane Change Assist. Weet alleen niet of dit van toepassing is op de Connect+.

• RobbieB
Hmm. Ik probeer de prijslijst/specificatie lijst van de ‘oude’ 73kwh versie te zoeken, maar kan hem echt op geen enkele website vinden. Overal staat alleen de nieuwe versie van de 77kwh versie.

Zo staat er dat de 77kwh Connect+ een warmtepomp en preconditioning heeft.

Nu weet ik dat de 73kwh geen preconditioning heeft (en mogelijk ook niet krijgt), maar heeft de Connect+ 73kwh wel een warmtepomp?

En mocht iemand nog wel de oude prijslijst hebben, zou die hem kunnen delen?

• -CJ

-CJ

Not remastered

De "oude" Connect+ heeft altijd een warmtepomp. Het was een optie op de Style en Connect.

Zie ook: http://docplayer.nl/21157...lijst-per-1-mei-2021.html

• RobbieB
-CJ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:25:
De "oude" Connect+ heeft altijd een warmtepomp. Het was een optie op de Style en Connect.

Zie ook: http://docplayer.nl/21157...lijst-per-1-mei-2021.html
Uit deze prijslijst blijkt dat de C+ ook batterijverwarming heeft, waardoor preconditioning mogelijk nog met een update toegevoegd kan worden... Dat zou wel een dikke plus zijn.

RobbieB schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:03:
[...]

Uit deze prijslijst blijkt dat de C+ ook batterijverwarming heeft, waardoor preconditioning mogelijk nog met een update toegevoegd kan worden... Dat zou wel een dikke plus zijn.
Ja, dat zou dit jaar nog toegevoegd moeten worden. Laatste update is dat het voor de kou zou moeten komen: YouTube: #Newsflash IONIQ 5 Winterproblem: Hyundai bringt LÖSUNG!

Maar er is nog steeds geen harde, bindende, toezegging gedaan.

Desondanks: ik heb vorig jaar in december met koud/slecht weer een trip gemaakt naar de Franse Alpen en het laden ging inderdaad wat langzamer. Maar reëel gezien scheelde het 5-10 minuten per laadstop (later in de rit was de accu opgewarmd en haalde ik gewoon de topsnelheid). Ook waren we zelf vaak langer bezig (je stopt toch om even een pauze te hebben) dan 18 minuten, dus hebben we niet echt op de auto hoeven wachten. Ook is de auto ook met een koudere batterij nog steeds sneller dan de veel andere auto's in deze klasse.

Dit kan anders zijn als je bijvoorbeeld veel zakelijk onderweg bent en af en toe alleen moet opladen ipv pauzeren.

Mijn optiek: het moet wel komen (want 18 minuten is min of meer 'beloofd'), maar ik zie het voor de meeste gebruikers niet als dealbreaker.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

-CJ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:18:
En zo te zien andere achterlichten (knipperlichten zijn daar rood en vier pixels in plaats van drie hoog.
scherp! maar het klopt. Vanaochtend reed ik op de A50 achter een soortgenoot en ff pixels geteld.

• Makkelijk
  • Laatst online: 13-11 07:25
Mail gekregen dat levering april 2023 verwacht is en de I5 alsnog 3000 euro duurder wordt. Ik ga hem afbestellen, jammer maar helaas!

Nou op zoek naar een andere auto :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Tiggy80
Makkelijk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:38:
Mail gekregen dat levering april 2023 verwacht is en de I5 alsnog 3000 euro duurder wordt. Ik ga hem afbestellen, jammer maar helaas!

ben benieuwd wat het dan gaat worden, volgens mij hebben meer leveraciers wat problemen met levertijden en prijzen. iig veel succes en plezier met de andere voiture ;)

• Makkelijk
Tiggy80 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:13:
[...]

ben benieuwd wat het dan gaat worden, volgens mij hebben meer leveraciers wat problemen met levertijden en prijzen. iig veel succes en plezier met de andere voiture ;)
Of een Model Y, of even wachten tot er wat op de markt komt, of nog 2 of 3 jaar een auto op dinosap leasen.

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022

T wordt wel heel gek allemaal. Wat zou dan de 'nieuwe' prijs worden voor een lounge editie?

• Makkelijk
Markprinsen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:20:
[...]

T wordt wel heel gek allemaal. Wat zou dan de 'nieuwe' prijs worden voor een lounge editie?
Zoals ik het heb besteld hebben we het dan over 63190, en dan heb ik nog niet eens de trekhaak er bij opgeteld...

Jammer, zo'n fikse prijsverhoging. Aan de andere kant is het minder verhoging dan de inflatie, dus relatief is ie goedkoper geworden... 😵‍💫

Ik verwacht wel dat alle EVs redelijk hoog in de prijs blijven. Er is simpelweg meer vraag dan aanbod.
Makkelijk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:23:
[...]

Zoals ik het heb besteld hebben we het dan over 63190, en dan heb ik nog niet eens de trekhaak er bij opgeteld...
Is dat met AWD, panoramadak, etc?

• Makkelijk
bilgy_no1 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 16:44:
[...]

Is dat met AWD, panoramadak, etc?
2WD, panoramadak, je kunt toch ook gewoon in de prijslijst kijken en 3K er bij optellen?

• gigahertz0
  • Laatst online: 26-06 14:06
Dealer vertelde me dat in België prijs vanaf vandaag 4.000 euro hoger ligt (Balance versie, RWD).

Dit begint er toch wel wat over te gaan. (voor alle fabrikanten trouwens)
Makkelijk schreef op donderdag 1 september 2022 @ 17:43:
[...]

2WD, panoramadak, je kunt toch ook gewoon in de prijslijst kijken en 3K er bij optellen?
Ja, maar jou vragen is lekker @Makkelijk
😁

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
Volgens de NL prijslijst van september 2022 zijn de prijzen tot €1500 gestegen ten opzichte van augustus. Wordt langzaamaan toch een prijzige auto met al die prijsverhogingen, of constateren watchers soortgelijke bewegingen bij concurrerende EV's?

Een jaar geleden heb ik bij de bestelling de prijs bevroren (onder voorbehoud prijsinvloeden door de overheid). Wordt dit nog door dealers gedaan? Intussen is mijn configuratie in één jaar tijd €5200 duurder geworden, en ja, je krijgt dan een iets grotere accu en andere schokdempers.

[ Voor 38% gewijzigd door Amersfoort op 02-09-2022 12:28 ]

• RobbieB
Amersfoort schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:19:
Volgens de NL prijslijst van september 2022 zijn de prijzen tot €1500 gestegen ten opzichte van augustus. Wordt langzaamaan toch een prijzige auto met al die prijsverhogingen, of constateren watchers soortgelijke bewegingen bij concurrerende EV's?

Een jaar geleden heb ik bij de bestelling de prijs bevroren (onder voorbehoud prijsinvloeden door de overheid). Wordt dit nog door dealers gedaan? Intussen is mijn configuratie in één jaar tijd €5200 duurder geworden, en ja, je krijgt dan een iets grotere accu en andere schokdempers.
Is bij alle auto’s zo, niet eens EV’s uniek.
Ik heb net een heel ‘nieuwe lease auto uitzoek traject’ achter de rug en heb met veel geluk een al bestelde Ioniq5 C+ kunnen bestellen voor de prijs van begin dit jaar.

Maar alle vergelijkbare concurrentie is duurder geworden, met name de Enyaqs zijn veel duurder geworden, maar ook de ID3/4/5s zijn alweer een paar duizend euro duurder dan begin dit jaar. Idem voor de EV6. Kwam er op neer dat alle auto’s die mijn collega’s eind vorig jaar of begin dit jaar konden bestellen nu ruim buiten het lease budget vallen.

Ik snap dan ook niet dat mensen cancellen, want al het andere is ook duurder geworden, dus het gevolg is dat je een uitgekledere versie koopt of een klasse lager gaat zitten.

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:09
Tja, ik heb in maart een RWD Lounge MY2023 besteld waar de dealer me ook 1.500 extra voor laat betalen.

k had echter een EV (een 32kW Ioniq) met lage km-stand in te ruilen, en die is sinds het bestellen ook meer waard geworden.

Na wat pittige gesprekken een maandje geleden met de dealer heb ik voor mijn inruil 1.500 meer gekregen PLUS (niet onbelangrijk!) heb ik verdere prijswijzigingen kunnen uitsluiten. Je hoort mij nu niet meer klagen ;)

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

• Makkelijk
RobbieB schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:52:
[...]
Ik snap dan ook niet dat mensen cancellen, want al het andere is ook duurder geworden, dus het gevolg is dat je een uitgekledere versie koopt of een klasse lager gaat zitten.
Je snapt niet dat mensen cancellen? Uiteindelijk moet ik het geld wel hebben om het te kunnen betalen.
Ik had het budget al opgerekt. Dus ja, dat wordt een uitgekledere auto of een lagere klasse.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-11 11:21
De Hyundai SmartCharging app deed het niet gisteravond, maar zie dat mijn laadsessie uiteindelijk wel nog is meegenomen. Prima :)

ehhhh..HOI

Makkelijk schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:22:
[...]

Je snapt niet dat mensen cancellen? Uiteindelijk moet ik het geld wel hebben om het te kunnen betalen.
Ik had het budget al opgerekt. Dus ja, dat wordt een uitgekledere auto of een lagere klasse.
Wellicht is een jonggebruikte 2e hands een oplossing. Iets kleinere batterij, maar verder zullen ze in goede staat zijn en weinig km op de teller hebben. Nog altijd geldige garantie, etc.
In Amerika komt er geen batterij pre-conditioning voor model 2022 uit. Of dit ook zo voor Europa zal zijn is niet bekend, maar ben bang dat het hier ook niet komt, om dezelfde reden als in de video.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:02

GG85

.......

bilgy_no1 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:27:
[...]

Wellicht is een jonggebruikte 2e hands een oplossing. Iets kleinere batterij, maar verder zullen ze in goede staat zijn en weinig km op de teller hebben. Nog altijd geldige garantie, etc.
Die gaan voor net zoveel over de toonbank als nieuw omdat ze wel snel geleverd kunnen worden.

Had nog even geïnformeerd bij de dealer en als je voor een occasion gaat krijg je waarschijnlijk een import auto met 20-40k op de teller voor hetzelfde bedrag als een nieuwe.
Sorry, maar dan wacht ik liever 8 maanden en ga ik voor nieuw.

Vraag is of 8 maanden er geen 12 worden maar denk dat dat qua chiptekorten en inflatie wel mee gaat vallen.
GG85 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:59:
[...]

Die gaan voor net zoveel over de toonbank als nieuw omdat ze wel snel geleverd kunnen worden.

Had nog even geïnformeerd bij de dealer en als je voor een occasion gaat krijg je waarschijnlijk een import auto met 20-40k op de teller voor hetzelfde bedrag als een nieuwe.
Sorry, maar dan wacht ik liever 8 maanden en ga ik voor nieuw.

Vraag is of 8 maanden er geen 12 worden maar denk dat dat qua chiptekorten en inflatie wel mee gaat vallen.
Ja, de prijzen zijn ook hoog, maar wel vast en met snelle beschikbaarheid.

Het is de vraag hoe het met inflatie gaat lopen, maar ik vermoed dat er nog een stukje loon-prijsspiraal gaat volgen.

• Stefangrp
  • Laatst online: 23:15
Ik ben aan het oriënteren en zou toch graag de verschillende kleuren en interieurs live willen bekijken.

Maar bij de dealer in Uden, bij mij in de buurt, hebben ze er maar 2 staan.
Hebben jullie een idee welke dealers wel veel in de showroom hebben staan?

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
Stefangrp schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:55:
Ik ben aan het oriënteren en zou toch graag de verschillende kleuren en interieurs live willen bekijken.

Maar bij de dealer in Uden, bij mij in de buurt, hebben ze er maar 2 staan.
Hebben jullie een idee welke dealers wel veel in de showroom hebben staan?
Als het goed is kan je dealer je dat vertellen: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72309842

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01 18:59
P86 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

Ik heb nu de kabel in het middenconsole liggen en een draadloze carplay dongle. Werkt perfect.
Welke dongel gebruiken jullie?

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-11 13:06
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:29:
In Amerika komt er geen batterij pre-conditioning voor model 2022 uit. Of dit ook zo voor Europa zal zijn is niet bekend, maar ben bang dat het hier ook niet komt, om dezelfde reden als in de video.

[YouTube: Hyundai Ioniq 5 | Big News About 2022 Battery Pre-Conditioning Software Update]
Niet dat ik het vaak nodig heb, genoeg mogelijkheden om thuis of op m'n werk te laden (en op wintersport ga ik nooit), maar zou toch wel jammer zijn.
amw82 schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:50:
[...]

Niet dat ik het vaak nodig heb, genoeg mogelijkheden om thuis of op m'n werk te laden (en op wintersport ga ik nooit), maar zou toch wel jammer zijn.
Ik moet ook zeggen dat ik vorige winter weinig last heb gehad van dit probleem. Door ander werk ben ik nu echter vaker onderweg dat ik moet snelladen (zeker in de winter) en dan is 10 minuten langer laden wel erg jammer.

Het grote issue in mijn optiek is dat de hele architectuur van de auto zo gefragmenteerd is. Dat betekent waarschijnlijk dat er maar heel weinig verbeterd gaat worden aan de auto door de jaren heen.

Maar goed, we hebben een paar weken terug nog het bericht van Carmaniac gezien en dat was nog wel positief. In de VS zijn sowieso nog niet veel auto's uitgeleverd (een paar duizend geloof ik), tegenover vele tienduizenden in Europa. Wellicht maken ze hier dus een andere afweging.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:56:
[...]

....

Het grote issue in mijn optiek is dat de hele architectuur van de auto zo gefragmenteerd is. Dat betekent waarschijnlijk dat er maar heel weinig verbeterd gaat worden aan de auto door de jaren heen.

....
Dit is ook de reden waarom ik nu* denk dat het zwabber effect in HDA2 nooit met één software update te verhelpen is, er moeten denk ik meerdere control units van nieuwe firmware voorzien worden.

*) Ik was er eerder van overtuigd, omdat na iedere software update van het infotainment de auto anders reageerde in HDA2, dat Hyundai het gezwabber wel zouden kunnen oplossen met een software update.

3000Wp op 't dak

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:56:
[...]

Ik moet ook zeggen dat ik vorige winter weinig last heb gehad van dit probleem. Door ander werk ben ik nu echter vaker onderweg dat ik moet snelladen (zeker in de winter) en dan is 10 minuten langer laden wel erg jammer.

Maar goed, we hebben een paar weken terug nog het bericht van Carmaniac gezien en dat was nog wel positief. In de VS zijn sowieso nog niet veel auto's uitgeleverd (een paar duizend geloof ik), tegenover vele tienduizenden in Europa. Wellicht maken ze hier dus een andere afweging.
het bezwaar in amerika is juist dat het te veel werk is om de autos te updaten. op het moment dat het in daar veel minder zutos zouden zijn dan in europa kun je wel op je klompen aanvoelen dat we hier ook geen update gaan krijgen........ ik hoop erop dat het wel geupdate gaat worden, maar ik vrees van niet... :(

Tiggy80 schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:33:
[...]

het bezwaar in amerika is juist dat het te veel werk is om de autos te updaten. op het moment dat het in daar veel minder zutos zouden zijn dan in europa kun je wel op je klompen aanvoelen dat we hier ook geen update gaan krijgen........ ik hoop erop dat het wel geupdate gaat worden, maar ik vrees van niet... :(
Ja, zo kun je het ook zien. Maar dan gaan die updates gaan naar de dealer en daar heeft Hyundai weer geen last van... We moeten maar afwachten.
kor952 schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:53:
[...]

Dit is ook de reden waarom ik nu* denk dat het zwabber effect in HDA2 nooit met één software update te verhelpen is, er moeten denk ik meerdere control units van nieuwe firmware voorzien worden.

*) Ik was er eerder van overtuigd, omdat na iedere software update van het infotainment de auto anders reageerde in HDA2, dat Hyundai het gezwabber wel zouden kunnen oplossen met een software update.
Bij mij is de zwabber wel weg. Deels omdat ik nu heb geleerd hoe ik de auto laat weten dat ik mijn handen aan het stuur heb. Maar als ik hem nu even loslaat gaat ie niet meer zo wiebelen als in het begin.

Of dat door een update komt weet ik niet. Het kan overigens zijn dat dit systeem gewoon 1 controller is die wel is te updaten via de OTA, of dat het minder bewerkelijk is bij de dealer.

Ik vind het overigens een heel slecht excuus van Hyundai. De boodschap is: we kunnen het, de hardware is er, we doen het wel voor nieuwe klanten. Maar we gaan het niet voor u, klant en fan van het eerste uur doen. Ondanks dat u $50.000 of meer heeft betaald voor deze auto (met als grootste USP dat ie in 18 minuten van 10-80% kan laden, maar wat voor een flink deek van het jaar niet zo is).

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:18:
[...]

Ja, zo kun je het ook zien. Maar dan gaan die updates gaan naar de dealer en daar heeft Hyundai weer geen last van... We moeten maar afwachten.
Garantie werkzaamheden/updates worden doorgaans (deels) door de importeur vergoed.
de meester01 schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:43:
[...]

Garantie werkzaamheden/updates worden doorgaans (deels) door de importeur vergoed.
Klopt inderdaad. De werkuren daarvoor zouden weer bij de importeur terechtkomen.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

PJvI

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-11 14:18

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Volgens mij heb ik dezelfde en deze werkt inderdaad goed. Ik heb de dongle standaard in de USB-poort zitten en dan is het wel zo dat het infotainment scherm na het starten ongeveer 30 seconden een schermpje toont dat het apparaat aan het connecten is. Dit is soms vervelend als je net een adres wilt invoeren in de navigatie. Daarna werkt het over het algemeen zeer goed met een iPhone.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

cvanmansom schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:53:
[...]

Volgens mij heb ik dezelfde en deze werkt inderdaad goed. Ik heb de dongle standaard in de USB-poort zitten en dan is het wel zo dat het infotainment scherm na het starten ongeveer 30 seconden een schermpje toont dat het apparaat aan het connecten is. Dit is soms vervelend als je net een adres wilt invoeren in de navigatie. Daarna werkt het over het algemeen zeer goed met een iPhone.
Ik ben er ook zeer tevreden mee, permanent in het "bakje" onder het dashboard in de data USB poort. Klopt, als je start en je wilt snel je adres invoeren om te gaan rijden, dat zit er niet helemaal in. Het is af en toe irritant. Maar als je hem start op je telefoon pakt hij hem gelijk door op de CarPlay ;).

PJvI

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
kor952 schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:53:
[...]

Tja ben er ook bang voor dat het niet wordt verholpen, loop nu al met het idee om zodra het kan een proefrit te maken in de Ioniq 6 om te kijken hoe het daar werkt. Het is echt een slechte zaak dat er geen oplossing komt en het valt me vies tegen. Je moet het wel elke rit uitzetten ook als je de CCS start.

• ernstvanderwal
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 13:42
Hi,

Ik ben vandaag naar de garage geweest om updates en terugroepacties te laten uitvoeren, maar ik twijfel eraan of de laatste updates zijn uitgevoerd. Weet iemand hier wat de laatste versies zouden moeten zijn?

Dit zijn de versies zoals ze nu zijn geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-QyOeiiAoX0lSsZYVP9wJBwT8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maBGWtzO35hwRJT1pp3Fnh9w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXQyABKAURUlpKfGDN1Zt0kpcKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyZdV2COAmGlYBbx99GJrqhn.jpg?f=fotoalbum_large

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

De laatste software update is van Juli, nl.: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220713

Maar je kunt het ook zelf doen met een USB stick.....

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateGuide/01 Hier kun je Navigatie Updater downloaden.

[ Voor 51% gewijzigd door kor952 op 05-09-2022 16:56 ]

3000Wp op 't dak

• ernstvanderwal
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 13:42
kor952 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:52:
De laatste software update is van Juli, nl.: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220713

Maar je kunt het ook zelf doen met een USB stick.....

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateGuide/01 Hier kun je Navigatie Updater downloaden.
Dank! Ik ben vooral ook benieuwd naar de laatste firmware versie(s).

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ernstvanderwal Daar kan ik je deze week niet aan helpen want de auto staat niet voor de deur dus ik kan niet even kijken.

3000Wp op 't dak

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ernstvanderwal schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:45:
Hi,

Ik ben vandaag naar de garage geweest om updates en terugroepacties te laten uitvoeren, maar ik twijfel eraan of de laatste updates zijn uitgevoerd. Weet iemand hier wat de laatste versies zouden moeten zijn?

Dit zijn de versies zoals ze nu zijn geïnstalleerd:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou dat zijn zeker niet de laatsten hoor. Die bijwerkdatum op 26.01.2022 voorspelt natuurlijk al niet veel goeds. Daar is je dus mooi een oor aangenaaid. Je zult dus zelf met USB aan de slag moeten. Onderstaand die van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoYhRN-ZzhD3PWt6zOXgRnczpPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2kB0XAgDyv2sOoCiysNHtYai.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ylVDufytG-qRG1CzTcbR7EuMZ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eaXY93UmdGdrAKwlcrxs16F.jpg?f=fotoalbum_large

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 14:03

cooper_s1

MINI's rule

Via de app kan je ook de versie zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KahQzwRtJWKm8zeg0ivWtCdK9No=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xypyQz8z7Za8nbB5qKhPboe.jpg?f=fotoalbum_large

Er is dus nog 1 versie hoger..

[ Voor 3% gewijzigd door cooper_s1 op 06-09-2022 19:46 ]

• maax
  • Laatst online: 21:28
cooper_s1 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:29:
[Afbeelding]

Is dat in de Bluelink app?

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:49
maax schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:03:
[...]

Is dat in de Bluelink app?
Ja.
Ga in de app naar more --> version.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

[Afbeelding]

Hmm jij hebt zo te zien een versie van 13 juli 2022. Ik heb handmatig 22 juni 2022 geïnstalleerd, waarmee OTA beschikbaar is gekomen. Heb echter nog nooit een melding gezien dat er iets binnen is gekomen.

Ik heb ook niet gezien dat je hem kunt laten checken op een nieuwe versie. Of mis ik iets?

• amw82
bilgy_no1 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:19:
[...]

Hmm jij hebt zo te zien een versie van 13 juli 2022. Ik heb handmatig 22 juni 2022 geïnstalleerd, waarmee OTA beschikbaar is gekomen. Heb echter nog nooit een melding gezien dat er iets binnen is gekomen.

Ik heb ook niet gezien dat je hem kunt laten checken op een nieuwe versie. Of mis ik iets?
Ik heb de versie van 23 juni, die via OTA is binnengekomen ergens in augustus.

• Tiggy80
WilliamGeluk schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:08:
[...]

Ja.
Ga in de app naar more --> version.
als ik daar naartoe ga in de android app, staat er geen pijltje naar een menu. staat gewoon "version 2.0.6", thats it. is het screenshot uit een apple app?

• amw82
Tiggy80 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:05:
[...]

als ik daar naartoe ga in de android app, staat er geen pijltje naar een menu. staat gewoon "version 2.0.6", thats it. is het screenshot uit een apple app?
Bij mij bij Android staat het ook gewoon.

• -CJ

-CJ

Not remastered

Heb gezocht naar releasenotes voor de 220713 update maar niet kunnen vinden.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[Afbeelding]

Hé gek idd dat we er zo moeten achterkomen dat er blijkbaar een versere versie is dan 220623.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Tiggy80 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 08:05:
[...]

Nee, dit is een screenshot van android... ik had de update gewoon via de navigation updater binnengekregen
en via een usb stick geïnstalleerd in de auto.

• Tiggy80
cooper_s1 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:29:
[...]

Nee, dit is een screenshot van android... ik had de update gewoon via de navigation updater binnengekregen
en via een usb stick geïnstalleerd in de auto.
das maf, zal toch niet afhankelijk zijn van de software in de auto wat de app weergeeft (daar loop ik namelijk wel wat achter maar wilde even wachten tot de noorse vertaling er is). ik kan tikken wat ik wil in de app, maar er zit bij mij gewoon geen menu achter 8)7Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMHI0GullUQk2EHTQk7IFsmdqlo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aZEZoPHkPyikN75oWiZBqov5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Tiggy80 op 07-09-2022 09:59 ]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Tiggy80 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:57:
[...]

das maf, zal toch niet afhankelijk zijn van de software in de auto wat de app weergeeft (daar loop ik namelijk wel wat achter maar wilde even wachten tot de noorse vertaling er is). ik kan tikken wat ik wil in de app, maar er zit bij mij gewoon geen menu achter 8)7[Afbeelding]
Is dat een iPhone?

• Tiggy80
nee ook android, vandaar mijn verbazing

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Tiggy80 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:48:
[...]

nee ook android, vandaar mijn verbazing
In elk geval zelfde app versie, maar welke android versie? Misschien dat dat nog weer verschil maakt,
die van mij is Android 12.
Wel bizar...

• Tiggy80
cooper_s1 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:52:
[...]

In elk geval zelfde app versie, maar welke android versie? Misschien dat dat nog weer verschil maakt,
die van mij is Android 12.
Wel bizar...
ja hier ook 12

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11 19:27
Regelmatig reageert de draaiknop P D R niet meer als ik even gestopt heb.
Ik moet dan de auto uitzetten, even wachten en dan opnieuw opstarten.

Wat ik ook onhandig vind : Instellingen bij Autozoom bij de navigatie blijven niet vast. Bij opnieuw starten zou je alles opnieuw moeten instellen.

Vaak heb ik geen bluelink verbinding met de auto.: Disconnected.

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:49
Voor wie de Ioniq 6 in het echt wil zien.... Ik kreeg net dit bericht binnen van Hyundai:

De IONIQ 6 in Utrecht

Nieuwsgierig geworden naar de IONIQ 6? Het duurt nog even voordat hij in de showroom staat, maar een showmodel is komend weekend al te bewonderen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht! Van vrijdag 9 t/m zondag 11 september staat de IONIQ 6 op de Catharijne Esplanade voor een kennismaking.

EV Experience in Zandvoort

Kennismaken met de IONIQ 6 kan ook tijdens de EV Experience op 23, 24 of 25 september op Circuit Zandvoort! Kom langs bij de Hyundai stand om alles over de IONIQ 6 te ontdekken. De IONIQ 5, het eerste model van Hyundai’s nieuwe line-up merk IONIQ is ook aanwezig. In dit model kan ook een proefrit op het circuit gemaakt worden.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• RobbieB
Ik ben in afwachting van mijn Hi5 even dit topic van begin tot eind aan het lezen, maar schrik me echt het apelazerus van de omvang van de software updates. >32GB voor een update, doe even normaal. Kent Hyundai niet zo iets als incremental updates? En hoe werkt dat nu OTA? Je merkt dan toch wel meteen weer dat autobedrijven geen tech-historie hebben...

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

RobbieB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:30:
Ik ben in afwachting van mijn Hi5 even dit topic van begin tot eind aan het lezen, maar schrik me echt het apelazerus van de omvang van de software updates. >32GB voor een update, doe even normaal. Kent Hyundai niet zo iets als incremental updates? En hoe werkt dat nu OTA? Je merkt dan toch wel meteen weer dat autobedrijven geen tech-historie hebben...
Ik heb dit nog niet echt als een opzienbarend probleem gezien o.i.d.... Ik gooi mijn ssd aan op het werk, druk op starten en ik kijk wanneer ik er aan denk weer dat ik de SSD eraf haal. Hing hem in de auto en als ik naar huis reed was alles klaar. Heb ik overigens maar 2 keer gedaan/hoeven doen want nu is het OTA en dat heb ik nog geen enkele gemerkt dat het iets heeft gedaan dus...... Wat zou dit voor gevolgen hebben dan?

PJvI

• RobbieB
P86 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb dit nog niet echt als een opzienbarend probleem gezien o.i.d.... Ik gooi mijn ssd aan op het werk, druk op starten en ik kijk wanneer ik er aan denk weer dat ik de SSD eraf haal. Hing hem in de auto en als ik naar huis reed was alles klaar. Heb ik overigens maar 2 keer gedaan/hoeven doen want nu is het OTA en dat heb ik nog geen enkele gemerkt dat het iets heeft gedaan dus...... Wat zou dit voor gevolgen hebben dan?
Werkt de OTA dan via een WiFi verbinding? Of via de 4G verbinding v/d auto? Want het zijn nogal grote formaten om via een mobiele verbinding binnen te trekken.

En verder heeft het niet echt gevolgen, maar het is gewoon een symptoom van slecht software design.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

RobbieB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:30:
Nou daar zou ik me toch helemaal niet druk over maken? Wat maakt het nu uit of het een update is van enkele of wat meer GB's. Ik zie het probleem niet echt hoor. Het is nu niet zo dat je dit elke week moet doen. Ik heb het nu 2 of 3x gedaan en ik kijk altijd uit naar een update, dus doe het graag. OTA? geen idee, ik merk er niks van. Heeft bij mij ook nog niets gedaan, want mijn huidige update is via USB gegaan (of ik heb iets gemist). OTA is niet via wifi, maar via de 4G van de auto. Zal voor velen ook niet veel uitmaken qua snelheid trouwens.

[ Voor 26% gewijzigd door jrk op 08-09-2022 10:23 ]

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-11 14:28
Van de week is de achterklep ledverlichting (2 stuks) door de dealer ingebouwd en dat maakt, in het donker, een wereld van verschil. Hadden ze eigenlijk wel standaard mogen maken. Een aanrader voor wie dat overweegt.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

greenlizzard schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:36:
Van de week is de achterklep ledverlichting (2 stuks) door de dealer ingebouwd en dat maakt, in het donker, een wereld van verschil. Hadden ze eigenlijk wel standaard mogen maken. Een aanrader voor wie dat overweegt.
Heb je daar misschien een foto van? Ben er erg benieuwd naar, waar ze ook komen te zitten eveneens wat de kosten zijn voor het inbouwen ;).

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

jrk schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:21:
[...]

Nou daar zou ik me toch helemaal niet druk over maken? Wat maakt het nu uit of het een update is van enkele of wat meer GB's. Ik zie het probleem niet echt hoor. Het is nu niet zo dat je dit elke week moet doen. Ik heb het nu 2 of 3x gedaan en ik kijk altijd uit naar een update, dus doe het graag. OTA? geen idee, ik merk er niks van. Heeft bij mij ook nog niets gedaan, want mijn huidige update is via USB gegaan (of ik heb iets gemist). OTA is niet via wifi, maar via de 4G van de auto. Zal voor velen ook niet veel uitmaken qua snelheid trouwens.
Hier moet ik me ook achter scharen inderdaad. Het zijn misschien 2 updates per jaar, wat we volgens Hyundai kunnen verwachten. Ik vind het inderdaad ook leuk om het zelf te updaten haha. Daarnaast is zo een update geen haastklus dus wat langer wachten vind ik persoonlijk niet echt een probleem. Het is niet dat het niet functioneerd zonder de update natuurlijk.

De conclusie van slecht software design, zou kunnen. Ben zelf geen programmeur dus ik geloof het allemaal wel. Ben tot nog toe een CarPlay fanaat en dat zit prima in elkaar dus......

PJvI

• RobbieB
Misschien nog een gekke vraag. Ik zie veel mensen in dit topic een opmerking maken over het 'geschatte' bereik dat laag zou zijn. Reacties zijn vaak: 'het is koud', 'zware rechtse voet' etc. Maar dat geschatte bereik is op basis van je 'gemiddelde rijgedrag' toch? Dan is het toch eigenlijk niet zo relevant?

Ik rijd voor mijn werk behoorlijk door (Waze ftw), maar als ik met de kinderen op pad ga nooit harder dan 100/104 op de snelweg. Het geschatte bereik zal in mijn geval dan waarschijnlijk laag uitvallen, maar als ik een dag 100 ga rijden zal dat geschatte bereik dan toch totaal niet in de buurt komen v/h werkelijke bereik?

Dus ik snap al die ophef over het geschatte verbruik niet. Je hebt gewoon een volle accu en afhankelijk van je rijgedrag haal je die dag een bepaald bereik. Het is net zoals met benzine auto's. Als je harder rijdt, moet je eerder tanken. Het lijkt een beetje alsof door al het inzicht dat je met elektrische auto's krijgt mensen compleet nieuwe inzichten krijgen die dat eigenlijk niet zijn.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

RobbieB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:00:
Misschien nog een gekke vraag. Ik zie veel mensen in dit topic een opmerking maken over het 'geschatte' bereik dat laag zou zijn. Reacties zijn vaak: 'het is koud', 'zware rechtse voet' etc. Maar dat geschatte bereik is op basis van je 'gemiddelde rijgedrag' toch? Dan is het toch eigenlijk niet zo relevant?

Ik rijd voor mijn werk behoorlijk door (Waze ftw), maar als ik met de kinderen op pad ga nooit harder dan 100/104 op de snelweg. Het geschatte bereik zal in mijn geval dan waarschijnlijk laag uitvallen, maar als ik een dag 100 ga rijden zal dat geschatte bereik dan toch totaal niet in de buurt komen v/h werkelijke bereik?

Dus ik snap al die ophef over het geschatte verbruik niet. Je hebt gewoon een volle accu en afhankelijk van je rijgedrag haal je die dag een bepaald bereik. Het is net zoals met benzine auto's. Als je harder rijdt, moet je eerder tanken. Het lijkt een beetje alsof door al het inzicht dat je met elektrische auto's krijgt mensen compleet nieuwe inzichten krijgen die dat eigenlijk niet zijn.
Ik weet niet precies hoe hij het definieert. Ik was op en neer naar Kroatië en toen zat ik rond de 400 KM nu zit ik woon werk voornamelijk rond de 420-430. Het zal voornamelijk wat checken zijn bij de andere gebruikers hier om een beetje te kijken hoe je ervoor staat.

PJvI

• Rugby82
Toen ik de auto ophaalde en na de eerste 2 keer laden gaf deze 460km aan bij 100%. Nu is dat 380km bij 100% maar in de praktijk haal ik gemiddeld net iets meer dan 400km.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Pagina: 1 ... 116 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic