Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-11 17:40
RobbieB schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:30:
Ik ben in afwachting van mijn Hi5 even dit topic van begin tot eind aan het lezen, maar schrik me echt het apelazerus van de omvang van de software updates. >32GB voor een update, doe even normaal. Kent Hyundai niet zo iets als incremental updates? En hoe werkt dat nu OTA? Je merkt dan toch wel meteen weer dat autobedrijven geen tech-historie hebben...
OTA gaat via de verbinding van de auto. Je krijgt vanzelf een melding op je dashboard dat er een update gereed is. Dan druk je op installeren en is deze vanzelf een keer klaar. De update loopt gewoon door als je de auto geparkeerd hebt op de plek van bestemming en dan krijg je de volgende keer dat je de auto start vanzelf de melding dat alles gereed is. Werkt heel eenvoudig.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Rugby82
Maandag trouwens de eerste keer dat ik op een provinciale weg zonder lantaarnpalen, met slechte belijning en in de regen reed maar dan is de lane-assist echt gevaarlijk. Hij snapt er dan helemaal niks meer van en zet de lane assist uit om hem ineens uit het niets weer aan te zetten en een ruk aan het stuur te geven die in de meeste gevallen in de verkeerde richting was richting een gevaarlijke berm met sloot. Dat viel me toch wel heel erg tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rugby82 op 08-09-2022 16:31 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
Rugby82 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:30:
Maandag trouwens de eerste keer dat ik op een provinciale weg zonder lantaarnpalen, met slechte belijning en in de regen reed maar dan is de lane-assist echt gevaarlijk. Hij snapt er dan helemaal niks meer van en zet de lane assist uit om hem ineens uit het niets weer aan te zetten en een ruk aan het stuur te geven die in de meeste gevallen in de verkeerde richting was richting een gevaarlijke berm met sloot. Dat viel me toch wel heel erg tegen.
Is de lane assist ook permanent uit te schakelen? Want dit klinkt wel echt gevaarlijk. En nu hoop ik zelf al dat ik hier goed genoeg mee om kan gaan, maar als mijn vriendin dit overkomt maak ik me echt zorgen dat ze de juiste handelingen doet als dit zo uit het nowhere gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 08-09-2022 18:25 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Rugby82
De knop met het stuurtje op je stuurwiel ingedrukt houden totdat het witte symbool uit het dashboard verdwijnt. Dat doe ik in principe elke keer nadat ik de auto start. Alleen soms op de snelweg zet ik hem op de uitgeklede variant die je een beetje in je baan houdt op lange stukken.

Van al die hulpmiddelen is het voor mij nog wel duidelijk dat we er nog lang niet zijn. Werkt in veel gevallen best aardig maar niet meer dan dat. HDA heb ik ook uitgezet want die vond ik helemaal vervelend.

[ Voor 6% gewijzigd door Rugby82 op 08-09-2022 19:10 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Rugby82 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:10:
De knop met het stuurtje op je stuurwiel ingedrukt houden totdat het witte symbool uit het dashboard verdwijnt. Dat doe ik in principe elke keer nadat ik de auto start. Alleen soms op de snelweg zet ik hem op de uitgeklede variant die je een beetje in je baan houdt op lange stukken.

Van al die hulpmiddelen is het voor mij nog wel duidelijk dat we er nog lang niet zijn. Werkt in veel gevallen best aardig maar niet meer dan dat. HDA heb ik ook uitgezet want die vond ik helemaal vervelend.
Grappig hoe dat kan verschillen per persoon...

Ik rijd in de Ioniq 5 bijna standaard met de ACC en rijstrookhulp aan. Ook binnen de bebouwde kom. Ik heb inmiddels best een goed gevoel van wat hij wel en niet kan en anticipeert op lastige situaties.

Wat de Ioniq 5 nog niet kan is rekening houden met verkeerslichten. De auto remt wel als de auto voor je stopt (soms wel later dan ik zelf zou doen, dus dan rem ik zelf af). Maar als je voorganger nog net door oranje rijdt, wil de Ioniq vrolijk door rood er achteraan... Ook remt hij niet voor rotondes, scherpe bochten, etc. Maar weer wel voor auto's die in een bocht langs de kant geparkeerd staan... (alarmbellen gaan af).

Op de snelweg vind ik het redelijk gaan. De rijstrookwissel gaat erg traag en schakelt vaak weer af omdat er dan in de tussentijd een auto aankomt op de linkerbaan (en ook werkt het in veel andere situaties niet). Maar ik kan behoorlijk relaxt rijden, met lichte druk op het stuur, en de auto rijdt behoorlijk goed.

Vanmiddag een proefrit gedaan in een Model Y. Dat vind ik wel the next level. Keurig stoppen voor rode stoplichten, afremmen voor rotondes en scherpe bochten. Best indrukwekkend. En als ik de progressie zie bij het FSD beta programma in de VS, ben ik wel hoopvol.

Vooralsnog allemaal hulpmiddelen en moet je nog steeds de controle houden en opletten. Maar nu ik de systemen een beetje gewend ben vind ik het een mooie ontwikkeling.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

bilgy_no1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:12:
[...]

Grappig hoe dat kan verschillen per persoon...

Ik rijd in de Ioniq 5 bijna standaard met de ACC en rijstrookhulp aan. Ook binnen de bebouwde kom. Ik heb inmiddels best een goed gevoel van wat hij wel en niet kan en anticipeert op lastige situaties.

Wat de Ioniq 5 nog niet kan is rekening houden met verkeerslichten. De auto remt wel als de auto voor je stopt (soms wel later dan ik zelf zou doen, dus dan rem ik zelf af). Maar als je voorganger nog net door oranje rijdt, wil de Ioniq vrolijk door rood er achteraan... Ook remt hij niet voor rotondes, scherpe bochten, etc. Maar weer wel voor auto's die in een bocht langs de kant geparkeerd staan... (alarmbellen gaan af).

Op de snelweg vind ik het redelijk gaan. De rijstrookwissel gaat erg traag en schakelt vaak weer af omdat er dan in de tussentijd een auto aankomt op de linkerbaan (en ook werkt het in veel andere situaties niet). Maar ik kan behoorlijk relaxt rijden, met lichte druk op het stuur, en de auto rijdt behoorlijk goed.

Vanmiddag een proefrit gedaan in een Model Y. Dat vind ik wel the next level. Keurig stoppen voor rode stoplichten, afremmen voor rotondes en scherpe bochten. Best indrukwekkend. En als ik de progressie zie bij het FSD beta programma in de VS, ben ik wel hoopvol.

Vooralsnog allemaal hulpmiddelen en moet je nog steeds de controle houden en opletten. Maar nu ik de systemen een beetje gewend ben vind ik het een mooie ontwikkeling.
Die laatste alinea zegt alles natuurlijk. Het zijn rijhulpsystemen. Ik vind het zelf heel relaxt rijden ook. Maar uiteraard nog steeds opletten.

PJvI

• Rugby82
Mooie omschrijving! Ik herken alle punten. Het is inderdaad echt een kwestie van voorkeur. Nou is wellicht de spits in de randstad niet de meest ideale situatie. Met wat rustiger verkeer werkt het al wat beter. Je merkt in het meesturen in de bochten dat de auto maar echt heel kort voor zich kijkt. Ook leuk ook om te lezen hoe Tesla dat doet en dat het dus nog wel veel beter kan.

De SCC daarentegen is geweldig. Zeker als een voorganger continu 5km/h naar boven en beneden gaat. Alleen op de snelweg, als je hem wat naar een auto toe wilt laten lopen omdat je nog net ingehaald wordt, dan moet je iets gas gaan geven en hem overrulen. De afstand met je voorganger is dan nog best aardig in afstand 1 maar dat is ook weer alleen als het echt wat drukker is. Met een "ouderwetse simpele" cruise control kon ik dat wel beter.

Op dit moment 3500km gereden in nog geen maand en alles begint natuurlijk aan te voelen. Je zit toch meer in een menu dan voorheen en dat is niet altijd even handig. Qua comfort vind ik de auto en vooral ook het elektrische rijden an sich zo ontzettend fijn. De range van 400km is zelfs voor klantenbezoeken in het hele land eigenlijk (nagenoeg) altijd wel voldoende. Een paar uur op locatie bijladen werkt goed. Alleen met dat gewicht ben je een levensgevaarlijk projectiel en dat heeft me wel nog wat rustiger doen laten rijden. Ik ben zeker wel tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Rugby82 op 08-09-2022 21:21 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

bilgy_no1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:12:
[...]

Los van de hulpsystemen. Hoe vond je de Y rijden tov de Ioniq? Vering en comfort. Het rolgeluid? De zetels ect. Een Y LR is wel iets sneller.

Ik kan morgenvroeg een directiewagen kopen. AWD balance met 21inchers. De klachten over de trillingen houden me wel bezig. Enige optie die ik nu nog heb (direct beschikbaar is nodig omdat ik zonder auto zit) is een tesla 3 2020 met acceleratie boost. Tesla is wel 10k goedkoper. Moeilijke keuzes.

Klopt het ook dat er veel thermal throttling is? Dat je soms niet full power hebt?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:28
P86 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:45:
[...]

Heb je daar misschien een foto van? Ben er erg benieuwd naar, waar ze ook komen te zitten eveneens wat de kosten zijn voor het inbouwen ;).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chd4dfCC98rEKwPeXmcWuX_CzUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFqPVrKPSQqiGtClKRD84d5q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ed9vFagHedh4toBy0IW9YdyboW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YN2wZebJhGjX4JXDlWzXqSeA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-uU5-cSeuFSCZcdZ7H0CHBlRT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9jNbNOy8bT7oAWAzjE8ciRp.jpg?f=fotoalbum_large

Kosten conform accessoirelijst: 219€

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-11 08:55
Handig! Als mijn I5 ooit geleverd wordt ga ik eens kijken of ik het zelf kan maken. Waarschijnlijk liggen de kabels er al.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wtf, die GPS geef geen oplaadpunten aan?
Is dat ondertussen al via update in orde gekomen?

De ioniq die ik kan kopen is een 2020 AWD balance, met 73khw batt.
Is deze versie af te raden omdat de batterij niet zo goed is als de nieuwe 77kwh?

multipasser schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:40:
[...]

Los van de hulpsystemen. Hoe vond je de Y rijden tov de Ioniq? Vering en comfort. Het rolgeluid? De zetels ect. Een Y LR is wel iets sneller.

Ik kan morgenvroeg een directiewagen kopen. AWD balance met 21inchers. De klachten over de trillingen houden me wel bezig. Enige optie die ik nu nog heb (direct beschikbaar is nodig omdat ik zonder auto zit) is een tesla 3 2020 met acceleratie boost. Tesla is wel 10k goedkoper. Moeilijke keuzes.

Klopt het ook dat er veel thermal throttling is? Dat je soms niet full power hebt?
Ik reed de MY LR AWD en heb de Ioniq 5 LR RWD.

De stugge vering waarover je leest in de Reviews is zwaar overtrokken. Ook van geluid weinig verschil gemerkt (er is nu een hoedenplank, dat scheelt mogelijk).

Throttling nog nooit wat van gemerkt in beide auto's. Maar ik rijd vooral rustig en zuinig.

Trillingen bij de Ioniq 5 heb ik zelf geen last van.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Zo dat is wel een flinke bak licht! Ziet er fraai uit ook en heel handig zo te zien.

PJvI

multipasser schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 01:00:
[...]

Wtf, die GPS geef geen oplaadpunten aan?
Is dat ondertussen al via update in orde gekomen?

De ioniq die ik kan kopen is een 2020 AWD balance, met 73khw batt.
Is deze versie af te raden omdat de batterij niet zo goed is als de nieuwe 77kwh?
Hyundai heeft inderdaad nog geen navigatie met planning van laadstops. Er is nog geen update voor gekomen. Wie weet of en wanneer. Er is omheen te werken met apps als A Better Route Planner. Ook kun je in het systeem wel zoeken naar laders ('Langs de route') en ze dan toevoegen als tussenpunt in je route.

Bij Tesla en de auto's met Android Automotive infotainment (Volvo, Polestar, Renault Megane) werkt dit beter.

Verschil tussen 73 en 77 kWh batterij is tussen 20-30 km bereik. Cellen zijn verder hetzelfde. 73 is in mijn ervaring voldoende icm het snelle laden. Zowel in de winter als in de zomer met dakkoffer gewoon goed onderweg.

• nietwijk
P86 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 07:40:
[...]

Zo dat is wel een flinke bak licht! Ziet er fraai uit ook en heel handig zo te zien.
Voor de handige Harries onder ons: de originele set is online te bestellen en dan kom je de handleiding ook tegen. De ledjes boor je in de binnenbekleding van de achterklep (boor meegeleverd). De set bevat kabels, zodat je hem naar de binnenverlichting van de kofferruimte kan trekken (bij linker achterlicht), waar je hem aftakt. Er staat anderhalf uur voor en met origineel materiaal en handleiding goed te doen als je een beetje handig bent.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:31

-CJ

Not remastered

Die lampjes zijn zeker de moeite waard, vooral nu de dagen weer korter worden.

All I had to do was follow the damn train.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

nietwijk schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:48:
[...]

Voor de handige Harries onder ons: de originele set is online te bestellen en dan kom je de handleiding ook tegen. De ledjes boor je in de binnenbekleding van de achterklep (boor meegeleverd). De set bevat kabels, zodat je hem naar de binnenverlichting van de kofferruimte kan trekken (bij linker achterlicht), waar je hem aftakt. Er staat anderhalf uur voor en met origineel materiaal en handleiding goed te doen als je een beetje handig bent.
Handig ben ik wel, maar zit met een leasebak, zelf sleutelen daaraan mag volgens mij niet eens en daarnaast ga ik eens babbelen met de baas, wil namelijk ook een trekhaak eronder ;).

PJvI

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
PollenR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:25:
Vraagje. Mijn Ioniq 5 RWD 58kwh heeft een irritante piep/fluit van de elektromotor vanaf 95 km/u. Als je dan sneller gaat wordt de piep steeds hoger. Ook op constante snelheid blijft deze. Wisselen tussen drive modes geeft geen zin. Dealer hoort het ook, maar Hyundai geeft aan dat ik eerst wat meer km moet rijden. Heb er nu 1000 gehad. Iemand dezelfde ervaring?
Goedemorgen,

Ik inmiddels 3000 km met 58 kwh batterij gereden in ongeveer 3 weken. Hoge fluittoon heb ik ook bij 95 + km/u. Lijkt soms weg te zijn, maar vooral weg bij afremmen. Is het bij jou nog steeds aanwezig? Anderen hier ook last van? Of is het alleen bij de 58 kWh batterij?

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Net de 73kw Balance AWD gekocht. We zullen wel zien wat het wordt.
Volgende week heb ik hem.

multipasser schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:38:
Net de 73kw Balance AWD gekocht. We zullen wel zien wat het wordt.
Volgende week heb ik hem.
Gefeliciteerd!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15:59
ik ben toch wel erg blij met dat ionity premium hoor (op de facturatie stroomlijn na dan; verschrikkelijk dat je het niet realtime kunt inzien) ,aar net de vakantie rekening binnen; duitsland 25 cent/kW en tsjechie 26 cent/kW. zo kun je nog eens 520kWh "tanken" :*)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:24
ernestalmere schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:28:
[...]

Goedemorgen,

Ik inmiddels 3000 km met 58 kwh batterij gereden in ongeveer 3 weken. Hoge fluittoon heb ik ook bij 95 + km/u. Lijkt soms weg te zijn, maar vooral weg bij afremmen. Is het bij jou nog steeds aanwezig? Anderen hier ook last van? Of is het alleen bij de 58 kWh batterij?
Nergens last van, 7000 km 73,6 kwh.
Lane assist wel rampzalig, zet ik bij iedere rit uit.

PieterH

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje, ik heb sinds kort dag wanneer ik rem met het rempedaal, op lage snelheden, ik regelmatig een soort klik hoor en volgens mij ook voel. Merk het vooral hij stoplichten en bij files. Het gaat dus echt om de rem want als ik hem tot stilstand laat brengen met de recuperatie schakelaar gaat 't soepel en hoor ik niks. Herkent iemand dit?

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 17:54
ernestalmere schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:28:
[...]

Goedemorgen,

Ik heb dit ook, 73kWh rwd, maar het is niet altijd. Misschien juist als je niet de airco gebruikt? Want op vakantie is het mij nooit opgevallen. Lijkt een soort windgeluid.

Import van EVs

• ernestalmere
Luiaard schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:49:
[...]

Ik heb dit ook, 73kWh rwd, maar het is niet altijd. Misschien juist als je niet de airco gebruikt? Want op vakantie is het mij nooit opgevallen. Lijkt een soort windgeluid.
Klopt is er niet altijd en zeker niet onder de 100 km/u. Als hij regenereert is het er ook niet. Maar het is zeker geen windgeluid. Het is er ongeacht airco aan of uit. En het heeft bijna zeker relatie met de elektromotor denk ik. Ik ga maar eens langs de dealer. Voordat het lijdt tot neurologische of psychische schade ;-)

• ernestalmere
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:07:
Vraagje, ik heb sinds kort dag wanneer ik rem met het rempedaal, op lage snelheden, ik regelmatig een soort klik hoor en volgens mij ook voel. Merk het vooral hij stoplichten en bij files. Het gaat dus echt om de rem want als ik hem tot stilstand laat brengen met de recuperatie schakelaar gaat 't soepel en hoor ik niks. Herkent iemand dit?
Nee, herken ik niet. Maar rem dan ook vrijwel altijd door uit te rollen of stuurpaddel (erbij) te gebruiken.

• ernestalmere
Pieter Hermens schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:53:
[...]

Nergens last van, 7000 km 73,6 kwh.
Lane assist wel rampzalig, zet ik bij iedere rit uit.
Lane assist werkt prima, en het is maar net hoe rampzalig rampzalig is. Ik gebruik altijd mijn knipperlicht om van baan te wisselen en rij verder redelijk tussen de lijntjes. Dan valt het mee. Maar da's persoonlijk natuurlijk. Ik heb meer moeite met de HDA. Schakelen van adaptieve cruise uit naar weer aan, waarbij steeds de HDA (en dan met name autonoom sturen) wordt geactiveerd. Dat wil ik niet (altijd).

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ernestalmere schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:18:
[...]

Klopt is er niet altijd en zeker niet onder de 100 km/u. Als hij regenereert is het er ook niet. Maar het is zeker geen windgeluid. Het is er ongeacht airco aan of uit. En het heeft bijna zeker relatie met de elektromotor denk ik. Ik ga maar eens langs de dealer. Voordat het lijdt tot neurologische of psychische schade ;-)
In mijn testrit had ik heel het luchtsysteem op OFF staan maar ik merkte dat er toch nog zachtjes koude lucht door de ventilatie openening kwam, komt dat van buiten? Normaal zou er op OFF niets mogen doorkomen.

Als EV-noob, welke laadpassen kan ik best aanschaffen? Ik ga bijna nooit een fastchargers nodig hebben. Enkel 1x per jaar als ik naar Italië rijdt. Shell recarge en Plugsurfning zijn genoeg om rond te komen?

[ Voor 13% gewijzigd door multipasser op 10-09-2022 11:48 ]

• ernestalmere
multipasser schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:24:
[...]

In mijn testrit had ik heel het luchtsysteem op OFF staan maar ik merkte dat er toch nog zachtjes koude lucht door de ventilatie openening kwam, komt dat van buiten? Normaal zou er op OFF niets mogen doorkomen.

Als EV-noob, welke laadpassen kan ik best aanschaffen? Ik ga bijna nooit een fastchargers nodig hebben. Enkel 1x per jaar als ik naar Italië rijdt. Shell recarge en Plugsurfning zijn genoeg om rond te komen?
Ik ben geen expert, maar bij off komt er bij mij ook af en toe een luchtstroom uit. Zal wel zo horen ;-)

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Lijkt me vrij normaal als je aan het rijden bent dat er luchtstroming aanwezig is. Door de ventilatieroosters dicht te zetten (handmatig) door deze helemaal naar links te schuiven sluit je de boel wel af en zou je geen luchtstroming meer moeten voelen.

You can call me Al

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:51

MicheldeGoey

Project 45

@multipasser
Vraag de ChargeMyHyundai-pas aan, die werkt tot nu toe overal.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MicheldeGoey schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:39:
@multipasser
Vraag de ChargeMyHyundai-pas aan, die werkt tot nu toe overal.
Ok, lol 'choose country' en België staat daar niet tussen? :) wtf

• Kevink78
  • Laatst online: 04-11-2023
Vraagje, ik heb sinds begin dit jaar de ioniq 5 73kwh. Nog geen winterbanden eronder gehad 30k km op de teller. Nu het weer vaker regent valt het mij op hoe makkelijk de auto soms in een bocht gaat slippen. Ben ik hier de enige in? Rij op Michelin banden

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03

cooper_s1

MINI's rule

Kevink78 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:33:
Vraagje, ik heb sinds begin dit jaar de ioniq 5 73kwh. Nog geen winterbanden eronder gehad 30k km op de teller. Nu het weer vaker regent valt het mij op hoe makkelijk de auto soms in een bocht gaat slippen. Ben ik hier de enige in? Rij op Michelin banden
Nope, ik gooi m ook wel eens wat enthousiast een bocht in met wat gas. Inderdaad
met de nattigheid zet ie z'n kontje wel wat uit dan ja. Ik rij ook op Michelin's.

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-11 12:44
cooper_s1 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:10:
[...]

Nope, ik gooi m ook wel eens wat enthousiast een bocht in met wat gas. Inderdaad
met de nattigheid zet ie z'n kontje wel wat uit dan ja. Ik rij ook op Michelin's.
Is dit alleen met RWD of ook AWD?

• Rugby82
Dat is het kenmerk van achterwielaandrijving. Hij gooit bij vlot de bocht door de kont een beetje om en dan grijpt de stabiliteitscontrole in. Met AWD zou dat niet zo snel het geval moeten zijn tenzij je hem veel te hard door de bocht gooit. Het blijft echter wel een zacht afgeveerde en op comfort gerichte auto en die zal per definitie dan ook sneller gaan glijden dan een auto die wat sportiever is afgesteld.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• RobbieB
Winterbanden zullen helpen, maar vergis je er niet in dat je ook flink wat vermogen op je achterwielen hebt. Het effect daarvan is versterkt als je alleen de RWD rijdt. Dus vooral niet de traction control uitzetten en in het herfst weer iets minder sportief de bocht uit accelereren ;).

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:57
multipasser schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:24:
[...]

Ik heb Vattenfall voor hun laders, Shell voor Recharge (beide veel goedkoper bij hun eigen laders) en Ecotap voor de rest.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:57
edvanleeuwen schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:01:
Vanochtend iets raar: auto aan de lader, melding dat het laden automatisch gestopt is op 60%. Laden weer aangezet op afstand, stopt op 70%. Kreeg daarna de lader niet meer aan op afstand.

Limieten staan op 100%.
Vandaag weer dit fenomeen bij de net geplaatste Vattenfall-paal. Stopt op 70%, starten lukt niet via de app. Ik zet de auto aan en het laden gaat weer verder.

Iemand?
multipasser schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:40:
[...]

Ok, lol 'choose country' en België staat daar niet tussen? :) wtf
Welkom in de laadpassen jungle...

Voor België geen idee. Er is hier geloof ik een apart topic over laadpassen (zoekbalk, Zoeken in het forum selecteren). ChargeMyHyundai had een leuk aanbod voor veelrijders in NL: €10/mnd en dan maar €0,25/kWh. Maar die tijden zijn voorbij helaas.

Wellicht heeft laadpastop10.nl ook een Belgische site?
Als dit 'makkelijk' gebeurt is er of iets mis met je banden (profiel gecheckt?) of met je rijstijl...

Ook is het mogelijk dat bij regen na een lange droge periode de weg erg glad wordt. Alle roet en vuiligheid wordt dan met het water een slipperige mix. Maar bij normale snelheden in een bocht zou dit niet direct tot driften moeten leiden.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:16

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Gebeurt mij ook regelmatig, zeker in korte bochten. Hoef je niet eens vol het gaspedaal in te trappen. 60-75% is al voldoende soms. Na de droge periode van afgelopen tijd komt daar nog bij dat de olie/diesel die in het asfalt is getrokken nu los komt en voor extra glijmiddel zorgt.

Met de all-seasons (CrossClimate SUV) die ik in de winter eronder heb ervaar ik het minder want dat rubber lijkt wat zachter. Daar staat een hogere energie consumptie tegenover want zachter rubber = doorgaans meer rolweerstand.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11 12:53
de meester01 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:46:
[...]

Gebeurt mij ook regelmatig, zeker in korte bochten. Hoef je niet eens vol het gaspedaal in te trappen. 60-75% is al voldoende soms. Na de droge periode van afgelopen tijd komt daar nog bij dat de olie/diesel die in het asfalt is getrokken nu los komt en voor extra glijmiddel zorgt.

Met de all-seasons (CrossClimate SUV) die ik in de winter eronder heb ervaar ik het minder want dat rubber lijkt wat zachter. Daar staat een hogere energie consumptie tegenover want zachter rubber = doorgaans meer rolweerstand.
Weet je toevallig het verschil qua energie consumptie zitten tussen de zomerbanden en de Crossclimates? Lever je veel in qua range?
Moet de komende winterperiode regelmatig in Duitsland zijn en zit te twijfelen of ik de Crossclimate SUV eronder laat zetten of echt een aparte set winterbanden ga aanschaffen.

• de meester01

de meester01

Stephan_haarlem schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:54:
[...]

Weet je toevallig het verschil qua energie consumptie zitten tussen de zomerbanden en de Crossclimates? Lever je veel in qua range?
Moet de komende winterperiode regelmatig in Duitsland zijn en zit te twijfelen of ik de Crossclimate SUV eronder laat zetten of echt een aparte set winterbanden ga aanschaffen.
Ik schat 10% verschil in het nadeel van de all seasons. Op de CC's haalde we in de winter ongeveer 315 km en ik kan mij herinneren dat de zomerbanden een flinke sprong voorwaartse maakten qua range maar de timing was ook precies juist in de periode dat het ineens van 8-10 naar 18 graden ging.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

Over de consumptie kan ik niet veel zeggen maar toen van het voorjaar de 19" CrossClimates II verwisseld waren voor de originele 20" velgen en banden* dat dat behoorlijk in geluid scheelde. De Michelin zomerbanden zijn stukken stiller.

*) Michelin Sports 'nogwat' met zacht schuimrubber aan de binnenkant.

3000Wp op 't dak

[...]

Ik zou veiligheid toch prioriteit geven boven bereik... Winterbanden zijn onder 7°C al een stuk veiliger qua remweg, lipgevaar e.d.

In Duitsland is het ook nog zo dat winterbanden verplicht zijn bij winterse omstandigheden. Als je All-Seasons neemt dus wel met het sneeuwvlokje.

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:48:
[...]

Ik zou veiligheid toch prioriteit geven boven bereik... Winterbanden zijn onder 7°C al een stuk veiliger qua remweg, lipgevaar e.d.

In Duitsland is het ook nog zo dat winterbanden verplicht zijn bij winterse omstandigheden. Als je All-Seasons neemt dus wel met het sneeuwvlokje.
Elk jaar als het kouder wordt komt de 'winterbanden zijn al veiliger onder de 7 graden'-fabel weer bovendrijven.

Debunked: https://www.autovisie.nl/...den-toch-veiligst-winter/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voJ_yTh8T-GkYRu7M1uqOwTviiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7LsAmIMfRAffIwr1SYRXaFz.jpg?f=fotoalbum_large

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-11 20:53
de meester01 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:37:
[...]

Elk jaar als het kouder wordt komt de 'winterbanden zijn al veiliger onder de 7 graden'-fabel weer bovendrijven.

Debunked: https://www.autovisie.nl/...den-toch-veiligst-winter/

[Afbeelding]
Nog iets meer informatie dan alleen de “droge remweg”
https://www.anwb.nl/exper...meer-dan-4-graden-celsius

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• de meester01

de meester01

Heb je de video in de link gekeken? Erg informatief. Hier een screenshot van de natte resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1QMbvOe4z42kdhbfAt1qCE6MvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9CGCGUDNPGbh0kRTJu5mAzt.jpg?f=fotoalbum_large

• L.Hou
de meester01 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:41:
[...]

Heb je de video in de link gekeken? Erg informatief. Hier een screenshot van de natte resultaten:

[Afbeelding]
Ik had de video nog niet bekeken. Dat zal ik nog doen. Ik dacht dat het een opzichzelfstaande grafiek was.
Let op, in de natte grafiek hebben ze de reeks temperatuur omgedraaid tov de eerste grafiek.

• L.Hou
L.Hou schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:48:
[...]

Ik had de video nog niet bekeken. Dat zal ik nog doen. Ik dacht dat het een opzichzelfstaande grafiek was.
Let op, in de natte grafiek hebben ze de reeks temperatuur omgedraaid tov de eerste grafiek.
De tekst in het artikel van AV is veel genuanceerder dan 1 grafiek doet lijken. In de tekst van de ANWB lees je dezelfde nuancering.

• de meester01

de meester01

L.Hou schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:53:
[...]

De tekst in het artikel van AV is veel genuanceerder dan 1 grafiek doet lijken. In de tekst van de ANWB lees je dezelfde nuancering.
Nav deze tests rij ik in de winter op CC en in de zomer op de zomerbanden. Tenzij je echt op wintersport gaat zijn winterbanden in NL onnodig en heb je onder nagenoeg alle omstandigheden in de CC een betere band.

• L.Hou
de meester01 schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:58:
[...]

Nav deze tests rij ik in de winter op CC en in de zomer op de zomerbanden. Tenzij je echt op wintersport gaat zijn winterbanden in NL onnodig en heb je onder nagenoeg alle omstandigheden in de CC een betere band.
Ik ga idd op wintersport ( met caravan) en woon 1 km van de Duitse grens. Voor mij zijn winterbanden wel erg handig.

• RobbieB
Na de US is nu ook in Canada gemeld dat de preconditioning niet naar de 2022 modellen gaat komen: https://reddit.com/r/Ioni...ers_our_worst_fears_have/

Ik zie dan ook niet in waarom het in Europa wel zo gaat zijn..

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11 20:23
RobbieB schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:42:
Na de US is nu ook in Canada gemeld dat de preconditioning niet naar de 2022 modellen gaat komen: https://reddit.com/r/Ioni...ers_our_worst_fears_have/

Ik zie dan ook niet in waarom het in Europa wel zo gaat zijn..
Balen :'(

• chrvdbos
  • Laatst online: 31-08 10:30
Eind vorige week bleek mijn I5 's-ochtends niet bijgeladen te hebben. Met kunst en vliegwerk eerst mijn bestemming en daarna de dealer gehaald. Na veel zoekwerk bleek de ICCU (Internal charge controle unit?) defect te zijn. Na een dag melde de dealer dit en dat de snellaadfunctie het gelukkig wel deed. De ICCU staat nu in bestelling in Korea (geen idee wanneer dit binnenkomt) en ik moet voorlopig dus maar snelladen is de oplossing. Daar ben ik voorlopig niet blij mee want snelladers zijn in de Achterhoek dun gezaaid (tientallen kilometers rijden om even bij te laden) zijn een stuk duurder dan mijn 19 ct/kWh thuis en het gemak van de auto is iedere ochtend vol ben ik ook kwijt.
Dat kan dus nog maanden gaan duren. De dealer zal bij Hyundai NL trachten uit te zoeken hoe lang dit gaat duren maar leuk is het niet als binnen een jaar zo'n onderdeel stuk blijkt en er gewoon geen voorraad is.
Heeft iemand dit a eens meegemaakt of weet hoe lang het duurt voordat iets uit Korea binnen is?
chrvdbos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:25:
Eind vorige week bleek mijn I5 's-ochtends niet bijgeladen te hebben. Met kunst en vliegwerk eerst mijn bestemming en daarna de dealer gehaald. Na veel zoekwerk bleek de ICCU (Internal charge controle unit?) defect te zijn. Na een dag melde de dealer dit en dat de snellaadfunctie het gelukkig wel deed. De ICCU staat nu in bestelling in Korea (geen idee wanneer dit binnenkomt) en ik moet voorlopig dus maar snelladen is de oplossing. Daar ben ik voorlopig niet blij mee want snelladers zijn in de Achterhoek dun gezaaid (tientallen kilometers rijden om even bij te laden) zijn een stuk duurder dan mijn 19 ct/kWh thuis en het gemak van de auto is iedere ochtend vol ben ik ook kwijt.
Dat kan dus nog maanden gaan duren. De dealer zal bij Hyundai NL trachten uit te zoeken hoe lang dit gaat duren maar leuk is het niet als binnen een jaar zo'n onderdeel stuk blijkt en er gewoon geen voorraad is.
Heeft iemand dit a eens meegemaakt of weet hoe lang het duurt voordat iets uit Korea binnen is?
Jikes!

Wat balen. Hopelijk gaat het snel en sowieso zou ik het gesprek aangaan met de dealer over compensatie of vervanging. Je hebt als koper recht op een werkende auto en reparaties moeten binnen een redelijke termijn worden uitgevoerd.

Als je een leasecontract hebt kun je langs die weg een alternatief eisen als het te lang gaat duren. Overal kunnen opladen is een essentiele functie van een EV, zeker als je anders vele kilometers moet omrijden en extra kosten maakt.

• nietwijk
Kan je de auto niet met een grannycharger opladen? Duurt langer, maar in de nacht zitten vele uren.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

nietwijk schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:53:
[...]

Kan je de auto niet met een grannycharger opladen? Duurt langer, maar in de nacht zitten vele uren.
Volgens mij gebruikt die dezelfde interne laadunit.....

3000Wp op 't dak

• nietwijk
kor952 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:56:
[...]

Volgens mij gebruikt die dezelfde interne laadunit.....
Gebruik je de boordlader niet alleen met een laadkabel op een laadbox (AC-->DC in de boordlader van de auto)
Bij snellader zit de lader in de laadpaal en laad je DC
Met grannycharger zit het AC-->DC stuk toch in de grannycharger en laad je ook gelijkstroom, of zie ik iets over het hoofd?

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

nietwijk schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:59:
[...]

Gebruik je de boordlader niet alleen met een laadkabel op een laadbox (AC-->DC in de boordlader van de auto)
Met grannycharger zit het AC-->DC stuk toch in de grannycharger en laad je ook gelijkstroom, of zie ik iets over het hoofd?
Weer "volgens mij".....de stekker die uit de granny lader komt geeft dezelfde soort wisselspanning/stroom als de standaard laadpaal in de straat alleen het vermogen is veel lager bij de granny lader.

3000Wp op 't dak

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:21

Umbrah

The Incredible MapMan

nietwijk schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:59:
[...]

Je ziet inderdaad iets over het hoofd. De granny stuurt ook 'gewoon' AC door namelijk. Het enige wat het boxje doet is het onderhandelen over lever/laadvermogen met de auto, maar verder is het gewoon een schuko-naar-IEC 62196-2 stekker. Met PP en CP signaling.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-11 07:19
Dit heb ik ook begin dit jaar meegemaakt. Kon een maand wachten met leen auto zonder verdere communicatie. 2 dagen voor de uitvoering van de reperatie slechts een update ontvangen. Hopelij kduurt het niet zo lang voor jou.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7USGk_7w4B1JrE734w9QQaD6go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NZbtbyne61JjC0oWyq2fAFi0.jpg?f=fotoalbum_large
Met mijn horloge per abuis een kras getrokken over het kunststof bedieningspaneel. Heeft iemand een goede huis/tuin/keukentip wat ook echt werkt om deze onzichtbaar te maken?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik zou een polijst setje voor plexiglas proberen, zo'n set waarmee je bv ook verweerde koplampen weer als nieuw krijgt. Het vergt wel veel geduld en tijd....

3000Wp op 't dak

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Jürgen Sangl (Hyundai verdeler uit Duitsland die online redelijk actief is) beweert dat zijn Ioniq 5 heeft zitten voorverwarmen op weg naar een Ionity. Het is een 72kw versie, dus de 'oude'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT2IkTMTO5X-F4eJOSy4yxcRql0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Jfi5AcimXi2oFTtyMA97ncwS.png?f=fotoalbum_large

Zou het dan toch?

• RobbieB
dvdj schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:40:
Jürgen Sangl (Hyundai verdeler uit Duitsland die online redelijk actief is) beweert dat zijn Ioniq 5 heeft zitten voorverwarmen op weg naar een Ionity. Het is een 72kw versie, dus de 'oude'.

[Afbeelding]

Zou het dan toch?
#Doubt.
Na de berichtgeving in de US en Canada lijkt het me sterk dat dit in Europa zomaar opeens beschikbaar is. Maar goed, meten = weten, maar dit is wel N=1. Dus als er meer praktijkvoorbeelden zijn dan ga ik het pas geloven.

• -CJ

-CJ

Not remastered

185kW is toch niet heel spectaculair qua snelheid? Met voorverwarming zou ik meer verwachten.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

RobbieB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:49:
[...]

#Doubt.
Na de berichtgeving in de US en Canada lijkt het me sterk dat dit in Europa zomaar opeens beschikbaar is. Maar goed, meten = weten, maar dit is wel N=1. Dus als er meer praktijkvoorbeelden zijn dan ga ik het pas geloven.
En dat bij 17 graden. Lijkt me dus ook niet de "winterconditionering" Allemaal maar even de ingebouwde navigatie gebruiken dan ;P?

PJvI

• de meester01

de meester01

-CJ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:54:
185kW is toch niet heel spectaculair qua snelheid? Met voorverwarming zou ik meer verwachten.
Dat is direct bij de start:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2iXneKTNmOLsH_dlNkUZMrfTgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7dRu1G3pkdnyMxmbWziFM04.jpg?f=fotoalbum_large

• dvdj
  • Niet online
Verschil tussen 185 en 220 is niet groot. Je wil in de winter af van het laden aan max. 100. Met 185 in de winter zou ik al heel blij zijn.

Die Sangl lijkt me een betrouwbare partij die er wel iets van af kent. Die rode verwarmingsspiraal zou je, voor zo ver ik weet, enkel mogen zien als het onder de -5° is. Bij hem is die zichtbaar bij 17°. Ik denk eerlijk gezegd dat 17° buiten sowieso al genoeg is om 185kw te halen. Dat is niet zo belangrijk, wel het feit dat de auto 4kw verbruikt om de batterij te verwarmen als het 17° buiten is.

Hier nog iemand waarbij de batterij aan het verwarmen is bij 18°:
https://www.reddit.com/r/...ioning_demo_on_late_2022/

Wat betreft die communicatie in Noord-Amerika: lijkt me sterk dat Hyundai USA hun officiële communicatie gaat toevertrouwen aan een of andere Youtuber met ocharme 10.000 volgers. Dat van Canada was via de support chat geloof ik, ik kan de screenshot niet vinden. Da's natuurlijk al iets officiëler helaas. Maar ik blijf hopen op slecht ingelicht en dat het er alsnog komt. Fingers crossed!

• RobbieB
Maar buiten temperatuur is 17 graden. Onduidelijk hoe lang hij al aan het rijden is, waardoor accu prima op >20 graden kan zitten. Verder staat er geen accu temperatuur bij in de screenshots.

Veel aannames op basis van te weinig data en de variabelen die zichtbaar zijn, doen vermoeden dat het eigenlijk niet zo bijzonder is.

• dvdj
  • Niet online
Op het Duitse forum is iedereen aan het los gaan over de post van Sangl:
https://www.goingelectric...p?f=533&t=73835&start=100

Ik kom vanavond de samenvatting wel lezen ;-).

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:51

MicheldeGoey

Project 45

Net gelezen dat in Noorwegen de voorverwarming als update is aangekondigd voor 2022 modellen.

• RobbieB
MicheldeGoey schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:52:
Net gelezen dat in Noorwegen de voorverwarming als update is aangekondigd voor 2022 modellen.
Recent bericht? Want dat was begin vh jaar ook in US en Canada aangekondigd.

Maar dit is bij 46% en kennelijk net ingeplugd. Dan gaat hij sowieso niet meer naar 220 kW. Vorig jaar, bij lage temperatuur zat hij dan op eerst op ongeveer 70 kW en misschien oplopend naar 120/145 kW.
dvdj schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:40:

[Afbeelding]

Zou het dan toch?
Ziet er legitiem uit en het is geen 1 april, dus wel hoopvol...

Alleen apart dat het via OTA komt. Gezien het bericht over de USA (alle subsystemen updaten) zou er toch meer bijgewerkt moeten worden?

Of het is in de VS een lui excuus.
Van facebook:
We just got a mail in norway that we can get preheating of battery on all 2022 models.
Hyundai just announced that preheating will be available on all 2022 models in Norway. Software needs to be updated by hyundai technician
Elbilforum:
E-mail is vandaag aangekomen. Een update van een geautoriseerde dealer is vereist (niet gekoppeld aan het OTA-systeem). Gratis voor normale service, of direct tegen betaling bij een geautoriseerde dealer. De software zelf is gratis.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-11 16:27
RobbieB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:03:
[...]

Recent bericht? Want dat was begin vh jaar ook in US en Canada aangekondigd.
Ik vind geen officiële communicatie, enkel dit facebookbericht van vandaag waar aangekondigd werd dat dit een dealer-update wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEkTvfelvRBMFr8Y70uyB0GRt04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aVmKSwVwTXOIhJQprAemBOi3.png?f=fotoalbum_large

EDIT: Ook op ioniqforum.com wordt er gewag gemaakt van deze melding. Met vertaling van de communicatie:
https://www.ioniqforum.co...attery-pre-warming.43348/

Google translated:
Battery preheating is now being launched for all IONIQ 5
Hyundai launches new functionality - now all IONIQ 5 can get battery preheating
Preheating of the battery pack is now being launched as an update to the IONIQ 5 with model year 2022. That is, all IONIQ 5 that have so far been delivered in Norway. The functionality is identical to the battery preheating found in the IONIQ 5 model year 2023. Hyundai has been working on the solution for several months, and the update comes as a result of us listening to feedback from customers who wanted better charging speeds in cold weather.

We are therefore very pleased to be able to introduce this product news to you as an IONIQ 5 owner.

How to get the update
The update required to get battery pre-heating must be done at an authorized dealer, and is not related to the OTA system. You can choose for yourself whether you want to have the update carried out free of charge during regular service, or whether you want to book a workshop appointment for updating outside of service with a suggested price of NOK 1,590.

Although updating is a product innovation for the IONIQ 5, the software itself is free.

The update is already available at Hyundai dealers.

[ Voor 51% gewijzigd door eyegraphic op 14-09-2022 13:16 ]

• RobbieB
eyegraphic schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:12:
[...]

Ik vind geen officiële communicatie, enkel dit facebookbericht van vandaag waar aangekondigd werd dat dit een dealer-update wordt.

[Afbeelding]
Available today..
dat moet dan supereenvoudig te verifiëren zijn bij de dealers in Noorwegen.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
RobbieB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:15:
[...]

Available today..
dat moet dan supereenvoudig te verifiëren zijn bij de dealers in Noorwegen.
Of in Nederland...?

• RobbieB
En alleen gratis bij de reguliere onderhoudscontrole, anders 1590 kronen (~€160).

Dus als je hem net hebt moet je 2 jaar of 30k km wachten om hem gratis te krijgen. 8)7

• Vielleicht
RobbieB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:25:
En alleen gratis bij de reguliere onderhoudscontrole, anders 1590 kronen (~€160).

Dus als je hem net hebt moet je 2 jaar of 30k km wachten om hem gratis te krijgen. 8)7
Er staan ook nog twee terugroepacties voor bepaalde modellen, dus misschien als ze dat uitvoeren kunnen ze dit gelijk meepakken.

En anders hopen dat er voor die tijd iets anders kapot gaat ;)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Deze hadden jullie ook al gezien dan denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKygxc489jHIoQpgzV031pviB8w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GvnItth7iipNHecXZuHhnJFk.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://www.reddit.com/r/...ioning_demo_on_late_2022/

Meanwhile in Canada:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDQnkpV4Tx1cimusa98M9c_7GNo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uofL1UcWIiLVG2Q7xXwl2wBL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 14-09-2022 13:53 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-11 12:44
ander onderwerp: ik wacht nog op levering Ionic5 (besteld dec 22) maar heb net in onze VW een aangevreten massakabel door steenmarter gehad - iemand ervaring met anti-marter apparaat in electrische auto? Of ben ik dan op verkeerde forum. Alvast dank voor suggestie, leer veel van dit forum!

• dvdj
  • Niet online
Dit scherm staat er bij iedereen die batterijverwarming heeft en gaat over de wintermodus die zich activeert wanneer de batterij kouder wordt dan -5°. Niks nieuws dus.

• de meester01

de meester01

BlackMesa schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:06:
ander onderwerp: ik wacht nog op levering Ionic5 (besteld dec 22) maar heb net in onze VW een aangevreten massakabel door steenmarter gehad - iemand ervaring met anti-marter apparaat in electrische auto? Of ben ik dan op verkeerde forum. Alvast dank voor suggestie, leer veel van dit forum!
Ik had het in een Toyota hybride die ook een hoogvoltage systeem had. Die dingen draaien gewoon via de 12V accu dus ik zie niet in waarom je ze niet in een BEV kunt plaatsen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
dvdj schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:23:
[...]

Dit scherm staat er bij iedereen die batterijverwarming heeft en gaat over de wintermodus die zich activeert wanneer de batterij kouder wordt dan -5°. Niks nieuws dus.
Dat lijkt me sterk, heb je de tekst gelezen?
En bij deze persoon ging de verwarming dus aan onderweg naar het laadstation na instellen in de navigatie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• dvdj
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:59:
[...]

Dat lijkt me sterk, heb je de tekst gelezen?
En bij deze persoon ging de verwarming dus aan onderweg naar het laadstation na instellen in de navigatie.
Sorry, je hebt gelijk, andere tekst. In ieder geval: :)

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

dvdj schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:23:
[...]

Da's niet helemaal waar bij mijn P45 met software van afgelopen Juli staat er toch duidelijk een andere tekst.

Sorry dubbelop zie ik....

[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 14-09-2022 15:30 ]

3000Wp op 't dak

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11 20:23
''Hyundai just announced that preheating will be available on all 2022 models in Norway. Software needs to be updated by hyundai technician''

https://pages.loopify.com...5b-0e4e-da99-2663c04fe673

Ben benieuwd..

• -CJ

-CJ

Not remastered

Bedoelen ze daar ook de in 2021 uitgeleverde auto's mee?

[ Voor 3% gewijzigd door -CJ op 14-09-2022 19:21 ]

• RobbieB
-CJ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:20:
Bedoelen ze daar ook de in 2021 uitgeleverde auto's mee?
Ja, dat is ook MY22

• Blawax
  • Laatst online: 12-11 18:05
Ja, in het stuk staat dat het mogelijk is voor alle tot op heden afgeleverde I5’s in Noorwegen. Goed nieuws!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
RobbieB schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:25:

Ik ben inmiddels over de 30k heen en heb het uitvoeren van de genoemde update verzocht voor begin oktober. Wordt vervolgd.

Ben onderweg vanuit Noorwegen naar huis en las het bericht helaas te laat. Had het anders daar even laten doen.

[ Voor 13% gewijzigd door MeelezerT op 14-09-2022 21:50 ]

• Tiggy80
  • Laatst online: 15:59
MeelezerT schreef op woensdag 14 september 2022 @ 21:29:
[...]

Ik ben inmiddels over de 30k heen en heb het uitvoeren van de genoemde update verzocht voor begin oktober. Wordt vervolgd.

Ben onderweg vanuit Noorwegen naar huis en las het bericht helaas te laat. Had het anders daar even laten doen.
als je nog onderweg bent kun je toch simpel even keren?? je bent zo dichtbij :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik ontvang mijn Balance 73kw volgende week vrijdag, ze gaan hem nog poetsen en volledig updaten!
Ik ga zeker ook eens laten vallen dat ze kijken naar de preheat update, je weet maar nooit.

Iemand ooit 3rd party 20 inches onder de ioniq gestoken?
Borbet velgen lijken een goede match?

• dgb
  • Laatst online: 15-10 21:58

dgb

Sinds een week kan ik niet meer AC laden, DC gaat prima.
De melding zegt ook niet veel, "Cannot start charging, Unexpected vehicle status."

Enig idee ?
Ik heb de boardcomputer gereset maar dit maakte niks uit.

• Vielleicht
dgb schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:50:
Sinds een week kan ik niet meer AC laden, DC gaat prima.
De melding zegt ook niet veel, "Cannot start charging, Unexpected vehicle status."

Enig idee ?
Ik heb de boardcomputer gereset maar dit maakte niks uit.
Klinkt als een tripje naar de dealer ;)

• dgb
  • Laatst online: 15-10 21:58

dgb

Vielleicht schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:52:
[...]

Klinkt als een tripje naar de dealer ;)
Staat een bezoek vanmiddag gepland zodat ze de auto kunnen uitlezen.
Ik had gehoopt dat iemand anders al zoiets had meegemaakt :-(
Pagina: 1 ... 117 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic