Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Motorfret schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:15:
De Passo del Spluga is ook prima te doen.
Vertrek met 67%, bij terugkomst 55% (boven op de pas stond hij op 44%)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ooit een keer de fout gemaakt op wintersport de auto bijna helemaal vol te laden boven op de berg. Resulteerde in veel regulier remmen. :+ :+

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:28
MBam schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:58:
[...]

Ik heb ooit een keer de fout gemaakt op wintersport de auto bijna helemaal vol te laden boven op de berg. Resulteerde in veel regulier remmen. :+ :+
Dat kan kloppen.
Als je 1 km daalt en volledig regeneratief remt win je ruim 4 kWh terug.
Bij een benzine auto krijg je hier warme remschijven voor terug. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door irab op 05-08-2022 09:32 ]

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
mh514452 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:19:
Zo, de eerste 3.000 km zitten er op. Heen en weer naar de Dordogne geweest, het was een goede rit om de auto eens even echt te testen en te leren kennen.

Bijgeladen alleen bij Ionity palen, die lagen allemaal zo’n 250 km uit elkaar, dus iedere keer maar even kort bijladen en gewoon 130 op de Franse tolweg. Dan lust ‘ie best wel wat stroom maar met dat abonnement van Ionity met Hyundai waren de kosten voor de “brandstof” extreem laag: € 85,- in totaal voor de hele reis. Geen last gehad van laadfiles bij de palen, slechts 2 keer een paar minuten moeten wachten op een vrije plek.

Auto is, zoals al vaker genoemd een fantastische reis auto. Een lange rit is absoluut geen straf in deze auto. Onderweg en op de camping veel vragen gehad, het model trekt veel bekijks. Eergisteren vroeg iemand zich af uit welke toekomst deze auto in hemelsnaam kwam….

Laden gaat supersnel, wel bij een paar Ionity palen problemen met de kaartlezer, maar met de app kon het laden ook simpel gestart worden door de QR code op de paal te scannen. Uiteindelijk heb ik de kaart maar helemaal opgeborgen en standaard de app gebruikt.

Niet de navigatie van de auto gebruikt, wij zijn verstokte Apple CarPlay gebruikers. In de Shell recharge app de volgende Ionity paal opgezocht en vanuit die app de locatie naar Apple Maps gestuurd zodat de route direct in de navigatie stond (kan ook vanuit de Shell app naar Google Maps)

Qua HDA2 met lane assistentie en automatische rijbaan wissel, werkt op zich prima stabiel mits het niet te druk of er erg veel in- en uitvoeg stroken zijn, dan wordt ‘ie wat onrustig. Idem voor de adaptieve cruise control.

Vandaag bij terugkomst de auto door de wasstraat gehaald, da’s ook een belevenis maar is goed gelukt. Al met al een zeer tevreden Ioniq 5 rijder, kijk al weer uit naar de volgende rit
Heb zelf nog niet bij Ionity geladen, maar doe je dat dan met de "chargemyhyundai" app? Ik heb ook de Ionity app, maar dan maak je geen gebruik van de chargemyhundai abbo volgens mij.
Tallguy2719 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Heb zelf nog niet bij Ionity geladen, maar doe je dat dan met de "chargemyhyundai" app? Ik heb ook de Ionity app, maar dan maak je geen gebruik van de chargemyhundai abbo volgens mij.
Ik gebruik hiervoor altijd de ChargeMyHyundai laadpas.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-11 22:31
Tallguy2719 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:47:
[...]

Je kunt in de chargemyhyundai app de kaart die je van Ionity hebt gekregen koppelen (dat is de chargemyhyundai kaart), daarna kan je zowel de kaart als de scan functionaliteit in de app gebruiken. Werkt prima en is het eerste jaar door het gratis abonnement erg goedkoop in vergelijking met de andere laadpaal aanbieders. Gisteren bij de laatste stop voor thuis bij Oosterhout nog 31,5 KW geladen voor € 8,22 (26 cent de KW).

De Ionity app gebruik ik idd niet, vooralsnog niet nodig.

Overigens begrijp ik de prijzen nog niet helemaal, want bij de verschillende palen waren er verschillende prijzen:

Perigieux (Sanilhac) 15 cent,
Saint Sulpice 13 cent,
Orleans Nord 20 cent,
Saint Witz 16 cent,
Froyennes (België, bij Doornik) bijna 30 cent.

Wellicht afhankelijk van het moment van de dag?? Maar allemaal niet duur, alleen Froyennes viel een beetje uit de toon

[ Voor 21% gewijzigd door mh514452 op 05-08-2022 12:28 ]

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
ckoopmanschap schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:38:
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap vrij weinig van die Home Assistant Plug-in. Nu ben ik al niet zo een held in Home Assistant :(.

Ik heb zojuist HACS toegevoegd aan Home Assistant en via HACS de integratie toegevoegd, maar ik zie nergens iets gebeuren. Als ik op "Frontend" druk heb ik geen repositories, ik kan ook geen repository vinden. Als ik op de integratie druk krijg ik de tekst van Github en als ik op de 3 puntjes druk word ik ook niet veel wijzer. Ik zie ook geen add-on of integration. Wellicht dat iemand mij op weg kan helpen?
Onder HACS moet je de Kia Uvo / Hyundai Bluelink integratie downloaden.

HACS -> Integrations -> Explorer & Download respositories (onderaan rechts) -> Kia Uvo / Hyundai Bluelink download.

Dan moet je naar het tandwiel gaan -> Devices & Services -> hier voeg je dan "Kia Uvo / Hyundai Bluelink download" toe die nu in je integrations lijst zal staan. (Add integration en daar Bluelink zoeken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tsy9xVdH2SZHVGPvQRaskkeodRk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tEM2ajOqUVBw25Dx8LYTFpJm.png?f=user_large

Nu kan je op configure drukken. Wanneer je dat gedaan hebt kan je (na het klikken op "1 device" bij controls of sensors klikken op "add to dashboard". Dan krijg je gewoon een basis tegel. Wil je een een kaartje zoals hierboven, moet je deze zelf gaan bouwen, hiervoor kan je "Frontend in HACS" voor gebruiken, je kan daar verschillende type kaart pakketjes downloaden. Deze moet je dan zelf toevoegen aan je dashboard en de gewenste sensors/controls toevoegen.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker.

TL;DR: Er is geen knopje download integratie en maak mijn "auto dashboard", dat moet je zelf doen.
mh514452 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Je kunt in de chargemyhyundai app de kaart die je van Ionity hebt gekregen koppelen (dat is de chargemyhyundai kaart), daarna kan je zowel de kaart als de scan functionaliteit in de app gebruiken. Werkt prima en is het eerste jaar door het gratis abonnement erg goedkoop in vergelijking met de andere laadpaal aanbieders. Gisteren bij de laatste stop voor thuis bij Oosterhout nog 31,5 KW geladen voor € 8,22 (26 cent de KW).

De Ionity app gebruik ik idd niet, vooralsnog niet nodig.

Overigens begrijp ik de prijzen nog niet helemaal, want bij de verschillende palen waren er verschillende prijzen:

Perigieux (Sanilhac) 15 cent,
Saint Sulpice 13 cent,
Orleans Nord 20 cent,
Saint Witz 16 cent,
Froyennes (België, bij Doornik) bijna 30 cent.

Wellicht afhankelijk van het moment van de dag?? Maar allemaal niet duur, alleen Froyennes viel een beetje uit de toon
Tot voor kort (ik meen 1 juli) rekende je in Frankrijk €0,29 per minuut af ipv per kilometer. Dan klopt het wel dat je lager uitkomt. En als het toch na 1 juli was zou het kunnen zijn dat de tarieven toch nog niet waren aangepast.

Verklaart wel dat België toch rond €0,29 uitkwam en alles in Frankrijk lager, waarbij het verschil dan wordt verklaard door het gemiddelde laadvermogen.

• Ioniq5lover
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-08-2022
Hallo,

Rond eind juni ben ik gebeld door de dealer dat het leveren van mijn Ioniq5 een stuk langer zou duren dan gepland (feb 2022 besteld). Wel was er nog een Ioniq5 "over" echter in een andere kleur dan ik had besteld. Hier ben ik mee akkoord gegaan. De dealer zou mij een seintje geven als de Ioniq bij de dealer zou zijn. Zijn verwachting was vorige week maandag (24juli). Sinds dien heb ik echter niks meer gehoord van de dealer. Weet iemand of er een boot met Ioniqs is aangekomen? Is het gek om de dealer nu ruim anderhalve week later te bellen?

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Ioniq5lover schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:11:
Hallo,

Rond eind juni ben ik gebeld door de dealer dat het leveren van mijn Ioniq5 een stuk langer zou duren dan gepland (feb 2022 besteld). Wel was er nog een Ioniq5 "over" echter in een andere kleur dan ik had besteld. Hier ben ik mee akkoord gegaan. De dealer zou mij een seintje geven als de Ioniq bij de dealer zou zijn. Zijn verwachting was vorige week maandag (24juli). Sinds dien heb ik echter niks meer gehoord van de dealer. Weet iemand of er een boot met Ioniqs is aangekomen? Is het gek om de dealer nu ruim anderhalve week later te bellen?
Het enige wat gek is, is dat je niet eerder gebeld hebt ;) Gewoon doen!

• mh514452
bilgy_no1 schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Tot voor kort (ik meen 1 juli) rekende je in Frankrijk €0,29 per minuut af ipv per kilometer. Dan klopt het wel dat je lager uitkomt. En als het toch na 1 juli was zou het kunnen zijn dat de tarieven toch nog niet waren aangepast.

Verklaart wel dat België toch rond €0,29 uitkwam en alles in Frankrijk lager, waarbij het verschil dan wordt verklaard door het gemiddelde laadvermogen.
Aha, Idd even de prijzen gedeeld door de laadtijden, dan kom je idd op 29 cent per minuut uit. Ben ik blij dat de Ioniq zo ongelofelijk snel laadde, dat bleef ik echt verbazend vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q9-edQavxcf_RMrZqBWT4lRWyvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yAzc4VHPnAK2N1IsEWkMoveq.jpg?f=fotoalbum_large

Alle laad beurten waren in juli en augustus, dus de omschakeling heeft in ieder geval tot gisteren nog niet plaatsgevonden

Sinds kort heb ik ontdekt dat de zwarte folie aan de linker achterdeur bovenaan het eind los aan het gaan is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n67_-3jpdCexGbFERF1T_NRhNZ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73gLeQ6jz5momgJxKHK3oVCC.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik had al van meer gelezen dat dit een productiefout zou zijn.
Hier ook een video van iemand uit de Verenigde Staten (0:28) met voorbeelden van anderen:

Op ioniqforum wordt dit gemeld: Windows Trim Vinyl Peeling

Reddit maakt er melding van: Peeling or chipped paint on both sides of car above rear window?

Ook op facebook wordt dit gemeld, bijvoorbeeld (Zweden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd0586gkQQmB2mbEcHj0SwsBrEo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxQ6OuEvi3eXARDCiwjo8CUi.jpg?f=fotoalbum_medium
Seems like I'm affected too. Over the left back door. Seems to be a common reported error in both the Norwegian and American IONIQ 5 groups. With a warranty of course. 🙂
Zal bij mijn dealer informeren met de vraag wat hiermee te doen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-08-2022 21:49 ]

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-11 20:36
FunkStar_ schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:27:
[...]

Dan moet je naar het tandwiel gaan -> Devices & Services -> hier voeg je dan "Kia Uvo / Hyundai Bluelink download" toe die nu in je integrations lijst zal staan. (Add integration en daar Bluelink zoeken).
Dit stapje moest ik nog doen, bedankt!

Nu nog zien uit te vogelen hoe ik zo een dashboard in elkaar krijg, daar gaat nog wel een paar weken over heen gok ik 8)7 .

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
ckoopmanschap schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:59:
[...]

Dit stapje moest ik nog doen, bedankt!

Nu nog zien uit te vogelen hoe ik zo een dashboard in elkaar krijg, daar gaat nog wel een paar weken over heen gok ik 8)7 .
Kan even duren voor je het onder de knie hebt, je kan natuurlijk ook de yaml code vragen en kopiëren.
Ik heb mijn card in 1 van de 445 blz gepost. Daar zitten wel enkele dependencies van frontend cards bij en automatisaties etc...

edit: gevonden FunkStar_ in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 8% gewijzigd door FunkStar_ op 05-08-2022 23:18 ]

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door MeelezerT op 06-08-2022 17:23 ]

• amw82
  • Laatst online: 13:06
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:43:
Sinds kort heb ik ontdekt dat de zwarte folie aan de linker achterdeur bovenaan het eind los aan het gaan is.

[Afbeelding]

Hier ook een video van iemand uit de Verenigde Staten (0:28) met voorbeelden van anderen:

[YouTube: My 2022 Hyundai Ioniq 5 - Exterior Fit & Finish Issues (Peeling Trim, Misaligned Hatch, Loose Seal?)]

Reddit maakt er melding van: Peeling or chipped paint on both sides of car above rear window?

[Afbeelding]

[...]

Dit zag ik toevallig ook vandaag, ook linksachter. Ben benieuwd waar jouw dealer mee komt. Die van mij moet de 23e weer voor het USB probleem, ga het dan ook meteen aankaarten.

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
ImreD schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:18:
[...]

Was er een afwijking in de uitlijning? En is de stuurstand ook gecontroleerd/aangepast?
Bedoel je dat het weggedrag van de auto minder nerveus is, of de HDA?

Bij mij is HDA na uitlijnen en stuurstandcorrectie meestal bruikbaar. Al merkte ik vandaag wel weer wat gezwabber, terwijl ik daar maandag totaal geen last van had. Misschien toch ook wind of de weg…
Ja alles gedaan en er was een kleine afwijking.
De HDA is minder nerveus dan voorheen, dus rustiger, maar het gezwabber is niet weg. Op een rechte weg blijft hij heen en weer gaan zonder dat daartoe een reden is.

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 17:54

[Afbeelding]

[YouTube: My 2022 Hyundai Ioniq 5 - Exterior Fit & Finish Issues (Peeling Trim, Misaligned Hatch, Loose Seal?)]

[Afbeelding]

[...]

Dit heb ik precies zo, puntje bij linker achterdeur.

Import van EVs

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:57
Naaldhak schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:42:
[...]

Ja alles gedaan en er was een kleine afwijking.
De HDA is minder nerveus dan voorheen, dus rustiger, maar het gezwabber is niet weg. Op een rechte weg blijft hij heen en weer gaan zonder dat daartoe een reden is.
Laatste updates gehad?

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
Ja deze week de twee firmware updates gehad
Vandaag voor het eerst een soort van range anxiety gehad. Niet zozeer door de batterij, maar vooral door de brakke navigatie.

Moest langs Antwerpen, wat zoals te doen gebruikelijk weer vast stond, dus de navigatie kwam met een alternatieve route. Ik had gepland om naar Oosterhout te rijden, maar die optie viel dus weg. Alternatieve route door Zeeland is echter spaarzaam voorzien van laders en vooral Fastned.

Had uiteindelijk een Fastned voorbij Rotterdam ingesteld als Tussenpunt, wat precies moest lukken. Na een tijdje was de verkeerssituatie kennelijk veranderd, want toen bleek de route veranderd te zijn. Deze nieuwe route was echter langer, waardoor ik het Tussenpunt niet meer zou halen.

Nu was de nieuwe route beter voorzien van laders (incl Ionity Sandelingen Oost), dus echt range anxiety was het niet. Maar het ergerlijke is dat de navigatie vasthield aan het eerder ingestelde Tussenpunt. De Route wijzigingen werden evenmin duidelijk aangekondigd. Er kwam ook geen melding dat het Tussenpunt niet gehaald kon worden. Ik zag opeens dat we weer meer km moesten rijden en daardoor ging ik het uitzoeken.

Gevolg: achter het stuur veel prutsen met de navigatie. Zelf weet ik inmiddels wel waar ik terecht kan, maar wat als je op het systeem vertrouwt?

Wat ook niet helpt is dat de zoekfunctie, (Filter op HPC) niet lekker werkt. Deze laat bijv. ook stations in de andere rijrichting zien. Daarvoor is wel een icoontje, maar erg verdekt verwerkt. Er moet ook ontiegelijk veel getikt en gelinkt worden om iets te bereiken.

Ik hoop echt dat Hyundai een fatsoenlijke routeplanner met laadstops uitbrengt.

• edvanleeuwen
bilgy_no1 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 00:38:
Vandaag voor het eerst een soort van range anxiety gehad. Niet zozeer door de batterij, maar vooral door de brakke navigatie.

Moest langs Antwerpen, wat zoals te doen gebruikelijk weer vast stond, dus de navigatie kwam met een alternatieve route. Ik had gepland om naar Oosterhout te rijden, maar die optie viel dus weg. Alternatieve route door Zeeland is echter spaarzaam voorzien van laders en vooral Fastned.

Had uiteindelijk een Fastned voorbij Rotterdam ingesteld als Tussenpunt, wat precies moest lukken. Na een tijdje was de verkeerssituatie kennelijk veranderd, want toen bleek de route veranderd te zijn. Deze nieuwe route was echter langer, waardoor ik het Tussenpunt niet meer zou halen.

Nu was de nieuwe route beter voorzien van laders (incl Ionity Sandelingen Oost), dus echt range anxiety was het niet. Maar het ergerlijke is dat de navigatie vasthield aan het eerder ingestelde Tussenpunt. De Route wijzigingen werden evenmin duidelijk aangekondigd. Er kwam ook geen melding dat het Tussenpunt niet gehaald kon worden. Ik zag opeens dat we weer meer km moesten rijden en daardoor ging ik het uitzoeken.

Gevolg: achter het stuur veel prutsen met de navigatie. Zelf weet ik inmiddels wel waar ik terecht kan, maar wat als je op het systeem vertrouwt?

Wat ook niet helpt is dat de zoekfunctie, (Filter op HPC) niet lekker werkt. Deze laat bijv. ook stations in de andere rijrichting zien. Daarvoor is wel een icoontje, maar erg verdekt verwerkt. Er moet ook ontiegelijk veel getikt en gelinkt worden om iets te bereiken.

Ik hoop echt dat Hyundai een fatsoenlijke routeplanner met laadstops uitbrengt.
Ik begrijp het probleem niet helemaal. Je stelt zelf een tussenpunt in, maar je wil dat de navigatie zelf die negeert. Ik zou dat niet willen.

En als je weer direct wil rijden is het toch het annuleren van de huidige en navigeren naar de laatst ingevoerde? Dat lijkt me niet zo’n probleem.

Je hebt gelijk dat de navigatie natuurlijk wel moet aangeven dat je het tussenpunt moet kunnen halen. Bij mij is dat nog niet fout gegaan.

En als laatste: hoe zou je willen dat een laadstation op de andere rijbaan getoond moet worden? Want soms is het beter om een klein stukje om te rijden, als het nog steeds dichtbij is. Ik vraag me af hoe andere routeplanners dat doen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25
irab schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 09:30:
[...]

Dat kan kloppen.
Als je 1 km daalt en volledig regeneratief remt win je ruim 4 kWh terug.
Bij een benzine auto krijg je hier warme remschijven voor terug. ;)
Bij een benzine auto heb je nog een motorblok waar je warmte in kwijt kunt door op de versnelling te remmen. Bij een EV lijkt het me doodeng om met een volle accu af te dalen. Benzineauto in neutraal is ook niet erg leuk namelijk.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• irab
  • Laatst online: 19:28
Makkelijk schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Bij een benzine auto heb je nog een motorblok waar je warmte in kwijt kunt door op de versnelling te remmen. Bij een EV lijkt het me doodeng om met een volle accu af te dalen. Benzineauto in neutraal is ook niet erg leuk namelijk.
Inderdaad. Goed opgemerkt.
Alleen de accu vol laden als je nog verder omhoog wilt.
Op een echte bergtop zul je waarschijnlijk nooit een laadstation aantreffen. 8)

• den Hoed
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-06-2023
Naaldhak schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
Ik zit op 623

Op welke versie zit je nu?
Ik zit zelf handmatig nu op 723

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:57

MicheldeGoey

Project 45

Nou moe. Vanmiddag een hele diepe zombie mode. Een uur staan te koekhakken in de brandende zon. De auto via de sleutel geopend en de knop ingedrukt gehouden om de ramen te openen. Ingestapt en normaal gestart. Er verscheen direct een amberkleurig symbool met een sleutel erin linksonder in het display en niets reageerde meer. De auto stond aan en wilde niet meer uit. Uitgestapt, maar sluiten ging ook niet meer. Vorige keer via de app de auto gesloten en de airco gestart, toen werkte dat. Nu niets.
- Startknop 30 sec. ingedrukt gehouden. Niets.
- Idem met sleutel op de startknop. Niets.
- Reset van het display. Niets.
- Uitgestapt, met de app proberen te bedienen. Niets.
- App opnieuw gestart. Kon de auto openen/sluiten. Airco via remote deed niets.

Ingestapt en zonder voet op de rem ging de auto ineens wel uit met de startknop. Opnieuw gestart en "Ready" in het display. Alleen plotseling 40 km minder rijbereik.

Als ik nu maar wist wat de oplossing was, of waardoor het wordt veroorzaakt.
(Software 220723)

[ Voor 4% gewijzigd door MicheldeGoey op 07-08-2022 14:09 ]

edvanleeuwen schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:06:
[...]

Ik begrijp het probleem niet helemaal. Je stelt zelf een tussenpunt in, maar je wil dat de navigatie zelf die negeert. Ik zou dat niet willen.

En als je weer direct wil rijden is het toch het annuleren van de huidige en navigeren naar de laatst ingevoerde? Dat lijkt me niet zo’n probleem.

Je hebt gelijk dat de navigatie natuurlijk wel moet aangeven dat je het tussenpunt moet kunnen halen. Bij mij is dat nog niet fout gegaan.

En als laatste: hoe zou je willen dat een laadstation op de andere rijbaan getoond moet worden? Want soms is het beter om een klein stukje om te rijden, als het nog steeds dichtbij is. Ik vraag me af hoe andere routeplanners dat doen.
Het probleem is dat dat Tussenpunt alleen relevant is om op die betreffende route te laden. Als de auto vervolgens een nieuwe route gaat berekenen is dat hele Tussenpunt niet meer logisch.

Er moet gewoon een systeem zijn dat je zo snel mogelijk van vertrekpunt naar je eindpunt brengt, rekening houdend met laadpunten, verkeer etc. Als de route naar je eindpunt wijzigt door de verkeerssituatie, moeten ook de laadpunten opnieuw worden berekend. En niet halsstarrig vasthouden aan de oude laadpunten, zonder überhaupt te melden dat het is aangepast.

De huidige zoekfunctie vereist veel te veel aandacht. Dat moet de auto gewoon zelf kunnen berekenen. Tesla doet dit al 10 jaar zo (inclusief met hoeveel % je aankomt, hoe veel je moet laden, hoeveel laders beschikbaar zijn en hoe lang je er staat). Hyundai maakt ook al jaren elektrische auto's, maar heeft dit nog lang niet voor elkaar.
Makkelijk schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:57:
[...]

Je mag er toch vanuit gaan dat de remmen goed gedimensioneerd en zijn om oververhitting te voorkomen? Je bent ook niet continu aan het remmen.

Maar goed. De situatie dat je bovenaan een hele lange afdaling staat met een volle batterij is redelijk hypothetisch.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

MicheldeGoey schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:00:
Nou moe. Vanmiddag een hele diepe zombie mode. Een uur staan te koekhakken in de brandende zon. De auto via de sleutel geopend en de knop ingedrukt gehouden om de ramen te openen. Ingestapt en normaal gestart. Er verscheen direct een amberkleurig symbool met een sleutel erin linksonder in het display en niets reageerde meer. De auto stond aan en wilde niet meer uit. Uitgestapt, maar sluiten ging ook niet meer. Vorige keer via de app de auto gesloten en de airco gestart, toen werkte dat. Nu niets.
- Startknop 30 sec. ingedrukt gehouden. Niets.
- Idem met sleutel op de startknop. Niets.
- Reset van het display. Niets.
- Uitgestapt, met de app proberen te bedienen. Niets.
- App opnieuw gestart. Kon de auto openen/sluiten. Airco via remote deed niets.

Ingestapt en zonder voet op de rem ging de auto ineens wel uit met de startknop. Opnieuw gestart en "Ready" in het display. Alleen plotseling 40 km minder rijbereik.

Als ik nu maar wist wat de oplossing was, of waardoor het wordt veroorzaakt.
(Software 220723)
Geen sleutel 10 in de toolkit om de accupool los te koppelen? In de eerste week heeft de garage dat een keer gedaan en in de derde week ik zelf. Sindsdien sleutel 10 niet meer nodig gehad, maar als het na 5 minuten niet lukt om uit zombiemode te komen, dan weet ik wat te doen. Zelfs mijn vrouw heeft deze instructie gehad :)

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:35
Tweakx schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:30:
Meer mensen met een Style die de sensor voor missen? Ik heb steeds het idee dat een object heel dichtbij is, maar dat lijkt dan in de realiteit wel mee te vallen. Maar het zal maar een keer fout gaan :'( Blijf zeker soms een krappe draai spannend vinden, maar wellicht gaat het wennen.. Nette aftermarket oplossingen zijn er volgens mij niet..
Is er inmiddels iemand die aftermarket parkeersensoren op een style heeft?

• EMP
  • Laatst online: 00:04

EMP

Krulloos!

Ik snap mijn Ioniq 5 even niet. Ik heb de Connect+ editie waar voor zover ik weet geen keyless entry op zit.

Echter als ik met de sleutel in mijn zak in de buurt kom, dan klappen de spiegels uit, kom ik zonder sleutel in de buurt dan niet. De deuren blijven echter wel dicht... :S

Enig idee wat/waarom dit zo is?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
EMP schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:09:
Ik snap mijn Ioniq 5 even niet. Ik heb de Connect+ editie waar voor zover ik weet geen keyless entry op zit.

Echter als ik met de sleutel in mijn zak in de buurt kom, dan klappen de spiegels uit, kom ik zonder sleutel in de buurt dan niet. De deuren blijven echter wel dicht... :S

Enig idee wat/waarom dit zo is?
Dat is een "welkom" setting oid, kun je uitzetten ergens in de opties.
Enige dat gebeurd is dat de spiegels uitklappen, je hebt inderdaad geen keyless entry, zit ook op de style.

Zie
-CJ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Je hebt wel keyless entry, je moet de deurklink indrukken en dan gaat de auto open.
I stand corrected ;)

[ Voor 16% gewijzigd door itsme op 08-08-2022 10:46 ]

Nothing to see here

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
Vraagje, ik heb aardig zitten zoeken maar heb zelf niet echt iets kunnen vinden.

Iemand die weet of/hoe parkeersensoren voor bij de dealer in te bouwen zijn?
De Style is voor mij compleet genoeg, ik ga alleen dan m'n sensoren voor missen die ik nu wel heb :(

En iemand die een 20" velgen upgrade heeft gedaan als accesoire? Zou graag willen weten wat voor bedragen dealers daar voor vragen, ik heb een aanbieding van ca 2400 euro hiervoor gehad, met inruil van de af fabriek banden/velgen. Naar mijn idee een laag inruilbedrag.

alvast bedankt.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:31

-CJ

Not remastered

itsme schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Dat is een "welkom" setting oid, kun je uitzetten ergens in de opties.
Enige dat gebeurd is dat de spiegels uitklappen, je hebt inderdaad geen keyless entry, zit ook op de style.
Je hebt wel keyless entry, je moet de deurklink indrukken en dan gaat de auto open.

All I had to do was follow the damn train.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]

Ah goed punt, dat is waar ;)
klootwyk schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:39:
Vraagje, ik heb aardig zitten zoeken maar heb zelf niet echt iets kunnen vinden.

Iemand die weet of/hoe parkeersensoren voor bij de dealer in te bouwen zijn?
De Style is voor mij compleet genoeg, ik ga alleen dan m'n sensoren voor missen die ik nu wel heb :(

En iemand die een 20" velgen upgrade heeft gedaan als accesoire? Zou graag willen weten wat voor bedragen dealers daar voor vragen, ik heb een aanbieding van ca 2400 euro hiervoor gehad, met inruil van de af fabriek banden/velgen. Naar mijn idee een laag inruilbedrag.

alvast bedankt.
Mbt de sensoren voor, t went wel maar toch benieuwd of iemand hier meer over weet.

Over de 20 velgen, als je het topic een beetje doorneemt zul je lezen dat veel auto's geleverd met 20" "downgraden" naar 19" omdat t verbruik scheelt. Als je echt 20" velgen wil beter even kijken of iemand in dit topic wil ruilen ;)

[ Voor 68% gewijzigd door itsme op 08-08-2022 10:48 ]

Nothing to see here

• EMP
  • Laatst online: 00:04

EMP

Krulloos!

[...]

}:O

Ga ik vanmiddag meteen testen!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• klootwyk
itsme schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:45:

Over de 20 velgen, als je het topic een beetje doorneemt zul je lezen dat veel auto's geleverd met 20" "downgraden" naar 19" omdat t verbruik scheelt. Als je echt 20" velgen wil beter even kijken of iemand in dit topic wil ruilen ;)
betreft een leaseauto, dus onderling dealtjes maken is geen optie :)

Weet iemand toevallig ook waar er eentje in Cyber Grey te zien is in de regio Rotterdam?
Liefst met zwarte accenten maar er zal wel overal een Lounge staan bij de dealers lijkt het....

[ Voor 18% gewijzigd door klootwyk op 08-08-2022 10:57 ]

• -CJ

-CJ

Not remastered

EMP schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

}:O

Ga ik vanmiddag meteen testen!
Aan de rechterkant van de klink (op de bestuurdersdeur) ziet een vierkantje, daar kun je op drukken. Let op, je moet misschien harder drukken dan je van andere auto's gewend bent.

klootwyk schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

betreft een leaseauto, dus onderling dealtjes maken is geen optie :)

Weet iemand toevallig ook waar er eentje in Cyber Grey te zien is in de regio Rotterdam?
Liefst met zwarte accenten maar er zal wel overal een Lounge staan bij de dealers lijkt het....
Wat je wellicht kunt regelen is een set winterbanden op velg en daar dan de 20" voor nemen. Die sets kosten ook iets van 2000-2500, maar dan heb je tenminste 2 sets ipv 1. Een nadeel is dat je dan de minst zuinige banden in de winter hebt, terwijl je dan juist ook door de winterse omstandigheden al een kleiner bereik hebt.

Maar eerlijk gezegd zou ik het voor een lease-auto gewoon lekker laten voor wat het is.

• klootwyk
bilgy_no1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:02:
[...]

Wat je wellicht kunt regelen is een set winterbanden op velg en daar dan de 20" voor nemen. Die sets kosten ook iets van 2000-2500, maar dan heb je tenminste 2 sets ipv 1. Een nadeel is dat je dan de minst zuinige banden in de winter hebt, terwijl je dan juist ook door de winterse omstandigheden al een kleiner bereik hebt.

Maar eerlijk gezegd zou ik het voor een lease-auto gewoon lekker laten voor wat het is.
Ik heb al jaren velgen met banddikte 40, wat ik persoonlijk veel mooier vind. De 55 op 19" is echt veel te dik ;)
20" is net aan netjes met 45, daar laat ik dan 235 breedte op zetten ipv 255, zal iets schelen met verbruik hoop ik.

Alhoewel ik je voorgestelde constructie vroeger ook had. Zit je een flink deel van het jaar alsnog tegen kleine velgjes aan te kijken.
Het maar zo laten scenario is het meest voor de hand liggende inderdaad, heb alleen sterk het gevoel dat er vrijwel niks voor die oude velgen en banden wordt teruggegeven.

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:10
kreeg een email van de leasemaatschappij met het bericht dat de lak die ik heb geselecteerd niet meer beschikbaar is.

De vervanger is de Lucid Blue.

Op de website van hyundai is de kleur ook niet meer selecteerbaar.
Maar even gebeld met de vraag hoe dit kan nadat de fabrikant de order heeft bevestigd.

Ik zou een nieuwe mail krijgen met tekst en uitleg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tehRPJjvj6r0Lho88SHzaReKKP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mTx2SsfPOXui4BTI3bBTjoVn.png?f=fotoalbum_large

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:16

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

itsme schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:45:
Dat laatste heb ik gedaan met iemand die 19" had. Het verbruik was voor mij een beperkt motief maar het prijskaartje van 20" banden was mijn aanleiding. Ik heb eind '21 een setje 19 inch Michelin CrossClimates gekocht voor ca. € 750 en dat was met 20 inch € 1150-1200 voor een rondje rubber wisselen.

Dat loopt door de jaren heen toch aardig in de papieren als je de auto niet leased maar hij eigendom is.
klootwyk schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:16:
[...]

Ik heb al jaren velgen met banddikte 40, wat ik persoonlijk veel mooier vind. De 55 op 19" is echt veel te dik ;)
20" is net aan netjes met 45, daar laat ik dan 235 breedte op zetten ipv 255, zal iets schelen met verbruik hoop ik.

Alhoewel ik je voorgestelde constructie vroeger ook had. Zit je een flink deel van het jaar alsnog tegen kleine velgjes aan te kijken.
Het maar zo laten scenario is het meest voor de hand liggende inderdaad, heb alleen sterk het gevoel dat er vrijwel niks voor die oude velgen en banden wordt teruggegeven.
Ach, als je erin rijdt zie je de banden toch niet...

En de voorbijgangers worden al genoeg aangetrokken door de looks van de auto, ongeacht de banden.

• Changie
  • Laatst online: 07:19
[...]

Ik heb dat nu al enkele keren geprobeerd. Maar druk voor mijn gevoel het zo hard in dat het ijzer bijna verbuigd en durf het niet meer. Deuren gingen er ook niet van open....
Volgens mij eerder al eens zoiets hier gelezen.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Changie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:37:
[...]

Ik heb dat nu al enkele keren geprobeerd. Maar druk voor mijn gevoel het zo hard in dat het ijzer bijna verbuigd en durf het niet meer. Deuren gingen er ook niet van open....
Dat drukken werkt gewoon hoor, dus strikt genomen heb ik (Connect+) keyless entry, maar dit is toch wel een aspect waar ik op ben achter gegaan hoor. Heb jaren jaar Renault gereden met "echt" keyless. Het zit nog steeds in mijn systeem dat ik een auto niet op/van slot hoef te doen. De bluelink app heeft met al heel vaak gered. Soms krijg je dan wel een onterechte melding, maar de mogelijkheid om de auto op afstand alsnog op slot te doen heeft me al heel vaak gered van terug naar de auto moeten lopen....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• mh514452
Changie schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:37:
[...]

Ik liep hier in het begin ook mee te klooien totdat ik er achter kwam dat een korte stevige druk op de vierkantjes en dan weer direct loslaten de truc bleek te zijn. Dus niet blijven drukken tot die opengaat want dan kan je lang wachten…

Sinds ik dat weet werkt het prima maar ook ik moet zeggen, van andere merken auto’s werkte het simpeler en beter en met veel minder druk uit te oefenen….

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11 20:23
Haodeyoude schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Helaas niet. De dealer heeft het mij ook afgeraden omdat de sensoren ermee verstoord kunnen worden.
mh514452 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Ik liep hier in het begin ook mee te klooien totdat ik er achter kwam dat een korte stevige druk op de vierkantjes en dan weer direct loslaten de truc bleek te zijn. Dus niet blijven drukken tot die opengaat want dan kan je lang wachten…

Sinds ik dat weet werkt het prima maar ook ik moet zeggen, van andere merken auto’s werkte het simpeler en beter en met veel minder druk uit te oefenen….
Dit. Er zit zo'n vertraging in dat de logische reactie is om lang en hard te drukken. Maar dat hoeft dus niet. Bizarre ontwerplogica.

En ook bizar dat de auto niet zelf op slot gaat. Had dit voorheen bij Renault en dat scheelt erg in gemak.

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
mh514452 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

Eerder in het forum is deze tip tot stand gekomen hiervoor:
Astronaut schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Mijn eerste ervaring na een dag in gebruik: super! Het lost de onzekerheid op of je je wel goed genoeg gedrukt hebt.

Tip voor de tip, plak het aan het aan de binnenkant van de handgreep op de druksensor.
[Afbeelding]
Ik overweeg hetzelfde te doen voor de charge port, want die gaat op dezelfde manier even moeilijk

• Changie
Het hierboven geschreven korte duwtje was inderdaad de truuk. Super bedankt hiervoor. Love my fellow tweakers.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

net op het werk aangekomen en een vervelend ritje gehad; de 1e keer na 26k kilometers. Een klapperend geluid rechtsvoor, alsof er iet flappert in de wind, maar dat is het natuurlijk niet . Vrees dat het uit de wielkast komt. Wiellager, iets met de ophanging, schokbrekers o.i.d.? Vanmiddag maar eens kijken of hij het dan weer doet, anders maar naar de garage....

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:16
2022 World Car of the Year in Trouble Due to Defective Chips

https://www.autoevolution...fective-chips-195404.html

[ Voor 23% gewijzigd door Vermeer10 op 09-08-2022 10:25 ]

• Haodeyoude
  • Laatst online: 16:35
Tweakx schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:59:
[...]
Helaas niet. De dealer heeft het mij ook afgeraden omdat de sensoren ermee verstoord kunnen worden.
Ze kunnen natuurlijk ook met een losse beeper geinstalleerd worden ipv aan het bestaande systeem.
Als ik naar plaatjes van de auto met sensors kijk zou het redelijk makkelijk moeten kunnen aangezien ze (6 stuks) in de zwarte kunstof wielkastrand en bumperskirts lijken te zitten.

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16:22

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ook hier komt de folie los.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
McRizzo schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:40:
[...]

Ook hier komt de folie los.
Onlangs bij mijn eerste beurt (30k km) heb ik hier over een opmerking gemaakt, bij mij laat aan de bestuurderskant ook de folie los. Ze hebben foto's gemaakt en nu 2 weken later belde de dealer dat de strip binnen is en of ik morgen langs kan komen om deze te vervangen.

Ioniq 5 P45

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 08:31
Ook hier een issue met de afwerking denk ik. Ik heb op de motorkap verschillende gaten ontdekt in de lak. Daaronder lijkt een basislak zichtbaar te worden. Net 8K op de teller en rij normale wegen. Ervaren jullie hetzelfde en/of is dit 'normaal'. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tI0QoL3rl2jGmQdNjzU3xkJ8MWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwKenty60buTDKS3BNtE0QZo.jpg?f=fotoalbum_large

• -CJ

-CJ

Not remastered

levdbas schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:20:
Ook hier een issue met de afwerking denk ik. Ik heb op de motorkap verschillende gaten ontdekt in de lak. Daaronder lijkt een basislak zichtbaar te worden. Net 8K op de teller en rij normale wegen. Ervaren jullie hetzelfde en/of is dit 'normaal'. [Afbeelding]
Ik heb wel een iets groter stukje waar het afbladdert, heb digital teal green. Het zit ook op een plek waarbij ik steenslag niet aannemelijk zou vinden.

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 08:31
-CJ schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Ik heb wel een iets groter stukje waar het afbladdert, heb digital teal green. Het zit ook op een plek waarbij ik steenslag niet aannemelijk zou vinden.
Hier ook digital teal green. Verveld dat jij dit ook ervaart. De gaten zitten ter hoogte van het Hyundai logo op de motorkap aIkan weerszijden. Ik denk dat ik hier wel even een melding van ga maken bij de dealer, benieuwd wat zij er van vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door levdbas op 09-08-2022 11:34 ]

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
levdbas schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Hier ook digital teal green. Verveld dat jij dit ook ervaart. De gaten zitten ter hoogte van het Hyundai logo op de motorkap aIkan weerszijden. Ik denk dat ik hier wel even een melding van ga maken bij de dealer, benieuwd wat zij er van vinden.
Ik heb ook digital teal green.
De lak is uitermate zacht.
Als je er al naar kijkt zit er een kras in.

• Tolga07
  • Laatst online: 12-11 19:44
jrk schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:10:
net op het werk aangekomen en een vervelend ritje gehad; de 1e keer na 26k kilometers. Een klapperend geluid rechtsvoor, alsof er iet flappert in de wind, maar dat is het natuurlijk niet . Vrees dat het uit de wielkast komt. Wiellager, iets met de ophanging, schokbrekers o.i.d.? Vanmiddag maar eens kijken of hij het dan weer doet, anders maar naar de garage....
Hmm, ik heb volgens mij hetzelfde met mijn EV6 linksvoor. Geluid klinkt alsof er een soort sticker op de band vastgeplakt is die telkens contact maakt met het wegdek, ik hoor het in ieder geval duidelijk met raam open op lage snelheid. Dacht dat het niks was maar als ik jouw beschrijving zo lees (en misschien ook bevestiging dat je inderdaad hetzelfde ervaart) toch maar even naar laten kijken...

[ Voor 15% gewijzigd door Tolga07 op 09-08-2022 11:44 ]

levdbas schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Ik heb eergisteren zo'n beschadiging ontdekt aan de rechter voorportier. Lijkt me van een deur op een parkeerplaats.

Op de voorbumper (plastic deel) heb ik een buts waardoor de zwarte ondergrond zichtbaar is. Daar heb ik onderweg iets tegenaan zien vliegen, dus verbaasde mij niet.

• -CJ

-CJ

Not remastered

PeMo1965 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:36:
[...]

Ik heb ook digital teal green.
De lak is uitermate zacht.
Als je er al naar kijkt zit er een kras in.
Ja eens, het is wat dat betreft een vervelende lak en ook erg dun. Maargoed, het is een mooie kleur.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11 12:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/isyPe94WF8ZBYiUq6KIqtEkpdJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQMgerJUINmgmqpoCdQHGZ23.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrjoXey_d5el2LCKULI-7lD-WWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8W5Pz6XqjBRy26eRewRFhuuX.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas vanochtend schade ontdekt aan de deur. Vermoedelijk iemand met een kinderfiets of winkelwagen tegen de deur aangezeten, precies op de vouw die gelijk loopt aan de handles van de deur.
Kras voor het grootste deel kunnen wegpoetsen maar op een stuk is de kras echt door de bovenste lagen gegaan.
Pluspunt is dat ik maar gelijk de hele auto heb gepoetst en kleine krasjes gelijk heb weggepoetst. Maar lak is inderdaad vrij gevoelig, lijkt erg op de lak van mijn Peugeot. Zeker geen Duitse spuitlaag in ieder geval.
Deukje lijkt op de foto klein maar in het echt loopt de deuk nog stukje door naar boven en beneden en zie je op de foto alleen het impactgebied duidelijk.
Helaas geen spotrepair mogelijk, deur moet echt opnieuw gespoten worden en spatscherm ook ivm kleurverschil. Kosten variërend tussen de 950 en 1200 euro 🤬
Dus maar even kijken met de verzekering wat het verschil in premie gaat worden als ik het claim.

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 09-08-2022 12:44 ]

• de meester01

de meester01

Stephan_haarlem schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:40:

Helaas geen spotrepair mogelijk, deur moet echt opnieuw gespoten worden en spatscherm ook ivm kleurverschil. Kosten variërend tussen de 950 en 1200 euro 🤬
Dus maar even kijken met de verzekering wat het verschil in premie gaat worden als ik het claim.
Ik heb net een afspraak gemaakt met de dealer voor schadeherstel van de trekhaak tik op de neus. De verzekering gaf aan vanaf € 500 claimen maar goed dat kan per situatie verschillen. De schade bedraagt bij mij ca. €1.000

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@levdbas
Hier ook lakschade, in dezelfde verhouding, zelfde afmetingen. Phantom Black.

[ Voor 5% gewijzigd door MicheldeGoey op 09-08-2022 13:32 ]

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:20
Haodeyoude schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Hier is iemand aan het knutselen geweest: Link
bilgy_no1 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:15:
[...]

Dit. Er zit zo'n vertraging in dat de logische reactie is om lang en hard te drukken. Maar dat hoeft dus niet. Bizarre ontwerplogica.

En ook bizar dat de auto niet zelf op slot gaat. Had dit voorheen bij Renault en dat scheelt erg in gemak.
Ik heb het idee dat die vertraging alleen maar groter is geworden na de laatste update!
Ook hier een issue met de afwerking denk ik. Ik heb op de motorkap verschillende gaten ontdekt in de lak. Daaronder lijkt een basislak zichtbaar te worden. Net 8K op de teller en rij normale wegen. Ervaren jullie hetzelfde en/of is dit 'normaal'. [Afbeelding]
Helaas is de phantom black ook erg zacht. Ik heb diverse beschadigingen op de motorkap.

Mijn dealer heeft mijn auto afgeleverd met residu van de beschermstickers nog op de lak (rondom). Ik heb de auto weer op laten halen om netjes te laten maken. Ik kreeg de auto terug met van voor tot achter onder de krassen. Alsof er een kind met een schuurspons de auto heeft gewassen. Pas na twee polijstbeurten was de auto weer een beetje toonbaar. Sindsdien zit ik bij een ander dealer...
Lang verhaal kort, de lak is zeer zacht. Wasstraten worden afgeraden.

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 22:17
Ik heb tientallen van dit soort plekjes na 40k km. Volgens mij is het gewoon steenslag. Maar mogelijk ook slechte hechting als iedereen dit heeft met minder kilometers.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
jrk schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:10:
Het beschrijven van zo’n geluid is natuurlijk heel subjectief, maar ik had iets vergelijkbaars dat een steentje in het bandenprofiel bleek te zijn :)

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Ik was zo in m'n nopjes met mijn Ioniq 5, maar is nu wel over. Eerst vorige week een hardnekkige zombie mode, nu alles zo dood als een pier. Gisterenavond aan de lader gehangen en vanmorgen geen enkele reactie meer. De 12 V accu zal wel leeg zijn, maar als niet bij die accu kan komen, dan kan je die ook niet opladen.
Ik ben slecht ter been en zonder auto geen mobiliteit.

Ik ga serieus nadenken over een andere auto.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
MicheldeGoey schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 08:26:
Ik was zo in m'n nopjes met mijn Ioniq 5, maar is nu wel over. Eerst vorige week een hardnekkige zombie mode, nu alles zo dood als een pier. Gisterenavond aan de lader gehangen en vanmorgen geen enkele reactie meer. De 12 V accu zal wel leeg zijn, maar als niet bij die accu kan komen, dan kan je die ook niet opladen.

Je kan altijd bij je 12v accu komen. Met de backup sleutel kan je de bestuurders deur openmaken, waarna je de voorklep kan openen.

Daarnaast kan je altijd de mobiliteit service bellen via je hyundai dealer. Deze heb je als het goed is gratis sinds je aankoop / mits je 2jaarlijks onderhoud blijft doen.

Succes, hopelijk is het snel opgelost.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

....serieus? Zombie mode en een lege accu hebben de meesten wel een keer gehad. Als ik bij me zelf af reken was dat toch alleen maar in de eerste weken en daarmee wijd ik het dus aan 'zelf iets verkeerds/geks doen'. Zo heel af en toe heb ik het nog wel eens dat hij niet in de versnelling wil of zo, maar dan blijkt om ie om de een of andere reden toch niet in "ready" te staan. Als dit je reden is voor een andere auto: gezien de levertijden denk ik dat er genoeg liefhebberij is voor jouw auto met jouw afschrijving! TIP: neem dan geen Tesla er voor terug. De ervaringenen die ik daar van hoor..... Het gras is niet overal groener! Auto rijden en zeker EV-rijden is niet altijd 100% betrouwbaar.

In zulke gevallen altijd Hyundai assistance bellen, daar heb je gewoon recht op.

[ Voor 3% gewijzigd door jrk op 10-08-2022 08:54 ]

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

lackaday schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

Het beschrijven van zo’n geluid is natuurlijk heel subjectief, maar ik had iets vergelijkbaars dat een steentje in het bandenprofiel bleek te zijn :)
Onze parkeerplaats bij het werk zijn van die lavasteen grind paden waar je overheen rijdt. Als ik dan het asfalt op rijd hoor ik standaard tot ik bij de snelweg ben dat getik van vrijwel alle banden. 100% dat dat steentjes zijn.

PJvI

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Jbee81 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Helaas is de phantom black ook erg zacht. Ik heb diverse beschadigingen op de motorkap.

Mijn dealer heeft mijn auto afgeleverd met residu van de beschermstickers nog op de lak (rondom). Ik heb de auto weer op laten halen om netjes te laten maken. Ik kreeg de auto terug met van voor tot achter onder de krassen. Alsof er een kind met een schuurspons de auto heeft gewassen. Pas na twee polijstbeurten was de auto weer een beetje toonbaar. Sindsdien zit ik bij een ander dealer...
Lang verhaal kort, de lak is zeer zacht. Wasstraten worden afgeraden.
Dit kan ik als Phantom Black Rijder ook onderschrijven. Extreem zachte lak.

PJvI

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:21

Zoals meerdere dit zeggen, Hyundai Mobiliteits Service (+31 88 366 39 99) bellen! heb je recht op en komen normaliter zeer snel.
Denk dat iedereen hier dit wel herkent, maar dat de zombie mode en lege 12v op een gegeven moment niet meer zo vaak voorkomt.

ehhhh..HOI

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Codeaction
Dat van die sleutel was ik vergeten. Dank voor de reminder!

Bij de garage laten uitlezen. Lag aan mijn laadpaal die wel 20 keer het laden probeerde te starten, maar de auto detecteerde een verkeerde spanning. Resultaat, accu leeg. Voortaan niet meer blind vertrouwen op de start van het laadproces, maar controleren.

@krizzziz
Ze waren er binnen 30 minuten!

[ Voor 6% gewijzigd door MicheldeGoey op 10-08-2022 12:13 ]

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@levdbas

De lakschade bij de dealer laten beoordelen. Volgens hen steenslag die alleen een klein pitje in de lak tikt waarna er lucht in kan. Als de auto dan in de brandende zon staat, kunnen er stukjes lak wegspringen. Het is gedocumenteerd voor latere lakgarantie.

• MeelezerT
Misschien ben ik de enige die dit nog niet door had, maar kwam er vanmiddag na 25k km's achter dat het afsluiten van het laden aan de 11 kWh-straatladers supersimpel is door enkel de IONIQ5 van het slot te halen en de kabel uit de auto te halen. De laadpaal stopt dan de sessie vanzelf en geeft meteen de laadkabel los. Easypeasy zo, in plaats van eerst het pasje er tegenaan moeten houden.

Wel op tijd de laadkabel opbergen en in de auto stappen, anders gaat ie automatisch weer op slot (als je dat zo hebt ingesteld).

[ Voor 3% gewijzigd door MeelezerT op 10-08-2022 19:45 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:43
Alleen de laadpaal geeft als het goed is de paalzijde niet vrij zonder pasje of iets. Tenzij er een vaste laadkabel aanzit.

Wat je beschrijft is volgens mij trouwens standaard gedrag van (bijna?) alle EV's. Het laden stopt niet helemaal (sessie loopt door) maar wordt op 0.5kW voortgezet voor korte tijd en daarna weer op snelheid gebracht, of gestopt indien je kabel hebt verwijderd.

[ Voor 29% gewijzigd door The__Virus op 10-08-2022 16:16 ]

• MeelezerT
The__Virus schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:11:
Alleen de laadpaal geeft als het goed is de paalzijde niet vrij zonder pasje of iets. Tenzij er een vaste laadkabel aanzit.

Wat je beschrijft is volgens mij trouwens standaard gedrag van (bijna?) alle EV's.
Dat dacht ik ook bij IONIQ5 en andere EV's die ik reed maar bij IONIQ5 van het slot halen en kabel uit de auto halen, sluit de laadpaal de sessie af en geeft de kabel paalzijde vrij. Zonder pasje. Ik was verbaasd. Kreeg keurig netjes melding dat geld van de laadsessie was afgeschreven. Betrof Chargepoint pas bij Pitpoint/Total Energies paal.

• amw82
MeelezerT schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

Dat dacht ik ook bij IONIQ5 en andere EV's die ik reed maar bij IONIQ5 van het slot halen sluit de laadpaal de sessie af en geeft de kabel vrij. Zonder pasje. Ik was verbaasd. Kreeg keurig netjes melding dat geld van de laadsessie was afgeschreven. Betrof Chargepoint pas bij Pitpoint/Total Energies paal.
Dus als ik aan het laden ben (bij publieke laadpaal, doe ik hier altijd) en ik moet iets uit mn auto pakken, stopt de laadsessie? Nog nooit gemerkt en toch al geregeld dat ik tijdens het laden iets uit mn auto moet pakken. Laden gaat dan gewoon door.
amw82 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:18:
[...]

Dus als ik aan het laden ben (bij publieke laadpaal, doe ik hier altijd) en ik moet iets uit mn auto pakken, stopt de laadsessie? Nog nooit gemerkt en toch al geregeld dat ik tijdens het laden iets uit mn auto moet pakken. Laden gaat dan gewoon door.
Nee, wanneer je de auto ontgrendelt, heb je 20 seconden om de laadkabel bij de auto eruit te halen (stopt dus even met laden, sessie loopt door), zoniet gaat hij daarna gewoon verder met laden. Haal je de stekker eruit, stopt de laadsessie.

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-08-2022 16:31 ]

• MeelezerT
ZuinigeRijder schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Nee, wanneer je de auto ontgrendelt, heb je 20 seconden om de laadkabel bij de auto eruit te halen (stopt dus even met laden, sessie loopt door), zoniet gaat hij daarna gewoon verder met laden. Haal je de stekker eruit, stopt de laadsessie.
Dat bedoel ik :-)
Auto van het slot. Laadkabel uit de auto trekken en de laadpaal stopt automatisch ook en geeft de kabel vrij!
Zonder pasje.

[ Voor 12% gewijzigd door MeelezerT op 10-08-2022 17:29 ]

• MeelezerT
Verder heb ik de auto nu eindelijk superstil gekregen - voor Hyundai's doen. Bijna van alle hinderlijke/overbodige piepjes verlost met deze instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXMEj1PPdU1m10Nzy6Sr3qCAeBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orMjYs0g1byah1FaQllXWWqF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1XMQ67a_eZlQVn_ihBnHY_ymVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VOW6J9d6tBXIqGcNLsU6b9Cb.jpg?f=fotoalbum_large

• ditbenikecht
Vandaag de factuur van ChargeMyHyundai ontvangen over de maand juli. Alle laadsessies staan erop, in tegenstelling tot de laadhistorie in de app. De klantenservice geeft aan dat buitenlandse opladingen daar niet in komen.
Ook bij mij waren de laadtarieven van Ionity in Frankrijk nog per minuut ipv per kWh. Dit is zeer nadelig voor de sessie dat ik de 11kW AC lader pakte omdat de rest vol was. 3kWh voor 5 euro (19 minuten) en daarna bij de snellader verder geladen toen er plek was met 45kWh voor 7,50 euro (31 minuten).
Het kan ook heel voordeling uitvallen, 45 kWh, 18 minuten voor 4,35 euro.
Klantenservice geeft aan dat de Ionity premium tarieven mogelijk alleen in Nederland gelden i.p.v. Europa.
Dat is gek want 0,79 eurocent is standaard en ik betaal 0,29 cent.

• de meester01

de meester01

ditbenikecht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:41:
Vandaag de factuur van ChargeMyHyundai ontvangen over de maand juli. Alle laadsessies staan erop, in tegenstelling tot de laadhistorie in de app. De klantenservice geeft aan dat buitenlandse opladingen daar niet in komen.
Ook bij mij waren de laadtarieven van Ionity in Frankrijk nog per minuut ipv per kWh. Dit is zeer nadelig voor de sessie dat ik de 11kW AC lader pakte omdat de rest vol was. 3kWh voor 5 euro (19 minuten) en daarna bij de snellader verder geladen toen er plek was met 45kWh voor 7,50 euro (31 minuten).
Het kan ook heel voordeling uitvallen, 45 kWh, 18 minuten voor 4,35 euro.
Klantenservice geeft aan dat de Ionity premium tarieven mogelijk alleen in Nederland gelden i.p.v. Europa.
Dat is gek want 0,79 eurocent is standaard en ik betaal 0,29 cent.
Wat ik niet kan begrijpen is dat ze niet in staat zijn om een zakelijke incasso te doen. Ik moet eventuele facturen handmatig betalen :/

• mh514452
de meester01 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:46:
[...]

Wat ik niet kan begrijpen is dat ze niet in staat zijn om een zakelijke incasso te doen. Ik moet eventuele facturen handmatig betalen :/
Ik heb de factuur ook gekregen. De mail geeft idd aan dat ik handmatig moet betalen maar op factuur zelf staat dat deze binnen 14 dagen op mijn creditcard wordt afgeschreven. Ik wacht dus even met handmatig betalen 😉

• de meester01

de meester01

mh514452 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Ik heb de factuur ook gekregen. De mail geeft idd aan dat ik handmatig moet betalen maar op factuur zelf staat dat deze binnen 14 dagen op mijn creditcard wordt afgeschreven. Ik wacht dus even met handmatig betalen 😉
Je krijgt ook geen herinnering, dat scheelt wel :)

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

lackaday schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

En? terug weg helemaal niks! Ik had het nummer van de garage al klaar staan om te bellen, maar geen hinderlijk geluid meer. Zal idd wel iets van een steentje oid zijn geweest.

• jorismathijssen
  • Laatst online: 07-10 12:45
Vandaag na een laad sessie bij Fastned doet de airco het niet meer. Er wordt lucht geblazen maar deze is gewoon warm. Airco stand uit en aan zetten geeft geen verschil.

Het was warm en heb ruim 25 min met de ventilator gereden maar het werd niet beter.

Nadat de auto 20 min uit stond in de schaduw is het probleem nog niet opgelost.

Iemand een idee? Bel morgen de dealer even.

• edvanleeuwen

Heb ik ook twee keer gehad. Opgelost met een update van het ‘battery management systeem’ BMS.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
jorismathijssen schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:45:
Vandaag na een laad sessie bij Fastned doet de airco het niet meer. Er wordt lucht geblazen maar deze is gewoon warm. Airco stand uit en aan zetten geeft geen verschil.

Het was warm en heb ruim 25 min met de ventilator gereden maar het werd niet beter.

Nadat de auto 20 min uit stond in de schaduw is het probleem nog niet opgelost.

Iemand een idee? Bel morgen de dealer even.
Probeer eens met de auto uit via de app de ventilatie aan te zetten?

Ioniq 5 P45

• ditbenikecht
Spiller schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:44:
[...]

Ik kan dit niet aanbevelen, dit heeft bij mij eens geresulteerd in de zombie modus.

• jorismathijssen
Spiller schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:44:
[...]

Ik had tijdens het fastned laden de airco, via de app, proberen aan te zetten. Kreeg toen deze melding maar dacht dat het met elkaar te maken had?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-8F6XNkdzi55iu7Zd9NUh1uNuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VRdfA88v0Uw1yZnXm6ZB7B1.jpg?f=fotoalbum_large

Net geprobeerd. Dit keer de (bekende) melding dat het klimaat programma is gestart maar dit stopt vrij snel weer.

Eenmaal weer in de auto is de lucht die uit de ventilatie komt nog niet koel te noemen. Het is nu buiten ook weer afgekoeld dus kleine twijfel maar ik denk dat het nog steeds buitenlucht is die hard geblazen wordt.

• jorismathijssen
ditbenikecht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Ik kan dit niet aanbevelen, dit heeft bij mij eens geresulteerd in de zombie modus.
Gelukkig is dit niet gebeurd, las het net pas. :')

• A verschoor
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-11 20:23
Hallo.Ik ben hier nieuw.Ik heb een ioniq5 73 kwh.Hij komt uit belgie zag ik in het boekje staan.hij is van februari 2022 Ik heb contact gehad met België of ze mij konden vertellen of er een warmtepomp in zit(verkoper zei van niet)ja er zit een warmtepomp in en ze vertelde me dat het een 77kwh is .Is dat in belgie anders dan bij ons in Nederland. Hij heet in België Balance version met vision pack zegt de importeur daar.iemand wel eens van gehoord. Gr Arend

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
-CJ schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Aan de rechterkant van de klink (op de bestuurdersdeur) ziet een vierkantje, daar kun je op drukken. Let op, je moet misschien harder drukken dan je van andere auto's gewend bent.
Ben ik niet met je eens, je hoeft niet te drukken, gewoon een vinger/duim erop leggen en loslaten.
Alsof je een gsm ontgrendelt.

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
A verschoor schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:19:
Hallo.Ik ben hier nieuw.Ik heb een ioniq5 73 kwh.Hij komt uit belgie zag ik in het boekje staan.hij is van februari 2022 Ik heb contact gehad met België of ze mij konden vertellen of er een warmtepomp in zit(verkoper zei van niet)ja er zit een warmtepomp in en ze vertelde me dat het een 77kwh is .Is dat in belgie anders dan bij ons in Nederland. Hij heet in België Balance version met vision pack zegt de importeur daar.iemand wel eens van gehoord. Gr Arend
Sorry maar het is een redelijk onsamenhangend verhaal wat mij betreft. De 77 Kwh auto's zijn nog niet in productie dus dat kan niet. En een warmtepomp is miscchien wel aanwezig maar dat ligt volledig aan de versie. In Nderland apart bij te bestellen vanaf Style geloof ik. Ik ben geen Belg en ben niet op de hoogte van de Belgische versies. Dus... Maar loop het vooral nog even na.
A verschoor schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:19:
Met de VIN van de IONIQ 5 voorop de ruit bij de bestuurder kun je alle informatie opzoeken:

Richard-I5 in "Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic"

• amw82
ZuinigeRijder schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

Weer wat geleerd _/-\o_

• -CJ

-CJ

Not remastered

hunter3315nl schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:20:
[...]

Ben ik niet met je eens, je hoeft niet te drukken, gewoon een vinger/duim erop leggen en loslaten.
Alsof je een gsm ontgrendelt.
Dat mag, maar dan heb jij wel een uitzondering. Ik hoor hier vooral verhalen dat je (hard) moet drukken. En dat herken ik ook met de mijne.

Hoef je echt 0,0 kracht te zetten? Heb je automatische klinken?

• amw82
ditbenikecht schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Doe ik zo vaak, lekker in koelere (of in winter warmere) auto starten. Nog nooit een zombie modus gehad (afkloppen).
Pagina: 1 ... 112 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic