Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• den Hoed
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-06-2023
Heb gisteren een OTA update gehad voor de navigatie

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Tweakx schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:54:
Hier met de Ioniq 5 naar Zweden gereden. Goede rit gehad en fijne reis auto. Laden in Nederland en Duitsland ging perfect. In Zweden zijn meerdere Ionity palen, maar regelmatig wel wat files. Maximale was 45/60 minuten wachten voordat we konden laden. Fijn was wel dat Ionity bij meerdere laders in het weekend Ionity medewerkers neerzet om ervoor te worden dat de wachtij netjes wordt gehandhaafd. Zorgde bij ons voor minder 'laadpaalstress'. Kregen ook nog gratis koffie van de Ionity medewerker bij een paal toen we een half uurtje moesten wachten. Wel netjes.
Ik zag op YouTube een film van Bjorn Nijland. Hij gaf aan dat in Noorwegen en Zweden bij Ionity in deze vakantie periode vaak lade staus voorkomen. Hij zag ook dat het 2 jaar geleden nog geen probleem was. Tevens waren er altijd palen kapot bij Ionity. Hij twijfelde aan de kwaliteit van de hardware. Maar ja hij wordt ook gesponsord door Kempower :)

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-11 22:31
den Hoed schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:51:
Ik zal eens kijken in de auto, zitten in Zuid Frankrijk met erg slechte en instabiele 4G, dus betwijfel of er een update is geweest 😊

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:04

cooper_s1

MINI's rule

Ik heb de laatste update maar weer via USB gedaan, alleen blijft ie nu als ik de auto aan zet een popup geven met een melding dat het update bestand niet goed is oid.. Ook na een 2de keer de update draaien en ook na een reset van het infotainment systeem.... maar verder werkt alles gewoon wel en ziet het er qua versie prima uit.
Ik wacht nu wel op een OTA update als volgende update...

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:57

MicheldeGoey

Project 45

@cooper_s1
Die melding kreeg ik ook. De update opnieuw gedaan en toen was het kennelijk goed.

Alleen opladen werkt niet meer! Stekker erin, opladen start en meteen de melding dat het opladen succesvol is afgesloten. Niet dus. De Bluelink app maakt geen verbinding meer: "Service is bezig". App weggegooid en opnieuw geïnstalleerd. Same shit.
4 keer opnieuw aangesloten, 4 keer hetzelfde resultaat. Wallbox app zegt: "Wacht op verzoek van de auto ".
Wát een shitshow! Morgen op vakantie. Zou wel eens een korte vakantie kunnen worden...
MicheldeGoey schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:49:
@cooper_s1
Die melding kreeg ik ook. De update opnieuw gedaan en toen was het kennelijk goed.

Alleen opladen werkt niet meer! Stekker erin, opladen start en meteen de melding dat het opladen succesvol is afgesloten. Niet dus. De Bluelink app maakt geen verbinding meer: "Service is bezig". App weggegooid en opnieuw geïnstalleerd. Same shit.
4 keer opnieuw aangesloten, 4 keer hetzelfde resultaat. Wallbox app zegt: "Wacht op verzoek van de auto ".
Wát een shitshow! Morgen op vakantie. Zou wel eens een korte vakantie kunnen worden...
Weet je zeker dat je ingestelde laadlimiet niet al is bereikt? Misschien even checken ook bij een andere laadpaal?

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

bilgy_no1 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 22:56:

Weet je zeker dat je ingestelde laadlimiet niet al is bereikt? Misschien even checken ook bij een andere laadpaal?
Ja, gecontroleerd. Mijn eigen Wallbox. Staat op 100%. De auto laadt een paar seconden en schakelt laden uit met de melding dat het opladen succesvol is afgesloten. Bluelink doet het niet meer: "Service bezig". App opnieuw geïnstalleerd en de telefoon opnieuw opgestart.
De enige variabele is de nieuwe software versie.

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
Mijn bluelink werkte ook niet meer (wel niet na de update, gewoon out of the blue gestopt met werken), kon ik op reis via de app mijn SoC niet meer bekijken. Super irritant maar heb mij erover gezet.

Als ik dan terug thuis een reset gedaan (met een paperclip in de headunit (rechts)) en na enkele minuten was alles terug in orde. Geen verlies van profiel, kreeg gewoon zwart scherm met Hyundai logo en dan wachten tot alles terug was.

[ Voor 18% gewijzigd door FunkStar_ op 01-08-2022 10:29 ]

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@FunkStar_
Bedankt voor de tip. Reset was de oplossing. Bluelink werkt weer. Laadstatus 100%, rijbereik 470 km, iets minder dan de laatste paar keren, maar voldoende.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Na een weekje Milaan ben ik nog meer overtuigd geraakt van elektrisch rijden met de Ioniq 5 op de lange afstanden. Op de heenweg nog 5 keer geladen, maar op de terugweg nog maar 4 keer voor 1100 km. Ondanks dat ik een dongle i.c.m. ABRP gebruik blijft de app vrij conservatief plannen. Keer op keer is de auto zuiniger dan de ABRP app berekent (gelukkig maar). Bij elke laadstop is het weer genieten als je de 220 kW aantikt. Paar keer gehad dat ik later aankwam en eerder weg was dan bijvoorbeeld Audi Etron's, Polestar, etc.
De Ioniq 5 laadt echt het snelst van allemaal.
In Luxemburg was ik blij dat we elektrisch reden. Er stond een megafile voor het benzine tanken ;) en bij de laadpalen stond bijna niemand.
Enige punt van kritiek blijven de kraakjes in het interieur, het lijken er steeds meer te worden.

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
PeMo1965 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:24:
Na een weekje Milaan ben ik nog meer overtuigd geraakt van elektrisch rijden met de Ioniq 5 op de lange afstanden. Op de heenweg nog 5 keer geladen, maar op de terugweg nog maar 4 keer voor 1100 km. Ondanks dat ik een dongle i.c.m. ABRP gebruik blijft de app vrij conservatief plannen. Keer op keer is de auto zuiniger dan de ABRP app berekent (gelukkig maar). Bij elke laadstop is het weer genieten als je de 220 kW aantikt. Paar keer gehad dat ik later aankwam en eerder weg was dan bijvoorbeeld Audi Etron's, Polestar, etc.
In Luxemburg was ik blij dat we elektrisch reden. Er stond een megafile voor het benzine tanken ;) en bij de laadpalen stond bijna niemand.
Enige punt van kritiek blijven de kraakjes in het interieur, het lijken er steeds meer te worden.
Luister eens goed of het soms uit het dak komt, achterkant. Is bij mij ook.
hunter3315nl schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Luister eens goed of het soms uit het dak komt, achterkant. Is bij mij ook.
Ik had ze eerst in de achterportieren. Die gingen weg toen het warmer werd. Nu zit het in het dak, bij het bedieningspaneel van het dakgordijn en de interieurverlichting. Irritant tijdens het rijden...

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
den Hoed schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:51:
Op welke versie zit je nu?
Ik zit zelf handmatig nu op 723

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mijn i5 is vorige week bij een kleine onderhoudsbeurt gebalanceerd / uitgelijnd, en ik moet zeggen dat de trillende stuur/ auto klachten voor zo'n 75% verholpen zijn. Stuurt trilt nu aanzienlijk minder.

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-08-2022 14:47 ]

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

PeMo1965 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:24:
Ik heb dezelfde ervaring na twee weken touren naar en in Italië :). Dat gekraak lijkt bij mij vooral te liggen aan temperatuurswisselingen. Merk dat het gebeurt na het aanzetten van de airco en juist uitzetten van de airco en pal zon op de dashboard. Het kunnen laden is fijn inderdaad, maar ik hou mijn hart vast voor als EV's meer mainstream worden. Denk dat dat de rijen bij laders dan aanzienlijk langer worden. Enige plek waar ik echt even moest zweten van voor de Gotthart tunnel op de terugweg. Er is namelijk maar 1 station waar je kunt laden op de route en die Ionity laders hadden storingen.

[ Voor 12% gewijzigd door HollovVpo1nt op 01-08-2022 14:50 ]

• Tuxzinator
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik ben al enig tijd op zoek naar een auto (voorbeeld) van een full black connect (stof+leder). Ik kan dit nagenoeg niet vinden op het internet, of ik heb een google cursus nodig.. :) Mits iemand een foto/afbeelding heeft, zou je die mij willen sturen?

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Tuxzinator schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:55:
Ik ben al enig tijd op zoek naar een auto (voorbeeld) van een full black connect (stof+leder). Ik kan dit nagenoeg niet vinden op het internet, of ik heb een google cursus nodig.. :) Mits iemand een foto/afbeelding heeft, zou je die mij willen sturen?
Ik heb een full black Connect van buiten. Maar two tone stof en leder binnen.

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1c-ifbOXR7gi-1iGWWV3NxEaGo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUGmJDKAzebSxSIP31fhC9WY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tC0UEgdQ4gHK_6i55IvRQBxrUFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GLyiazpcWSNGq4Tvct8jwNi.jpg?f=fotoalbum_large

PJvI

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zonet mijn auto opgehaald bij de voorruit vervanging. En ja hoor... Lakschade aan de deur van de bijrijders stoel. Je ziet gewoon dat er een tik tegenaan gekomen is.

Ik weet 3000% zeker dat het niet erop zat toen ik de auto afleverde. Ik vroeg ze om de camera beelden. In eerste instantie lieten ze mij alleen de beelden buiten zien van de parkeerplaats. Ik vroeg: hebben jullie geen camera's in de werkplaats? Die hadden ze wel maar mijn auto stond volgens hun buiten beeld van die camera's. Ik ben niet van gister dus ik vroeg ze om over te schakelen naar een specifieke camera, en jawel, goed uitzicht op de auto. De volgende smoes: we kunnen de beelden niet exporteren, als je ze wilt moet je de monitor met je telefoon filmen.

Ik ga morgen terug. Ik ga die beelden hoe dan ook krijgen. Als je niks te verbergen hebt dan probeer je dat ook niet te doen. En ik baal dus weer zo ontzettend erg omdat dit weer schade is wat ik niet zelf heb veroorzaakt. En omdat het gravity gold is ga je het niet over kunnen spuiten, moet waarschijnlijk een nieuwe deur op. Ik heb geen tijd en energie voor deze bullshit. Even ventileren...

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

HollovVpo1nt schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:11:
Zonet mijn auto opgehaald bij de voorruit vervanging. En ja hoor... Lakschade aan de deur van de bijrijders stoel. Je ziet gewoon dat er een tik tegenaan gekomen is.

Ik weet 3000% zeker dat het niet erop zat toen ik de auto afleverde. Ik vroeg ze om de camera beelden. In eerste instantie lieten ze mij alleen de beelden buiten zien van de parkeerplaats. Ik vroeg: hebben jullie geen camera's in de werkplaats? Die hadden ze wel maar mijn auto stond volgens hun buiten beeld van die camera's. Ik ben niet van gister dus ik vroeg ze om over te schakelen naar een specifieke camera, en jawel, goed uitzicht op de auto. De volgende smoes: we kunnen de beelden niet exporteren, als je ze wilt moet je de monitor met je telefoon filmen.

Ik ga morgen terug. Ik ga die beelden hoe dan ook krijgen. Als je niks te verbergen hebt dan probeer je dat ook niet te doen. En ik baal dus weer zo ontzettend erg omdat dit weer schade is wat ik niet zelf heb veroorzaakt. En omdat het gravity gold is ga je het niet over kunnen spuiten, moet waarschijnlijk een nieuwe deur op. Ik heb geen tijd en energie voor deze bullshit. Even ventileren...
Balen zeg, maar jij zegt dat Gravity Gold niet over te spuiten is? Hopelijk hebben ze die beelden nog wel dan, dat ze niet reeds overgetaped zijn zeg maar...

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

cooper_s1 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:26:
[...]

Balen zeg, maar jij zegt dat Gravity Gold niet over te spuiten is? Hopelijk hebben ze die beelden nog wel dan, dat ze niet reeds overgetaped zijn zeg maar...
Nou, eerder dit jaar in januari is er iemand bij mij achterop gereden en die afhandeling loopt nog. Ze konden het niet overspuiten zeiden ze, hele nieuwe achterbumper besteld. En wat betreft die beelden, heb er nadrukkelijk naar gevraagd, ze blijven 10 dagen bewaard. Maar, ik geloof dus niet dat die beelden niet te exporteren zijn. Ik ga toch niet een monitor filmen van 9 uur inde ochtend tot 1600 in de middag.

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Ik ben destijds naar een dealer in de buurt gegaan en heb hem gevraagd of hij in de landelijke Hyundai-database kon kijken of er ergens een Ioniq 5 met een bepaalde kleur lak en interieur stond. En dat bleek mogelijk. Ben toen naar Utrecht gereden en heb daar die auto gezien. Gewoon ff proberen, je weet maar nooit. ;)

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Je kunt dit toch best goed zien in de configurator?

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:20
Op de 1 augustus prijslijst lijkt de Mystic Olive kleur compleet te zijn vervallen en is de nieuwe standaard kleur "Lucid Blue Pearl Mica"...jammer als je het mij vraagt. De prijzen zijn voorlopig nog wel hetzelfde alhoewel de disclaimer over de niet-vaste prijs er nogsteeds in staat.
Een nieuwe (betaalde) kleur die al in de juni prijslijst was toegevoegd is "Atlas White Matte".
Ook de HDA2 en FCA-JX vervaloptie van € 750 is weggehaald.

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Is die Noorse pagina van het parkeerscherm terug in het Nederlands met die allerlaatste update van een paar dagen geleden?

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Net terug van een roundtrip Europe met m'n IONIQ 5. 3.000 km gereden in de route: Zwolle --> Dresden --> Praag --> Bratislava --> Wenen --> Salzburg --> Zwolle.

Plenty geladen dus. Een paar van mijn conclusies:
1) ik heb de betaalde versie van ABRP gebruikt via AndroidAuto. Eindconclusies:

* het werkt voor mij niet. Een advies om 7 minuten te laden van 46% laden tot 68% is voor mij niet te doen. Intiutief wil je pas laden tussen 10-20% en dan gewoon laden naar 80%. En ja, ik heb de instelling op minimale frequentie staan... Op mijn route waren er genoeg laadpalen om dat te doen, soms wel 5km van de snelweg, maar wat geeft dat? ABRP is gewoon veel te conservatief in de planning en trouwens ook in het verbruik. Ik kwam gaandeweg toch altijd hoger uit dan de oorspronkelijk berekende eind SOC.

* Grootste gemis bij het invoeren van een route is de mogelijkheid om het gewenste % SOC op de eindbestemming in te geven. Soms mag dat 10% zijn, maar soms wil je op een bepaalde locatie ook 40% hebben.

* ABRP is onbetrouwbaar als het gaat om het aantal beschikbare laders, de KW en bezet/vrij. Te vaak klopt dit gewoon niet. In de praktijk zie vaak een combi van 2x300 kW en 2x 150 kW. ABRP geeft dit dan weer als 300 kW met 4 kwarten in de cirkel.

2) Voor het laden heb ik alleen gebruik gemaakt van snelladers (150kW en hoger. Ik had als betaalmogelijkheden: mijn MultiTankCard van de zaak (Shell Recharge), Plugsurfing en Ionity app.

* In de praktijk kon ik met deze 3 altijd uit de voeten, heb alleen wel vaak de MTC-card gebruikt (mag eigenlijk niet in buitenland), want plugsurfing werd nog wel eens geweigerd. Tip: maak toch wat meer accounts aan op zulke generieke apps. Voor plugsurfing heb ik ook een RFID-tag trouwens.

* Er is nog wel eens wat mis met de laadpalen. Het bontst was het ergens in Zuid Duitsland. De 4 300kW's van Fastned. Zuil 1/2 had een kappotte RFID-lezer en kon daardoor door velen niet worden gebruikt (via de app lukte het wel) Zuil 3/4 heb ik aan geladen, maar die performance kwam niet boven 75kW ipv de gewenste 220 kW. Ook een keer kunnen laden bij een Ionity met een kapot scherm. Wonder boven wonder kreeg ik het laden aan de praat, maar toen kreeg ik hem niet meer uit, want de sessie 'liep' niet niet in de app, gelukkig werkt een fysieke knop op de zuil nog wel, want stoppen van het laden via de Bluelink app lukte ook niet en als je ook niet kunt stoppen in de Ionity app?

* Ook in Oost Europa voldoende laadmogelijkheden, géén probleem!

3) Wat een fijne reisauto is het toch! Uiteindelijk heb ik op de hele trip maar 2 dezelfde auto's gezien. In Oostenrijk eentje met een Italiaans kenteken op een parkeerplaats en in het Ruhr gebied haalde mij een Duitser in. Wat toch jammer dat er niet meer van rijden. In Oostenrijk ook nog een keer geladen bij een snellader naast een Hyuandai dealer. Nog even in de showroom gekeken: geen één! Had Herr Verkaufer nog willen vragen, maar die was druk in gesprek met een klant....

Eindconclusie: Missie meer dan geslaagd! Zo'n trip is prima te doen. Je moet wel minimaal om de 250-300 km laden, maar dat is een kwartier gepiept.
* Nog een keer geprobeerd bij een Tesla station: wederom een fail, dat is me dus nog nooit gelukt. Ik heb de app, hij herkent mij, ik mag aansluiten, maar vervolgens toch een foutmelding
* Ik heb ook een caravan en hoewel het een fantastische caravantrekker is: niet aan beginnen buiten NL, want je kunt gewoon nergens laden met een aangekoppelde caravan. Laden aan de snelweg is best tricky, want vaak geen plek om je caravan af te koppelen.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

jrk schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:31:
Net terug van een roundtrip Europe met m'n IONIQ 5. 3.000 km gereden in de route: Zwolle --> Dresden --> Praag --> Bratislava --> Wenen --> Salzburg --> Zwolle.

* het werkt voor mij niet. Een advies om 7 minuten te laden van 46% laden tot 68% is voor mij niet te doen. Intiutief wil je pas laden tussen 10-20% en dan gewoon laden naar 80%. En ja, ik heb de instelling op minimale frequentie staan... Op mijn route waren er genoeg laadpalen om dat te doen, soms wel 5km van de snelweg, maar wat geeft dat? ABRP is gewoon veel te conservatief in de planning en trouwens ook in het verbruik. Ik kwam gaandeweg toch altijd hoger uit dan de oorspronkelijk berekende eind SOC.

* Grootste gemis bij het invoeren van een route is de mogelijkheid om het gewenste % SOC op de eindbestemming in te geven. Soms mag dat 10% zijn, maar soms wil je op een bepaalde locatie ook 40% hebben.

* ABRP is onbetrouwbaar als het gaat om het aantal beschikbare laders, de KW en bezet/vrij. Te vaak klopt dit gewoon niet. In de praktijk zie vaak een combi van 2x300 kW en 2x 150 kW. ABRP geeft dit dan weer als 300 kW met 4 kwarten in de cirkel.

2) Voor het laden heb ik alleen gebruik gemaakt van snelladers (150kW en hoger. Ik had als betaalmogelijkheden: mijn MultiTankCard van de zaak (Shell Recharge), Plugsurfing en Ionity app.

* In de praktijk kon ik met deze 3 altijd uit de voeten, heb alleen wel vaak de MTC-card gebruikt (mag eigenlijk niet in buitenland), want plugsurfing werd nog wel eens geweigerd. Tip: maak toch wat meer accounts aan op zulke generieke apps. Voor plugsurfing heb ik ook een RFID-tag trouwens.

* Er is nog wel eens wat mis met de laadpalen. Het bontst was het ergens in Zuid Duitsland. De 4 300kW's van Fastned. Zuil 1/2 had een kappotte RFID-lezer en kon daardoor door velen niet worden gebruikt (via de app lukte het wel) Zuil 3/4 heb ik aan geladen, maar die performance kwam niet boven 75kW ipv de gewenste 220 kW. Ook een keer kunnen laden bij een Ionity met een kapot scherm. Wonder boven wonder kreeg ik het laden aan de praat, maar toen kreeg ik hem niet meer uit, want de sessie 'liep' niet niet in de app, gelukkig werkt een fysieke knop op de zuil nog wel, want stoppen van het laden via de Bluelink app lukte ook niet en als je ook niet kunt stoppen in de Ionity app?

3) Wat een fijne reisauto is het toch! Uiteindelijk heb ik op de hele trip maar 2 dezelfde auto's gezien. In Oostenrijk eentje met een Italiaans kenteken op een parkeerplaats en in het Ruhr gebied haalde mij een Duitser in. Wat toch jammer dat er niet meer van rijden. In Oostenrijk ook nog een keer geladen bij een snellader naast een Hyuandai dealer. Nog even in de showroom gekeken: geen één! Had Herr Verkaufer nog willen vragen, maar die was druk in gesprek met een klant....

Eindconclusie: Missie meer dan geslaagd! Zo'n trip is prima te doen. Je moet wel minimaal om de 250-300 km laden, maar dat is een kwartier gepiept.
* Nog een keer geprobeerd bij een Tesla station: wederom een fail, dat is me dus nog nooit gelukt. Ik heb de app, hij herkent mij, ik mag aansluiten, maar vervolgens toch een foutmelding
* Ik heb ook een caravan en hoewel het een fantastische caravantrekker is: niet aan beginnen buiten NL, want je kunt gewoon nergens laden met een aangekoppelde caravan. Laden aan de snelweg is best tricky, want vaak geen plek om je caravan af te koppelen.
Mooi om te zien dat er steeds langere trips worden gemaakt en dat de ervaringen goed zijn. Zelf had ik zeker range anxiety maar die is nagenoeg weg. Er is één aspect aan gedwongen op moeten laden na x aantal kilometers wat bij mij eigenlijk als een mega plus is: de gedwongen 5-10 minuten pauze. Ik merk dat dat zo veel beter is voor mijn fysieke welzijn. Met ICE reed is soms 1000km aan één stuk door en kwam ik daardoor brak aan op de eindbestemming. Met EV heeft 5-10 pauze om de 200 km ervoor gezorgd dat ik veel fitter en uitgerusten aankom op de eindbestemming.

Overigens, wellicht meer iets voor de laders/ABRP/EV's topic, maar het is zeker mogelijk om bij ABRP de gewenste % SOC op de eindbestemming in te voeren. Het is ietwat verborgen, maar je drukt op instellingen/het ABRP logo linksboven, dan niet bij route instellingen, maar scroll je naar Batterij. Daar staat de SoC bij aankomst instelling met wat meer opties.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

HollovVpo1nt schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:09:
[...]

Overigens, wellicht meer iets voor de laders/ABRP/EV's topic, maar het is zeker mogelijk om bij ABRP de gewenste % SOC op de eindbestemming in te voeren. Het is ietwat verborgen, maar je drukt op instellingen/het ABRP logo linksboven, dan niet bij route instellingen, maar scroll je naar Batterij. Daar staat de SoC bij aankomst instelling met wat meer opties.
Klopt, maar da's niet in AndroidAuto zo. En bij mij werkt het niet om op de phone iets in te voeren en dat dat op AA te laten zien. Ik moet gewoon het in AA invoeren. Wat ook enorm gaaf zou zijn in AA, als je op de cirkel met het laadpunt kunt drukken voor een screen met meer details,. m.n. welke provider van de laadpalen. Nu is het een verrassing of je Fastned, Ionity of iets lokaals gaat zien....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 12-11 12:53
dvdj schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:13:
Is die Noorse pagina van het parkeerscherm terug in het Nederlands met die allerlaatste update van een paar dagen geleden?
Nee helaas niet. Zal volgens de klantenservice echt pas bij de volgende update aangepast gaan worden.

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-11 20:53

Mooi verhaal!
Toch een kleine reactie op je laatste punt, want daar denk ik anders over. Net 1100km achter de rug met caravan van 1600kg. Van de ca. 10x laden 3x moeten afkoppelen, daarbij de caravan niet hoeven te verplaatsen. (1x voor niks toen 4 E-on laders het niet deden)
Ik geef toe, de rit was niet niks, maar dit blijven we wel doen.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
L.Hou schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Mooi verhaal!
Toch een kleine reactie op je laatste punt, want daar denk ik anders over. Net 1100km achter de rug met caravan van 1600kg. Van de ca. 10x laden 3x moeten afkoppelen, daarbij de caravan niet hoeven te verplaatsen. (1x voor niks toen 4 E-on laders het niet deden)
Ik geef toe, de rit was niet niks, maar dit blijven we wel doen.
Ben benieuwd naar je ervaringen.
Heb je niet hoeven afkoppelen omdat alle laders vrij waren en je er dwars voor hebt gestaan of heb je langsrijladers gebruikt.
Wij zijn naar Milaan gereden en hebben voornamelijk bij Ionity langs de snelweg geladen en daar moet je echt insteken, wat dus met een caravan niet gaat. Op de meeste plekken is er dan wel de mogelijkheid om je caravan af te koppelen en neer te zetten, maar ideaal is het niet.
10 keer laden op 110 km klinkt mij ook redelijk veel in de oren. In nederland haalde ik ruim 180 km met de caravan er achter en kon dan nog wel een eindje rijden in geval van nood.

• Naaldhak
Het ziet er niet naar uit dat er voor de eigenaren met een zwabber I5 wat gaat gebeuren. Ik was vanmorgen bij de dealer die alleen maar wist te vertellen dat hij het gewoon zou uitzetten. Misschien dat uitlijnen een optie is maar de wagen trekt niet naar links of rechts maar zal er weer 50 euro tegen aan gooien.

Het is en blijft knap waardeloos. De Hyundai's die ik als leenwagen heb meegekregen zoals de Tucson en Santa Fe hadden allemaal een perfect werkende HDA, geen nerveus getrek aan dat stuur maar relaxed rijden zoals het bedoelt was.

• Stephan_haarlem
Naaldhak schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:17:
Het ziet er niet naar uit dat er voor de eigenaren met een zwabber I5 wat gaat gebeuren. Ik was vanmorgen bij de dealer die alleen maar wist te vertellen dat hij het gewoon zou uitzetten. Misschien dat uitlijnen een optie is maar de wagen trekt niet naar links of rechts maar zal er weer 50 euro tegen aan gooien.

Het is en blijft knap waardeloos. De Hyundai's die ik als leenwagen heb meegekregen zoals de Tucson en Santa Fe hadden allemaal een perfect werkende HDA, geen nerveus getrek aan dat stuur maar relaxed rijden zoals het bedoelt was.
Vanuit Hyundai NL hoef je niks te verwachten die zullen vol blijven houden dat het erbij hoort. Begreep van verschillende mensen die vaak contact met importeurs hebben dat Hyundai samen met PON de twee moeilijkste importeur zijn als het op klachten/problemen aankomt.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn auto heb laten uitlijnen en er voor mijn gevoel duidelijk nu minder correcties uitgevoerd worden en ook de stuur assistant rustiger meestuurt. Ook @ImreD heeft die ervaring na het uitlijnen.
Achterkant uitlijnen bleek bij beide auto’s niet mogelijk om die binnen fabrieksopgave te krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 02-08-2022 12:24 ]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Stephan_haarlem schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Vanuit Hyundai NL hoef je niks te verwachten die zullen vol blijven houden dat het erbij hoort. Begreep van verschillende mensen die vaak contact met importeurs hebben dat Hyundai samen met PON de twee moeilijkste importeur zijn als het op klachten/problemen aankomt.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn auto heb laten uitlijnen en er voor mijn gevoel duidelijk nu minder correcties uitgevoerd worden en ook de stuur assistant rustiger meestuurt. Ook @ImreD heeft die ervaring na het uitlijnen.
Achterkant uitlijnen bleek bij beide auto’s niet mogelijk om die binnen fabrieksopgave te krijgen
En wat is er dan precies uitgelijnd? De wielen of de camera van het systeem? Of beide?

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:16

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Heeft er iemand al eens een review van zijn Hi5 proberen te plaatsen in MijnHyundai? Ik krijg het niet gedaan maar dat is misschien omdat ik niet overal 5 sterren geef?

• Stephan_haarlem
cooper_s1 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

En wat is er dan precies uitgelijnd? De wielen of de camera van het systeem? Of beide?
In mijn geval puur alleen de wielen.
Dealer heeft laatst wel een stuk of 5 updates (weet niet exact welke) gedaan toen ik daar was voor de terugroepactie. Sindsdien zijn de systemen sowieso al een stuk rustiger en stabieler.

[ Voor 14% gewijzigd door Stephan_haarlem op 02-08-2022 13:17 ]

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Stephan_haarlem schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:13:
[...]

In mijn geval puur alleen de wielen.
Dealer heeft laatst wel een stuk of 5 updates (weet niet exact welke) gedaan toen ik daar was voor de terugroepactie. Sindsdien zijn de systemen sowieso al een stuk rustiger en stabieler.
Mijn bereik loopt ook nog steeds op, maar dat heeft meer te maken met het feit dat in mijn langdurig verbruik steeds meer warm weer opgenomen is. Ik vrees wel voor de herfst, en dan mijn auto aan het begin zegt dat we nog 450 km kunnen, en dat dit uiteindelijk maar 400 blijkt te zijn :/

• Yolo1971
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-05-2023
Ook net terug van vakantie naar Kroatië I5 connect 73kwh AWD. Shooting star gray matte,

Op dag van vertrek de auto op de valreep ontvangen, dus met nog geen 30 km op de teller inpakken en wegwezen.

3 pubers (2x 17 en 1x 14 jaar) op de achterbank, dus top !! dat de achterbank wat naar voren kon om alles mee te nemen wat nodig was.
Tijd voor een trekhaak t.b.v. trekhaakkoffer hadden we niet, had een Skoda superb maar door e.a. flexibel in te dellen heb ik de indruk dat er in de I5 net zoveel mee kan.

Had me erg goed voorbereid waar te laden etc en met welke passen. Uiteindelijk onderweg een hele andere koers gevaren, de ingebouwde navi gaf goed aan waar laadpalen langs de route staan.
Heb steeds om de ca 300 km een laadpunt aangeklikt en dat liep voortreffelijk, nooit een moment van twijfel gehad tijdens het rijden.
Dus voor mij heeft het Navi systeem prima zijn werk gedaan.
Op de heen weeg een tussenstop in zuid-duidseland en op de terug weg in een keer 1450 km in ca 16 uur gereden.
In kroatie gratis laden (50kw) bij een supermarkt.
Durfde het zelfs aan om vanaf de caming in Kroatië in een keer naar oostenrijk te rijden zonder op te laden, (in heuvel, berg gebied zie je wel verbruik wat toenemen kwam aan met 5_10 %)
Terug reis verliep top >> 220 kw laden zeker een paar keer gehaald en vaak eerder weg dan een ID4 of enyaq 

Het rijden zelf >> heerlijke comfortabele auto, snel zat (180 aangetikt in duidsland) en veel gebruik gemaakt van HDA assit wat voor mij nieuw was, zelfs van rijbaan verwisselen etc continue toegepast.
Geen gezwabber of trillingen ervaren, vaak gewoon even een vinger aan het stuur omdat het moet ;-). Wel het geluid uitgezet van lane assist .
Nu 4000 achter de rug en de wagen en het electrisch rijden heeft al mijn verwachtigingen over troffen.

Onder weg 2x I5 tegen gekomen, en in Kroatië was er veel aandacht voor de auto, menig vakantie ganger heeft nog last van zijn nek ;-)

• L.Hou
PeMo1965 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen.
Heb je niet hoeven afkoppelen omdat alle laders vrij waren en je er dwars voor hebt gestaan of heb je langsrijladers gebruikt.
Wij zijn naar Milaan gereden en hebben voornamelijk bij Ionity langs de snelweg geladen en daar moet je echt insteken, wat dus met een caravan niet gaat. Op de meeste plekken is er dan wel de mogelijkheid om je caravan af te koppelen en neer te zetten, maar ideaal is het niet.
10 keer laden op 110 km klinkt mij ook redelijk veel in de oren. In nederland haalde ik ruim 180 km met de caravan er achter en kon dan nog wel een eindje rijden in geval van nood.
Dag Pemo,
Ik heb het verhaal met een enkele foto staan in “ervaringen: lange ritten….” Idd langs de snelweg moeilijk zonder af te koppelen, maar net van de snelweg af; autohof, industrieterreinen en bmw-dealer lukt het wel met de caravan er achter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUefE786jtTeuBWTVb-x-xZho4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NJGgdLLLusgRyOGteQknCs4K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RVxxki1cu0LT3jXw0UxIj5-qtF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sh5kNnPwpbf7gEEoMH1zidD7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hOZPHDgvBQtXaSktwbMYsAW2qI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7bvQ5o9o4nc6ngndnye3Ugp.jpg?f=fotoalbum_large

• Niick7
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-10 12:18
https://www.autowereld.nl...y-bose-36902202/foto.html

:'(

[ Voor 3% gewijzigd door Niick7 op 02-08-2022 15:29 ]

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Naaldhak schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:17:

Ik behoor tot de I5 rijders die geen zwabber gevoel hebben. Gelukkig niet. Nu lees ik hier al vaker van jou dat je in een Tucson en Santa Fe hebt gereden die perfect werken. Heb je al eens gereden in een I5 die volgens zijn gebruiker niet zwabbert? Dáár ben ik namelijk wel heel benieuwd naar. In hoeverre is het objectief of subjectief geklaag? Ik weet niet waar je woont, maar ik zou die van mij daar graag eens voor ter beschikking willen stellen....

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Yolo1971 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:27:
Ook net terug van vakantie naar Kroatië I5 connect 73kwh AWD. Shooting star gray matte,

Op dag van vertrek de auto op de valreep ontvangen, dus met nog geen 30 km op de teller inpakken en wegwezen.

3 pubers (2x 17 en 1x 14 jaar) op de achterbank, dus top !! dat de achterbank wat naar voren kon om alles mee te nemen wat nodig was.
Tijd voor een trekhaak t.b.v. trekhaakkoffer hadden we niet, had een Skoda superb maar door e.a. flexibel in te dellen heb ik de indruk dat er in de I5 net zoveel mee kan.

Had me erg goed voorbereid waar te laden etc en met welke passen. Uiteindelijk onderweg een hele andere koers gevaren, de ingebouwde navi gaf goed aan waar laadpalen langs de route staan.
Heb steeds om de ca 300 km een laadpunt aangeklikt en dat liep voortreffelijk, nooit een moment van twijfel gehad tijdens het rijden.
Dus voor mij heeft het Navi systeem prima zijn werk gedaan.
Op de heen weeg een tussenstop in zuid-duidseland en op de terug weg in een keer 1450 km in ca 16 uur gereden.
In kroatie gratis laden (50kw) bij een supermarkt.
Durfde het zelfs aan om vanaf de caming in Kroatië in een keer naar oostenrijk te rijden zonder op te laden, (in heuvel, berg gebied zie je wel verbruik wat toenemen kwam aan met 5_10 %)
Terug reis verliep top >> 220 kw laden zeker een paar keer gehaald en vaak eerder weg dan een ID4 of enyaq 

Het rijden zelf >> heerlijke comfortabele auto, snel zat (180 aangetikt in duidsland) en veel gebruik gemaakt van HDA assit wat voor mij nieuw was, zelfs van rijbaan verwisselen etc continue toegepast.
Geen gezwabber of trillingen ervaren, vaak gewoon even een vinger aan het stuur omdat het moet ;-). Wel het geluid uitgezet van lane assist .
Nu 4000 achter de rug en de wagen en het electrisch rijden heeft al mijn verwachtigingen over troffen.

Onder weg 2x I5 tegen gekomen, en in Kroatië was er veel aandacht voor de auto, menig vakantie ganger heeft nog last van zijn nek ;-)
Mooi man! Gefeliciteerd!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

L.Hou schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Dag Pemo,
Ik heb het verhaal met een enkele foto staan in “ervaringen: lange ritten….” Idd langs de snelweg moeilijk zonder af te koppelen, maar net van de snelweg af; autohof, industrieterreinen en bmw-dealer lukt het wel met de caravan er achter.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Creatief parkeren (vooral die van "Move"). De onderste blokkeer je toch wel degelijk andere laadplekken?

• L.Hou
jrk schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:42:
[...]

Creatief parkeren (vooral die van "Move"). De onderste blokkeer je toch wel degelijk andere laadplekken?
Ja, move was de bmw-dealer.

En idd bij de lader in pfalz, naast de Burgerking blokkeer ik 3 andere laadpunten. De enige voorbijgangers waren 3 auto’s die de BK om 11:37 een bezoek brachten. Maar afkoppelen was daar geen probleem geweest.

• Stephan_haarlem
Wordt je droevig van. Heeft een flinke tik gehad aan de voorkant zo te zien. 😭

• Naaldhak
jrk schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:39:
[...]

Ik behoor tot de I5 rijders die geen zwabber gevoel hebben. Gelukkig niet. Nu lees ik hier al vaker van jou dat je in een Tucson en Santa Fe hebt gereden die perfect werken. Heb je al eens gereden in een I5 die volgens zijn gebruiker niet zwabbert? Dáár ben ik namelijk wel heel benieuwd naar. In hoeverre is het objectief of subjectief geklaag? Ik weet niet waar je woont, maar ik zou die van mij daar graag eens voor ter beschikking willen stellen....
Ik heb een model 45 gereden die het niet had, de dealer wou die niet verkopen. Daarnaast heb ik lange tijd een Mercedes C350E gereden die ook een normale pilot functie had, dit was model 2016 dus een minder geavanceerde versie maar het werkte zoals het hoort. Dus ik weet goed waar ik het over heb. Zodra mijn auto op de CCS gaat, begint hij tussen de lijnen te pingpongen en niet zachtjes, genoeg om de mede passagiers misselijk te maken. Gewoon op een kaarsrechte weg en het is echt irritant want je moet het telkens uitzetten en dat stuur in bedwang houden is not done.

Maar dit is de zoveelste keer dat ik het opnieuw moet uitleggen het is dus gewoon een echte realiteit. Ik heb miljoenen kilometers gereden sommige auto's zelfs met 400K op de teller. Ben dus geen onervaren rijder en heb een correcte perceptie van de gebeurtenis in mijn auto.

Wees blij dat je het niet hebt, dit is al mijn tweede I5 de eerste trilde onaangenaam vanuit het onderstel en had ook de zwabber functie. Dat klagen van mij over auto's van 60K die niet zulke dingen moeten hebben vindt ik legitiem. Dan maar eens geen positief bericht, als het een lease bak was had ik hem teruggebracht.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Naaldhak schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:42:
[...]

Ik heb een model 45 gereden die het niet had, de dealer wou die niet verkopen. Daarnaast heb ik lange tijd een Mercedes C350E gereden die ook een normale pilot functie had, dit was model 2016 dus een minder geavanceerde versie maar het werkte zoals het hoort. Dus ik weet goed waar ik het over heb. Zodra mijn auto op de CCS gaat, begint hij tussen de lijnen te pingpongen en niet zachtjes, genoeg om de mede passagiers misselijk te maken. Gewoon op een kaarsrechte weg en het is echt irritant want je moet het telkens uitzetten en dat stuur in bedwang houden is not done.

Maar dit is de zoveelste keer dat ik het opnieuw moet uitleggen het is dus gewoon een echte realiteit. Ik heb miljoenen kilometers gereden sommige auto's zelfs met 400K op de teller. Ben dus geen onervaren rijder en heb een correcte perceptie van de gebeurtenis in mijn auto.

Wees blij dat je het niet hebt, dit is al mijn tweede I5 de eerste trilde onaangenaam vanuit het onderstel en had ook de zwabber functie. Dat klagen van mij over auto's van 60K die niet zulke dingen moeten hebben vindt ik legitiem. Dan maar eens geen positief bericht, als het een lease bak was had ik hem teruggebracht.
Ik snap de vraag opzich wel, waar sommige misschien niet de 400+ pagina's aan comments al gelezen hebben ;). Maakt het uiteraard niet minder irritant en frustrerend voor jou! Ik weet ook niet precies wat er allemaal al evt. wel of niet aan je I5 is gedaan. Ik heb het zelf ook niet. Maar voor levering is mijn Camera (bij de achteruitkijkspiegel) Vervangen wegens een defect, dealer gaf aan dat dit vaker een foutief element was. Kan het misschien zijn dat deze misschien vervangen moet worden?

Laten we hopen in ieder geval dat het gefixt wordt, evenals de andere dingen die nog op de "to-do lijst" van Hyundai NL staan.

PJvI

• de meester01

de meester01

P86 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Laten we hopen in ieder geval dat het gefixt wordt, evenals de andere dingen die nog op de "to-do lijst" van Hyundai NL staan.
De laatste stand van zaken (vorige week bij de dealer geweest voor een update) is dat het probleem bekend is maar er (nog) geen oplossing voor is. Of die komt wist men niet te vertellen. Heel veel prioriteit lijkt het niet te hebben.

Ondertussen blijkt de schade die de 1 of andere #$!@& met zijn trekhaak aan mijn voorbumper heeft veroorzaakt €1.000 incl BTW gaat kosten |:( Ik kan alleen maar hopen dat er ergens in het universum op een knopje wordt gedrukt waardoor zijn auto van ellende uit elkaar spat.... :(

Verzekering geeft aan claimen en niet niet zelf dokken. Dat doen we dan maar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca1nYHeKvLX2tPMaDtaNQqvvn6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A31tFb5WUIPa7bfgei4m7nHk.jpg?f=fotoalbum_large

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
de meester01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:04:
[...]

De laatste stand van zaken (vorige week bij de dealer geweest voor een update) is dat het probleem bekend is maar er (nog) geen oplossing voor is. Of die komt wist men niet te vertellen. Heel veel prioriteit lijkt het niet te hebben.

Ondertussen blijkt de schade die de 1 of andere #$!@& met zijn trekhaak aan mijn voorbumper heeft veroorzaakt €1.000 incl BTW gaat kosten |:( Ik kan alleen maar hopen dat er ergens in het universum op een knopje wordt gedrukt waardoor zijn auto van ellende uit elkaar spat.... :(

Verzekering geeft aan claimen en niet niet zelf dokken. Dat doen we dan maar.

[Afbeelding]
Klote man. Maar shit happens uiteindelijk is dat wel waar de verzekering voor is. Op zulke momenten ben ik wel jaloers op Tesla's Sentry Mode. Een collega van mij had z'n Tesla 3 net 4 dagen en toen is er al een autootje tegenaan gereden. Beelden terugkijken, kenteken keurig leesbaar erop en claimen maar :*)

• de meester01

de meester01

Vielleicht schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Klote man. Maar shit happens uiteindelijk is dat wel waar de verzekering voor is. Op zulke momenten ben ik wel jaloers op Tesla's Sentry Mode. Een collega van mij had z'n Tesla 3 net 4 dagen en toen is er al een autootje tegenaan gereden. Beelden terugkijken, kenteken keurig leesbaar erop en claimen maar :*)
Het is ergens tussen vorige week en 5 weken ervoor gebeurt. Ik zie dat 6 weken terug de bumper nog heel was op de voordeur camera. Daarna is het ergens raak geweest maar daar haal je niks meer van. Dan zit je nog met bewijslast en dat is dan toch welles nietes.

Er zit wel een dashcam in de auto maar dan moet je dus een exact moment van schade weten en dat is er niet. Het was dat ik op mijn zitfiets voor de auto wachtte tot mijn vrouw haar fiets uit de schuur had, toen viel mijn oog erop. Als je staat kijk je er zo overheen.

Vorig jaar heeft mijn jurist-echtgenote nog een boerenknuppel juridisch ondergesneeuwd over een richtingaanwijzer glaasje van € 65 dat hij van onze vorige auto afjakkerde maar hier is mevrouw Moszkowicz ook machteloos >:)

Sindsdien zit er dus wel een dashcam in haar dagelijkse auto / de Hi5 8)

• amw82
  • Laatst online: 13:06
Van de week teruggekomen uit Frankrijk, en wat iedereen hier al meldt: heerlijke auto voor grotere stukken.
Op de heenweg alleen bij Saint Witz even moeten wachten. Op de terugweg uiteindelijk Saint Witz helemaal overgeslagen (stond een rij van ongeveer 10 auto's) en de volgende bij Total (weer de naam ff niet meer) een rij van 5. Maar ik haalde het nog vrij gemakkelijk naar de volgende stop Le Roulx.
Bij het laden nooit geven wachten op de auto, maar de auto wel op ons. Genoeg geladen voordat de kids geplast, wat gegeten en gedronken hadden. Heerlijk om dan de mensen verbaasd te zien kijken die er al stonden toen we aankwamen en met een schamele 50/60 kw aan het laden zijn...

De backspace xt had ook weinig invloed op bereik (kan het niet helemaal precies vergelijken, aangezien ik natuurlijk wat zwaarder beladen was dan normaal en grote stukken 130 reed wat ik thuis niet zo vaak doe. Maar verbruik schommelde tussen de 20 en 23
de meester01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Er zit wel een dashcam in de auto maar dan moet je dus een exact moment van schade weten en dat is er niet. Het was dat ik op mijn zitfiets voor de auto wachtte tot mijn vrouw haar fiets uit de schuur had, toen viel mijn oog erop. Als je staat kijk je er zo overheen.
Voor €1000 zou ik het toch wel de moeite vinden de beelden snel te scannen

[ Voor 20% gewijzigd door amw82 op 02-08-2022 18:08 ]

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:47

wij zitten nu net onder tsjechie in oostenrijk en hebben denk ik een redelijk gelijke route gereden aan die je beschrijft. ik kijk vooraf altijd in (gratis) ABRP en dan voer ik de laadstops in de auto handmatig in. ik gebruik AA+ABRP dus niet want dan werkt de navi niet via de HUD zover ik weet (vind dat AA sowieso echt ruk, maar wellicht dat dat mijn onkunde is). dat is mij richting italie eerder dit jaar prima bevallen en ook nu kwam het behoorlijk goed uit. ik heb wel de restrictie van ionity palen aan staan, want dat is met het premium abbo wel erg voordelig laden. alleen bij praag had ik wat nieuws; de laadpaal wilde niet stoppen met laden 8)7display van de paal werkte niet zo lekker leek het. dus maar via de hyundai app geporbeerd te stoppen en dat werkte ook niet. ik dacht dus bij 80% vriendelijk plek te maken voor de wachtende id4, maar dat ging dus even niet. nu staat het laadlimiet voor DC op 90% dus toen we (tijdens alle pogingen om te stoppen) daarop waren aangekomen stopte de laadpaal wel en kon ik loskoppelen. was toch een beetje gekke ervaring. iemand nog andere tips om het laden te stoppen??

verder was het weer prima rijden en zie ik de komende vakantie ritetn met een glimlacht tegemoed ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAhZACrFJw-T3TmypoA8i3nIePU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LfSe5AdZ4c2XPfuSOvLCoNrl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Tiggy80 op 02-08-2022 18:38 ]

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Naaldhak schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:42:
[...]

Zoals gezegd, ik had dit ook en nu niet meer sinds de laatste updates bij de dealer.

• de meester01

de meester01

amw82 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 17:30:

Voor €1000 zou ik het toch wel de moeite vinden de beelden snel te scannen
Ja en dan vind ik misschien een dag waarop het gebeurd is en zie ik op de dashcam waar er geparkeerd is en hoe ga ik bewijzen dat die auto de schade heeft veroorzaakt?

Zoals ik al aangaf gaat het nat op de bewijslast. Tenzij je een ooggetuige of live beelden van de aanrijding hebt haal je er niks van.

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-11 23:17
Tiggy80 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

wij zitten nu net onder tsjechie in oostenrijk en hebben denk ik een redelijk gelijke route gereden aan die je beschrijft. ik kijk vooraf altijd in (gratis) ABRP en dan voer ik de laadstops in de auto handmatig in. ik gebruik AA+ABRP ....

verder was het weer prima rijden en zie ik de komende vakantie ritetn met een glimlacht tegemoed ;)[Afbeelding]
AA?

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:20
[...]

wij zitten nu net onder tsjechie in oostenrijk en hebben denk ik een redelijk gelijke route gereden aan die je beschrijft. ik kijk vooraf altijd in (gratis) ABRP en dan voer ik de laadstops in de auto handmatig in. ik gebruik AA+ABRP dus niet want dan werkt de navi niet via de HUD zover ik weet (vind dat AA sowieso echt ruk, maar wellicht dat dat mijn onkunde is). dat is mij richting italie eerder dit jaar prima bevallen en ook nu kwam het behoorlijk goed uit. ik heb wel de restrictie van ionity palen aan staan, want dat is met het premium abbo wel erg voordelig laden. alleen bij praag had ik wat nieuws; de laadpaal wilde niet stoppen met laden 8)7display van de paal werkte niet zo lekker leek het. dus maar via de hyundai app geporbeerd te stoppen en dat werkte ook niet. ik dacht dus bij 80% vriendelijk plek te maken voor de wachtende id4, maar dat ging dus even niet. nu staat het laadlimiet voor DC op 90% dus toen we (tijdens alle pogingen om te stoppen) daarop waren aangekomen stopte de laadpaal wel en kon ik loskoppelen. was toch een beetje gekke ervaring. iemand nog andere tips om het laden te stoppen??

verder was het weer prima rijden en zie ik de komende vakantie ritetn met een glimlacht tegemoed ;)[Afbeelding]
Heb ik ook gehad in Italië. Nummer van IONITY gebeld, zij kunnen op afstand afsluiten. Binnen een minuut was het geregeld.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11 20:23
de meester01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Het is ergens tussen vorige week en 5 weken ervoor gebeurt. Ik zie dat 6 weken terug de bumper nog heel was op de voordeur camera. Daarna is het ergens raak geweest maar daar haal je niks meer van. Dan zit je nog met bewijslast en dat is dan toch welles nietes.

Vorig jaar heeft mijn jurist-echtgenote nog een boerenknuppel juridisch ondergesneeuwd over een richtingaanwijzer glaasje van € 65 dat hij van onze vorige auto afjakkerde maar hier is mevrouw Moszkowicz ook machteloos >:)

Sindsdien zit er dus wel een dashcam in haar dagelijkse auto / de Hi5 8)
Waarom moet je het exacte moment weten voor de dashcam?

• de meester01

de meester01

Tweakx schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:10:
[...]

Waarom moet je het exacte moment weten voor de dashcam?
Omdat ik toch moet weten welke auto's er op die dag in de buurt van mijn auto zijn geweest. Anders heb je er nog weinig aan. De auto staat bij mijn woning op privé terrein met de schade kant naar de woning toe.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-11 20:23
de meester01 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:17:
[...]

Omdat ik toch moet weten welke auto's er op die dag in de buurt van mijn auto zijn geweest. Anders heb je er nog weinig aan. De auto staat bij mijn woning op privé terrein met de schade kant naar de woning toe.
Helder. Ik was even verward en dacht dat je wellicht via de verzekering de ingebouwde dashcam kon opvragen 8)7

• de meester01

de meester01

Tweakx schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 21:02:
[...]

Helder. Ik was even verward en dacht dat je wellicht via de verzekering de ingebouwde dashcam kon opvragen 8)7
Nope, er hangt een Garmin mini 2 in die uitschakelt als de auto uitgaat :+

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
afkorting voor Android Auto

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11 19:18
[...]

. iemand nog andere tips om het laden te stoppen??
Jazeker gewoon via de app Bluelink de laadlimiet op een lagere waarde zetten, dan stopt hij direct.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Gijsie91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 19:18
[...]

Ook een keer gehad met een 50KW laadpaal, waarbij het scherm aangaf dat hij de laadsessie aan het stoppen was, maar hij gewoon verder bleef laden en na een minuut een error gaf en nog steeds bleef laden. Toen heb ik aan de binnenzijde (in de kofferbak) het klepje geopend achter het laadcontact en aan het ontgrendel touwtje getrokken. Toen stopte het laden ook en was de stekker weer los. Vervolgens gaf de laadpaal aan dat de sessie klaar/gestopt was.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Hé wat leuk, da's inderdaad dezeldfe route. Qua stoppen van laden: zie mijn voorbeeld bij de Ionity met niet werkend scherm: lukraak op alle knoppen drukken en ik was in staat om 'm op 63% te stoppen: precies genoeg om thuis te komen. Ook mijn DC staat op 90% en het is mijn ervaring dat het van 80% naar 90% vaak heel langzaam gaat. Soms breekt de paal het ook gewoon af boven de 80%

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Gijsie91 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:39:
[...]

Ook een keer gehad met een 50KW laadpaal, waarbij het scherm aangaf dat hij de laadsessie aan het stoppen was, maar hij gewoon verder bleef laden en na een minuut een error gaf en nog steeds bleef laden. Toen heb ik aan de binnenzijde (in de kofferbak) het klepje geopend achter het laadcontact en aan het ontgrendel touwtje getrokken. Toen stopte het laden ook en was de stekker weer los. Vervolgens gaf de laadpaal aan dat de sessie klaar/gestopt was.
Nooit geweten? Ga straks direct kijken hoe dat werk! Bedankt!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

rvdgaag schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Jazeker gewoon via de app Bluelink de laadlimiet op een lagere waarde zetten, dan stopt hij direct.
Ook goeie tip, want niet aan gedacht!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Jbee81 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:31:
[...]

Heb ik ook gehad in Italië. Nummer van IONITY gebeld, zij kunnen op afstand afsluiten. Binnen een minuut was het geregeld.
Haha. Ik zweer bij AndroidAuto. Die navi op de HUD boeit me niet zo heel veel, gebruik de interne Navi ook niet, want zweer bij Waze. Al moet ik zeggen dat in Tsjechie Waze een paar keer helemaal van het padje was en in het luchtledige aan het aanwijzingen gaf. Verder altijd superblij met de 100% actualiteit van Waze qua wegen, file, flits en gevaarmeldingen. Zeker met de laatste update waarbij de knoppen van AA naar links zijn verhuisd is het nog weer wat fijner geworden. Nu zit er binnenkort nog een keer een AA-update aan te komen met flexibele schermen. Ben heel benieuwd hoe Hyuandai dat gaat oplossen op onze schermen...

Daarnaast natuurlijk de mogelijkheid om Spotify te gebruiken en zichtbaar op het display te hebben. Nóg een belangrijke reden om AA te gebruiken. Nog een tip: via de AA-app TuneIn heb je NL-radiozenders via internet beschikbaar over de hele wereld. Ook wel weer even lekker als je klaar bent met je spotify playlists.

• amw82
jrk schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

Haha. Ik zweer bij AndroidAuto. Die navi op de HUD boeit me niet zo heel veel, gebruik de interne Navi ook niet, want zweer bij Waze. Al moet ik zeggen dat in Tsjechie Waze een paar keer helemaal van het padje was en in het luchtledige aan het aanwijzingen gaf. Verder altijd superblij met de 100% actualiteit van Waze qua wegen, file, flits en gevaarmeldingen. Zeker met de laatste update waarbij de knoppen van AA naar links zijn verhuisd is het nog weer wat fijner geworden. Nu zit er binnenkort nog een keer een AA-update aan te komen met flexibele schermen. Ben heel benieuwd hoe Hyuandai dat gaat oplossen op onze schermen...

Daarnaast natuurlijk de mogelijkheid om Spotify te gebruiken en zichtbaar op het display te hebben. Nóg een belangrijke reden om AA te gebruiken. Nog een tip: via de AA-app TuneIn heb je NL-radiozenders via internet beschikbaar over de hele wereld. Ook wel weer even lekker als je klaar bent met je spotify playlists.
Hier ook een AA aanhanger. Deze vakantie helaas met interne navigatie en Waze / maps op mn telefoonscherm moeten doen omdat mn USB poort nog steeds niet werkt. De ingebouwde navigatie is echt slecht. e helft van de keren dat je een volledig adres invoert (iig in Frankrijk) kom je niet precies uit waar je wilt zijn en moet je alsnog gaan zoeken (of dus inderdaad in mijn geval via telefoon laatste paar minuten verder navigeren). In NL ook al meerdere keren gehad dat hij me 1-richtingsverkeer wegen, doodlopende straten en/of fietspaden op wilde sturen.
Ook het feit dat je niet in 1 oogopslag kan zien of er op je routes files zijn (dus zonder naar routeoverzicht te gaan) vind ik minder (of ik moet er overheen kijken).

Mbt niet werkende USB aansluiting:
Over 3 weken gaat de auto weer naar de dealer en gaan ze weer alles doormeten en naar de importeur sturen. Aanname is nu dat de net vervangen AVN module weer defect is... We zullen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door amw82 op 03-08-2022 09:57 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11 10:32

Damian

Insane Obtrusion

Ik ga dit topic ook in de gaten houden. Ik ga proberen een Iioniq 5 te bemachtigen :P

Zit te denken aan een long range Connect, kleur moet ik nog in het echt even gaan bekijken.

Kreeg van de dealer in ieder geval als levertijd door juni 2023 :X

[ Voor 16% gewijzigd door Damian op 03-08-2022 11:46 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Stephan_haarlem
amw82 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 09:55:
[...]

Mbt niet werkende USB aansluiting:
Over 3 weken gaat de auto weer naar de dealer en gaan ze weer alles doormeten en naar de importeur sturen. Aanname is nu dat de net vervangen AVN module weer defect is... We zullen zien.
Misschien een stomme opmerking maar heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
Ik had namelijk met een meerdere originele Apple kabel ook dat de USB meer niet werkte dan wel, gebruik nu sinds een paar weken een Belkin kabel en tot nu toe pakt het systeem onmiddelijk Apple Carplay op.

• de meester01

de meester01

Stephan_haarlem schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:44:
[...]

Ik had namelijk met een meerdere originele Apple kabel ook dat de USB meer niet werkte dan wel, gebruik nu sinds een paar weken een Belkin kabel en tot nu toe pakt het systeem onmiddelijk Apple Carplay op.
Ik heb de lastig bereikbare usb aansluiting op de vloer verlengd met een usb 3.0 verlengkabel en sindsdien nauwelijks nog geneuzel toen ik een iPhone bedraad aansloot. Nu een wireless carplay dongle, problem solved.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Damian schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:07:
Ik ga dit topic ook in de gaten houden. Ik ga proberen een Iioniq 5 te bemachtigen :P

Zit te denken aan een long range Connect, kleur moet ik nog in het echt even gaan bekijken.

Kreeg van de dealer in ieder geval als levertijd door juni 2023 :X
Ik heb 11 Juli getekend voor een nieuwbouw woning en daar geven ze Q3 2023 aan. Dat is bijna even snel als een I5 bestellen dus 8)7 8)7

PJvI

• de meester01

de meester01

P86 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:04:
[...]
Ik heb 11 Juli getekend voor een nieuwbouw woning en daar geven ze Q3 2023 aan. Dat is bijna even snel als een I5 bestellen dus 8)7 8)7
En bijna net zo exclusief anno 2022 :+

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:37
[...]

Dat is zeker geen stomme opmerking!
Het moet een usb DATAKABEL zijn: sommige kabels zijn alleen geschikt voor opladen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:25
CharlieBulldog schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

Dat is zeker geen stomme opmerking!
Het moet een usb DATAKABEL zijn: sommige kabels zijn alleen geschikt voor opladen.
Ik ben die in de praktijk alleen nog nooit tegengekomen.

Geen idee hoe het met android zit, carplay is nogal gevoelig voor een vies contactje of een klein beetje gammele kabel. Dus an sich is het geen slechte opmerking.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

de meester01 schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

En bijna net zo exclusief anno 2022 :+
Sja, ook dat inderdaad... Hopelijk anno 2023 ook nog :P.

PJvI

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:37
Makkelijk schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Geen idee hoe het met android zit, carplay is nogal gevoelig voor een vies contactje of een klein beetje gammele kabel. Dus an sich is het geen slechte opmerking.
Sorry; ik had het over Android.
Volgens mij geeft Apple altijd data door via de lightning kabel.

Voor Android zie ook dit artikel: https://www.gerritspeek.n..._usb-laad-data-kabel.html

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Ook ik ben gisteren teruggekomen uit Frankrijk. In een eerdere post gaf ik al aan dat het qua laders net een derde wereld land is. Lokale laders zien er uit alsof ze er al 20 jaar staan. Allemaal hebben ze een Type3 aansluiting op de tweede paal en een aantal deden het niet of kwamen maar op een paar kW.

Langs de snelweg uiteraard met IONITY’s geladen.
Dat ging prima. En de auto was vol voordat wij klaar waren. Wat dat betreft zelfs minder tijd besteed ‘aan de pomp’ dan bij een benzineauto. Inpluggen, kaart er tegenaan en rustig een broodje halen.

Viel mij wel op dat ik nooit meer dan twee laadpalen zag. Op de terugweg wel een kleine opstopping. De laders deden het daar niet, na ongeveer 20 minuten dat er een Noor en een Engelsman mee zaten te kloten en aan de lijn hingen met Ionity voor de zoveelste reboot, toch eigenwijs geweest en mijn pasje er tegenaan gehouden. ‘Et Voila’, gelijk aan het laden.
Bleek dus dat het activeren met de app niet mogelijk was, maar dat was iets wat ze bij de Ionity support niet konden vertellen of herstellen. De Noor en Engelsman stonden er op de €0.69 per kWh af te rekenen aan mij, terwijl ik met chargemyhyundai rond de €0.49 betaal. Anyway, iedereen blij.
Heeft wel een uur geduurd.

Inmiddels ook bijna 12k km op de auto en geen grote bijzonderheden.

Wat mij wel op viel was dat ik niet n deurrubber ineens compleet los hing. Een stuk van een meter ofzo.

De airco lijkt zichzelf soms wat in de weg te zitten. Had hem op 21 en hij ging van steenkoud naar te warm, zonder echt lekker stabiel te worden.
De draadloze lader werd een paar keer zo heet dat mijn telefoon oververhit raakte.

En ABRP bedacht een keer of drie zomaar rare routes.

Verder, top en nog steeds één van de fijnste auto’s ooit gereden.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Makkelijk schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

Android net zo gevoelig. Je moet echt een topkwaliteit data-kabel gebruiken. Kost zo maar tussen de 10-15 euro, afhankelijk van de lengte voor een USB 3.1 (USB-C)

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

jrk schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:04:
[...]

Android net zo gevoelig. Je moet echt een topkwaliteit data-kabel gebruiken. Kost zo maar tussen de 10-15 euro, afhankelijk van de lengte voor een USB 3.1 (USB-C)
Wat bij dergelijke foutmeldinge mbt Android Auto ook wel werkt, de Android Auto app zélf op je telefoon alle gegevens wissen. Moet je wel weer even je auto koppelen etc maar dat werkt wel.
Ik gebruik vaak de Beta versies van AA overigens...

• Makkelijk
CharlieBulldog schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Sorry; ik had het over Android.
Volgens mij geeft Apple altijd data door via de lightning kabel.

Voor Android zie ook dit artikel: https://www.gerritspeek.n..._usb-laad-data-kabel.html
Yes, weet ik, maar het enige wat ik me herinner van 2-aderige USB kabels is dat Samsung zich er in het absolute begin der Galaxy dagen nog schuldig aan heeft gemaakt. Maar dan heb je het over Galaxy 1 / 2.

Verder wel echt goeie ervaringen met Belkin kabels, ook qua duurzaamheid.

• amw82
[...]

Absoluut geen stomme opmerking, maar inderdaad meerdere kabels en telefoons geprobeerd. (Zowel ik als bij de dealer).
In de fiesta die we als 2e auto hebben werken alle zelfde combinaties feilloos.
Overigens werkt de USB poort ook niet met een USB stick om te updaten, dus zit echt iets niet goed..

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Komt er nog een apart topic voor de IONIQ5 op de Raspberry Pi/Home Assistant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/myYx287EXVgk2LjkVk8rR06gLic=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lo4zIe7OkgFjv15FMCWZjz0.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04RwqvL2sEwDZ6t8YSpl6RaRYho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OXmbVin3vHpSaflbFDUazET.jpg?f=fotoalbum_large

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door MeelezerT op 03-08-2022 22:28 ]

• Makkelijk
MeelezerT schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:12:
Komt er nog een apart topic voor de IONIQ5 op de Raspberry Pi/Home Assistant?

[Afbeelding][Afbeelding]
Aan wie vraag je dat eigenlijk?

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Makkelijk schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 23:30:
[...]

Aan wie vraag je dat eigenlijk?
Ben ik ook benieuwd naar. Kan me herinneren dat iemand dit voorstelde maar weet zo niet meer wie dat was. Ik zou het wel waarderen ook dus ben benieuwd wie hier op inhaakt😁

PJvI

• Naaldhak
Na uitlijning is mijn I5 minder nerveus maar het ping pong effect is niet weg.

Ik kreeg de v2l adapter niet standaard meegeleverd met mijn Belgische Lounge dus actief op zoek naar een alternatief. Op E-Bay stonden er een hoop maar zijn voor de US markt met een andere stekker.

Dit alternatief op marktplaats gevonden:
https://www.marktplaats.n...n/m1868084685-v2l-adapter

Deze besteld en werkt zoals het hoort kost €125,00 en wordt gemaakt op bestelling, een aanrader.

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:19:

Ik kreeg de v2l adapter niet standaard meegeleverd met mijn Belgische Lounge dus actief op zoek naar een alternatief. Op E-Bay stonden er een hoop maar zijn voor de US markt met een andere stekker.

Deze besteld en werkt zoals het hoort kost €125,00 en wordt gemaakt op bestelling, een aanrader.
Ik zou zelf een beetje terughoudend zijn om knutselprojecten aan een auto van 50-60K te knopen. Als het misgaat hoe zit je dan bijvoorbeeld met de garantie?

Dit is gewoon een handige Henkie die ze in elkaar prutst, hier zit geen EC keurmerk of whatever op?

• Naaldhak
de meester01 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:25:
[...]

Ik zou zelf een beetje terughoudend zijn om knutselprojecten aan een auto van 50-60K te knopen. Als het misgaat hoe zit je dan bijvoorbeeld met de garantie?

Dit is gewoon een handige Henkie die ze in elkaar prutst, hier zit geen EC keurmerk of whatever op?
Klopt allemaal maar volgens zijn beschrijving is het thermisch beveiligd en er is gewoon geen aanbod in deze dingen of ze vragen er een vermogen voor. Denk dat het qua electronica sowieso geen rocket science is.

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Klopt allemaal maar volgens zijn beschrijving is het thermisch beveiligd en er is gewoon geen aanbod in deze dingen of ze vragen er een vermogen voor. Denk dat het qua electronica sowieso geen rocket science is.
https://electric-star.com...icle-to-load-v2l-adapter/

https://electric-star.com...t-3-x-230v-stopcontacten/

https://www.ebay-kleinanz...a-ev6/2125859850-223-1702

https://evconnect.se/prod...-230v-16a-vehicle-to-load

https://evcables.com/nl-b...-load-v2l-discharge-cable

U zei? 8)

2 minuutjes Googelen.

• de meester01

de meester01

itsme schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:59:
[...]
Dat zijn gewoon websites met knutselprojectjes :X
EVCables is een bedrijf dat al 8 jaar bestaat en het tweede bedrijf bestaat al 30 jaar. Die ebay advertentie is een originele Hyundai V2L adapter.

Het maakt in ieder geval een betere indruk dan Knutsel Smurf van marktplaats. Als je je elektronica frituurt geeft hij vast niet thuis, anders verkocht hij ze wel via een webshop/bedrijfsmatig.

Maar dat was ook niet de issue, het ging erom dat er werd aangegeven dat er geen aanbod is :+

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

itsme schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:59:
[...]

Dat zijn gewoon websites met knutselprojectjes :X
Als je hier kijkt:
YouTube: Hyundai/Kia Vehicle to Load (V2L) Adapter Stripdown
zit er überhaupt haast niets in....

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oh mee eens hoor, dat marktplaats project lijkt mij prima mijn punt was meer dat de andere kabels ook weinig garantie opleveren verwacht ik. De officiële kabel lijkt me daarvoor de enige weg.

Nothing to see here

• Naaldhak
De enige originele op E-Bay is verkocht.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
De Passo del Spluga is ook prima te doen.
Vertrek met 67%, bij terugkomst 55% (boven op de pas stond hij op 44%)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tLgYKbl5GdsB63X8PvmjIJC-mQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chEvhHpZhj8CdbSjKyuSHEts.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7emo76C5VC8C7a9YKkocSL6XtJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZuO5NOFSScJdSZ6IkGKrGXF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Motorfret op 04-08-2022 22:15 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-11 22:31
Zo, de eerste 3.000 km zitten er op. Heen en weer naar de Dordogne geweest, het was een goede rit om de auto eens even echt te testen en te leren kennen.

Bijgeladen alleen bij Ionity palen, die lagen allemaal zo’n 250 km uit elkaar, dus iedere keer maar even kort bijladen en gewoon 130 op de Franse tolweg. Dan lust ‘ie best wel wat stroom maar met dat abonnement van Ionity met Hyundai waren de kosten voor de “brandstof” extreem laag: € 85,- in totaal voor de hele reis. Geen last gehad van laadfiles bij de palen, slechts 2 keer een paar minuten moeten wachten op een vrije plek.

Auto is, zoals al vaker genoemd een fantastische reis auto. Een lange rit is absoluut geen straf in deze auto. Onderweg en op de camping veel vragen gehad, het model trekt veel bekijks. Eergisteren vroeg iemand zich af uit welke toekomst deze auto in hemelsnaam kwam….

Laden gaat supersnel, wel bij een paar Ionity palen problemen met de kaartlezer, maar met de app kon het laden ook simpel gestart worden door de QR code op de paal te scannen. Uiteindelijk heb ik de kaart maar helemaal opgeborgen en standaard de app gebruikt.

Niet de navigatie van de auto gebruikt, wij zijn verstokte Apple CarPlay gebruikers. In de Shell recharge app de volgende Ionity paal opgezocht en vanuit die app de locatie naar Apple Maps gestuurd zodat de route direct in de navigatie stond (kan ook vanuit de Shell app naar Google Maps)

Qua HDA2 met lane assistentie en automatische rijbaan wissel, werkt op zich prima stabiel mits het niet te druk of er erg veel in- en uitvoeg stroken zijn, dan wordt ‘ie wat onrustig. Idem voor de adaptieve cruise control.

Vandaag bij terugkomst de auto door de wasstraat gehaald, da’s ook een belevenis maar is goed gelukt. Al met al een zeer tevreden Ioniq 5 rijder, kijk al weer uit naar de volgende rit

[ Voor 11% gewijzigd door mh514452 op 04-08-2022 22:29 ]

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:04
Naaldhak schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:19:

Was er een afwijking in de uitlijning? En is de stuurstand ook gecontroleerd/aangepast?
Bedoel je dat het weggedrag van de auto minder nerveus is, of de HDA?

Bij mij is HDA na uitlijnen en stuurstandcorrectie meestal bruikbaar. Al merkte ik vandaag wel weer wat gezwabber, terwijl ik daar maandag totaal geen last van had. Misschien toch ook wind of de weg…

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-11 20:36
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap vrij weinig van die Home Assistant Plug-in. Nu ben ik al niet zo een held in Home Assistant :(.

Ik heb zojuist HACS toegevoegd aan Home Assistant en via HACS de integratie toegevoegd, maar ik zie nergens iets gebeuren. Als ik op "Frontend" druk heb ik geen repositories, ik kan ook geen repository vinden. Als ik op de integratie druk krijg ik de tekst van Github en als ik op de 3 puntjes druk word ik ook niet veel wijzer. Ik zie ook geen add-on of integration. Wellicht dat iemand mij op weg kan helpen?

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ImreD schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:18:
[...]

Was er een afwijking in de uitlijning? En is de stuurstand ook gecontroleerd/aangepast?
Bedoel je dat het weggedrag van de auto minder nerveus is, of de HDA?

Bij mij is HDA na uitlijnen en stuurstandcorrectie meestal bruikbaar. Al merkte ik vandaag wel weer wat gezwabber, terwijl ik daar maandag totaal geen last van had. Misschien toch ook wind of de weg…
Ik had het vandaag ook meer dan normaal! Opvallend dat een ander dit ook heeft…..

PJvI

Pagina: 1 ... 111 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic