Separator schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:21:
@
Dylantje2 ja al nodige gelezen over de stooklijn opties en ook de handleidingen van Panasonic zelf geraadpleegd. Maar de handleidingen die ik kan vinden via hun website gaan niet over installatie, alleen over instellingen.
Vandaar mijn vraag, aangezien ik er qua thermostaat nog niet uit ben. Die van Pana wordt afgeraden las ik, omdat deze alleen op hele graden schakelt. Heb nu een Tado hangen.
Aangezien ik richting toekomst de opties open wil houden, was mijn vraag welke kabel daar het beste bij past. Volgens mij 4x0,5 aangesloten op de CN4. Maar ik kan dus niet terugvinden of dit inderdaad zo is en zo ja, welk type kabel hier dan wordt geadviseerd.
Dus welke M heb jij het over in je rtfm?

Ik heb twee aderige huishoud kabel voor naar de unit. [ kun je al veel ]
Daarnaast de heishamon.....
En ik heb twee lan kabels, en nog een huishoud naar de unit mee getrokken voor het geval.
En tsja wat je ook wilt schakelen.. WAR regelt het..
En er is zelfs een optie met domotica om die nog strakker te zetten
In de binneunit van de pana zit een sensor die als thermostaat kan dienen, maar bijna alle pana sensoren zijn niet te vertrouwen.
Alleen als je stooklijn staat, is de binnen thermostaat overbodig..
Eerlijk gezegd kijk ik niet echt naar tempsensoren van pana.
Als je met war je t binnen goed hebt, lig je nergens meer wakker van,
Vanaf 2018 werkend....... WAR only, alles gestest wat er toen maar te testen was.
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520