bbbrumbrum schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:21:
[...]
Je hebt gelijk. Je problemen gaan niet opgelost worden met het verbeteren van je systeem.
Je gaat daar overigens wel blij van worden.
Echter: Panasonic geeft in die bovenste text eigenlijk al aan waarom ze dit adviseren.
Als die "3rd party" installateur maar wat heen beunt, kan de WP iig gewoon z'n werk doen.
Wat er dus ook letterlijk staat "separation of liability".
Edit: wat @
flippy zegt.
Maar ik begrijp dat je 1e prio de pompproblemen zijn.
Had je nog iets van PanaNL gehoord?
@
bbbrumbrum , wellicht dat ik hier wel blijer van zou worden, maar ik was al blij met de installatie zoals ie was.
Ben volledig electric en met de zonnepanelen wek ik net zoveel stroom op als ik verbruik, dus ik heb tijd over om andere dingen te doen. (na denken over de saldering, maar dat zal vast een ander topic op dit forum zijn
Installateur die wat heen beunt, zullen er vast zijn, echter dan heb je sowieso geen garantie van Panasonic.
1 van hun voorwaarde is namelijk dat de installateur door Panasonic erkent moet zijn om de boel te mogen aansluiten.
Kun je ook je vraagtekens bij zetten, in mijn geval had de monteur welke de installatie kwam doen opleiding gehad bij Panasonic, maar de IBS werd gedaan door de distributeur.
Vorig jaar had ik een probleem met de installatie, wat later bleek de 3-weg klep te zijn, de installateur heeft hier 2 maanden over gedaan om diagnose te stellen, werd uiteindelijk een nieuwe 3-weg klep opgestuurd, maar ik moest hem zelf maar monteren.
Deze flapdrol van installateur komt de oprit niet meer op.
Nadeel is wel dat andere installateurs niet willen werken aan een installatie die zij niet gemaakt hebben.
Ik denk dat een installateur niets doet wat Panasonic niet voorschrijft (uitzonderingen daargelaten)
Ingeval van storing kan hij geen beroep doen op de garantie voorwaarde en dan heeft hij pas gezeik, nee ik geloof dat de installateur liever eieren voor z'n geld kiest en graag het installatieschema hanteert wat Panasonic voorschrijft.
Idd prio 1 is pompprobleem en is helaas nog niet opgelost.
Nog geen reactie van PanaNL gehoord.
Zodra ik reactie heb, post ik hem.