Even een vraag. Ik draai WAR only met nu al rond minimum vermogen van Ta26 en Tr24. Ik wil nu het warmer gaat worden graag een simpele aan/uit thermostaat hebben. Die van de Pana zelf is te grof. Ik heb Domoticz draaien met heishamon en dat werkt goed. Ook het '
slow start' van @
pgeene script doet zijn werk. Gevolg van deze is dat ik verder geen shift-functie wil gebruiken (die mis ik ook niet, draai groot deel van de tijd op minimaal vermogen).
In de OP staat een
thermostaat script van #@
BazemanKM, maar die heeft ook shift functies die ik niet wil. Ik draai al op Ta26, lager heeft geen zin. Als het te warm wordt moet de WP gewoon lekker paar uur uit. Nu heb ik het script van BazemanKM bekeken en zelf iets gemaakt op basis daarvan.
Kunnen jullie eens kijken of dit een beetje klopt voordat ik het ga testen? Ik heb het vrij kort gehouden omdat enige functie die ik wil:
Als T > (Tsetpoint+0,2) --> WP uit &
Als T < (Tsetpoint-0,2) --> WP aan
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| return {
on = {
timer = {'every 10 minutes'
}
},
logging = {
level = domoticz.LOG_DEBUG, -- LOG_DEBUG or LOG_ERROR
marker = "WP: Thermostaat [ Script ]"
},
execute = function(domoticz, item)
local setPointId = 146 -- Dummy thermostaat device
local roomTemperatureId = 42 -- Temperature measuring device
local wpSwitchId = 60 -- Heatpump_State
local setPoint = domoticz.utils.round(domoticz.devices(setPointId).setPoint, 2)
-- script default values settings
local roomTemperature = tonumber(domoticz.devices(roomTemperatureId).rawData[1])
domoticz.log('setpoint temperatuur: ' .. setPoint .. ' oC ', domoticz.LOG_DEBUG)
if (roomTemperature > (setPoint + 0.2)) then
domoticz.devices(wpSwitchId).switchOff()
end
elseif (roomTemperature < (setPoint - 0.2)) then
domoticz.devices(wpSwitchId).switchOn()
end
end
domoticz.devices(setPointId).updateSetPoint(setPoint) -- update dummy sensor in case of red indicator ;-)
domoticz.log('WP status: ' .. wpState, domoticz.LOG_DEBUG)
end
} |
Om eventueel makkelijker te kunnen lezen:
https://github.com/vander...icz-On-Off_Thermostat.lua
Dit zijn mijn eerste voorzichtige stappen met zo'n script....
Onderaan staat nog een logregel die niet klopt, die gaat over WpState uit script BazemanKM die ik volgens mij niet nodig heb (?). Wat ik graag zou willen is een log regel met temp en dat WP aan of uit is gezet.
EDIT, heb paar keer getest maar deze werkt niet...
Is er iemand die een simpele aan/uit thermostaat in domoticz werkend heeft? Is typisch script wat best handig voor velen is toch? In de tijden dat warmtevraag lager is dan minimaal vermogen.
EDIT 2: Dit voorbeeld ga ik nader bestuderen. Lijkt precies te doen wat ik wil:
https://github.com/dannyb...0hysteresis%20control.lua
[
Voor 18% gewijzigd door
vandermark op 18-01-2021 11:45
]