Het vreemde is dat de verdeler van @Gieliovd520 een dT van 5 geeft terwijl de Panasonic een dT van 2 geeft.reneeke1970 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:47:
[...]
Dan zou ik zeker de flow niet op 15 zetten maar op max, jij mist duidelijk de kracht van een secundaire pomp.
De dt van 5 wat je instelt is een max waarde en niet een richt/nominale waarde.
Dus ook die kun je de vrije loop geven, dan weet je zeker dat volle vermogen gebruikt word
Bij lagere flows heb je vaak minder last van waterzijdige problemen (althans, dat is mijn ervaring) en is ook een afwijking van temperatuur sensoren een minder groot probleem.
Zover ik het gedrag van de Pana zie gaat hij na een start eerst naar een dT die 1 graad kleiner is dan de gewenste dT. Vervolgens laat hij hem dan langzaam terug zakken. Als je dan een dT van 2 instelt wil hij dus een dT van 1 hebben voor hij terug gaat schroeven. @Ep Woody @CurlyMo Zien jullie dit gedrag ook?
Hier kreeg ik ook vreemd gedrag van de WP toen de sensoren niet geijkt waren en ik de dT setting op 2 had gezet. De WP ging enorm lopen jakkeren omdat hij maar niet de dT kon halen. Want door de afwijking in de sensoren bleef hij doorjagen omdat door de meetafwijking en het willen halen van een kleinere dT hij naar een dT wilde van minder dan 1 graad wat simpelweg niet haalbaar is. Nu ik de dT op 5 heb staan loopt de boel veel stabieler.