In de koude perioden was de pumpflow rond zo'n 25 l/min (en bij defrosts - maximum? - tikt hij voortdurend ~38 l/min aan).
Compressor was wat meer variabel en tussen de 30 en 65 Hz (bij defrosts tikt hij regelmatig ~90 aan).
De Ta hoef ik niet echt veel te verhogen, die heeft op z'n maximum op 36 C gestaan (maar soms schiet hij zelf even hoger naar 37).
Ik reken even dat hij bij de defrosts z'n machine maxima aantikt, vandaar dat ik denk dat ik nog wel ruimte heb.
Het echt irritante -in mijn blik op de grafiekjes, waar ik liever strakke lijntjes zie

- is het grote aantal defrosts, maar qua comfort merk ik daar weinig van (VVW geeft geen krimp, radiatoren is iets meer merkbaar, maar defrosts zijn snel voorbij).
Nu ik een paar radiatoren iets verder afgeknepen heb, maken die wel wat meer geluid bij defrosts maar beperkt. Ga nog wat voetventielen monteren in hoop dat dat ook wat geluid iets reduceert.
Ik geef toe dat het wat natte vinger verwachting is hoeveel capaciteit ik nog heb, maar ik vind de specs ook lastig te vertalen naar real life situaties. Ook al als je leest dat sommigen wat betere prestatie van hun Pana zien dan ze op basis van specs verwachten.
Mij valt het allemaal erg mee qua Pana capaciteit. Ik had verwacht dat we met -6C toch echt wel aan de grens van de 9J zouden zitten, ook al gezien de historische verbruikscijfers van dit huis. Dat is niet zo, hij doet het prima, het is lekker warm in huis, en is qua geluid (buiten) vrij rustig. Vandaar dat ik denk dat hij nog wel ruimte heeft voor lagere buiten temp.
Vandaar dat het wat mij betreft nog wel even mag doorvriezen naar < -10, dan wordt het nog duidelijker.
We zullen zien wat de winter nog brengt.