De 7j draait hier sinds vandaag, heeft vanmiddag al een uur of 3-4 onafgebroken staan draaien dus kan zijn flow goed kwijt.
Toen wij 5 jaar geleden dit huis kochten 2x 26mm Henco naar boven gelegd met het idee om ooit al een warmtepomp te gaan installeren, komt nu mooi van pas.
Ook de vloerverwarming gelijk aangepast uiteraard.
Buitenunit staat nu met 1250 watt opgenomen vermogen het hele huis warm te houden.
De B merk airco had hiervoor met deze temperaturen rond de 1000 watt voor nodig en verwarmde dan alleen de woonkamer.
Erg tevreden dus!
Huidige setup:
7j aangetuurd met WA regeling
12 meter 32x3 leiding waarvan 8m buiten door de tuin langs de gevel 60cm diep onder de grond
direct aangesloten op installatie zonder buffer
Diamantboring 82mm in de betonvloer zelf uitgevoerd, had deze diamantboor al voor de airco's.
Gehele benedenverdieping 40m2 vloerverwarming + 1 designradiator in de hal
Extra expansievat 18x1.0 in de droge kruipruimte
1e verdieping 1 Jaga Strade 40x200cm 1x radiator T22 60x200cm 1x handdoekradiator 60x180cm
Zolder alleen een klein radiatortje maar die zit nu bij het circuit van de cv ketel.
Ik heb afsluiters gezet bij de ketel, die staan nu dicht en daar is een klein circuitje met expansievat en overstort zodat de ketel nog SWW kan maken.
Voorjaar / zomer komt er hier een WPB voor.
Uiteraard wordt alles geïsoleerd maar dat komt later.
Heb de cloud module gekoppeld via WPS in het netwerk maar krijg steeds een time-out al ik het serienummer invul maar daar ga ik morgen even verder mee.
Ik heb overigens een weekje met de cv ketel op deze gesloten verdeler zonder pomp gedraaid en dat ging eigenlijk ook prima. Rond de 2l/min en met een aanvoer van 37 graden kreeg ik het huis prima warm.
[
Voor 5% gewijzigd door
-Junkiexp- op 21-01-2024 00:31
]
3840 Wp pal op zuid zonder schaduw, Zuid-Holland zuid - Panasonic WH-MDC07J3E5 monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer V4 200 liter coil warmtepompboiler - Technea Shower HR Tube 1-21 douchepijp-wtw - gasloos sinds 13-04-2024