Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.120 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Q schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Bedankt, ik denk dat ik over het ‘negeren’ van dit topic inderdaad genuanceerder over mag zijn: want er is hier wel veel interactie geweest met Tweakers.net prominenten!
Waarbij er wel behoorlijk selectief gereageerd wordt. Ik zie vragen onbeantwoord blijven of er wordt een beetje laf omheen gedraaid. Er wordt veel gepraat maar feitelijk weinig gezegd.

Dat geeft mij (en anderen ook als ik zo om me heen kijk) het gevoel totaal niet gewaardeerd of zelfs maar serieus genomen te worden. En precies dat maakte bij mij de ergernis zo groot dat ik vandaag besloten heb mijn abonnement stop te zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 04-02-2021 22:56 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Q schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Bedankt, ik denk dat ik over het ‘negeren’ van dit topic inderdaad genuanceerder over mag zijn: want er is hier wel veel interactie geweest met Tweakers.net prominenten!

Mijn punt is meer dat dit niet snel tot actie heeft geleid, terwijl de flexibiliteit van een beta dat bij uitstek mogelijk zou moeten maken. Maar dat is meer een indruk die ik heb.
Tja, negeren/interactie/flexibiliteit..

Het punt is dat de kwartjes niet vallen. Als project ict medewerker bij de overheid herken ik dit direct: je moet naar het doel toe waarvoor het project is opgestart en dan zijn er ‘stoorzenders’ die een andere mening hebben. Nadeel voor Tweakers is ook nog dat het een community is met tientallen meningen. Dat is lastig te managen als diverse medewerkers hier ook nog reageren. Beter is om dit door vaste personen te laten doen, maar misschien is een forum topic op zich ook helemaal geen goede methode om dit te kanaliseren. Komt hier een community manager niet “in play”?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• return true
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-09 11:44
Q schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:35:

[...]

Maar dat ze dus ook sociaal worden buitengesloten van de clique betalende gebruikers, dat steekt op een emotioneel niveau. Dit is niet zo rationeel, hoe erg is het om niet op alle artikelen te kunnen reageren?

Het spijt me, maar ik denk dat dit nog steeds toch een heet hangijzer is en ik zie geen goed antwoord. Persoonlijk vind ik het geen probleem, maar in dit topic is dit wel een veel gehoorde klacht.
Aanhakend op het bovenstaande punt: ik heb hier nou al een paar keer een ideetje opgegooid voor een soort magazine-opzet zonder reacties en het lijkt me wel interessant om in zijn algemeenheid op een wat opener manier te sparren over hoe je Plus-content kunt bieden zonder je community, die aan de basis staat van Tweakers en nog steeds waarde vertegenwoordigt, te verdelen of te schaden. Alleen word je vervolgens geconfronteerd met volledige radiostilte, waardoor het lijkt alsof er een totaal onvermogen is om creatief en mét de community tot een product te komen waar mensen meteen hun portemonnee voor willen trekken.

Ik heb helemaal niet het idee dat het grootste probleem is dat mensen niet willen betalen voor content, zet dat eens uit jullie hoofd en luister naar wat er echt gezegd wordt. Het Plus-model dat jullie hebben gekozen is echt niet het enige mogelijke model en als je de luxe hebt van een actieve, betrokken, bovengemiddeld hoogopgeleide community lijkt het me wel zo verstandig dat je die collectieve grijze massa ook benut. Durf nou eens een beetje out-of-the-box te denken en probeer nou eens iets écht extra's te bieden wat gebruikers positief verrast, in plaats van een oplossing van de DPG-plank te kiezen terwijl je jezelf daar bij voorbaat al onzeker over voelt. In alles voelt dit als een 'moetje' en niet als innovatie die van Tweakers als geheel een sterker product maakt.

Waarom is er na het verzoek van DPG om nieuwe inkomstenbronnen aan te boren niet meteen een open discussie gestart op het forum over hoe dat vorm zou kunnen krijgen? In plaats daarvan is er gekozen voor een poll met brede, zeer multi-interpretabele vragen waar op een niet te herleiden manier conclusies aan zijn verbonden en dat vind ik een gemiste kans.

[ Voor 8% gewijzigd door return true op 04-02-2021 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
posttoast schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Waarbij er wel behoorlijk selectief gereageerd wordt. Ik zie vragen onbeantwoord blijven of er wordt een beetje laf omheen gedraaid. Er wordt veel gepraat maar feitelijk weinig gezegd.

Dat geeft mij (en anderen ook als ik zo om me heen kijk) het gevoel totaal niet gewaardeerd of zelfs maar serieus genomen te worden. En precies dat maakte bij mij de ergernis zo groot dat ik vandaag besloten heb mijn abonnement stop te zetten.
Dit is ook de reden waarom ik premium niet eens meer overweeg, naast kritische redenen ook uit principe voor wat er hier is voorgevallen.

En dat selectief reageren, ik neem ook maar een abo en zeg deze gelijk op. Blijkbaar roept dat wel een reactie op en ben je dan wel belangrijk. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
Gisteravond bedacht ik mij ineens iets. Komt die prijsverhoging ook niet door het samengaan van Tweakers en Hardware.info? HW ontvangt nu minder inkomsten lijkt me (o.a. geen tijdschrift meer, wat winstgevend was volgens Eric van Ballegoie). Ik weet niet of alle HW redacteuren nog steeds werkzaam zijn. Een deel zal naar Tweakers zijn gegaan. Minder inkomsten bij elkaar opgeteld, en dus moet er meer uit de abo's gehaald gaan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 05-02-2021 10:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• posttoast
Ik twijfelde of ik dit hier wilde posten, maar ik besloot het toch te doen (de reden dat ik twijfel is overigens dat ik het waardeer dat er hier iets open en eerlijk gezegd wordt en dat het unfair voelt om juist daar nu op af te rekenen). Ik lees net in dit topic Een jaar bij Tweakers: update van de communitymanager. En daarin zegt @Moonsugar het volgende:
We hebben het écht niet perfect gedaan, maar proberen er nu wel het beste van te maken. Er is inmiddels bijvoorbeeld een communicatie-expert aangehaakt om ons bij te staan en we proberen oplossingen te verzinnen om de community tegemoet te komen (door bijvoorbeeld karmakorting in te voeren). Niemand had echter de illusie dat we met het aankondigen van een paywall alleen maar lovende reacties zouden krijgen.
En daarin zit wat mij betreft de kern van het probleem. Er wordt nu blijkbaar een communicatie-expert aangehaakt om damage control te doen... Nu snap ik dat er meer aan de hand is dan "mijn eigen stukje gezeur" (namelijk: waarom moet ik als jarenlang Hero-abonnee nu opeens meer gaan betalen voor exclusieve content), maar... je hebt toch geen communicatie-expert nodig om te zien wat er hier verkeerd gaat? Het feit dat er nu een extern persoon wordt ingevlogen illustreert perfect welke afstand er blijkbaar is tussen de organisatie Tweakers.net en haar gebruikers.

Ik zie sinds gisterenmiddag in dit topic verdacht weinig rode users voorbij komen, logisch want ik gok dat men nu de koppen bij elkaar aan het steken is. Mijn advies zou zijn: kom met een reactie uit het hart en kom niet wéér aanzetten met de corporate-speak die we hier continu terug zien ("Goh, wat vervelend dat je het zo ervaart. We zijn hard bezig om met een passende oplossing te komen!"). Begin nou eens met het erkennen van de irritatie die er hier leeft. En ik zal nog een keer benadrukken: mijn irritatie zit hem niet in het feit dat er "nog geen passende oplossing voor de bestaande abonnees is", mijn irritatie zit hem in het feit dat er überhaupt nagedacht moet worden over een "passende oplossing", terwijl die oplossing in mijn optiek (en in die van anderen hier) klip en klaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 05-02-2021 11:14 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
posttoast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:08:
Ik twijfelde of ik dit hier wilde posten, maar ik besloot het toch te doen (de reden dat ik twijfel is overigens dat ik het waardeer dat er hier iets open en eerlijk gezegd wordt en dat het unfair voelt om juist daar nu op af te rekenen). Ik lees net in dit topic Een jaar bij Tweakers: update van de communitymanager. En daarin zegt @Moonsugar het volgende:

[...]

En daarin zit wat mij betreft de kern van het probleem. Er wordt nu blijkbaar een communicatie-expert aangehaakt om damage control te doen... Nu snap ik dat er meer aan de hand is dan "mijn eigen stukje gezeur" (namelijk: waarom moet ik als jarenlang Hero-abonnee nu opeens meer gaan betalen voor exclusieve content), maar... je hebt toch geen communicatie-expert nodig om te zien wat er hier verkeerd gaat? Het feit dat er nu een extern persoon wordt ingevlogen illustreert perfect welke afstand er blijkbaar is tussen de organisatie Tweakers.net en haar gebruikers.

Ik zie sinds gisterenmiddag in dit topic verdacht weinig rode users voorbij komen, logisch want ik gok dat men nu de koppen bij elkaar aan het steken is. Mijn advies zou zijn: kom met een reactie uit het hart en kom niet wéér aanzetten met de corporate-speak die we hier continu terug zien ("Goh, wat vervelend dat je het zo ervaart. We zijn hard bezig om met een passende oplossing te komen!"). Begin nou eens met het erkennen van de irritatie die er hier leeft. En ik zal nog een keer benadrukken: mijn irritatie zit hem niet in het feit dat er "nog geen passende oplossing voor de bestaande abonnees is", mijn irritatie zit hem in het feit dat er überhaupt nagedacht moet worden over een "passende oplossing", terwijl die oplossing in mijn optiek (en in die van anderen hier) klip en klaar is.
Tsja, het begint wel een beetje een herhaling van zetten te worden. Dat er een "passende oplossing" komt voor bestaande abonnees is tegelijkertijd met het bekendmaken van de prijzen aangegeven.

Jij hebt echter, in een groot aantal posts inmiddels al, laten weten dat je daar ontevreden mee bent en dat het anders had gemoeten. Dat is jammer, maar ik zou niet weten wat er verder nog over dit onderwerp gezegd kan worden. Er is al door HQ aangegeven waarom men met een tussentijdse update is gekomen (namelijk, omdat er herhaaldelijk om werd gevraagd), zonder dat alle details bekend zijn. En ja, het was ideaal geweest als de "passende oplossing" meteen bekendgemaakt had kunnen worden, maar er is simpelweg nog even tijd nodig.

Het is echt wel duidelijk, volstrekt helder zelfs, dat je het er niet mee eens bent, en dat je er geïrriteerd over bent, maar om eerlijk te zijn, je zou ook eens van jouw kant kunnen accepteren dat dit is hoe het is, en dat men met de beste bedoelingen hier probeert informatie te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...] "mijn eigen stukje gezeur" (namelijk: waarom moet ik als jarenlang Hero-abonnee nu opeens meer gaan betalen voor exclusieve content)
Ik denk dat als straks de introductie- en karmakortingen bekend worden gemaakt dat voor veel gebruikers/abonnees best wel eens mee kan vallen ;)

Verder is het denk ik rustig qua repliek omdat er vanuit onze kant niet veel meer te zeggen is. Degenen die er echt principieel in staan en gewoon het hele concept van betalen voor content niet willen kunnen we denk ik toch niet tevreden stellen. Ik denk dat op dit moment de zaken waar de feedback op dit bètaproject nog invloed op kan hebben beperkt is tot de redactionele contentmix en de introductie-aanbiedingen en invulling van karmakorting. De pricing zelf en de naam zal op dit moment denk ik niet zo snel meer aan gesleuteld gaan worden.

Dit overigens vanuit mijn beperkte rol als developer in dit project

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
RoD schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:23:
[...]

Tsja, het begint wel een beetje een herhaling van zetten te worden. Dat er een "passende oplossing" komt voor bestaande abonnees is tegelijkertijd met het bekendmaken van de prijzen aangegeven.

Jij hebt echter, in een groot aantal posts inmiddels al, laten weten dat je daar ontevreden mee bent en dat het anders had gemoeten. Dat is jammer, maar ik zou niet weten wat er verder nog over dit onderwerp gezegd kan worden. Er is al door HQ aangegeven waarom men met een tussentijdse update is gekomen (namelijk, omdat er herhaaldelijk om werd gevraagd), zonder dat alle details bekend zijn. En ja, het was ideaal geweest als de "passende oplossing" meteen bekendgemaakt had kunnen worden, maar er is simpelweg nog even tijd nodig.

Het is echt wel duidelijk, volstrekt helder zelfs, dat je het er niet mee eens bent, en dat je er geïrriteerd over bent, maar om eerlijk te zijn, je zou ook eens van jouw kant kunnen accepteren dat dit is hoe het is, en dat men met de beste bedoelingen hier probeert informatie te geven.
Volgens mij zeg ik in mijn post meer dan het "opnieuw ventileren van mijn irritaties" maar ik wil best de hand in eigen boezem steken: misschien heb ik het niet zo helder geformuleerd. Dus hier een samenvatting van het punt dat ik wilde maken:

"het voelt tamelijk bizar dat Tweakers.net een communicatie-expert invliegt om dit probleem te tackelen. Sterker, het voelt bijna paradoxaal aangezien in mijn optiek het feit dat die expert aangehaakt moet worden juist het probleem is."
crisp schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Ik denk dat als straks de introductie- en karmakortingen bekend worden gemaakt dat voor veel gebruikers/abonnees best wel eens mee kan vallen ;)

Verder is het denk ik rustig qua repliek omdat er vanuit onze kant niet veel meer te zeggen is. Degenen die er echt principieel in staan en gewoon het hele concept van betalen voor content niet willen kunnen we denk ik toch niet tevreden stellen. Ik denk dat op dit moment de zaken waar de feedback op dit bètaproject nog invloed op kan hebben beperkt is tot de redactionele contentmix en de introductie-aanbiedingen en invulling van karmakorting. De pricing zelf en de naam zal op dit moment denk ik niet zo snel meer aan gesleuteld gaan worden.

Dit overigens vanuit mijn beperkte rol als developer in dit project
Thanks voor je reactie. Laat ik dan voor de zekerheid even duidelijk stellen: ik ben helemaal niet principieel tegen het betalen voor content. Ik heb twee krantenabonnementen en ben abonnee van heel wat streamingdiensten die dat onderstrepen. Ik gebruik ook geen adblockers. Ik snap dat het runnen van Tweakers.net geld kost en dat dat ergens vandaan moet komen.

Ik vind alleen de manier waarop er nu gecommuniceerd wordt echt ronduit karig en ik voel me, als lid van het eerste uur, behoorlijk gepiepeld (maar daar heb ik nu dus blijkbaar wel genoeg over gezeurd, dus daar zal ik over ophouden ;) ).

[ Voor 31% gewijzigd door posttoast op 05-02-2021 11:31 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Dat is allemaal leuk vanuit tweakers ofwel het eigen straatje praten. Blijft wel dat er al 2 maanden tot frustratie toe om bepaalde informatie wordt gevraagd die dan niet wordt behandeld en dan hooguit wordt afgedankt met andere vaak irrelevante informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

posttoast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Volgens mij zeg ik in mijn post meer dan het "opnieuw ventileren van mijn irritaties" maar ik wil best de hand in eigen boezem steken: misschien heb ik het niet zo helder geformuleerd. Dus hier een samenvatting van het punt dat ik wilde maken:

"het voelt tamelijk bizar dat Tweakers.net een communicatie-expert invliegt om dit probleem te tackelen. Sterker, het voelt bijna paradoxaal aangezien in mijn optiek het feit dat die expert aangehaakt moet worden juist het probleem is."
Ik heb geen idee wat die communicatie-expert precies gaat doen, ik ben er niet bij betrokken. Ik zie echter niet in waarom externe expertise niet voor een verbeterslag zou kunnen zorgen. Waarom zou het meteen negatief uitgelegd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Arloid schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:31:
Dat is allemaal leuk vanuit tweakers ofwel het eigen straatje praten. Blijft wel dat er al 2 maanden tot frustratie toe om bepaalde informatie wordt gevraagd die dan niet wordt behandeld en dan hooguit wordt afgedankt met andere vaak irrelevante informatie.
Welke informatie mis je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
RoD schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb geen idee wat die communicatie-expert precies gaat doen, ik ben er niet bij betrokken. Ik zie echter niet in waarom externe expertise niet voor een verbeterslag zou kunnen zorgen. Waarom zou het meteen negatief uitgelegd moeten worden?
Omdat het voelt als damage control. Damage control die naar mijn mening helemaal niet nodig geweest zou zijn als de organisatie Tweakers.net dichterbij haar gebruikers zou staan.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

posttoast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Thanks voor je reactie. Laat ik dan voor de zekerheid even duidelijk stellen: ik ben helemaal niet principieel tegen het betalen voor content. Ik heb twee krantenabonnementen en ben abonnee van heel wat streamingdiensten die dat onderstrepen. Ik gebruik ook geen adblockers. Ik snap dat het runnen van Tweakers.net geld kost en dat dat ergens vandaan moet komen.
Dat sloeg ook niet per se op jou ;)
Ik vind alleen de manier waarop er nu gecommuniceerd wordt echt ronduit karig en ik voel me, als lid van het eerste uur, behoorlijk gepiepeld (maar daar heb ik nu dus blijkbaar wel genoeg over gezeurd, dus daar zal ik over ophouden ;) ).
Persoonlijk vind ik het jammer dat er nog geen duidelijkheid is over de aanbiedingen voor huidige abonnees en actieve gebruikers, dat is toch een beetje een gemiste kans denk ik waar veel weerstand mee voorkomen had kunnen worden. Helaas gaan dat soort dingen vaak niet zo snel als je zou willen, en ik denk dat wachten met de feedback die gegeven kon worden ook niet handig was geweest. Kiezen uit 2 kwaden zeg maar...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Openheid van zaken, en ja het hele damage control waar ik zeker jou niets over hoef uit te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

posttoast schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:33:
[...]

Omdat het voelt als damage control. Damage control die naar mijn mening helemaal niet nodig geweest zou zijn als de organisatie Tweakers.net dichterbij haar gebruikers zou staan.
Dit is nogal paradoxaal natuurlijk. Als Tweakers niet dicht genoeg bij haar gebruikers staat, moet dat opgelost worden. Je geeft zelf al aan dat er dingen niet goed zijn gegaan (damage) maar als er dan wordt gekeken naar verbeteringen (damage control), dan is dat niet goed? Los nog even van het feit dat er ongetwijfeld lessen getrokken kunnen worden uit de lancering van Plus. Het is nogal een ingrijpende verandering, dus over het gehele proces kun je ongetwijfeld een hoop lessen trekken die meegenomen kunnen worden voor de toekomst. Dat zal vast komen bij de evaluatie.

Ja daar heb je nu niets aan, maar ik zie het zelf (ik reageer nu als user ondanks mijn rode naam) positief in dat er vanuit HQ wordt gekeken naar verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
crisp schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:37:
[...]

Dat sloeg ook niet per se op jou ;)
Ah ok, soms waan ik mij het middelpunt van het universum ;)
[...]

Persoonlijk vind ik het jammer dat er nog geen duidelijkheid is over de aanbiedingen voor huidige abonnees en actieve gebruikers, dat is toch een beetje een gemiste kans denk ik waar veel weerstand mee voorkomen had kunnen worden. Helaas gaan dat soort dingen vaak niet zo snel als je zou willen, en ik denk dat wachten met de feedback die gegeven kon worden ook niet handig was geweest. Kiezen uit 2 kwaden zeg maar...
Ja, ik denk dat daar inderdaad een behoorlijk inschattingsfout gemaakt is.
RoD schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Dit is nogal paradoxaal natuurlijk. Als Tweakers niet dicht genoeg bij haar gebruikers staat, moet dat opgelost worden. Je geeft zelf al aan dat er dingen niet goed zijn gegaan (damage) maar als er dan wordt gekeken naar verbeteringen (damage control), dan is dat niet goed? Los nog even van het feit dat er ongetwijfeld lessen getrokken kunnen worden uit de lancering van Plus. Het is nogal een ingrijpende verandering, dus over het gehele proces kun je ongetwijfeld een hoop lessen trekken die meegenomen kunnen worden voor de toekomst. Dat zal vast komen bij de evaluatie.

Ja daar heb je nu niets aan, maar ik zie het zelf (ik reageer nu als user ondanks mijn rode naam) positief in dat er vanuit HQ wordt gekeken naar verbeteringen.
Tuurlijk. Liever dit dan "joh, krijg allemaal de tering maar". Maar goed, dat zou commercieel ook een behoorlijk onverstandige move zijn ;)

De damage control waar ik op doel is "we hebben iets gedaan waar men niet blij mee is, hoe gaan we het nu zo spinnen dat de schade die daaruit voortvloeit minimaal blijft". Dat is namelijk wat een communicatie-expert doet. Die gaat niet over de inhoud, maar over het jasje. En volgens mij is dat jasje nou juist niet het enige waar men over valt.

Mijn punt is en blijft dat het me verbaast dat het überhaupt zo ver is gekomen en dat men niet al van kilometers afstand aan zag komen dat dit de reacties zijn. Zoals ik eerder zei: ik vind dat gigantisch naïef. Makkelijk lullen van de zijlijn. Zou ik het beter gedaan hebben? Geen idee, maar het is mijn werk dan ook niet.

[ Voor 53% gewijzigd door posttoast op 05-02-2021 11:46 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 17:04

[...]

Ik ben ook benieuwd wat die communicatie expert gaat brengen. Een blik van buitenaf kan zeker wel helpen.
Want tot nu toe voelen de meeste reacties vanuit crew/mods toch vooral als een verdedigende reactie.
Zoals ook de reactie van @RoD op jouw post ook is.

"Tsja, het begint wel een beetje een herhaling van zetten te worden"
"Dat is jammer, maar ik zou niet weten"
"het was ideaal geweest ..... maar er is simpelweg nog even tijd nodig"
"je zou ook eens van jouw kant kunnen accepteren"

Allemaal verdedigende antwoorden, en komt neer op: "het is nu zoals het is, het heeft geen zin om verder moeilijk te doen, accepteer het nou maar en zeur niet".
Dit zijn geen diplomatische antwoorden, die een gevoel geven dat meegeleefd wordt en begrip getoond wordt. Wellicht zijn sommige crew/mods hier nog niet zo geschikt voor deze rol als crisis manager (want dat mag het onderhand wel genoemd worden) en zou fijn zijn als die communicatie expert daarin gaat helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door segil op 05-02-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
"Ja daar heb je nu niets aan, maar ik zie het zelf (ik reageer nu als user ondanks mijn rode naam) positief in dat er vanuit HQ wordt gekeken naar verbeteringen"

Gezien de geschiedenis van dit topic reageer ik daar stellig op, het voelt voor mij als een karig excuus gezien het rooie jasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
segil schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:41:
Allemaal verdedigende antwoorden, en komt neer op: "het is nu zoals het is, het heeft geen zin om verder moeilijk te doen, accepteer het nou maar en zeur niet".
Dit zijn geen diplomatische antwoorden, die een gevoel geven dat meegeleefd wordt en begrip getoond wordt. Wellicht zijn sommige crew/mods hier nog niet zo geschikt voor deze rol als crisis manager (want dat mag het onderhand wel genoemd worden) en zou fijn zijn als die communicatie expert daarin gaat helpen.
Ik zit het allemaal maar een beetje van de zijlijn te volgen maar dat is wel het gevoel wat ik er onderhand bij krijg. Er zijn een hoop dingen die betere hadden gekund in het traject en voor bepaalde aspecten probeert men nu bij te sturen (bijvoorbeeld communicatie) om erger te voorkomen.
Daarnaast zijn er ook aspecten die nu simpelweg een gegeven zijn en waar niets aan te veranderen is, waaronder het verleden. Ik denk dat niemand zal ontkennen dat een deel van die aspecten een volgende keer anders ingestoken zal moeten worden, maar dat is niet meer voor nu. Wellicht heerst vanwege het gebrek aan wijziging daarin nog de behoefte om het nog steeds te uiten, maar veranderen kan niet meer.

In die zin kijk ik erg uit naar nieuwe ontwikkelingen c.q. het einde van de beta zodat er weer eens écht nieuws komt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Bijsturen en fouten erkennen kan altijd nog, denk dat daar meer begrip voor is dan op dezelfde koers te blijven varen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
reviews: Draadloos laden op meters afstand - Dat moeten wij geloven?

edit:
Edit: Allereerst overigens, die titel. Zo chargerend. Doet me denken aan de tijd dat Femme Micro$oft nog zo schreef. Da's nog maar 20 jaar geleden.

Over de kwaliteit en inhoud van de artikelen hier is al veel gesproken, maar op dit moment kan ik het niet laten om ook een duit in het zakje te doen. Dit artikel is echt, helemaal, niets. Had hier gewoon even mee gewacht totdat er op z'n minst beta tests van het product beschikbaar waren. Wat die electricien berekent is leuk, maar we hebben het product nog niet kunnen de-assembleren dus we hebben geen idee of het klopt.

Het enige wat hier gebeurt is het samenvatten van een paar wiki's en een youtube filmpje zonder enige toegevoegde waarde. Wat voegt tweakers, voor het geld wat ik hier betaal, voor waarde toe? Ook het aantal voordehandliggende opmerkingen, een hele alinea over 5g-wappies notabene, die van alle tijden zijn, verwacht je niet van een auteur die met jouw geld zijn boterham betaalt.

Als ik hiervoor had betaald zou ik me in het gezicht gespuugd voelen, da's ongeveer hetzelfde niveau van minachting.

[ Voor 6% gewijzigd door SmertHerm op 05-02-2021 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
SmertHerm schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:29:
Als ik hiervoor had betaald zou ik me in het gezicht gespuugd voelen, da's ongeveer hetzelfde niveau van minachting.
Daarnaast; waarom zou je hiervoor betalen als de content gratis terug te vinden is in het filmpje op basis waarvan de conclusie geschreven is? Omdat 't in 't Nederlands is?

Volgens mij is het hele idee van paywall modellen toch dat er content achter staat die relatief uniek is, in plaats van een Nederlandstalige rehash van wat iemand ergens online gelezen heeft?

https://niels.nu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmertHerm
Hydra schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Daarnaast; waarom zou je hiervoor betalen als de content gratis terug te vinden is in het filmpje op basis waarvan de conclusie geschreven is? Omdat 't in 't Nederlands is?

Volgens mij is het hele idee van paywall modellen toch dat er content achter staat die relatief uniek is, in plaats van een Nederlandstalige rehash van wat iemand ergens online gelezen heeft?
Yup. In de kiem was tweakers iets prachtigs, nu is het een news aggregator die over het algemeen slechter vertaalt dan deepl.com en het moeten hebben van (let op niet lachen je gaat kapot :F ) betaalde columns. Gathering en pricewatch drijven tweakers en dat weet het MT ook, de rest is opschmuk voor de buhne.

Doe 1 goed premium artikel, dan praten we verder. Dit kan niet.

Dit ook weer: reviews: Drones in de landbouw - 'We zijn de hype voorbij'

Een heel verhaal over agrarische drones, wel zogenaamde foto's van locatie maar niet 1 filmpje van die (pretty massive! :D) drone doe over het veld vliegt. Ben je er uberhaupt geweest of moest het zo low budget dat je ze zelf maar hebt gevraagd wat fotos te sturen

Bij de laatste foto's staan geen credits, dus dit zou moeten betekenen dat je er zelf bent geweest, waarom dan niet 10 seconden beeldmateriaal van zo'n unit? Omdat je er niet was.
Al was je er wel, het komt over van niet, en dit hele verhaal verliest zo veel "impression" waarde... "de hele grond zit vol met sensors". Goh, klinkt indrukwekkend. Foto? Nee. Mockup-xray van de bodem met sensors? Nee. IETS? Nee.

10x minder content, 15x meer kwaliteit. De enige oplossing die ik momenteel zie.

[ Voor 41% gewijzigd door SmertHerm op 05-02-2021 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
SmertHerm schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:55:
Yup. In de kiem was tweakers iets prachtigs, nu is het een news aggregator die over het algemeen slechter vertaald dan deepl.com en het moeten hebben van (let op niet lachen je gaat kapot :F ) betaalde columns.
Daarbij ga je het sowieso niet winnen van andere tech aggregators zoals Reddit of hackernews. Die zijn ook community-driven. En gratis. Enige 'minpunt' is dat het in het Engels is, maar daar zet ik 'minpunt' met opzet tussen quotes, want ik vind persoonlijk tech nieuws in het Engels lezen echt heel veel fijner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
De doelgroep niet Engels vaardige tweakers lijkt mij ook niet zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hydra schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:43:
[...]

Uniek niet perse, maar eerder 'toegevoegde waarde' van het nieuws wat elders al bekend is, althans als ik nieuwssites als telegraaf/volkskrant en consorten mag geloven. Probleem wat ik daar in zie, en wat volgens mij al een tijdje een identiteitscrisis is bij T.net, voor wie schrijf je precies die toegevoegde waarde?

De core-tweakers? De tech-tweaker? De .. weet ik veel bezoeker? Als ik nu de afgelopen week de premium-content bekijk, zou er 1 artikel zijn wat ik wilde lezen (OAS), maar de rest was meer een 'goh wat grappig' tot niveau TLDR.

In de vele jaren is de scope van T.net (inclusief GoT) bizar breed geworden, het heeft nog steeds specieke 'kleurtjes' en kleine clubjes hebben hun eigen hoekje gevonden, maar dat lijkt me niet 123 iets waarop je een solide paywall kan gaan bouwen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:11

Q

Au Contraire Mon Capitan!

En daarin zit wat mij betreft de kern van het probleem. Er wordt nu blijkbaar een communicatie-expert aangehaakt om damage control te doen...
In het kader van die lap tekst die ik hier boven schreef denk ik juist dat het een hele goede beslissing is van Tweakers.net om zo'n expert in te huren. (y)

Vanuit de positie van Tweakers.net snap ik je reactie niet helemaal: op deze manier van redeneren kan Tweakers.net het nooit goed doen. Geen expert inhuren of wel inhuren, het is altijd fout. Dat is wat mij betreft unfair. Dan denk ik: misschien moet je even goed nadenken wat jouw punt nu werkelijk is. (Ik bedoel dit niet kwaad).

Ik zou alleen verwachten dat de mensen die hier in dit topic reageren met een rode naam of de communicatie op de frontage en andere plekken verzorgen worden getraind. Ik zie al weer communicatie waarvan ik denk, tja. Zou ik niet doen.

Andere opmerking: korting op basis van karmapunten is prima, maar gaat denk ik weinig doen aan het sentiment. Maar ik ben geen communicatie-expert ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 05-02-2021 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
Q schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:15:
[...]

In het kader van die lap tekst die ik hier boven schreef denk ik juist dat het een hele goede beslissing is van Tweakers.net om zo'n expert in te huren.
Snap ik (en goed en helder verhaal trouwens, die lap tekst, complimenten :) ), maar het ging mij erom dat het jammer is dat het überhaupt zo ver moest komen. Maar goed, ik ga proberen met open vizier (en toegegeven, dat is niet makkelijk) te bekijken wat er nu gaat gebeuren!

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmertHerm
SinergyX schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Uniek niet perse, maar eerder 'toegevoegde waarde' van het nieuws wat elders al bekend is, althans als ik nieuwssites als telegraaf/volkskrant en consorten mag geloven. Probleem wat ik daar in zie, en wat volgens mij al een tijdje een identiteitscrisis is bij T.net, voor wie schrijf je precies die toegevoegde waarde?

De core-tweakers? De tech-tweaker? De .. weet ik veel bezoeker? Als ik nu de afgelopen week de premium-content bekijk, zou er 1 artikel zijn wat ik wilde lezen (OAS), maar de rest was meer een 'goh wat grappig' tot niveau TLDR.

In de vele jaren is de scope van T.net (inclusief GoT) bizar breed geworden, het heeft nog steeds specieke 'kleurtjes' en kleine clubjes hebben hun eigen hoekje gevonden, maar dat lijkt me niet 123 iets waarop je een solide paywall kan gaan bouwen.
Juist!
edit:
Verder alles wat @Q zegt in zijn lap, mooi gesproken, rustig voor gezeten, waarheid als een melkkoe. Oeps ik bedoel koe... Tjah het is de tendens van het gesprek denk ik ;)

En ipv dat ze goed gebruikmaken van de mogelijkheden die HWi ze zou bieden, draaien ze dat de nek om (jaja ontken maar, over 3 jaar vind je dit een vervelend screenshot). Ik ben d'r es een uurtje voor gaan zitten, kwam d'r nooit, maar de kwaliteit van de eindredactie daar is sinds de overname zo hard achteruit gegaan dat het evident is.

In plaats van eens wat meer te segmenteren (hallo Tweakers, dit is 2021, waar mensen bereid zijn te betalen voor niche content en juist de top 40 moet worden betaald uit ad revenue en marketing + merchandise, je bent top 40, je was "mijn favoriete genre hier" album top 10). Heb je het uberhaupt in de gaten?

Ik ben 40, kom hier sinds dag, hmm... misschien 200 ofzo. Ondanks dat ik emotioneel afscheid heb genomen, lang geleden, doet dit nog steeds een beetje pijn, zoiets moois zien verworden tot deze soep.

[ Voor 4% gewijzigd door SmertHerm op 05-02-2021 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
SinergyX schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:06:
Breder ja, maar ook minder diep. Als ik puur vanuit mezelf redeneer zie ik gewoon in de dev en electronicafora dat het daar heel veel rustiger geworden is. Heck, binnen dev is alleen de koffie corner waar nog een beetje traffic komt, maar dat zijn gewoon een handvol 'regulars' die daar voor de gezelligheid keuvelen.

En ik zie daarin toch wel een beetje dat Tweakers verschoven is van een community voor 'techiek' naar een site voor consumentenelectronica en gadgets. Persoonlijk vind ik vooral dat wel erg jammer. Voor de 'inhoud' ben ik zelf ook naar Reddit verschoven, met als voornaamste uitzondering eigenlijk een aantal topic op PFSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
In het kader van die lap tekst die ik hier boven schreef
...waar ook geen enkele reactie op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

Ik zou alleen verwachten dat de mensen die hier in dit topic reageren met een rode naam of de communicatie op de frontage en andere plekken verzorgen worden getraind. Ik zie al weer communicatie waarvan ik denk, tja. Zou ik niet doen.
Mods dus ook? Die begrijp ik niet helemaal. Mods zoals @RoD geven hier gewoon hun eigen mening?
En communicatie waarvan je denkt "Zou ik niet doen" Maar dat veroorzaken we hier ook een beetje zelf door elke keer door te hameren, heeft ook niet zoveel zin. "the attitude is the response" ;)
Andere opmerking: korting op basis van karmapunten is prima, maar gaat denk ik weinig doen aan het sentiment. Maar ik ben geen communicatie-expert ;)
De pijn zit deels in zeer scheve verhoudingen voor de personen die jarenlang hebben betaald.
Als je dan ziet dat de maand-prijs van Hero precies hetzelfde is als een 2-jaar-abonnement voor extra, ja, dan voel je je afgedankt en een beetje bij het grofvuil gezet. Want blijkbaar kan het dus voor die 4 euro wel, maar een Hero mag daar niet aan meedoen. (Persoonlijk vind ik dat die naam ook helemaal weg moet. Die is besmet. Dat is geen Hero meer.)

Dan kun je wel karmapunten en andere kortingen gaan communiceren (he, maar dat kan je afkopen hoor!), maar dan is het kwaad al geschied.
Hoe een communicatieexpert dat gaat goedpraten ontgaat mij even.

De pijn zit 'm niet in het moeten betalen, het gaat ook om de manier waarop dit allemaal gaat.
Ik loop er niet bepaald op leeg. Verder wacht ik nu geduldig af waar men mee komt.

[ Voor 8% gewijzigd door ed1703 op 05-02-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Hydra schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:56:
[...]

...waar ook geen enkele reactie op komt.
Ik heb die lap tekst geschreven met de gedachte dat het team misschien helpt om over de situatie na te denken.

Ik verwacht geen reactie, dat is voor mij persoonlijk ook niet nodig.

Ik stel ook geen vragen, ik probeer mee te denken en ik vond het leuk om mijn eigen gedachtes te verwoorden.

Niet reageren op mijn tekst is voor mij geen enkel issue, ik lees daar ook niets negatiefs in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Q schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:07:
Niet reageren op mijn tekst is voor mij geen enkel issue, ik lees daar ook niets negatiefs in. :)
Ik vind dat als iemand zo veel tijd steekt in een uitgebreide analyse van je business model als jij gedaan hebt, een "dank je" wel op z'n plaats was geweest. Het was niet de enige post waar het me opviel hoor. Dit is een 'feedback' topic, en jij hebt veel tijd gestoken in je feedback.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Q schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:07:
Ik stel ook geen vragen, ik probeer mee te denken en ik vond het leuk om mijn eigen gedachtes te verwoorden.

Zeker niet doen, want ik waardeer het dat je (en de rest) meedenkt en we nemen dit mee in de vervolgstappen. Dat geldt overigens voor alle suggesties die gedaan worden in dit topic. Al zitten er natuurlijk ook beperkingen aan wat we in dit stadium nog anders gaan doen, zie ook crisp in "Het grote Tweakers Plus topic".

edit: @Hydra ik was net deze reply aan het maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door jelle. op 05-02-2021 14:21 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
ed1703 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:05:
Maar dat veroorzaken we hier ook een beetje zelf door elke keer door te hameren, heeft ook niet zoveel zin. "the attitude is the response" ;)
Ik vind dat je dat nogal omdraait. Je moet wel onthouden dat het hier om een klant-bedrijf verhouding gaat. Als een bedrijf feedback vraagt, kun je niet anders dan ook met kritiek op een hoffelijke manier omgaan. En als je als bedrijf je value proposition aanpast ten nadele van deze klanten, dan moet je al helemaal netjes omgaan met de fallout die daar uit gaat komen.

Als je dan als bedrijf tenminste begrip toont, dan loopt dat wel los. Het suddert nog wat na, maar prima. Maar er werd gewoon nogal gereageerd op een toon van "ja zeur niet zo" tegen mensen die al gefrustreerd waren. Tja. Da's wel een beetje communicatiestrategie 101 dat dat niet gaat werken. Dat veel mensen juist daarop hun abonnement opgezegd hebben, laat dat ook wel zien.

Je merkt gewoon aan alles dat je vooral niet moet zeuren. En die houding kom je misschien mee weg op een middelbare school, maar niet als je je klanten aanspreekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
jelle. schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:20:
edit: @Hydra ik was net deze reply aan het maken :)
Je hoeft er ook niet meteen diep inhoudelijk in te gaan he. Om even duidelijk te maken; we weten dat jullie in de avond ook lekker andere dingen willen doen :) Maar om even een stukje uit de topic warning aan te halen: "Ook bij de redactie werken mensen, geen robots."

Dit geldt natuurlijk net zo goed voor de gebruikers die hier posten. Zoals je van ons mag verwachten dat we met jullie mee kunnen leven, mag je helemaal het omgekeerde ook verwachten. En dat laten 'zien' in tekstcommunicatie is best wel een uitdaging. Ik denk dat daar, vooral met die moderatieexplosie onlangs, echt een hoop te winnen is voor jullie.

Dus in z'n geval van die reactie van @Q ; hoewel hij er zelf op zit te wachten zou een simpele reactie als "Wow, enorm bedankt dat je hier zo diep op ingaat, ik ga hier goed voor zitten en kom hier morgen op terug" iets heel anders laten zien dan wat de meeste 'rode' namen hier laten zien de afgelopen dagen.

Nogmaals; goed bedoelde tip. Opbouwende feedback ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik vind dat je dat nogal omdraait. Je moet wel onthouden dat het hier om een klant-bedrijf verhouding gaat.
Ik doelde op de reactie van de mods, want dat haalde @Q aan. Het "bedrijf" als zijnde medewerkers ben ik het mee eens. Stevige reacties van een mod vind ik verder niets mis mee als een aantal zaken al 5x voorbij zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
ed1703 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:27:
Ik doelde op de reactie van de mods, want dat haalde @Q aan. Het "bedrijf" als zijnde medewerkers ben ik het mee eens. Stevige reacties van een mod vind ik verder niets mis mee als een aantal zaken al 5x voorbij zijn gekomen.
Ik denk dat je er niet 'live' bijwas, je kunt het niet meer teruglezen. Die reacties zijn weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
[...]

In het kader van die lap tekst die ik hier boven schreef denk ik juist dat het een hele goede beslissing is van Tweakers.net om zo'n expert in te huren. (y)

Vanuit de positie van Tweakers.net snap ik je reactie niet helemaal: op deze manier van redeneren kan Tweakers.net het nooit goed doen. Geen expert inhuren of wel inhuren, het is altijd fout. Dat is wat mij betreft unfair. Dan denk ik: misschien moet je even goed nadenken wat jouw punt nu werkelijk is. (Ik bedoel dit niet kwaad).

Alhoewel ik het met je eens ben dat er aan de communicatie gewerkt moet worden zit er wel een risico aan het binnenhalen van een 'expert'.

Even plat gezegd krijg je dan natuurlijk gewoon een cursus luchtfietsen. Hoe zeg ik zoveel mogelijk zonder dat mijn woorden mij later in de kont kunnen bijten. Dan krijg je echt stukken tekst te lezen waar niks in staat eigenlijk. Dan zit er een dikke saus corporate/management speak overheen. Een recent voorbeeld in Een jaar bij Tweakers: update van de communitymanager
Daarom hebben we op HQ de ambitie en plannen om Tweakers meer community-minded te maken. Als elke afdeling de info en handvatten heeft om de interactie met de community aan te gaan, kunnen we gerichter, efficiënter en hechter met jullie in verbinding staan. De cm heeft hier de rol om aan het roer te staan van deze werkzaamheden, ervoor te zorgen dat alles goed verloopt en iedereen de benodigdheden heeft om dit goed te kunnen doen.
Leuk maar nietszeggends. Persoonlijk heb ik liever dat de medewerkers gewoon zo rechtdoorzee mogelijk zijn. Geen geluchtfiets, geen fluf, gewoon eerlijk en concreet. Dat er dan wat tere zieltjes gekrenkt worden on the way is dan even niet anders maar je krijgt er gigantisch veel respect voor terug.

Dat gezegd hebbende wil ik wel een klein voorbeeldje geven van hoe het achteraf misschien beter had gekund. De eerste berichtgeving over Premium had al in een veel eerdere fase op de FP moeten staan. Ik schat dat de eerste vergaderingen hierover al voor de zomer 2020 zijn geweest dus zeker in die periode. Met grofweg de volgende bewoordingen:
Hallo Tweakers,

Al jaren lang lopen de inkomsten terug vanuit de advertenties. Nu spelen we met het idee om Tweakers Premium in te voeren. Dit kan grofweg gaan lijken op het premium wat je ook op andere DPG sites zoals AD.nl ziet. Vooralsnog bestaan de plannen uit nog niet meer dan dit.

Natuurlijk willen we graag zoveel mogelijk constructieve feedback van jullie zien in het daarvoor bestemde topic. Nog niks staat vast dus nieuwe betere ideeën dit zijn ook zeker welkom.
Dan natuurlijk in wat netter Nederlands en met wat meer context maar in ieder geval zonder luchtfietsen erbij. ;)
Bestaat de kans dat je na veel feedback verwerven en alle voors en tegens af te wegen nog steeds op hetzelfde model was uitgekomen? Ja. En die kans is best groot zelfs maar het had je wel een topic van 160 pagina's met geklaag bespaart. Ook had de tussentijdse update van olaf eerder deze week geen 300+ negatieve reacties gehad waarin wel erg veel mensen zeggen dat ze hun abbo opzeggen gehad.

Wat er dan vanaf het begin in dit topic had moeten gebeuren is dat alle feedback door Tweakers erkent wordt door bijvoorbeeld(!) een community manager. En dat er eens per week een update in dit topic zou komen of er wat met welke feedback kan worden gedaan door iemand die ook echt een lepel in de pap heeft. Dan heb je inmenging en terugkoppeling in een ietwat vast patroon wat het gehele topic constructiever zou houden.

Nogmaals, grote kans dat je bij hetzelfde premium model als nu zou uitkomen maar dat je geen grote groep users hebt weg geduwd en dat de acceptatie veel groter zou zijn.

Mijn 2 duppies ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Hydra schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:29:
[...]

Ik denk dat je er niet 'live' bijwas, je kunt het niet meer teruglezen. Die reacties zijn weg.
Dat heb ik inderdaad niet, dan baseer ik mij ergens op waar ik geen weet van heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

ed1703 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:05:
[...]
Mods dus ook? Die begrijp ik niet helemaal. Mods zoals @RoD geven hier gewoon hun eigen mening?
En communicatie waarvan je denkt "Zou ik niet doen" Maar dat veroorzaken we hier ook een beetje zelf door elke keer door te hameren, heeft ook niet zoveel zin. "the attitude is the response" ;)
Zeker ook de mods want met de rode naam vertegenwoordigen ze toch Tweakers, ook al roep je 100x dat je op persoonlijke titel reageert.

Het rode namen verhaal heb ik al vaker benoemd, ik vind het fundamenteel niet kloppen dat onder rode namen op persoonlijke titel wordt gereageerd. Gebruik een zwart account of los dit technisch op. Misschien is training dan niet nodig.

Maar als je dit dus niet aanpakt, ja dan is training een must denk ik, zeker als je juist zou moeten de-escaleren in die rol.
Dan kun je wel karmapunten en andere kortingen gaan communiceren (he, maar dat kan je afkopen hoor!), maar dan is het kwaad al geschied.
Hoe een communicatieexpert dat gaat goedpraten ontgaat mij even.
Het kern-probleem - wat goed aansluit bij mijn epistel - is dat er geen compleet verhaal ligt. Het karma-punten verhaal had al uitgewerkt moeten zijn vanaf het moment dat je de prijzen vrij geeft.

Dus mensen weten nog steeds niet waar ze aan toe zijn. Dus je krijgt weer frustratie. Ik verwacht niet dat een communicatie adviseur mogelijke ‘fouten’ achteraf gaat herstellen. Ik verwacht dat toekomstige communicatie beter in elkaar zal zitten. :) Dus daar zie ik veel meerwaarde voor zo’n adviseur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Q schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:34:
[...]

Zeker ook de mods want met de rode naam vertegenwoordigen ze toch Tweakers, ook al roep je 100x dat je op persoonlijke titel reageert.

Het rode namen verhaal heb ik al vaker benoemd, ik vind het fundamenteel niet kloppen dat onder rode namen op persoonlijke titel wordt gereageerd. Gebruik een zwart account of los dit technisch op. Misschien is training dan niet nodig.

Maar als je dit dus niet aanpakt, ja dan is training een must denk ik, zeker als je juist zou moeten de-escaleren in die rol.

[...]

Het kern-probleem - wat goed aansluit bij mijn epistel - is dat er geen compleet verhaal ligt. Het karma-punten verhaal had al uitgewerkt moeten zijn vanaf het moment dat je de prijzen vrij geeft.

Dus mensen weten nog steeds niet waar ze aan toe zijn. Dus je krijgt weer frustratie. Ik verwacht niet dat een communicatie adviseur mogelijke ‘fouten’ achteraf gaat herstellen. Ik verwacht dat toekomstige communicatie beter in elkaar zal zitten. :) Dus daar zie ik veel meerwaarde voor zo’n adviseur.
Ik sluit mij hierbij aan. En is ook hetgeen wat ik al in december geschreven heb.
Je moet geen veranderingen van deze omvang zo half communiceren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Q schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:34:
Reddit heeft dat ook. Je moet expliciet als 'mod' reageren.

Neemt overigens niet weg dat het nog steeds 'mensen' zijn, dus of 't veel oplost weet ik ook niet. Je zit wel vaker dat een mod in een discussie zit met iemand, op persoonlijke titel, en dat dan alsnog opeens de 'mod' pet opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
Hydra schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:44:
[...]

Neemt overigens niet weg dat het nog steeds 'mensen' zijn, dus of 't veel oplost weet ik ook niet. Je zit wel vaker dat een mod in een discussie zit met iemand, op persoonlijke titel, en dat dan alsnog opeens de 'mod' pet opgaat.
Najah goed is wel offtopic maar je moet als mod wel kunnen modereren ook als je niet-mod discussiepartner een grens overtreedt. Moet makkelijk te toetsen zijn aan gedocumenteerd beleid uiteraard om alle schijn van persoonlijke rancune te voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
SmertHerm schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:46:
Najah goed is wel offtopic maar je moet als mod wel kunnen modereren ook als je niet-mod discussiepartner een grens overtreedt. Moet makkelijk te toetsen zijn aan gedocumenteerd beleid uiteraard om alle schijn van persoonlijke rancune te voorkomen.
Het is gewoon lastig. Ik heb een tijdje op reddit een developer sub gemod (rotwerk, moderen is ook niet leuk) en daar de regel aangehouden dat als ik een discussie had met iemand ik, omdat ik 'involved' was, niet ook nog een keer zo'n iemand op de vingers kon tikken. Dat moet dan een andere mod doen. Of je nu gelijk hebt of niet, er is altijd de schijn van belangenverstrengelingen.

En sorry, maar ik heb het ook echt wel op Tweakers meegemaakt dat 'persoonlijk' en mod taken door elkaar lopen.

Hier ga ik 't verder ook ff bij laten omdat het niet helemaal on-topic is, hoewel het wel een onderdeel van 'het probleem' is IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Het is wmb best simpel. In zulke zwaar beladen politieke topics als dit kan je als mod beter gewoon helemaal niet reageren. De mods hebben hun feedback waarschijnlijk al in het besloten forum gedeelte kunnen geven dus die fase hebben ze al gehad. En voor een klein gedeelte is dit ook al opgelost. Als ik het goed begrepen heb is afgesproken dat mods niet actief deelnemen in topics waar ze ook modereren. Dus @RoD modereert dit topic niet meer.

Dat je berichten nog steeds anders 'aankomen' als je een rode naam hebt is aan de ene kant gigantisch krom natuurlijk maar aan de andere kant ook wel begrijpelijk. Al helemaal in dit soort topics. Er is niet echt een kant en klare oplossing waar iedereen happy mee zal zijn denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q

Q

Hydra schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:22:
[...]

Ik vind dat je dat nogal omdraait. Je moet wel onthouden dat het hier om een klant-bedrijf verhouding gaat. Als een bedrijf feedback vraagt, kun je niet anders dan ook met kritiek op een hoffelijke manier omgaan. En als je als bedrijf je value proposition aanpast ten nadele van deze klanten, mdan moet je al helemaal netjes omgaan met de fallout die daar uit gaat komen.

Als je dan als bedrijf tenminste begrip toont, dan loopt dat wel los. Het suddert nog wat na, maar prima. Maar er werd gewoon nogal gereageerd op een toon van "ja zeur niet zo" tegen mensen die al gefrustreerd waren. Tja. Da's wel een beetje communicatiestrategie 101 dat dat niet gaat werken. Dat veel mensen juist daarop hun abonnement opgezegd hebben, laat dat ook wel zien.

Je merkt gewoon aan alles dat je vooral niet moet zeuren. En die houding kom je misschien mee weg op een middelbare school, maar niet als je je klanten aanspreekt.
Ik wil @Hydra niet teveel een veer in de #@d& steken :> maar dit is wat mij betreft 1000x de essentie.

De klant-bedrijf relatie is behoorlijk asymmetrisch. Niet dat een klant zich mag misdragen, maar een klant kan gewoon meer zeggen dan vice versa.

Een bedrijf kan gewoon nooit op dat niveau en met die toon terug reageren.

Dat zie ik ook als comms 101.

Ja, mensen blijven soms hun punt meerdere keren herhalen.

Negeer dat, of als het echt oprecht te gortig wordt kun je dat ‘netjes’ benoemen en vragen om dat minder of niet meer te doen, ongeacht de toon van de poster.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Q

Q

AtlAntA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:30:
[...]

Alhoewel ik het met je eens ben dat er aan de communicatie gewerkt moet worden zit er wel een risico aan het binnenhalen van een 'expert'.

Even plat gezegd krijg je dan natuurlijk gewoon een cursus luchtfietsen.
Ik heb zelf een heel ander beeld bij wat een communicatie adviseur doet. Die helpt in mijn ogen juist om geen fluff te schrijven (een goeie dan). Die zegt meer dingen zoals Hydra en ik dat doen denk ik ;). (Jezus, dat ik dit zo opschrijf, beetje obnoxious )

Ik weet eigenlijk niet echt wat zo’n functie inhoudt dus misschien zit ik er naast.
Wat er dan vanaf het begin in dit topic had moeten gebeuren is dat alle feedback door Tweakers erkent wordt door bijvoorbeeld(!) een community manager. En dat er eens per week een update in dit topic zou komen of er wat met welke feedback kan worden gedaan door iemand die ook echt een lepel in de pap heeft. Dan heb je inmenging en terugkoppeling in een ietwat vast patroon wat het gehele topic constructiever zou houden.

Mijn 2 duppies ;)
Ik vind het wel twee goede duppies.

Het jammere is dat het allemaal een achteraf verhaal is nu. In een beta zou ik dat ook hebben gedaan.

Telkens per week een evaluatie en dan even een set van bullet points met de belangrijkste feedback om te laten zien dat je hebt geluisterd. Niets over of je er iets mee gaat doen, dat hoeft niet eens denk ik!

Ik denk dat daarmee het herhalen van feedback ook was ingedamd. Geeft heel ander sentiment.

Er is inhoudelijk nog niets veranderd, niets beloofd maar gewoon laten zien dat je mensen gehoord hebt is essentieel denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Dat Reddit-concept zou ik best een goed idee vinden, maar laten we deze discussie hier verder staken, het heeft niets met feedback op Plus te maken en er lopen hier inmiddels andere topics voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmertHerm
RoD schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Dat Reddit-concept zou ik best een goed idee vinden, maar laten we deze discussie hier verder staken, het heeft niets met feedback op Plus te maken en er lopen hier inmiddels andere topics voor.
Het geeft wel het overkoepelende probleem weer, misschien in 1 zin zelfs: "Het externe gezicht, beleid en zelfs de toon van de artikelen lijken in het laatste decennium meer bepaald door de corporate owner dan de mensen die samen binnen Tweakers.net als bedrijf het hart van de community vormen."

Je ziet dit onder andere heel mooi in de verandering in het taalgebruik. Het krampachtig vasthouden aan het principe om op een techsite tot aan het vervelende aan toe Engelse termen naar Nederlands vertalen is echt, letterlijk, precies op de wind van een aantal dode bomen die in de NL media de dienst uitmaken en toon bepalen. Gelukkig is dit in de populaire media nu wat gezakt, dus mag het hier ook weer wat vrijer. Pfew.

Het eigen karakter, de band met de community, het rechtvaardigheidsgevoel en de hypocrisie zijn van exact corporate statuur geworden. Het lijkt tot in de diepste kernen van Tweakers (betaald personeel en sommige vrijwilligers) doorgesijpeld, niets meer en niet minder.

[ Voor 4% gewijzigd door SmertHerm op 05-02-2021 16:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Weet je, ik heb genoeg gezien. Er is voldoende tijd voorbij gegaan om elkaars visie proberen te begrijpen. Ik voel mij daarom ook vervreemd van T.crew en de visie die tweakers volgt en nu ingaat. Ik heb inmiddels op het knopje om m'n account op te zeggen gedrukt en bevestigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Volgens mij wilden heel veel users een tussentijdse update hoor, maar achteraf misschien beter geweest om nog maar helemaal niks over de prijzen te zeggen als de bijbehorende kortingen nog niet rond waren. En dat ook zo te zeggen, voordat mensen zich dan weer gaan afvragen waarom daar niks over geschreven werd. Op sommige punten is het gewoon heel moeilijk/onmogelijk iedereen tegelijk tevreden te krijgen/houden. Dus dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.

Maar dat tal van basale zaken amateuristisch zijn aangepakt is wel duidelijk, en daar gaat een communicatie-expert niet bij helpen (wel op andere vlakken natuurlijk). Maar goed veel punten zijn al eindeloos genoemd, dus hoeft niet herhaald te worden telkens. Wel jammer dat dat niet gewoon duidelijk erkend durft te worden. Even goeie vrienden daarna hoor, en wel zo eerlijk.

En in theorie was het waarschijnlijk een goed idee een groot topic te nemen (of twee ook de test zelf) en communityleden met vragen over het niveau van de artikelen direct in contact te zetten met de redacteuren, en leden met vragen over de abonnementen direct met een marketeer etc. Ik zie ook wel de juiste bedoelingen achter sommige dingen. Maar op een gegeven moment zie je dat de regie kwijt is, alles door elkaar gaat lopen en vertroebelt. Juist toen was een centraal coördinerend persoon erbij heel handig geweest. Dit punt had ik nog niet eerder echt gehoord, vandaar dat ik wel noem.

[ Voor 94% gewijzigd door CyberMania op 05-02-2021 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Er zit in mijn optiek één groot probleem aan het toekennen van korting op basis van karmapunten:
We zijn bewust obscuur over de karmaberekening om ellenlange discussies over de karmaberekening te vermijden en te voorkomen dat gebruikers exact datgene gaan doen wat het makkelijkste karma oplevert.
Bron

Het wordt naar mijn idee één grote karma-whorerij om wat korting bij elkaar te sprokkelen en naar mijn idee doen acties die juist iets toevoegen (bijvoorbeeld iets als dit of dit) vrijwel niets voor je karmatotaal.

Daarnaast is er volgens mij nog steeds niets duidelijk geworden of en hoe registratie van persoonsgegevens gescheiden worden van bijvoorbeeld moderators op GoT op het moment dat je een betaald abonnement hebt. Moet je er rekening mee houden dat er een GoT-knokploeg aan de deur komt als je in de ogen van de Crew onwelgevallige uitspraken doet? (N.B. sommige mensen hebben ook op combinatie voorletters + achternaam een herleidbaar adres)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:13:
Daarnaast is er volgens mij nog steeds niets duidelijk geworden of en hoe registratie van persoonsgegevens gescheiden worden van bijvoorbeeld moderators op GoT op het moment dat je een betaald abonnement hebt. Moet je er rekening mee houden dat er een GoT-knokploeg aan de deur komt als je in de ogen van de Crew onwelgevallige uitspraken doet? (N.B. sommige mensen hebben ook op combinatie voorletters + achternaam een herleidbaar adres)
Dit is compleet irrelevant voor deze discussie. Abonnees zijn er al sinds 2004 of 2005 en voor zo ver ik weet is dit nooit een probleem geweest. Hiernaast dient Tweakers zich ook gewoon aan de AVG te houden en ik zie geen reden waarom ze dat in dat opzicht niet zouden doen. Het onnodig delen van persoonsgegevens met vrijwilligers die hier geen belang bij hebben in hun functie lijkt mij dan ook in zo'n mate onlogisch dat ik niets anders kan dan dan deze comment weglachen. :P

Edit: sterker nog, het durven stellen dat moderators en administrators (hoe zuur ze soms zijn :+ ) zich tot zulke praktijken zouden verlagen vind ik schandalig om überhaupt noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 05-02-2021 19:22 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Mwah, zelfs ik, cynische klootzak als ik ben, zie de mods daar niet voor aan :+ Lijkt me een beetje overdreven.

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

True schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:21:
[...]
Edit: sterker nog, het durven stellen dat moderators en administrators (hoe zuur ze soms zijn :+ ) zich tot zulke praktijken zouden verlagen vind ik schandalig om überhaupt noemen.
Je bent bekend met de hyperbool als stijlfiguur? Misschien had ik nog een smiley moeten toevoegen, mea culpa.

Blijft natuurlijk overeind dat in ieder geval DPG Corporate een afwijkende interpretatie heeft (van sommige aspecten) van de AVG dan de AP en dat DPG graag wil dat gebruikers geld gaan besteden. Als het inderdaad zo is dat gegevens verder niet gedeeld worden, zou dat twijfelende gebruikers eventueel over de streep kunnen trekken.

Het is iets in de marge, uiteraard, maar wel iets waar je op let als je liever niet al te veel sporen achterlaat online. Je zou dan duidelijk kunnen vermelden waar de gegevens gebruikt worden en wie ze wel en niet heeft (as in functie, niet in welke persoon), en ze ook niet krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
True schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Hiernaast dient Tweakers zich ook gewoon aan de AVG te houden en ik zie geen reden waarom ze dat in dat opzicht niet zouden doen.
Check ff bepaalde topics in LA. Hierover is al het nodige te doen geweest maar lees het zelf allemaal maar. Maar zou inderdaad mooi wezen als het lukt het abonneeregistratiesysteem te scheiden van de crew, als dat niet al zo is natuurlijk maar gewoon bij een soort aboneeledenservice contactpersoon te houden. Niet dat ik de knokploegonderstreep verder maar snap de zorgen van anderen best als iedereen ff kan kijken waar je woont etc. Maar het lijkt me dat de crew hier niet zo maar bij kan.

[ Voor 43% gewijzigd door CyberMania op 05-02-2021 19:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Er zit in mijn optiek één groot probleem aan het toekennen van korting op basis van karmapunten:

[...]

Bron

Het wordt naar mijn idee één grote karma-whorerij om wat korting bij elkaar te sprokkelen en naar mijn idee doen acties die juist iets toevoegen (bijvoorbeeld iets als dit of dit) vrijwel niets voor je karmatotaal.
Misbruik kan en zal gewoon bestreden worden, dat hebben we altijd al gedaan. Daarbij is de karmabeloning ook gerelateerd aan de moeite die je moet doen voor bepaalde zaken. Met modereren van frontpagereacties zal je niet snel 'rijk' worden, maar wel opvallen ;)

Overigens een goed idee om eens te kijken hoe we bepaalde bijdragen eventueel nog extra kunnen waarderen. In het kader van de karmakortingen zijn we daar al naar aan het kijken, dus deze zal ik meenemen :)
Dergelijke gegevens zijn in onze backend afgescheiden en alleen beschikbaar voor diegenen die zich met abonnementen bezig houden. Daarbij werken we met vrijwilligersovereenkomsten waardoor er dus ook een juridische relatie is tussen Tweakers als bedrijf en vrijwilligers.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@CyberMania Dat is inderdaad strikt gescheiden. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
[...]

Deze post maakt voor mij duidelijk dat het verder inderdaad zinloos is hier verder nog feedback over te geven. Je zegt hier eigenlijk: 'niet mee eens? Pech en muil houden'
Nou ben ikzelf nogal eens bot en lomp, ook op FOK! richting users, maar dit is wel iets waar zelfs ik me niet aan zou wagen. En al ZEKER niet tegen betalende leden.

Ik ben er wel klaar mee. Je hebt je zin, ik rot wel op

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Inderdaad de zelfde reden waarom mijn account op nummertjes gaat. Totaal het gebrek aan feeling en begrip voor de community en gebruikers.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
reviews: AMD Ryzen overklokken - Workshop voor Ryzen 3000 en 5000

Dit is gewoon een goed artikel. Maaaaarrrrr....

Kijk even naar de geschiedenis van jezelf als site en vraag je af of het gepast is dit straks niet aan al je lezers ter beschikking te stellen. 8)7

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021
Danny schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Deze post maakt voor mij duidelijk dat het verder inderdaad zinloos is hier verder nog feedback over te geven. Je zegt hier eigenlijk: 'niet mee eens? Pech en muil houden'
Nou ben ikzelf nogal eens bot en lomp, ook op FOK! richting users, maar dit is wel iets waar zelfs ik me niet aan zou wagen. En al ZEKER niet tegen betalende leden.

Ik ben er wel klaar mee. Je hebt je zin, ik rot wel op
Hoewel ik het 100% met eens ben heeft ook fok! Een tijd van dictator danny gekend, toen kregen we ook te horen: het is mijn site, we zijn geen democratie en donder maarop als het niet bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Ronald schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:02:

Kijk even naar de geschiedenis van jezelf als site en vraag je af of het gepast is dit straks niet aan al je lezers ter beschikking te stellen. 8)7
Wat tweakers hier doet is eigenlijk geniaal 8)7 Ben je meer van dit soort zaken, dan mag je 4 euro per maand dokken als dat aantal artikelen groeit boven het aantal gratis artikelen wat je mag bekijken. (excl kortingen en karma) De rest lees je niet, dus dat geld kan tweakers mooi bijschrijven op de bankrekening.

Hetzelfde trucje halen ze uit met drone-liefhebbers, dus men hoogt het irritatielevel nog wat verder op.
Voor techliefhebbers met een slechts een beperkt aantal interesses werkt dit extra-systeem niet, er zit dan teveel 'extra' bij waar je wel voor dokt, maar (vrijwel) nooit gebruik van maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door ed1703 op 06-02-2021 09:55 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Sorry wie beslist heeft om het laatste artikel achter de paywall te gooien, slaat de bal compleet mis.
Misschien een interessant artikel voor de mensen die nu beslissingen nemen om eens te lezen: reviews: Achttien jaar Tweakers: van hobby tot volwassen technologiesite
Om het lezen wat te beperken (hoewel absoluut een aanrader, misschien doet het sommigen wat meer inzicht krijgen in hoe de site geëvolueerd is):
De preconceptie
De geschiedenis van Tweakers gaat terug tot een eenvoudige overkloksite, die door Femme Taken in juni 1998 online werd gebracht naar aanleiding van de aanschaf van een Abit BX6 en een Pentium II 233. Die Pentium II liep na de montage van zwaardere heatsinks en extra ventilators op een voor die tijd indrukwekkende kloksnelheid van 360MHz. Om deze prestatie wereldkundig te maken en andere mensen te enthousiasmeren voor het overklokken, bouwde hij met behulp van server side includes een eenvoudige pagina waarop de basistechnieken van het overklokken werden uitgelegd. De site draaide op een shared-hostingaccount, dat hij gebruikte voor zijn webdesignbedrijfje. Aangezien er nog volop data over was (100MB per maand!) werd de overkloksite onder hetzelfde account geplaatst

Het gaat dus weer de mist in met het punt dat altijd aangehaald werd: "het zijn extra artikelen waar we anders niet over zouden schrijven". Bij deze: hoe overklokken was zelf mee de reden van het ontstaan/groeien van de site tot wat hij nu is. Dit toont in mijn ogen nog maar eens dat de mensen die nu beslissingen nemen geen voeling hebben met de site

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

ManiacsHouse

Scheisse!

ed1703 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Wat tweakers hier doet is eigenlijk geinaal 8)7 Ben je meer van dit soort zaken, dan mag je 4 euro per maand dokken als dat aantal artikelen groeit boven het aantal gratis artikelen wat je mag bekijken. (excl kortingen en karma) De rest lees je niet, dus dat geld kan tweakers mooi bijschrijven op de bankrekening.

Hetzelfde trucje halen ze uit met drone-liefhebbers, dus men hoogt het irritatielevel nog wat verder op.
Mschamp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:39:
Sorry wie beslist heeft om het laatste artikel achter de paywall te gooien, slaat de bal compleet mis.
Misschien een interessant artikel voor de mensen die nu beslissingen nemen om eens te lezen: reviews: Achttien jaar Tweakers: van hobby tot volwassen technologiesite
Om het lezen wat te beperken (hoewel absoluut een aanrader, misschien doet het sommigen wat meer inzicht krijgen in hoe de site geëvolueerd is):
De preconceptie
De geschiedenis van Tweakers gaat terug tot een eenvoudige overkloksite, die door Femme Taken in juni 1998 online werd gebracht naar aanleiding van de aanschaf van een Abit BX6 en een Pentium II 233. Die Pentium II liep na de montage van zwaardere heatsinks en extra ventilators op een voor die tijd indrukwekkende kloksnelheid van 360MHz. Om deze prestatie wereldkundig te maken en andere mensen te enthousiasmeren voor het overklokken, bouwde hij met behulp van server side includes een eenvoudige pagina waarop de basistechnieken van het overklokken werden uitgelegd. De site draaide op een shared-hostingaccount, dat hij gebruikte voor zijn webdesignbedrijfje. Aangezien er nog volop data over was (100MB per maand!) werd de overkloksite onder hetzelfde account geplaatst

Het gaat dus weer de mist in met het punt dat altijd aangehaald werk: "het zijn extra artikelen waar we anders niet over zouden schrijven". Bij deze: hoe overklokken was zelf mee de reden van het ontstaan/groeien van de site tot wat hij nu is. Dit toont in mijn ogen nog maar eens dat de mensen die nu beslissingen nemen geen voeling hebben met de site
Eens, eens en bij voorbaat eens met de komende soortgelijke reacties...
Ik hield me vrij netjes in de reacties...
Maar echt... Dit? Ga je schamen stelletje achterlijke types. DIT FLIK JE GEWOON NIET! De basis van waarop Tweakers ooit ontstond... Jullie doen het erom of wat? Dikke fuck you terug bij deze.

Oh wacht daar kan ik een menig over hebben of boos worden maar het interesseert jullie geen moer dus waarom type ik dit?

Nou nou ze hebben al wel wat geleerd van de communicatie adviseur blijkbaar, ga iedereen die positief reageert op het artikel persoonlijk in een reactie bedanken. :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Nou ja, "geniaal".. De introductie van een gedeeltelijke paywall is imo een gevaarlijke poging om op een snijvlak te wandelen met bergen aan users die klaar staan hun irritatie kenbaar te maken. Zijn de artikelen niet goed of interessant genoeg, krijg je de opmerking "ja maar hier ga ik toch geen geld voor betalen!". Sluiten de artikelen perfect aan bij de wensen en interesses van de Tweakers community, krijg je de opmerking "dit is onderdeel van je identiteit, dat gooi je toch niet achter een paywall!"

In dit geval is het handig om ook te vermelden dat iedereen blijkbaar de kans krijgt "enkele artikelen" te lezen die achter de paywall komen, wellicht denkt men dat die functionaliteit het rechtvaardigt om ook dit onderwerp tot Plus artikel te promoveren.

Ik benijdt ze niet met deze keuzes, hopelijk is de motivatie om hier überhaupt over na te denken voldoende om de komende tijd in dit wespennest te spenderen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ManiacsHouse schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:47:
[...]

[...]

Ga je schamen stelletje achterlijke types. DIT FLIK JE GEWOON NIET! De basis van waarop Tweakers ooit ontstond... Jullie doen het erom of wat? Dikke fuck you terug bij deze.
Modbreak:Dit taalgebruik is onnacceptabel. Dat is het elders op Tweakers en daar geldt hier geen uitzondering op. Ongeacht hoe erg jij vindt dat je gelijk hebt, je hebt je aan de geldende fatsoensnormen te houden. De volgende keer dat je zo over de schreef gaat zal resulteren in een ban. Wat je mening ook is en hoezeer je ook meent gelijk te hebben: doe eens normaal.
Om de zo gewenste transparantie te handhaven laat ik je bericht en deze sturing voor deze ene keer openbaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
JohnnieWbl schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:17:
[...]

Nou ja, "geniaal".. De introductie van een gedeeltelijke paywall is imo een gevaarlijke poging om op een snijvlak te wandelen met bergen aan users die klaar staan hun irritatie kenbaar te maken. Zijn de artikelen niet goed of interessant genoeg, krijg je de opmerking "ja maar hier ga ik toch geen geld voor betalen!". Sluiten de artikelen perfect aan bij de wensen en interesses van de Tweakers community, krijg je de opmerking "dit is onderdeel van je identiteit, dat gooi je toch niet achter een paywall!"
Ik blijf mijn statement over de abonnementen herhalen: Dit is vanaf het begin een verkeerde insteek geweest, vooral omdat er een abonnement bovenop is gekomen, de goedkoopste is verdwenen en features uit de middelste zijn verwijderd. Men had er veel beter aan gedaan om Hero te upgraden met een module voor de extra artikelen. Men laat blijken dat dit kan met 4 euro per maand, dus financieel kan het uit. Anders is het een rare keuze. De hero-abonnees had je dan waarschijnlijk niet eens gehoord.

Ik zit alleen zelf dan nog met wat je met supporter had moeten doen, maar we weten ook niet welke aanbieding gebruikers krijgen. Wie weet is het allemaal wel grotendeels een jaartje gratis upgrade met de hoop dat men blijft plakken. Neemt echter nog steeds niet weg dat je een mismatch gaat krijgen met gebruikers die een beperkte horizon qua interesse hebben, daarvoor is een site als tweakers met deze content nu eenmaal te beperkt.
Arloid schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:35:
Het gaat mij al lang niet meer om de abonnementen zelf of de kwaliteit/pluswaardigheid van de artikelen...
Feeling en begrip, maar tweakers kan de klok niet terugdraaien. Dit is niet iets van de laatste tijd en je kunt alleen maar hopen dat ze er wat mee doen.

[ Voor 23% gewijzigd door ed1703 op 06-02-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arloid
  • Niet online
Het gaat mij al lang niet meer om de abonnementen zelf of de kwaliteit/pluswaardigheid van de artikelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ed1703 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:26:
[...]
Ik zit alleen zelf dan nog met wat je met supporter had moeten doen.
Als ze die 2 euro hadden gezet waren er vast wel wat mensen die zouden sputteren, maar met een goede beargumentatie had ik dat er wel voor willen betalen.
Ik wou juist supporter gaan afsluiten om wel bij te dragen maar geen reclames te zien. Ik heb even het premium verhaal afgewacht en dat was het dan. Rest van de features boeien me niet en alleen Hero voor om reclames uit te schakelen, no way.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Hier ben ik het mee eens, maar niet zozeer om de geschiedenis van deze site. Maar om de recente samenvoeging van HWI en Tweakers. Deze overklok-artikelen kwamen "regelmatig" op Hardware.Info voorbij.

Bij de samenvoeging is aangegeven dat Tweakers zich meer gaat richten op de Hardware/Tech liefhebber. Als dit soort artikelen (voor de doelgroep, want hardware liefhebber) nu achter een Paywall gaat staat dat behoorlijk scheef tegenover de Hardware liefhebbers die Tweakers van HWI heeft "overgenomen".

Ik was bij de overname van HWI door Tweakers sceptisch, maar heb het een (grote) kans gegeven. Omdat ik al sinds 2010 een account op HWI had en zelfs een paar jaar nieuwsredacteur geweest ben heb ik dit het voordeel van de twijfel gegeven. Na de overname ben ik alleen nog maar Tweakers gaan bezoeken (niet meer HWI).

Voor mij is dit artikel, helaas, een teken dat mijn eerdere zorgen bewaarheid worden. Ik zal er vanaf nu voor kiezen om een andere/andere sites te volgen. Succes verder.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
cleef schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Hier ben ik het mee eens, maar niet zozeer om de geschiedenis van deze site. Maar om de recente samenvoeging van HWI en Tweakers. Deze overklok-artikelen kwamen "regelmatig" op Hardware.Info voorbij.
Ondanks dat dit niet mijn ding is.. ik kan mij in het weekend zelfs live-streams op HWI/Youtube vaag herinneren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online
[...]

Bij de samenvoeging is aangegeven dat Tweakers zich meer gaat richten op de Hardware/Tech liefhebber. Als dit soort artikelen (voor de doelgroep, want hardware liefhebber) nu achter een Paywall gaat staat dat behoorlijk scheef tegenover de Hardware liefhebbers die Tweakers van HWI heeft "overgenomen".

Ik was bij de overname van HWI door Tweakers sceptisch, maar heb het een (grote) kans gegeven. Omdat ik al sinds 2010 een account op HWI had en zelfs een paar jaar nieuwsredacteur geweest ben heb ik dit het voordeel van de twijfel gegeven. Na de overname ben ik alleen nog maar Tweakers gaan bezoeken (niet meer HWI).

Voor mij is dit artikel, helaas, een teken dat mijn eerdere zorgen bewaarheid worden. Ik zal er vanaf nu voor kiezen om een andere/andere sites te volgen. Succes verder.
Inderdaad, daar waren er ook regelmatig (zie snelle zoekopdracht hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYmPeGVs3v7CD0ycJ2YRCYzpOJ4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MSQNevutQVZCxW2ZDIyC1m7o.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Vorig jaar ergens werd met veel enthousiasme bekend gemaakt dat Tweakers terug gaat naar de kern. Dieper ingaan op de tech en dergelijke. Nu zijn er al enkele reviews online gekomen in de geest van die gedachte maar dit artikel past perfect in die gedachte. En alhoewel er wel enkele dingen niet helemaal kloppen of correct zijn gedaan vind ik het over het algemeen een goed artikel.

Maar ik had niet verwacht dat de 'nieuwe' richting van Tweakers ook zo klaarblijkelijk onder Plus zou vallen en persoonlijk vind ik dat zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Je kan ook gewoon een accountje aanmaken voor GoT en de OC topics raadplegen voor een how to en informatie. Snap niet dat hier de knip voor getrokken moet worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Mrjraider schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:28:
[...]

Je kan ook gewoon een accountje aanmaken voor GoT en de OC topics raadplegen voor een how to en informatie. Snap niet dat hier de knip voor getrokken moet worden 8)7
Hij was er een hele tijd mee bezig maar door steeds weer andere BIOS versie's en AGESA's kon er deze week pas een relevante post van worden gemaakt. Toevallig ook vandaag gepost: Cidious in "AMD Ryzen (ZEN3) platform Ervaringen & OC topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mrjraider schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:28:
[...]

En dat is nou net het hele punt. Ze gooien de artikelen die hun groot hebben gemaakt achter de paywall. Het standaard knip en plak werk blijft openbaar.

En dat kan wel eens de doodsteek worden. Voor het 13 in dozijn nieuws kom ik hier al lang niet meer, daarvoor lopen ze te ver achter qua tijd want dat heb ik vaak al via andere bronnen vernomen.

Maar als ik zie wat de plus artikelen zijn, de hoeveelheid en de kwaliteit... Daar ga ik niet voor betalen, nu niet en nooit niet. Het enige wat me nog trekt naar deze site is gathering, die hele frontpage is al tijden niet meer wat het ooit was. Jammer, heel jammer.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• krouwen
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

Mijn eerste reactie hier op dit topic. Al jarenlang tweakers lid.

Tot nu toe heb ik dit allemaal een beetje aangekeken, maar ik moet toch even reageren op het feit dat het artikel van vanochtend: How-to: AMD Ryzen overklokken, echt niet achter een paywall mag verdwijnen in de toekomst. Dit waren gewoon artikelen die altijd beschikbaar waren op HWI en Tweakers.

Laat deze kern artikelen gewoon beschikbaar blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
1x3xc-12 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:29:
[...]

Hoewel ik het 100% met eens ben heeft ook fok! Een tijd van dictator danny gekend, toen kregen we ook te horen: het is mijn site, we zijn geen democratie en donder maarop als het niet bevalt.
Dat is ERG lang geleden en had niets te maken met wel of geen content kunnen zien tegen betaling. Het verschil hier is dat het gaat om betalende leden en betaalde functies. Ik snap dat ik voor een site die ik kosteloos kan bekijken weinig tot geen invloed heb. Dat lijkt me niet meer dan normaal.
Overigens heb je het best wel over jaren geleden en ben ik inmiddels wat 'volwassener' geworden, hoewel ik - en dat geef ik hier ook al toe ergens - zelf ook weleens uit mijn slof schiet of bot reageer tegen m'n users. Daar heb je gewoon gelijk in. Is ook iets menselijks als je langdurig van veel mensen gezeik over je heen krijgt. In die zin snap ik dat ook wel, alleen gaat het hier om mensen die (vaak al jaren) betaalden om een site te steunen en die nu als minderwaardig worden weggezet en een deel van de site niet meer mogen bekijken.
Moet je voorstellen dat we bepaalde topics of berichten opeens alleen nog beschikbaar zouden maken tegen het tarief van ons pimp-abo (met 48 euro per jaar ons duurste abo, dezelfde prijs als tweakers Hero) of - wat tweakers nu doet - een NOG duurder abo introduceren, functionaliteit van de oude abo's weghalen en iedereen met een pimp abo de toegang tot bepaalde artikelen e.d. ontzeggen. Ik zou dan NOOIT tegen de betalende users van de andere abonnementen zeggen 'accepteer het maar'. Ik zou dat puur asociaal en compleet ondankbaar vinden.
Stel al even DAT we met betaalde content ZOUDEN gaan werken, dan zou dat ALTIJD beschikbaar zijn voor iedereen die een abo afneemt. Just sayin'.

[ Voor 9% gewijzigd door Danny op 06-02-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
krouwen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:39:

Tot nu toe heb ik dit allemaal een beetje aangekeken, maar ik moet toch even reageren op het feit dat het artikel van vanochtend: How-to: AMD Ryzen overklokken, echt niet achter een paywall mag verdwijnen in de toekomst. Dit waren gewoon artikelen die altijd beschikbaar waren op HWI en Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 00:46

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

krouwen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:39:

Dit soort artikelen kun je ook gewoon blijven lezen, ik las dat je een aantal Plus artikelen naar keuze maandelijks zonder abonnement kunt lezen.
Maandelijks enkele gratis Plus-artikelen

We zijn momenteel bezig met functionaliteit om ook niet-abonnees straks de mogelijkheid te bieden een aantal Plus-artikelen naar keuze gratis te lezen. De artikelen die lezers kiezen, blijven daarna onbeperkt toegankelijk.
plan: Update Tweakers-abonnementen - Van Premium naar Plus en de maandprijzen

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mschamp
  • Nu online
janvanduschoten schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Dit soort artikelen kun je ook gewoon blijven lezen, ik las dat je een aantal Plus artikelen naar keuze maandelijks zonder abonnement kunt lezen.

[...]

https://tweakers.net/plan...echte-techliefhebber.html
Redactioneel betekent dit vooral een verbreding van de onderwerpselectie en meer content. We gaan meer producten in meer verschillende categorieën testen, bijvoorbeeld monitoren, netwerkapparatuur en componenten, en dankzij de gecombineerde kracht van de twee redacties kunnen we simpelweg meer artikelen, video's en podcasts maken. In tegenstelling tot voorheen reviewen immers we geen producten meer dubbel.
Ik krijg toch steeds meer het gevoel dat het in de achtergrond was "concurrentie weghalen zodat we paywall kunnen plaatsen". Ik heb niet echt het gevoel dat er nu evenveel artikelen geplaatst worden als vroeger (als je som van Tweakers + HWI neemt). Artikelen die vroeger voor iedereen, altijd, zonder beperkingen, zonder maximum aantal gratis te lezen waren, worden nu plots betalend. En wat toen verkocht werd (laat het ons eerlijkheidshalve maar zo noemen) als 'terug naar de kern' blijkt 'zodat de kern en waarvoor Tweakers origineel staat/stond uniek is zodat het achter paywall kan'.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Is er een manier om enkel de Premium artikelen te zoeken? Ik had verwacht dat op de FP de Premium tag klikbaar zou zijn. Momenteel ben ik op zoek naar een recent Premium artikel, en dit lijkt me een handige manier. Plus, stel ik heb de hele week geen tijd Tweakers te lezen. Wat zou ik aan het eind van de week, als ik wel tijd heb, willen lezen? Misschien wel de unieke Premium content.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jerie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:09:
Is er een manier om enkel de Premium artikelen te zoeken? Ik had verwacht dat op de FP de Premium tag klikbaar zou zijn. Momenteel ben ik op zoek naar een recent Premium artikel, en dit lijkt me een handige manier. Plus, stel ik heb de hele week geen tijd Tweakers te lezen. Wat zou ik aan het eind van de week, als ik wel tijd heb, willen lezen? Misschien wel de unieke Premium content.
De search heeft sinds kort een filter waarbij je alleen de Plus-artikelen kan selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:10:
[...]

De search heeft sinds kort een filter waarbij je alleen de Plus-artikelen kan selecteren.
Aha, gevonden: https://tweakers.net/nieu...s3NLM0NqSxILVayiobxlWJrAQ

Momenteel nog 13 artikelen dus de DB moet nog worden aangevuld.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Heel eerlijk, zo "gewoon" vind ik dat niet. Ten eerste is onbekend hoeveel artikelen er gratis gelezen kunnen worden, maar dat zal slechts een handjevol zijn gok ik. Je moet als user dus erg oppassen dat je niet aan het begin van de maand je gratis artikelen gebruikt, anders kun je content missen die voorheen gewoon tot het aanbod hoorde.

Ten tweede is de input van de community, ook bij dit soort artikelen, van meerwaarde. Achter een paywall, dus minder lezers, dus minder community input, dus minder waard imho. Die waardevermindering moet dan weer goed gemaakt worden door een hogere kwaliteit van het artikel zelf lijkt me, waardoor ik me afvraag of de netto (tijds)investering het waard gaat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Jerie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Aha, gevonden: https://tweakers.net/nieu...s3NLM0NqSxILVayiobxlWJrAQ

Momenteel nog 13 artikelen dus de DB moet nog worden aangevuld.
Niet alles valt onder nieuws, dus naast https://tweakers.net/nieuws/zoeken/ heb je ook https://tweakers.net/reviews/zoeken/ met een premiumfilteroptie :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

Wederom is dit informatie vanuit tweakers waar je niet zo heel goed een mening over kunt vormen, maar men meent het hier wel als een flink voordeel weg te moeten zetten.
We zijn momenteel bezig met functionaliteit om ook niet-abonnees straks de mogelijkheid te bieden een aantal Plus-artikelen naar keuze gratis te lezen.
Wat is een aantal? 3? 4? Ik heb werkelijk geen idee.

Dit bedrijf heeft echt communicatief vaardiger personeel nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 06-02-2021 12:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tjorni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-09 10:09
Die schaal is al hard aan het glijden! Eerst wordt gesuggereerd dat de paywallartikelen iets extra's zouden brengen ten opzichte van de oude situatie, inmiddels zijn we al aanbeland op 'de artikelen die we altijd al maakten staan straks achter een paywall, maar hey, je kunt er nog een paar per maand gratis lezen'.

Echt, hoe deze site zich in zo'n korte tijd volledig kapot laat maken door DPG... :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:17:
[...]

Niet alles valt onder nieuws, dus naast https://tweakers.net/nieuws/zoeken/ heb je ook https://tweakers.net/reviews/zoeken/ met een premiumfilteroptie :)
Ah, nice. Het artikel dat ik zocht was een achtergrondartikel, en valt inderdaad onder Reviews. Ik denk niet dat de naam reviews in dit geval de lading dekt. In hoeverre dat vaker voor komt heb ik niet onderzocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

[...]

Waarvan je de helft al als zijnde foutieve clicks weg kunt gooien. Hoe vaak ik al wel niet op de frontpage een ander artikel heb geopend. Je ziet een link en je wilt er op klikken en op het moment van klikken verschuift de hele boel omdat er bovenaan de pagina een banner moet worden geplaatst, waardoor je een compleet ander artikel opent.

En dan raar vinden dat er ad-blockers worden gebruikt...

[ Voor 5% gewijzigd door JohanKupers op 06-02-2021 12:35 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[...]

[...]

Maar hoe kan je het aan je gebruikers (lees klanten) verkopen dat zulke artikelen op HWI gratis te lezen waren en sinds de samenvoeging nu achter een paywall komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

tjorni schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Die schaal is al hard aan het glijden! Eerst wordt gesuggereerd dat de paywallartikelen iets extra's zouden brengen ten opzichte van de oude situatie, inmiddels zijn we al aanbeland op 'de artikelen die we altijd al maakten staan straks achter een paywall, maar hey, je kunt er nog een paar per maand gratis lezen'.

Echt, hoe deze site zich in zo'n korte tijd volledig kapot laat maken door DPG... :F
Dat is het niet, er wordt juist gezocht naar een goede balans. Daarom ook deze bètaperiode.

Overigens begrijp ik de kritiek best, en benijd de redactie daarom ook niet, want het zijn denk ik best lastige keuzes die daar gemaakt moeten worden met betrekking tot iets wel of niet markeren als een plus-artikel.
ed1703 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:21:
[...]

Wat is een aantal? 3? 4? Ik heb werkelijk geen idee.

Dit bedrijf heeft echt communicatief vaardiger personeel nodig.
Het precieze aantal is nog niet vastgelegd, dus ga uit van 'een paar'.

Alles heeft uiteindelijk te maken met het feit dat dit wel gewoon een inkomstenbron moet worden; het moet netto dus wel rendabel zijn. Je kan niet onbeperkt freebees uitdelen, of gigantische kortingen geven, of te weinig interessante artikelen achter het plus-label zetten. Uiteindelijk is dit bedoelt als alternatief voor teruglopende advertentieinkomsten, en daarmee bestendiging naar de toekomst.

Ik begrijp de zorgen en scepsis, en deel sommigen ook zelfs. Ik denk echter niet dat hiertoe besloten zou zijn als het niet echt als noodzaak werd gezien. Ik denk dat iedereen hier bij Tweakers gewoon liever alles voor iedereen beschikbaar zou houden, maar uiteindelijk willen we ook kunnen blijven doen wat we doen, vooral voor onze bezoekers.

Ik denk vooral dat het erg verwarrend werkt, zo'n bèta. Zowel voor ons, maar misschien nog wel meer voor jullie. Het wordt echter zo gedaan om toch vooral die juiste balans te vinden voordat er dingen in beton gegoten worden. Dat die balans uiteindelijk voor iedereen toch ook weer heel persoonlijk is maakt dat het daardoor ook niet voor iedereen ideaal zal zijn. Er wordt naar mijn mening wel echt gekeken hoe we het vooral voor degenen die ons nu al financieel steunen of veel bijdragen aan de site het zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken. Dat dat nu nog niet zo goed uit de verf komt omdat we nog midden in de bèta zitten is best wel een nadeel want dat levert weer extra kritiek en ook scepsis op. Geduld is lastig op te brengen, zeker zolang er onzekerheden blijven. Kritisch blijven is echter zeker goed, daar is deze bèta namelijk ook voor bedoelt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

JohanKupers schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:33:
[...]

Waarvan je de helft al als zijnde foutieve clicks weg kunt gooien. Hoe vaak ik al wel niet op de frontpage een ander artikel heb geopend. Je ziet een link en je wilt er op klikken en op het moment van klikken verschuift de hele boel omdat er bovenaan de pagina een banner moet worden geplaatst, waardoor je een compleet ander artikel opent.
We gaan het niet zo implementeren dat het bij het openen meteen van je 'saldo' afgaat. Daar komt netjes een bevestigingsvraag tussen waar je ook kan zien hoeveel gratis plusartikelen je nog kan lezen :)
En dan raar vinden dat er ad-blockers worden gebruikt...
Het probleem van verspringende pagina's is ons ook een doorn in het oog, maar is inherent aan hoe banners worden geserveerd. Onze abonnementen zijn echter allemaal bannervrij, dus ook straks het plusabonnement :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 06-02-2021 13:16 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Dat is het niet, er wordt juist gezocht naar een goede balans. Daarom ook deze bètaperiode.

Overigens begrijp ik de kritiek best, en benijd de redactie daarom ook niet, want het zijn denk ik best lastige keuzes die daar gemaakt moeten worden met betrekking tot iets wel of niet markeren als een plus-artikel.

[...]

Het precieze aantal is nog niet vastgelegd, dus ga uit van 'een paar'.

Alles heeft uiteindelijk te maken met het feit dat dit wel gewoon een inkomstenbron moet worden; het moet netto dus wel rendabel blijven. Je kan niet onbeperkt freebees uitdelen, of gigantische kortingen geven, of te weinig interessante artikelen achter het plus-label zetten. Uiteindelijk is dit bedoelt als alternatief voor teruglopende advertentieinkomsten, en daarmee bestendiging naar de toekomst.

Ik begrijp de zorgen en scepsis, en deel sommigen ook zelfs. Ik denk echter niet dat hiertoe besloten zou zijn als het niet echt als noodzaak werd gezien. Ik denk dat iedereen hier bij Tweakers gewoon liever alles voor iedereen beschikbaar zou houden, maar uiteindelijk willen we ook kunnen blijven doen wat we doen, vooral voor onze bezoekers.

Ik denk vooral dat het erg verwarrend werkt, zo'n bèta. Zowel voor ons, maar misschien nog wel meer voor jullie. Het wordt echter zo gedaan om toch vooral die juiste balans te vinden voordat er dingen in beton gegoten worden. Dat die balans uiteindelijk voor iedereen toch ook weer heel persoonlijk is maakt dat het daardoor ook niet voor iedereen ideaal zal zijn. Er wordt naar mijn mening wel echt gekeken hoe we het vooral voor degenen die ons nu al financieel steunen of veel bijdragen aan de site het zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken. Dat dat nu nog niet zo goed uit de verf komt omdat we nog midden in de bèta zitten is best wel een nadeel want dat levert weer extra kritiek en ook scepsis op. Geduld is lastig op te brengen, zeker zolang er onzekerheden blijven. Kritisch blijven is echter zeker goed, daar is deze bèta namelijk ook voor bedoelt :)
2 dingen.

1. Als ik het met mijn negatieve bril op lees dan lees ik, we kijken hoever we kunnen gaan met spul achter een paywall zetten totdat het gezeik te erg word. Dan doen we 1 klein stapje terug et voila!

2. Het laatste deel is hoe t.net vanaf het begin het had moeten brengen. Gewoon een eerlijk verhaal zonder marketing bullshit. Vertel gewoon hoe de vork in de steel zit zonder ons proberen wijs te maken dat ze nu toch iets gaan doen That will blow your mind! En het is veel beter dan voorheen. Echt waar!

Chapeau voor het doodsimpel vertellen hoe de vork in de steel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Jerie schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:32:
[...]

Ah, nice. Het artikel dat ik zocht was een achtergrondartikel, en valt inderdaad onder Reviews. Ik denk niet dat de naam reviews in dit geval de lading dekt. In hoeverre dat vaker voor komt heb ik niet onderzocht.
Het klopt inderdaad dat de term 'review' hier de lading niet dekt. Technisch is dat bij ons een artikeltype voor 'uitgebreide artikelen' wat in de loop der tijd verschillende subtypes heeft gekregen waaronder achtergronden, maar nu ook bijvoorbeeld columns (ja, die zijn niet uitgebreid, maar dat is bij gebrek aan een beter type, hoewel het misschien ook als een soort .plan had gekunt). Dat zullen we dus een keer beter op moeten lossen, maar triviaal is dat helaas niet.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Danny schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:41:
[...]

Dat is ERG lang geleden en had niets te maken met wel of geen content kunnen zien tegen betaling. Het verschil hier is dat het gaat om betalende leden en betaalde functies. Ik snap dat ik voor een site die ik kosteloos kan bekijken weinig tot geen invloed heb. Dat lijkt me niet meer dan normaal.
Wat een onzin. We raken behoorlijk off-topic maar hier moet ik toch even op reageren. Zonder bezoekers heeft T.net geen inkomsten en alsof je op NRC als betalende klant wel zo veel invloed kan uitoefenen. Paid of niet zijn verschillende business modellen maar in beide situatie moet je luisteren naar je bezoekers, zonder hen geen inkomsten. Hoeveel adverteerders en shops voor PW gaat T.net nog overhouden zonder bezoekers op T.net denk je?

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 06-02-2021 13:37 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.