crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:09:
[...]
Alles heeft uiteindelijk te maken met het feit dat dit wel gewoon een inkomstenbron moet worden; het moet netto dus wel rendabel zijn. Je kan niet onbeperkt freebees uitdelen, of gigantische kortingen geven, of te weinig interessante artikelen achter het plus-label zetten. Uiteindelijk is dit bedoelt als alternatief voor teruglopende advertentieinkomsten, en daarmee bestendiging naar de toekomst.
Niemand verwacht ook oneindige kortingen omdat iemand al x jaar lid is, van een community mag je dan ook iets terug verwachten naar mijn mening, maar het is zeer ongelukkig gebracht. Een maandbedrag die exact hetzelfde is als het 2-jarig abonnement van extra. Ik had persoonlijk een correctie toegepast op het Hero-abonnement, dat voelt voor de community ook rechtvaardiger. Nu voeg je iets toe, speel je wat met prijzen en looptijden en trap je als het ware de "hero's" en supporters de tent uit . Zo komt het in de communicatie over. Dat daar een regeltje "je krijgt nog een aanbieding als bestaand lid" onder staat doet daar weinig aan af, het verhaal is incompleet, vol onduidelijkheden en beantwoord een aantal vragen nog steeds niet. Iets wat dan vervolgens weer voor irritatie zorgt.
Communicatie is niet voor niets een vak op zich

Ik denk vooral dat het erg verwarrend werkt, zo'n bèta. Zowel voor ons, maar misschien nog wel meer voor jullie. Het wordt echter zo gedaan om toch vooral die juiste balans te vinden voordat er dingen in beton gegoten worden. Dat die balans uiteindelijk voor iedereen toch ook weer heel persoonlijk is maakt dat het daardoor ook niet voor iedereen ideaal zal zijn.
Het had niet ongelukkiger gekozen kunnen worden. Eerst ga je met flink wat bombarie je abonnees/gebruikers lekker maken dat de redacties van HWI en tweakers samengevoegd worden en men terug gaat naar de basis.
Als nadeel gaat wel het magazine verdwijnen, maar hier komt digitaal iets voor terug.
Vervolgens komt in december het premium verhaal, aha, dat is dus de vervanging.
En dan op 2 februari krijgen hero-abonnees minder features (aanbieding laat zich raden, karmakorting ook)
Ik heb al veel meegemaakt in mijn 47 jaar dat ik op deze aardbol rondloop, maar dit is wel heel erg slecht.
Dan heb ik het selectief reageren (een reactie afleveren dat je denkt over opzeggen schijnt te werken), botte reacties afleveren (wat ik tegen mijn eigen collega's nog niet eens zou doen, laat staan klanten wat wij hier deels zijn) en het meenemen van een topic met hoogop 12 serieuze reacties (om een ingrijpende beslissing te nemen over de comments onder een artikel) nog niet eens meegenomen.
Om je rot te schamen. Het is niet het betalen, maar de optelsom van een tijdlijn van de afgelopen 6 maanden.
Er wordt naar mijn mening wel echt gekeken hoe we het vooral voor degenen die ons nu al financieel steunen of veel bijdragen aan de site het zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken. Dat dat nu nog niet zo goed uit de verf komt omdat we nog midden in de bèta zitten is best wel een nadeel want dat levert weer extra kritiek en ook scepsis op.
Wederom: Communicatie gaat hier ernstig verkeerd en het is verkeerd ingeschat.
Overigens respect en dank voor je reactie en voor je manier van reageren, zo willen we het graag zien.
[
Voor 7% gewijzigd door
ed1703 op 06-02-2021 19:24
]