Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.119 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:17:
[...]

2 dingen.

1. Als ik het met mijn negatieve bril op lees dan lees ik, we kijken hoever we kunnen gaan met spul achter een paywall zetten totdat het gezeik te erg word. Dan doen we 1 klein stapje terug et voila!
Ik hoop vooral dat je ook nog een positievere bril hebt ;) Ik denk echt dat winstmaximalisatie hier niet het doel is. Ik en veel van mijn collega's hebben echt het beste voor met de community en doen ons best om hier het beste van te maken. dat is wel erg veel 'best' in 1 zin eigenlijk :p
2. Het laatste deel is hoe t.net vanaf het begin het had moeten brengen. Gewoon een eerlijk verhaal zonder marketing bullshit. Vertel gewoon hoe de vork in de steel zit zonder ons proberen wijs te maken dat ze nu toch iets gaan doen That will blow your mind! En het is veel beter dan voorheen. Echt waar!

Chapeau voor het doodsimpel vertellen hoe de vork in de steel zit.
Graag gedaan. Helaas kan ik ook niet alle onduidelijkheden wegnemen en ook geen beloften doen, maar ik probeer hier intern wel aandacht voor te vragen. Ik hoop (en denk ook wel) dat het een beetje werkt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb toch een vraag die ik weinig terug zie komen. Ik gebruik de site veel als naslagwerk (input van anderen) maar heb alle adblockers die er bestaan aanstaan. Ik vind de site tof dus wil echt wel een 'aflaat' betalen zodat de site kan blijven draaien. Mijn huidige abbo vind ik prima (1 euro/maand) want blijkbaar is dat wat ik als bezoeker kost wanneer ik bannerinkomstenderving heb.
Aanvullende dingen als reviews, columns en diepgang maken mij weinig uit, ik wil de site alleen mijn bannerinkomstenderving (en wat extra's) geven. Is dat minimumbedrag straks echt 4 euro?

Meer fundamenteel: de Gathering of Tweakers heeft bestaansrecht voor de community en dat is waar ik veelal verblijf. De meerwaarde wordt door de bezoekers gemaakt. Hier zijn alleen de banners het middel waarop de site draait. Ik vraag me af of je van de meerwaarde van de community kan vragen aan diezelfde community dat ze bv die 4 euro gaan betalen om hier te kunnen blijven hangen. De praktijk is dat ze vast gratis kunnen blijven, maar een instap-abbo voor bannervrij GoT zou een redelijke vergoeding moeten zijn, niet een hoofdprijs (wat 4 euro per maand is).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tjorni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:09
crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:09:
[...]
Dat is het niet, er wordt juist gezocht naar een goede balans. Daarom ook deze bètaperiode.

Overigens begrijp ik de kritiek best, en benijd de redactie daarom ook niet, want het zijn denk ik best lastige keuzes die daar gemaakt moeten worden met betrekking tot iets wel of niet markeren als een plus-artikel.
Op zich heb ik er begrip voor dat de balans gezocht moet worden, maar dit lijkt me toch echt wel een overduidelijk gevalletje van doorgeslagen balans, zie ook het uitzoekwerk van Mschamp.

Voor de duidelijkheid: het is absoluut niet zo dat ik Tweakers geen gezonde financiële situatie toewens. Integendeel. Daarom ben ik ook al jaren betaald lid. Maar wat ik hier zie gebeuren is lijkt veel teveel op de standaard DPG formule om geld uit een overgenomen platform te persen. Dat er dan ook nog beweerd wordt dat er naar de community geluisterd wordt maar er tegelijkertijd bijna woordelijk dezelfde rechtvaardiging voor de paywall gebruikt wordt laat ook een vieze smaak achter.

Inmiddels heb ik voor mezelf besloten dat ik bereid ben om tegen hetzelfde tarief dat ik nu voor mijn (uitgeklede) Hero-abonnement betaal door te gaan, mits ik daarvoor alle content kan blijven lezen. Eén cent meer en ik ben weg als betalend lid (ook als dat gemaskeerd wordt als een tijdelijke aanbieding). En dat gaat me dan niet om het geld, maar om het principe.

Het wordt voor mij de lakmoesproef hoe Tweakers aankijkt tegen de groep mensen die ze de afgelopen jaren (financieel) heeft willen bijstaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
tjorni schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:52:
[...]
Het wordt voor mij de lakmoesproef hoe Tweakers aankijkt tegen de groep mensen die ze de afgelopen jaren (financieel) heeft willen bijstaan.
Helaas is dat voor mij al pijnlijk duidelijk geworden, als ik kijk naar de reactie van sommige Tweakers.net medewerkers hier (en dan heb ik het echt niet over iedereen, petje af voor bv Crisp die wél lijkt te snappen hoe je moet communiceren).

Inmiddels ben ik zo cynisch geworden dat áls ze al met een aanbod komen dat inhoudt dat alle bestaande hero-leden zonder extra kosten de Plus artikelen mogen lezen, ik er stellig van overtuigd ben dat dit puur en alleen is omdat ingezien wordt dat ze met het oorspronkelijke plan teveel mensen tegen zich in het harnas jagen.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het aanbod niet meer gaat zijn dan "een tijdelijke korting, om onze dankbaarheid te tonen".

En voordat @RoD komt met "jaja, posttoast, dat heb je al gezegd, nu weten we het wel!": ik had kennelijk tóch de behoefte om het nog een keer te delen. Voel je vrij het te negeren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51

Detmer

Professioneel prutser

De artikelen op de frontpage hebben nog steeds het label 'premium' blijft dit of wordt dit nog veranderd naar 'plus'?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Delerium schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:51:
Meer fundamenteel: de Gathering of Tweakers heeft bestaansrecht voor de community en dat is waar ik veelal verblijf. De meerwaarde wordt door de bezoekers gemaakt. Hier zijn alleen de banners het middel waarop de site draait. Ik vraag me af of je van de meerwaarde van de community kan vragen aan diezelfde community dat ze bv die 4 euro gaan betalen om hier te kunnen blijven hangen. De praktijk is dat ze vast gratis kunnen blijven, maar een instap-abbo voor bannervrij GoT zou een redelijke vergoeding moeten zijn, niet een hoofdprijs (wat 4 euro per maand is).
Ik bedacht mij ook pas zeer recent in hoeverre er een verschil zit tussen de forum en FP gebruikers en in welke mate de verdeling hieronder is tussen de betaalde users.
Persoonlijk kijk ik dagelijks wel op de FP maar lees ik zelden tot nooit veel artikelen. Mijn meeste (tech) nieuws haal ik toch via andere media die in mijn ogen al jaren betere content leveren.

Als de FP geschrapt zou worden en enkel GoT blijft over vraag ik mij natuurlijk wel af wat er op termijn zou overblijven. Anderzijds is het break-evenpunt qua omzet voor enkel GoT een stuk lager, immers zou dan de personeelskosten voor de redactie compleet vervallen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

tjorni schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:52:
[...]

Op zich heb ik er begrip voor dat de balans gezocht moet worden, maar dit lijkt me toch echt wel een overduidelijk gevalletje van doorgeslagen balans, zie ook het uitzoekwerk van Mschamp.
Ik denk dat dit zeker een voorbeeld is van waardevolle kritiek. Iemand had het er hier al eerder over dat die balans erg nauw luistert en je er dus al snel 'naast' zit. Een lastige taak dus voor onze redactie om daar scherp op te zijn en blijven, en vooral te leren van dit soort voorbeelden en daar hele goede criteria voor op te stellen (en daar ook transparant over te zijn).
Voor de duidelijkheid: het is absoluut niet zo dat ik Tweakers geen gezonde financiële situatie toewens. Integendeel. Daarom ben ik ook al jaren betaald lid. Maar wat ik hier zie gebeuren is lijkt veel teveel op de standaard DPG formule om geld uit een overgenomen platform te persen. Dat er dan ook nog beweerd wordt dat er naar de community geluisterd wordt maar er tegelijkertijd bijna woordelijk dezelfde rechtvaardiging voor de paywall gebruikt wordt laat ook een vieze smaak achter.
Ik ben hier natuurlijk niet helemaal neutraal aangezien ik werk bij DPG (maar voor mijn gevoel werk ik gewoon nog voor Tweakers en heb ik weinig affiniteit met DPG zelf), maar ik geloof niet dat dit ècht zo gepushed is vanuit DPG. Misschien naïef, maar ik weet gewoon dat veel van mijn colega's (ook in het management team) gewoon het beste voor hebben met de site en de community.
Inmiddels heb ik voor mezelf besloten dat ik bereid ben om tegen hetzelfde tarief dat ik nu voor mijn (uitgeklede) Hero-abonnement betaal door te gaan, mits ik daarvoor alle content kan blijven lezen. Eén cent meer en ik ben weg als betalend lid (ook als dat gemaskeerd wordt als een tijdelijke aanbieding). En dat gaat me dan niet om het geld, maar om het principe.
En terecht ook, uiteindelijk ben jij degene die bepaalt of het het voor jou waard is. En aan ons om daarvoor te zorgen.
Ik vind dat je het daarmee heel goed verwoord. Sommigen zijn helaas al afgehaakt, en dat is onszelf wel aan te rekenen. Dat is hier niet goed gedaan/gegaan en ik hoop dat wij als bedrijf daar van leren. Ik maak me er in ieder sterk voor om dat communitygevoel zoveel mogelijk over te brengen.

En nu ga ik even verder van mijn vrije dag genieten voordat ik als een manager of communicator ga klinken :p

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Detmer schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:17:
De artikelen op de frontpage hebben nog steeds het label 'premium' blijft dit of wordt dit nog veranderd naar 'plus'?
Dat zal in de loop van volgende week worden aangepast. De benodigde code-changes staan daarvoor al klaar :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
Oppassen dat ie niet naast zijn schoenen gaat lopen, maar potverdorie respect voor @crisp zoals hij de dingen verwoordt (los van het feit of ik het met alles eens ben, maar daar gaat het niet om).

Tip voor de andere Tweakers.net luitjes: dit is hoe ik (en anderen gok ik) het graag zie. Geen PR bullshit, recht voor z'n raap en respectvol. Als de toon van de berichtgeving was geweest zoals de posts van Crisp, dan was dit een stuk minder geëscaleerd gok ik.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:01
Delerium schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:51:
Ik heb toch een vraag die ik weinig terug zie komen. Ik gebruik de site veel als naslagwerk (input van anderen) maar heb alle adblockers die er bestaan aanstaan. Ik vind de site tof dus wil echt wel een 'aflaat' betalen zodat de site kan blijven draaien. Mijn huidige abbo vind ik prima (1 euro/maand) want blijkbaar is dat wat ik als bezoeker kost wanneer ik bannerinkomstenderving heb.
Aanvullende dingen als reviews, columns en diepgang maken mij weinig uit, ik wil de site alleen mijn bannerinkomstenderving (en wat extra's) geven. Is dat minimumbedrag straks echt 4 euro?

Jouw aflaat is niet om de hosting te kunnen bekostigen, maar ook alle functies en personeelsleden van Tweakers. Ook de functies die je niet gebruikt en ook de personeelsleden die niet met jou bezig zijn.
Laatst die post gezien van de "communitymanager" na een compleet jaar voor Tweakers te hebben gewerkt? Bovenop die €1 per maand die je hosting misschien kost heb je daar ook nog 1500 (voorzichtige schatting; misschien wel veel meer, gezien de CM nu op de achtergrond werkt en geen "klantenservice" meer doet) tweakers voor nodig die daar €4/maand voor betalen.

Je moet een marketingteam draaiende houden met je abonnementsgeld, niet de servers bij True. Je hebt 50-60 vaste mensen te onderhouden met je abonnementsgeld, niet alleen de 2-3 redacteuren van wie je de artikelen wel leest, je favo developer en Kees.

GoT willen steunen is natuurlijk leuk, maar dat kan helaas niet zonder alles er omheen ook te steunen. En als 90% van de kosten die Tweakers maakt voor een tweaker niet hoeft krijg je al gauw discrepantie. Ik denk dat er helaas te veel soorten bezoekers zijn om een goede balans te kunnen vinden tussen betalen voor features en artikelen die alleen door anderen worden gebruikt en het betalen voor je onkosten.

Voor jou is Premium daarom voorlopig niet slecht. Je jaaruitgaven gaan met €12 omlaag en hetgeen je de moeite waard vindt blijft nog voor jou toegankelijk. Ik vind Premium zelfs eerlijker dan voorheen: Tweakers geeft gewoon duidelijk aan dat je niet alleen voor GoT kan betalen en ik als niet-betalende gebruiker geef aan de FP niet interessant genoeg te vinden om er voor te betalen. No hard feelings.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Ample Energy in "Het grote Tweakers Plus topic"

Jouw aflaat is niet om de hosting te kunnen bekostigen, maar ook alle functies en personeelsleden van Tweakers. Ook de functies die je niet gebruikt en ook de personeelsleden die niet met jou bezig zijn.
Laatst die post gezien van de "communitymanager" na een compleet jaar voor Tweakers te hebben gewerkt? Bovenop die €1 per maand die je hosting misschien kost heb je daar ook nog 1500 (voorzichtige schatting; misschien wel veel meer, gezien de CM nu op de achtergrond werkt en geen "klantenservice" meer doet) tweakers voor nodig die daar €4/maand voor betalen.
Ik snap dit niet he...

1 euro is 1 euro

0 euro want die personen kozen ervoor geen reclame dus spam filter = 0 euro

Er zijn genoeg bedrijven die middels geautomatiseerde systemen de kosten per persoon ver onder de 1 euro kunnen krijgen. de zeg 50cent pure winst wordt hier van gezegd dat het niet voldoende is.

Wat is er toch zo erg aan inkomsten waar je niets voor hoeft te doen?

Ga je niet gewoon 1 euro in de min voor die grote groep mensen?
wie het kleine niet eert.

Je betaald niet voor alles erom heen. Je hebt directe kosten, en inkomsten, alles wat overblijft kun je besteden aan andere zaken zoals hosting of medewerkers die niet met jou bezig zijn. Alle kosten op een hoop gooien en dan zeggen dat het niet dekt, ja zo ken ik er nog wel een paar. Die mensen en hosting zouden er ook zijn zonder zijn abonnement. Alle abonnementen zijn net 1% bij elkaar, Plus gaat nooit en te nimmer alle kosten dekken.

Vanuit deze cirkel redenatie kom ik nu tot de conclusie dat Plus beter afgeschaft kan worden omdat het nooit de kosten zal dekken.

YW

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2021 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Alles heeft uiteindelijk te maken met het feit dat dit wel gewoon een inkomstenbron moet worden; het moet netto dus wel rendabel zijn. Je kan niet onbeperkt freebees uitdelen, of gigantische kortingen geven, of te weinig interessante artikelen achter het plus-label zetten. Uiteindelijk is dit bedoelt als alternatief voor teruglopende advertentieinkomsten, en daarmee bestendiging naar de toekomst.
Niemand verwacht ook oneindige kortingen omdat iemand al x jaar lid is, van een community mag je dan ook iets terug verwachten naar mijn mening, maar het is zeer ongelukkig gebracht. Een maandbedrag die exact hetzelfde is als het 2-jarig abonnement van extra. Ik had persoonlijk een correctie toegepast op het Hero-abonnement, dat voelt voor de community ook rechtvaardiger. Nu voeg je iets toe, speel je wat met prijzen en looptijden en trap je als het ware de "hero's" en supporters de tent uit . Zo komt het in de communicatie over. Dat daar een regeltje "je krijgt nog een aanbieding als bestaand lid" onder staat doet daar weinig aan af, het verhaal is incompleet, vol onduidelijkheden en beantwoord een aantal vragen nog steeds niet. Iets wat dan vervolgens weer voor irritatie zorgt.

Communicatie is niet voor niets een vak op zich ;)
Ik denk vooral dat het erg verwarrend werkt, zo'n bèta. Zowel voor ons, maar misschien nog wel meer voor jullie. Het wordt echter zo gedaan om toch vooral die juiste balans te vinden voordat er dingen in beton gegoten worden. Dat die balans uiteindelijk voor iedereen toch ook weer heel persoonlijk is maakt dat het daardoor ook niet voor iedereen ideaal zal zijn.
Het had niet ongelukkiger gekozen kunnen worden. Eerst ga je met flink wat bombarie je abonnees/gebruikers lekker maken dat de redacties van HWI en tweakers samengevoegd worden en men terug gaat naar de basis.
Als nadeel gaat wel het magazine verdwijnen, maar hier komt digitaal iets voor terug.
Vervolgens komt in december het premium verhaal, aha, dat is dus de vervanging.
En dan op 2 februari krijgen hero-abonnees minder features (aanbieding laat zich raden, karmakorting ook)

Ik heb al veel meegemaakt in mijn 47 jaar dat ik op deze aardbol rondloop, maar dit is wel heel erg slecht.

Dan heb ik het selectief reageren (een reactie afleveren dat je denkt over opzeggen schijnt te werken), botte reacties afleveren (wat ik tegen mijn eigen collega's nog niet eens zou doen, laat staan klanten wat wij hier deels zijn) en het meenemen van een topic met hoogop 12 serieuze reacties (om een ingrijpende beslissing te nemen over de comments onder een artikel) nog niet eens meegenomen.

Om je rot te schamen. Het is niet het betalen, maar de optelsom van een tijdlijn van de afgelopen 6 maanden.
Er wordt naar mijn mening wel echt gekeken hoe we het vooral voor degenen die ons nu al financieel steunen of veel bijdragen aan de site het zo aantrekkelijk mogelijk kunnen maken. Dat dat nu nog niet zo goed uit de verf komt omdat we nog midden in de bèta zitten is best wel een nadeel want dat levert weer extra kritiek en ook scepsis op.
Wederom: Communicatie gaat hier ernstig verkeerd en het is verkeerd ingeschat.
Overigens respect en dank voor je reactie en voor je manier van reageren, zo willen we het graag zien.

[ Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 06-02-2021 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
CyberMania schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:34:
[...]

Wat een onzin. We raken behoorlijk off-topic maar hier moet ik toch even op reageren. Zonder bezoekers heeft T.net geen inkomsten en alsof je op NRC als betalende klant wel zo veel invloed kan uitoefenen. Paid of niet zijn verschillende business modellen maar in beide situatie moet je luisteren naar je bezoekers, zonder hen geen inkomsten. Hoeveel adverteerders en shops voor PW gaat T.net nog overhouden zonder bezoekers op T.net denk je?
Je kunt niet luisteren naar AL je bezoekers. De een wil A, de ander perse B en een derde wil absoluut C. Uiteindelijk moet je dus als site een keuze maken waarbij je vooraf weet dat een fors deel van je userbase daartegen gaat, zal en blijft protesteren en dan moet je uiteindelijk inderdaad tegen die mensen zeggen dat het nu eenmaal is wat het is. Daar ontkomt geen enkel bedrijf aan overigens, en is niet iets specifiek voor FOK! of Tweakers, of voor internet overigens. Het geldt overal.
Als je echter opeens betalende users gaat benadelen en gaat proberen meer geld uit ze te persen door ze de toegang tot bepaalde content te ontnemen, dán is het een stuk verstandiger daar iets meer aandacht aan te besteden en in dit geval is het heel eenvoudig er simpelweg voor te kiezen om iedereen met een abo gewoon toegang tot alle artikelen te geven. Dat scheelt qua omzet hooguit een paar duizend euro per jaar, maar levert van de andere kant veel meer goodwill op van iedereen, houdt de sfeer veel positiever en je laat als site zien dat je ECHT niet probeert je users voor elke cent uit te knijpen. Die positieve sfeer en het positieve imago dat daarbij hoort zijn imo vele malen meer waard dan het halen van een paar duizend euro omzet per jaar terwijl je je betalende userbase verdeelt, schoffeert en wegjaagt.
Maar blijkbaar weegt die paar duizend euro op jaarbasis voor tweakers zwaarder dan de tevredenheid van hun users. Dat is een keuze en ze zijn natuurlijk vrij die keuze te maken. Zoals ze inmiddels hebben laten zien.

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny
posttoast schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:54:
Oppassen dat ie niet naast zijn schoenen gaat lopen, maar potverdorie respect voor @crisp zoals hij de dingen verwoordt (los van het feit of ik het met alles eens ben, maar daar gaat het niet om).

Tip voor de andere Tweakers.net luitjes: dit is hoe ik (en anderen gok ik) het graag zie. Geen PR bullshit, recht voor z'n raap en respectvol. Als de toon van de berichtgeving was geweest zoals de posts van Crisp, dan was dit een stuk minder geëscaleerd gok ik.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Crisp communiceert duidelijk en zonder bullshit. Neemt niet weg dat het verhaal niet deugt, maar dat staat verder los van de communicatiestijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan er een hoop bijverzinnen en het zit in een pakket; ik gebruik het vrijwel niet. Ik heb de goedkoopste optie om gratis te lezen maar kies zelf om mee te betalen aan de site voor precies dat. Je kan allemaal aanvullende functies verzinnen maar daar vraag ik niet om en ga ik ook niet meer voor betalen... wanneer gratis adblocken een serieuze optie is.
GoT willen steunen is natuurlijk leuk, maar dat kan helaas niet zonder alles er omheen ook te steunen. En als 90% van de kosten die Tweakers maakt voor een tweaker niet hoeft krijg je al gauw discrepantie. Ik denk dat er helaas te veel soorten bezoekers zijn om een goede balans te kunnen vinden tussen betalen voor features en artikelen die alleen door anderen worden gebruikt en het betalen voor je onkosten.
Er zit ook wat meer tussen, er zijn ook users die de site draaiende houden in techfora of zoals ondergetekende met dik 10 jaar FP-moderatie.
Je jaaruitgaven gaan met €12 omlaag en hetgeen je de moeite waard vindt blijft nog voor jou toegankelijk.
En dat is dus de vishengel die ik uitwerp, ik krijg twee opties, namelijk gratis en 4 euro/maand. En het enige wat ik wil is ad-vrij op mijn site kunnen rondhangen. Die adblockers draaien wel, maar ik wil gewoon een bijdrage leveren conform zeg de gederfde inkomsten van de hardware en Kees (en Crisp), alleen kan ik me niet voorstellen dat het 4 euro/maand is. Dat is een fors duur abonnement namelijk.
Ik hoef geen FP-opties, ik zit alleen op GoT en wil gewoon een financiële bijdrage neerleggen maar zeg 2 euro per maand is al een verdubbeling van wat het nu is maar het wel waard.

* Delerium dreigt dus ook niet met opzeggen oid, kijkt de kat nog uit de boom maar heeft volgende week weer een jaarabonnement-ding te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik heb dus mijn supporter abo opgezegd aangezien ik niet vrijwillig dit gedrag wil sponsoren. Naast heel veel dat al gezegd is (zoek bijvoorbeeld eerst eens andere verdienmodellen), vind ik het ook niet kunnen nu allemaal zaken op 1 hoop te gooien. Eerst is er een verhaal over premium, wat EXTRA content zou zijn. Maar wanneer de prijzen worden aangekondigd gaat het ook opeens over wel of niet adfree.
Als je dan een pilot doet en een onderdeel is ook het aftasten wat een goede waarde zou zijn, waarom wordt dat dan meegenomen? Het is toch niet meer geloofwaardig dat je dan betaalt voor extra content, maar uberhaupt voor toegang tot de site. Het is of betalen of geen toegang.

Dat is niet hoe Tweakers groot geworden is en ik ben bang dat je het op die manier nooit gaat redden. Tweakers is voornamelijk waardevol door de community, als je daar een betaalmuur op zet gaat dat waarschijnlijk snel in een neerwaartse spiraal. Ik denk het aankondigen alleen al :X

Had nou de community meegenomen in het probleem wat er is en samen tot mooie resultaten gekomen. Ik ben bang dat het nu al bijna niet meer te redden is, tenzij er opeens een grote koersverandering komt. Dat is gewoon toegeven dat je compleet fout zat en weer heeeeeleemaaal opnieuwwww begint.

Hier dan nog een ideetje. Geef mensen spaarpunten voor alles wat ze doen dat omzet genereert (iets kopen via PW, naar een event gaan, abo hebben) en laat hen daarmee plus accounts voor hen of anderen (gewaardeerde leden) 'kopen'. Zo maak je dus wel de omzet, maar kunnen er meerdere mensen al dan niet gratis een plus account krijgen. Als je dan ook nog meerdere manieren hebt om omzet te genereren en de kosten wat lager zet zou je zou maar eens een groot aandeel plus accounts kunnen slijten. Dat lijkt me al heel wat gezonder dan een sterfhuismodel wat jullie nu willen introduceren.

Btw van die rare A/B testen helpen hier ook niet echt bij. Alsof jullie geen idee meer hebben wat je aan het doen bent en maar wat probeert.

[ Voor 0% gewijzigd door chielsen op 06-02-2021 17:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-09 15:06
1.4V, manual voltage/static/all-core OC, is een gevaarlijk voltage voor Ryzen 3000.

[ Voor 11% gewijzigd door Ja-Ja-Ja-Ja-Ja op 06-02-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
Dus bij deze een oproep aan de auteur van dat laatste Premium artikel om wat meer te lezen over static OCing met Ryzen 3000, FIT voltages en geen gevaarlijk advies aan Tweakers te geven.

Als hier wat grapjassen nu hun 3600's op 1.4V runnen, dan zitten we over een paar maanden met een boel gedegradeerde chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ja-Ja-Ja-Ja-Ja schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:23:
1.4V, manual voltage/static/all-core OC, is een gevaarlijk voltage voor Ryzen 3000.
Nou net het probleem met de feiten in het nieuws van T.net, "take with a liberal amount of salt".

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

chielsen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:55:
[...]

Btw van die rare A/B testen helpen hier ook niet echt bij. Alsof jullie geen idee meer hebben wat je aan het doen bent en maar wat probeert.
Ik neem aan dat je doelt op de recente test met de nieuwsfeed op de frontpage. Dat krijgt intern sowieso nog een evaluatie want dat riep inderdaad (ook) veel weerstand op wat (achteraf) beter ingeschat had moeten worden. Naar mijn mening lenen dit soort aanpassingen zich gewoon niet goed voor een a/b-test; het grijpt te diep in op de flow en gewoontes van de gebruiker waardoor het eigenlijk al gedoemt is te falen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
Arloid schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Nou net het probleem met de feiten in het nieuws van T.net, "take with a liberal amount of salt".
Ja, dat artikel lijkt geschreven door iemand die er eigenlijk niet zo veel van afweet.

Nog zoiets: imagine not mentioning memory stability testing when talking about memory overclocking. Enkele maanden terug had ik op het forum hier een comment gelezen, iemand die zei dat de DRAM calc settings voor hem niet stabiel waren.

7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
Wat ik me dan afvraag, waarom spendeert de auteur tijd met een artikel te schrijven over een onderwerp waar ie niet genoeg van afweet? En dit is een Premium artikel dan nog wel. Stick to your expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:20
Zou er voor het afnemen van het plus abonnement ook gekeken worden naar de betalingen? Toen ik nu keek voor een abonnement bleek het als Belg (dus geen iDeal) voor mij 10 tot 20% duurder om hetzelfde abonnement af te nemen. Als student was/ben ik aan het kijken om een het supporter abonnement te nemen (andere zijn op dit moment financieel niet echt houdbaar), maar ik ben om deze reden afgehaakt. Hoofdreden voor afnemen ging het respect voor de site zijn, niet de extra's, ook niet het uitschakelen van de reclames, meestal/vaak vallen die nog mee en de tracking blijft toch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ed1703 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:52:

[...]

Wederom: Communicatie gaat hier ernstig verkeerd en het is verkeerd ingeschat.
Overigens respect en dank voor je reactie en voor je manier van reageren, zo willen we het graag zien.
Waarvan akte.

Overigens kan en zal ik ook niet overal op reageren, dat is niet mijn taak en ik zit ook niet in dit projectteam (ik zat tot vorige week wel in het betrokken devteam). Ik wilde vooral mijn zienswijze delen.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mschamp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:59:
Zou er voor het afnemen van het plus abonnement ook gekeken worden naar de betalingen? Toen ik nu keek voor een abonnement bleek het als Belg (dus geen iDeal) voor mij 10 tot 20% duurder om hetzelfde abonnement af te nemen. Als student was/ben ik aan het kijken om een het supporter abonnement te nemen (andere zijn op dit moment financieel niet echt houdbaar), maar ik ben om deze reden afgehaakt. Hoofdreden voor afnemen ging het respect voor de site zijn, niet de extra's, ook niet het uitschakelen van de reclames, meestal/vaak vallen die nog mee en de tracking blijft toch.
Van wat ik begrepen heb wordt er gekeken naar de mogelijkheid tot maandelijkse betalingen via Bancontact.

Wat tracking betreft: ook dat is een boodschap die steeds beter gehoor lijkt te krijgen, maar wat wel een moeizaam proces is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hoi Tweakers,

Ik wou hiervoor eigenlijk een nieuw topic openen maar vermoed dat de beste modjes me dan heel snel naar dit topic gaan verwijzen. Dus plaats ik het hier maar en hoor ik wel of een apart topic ervoor een betere plek is.

Zie mijn reactie (hieronder een plaatje ervan) in dit plus premium topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfWvhckIYndfEnbgZjHRT_k_gNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JopkLBQAd28AJegiYTzzAtvl.png?f=user_large

Tot mijn verassing heeft mijn comment op dit moment een ruime 50 +3 stemmen en staat het bovenaan. Wow. Dankjewel, denk ik :P

Ik wou het hier even extra onder de aandacht brengen omdat het premium artikel wel heel erg ironisch is.
Zoals ik in de comment ook zei is dit artikel juist wat je zou verwachten op tweakers en wat er de afgelopen jaren al veel te weinig is. Jullie community wil dit soort content en hiermee zijn jullie groot geworden.

Ik kan er dan ook niet bij dat dit een premium artikel is.
Ga niet zeggen dat het een "inschattingsfout" is. Of een "menselijke fout". De mensen bij tweakers acht ik als slimme techneuten die zelf allemaal ook best wel doorhebben wat de roots van de site zijn. Dit dan alsnog als premium posten is gewoon een grove belediging voor je eigen community. Dat dit een premium artikel is is een hartstikke bewuste keuze die eng is voor de ontwikkeling van deze (nu nog) goede site!

Ik gun Tweakers het beste en een lange toekomst, maar als jullie deze weg inslaan ben ik bang dat je je eigen ramen aan het ingooien ben. Nou zullen er altijd artikelen zijn die in grijs gebied vallen wat betreft premium of gratis content. Maar in dit geval lijkt het me heel helder, deze had nooit premium mogen zijn.

Ik snap helemaal dat artikelen als "Draadloos laden op meters afstand" en "Drones in de landbouw" premium artikelen zijn. Ze voegen wat toe wat content betreft. Content die er anders idd niet zou zijn geweest en voor een selecte groep waarschijnlijk heel leuk is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:00
markg85 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:12:
Hoi Tweakers,

Ik wou hiervoor eigenlijk een nieuw topic openen maar vermoed dat de beste modjes me dan heel snel naar dit topic gaan verwijzen. Dus plaats ik het hier maar en hoor ik wel of een apart topic ervoor een betere plek is.

[Afbeelding]

Tot mijn verassing heeft mijn comment op dit moment een ruime 50 +3 stemmen en staat het bovenaan. Wow. Dankjewel, denk ik :P

Ik wou het hier even extra onder de aandacht brengen omdat het premium artikel wel heel erg ironisch is.
Zoals ik in de comment ook zei is dit artikel juist wat je zou verwachten op tweakers en wat er de afgelopen jaren al veel te weinig is. Jullie community wil dit soort content en hiermee zijn jullie groot geworden.

Ga niet zeggen dat het een "inschattingsfout" is. Of een "menselijke fout". De mensen bij tweakers acht ik als slimme techneuten die zelf allemaal ook best wel doorhebben wat de roots van de site zijn. Dit dan alsnog als premium posten is gewoon een grove belediging voor je eigen community. Dat dit een premium artikel is is een hartstikke bewuste keuze die eng is voor de ontwikkeling van deze (nu nog) goede site!

Ik gun Tweakers het beste en een lange toekomst, maar als jullie deze weg inslaan ben ik bang dat je je eigen ramen aan het ingooien ben. Nou zullen er altijd artikelen zijn die in grijs gebied vallen wat betreft premium of gratis content. Maar in dit geval lijkt het me heel helder, deze had nooit premium mogen zijn.

Ik snap helemaal dat artikelen als "Draadloos laden op meters afstand" en "Drones in de landbouw" premium artikelen zijn. Ze voegen wat toe wat content betreft. Content die er anders idd niet zou zijn geweest en voor een selecte groep waarschijnlijk heel leuk is.
Dat was van korte duur in ieder geval, je reactiescore is nu verwijderd door een modje met een toevoeging dat je vooral niet onder het artikel moet zeuren over dit soort dingen.

Edit: in retrospect; AtlAntA heeft wel een punt.

Lekker bezig Tweakers, die communicatie-expert gaat overuren draaien. :X

Desalniettemin blijf ik wel bij dit punt:
Mijn advies; ga eens goed met elkaar om tafel zitten als Tweakers zijnde, stel 1 persoon aan die dit topic gaat managen *kuch*Community manager*kuch* en begin eens met een .plan te schrijven waarin alle onderdelen van deze shit show die Plus heet worden erkend, inclusief excuses.

Gooi daar dan nog een echte, duidelijke, specifieke tijdlijn in over wat jullie willen op welk momenten dan zijn we heel misschien weer een beetje op de goede richting.

of doe dit vooral allemaal niet, IDK.

[ Voor 9% gewijzigd door Genos op 06-02-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:51
Genos schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:56:
[...]

Dat was van korte duur in ieder geval, je reactiescore is nu verwijderd door een modje met een toevoeging dat je vooral niet onder het artikel moet zeuren over dit soort dingen.

Lekker bezig Tweakers, die communicatie-expert gaat overuren draaien. :X
Wellicht zullen een flink aantal Tweakers hierom modrechten verliezen.

Maar misschien is het goed voor iedereen dit hele onderwerp even met rust te laten totdat de communicatie expert aan de slag is. Het valt nu in herhaling. Misschien is het ook goed als Tweakers tot die tijd ook geen premiumartikelen meer plaatst omdat het als een rode lap werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
Hoi Tweakers,

[Afbeelding]

Alhoewel ik het wel eens met statement ben is je bericht gewoon off topic en dus "0". Ik hoop dan ook dat alle +3ers hun modrechten verliezen want persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan meningmodden op de fp.

Dat je het hier nogal trots brengt doet me denken dat je zelf ook niet helemaal in de gaten hebt hoe het moderatie systeem op de fp werkt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markg85
  • Laatst online: 14-08 20:01
AtlAntA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:09:
Dat je het hier nogal trots brengt doet me denken dat je zelf ook niet helemaal in de gaten hebt hoe het moderatie systeem op de fp werkt.
Verbaasd eerder, niet trots.
Laten we persoonlijke analyses achterwege laten en de posts richten op het plus topic.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

AtlAntA schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:09:
[...]

Alhoewel ik het wel eens met statement ben is je bericht gewoon off topic en dus "0". Ik hoop dan ook dat alle +3ers hun modrechten verliezen want persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan meningmodden op de fp.

Volgens de letter der modwet heb je wellicht gelijk, en @Dirk ook. Ik vind wel dat het getuigt van niet bijzonder veel inlevingsvermogen in of begrip voor het sentiment. Natuurlijk overstijgt de discussie over Plus het onderwerp zelf, echter moet je niet blind zijn voor de aandacht die het daar krijgt en de heel veel mindere aandacht die het krijgt op een minuscuul stukje forum.

Dat laat onverlet dat ik het in deze specifieke situatie niet als offtopic zou beoordelen. Ik vind het ook een onverstandige keuze omdat het weliswaar volgens die modwet wellicht klopt, maar de secundaire boodschap die de fixatie met zich mee brengt is naar mijn idee veel schadelijker. Je kunt het namelijk vrij eenvoudig, en niet geheel onterecht, interpreteren als het wegmoffelen van kritiek.

Soms kun met het gelijk aan je zijde toch de verkeerde keus maken en ik denk dat dat hier het geval is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:10:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op de recente test met de nieuwsfeed op de frontpage. Dat krijgt intern sowieso nog een evaluatie want dat riep inderdaad (ook) veel weerstand op wat (achteraf) beter ingeschat had moeten worden. Naar mijn mening lenen dit soort aanpassingen zich gewoon niet goed voor een a/b-test; het grijpt te diep in op de flow en gewoontes van de gebruiker waardoor het eigenlijk al gedoemt is te falen.
Klopt idd. Goed dat het wordt meegenomen maar het staat IMHO symbool hoe er nu wordt gedacht. Aan de ene kant niet echt en goer feeling met de bezoeker en aan de andere kant het idee dat je alles gewoon kan testen. Nogmaals, er is een mondige communitie, dus waarom gooi je het niet in de groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
An article that gives advice that might damage the readers' components, should that not be pulled/edited? The fact that most of the other advice is not particularly good can be ignored, but talking about using damaging voltages as if it's nothing really isn't funny.

It blows my mind that there's so few people that noticed doing an all-core OC on 1.4V is a really bad idea, despite by now two years of examples of degradation of Ryzen 3000 CPUs. It's not hard to find people talking about degradation at I think 1.325V, which initially was thought to be a safe voltage for all Ryzen 3000.

[ Voor 13% gewijzigd door Ja-Ja-Ja-Ja-Ja op 06-02-2021 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Waarvan akte.

Overigens kan en zal ik ook niet overal op reageren, dat is niet mijn taak en ik zit ook niet in dit projectteam (ik zat tot vorige week wel in het betrokken devteam). Ik wilde vooral mijn zienswijze delen.
Best kans dat je niet op deze reactie van mij zal reageren dan :+

Maar ik wou 2 zaken aanstippen:
Ten eerste, ook van mij kudo's voor je reacties en de manier waarop d:)b Jij doet waar al weken om gevraagd geschreeuwd wordt: communiceren. Dat er op heel veel vragen nog geen concreet of goed antwoord is, is helemaal prima, zolang er maar gecommuniceerd wordt.

En dat leidt me direct tot het tweede: je geeft zelf al aan dat je eigenlijk niet gaat over Premium/Plus, dus dat jij de laatste paar pagina's vrij veel reageert komt over als 'niemand anders doet het, dus dan doe ik het maar'.

Mag ik vragen waarom er niet iets meer gecommuniceerd wordt vanuit de mensen die er wel over gaan? Want het 'roepende in de woestijn'-gevoel is al aardig lang aanwezig in dit topic, en jij biedt weliswaar wat verlichting, maar zou eigenlijk niet de persoon moeten zijn die dat doet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

FirePuma142 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:32:
[...]

Soms kun met het gelijk aan je zijde toch de verkeerde keus maken en ik denk dat dat hier het geval is.
Je moet wel oppassen voor het precedent dat je dan schept. Zeker in het begin van deze bèta ontstonden er dergelijke discussies onder elk (toen nog) premium-artikel, en dat is in mijn ogen echt onwenselijk.

Er wordt actief verwezen naar dit topic, onder andere na het beoordelen van een artikel of al direct als je de feedbacktool blokkeert.

Ik vind wel dat @markg85 een punt heeft en dat ook goed beargumenteert. Hetzelfde punt kwam hier vanmiddag ook al langs. Dat is denk ik zeker iets waar de redactie iets van moet vinden, en ik hoop er hier ook op gereageerd gaat worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja-Ja-Ja-Ja-Ja schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:55:
An article that gives advice that might damage the readers' components, should that not be pulled/edited? The fact that most of the other advice is not particularly good can be ignored, but talking about using damaging voltages as if it's nothing really isn't funny.

It blows my mind that there's so few people that noticed doing an all-core OC on 1.4V is a really bad idea, despite by now two years of examples of degradation of Ryzen 3000 CPUs. It's not hard to find people talking about degradation at I think 1.325V, which initially was thought to be a safe voltage for all Ryzen 3000.
En dit is dan volgens mij iets dat wel weer beter in de comments onder het artikel past omdat het over de inhoud gaat ;) Of anders misschien in een los topic met een mention naar de auteur? Dit heeft m.i. niet direct te maken met premium/plus an sich.

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 07-02-2021 00:04 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:59:
[...]

Je moet wel oppassen voor het precedent dat je dan schept. Zeker in het begin van deze bèta ontstonden er dergelijke discussies onder elk (toen nog) premium-artikel, en dat is in mijn ogen echt onwenselijk.
Dat is ook precies de moeilijkheid, het is laveren en daarbij maak je niet altijd de juiste keus. Dat is ook niet erg, als je er maar goed over na hebt gedacht en niet simpelweg het scriptje afdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:01:
[...]

En dit is dan volgens mij iets dat wel weer beter in de comments onder het artikel past omdat het over de inhoud gaat ;) Of anders misschien in een los topic met een mention naar de auteur? Dit heeft m.i. niet direct te maken met premium/plus an sich.
Wel, ik hebt het al in enkele comments onder het artikel staan. Fair ja, verdere discussie van dat issue hoort hier idd niet thuis.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:57:
[...]

Best kans dat je niet op deze reactie van mij zal reageren dan :+
Ik ben nog wakker :p
Maar ik wou 2 zaken aanstippen:
Ten eerste, ook van mij kudo's voor je reacties en de manier waarop d:)b Jij doet waar al weken om gevraagd geschreeuwd wordt: communiceren. Dat er op heel veel vragen nog geen concreet of goed antwoord is, is helemaal prima, zolang er maar gecommuniceerd wordt.

En dat leidt me direct tot het tweede: je geeft zelf al aan dat je eigenlijk niet gaat over Premium/Plus, dus dat jij de laatste paar pagina's vrij veel reageert komt over als 'niemand anders doet het, dus dan doe ik het maar'.

Mag ik vragen waarom er niet iets meer gecommuniceerd wordt vanuit de mensen die er wel over gaan? Want het 'roepende in de woestijn'-gevoel is al aardig lang aanwezig in dit topic, en jij biedt weliswaar wat verlichting, maar zou eigenlijk niet de persoon moeten zijn die dat doet :P
Het is denk ik wel duidelijk dat lang niet iedereen op HQ ervaring heeft met communiceren/discusseren op een forum. Ik loop hier al bijna 21 jaar rond en ben daar denk ik wat meer bedreven in. Ik heb me in het begin wel wat afzijdig gehouden hier op de technische zaken na, maar zag vanmiddag niemand anders vanuit Tweakers reageren dus heb de honeurs maar waargenomen. Het is natuurlijk ook weekend, op de redacteurs met weekenddienst na is bijna iedereen vrij. Ik uiteraard ook, maar ik kom sowieso ook voor mijn plezier hier op het forum :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
Ja-Ja-Ja-Ja-Ja schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:55:

For decent guides and how-to's on overclocking you're better of finding a good YouTube channel, ie Gamers Nexus, Jayz2Cents, Linus Tech Tips etcetera.
They do warn about things like overvolting, overheating and stability issues for both cpu and dram, explain what's going on and quite often entertain you with an extreme overclock to see how far you CAN go if you're willing to risk it and shell out the cash for things like nitrogen cooling.
Overclocking is not something tweakers.net is a reliable source for anymore. Hasn't for years. And IF you want to overclock you should just find a relevant topic on GoT where the real knowledge lies.

Edit: offtopic, sorry. Verwijder maar als dat wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:52

mjl

Ugh

Wat me opvalt is dat het vooral click bait verhalen zijn, vandaag over phishing. Een eenzijdig artikel waarbij een paar (zeer) slechte voorbeelden aangehaald worden. Ik had meer verwacht, zeker wat meer verdieping maar dit was meer er column zonder echte entertainment waarde.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
mjl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:14:
Wat me opvalt is dat het vooral click bait verhalen zijn, vandaag over phishing. Een eenzijdig artikel waarbij een paar (zeer) slechte voorbeelden aangehaald worden. Ik had meer verwacht, zeker wat meer verdieping maar dit was meer er column zonder echte entertainment waarde.
Er staat bij dit item dan ook duidelijk bij dat het een column is. Dat dat iets is waarvoor ik sowieso niet zou betalen is natuurlijk een ander verhaal, maar dat het achter een betaalmuur zit ligt wel in lijn met DPG tweakers-zusje AD waar de columns ook achter de premiumtag zitten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:07

Blokker_1999

Full steam ahead

Danny schreef op zondag 7 februari 2021 @ 08:31:
[...]

Er staat bij dit item dan ook duidelijk bij dat het een column is. Dat dat iets is waarvoor ik sowieso niet zou betalen is natuurlijk een ander verhaal, maar dat het achter een betaalmuur zit ligt wel in lijn met DPG tweakers-zusje AD waar de columns ook achter de premiumtag zitten.
Dit is voor mij geen column, dit is voor mij gewoon een rant. Als je de comments eronder bekijkt is zo goed als niemand het eens met Tijs, en dat toont dan weer aan dat hij, als journalist, weinig feeling heeft met het onderwerp waarover hij schrijft. Het is de tweede keer dat ik een column zie staan dit jaar waarbij ik dacht: die had beter op tweakblogs gestaan.

Tijs heeft, voor zover ik kan vinden, nooit 1 dag doorgebracht als IT medewerker in de infosec. Hij is journalist. Zowel van opleiding als beroep. Ondanks dat probeerd hij met deze column nu aan te geven dat infosec het bij het foute eind heeft wanneer zij zulke testen uitvoeren.

Dit soort columns zou een meerwaarde kunnen hebben, maar dan moeten ze geschreven worden door mensen die in de sector werkzaam zijn waarover het onderwerp gaat. Had deze column geschreven geweest door een infosec manager, dan had deze een stuk meer respect gekregen.

Ik zou dan ook willen voorstellen dat als je op Zondag een column wenst te posten, dat je op zoek gaat naar gastautheurs om die te schrijven. Mensen die hun mening willen geven over iets in hun vakgebied.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
crisp schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:42:
Ik hoop vooral dat je ook nog een positievere bril hebt ;) Ik denk echt dat winstmaximalisatie hier niet het doel is. Ik en veel van mijn collega's hebben echt het beste voor met de community en doen ons best om hier het beste van te maken. dat is wel erg veel 'best' in 1 zin eigenlijk :p
Ik denk ook niet dat iemand erover twijfelt dat jullie persoonlijk 't liefst Tweakers gewoon helemaal gratis zouden zien. Je moet de reacties ook zeker niet persoonlijk nemen. Natuurlijk krijg je het voor de kiezen als je hier reageert, maar het is ontevredenheid met het 'bedrijf' Tweakers.

Dus het gaat ook niet om wat jullie persoonlijk willen. Het gaat gewoon om de bedrijf-klant relatie hier, waar een bedrijf meer geld gaat vragen voor de belofte van betere content, waarbij het erg sterk de vraag is of ze die belofte waar kunnen maken.

Wat je nu ziet is dat jullie vooral communiceren dat er kortingen aan gaan komen. Maar op de echte vraag; waarom zou ik X betalen voor wat jullie nu aanbieden, daar komt geen antwoord op. En dan is het dus niet meer dan logisch dat mensen zelf de conclusie trekken dat 't 't geld niet waard is.

https://niels.nu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
chielsen schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:36:
Klopt idd. Goed dat het wordt meegenomen maar het staat IMHO symbool hoe er nu wordt gedacht. Aan de ene kant niet echt en goer feeling met de bezoeker en aan de andere kant het idee dat je alles gewoon kan testen. Nogmaals, er is een mondige communitie, dus waarom gooi je het niet in de groep?
Dat is natuurlijk niet zo simpel. Het komt er gewoon op neer dat Tweakers meer geld moet binnenbrengen, maar dat er nu geen heel simpel model is waarbij er meer verdiend kan worden. De enige knop waar je simpel aan kan draaien is abonnementen duurder maken. En vragen "hey guys, we gaan de abonnementen duurder maken, wat vinden jullie daarvan?" daar ga je nooit een positief antwoord op krijgen.

Dat doen andere bedrijven ook niet. Die zeggen gewoon "tja, inflatiecorrectie" en that's it. Maar dat zijn dan vaak bedrijven als Netflix of T-Mobile waar er een bepaalde waarde tegenoverstaat.

Waar Tweakers zich een beetje op misrekend heeft, is dat een heel groot deel van de mensen een abonnement hebben vanuit een bepaalde goodwill. Als je aan die knop gaat draaien en ondertussen ook nog de "goodwill" abonnementen uitkleedt, dan is het netto effect dus dat er opeens veel minder geld binnenkomt omdat mensen zo iets hebben van "ja daahaag". En die geest is nu ook uit de fles; die duw je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zou juist wel willen betalen voor dit soort "duidingen". @TijsZonderH verwoordt wat hem stoort aan phishing tests juist erg goed. Argumenten heen en weer zijn er voldoende, en dit is alleen maar een denkrichting. Vandaar ook de column.

De test bij ABN kan ik me nog herinneren en daar was vanuit de organisatie eerst de reactie "ja maar hackers doen dit ook".

Juist in een column maak je hem lekker scherp en niemand leest iemand die genuanceerd is.

Betekent niet dat ik Tijs' mening als hosanna meeneem naar mijn werkgever. Ik pletter hem ook niet ongelezen weg. In mijn geval levert dit het inzicht op om alleen nog maar te rapporteren op meld-percentage, niet op klik-percentage. Want die phishing test blijft. Kortom: daar zit voor mij al waarde in.

Kan ik zelf al het nieuws lezen, daar een mening over vormen, dat gaan zitten duiden in mijn dagboek, of ik betaal anderen om dat voor me te doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:13:

Ik zou juist wel willen betalen voor dit soort "duidingen". @TijsZonderH verwoordt wat hem stoort aan phishing tests juist erg goed.
Waarom zou je in hemelsnaam willen betalen voor de mening van een journalist, die ook nog eens recht tegen die van security specialisten ingaan? Dit is letterlijk het hele issue hier; Tweakers doet alsof de mening van een paar random personen die geen specialist zijn in hun vakgebied er ook maar wat toe doet, laat staan dat je er geld voor zou betalen.

Zijn hele conclusie dat phishing tests meer schade doen dan dat ze wat opleveren is echt volkomen debiel. Als ik rare ongefundeerde meningen wil lezen check ik Facebook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:09:
[...]

Ik ga het nog sterker stellen. Ik vind dat Tweakers de desbetreffende persoon echt nooit meer voor tweakers zou moeten laten schrijven. Dat artikel is beyond debiel.

Ik heb o.a. bij Bol.com en ING gezeten en gezien wat die tests opgeleverd hebben. Ik ga er verder geen worden aan vuilmaken. Maar zo veel onbewuste onbekwaamheid gekoppeld aan zo veel arrogantie is zeldzaam.

Het is belachelijk dat dit artikel uberhaupt gepubliceerd is, laat staan dat het premium is. Heeft Tweakers uberhaupt een soort reviewmechanisme? Hoe kan dit online komen?

Edit: Mijn god. Tijs is uberhaupt geen techneut. Zijn hele 'carriere' is journalist. Hou je mening voor je zeg. Dit is echt om kwaad van te worden.
Sorry, weet je wel wat een column is? Of schrijf je ook het NRC aan dat ze Youp durven laten schrijven over politiek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Waarom zou je in hemelsnaam willen betalen voor de mening van een journalist, die ook nog eens recht tegen die van security specialisten ingaan? Dit is letterlijk het hele issue hier; Tweakers doet alsof de mening van een paar random personen die geen specialist zijn in hun vakgebied er ook maar wat toe doet, laat staan dat je er geld voor zou betalen.

Zijn hele conclusie dat phishing tests meer schade doen dan dat ze wat opleveren is echt volkomen debiel. Als ik rare ongefundeerde meningen wil lezen check ik Facebook wel.
Ik ben niet bang voor een andere mening. En juist als security specialist waardeer ik tegendraadsheid. Ik hoef geen ja-knikkers om mij heen.
Tweakers doet alsof de mening van een paar random personen die geen specialist zijn in hun vakgebied er ook maar wat toe doet, laat staan dat je er geld voor zou betalen.
Ik vroeg het net al. Weet jij wat een column is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:16:
Sorry, weet je wel wat een column is? Of schrijf je ook het NRC aan dat ze Youp durven laten schrijven over politiek?
Youp gaat geen dingen roepen als dat het de hoogste tijd is dat we via internet gaan stemmen. En Youp doet overduidelijk niet alsof hij een expert is op het vlak van politiek.

Als jij er voor wil betalen; lekker doen joh. Ik vind dat artikel een mooie indicatie hoe ver Tweakers precies van 't padje af is.

Maar als jij mij wil betalen over een blogpost over hoe de maan van kaas is; let me know. Doe ik met plezier voor je.

Dit is overigens het laatste wat ik ga zeggen over dit specifieke artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:19:
[...]

Youp gaat geen dingen roepen als dat het de hoogste tijd is dat we via internet gaan stemmen. En Youp doet overduidelijk niet alsof hij een expert is op het vlak van politiek.

Als jij er voor wil betalen; lekker doen joh. Ik vind dat artikel een mooie indicatie hoe ver Tweakers precies van 't padje af is.

Maar als jij mij wil betalen over een blogpost over hoe de maan van kaas is; let me know. Doe ik met plezier voor je.

Dit is overigens het laatste wat ik ga zeggen over dit specifieke artikel.
Genoeg columnisten die dat al wel gedaan hebben. En Youp noch Tijs presenteren zich als expert. Vandaar. Dus nogmaals: weet je wat een column is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:23:
Dus nogmaals: weet je wat een column is?
Hou op man. In een column roepen dat vaccinaties niet werken en ze meer kwaad doen dan goed is net zo goed kwalijk. 'Opinie' is geen vrijbrief om alles maar te roepen. En ik mag nog steeds als iets een mening is, iemand een grote debiel vinden om die mening.

Dat Tweakers er premium opplakt is een expliciet statement that ze de inhoud steunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Genoeg columnisten die dat al wel gedaan hebben. En Youp noch Tijs presenteren zich als expert. Vandaar. Dus nogmaals: weet je wat een column is?
Je weet wat sealioning is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:26:
[...]

Hou op man. In een column roepen dat vaccinaties niet werken en ze meer kwaad doen dan goed is net zo goed kwalijk. 'Opinie' is geen vrijbrief om alles maar te roepen. En ik mag nog steeds als iets een mening is, iemand een grote debiel vinden om die mening.

Dat Tweakers er premium opplakt is een expliciet statement that ze de inhoud steunen.
Kom even niet met de debiele vergelijkingen. Hij roept niet alles maar. Hij onderbouwt zijn mening prima. Hij laat nog nuance zien ook.

Jij bent het er niet mee eens, als God van de Phishingtests. Leuk voor je. Meer koren op de molen van iemand bij wie Tweakers toch al niks goed kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

En Youp noch Tijs presenteren zich als expert.
De redacteur privacy en security, wat Tijs hier is, impliceert toch echt een minimaal kennisniveau. Kijk naar Daniël van der Laan of Joost Schellevis bijvoorbeeld. Dat is wel even andere koek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik zou juist wel willen betalen voor dit soort "duidingen". @TijsZonderH verwoordt wat hem stoort aan phishing tests juist erg goed. Argumenten heen en weer zijn er voldoende, en dit is alleen maar een denkrichting. Vandaar ook de column.

De test bij ABN kan ik me nog herinneren en daar was vanuit de organisatie eerst de reactie "ja maar hackers doen dit ook".

Juist in een column maak je hem lekker scherp en niemand leest iemand die genuanceerd is.

Betekent niet dat ik Tijs' mening als hosanna meeneem naar mijn werkgever. Ik pletter hem ook niet ongelezen weg. In mijn geval levert dit het inzicht op om alleen nog maar te rapporteren op meld-percentage, niet op klik-percentage. Want die phishing test blijft. Kortom: daar zit voor mij al waarde in.

Kan ik zelf al het nieuws lezen, daar een mening over vormen, dat gaan zitten duiden in mijn dagboek, of ik betaal anderen om dat voor me te doen.
Het probleem dat ik ermee heb is dat hij dingen neerschrijft alsof ze de realiteit zijn zonder enige ervaring ermee te hebben met uitzondering van eventueel aan de otnvangende kant van zo een test gezeten te hebben. Hij trekt conclusies die hij helemaal niet kan trekken vanuit zijn ervaring als journalist. Dat zie je o.a. aan het feit dat hij deze tests als een losstaand feit aanschouwd ipv onderdeel van een groter geheel.

Nu, als jij wenst te betalen voor zoiets, dan wil ik gerust voor je schrijven hoor. Ik kan je zo een DM sturen met mijn rekeningnummer en als ik het geld ontvangen heb kruip ik in mijn virtuele pen. Je mag zelfs de onderwerpen kiezen en ik zal je mijn ongezouten mening geven. Met alle plezier.

Daarom ook dat ik zeg dat zulke columns, waarin een mening wordt neergezet, beter geschreven kan worden door mensen in wiens vakgebied het onderwerp valt. Voor Tijs zou dat journalistiek zijn, niet security. Neem nu volgende column van 1 van Vlaanderens betere nieuwswebsites. Een column over de geschiedenis van onze Belgische grondwet. Geschreven door 2 mensen. Een professor grondwettelijk recht aan de KU Leuven en een historica/auteur. Mensen met kennis over het onderwerp. Of misschien dit stuk over privacy, geschreven door een werknemer van een bedrijf gespecialiseerd in privacy & security.

Deze column levert amper inzicht op omdat hij geschreven is door iemand die onvoldoende kennis heeft. Ik vetrouw ook niet zomaar op anderen om voor mij een mening te vormen van het dagelijkse nieuws. Dat is pas gevaarlijk. Je moet nog altijd zelf een mening vormen met de informatie die je tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:30:
[...]

De redacteur privacy en security, wat Tijs hier is, impliceert toch echt een minimaal kennisniveau. Kijk naar Daniël van der Laan of Joost Schellevis bijvoorbeeld. Dat is wel even andere koek.
Vandaar een column denk ik. Gokje. Met meningen en een disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:31:
[...]

Het probleem dat ik ermee heb is dat hij dingen neerschrijft alsof ze de realiteit zijn zonder enige ervaring ermee te hebben met uitzondering van eventueel aan de otnvangende kant van zo een test gezeten te hebben. Hij trekt conclusies die hij helemaal niet kan trekken vanuit zijn ervaring als journalist. Dat zie je o.a. aan het feit dat hij deze tests als een losstaand feit aanschouwd ipv onderdeel van een groter geheel.

Nu, als jij wenst te betalen voor zoiets, dan wil ik gerust voor je schrijven hoor. Ik kan je zo een DM sturen met mijn rekeningnummer en als ik het geld ontvangen heb kruip ik in mijn virtuele pen. Je mag zelfs de onderwerpen kiezen en ik zal je mijn ongezouten mening geven. Met alle plezier.

Daarom ook dat ik zeg dat zulke columns, waarin een mening wordt neergezet, beter geschreven kan worden door mensen in wiens vakgebied het onderwerp valt. Voor Tijs zou dat journalistiek zijn, niet security. Neem nu volgende column van 1 van Vlaanderens betere nieuwswebsites. Een column over de geschiedenis van onze Belgische grondwet. Geschreven door 2 mensen. Een professor grondwettelijk recht aan de KU Leuven en een historica/auteur. Mensen met kennis over het onderwerp. Of misschien dit stuk over privacy, geschreven door een werknemer van een bedrijf gespecialiseerd in privacy & security.

Deze column levert amper inzicht op omdat hij geschreven is door iemand die onvoldoende kennis heeft. Ik vetrouw ook niet zomaar op anderen om voor mij een mening te vormen van het dagelijkse nieuws. Dat is pas gevaarlijk. Je moet nog altijd zelf een mening vormen met de informatie die je tegenkomt.
Dat is dus gewoon gate-keeping.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:32:
[...]

Vandaar een column denk ik. Gokje. Met meningen en een disclaimer.
Een kritische column die een bepaald soort securitymaatregel ter discussie stelt is meer dan welkom. Als die kritische column wat betreft securitykennis totaal en volledig de plank misslaat gaat de column zijn doel voorbij.

Nonsens onder de noemer nonsens blijft helaas nonsens. Ik hoor graag je argumenten buiten de gekozen vorm waarom jij het wel een goede column vind, daar heb ik nog niets over gehoord.

Overigens, als dat niet op een beetje niveau kan (en dat is een stapje hoger dan je tot nu toe hebt opgeschreven als securityspecialist), laat dan maar zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:33:
[...]

Dat is dus gewoon gate-keeping.
Gatekeeping omdat een basisniveau aan kennis verwacht wordt van een columnist die over een techonderwerp schrijft? Wat is dat nu voor kolderiek statement. Als je als columnist wil prikkelen en een reactie wil ontlokken is die basiskennis vereist omdat je anders het risico loopt geridiculiseerd te worden en je geloofwaardigheid als columnist dreigt te verliezen.

Ik krijg het gevoel dat je aan het trollen bent eerlijk gezegd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Wanneer een komiek een opiniestuk schrijft over politiek, dan komt daar in het beste geval een verhaaltje uit dat leuk om lezen is, maar dat niemand serieus zal nemen. Want dat verwachten we niet van een komiek. Die moet ons aan het lachen brengen. Niets anders.

Wanneer een journalist iets schrijft dat binnen zijn journalistiek domein zit, dan wordt dat al een stuk ernstiger genomen. Dan wordt er verwacht dat er wel enige voeling is met de materie waarover hij of zij schrijft. Dat er met kennis van zaken wordt geschreven. Een opiniestuk kan dus vele doelen hebben. En afhankelijk van wie het schrijft en waarom het geschreven is kan het anders geïnterpreteerd worden.

En puur afgaande op de reacties onder het stuk zou ik zeggen: men heeft de bal hier totaal misgeslagen. Dit opiniestuk wordt door de meeste mensen ernstig genomen en afgebrand door het gebrek aan kennis van de auteur. En het is niet alsof de auteur geen mening mag hebben, dat mag hij uiteraard wel. Maar als je op een tech website een opinie schrijft over jouw domein, dan mag dat ook wel gebeuren met enige onderbouwing en vanuit enige ervaring. Schrijven dat iets slecht is zonder dat je zelfs maar doorhebt wat de mogelijke doelstellingen zijn is gewoonweg iets dat niet goed gaat aflopen.

Daarom ook dat er bij een opiniestuk maar al te vaak een disclaimer is te vinden in de vorm van: opgelet, dit stuk is de mening van de auteur en vormt niet noodzakelijk de mening van de redactie. Zelfs als het geschreven wordt door mensen uit eigen huis. Specifiek om aan te geven dat het om een mening gaat van 1 persoon. Ook dat ontbreekt in deze column wat opnieuw meer waarde geeft aan het stuk om serieus als mening van een tech website gezien te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Om daar nog op aan te vullen, het algemene niveau van de columns is al met regelmaat ter discussie gesteld in dit topic. Met deze column zakt de bodem er wel echt helemaal onderuit. Ik snap ook echt niet dat dit door de eindredactie komt en ik snap ook echt niet dat je een eigen redacteur zo voor de leeuwen gooit. Het afbreukrisico is enorm en al helemaal bij Tijs die nu niet bepaald een onbeschreven kwaliteitsblad is.

Taggen van Tijs lukt niet op Safari overigens, vind dat normaliter wel zo netjes als je het over iemands werk hebt, wellicht kan iemand dat even doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Blokker_1999 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:31:
Precies dat. Laten we niet doen alsof meningen altijd maar ongevaarlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Blokker_1999 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:51:
En puur afgaande op de reacties onder het stuk zou ik zeggen: men heeft de bal hier totaal misgeslagen.
Ik heb het sowieso bij de ING en Bol meegemaakt en het is gewoon iets wat je eens in de zoveel tijd moet doen, simpelweg om al die mensen die er wel instinken verder te onderwijzen. Bij Bol is dit ook gewoon een continue proces simpelweg omdat je continue nieuwe mensen aanneemt.

Het hele verhaal is volkomen debiel en ik kan niemand serieus nemen die claimt 'securityexpert' te zijn die niet tot dezelfde conclusie komt. En dat komt van iemand die 'gewoon' software engineer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Wat je nu ziet is dat jullie vooral communiceren dat er kortingen aan gaan komen. Maar op de echte vraag; waarom zou ik X betalen voor wat jullie nu aanbieden, daar komt geen antwoord op. En dan is het dus niet meer dan logisch dat mensen zelf de conclusie trekken dat 't 't geld niet waard is.
Ik gaf gisteren al aan dat het inderdaad aan ons is om jullie van die waarde te overtuigen, en mijns inziens moet dat in daden en niet in woorden. @Olaf benoemde dat eerder al als 'stemmen met je portemonnee'. Ik denk dat dat uiteindelijk, na deze bèta, het uiteindelijke complete inzicht zal gaan geven.

Zoals het er nu naar uitziet zijn we er denk ik nog niet, gezien ook weer de discussie over de laatste column (die naar mijn mening inhoudelijk beter elders gevoerd kan worden, maar waar het de klassificatie als plus-artikel betreft wel prima hier kan). Overigens las ik daar wel een goede tip om in een kader bij het artikel duidelijk te maken dàt het een column betreft en wat dat inhoudt, als een soort disclaimer.

Gebruik ook vooral de feedbacktool in het artikel (de smilies - als je usabilla tenminste niet blokkeert met een adblocker) om het artikel te beoordelen. Ook dat wordt gebruikt om te bepalen wat we in de toekomst wel moeten blijven doen, maar ook wat vooral niet.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Als je een column beoordeelt op de mate waarin lezers getriggered worden zou je zeggen dat het dit keer geslaagd is.. Helaas dwaalt de scherpe kritiek op deze pagina met reacties af richting het persoonlijke en wordt daarmee compleet nutteloos. Opleiding, achtergrond, eerdere publicaties en ervaring van de auteur met het onderwerp, het wordt er allemaal bij de haren bijgesleept in een beoordeling van nieuw stuk in een vorm die tot voor kort niet op de Tweakers FP te vinden was.

Imo is dat het punt: men is er niet aangewend om stukken op Tweakers te lezen die niet in eerste plaats informerend zijn. In een column is het scherp aanzetten van een persoonlijke overtuiging het hoofddoel, om zo andere reacties uit te lokken. Inderdaad, een goede column blijft aan de juiste kant van deze uitvergroting, en volgens mij gebeurt dat in deze column ook. Mocht je wel vinden dat in deze column een "gevaarlijke" mening staat zou ik zeggen: open een topic, laat zien wat er gevaarlijk is om zo andere lezers te behoeden voor dezelfde denkwijze.

Kom aub niet aanzetten dat het uitvergroten van persoonlijke irritaties over het houden van phishingtests geen plek heeft in een column. Of het de lezer zijn geld waard is laat ik in het midden, maar ik ben wel voorstander van deze vorm waarmee nu wordt geëxperimenteerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:19:
[...]

Ik gaf gisteren al aan dat het inderdaad aan ons is om jullie van die waarde te overtuigen, en mijns inziens moet dat in daden en niet in woorden. @Olaf benoemde dat eerder al als 'stemmen met je portemonnee'. Ik denk dat dat uiteindelijk, na deze bèta, het uiteindelijke complete inzicht zal gaan geven.

Zoals het er nu naar uitziet zijn we er denk ik nog niet, gezien ook weer de discussie over de laatste column (die naar mijn mening inhoudelijk beter elders gevoerd kan worden, maar waar het de klassificatie als plus-artikel betreft wel prima hier kan). Overigens las ik daar wel een goede tip om in een kader bij het artikel duidelijk te maken dàt het een column betreft en wat dat inhoudt, als een soort disclaimer.

Gebruik ook vooral de feedbacktool in het artikel (de smilies - als je usabilla tenminste niet blokkeert met een adblocker) om het artikel te beoordelen. Ook dat wordt gebruikt om te bepalen wat we in de toekomst wel moeten blijven doen, maar ook wat vooral niet.
offtopic:
Je hebt gisteren nog niet genoeg digitale vederen in je achterste gekregen dus bij deze nog 1. Ik ben erg onder de indruk van je manier van communiceren. Er zit een rustige en kalme ondertoon in maar toch ben je to the point zonder abrasief (is geen woord volgens spellchecker maar je snapt me wel.) over te komen. Buiten dat kom je oprecht over en geloof ik ook echt dat je oprecht bent. Dat is allemaal echt niet zo makkelijk als het lijkt waarvoor hulde!

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hoi Tweakers,

*knip*

Een inhoudelijke reactie lijkt me hier inderdaad zeer op zijn plaats, daar @markg85 een uitstekend punt maakt: dit artikel als Plus bestempelen wijkt 100% af van de "extra content" statements die tot zover gedaan zijn. @Moonsugar en @WoutF, ik wacht met interesse af, ook in het weekend.

En misschien de recente posts van @crisp lezen en op zoek naar een (tijdelijke) extra communicatie-expert / community manager met ruime ervaring op forums én flexibele werktijden? Community managers moeten werken wanneer de community actief is, dus ook in het weekend. Eentje is doorgaans onvoldoende wanneer er een forum is, want er zijn geen kantoortijden natuurlijk en een week heeft te veel uren. Maar zeker tijdens een beta die veel reacties losmaakt wil je kort op de bal kunnen spelen.

Posts als deze wil je geen twee dagen laten marineren. Hier moet asap een adequate inhoudelijke toelichting op komen, die het beleid ondersteunt, de keuze motiveert en (indien van toepassing) extra nuance aanbrengt of uitlegt dat het misschien niet zo handig was/is/lijkt, maar redenen.

Wellicht kom je weg met een korte 3-zinnen respons "goede punten, we gaan hier maandag over in discussie en komen dan met een stukje uitleg", maar eigenlijk zou ik verwachten dat, wanneer je een overklok-artikel Plus maakt, je hebt geanticipeerd op dit commentaar en een voorgebakken reactie een beetje tweakt en online mikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bundin op 07-02-2021 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:52

mjl

Ugh

[...]

Zo duidelijk staat het er voor mij niet, in ieder geval niet via de mobiel en vanochtend vroeg stond ‘Column:’ nog niet in de titel, als je het opent is het nergens aan te zien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ajb29aQfuM3RL4t61ctn4jKQ1EE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hR9sl8iLuLDjRgtvypBFng3K.jpg?f=fotoalbum_large

in het AD bijv. is het qua lay-out prima te herkennen en zijn het ook columnisten die het schrijven (foto van de auteur er prominent bij etc.) Hier komt het over als een regulier artikel en het is zo geschreven dat het op een artikel lijkt.

Maar goed dit was het eerste premium artikel dat ik bewust las, tot nog toe me niet kunnen overtuigen om er 1 te moeten lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door mjl op 07-02-2021 11:56 ]

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:37

Creesch

bla bla!

Wat ik nogal lastig vind aan de huidige premium artikelen is dat ze qua categorie nogal verschillen. Aan de ene kant heb je best diepgaande tutorials en achtergrond artikelen maar aan de andere kant heb je opinistukken zoals deze reviews: Interne phishingtests leveren niets meer op

De eerste paar ben ik meer in geïnteresseerd dan de laatste maar vanaf de buitenkant is niet goed te zien waar we het over hebben. Ik zou het zelf prettig vinden als dit al gereflecteerd wordt in de titel dus in dit geval
  • Opinie: Interne phishingtests leveren niets meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

JohnnieWbl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:31:
Als je een column beoordeelt op de mate waarin lezers getriggered worden zou je zeggen dat het dit keer geslaagd is.. Helaas dwaalt de scherpe kritiek op deze pagina met reacties af richting het persoonlijke en wordt daarmee compleet nutteloos. Opleiding, achtergrond, eerdere publicaties en ervaring van de auteur met het onderwerp, het wordt er allemaal bij de haren bijgesleept in een beoordeling van nieuw stuk in een vorm die tot voor kort niet op de Tweakers FP te vinden was.

Imo is dat het punt: men is er niet aangewend om stukken op Tweakers te lezen die niet in eerste plaats informerend zijn. In een column is het scherp aanzetten van een persoonlijke overtuiging het hoofddoel, om zo andere reacties uit te lokken. Inderdaad, een goede column blijft aan de juiste kant van deze uitvergroting, en volgens mij gebeurt dat in deze column ook. Mocht je wel vinden dat in deze column een "gevaarlijke" mening staat zou ik zeggen: open een topic, laat zien wat er gevaarlijk is om zo andere lezers te behoeden voor dezelfde denkwijze.

Kom aub niet aanzetten dat het uitvergroten van persoonlijke irritaties over het houden van phishingtests geen plek heeft in een column. Of het de lezer zijn geld waard is laat ik in het midden, maar ik ben wel voorstander van deze vorm waarmee nu wordt geëxperimenteerd.
Het is zeker niet mijn bedoeling om Tijs persoonlijk aan te vallen, en ik hoop dat dit ook zo is bij anderen. Het is relevant in de discussie om te spreken over wat men wenst te bereiken met deze column en waarom ik specifiek deze column problematisch vind. Daar hoort nu eenmaal de achtergrond van de auteur bij om te duiden waarom hij misschien niet de meest aangewezen persoon was om over dit onderwerp te schrijven alsook mijn oproep hierboven om in de toekomst opzoek te gaan naar gastschrijvers voor opiniestukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mjl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Zo duidelijk staat het er voor mij niet, in ieder geval niet via de mobiel en vanochtend vroeg stond ‘Column:’ nog niet in de titel, als je het opent is het nergens aan te zien...

[Afbeelding]

in het AD bijv. is het qua lay-out prima te herkennen en zijn het ook columnisten die het schrijven (foto van de auteur er prominent bij etc.) Hier komt het over als een regulier artikel en het is zo geschreven dat het op een artikel lijkt.

Maar goed dit was het eerste premium artikel dat ik bewust las, tot nog toe me niet kunnen overtuigen om er 1 te moeten lezen.
Creesch schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:45:
Wat ik nogal lastig vind aan de huidige premium artikelen is dat ze qua categorie nogal verschillen. Aan de ene kant heb je best diepgaande tutorials en achtergrond artikelen maar aan de andere kant heb je opinistukken zoals deze reviews: Interne phishingtests leveren niets meer op

De eerste paar ben ik meer in geïnteresseerd dan de laatste maar vanaf de buitenkant is niet goed te zien waar we het over hebben. Ik zou het zelf prettig vinden als dit al gereflecteerd wordt in de titel dus in dit geval
  • Opinie: Interne phishingtests leveren niets meer op
Dit klopt, er zijn tegenwoordig veel meer verschillende types artikelen, maar er zijn niet voldoende artikeltypes in het CMS om het onderscheid ook visueel te maken. Daarom worden de meesten van dit soort artikelen als review aangeduid, terwijl dat natuurlijk niet zo is. @crisp heeft hier al eens aangegeven dat het CMS er simpelweg nog niet geschikt voor is, maar misschien kan hij nog aangeven of hij iets weet van plannen mbt verbeteringen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
mjl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:42:
Denk dat dit wel meespeelt inderdaad, het is alleen op de FP in de lijst met andere artikelen te zien dat het om een column gaat. Gezien de reacties hier is het verwachtingsmanagement nog wel voor verbetering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Waarom zou je in hemelsnaam willen betalen voor de mening van een journalist, die ook nog eens recht tegen die van security specialisten ingaan?
Ik wil hier wel even wat duiden; als je in deze materie duikt zie je dat er vaak niet zo iets is als "recht tegen de mening van security specialisten". Dat wil zeggen; deze specialisten zijn verdeeld over dit onderwerp zoals over veel onderwerpen. Zo veel specialisten zoveel inzichten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wederom het vriendelijke verzoek om de discussie vriendelijk en opbouwend te houden. Ik heb zojuist helaas weer moeten ingrijpen bij reacties waarbij individuele mensen tekstueel gefileerd werden en waarbij er onnodig op de man in plaats van op de boodschap werd gespeeld. We begrijpen dat de discussie soms oplaait maar houdt het respectvol svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Misschien handig om in een artikel waarvoor je moet betalen niet te linken naar een artikel waar je ook weer voor moet betalen. Toevallig een titel van hetzelfde mediabedrijf...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hydra
Bor schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:08:
Ik wil hier wel even wat duiden; als je in deze materie duikt zie je dat er vaak niet zo iets is als "recht tegen de mening van security specialisten". Dat wil zeggen; deze specialisten zijn verdeeld over dit onderwerp zoals over veel onderwerpen. Zo veel specialisten zoveel inzichten.
Mooi weer dit. Niet ingaan op mensen die (terecht) vinden dat zo'n artikel niet alleen niet Premium waardig is, maar zelf schadelijk is, maar gewoon weer de tent verdedigen en alleen reacties van mensen die volgens jullie zich niet aan subjectieve regels houden verwijderen.

Je laat alleen maar wederom duidelijk zien wat er mis is met tweakers.

Gisteren hadden we het er nog over wat er mis is met moderators die mening en moderatie door elkaar laten lopen, en nu doe jij het weer. Er was geen enkele reden om AL mijn posts te verwijderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Mooi weer dit. Niet ingaan op mensen die (terecht) vinden dat zo'n artikel niet alleen niet Premium waardig is, maar zelf schadelijk is, maar gewoon weer de tent verdedigen en alleen reacties van mensen die volgens jullie zich niet aan subjectieve regels houden verwijderen.

Gisteren hadden we het er nog over wat er mis is met moderators die mening en moderatie door elkaar laten lopen, en nu doe jij het weer. Er was geen enkele reden om AL mijn posts te verwijderen.
Volgens mij was de afspraak ook dat Bor zich niet meer met moderatie zou bezig houden in dit topic? Want hij mengt zich ook in de discussie?

Tweakers? misschien daad bij woord voegen? :z

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RoD schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:03:
[...]

[...]

Dit klopt, er zijn tegenwoordig veel meer verschillende types artikelen, maar er zijn niet voldoende artikeltypes in het CMS om het onderscheid ook visueel te maken. Daarom worden de meesten van dit soort artikelen als review aangeduid, terwijl dat natuurlijk niet zo is. @crisp heeft hier al eens aangegeven dat het CMS er simpelweg nog niet geschikt voor is, maar misschien kan hij nog aangeven of hij iets weet van plannen mbt verbeteringen hiervoor.
Volgens mij is Tijs in eerste instantie vergeten het artikel als 'Column' aan te merken. Dat is zo te zien inmiddels aangepast zodat deze op de frontpage en op de artikelpagina zelf de juiste prefix heeft. Zo te zien moeten we die logica ook nog eens naar de functie op het forum die de url voorzien van een titel overzetten. Ik zal daar maandag een ticket voor aanmaken :)

Om echt ook duiding in de url zelf te krijgen is iets meer nodig. Daar zijn op dit moment nog geen concrete plannen voor. Een makkelijke fix zou nog zijn om de typering ook op te nemen in de 'slug' van de url. Ik zal het daar eens met de betreffende productowner over hebben.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:19:
Ik denk niet dat het hier echt belangrijk is dat het een column is of niet, of of dat weergegeven wordt. Er staat 'opinie' boven.

Waar het om gaat is gewoon de kwaliteit. En zoals ik aangaf; moet je een afweging gaan maken of de kwaliteit gemiddeld goed genoeg is om voor te gaan betalen. Het is een persoonlijke afweging, en tot nu toe was het vooral behoorlijk "meh"; zoals ik al aangaf kan je het meestal op andere plekken 'beter' vinden, alleen dan in het Engels.

Dit artikel, of het nu opinie is of niet, is echt een uitschieter naar beneden. Het gebeurt niet vaak dat een artikel op Tweakers zo actief schadelijk is en zo enorm tegen wat in de industrie gebeurt ingaat. Dus als je dan een hele week discussies hebt over of een abonnement het waard is kwa Premium artikelen, is dit nogal genant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:35:
[...]

Volgens mij is Tijs in eerste instantie vergeten het artikel als 'Column' aan te merken.
Dat is het probleem hier helemaal niet. Of het nu als "column" aangemerkt is of niet. Het is wel duidelijk dat het "Opinie" is, dat staat duidelijk in de titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Dat is het probleem hier helemaal niet. Of het nu als "column" aangemerkt is of niet. Het is wel duidelijk dat het "Opinie" is, dat staat duidelijk in de titel.
Eerder vanochtend dus niet, en ook niet als ik de url hier plak: reviews: Interne phishingtests leveren niets meer op

Dat was hetgeen ik op reageerde ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:47:
Eerder vanochtend dus niet, en ook niet als ik de url hier plak: reviews: Interne phishingtests leveren niets meer op

Dat was hetgeen ik op reageerde ;)
Ah, check. Dat wist ik niet. Thanks. Maargoed; da's nog steeds niet het grootste issue natuurlijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik wil graag even een aantal zaken verduidelijken.
1. "Al" jouw posts zijn niet verwijderd, er is slechts 1 reactie van jouw hand verwijderd. Een copy van deze reactie heb ik je gestuurd.
2. In die reactie speelde je op de man en fakkelde je een medewerker compleet af zonder daarbij ook maar enige vorm van opbouwende / nette feedback te leveren.
3. De "let op" boven dit topic is duidelijk.
4. Het ergens niet mee eens zijn is geen excuus om onbehoorlijk te reageren.

Voor de rest, reactie op sturing kan enerzijds door contact op te nemen met degene die de sturing heeft verricht. Hiernaast is er nog het volgende topic: Feedback op moderatie in Tweakers Feedback fora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ik las net dat het magazine geschrapt was, hoewel dit voor mij in eerste instantie niet de reden was om een abonnement te nemen, moet ik toch bekennen dat ik dit mis. Uiteraard bestaan die artikels nog, maar die raak je al snel verloren tussen de andere artikels en dan is zo een magazine toch handig. Zeker in combinatie met hardware info was een leuk extra.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny
Blokker_1999 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Dit is voor mij geen column, dit is voor mij gewoon een rant. Als je de comments eronder bekijkt is zo goed als niemand het eens met Tijs, en dat toont dan weer aan dat hij, als journalist, weinig feeling heeft met het onderwerp waarover hij schrijft. Het is de tweede keer dat ik een column zie staan dit jaar waarbij ik dacht: die had beter op tweakblogs gestaan.

Tijs heeft, voor zover ik kan vinden, nooit 1 dag doorgebracht als IT medewerker in de infosec. Hij is journalist. Zowel van opleiding als beroep. Ondanks dat probeerd hij met deze column nu aan te geven dat infosec het bij het foute eind heeft wanneer zij zulke testen uitvoeren.

Dit soort columns zou een meerwaarde kunnen hebben, maar dan moeten ze geschreven worden door mensen die in de sector werkzaam zijn waarover het onderwerp gaat. Had deze column geschreven geweest door een infosec manager, dan had deze een stuk meer respect gekregen.

Ik zou dan ook willen voorstellen dat als je op Zondag een column wenst te posten, dat je op zoek gaat naar gastautheurs om die te schrijven. Mensen die hun mening willen geven over iets in hun vakgebied.
Dat ben ik helemaal met je eens. Zeker op tweakers is het pijnlijk als er inhoud staat die feitelijk onjuist is en aantoont dat de crew voor een groot deel bestaat uit mensen die journalistiek geschoold zijn, maar minder verstand van zaken hebben. Ik zie liever iemand met veel meer verstand van zaken die dan maar wat minder journalistiek schrijft. Maar goed, dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Danny schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:47:
Dat ben ik helemaal met je eens. Zeker op tweakers is het pijnlijk als er inhoud staat die feitelijk onjuist is en aantoont dat de crew voor een groot deel bestaat uit mensen die journalistiek geschoold zijn, maar minder verstand van zaken hebben. Ik zie liever iemand met veel meer verstand van zaken die dan maar wat minder journalistiek schrijft. Maar goed, dat ben ik.
Tja, dat is gewoon een kwestie van dingen laten reviewen door iemand die echt in de materie zit. En dat is hier duidelijk niet gebeurd.

Daarbij is het ook nog eens zo dat er eigenlijk nooit sprake kan zijn van een heel hard "doe dit niet"; er is in eigenlijk altijd in elk vakgebied een heel groot grijs gebied. Er zijn vrijwel altijd meerdere wegen die tot rome leiden.

Iets anders trouwens; ben ik nu gek of is het artikel ondertussen aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bor schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:02:
1. "Al" jouw posts zijn niet verwijderd, er is slechts 1 reactie van jouw hand verwijderd
Tja, vergeef me. Als er dingen verwijderd worden dan kan ik dat niet meer terugzien he.
2. In die reactie speelde je op de man en fakkelde je een medewerker compleet af zonder daarbij ook maar enige vorm van opbouwende / nette feedback te leveren.
Wat ik vooral bedoel; je kunt prima vinden dat dat laatste stuk te veel 'op de man' is. Best. Als je tegen me zegt dat het 'te' is; ik wil het best aanpassen. Maar het was een heel stuk wat ik gepost had dat juist wel inhoudelijk inging op hoe schadelijk zo'n artikel is, hoe ik vind dat je nogal voorzichtig moet zijn met dat soort "dit werkt niet" statements, en hoe ik vind dat het gewoon niet kan dat een journalist, dus iemand wiens werk dit niet is, zulke artikelen niet zou moeten schrijven.

Dit alles in relatie tot de hele discussie; is premium het geld nu al dan niet waard. En ook dat stuk van mijn bericht is gewoon verwijderd.

En sorry dat ik niet exact meer weet wat nu precies in welke reactie stond. Dat kan ik niet terughalen als het gewoon botte bijl verwijderd wordt.

Dit is geen 'feedback op moderatie', dit is feedback op het hele abonnementverhaal en hoe mensen met 'rode' namen hier omgaan met kritiek op Tweakers. Dat het uberhaupt om moderatie gaat is nu vooral omdat mensen, volgens mij tegen de afspraken in hier, heel erg met een botte bijl gaan modereren. Als je dat niet doet, is er geen discussie over.

Bottomline; er is een artikel gepost met daarin de verkeerde conclusie door iemand wiens vakgebied het niet is, met een 'premium' stempeltje. En dat is in de hele "zijn de artikelen geld waard" discussie gewoon enorm ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Danny schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Een deel op Tweakers wil journalistiek goede artikelen.
Een deel op Tweakers wil kloppende artikelen.

En nu? Je kunt het dus nooit goed doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:29
ed1703 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:35:
[...]

Het kan zeker wel goed, als een andere persoon met wel de technische kennis er bij aanhaakt om samen het artikel te schrijven en/of naleest bijvoorbeeld?

We mogen toch wel iets verwachten van "Plus" artikelen waarvoor we uiteindelijk mogen gaan betalen? lol

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
ed1703 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:35:

Huh? Beide kunnen toch prima samen? Je gaat bij het AD toch ook niet denken "tja, het klopt voor geen meter maar het is wel 'journalistiek goed', dus ik betaal er wel voor".

Het begint gewoon met de inhoud; en die zal bij iemand vandaan moeten komen met verstand van zaken. En dan kan een redacteur nog helpen met de 'smoel' van het verhaal. Maar puur een journalist een stuk over een heel specifiek onderwerp laten schrijven waar 'ie weinig vanaf weet, tja. Dat gaat niet werken natuurlijk. Of in ieder geval; daar is de kans nogal klein van dat men er voor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:46:
[...]

Huh? Beide kunnen toch prima samen? Je gaat bij het AD toch ook niet denken "tja, het klopt voor geen meter maar het is wel 'journalistiek goed', dus ik betaal er wel voor".

Het begint gewoon met de inhoud; en die zal bij iemand vandaan moeten komen met verstand van zaken. En dan kan een redacteur nog helpen met de 'smoel' van het verhaal. Maar puur een journalist een stuk over een heel specifiek onderwerp laten schrijven waar 'ie weinig vanaf weet, tja. Dat gaat niet werken natuurlijk. Of in ieder geval; daar is de kans nogal klein van dat men er voor wil betalen.
Een groot gedeelte van de AD artikelen klopt ook niet op de inhoud, dat is al jarenlang een probleem bij vrijwel elke krant en magazine. Ik zie vaak maar een handjevol uitzonderingen, maar dat zijn meestal geen organisaties zoals DPG.

Binnen premium/extra heeft Tweakers de afspraak lopen dat die artikelen niet vanuit de community mogen komen dacht ik. Kan het mis hebben, zit wel de kennis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Hydra Als dit specifieke stuk zo gevaarlijk is volgens jou, waarom open je dan geen apart topic om dit aan de kaak te stellen? Ik kan me een How-To herinneren over het zelf maken van batterijen. Ik kan het zo snel niet terug vinden maar daar kwam terecht veel kritiek op omdat het tot (brand)gevaarlijke situaties kon leiden. Alle hulde voor de aanpak van dat gevaar door de community, wellicht kan in een apart topic dit "gebrek" aan nuance verder worden besproken?

Ben zelf van mening dat een column flink mag snijden in de nuances die normaal wel bij een informerend stuk horen zoals nieuws of reviews. Ik merk aan je reacties dat jij die nuances wel op prijs stelt:
[...] hoe ik vind dat je nogal voorzichtig moet zijn met dat soort "dit werkt niet" statements, en hoe ik vind dat het gewoon niet kan dat een journalist, dus iemand wiens werk dit niet is, zulke artikelen niet zou moeten schrijven.
Daarbij is het ook nog eens zo dat er eigenlijk nooit sprake kan zijn van een heel hard "doe dit niet"; er is in eigenlijk altijd in elk vakgebied een heel groot grijs gebied. Er zijn vrijwel altijd meerdere wegen die tot rome leiden.
Precies dat. Laten we niet doen alsof meningen altijd maar ongevaarlijk zijn.
Met misschien deze reactie als goede samenvatting van je mening(?):

Die mening is duidelijk en prima (hoewel je woordkeus niet die van mij zou zijn). Je blijft vervolgens wat hangen in oppervlakkig commentaar met sterke voorkeur om het persoonlijk te maken richting de auteur. Vind je het niet sterker om je kritiek op de inhoud van het artikel zelf te richten, bij voorkeur in een apart topic? Auteur even taggen, kun je misschien even kijken of jouw interpretatie van het artikel met zijn bedoeling overeenkomt. Een voordeel van inhoudelijk commentaar is dat die posts ook blijven staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielsen
Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:06:
[...]

Dat is natuurlijk niet zo simpel. Het komt er gewoon op neer dat Tweakers meer geld moet binnenbrengen, maar dat er nu geen heel simpel model is waarbij er meer verdiend kan worden. De enige knop waar je simpel aan kan draaien is abonnementen duurder maken. En vragen "hey guys, we gaan de abonnementen duurder maken, wat vinden jullie daarvan?" daar ga je nooit een positief antwoord op krijgen.

Dat doen andere bedrijven ook niet. Die zeggen gewoon "tja, inflatiecorrectie" en that's it. Maar dat zijn dan vaak bedrijven als Netflix of T-Mobile waar er een bepaalde waarde tegenoverstaat.

Waar Tweakers zich een beetje op misrekend heeft, is dat een heel groot deel van de mensen een abonnement hebben vanuit een bepaalde goodwill. Als je aan die knop gaat draaien en ondertussen ook nog de "goodwill" abonnementen uitkleedt, dan is het netto effect dus dat er opeens veel minder geld binnenkomt omdat mensen zo iets hebben van "ja daahaag". En die geest is nu ook uit de fles; die duw je niet meer terug.
Het is wel zo simpel. Leg uit dat de kosten betaald moeten worden en dat ze op zoek zijn naar oplossingen. Dat de oplossing niet simpel is, is wat anders. Alleen als dat uiteindelijk dus in samenspraak met de community de conclusie is, is dat ook veel makkelijker verkopen aan die community.

Het is namelijk precies ook zoals je zegt, mensen doneren nu geld uit goodwill. Het is dus niet zo, we schroeven de prijzen even op, want in principe hoef je helemaal niet te betalen. Dit is precies waarom zeggen dat content achter een betaalmuur komt tegen vrij hoge tarieven dus niet werkt.

Maar er zijn nog veel meer manieren dan gewoon geld vragen voor toegang. Zoals nu al tig keer aangehaald hier, is de toegevoegde waarde juist de community (reacties, forum etc). Facebook vraagt ook geen geld om het te gebruiken want dan is opeens iedereen foetsie.

Als ik het ook niet verkeerd heb is deze site ontstaan uit een passie en niet om er geld mee te verdienen. Dat er nu een commercieel bedrijf achter zit kan dus ook betekenen dat het dus überhaupt niet gaat vliegen.
Als Wiki ook een commerciële insteek zou hebben zou het waarschijnlijk ook niet de status hebben die het nu heeft. Toch vragen ze wel om geld en weten ze de boel draaiende te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
ed1703 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:53:
Een groot gedeelte van de AD artikelen klopt ook niet op de inhoud, dat is al jarenlang een probleem bij vrijwel elke krant en magazine. Ik zie vaak maar een handjevol uitzonderingen, maar dat zijn meestal geen organisaties zoals DPG.
Maar dat is toch geen weerlegging van wat ik aangeef; dat je mag verwachten dat iets correct is als je ervoor betaalt?
Binnen premium/extra heeft Tweakers de afspraak lopen dat die artikelen niet vanuit de community mogen komen dacht ik. Kan het mis hebben, zit wel de kennis.
Tja, betaal mensen er dan voor? Ik schrijf blog posts bijvoorbeeld over allerhande zaken. Gratis. Krijg ik niks voor. Als Tweakers er me een paar honder euro voor betaalt (exact bedrag afhankelijk van of ik het eigendom hou) mag dat van mij best een 'premium' tag krijgen. Ik denk dat het probleem vooral is dat je het niet kan verkopen inhoud uit de community te gebruiken zonder daar voor te betalen.

Twee van m'n blog posts zijn bijvoorbeeld vrijwel 1 op 1 (vertaald naar het Nederlands) in NLJUG magazine gekomen. Niks voor betaald gekregen afgezien van de 'trots' dat je spullen gepubliceerd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
JohnnieWbl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:53:
@Hydra Als dit specifieke stuk zo gevaarlijk is volgens jou, waarom open je dan geen apart topic om dit aan de kaak te stellen?
Er is in de reacties op dat stuk al genoeg uitgelegd. Ik kan daar wel een apart topic over openen waarin ik ongeveer hetzelfde zeg, maar ik denk niet dat we daar heel veel mee opschieten.
Die mening is duidelijk en prima (hoewel je woordkeus niet die van mij zou zijn). Je blijft vervolgens wat hangen in oppervlakkig commentaar met sterke voorkeur om het persoonlijk te maken richting de auteur.
Nou ga ik het wat bot zeggen; maar ik vind dat men zich nogal aanstelt hierover. Er is nogal een verschil tussen 'gewoon' een mening, en een mening die, als deze overgenomen wordt door anderen, echt schade kan doen. Ik zeg niks anders dan dat ik 'em gewoon slecht in z'n werk vindt. En dat vind ik dat ik dat best mag zeggen. Of dat nu Mark Rutte is, of een redacteur hier op Tweakers. Ik 'val' zijn werk aan, niet zijn persoon.

Als Tweakers een epistel zou schrijven over hoe vaccinaties onzin zouden zijn zou ik daar gewoon boos over zijn. Ongeacht of daar 'dit is een mening' aan hangt. Als dat op Tweakers gepubliceerd wordt, betekent dat dat Tweakers daar expliciet achter staat. Als daar ook nog eens "Premium" aan hangt, des te sterker. In de hele discussie over of premium nu het geld waard is, is dat artikel echt het absolute dieptepunt.

Je kunt vinden wat je wil van m'n manier van communiceren. Maar ik heb niet zo heel veel zin in iedere keer discussies hierover; laten we het gewoon over de kern van het probleem hebben: het niveau van de content van artikelen.

Dit is overigens het laatste wat ik ga zeggen over de 'toon' of whatever van reacties, dit topic gaat niet over mij.

Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.