Het grote Tweakers Plus-topic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste
Acties:
  • 355.117 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik denk dat we 't ook grotendeels wel met elkaar eens zijn hoor. M'n punt is, dat de positie waarin de crew van tweakers nu zit, niet makkelijk is. Je kunt niet zo heel veel kanten op met het huidige tweakers als 't op inkomen genereren aankomt.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Maar dat is toch geen weerlegging van wat ik aangeef; dat je mag verwachten dat iets correct is als je ervoor betaalt?
ik weerleg ook niets, ik geef je juist gelijk en probeer je extra aan te geven dat dit zowel bij premium als gratis artikelen een probleem is. Overigens vind ik dat artikelen altijd moeten kloppen, maar ben opnieuw met je eens dat dit binnen premium/extra juist zou moeten kloppen.
Tja, betaal mensen er dan voor?
Ik weet niet of dat überhaupt de discussie is of was geweest. In de gepinde post van Wout staat dat dit uitgevraagd is en men dit niet wilde. De achtergrond ken ik niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:24

Q

Au Contraire Mon Capitan!

EDIT: Het schijnt volgens Hydra dat de column is bewerkt en dat kan het epistel hier onder wel eens in een ander daglicht plaatsen. Ik weet niet wat nu de waarheid is (ik kan het niet zelf bepalen) en dat feit alleen al vind ik niet tof. Maar houdt dit in het achterhoofd bij het lezen van deze onbewerkte reactie.

Tijs Hofmans heeft hieronder aangegeven dat de column niet is aangepast.

Interne phishingtests leveren niets meer op
Ik wil een lans breken voor het artikel van @TijsZonderH over phishing tests

Ook al kun je misschien twisten over hoe het is geschreven, begrijp ik zijn standpunt in de column. Disclaimer: ik heb ~8 jaar in de security gewerkt.

Ik wil hier niet de contrarian spelen en daarmee de positie van de mede-klagers in dit topic ondergraven, maar ik wil wel een kanttekening plaatsen bij de harde uitspraken over dit specifieke artikel.

Ten eerste heb ik zelf mee gemaakt hoe bij een (andere) werkgever precies zo'n phishing test werd uitgevoerd op een manier dat er toe leidde dat mensen boos werden en zich gefopt voelden, de aard van de test voelde unfair. Dat vond ik ook (ook al trapte ik er niet in). Zo'n test is 100% averechts. Goede observatie.

Ten tweede is zijn punt - zoals ik 't lees - belast niet je gebruikers met een probleem dat inherent je 'eigen' schuld is. Grof gezegd: mensen gaan toch wel in de fout, dat ga je niet nooit never tegenhouden. Dus als IT-organisatie moet je hand in eigen boezem steken en gewoon zorgen dat een end-point hacken niet betekent dat de hacker meteen ook de domain-controller even kan p0wnen.

Een Phishing Test heeft een bepaalde prijs in geld, tijd en moeite die misschien beter was besteed aan daadwerkelijk oplossen van concrete security holes in je infrastructuur. Prima punt.

De security van je bedrijf mag en kan niet afhangen van de security van een endpoint.

Dit is niet het topic om diep op die inhoud in te gaan en misschien ga ik hier zelf over de scheef. Maar ik wil eerlijk tegenwicht bieden tegen (harde) uitspraken van collega's hier met wie ik het op andere vlakken wel eens ben.

Misschien wil ik hier open even aangeven dat ik denk dat het beter is om de feedback niet zo 'hard' of 'direct' te geven als nu gebeurd want als je er een keer naast zit dan geeft dat 'geen lekker gevoel'.

Als je het meer bij jezelf houdt en wat minder stellig bent dan is het denk ik ook niet zo erg als je er een keer naast zit. Ik ben de eerste om toe te geven dat je van mijn kant ook reacties in dit topic gaat vinden die mijn hypocrisie aantoont: guilty as charged. Maar we kunnen allemaal ons leven beteren, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Q op 07-02-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Q schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:21:
Interne phishingtests leveren niets meer op
Ik wil een lans breken voor het artikel van @TijsZonderH over phishing tests
Ik weet vrij zeker dat het artikel ondertussen ingekort is. Toen ik het las zaten er 3 secties in, nu is het 1 korter stuk. Ik denk dus niet dat het nog veel zin heeft het nog over dat artikel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Ik weet vrij zeker dat het artikel ondertussen ingekort is. Toen ik het last zaten er 3 secties in, nu is het 1 korter stuk. Ik denk dus niet dat het nog veel zin heeft het nog over dat artikel te hebben.
Oké, maar daar zie ik niets van.

@TijsZonderH (aangenomen dat het klopt wat Hydra schrijft) kan de verwijderde tekst gedeeld worden zodat mogelijk is om te bepalen of de oorspronkelijke kritiek hout snijdt? Ook al sta je door voortschrijdend inzicht niet meer achter deze paragrafen?

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 07-02-2021 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:41
Hydra schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:29:
[...]

Ik weet vrij zeker dat het artikel ondertussen ingekort is. Toen ik het las zaten er 3 secties in, nu is het 1 korter stuk. Ik denk dus niet dat het nog veel zin heeft het nog over dat artikel te hebben.
Dat zou dan op zijn minst even vermeld moeten worden bij het artikel zelf lijkt me? Ook al is het 'maar' een column.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:20
AtlAntA schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Dat zou dan op zijn minst even vermeld moeten worden bij het artikel zelf lijkt me? Ook al is het 'maar' een column.
Ja, inderdaad of zoals bij forumposts: "dit artikel werd om ab:cd voor het laatst aangepast. XY% gewijzigd tov origineel artikel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
AtlAntA schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:43:
Ja, ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik zou echt zweren dat het eerder 3 secties had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:57

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Q schreef op zondag 7 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Oké, maar daar zie ik niets van.

@TijsZonderH (aangenomen dat het klopt wat Hydra schrijft) kan de verwijderde tekst gedeeld worden zodat mogelijk is om te bepalen of de oorspronkelijke kritiek hout snijdt? Ook al sta je door voortschrijdend inzicht niet meer achter deze paragrafen?
Het stuk is niet ingekort of aangepast. Ik ga een column echt niet veranderen nadat ie online is gezet omdat er bepaalde comments over komen oid. Ik weet niet waar @Hydra het over heeft.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Q

Q

TijsZonderH schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:13:
[...]

Het stuk is niet ingekort of aangepast. Ik ga een column echt niet veranderen nadat ie online is gezet omdat er bepaalde comments over komen oid. Ik weet niet waar @Hydra het over heeft.
Bedankt @TijsZonderH om op je vrije dag dit op te helderen. Dan blijft mijn feedback dus gewoon voor 100% ongewijzigd. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Beetje raar, dus als iemand iets doms neerzet, er op gewezen wordt... is er dan echt geen hoofdredacteur die zorgt dat er een correctie komt?

het begint nu een beetje lekker puh verhaal te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Apart. Dan heb ik het bij het verkeerde eind, excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:30:
[...]

Beetje raar, dus als iemand iets doms neerzet, er op gewezen wordt... is er dan echt geen hoofdredacteur die zorgt dat er een correctie komt?

Waarom zou dat in dit geval moeten dan? Degene die dit punt herhaaldelijk noemt weigert om hier verder werk van te maken op de plek dat het er toe zou doen: in een apart topic. En door het op-de-man-commentaar en afleidingen of de inhoud gewijzigd zou zijn gok ik niet dat men gemotiveerd raakt om hier snel werk van te maken, als dat al nodig zou zijn. De geschiedenis heeft al uitgewezen dat als een onderwerp gevaarlijk zou zijn dit opgepakt en aangepast wordt, met gewoon een nette melding als feedback.

We kunnen het hier imo beter weer over de plussen en minnen van Plus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:57

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Verwijderd schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:30:
[...]

Je zit op GR dus ik neem aan dat je echt wel weet dat we fouten in berichten altijd corrigeren naar aanleiding van posts hier, en dat we aanvullingen en suggesties altijd overwegen.

Ik doel uiteraard op het feit dat ik het betoog van een column niet aanpas omdat mensen het er misschien niet mee eens zijn en een andere mening hebben. Dat heeft niks te maken met 'correcties uitvoeren' of whatever.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
RoD schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:03:
[...]

[...]

Dit klopt, er zijn tegenwoordig veel meer verschillende types artikelen, maar er zijn niet voldoende artikeltypes in het CMS om het onderscheid ook visueel te maken. Daarom worden de meesten van dit soort artikelen als review aangeduid, terwijl dat natuurlijk niet zo is. @crisp heeft hier al eens aangegeven dat het CMS er simpelweg nog niet geschikt voor is, maar misschien kan hij nog aangeven of hij iets weet van plannen mbt verbeteringen hiervoor.
Was het niet mogelijk dit voordat je van start ging goed te regelen of tenminste bij de start dan maar heel duidelijk te communiceren. Ik vind het juist weer zo'n voorbeeld dat het knullig in de startblokken is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Was het niet mogelijk dit voordat je van start ging goed te regelen of tenminste bij de start dan maar heel duidelijk te communiceren. Ik vind het juist weer zo'n voorbeeld dat het knullig in de startblokken is gezet.
Het is naar mijn weten nooit echt als een groot probleem ervaren Je ziet dat het vooral met de columns eigenlijk pas echt raar begint aan te voelen; dat hadden we vantevoren niet echt kunnen bedenken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:58:
[...]

Het is naar mijn weten nooit echt als een groot probleem ervaren Je ziet dat het vooral met de columns eigenlijk pas echt raar begint aan te voelen; dat hadden we vantevoren niet echt kunnen bedenken.
Als ik op reviews druk zie ik daar allerlei artikelen die niks met reviews echt van doen hebben, nog afgezien van het feit dat de (product)reviews gratis zouden blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:59:
[...]

Als ik op reviews druk zie ik daar allerlei artikelen die niks met reviews echt van doen hebben, nog afgezien van het feit dat de (product)reviews gratis zouden blijven.
Ja, voornamelijk door de nieuwe plus-types als ik het zo even met een schuin oog bekijk.

Maar 'reviews' is van oudsher bij ons nooit echt een inhoudelijke typering geweest maar meer een sectie voor uitgebreide artikelen. Die waren meestal wel product-gerelateerd, dus dat gaf nooit echt veel verwarring. De productreviews zijn een type 'review', en daarvan is het inderdaad de bedoeling dat die niet achter een pluslabel zullen komen.

We snappen die verwarring en zullen proberen om die zoveel mogelijk te beperken. Een complete overhaul van ons CMS, de url's en onze site-indeling zit er echter op korte termijn niet in.

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

TijsZonderH schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:42:
[...]

Je zit op GR dus ik neem aan dat je echt wel weet dat we fouten in berichten altijd corrigeren naar aanleiding van posts hier, en dat we aanvullingen en suggesties altijd overwegen.

Ik doel uiteraard op het feit dat ik het betoog van een column niet aanpas omdat mensen het er misschien niet mee eens zijn en een andere mening hebben. Dat heeft niks te maken met 'correcties uitvoeren' of whatever.
Jammer dat je er inhoudelijk niet op reageert. Je gaat hier met een enorme generalisatie linea recta voorbij aan een beste hoeveelheid directe kritiek. De toon die je daarbij gebruikt doet mij vermoeden dat je het allemaal maar onzin vindt. Jammer, gemiste kans. Kritiek op je werk hoort bij het journalistieke vak, zeker als je een column schrijft. Omgaan met die kritiek en communiceren met criticasters ook.

Overigens een treffend voorbeeld van hoe er op Tweakers met kritiek om wordt gegaan als de vorm niet bevalt of de boodschap (terecht of niet) als persoonlijke kritiek wordt opgevat.

[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 07-02-2021 21:04 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Over die how-to overclocking (leuk en echt tech). Ook hier is onhandig over gecommuniceerd. Aan de ene kant is duidelijk gezegd dat je alleen nog standaard nieuwsberichten en reviews kan verwachten (ik wist dit, maar niet iedereen). De FAQ zegt dat ook maar direct daarna wat anders: namelijk dat het een aanvulling is op bestaande artikelen. En gezegd is ook een keer, als je het niet wilt mis je niks. En dan nog het hw info fusieverhaal van redacties. Ik snap dat het zoeken is naar de juiste contentmix, maar als het op HQ nog niet goed duidelijk is hoe zouden leden het dan moeten snappen. Logisch die ophef.

Ik blijf erbij dat het in theorie een goed idee was iedereen direct in contact met elkaar te brengen, dat ging ook een tijdje goed. Daarna werd het chaos, het is nu echt tijd om het verhaal dat geprobeerd wordt te vertellen, wat beter te gaan regiseren.

[ Voor 47% gewijzigd door CyberMania op 07-02-2021 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik mag dus betalen voor een artikel met uitleg hoe ik m'n AMD chip verrot maak 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Arloid schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:07:
Ik mag dus betalen voor een artikel met uitleg hoe ik m'n AMD chip verrot maak 8)7
Wees gerust, als het een column was, was het allemaal geen enkel probleem :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Eigenlijk is het maar goed dat met de introductie van Plus (vandaar in dit topic het is er direct aangekoppeld) het supporter abonnement vervalt omdat het niet meer "rendabel" is. Nu is tenminste voor mij dan echt duidelijk dat alles wat niet commercieel interessant is, geen tot onvoldoende aandacht meer krijgt. En dat is een grote denkfout omdat je soms moet investeren in dingen die geld lijken te kosten op langer termijn juist meer opleveren (denk aan goodwill etc). Maar het wordt meer en meer duidelijk dat het niet zo maar commercieel is maar echt DPG commercieel. Ik heb er nog lang in geloofd maar onze stem lijkt alleen belangrijk om naar te luisteren als het in het commerciële straatje past. Denk aan community-input voor community-artikelen om ads te kunnen verkopen, community-input belangrijk als het gaat om Kerstcadeautjes wat extra clicks-throughs in de PW oplevert enz. En Plus is natuurlijk een duidelijk voorbeeld van de voortschrijdende commerciële insteek hoe ze nóg meer proberen te verdienen aan de community. Maar als het daar even buiten valt, zoals het supporter abbo (of een tweakblogs etc maar ik ga de rest njet allemaal weer noemen) dan zijn we als community niet belangrijk meer...Het supporter abbo was het laatste restje dat met een paar zinnen en koel ('niet rendabel') werd opgeruimd als een sta-in-de-weg voor steeds grotere snak naar geld. Heel jammer. En nee: er is niks mis met commercie (en op zich graag Plus lid) maar met Plus en schrappen supporter lijkt de grens wel inzicht hoe veel er nog uit te persen valt. Gezien ook alle reacties.

Er zullen vast wel een paar dingen niet kloppen, maar zo voelt het.

[ Voor 49% gewijzigd door CyberMania op 07-02-2021 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmertHerm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-07-2022
cleef schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:57:
[...]

Hier ben ik het mee eens, maar niet zozeer om de geschiedenis van deze site. Maar om de recente samenvoeging van HWI en Tweakers. Deze overklok-artikelen kwamen "regelmatig" op Hardware.Info voorbij.

Bij de samenvoeging is aangegeven dat Tweakers zich meer gaat richten op de Hardware/Tech liefhebber. Als dit soort artikelen (voor de doelgroep, want hardware liefhebber) nu achter een Paywall gaat staat dat behoorlijk scheef tegenover de Hardware liefhebbers die Tweakers van HWI heeft "overgenomen".

Ik was bij de overname van HWI door Tweakers sceptisch, maar heb het een (grote) kans gegeven. Omdat ik al sinds 2010 een account op HWI had en zelfs een paar jaar nieuwsredacteur geweest ben heb ik dit het voordeel van de twijfel gegeven. Na de overname ben ik alleen nog maar Tweakers gaan bezoeken (niet meer HWI).

Voor mij is dit artikel, helaas, een teken dat mijn eerdere zorgen bewaarheid worden. Ik zal er vanaf nu voor kiezen om een andere/andere sites te volgen. Succes verder.
Dit. Het laatste premium artikel achter een paywall plaatsen is letterlijk de doodsteek voor de ziel van Tweakers.net. De core. Het begin. Je komt op tweakers, en het eerste artikel over tweaking is niet toegankelijk voor iedereen. Als Tweakers geen personeel met gezinnen en kinderen had dan had ik gedacht, hier is een enorme trol bezig die klaar is met het beheer van de site en gewoon de users nog een keer een dikke middelvinger wil geven.

Tweakers heeft nu gewoon letterlijk gezegd: Hey, iedereen die de site groot heeft gemaakt, dikke vinger voor jou. WE ARE CORPORATE. LALA Geld en FU user.

Tweakers heeft elke gebruiker die de site groot heeft gemaakt wederom in het gezicht gespuugd.

Ik hoop, oprecht, dat er zoveel oude garde wegloopt en zoveel Hero wordt opgezegd dat Tweakers hier echt keihard pijn aan heeft. Financieel en qua reputatie. Hell ik ben geneigd me daarvoor in te zetten middels een campagne om gewoon alle Hero abbonees te vinden en aan te spreken + over te halen te cancellen, puur omdat je dit als Tweakers.net op dit punt, na het Ryzen artikel, absoluut verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
Ff off topic(Hoe zal dat met premium tweakers gaan. Wordt dat artikel dan ook naderhand aangepast als gebruikers de juiste antwoorden of verbeteringen geven?
en krijgen wij als gebruiker er dan wat voor. Of wordt het dan niet meer aangepast met een edit

Hoe gaat dat in zijn werk dan?
Als ‘wij gebruikers’ leveren wat het item nodig heeft, of mist.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 18:00
Huh... Waar is het nieuwe Plus-artikel heen? Heb 'm gelezen, wilde net gaan reageren maar het artikel is nu verdwenen...

Dan hier maar alvast weer inhoudelijk over het Plus-karakter van het artikel;

Ten eerste; tof artikel. Interessante uiteenzetting van alle details rondom het hele RTX-30-laptop-naamvoeringsdrama van Nvidia.

Echter; dit zou ik normaliter als een "gewoon" achtergrond artikel verwachten op Tweakers. Het is een beetje de standaard die ik over de jaren ben gaan verwachten. Dit hoort, in mijn ogen, niet thuis achter een paywall. Maarja, dat vond ik ook al van het Ryzen-overclock artikel..... Hoewel die laatste achter een paywall plaatsen wel echt een hardere schop in de cojones van de community is dan dit artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mel33 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:31:
Ff off topic(Hoe zal dat met premium tweakers gaan. Wordt dat artikel dan ook naderhand aangepast als gebruikers de juiste antwoorden of verbeteringen geven?
Artikelen worden wel eens aangepast ja. Dat kan je aan de artikelen zelf overigens niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Genos schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:45:
Huh... Waar is het nieuwe Plus-artikel heen? Heb 'm gelezen, wilde net gaan reageren maar het artikel is nu verdwenen...

Ten eerste; tof artikel. Interessante uiteenzetting van alle details rondom het hele RTX-30-laptop-naamvoeringsdrama van Nvidia.

Echter; dit zou ik normaliter als een "gewoon" achtergrond artikel verwachten op Tweakers. Het is een beetje de standaard die ik over de jaren ben gaan verwachten. Dit hoort, in mijn ogen, niet thuis achter een paywall. Maarja, dat vond ik ook al van het Ryzen-overclock artikel..... Hoewel die laatste achter een paywall plaatsen wel echt een hardere schop in de cojones van de community is dan dit artikel.
Ik heb het artikel niet gelezen maar ik weet wel dat zeer recentelijk uit is gekomen dat nvidia van de fabrikanten nu eist dat ze correct aangeven welke GPU er in de laptops zitten. Misschien dat het artikel daarop wordt aangepast?

Edit: bron: https://videocardz.com/ne...eforce-rtx-30-laptop-gpus

[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 08-02-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hydra schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Artikelen worden wel eens aangepast ja. Dat kan je aan de artikelen zelf overigens niet zien.
Is dat een antwoord op mijn vraag?

Ik vraag het ongoing proces verloop van een geplaatst artikel. Het kan zo zijn dat de inbreng van gebruikers het artikel een ++ dus dubbel plus artikel oplevert. En daardoor meer inkomsten genereert.
Wat krijgt de gebruiker daarvan
Niks? Dan voorzien ik een aderlating vanuit de community.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
AtlAntA schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Ik heb het artikel niet gelezen maar ik weet wel dat zeer recentelijk uit is gekomen dat nvidia van de fabrikanten nu eist dat ze correct aangeven welke GPU er in de laptops zitten. Misschien dat het artikel daarop wordt aangepast?
Nee, lijkt me niet.... Er werd ook besproken dat Nvidia wil dat de fabrikanten dit gaan doen door TGP's e.d. aan te geven.... Ik heb net echter wel 4 artikelen over het onderwerp zitten lezen, dus pin me er niet op vast.

Even afwachten maar denk ik.

Edit:
Dat artikel uit jouw bron heeft een hele mooie overzichtstabel met alle GPU's en Wattages, CUDA-cores, BUS-speed, etc. Die stond sowieso ook in het Tweakers artikel (een eigen versie at least)

Edit 2:
De bronvermelding van eerdergenoemde tabel stond nog wel open op één van m'n tabjes; https://www.computerbase....rtx-3000-laptop-gpu-test/

[ Voor 23% gewijzigd door Genos op 08-02-2021 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Mel33 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:52:
Is dat een antwoord op mijn vraag?
Niet echt, sorry. Te snel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ik heb ervaring dat een reactie, of zeg maar gerust , de juiste ‘vraag’ of een ‘aanvulling’ of ‘toon’ op een artikel, ineens 200 posts eronder kan opleveren.
Dat genereert geld, en als ik de reactie er niet zet, dan heeft het artikel amper 20 reacties.

Wat doet tweakers met dat vanuit gebruikers komende stimulerende fenomeen.

Of komt er een stukje trollen bij kijken die de boel aanjaagt.
Dan zijn trollen ineens een voordeel
Nu kan je die bannen, maar als het geld gaat genereren, wat dan?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SmertHerm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Tweakers heeft nu gewoon letterlijk gezegd: Hey, iedereen die de site groot heeft gemaakt, dikke vinger voor jou. WE ARE CORPORATE. LALA Geld en FU user.

Tweakers heeft elke gebruiker die de site groot heeft gemaakt wederom in het gezicht gespuugd.
Nou nou, moet dat nou weer met zulke woorden?

Ik heb een soort van verslagje gemaakt van de reacties hier het afgelopen weekend voor het plus-team en de controverse rondom specifiek dit artikel daar ook in benoemt. Wellicht is het handig om even te wachten wat daar voor reactie op komt :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SmertHerm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Ik hoop, oprecht, dat er zoveel oude garde wegloopt en zoveel Hero wordt opgezegd dat Tweakers hier echt keihard pijn aan heeft. Financieel en qua reputatie.
1% van de inkomsten komen uit abonnementen.

Een deel hiervan blijft.

Dus de maximale pijn is minder dan een procent.
Peanuts.

Als Plus faalt dan zal dat veel pijnlijker zijn, want ze zullen toch wel of 5 procent hopen, mischien wel hoger. Als dat blijft steken op 1%... zal er wel bezuinigd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Geld verroest gewoon de hele sfeer
Ik zie nu al dat er van die graaiers gaan ontstaan, die een reactie gaan overstemmen en daarmee de kudos naar zich toe trekken.
Maar degene die het aanzwengelen doet, kan stikken.

Je ziet dat nu ook al. En nu kost het niks en is het fun en ach pech. Maar zodra geld de toon voert is de sfeer weg.

Ik kan niet anders zeggen als
Bah bah bah bah
En kan er wel om janken en das geen leugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Een deel hiervan blijft.

Peanuts.

Als Plus faalt dan zal dat veel pijnlijker zijn, want ze zullen toch wel of 5 procent hopen, mischien wel hoger. Als dat blijft steken op 1%... zal er wel bezuinigd gaan worden.
Of (doemdenkerij) nog meer artikelen onder het Plus label zoals bij AD.nl.
Dat willen we met zijn allen voorkomen natuurlijk en daarom is het ook van belang dat we kritisch blijven om te proberen Plus naar een zo hoog mogelijk niveau te duwen. Alleen dan heeft het een kans van slagen. We kunnen het tij nu toch niet meer keren dus het enigste wat we nu nog kunnen proberen is het tij te sturen. ;)

@tweakers.net stop allereerst maar met columns onder het Plus label te plaatsen. Elke redacteur die tot nu een column heeft geplaatst kan in mijn optiek die tijd beter besteden aan een gewoon artikel. Tot nu toe heeft elke column voor mij een klein beetje afbreuk gedaan aan het imago van de bewuste redacteur. Natuurlijk mag een redacteur zijn/haar mening wel uiten maar daar kan diegene net zo goed het forum voor gebruiken. Heb je ook meteen weer wat extra community interactie. 2 vliegen in 1 klap. 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
AtlAntA schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:16:
Natuurlijk mag een redacteur zijn/haar mening wel uiten maar daar kan diegene net zo goed het forum voor gebruiken. Heb je ook meteen weer wat extra community interactie. 2 vliegen in 1 klap. 8) ;)
Sowieso wel een idee om over een dergelijk onderwerp eerst op 't forum een discussie te voeren voordat er een 'opinie'artikel over geschreven wordt. De wereld is vrijwel nooit zwart/wit en als je over zo'n onderwerp een discussie aangaat ga je snel zien dat er vaak veel meer nuances zijn dan je aanvankelijk denkt.

Dan is het wel een must om vooraf te vertellen dat het een artikel op tweakers gaat worden (en melden of dat al dan niet premium wordt), dan kunnen mensen voor zichzelf bedenken of ze mee willen denken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:25
Genos schreef op maandag 8 februari 2021 @ 08:45:

Even wat uitleg over dit (verdwenen) artikel. Los van de Plus-discussie:

Ik heb de afgelopen weken aan dit artikel gewerkt (dergelijke info lospeuteren bij diverse bedrijven fabrikanten duurt lang). Eind vorige week was het klaar. Dit soort grote artikelen plannen we in, dus deze stond voor maandag op de agenda.

Nvidia besloot zaterdag met die nieuwe verplichting te komen. Dat maakte mijn artikel meteen achterhaald, in ieder geval in de huidige vorm. Dus is besloten om het niet online te zetten. Vandaag is het door miscommunicatie toch even online gekomen.

/edit: Inmiddels met wat aanpassingen weer online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmertHerm
crisp schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:07:
[...]

Nou nou, moet dat nou weer met zulke woorden?

Ik heb een soort van verslagje gemaakt van de reacties hier het afgelopen weekend voor het plus-team en de controverse rondom specifiek dit artikel daar ook in benoemt. Wellicht is het handig om even te wachten wat daar voor reactie op komt :)
Ja @crisp dat moet. Mensen hebben gevoel. Tweakers doet ons pijn. Dan krijg je krachttermen. Tevens, hoe krijgt Tweakers.net ooit een beeld van de pijn als we ons allemaal maar gewoon als brave PC corpo employees gedragen? We zijn deel van een community, geen bedrijf. En tegen Tweakers.net wensen in worden in een community niet alleen feiten maar ook gevoelens gedeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door SmertHerm op 08-02-2021 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genos
Xtuv schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Ik heb de afgelopen weken aan dit artikel gewerkt (dergelijke info lospeuteren bij diverse bedrijven fabrikanten duurt lang). Eind vorige week was het klaar. Dit soort grote artikelen plannen we in, dus deze stond voor maandag op de agenda.

Nvidia besloot zaterdag met die nieuwe verplichting te komen. Dat maakte mijn artikel meteen achterhaald, in ieder geval in de huidige vorm. Dus is besloten om het niet online te zetten. Vandaag is het door miscommunicatie toch even online gekomen.
Alrighty, duidelijk. Thnx voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Xtuv schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:02:
[...]

Ah dan klopte mijn theorie toch aardig dus. Bedankt voor de verduidelijking. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmertHerm
[...]

Een deel hiervan blijft.

Peanuts.

Ik ga er, als er niets veranderd, alles aan doen om dit te verhogen. Ik heb zelf nu in ieder geval actief een adblocker, ghostery en noscript in gebruik op Tweakers. In tegenstelling tot het verleden.

We kunnen hier veel harder op reageren. Als elke ingelogde bezoeker een adblocker installeert komen we al een heel eind. Misschien eens een leuke campagne voor opzetten. Denk je dat ik het voor elkaar krijg op tweakers zelf ads te posten die je motiveren een adblocker te nemen op tweakers? Geen idee of tweakers ads via Google doet ofzo, dan moet het lukken.

Afhankelijk van hoe dit loopt en Tweakers hier verder op reageert zal ik es kijken, heb een beetje geluk gehad met BTC een paar jaar terug en voor een goed doel als dit wil ik er best 0.025/0.050 inzetten. Kost het mij 2000 euro eenmalig, met een goed emotioneel filmpje en verhaal kost het tweakers over tijd zeker meer.

Ik ben echt al heel lang niet meer zo gemotiveerd geweest mijn financiële middelen filantropisch in te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

[...]

Een deel hiervan blijft.

Peanuts.

Hoewel de cijfers correct kunnen zijn, kan ik dat niet bevestigen omdat ik hier geen weet van heb, zou niet zo snel afgeschreven worden als verlies.
Er is duidelijk gesteld dat om toekomst perspectief te houden er een andere manier van inkomsten gegenereerd zou moeten worden in de vorm van een abonnement. Als dit direct terugvalt snapt elke verantwoordelijke dat daar iets flink mis gaat en dat daar werk in zit waar een oplossing voor moet komen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:54
Ik heb tweakers een aantal jaren gesponsord als hero abonnee en heb dat met alle liefde gedaan en doe dat ook nog steeds trouwens.

Een gezellige abo dag was wat mij betreft al prima tegenprestatie hiervoor naast wat forum features zoals custom css.

Ik ben niet gauw negatief over verandering omdat ik vaak wel de noodzaak of toegevoegde waarde zie.
Ja het is vaak even wennen (nieuwe logo bijv), maar anders hadden we nog steeds een web 1.0 site gehad :+

Waar het alleen tegen mijn zere been aanschopt is dat er met de overname van DPG altijd is gesuggereerd dat de invloed van DPG niet terug te zien zou zijn in Tweakers. Het zou "Voor de community, Doo de community" blijven. Alle keren dat ik dit op de man af vroeg op het HQ werd dit mij op het hart gedrukt.

Nu zien we toch echt de laatste jaren langzaam aan de DPG formule ook binne tweakers doorgedrukt zichtbaar worden:
- de website die steeds meer op het AD gaat lijken (nu ook de die nieuwe a/b test).
- Het premium model met de 3 gratis artikelen (precies DPG) ook al staat dat nog niet vast.
- Het afstand nemen van de community manager van directe betrokkenheid bij de community.

Je mag het er trowuens van mij niet mee eens zijn wat ik hierboven schijf, maar ik zie en voel tweakers veranderen van een "voor de community, door de community" website, naar "Yet another DPG titel waar ik 0 interesse in heb"

Voor mij persoonlijk is dan de conclusie gelijk aan wat een aantal andere al hebben gezegd.

Al ik als hero abonnee meer moet gaan betalen om plus content te mogen bekijken, zeg ik miijn abo op.
Ook als het verkocht wordt als een tijdelijke korting of iets anders.
Ik heb geen idee wat er achter de deur aan verwachtingen gaan zijn hoeveel abonnees erbij komen, maar ik heb nog maar verdacht weinig mensen gehoord die aangegeven wel te willen "upgraden".

Tweakers is voor mij ruim 10 jaar een fijne plek voor nerds geweest, maar voor mij voelt het steeds minder als thuiskomen en dat vind ik wel heel erg jammer.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SmertHerm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Ik ga er, als er niets veranderd, alles aan doen om dit te verhogen. Ik heb zelf nu in ieder geval actief een adblocker, ghostery en noscript in gebruik op Tweakers. In tegenstelling tot het verleden.

We kunnen hier veel harder op reageren. Als elke ingelogde bezoeker een adblocker installeert komen we al een heel eind. Misschien eens een leuke campagne voor opzetten. Denk je dat ik het voor elkaar krijg op tweakers zelf ads te posten die je motiveren een adblocker te nemen op tweakers? Geen idee of tweakers ads via Google doet ofzo, dan moet het lukken.

Afhankelijk van hoe dit loopt en Tweakers hier verder op reageert zal ik es kijken, heb een beetje geluk gehad met BTC een paar jaar terug en voor een goed doel als dit wil ik er best 0.025/0.050 inzetten. Kost het mij 2000 euro eenmalig, met een goed emotioneel filmpje en verhaal kost het tweakers over tijd zeker meer.

Ik ben echt al heel lang niet meer zo gemotiveerd geweest mijn financiële middelen filantropisch in te zetten..
Nee ik kan mij niet vinden in de moderatie, nee ik kan mij niet vinden in het plus verhaal (abbo al opgezegd na tig jaar), nee ik kan mij niet vinden in het marketingverhaal van de CM. Maar, ik kan mij voorstellen dat t.net geen platform wil gaan bieden aan acties die er bewust voor zouden kunnen zorgen dat ze er financieel slechter voor zouden kunnen gaan staan of acties in die trend.

Als je wilt dat dit nog een enigszins fatsoenlijk topic blijft, houd bovenstaande voorstellen dan voor je of doe ze ergens anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

s0ulmaster schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:29:
- Het afstand nemen van de community manager van directe betrokkenheid bij de community.
Ze zijn/is er inmiddels achter dat dat toch niet de beste weg was om in te slaan en er zal verandering in komen.

Maar ook ik wordt een beetje mur geslagen van alle loze beloften vanuit Tweakers, eerst zien dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmertHerm
Verwijderd schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Nee ik kan mij niet vinden in de moderatie, nee ik kan mij niet vinden in het plus verhaal (abbo al opgezegd na tig jaar), nee ik kan mij niet vinden in het marketingverhaal van de CM. Maar, ik kan mij voorstellen dat t.net geen platform wil gaan bieden aan acties die er bewust voor zouden kunnen zorgen dat ze er financieel slechter voor zouden kunnen gaan staan of acties in die trend.

Als je wilt dat dit nog een enigszins fatsoenlijk topic blijft, houd bovenstaande voorstellen dan voor je of doe ze ergens anders.
Ik ben bang dat een eigen topic hier over snel wordt gesloten, maar ik trek me terug en wacht af, zoals ik al heb gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

SmertHerm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Ik ben bang dat een eigen topic hier over snel wordt gesloten, maar ik trek me terug en wacht af, zoals ik al heb gezegd.
Met elders bedoel ik dus helemaal niet op t.net.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 15:03
Normaal gesproken ben ik nogal een lurker, maar ik voel me toch genoodzaakt hier te reageren. Ik ben al bijna 16 jaar lid van tweakers en heb het altijd een zeer welkome informatiebron en community gevonden. Tweakers heeft deze tijd zijn hoofd boven water kunnen houden doordat ze zich hebben aangepast aan de situatie. De eerste keer dat er advertenties werden getoond was iedereen ook in rep en roer. Maar als dit niet was gebeurd, bestond Tweakers niet meer.

Nu wordt er mijns inziens een enorme sprong in achtergrond-artikelen gemaakt met de tweakers-plus artikelen, en vind ik het niet meer dan logisch dat deze kwaliteitsstap ook bekostigd moet worden.

Wat ik hier zie is dat gebruikers het gevoel geven alsof ze zich bedrogen voelen in hun relatie met Tweakers. Alsof Tweakers nog steeds dat nerd-clubje van 20 jaar geleden is. Tweakers bestaat nog omdat het niet meer dat nerd-clubje is zonder winstoogmerk, maar omdat het een bedrijf is. Jazeker, ook de community heeft bijgedragen aan het voortbestaan, maar het is niet zo dat de community op de troon zit.

Dat sommige 'tweakers' hier zó emotioneel over worden dat er wordt gedreigd met het aanzetten van adblockers, of zich zelfs persoonlijk beledigd voelen, snap ik dan ook totaal niet. 99% van tweakers blijft gratis. Het enige is dat er iets extra's gemaakt wordt, waar je voor kunt betalen. Maar dat hoeft niet. Heb je er geen interesse in, dan betaal je er lekker niet voor. Ik weet ook dat iedereen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit en die mooie artikelen gratis ziet. Maar ik ben van mening dat goed werk ook geld waard is en beloond moet worden.

Het selecte groepje in dit topic wat alleen maar gal zit te spuwen vertegenwoordigt in ieder geval niet alle tweakers in dit geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 12_0_13
  • Laatst online: 02-09 10:45
Xghost schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:37:
Dat sommige 'tweakers' hier zó emotioneel over worden dat er wordt gedreigd met het aanzetten van adblockers, of zich zelfs persoonlijk beledigd voelen, snap ik dan ook totaal niet. 99% van tweakers blijft gratis. Het enige is dat er iets extra's gemaakt wordt, waar je voor kunt betalen. Maar dat hoeft niet. Heb je er geen interesse in, dan betaal je er lekker niet voor. Ik weet ook dat iedereen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zit en die mooie artikelen gratis ziet. Maar ik ben van mening dat goed werk ook geld waard is en beloond moet worden.

Het selecte groepje in dit topic wat alleen maar gal zit te spuwen vertegenwoordigt in ieder geval niet alle tweakers in dit geval.
Goed om te horen dat je het wel een goed plan vindt, alle meningen zijn welkom en waardevol :)

Jammer dat je de mensen die emotioneel betrokken zijn, geen tweakers vindt (of in ieder geval het nodig vindt om quotes eromheen te zetten.). Je kan ze weg zetten als mensen die gal spugen, maar je zou ze ook kunnen zien als mensen die graag willen dat het goed blijft gaan met tweakers, mensen die een mening hebben over de richting en invulling.

Als ze niet het beste voor hadden met tweakers, dan hoorde je ze echt niet. Dan hadden ze gewoon hun abo opgezegd en nooit meer gereageerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjorni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:09
Het enige is dat er iets extra's gemaakt wordt, waar je voor kunt betalen.
Het probleem is dat nu al blijkt dat er niet zozeer iets extra's gemaakt wordt, maar dat ook artikelen die altijd al gemaakt werden achter de paywall verdwijnen (geheel conform de DPG formule).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xghost
12_0_13 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Goed om te horen dat je het wel een goed plan vindt, alle meningen zijn welkom en waardevol :)

Jammer dat je de mensen die emotioneel betrokken zijn, geen tweakers vindt (of in ieder geval het nodig vindt om quotes eromheen te zetten.). Je kan ze weg zetten als mensen die gal spugen, maar je zou ze ook kunnen zien als mensen die graag willen dat het goed blijft gaan met tweakers, mensen die een mening hebben over de richting en invulling.

Als ze niet het beste voor hadden met tweakers, dan hoorde je ze echt niet. Dan hadden ze gewoon hun abo opgezegd en nooit meer gereageerd.
Ik wil vooral laten weten dat de hardste schreeuwers niet alle tweakers vertegenwoordigen. Ik ben ook betrokken bij Tweakers, maar als je in een helhol van dit topic binnenkomt, voel je je niet echt welkom om hier in positieve zin op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Xghost schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:46:
Ik wil vooral laten weten dat de hardste schreeuwers niet alle tweakers vertegenwoordigen. Ik ben ook betrokken bij Tweakers, maar als je in een helhol van dit topic binnenkomt, voel je je niet echt welkom om hier in positieve zin op te reageren.
Dat is wel erg makkelijk. Dit is een feedback topic waar mensen gewoon feedback geven. Je ziet eigenlijk dat men alleen 'fel' worden als ze zich onjuist bejegend voelen door de tweakers crew die hier reageert (of juist niet reageert op de dingen die er toe doen). Of gewoon simpelweg omdat bestaande abonnementen uitgekleed worden of helemaal verdwijnen.

Uiteindelijk is het waar het op neerkomt een kwestie van of de betaalde content het geld waard is. Een hoop mensen vinden van niet. Als er ook een hoop mensen die vinden dat de huidige premium artikelen wel de prijs waard zijn, dan kan die mening toch gewoon gegeven worden?

Als jij het het geld waard vindt; helemaal top. Alleen vind jij dat kennelijk op dit moment ook niet; want er staat geen mooie shiny T naast je naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xghost
Hydra schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:59:
[...]
Dat is wel erg makkelijk. Dit is een feedback topic waar mensen gewoon feedback geven. Je ziet eigenlijk dat men alleen 'fel' worden als ze zich onjuist bejegend voelen door de tweakers crew die hier reageert (of juist niet reageert op de dingen die er toe doen). Of gewoon simpelweg omdat bestaande abonnementen uitgekleed worden of helemaal verdwijnen.

Uiteindelijk is het waar het op neerkomt een kwestie van of de betaalde content het geld waard is. Een hoop mensen vinden van niet. Als er ook een hoop mensen die vinden dat de huidige premium artikelen wel de prijs waard zijn, dan kan die mening toch gewoon gegeven worden?
Je hebt feedback en feedback. Op internet is de gewoonte dat negatieve feedback 10x vaker wordt gegeven dan positieve feedback. Een gemiddelde gebruiker heeft geen zin/tijd op te geven om naar dit topic te gaan en zich ineen discussie te mengen.

Het blijft feedback. Belangrijk bij feedback geven is dat het netjes blijft. Je hebt het altijd over iemands werk. Sommigen in dit topic vergeten dat wellicht. Bovendien kan feedback ter harte genomen worden of naast zich neer gelegd worden. Zo gaat dat in de grotemensenwereld (helaas) altijd. Daar kan je verder over discussieren maar het blijft feedback, geen rechtspraak.
Hydra schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:59:
[...]
Als jij het het geld waard vindt; helemaal top. Alleen vind jij dat kennelijk op dit moment ook niet; want er staat geen mooie shiny T naast je naam.
Het is ook nog gratis toch? Ik zie tegen de tijd dat het 'op slot' gaat wel of ik een artikel wil lezen wat premium is. Ga ik niet op voorhand beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Xghost schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:06:
Je hebt feedback en feedback. Op internet is de gewoonte dat negatieve feedback 10x vaker wordt gegeven dan positieve feedback. Een gemiddelde gebruiker heeft geen zin/tijd op te geven om naar dit topic te gaan en zich ineen discussie te mengen.
Maar dat is prima toch? Dat werkt twee kanten op. Een hoop mensen die tegen de verhoging zijn, zullen dat ook niet doen. Er zijn altijd meer 'lurkers' dan mensen die zich in een discussie mengen.
Het blijft feedback. Belangrijk bij feedback geven is dat het netjes blijft. Je hebt het altijd over iemands werk. Sommigen in dit topic vergeten dat wellicht. Bovendien kan feedback ter harte genomen worden of naast zich neer gelegd worden. Zo gaat dat in de grotemensenwereld (helaas) altijd. Daar kan je verder over discussieren maar het blijft feedback, geen rechtspraak.
Tweakers is een bedrijf en mederwerkers van dit bedrijf vragen de mening van hun gebruikers over een verandering waar mensen meer gaan betalen voor op z'n best hetzelfde. Daarnaast vervalt het "goodwill" abonnement omdat er meer verdient wordt aan reclame. Daar zijn gebruikers het falikant mee oneens. dat is toch logisch? Wat verwacht je dan?

Je moet je wel realiseren dat dit niet gaat om de mensen achter de namen, maar om het bedrijf tweakers dat een verandering door wil voeren. Als je je als vertegenwoordiger van een bedrijf in een discussie mengt waar mensen het nogal falikant oneens zijn met de wijzigingen, dan moet je ook wel een beetje een dikke huid hebben als het op discussies aankomt. Als je de kritiek hier als een persoonlijke aanval gaat zien i.p.v. een aanval op de policy van Tweakers zelf, tja. Misschien is het dan beter om het aan iemand anders over te laten.

Bij professionelere bedrijven zie je ook dat er gewoon community managers zijn die dit veel beter aanpakken. En mensen tenminste het gevoel geven dat er geluisterd wordt naar hun mening.
Het is ook nog gratis toch? Ik zie tegen de tijd dat het 'op slot' gaat wel of ik een artikel wil lezen wat premium is. Ga ik niet op voorhand beslissen.
De meeste 'pijn' zit nu juist net bij de mensen die jaren (soms 10 jaar) een supporters abonnement gehad hebben die nu verteld wordt dat die support minder waard is dan gewoon advertenties voor je smoel te krijgen. Dat die mensen zich nogal bekocht worden, is een heel erg begrijpelijke emotie, waar niet of nauwelijks begrip voor komt. En dat zie ik dus ook bij jou; je focust je helemaal op de 'arme' Tweakers medewerkers (die het volgens mij in dit topic niet bepaald zwaar hebben) en helemaal niet op waarom mensen van streek zijn.

Dit is overigens het laatste wat ik hierover ga zeggen; ik denk dat een dergelijke metadiscussie hier nogal offtopic is. Hoe dan ook; als jij een voorstander bent van de wijzigingen kun jij, of wie dan ook, dat gewoon zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Normaal gesproken ben ik nogal een lurker, maar ik voel me toch genoodzaakt hier te reageren. Ik ben al bijna 16 jaar lid van tweakers en heb het altijd een zeer welkome informatiebron en community gevonden. Tweakers heeft deze tijd zijn hoofd boven water kunnen houden doordat ze zich hebben aangepast aan de situatie. De eerste keer dat er advertenties werden getoond was iedereen ook in rep en roer. Maar als dit niet was gebeurd, bestond Tweakers niet meer.

Nu wordt er mijns inziens een enorme sprong in achtergrond-artikelen gemaakt met de tweakers-plus artikelen, en vind ik het niet meer dan logisch dat deze kwaliteitsstap ook bekostigd moet worden.

Wat ik hier zie is dat gebruikers het gevoel geven alsof ze zich bedrogen voelen in hun relatie met Tweakers. Alsof Tweakers nog steeds dat nerd-clubje van 20 jaar geleden is. Tweakers bestaat nog omdat het niet meer dat nerd-clubje is zonder winstoogmerk, maar omdat het een bedrijf is. Jazeker, ook de community heeft bijgedragen aan het voortbestaan, maar het is niet zo dat de community op de troon zit.

Prima en welkom uiteraard ook zulke bijdragen. Maar dat het alleen maar voor extra's geldt klopt niet. In de toekomst blijven in principe alleen maar de standaard nieuwsberichten en reviews over (afgezien van een paar gratis artikelen per maand oid). En daarnaast waarom moet dan supporter tegelijk verdwijnen met Plus? Het is een veel ingrijpender stap dan je denkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
tjorni schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:44:
Het probleem is dat nu al blijkt dat er niet zozeer iets extra's gemaakt wordt, maar dat ook artikelen die altijd al gemaakt werden achter de paywall verdwijnen (geheel conform de DPG formule).
Ik ben benieuwd of iemand van HQ hier de komende tijd wat duidelijkheid over kan verschaffen. Nu er is afgestapt van de term "premium" is het inderdaad duidelijk dat het vooral om extra content moet gaan, niet zozeer om een uitzonderlijk hoge kwaliteit. Ik vind het daarom wel mooi dat er met een nieuwe content-vorm wordt geëxperimenteerd omdat je bij de columns tenminste kunt zeggen dat het echt extra is. Bij een How-To, achtergrond- of zelf nieuwsartikelen ga je je toch altijd afvragen, "was dit artikel niet gemaakt zonder de nieuwe abbo's?"

Dat het überhaupt nodig is om die vraag te stellen is al jammer, maar als het duidelijk is dat er content, die tot voorheen tot de bread and butter van Tweakers behoorde, achter een pawall komt wordt de smaak wel erg wrang. Verder ook met @s0ulmaster eens dat de paar gratis artikelen imo totaal niet bij Tweakers passen. Vast heel logisch uit een commercieel oogpunt, maar ik snap zijn goed verwoorde weerzin hiertegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:29
[...]

De bedoeling van de beta is dat er van te voren wordt uitgezocht wat er gelezen wilt worden door de community/klanten en de kwaliteit daarvan. Daarover heeft ieder een mening, als je dat pas achteraf gaat bekijken en bespreken ben je al te laat.
[...]

Tsja, dan had er maar een betere feedback tool onder aan het "plus" artikel moeten staan om de drempel een stuk lager te maken voor mensen die wel tevreden zijn toch? Dat had van te voren breed uitgezocht kunnen worden door Tweakers zelf.
Ik ben wel benieuwd wat je bedoeld met "enorme sprong in achtergrond-artikelen gemaakt". Waar zie je dat aan? Zelf zie ik dat niet echt terug namelijk.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SmertHerm schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Ja @crisp dat moet. Mensen hebben gevoel. Tweakers doet ons pijn. Dan krijg je krachttermen. Tevens, hoe krijgt Tweakers.net ooit een beeld van de pijn als we ons allemaal maar gewoon als brave PC corpo employees gedragen? We zijn deel van een community, geen bedrijf. En tegen Tweakers.net wensen in worden in een community niet alleen feiten maar ook gevoelens gedeeld.
Ik snap heel goed dat er emotie bij komt kijken. En eigenlijk is dat best een goed teken denk ik; Tweakers gaat je blijkbaar aan het hart :)

Net als bij mij overigens. Daarom heb ik geprobeerd dit weekend de discussie een beetje bij te houden om daaruit de (al-dan-niet nieuwe) pijnpunten te destilleren en dat intern terug te koppelen.

Een oproep om Tweakers dan maar te gaan boycotten of op een of andere manier financieel te raken vind ik echter wel een stap te ver. Daarmee raak je mij en veel van mijn collega's die het Tweakers-hart ook op de goede plaats hebben namelijk ook, en ik denk niet dat dat de juiste manier is.

Jullie klachten worden ècht gehoord. Daar zet ik me ook persoonlijk voor in. Kritiek is prima, maar wel graag opbouwend en niet afbrekend. Met harde woorden bereik je echt niet meer, daarmee schrik je juist mensen af om hier te blijven reageren, en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?

Intentionally left blank

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

JohnnieWbl schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:22:
[...]

Ik ben benieuwd of iemand van HQ hier de komende tijd wat duidelijkheid over kan verschaffen. Nu er is afgestapt van de term "premium" is het inderdaad duidelijk dat het vooral om extra content moet gaan, niet zozeer om een uitzonderlijk hoge kwaliteit. Ik vind het daarom wel mooi dat er met een nieuwe content-vorm wordt geëxperimenteerd omdat je bij de columns tenminste kunt zeggen dat het echt extra is. Bij een How-To, achtergrond- of zelf nieuwsartikelen ga je je toch altijd afvragen, "was dit artikel niet gemaakt zonder de nieuwe abbo's?"

Dat het überhaupt nodig is om die vraag te stellen is al jammer, maar als het duidelijk is dat er content, die tot voorheen tot de bread and butter van Tweakers behoorde, achter een pawall komt wordt de smaak wel erg wrang. Verder ook met @s0ulmaster eens dat de paar gratis artikelen imo totaal niet bij Tweakers passen. Vast heel logisch uit een commercieel oogpunt, maar ik snap zijn goed verwoorde weerzin hiertegen.
Ik heb dit punt intern ook aangekaart. Ik denk inderdaad dat hier meer duidelijkheid over moet komen. Criteria om een artikel wel of niet als 'plus' te markeren moeten in mijn ogen een duidelijk kader scheppen en zo weinig mogelijk ruimte overlaten voor twijfel. Ook algemeen- en communitybelang moet daarin meegenomen worden naar mijn mening. Ik vind dat dergelijke criteria uiteindelijk ook transparant gecommuniceerd moeten worden, maar zolang er nog gezocht wordt naar de juiste criteria begrijp ik wel dat dat misschien nu nog niet mogelijk is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hydra
Complimenten @crisp hoe je reageert. Mooi voorbeeld hoe je iemand aan kan spreken op hoe iets verwoord wordt zonder meteen naar moderatietools te moeten grijpen.

[ Voor 62% gewijzigd door Hydra op 08-02-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Niemand wil hier voor een duppie op de eerste rij zitten. Nee je wil meedoen meehelpen en onderscheiding maken en ondersteuning hebben en geven.

Maar er zijn nu commerciële mensen/groepen die dat wel zijn hier, en dus het goud delven wat een arme boer op zijn land heeft liggen.

Missc ligt het ook aan mijzelf, dat ik tweakers zag als een bijzonder ‘mens’ die doorbrekend werk doet, en kan doen. Voorbeelden te over wat een communiteit kan betekenen

Maar zodra er een intense geld bron wordt gezien, is het over met de gulle en goede bedoelingen van een individu.
Nee je bent dan een product geworden
En daar was heel Tweakers altijd ook vel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:54
Mel33 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:56:
Niemand wil hier voor een duppie op de eerste rij zitten. Nee je wil meedoen meehelpen en onderscheiding maken en ondersteuning hebben en geven.

Maar er zijn nu commerciële mensen/groepen die dat wel zijn hier, en dus het goud delven wat een arme boer op zijn land heeft liggen.

Missc ligt het ook aan mijzelf, dat ik tweakers zag als een bijzonder ‘mens’ die doorbrekend werk doet, en kan doen. Voorbeelden te over wat een communiteit kan betekenen

Maar zodra er een intense geld bron wordt gezien, is het over met de gulle en goede bedoelingen van een individu.
Nee je bent dan een product geworden
En daar was heel Tweakers altijd ook vel tegen
Dat is een tendens die altijd ontstaat nadat een product meer commercieel wordt. De upkeep wordt duurder dus de inkomstenstroom moet omhoog.
Dan ga je op momenten nadenken over meer betrouwbare inkomsten.

De scheidslijn tussen een goede cashflow and het gevoel van "voor en door de comminity" is gewoon vrij dun.

HWI had de laatste jaren nog wel meer dat sentiment en lifte wellicht deels mee op Tweakers en dat blijkt dan financieel ook niet gezond en zie wat daar is gebeurd.

Het is allemaal niet heel moeilijk te verklaren, maar dat betekend niet dat je er blij mee hoeft te zijn.

Met de hoeveelheid kennis en vrijwilligers binnen Tweakers hebben velen wellicht weer heimwee naar de "hobby" tweakers tijd ;)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
@crisp Wilde even zeggen dat ik blij ben met jouw inzet. Ik weet niet of je die rol genomen hebt, of toegewezen. Van de CM begreep ik dat de communicatie in dit topic zou gaan veranderen, zodat een vaste groep mensen vanuit Tweakers reageert en terugkoppelt. Ik ben blij dat jij dit nu doet, want de manier waarop is uitstekend. Niet iedereen is hiervoor geschikt en dat hebben een paar andere modjes tot zeer recentelijk ook aangetoond. Geen probleem, ieder z'n vak natuurlijk. Hopelijk blijft het zo gaan en kun je de tijd ervoor opbrengen, naast je eigen werk.

Je kunt nu ook relatiemanager/crisismanager op en CV erbij schrijven :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Ja de hobby wordt idd een need it
Maar het internet is dat ook
De grote reuzen slokken alles op wat jij in gebracht hebt, en zetten daar dan een slot op en geld is het enige wat daar dan nog bijkan.

We moeten er een achterdeur op vinden zodat niet alleen het establisment zijn eigen vult met de kennis die er is opgehaald.

Het was ook jaren lang een motto om kennis te verspreiden om mensen kansen te geven
Gratis internet en kennis voor iedereen enz enz
Maar we gaan totaal de andere kant op
Kennis moet je kopen en je hebt een bankrek nodig. (Ik heb echt meelij met de arme in dit hele verhaal)
En als de twaekers (gedachten) dat ook al gaat doen verkopen, zijn we verloren.

Sorry dat ik overdrijf maar als we dit accepteren is de wereld echt niet meer fijn
We vechten er al zo hard tegen, en nu gaat je vriend er aan meedoen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
Afgezien van de hele is-het-wel-premium-en-mag-je-daar-geld-voor-vragen discussie, moet ik zeggen dat ik momenteel het meeste moeite heb met het verdwijnen van het supporter abonnement.

Zoals gezegd was jarenlang het dogma: "wil je geen reclame, neem dan een support abo van 12 euro". Nu verdwijnt deze en wil ik nog steeds Tweakers supporten en reclamevrij de site bezoeken, dan kost dat 40-50 euro / jaar.
Een flinke toename, die ik voor mijzelf niet kan rechtvaardigen. Ik hoop dat Tweakers hier toch een oplossing voor gaat vinden (niet in de vorm van een tijdelijke korting op je abo kosten). Want ik wil best betalen en een adblocker gebruiken zonder abo vind ik ook niet de bedoeling. Maar biedt dan iets waar ik wel mee uit de voeten kan.
Desnoods verhoog je het supporter abo naar 20 euro / jaar. Altijd nog beter dan 0 euro / jaar.
Of laat het over aan de bezoeker. Leg uit hoe de financiële situatie is en dat alle steun nodig is. Biedt vervolgens een supporter abo aan die de bezoeker zelf kan invullen (tussen de 12-40 euro / maand). Naast de duurdere abo's.
@crisp Zou je deze overweging kunnen terugkoppelen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Hydra schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:20:
De meeste 'pijn' zit nu juist net bij de mensen die jaren (soms 10 jaar) een supporters abonnement gehad hebben die nu verteld wordt dat die support minder waard is dan gewoon advertenties voor je smoel te krijgen.
CyberMania schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:21:
En daarnaast waarom moet dan supporter tegelijk verdwijnen met Plus? Het is een veel ingrijpender stap dan je denkt.
segil schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:40:
Afgezien van de hele is-het-wel-premium-en-mag-je-daar-geld-voor-vragen discussie, moet ik zeggen dat ik momenteel het meeste moeite heb met het verdwijnen van het supporter abonnement.
Terechte vraag waarbij we inderdaad de impact hiervan hebben onderschat. Daarom gaan we hier intern opnieuw naar kijken.
s0ulmaster schreef op maandag 8 februari 2021 @ 10:29:
- Het premium model met de 3 gratis artikelen (precies DPG) ook al staat dat nog niet vast.
Een model waarbij lezers X aantal gratis artikelen kunnen lezen is niet zozeer een DPG-formule, maar wordt breed toegepast op allerlei sites die met een paywall werken. Dit blijkt een goede manier om lezers op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met betaalde content. Dat we hierbij learnings gaan toepassen van DPG Media, is niet vanwege "invloed" of dat iets "moet", maar omdat het best practices zijn in een voor Tweakers nieuw verdienmodel/product als Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

segil schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:40:
[...]

@crisp Zou je deze overweging kunnen terugkoppelen?
Zie hierboven ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar AD kijk zie ik ongeveer bij 25% een premium tag
Als ik naar HNL kijk zie ik ongeveer 25% met een + icoon

we zien nu langzaam er meer premium (ok plus) items komen bij Tweakers. Kunnen we verwachten dat dit ook rond de 25% uit gaat komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

segil schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:28:
@Verwijderd Wilde even zeggen dat ik blij ben met jouw inzet. Ik weet niet of je die rol genomen hebt, of toegewezen. Van de CM begreep ik dat de communicatie in dit topic zou gaan veranderen, zodat een vaste groep mensen vanuit Tweakers reageert en terugkoppelt. Ik ben blij dat jij dit nu doet, want de manier waarop is uitstekend. Niet iedereen is hiervoor geschikt en dat hebben een paar andere modjes tot zeer recentelijk ook aangetoond. Geen probleem, ieder z'n vak natuurlijk. Hopelijk blijft het zo gaan en kun je de tijd ervoor opbrengen, naast je eigen werk.

Je kunt nu ook relatiemanager/crisismanager op en CV erbij schrijven :p
@crisp bedoel je denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
jelle. schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:46:

Terechte vraag waarbij we inderdaad de impact hiervan hebben onderschat. Daarom gaan we hier intern opnieuw naar kijken.
Ik blijf dit toch wel heel bijzonder vinden. Om alles te kunnen blijven gebruiken/lezen (beetje karma voor wat extra functies) ga je van 12 naar 60 euro per jaar (als we eerlijk gaan vergelijken)

Als Ziggo zoiets zou doen krijgt het callcenter het heel erg druk, kan ik je verzekeren. Echter is voor de meeste abonnees Ziggo geen keuze, tweakers wel.

Ik snap ook de prijsverschillen maand/1jaar/2jaar niet zo.
Plus is euro per keuze, hero 50 cent? Waarom dan als zoiets met 4 euro blijkbaar financieel uit kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ed1703 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:55:
[...]

Ik blijf dit toch wel heel bijzonder vinden. Om alles te kunnen blijven gebruiken/lezen (beetje karma voor wat extra functies) ga je van 12 naar 60 euro per jaar (als we eerlijk gaan vergelijken)
Ik snap je punt, maar volgens mij ga je hier wel iets te kort door de bocht door puur en alleen bannervrij te vergelijken met bannervrij + extra features + plus-artikelen. Ja, die plus-artikelen zijn nu door iedereen die ingelogt is te lezen, maar er is vantevoren gezegd dat dat alleen voor de bètaperiode zo is. Als we dit hele project niet waren gestart waren de meeste van die artikelen er simpelweg niet gekomen.
Ik snap ook de prijsverschillen maand/1jaar/2jaar niet zo.
Plus is euro per keuze, hero 50 cent? Waarom dan als zoiets met 4 euro blijkbaar financieel uit kan?
Er wordt natuurlijk vooraf een beetje een inschatting gemaakt welke soort abo's en loopduur er verkocht zullen worden. Daar wordt er al van uitgegaan dat lang niet iedereen voor de 2-jarige optie zal gaan. In de praktijk zal die 4 euro dus eigenlijk iets te goedkoop zijn, maar de 1-jarige optie van 5 euro is wellicht weer net iets te duur. Gemiddeld kom je dan wel goed uit, en je geeft de gebruiker verschillende opties.

Uiteindelijk is er natuurlijk gewoon een bepaald bedrag begroot; we willen hier een X bedrag mee verdienen. Je probeert vervolgens een ideale mix van keuzes te maken waarmee je dat bedrag denkt te halen. Daar kan je dan onderling nog wel een en ander in schuiven, maar het totaalbedrag ligt over het algemeen wel aardig vast.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
crisp schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:09:
Uiteindelijk is er natuurlijk gewoon een bepaald bedrag begroot; we willen hier een X bedrag mee verdienen. Je probeert vervolgens een ideale mix van keuzes te maken waarmee je dat bedrag denkt te halen. Daar kan je dan onderling nog wel een en ander in schuiven, maar het totaalbedrag ligt over het algemeen wel aardig vast.
Nouja, dat totaalbedrag is dus compleet afhankelijk van de bereidwilligheid van de abonnementsnemers. Je targets liggen misschien vast, maar wat er uiteindelijk uit gaat komen niet natuurlijk :) Ik hoop voor jullie dat jullie dat niet enorm overschatten.

Een klein voorbeeldje; als je redeneert dat de mensen die nu een abo hebben om reclame uit te schakelen bij geen abo dan 40 euro per jaar op gaan leveren, dan denk ik dat je onderschat hoeveel van deze mensen een adblocker gaan inschakelen (of waarschijnlijker; de uitzondering voor Tweakers eruit halen).

Ik denk dat het in ieder geval wel verstandig is om voor de ingang van het 'echte' premium gebeuren wel te laten zien dat de kwaliteit van die content een flink stuk omhoog gaat. Want tot nu toe is het echt niet op niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
We zijn inmiddels een aardig stuk verder op maandag, ik wacht nog steeds met interesse op de achterliggende gedachtes om reviews: AMD Ryzen overklokken - Workshop voor Ryzen 3000 en 5000 Plus te maken, terwijl het zo'n beetje het meest tweakerige artikel is van de laatste weken.

@crisp doet ontzettend goed werk met de replies hier, maar heeft ook aangegeven niet te spreken voor 'HQ'. Voor mij staat dit punt dus nog open.

Los daarvan zou ik, als ik los betaald zou hebben voor reviews: Rara wat zit er in je laptop? - Onduidelijkheid over RTX 30-gpu's me wat bekocht voelen, aangezien het voor een fors deel opnieuw opgewarmde artikelen zijn (nieuws: Nvidia RTX 30-gpu's voor laptops hebben 28 verschillende configuraties en nieuws: Nvidia verplicht laptopfabrikanten specs RTX 30-kaarten uitgebreider ...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
[...]

Ik snap je punt, maar volgens mij ga je hier wel iets te kort door de bocht door puur en alleen bannervrij te vergelijken met bannervrij + extra features + plus-artikelen. Ja, die plus-artikelen zijn nu door iedereen die ingelogt is te lezen, maar er is vantevoren gezegd dat dat alleen voor de bètaperiode zo is. Als we dit hele project niet waren gestart waren de meeste van die artikelen er simpelweg niet gekomen.
Nee, totaal niet mee eens.. wat maar niet doorkomt is dat een abonnee niet in een schaal kan en wil leggen hoeveel tijd de redactie aan artikel moet besteden. Dat kan je ook niet verwachten, dat is een stukje schuldgevoel die men abonnees hier wel wil aanpraten. "Ik heb wel een uur aan de telefoon gezeten"
Daarnaast is het ook niet relevant, de waarde zit op je scherm, niet in de tijdbesteding via de telefoon van een redacteur.

Als voorbeeld:

Moet ik straks voor betalen:
reviews: Draadloos laden op meters afstand - Dat moeten wij geloven?

Maar deze is gratis (productreview, blijft ook gratis, maar de weging van waarde is naar mijn idee gewoon zoek):
reviews: Apple AirPods Max - Perfect voor Apple-fans

Daarbij is je opmerking ook niet helemaal eerlijk, want men is hier gewend dat het gratis is, dus is het logisch dat je gaat vergelijken dat je alles tot je beschikking hebt.
Daarbij kan dat ook niet anders, want de supporter-abonnee heeft geen mogelijkheid om extra-artikelen "erbij" te kopen, want die keuze hebben jullie niet gegeven.

Als je echt goodwill wilt krijgen onder je community, dan zou je een "stel zelf samen" abonnement moeten introduceren. Dan kun je gelijk meten waar behoefte aan is. Hang aan elke optie een x-bedrag. Maar ik weet dat zoiets qua verdienmodel niet handig is.

[ Voor 10% gewijzigd door ed1703 op 08-02-2021 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Als we dit hele project niet waren gestart waren de meeste van die artikelen er simpelweg niet gekomen
Waarom eigenlijk niet: met de nieuwe koers wordt non-techienieuws al niet meer geschreven dus dat is tijdwinst + dat er een reeks redacteuren van hw bij zijn gekomen op de redactie die er eerst niet waren.

[ Voor 4% gewijzigd door CyberMania op 08-02-2021 16:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hydra schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:19:
[...]

Nouja, dat totaalbedrag is dus compleet afhankelijk van de bereidwilligheid van de abonnementsnemers. Je targets liggen misschien vast, maar wat er uiteindelijk uit gaat komen niet natuurlijk :) Ik hoop voor jullie dat jullie dat niet enorm overschatten.

Een klein voorbeeldje; als je redeneert dat de mensen die nu een abo hebben om reclame uit te schakelen bij geen abo dan 40 euro per jaar op gaan leveren, dan denk ik dat je onderschat hoeveel van deze mensen een adblocker gaan inschakelen (of waarschijnlijker; de uitzondering voor Tweakers eruit halen).

Ik denk dat het in ieder geval wel verstandig is om voor de ingang van het 'echte' premium gebeuren wel te laten zien dat de kwaliteit van die content een flink stuk omhoog gaat. Want tot nu toe is het echt niet op niveau.
Ik heb geen flauw idee wat precies de 'business case' is en wat precies de verwachtingen zijn aan de kant van HQ, en hoe zich dat verhoudt tot het sentiment wat hier geuit wordt. Ontevreden klanten zal in ieder geval niet het doel zijn lijkt me zo. Daar valt dus nog wel iets te verbeteren in ieder geval ;)
ed1703 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Nee, totaal niet mee eens.. wat maar niet doorkomt is dat een abonnee niet in een schaal kan en wil leggen hoeveel tijd de redactie aan artikel moet besteden. Dat kan je ook niet verwachten, dat is een stukje schuldgevoel die men abonnees hier wel wil aanpraten. "Ik heb wel een uur aan de telefoon gezeten"
Daarnaast is het ook niet relevant, de waarde zit op je scherm, niet in de tijdbesteding via de telefoon van een redacteur.

Als voorbeeld:

Moet ik straks voor betalen:
reviews: Draadloos laden op meters afstand - Dat moeten wij geloven?

Maar deze is gratis (productreview, blijft ook gratis, maar de weging van waarde is naar mijn idee gewoon zoek):
reviews: Apple AirPods Max - Perfect voor Apple-fans

Daarbij is je opmerking ook niet helemaal eerlijk, want men is hier gewend dat het gratis is, dus is het logisch dat je gaat vergelijken dat je alles tot je beschikking hebt.
Daarbij kan dat ook niet anders, want de supporter-abonnee heeft geen mogelijkheid om extra-artikelen "erbij" te kopen, want die keuze hebben jullie niet gegeven.
Laat ik het dan anders stellen: zonder plus was er geen extra redacteur aangenomen en zou de redactie misschien zelfs wel moeten inkrimpen. Dan krijg je vanzelf minder en minder diepgaande artikelen. Misschien dat niet iedereen nu direct de toegevoegde waarde ziet, maar mijns inziens wordt er ook wel heel erg gefocussed op de individuele plus-artikelen en wordt er nog te weinig naar het geheel gekeken.

Ik lees zelf niet veel op de frontpage maar scan altijd wel de headlines en voor mijn gevoel voegen de plus-artikelen wel degelijk wat extra's toe wat er eerst niet was (note dat ook de maanden voor de bèta er al extra artikelen werden geschreven maar dan zonder plus-label; eigenlijk zitten we al zo'n een beetje sinds de zomer in deze bèta, dus als je vergelijkingen met 'vroeger' wilt trekken moet je echt voor die tijd kijken).
CyberMania schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Waarom eigenlijk niet: met de nieuwe koers wordt non-techienieuws al niet meer geschreven dus dat is tijdwinst + dat er een reeks redacteuren van hw bij zijn gekomen op de redactie die er eerst niet waren.
Ik denk dat je wel kan begrijpen dat HWI in de huidige vorm ook een stuk minder opbrengt (alleen nog maar nieuws, geen magazine meer), en die redacteuren moeten toch ook betaald worden. Dat moet dus ergens anders vandaan komen.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat Plus mede om die reden geboren is, daar hou ik me niet mee bezig. De reden dat we het doen om toekomstbestendiger te zijn en minder afhankelijk van o.a. advertentieinkomsten lijkt mij in ieder geval sowieso valide, daar zit ik wat dieper in en dat zie ik ook met eigen ogen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:10

ManiacsHouse

Scheisse!

jelle. schreef op maandag 8 februari 2021 @ 12:46:
[...]

[...]

[...]

Een model waarbij lezers X aantal gratis artikelen kunnen lezen is niet zozeer een DPG-formule, maar wordt breed toegepast op allerlei sites die met een paywall werken. Dit blijkt een goede manier om lezers op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met betaalde content. Dat we hierbij learnings gaan toepassen van DPG Media, is niet vanwege "invloed" of dat iets "moet", maar omdat het best practices zijn in een voor Tweakers nieuw verdienmodel/product als Plus.
Een laagdrempelige manier om lezers kennis te laten maken met betaalde content?... Sorry ik kreeg even een 8)7 gevoel en daarna _O- :F

Misschien cliché maar met dit soort uitspraken is er toch weer het gevoel dat er totaal geen connectie meer is met of kennis van de users hier. Gewoon een cashcow. }:O

Vertel dan eens, welke andere learnings/ideeën hadden jullie zelf dan in gedachte of geprobeerd ipv van die DPG (goh heel) toevallig al op de plank had liggen.
Komaan joh. Premium is toch ook gewoon de standaard van DPG? Er is gewoon geprobeerd dit 1 op 1 over te zetten. Maar dat stuitte nogal op weerstand.

"Terechte vraag waarbij we inderdaad de impact hiervan hebben onderschat. Daarom gaan we hier intern opnieuw naar kijken."

Er is wel een beetje meer wat jullie hebben onderschat ;) |:(
Ik vond het ook al knap. Copy/paste voor een groot deel en een titel die ietwat gelikter is en hup Plus!
Als dit een voorbode is van wat de toekomst gaat brengen...

[ Voor 28% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-02-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
crisp schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:23:

Laat ik het dan anders stellen: zonder plus was er geen extra redacteur aangenomen en zou de redactie misschien zelfs wel moeten inkrimpen. Dan krijg je vanzelf minder en minder diepgaande artikelen.
Hopelijk zullen we dat nooit gaan meemaken.
Misschien dat niet iedereen nu direct de toegevoegde waarde ziet, maar mijns inziens wordt er ook wel heel erg gefocussed op de individuele plus-artikelen en wordt er nog te weinig naar het geheel gekeken.
Iets waar de redactie zelf om vraagt.
Wat vind je van Tweakers Premium?
Geef je mening in Het grote Tweakers Premium topic.
Andere artikelen zijn hier in feite off-topic.
Verder is er misschien wat mismatch tussen de verwachting in het verdwijnen van het magazine en het starten van een beta, waarbij je zou verwachten dat dit dan hetzelfde is. Die verwachting is echter vanuit de tweakers-inhoud opgepakt en niet die van HWI. Daar stonden namelijk wel uitgebreide reviews in, waar ik zelf echt wel bereid ben voor te betalen, al ziet tweakers dit zelf niet zitten. Snap ik.
Tevens is reageren op artikelen die gelijk staan aan het magazine er in feite nooit geweest op deze schaal.
Voor de columns is dat net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:23:
[...]

Ik heb geen flauw idee wat precies de 'business case' is en wat precies de verwachtingen zijn aan de kant van HQ, en hoe zich dat verhoudt tot het sentiment wat hier geuit wordt. Ontevreden klanten zal in ieder geval niet het doel zijn lijkt me zo. Daar valt dus nog wel iets te verbeteren in ieder geval ;)

[...]

Laat ik het dan anders stellen: zonder plus was er geen extra redacteur aangenomen en zou de redactie misschien zelfs wel moeten inkrimpen. Dan krijg je vanzelf minder en minder diepgaande artikelen. Misschien dat niet iedereen nu direct de toegevoegde waarde ziet, maar mijns inziens wordt er ook wel heel erg gefocussed op de individuele plus-artikelen en wordt er nog te weinig naar het geheel gekeken.

Ik lees zelf niet veel op de frontpage maar scan altijd wel de headlines en voor mijn gevoel voegen de plus-artikelen wel degelijk wat extra's toe wat er eerst niet was (note dat ook de maanden voor de bèta er al extra artikelen werden geschreven maar dan zonder plus-label; eigenlijk zitten we al zo'n een beetje sinds de zomer in deze bèta, dus als je vergelijkingen met 'vroeger' wilt trekken moet je echt voor die tijd kijken).

[...]

Ik denk dat je wel kan begrijpen dat HWI in de huidige vorm ook een stuk minder opbrengt (alleen nog maar nieuws, geen magazine meer), en die redacteuren moeten toch ook betaald worden. Dat moet dus ergens anders vandaan komen.

Nu wil ik hiermee niet zeggen dat Plus mede om die reden geboren is, daar hou ik me niet mee bezig. De reden dat we het doen om toekomstbestendiger te zijn en minder afhankelijk van o.a. advertentieinkomsten lijkt mij in ieder geval sowieso valide, daar zit ik wat dieper in en dat zie ik ook met eigen ogen.
Dit snap ik niet goed. Arnoud schreef bijvoorbeeld dat hij dankzij de fusie juist meer tijd heeft om achtergrondartikelen te schrijven omdat hij niet meer hoeft te reviewen (dubbel) sinds de fusie. Daarnaast zijn het niet alleen extra's maar worden er ook zaken afgepakt: supporter bijvoorbeeld maar ook eigenlijk alles wat niet meer standaard nieuws is of een review wat artikelen betreft. Terwijl die voorheen met enige regelmatig toch geschreven werden, al was het op kleinere schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
Hydra schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:19:
Dat is inderdaad een goed punt wat ik nu ook intern ter discussie heb gesteld.
ManiacsHouse schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:46:
Vertel dan eens, welke andere learnings/ideeën hadden jullie zelf dan in gedachte of geprobeerd ipv van die DPG (goh heel) toevallig al op de plank had liggen.
Komaan joh. Premium is toch ook gewoon de standaard van DPG? Er is gewoon geprobeerd dit 1 op 1 over te zetten. Maar dat stuitte nogal op weerstand.
Misschien lees je me verkeerd: ik zeg niet dat we iets totaal anders gaan doen dan DPG of datgene wat zich in de markt al bewezen heeft. Ik zeg juist dat we learnings van DPG wél uitproberen/toepassen, maar niet omdat dat "moet" of omdat er een kant-en-klaar concept op de plank ligt. Hoe dat precies uitpakt voor Tweakers, is tot nu toe in de bèta al gebleken en zal de komende tijd ook nog moeten blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bundin schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:20:
We zijn inmiddels een aardig stuk verder op maandag, ik wacht nog steeds met interesse op de achterliggende gedachtes om reviews: AMD Ryzen overklokken - Workshop voor Ryzen 3000 en 5000 Plus te maken, terwijl het zo'n beetje het meest tweakerige artikel is van de laatste weken.
Ik tag @Olaf even, om te zien of hij deze kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Onderhand lees ik dit topic niet meer, hoewel ik het eens ben dat de informatie en openhartigheid van tweakers wat beter kan ben ik het constante gezeur ook zat.

Ik vraag mij ook af in hoeverre het redelijk is om je mening af te geven in de intensiteit en frequentie die sommige maar ook ik op nahouden. Als ik zo terugdenk dan zou ik mijzelf dat in persoon helemaal niet pikken en dat schrikt mij een beetje af.

DPG inmiddels een mailtje gestuurd om de account stopzetting te annuleren.
(fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:11
Arloid schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:23:
Onderhand lees ik dit topic niet meer, hoewel ik het eens ben dat de informatie en openhartigheid van tweakers wat beter kan ben ik het constante gezeur ook zat.

Ik vraag mij ook af in hoeverre het redelijk is om je mening af te geven in de intensiteit en frequentie die sommige maar ook ik op nahouden. Als ik zo terugdenk dan zou ik mijzelf dat in persoon helemaal niet pikken en dat schrikt mij een beetje af.

DPG inmiddels een mailtje gestuurd om de account stopzetting te annuleren.
(fingers crossed)
DPG? Ik zou info@tweakers.net mailen, dan maak je meer kans denk ik ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb geprobeerd een aantal terugkerende vragen met betrekking tot de redactie en artikelen te bundelen en te beantwoorden. Bij verdere vragen over de redactie en Plus-artikelen kunnen jullie mij taggen. Ik kan niet beloven altijd direct antwoord te geven maar zal het zoveel mogelijk aangeven als dat even kan duren. Als vragen al beantwoord zijn zal ik naar deze of een van de andere gepinde topics verwijzen.

Hee, jullie publiceren nieuws als Plus. Dat zouden jullie toch niet doen?

Nieuws is een van de artikelvormen die we willen testen als onderdeel van een abonnement. Dat hebben we vanaf dag 1 duidelijk gemaakt. De redactie besluit nieuws tot Plus te maken als we tot de conclusie komen dat het artikel meerwaarde biedt. Het zal bijvoorbeeld vaak om uitgebreidere artikelen gaan waar de nodige research in zit en/of waar we personen voor gesproken hebben die een toelichting hebben gegeven. Een harde afbakening van 'meerwaarde' is niet te geven. Die volgt uit overwegingen van redactie en de test helpt bij het helderder krijgen van die overwegingen.

Ik zie nieuws als Plus gepubliceerd worden, maar dat nieuws zie ik elders ook. Waarom dan Plus?

Het is niet zo dat het onderwerp van het artikel uniek hoeft te zijn om het tot Plus te maken. Wel proberen we informatie toe te voegen die je elders niet of in mindere mate leest, en die voor Tweakers-lezers interessant is.

Ik zie achtergronden als Plus die voorheen voor iedereen te lezen waren. Dan zijn deze artikelen toch niet extra, zoals jullie beloofd hebben?

De dagelijkse nieuwsberichten zoals we die al brachten (laten we het standaardnieuws noemen) en de productreviews worden geen onderdeel van Plus. Achtergronden vormen wel een groot deel van het aanbod waarmee we nu testen omdat deze aansluiten op wat we willen met Plus: abonnees de mogelijkheid geven extra op de hoogte te blijven van techonderwerpen.

We brachten natuurlijk al achtergronden. Er verschijnen nu artikelen als Plus, die in vergelijkbare vorm voorheen voor iedereen te lezen waren. We gaan straks iedereen met een account maar zonder abonnement de mogelijkheid geven zelf een aantal artikelen te kiezen die ze willen lezen. Hoeveel achtergronden je er op voor- of achteruitgaat hangt onder andere af van hoeveel je er straks kiest om te lezen, hoe vaak je achtergronden voorheen las en hoeveel we er maandelijks publiceerden in het verleden. Vorig jaar verschenen in januari vijf achtergronden, dit jaar vijftien (in aanvulling op de overige Plus-artikelen zoals plusnieuws, interviews, enz).

Bovendien publiceren we veel meer voor iedere lezer toegankelijke productreviews en round-ups dan voorheen, door de komst van de reviewers die voorheen voor Hardware Info schreven. Op die manier hopen we alle lezers een groot aantal artikelen te kunnen voorschotelen, maar met extra achtergronden voor abonnees.

Ik vind dat de artikelen over Technologie in de verkiezingen en het overklokken van AMD Ryzen-chips voor iedereen beschikbaar zouden moeten zijn.

In het artikel over Technologie in de verkiezingen is veel tijd en moeite gestoken en het is bedoeld om lezers zo goed en breed mogelijk te informeren over een actueel techvraagstuk. In die zin is het bij uitstek een Plus-artikel. We hebben eerder artikelen over de verkiezingen gepubliceerd, maar zie hierboven.

Het artikel over overklokken van AMD Ryzen-chips is een artikel dat op de core Tweakers-lezer gericht is. De redactie probeert zich altijd met artikelen op grote groepen lezers te richten, Plus of non-Plus. Het zou gek zijn als we betalende core Tweakers-abonnees straks niet zouden bedienen met artikelen. Bovendien brengen we voor iedereen meer productreviews die voor de coredoelgroep interessant zijn, over meer soorten productcategorieën en componenten.

Columns horen toch niet bij een Plus-abonnement dat verdieping zou moeten brengen?

De meeste kranten, tijdschriften, sites enzovoorts publiceren columns. Deze bieden de mogelijkheid eigen zienswijzen en persoonlijke meningen naar voren te brengen, tegenover de toch wat zakelijke overige artikelen die puur op informatievoorziening gericht zijn. Ze kunnen ook tot nadenken stemmen wat toch wel onder verdieping te scharen is.

Ik vind de columns niet goed en deze horen niet thuis op Tweakers.

Het is jammer om te horen dat je dat vindt. Als je aangeeft wat je er niet goed aan vindt, kunnen we dat meenemen bij het evalueren van de artikelen en ons streven om te verbeteren. Als je überhaupt niet van columns houdt, kun je proberen ze te negeren. We publiceren ze elke zondag. We merken dat de columns voor verdeeldheid zorgen met aan de ene kant critici en aan de andere kant lezers die het een goede of fijne aanvulling vinden. We willen er daarom graag mee verder en kijken hoe we deze kunnen verbeteren.

Ik vind de kwaliteit van de artikelen tot nu toe ondermaats

Ook dat is jammer om te horen en opnieuw: als je ons wilt helpen om te verbeteren is het fijn als je aangeeft wat je er niet goed aan vindt. We proberen als redacteuren altijd artikelen van goede kwaliteit voor onze lezers te schrijven. Ik vind zelf dat mij dit de ene keer beter dan de andere keer lukt en snap dat dit voor lezers ook het geval is. Als je de artikelen goed genoeg vindt, kun je straks een abo nemen, zo niet, dan doe je dat niet.

De redactie luistert niet naar feedback

Er zijn weinig sites waar lezers zoveel invloed op de publicatie hebben als op Tweakers. Er zijn ook weinig sites waar redacteuren zoveel feedback krijgen van lezers als op Tweakers. Redacteuren lezen comments, topics in GR, krijgen DM's, enzovoorts. Veel goed beargumenteerde of constructieve opmerkingen hebben echt effect, al dan niet indirect. We luisteren zeker wel en doen ons best maar we blijven mensen en kunnen niet alles beantwoorden of meewegen en soms zijn we het ook gewoon niet eens met opmerkingen.

Hoeveel artikelen per dag/maand gaan jullie tot Plus maken?

We zijn nu twee maanden aan het testen en komen tot ongeveer een artikel per dag. Meer publiceren zou ten koste van het overige nieuws gaan en/of de kwaliteit van de Plus-artikelen. Het aantal kan wisselen en nog omhoog gaan, al dan niet als onderdeel van de bèta, maar het is volstrekt onrealistisch om te denken dat het de kant van bijvoorbeeld het AD op gaat. De site van die krant kan dagelijks kiezen uit grote hoeveelheden artikelen die in de verschillende edities van het AD verschijnen, om als Premium te publiceren.

Ik snap het Plus-aanbod niet, wat is het nu precies?

Zie het als een magazine. Het gedeelde Hardware Info/Tweakers-magazine verscheen zes keer per jaar. De reviews uit dat magazine kan iedereen nu online lezen maar met Plus brengen we je elke maand een flinke hoeveelheid achtergronden, een interview, een how-to, columns en actueel uitgebreid nieuws. Genoeg om een maandelijks tijdschrift mee te vullen, maar dan online en verspreid over de maand.

Wat zijn jullie nou eigenlijk aan het testen?

Wat de redactie betreft testen we hoe we op een manier kunnen werken waarbij we nog steeds het nieuws en reviews kunnen brengen zoals we dat deden, en het liefst beter, aangevuld met het maken van Plus-artikelen. Dat vereist schuiven met roosters, inwerken en inzet van freelancers, een nieuwe redacteur, andere planning, enzovoorts.

Daarnaast testen we of de artikelvormen die we bedacht hebben, gewaardeerd worden en hoeveel. Ook testen we hoeveel artikelen we kunnen brengen, wat de verhouding is of moet zijn tussen de artikelvormen, wat een werkbare en wenselijke balans is tussen diepgang en hoeveelheid. We kijken welke onderwerpen goed gewaardeerd worden en analyseren waarom sommige artikelen het goed doen en andere minder.

Dit doen we onder andere door naar comments en data zoals visits en waarderingsscore te kijken. We hebben een dashboard waarop we van elk Plus-artikel kunnen zien hoe ze 'presteren' in relatie tot elkaar. Dit is in aanvulling op de evaluatie van artikelen zoals je die als redactie hoe dan ook al maakt, op basis van deskundigheid, ervaring, afspraken, enzovoorts.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Olaf, dit is o.a. een soort post die ik afgelopen weken gemist heb. Het geeft duiding en perspectief hiernaast geeft het ook inzichten in de ideeën van Tweakers (redactie) over de inzet van Plus-artikelen en hoe dit verweven moet worden in de FP. Hiervoor dank!

Ik zou het mooi vinden als we een soort gelijke reactie kunnen krijgen op de vragen die her en der gesteld worden over ietwat technische kant van de Plus-functies, het idee, de uitwerking en dergelijke. Dus niet op het redactieniveau, maar op Tweakers 'DPG' niveau (bewust met kootjes), hierin mist naar mijn mening in dit topic nog ontzettend veel.

Nogmaals dank voor al jullie inzet en vooral dat van jou, @crisp en her en der ook @jelle. (en wie ik gemist heb), de duiding is nodig om mensen mee te krijgen voor deze toch grote verandering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
True schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:47:
Ik zou het mooi vinden als we een soort gelijke reactie kunnen krijgen op de vragen die her en der gesteld worden over ietwat technische kant van de Plus-functies, het idee, de uitwerking en dergelijke. Dus niet op het redactieniveau, maar op Tweakers 'DPG' niveau (bewust met kootjes), hierin mist naar mijn mening in dit topic nog ontzettend veel.
Daar ga ik mee aan de slag inderdaad :) Dus als er nog concrete en prangende vragen over eea liggen die nog niet eerder hier zijn gesteld, tag me dan vooral even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
@crisp en @Olaf bedankt en gewaardeerd, _/-\o_
Ik ben m'n twijfels of 1 plus-artikel per dag wel genoeg meerwaarde biedt omdat het bij 1 artikel ook weer niet zo veel is dat je het gevoel krijgt wat te missen, maar in ieder geval succes gewenst! :9

[ Voor 68% gewijzigd door CyberMania op 08-02-2021 19:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
@Olaf Duidelijk verhaal. Ben het niet met alles eens maar dat hoeft ook niet. Ik hoop van harte dat de koers die nu gevaren wordt Tweakers brengt waar het wil zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door AtlAntA op 08-02-2021 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markg85
  • Laatst online: 14-08 20:01
Bundin schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:35:
[...]

Een inhoudelijke reactie lijkt me hier inderdaad zeer op zijn plaats, daar @markg85 een uitstekend punt maakt: dit artikel als Plus bestempelen wijkt 100% af van de "extra content" statements die tot zover gedaan zijn. @Moonsugar en @WoutF, ik wacht met interesse af, ook in het weekend.

En misschien de recente posts van @crisp lezen en op zoek naar een (tijdelijke) extra communicatie-expert / community manager met ruime ervaring op forums én flexibele werktijden? Community managers moeten werken wanneer de community actief is, dus ook in het weekend. Eentje is doorgaans onvoldoende wanneer er een forum is, want er zijn geen kantoortijden natuurlijk en een week heeft te veel uren. Maar zeker tijdens een beta die veel reacties losmaakt wil je kort op de bal kunnen spelen.

Posts als deze wil je geen twee dagen laten marineren. Hier moet asap een adequate inhoudelijke toelichting op komen, die het beleid ondersteunt, de keuze motiveert en (indien van toepassing) extra nuance aanbrengt of uitlegt dat het misschien niet zo handig was/is/lijkt, maar redenen.

Wellicht kom je weg met een korte 3-zinnen respons "goede punten, we gaan hier maandag over in discussie en komen dan met een stukje uitleg", maar eigenlijk zou ik verwachten dat, wanneer je een overklok-artikel Plus maakt, je hebt geanticipeerd op dit commentaar en een voorgebakken reactie een beetje tweakt en online mikt.
Ik dacht ik wacht even met reageren tot ver in maandag. Maar Ja, ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar een reactie van Tweakers zelf.

Al meen ik ergens gelezen te hebben dat er wat dingen op een lijstje staan en we even geduld moeten hebben? @crisp ?

Overigens respect voor @crisp voor het vrij actief en luchtig reageren hier. Ik zie soms wat posts waar het makkelijk een hele nare andere kant op had kunnen gaan als je niet zo luchtig antwoord. Doe je goed! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

markg85 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Ik dacht ik wacht even met reageren tot ver in maandag. Maar Ja, ik ben inmiddels ook wel benieuwd naar een reactie van Tweakers zelf.

Al meen ik ergens gelezen te hebben dat er wat dingen op een lijstje staan en we even geduld moeten hebben? @crisp ?

Overigens respect voor @crisp voor het vrij actief en luchtig reageren hier. Ik zie soms wat posts waar het makkelijk een hele nare andere kant op had kunnen gaan als je niet zo luchtig antwoord. Doe je goed! _/-\o_
@Olaf heeft hierboven al een uitgebreide reactie vanuit de redactie gegeven, @jelle. zal binnenkort nog ingaan op vragen die meer over de invulling van de abonnementen zelf gaan.

Ik denk dat we op deze manier inderdaad op een constructieve manier met elkaar in gesprek zijn, maar houd ons vooral scherp! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
Olaf in "Het grote Tweakers Plus topic"
Ik vind dat de artikelen over Technologie in de verkiezingen en het overklokken van AMD Ryzen-chips voor iedereen beschikbaar zouden moeten zijn.

In het artikel over Technologie in de verkiezingen is veel tijd en moeite gestoken en het is bedoeld om lezers zo goed en breed mogelijk te informeren over een actueel techvraagstuk. In die zin is het bij uitstek een Plus-artikel. We hebben eerder artikelen over de verkiezingen gepubliceerd, maar zie hierboven.

Het artikel over overklokken van AMD Ryzen-chips is een artikel dat op de core Tweakers-lezer gericht is. De redactie probeert zich altijd met artikelen op grote groepen lezers te richten, Plus of non-Plus. Het zou gek zijn als we betalende core Tweakers-abonnees straks niet zouden bedienen met artikelen. Bovendien brengen we voor iedereen meer productreviews die voor de coredoelgroep interessant zijn, over meer soorten productcategorieën en componenten.
Ik heb er alle begrip voor dat jullie nog van alles aan het aftasten zijn, maar vind dat dit antwoord wel een beetje om de vraag heen draait.

"Lezers zo goed en breed mogelijk informeren" - Dan zou het toch juist niet achter een betaalmuur horen naar mijn idee?
"Er is veel tijd in gestoken" - Okee, maar vroeger publiceerde Tweakers ook altijd artikelen waar veel tijd in gestoken was (zeker over deze onderwerpen zijn Tweakers-artikelen uit het verleden al aangehaald in dit topic) - Daarmee begrijp ik uit het antwoord dus dat deze artikelen die we "normaal" van Tweakers gewend waren in zekere mate achter een betaalmuur gaan komen. Het is ons naar mijn idee toch wat anders voorgespiegeld, dat Premium/Plus iets extra was bovenop de gebruikelijke artikelstroom.

Het kan natuurlijk een keuze zijn dat alle artikelen (op productreviews na) die tijd kosten automatisch in aanmerking komen voor een Plus label, ongeacht of ze vroeger altijd vrij toegankelijk waren. Laten we dat eerlijke verhaal dan ook gewoon zo op tafel leggen. Uit de vraag erboven kan je ook zoveel opmaken. Vind het toch een beetje jammer, krijg het idee dat je straks een smurf-account extra nodig hebt om de artikelstroom die je voorheen gewend was tot je te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door mandrilletje op 08-02-2021 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markg85
  • Laatst online: 14-08 20:01
Olaf schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:34:
@Olaf , dankjewel voor je uitgebreide reactie!
Ik reageer even alleen op bovenstaande.

Mijn punt hier was juist, en van vele andere, dat het artikel juist hoort op tweakers. Dit soort artikelen heeft jullie groot gemaakt. Daarom denk ik dat dit achter een paywall zetten wel heel erg je eigen ramen ingooien is. Deze content heeft zeker meerwaarde ja. Echter niet in financiële vorm.

Productreviews zijn ook jullie core waarden.

Er is zat content te bedenken die anders niet op tweakers had gestaan die door Plus wel kan. Content die ook heel interessant kan zijn!
crisp schreef op maandag 8 februari 2021 @ 21:02:
[...]

@Olaf heeft hierboven al een uitgebreide reactie vanuit de redactie gegeven, @jelle. zal binnenkort nog ingaan op vragen die meer over de invulling van de abonnementen zelf gaan.

Ik denk dat we op deze manier inderdaad op een constructieve manier met elkaar in gesprek zijn, maar houd ons vooral scherp! :)
Gevonden :) Was blijkbaar nog niet helemaal bij met dit topic.

[ Voor 17% gewijzigd door markg85 op 08-02-2021 21:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
Toch mis ik nog een landmark, iets dat het echt uniek maakt.
Zou geek: Wat het nieuws niet haalde bijv nog een plek hebben in Plus of een wekelijkse koken met tech oid. Ik bedoel een wekelijkse serie, comic oid. Maw ik mis nog iets dat Plus echt een stempel geeft.
Het logo van Plus is ook wat saai weinig aansprekend bedoel ik. Waarom niet een grappig poppetje zoals Henk ofzo in mini formaat uiteraard en dan anders dan Henk.

Maar een wekelijks vast item/rubriek elke vrijdag en maandag oid of maandelijks waar je naar uitkijkt lijkt me ook wel een Plus.
(Nb de columns spreken mij niet aan als vast item, niet scherp/grappig genoeg). Maar een vast item geeft wat meer herkenbaar aan Plus dan elke keer wat random stuff.

The Verge had een "Whats in your bag" of "Whats on your desk" wekelijks item bijv: https://www.theverge.com/whats-in-your-bag of https://www.theverge.com/...tup-from-home-office-tech

En opmerking 2: de contentmix vind ik nog wat tegenvallen qua leuke experimenten met unieke content. Het is tot nu toe wel allemaal erg aan de safe side geweest terwijl juist de beta kansen biedt om wilde dingen te proberen. Want ja ook Whats in your bag bijv is tech gerelateerd. Doe bijv een wekelijkse serie waarin je oude retro tech zoals homecomputers reviewed bijv (inmiddels niet meer doen want uitgekauwd) of een de wekelijkse favoriet van Arnoud, Olaf op techgebied...een gadget, iets uit het nieuws, een nerd tv serie. Een wekelijkse 10-jaar geleden was dit het nieuws voor een maand etc. noem maar op. Best uitgekauwd en saai natuurlijk dus niet na doen maar als voorbeeld noem ik het...maar you get the point. Dus dat vind ik wel jammer met de huidige beta qua contentmix experimenten.

[ Voor 74% gewijzigd door CyberMania op 08-02-2021 23:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:08:
[...] wekelijkse koken met tech [...]
Het ultieme Tweakersontbijt: koffie zetten met je waterkoeling, je brood roosteren op je CPU en een ei bakken met je RTX 3090 _O-

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
crisp schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:00:
[...]

Het ultieme Tweakersontbijt: koffie zetten met je waterkoeling, je brood roosteren op je CPU en een ei bakken met je RTX 3090 _O-
Op internet is alles mogelijk _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
CyberMania schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:08:
Toch mis ik nog een landmark, iets dat het echt uniek maakt.
Ik bedoel een wekelijkse serie, comic oid.
Ik heb jaren terug gratis bijna 500 cartoons voor Tweakers getekend - elke dag één...

Eigenlijk was dat Tweakers Premium Plus Avant La Lettre (TPPALL) - er was zelfs een user die een script had geschreven waardoor ze via mijn blog op de frontpage kwamen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Mp7y7zT/page-00.png
*knip* nog 24 plaatjes die vooral zelfpromotie zijn en aan de discussie niets toevoegen.

BOEM!

[ Voor 55% gewijzigd door Dirk op 09-02-2021 12:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Zonde allemaal wat ik lees. Had het supporter abonnement van advertenties voorzien, de advertentievrij suppporter variant naar 5 euro per maand opgetrokken met de mededeling: bedankt voor de support, maar we verliezen er geld op, dat kan niet de bedoeling van supporten zijn.

Ik ben bij Ziggo vertrokken toen het echt te erg werd met exclusive content als Game of Thrones. Nu zijn er een dozijn streaming diensten met exclusives. Weinig community meer bij streaming diensten en de typische providers, haast iedereen shopt rond. De Plus plannen vandaag bekend bij Tweakers voelen voor mij helaas als een soortgelijk onprettige ontwikkeling. Ik weet nog toen ik lang geleden voor het eerst op deze website kwam, super blij met een open frontpage en forum, prijsvergelijker met eigen inbreng. Nu is het voorstel dus dit:

"Reacties - De reacties onder Plus-artikelen zullen alleen beschikbaar zijn voor abonnees of gebruikers die een van hun gratis artikelen lezen. Hier waren vragen over van communityleden. We hebben de verschillende opties op het forum benoemd en daar feedback over gevraagd, met deze uitkomst als resultaat."

Oftewel, een scheur door een community heen, tussen zij die niet kunnen/mogen en voor wie wel kan betalen. Reacties zijn juist waarvoor je naar Tweakers komt. Na de daadwerkelijke blokkade wordt dat fors minder:
- voor iedereen: gevoel van hokjesdenken, controle, betaalmuren, maakt minder vrij, minder snel reageren
- voor niet-abonnees: komen elkaar op andere plekken tegen, waar die onderwerpen wel beschikbaar zijn
- voor abonnees: Plus artikelen hebben straks de minste reacties, want véél minder mensen opeens

Er is in mijn beleving iets dat oprecht ontbreekt aan de test opzet, of mij niet bekend is. Wat gebeurd er als je bij een random artikel per dag enkel nog abonnementhouders toelaat, als test. Voor de eenvoud zou je supporters als ikzelf ook nog kunnen toelaten ook al vervalt die specifieke abonnementsvorm. De proef is instellen dat alleen wie nu al betaalt erbij mag, dat is immers het échte voorstel voor Plus. Laat al de rest van de gebruikers de banner zien die je straks krijgt als je op een Plus artikel klikt, maar geen Plus abonnement hebt en ook de gratis Plus artikelen voor die maand op zijn. Nog even los van de hoeveelheid supporters en Hero's die afhaken door de prijsstijging, ben ik heel benieuwd wat die test van het werkelijke nieuwe Tweakers zou opleveren. Hoeveel mensen blijven daarna nog op de site, hoeveel navigeren er weg? Hoe gedraagt dat zich bij herhaling van weken teleurstelling?

Als er toch Plus komt, dan spreek je ook van doelgroepen. Wat doe je bijvoorbeeld met kinderen/jongeren. Komt er primair/secundair onderwijs toegang? De jonge medemens mag anders vast en sarcastisch zeker via hun ouders/verzorgers een online abonnement op een website van 5 euro in de maand. De jonge gratis meelezer van vandaag is daarentegen de waardevolle reageerder van morgen. Waar gaat die jonge meelezer heen uitwijken voor onderwerpen waar Tweakers het plus slotje op de deur gooit?

Voor mij persoonlijk is het hogere bedrag te doen. Even afkloppen, maar ben nog financieel stabiel. Ik zou eerder nog wat meer willen betalen, als we dan ook Plus artikelen samen met iedereen kunnen bekijken en daarop reageren. Als het doel werkelijk is stabiliteit in financiering, dan is er ook een drempelwaarde waar als Tweakers die maar haalt, dit alles moois voor iedereen betaald kan worden uit huidige inkomstenbronnen en abonnementen. Die drempel is hier bij mijn weten echter niet publiek bekend gemaakt, heel anders dan bij crowdfunding en Wikipedia, waar de drempel duidelijk in zicht is en daarmee ook regelmatig gehaald wordt.

Ik ben benieuwd wat het gaat doen in praktijk straks, keep an open mind :)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjorni
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:09
Dank voor de uitgebreide reactie Olaf, daarmee schep je in elk geval duidelijkheid over een aantal zaken.

Wat voor mij vooral verhelderend was:
We brachten natuurlijk al achtergronden. Er verschijnen nu artikelen als Plus, die in vergelijkbare vorm voorheen voor iedereen te lezen waren. We gaan straks iedereen met een account maar zonder abonnement de mogelijkheid geven zelf een aantal artikelen te kiezen die ze willen lezen. Hoeveel achtergronden je er op voor- of achteruitgaat hangt onder andere af van hoeveel je er straks kiest om te lezen, hoe vaak je achtergronden voorheen las en hoeveel we er maandelijks publiceerden in het verleden.
Dit is denk ik de eerste keer dat duidelijk gesteld wordt dat ook zaken die voorheen (gratis) te lezen waren op Tweakers nu structureel achter de paywall gaan. Dat is goed om te weten.

Het systeem waarmee je n artikelen per maand gratis mag lezen (bij DPG-collega AD.nl zijn dat er drie) vind ik persoonlijk nogal een gedrocht (want zonder kristallen bol kun je niet weten wat de meest interessante artikelen van die maand gaan zijn), en ik voorspel nu al dat dit door jullie lezersgroep zo makkelijk misbruikt gaat worden dat dit een snelle dood gaat sterven.
Het artikel over overklokken van AMD Ryzen-chips is een artikel dat op de core Tweakers-lezer gericht is. De redactie probeert zich altijd met artikelen op grote groepen lezers te richten, Plus of non-Plus. Het zou gek zijn als we betalende core Tweakers-abonnees straks niet zouden bedienen met artikelen.
Dit is een veelzeggende blik in de rationale: ook de core Tweakers-lezer moet 'bediend' worden (met Plus artikelen), dus gaan we zaken die we voorheen gratis publiceerden voor die core lezer nu ook achter de paywall zetten. Dat is vanuit commercieel oogpunt ook heel begrijpelijk, je moet die groep immers overhalen om met geld over de brug te komen. Je zou die lezer natuurlijk ook prima kunnen bedienen, beter zelfs, door iets (betaald) nieuws te leveren naast het al bestaande aanbod. Daarmee zou de betalende lezer meer krijgen dan voorheen, en de niet-betalende lezer zou hetzelfde houden.

De keuze die hier gemaakt wordt is een andere: de betalende lezer krijgt meer dan voorheen, de niet-betalende minder dan voorheen. Dat is voor mij in elk geval anders dan ik vooraf begrepen dacht te hebben (en dan wat de term 'Plus' suggereert).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
tjorni schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:06:

Dit is denk ik de eerste keer dat duidelijk gesteld wordt dat ook zaken die voorheen (gratis) te lezen waren op Tweakers nu structureel achter de paywall gaan. Dat is goed om te weten.
Dit is ook al meerdere keren door Wout en Arnoud aangegeven.
Het systeem waarmee je n artikelen per maand gratis mag lezen (bij DPG-collega AD.nl zijn dat er drie) vind ik persoonlijk nogal een gedrocht (want zonder kristallen bol kun je niet weten wat de meest interessante artikelen van die maand gaan zijn), en ik voorspel nu al dat dit door jullie lezersgroep zo makkelijk misbruikt gaat worden dat dit een snelle dood gaat sterven.
Wat zal het gebruik van (gratis) VPN's en de accounts met achternaam Bakker, de Vries en Janssen toenemen zeg. Dit kunnen ze natuurlijk ondervangen met karma, maarja, dan zit hier ook weer een drempel in.
De keuze die hier gemaakt wordt is een andere: de betalende lezer krijgt meer dan voorheen, de niet-betalende minder dan voorheen. Dat is voor mij in elk geval anders dan ik vooraf begrepen dacht te hebben (en dan wat de term 'Plus' suggereert).
Erger nog: Betaal je heel weinig dan schopt men je de tent uit, want tja, de tweaker met een laag dan wel lager inkomen bestaat niet. Blijkbaar is tweakers van mening dat dit gelijk naar minimaal 3 euro p/m moet en dat dit gelijk staat qua artikelen lezen als iemand die 0 euro bijdraagt.

Dit steekt aan allerlei kanten, maar een aanpassing gaat er toch niet meer komen. Dus waarom tik ik dit eigenlijk nog? Zinloos.

[ Voor 7% gewijzigd door ed1703 op 09-02-2021 08:28 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LEES VOORDAT JE REAGEERT: Gonadan in "Het grote Tweakers Premium topic"
Alhoewel we begrijpen dat betalen voor content geen leuke boodschap is, verwachten we wel dat iedereen respectvol en constructief blijft reageren. Ook bij de redactie werken mensen, geen robots. Bij flames, trolls en ander ongewenst gedrag wordt door de moderators opgetreden zoals dat elders op het forum ook het geval is.

Mocht je reactie worden verwijderd, dan heeft het waarschijnlijk met bovenstaande te maken.
----------

We vroegen in dit bericht wat jullie van Plus vonden, en daar hebben jullie ruimschoots gehoor aan gegeven. Dank daarvoor. Uiteraard lezen we alle opmerkingen, kritiek, suggesties, zorgen, enzovoorts, maar we kunnen daar helaas onmogelijk individueel op antwoorden. We hebben naar aanleiding van jullie vragen de FAQ uitgebreid.

Belangrijke reacties zullen we ook pinnen, zie: Het grote Tweakers Premium topic (gepinde reacties)

Zie ook Geef je feedback over reacties onder Plus-artikelen voor een separate discussie omtrent reacties onder Plus-artikelen.