Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FastFred schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:09:
@Prosperot kan wel, maar de RDW database is nog niet gekoppeld aan de centrale Europese database. Dus wordt je gecontroleerd in Nederland en heb je registratie in Ierland ofzo gedaan dan kan de Nederlandse politie dus niet het exploitant nummer natrekken.

Anyway, moeilijk doen om 2 tientjes als je een drone van 500 euro of meer hebt. Daar vind ik wat van :r
Met “kan wel” zul je vast technisch bedoelen. Maar wettelijk is het niet toegestaan om in een ander land te registreren. En zoals ik begrepen heb kun je maar in 1 land geregistreerd staan (logisch gevolg).

Dus als men zich nu in Ierland registreert als operator heb je binnenkort iets uit te leggen. Sterkte alvast voor diegenen ;) (ik zag op Facebook al een paar Nederlanders voorbijkomen met een Ierse registratie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cheesy schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:59:
[...]
Met “kan wel” zul je vast technisch bedoelen. Maar wettelijk is het niet toegestaan om in een ander land te registreren. En zoals ik begrepen heb kun je maar in 1 land geregistreerd staan (logisch gevolg).

Dus als men zich nu in Ierland registreert als operator heb je binnenkort iets uit te leggen. Sterkte alvast voor diegenen ;) (ik zag op Facebook al een paar Nederlanders voorbijkomen met een Ierse registratie).
Ik geloof er niets van. EU regelgeving houdt in dat je overal in EU mag vliegen, en ook registreren. Dat is een logisch gevolg van regels die in elk EU land identiek zijn.

Als het niet zou mogen dan moeten ze dat blokkeren voor burgers die niet in dat land wonen. En als het dan al niet mag, dan zou je je gewoon ook in NL (opnieuw) moeten kunnen registeren.

[ Voor 10% gewijzigd door SpeedingWilly op 03-01-2021 10:07 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 08:08
Tja ik vraag me inderdaad af of je niet gewoon moet/hoort te registreren in de lidstaat waar je woont... En hoe zit dit voor non-EU residents die hier willen vliegen?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:25
S0epkip schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:10:
Tja ik vraag me inderdaad af of je niet gewoon moet/hoort te registreren in de lidstaat waar je woont... En hoe zit dit voor non-EU residents die hier willen vliegen?
Als de overheid echt wil verdienen laten ze die mensen hier alleen vliegen met een tijdelijk ‘vakantievliegbewijs’ á tien euro. 😉

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Met de ingang van de nieuwe regelgeving ben ik ook overgestapt op de Mini 2. Begonnen met de Phantom 3 Standard, geupgrade naar de 4. Die weer ingeruild voor de Mavic Air ivm grootte en gewicht. En nu dus de Air ingewisseld voor de Mini 2.

Ik vind het echt een hele fijne drone! Verbinding met Ocusync is echt top en hij vliegt praktisch hetzelfde als de Air 1 voor mijn gevoel.

Vandaag voor het eerst echt aan de tand gevoeld en dat viel niet tegen!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50795514726_f84051801e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50795515036_3debe85e43_c.jpg

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:38
jd1987 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:28:
Met de ingang van de nieuwe regelgeving ben ik ook overgestapt op de Mini 2. Begonnen met de Phantom 4 Standard, geupgrade naar de 4. Die weer ingeruild voor de Mavic Air ivm grootte en gewicht. En nu dus de Air ingewisseld voor de Mini 2.

Ik vind het echt een hele fijne drone! Verbinding met Ocusync is echt top en hij vliegt praktisch hetzelfde als de Air 1 voor mijn gevoel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVL14
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 20:49
jd1987 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:28:
Met de ingang van de nieuwe regelgeving ben ik ook overgestapt op de Mini 2. Begonnen met de Phantom 3 Standard, geupgrade naar de 4. Die weer ingeruild voor de Mavic Air ivm grootte en gewicht. En nu dus de Air ingewisseld voor de Mini 2.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kinderdijk? Volgens de Godrone app een Natura2000 gebied en daar mag ook de mini 2 niet vliegen volgens mij O-) De natura2000 gebieden zijn nog groter dan de rode zones en daardoor mag je praktisch nergens vliegen in Nederland.

wel mooie plaatjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

@DVL14 Stukje grijs gebied ;) Bekijk de kaart maar eens goed, voor het bezoekerscentrum zit een streep die niet in N2000 valt. Daar kan je opstijgen en het gebied invliegen(uiteraard wel VLOS behouden.

N2000 gaat alleen over wat je op de grond mag, alleen IL&T heeft zeggenschap over het luchtruim en die hebben niks te doen met N2000.

Maas in de wet, wel legaal though ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
SpeedingWilly schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Ik geloof er niets van. EU regelgeving houdt in dat je overal in EU mag vliegen, en ook registreren. Dat is een logisch gevolg van regels die in elk EU land identiek zijn.

Als het niet zou mogen dan moeten ze dat blokkeren voor burgers die niet in dat land wonen. En als het dan al niet mag, dan zou je je gewoon ook in NL (opnieuw) moeten kunnen registeren.
Wat geloof je hier niet van?
6. UAS-exploitanten moeten zichzelf registreren in de lidstaat waar zij hun verblijfplaats hebben, voor natuurlijke personen, of waar zij hun hoofdvestiging hebben, voor rechtspersonen, en moeten ervoor zorgen dat hun registratiegegevens correct zijn. Een UAS-exploitant kan niet worden geregistreerd in meer dan één lidstaat tegelijk.
Zie ook de toelichting op de Regeling onbemande luchtvaartuigen:
Daarnaast wordt met de onderhavige regeling bepaald dat een operator een overtreding begaat wanneer hij zichzelf of zijn onbemand luchtvaartuig niet in Nederland inschrijft in het register, terwijl hij daar op grond van artikel 14, vijfde, zesde of zevende lid, van uitvoeringsverordening (EU) nr. 2019/947 wel toe verplicht is. Ook het niet aanbrengen van het registratienummer dat wordt ontvangen na inschrijving in het register op een onbemand luchtvaartuig wordt strafbaar gesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 20:35

qless

...vraag maar...

SpeedingWilly schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Het registeren moet in je woonland. Het theorie examen mag je overal in de EU doen, dus het Ierse A1/A3 is gewoon geldig. Dat de lokale politie buitenlandse A1/A3 nog niet kan opzoeken (en buitenlandse registraties) is tijdelijk en geen probleem.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

FastFred schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 20:09:
@Prosperot
Anyway, moeilijk doen om 2 tientjes als je een drone van 500 euro of meer hebt. Daar vind ik wat van :r
Het gaat niet om die 2 tientjes, gaat om het principe. Tal van europese landen doet het gratis, sommigens zelfs met gratis cursus voor het vliegbewijs A1/A3. Hier mag je weer extern een cursus en examen doen voor X euro en daarna ook nog eens X euro aftikken voor het papiertje bij de RDW. En elk jaar weer voor X euro verlengen. Als ze hier iets invoeren, zal het nooit gratis zijn.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Inmiddels zijn er meer bedrijven die handig inspelen, bijvoorbeeld: https://www.stickerland.n...kerset-40x8mm-p-4556.html

Subtotaal € 7,95
Verzending € 2,25
Totaal € 10,20 (incl. btw)

Je krijgt dan 8 stickers van 40x8 mm

Afbeeldingslocatie: https://www.stickerland.nl/3817-medium_default/drone-exploitanten-nummer-stickerset-40x8mm.jpg

geen aandelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:29
Ik gebruik al jaren een goede viltstift , 1x tekst aanbrengen, geen problemen .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-09 21:00
De DJI Mini 2 FMC is nu in de aanbieding bij amazon.nl voor 544,91. Toch maar besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 22:51

JK

Je kan met helder weer nog behoorlijk ver kijken met een Mini 2!
Had 'm met oudjaarsavond (nou ja, nacht) even omhoog gegooid (weinig van plek afgeweken boven de tuin, in het donker ga ik geen rondje vliegen natuurlijk). Foei, mag niet in het donker! Afsteken van vuurwerk ook niet :P. Er werd nog behoorlijk geknald in de stad en omliggende dorpen. Tot mijn grote verbazing zag ik toen ik de video bekeek op de computer, de kerstboom bij IJsselstein (Gerbrandytoren) vlak boven de horizon. Dat is hemelsbreed ruim 30 kilometer verderop. Ik denk niet dat ik 'm overdags zou zien, maar met de lampen er in, zeker wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Even tussendoor.. hebben jullie ook de update naar 1.22 van de DJI FLy app niet gekregen?

Ik heb hem moeten sideloaden via APKmirror, wilde de nieuwe attitude indicator wel eens zien.. Geen idee of het aan mijn telefoon lag (Pixel 5) en of die app de laatste android 11 niet ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Koriel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:14:
Even tussendoor.. hebben jullie ook de update naar 1.22 van de DJI FLy app niet gekregen?

Ik heb hem moeten sideloaden via APKmirror, wilde de nieuwe attitude indicator wel eens zien.. Geen idee of het aan mijn telefoon lag (Pixel 5) en of die app de laatste android 11 niet ondersteunt...
Ah, ik was de Orientation Indicater al kwijt (die gebruik ik toch vrij vaak om m'n VLOS te herstellen), maar kwam dus door de update (iOS in mijn geval). De Attitude Indicator zit wel iets weggestopt lees ik op mavicpilots: "Found it. You need to touch the small compass signal in the lower right hand corner of the map box. It will then change the map to the attitude indicator."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:11

Stimulate14

⭐⭐⭐

Aanvragen vliegbewijs of exploitantnummer voor een drone

Vanaf 31 december 2020 zijn er nieuwe regels bij het vliegen met een drone of een ander onbemand luchtvaartuig, bijvoorbeeld op afstand bestuurbare vliegtuigjes en helikopters.

Een vliegbewijs is verplicht als u vliegt met een drone die zwaarder weegt dan 250 gram. Een exploitantnummer is verplicht voor eigenaren van drones met een camera of die zwaarder wegen dan 250 gram. Bent u piloot en ook eigenaar van een drone? Dan heeft u een vliegbewijs én een exploitantnummer nodig.
Wat is het nou :')? Zwaarder dan 250 gram is ja, daaronder nee.
Zo lees ik het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Stimulate14 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:03:
[...]

Wat is het nou :')? Zwaarder dan 250 gram is ja, daaronder nee.
Zo lees ik het.
Ondanks dat het al tig keer langskomen is het vrij simpel toch?
> 250 gram = vliegbewijs + exploitantnummer nodig
< 250 gram met camera = exploitantnummer nodig
< 250 gram zonder camera = niets nodig

Staat toch juist in dat stukje tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Cheesy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Ondanks dat het al tig keer langskomen is het vrij simpel toch?
> 250 gram = vliegbewijs + exploitantnummer nodig
< 250 gram met camera = exploitantnummer nodig
< 250 gram zonder camera = niets nodig

Staat toch juist in dat stukje tekst?
:o. Het is maandag he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 18:44
Koriel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:14:

Hier ook een Pixel 5 en geen update van DJI Fly app gekregen, vooralsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-09 19:56
Luc45 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:01:
De DJI Mini 2 FMC is nu in de aanbieding bij amazon.nl voor 544,91. Toch maar besteld :)
Thanks! Zat enorm te twijfelen tussen de Mavic mini 1 of tussen de Mini 2. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om nu de Mini 2 te bestellen.

Dit gaat mijn eerste drone worden, wel paar keer gevlogen met een drone van een vriend. Hebben jullie nog tips voor beginners? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
RubenWwijk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Thanks! Zat enorm te twijfelen tussen de Mavic mini 1 of tussen de Mini 2. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt om nu de Mini 2 te bestellen.

Dit gaat mijn eerste drone worden, wel paar keer gevlogen met een drone van een vriend. Hebben jullie nog tips voor beginners? :)
Tof, als je gelijk voor de 2 kan gaan is dat de betere keus! 'Helaas' heb ik de 1 al en dan vind ik de switch onnodig.

Genoeg tips, maar dit vind ik de belangrijkste:

- Handleiding lezen en je eigen maken in regelgeving (registratie operator).
- Gewoon niet binnen proberen. Gaat gewoon te snel fout met slechte/halve gps etc.
- Checken hoe de RTH (return to home) bij signaalverlies ingesteld staat (hover / RTH / land) en je daar ook bewust van zijn.
- Buiten eerst wachten op voldoende satellieten.
- RTH hoogte hoger instellen dan omringende bebouwing / bomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
grotegok schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Hier ook een Pixel 5 en geen update van DJI Fly app gekregen, vooralsnog...
Heeft niets met de Pixel 5 te maken...

https://dronedj.com/2021/...dding-features-and-fixes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 19:53

GJA

Luc45 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:01:
Tnx! :)

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

RubenWwijk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Zorg in ieder geval voor de GoDrone app op je telefoon, zodat je weet of je ergens wel of niet mag vliegen. Daarnaast is een app met weer en wind zoals Aura of UAV Forecast.

Zoek voor je eerste vluchten een plek op met weinig obstakels en veel ruimte. Dan is de kans ergens tegenaan te vliegen minimaal. Laat de drone in Cine mode de eerste keer vliegen, zodat je eerst de basics onder de knie krijgt. In Normal en Sport Mode gaat het allemaal een stuk sneller. :)

Voor de rest wat hierboven al staat. Zorg ervoor dat je een verantwoordelijke dronevlieger bent, dan heb je de minste kans op een boete of op een ongeluk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
thunder8 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Laat de drone in Cine mode de eerste keer vliegen, zodat je eerst de basics onder de knie krijgt. In Normal en Sport Mode gaat het allemaal een stuk sneller. :)
Ik weet niet of dat nou persé heel handig is :) In Cine mode "glijdt" de drone volgens mij nog een beetje door als je stopt. In Normal is dat stoppen wat sneller. En dat is wel handig als je de besturing nog onder de knie moet krijgen.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

posttoast schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:00:
[...]

Ik weet niet of dat nou persé heel handig is :) In Cine mode "glijdt" de drone volgens mij nog een beetje door als je stopt. In Normal is dat stoppen wat sneller. En dat is wel handig als je de besturing nog onder de knie moet krijgen.
Het doorglijden valt heel erg mee, voordeel is wel dat je in Cine veel minder snel vliegt. Ook al glij je iets door, vanwege het minder abrupt remmen, dan nog sta je mogelijk eerder stil vanwege de lagere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
thunder8 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Het doorglijden valt heel erg mee, voordeel is wel dat je in Cine veel minder snel vliegt. Ook al glij je iets door, vanwege het minder abrupt remmen, dan nog sta je mogelijk eerder stil vanwege de lagere snelheden.
OK, zo had ik er nog niet bij stil gestaan :) Goeie!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
In België staat de mini 2 combo in verschillende winkels aan €555 (vb Bol)

[ Voor 6% gewijzigd door superiscch op 06-01-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viavia28
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 20:58
Cheesy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:50:
Inmiddels zijn er meer bedrijven die handig inspelen, bijvoorbeeld: https://www.stickerland.n...kerset-40x8mm-p-4556.html

Subtotaal € 7,95
Verzending € 2,25
Totaal € 10,20 (incl. btw)

Je krijgt dan 8 stickers van 40x8 mm

[Afbeelding]

geen aandelen ;)
Heeft iemand al een mooie manier gevonden om dit zelf te doen?
Mag dit bijvoorbeeld ook gewoon met een sticker en dan handgeschreven met een pen/stift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viavia28 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 14:15:
[...]
Heeft iemand al een mooie manier gevonden om dit zelf te doen?
Mag dit bijvoorbeeld ook gewoon met een sticker en dan handgeschreven met een pen/stift?
Ja, maar met bv een labelprinter is dit een stuk netter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Mijn bestelde tag is binnen! Ik heb hem in Duitsland besteld via Etsy.
Ik was voor de Piko (12x5 mm) gegaan. Die is kleiner dan ik dacht. Ik kan hem haast wel op een Paracetamol pilletje kwijt. ;) Toch is de tekst prima leesbaar. Wachten is nu op de nieuwe Mini 2.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Iedereen al de laatste firmware er op? Ik wacht meestal een paar dagen/twee weken. Kijk meestal op het dji forum. Lees nu ook weer positieve en negatieve verhalen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JK schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:35:
Iedereen al de laatste firmware er op? Ik wacht meestal een paar dagen/twee weken. Kijk meestal op het dji forum. Lees nu ook weer positieve en negatieve verhalen na de update.
Ja, geen probleem. Er er zit nieuwe functionaliteit in. Heb er nog niet serieus mee gevlogen, alleen even laten opstijgen.

Ik heb nog nooit problemen met een fw update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

SpeedingWilly schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Ja, geen probleem. Er er zit nieuwe functionaliteit in. Heb er nog niet serieus mee gevlogen, alleen even laten opstijgen.

Ik heb nog nooit problemen met een fw update gehad.
Ik heb in het verleden wel vaker problemen gehad met DJI, daarom wacht ik altijd even.
Bij de Phantom 3 SE wel eens gehad dat ik binnen 20 meter al bijna geen bereik meer had na een update. Gelukkig kon ik nog terug naar een oude firmware. Bij de Spark heb ik ook altijd even gewacht, volgens mij was daar ook eens wat mee. Bij de Mini 2 kan je 'm nu niet meer terugdraaien na deze update. Er zit idd wat nieuwe functionaliteit in. Zal 'm binnenkort wel updaten. Blijft mooi dat je nu over aaneengesloten bebouwing mag vliegen, dan gooi ik 'm net wat vaker in de achtertuin omhoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Wacht ook nog even, omdat die anti rollback erin zit.
Hoop eigenlijk dat ze de mini weten te hacken.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 00:08:
Wacht ook nog even, omdat die anti rollback erin zit.
Hoop eigenlijk dat ze de mini weten te hacken.
Waarom? Mis je functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
SpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 05:55:
[...]

Waarom? Mis je functionaliteit?
NFZ en FCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Vandaag komt de mini 2 binnen :D
Ik zit nog erg te twijfelen of ik care refresh er bij zal gaan nemen, het is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan een nieuwe unit kopen, maar als je hem niet laat crashen is het ook wel zonde natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als je een Mini 2 hebt, dan is FCC bereik overbodig. het bereik is met OccuSync meer dan voldoende. Verder zijn de NFZ blokkades die DJI inbouwt erg beperkt en als je daar van DJI niet mag vliegen, dan is het verstandig om daar ook niet te vliegen (zoals bv heel dicht bij vliegvelden).

Verder is het een vliegend apparaat wat potentieel heel gevaarlijk kan zijn. Ik zou daar niet mee gaan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
SpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:06:
[...]

Als je een Mini 2 hebt, dan is FCC bereik overbodig. het bereik is met OccuSync meer dan voldoende. Verder zijn de NFZ blokkades die DJI inbouwt erg beperkt en als je daar van DJI niet mag vliegen, dan is het verstandig om daar ook niet te vliegen (zoals bv heel dicht bij vliegvelden).

Verder is het een vliegend apparaat wat potentieel heel gevaarlijk kan zijn. Ik zou daar niet mee gaan rommelen.
Helemaal mee eens... ;-)

Nu is het wel zo dat je met de Mini2 zoveel meer kunt doen dan mag dat de verleiding om de grenzen op te zoeken danwel grof te overtreden wel heel erg groot is. een grove schatting van mij is dat ik minder dan 5 tot 10% van wat de Mini 2 kan ook maar mag..

Ik vind het geweldig om met dat apparaat te vliegen, maar ik begin te overwegen om hem van de hand te doen omdat ik weet dat ik toch meer wil doen met de drone dan mag. Zelfbescherming zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koriel schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:18:
[...]
Helemaal mee eens... ;-)

Nu is het wel zo dat je met de Mini2 zoveel meer kunt doen dan mag dat de verleiding om de grenzen op te zoeken danwel grof te overtreden wel heel erg groot is. een grove schatting van mij is dat ik minder dan 5 tot 10% van wat de Mini 2 kan ook maar mag..

Ik vind het geweldig om met dat apparaat te vliegen, maar ik begin te overwegen om hem van de hand te doen omdat ik weet dat ik toch meer wil doen met de drone dan mag. Zelfbescherming zeg maar...
@Koriel En weer helemaal met jouw eens!

Jammer dat je er mee wilt stoppen. Even ter overweging: elke drone vlieger zal de regels wel eens overtreden, voornamelijk de regel om altijd in het zicht te vliegen. Ik hanteer altijd de regel "vlieg alleen over gebieden waar de drone geen schade kan toebrengen als die plotseling uit de lucht valt".

Ook mijn (Mini) drone heb ik wel eens niet in het zicht. Maar een drone die in een weiland valt brengt weinig schade toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Heeft er toevallig iemand ervaring met het monteren van extra led's? Daarmee zou je de VLOS kunnen vergroten. Nu kun je hem op grotere afstand nog wel in de gaten houden, maar als je even weg kijkt ga je hem niet meer terug vinden natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
SpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 09:06:

Ach ja, beter bereik is altijd meegenomen, als je toch bezig bent :)

En vwb wat wel en niet mag: ik gebruik m'n drone voornamelijk op vakantie (USA), dan is het ontbreken van NFZ meegenomen. Ga niet naast vliegvelden vliegen, maar vind het wel mooi om in een stad oid te fotograferen. Geen idee waar het wel of niet mag, gewoon ff snel drone de lucht in, wat foto's maken en weer door.

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-CyCgvKgYq80/WZOk-Qpn5lI/AAAAAAAASBM/8C72Obtnkb0bVpHABp1JNbiNuKRMrmmkgCLcBGAs/s1600/DJI_0708.JPG

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-DdsX-a53-To/WZTxQV9ikuI/AAAAAAAASDI/HJNPWW2qyIApVcOeDV8ApNnaS-RM4ToIgCPcBGAYYCw/s1600/DJI_0755.JPG

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-H2NF1u4dzWA/WZo-ADCWMvI/AAAAAAAASGQ/fnhpR0j3vj4jvIQCfdaSqRupakgGlTYAACLcBGAs/s1600/DJI_0807.JPG

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-ZQwY3ny93cc/WZ97Oa3_8AI/AAAAAAAASLE/GR2N0z_ua3M3YrEwJP2sems16LTU4fCAgCPcBGAYYCw/s1600/DJI_0821.JPG

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-fPTQ41xLv1Q/W4E80k8TPqI/AAAAAAAAd3E/JBO_ir_Q8NMgsCsug-IAP5e1kQsEnBSswCLcBGAs/s1600/IMG_2921.JPG

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/--fj_F2TVG90/W4E807eh1ZI/AAAAAAAAd3I/EzYjs0GdCUEptEYnliq8Ycu1ROgyUZXlACLcBGAs/s1600/IMG_2907.JPG

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-ucxAZGweUMs/XVyc_8WgxtI/AAAAAAAAgt0/kIkZ-aKlVsMwGWPX3o9r8F-wONj59JoUQCLcBGAs/s1600/PGPA4559.JPG

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-aDmQyusx8xo/XV328pjW1TI/AAAAAAAAguc/BaMijNGCRmMuk0_zCSSQspz3gfBl7blDwCLcBGAs/s1600/ADQJ1678.JPG

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-Ms3xbR1cHD0/XWIKdNibdsI/AAAAAAAAg0k/Iq49VeByBlw1zc9kVJizn6zQBnu12YM4QCLcBGAs/s1600/KRNR6600.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:02:
[...]
Heb jij een Mavic Mini of een Mini 2? Met de Mini 2 maakt het niet uit uiteraard, die heeft in de USA een beter bereik.
De Mavic Mini 1 (EU model) is inderdaad anders qua hardware, en ook met een hack ga je niet het maximale uit deze drone halen! Dan moet je het FCC model in USA kopen!

Verder laten je foto's en je tekst duidelijk zien dat je dat bereik niet nodig hebt. Je schrijft zelf "even de drone de lucht in gooien en snel een foto maken". Dan is de drone dus heel dicht bij jou en is extra bereik niet nodig ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
matthijst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:02:
[...]

En vwb wat wel en niet mag: ik gebruik m'n drone voornamelijk op vakantie (USA), dan is het ontbreken van NFZ meegenomen. Ga niet naast vliegvelden vliegen, maar vind het wel mooi om in een stad oid te fotograferen. Geen idee waar het wel of niet mag, gewoon ff snel drone de lucht in, wat foto's maken en weer door.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
SpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Heb jij een Mavic Mini of een Mini 2? Met de Mini 2 maakt het niet uit uiteraard, die heeft in de USA een beter bereik.
De Mavic Mini 1 (EU model) is inderdaad anders qua hardware, en ook met een hack ga je niet het maximale uit deze drone halen! Dan moet je het FCC model in USA kopen!

Verder laten je foto's en je tekst duidelijk zien dat je dat bereik niet nodig hebt. Je schrijft zelf "even de drone de lucht in gooien en snel een foto maken". Dan is de drone dus heel dicht bij jou en is extra bereik niet nodig ;) .
Ik heb een Mini 2.
Gaat me dus vooral om NFZ.
Bereik is hier nu ook al prima, maar extra is nooit verkeerd (al gebruik je het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:59:
[...]
Gaat me dus vooral om NFZ.
[...]
Niet vooral, ALLEEN. met een Mini 2 heeft hacken geen zin! Je hebt al het volledig maximaal haalbare bereik met deze drone in USA! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
SpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Niet vooral, ALLEEN. met een Mini 2 heeft hacken geen zin! Je hebt al het volledig maximaal haalbare bereik met deze drone in USA! 8)7
Ik woon in Nederland?
Hier vind ik het ook niet heel erg om extra bereik te hebben, ook al zou je het niet gebruiken.
Sinds de een na laatste update is de verbinding een stuk stabieler, maar waarom klagen als je extra bereik kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Ik woon in Nederland?
Hier vind ik het ook niet heel erg om extra bereik te hebben, ook al zou je het niet gebruiken.
Sinds de een na laatste update is de verbinding een stuk stabieler, maar waarom klagen als je extra bereik kunt krijgen?
Je schrijft dat je drone voornamelijk op vakantie gebruikt wordt?

Heb je ook care refresh genomen? Reken maar dat je daar dan niets meer aan hebt als de drone crasht. Ook de normale garantie die defecten afdekt kun je dan wel vergeten uiteraard. Uiteraard moet je het allemaal zelf weten, maar ik zou het niet doen.

Overigens verwacht ik ook niet dat er heel snel een hackmethode uitkomt. DJI heeft zijn zaakjes wat dat betreft goed voor elkaar. Er zijn maar weinig DJI drones die gehackt kunnen worden.

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-01-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Neu geen refresh. Als ie crasht dan is het pech.
Had m'n Spark ook gehackt, nieuwere drones schijnbaar lastiger te kraken to nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
Ik heb wel refresh hoor. Vrij chill voor als het mis gaat. En 50 euro is niet veel voor 2 nieuwe drones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
b0art schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:30:
Ik heb wel refresh hoor. Vrij chill voor als het mis gaat. En 50 euro is niet veel voor 2 nieuwe drones.
Dat klopt uiteraard niet. Care Refresh kost je geld, en als je die wil aanspreken moet je ook geld betalen voor een nieuwe drone. Namelijk 49 euro voor de eerste drone en 59 euro voor de 2e drone. Dus dan heb je in totaal al meer dan 150 euro uitgegeven.

En uiteraard moet de drone opgestuurd worden (is wel gratis met care refresh), en dan gaat DJI de flight logs bekijken om te zien of e.e.a. binnen de garantie valt. Als je dus dingen gedaan hebt die verwijtbaar zijn, dan kun je fluiten naar je nieuwe drone ;w

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedingWilly op 07-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
SpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Dat klopt uiteraard niet. Care Refresh kost je geld, en als je die wil aanspreken moet je ook geld betalen voor een nieuwe drone. Namelijk 49 euro voor de eerste drone en 59 euro voor de 2e drone. Dus dan heb je in totaal al meer dan 150 euro uitgegeven.

En uiteraard moet de drone opgestuurd worden (is wel gratis met care refresh), en dan gaat DJI de flight logs bekijken om te zien of e.e.a. binnen de garantie valt. Als je dus dingen gedaan hebt die verwijtbaar zijn, dan kun je fluiten naar je nieuwe drone ;w
Ik vind 150 euro voor 2 drones niet heel veel geld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

@matthijst Mooie foto's! Veel herkenbare plekken. Ik wil graag weer terug voor de 18e keer. :)

Toch zou ik in de USA wel goed opletten waar je vliegvelden hebt en heliports, want daar heb je er echt zoveel van. Het laatste wat je wil iets op lage hoogte tegenkomen.. helikopters bijv.

Maar wil je in parken vliegen, dan moet je idd een NFZ-hack hebben en dan heb je nog park rangers. Maar ik snap ook wel dat ze geen drones willen hebben, dan heb je ze echt overal vliegen op populaire plekken. Ben benieuwd of die DJI Phantom nog steeds in Yellowstone op de bodem ligt van de Grand Prismatic Spring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
In Nationale Parken vlieg ik ook niet, want idd. verboden.
Net buiten state parks of random wegen in, zoals in Utah zijn sowieso wel mooi.
Let wel op op airports idd. Doe meestal letterlijk in 5 min omhoog en terug.

Schitterend land, kom er vrijwel elke zomer sinds 2000, probeer steeds wat anders te zien.
36 Staten gehad nu 😀

[ Voor 20% gewijzigd door matthijst op 08-01-2021 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Je mag in de NP van de USA niet vliegen maar kan het wel,of geblokkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Gisteren is mijn mini 2 aangekomen, heb het gevoel dat de bouwkwaliteit wel wat solider is dan die van de 1. Ook vind ik de controller veel fijner vast houden. Straks buiten eens proberen op te stijgen :)

Net heb ik bij het updaten even getest of de motoren werkte, daarbij viel mij op dat ik de motoren niet uit kon zetten door beide sticks naar binnen/onderen te duwen. Aanzetten met deze combi lukte wel. Is dit veranderd of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Luc45 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:25:
Gisteren is mijn mini 2 aangekomen, heb het gevoel dat de bouwkwaliteit wel wat solider is dan die van de 1. Ook vind ik de controller veel fijner vast houden. Straks buiten eens proberen op te stijgen :)

Net heb ik bij het updaten even getest of de motoren werkte, daarbij viel mij op dat ik de motoren niet uit kon zetten door beide sticks naar binnen/onderen te duwen. Aanzetten met deze combi lukte wel. Is dit veranderd of zie ik iets over het hoofd?
Heb ik met de mini 1 ook. Je moet dan echt 'landen' om weer uit te krijgen. Ondanks dat ik emergency shut down wel aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Cheesy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:37:
[...]

Heb ik met de mini 1 ook. Je moet dan echt 'landen' om weer uit te krijgen. Ondanks dat ik emergency shut down wel aan heb staan.
Ahh interessant, misschien kwam het dan omdat ik niet heb opgestegen. Ik zal het straks buiten eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ramrodwillem schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:43:
Je mag in de NP van de USA niet vliegen maar kan het wel,of geblokkeerd ?
Niet geprobeerd, dacht ergens gelezen te hebben dat je er wel heen mag vliegen. Maar met een Spark was dat geen optie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ramrodwillem
Genomen met de Spark , Kathmandu , 2018

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v3duANLGLdUhxBJBUkqzFqCd1aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0poNFodOaNSkmXR5D1dNRVm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ramrodwillem op 08-01-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hé gaaf, daar ben ik eind april 2018 ook geweest (maar zonder drone).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
SnoeiKoei schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:48:
[...]

Hé gaaf, daar ben ik eind april 2018 ook geweest (maar zonder drone).
Zonde man , dronegeniek land :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Nieuwe Mini 2 is ook alweer binnen! Gisteren al, maar ik heb vandaag de maiden vlucht gemaakt. Volgens mij heb ik gewoon een hagelnieuwe gekregen en geen gerefurbished model. Blij toe. Kan ik tenminste weer vliegen. Kudo’s voor DJI met de snelle actie. Dit is de eerste keer dat ik mijn DJI Care ook daadwerkelijk heb moeten gebruiken.

Overigens past dat piko ‘kentekenplaatje’ wat nu op de Mini 2 moet wel perfect achter de camera:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0tVHjeRgv12XPqol3G72OO5shk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFqdfXlcYOgkAoKl5OyQLOqG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
SpeedingWilly schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:35:
[...]

Nee hoor, dat doet DJI niet. Als je kiest voor Express garantie dan stuurt DJI een nieuwe op zodra de gecrashte drone bij hun binnen is. Dan heb je sneller een vervangende drone. Bij de langzame methode wordt de drone wel nagekeken en gaan ze hem proberen te repareren. Ik heb trouwens ook nergens in de voorwaardes gelezen dat DJI hierbij vluchtdata analyseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:21:
[...]
Nee hoor, dat doet DJI niet. Als je kiest voor Express garantie dan stuurt DJI een nieuwe op zodra de gecrashte drone bij hun binnen is.
Express garantie? Wat kost dat dan? Kun je kiezen voor de langzame methode voor bv 49 euro en een snellere methode voor iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
SpeedingWilly schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:27:
[...]

Express garantie? Wat kost dat dan? Kun je kiezen voor de langzame methode voor bv 49 euro en een snellere methode voor iets meer?
Je betaal niets extra. Beide kost 49 euro. Maar als je snel weer een nieuwe drone wilt dan kun je het beste voor express kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
rimave schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Je betaal niets extra. Beide kost 49 euro. Maar als je snel weer een nieuwe drone wilt dan kun je het beste voor express kiezen.
En dat kies je tijdens het aanmelden van je gecrashte drone voor care refresh ?

En de niet-express optie is dan vooral geschikt als je je drone hebt gecustomized ofzo (?)

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
S0epkip schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:35:
[...]

En dat kies je tijdens het aanmelden van je gecrashte drone voor care refresh ?

En de niet-express optie is dan vooral geschikt als je je drone hebt gecustomized ofzo (?)
Klopt. Volgens mij is dit nog niet lang zo bij DJI, omdat er ook ‘beta’ bij stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

matthijst schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Niet geprobeerd, dacht ergens gelezen te hebben dat je er wel heen mag vliegen. Maar met een Spark was dat geen optie.
Het zijn NFZ's, dus ik denk ook niet dat je er heen mag vliegen. Anders kan je net buiten de grens opstijgen en vliegen. Anyway, een park ranger moet wel weten waar je staat, dus de kans om gesnapt te worden is denk ik niet heel groot als je op een afgelegen plek dat ding omhoog gooit. Maar bijv in Yellowstone zou ik toch liever een beetje om me heen kijken op afgelegen plekken, gezien er zwarte beren een grizzly's rondlopen. De meeste toeristen lopen niet verder dan een paar honderd meter, in Yellowstone wel eens op een uitgestorven stuk gelopen richting de Morning Glory Pool. Je zou zeggen dat er veel mensen heen gaan, maar voor velen te ver vanaf Old Faithful.

Soms vragen ze ook of je een drone bij je hebt. Had ik in de staat Washington bij de Columbia River Gorge en dan bij het betreden van de Bonneville Dam. Maar goed, dat is ook deels militair (US Army Corps of Engineers). Toevallig had ik 'm toen niet bij me, weet niet wat ze hadden gedaan als ik 'm wel bij me had... complete drone ingenomen? Of alleen batterijen, props, controller? Anyway, daar werd ook de complete kofferbak onderzocht en ondertussen mag je dan dus ook niet uitstappen.

Maar goed, kan je opstijgen in een gebied wat een Nationaal Park of Staats Park is? Met een Mini 2 betwijfel ik het, ik denk dat een Spark dit wel zou kunnen, zeker als je 'm niet zou updaten (deed ik zelden en de Mini2 moet ik ook nog steeds updaten). De boetes zijn meen ik $ 3000,-. Dan doe ik het liever niet.

Amerika is wel een prachtig land om foto's en video's te maken met een drone... maar goed, dat is Europa ook, zeker rond de bergen. Nederland is... meh. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
rimave schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:09:

Overigens past dat piko ‘kentekenplaatje’ wat nu op de Mini 2 moet wel perfect achter de camera:
[Afbeelding]
Ben je niet bang voor "interactie" met de gimbal, met dat plaatje daar?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
S0epkip schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Ben je niet bang voor "interactie" met de gimbal, met dat plaatje daar?
Nee hoor. De Gimbal kan nog prima alle kanten op bewegen. Hij raakt het plaatje bij lange na niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK

JK

Morgen sneeuw. Dat gaat mooie plaatjes opleveren! Tijd dus om de boel op de laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:59
JK schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:20:
Morgen sneeuw. Dat gaat mooie plaatjes opleveren! Tijd dus om de boel op de laden. :)
Helaas komt die hier pas in de avond en zondagochtend moet er gewerkt worden. Dus ik zie ze wel van anderen. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

JK schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:20:
Alles ligt aan de lader, en zeker niet de controller vergeten :P. Die vergeet ik nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc45
Hier lijkt het niet te stoppen met sneeuwen voordat de zon ondergaat, vliegen terwijl het sneeuwt lijkt mij wat minder verstandig. Hopelijk komt er binnenkort nog een mooie kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Je ziet wel meer als er sneeuw ligt in het donker, maar het is niet verstandig, laat staan dat het zou mogen.
Ik ga morgenochtend wel even een rondje vliegen, het blijft als het goed is 0 graden, dus er blijft vast nog wel wat liggen. Meer een beetje wat foto's van de buurt maken, ik ga niet speciaal op pad. Geen zin om met een baby in de kou op pad te gaan en aandacht dan te moeten delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 06:37
Leuk, hoor. Ik krijg hem morgen, mijn 1ste. Gekocht bij Bol, zelfde aanbieding als Amazon, en had nog een bon van het werk. De laatste weken al veel youtube gekeken, en vandaag dit forum ontdekt. Alles gelezen, goede informatie. Top dat je toch meteen 2jaar Care kan kiezen. Bij dronekenner toch een 10tje goedkoper ipv 1+1 bij DJI als ik het goed gezien heb. Als je daarvan gebruik maakt, moet de batterij van de crash erin zitten, of kan je hem ook opsturen met een batterij die slecht geworden is na verloop van tijd? Die landing sticks lijken me ook wel handig ipv gras maaien. Zal ook wel wat meer weerstand tijdens het vliegen geven zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 20:15
Vanmorgen even gevlogen met de Mini, gisteravond toen het al donker was begon het pas te sneeuwen hier.

Vanmorgen sneeuwde het nog een klein beetje, de drone heb ik na een minuutje of 6-7 weer laten landen, was redelijk nat geworden.

Er is niet zoveel sneeuw gevallen hier maar wel mooi zo die beelden vanuit de lucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGuvvWY2CJWo39AtXUw-aGF7ETk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9MbNwtfEA0FSNcwfec6gvAy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b0art
BlazeMuis schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:06:
Vanmorgen even gevlogen met de Mini, gisteravond toen het al donker was begon het pas te sneeuwen hier.

Vanmorgen sneeuwde het nog een klein beetje, de drone heb ik na een minuutje of 6-7 weer laten landen, was redelijk nat geworden.

Er is niet zoveel sneeuw gevallen hier maar wel mooi zo die beelden vanuit de lucht.

[Afbeelding]
Gaaf man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Goede ervaring tot nu toe met de Mini 2 als eerste drone het is alleen wel even wennen om een goede exposure te krijgen in video zonder te kunnen spelen met aperture. ND filters wisselen elke keer is toch wel een hoop gedoe :)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Vandaag voor het eerst de drone uitgelaten. In vergelijking met m'n Spark; wauw! Vliegt makkelijker en stiller, windgevoeligheid valt me reuze mee en de verbinding is ronduit super.

De Spark had ik in een draagbaar oplaadstation en daarmee kun je hem zo uitpakken aanzetten en vliegen. De mini moet je eerst losmaken en uitvouwen. Dat wil ik overslaan door een case te verzinnen waarin hij uitgevouwen past. Iemand daar een tip voor?

En: de Spark kun je draadloos verbinden met je telefoon via de controller. Dus: phone => controller => drone. Kan dat met de Mini ook? Kijk ik daar overheen?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GJA schreef op zondag 17 januari 2021 @ 21:25:
En: de Spark kun je draadloos verbinden met je telefoon via de controller. Dus: phone => controller => drone. Kan dat met de Mini ook? Kijk ik daar overheen?
Dat kan met de QuickTransfer functie: dan kun je de drone rechtstreeks verbinden met je smartphone om beelden naar je telefoon te halen. Check de handleiding eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

SpeedingWilly schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:24:
[...]

Dat kan met de QuickTransfer functie: dan kun je de drone rechtstreeks verbinden met je smartphone om beelden naar je telefoon te halen. Check de handleiding eens ;)
Nou...dat wist ik dus al >:)
De vraag is; kan ik de phone draadloos verbinden met de controller. De controller is dan weer verbonden met de drone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GJA schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:35:
[...]
Nou...dat wist ik dus al >:)
De vraag is; kan ik de phone draadloos verbinden met de controller. De controller is dan weer verbonden met de drone.
Nee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik zit ook ernstig te twijfelen over de aanschaf van de Mini 2, maar nu lees ik hier verhalen over het wegvallen van de beeldverbinding, bijv. als gevolg van (tijdelijke) storing of wanneer het maximale zendbereik wordt overschreden. Of dat de drone onbestuurbaar wordt.

Weet iemand of er een instelling bestaat die de Mini 2 in zo'n geval automatisch RTH stuurt?

Het zou helemaal top zijn als je de condities hiervoor zelf kunt instellen in de app. Bijvoorbeeld na 2 minuten geen bereik -> RTH etc.

[ Voor 5% gewijzigd door haaswijk1 op 18-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

haaswijk1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:26:
Ik zit ook ernstig te twijfelen over de aanschaf van de Mini 2, maar nu lees ik hier verhalen over het wegvallen van de beeldverbinding, bijv. als gevolg van (tijdelijke) storing of wanneer het maximale zendbereik wordt overschreden. Of dat de drone onbestuurbaar wordt.

Weet iemand of er een instelling bestaat die de Mini 2 in zo'n geval automatisch RTH stuurt?

Het zou helemaal top zijn als je de condities hiervoor zelf kunt instellen in de app. Bijvoorbeeld na 2 minuten geen bereik -> RTH etc.
Als je je aan de regels houdt, zal het bereik geen probleem zijn. ;) Maar je kan inderdaad je drone instellen wat ie moet doen indien de verbinding wegvalt. Als je op Youtube zoekt, zal je zien dat de Mini 2 behoorlijk veel bereik heeft, meerdere kilometers zelfs. Aangezien je de drone in zicht dient te houden en de Mini 2 klein is, zal je deze na een paar honderd meter al niet meer zien. Als je RTH instelt, zorg er dan wel voor dat je de juiste hoogte instelt. Aangezien de Mini 2 geen obstakeldetectie heeft, zal een te lage RTH hoogte gegarandeerd je drone ergens tegenaan vliegen als er een obstakel in het direct pad zit. Dan kan je alsnog gaan zoeken naar een gecrashte drone. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:59
haaswijk1 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:26:

Er is gewoon een setting; bij signal loss return to home. Niet na 2 minuten, gewoon direct. Als er weer contact is kun je de controle weer overnemen. Daarom altijd checken of de homepoint goed staat.
Bij mijn mavic werkte dit al ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berns
Ja, anders vliegt hij naar China RTH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Camiel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:19:
[...]
Er is gewoon een setting; bij signal loss return to home. Niet na 2 minuten, gewoon direct. Als er weer contact is kun je de controle weer overnemen. Daarom altijd checken of de homepoint goed staat.
Niet direct, maar na 10 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

berns schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:28:
Ja, anders vliegt hij naar China RTH :)
Ik moest serieus lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
[...]

Tegenwoordig wordt je homepoint bij take-off geüpdatet.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berns
Niet dat er echt twijfel over bestond, maar het 2jaars Care plan wat ik bij dronekenner kocht, activeerde zonder problemen. Ik had de drone nog niet gebruikt. Een kleine test in de schemering. Bij de 1ste maal opstijgen dreef hij af naar links, zonder wat te doen, maar dat had hij snel gecorrigeerd. Compas en gimbal had ik al gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
thunder8 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Als je je aan de regels houdt, zal het bereik geen probleem zijn. ;) Maar je kan inderdaad je drone instellen wat ie moet doen indien de verbinding wegvalt. Als je op Youtube zoekt, zal je zien dat de Mini 2 behoorlijk veel bereik heeft, meerdere kilometers zelfs. Aangezien je de drone in zicht dient te houden en de Mini 2 klein is, zal je deze na een paar honderd meter al niet meer zien. Als je RTH instelt, zorg er dan wel voor dat je de juiste hoogte instelt. Aangezien de Mini 2 geen obstakeldetectie heeft, zal een te lage RTH hoogte gegarandeerd je drone ergens tegenaan vliegen als er een obstakel in het direct pad zit. Dan kan je alsnog gaan zoeken naar een gecrashte drone. :P
Dat is goed om te weten, thanks. Een standaard RTH hoogte van 120 meter lijkt me dan de meest veilige instelling.

Grijpt de auto-RTH trouwens ook in wanneer er teruggevlogen moet worden onder een bepaald batterijpercentage? Om te voorkomen dat je anders de terugweg niet meer haalt qua afstand zeg maar..

[ Voor 4% gewijzigd door haaswijk1 op 19-01-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaswijk1
[...]

Dank. Als ik het zo lees kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan. Zelfs niet als de beeld/controller verbinding wegvalt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haaswijk1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:33:
[...]
Dat is goed om te weten, thanks. Een standaard RTH hoogte van 120 meter lijkt me dan de meest veilige instelling.

Grijpt de auto-RTH trouwens ook in wanneer er teruggevlogen moet worden onder een bepaald batterijpercentage? Om te voorkomen dat je anders de terugweg niet meer haalt qua afstand zeg maar..
Nee, 120m is zeker niet de beste optie voor de Mini. Als de wind al stevig is, dan waait het nog veel harder op 120m dan op 40m, dalen kost ook veel tijd, dus voor je het weet kom je hierdoor verder in de problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
haaswijk1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:38:
[...]
Dank. Als ik het zo lees kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan. Zelfs niet als de beeld/controller verbinding wegvalt dus.
Er kan genoeg misgaan, zeker met een Mini zonder obstacle avoidance sensoren! RTH te hoog instellen is niet slim, maar te laag zeker niet! Dan vliegt je Mini dus stekeblind recht een boom in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
haaswijk1 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Op 120 meter waait het vaak te hard dus zou ik niet doen.
Wat ik altijd doe: RTH ca. 30 meter. Dan opstijgen, even rondkijken of die 30 meter voldoet en zonodig aanpassen.

RTH grijpt ook in bij low battery. Let wel op dat het vermogen van de drone bij een bijna lege batterij wordt beperkt, dus het is geen garantie dat je drone echt terugkomt op je homepoint. Vooral bij tegenwind is het waarschijnlijk dat je het niet red. Ik heb onlangs zelfs gehad dat de drone wegwaaide terwijl deze recht boven mij was. Dus dat ik niet meer recht naar beneden kon landen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0XHQkrJ/2021-01-20-08-22-25-Mavic-Mini-User-Manual-v1-0-en-pdf-BEVEILIGD-Adobe-Acrobat-Reader-DC.png

Lees eens de gehele gebruiksaanwijzing, best leuk en leerzaam:
https://dl.djicdn.com/dow...i_User_Manual_v1.0_NL.pdf

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 20-01-2021 08:25 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 48 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2