Goed je zo enthousiast te zien

ik ga nog geen extra dwarsschotten kopen.
Daar kom je later wel op hoe dat eventueel te doen.
Eerst ca ik een paar Xiaomi Mijia's kopen en 1 tegen de supply- en 1 tegen de retourleiding van een convectorput. Deze leidingen zitten weer direct aan 22 mm headers die direct naar de CV ketel boven lopen.
De Mijia's zijn niet geschikt voor contactmetingen.
Beter is :
Of wat @
XhaiKhaL hier onder vermeld. Zijn bij verschillende zaken te koop maar deze is wel erg goedkoop (wat de kwaliteit is weet ik niet)
Geloof zelfs dat de Action ze ook heeft (niet voor die prijs).
- Dan ga ik het langschot strak tegen de convectorradiator duwen (eventueel met wat houtblokjes).
Het belangrijkste .... vandaag nog doen .... !!
Ik heb het met blokjes EPS gedaan.
- Aan de andere zijde ga ik de kier tussen de convectorradiator en de bak dichtmaken met of wat hardboard of persplex wat ik nog heb.
Je kan kijken of je met de hand het geheel tegen de wand kan drukken en dan met EPS.
- Eventueel ga ik nog 1 mm alu-plaat langs beide lange zijden van de convector plaatsen
Die volg ik niet. Waarom?
- 2 van de dwarsschotten die ik al heb van de convector ga ik op de uieinden plaatsen.
Prima.... vandaag nog doen

- Op de convector zelf is dan het plan om PVC buisdelen te plaatsen.
Of kartonnen .... die kosten niks en de vloerbedekkingwinkel hebben ze voor je.
- Dan zou je onderin het ‘koude deel’ van de convectorput nog een mooi kwart rond gebogen alu-deel kunnen leggen die van de vertkaal van de bak 1/4 rond gebogen naar het horizontale deel van de bak loopt en dan weer 1/4 rond naar boven loopt naar de andere lange zijde van de bak. Dan gaat de koude lucht die de convector in wordt gezogen met minimale weerstand naar de onderzijde van de convector (de ‘ingang’).
Ook fungeert die alu-plaat op de bodem van de bak dan als reflector van stralingswarmte.
Dat is friemelen in de marge denk ik .... maar goed kan geen kwaad.
Met de voetventielen in de leidingen van de convector, kan ik dan idd ook het debiet wat gaan regelen van de convector (om voldoende delta-T te creëren). Gaat dit werken?
Ja.
Maar ik zou hem eerst vol gas laten werken en kijken of de ruimte warm wordt.
Daarna inregelen.
Succes