Ik heb een Tado systeem, dus kamers gaan 'aan' op het moment dat het daar te koud wordt. Maar het is nu nog niet koud genoeg in huis, dus op dit moment verwarm ik alleen de woonkamer.Superbeagle schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:40:
Wat voor thermostaat heb je hangen, met welke instellingen en wat voor verdeler en hoeveel groepen?
Staan de radiatoren altijd uit of slechts nu voor de test?
De vloerverwarming is zo'n 35 m2, verdeeld over vier groepen.
Maar de vraag is nu dus eigenlijk of het bij deze ketel überhaupt mogelijk is om zo'n lage aanvoertemperatuur aan te kunnen, of is deze ketel gewoon niet heel erg geschikt voor. Die 45 graden aanvoer is prima voor de vloerverwarming, voor de radiatoren in de rest van het huis ben ik benieuwd hoe goed dat werkt tov de 60 graden die ik tot nu toe had ingesteld. Er hangen nu in de meeste ruimtes al behoorlijk grote radiatoren, die verwarmen nu in no time een ruimte, dus dat gaat denk ik wel aardig. Maar misschien dat ik beter kan gaan testen op het moment dat ze ook daadwerkelijk iets moeten doen en is het nu nog een beetje te vroeg hier voor.
Het plan is om komend jaar of het jaar daarna over te stappen op een warmtepomp.
Kater? Eerst water, de rest komt later