PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:34
Damn die mods, kunnen zelfs quotes aanpassen, nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor 1 april grap dat was...Poulske schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:58:
[...]
Uhh, het is een fan account, en 1 april. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.
Dus @Chaoss schaam je niet, repost het!
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
- Chaoss
Er zou vanavond een trailer en info van GoW Ragnarok vrij gegeven worden.Kalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:38:
[...]
Damn die mods, kunnen zelfs quotes aanpassen, nu ben ik wel nieuwsgierig wat voor 1 april grap dat was...
Dus @Chaoss schaam je niet, repost het!
Ohja, ik hoorde ook dat er vandaag een 60fps patch komt voor TLOU2Chaoss schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:42:
[...]
Er zou vanavond een trailer en info van GoW Ragnarok vrij gegeven worden.
Het zal vast een heeeeele stomme vraag zijn maar....wat ga ik merken aan 60fps <> 30fps switch? Ik bedoel, vroeger met quake etc. maakte fps heel veel uit, maar ik weet niet zo goed wat het uitmaakt bij niet fps-games.Kalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:49:
[...]
Wel mee eens, het valt meteen op als iets 30 fps is, speel nog weleens TLOU2 op de PS5 en die is nog in 30fps, dat merk je wel maar moet zeggen dat ik het bij TLOU2 minder storend vind dan bij andere games want TLOU2 heeft goede motion blur wat de ervaring in mijn ogen wat soepeler doet lijken.
Daarom, het klinkt als een stomme "noob" vraag, maar zo is hij niet bedoeld....
30 beelden per seconden vs 60 is de helft van hoe soepel het beeld beweegt, dat viel bij de PS4 niet zo op omdat vrijwel alles 30fps was, maar nu we een aantal games op 60fps kunnen spelen (Days Gone, GoW, R&C etc) ziet zo'n game er veel vloeiender uit. Sommige games staan op de PS5 zelfs 120fps toe als je een TV hebt die dat aan kan, dat ziet er dan nog vloeiender uit maar je levert dan ook wel veel in op grafische details, bv bij Dirt 5 is dan al het publiek ineens helemaal verdwenen.Zonnetje83 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:23:
[...]
Het zal vast een heeeeele stomme vraag zijn maar....wat ga ik merken aan 60fps <> 30fps switch? Ik bedoel, vroeger met quake etc. maakte fps heel veel uit, maar ik weet niet zo goed wat het uitmaakt bij niet fps-games.
Daarom, het klinkt als een stomme "noob" vraag, maar zo is hij niet bedoeld....
[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 01-04-2021 16:29 ]
YouTube: Ghost of Tsushima: PS5 vs PS4 Pro - The 60fps Difference!
Thx Kalder en Raem!Raem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:57:
@Zonnetje83 Zie hier bijvoorbeeld het verschil tussen 30fps en 60fps in Ghost of Tshushima.
YouTube: Ghost of Tsushima: PS5 vs PS4 Pro - The 60fps Difference!
Nu is het me veel duidelijker
En wat een schitterend spel die Ghost of Tshushima.... ik speel voornamelijk battlefield etc, maar dit is ook een goed gegadigde, blijkt.
[ Voor 15% gewijzigd door Zonnetje83 op 01-04-2021 17:08 ]
Zie dat de store weer een wenslijstje heeft?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Was mijn eerste "PS5 game". Was natuurlijk PS4 game maar voelde echt af en toe PS5 game. Top gameZonnetje83 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:06:
[...]
Thx Kalder en Raem!
Nu is het me veel duidelijker
En wat een schitterend spel die Ghost of Tshushima.... ik speel voornamelijk battlefield etc, maar dit is ook een goed gegadigde, blijkt.
@Zonnetje83 60 FPS is imo een gigantische verbetering, heb zelf GoW op 60 FPS gespeeld en Spiderman Miles Morales en dat voelde zoveel soepeler aan. Ik zou graag grafische pracht inleveren voor soepelere gameplay. Zeker het swingen in New York met 60 FPS voelde voor mijn ogen veel fijner aan.
En inderdaad Tsushima is prachtig, helaas wordt het na de eerst ~5 uur wel wat minder op wat kleine puntjes. Veel textures zijn toch wel lage kwaliteit in GoT, bijvoorbeeld de stenen. Dit merk je eigenlijk alleen als je God of War, RDR2 of TLOU2 hebt gespeeld, die zijn zo extreem polished dat alle kleine dingen daarna opvallen. GoT is wel zeker de meest artistieke game die ik ooit heb gespeeld met die rijst velden.
[ Voor 33% gewijzigd door Brogala op 01-04-2021 20:16 ]
Ik heb Avengers op PS4PRO. Hij staat op een externe HDD. Ik ga binnenkort een PS5 installeren en wil graag de PS5 versie. Ik sluit de externe HDD aan op de 5. Begrijp ik het nu goed dat ik de PS4 versie moet laten staan en de 5 versie moet installeren en dan de 4 versie starten, savegames migreren en bij de 5 importeren? dan mag de 4 eraf? Ik lees het graag. Alvast bedankt.
Ja dat klopt. Je moet eerst de PS5 versie installeren, dan de PS4 versie opstarten. Daarin krijg je een melding om je save game te migreren naar de PS5 versie. Dan kun je de PS5 opstarten en de PS4 versie verwijderen.Shaker74 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:53:
Yow mag ik wat vragen. Er is vast iemand die dit weet.
Ik heb Avengers op PS4PRO. Hij staat op een externe HDD. Ik ga binnenkort een PS5 installeren en wil graag de PS5 versie. Ik sluit de externe HDD aan op de 5. Begrijp ik het nu goed dat ik de PS4 versie moet laten staan en de 5 versie moet installeren en dan de 4 versie starten, savegames migreren en bij de 5 importeren? dan mag de 4 eraf? Ik lees het graag. Alvast bedankt.
Had ik eerder al een los gekochte met drift en een minder werkende rechter thumbstick. Blijkt na vervanging door bol dat de 3,5mm plug van die controller slecht is en tot overmaat van ramp stopt de haptic module van mijn launch controller er gisteren avond ook nog eens mee
Hoe fijn ik een werkende DualSense ook vind ben ik toch wel een beetje klaar met het beta testen
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 02-04-2021 09:29 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dualsense? Ik heb er ook al meer problemen mee gehad dan de dualshock. Verreweg zwakste punt van de PS5, zo niet de enige....Donstil schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:07:
Man het is wel drama met die DualShock controllers zeg.
Had ik eerder al een los gekochte met drift en een minder werkende rechter thumbstick. Blijkt na vervanging door bol dat de 3,5mm plug van die controller slecht is en tot overmaat van ramp stopt de haptic module van mijn launch controller er gisteren avond ook nog eens mee![]()
Hoe fijn ik een werkende DualShock ook vind ben ik toch wel een beetje klaar met het beta testen
Pardon. DualSense iddKenny_026 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:26:
[...]
Dualsense? Ik heb er ook al meer problemen mee gehad dan de dualshock. Verreweg zwakste punt van de PS5, zo niet de enige....
Ik wil hem kopen en installeren op de PS5. Maar ik hou ook mijn PRO. Kan ik hem op beide zetten? Dus ook installeren op de PRO?
Ja, zo lang je account op beide consoles als primary account is ingesteld kan je op beide consoles al je games zetten die je in je bezit hebtShaker74 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 12:33:
Misschien weten jullie dit. Miles Moralis.
Ik wil hem kopen en installeren op de PS5. Maar ik hou ook mijn PRO. Kan ik hem op beide zetten? Dus ook installeren op de PRO?
Mijn 3.5mm jack veroorzaakt stutter bij gebruik. Ook maar eens aanmelden denk ik dan.Donstil schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:07:
Man het is wel drama met die DualSense controllers zeg.
Had ik eerder al een los gekochte met drift en een minder werkende rechter thumbstick. Blijkt na vervanging door bol dat de 3,5mm plug van die controller slecht is en tot overmaat van ramp stopt de haptic module van mijn launch controller er gisteren avond ook nog eens mee![]()
Hoe fijn ik een werkende DualSense ook vind ben ik toch wel een beetje klaar met het beta testen
Aah zonde. Mijn defecte werkt alleen als ik de plug er ingedrukt hou. Die andere kan ik letterlijk ronddraaien op de plug en blijft het nog werken.Darkfoxie schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:43:
[...]
Mijn 3.5mm jack veroorzaakt stutter bij gebruik. Ook maar eens aanmelden denk ik dan.
Thanks to all our fans for your continued patience. pic.twitter.com/tCDV9Ikftd
— TT Games (@TTGames) 2 april 2021
Niet zozeer specifiek voor de PS5 maar wel jammer: TT Games heeft net bekend gemaakt dat Lego Star Wars: The Skywalker Saga is uitgesteld, deze keer zonder releasedatum. De game zou eerst deze lente uitkomen voor PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch en PC.
Dit is het enige PS5/Switch-spel dat op korte termijn zou uitkomen (waar ik naar uitkeek) dus voor mij is dit best balen.
* VirinR twijfelt nog steeds tussen de PS5 en Nintendo Switch-versie van het spel zonder enige gameplay gezien te hebben
[ Voor 12% gewijzigd door VirinR op 02-04-2021 17:32 ]
Ik dacht gelezen te hebben dat er aanvankelijk enkel een PS4/Xbox One versie ging komen, en pas later de next gen upgrade. Hopelijk trekt dit uitstel de release voor alle platformen gelijk.VirinR schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 17:26:
[Twitter]
[Afbeelding]
Niet zozeer specifiek voor de PS5 maar wel jammer: TT Games heeft net bekend gemaakt dat Lego Star Wars: The Skywalker Saga is uitgesteld, deze keer zonder releasedatum. De game zou eerst deze lente uitkomen voor PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch en PC.
Dit is het enige PS5/Switch-spel dat op korte termijn zou uitkomen (waar ik naar uitkeek) dus voor mij is dit best balen.
* VirinR twijfelt nog steeds tussen de PS5 en Nintendo Switch-versie van het spel zonder enige gameplay gezien te hebben
- Chaoss
Zeker nice! Ik heb deel 1 lang gelden (1997) op de pc gespeeld en die was erg goed. Alhoewel je met dit soor games altijd de kans hebt dat je herinnering aan het orgineel beter is dan de nieuwe gamekazuka schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:10:
Nice, de nieuwe Oddworld in de PS+. Daar ben ik wel benieuwd naar.
- Chaoss
Al een paar weken, viel mij 2 weken geleden voor het eerst op geloof ikDarkSide schreef op donderdag 1 april 2021 @ 19:39:
Heb ik wat gemist?
Zie dat de store weer een wenslijstje heeft?
Normaal blijft een spel downloaden als je hem in stand-by zet. Maar als ik na een tijdje kijk heeft ie hem steeds na zeg zo’n 10GB afgebroken onder de foutmelding “DNS-fout”. Dan is de Pi het eerste waar ik aan denk. Iemand enig idee wat ik moet whitelisten?
Niet helemaal.Bartis schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:09:
[...]
Ik dacht gelezen te hebben dat er aanvankelijk enkel een PS4/Xbox One versie ging komen, en pas later de next gen upgrade. Hopelijk trekt dit uitstel de release voor alle platformen gelijk.
Toen de game werd aangekondigd was het alleen voor de PS4, Xbox One, Nintendo Switch en PC. De game zou eerst 20 oktober 2020 uitkomen maar tijdens Gamescom had TT Games bekendgemaakt dat de game in de lente van 2021 zou uitkomen met next-gen versies (dus PS5 en Xbox Series).
Met die vertraging game zou dus al op alle platforms tegelijkertijd uitgebracht worden. Ik ken ook weinig games die op alle consoles wordt uitgebracht, wellicht dat dat een rol speelt bij de vertraging.
Dit probleem heb ik nog nooit gehad. Is je pihole je dhcp server of deelt je router nog steeds ip's uit?Dennisdn schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:30:
Hier nog gebruikers in combinatie met een Pi-Hole?
Normaal blijft een spel downloaden als je hem in stand-by zet. Maar als ik na een tijdje kijk heeft ie hem steeds na zeg zo’n 10GB afgebroken onder de foutmelding “DNS-fout”. Dan is de Pi het eerste waar ik aan denk. Iemand enig idee wat ik moet whitelisten?
Niet dat ik bewust gedaan heb, dus ik denk het laatste.RaijRaij schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:45:
[...]
Dit probleem heb ik nog nooit gehad. Is je pihole je dhcp server of deelt je router nog steeds ip's uit?
Zal straks voor de zekerheid de PiHole even er helemaal uit halen om echt zeker te weten dat het daar aan ligt.
Heb je handmatig dan je instellingen aangepast zodat het verkeer via de pi loopt. Anders zou het niet uit moeten maken.Dennisdn schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:25:
[...]
Niet dat ik bewust gedaan heb, dus ik denk het laatste.
Zal straks voor de zekerheid de PiHole even er helemaal uit halen om echt zeker te weten dat het daar aan ligt.
Ik twijfel er niet aan dat dit klopt, maar dit zou toch echt niet nodig moeten zijn.Poulske schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 09:06:
[...]
Ja dat klopt. Je moet eerst de PS5 versie installeren, dan de PS4 versie opstarten. Daarin krijg je een melding om je save game te migreren naar de PS5 versie. Dan kun je de PS5 opstarten en de PS4 versie verwijderen.
Vooropgesteld, ik heb op dit moment geen ps5, en ben ook niet op zoek. Heb wel alle playstations gehad van 1 tot 4, dus ik lees met interesse mee in dit topic.
Maar van wat ik lees is dat hele backwards compatible, ps5 game upgrades van ps4 games, en unlocked settings en dergelijke, toch echt een rommeltje.
Ten eerste zou het systeem vanzelf moeten weten dat je de store benadert vanuit een ps5, en enkel die versies aanbieden en downloaden (hopelijk is dat nu al wat verbeterd tov launch?)
En verder, dit manuele save game geneuzel is iets voor 2010. Vroeger kon je (als ik het goed heb) gratis savegames uploaden naar psn. Waarom kan sony dat tijdelijk niet terug even gratis maken zodat de games gewoon hun savegames naadloos kunnen ophalen vanuit de cloud. Ipv twee installaties van dezelfde game op een console nodig te hebben om savegames te exporteren (of prutsen met usb stickjes ...)
Op die manier wordt console gamen moeilijker dan pc gamen
Hier zie je toch dat microsoft dat duidelijk beter voor elkaar heeft, en een meer draadloze transitie aanbiedt voor cross generation games.
Ik wacht persoonlijk nog even op de system sellers. Grote first party games (type uncharted, GoW voor ps5), gran turismo (! ), misschien een goede first party shooter zoals killzone en resistance vroeger. (ijdele hoop denk ik), en games die vol gebruik gaan maken van de ps5 mogelijkheden (naar graphics toe) GTA6 bvb. Wat ik nu zie is vooral opnieuw opgewarmde soep. Al die games heb ik al en ik stoor me echt niet aan hoe deze werken op een ps4 (pro).
Wat betreft cross gen klopt het wel dat had beter gemoeten. Maar blijft natuurlijk een beperkte groep die daar werkelijk last van heeft, er zijn niet zo heel veel cross gen games. Dan moet net iemand die game op de ps4 spelen en verder willen gaan op zijn PS5. Ook lijkt het sterk game afhankelijk hoe de implementatie is. Voor de rest is migratie echt 2 min werk, tenminste als je ook de ps4 nog ter beschikking hebt. PS4 en PS5 allebei aansluiten op je netwerk en dan gewoon het opstart menu van de PS5 doorlopen, niks uitzoekwerk.Amos_x schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:02:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat dit klopt, maar dit zou toch echt niet nodig moeten zijn.Foei Sony.
Vooropgesteld, ik heb op dit moment geen ps5, en ben ook niet op zoek. Heb wel alle playstations gehad van 1 tot 4, dus ik lees met interesse mee in dit topic.
Maar van wat ik lees is dat hele backwards compatible, ps5 game upgrades van ps4 games, en unlocked settings en dergelijke, toch echt een rommeltje.
Ten eerste zou het systeem vanzelf moeten weten dat je de store benadert vanuit een ps5, en enkel die versies aanbieden en downloaden (hopelijk is dat nu al wat verbeterd tov launch?)
En verder, dit manuele save game geneuzel is iets voor 2010. Vroeger kon je (als ik het goed heb) gratis savegames uploaden naar psn. Waarom kan sony dat tijdelijk niet terug even gratis maken zodat de games gewoon hun savegames naadloos kunnen ophalen vanuit de cloud. Ipv twee installaties van dezelfde game op een console nodig te hebben om savegames te exporteren (of prutsen met usb stickjes ...)
Op die manier wordt console gamen moeilijker dan pc gamenIk merk bij mezelf dat ik steeds minder zin en tijd heb in dat soort dingen uitzoeken. Vreemd genoeg is steam tegenwoordig compleet no-fuss klikken en gamen. En dat op een pc. Heb de indruk dat het bij consoles de andere rihting opgaat.
Hier zie je toch dat microsoft dat duidelijk beter voor elkaar heeft, en een meer draadloze transitie aanbiedt voor cross generation games.
Ik heb de PiHole gewoon als DNSserver aangewezen in de router. Verder geen andere tweaks dan de orginele setup. Verder doet ie het ook prima. Alleen heel soms niet. Nu bij de PS5 bijvoorbeeld alleen het downloaden op de achtergrond wat soms stopt door een DNSfout. Denk hetzelfde als bij m’n samsung tv, daar moet voor het updaten ook de pihole even uit omdat Samsung perse adds over de lijn wil gooien.RaijRaij schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:40:
[...]
Heb je handmatig dan je instellingen aangepast zodat het verkeer via de pi loopt. Anders zou het niet uit moeten maken.
Voelt eerder als een misconfiguratie in de PiHole.
Welke lijsten heb je erin, wat laat het log zien op het moment van het probleem?
Edit: ik heb overigens https://dbl.oisd.nl/ erin, vang ik vrijwel alles mee af en downloaden werkt nog.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 03-04-2021 10:18 ]
Ik denk dat echte kanjers van games, zoals God of War, die dan ook nog eens echt strakke 'gamers' mechanics heeft, nog wel vaak opnieuw gespeeld gaan worden op 60 fps. (timing, input lag lager). Ook al heb je het dus uitgespeeld. In dat geval heb je natuurlijk ook je oude savegames niet meer nodig en kan je gewoon opnieuw starten.cold_as_ijs schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:10:
[...]
Wat betreft cross gen klopt het wel dat had beter gemoeten. Maar blijft natuurlijk een beperkte groep die daar werkelijk last van heeft, er zijn niet zo heel veel cross gen games. Dan moet net iemand die game op de ps4 spelen en verder willen gaan op zijn PS5. Ook lijkt het sterk game afhankelijk hoe de implementatie is. Voor de rest is migratie echt 2 min werk, tenminste als je ook de ps4 nog ter beschikking hebt. PS4 en PS5 allebei aansluiten op je netwerk en dan gewoon het opstart menu van de PS5 doorlopen, niks uitzoekwerk.
De implementatie had duidelijk iets meer van bovenaf opgelegd moeten worden met sony guidelines, ipv elke developer het voor zichzelf te laten uitzoeken.
Ik ben altijd een ps console gamer geweest, maar ik kan me geen enkel ogenblik herinneren dat ik zowel de vorige als de huidige console aangesloten had. Nooit. Nieuw speelgoed, oude in doos, nieuwe aan de tv. Je zal maar net een paar maand na aanschaf van de ps5 die oude savegame nodig hebben. Ps4 nog maar eens uit storage halen (als die intussen al niet verkocht is). Tegenwoordig heeft elke app de meest domme, nutteloze cloud componenten. En savegames, die als het meevalt gemiddeld een paar Mb in beslag nemen, kunnen niet even op de cloud gezet worden? Sorry Sony, maar dit is een fail.
Zelfs de meeste casuals zijn inmiddels zo gewend aan het 'magische cloud gebeuren' in hun alledaagse workflow/tech zonder echt te snappen hoe het werkt (gsm, office, fotos,...). Die mensen gaan echt geen device to device overdracht regelen.
Ik krijg dit ook nog wel gedaan, maar ik ken genoeg casual (no offense) console gamers voor wie dit een brugje te ver is.
Nu goed, ik begrijp dat dit een erg beperkte edge case is. De meesten zullen ofwel enkel ps5 games spelen op hun ps5 console (zoals console gaming al generaties werkt), ofwel de games opnieuw beginnen indien al gespeeld. Of de game nog nooit gespeeld hebben en bvb voor het eerst GoW spelen. Dan maakt het allemaal niets uit.
Zolang de goede versie maar uit de store gehaald wordt is het prima.
Ik sla in elk geval dat hele cross generation gebeuren gewoon over. ps4 games op ps4, en wanneer de library wat meer aangedikt is, ps5 games op de ps5 spelen. De rest laat ik voor wat het is.
Verder ben ik net niet thuis genoeg in de Pi om helemaal zeker te kunnen zeggen hoe die is geconfigureerd. Ik heb hem volgens de handleiding ooit opgezet in de standaard configuratie. Maar er nooit extra lijsten ofzo aan toegevoegd, want adds blokken doet ie verder perfect. Sinds die tijd is het voor mij een gevalletje: “ok het werkt, niet meer aankomen” en niet meer naar omkijken. Voor het updaten moet ik mij al een paar keer per jaar weer inlezen hoe dat ook alweer allemaal moet. -schaam schaam-.
Dit gehannes heb ik alleen gehad met Avengers. Dat komt omdat Square Enix ervoor gekozen heeft om de savegame bij hen op de servers op te slaan. Bij andere games van PS4 naar 5 heb ik dit niet gehad omdat de saves gewoon in de PS Plus cloud staan.Amos_x schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:02:
[...]
Ik twijfel er niet aan dat dit klopt, maar dit zou toch echt niet nodig moeten zijn.Foei Sony.
Op die manier wordt console gamen moeilijker dan pc gamenIk merk bij mezelf dat ik steeds minder zin en tijd heb in dat soort dingen uitzoeken. Vreemd genoeg is steam tegenwoordig compleet no-fuss klikken en gamen. En dat op een pc. Heb de indruk dat het bij consoles de andere rihting opgaat.
Ik wacht persoonlijk nog even op de system sellers. Grote first party games (type uncharted, GoW voor ps5), gran turismo (! ), misschien een goede first party shooter zoals killzone en resistance vroeger. (ijdele hoop denk ik), en games die vol gebruik gaan maken van de ps5 mogelijkheden (naar graphics toe) GTA6 bvb. Wat ik nu zie is vooral opnieuw opgewarmde soep. Al die games heb ik al en ik stoor me echt niet aan hoe deze werken op een ps4 (pro).
Weet niet of je de huidige GOW bedoeld of Ragnarok, want de huidige GOW kan je zonder problemen je savegame overzetten van de PS4 naar de PS5, al dan niet via cloud of direct transfer. Dus daar hoef je niet moeilijk te doen met verschillende versies van het spel. GOW wordt ook in BC mode gespeeld, alleen hebben ze de framecap op 60 gezet. En zo is dat met meerdere spellen het geval. Miles moralis transfer is het een kwestie van de savegame uploaden van ps4 naar cloud en downloaden naar de PS5. Lijkt nog steeds dat dit manueel vanuit de game moet, maar toch alweer een stuk makkelijker dan bij de avengers.Amos_x schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:25:
[...]
Ik denk dat echte kanjers van games, zoals God of War, die dan ook nog eens echt strakke 'gamers' mechanics heeft, nog wel vaak opnieuw gespeeld gaan worden op 60 fps. (timing, input lag lager). Ook al heb je het dus uitgespeeld. In dat geval heb je natuurlijk ook je oude savegames niet meer nodig en kan je gewoon opnieuw starten.
De implementatie had duidelijk iets meer van bovenaf opgelegd moeten worden met sony guidelines, ipv elke developer het voor zichzelf te laten uitzoeken.
Ik ben altijd een ps console gamer geweest, maar ik kan me geen enkel ogenblik herinneren dat ik zowel de vorige als de huidige console aangesloten had. Nooit. Nieuw speelgoed, oude in doos, nieuwe aan de tv. Je zal maar net een paar maand na aanschaf van de ps5 die oude savegame nodig hebben. Ps4 nog maar eens uit storage halen (als die intussen al niet verkocht is). Tegenwoordig heeft elke app de meest domme, nutteloze cloud componenten. En savegames, die als het meevalt gemiddeld een paar Mb in beslag nemen, kunnen niet even op de cloud gezet worden? Sorry Sony, maar dit is een fail.
Zelfs de meeste casuals zijn inmiddels zo gewend aan het 'magische cloud gebeuren' in hun alledaagse workflow/tech zonder echt te snappen hoe het werkt (gsm, office, fotos,...). Die mensen gaan echt geen device to device overdracht regelen.
Ik krijg dit ook nog wel gedaan, maar ik ken genoeg casual (no offense) console gamers voor wie dit een brugje te ver is.
Nu goed, ik begrijp dat dit een erg beperkte edge case is. De meesten zullen ofwel enkel ps5 games spelen op hun ps5 console (zoals console gaming al generaties werkt), ofwel de games opnieuw beginnen indien al gespeeld. Of de game nog nooit gespeeld hebben en bvb voor het eerst GoW spelen. Dan maakt het allemaal niets uit.
Zolang de goede versie maar uit de store gehaald wordt is het prima.![]()
Ik sla in elk geval dat hele cross generation gebeuren gewoon over. ps4 games op ps4, en wanneer de library wat meer aangedikt is, ps5 games op de ps5 spelen. De rest laat ik voor wat het is.
Deels van het probleem is natuurlijk de hele architectuur van de console met daarbovenop de SW. Microsoft profiteert op dit gebied van directx en de PC markt. Hierdoor is SW en game engine natuurlijk flexibeler opgezet waar bij de PS markt je de engine veel specifieker is voor het platform, dit bied voor en nadelen. Je zag dit bv tussen spiderman remake waar je initieel niet de savegame over kon zetten vanwege verschil in game engine. Misschien dat ze vanuit de cloud nog iets doen om het probleem te ondervangen? Zonder Xbox vs PS flameware te starten, dit is dus bij het andere kamp beter geregeld. Daar staat tegenover dat PS dan weer wel echte first party PS5 games beschikbaar heeft,
Sterker nog, ik had mijn PS4 pro al verkocht vlak voordat mijn PS5 kwam. Had gehoopt de remaster van SpiderMan verder te kunnen spelen, maar dat gaat dus niet omdat ik blijkbaar daar de PS4 voor nodig had. Dus de remaster ga ik nooit meer opstarten omdat ik niet opnieuw ga beginnen. Er zijn nu ook erg weinig PS5 games dus ik speelAmos_x schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:25:
[...]
Ik denk dat echte kanjers van games, zoals God of War, die dan ook nog eens echt strakke 'gamers' mechanics heeft, nog wel vaak opnieuw gespeeld gaan worden op 60 fps. (timing, input lag lager). Ook al heb je het dus uitgespeeld. In dat geval heb je natuurlijk ook je oude savegames niet meer nodig en kan je gewoon opnieuw starten.
bijna alleen maar crossgen games. Later deze generatie speelt dit probleem voor mij niet meer, en eerlijk is eerlijk, alleen bij SpiderMan heb ik zulke grote problemen en heb ik spijt van mijn MM ultimate edition aanschaf. Maar Xbox doet dit gedeelte inderdaad vele malen beter
En zou het uitmaken qua garantie? Als ik de console via marktplaats heb gekocht.
[ Voor 16% gewijzigd door Pavalion op 03-04-2021 17:19 ]
Ik heb echt nog nooit ergens een serienummer zien staan op aankoopbewijzen van consumenten-elektronica.Pavalion schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:17:
Weet iemand toevallig, staat er op de factuur van Coolblue een serienummer als je de PS5 koopt? Ik wil het via MP kopen, dan zou ik eventueel kunnen kijken of serienummer op de doos en factuur overeenkomen.
En waarom zou je überhaupt schrik hebben dat iemand je een unit en aankoopbewijs geeft die niet overeenkomen ? Het is niet dat er al verschillende revisies uit zijn of zo.
Maar hoe vaak is dit nu echt een probleem? Ik heb nig nooit savegame problemen gehad of de behoefte om iets van de oude naar nieuwe console te zetten. Sommige games heb ik bewaard voor de PS5 en sommige snel in het laatste jaar op de ps4 uitgespeeld.Amos_x schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:25:
[...]
Mass Effect had ik wel een save van kunnen gebruiken nu omdat ik die weer opgepakt heb. Maar ik vijd het nooit een probleem om opnieuw te beginnen.
nope geen serienummer op de factuur. Bij coolblue heb je genoeg aan factuurnummer.Pavalion schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:17:
Weet iemand toevallig, staat er op de factuur van Coolblue een serienummer als je de PS5 koopt? Ik wil het via MP kopen, dan zou ik eventueel kunnen kijken of serienummer op de doos en factuur overeenkomen.
En zou het uitmaken qua garantie? Als ik de console via marktplaats heb gekocht.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als je hem naar Sony stuurt zal het niet uitmaken. Met betrekking tot de garantie van coolblue kunnen ze juridisch in principe garantiebehandeling weigeren, aangezien jij het niet bij ze gekocht hebt. Of ze dat ook daadwerkelijk doen is een tweede.Pavalion schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:17:
Een van de belangrijkste factoren voor mij is altijd het mixen van party/game audio. Ik speel veel R6 en Warzone en in de laatste momenten van een game wil ik alle voetstappen en ieder geluidje horen. Vrienden die beginnen te vloeken als ze kapot geschoten worden helpen dan niet en word ik door afgeleid. De slider via het menu gebruiken voor party/game mix is gewoon kut. De Astro A50 die ik heb had een ideale knop op de headset hiervoor.
Nu begrijp ik dat het sinds de PS5 een licentie dingetje is geworden en dat je alleen op de Pulse3D dit kan gebruiken. Maar laten we eerlijk wezen, er zijn betere headsets op de markt.
Ben ik de enige die hier last van heeft met het ontbreken van deze functionaliteit en of iemand hier een oplossing voor gevonden?
Hier is voor zo ver ik weet geen oplossing voor. Alleen die Sony ondersteund audiomix. Ik heb zelf een steelseries 7 en dacht er niet zoveel last van te ondervinden maar het is heel irritant.Kenny_026 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:53:
Ik loop nog steeds te kloten met mn headset keuze.
Een van de belangrijkste factoren voor mij is altijd het mixen van party/game audio. Ik speel veel R6 en Warzone en in de laatste momenten van een game wil ik alle voetstappen en ieder geluidje horen. Vrienden die beginnen te vloeken als ze kapot geschoten worden helpen dan niet en word ik door afgeleid. De slider via het menu gebruiken voor party/game mix is gewoon kut. De Astro A50 die ik heb had een ideale knop op de headset hiervoor.
Nu begrijp ik dat het sinds de PS5 een licentie dingetje is geworden en dat je alleen op de Pulse3D dit kan gebruiken. Maar laten we eerlijk wezen, er zijn betere headsets op de markt.
Ben ik de enige die hier last van heeft met het ontbreken van deze functionaliteit en of iemand hier een oplossing voor gevonden?
Dan zou ik de oude lijst er even uit halen. En de lijst erin zetten die ik hierboven noemde. Dat is een beetje de Go to lijst als je wel wilt blocken maar er niet naar om wilt kijken. Lijst toevoegen kan gewoon via de web interface dus dat moet je wel lukken lijkt me.Dennisdn schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:26:
Nou, zodra ik de PS5 weer aanzet geeft ie even de foutmelding dat ie door een DNSfout was gestopt met downloaden. Maar daarna gaat ie wel meteen verder. Als ik de PS aan hou is er niks aan de hand en gaat alles vloeiend. Vandaar ik hoopte dat het misschien niét aan de Pi ligt.
Verder ben ik net niet thuis genoeg in de Pi om helemaal zeker te kunnen zeggen hoe die is geconfigureerd. Ik heb hem volgens de handleiding ooit opgezet in de standaard configuratie. Maar er nooit extra lijsten ofzo aan toegevoegd, want adds blokken doet ie verder perfect. Sinds die tijd is het voor mij een gevalletje: “ok het werkt, niet meer aankomen” en niet meer naar omkijken. Voor het updaten moet ik mij al een paar keer per jaar weer inlezen hoe dat ook alweer allemaal moet. -schaam schaam-.
Als je dat gedaan hebt log je er even op in via SSH en die je het volgende:
Sudo PiHole -g om de lijst te updaten.
Daarna
Sudo Pihole -up om de Pi-hole bij te werken.
Daarna mag je geen problemen meer hebben en zal het eerder ergens anders aan liggen als dat toch nog wel zo is.
Edit: En anders kan je er nog voor kiezen om gewoon een andere DNS in te stellen op je PlayStation. 1.1.1.1 ofz.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-04-2021 20:14 ]
Dat laatste, na de edit klinkt eigenlijk als een topidee, de meest eenvoudige optie. Dank!Donstil schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:09:
[...]
Dan zou ik de oude lijst er even uit halen. En de lijst erin zetten die ik hierboven noemde. Dat is een beetje de Go to lijst als je wel wilt blocken maar er niet naar om wilt kijken. Lijst toevoegen kan gewoon via de web interface dus dat moet je wel lukken lijkt me.
Als je dat gedaan hebt log je er even op in via SSH en die je het volgende:
Sudo PiHole -g om de lijst te updaten.
Daarna
Sudo Pihole -up om de Pi-hole bij te werken.
Daarna mag je geen problemen meer hebben en zal het eerder ergens anders aan liggen als dat toch nog wel zo is.
Edit: En anders kan je er nog voor kiezen om gewoon een andere DNS in te stellen op je PlayStation. 1.1.1.1 ofz.
Eventueel lukt je optie via de webinterface van PiHole ook wel. Whitelisten enzo lukt ook nog wel. Alleen het updaten is altijd zo’n gedoe. Snap niet dat ze dat niet allemaal wat handiger weten te maken, zoals ook Kodi op Libre-elec bijna plug-and-play is… maargoed, ik drijf te ver af en dat is voor het Pi-forum
Haha ja Pihole is eigenlijk niet echt bedoelt voor Plug and Play mensen.Dennisdn schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:47:
[...]
Dat laatste, na de edit klinkt eigenlijk als een topidee, de meest eenvoudige optie. Dank!
Eventueel lukt je optie via de webinterface van PiHole ook wel. Whitelisten enzo lukt ook nog wel. Alleen het updaten is altijd zo’n gedoe. Snap niet dat ze dat niet allemaal wat handiger weten te maken, zoals ook Kodi op Libre-elec bijna plug-and-play is… maargoed, ik drijf te ver af en dat is voor het Pi-forum
Maar die 2 commando’s van hierboven is alles wat je moet onthouden/opslaan/opschrijven. Meer is “up to date” blijven niet
Zeer herkenbaar. Ik speel enkel Warzone. Heb zelf de Platinum headset van Sony. Werkt perfect. Is die niks voor je? Ben erg tevreden over het geluid, de functionaliteit en de bouwkwaliteit.Kenny_026 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:53:
Ik loop nog steeds te kloten met mn headset keuze.
[ Voor 17% gewijzigd door Monda op 03-04-2021 22:26 ]
PSN: Mondaatje
Jullie hebben het over de chatmix van de Astro/Steelseries headsets? Dus met een mogelijkheid om je game geluid lekker hard te zetten maar je party chat teamgenoten even te kunnen muten wanneer nodig. Of juist in de airplane het volume van dat rot geluid van de motoren te verlagen zodat je je partychat wel gewoon kan horen?
Dit heb ik na een hoop omwegen opgelost met een optische kabel naar mijn tv! Maar dan heeft je tv dus wel een optische ingang nodig. Maar wat was ik blij toen bleek dat ik mijn Steelseries headset met chatmix kon gebruiken. De mixamp is dus met usb met mijn PS5 geconnect en via de optische kabel ook met mijn OLED LG tv. Ik moet dan wel even de optische ingang aanklikken op mijn tv via de audio instellingen als ik ga gamen. Maar dat is een kleine moeite met het plezier dat het oplevert.
Ik heb mijn tv via optisch naar een soundbar waar nog een optical out op zit. Die moet ik dan naar mijn astro sturen?UninPro schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:38:
@Kenny_026 @RaijRaij @Monda
Jullie hebben het over de chatmix van de Astro/Steelseries headsets? Dus met een mogelijkheid om je game geluid lekker hard te zetten maar je party chat teamgenoten even te kunnen muten wanneer nodig. Of juist in de airplane het volume van dat rot geluid van de motoren te verlagen zodat je je partychat wel gewoon kan horen?
Dit heb ik na een hoop omwegen opgelost met een optische kabel naar mijn tv! Maar dan heeft je tv dus wel een optische ingang nodig. Maar wat was ik blij toen bleek dat ik mijn Steelseries headset met chatmix kon gebruiken. De mixamp is dus met usb met mijn PS5 geconnect en via de optische kabel ook met mijn OLED LG tv. Ik moet dan wel even de optische ingang aanklikken op mijn tv via de audio instellingen als ik ga gamen. Maar dat is een kleine moeite met het plezier dat het oplevert.
Heb het spel zelf (nog) niet, maar heb even bij een vriend nagevraagd en die stuurde me deze video door. Weet niet of je hier wat aan hebt.Mime010 schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:54:
Weet iemand ook of het mogelijk is om It Takes Two lokaal te spelen met twee controllers (als savegame A) en het spel ook te spelen online via de sharepass (als savegame B )?
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Yes! Lijkt erop dat je het spel lokaal en online kan spelen met verschillende saves. Misschien maar kopen!Linksquest schreef op zondag 4 april 2021 @ 01:09:
[...]
Heb het spel zelf (nog) niet, maar heb even bij een vriend nagevraagd en die stuurde me deze video door. Weet niet of je hier wat aan hebt.
[YouTube: It Takes Two Local Co-Op Play : How to add 2nd player & Controller to play It Takes Two Co-Op in PS5]
Ik ben nu met Resident Evil Resistance bezig op de Playstation 4Mime010 schreef op zondag 4 april 2021 @ 01:41:
Ben op dit moment alleen bezig met Hitman 3. Binnenkort nog wel Uncharted 4 maar eens spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 04-04-2021 02:06 ]
Hoe het met een soundbar combinatie zit weet ik niet. Maar mijn Mixamp gaat dus via optical naar de optical out van mijn LG tv. In de instellingen van de PS5 moet je vervolgens ook nog wat aanpassen maar dat moet ik even na kijken. Volgens mij heb ik het via YouTube uiteindelijk gevonden. Mocht het haast hebben voor je.Kenny_026 schreef op zondag 4 april 2021 @ 00:18:
[...]
Ik heb mijn tv via optisch naar een soundbar waar nog een optical out op zit. Die moet ik dan naar mijn astro sturen?
In elk geval heb ik de teleurstelling ervaren toen mijn chatmix niet meer werkte zoals op de PS5. Dacht even mijn nog perfect werkende headset te moeten vervangen omdat de chatmix voor mij essentieel is voor een prettige game ervaring met vrienden. Wij spelen toevallig ook alleen RB6 (waarbij het haast niet zonder chatmix te doen is) en Warzone (waarbij het gewoon prettig is om soms je vrienden beter te horen in het vliegtuig of juist minder in de endgame). In elk geval kan het dus werken als je een Mixamp van Steelseries/Astro tot je beschikking hebt én je Tv een optical aansluiting.
Nee ik heb het over een alternatief voor de ASTRO en die Pulse3D.UninPro schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 22:38:
@Kenny_026 @RaijRaij @Monda
Ik gebruik de Platinum headset van Sony en daarmee kan ik op de ps5 ook heel makkelijk de party chat / game sound afzonderlijk van elkaar afstellen + geen gedoe met draden. Maar misschien heb ik je vraag verkeerd begrepen.
Ja Takes Two is leuk inderdaad. Wij zijn hem nu ook aan het spelen. Leuke afwisseling tussen de Third person action games van Sony en Schieten van COD.UnitedJunk schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:54:
Gisteren It Takes Two uitgespeeld. Gamplay duurde langer dan verwacht en veel gevarieerde dan A Way Out. Echt een aanrader, en helemaal voor €40
Ik heb het voor elkaar. Het is inderdaad de optical van de tv naar de base station van astro, dan de ps instellen op alleen chataudio en dan wordt het audiokanaal dus gescheiden.UninPro schreef op zondag 4 april 2021 @ 07:00:
[...]
Hoe het met een soundbar combinatie zit weet ik niet. Maar mijn Mixamp gaat dus via optical naar de optical out van mijn LG tv. In de instellingen van de PS5 moet je vervolgens ook nog wat aanpassen maar dat moet ik even na kijken. Volgens mij heb ik het via YouTube uiteindelijk gevonden. Mocht het haast hebben voor je.
In elk geval heb ik de teleurstelling ervaren toen mijn chatmix niet meer werkte zoals op de PS5. Dacht even mijn nog perfect werkende headset te moeten vervangen omdat de chatmix voor mij essentieel is voor een prettige game ervaring met vrienden. Wij spelen toevallig ook alleen RB6 (waarbij het haast niet zonder chatmix te doen is) en Warzone (waarbij het gewoon prettig is om soms je vrienden beter te horen in het vliegtuig of juist minder in de endgame). In elk geval kan het dus werken als je een Mixamp van Steelseries/Astro tot je beschikking hebt én je Tv een optical aansluiting.
Downside is wel, 3d audio werkt niet meer. Dit is dus een licentieverhaal geworden en alleen de pulse3d heeft de mogelijkheid tot EN audiomix EN 3d audio.
Klootzakken!!
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Tempest 3d werkt met alle headsets, audiomix ook met de meeste. Waar is jouw bron dat de combinatie alleen met de pulse 3d gebruikt kan worden?Amaze86 schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:37:
@Kenny_026 Mooi dat je er nu pas achter bent, was allang bekend.
3D audio werkt op iedere headset. Beiden werken zoals gezegd ook op de Gold en platinum headset. Maar misschien op nog wel meer.Kenny_026 schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:31:
[...]
Ik heb het voor elkaar. Het is inderdaad de optical van de tv naar de base station van astro, dan de ps instellen op alleen chataudio en dan wordt het audiokanaal dus gescheiden.
Downside is wel, 3d audio werkt niet meer. Dit is dus een licentieverhaal geworden en alleen de pulse3d heeft de mogelijkheid tot EN audiomix EN 3d audio.
Klootzakken!!
Nou dat 3d audio niet werkt via optical dat kon je weten, en astro of steelseries arctis pro via usb klinkt gewoon slecht. Met optical via je tv en usb in ps5 is het geluid prima, tja dat je dan 3D audio mist die toch niet veel voorstelt (behalve bij sony exclusieves)Kenny_026 schreef op zondag 4 april 2021 @ 10:56:
[...]
Tempest 3d werkt met alle headsets, audiomix ook met de meeste. Waar is jouw bron dat de combinatie alleen met de pulse 3d gebruikt kan worden?
Als je de PS5 loting hebt gewonnen, dat deze dan niet staat in de Coolblue App onder bestellingen? En je dus niet de factuur oid kan inzien, zoals wel bij andere bestellingen?
Komt deze dan enkel via de mail?
[ Voor 8% gewijzigd door Pavalion op 04-04-2021 14:01 ]
Hij kon zijn ps5 ook niet terugvinden in zijn cb account.
Maar factuur krijg je ook gemaild.
Je spelling valt op een manier op dat het lijkt op opzettelijk deze spelfouten maken. Mocht dat niet zo zijn, dan let er een beetje op aub.
[ Voor 28% gewijzigd door Geronimous op 06-04-2021 07:36 ]
ik heb hem zojuist uitgespeeld, de gameplay duurde inderdaad veel langer dan je vooraf verwacht van zo'n coop platform game en blijft tot het einde gevarieerd kwa gameplay.UnitedJunk schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:54:
Gisteren It Takes Two uitgespeeld. Gamplay duurde langer dan verwacht en veel gevarieerde dan A Way Out. Echt een aanrader, en helemaal voor €40
Ik heb hem op de ps5 gespeeld, de graphics zijn erg goed en de gameplay is echt geweldig. sterker nog, ik vind het de beste coop platformer die ik gespeeld heb op een playstation. Echt een briljant uitgewerkte game en ook mooi dat die voor de tweede playthrough ook leuk is als je dan voor het andere karakter kiest.
Ik zal er niets over spoilen, maar als je coop games leuk vindt en je vindt platform achtige puzzel games leuk, dan is dit 1 van de beste games naar mijn mening die je kunt aanschaffen.
Ik zat er toevallig vanavond naar te kijken om een coop game met mijn vrouw te spelen en dit lijkt me wel wat. Nog niks aangeboden op V&A, maar anders is €40,- ook wel een nette prijs. Ik zag wel dat het PEGI 16 was, terwijl het volgens mij wel meeviel in de video review. Is het ook echt zo grof dan? Ik dacht anders vind mijn zoontje van 7 dit ook wel wat, maar niet als het zo grof is.robinez schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:13:
[...]
ik heb hem zojuist uitgespeeld, de gameplay duurde inderdaad veel langer dan je vooraf verwacht van zo'n coop platform game en blijft tot het einde gevarieerd kwa gameplay.
Ik heb hem op de ps5 gespeeld, de graphics zijn erg goed en de gameplay is echt geweldig. sterker nog, ik vind het de beste coop platformer die ik gespeeld heb op een playstation. Echt een briljant uitgewerkte game en ook mooi dat die voor de tweede playthrough ook leuk is als je dan voor het andere karakter kiest.
Ik zal er niets over spoilen, maar als je coop games leuk vindt en je vindt platform achtige puzzel games leuk, dan is dit 1 van de beste games naar mijn mening die je kunt aanschaffen.
Begonnen met de gratis demo (die best lang duurt!) maar daarna meteen gekocht
het is totaal niet grof, maar er zitten een paar zielige scenes in die kinderen misschien iets anders beleven, ik moest er in ieder geval hard om lachen want het is voor volwassenen behoorlijk humoristisch allemaal. Maar ik vind de gemiddelde tekenfilm heftiger kwa scenes, dus ik vermoed dat dit prima kan voor iemand van 7. Pegi 16 is belachelijk.vinom schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:54:
[...]
Ik zat er toevallig vanavond naar te kijken om een coop game met mijn vrouw te spelen en dit lijkt me wel wat. Nog niks aangeboden op V&A, maar anders is €40,- ook wel een nette prijs. Ik zag wel dat het PEGI 16 was, terwijl het volgens mij wel meeviel in de video review. Is het ook echt zo grof dan? Ik dacht anders vind mijn zoontje van 7 dit ook wel wat, maar niet als het zo grof is.
Is dat:
- Call of Duty
- Spiderman
- Assasins Creed
Of toch nog iets anders?
Scientia Potentia Est
Spiderman Miles Morales is wel echt heel mooi (en zeker ook leuk). Maare je kan toch zelf ff op YouTube kijken??EvilTurkey schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:25:
Wie kan mij helpen aan informatie over de grafisch mooiste PS5 game? Ik heb zojuist de PS5 gehaald en wil eigenlijk weten welke game nu volledig voor de PS5 is gemaakt?
Is dat:
- Call of Duty
- Spiderman
- Assasins Creed
Of toch nog iets anders?
Klopt maar ik hoop dat ze in het echt nog iets beter en mooier zijn dan wat ik op youtube (1080p) tegenkom. Ik ben bang dat veel games nu eigenlijk voor de PS4 gemaakt zijn en niet specifiek "alles" eruit halen voor de PS5.MitchellHearth schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:32:
[...]
Spiderman Miles Morales is wel echt heel mooi (en zeker ook leuk). Maare je kan toch zelf ff op YouTube kijken??
Scientia Potentia Est
ik vind iedereen game sterk op zijn manier:EvilTurkey schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:25:
Wie kan mij helpen aan informatie over de grafisch mooiste PS5 game? Ik heb zojuist de PS5 gehaald en wil eigenlijk weten welke game nu volledig voor de PS5 is gemaakt?
Is dat:
- Call of Duty
- Spiderman
- Assasins Creed
Of toch nog iets anders?
- Call of Duty: Adaptive triggers en mooie wereld
- Spider-man: snelle laadtijden en mooie wereld
- Assasins Creed: Zeer mooie wereld met veel details
Het meeste next-gen gevoel had ik bij Spiderman Miles Morales en CoD.
Assasins Creed Valhalla heeft mooie wereld maar dat is het ook.
Als je nog van plan bent om meerdere games te spelen ondertussen dan wacht je best nog even met CoD cold War want de game files zijn weer zeer groot.
Ik zou beginnen met Miles Morales
Eind deze maand komt Returnal uit, dat wordt de eerste echte PS5 game die niet meer naar de vorige generatie komtEvilTurkey schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:25:
Is dat:
- Call of Duty
- Spiderman
- Assasins Creed
Of toch nog iets anders?
Wat ook echt een aanrader is om samen te spelen: It takes two. Misschien doet het grafisch onder aan Sackboy, maar man wat een spelplezier samen!Lekkerboeie86 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:33:
Sackboy mag toch ook wel in het rijtje. Misschien wel het meest plezier mee gehad. Ook co-op super leuk met vriendin
Mocht je hem nog niet gespeeld hebben, Ghost of Tsushima. Ik weet dat het een PS4 game is maar van alles wat ik op de PS5 gedaan heb staat deze grafisch voor mij bovenaan. Niet alleen de graphics maar gewoon alles. Dat de game op 60fps draait op de PS5 helpt ook wel natuurlijk.EvilTurkey schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:25:
Is dat:
- Call of Duty
- Spiderman
- Assasins Creed
Of toch nog iets anders?
Demon Souls remake lijkt me grafisch de grootste topper, ook enkel voor de PS5 gemaakt. Het moet je wel liggen, persoonlijk ben ik niet van souls type gamesEvilTurkey schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:25:
Is dat:
- Call of Duty
- Spiderman
- Assasins Creed
Of toch nog iets anders?
- Chaoss
Spiderman Miles Morales is de mooiste game (grafisch gezien) die ik tot nu toe gespeeld heb.
Eerstvolgende keer wordt het denk ik Sackboy en Returnal. Thanks
Scientia Potentia Est
Ik denk een kwestie van smaak in art-style maar ik vind AC Valhalla oprecht véél mooier dan Days Gone of GoT. Gameplay valt te betwisten, maar Valhalla vind ik echt prachtig met de juiste HDR instellingen, voelt echt next gen voor mij. MM ook prachtigChaoss schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:23:
AC Valhalla is een van de lelijkere games, dan zijn zowel Days Gone als Gost of Tsushima mooier op de PS5
Spiderman Miles Morales is de mooiste game (grafisch gezien) die ik tot nu toe gespeeld heb.
[ Voor 9% gewijzigd door Y.Zigrin op 05-04-2021 21:05 ]
- Chaoss
Ik stoor me bij valhalla vooral aan de extreem houterige animaties en slechte lipsync. Het is voor de rest geen lelijke maar mij heeft het nog nooit een next gen gevoel gegegeven.Steven030 schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:49:
[...]
Ik denk een kwestie van smaak in art-style maar ik vind AC Valhalla oprecht véél mooier dan Days Gone of GoT. Gameplay valt te betwisten, maar Valhalla vind ik echt prachtig met de juiste HDR instellingen, voelt echt next gen voor mij. MM ook prachtig
Ja dat is drie keer niks als je een TLOU2 gewend bent. Maar ik vind het in Valhalla wel beter dan in GoT, die ben ik momenteel af aan het maken op de PS5 (begonnen op de PS4 pro)Chaoss schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:05:
[...]
Ik stoor me bij valhalla vooral aan de extreem houterige animaties en slechte lipsync. Het is voor de rest geen lelijke maar mij heeft het nog nooit een next gen gevoel gegegeven.
Dat is in mijn geval even geen optie, aangezien mijn vriendin ook op de PS5 zit. Zij speelt voornamelijk Valhalla en Yakuza en ik Cyberpunk, Cod en tsja dan zit de PS5 helaas alweer vol.CyBeRSPiN schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:21:
@Denn90 dan verwijder je toch die andere spellen die je nu even niet speelt? Eenmaal gekocht kun je altijd weer downloaden.
Dus ook wanneer ik ze in PS5 store aankoop, wordt dit automatisch naar mijn gekoppelde externe schijf geïnstalleerd?Teknix1982 schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:21:
Yes je kunt PS4 games vanaf een externe schijf spelen. En je PS5 download de PS4 games er ook naar toe.
Daarnaast vind ik de shoot outs altijd heel irritant, omdat de wapens niet fijn aanvoelen en de impact/hit-markers niet echt goed zijn. Ik snap dat het het moet hebben van zijn verhaal en ervaring, maar de gameplay is wel heel teleurstellend. Ook zijn de puzzels in de meeste gevallen heel erg makkelijk en bied het geen uitdaging. Had eerlijk gezegd meer verwacht.
- Chaoss
Ik vind het altijd een heerlijke afwisseling tussen alle open wereld 'werk icoontjes af' games.
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 06-04-2021 00:07 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |