Ja ik speel nog even verder, maar ik heb het nu 2 dagen al links laten liggen en andere games gespeeld/uitgeprobeerd. Hopelijk verlies ik hem niet uit het oog.Hulleman schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:19:
[...]
Ik heb exact dezelfde ervaring. Hele sfeervolle game en wereld, maar ik vind er echt geen reet aan. Grafisch is de game ook best ondermaats. Er zijn echt mooie vergezichten, mooie belichting en toffe interactieve vegetatie. Maar buiten dat en de maincharacters ziet de game er echt niet best uit.
En qua open wereld is het zo generiek als de pest. Ik vind de AC games echt velen malen leuker om te spelen. Valt veel te ontdekken en je wordt goed beloond met toffe loot. Je wil blijven upgraden. Dat had ik met GoT totaal niet. Het verhaal maakt me in games lang niet altijd uit. Bij AC speel ik de game vooral omdat ik dat leuk vind. GoT doet wat mij betreft beiden niet goed..... jammer.
Ik heb hem ook opgestart nadat ik hem opnieuw had gedownload deze ochtend en de 60fps patch was gewoonweg actief.kaos001 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:29:
Gisteravond Ratchet and Clank op de valreep nog kunnen downloaden.
De 60fps patch schijnt er ook al te zijn. Hoe werkt dit dan precies? Gewoon de game updaten en er komt automatisch een PS5 optie bij? (zit momenteel op werk, dus kan niet checken)
[ Voor 20% gewijzigd door jmignolet op 31-03-2021 09:30 ]
Hier hetzelfde, gehyped maar valt tegen. Ik heb het verhaal uitgespeeld wat ik niet slecht vond en daarna met veel moeite de side-quests want die vond ik saai, daarnaast is het allemaal van het zelfde en herhaling na herhaling.Hulleman schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:19:
[...]
Ik heb exact dezelfde ervaring. Hele sfeervolle game en wereld, maar ik vind er echt geen reet aan. Grafisch is de game ook best ondermaats. Er zijn echt mooie vergezichten, mooie belichting en toffe interactieve vegetatie. Maar buiten dat en de maincharacters ziet de game er echt niet best uit.
En qua open wereld is het zo generiek als de pest. Ik vind de AC games echt velen malen leuker om te spelen. Valt veel te ontdekken en je wordt goed beloond met toffe loot. Je wil blijven upgraden. Dat had ik met GoT totaal niet. Het verhaal maakt me in games lang niet altijd uit. Bij AC speel ik de game vooral omdat ik dat leuk vind. GoT doet wat mij betreft beiden niet goed..... jammer.
Combat is wel vet gemaakt en grafisch heeft het mooie momenten maar verder is het WEER zo’n open wereld game, als je snapt wat ik bedoel 😋
Update wordt automatisch gedownload, versie 1,08. Je kan bij informatie van de game zien of je de laatste update hebt geïnstalleerd .kaos001 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:29:
Gisteravond Ratchet and Clank op de valreep nog kunnen downloaden.
De 60fps patch schijnt er ook al te zijn. Hoe werkt dit dan precies? Gewoon de game updaten en er komt automatisch een PS5 optie bij? (zit momenteel op werk, dus kan niet checken)
Ik begrijp dat jullie geen glazen bol hebben en dat er nog niks bekend is over een mogelijke ps5 upgrade, maar verwachten jullie dat een upgrade tegen die tijd gratis zal zijn (net als bij god of war?), of zal deze als losse ps5 game uitgebracht gaan worden?
Heel eerlijk? Ik denk het niet. Als die zou komen, dan had hij er nu al wel geweest. Het was een van de grotere sony titels van vorig jaar. Ghost is al geupdate, Days gone is al geupdate en zelfs God of War (2018) is al geupdate.Mandarijntje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:58:
Oeh The Last Of Us 2 nu kopen voor € 30,- of wachten op een ps5 versie?![]()
Ik begrijp dat jullie geen glazen bol hebben en dat er nog niks bekend is over een mogelijke ps5 upgrade, maar verwachten jullie dat een upgrade tegen die tijd gratis zal zijn (net als bij god of war?), of zal deze als losse ps5 game uitgebracht gaan worden?
Ik zou er dus niet al teveel op rekenen..
Ik heb zo'n vermoeden dat de motion captures van die game op 30fps zijn opgenomen waardoor het meer werk is om de animaties goed te krijgen op 60fps (denk ik, kan er volledig naast zitten, maar je zou verwachten dat zo'n game als TLOU2 als eerste een PS5 upgrade zou krijgen)FrankoNL schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:00:
[...]
Heel eerlijk? Ik denk het niet. Als die zou komen, dan had hij er nu al wel geweest. Het was een van de grotere sony titels van vorig jaar. Ghost is al geupdate, Days gone is al geupdate en zelfs God of War (2018) is al geupdate.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Dat was wel een volledige remaster die men voor een x bedrag nogmaals kon kopen. Kans is dus dat ze daar meer werk voor hebben moeten verrichten.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:29:
[...]
Dat zou dan toch ook het geval moeten zijn met TLOU1? Die heeft van PS3 naar PS4 een 60fps upgrade gekregen.
en TLOU2 betaalde remaster zou nog kunnen, maar dat is koffiedik kijken.
"Je kunt als onderdeel van onze Play At Home-campagne deze game gratis downloaden en hij blijft van jou. Download vóór 1 april om 0100 uur."technoaddict schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:31:
R&C niet meer te downloaden nu? Heb de PS5 gisteren binnen gekregen maar moet hem nog aansluiten. Zou jammer zijn als ik die game niet meer kan downen vandaag
Aldus info van de store.
Snel zijn dus.
Voor R&C is deze week nog een update gekomen voor de PS5, dus waarom zou dat voor TLOU2 dan ook niet nog kunnen?FrankoNL schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:00:
[...]
Heel eerlijk? Ik denk het niet. Als die zou komen, dan had hij er nu al wel geweest. Het was een van de grotere sony titels van vorig jaar. Ghost is al geupdate, Days gone is al geupdate en zelfs God of War (2018) is al geupdate.
Volgens de leaks zijn ze overigens bezig met het ontwikkelen van een MP en DLC. Kan me zo voorstellen dat ze dat eerst afmaken voordat ze uberhaupt aan een PS5 upgrade gaan nadenken.
haha ok! Kan nog! Leg mn werk zo neer om alles aan te sluiten. Thanks!kaos001 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:35:
[...]
"Je kunt als onderdeel van onze Play At Home-campagne deze game gratis downloaden en hij blijft van jou. Download vóór 1 april om 0100 uur."
Aldus info van de store.
Snel zijn dus.
Zou me eigenlijk verbazen als TLOU2 geen PS5 behandeling krijgt. Is de DLC al confirmed? Lees geruchten omtrent een DLC rondom Abby.cold_as_ijs schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Voor R&C is deze week nog een update gekomen voor de PS5, dus waarom zou dat voor TLOU2 dan ook niet nog kunnen?
Volgens de leaks zijn ze overigens bezig met het ontwikkelen van een MP en DLC. Kan me zo voorstellen dat ze dat eerst afmaken voordat ze uberhaupt aan een PS5 upgrade gaan nadenken.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zelfde verhaal als met Horizon Zero Dawn, daar zal waarschijnlijk ook geen 60fps patch voor komen.cold_as_ijs schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:36:
[...]
Voor R&C is deze week nog een update gekomen voor de PS5, dus waarom zou dat voor TLOU2 dan ook niet nog kunnen?
Soms is een engine/gamecode zo gemaakt dat het een gigantische klus gaat worden om alles op 60fps te krijgen.
Je hoeft nog helemaal niets aan te sluiten, want kan je ook op store.playstation.com doen. Wel moet je dus een PSN account hebben, en als de PS5 je eerste PlayStation console is, heb je daar dus nog 5 minuutjes werk aan. Zou me zelfs niet verbazen dat je ook via de website een PSN account kunt aanmaken, nog voordat je enige PlayStation console geactiveerd hebt.technoaddict schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:38:
[...]
haha ok! Kan nog! Leg mn werk zo neer om alles aan te sluiten. Thanks!
Voor mij was dit de beste ps4 game ooit. Geweldig!mfneed schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:11:
Afgelopen weekend eindelijk mijn PS5 aangesloten om te beginnen met God of War! Waar ik 0,0 kon wennen aan de dualshock controller ligt de dualsense als gegoten in mijn handen! wat een verademing is dat zeg!
Daardoor ook echt plezier aan de console, uiteraard komt dit ook door God of War, wat een pareltje is datKan wel zeggen dat ik erg verrast ben door de story en de interactie tussen Kratos en Arteus! Heel vet gedaan! De combat synergy Kratos/Arteus is ook vet gemaakt!:D Nu hopen dat de volgende niet te lang op zich laat wachten, maar dat zou wel wishfull thinking zijn
voor zover ik kan zien zijn het nog steeds geruchten op basis van een leak op 4chan.Hulleman schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:48:
[...]
Zou me eigenlijk verbazen als TLOU2 geen PS5 behandeling krijgt. Is de DLC al confirmed? Lees geruchten omtrent een DLC rondom Abby.
ik vermoed dat TLOU2 upgrade nog wel in de pijplijn zit, enige wat het tegen kan houden zou is zoals @kaos001 al aangeeft dat het een grote overhaul van de engine zou betekenen.
Dus als ze veel acties vasthangen aan de framerate kan het zomaar niet doorgaan
Prima toch, ik vind het nog steeds 1 van de mooiste games die ik ooit heb gespeeld, next-gen upgrade is niet per se nodig imo. Zou wel leuk zijn.cold_as_ijs schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:11:
[...]
voor zover ik kan zien zijn het nog steeds geruchten op basis van een leak op 4chan.
ik vermoed dat TLOU2 upgrade nog wel in de pijplijn zit, enige wat het tegen kan houden zou is zoals @kaos001 al aangeeft dat het een grote overhaul van de engine zou betekenen.
Dus als ze veel acties vasthangen aan de framerate kan het zomaar niet doorgaan
De PS5 is mijn eerste PlayStation en wat een geweldige aanschaf is het geweest!
Ik heb altijd Xbox'en gehad maar die gingen nog maar enkele keren per jaar aan.
Mijn plezier in gamen is weer helemaal terug (ook een beetje door corona) en ik ben weer vrij actief aan het spelen. Ik heb nu de volgende spellen platinum uitgespeeld:
- Astro's Playroom
- Spider-Man Remastered
- Spider-Man: Miles Morales
- Sackboy
- Mafia: Definitive Edition
- Ratchet & Clank
- Uncharted 4
- Wreckfest
- Uncharted: The Lost Legacy
Stuk voor stuk van genoten! Special mention naar Uncharted 4, die heeft mij echt weg geblazen. Daarom nu tóch besloten ook aan de slag te gaan met The Nathan Drake Collection ondanks dat de graphics mij een beetje tegen staan. Helaas niet in de juiste volgorde, maar ik had ook niet voorzien dat ik deel 4 en The Lost Legacy zo tof zou vinden.
Ik heb zelf de drie Tomb Raiders en TLOU nog op mijn lijstje staan, iemand nog tips voor games die een beetje in dit lijstje passen?
Even gemarkeerd in dik/schuin, de graphics stonden mij verre van tegen... wat mij tegen hield in The Nathan Drake collection is hoe clunky de gameplay is van deel 1... daar kom ik helaas niet door heen:( Begrijp dat dit vanaf deel 2 al een stuk beter is maar deeltje 1 ga ik niet meer doorheen komen ben ik bang.Mandarijntje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:26:
...
Stuk voor stuk van genoten! Special mention naar Uncharted 4, die heeft mij echt weg geblazen. Daarom nu tóch besloten ook aan de slag te gaan met The Nathan Drake Collection ondanks dat de graphics mij een beetje tegen staan. Helaas niet in de juiste volgorde, maar ik had ook niet voorzien dat ik deel 4 en The Lost Legacy zo tof zou vinden.
Ik heb zelf de drie Tomb Raiders en TLOU nog op mijn lijstje staan, iemand nog tips voor games die een beetje in dit lijstje passen?
Hoop eigenlijk maar dat zal wel niet, dat uncharted 4 ook los van de eerste 3 delen gespeeld kan worden. zo niet, gaan we denk ik maar eens goed zitten voor een story video van uncharted 1.
[ Voor 23% gewijzigd door mfneed op 31-03-2021 13:37 ]
A Plague Tale: Innocence vond ik een hele sterke story driven game.Mandarijntje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:26:
[ Voor 10% gewijzigd door Raem op 31-03-2021 14:00 ]
ik denk altijd dat er een PS5 remaster komt als ik opeens oude trailers zieRaem schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:59:
[...]
A Plague Tale: Innocence vond ik een hele sterke story driven game.
[YouTube: A Plague Tale: Innocence - Gameplay Overview Trailer | PS4]
Haha sorry. Heb ik zelf ook, dus twijfelde nog om alleen een linkje te plaatsen.Farabi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:06:
[...]
ik denk altijd dat er een PS5 remaster komt als ik opeens oude trailers zie
Ik was weer verder aan het gaan met RDR2, hopelijk gaat het overzetten van games en saves een beetje vloeiend dan kan ik daar ook gewoon mee verder.
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 31-03-2021 15:35 ]
Kopen? T'is gratis in de store via 'Play at Home'.. Klopt, PS4 spel maar geupdate naar PS5.Farabi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:35:
er is toch maar 1 ratchet & clank game uitgekomen op de ps4? ik wil hem vanavond kopen voor de ps5 upgrade.
geen psn+ hier.jmignolet schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:41:
[...]
Kopen? T'is gratis in de store via 'Play at Home'.. Klopt, PS4 spel maar geupdate naar PS5.
Niet nodig. De game is voor iedereen gratis. (alleen vandaag nog!)
oh, nice! ff kijke thnx.Raem schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Niet nodig. De game is voor iedereen gratis. (alleen vandaag nog!)
Zoals hierboven, ik sprak dan ook niet over PS+
wordt dit vaker gedaan? wat heb ik allemaal gemist?jmignolet schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:46:
[...]
Zoals hierboven, ik sprak dan ook niet over PS+
Volgens mij is Play at Home een beetje bedoeld om de lockdown door te komen. Maar ze doen het zeker vaker. Eigenlijk is PSN+ alleen al de moeite waard voor alle gratis spellen. Maar deze komen er dus nog eens bovenop voor iedereenFarabi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:50:
[...]
wordt dit vaker gedaan? wat heb ik allemaal gemist?
Zeker! Er zou sprake zijn van Horizon Zero Dawn voor de maand april. Ik geloof rond de 19de?Farabi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:50:
[...]
Tot nu toe hebben ze dit alleen met de Uncharted Collection gedaan vorig jaar. Naast R&C zijn er nu ook een aantal kleinere titels gratis: https://www.playstation.com/nl-nl/play-at-home/Farabi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:50:
[...]
En vanaf 19 april inderdaad Horizon Zero Dawn.
GamiQ, de game notes app met game maps!
ik krijg het maar niet voor elkaar, en het harmony-forum is oom niet erg behulpzaam.
Oddworld kwam toch naar PSN als PS5 game in April?-SaveMe- schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:16:
nieuwe plus games schijnen Days Gone en Zombie Army 4 te zijn. Days gone zitten natuurlijk ook al in de PS Collection die je als PS5 bezitter hebt ...
Of is die (ook) uitgesteld?
Edit: Ooh laat maar je bedoelt wat anders waarschijnlijk.
Idd Oddworld https://www.psu.com/news/...mes-april-2021-confirmed/
[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 31-03-2021 17:01 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nu je het zegt ja ... Had de officiele aankondiging ook al wel verwachtDonstil schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:00:
[...]
Oddworld kwam toch naar PSN als PS5 game in April?
Of is die (ook) uitgesteld?
God of WarMandarijntje schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:26:
iemand nog tips voor games die een beetje in dit lijstje passen?
En uiteraard the last of us. Beide delen echt fan-tas-tisch. Wel eerst deeltje 1 spelen. Wellicht grafisch en qua gameplay/motion wat ruw, maar wat een beleving.
[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 31-03-2021 17:03 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb mijn Harmony niet aan de Playstation zitten (Want dat werkte op de ps4 ook nooit echt lekker).spank_mojoo schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:21:
Is er hier iemand die z'n PS5 aanstuurt met een logitech harmony?
ik krijg het maar niet voor elkaar, en het harmony-forum is oom niet erg behulpzaam.
Alleen wil het wel ff voor je testen hoor.
Draait deel 2 60 fps op de Playstation 5?
Ik dacht altijd dat dit niet werkte.spank_mojoo schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:21:
Is er hier iemand die z'n PS5 aanstuurt met een logitech harmony?
Anyway, wat gegoogle. Ik lees dit
Geen idee wat hier precies bedoelt wordt. Zelf gebruik ik de hub + companion en zou t wel prettig vinden om de PS5 te bedienen met de companion. Daarnaast gebruik ik via google home best vaak een voice command om een activiteit aan of uit te zetten. De PS5 moet ik dan altijd nog handmatig uitzetten.Set up a new PS4 device in Harmony app, and pair your PS5 using the PS5 controller on your TV with your PS5 the way the Harmony app says to pair your PS4
[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 31-03-2021 17:09 ]
Ws-116483-3
Update, opgelost: I fixed it by disabling the "share console and game off line" in the account settings. (Sorry I don't know how its called in English)
[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 31-03-2021 18:01 ]
Nope helaas nog geen PS5 patchBvanOsch schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:03:
Zie net de sale, TLOU II heb ik nog niet gespeeld. Deel 1 wel gedaan en mezelf zeer kostelijk vermaakt.
Draait deel 2 60 fps op de Playstation 5?
Er wordt op dit moment gewerkt aan TLOU2 factions en ik neem aan een PS5 patch. Hopelijk geen remaster net zoals TLOU1.
En inderdaad Days Gone als PS+
https://twitter.com/PlayStation/status/1377282262161629194
Days Gone and Zombie Army 4: Dead War are your PS4 PlayStation Plus games for April, with Oddworld: Soulstorm also available for PS5: https://play.st/39vqfJr
[ Voor 23% gewijzigd door Brogala op 31-03-2021 17:36 ]
Days Gone had ik al gratis van de PS+ collection, Zombie Army 4 zegt me niets maar heb niet zoveel met zombies en Oddworld wel benieuwd naar, vroeger wel eerdere delen gespeeld nooit iets van uitgespeeld maar als het gratis is toch het proberen waard. Zeker omdat het ook een PS5 game is.Brogala schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Nope helaas nog geen PS5 patch![]()
Er wordt op dit moment gewerkt aan TLOU2 factions en ik neem aan een PS5 patch. Hopelijk geen remaster net zoals TLOU1.
Days Gone and Zombie Army 4: Dead War are your PS4 PlayStation Plus games for April, with Oddworld: Soulstorm also available for PS5: https://play.st/39vqfJr
Days Gone heb ik een jaar geleden al gespeeld, op zich een leuk spel maar wel erg langdradig.Kalder schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:13:
[...]
Days Gone had ik al gratis van de PS+ collection, Zombie Army 4 zegt me niets maar heb niet zoveel met zombies en Oddworld wel benieuwd naar, vroeger wel eerdere delen gespeeld nooit iets van uitgespeeld maar als het gratis is toch het proberen waard. Zeker omdat het ook een PS5 game is.
Ik vond zelf de laatste 1/3de van het spel wel echt vet, dan ga je ook dingen doen met hordes. Daarvoor zijn het toch wel heel vaak dezelfde missies en dan x20. Het rijden is ook een beetje matig tot je aardig wat upgrades voor je bike hebt.
Ik zie wel veel potentie in Days Gone 2, dat is sowieso nog even wachten maar met een aantal simpele dingen zou de game al gigantisch veel beter zijn. En de hordes waren duidelijk gelimiteerd door de extreem lage CPU capaciteit van de base PS4.
Oh nice! Heb zelf de Digital version van de PS5 dus ik kan hem niet laten liggen voor €30. Heb nog niets over Factions gelezen dus daar moet ik mezelf maar even in gaan verdiepen.Brogala schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:33:
[...]
Nope helaas nog geen PS5 patch![]()
Kwam deze net tegen:kazuka schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:10:
Nice, de nieuwe Oddworld in de PS+. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ziet er wel gaaf uit.
Na de aanschaf van de PS5 begonnen met het laatste stuk Days Gone, dat was echt wauw! De game is inmiddels naar het juiste niveau gepatched. En nu in 4K HDR 60FPS is het zoals het moest zijn! Geweldige game.
Daarna door met newgame++ van GoW.. mijn god!! Dit is gewoon al next gen! GoW op 4K 60FPS is echt insane. En blijft precies alles raken wat ik in een game zoek.
Nu dus DS.. en de wauw is toch al wat minder.. de graphics zijn zeker heel goed, maar GoW van 3 jaar oud ziet er niet veel minder uit. Het is wellicht niet te vergelijken.
De gameplay is overigens wel heerlijk en voelt scherp aan. Alleen het geluid uit de controller vind ik maar schel en irritant.
Als je Soulsborne spellen hebt gespeeld dan is demon souls de letterlijke vertaling van Next gen. Verder is die imo wel minstens zo mooi als de 4k 60fps gepatched GoW. Vergeet niet dat de originele versie van GoW bij lange na niet zo mooi is, als met deze patch.Predje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 08:45:
Gister begonnen met Demon's Souls!
Na de aanschaf van de PS5 begonnen met het laatste stuk Days Gone, dat was echt wauw! De game is inmiddels naar het juiste niveau gepatched. En nu in 4K HDR 60FPS is het zoals het moest zijn! Geweldige game.
Daarna door met newgame++ van GoW.. mijn god!! Dit is gewoon al next gen! GoW op 4K 60FPS is echt insane. En blijft precies alles raken wat ik in een game zoek.
Nu dus DS.. en de wauw is toch al wat minder.. de graphics zijn zeker heel goed, maar GoW van 3 jaar oud ziet er niet veel minder uit. Het is wellicht niet te vergelijken.
De gameplay is overigens wel heerlijk en voelt scherp aan. Alleen het geluid uit de controller vind ik maar schel en irritant.
Op de PS4Pro ziet God of War er net zo uit als op de PS5. Alleen op 30fps. Op zowel de Ps5 als PS4pro draait de game op 2160p checkerboarded. Alle assets zijn hetzelfde.mxmemx schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:02:
[...]
Vergeet niet dat de originele versie van GoW bij lange na niet zo mooi is, als met deze patch.
Ik vind 30fps echt verschrikkelijk. Daarom heb ik ook een beetje mixed feelings met Horizon Zero Dawn die deze maand gratis komt. Ik wil de game graag spelen, maar die framerate is echt een drama.Jheroun schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:15:
vooral omdat 30fps er echt stroperig uitziet.
Source: https://support.insomniac...4-1-009-PS5-Release-Notes
Source: https://docs.zivadynamics.com/zivart/introduction.html
About ZivaRT: ZivaRT (Ziva Real Time) is a machine learning based technology that allows a user to get nearly film-quality shape deformation results in real time. In particular, the software takes in a set of representative high-quality mesh shapes and poses, and trains a machine-learning model to learn how to deform and skin the mesh. ZivaRT allows for near film quality characters to be deployed in applications in real time.
Source: https://www.vg247.com/202...morales-new-suit-muscles/
according to Lead Character Technical Director Josh DiCarlo, it is something really exciting for those who love their characters to bring realism.
Miles would be simulated completely from the inside-out, using techniques that were previously only possible in film. This will make the character less of a mannequin, and more akin to the actual muscle and structure you see in a real person.
So every deformation on the costumes is the actual result of muscle and cloth simulation.

Wat is handiger, wachten tot de zomer op de M.2 SSD’s, en wat zou die ongeveer kosten voor 1 of 2 tb?
Of nu een externe ssd kopen?
Stop chasing the dream, you're already living it
Ligt eraan hoeveel "true" PS5 spellen je (de komende tijd/dit jaar en evt volgend jaar) wil spelen én allemaal tegelijk op je SSD wil hebben en spelen..Qosmic schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:01:
Ik loop wel tegen wat ruimte gebrek aan op de ssd na wat downloads uit de ps+ store.
Wat is handiger, wachten tot de zomer op de M.2 SSD’s, en wat zou die ongeveer kosten voor 1 of 2 tb?
Als je alle PS4 spellen kunt overzetten naar een externe wil overzetten en genoeg hebt aan je interne voor de PS5 spellen, moet je dat doen.
De verwachting voor "on-par met de PS5 interne" pci-e 4 M2's van 1TB is volgens mij miniminiminiminimaal 200,-, maar denk eerder aan tegen de 300..
Hangt er een beetje van af hoe groot je PS4 collectie is. Voor PS4 games is het gebruik van de interne SSD (en dus ook van een toekomstige M.2 uitbreiding) een beetje zonde, want je benut nog totaal de snelheid niet. Er zijn al diverse tests te vinden die tonen dat PS4 games op een externe SSD gewoon even snel laden als op de interne SSD. Je mag er echter van uitgaan dat die interne SSDs dubbel zo duur gaan zijn dan een externe SSD.Qosmic schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:01:
Of als budget beperkt is, zou je nu voor een externe HDD kunnen gaan en dan later een interne M.2 SSD steken eens het aantal PS5 games sterk gegroeid is. Het verschil tussen externe SSD en externe HDD is enkel goed merkbaar bij games met lange laadtijden.
Los van de ps4 games die je nu kan downloaden via ps+ en psn.
Maar die kan ik dan beter op een externe ssd zetten en mn ssd van de ps5 vrij houden voor ps5 games
Stop chasing the dream, you're already living it
30fps heb ik echt nooit een probleem op de PS4 gevonden. Nu de games op de PS5 op 60fps draaien, is 30fps ineens wel ff wennen inderdaad.....kaos001 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:24:
[...]
Ik vind 30fps echt verschrikkelijk. Daarom heb ik ook een beetje mixed feelings met Horizon Zero Dawn die deze maand gratis komt. Ik wil de game graag spelen, maar die framerate is echt een drama.
Horizon is echt een toffe game, die moet je absoluut een kans geven.
Wel mee eens, het valt meteen op als iets 30 fps is, speel nog weleens TLOU2 op de PS5 en die is nog in 30fps, dat merk je wel maar moet zeggen dat ik het bij TLOU2 minder storend vind dan bij andere games want TLOU2 heeft goede motion blur wat de ervaring in mijn ogen wat soepeler doet lijken.Hulleman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:45:
[...]
30fps heb ik echt nooit een probleem op de PS4 gevonden. Nu de games op de PS5 op 60fps draaien, is 30fps ineens wel ff wennen inderdaad.....
Horizon is echt een toffe game, die moet je absoluut een kans geven.
Heb bij Control geswitched tussen performance en RT. Heb hem maar gauw op RT gezet, verschil tussen 30 en 60 was goed merkbaar dat ik er niet te veel aan wilde wennenKalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:49:
[...]
Wel mee eens, het valt meteen op als iets 30 fps is, speel nog weleens TLOU2 op de PS5 en die is nog in 30fps, dat merk je wel maar moet zeggen dat ik het bij TLOU2 minder storend vind dan bij andere games want TLOU2 heeft goede motion blur wat de ervaring in mijn ogen wat soepeler doet lijken.
Ja echt irritant, ik had nooit echt last van de 1 TB in mijn Pro maar 650 GB in de PS5 is wel echt te weinig.Qosmic schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:01:
Ik loop wel tegen wat ruimte gebrek aan op de ssd na wat downloads uit de ps+ store.
Kon gisteren de Update voor Warzone weer niet installeren
Maakt mij inmiddels niet meer uit wat het kost maar zodra Sony die poort open gooit komt er gelijk een 2 TB reepje in.
Maar went wel snel ook weer. Ik speelde Veel Valhalla en BlackOps maar toen we met de game groep weer naar GTA Online gingen voelde het als onspeelbaar maar na een avondje spelen zag ik het niet meer.Hulleman schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:45:
[...]
30fps heb ik echt nooit een probleem op de PS4 gevonden. Nu de games op de PS5 op 60fps draaien, is 30fps ineens wel ff wennen inderdaad.....
Andersom bedoel je. Snel op performance gezet ipv RTcold_as_ijs schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:01:
[...]
Heb bij Control geswitched tussen performance en RT. Heb hem maar gauw op RT gezet, verschil tussen 30 en 60 was goed merkbaar dat ik er niet te veel aan wilde wennen.
ten eerste zou ik niet alle games downloaden en installeren. Je hebt ze geclaimed en staan in je bibliotheek dus kan je ze altijd nog downloaden.Qosmic schreef op donderdag 1 april 2021 @ 10:30:
ok, ik heb geen ps4 gehad en dus ook geen games.
Los van de ps4 games die je nu kan downloaden via ps+ en psn.
Maar die kan ik dan beter op een externe ssd zetten en mn ssd van de ps5 vrij houden voor ps5 games
Wat betreft de opslag, dit zijn ongeveer de prijzen:
- 200-250 euro voor 1TB M2 SSD
- 200-250 euro voor 2 TB externe SSD
-100-150 euro voor 6TB externe HDD
Zeker mooi! Ik verwachte alleen NOG meer.. dat is wel mijn eigen foutmxmemx schreef op donderdag 1 april 2021 @ 09:02:
[...]
Als je Soulsborne spellen hebt gespeeld dan is demon souls de letterlijke vertaling van Next gen. Verder is die imo wel minstens zo mooi als de 4k 60fps gepatched GoW. Vergeet niet dat de originele versie van GoW bij lange na niet zo mooi is, als met deze patch.
En een compliment voor GoW!
Nee denk dat hij het goed zei, hij wilde niet wennen aan performance mode voordat hij de 30fps RT mode niet meer kon uitstaan, heb control even gespeeld maar heb hem ook meteen op performance gezet omdat ik de RT mode echt te stotterend vond.kaos001 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:11:
[...]
Andersom bedoel je. Snel op performance gezet ipv RT
Ik denk dat ik hetzelfde doe, meteen 2TB, kost wat, maar dan kun je in ieder geval weer even vooruit zonder iedere keer een game te moeten verwijderen voor een update.Donstil schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:02:
[...]
Ja echt irritant, ik had nooit echt last van de 1 TB in mijn Pro maar 650 GB in de PS5 is wel echt te weinig.
Kon gisteren de Update voor Warzone weer niet installeren![]()
Maakt mij inmiddels niet meer uit wat het kost maar zodra Sony die poort open gooit komt er gelijk een 2 TB reepje in.
lol 'even vooruit' met 2,7 TB voor enkel 'true' PS5 gamesKalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:26:
[...]
Ik denk dat ik hetzelfde doe, meteen 2TB, kost wat, maar dan kun je in ieder geval weer even vooruit zonder iedere keer een game te moeten verwijderen voor een update.
Ja precies. Reepje erin en niet meer naar omkijken tot de Pro komt.Kalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:26:
[...]
Ik denk dat ik hetzelfde doe, meteen 2TB, kost wat, maar dan kun je in ieder geval weer even vooruit zonder iedere keer een game te moeten verwijderen voor een update.
Klopt, ik las verkeerd!Kalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:21:
[...]
Nee denk dat hij het goed zei, hij wilde niet wennen aan performance mode voordat hij de 30fps RT mode niet meer kon uitstaan, heb control even gespeeld maar heb hem ook meteen op performance gezet omdat ik de RT mode echt te stotterend vond.
Maar idd, ik ben nu ook zo gewend aan het 60fps gebeuren dat alles wat lager is geen doen is.
Hoop ook echt dat toekomstige games standaard 60fps hebben en niet alsnog op 30fps gaan draaien als de hardware het te zwaar heeft. Dan maar minder pracht en praal.
Hoezo voor enkel true ps5 games? Ik heb geen externe schijf dus ik sla al m'n PS4 games er ook gewoon op op....poor Leno schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:29:
[...]
lol 'even vooruit' met 2,7 TB voor enkel 'true' PS5 games
Verder ben ik iemand die veel games door elkaar speelt, hou er niet zo van iedere keer hetzelfde te spelen en er komen natuurlijk steeds meer PS5 games uit, dus als je alleen een externe schijf hebt, zit je op een gegeven moment nog te stoeien met je PS5 games. Maar misschien dat ik ook nog overweeg een externe schijf erbij te nemen en dan een 1TB interne erin.
[ Voor 37% gewijzigd door Kalder op 01-04-2021 11:56 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 01-04-2021 11:59 ]
Hahaha, Call Of Duty Black ops Cold war 2 en GTA 6 erop en weer volFarabi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:59:
met 2TB kan je straks nog maar 2 extra spellen spelen
Een PS5 met 2TB geheugen, nice, dat is een stuk meer dan 16GB, maar denk dat je opslag bedoeldFarabi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:59:
met 2TB aan geheugen kan je straks nog maar 2 extra spellen spelen
had het al aangepast voordat je me citeerde, was te verwachten ditKalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:00:
[...]
Een PS5 met 2TB geheugen, nice, dat is een stuk meer dan 16GB, maar denk dat je opslag bedoeld
daarom begin ik niet aan die onzin.Donstil schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:00:
[...]
Hahaha, Call Of Duty Black ops Cold war 2 en GTA 6 erop en weer vol
Tegen die tijd dat GTA 6 uit komt dan krijg je 4 TB reepjes bij een pakje boter joh.
nou, ik heb nog geen 4TB HDD gezien bij pakjes boter..Donstil schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:03:
[...]
Tegen die tijd dat GTA 6 uit komt dan krijg je 4 TB reepjes bij een pakje boter joh.
Sinds gisteren eigenaar van een disc PS5, na weken hunt! Nou heb ik op mijn PS4 Crash Bandicoot 4 staan met best al wat voortgang. Nu heb ik deze savegame op mijn ps4 overgezet naar de PS+ cloud.
Vervolgens op mijn ps5 de Crash Bandicoot (ps5 versie) geïnstalleerd. Als ik vervolgens deze cloud via het ps5 menu terugzet en het spel open zie ik daar geen savegame. Toevallig kan ik binnen dit spel ook een savegame uit de cloud halen, maar hier zegt hij zelfs dat er niks in de cloud zit....
Enig idee wat er mis gaat? Of is dit gewoon niet mogelijk als een game een aparte ps5 versie heeft?
Nee maar afgezien daarvan, het ging me om het 'even vooruit' met 2,7 TBKalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:50:
[...]
Hoezo voor enkel true ps5 games? Ik heb geen externe schijf dus ik sla al m'n PS4 games er ook gewoon op op....
Ookal speel je echt ontzettend veel door elkaar en tegelijkertijd zal zoals je zelf zegt 1TB meer dan voldoende zijn en denk ik niet dat de meerprijs van een 2TB stick in verhouding zal staan met wat je gebruikt.
Maar goed, dat gezegd hebbende; ik heb meestal maar een spel of 4 staan, dus ik heb geen idee hoeveel 100en spellen iemand erop heeft.
Nah, ze hebben geloof ik net een patch voor MW uitgebracht die het formaat van het spel reduceert. En zoals wel vaker gezegd is je hoeft niet net als op een HDD verschillende assets meerdere keren opgeslagen te hebben met een SSD, dus hoewel games inhoudelijk groter worden hoeft dat niet meteen te betekenen dat de installatie grote ook veel groter word.Farabi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 11:59:
met 2TB kan je straks nog maar 2 extra spellen spelen
vergeet OODLE ook niet, dat scheelt ook weer ruimte.Kalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:05:
[...]
Nah, ze hebben geloof ik net een patch voor MW uitgebracht die het formaat van het spel reduceert. En zoals wel vaker gezegd is je hoeft niet net als op een HDD verschillende assets meerdere keren opgeslagen te hebben met een SSD, dus hoewel games inhoudelijk groter worden hoeft dat niet meteen te betekenen dat de installatie grote ook veel groter word.
Haha ja neem jij het ff serieus allemaal.Farabi schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:04:
[...]
nou, ik heb nog geen 4TB HDD gezien bij pakjes boter..
Je moet via de PS4 versie de savefile in-game in de cloud zetten, dus niet via PS+ zoals je nu hebt gedaan. Dan kun je via de PS5 versie de game downloaden vanuit de cloud.Heerlen1987 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:04:
Geen idee of deze vraag hier thuis hoort:
Sinds gisteren eigenaar van een disc PS5, na weken hunt! Nou heb ik op mijn PS4 Crash Bandicoot 4 staan met best al wat voortgang. Nu heb ik deze savegame op mijn ps4 overgezet naar de PS+ cloud.
Vervolgens op mijn ps5 de Crash Bandicoot (ps5 versie) geïnstalleerd. Als ik vervolgens deze cloud via het ps5 menu terugzet en het spel open zie ik daar geen savegame. Toevallig kan ik binnen dit spel ook een savegame uit de cloud halen, maar hier zegt hij zelfs dat er niks in de cloud zit....
Enig idee wat er mis gaat? Of is dit gewoon niet mogelijk als een game een aparte ps5 versie heeft?
Klopt die update is er sinds gisteren maar dan moet je wel de hele game ook aan lege ruimte hebbenKalder schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:05:
[...]
Nah, ze hebben geloof ik net een patch voor MW uitgebracht die het formaat van het spel reduceert. En zoals wel vaker gezegd is je hoeft niet net als op een HDD verschillende assets meerdere keren opgeslagen te hebben met een SSD, dus hoewel games inhoudelijk groter worden hoeft dat niet meteen te betekenen dat de installatie grote ook veel groter word.
Als Sony dat oplost is het ook opgelost overigens. Ik heb nu 550 GB in gebruik, dus zit niet "Vol", alleen wel te vol op te updaten omdat alles dubbele ruimte kost.
Ja dat is inderdaad erg irritant, dat je voor een update netzoveel vrije ruimte nodig hebt als dat de game in kwestie aan ruimte in beslag neemt. Het zal wel een veiligheidsdingetje zijn zodat bij stroomverlies niet meteen je game corrupted is ofzo, want volgens mij kopieert de PS gewoon de complete game met de patch in het kopie verwerkt.Donstil schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:11:
[...]
Klopt die update is er sinds gisteren maar dan moet je wel de hele game ook aan lege ruimte hebben![]()
Als Sony dat oplost is het ook opgelost overigens. Ik heb nu 550 GB in gebruik, dus zit niet "Vol", alleen wel te vol op te updaten omdat alles dubbele ruimte kost.
Owwwwww zo. Dus ik open op mijn oude ps4 het spel, en in het spel kan ik die savegame uploaden? Daarna PS5 starten en ingame de savegame weer downloaden?Raem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:10:
[...]
Je moet via de PS4 versie de savefile in-game in de cloud zetten, dus niet via PS+ zoals je nu hebt gedaan. Dan kun je via de PS5 versie de game downloaden vanuit de cloud.
Of wissel ik OP MIJN PS5 van versie?
Kan allebei. Hier staat het in stappen uitgelegd:Heerlen1987 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:38:
[...]
Owwwwww zo. Dus ik open op mijn oude ps4 het spel, en in het spel kan ik die savegame uploaden? Daarna PS5 starten en ingame de savegame weer downloaden?
Of wissel ik OP MIJN PS5 van versie?
https://attackofthefanboy...-ps5-and-xbox-series-x-s/
U bent een geweldig mensch. Merci beauocouaop!Raem schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:40:
[...]
Kan allebei. Hier staat het in stappen uitgelegd:
https://attackofthefanboy...-ps5-and-xbox-series-x-s/
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:28
[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2021 15:00 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Uhh, het is een fan account, en 1 april. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten.Chaoss schreef op donderdag 1 april 2021 @ 14:55:
*knip* nvm
[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 01-04-2021 15:04 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |