Ja! Helaas was ook dat niet echt te doen. Zelfs die haaienkooi maakte me enorm misselijk.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:07:
[...]
Heb je wel eens "stilstaande" games zoals Beatsaber geprobeerd?
Mwa, dat Play At Home is gewoon een tijdelijke actie, geen doorlopend abonnement oid.kazuka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:33:
Sony mag van mij inderdaad ook wel e.e.a. consolideren in 1 enkel product in de nabije toekomst: PSNow, PS+, Play At Home, PS+ Collection....het zorgt voor verwarring hier en daar.
Dat is waar. Maar wie zegt dat Sony het niet permanent maakt als de userbase feedback zeer positief is? Ze zullen ook met een schuin oog naar het success van Gamepass kijken.SD5k schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:36:
[...]
Mwa, dat Play At Home is gewoon een tijdelijke actie, geen doorlopend abonnement oid.
Ik heb dit filmpje nog niet eerder gezien, maar wel erg gaaf!
Ik zou toch liever een soort handschoen prefereren dan met haptische feedback oid, zodat je ook wat voelt als je met je handen iets op pakt. Wel leuk dat je handen bewegen maar als je iets op pakt in VR wat er in het echt niet is lijkt het me een rare ervaring.Recon24 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:57:
Ik heb dit filmpje nog niet eerder gezien, maar wel erg gaaf!
[YouTube: Prototype PlayStation Next-Gen VR Controllers With Finger-Tracking!]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
De oude games zijn geremastered in de nathan drake collection, dus grafisch beter te pruimen. De verhalen zijn erg leuk en de interactie/chemie tussen de personages is echt heel tof. Daar moet je t voor spelen. Zit ook best veel Hollywood spectakel in. Ik zou het een kans geven. Als je meteen met deel 4 begint mis je veel achtergrond met de personages en hetgeen ze met elkaar hebben meegemaakt.zoarakrzs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:26:
[...]
Heb alleen de Uncharted series nooit gespeeld en eerlijk gezegd kijk ik erop tegen om de oude games te spelen. Kun je me overtuigen om dat alsnog te doen op de PS5 om vervolgens de laatste deel te spelen? 😅
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het lijkt me inderdaad ook leuker om het op die manier spelen. Toch maar een poging wagen dan.Hulleman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:16:
[...]
De oude games zijn geremastered in de nathan drake collection, dus grafisch beter te pruimen. De verhalen zijn erg leuk en de interactie/chemie tussen de personages is echt heel tof. Daar moet je t voor spelen. Zit ook best veel Hollywood spectakel in. Ik zou het een kans geven. Als je meteen met deel 4 begint mis je veel achtergrond met de personages en hetgeen ze met elkaar hebben meegemaakt.
Alleen ga je hier voorbij aan het feit dat met Remote Play vanop een PS4, ineens die PS5 games wél speelbaar zijn met een DS4. Er is dus echt gewoon geen enkel argument denkbaar waarom ze op de PS5 zelf niet toelaten dat je een DS4 gebruikt voor PS5 games.cold_as_ijs schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:31:
[...]
Het niet werken van de DS4 op met PS5 games is vooral gedaan met het oog op de ontwikkelaars. Als 95% van de gamers de DS gebruikt maakt het de keuze voor ontwikkelaars makkelijker om alle features van de DS te implementeren. Dat ze daardoor weer miljoenen controllers verkopen is mooi meegenomen voor Sony.
Er is er één: geld. Nu moet je meerdere controllers kopen en kun je niet spelen met die ps4 controller die je no hebt liggen.Twixie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Alleen ga je hier voorbij aan het feit dat met Remote Play vanop een PS4, ineens die PS5 games wél speelbaar zijn met een DS4. Er is dus echt gewoon geen enkel argument denkbaar waarom ze op de PS5 zelf niet toelaten dat je een DS4 gebruikt voor PS5 games.
Ik zou graag willen dat ik de PS5 controller op de PS4 kon gebruiken. haha heb controller, headset en oplader al. Nu nog (steeds) een PS5dutchgio schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:30:
[...]
Er is er één: geld. Nu moet je meerdere controllers kopen en kun je niet spelen met die ps4 controller die je no hebt liggen.
Weet iemand trouwens waar er zo een Pulse 3D Headset valt aan te schaffen? Zijn die dingen nou echt zo populair dat ze overal zijn uitverkocht?
Ik zie deze games niet gratis in de store?Zonekill schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:08:
[...]
Als je PS+ voor een jaar afsluit voor €44,99 (is nu aanbieding tot 23-03-2021 normaal €59,99) dan krijg je de volgende games:
Als je PS+ niet meer hebt kun je ook de games niet meer spelen.
Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Call of Duty Black Ops III Zombies Chronicles
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Days Gone
Detroit: Become Human
Fallout 4
Final Fantasy XV
God of War
inFAMOUS: Second Son
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet & Clank
Resident Evil 7: Biohazard
Uncharted 4: A Thief's End
Until Dawn
Voor Ghost of Tsushima is volgens mij een update, de game speelt op 60fps.
Death Stranding is geen update voor. Er zijn geruchten dat er een extended versie in de maak is, hier wacht ik ook nog op voordat ik Death Stranding ga spelen.
Je kan die alleen via PS5 claimen en moet daarvoor op de PS5 naar de PS Plus Collection gaan. Je kan er normaal niet naastkijken. Je moet dus wel ook een PS+ abonnement hebben, en op de PS5 dus checken met de account die dat abonnement heeft.
Ik heb een voorbeeld van het trage opslaan van een bijgesneden video.
De video is van 47 min bijgesneden naar 10 min.
1080p 60fps hdr
Origineel overschreven.
Hoe is dit bij jullie?
https://youtu.be/e0wDk3hbGjw
1080p 60fps hdr
Origineel overschreven.
Hoe is dit bij jullie?
[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 18-03-2021 19:38 ]
PSN: Mondaatje
De PS5 game van Square Enix met werktitel Project Athia heeft nu z'n echte naam gekregen en ook een nieuwe trailer: Forspoken
Naam van de protagonist: Frey Holland
Naam van de protagonist: Frey Holland
[ Voor 8% gewijzigd door kazuka op 18-03-2021 19:11 ]
Dan begrijp ik je reactie uiteraard volkomen. Mijn ps4 pro was ook zo luid zeker bij het spelen van rdr. Ik heb dan blijkbaar erg veel geluk met mijn ps5Hulleman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:14:
[...]
Geen idee, heb eigenlijk wel dezelfde vraag. De oplossing in de video is een oplossing die door Sony wordt aangedragen.
@Joris8580, ik weet dat er verschil in zit. Ik had beter kunnen zeggen 'de discdrive in mijn Ps5 is kansloos'. Bij mij klinkt ie op zijn hardst denk ik wel gelijkwaardig aan een wasmachine die op 800-1000 toeren draait. Dat is echt niet overdreven.
Wat schatten ze dat die dingen gaan kosten?Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:36:Nieuwe PSVR controller
https://blog.playstation....n-ps5-the-new-controller/Features
The new VR controller enables players to feel and interact with games in a much more visceral way. There are several features, including key features from the DualSense controller, which match our vision for what next-generation VR games can be.
Adaptive triggers:
Each VR controller (Left and Right) includes an adaptive trigger button that adds palpable tension when pressed, similar to what’s found in the DualSense controller. If you’ve played a PS5 game, you’ll be familiar with the tension in the L2 or R2 buttons when you press them, such as when you’re drawing your bow to fire an arrow. When you take that kind of mechanic and apply it to VR, the experience is amplified to the next level.
Haptic feedback:
The new controller will have haptic feedback optimized for its form factor, making every sensation in the game world more impactful, textured and nuanced. When you’re traversing through rocky desert or trading blows in melee combat, you’ll feel the difference, magnifying the extraordinary visual and audio experience that’s so central to VR.
Finger touch detection:
The controller can detect your fingers without any pressing in the areas where you place your thumb, index, or middle fingers. This enables you to make more natural gestures with your hands during gameplay.
Tracking:
The VR controller is tracked by the new VR headset through a tracking ring across the bottom of the controller.
Action buttons / analog sticks:
The Left controller contains one analog stick, the triangle and square buttons, a “grip” button (L1), trigger button (L2) and Create button. The Right controller contains one analog stick, the cross and circle buttons, a “grip” button (R1), trigger button (R2) and Options button. The “grip” button can be used to pick up in-game objects, as one example.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je reviews van de collection destijds bekijkt zeggen ze vrijwel unaniem dat deel 1 wel echt slecht oud geworden is qua gameplay. Je zou het even kunnen proberen en anders van die een full playthrough bekijken op YouTube. Zo heb ik het gedaan.zoarakrzs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:20:
[...]
Het lijkt me inderdaad ook leuker om het op die manier spelen. Toch maar een poging wagen dan.
Ik dacht precies hetzelfde. Het filmpje begon nog wel indrukwekkend, maar aan het eind dacht ik ook van oh het moet weer allemaal snel snel snel. Op de jeugd gericht wellicht.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:48:
[...]
Hmm, mijn enthousiasme is eerlijk gezegd wel afgenomen. De actrice en bijbehorende stijl (hedendaags + fantasy?) zijn met name afknappers. Grafisch niet perse indrukwekkend. De traversal ziet er wel leuk uit, soort Spiderman fibes krijg ik erbij.
Ook wel benieuwd hoeveel fps deze game gaat draaien. Dat mogen ze wel laten zien in gamertrailers. Ben er ook benieuwd naar bij Kena.
[...]
Geen idee, ik heb nergens een prijs gezien
Ja dat had ik dus met de Tomb Raider games. Ik had geprobeerd om de eerste twee delen te spelen om vervolgens shadow of the tomb raider te spelen, maar dat was echt enorm verouderd. Uncharted 4 ziet er wel vet uit, maar om oude spellen daarvoor uit te moeten zitten. Enorme twijfelsKyhfin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Als je reviews van de collection destijds bekijkt zeggen ze vrijwel unaniem dat deel 1 wel echt slecht oud geworden is qua gameplay. Je zou het even kunnen proberen en anders van die een full playthrough bekijken op YouTube. Zo heb ik het gedaan.
Welcoming @Evo into the PlayStation family: https://t.co/I3J5iOKhha
— PlayStation (@PlayStation) 18 maart 2021
Sony Interactive Entertainment and new esports venture RTS have jointly acquired the Evolution Championship Series pic.twitter.com/efOkbf61lU
[ Voor 36% gewijzigd door Recon24 op 18-03-2021 22:11 ]
Kan me daar niet in vinden. De hele collectie heeft echt de tand des tijds goed doorstaan.Kyhfin schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:54:
[...]
Als je reviews van de collection destijds bekijkt zeggen ze vrijwel unaniem dat deel 1 wel echt slecht oud geworden is qua gameplay. Je zou het even kunnen proberen en anders van die een full playthrough bekijken op YouTube. Zo heb ik het gedaan.
Ik zou ze gewoon allemaal in volgorde spelen. Dat maakt elk deel des te sterker. Fantastische games.
Deel 2 vond ik wel beter dan 3 en 4. Alle games top trouwens! Wat heb ik destijds genoten van deel 1 op de ps3, nu wel wat verouderd...Timothy3000 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:22:
[...]
Kan me daar niet in vinden. De hele collectie heeft echt de tand des tijds goed doorstaan.
Ik zou ze gewoon allemaal in volgorde spelen. Dat maakt elk deel des te sterker. Fantastische games.
Nee, ik geef toch gewoon aan dat 95% de DS gebruikt. Die 5% is remote play. Je hebt helemaal gelijk dat het technisch mogelijk is om de DS4 te gebruiken, maar als ze dat zouden doen zou dat invloed kunnen hebben op de adaptatie van de DS features is games. Er zijn een 200 miljoen DS4 controllers in omloop, wat je dan kan verwachten is dat mensen bv alleen met de DS4 gamen op de PS5. Dan zul je misschien zien dat maar 50% van de PS5 spellen met de DS gespeeld. Nu zul je meteen roepen, maar iedere PS5 verscheept met een DS. Nou ik vermoed dat verschillende retailers en scalpers de DS en PS5 los gaan verkopen of juist de gamers hem zonder DS proberen te bemachtigen omdat ze toch al 4 DS4 hebben liggen.Twixie schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:26:
[...]
Alleen ga je hier voorbij aan het feit dat met Remote Play vanop een PS4, ineens die PS5 games wél speelbaar zijn met een DS4. Er is dus echt gewoon geen enkel argument denkbaar waarom ze op de PS5 zelf niet toelaten dat je een DS4 gebruikt voor PS5 games.
Gevolg is dat ontwikkelaars nu rekening moeten houden met de DS4 in de ontwikkeling, en die zullen dan eerder geneigd zijn de DS features niet te implementeren of minder ver omdat het risico bestaat dat iets niet werkt en mensen dus vast komen te zitten.
Daar is nu dus geen sprake van, die paar % die de DS4 tijdens remote play gebruikt zullen niet genoeg reden zijn voor de ontwikkelaars. Zelfs al is iets gamebreaking dan zouden ze remote play aan de kant kunnen leggen en dat stuk verder kunnen spelen op de PS5. Ik vermoed overigens dat de DS4 support voor remote play nog wel eens kan vervallen als de DS ondersteund wordt. Zal een beetje afhangen van hoeverre android/ios/windows dit toelaten.
Ik geloof dus niet dat het puur een centenkwestie is van Sony om de DS4 niet te supporten op de PS5, want je verspild er gewoon goodwill mee bij een deel van de gamers. Het past ook in hun strategie van het willen leveren van de beste game ervaring.
Ik vermoed dat jij het helemaal anders ziet
Deel 2 is inderdaad erg goed. Blijf het wel jammer vinden dat er in zowel deel 1 als deel 2giantgiantus schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:35:
[...]
Deel 2 vond ik wel beter dan 3 en 4. Alle games top trouwens! Wat heb ik destijds genoten van deel 1 op de ps3, nu wel wat verouderd...
spoiler:
. Deel 2 was voor mij op de PS3 ook echt een game om te laten zien wat de PS3 kon. Grafisch echt heel goed toen!
van die vage monsters inzitten. Dat doet de game echt geen goed
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik heb geen PS3 of PS4 gehad, dus heb heel de Uncharted serie gemist. Nu met een PS5 was het tijd om ze allemaal te spelen. Dus heb the Nathan Drake collectie aangeschaft en die de afgelopen weken gespeeld en de eerste drie games zijn zeker de moeite waard. Dit zijn gewoon speelbare blockbuster action films met een sterke Indiana Jones vibe. Deel vier en de spinoff moet ik nog spelen, maar ben blij dat ik deze drie eerst gespeeld heb. De games weten je als speler steeds te verrassen met nieuwe extreme actie en dat is erg vermakelijk. Daarnaast is het verhaal ook leuk en zit vol met humor. De collectie is daarnaast niet heel duur en daarvoor heb je toch wel een flink aantal avonden plezier van.zoarakrzs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:26:
[...]
Heb alleen de Uncharted series nooit gespeeld en eerlijk gezegd kijk ik erop tegen om de oude games te spelen. Kun je me overtuigen om dat alsnog te doen op de PS5 om vervolgens de laatste deel te spelen? 😅
The Last of Us Remastered is ook zeker een aanrader.Walkman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:24:
[...]
Ik heb geen PS3 of PS4 gehad, dus heb heel de Uncharted serie gemist. Nu met een PS5 was het tijd om ze allemaal te spelen. Dus heb the Nathan Drake collectie aangeschaft en die de afgelopen weken gespeeld en de eerste drie games zijn zeker de moeite waard. Dit zijn gewoon speelbare blockbuster action films met een sterke Indiana Jones vibe. Deel vier en de spinoff moet ik nog spelen, maar ben blij dat ik deze drie eerst gespeeld heb. De games weten je als speler steeds te verrassen met nieuwe extreme actie en dat is erg vermakelijk. Daarnaast is het verhaal ook leuk en zit vol met humor. De collectie is daarnaast niet heel duur en daarvoor heb je toch wel een flink aantal avonden plezier van.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Tomb Raider 1 en 2 zijn inderdaad verouderd:zoarakrzs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:56:
[...]
Ja dat had ik dus met de Tomb Raider games. Ik had geprobeerd om de eerste twee delen te spelen om vervolgens shadow of the tomb raider te spelen, maar dat was echt enorm verouderd. Uncharted 4 ziet er wel vet uit, maar om oude spellen daarvoor uit te moeten zitten. Enorme twijfels
:fill(white):strip_exif()/f/image/Wp1JH0ffdF4lEYfb387gKZZT.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Kjfpje2bnMycuS5Mk5UP8W51.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ik vermoed dat jij 10 en 11 bedoelt? Die zijn eigenlijk helemaal niet verouderd, het zijn gewoon niet erg goede spellen. Generieke actie games met teveel open world, te veel schietactie en te weinig Tombs. Maar zeker niet verouderd, gameplay is heel strak (met de boog) en op de PS5 draait Rise in 4k of 60 fps.
Uncharted 1 t/m 3 zitten nog een generatie voor Tombraider 2013 en Rise of the Tomb Raider.
[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 19-03-2021 09:32 ]
Ja, die zijn dus veel nieuwer dan Uncharted 1 t/m 3. Dat was meer een ten tijde van Anniversary/Legend/Underworld. Tomb Raider 2013 (de eerste reboot) was eind Xbox 360/PS3 en begin XboxOne/PS4 en ziet er echt heel goed uit, was ook een van de pluspunten van die game, echt next gen. Rise and Shadow zijn gewoon PS4 era games.Linksquest schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:33:
Ik denk dat hij inderdaad deze 2 bedoeld
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ja echt, daarom baal ik echt dat ze ermee zijn gestopt.. Hoop toch ergens dat ze eventueel indien misschien toch nog doorgaan.. Ben gek op dat soort "Historische-mystery-vind clues-zoek de schat-los puzzels op" spellenWalkman schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:24:
[...]
Dit zijn gewoon speelbare blockbuster action films met een sterke Indiana Jones vibe.
Misschien dat zijzelf of een andere studio met iets/nieuwe IP komt..
Oeh deel 4 is echt supervet! (Lost Legacy zeker ook wel)Deel vier en de spinoff moet ik nog spelen
[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 19-03-2021 09:43 ]
Ik vond de Lost Legacy beter dan Uncharted 4, dat toch wel wat saai en repetitief was. Lost Legacy was echt een strak avontuur met een hele gave interactie tussen de twee hoofdrol speelsters.
Heel off-topic, maar die Tomb Raider spellen heb ik een paar jaar nog eens gedownload via GOG en gespeeld, en hoewel het grafisch wat verouderd is en zaken als randen / spring-momenten wat funky zijn, is de gameplay nog steeds primaErapaz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:29:
[...]
Tomb Raider 1 en 2 zijn inderdaad verouderd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uncharted waren an sich prima games, maar wel erg veel schieten (waar ik een hekel aan heb op een console, klote-stickjes)
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ja, de eerste Tomb Raider was echt heel goed. Heel veel epische puzzels, veel minder actie. TR2 was helaas al wat meer actie, maar nog steeds een gave game. Je zou Tomb Raider Anniversary kunnen proberen, dat is een remake van deel 1, met dezelfde puzzles maar zonder het "grid" systeem dat de movement in de delen daarvoor zo "funky" maakt.DropjesLover schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:53:
[...]
Heel off-topic, maar die Tomb Raider spellen heb ik een paar jaar nog eens gedownload via GOG en gespeeld, en hoewel het grafisch wat verouderd is en zaken als randen / spring-momenten wat funky zijn, is de gameplay nog steeds prima![]()
Uncharted waren an sich prima games, maar wel erg veel schieten (waar ik een hekel aan heb op een console, klote-stickjes)
Vergeet niet dat deel 1 op de 486 kon draaien (en PS1 of zelfs Nokia Ngage), dat grid systeem was een oplossing voor de beperkte hardware van toen. Dit spel was ook tegelijk met Mario 64 in ontwikkeling, dus er is nog niet afgekeken van de volledige vrije movement die door Mario 64 (dat revolutionair was) werd geïntroduceerd. Er was toen nog geen standaard voor third person games. Ik speelde TR op een toetsenbord, met een muis zoals first person games was niet te doen en we hadden geen analoge sticks. Die kwamen op de PS1 uiteindelijk wel, maar 3D movement was echt nog erg nieuw.
Ik zou graag nog een remake van deel 2 zien in de nieuwe engine. Dus veel meer puzzels in grote tombs en minder schieten tegen anoniem gespawnde enemies.
[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 19-03-2021 10:11 ]
Nog een duidelijk voorbeeld. Hier een filmpje waar ik een video van een uur heb bijgesneden tot ongeveer 10 minuten.Monda schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:52:
Ik heb een voorbeeld van het trage opslaan van een bijgesneden video.
1080p 60fps hdr
Origineel overschreven.
Hoe is dit bij jullie?
Wat opvalt is dat er 30 seconden niets gebeurt! Pas daarna begint het proces met lopen.
Blijft ie bij jullie ook een tijd hangen op 0%? (bij een filmpje verkorten van een uur).
YouTube: Ps5 traag proces video bijsnijden
PSN: Mondaatje
Ik ben nu Uncharted 4 aan het spelen op de PS5. Ik heb Uncharted 1, 2 en 3 op de PS3 gespeeld.poor Leno schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:43:
[...]
Ja echt, daarom baal ik echt dat ze ermee zijn gestopt.. Hoop toch ergens dat ze eventueel indien misschien toch nog doorgaan.. Ben gek op dat soort "Historische-mystery-vind clues-zoek de schat-los puzzels op" spellen
Misschien dat zijzelf of een andere studio met iets/nieuwe IP komt..
[...]
Oeh deel 4 is echt supervet! (Lost Legacy zeker ook wel)
Ik vind dat het niet zo fijn speelt als de andere delen. Het richten en de camera gaat veel te snel, ik hoef maar even aan de thumbstick te zitten en de camera vliegt naar links en rechts. Ook lijkt er een soort van inputlag te zijn als ik wil schieten of springen. Het richten en schieten gaat op een of andere manier niet zo fijn als bij de vorige delen die ik op PS3 deed. (Zijn er instellingen die inputlag kunnen veroorzaken?)
Ligt dit aan mij of hebben meer mensen deze ervaring?
Die bedoel ik inderdaad 😂Linksquest schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:33:
Ik denk dat hij inderdaad deze 2 bedoeld
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dat vind ik hét grote pluspunt van Shadow: veel tombs, crypts en exploren, weinig confrontaties.Erapaz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:10:
[...]
Ik zou graag nog een remake van deel 2 zien in de nieuwe engine. Dus veel meer puzzels in grote tombs en minder schieten tegen anoniem gespawnde enemies.
Enige smet op Shadow is dat er toch weer net iets te veel collectibles inzitten.
Bij Uncharted (en ook de oudere TR games) vond ik het altijd raar dat je een uur bezig was om een verborgen tempel te vinden en nadat je na enig gepuzzel de deur open had er opeens een legertje vijanden binnen stond.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wow, dat ziet er gaaf uit, wist nog niet zo goed wat ik moest voorstellen bij de eerste beelden van Project Athia, maar dit ziet er wel lekker uit.kazuka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:07:
De PS5 game van Square Enix met werktitel Project Athia heeft nu z'n echte naam gekregen en ook een nieuwe trailer: Forspoken
Naam van de protagonist: Frey Holland![]()
[YouTube: Forspoken | Official Title Announcement | PS5 & PC]
Haha ja, inderdaad. Vaak verklaart dat ze met een bom binnen zijn gekomen of het zijn supernatural vijanden met het eeuwig leven.Superkiwi schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:57:
[...]
Dat vind ik hét grote pluspunt van Shadow: veel tombs, crypts en exploren, weinig confrontaties.
Enige smet op Shadow is dat er toch weer net iets te veel collectibles inzitten.
Bij Uncharted (en ook de oudere TR games) vond ik het altijd raar dat je een uur bezig was om een verborgen tempel te vinden en nadat je na enig gepuzzel de deur open had er opeens een legertje vijanden binnen stond.
Misschien moet ik Shadow toch proberen dan, ik lees vooral slechte verhaal, maar meer puzzels is wel welkom.
Dacht dat ik de enige was die ik ook zo dacht.. Gek genoeg vind ik exploren niet altijd even leuk, ben meer op zoek naar games zoals Uncharted, Tomb Raider, God of War. Je hebt dan meer een mix .. maar eens ik dan bezig ben met het exploren, en dat geldt ook van het landschap genieten, hier en daar springen op een muur, vind ik het vaak stom om dan vijanden tegen te komen.Superkiwi schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:57:
[...]
Makes sense?
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:52
Ziet er wel lekker uit, maar ik heb er nog niet echt een beeld bij wat voor game het wordt. Action rpg? Open wereld of niet?kazuka schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:07:
Naam van de protagonist: Frey Holland![]()
[YouTube: Forspoken | Official Title Announcement | PS5 & PC]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
Wat @Erapaz zegt. De vijand blaast zich met veel. Geweld naar binnen terwijl jij met respect voor de oudheden je een weg naar binnen werkt. Opzich een plausibele verklaring. Of je komt inderdaad een imheemse stam tegen die in een afgesloten gebied leeft, ik ken games met onlogischere plotwendingenSuperkiwi schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:57:
[...]
Momenteel aan het spelen (digital), super mooi spel en draait smooth op 60fps. Echt een mooie omgeving om te bezichtigen en goeie gameplay. De gevechten zijn uitdagend genoeg om je niet te vervelen!DM89 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:41:
Deze vandaag opgepikt voor 2 tientjes 👌🏻 Heel benieuwd naar dit spel 😊
[Afbeelding]
Ik wens je veel plezier.
Leuke game. Assassins Creed in Japan. De story en sidequests vond ik persoonlijk qua verhaallijnen wat saai maar de gameplay is echt fantastisch.DM89 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:41:
[Afbeelding]
Aanbieding of 2e hands? Wil hem ook nog steeds halen, maar hij blijft voor een Sony titel aardig lang hoog in prijs.DM89 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:41:
[Afbeelding]
Vond het begin niet om door te komen. Misschien nog eens proberen.Raem schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:19:
[...]
Aanbieding of 2e hands? Wil hem ook nog steeds halen, maar hij blijft voor een Sony titel aardig lang hoog in prijs.
2e hands, nieuw blijft de prijs hangen rond 60,- kwam deze toevallig tegen op marktplaats en om de hoek dus no brainer hahaha.Raem schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:19:
[...]
Aanbieding of 2e hands? Wil hem ook nog steeds halen, maar hij blijft voor een Sony titel aardig lang hoog in prijs.
Poeh, net met RDR2 begonnen, maar dat is wel een pittige game om in te komen. Vind hem erg saai en traag nog. En die controls, wat hadden ze genomen bij Rockstar? Je pakt iets op met L2 en vervolgens met vierkantje, que? En de ene keer is het klikken en dan weer vasthouden, geen touw aan vast de knopen.
Same here.. paar uurtjes gespeeld maar kan me nog niet zo boeien. Moeilijk gedoe met paarden en allerlei proviand en jagen etc. Scenes als treinoverval en dronken in een cafe rondlopen waren dan wel weer echt vermakelijkErapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:27:
Poeh, net met RDR2 begonnen, maar dat is wel een pittige game om in te komen. Vind hem erg saai en traag nog. En die controls, wat hadden ze genomen bij Rockstar? Je pakt iets op met L2 en vervolgens met vierkantje, que? En de ene keer is het klikken en dan weer vasthouden, geen touw aan vast de knopen.
Sinds het uitspelen van deel 1 heb ik echt van alle spellen het aller meest uitgekeken naar RDR2. Maar na de eerste chapter eigenlijk al een mwah. Hoewel het technisch echt een stap verder was als deel 1 natuurlijk, kon ik gewoon niet de sfeer uit 1 te pakken krijgen.
RDR2 is een grafisch mooie game, een van de beste game op graphic gebied.
Enige is dat de game een beetje eentonig wordt, zelfs na 3 chapters.
Daarbij de lange laadtijden krijg ik veel minder zin om het spel eens op te starten.
Enige is dat de game een beetje eentonig wordt, zelfs na 3 chapters.
Daarbij de lange laadtijden krijg ik veel minder zin om het spel eens op te starten.
Ik heb deel 1 nooit gespeeld, maar heb wel kunnen genieten van RDR2, enige commentaar is de stroperige controls. Er valt naast de main story ook een hele hoop te doen, maar als je het mij vraagt ook iets teveel, ik heb echt wel respect voor mensen die 100% uit deze game halen inclusief het jagen en ontdekken van alle dieren e.d. dat was voor mij toch wel iets "té" tijdrovend.Dennisdn schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:54:
Sinds het uitspelen van deel 1 heb ik echt van alle spellen het aller meest uitgekeken naar RDR2. Maar na de eerste chapter eigenlijk al een mwah. Hoewel het technisch echt een stap verder was als deel 1 natuurlijk, kon ik gewoon niet de sfeer uit 1 te pakken krijgen.
Ja ik vond Lost Legacy ook een fijne titel. Veel meer dan alleen maar een DLC los op een schijfje.Erapaz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:48:
Ik vond de Lost Legacy beter dan Uncharted 4, dat toch wel wat saai en repetitief was. Lost Legacy was echt een strak avontuur met een hele gave interactie tussen de twee hoofdrol speelsters.
Lost Legacy bewijst overigens dat we zonder Nate prima verder zouden kunnen met de serie. Heb hem daarin totaal niet gemist.
Wel wat minder “moeilijke deur na 200 jaar open om vervolgens ladingen vijanden te vinden” graag. Dat stoort me altijd aan dit soort games en films/series)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Doorbijten want het is elke seconde gewenning meer dan waard!Erapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:27:
Ik word ook gewoon oud en ben net ff te moe. In het begin van Horizon Zero Dawn had ik ooit moeite om te wennen. Nu helemaal uitgespeeld inclusief DLC en vind ik het een van de beste games ook. Gisteren gooide ik TLOU2 er in en ondanks dat ik die met kerst heb uitgespeeld was ik de controls alweer vergeten. Moest ff googelen hoe je moest healen en hoe listen mode werkt.Donstil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:15:
[...]
Doorbijten want het is elke seconde gewenning meer dan waard!
Ik hoop dat RDR2 me ook gaat bevallen.
Wat mij betreft werd het niet beter. Deel 1 vond ik geweldig. Deel 2 na 20 uur naast me neergelegd.Erapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:27:
Je moet je een beetje overgeven aan het tempo, tenminste dat was mijn ervaring. Gewoon rustig op je paard over de prairie rijden en genieten van de omgeving. Heb fast travel maar 2-3 keer gebruikt omdat het paardrijden zelf al heel leuk was. Vond het totaalpakket fantastisch maar had de eerste 5-10 uur ook echt moeite met het spel. Na 100+ uur aan de kant gelegd omdat ik het teveel grind begon te worden. Vooral die challenges waren vervelend op een gegeven moment.Erapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:27:
Niet te snel opgeven zou ik zeggen
Juist doordat ik langzaam ouder wordt (ik ben pas 35!) begin ik dit soort games steeds meer te waarderen. Lekker de tijd nemen, geen haast enz.Erapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:27:
[...]
Ik word ook gewoon oud en ben net ff te moe. In het begin van Horizon Zero Dawn had ik ooit moeite om te wennen. Nu helemaal uitgespeeld inclusief DLC en vind ik het een van de beste games ook. Gisteren gooide ik TLOU2 er in en ondanks dat ik die met kerst heb uitgespeeld was ik de controls alweer vergeten. Moest ff googelen hoe je moest healen en hoe listen mode werkt.
Ik hoop dat RDR2 me ook gaat bevallen.
Horizon kon ik dan overigens weer totaal niet inkomen. Wereld sprak me niet aan en de monsters eigenlijk ook niet echt. Deel 2 ga ik dan ook lekker laten passeren.
Ik ben gek op horizon echt een top game voor mij.Donstil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:55:
[...]
Juist doordat ik langzaam ouder wordt (ik ben pas 35!) begin ik dit soort games steeds meer te waarderen. Lekker de tijd nemen, geen haast enz.
Horizon kon ik dan overigens weer totaal niet inkomen. Wereld sprak me niet aan en de monsters eigenlijk ook niet echt. Deel 2 ga ik dan ook lekker laten passeren.
Dan kan je je geluk op. Voor mij gevoel moet je in ongeveer de helft van de games op zo’n kut paard zitten tegenwoordig 🤣Donstil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:55:
[...]
Juist doordat ik langzaam ouder wordt (ik ben pas 35!) begin ik dit soort games steeds meer te waarderen. Lekker de tijd nemen, geen haast enz.
Bij AC Origins kan je tenminste nog op kamelen rijden.giantgiantus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:25:
[...]
Dan kan je je geluk op. Voor mij gevoel moet je in ongeveer de helft van de games op zo’n kut paard zitten tegenwoordig 🤣
Haha ja paardrijden is wel een beetje de trend hè.giantgiantus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:25:
[...]
Dan kan je je geluk op. Voor mij gevoel moet je in ongeveer de helft van de games op zo’n kut paard zitten tegenwoordig 🤣
Maar goed Escapisme is op dat gebied wel makkelijker voor vele.
Te ver terug trekt mij overigens nooit zo. Met (sommige) AC games als uitzondering. Mag van mij best wel huidige tijd zijn met 100 jaar ervoor of erna.
Ja inderdaad en in Zelda en RDR2 is het hel dat je de hele tijd moet tappen en dat dat beest stamina heeft wat op gaat. Horizon doet dat goed, je fluit, je ijzeren ros verschijnt en kan gewoon altijd vol gas. Staat je nog bij in gevechten ook.giantgiantus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:25:
[...]
Maar zelfs TLOU2 heeft een paard, wat is dat toch met games en paarden?
Jij wil op een paard rijden in GTADonstil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:29:
[...]
Haha ja paardrijden is wel een beetje de trend hè.
Maar goed Escapisme is op dat gebied wel makkelijker voor vele.
Te ver terug trekt mij overigens nooit zo. Met (sommige) AC games als uitzondering. Mag van mij best wel huidige tijd zijn met 100 jaar ervoor of erna.
RDR 3 maar dan in de moderne tijd. Waar de paarden auto’s zijn 🙃
In de wereld van TLOU2 word er geen olie meer geproduceerd, dus een werkende auto vinden is zeldzaam, ben ik dan de enige die blij is dat je niet alles te voet moet doen? Of hadden ze je de optie moeten geven om fietsen te gebruiken?Erapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:37:
[...]
Ja inderdaad en in Zelda en RDR2 is het hel dat je de hele tijd moet tappen en dat dat beest stamina heeft wat op gaat. Horizon doet dat goed, je fluit, je ijzeren ros verschijnt en kan gewoon altijd vol gas. Staat je nog bij in gevechten ook.
edit: alhoewel je wel genoeg brandstof tegenkomt in TLOU2 bedenk ik me nu
[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 20-03-2021 20:54 ]
Klopt het dat de PS5 geen WPA3 ondersteund?
Ik krijg het niet meer voor elkaar om via Wi-Fi verbinding te maken met mijn netwerk. Ik kan niet helemaal zeker zeggen dat het komt omdat ik nu gebruik maak van WPA3, omdat mijn PS5 standaard via Ethernet verbind.
Ik krijg het niet meer voor elkaar om via Wi-Fi verbinding te maken met mijn netwerk. Ik kan niet helemaal zeker zeggen dat het komt omdat ik nu gebruik maak van WPA3, omdat mijn PS5 standaard via Ethernet verbind.
- Chaoss
Tja ook weer een beetje klagen om het klagen. Uiteraard is een paard het vervoersmiddel bij games die zich 100+ jaar in het verleden afspelen. Je gaat toch ook niet klagen dat elle moderne game voertuigen heeft, of elke shooter wapens heeft 
Als historische games je niet aanstaan dan moet je ze niet spelen.
GoT is een toppertje ik heb hem in novemner vorig jaar voor 35 gekocht in de aanbieding maar die game is zijn geld wel waard.
RDR2 vond ik een goeie game om de sfeer en de geloofwaardige wereld met enorm veel detail. Maar de controls hadden inderdaad wel beter gekunt. Tzou mooi zijn als er een PS5 update voor rdr2 komt waarbij ze ook een meer standaard controle schema aanhoude.
GoT is een toppertje ik heb hem in novemner vorig jaar voor 35 gekocht in de aanbieding maar die game is zijn geld wel waard.
RDR2 vond ik een goeie game om de sfeer en de geloofwaardige wereld met enorm veel detail. Maar de controls hadden inderdaad wel beter gekunt. Tzou mooi zijn als er een PS5 update voor rdr2 komt waarbij ze ook een meer standaard controle schema aanhoude.
R* kennende zal dat wel geen update worden maar een nieuwe release.
Buiten dat zou ik het zeker kopen! RDR2 is een game die ik zeker nog eens wil doorlopen.
Buiten dat zou ik het zeker kopen! RDR2 is een game die ik zeker nog eens wil doorlopen.
RDR2 heeft inderdaad vervelende controls, toevallig weer een paar uurtjes gespeeld vorige week en het was erg wennen. Na een tijdje stoorde het me niet meer echt, terwijl ik ook verhalen heb gelezen van mensen die geen RDR2 meer deden vanwege de controls.
Verder vind ik het spel echt fantastisch, één van mijn favoriete games. Het beste aan RDR2 vond ik hoe levendig de wereld aanvoelde (echt bizar de details die ze NPCs geven bv.) en het verhaal.
YouTube: Following NPCs in Red Dead Redemption 2 for a Whole Day.
@Donstil ik ben bijna 1,5 decennia jonger maar herken op het ouder worden na erg wat je zegt
Heerlijk om in het kamp met wat mede gang members te praten aan het kampvuur, spelletje doen. De interacties tussen de verschillende gang members zijn fantastisch gedaan. Door de wereld paardrijden is ook adembenemend, zeker als het ook nog onweert. RAGE zit op een ander niveau dan elke ander open wereld game die ik heb gespeeld.
Tsushima moet ik op 60FPS nog eens proberen, kwam daar vorige keer niet in. Het verhaal en de hoofdpersonage pakte me niet echt en voor mijn gevoel had ik alles wel gedaan na ~8 uur. De stealth was ook een flinke domper na het spelen van TLOU2
.
Verder vind ik het spel echt fantastisch, één van mijn favoriete games. Het beste aan RDR2 vond ik hoe levendig de wereld aanvoelde (echt bizar de details die ze NPCs geven bv.) en het verhaal.
YouTube: Following NPCs in Red Dead Redemption 2 for a Whole Day.
@Donstil ik ben bijna 1,5 decennia jonger maar herken op het ouder worden na erg wat je zegt
Tsushima moet ik op 60FPS nog eens proberen, kwam daar vorige keer niet in. Het verhaal en de hoofdpersonage pakte me niet echt en voor mijn gevoel had ik alles wel gedaan na ~8 uur. De stealth was ook een flinke domper na het spelen van TLOU2
Battlefield 1 ook paarden. En ze waren vervelend overpowerd de laatste keer dat wij speelden….Erapaz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:37:
[...]
- Chaoss
Dat inderdaad, als je zag dat er eegens een huis werdt, gebouwd dan was die op een gegeven moment ook echt af. Erg veel random encounters alhoewel daar ook wel weer herhaling in zit, die gast die een slangenbeet had ben ik diverse keren tegen gekomen. Leuke is wel weer dat die npc's je later herkennen en soms wat voor je terug doen. Maar RDR2 is de eerste en toe nu toe enige wereld die behoorlijk levendig aanvoelt. Cyberpunk had de belofte dit te overtreffen maar is daar compleet in gefaald.Brogala schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:25:
- Chaoss
Het zou me niets verbazen inderdaad. Alhoewel de tijden wel anders zijn, destijds kon je je PS3 versie van GTA niet op de PS4 spelen dus had je als consument geen keuze. Consumenten zien games tegenwoordig ook meer als saas oplossing en je kunt nu gewoon je PS4 versie pakken dus ik denk dat minder mensen bereid zijn te betalen voor een PS5 versie als ze de PS4 versie al hebben.Donstil schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:15:
R* kennende zal dat wel geen update worden maar een nieuwe release.
Ik wil wel betalen voor een upgrade, opnieuw 60 euro gaat ne te ver maar een upgrade die ook echt nieuwe content heeft en een grafische verbetering wil ik best 30 euro voor betalen.
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 21-03-2021 10:30 ]
Ben nu bezig met Nathan Drake 1 maar hier zitten toch wel elementen in om de speler 'te pesten'. Op plateaus klimmen om er daarna gewoon weer af te lopen en dan weer helemaal weer opnieuw te moeten beginnen.
Opzich wel een onderhoudend spel zeker als je de controls gewend bent maar af en toe toch wel een moment van frustratie.
Opzich wel een onderhoudend spel zeker als je de controls gewend bent maar af en toe toch wel een moment van frustratie.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik ben ontzettend blij met m'n PS5 maar moet wel wennen aan de monopoly van Sony op hoe je spellen koopt. Met steam etc kan je nog rondshoppen voor goedkopere Keys, maar nu ben je aan de grillen van Sony aanbiedingen gebonden.
Wilde bijv walking dead wel eens spelen: definitive versie 50 euro... En natuurlijk nergens een goedkoper alternatief mogelijk.
Dan maar Tomb Raider definitive Edition voor 3 euro en die spelen👍
Wilde bijv walking dead wel eens spelen: definitive versie 50 euro... En natuurlijk nergens een goedkoper alternatief mogelijk.
Één woord: marktplaatsBasekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:13:
Ik ben ontzettend blij met m'n PS5 maar moet wel wennen aan de monopoly van Sony op hoe je spellen koopt. Met steam etc kan je nog rondshoppen voor goedkopere Keys, maar nu ben je aan de grillen van Sony aanbiedingen gebonden.
Ik ga ervanuit dat Basekid een digital PS5 heeft. Dan wordt Marktplaats nogal moeilijk.
Weet iemand hoe dat werkt met digitale games delen met een vriend? Is het zo dat als je de accounts ontkoppelt van de Playstation, de games ook verdwijnen of blijven deze er altijd op zolang ze gedownload staan?
Het "geen gedoe met schijfjes wisselen" compenseert weer voor die hogere prijzen tochTimothy3000 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:18:
Ik ga ervanuit dat Basekid een digital PS5 heeft. Dan wordt Marktplaats nogal moeilijk.
Nee heb zowaar een disc versie (wil graag 4k blu rays kunnen kijken).
Ben echter wel een fan van digitale games, blijven altijd in je bibliotheek en neemt geen fysieke ruimte in.
Neemt niet weg dat jullie advies/argument helemaal klopt 😜
Ben echter wel een fan van digitale games, blijven altijd in je bibliotheek en neemt geen fysieke ruimte in.
Nu we weten dat je een discversie hebt gaat dat niet meer op natuurlijk:Basekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:13:
https://www.budgetgaming....e+definitive+series+.html
3 tientjes
Blijven altijd in je bibliotheek..... totdat Sony de stekker eruit trekt. Disc games staan hier altijd in de kast, Sony komt ze echt niet halen...Basekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:22:
Nee heb zowaar een disc versie (wil graag 4k blu rays kunnen kijken).
Veel plezier zonder de day one patches 😂😂Erapaz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:12:
[...]
Blijven altijd in je bibliotheek..... totdat Sony de stekker eruit trekt. Disc games staan hier altijd in de kast, Sony komt ze echt niet halen...
Toegegeven er zijn een hoop games die na release nodig gepatched moesten worden maar er zijn ook genoeg games die prima werken zonder day one patch en dat zijn met name de exclusives van Sony.giantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Veel plezier zonder de day one patches 😂😂
Op je disc laten staan? Heb de patches van de Xbox 360 ook gewoon nog geïnstalleerd staan, werkt prima offline.giantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:28:
[...]
Veel plezier zonder de day one patches 😂😂
Als ik het goed lees heeft ie niet het kritiek op het feit dat er paarden zijn, maar dat de controls zo inherent kut zijn dat er gewoon geen lol meer aan is. Assassins Creed Odyssey kwam in diezelfde tijd uit en bewees dat paardrijden gewoon leuk kan zijn met de juiste combinatie. Even afgezien van de rest van de ervaring (want dat is een andere discussie). Bij RDR zag ik elke keer op tegen lange ritten. Niet omdat ze lelijk waren of omdat de discussies niet leuk waren, maar als jostiband elke keer knoppen te moeten rammen of inhouden omdat je van a naar b wilt is gewoon debiel. Ook kleine karweitjes worden onnodig traag gemaakt. Kijk, ik snap dat ie niet ala Kratos hooibalen 50 meter verderop gaat gooien, maar oppakken, lopen en neerleggen was gewoon klote om te doen (plus uiteindelijk leverde het geen reet op, geen voorwerpen, geen interacties, niks. Alleen het gevoel mee te helpen. Nou big whoop). Er zijn wel meer rare zaken aan de game. Hoe ze je een stukje kaas voorhouden dat je je basis kunt upgraden en voorzien van allerlei handige zaken om vervolgens na de helft van de game alles weer weg te nemen en al je verzamelde shit onbruikbaar te maken. Dat je naar punt A gaat om met persoon X te praten en vrijwel elke missie verandert dan op 1 of andere manier waardoor je naar punt B moet om met persoon Y te praten voor je missie echt begint. Elke keer als je denkt een missie te doen met een bepaald personage, wordt die al vrij snel opzij gelegd en ga je heel wat anders doen. Menig minigame is eerder frustrerend en traag dan dat het ontspannen werkt. Ik heb menig game zo onder de knie, maar tot het eind van die game bleef ik fouten maken met de controls. Vooral tijdens vuurgevechten meerdere keren niet in cover, ergens niet overheen kunnen springen, paard wat niet meewerkt of andere irritaties. Nee, de grootste tegenstander in RDR is niet de enemies, het is de control-scheme. En daar mag het best bekritiseerd voor worden.Chaoss schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:02:
Tja ook weer een beetje klagen om het klagen. Uiteraard is een paard het vervoersmiddel bij games die zich 100+ jaar in het verleden afspelen. Je gaat toch ook niet klagen dat elle moderne game voertuigen heeft, of elke shooter wapens heeft
Ik heb de game bij release aan de kant gelegd, ben daarna andere games gaan doen die ik echt voor mn plezier deed en pas toen ik echt niks anders meer te doen had, ben ik RDR nog eens gaan afmaken. En daarbij heb ik erg vaak "hoe lang duurt dit nog" zitten vragen want een heleboel had er wat mij betreft gewoon uitgehaald kunnen worden. Die hele epilogue is echt onnodig. Maar goed, dat zelfde probleem had RDR1 ook.
Ik vond paardrijden in RDR juist super leuk altijd. Maar heb ook nooit echt de issues met de controls gehad. Die waren voor mijn gevoel prima. Dat trage hoorde imo juist echt bij het cowboytje spelen. Heb dat niet als hinderlijk ervaren.
[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 21-03-2021 18:47 ]
Dacht dat cowboys juist snel moesten schietenTimothy3000 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:46:
Ik vond paardrijden in RDR juist super leuk altijd. Maar heb ook nooit echt de issues met de controls gehad. Die waren voor mijn gevoel prima. Dat trage hoorde imo juist echt bij het cowboytje spelen. Heb dat niet als hinderlijk ervaren.
Het liefst sneller dan hun schaduw, maar in RDR gaat dat niet lukken denk ik.giantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:50:
[...]
Dacht dat cowboys juist snel moesten schieten
Je kunt wel een tweede account aanmaken in een andere regio en die aanmelden op je console. Dan kun je games aanschaffen in die regio met gift cards. Andere accounts op dezelfde console mogen deze games dan ook spelen.Basekid schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:13:
Heb dit vandaag uitgetest op m'n PS5 met een Braziliaans account en dat ging goed (gift cards aangeschaft via mtcgame.com).
Zoals je aanhaalt wordt het paardrijden minder leuk door voortdurend op de x button te rammen.Martinspire schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:00:
[...]
Als ik het goed lees heeft ie niet het kritiek op het feit dat er paarden zijn, maar dat de controls zo inherent kut zijn dat er gewoon geen lol meer aan is. Assassins Creed Odyssey kwam in diezelfde tijd uit en bewees dat paardrijden gewoon leuk kan zijn met de juiste combinatie. Even afgezien van de rest van de ervaring (want dat is een andere discussie). Bij RDR zag ik elke keer op tegen lange ritten. Niet omdat ze lelijk waren of omdat de discussies niet leuk waren, maar als jostiband elke keer knoppen te moeten rammen of inhouden omdat je van a naar b wilt is gewoon debiel. Ook kleine karweitjes worden onnodig traag gemaakt. Kijk, ik snap dat ie niet ala Kratos hooibalen 50 meter verderop gaat gooien, maar oppakken, lopen en neerleggen was gewoon klote om te doen (plus uiteindelijk leverde het geen reet op, geen voorwerpen, geen interacties, niks. Alleen het gevoel mee te helpen. Nou big whoop). Er zijn wel meer rare zaken aan de game. Hoe ze je een stukje kaas voorhouden dat je je basis kunt upgraden en voorzien van allerlei handige zaken om vervolgens na de helft van de game alles weer weg te nemen en al je verzamelde shit onbruikbaar te maken. Dat je naar punt A gaat om met persoon X te praten en vrijwel elke missie verandert dan op 1 of andere manier waardoor je naar punt B moet om met persoon Y te praten voor je missie echt begint. Elke keer als je denkt een missie te doen met een bepaald personage, wordt die al vrij snel opzij gelegd en ga je heel wat anders doen. Menig minigame is eerder frustrerend en traag dan dat het ontspannen werkt. Ik heb menig game zo onder de knie, maar tot het eind van die game bleef ik fouten maken met de controls. Vooral tijdens vuurgevechten meerdere keren niet in cover, ergens niet overheen kunnen springen, paard wat niet meewerkt of andere irritaties. Nee, de grootste tegenstander in RDR is niet de enemies, het is de control-scheme. En daar mag het best bekritiseerd voor worden.
Ik heb de game bij release aan de kant gelegd, ben daarna andere games gaan doen die ik echt voor mn plezier deed en pas toen ik echt niks anders meer te doen had, ben ik RDR nog eens gaan afmaken. En daarbij heb ik erg vaak "hoe lang duurt dit nog" zitten vragen want een heleboel had er wat mij betreft gewoon uitgehaald kunnen worden. Die hele epilogue is echt onnodig. Maar goed, dat zelfde probleem had RDR1 ook.
Als je de knop gewoon zou inhouden zou het al makkelijker zijn.
En fast travel was op de PS4 geen optie want dat duurde even lang als de reis zelf.
Hoe zit dit precies met de ToS van Sony? Is dit echt keihard verboden of meer een grijs gebied? Het klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk!Mr Magic schreef op zondag 21 maart 2021 @ 18:56:
[...]
Je kunt wel een tweede account aanmaken in een andere regio en die aanmelden op je console. Dan kun je games aanschaffen in die regio met gift cards. Andere accounts op dezelfde console mogen deze games dan ook spelen.
Heb dit vandaag uitgetest op m'n PS5 met een Braziliaans account en dat ging goed (gift cards aangeschaft via mtcgame.com).
Heb je dat account via een VPN aangemaakt of kun je het via een andere truck doen? En wat als je op een ander Nederlands account al een lopend PS+ abonnement hebt, komt dat dan niet in een clinch met elkaar?
Ik heb nog heel veel ongespeeld PS4 spul..in m'n gamehok heb ik m'n Pro vervangen voor een PS5. Gooi er net Assassins Creed Syndicate in maar dat glitched nog meer dan de ongepatchte versie van Unity toen deze uitgebracht werd. De Pro staat in de woonkamer, in gamehok nog wel een "gewone" PS4 maar meh, die gebruik ik alleen voor VR.
AC staat neem ik aan niet op de nominatie om nog 's een patch te krijgen, anders toch maar op zoek naar nog een Pro voor dit soort backwards compatible achtige issues..
AC staat neem ik aan niet op de nominatie om nog 's een patch te krijgen, anders toch maar op zoek naar nog een Pro voor dit soort backwards compatible achtige issues..
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
:strip_exif()/f/image/IyxrwYHOkHjjr6LG1q904Ulc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LbQvpJ8E4ULyHXIevhMSOugd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jmECROgCK6tFrFhApbHSwdW1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L3b6ODWRsYJCnfx9BynCR0VJ.jpg?f=fotoalbum_large)