Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:26
Exorcist schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:08:
Ik heb nog heel veel ongespeeld PS4 spul..in m'n gamehok heb ik m'n Pro vervangen voor een PS5. Gooi er net Assassins Creed Syndicate in maar dat glitched nog meer dan de ongepatchte versie van Unity toen deze uitgebracht werd. De Pro staat in de woonkamer, in gamehok nog wel een "gewone" PS4 maar meh, die gebruik ik alleen voor VR.

AC staat neem ik aan niet op de nominatie om nog 's een patch te krijgen, anders toch maar op zoek naar nog een Pro voor dit soort backwards compatible achtige issues..
Volgens mij is ac inderdaad een game met problemen (heel klein aantal dacht ik, minder dan 20?).

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Syndicate is inderdaad 1 van de weinige games die niet goed werken.

https://www.psu.com/news/...-is-a-visual-mess-on-ps5/

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:10:
[...]

Volgens mij is ac inderdaad een game met problemen (heel klein aantal dacht ik, minder dan 20?).
Nou, de graphics glitchen echt continu. Zelfs iemand als ik kan daar niet doorheen kijken (erger me meestal niet zo aan wat bugs of glitches). Heb gewoon dus de pech om net een spel te willen gaan spelen wat niét goed werkt op de PS5, de ironie :+

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11 17:35
msnguy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Hoe zit dit precies met de ToS van Sony? Is dit echt keihard verboden of meer een grijs gebied? Het klinkt namelijk wel erg aantrekkelijk!
Grijs gebied denk ik. Ik kwam erop via deze link:

https://www.hotukdeals.co...olut-virtual-visa-3458645

In de comments staan voor zover ik kan zien geen meldingen van mensen die gebanned zijn o.i.d. Wel een aantal opmerkingen van mensen die dit al jaren doen zonder problemen.
Heb je dat account via een VPN aangemaakt of kun je het via een andere truck doen? En wat als je op een ander Nederlands account al een lopend PS+ abonnement hebt, komt dat dan niet in een clinch met elkaar?
VPN is niet nodig. Gewoon met je browser naar de PSN Store van het betreffende land en dan een nieuw account aanmaken met een ander e-mail adres.

PSN+ heb ik op m'n NL account genomen, aangezien die nu in de aanbieding was voor 45 euro. En voor die prijs is over het algemeen sowieso wel te krijgen heb ik begrepen.

PSN+ staat sowieso los van het kopen van games in andere stores toch? Of begrijp ik je verkeerd?

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Mr Magic schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:34:
[...]

Grijs gebied denk ik. Ik kwam erop via deze link:

https://www.hotukdeals.co...olut-virtual-visa-3458645

In de comments staan voor zover ik kan zien geen meldingen van mensen die gebanned zijn o.i.d. Wel een aantal opmerkingen van mensen die dit al jaren doen zonder problemen.

[...]

VPN is niet nodig. Gewoon met je browser naar de PSN Store van het betreffende land en dan een nieuw account aanmaken met een ander e-mail adres.

PSN+ heb ik op m'n NL account genomen, aangezien die nu in de aanbieding was voor 45 euro. En voor die prijs is over het algemeen sowieso wel te krijgen heb ik begrepen.

PSN+ staat sowieso los van het kopen van games in andere stores toch? Of begrijp ik je verkeerd?
Thanks! Je hebt me met die link en je uitleg enorm geholpen!

Ik dacht meer dat wanneer je PS+ games én aangekochte games in andere landen samen op 1 PS4/5 probeert te spelen, er problemen konden ontstaan. Maar met de uitleg in je link snap ik dat dit geen probleem is!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
Wat raden jullie aan voor mij om mee te beginnen? Heb jarenlang geen PS gehad, dus heb een enorme backlog. Een aantal van de onderstaande games heb ik direct met PS+, dus die hebben natuurlijk voorrang.

De volgende games staan op mijn lijstje:

AC: Valhalla
Days Gone
Demon Souls
God of War
Ghost of Tsushima
The Last of Us: Part 2
Uncharted Series

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 19:11

TDB

zoarakrzs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:44:
Wat raden jullie aan voor mij om mee te beginnen? Heb jarenlang geen PS gehad, dus heb een enorme backlog. Een aantal van de onderstaande games heb ik direct met PS+, dus die hebben natuurlijk voorrang.

Days Gone
Demon Souls
God of War
Ghost of Tsushima
Uncharted Series
Ghost of Tsushima

PSN: TDBtje

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:54

Lapras

Ice beam

Days Gone
Demon Souls
God of War
Ghost of Tsushima
Uncharted Series
TLOU 1 en 2. Beste spellen van de afgelopen jaren - vooral deel 2. Uncharted is prima vermakelijk, maar weinig diepgaand.

GoW is ook een aanrader. GoT is nog full price, dus die zou ik nog even laten liggen.

• zoarakrzs
Lapras schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:09:
[...]

TLOU 1 en 2. Beste spellen van de afgelopen jaren - vooral deel 2. Uncharted is prima vermakelijk, maar weinig diepgaand.

GoW is ook een aanrader. GoT is nog full price, dus die zou ik nog even laten liggen.
Ik geloof dat er waarschijnlijk een PS5 versie in de maak zou zijn van GoT, dus daar wacht ik inderdaad even mee. Welke van de games hebben de kortste doorlooptijd, zodat ik die als eerst kan afmaken? Zou dat GoW zijn als meer een actiegame dan een RPG/open-word?

TLOU 1 heb ik wel gespeeld destijds, dus deel 2 ga ik sowieso mee aan de slag.

[ Voor 6% gewijzigd door zoarakrzs op 22-03-2021 11:13 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
@Erapaz Wat speel je op dit moment? Merkte dat ik best wel vaak dezelfde spellen speel als jij. Horizon Zero Dawn heb ik op platinum gezet en net als jij ook de DLC uitgespeeld. De facial animations waren inderdaad ff anders t.o.v. The Last of Us 2, maar ook weer niet altijd. Sommige characters waren heel goed weergegeven, bv Avad en andere leken wel afkomstig van een PS3. Het verhaal was sterk in mijn ogen en ik merkte dat ik wel uitkeek om steeds een beetje Horizon te spelen. Ben dan ook wel benieuwd naar Forbidden West.

Ik merk dat ook wel gevoelig ben voor 'een PS5 upgrade' van diverse spellen. Horizon is daar een van, maar ook The Last of Us 2. Uiteindelijk ben ik blij dat ik gewoon ben gaan spelen. Straks wacht men op een upgrade die helemaal niet gaat komen of straks is er een upgrade en dan heeft men wellicht 'geen tijd' om te gamen. Wat betreft The Witcher wil ik wel wachten op de next gen upgrade. Daar gaan toch veel uren in zitten en heb nog andere spellen te spelen. Bijvoorbeeld Red Dead 2 of Control. Ik sta open voor suggesties.

Op dit moment moet ik nog 1 hoofdstuk van Uncharted 3. Dan heb ik The Uncharted Collection uitgespeeld. Ik moet zeggen dat het nog best prima speelt en 60fps is wel lekker. De spellen zijn relatief snel uit te spelen en ik heb geen zin om allerlei collectibles te gaan verzamelen die toch niets toevoegen aan het verhaal. Vooral deel 2 en 3 vind ik leuk vanwege de interessante omgevingen waarin het spel zich afspeelt. Ik vind het wel leuk om de verbeterde graphics tussen de verschillende delen te zien. Ben het ook gaan spelen omdat deel 4 hier wel goed ontvangen wordt en ik had begrepen dat deel 1, 2 en 3 ook gewoon leuk zijn.
@zoarakrzs Misschien een idee om dan met Uncharted te beginnen? Snel uit te spelen en de spellen die je hierna gaat spelen zullen er bv op gebied van facial animations beter uitzien.

Flickr

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 17:48

SD5k

>4&X

zoarakrzs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Ik geloof dat er waarschijnlijk een PS5 versie in de maak zou zijn van GoT, dus daar wacht ik inderdaad even mee. Welke van de games hebben de kortste doorlooptijd, zodat ik die als eerst kan afmaken? Zou dat GoW zijn als meer een actiegame dan een RPG/open-word?

TLOU 1 heb ik wel gespeeld destijds, dus deel 2 ga ik sowieso mee aan de slag.
GoT heeft wel een PS5 patch gehad, hij draait sindsdien namelijk 60fps in Quality mode op de PS5. Ik verwacht niet dat er een echte PS5 versie gaat komen, denk dat ze bezig zijn met een vervolg.

Wat TLOU2 betreft vind ik het vrij schandalig dat er niet wordt gecommuniceerd over een PS5 patch, ik wacht daar zelf ook op in de hoop dat hij dan in 60fps te spelen is.

• zoarakrzs
wilmundo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:39:
@Erapaz Wat speel je op dit moment? Merkte dat ik best wel vaak dezelfde spellen speel als jij. Horizon Zero Dawn heb ik op platinum gezet en net als jij ook de DLC uitgespeeld. De facial animations waren inderdaad ff anders t.o.v. The Last of Us 2, maar ook weer niet altijd. Sommige characters waren heel goed weergegeven, bv Avad en andere leken wel afkomstig van een PS3. Het verhaal was sterk in mijn ogen en ik merkte dat ik wel uitkeek om steeds een beetje Horizon te spelen. Ben dan ook wel benieuwd naar Forbidden West.

Ik merk dat ook wel gevoelig ben voor 'een PS5 upgrade' van diverse spellen. Horizon is daar een van, maar ook The Last of Us 2. Uiteindelijk ben ik blij dat ik gewoon ben gaan spelen. Straks wacht men op een upgrade die helemaal niet gaat komen of straks is er een upgrade en dan heeft men wellicht 'geen tijd' om te gamen. Wat betreft The Witcher wil ik wel wachten op de next gen upgrade. Daar gaan toch veel uren in zitten en heb nog andere spellen te spelen. Bijvoorbeeld Red Dead 2 of Control. Ik sta open voor suggesties.

Op dit moment moet ik nog 1 hoofdstuk van Uncharted 3. Dan heb ik The Uncharted Collection uitgespeeld. Ik moet zeggen dat het nog best prima speelt en 60fps is wel lekker. De spellen zijn relatief snel uit te spelen en ik heb geen zin om allerlei collectibles te gaan verzamelen die toch niets toevoegen aan het verhaal. Vooral deel 2 en 3 vind ik leuk vanwege de interessante omgevingen waarin het spel zich afspeelt. Ik vind het wel leuk om de verbeterde graphics tussen de verschillende delen te zien. Ben het ook gaan spelen omdat deel 4 hier wel goed ontvangen wordt en ik had begrepen dat deel 1, 2 en 3 ook gewoon leuk zijn.
@zoarakrzs Misschien een idee om dan met Uncharted te beginnen? Snel uit te spelen en de spellen die je hierna gaat spelen zullen er bv op gebied van facial animations beter uitzien.
Daar dacht ik dus ook aan, maar na het gespeeld te hebben van de tomb raider games ben ik een beetje uitgekeken geraakt. Die heb ik overigens ook niet uitgespeeld, omdat ze op een gegeven moment te langdradig aanvoelden.

Bij Uncharted heb ik wel meer een Indiana Jones vibe van gekregen. Volgens mij bevatten ze ook meer diverse omgevingen dan Tomb Raider. Hoeveel tijd nemen de eerste drie delen zoal in beslag?

• wilmundo
  • Niet online
zoarakrzs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Daar dacht ik dus ook aan, maar na het gespeeld te hebben van de tomb raider games ben ik een beetje uitgekeken geraakt. Die heb ik overigens ook niet uitgespeeld, omdat ze op een gegeven moment te langdradig aanvoelden.

Bij Uncharted heb ik wel meer een Indiana Jones vibe van gekregen. Volgens mij bevatten ze ook meer diverse omgevingen dan Tomb Raider. Hoeveel tijd nemen de eerste drie delen zoal in beslag?
Aangezien je een aardige backlog heb, kan ik je deze site aanraden: https://howlongtobeat.com/

Volgens de site ben je ongeveer 8 uur kwijt aan deel 1, ongeveer 10,5 uur aan deel 2 en ongeveer 9 uur aan deel 3 voor de main story. Ik denk dat dit aardig klopt met mijn speelervaring.

Mocht je later The Last of Us 2 gaan spelen, dan is het wel leuk om 'de Naughty Dog' sfeer te herkennen. Ik herken dus dingen van The Last of Us 2 in Uncharted: bijvoorbeeld hoe jungles/bosrijke omgevingen zijn vormgegeven of donkere ruimtes met een zaklampje. Ook dat je personage niet als Usain Bolt rent door de omgeving. Des te leuker wordt het als er snelle scenes/speelmomenten zijn.

Uncharted Collection heeft mij aangenaam verrast. Vooral ook omdat het niet politiek correct is wat betreft humor. De ondertiteling in het Nederlands is ook niet bepaald vol 'grutjes', maar op sommige momenten redelijk grof.

Flickr

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
wilmundo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:39:

Ik probeer aan RDR2 te beginnen en heb een stukje Ratchet and Clank gedaan. Maar beide pakken mij niet helemaal. Met Horizon had ik inderdaad dat ik steeds wilde spelen, dat spel trok heel erg. Ik zou sowieso Forbidden West doen, die heb ik net af en dan lopen we weer synchroon :) Het is echt een hele goede DLC. Verdieping van het verhaal, betere facial animation en next level gevechten.

Verder wil ik de volgende spellen nog gaan spelen:
-Jedi Fallen Order
-Death Stranding
-Ghost of Tsushima
-God of War

• wilmundo
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:25:
[...]

Ik probeer aan RDR2 te beginnen en heb een stukje Ratchet and Clank gedaan. Maar beide pakken mij niet helemaal. Met Horizon had ik inderdaad dat ik steeds wilde spelen, dat spel trok heel erg. Ik zou sowieso Forbidden West doen, die heb ik net af en dan lopen we weer synchroon :) Het is echt een hele goede DLC. Verdieping van het verhaal, betere facial animation en next level gevechten.

Verder wil ik de volgende spellen nog gaan spelen:
-Jedi Fallen Order
-Death Stranding
-Ghost of Tsushima
-God of War
Grappig, ik zat er ook aan te denken om Ratchet and Clank te proberen. Ik heb ook alle missies gedaan van de DLC van Horizon: Frozen Wilds. Forbidden West is het volgend deel waar jij ook ongetwijfeld naar uitkijkt nu? Ik moest even Googlen, de namen zijn verwarrend. :)

Is Jedi een leuk spel als je nooit een Star Wars film (helemaal) hebt gezien?
Ghost of Tsushima is hier echt populair lees ik. Die heeft wel m'n aandacht getrokken en 4k 60fps is wel prettig.
Death Stranding: het concept is erg vreemd. Ik heb geloof ik 2 min gespeeld om de graphics te checken. Oneerbiedig gezegd ben je pakketjes aan het bezorgen. Maar Kojima heeft wel vaker prachtige spellen afgeleverd. That reminds me: Metal Gear Solid V The Definitieve Edition heb ik ook nog liggen. Ik merk dat het voor mij lastig is om aan spellen te beginnen die al meerdere delen ervoor hebben gehad. Metal Gear heb ik ook niet alles meer gespeeld en sinds sommige spellen (onnodig) complex worden, heb ik al snel zoiets van meh.
God of War 2018 heb ik uitgespeeld. Vond het begin erg sterk, daarna zakte het een beetje voor mij in, maar herpakte de game zich prima en ik ben blij dat ik die heb gespeeld. Zelfs zonder 60fps upgrade. Tip: motion blur uitzetten. Speelde voor mij een stuk plezieriger. Mocht iemand God of War overwegen en de voorgaande delen niet/nauwelijks hebben gespeeld: bekijk een recap van de delen op YouTube. Zeker het kijken waard en geeft daardoor meer diepgang aan Kratos. Van deze spellen zou ik wel God of War als eerste spelen omdat battlen een wezenlijk onderdeel was van Horizon en ook in God of War. Misschien mis je dit bij RDR2 en Ratchet.

Flickr

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-11 20:25
Zo,

Ik mag me officieel gaan aansluiten in dit topic! Vanavond komt mijn PS5 binnen van Amazon.de (drop van vorige week) die ik met geluk heb kunnen bemachtigen!

Precies op tijd voor Returnal, heel erg benieuwd naar. Echter val ik ook (misschien ziet niet iedereen het zo :D) onder de gelukkigen die nog moet beginnen aan aller eerste run in GoW en Bloodborne!

Kijk wel weer uit naar couch gaming!

(nu nog even opzoek naar een gunstige ps+ deal uiteraard :D )

[ Voor 7% gewijzigd door mfneed op 22-03-2021 12:39 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:17
Weet niet of iemand mij hier mee kan helpen:

Bij Ratchet & Clank moet ik nog 3 wapens naar level 10 krijgen en dan heb ik hem platinum. Echter omdat ik alle werelden nu al heb gehaald in challenge mode zijn er nog nauwelijks enemies te vinden om mijn wapens fatsoenlijk te levelen. Bij de eindbaas lukt het mij ook niet fatsoenlijk met de wapens die ik nog moet..

Kan ik de challenge mode nu gewoon opnieuw beginnen of ben ik dan mijn wapen progress ook kwijt?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
wilmundo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:38:
[...]

Grappig, ik zat er ook aan te denken om Ratchet and Clank te proberen. Ik heb ook alle missies gedaan van de DLC van Horizon: Frozen Wilds. Forbidden West is het volgend deel waar jij ook ongetwijfeld naar uitkijkt nu? Ik moest even Googlen, de namen zijn verwarrend. :)

Is Jedi een leuk spel als je nooit een Star Wars film (helemaal) hebt gezien?
Ghost of Tsushima is hier echt populair lees ik. Die heeft wel m'n aandacht getrokken en 4k 60fps is wel prettig.
Death Stranding: het concept is erg vreemd. Ik heb geloof ik 2 min gespeeld om de graphics te checken. Oneerbiedig gezegd ben je pakketjes aan het bezorgen. Maar Kojima heeft wel vaker prachtige spellen afgeleverd. That reminds me: Metal Gear Solid V The Definitieve Edition heb ik ook nog liggen. Ik merk dat het voor mij lastig is om aan spellen te beginnen die al meerdere delen ervoor hebben gehad. Metal Gear heb ik ook niet alles meer gespeeld en sinds sommige spellen (onnodig) complex worden, heb ik al snel zoiets van meh.
God of War 2018 heb ik uitgespeeld. Vond het begin erg sterk, daarna zakte het een beetje voor mij in, maar herpakte de game zich prima en ik ben blij dat ik die heb gespeeld. Zelfs zonder 60fps upgrade. Tip: motion blur uitzetten. Speelde voor mij een stuk plezieriger. Mocht iemand God of War overwegen en de voorgaande delen niet/nauwelijks hebben gespeeld: bekijk een recap van de delen op YouTube. Zeker het kijken waard en geeft daardoor meer diepgang aan Kratos. Van deze spellen zou ik wel God of War als eerste spelen omdat battlen een wezenlijk onderdeel was van Horizon en ook in God of War. Misschien mis je dit bij RDR2 en Ratchet.
Je hebt helemaal gelijk, Forbidden West is natuurlijk deel 2 8)7 Hoe hebben we ooit kunnen bedenken dat beide Horizon FW te noemen?
Wat betreft God of War is dat precies de reden om hem te proberen, ik hou verder niet zo van die setting, maar het schijnt dus ietwat op Horizon te lijken.
Jedi Fallen Order schijnt een goede actie game te zijn, ik heb wel alle films gezien, ben niet per se fan, maar hou wel van de setting. Ook draait deze op de PS5 nu wel goed.
Ik heb Borderlands 3 ook nog liggen. Misschien dat ik die ga proberen. Zit een beetje in een game vacuum na de toppers TLOU2, The Lost Legacy en Horizon. Misschien moet ik een echte PS5 game gaan halen.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-11 08:35
Gynnad schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:40:

Bij Ratchet & Clank moet ik nog 3 wapens naar level 10 krijgen en dan heb ik hem platinum. Echter omdat ik alle werelden nu al heb gehaald in challenge mode zijn er nog nauwelijks enemies te vinden om mijn wapens fatsoenlijk te levelen. Bij de eindbaas lukt het mij ook niet fatsoenlijk met de wapens die ik nog moet..

Kan ik de challenge mode nu gewoon opnieuw beginnen of ben ik dan mijn wapen progress ook kwijt?
Je kunt challenge mode nog een keer starten, dan ga je door met je huidige status en heb je genoeg vijanden om je wapens mee up te graden ;).

• Mandarijntje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:55
Gynnad schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:40:

Snelste manier voor mij was toch wel de eindbaas, daar kun je zo vaak je wilt checkpoint herstarten zonder dat je wapen progress verliest. Voor bepaalde wapens is het handiger om op de robots te schieten die spawnen op die plateautjes.

Koste mij enkele minuten om alles naar level 10 te krijgen, absoluut sneller dan de story weer opnieuw te starten.

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:22
Inmiddels enige tijd in bezit van een ps5. Ik heb deze aangesloten op een oled van LG (C8). Wat vinden jullie van de HDR als het gaat om games die alleen SDR ondersteunen? Op dit moment heb ik HDR in de settings van de ps5 op altijd aan staan, aangezien de optie "automatisch" niet werkt. Ik had namelijk in het laatste geval verwacht dat de HDR uitgeschakeld zou worden bij een SDR-signaal.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-11 10:33

Days Gone
Demon Souls
God of War
Ghost of Tsushima
Uncharted Series
Spider-Man Miles Morales en de remastered
RDR2 als je die nog niet hebt
Astro’s playroom

• wilmundo
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:45:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, Forbidden West is natuurlijk deel 2 8)7 Hoe hebben we ooit kunnen bedenken dat beide Horizon FW te noemen?
Wat betreft God of War is dat precies de reden om hem te proberen, ik hou verder niet zo van die setting, maar het schijnt dus ietwat op Horizon te lijken.
Jedi Fallen Order schijnt een goede actie game te zijn, ik heb wel alle films gezien, ben niet per se fan, maar hou wel van de setting. Ook draait deze op de PS5 nu wel goed.
Ik heb Borderlands 3 ook nog liggen. Misschien dat ik die ga proberen. Zit een beetje in een game vacuum na de toppers TLOU2, The Lost Legacy en Horizon. Misschien moet ik een echte PS5 game gaan halen.
Ja die namen van de DLC en het vervolgdeel zijn echt verwarrend bij Horizon.

Ik ben totaal geen online gamer, maar Borderlands 3 heb ik geprobeerd met vrienden. De PS5 update ziet er prima uit, maar ik kan mij er echt niet toe zetten om dat spel te gaan spelen/samen de campaign te doen. Dat is echt niks voor mij. Dan ga ik liever in m'n eigen tempo door een spel heen met een interessant verhaal.

Ik weet niet of je Spider-Man hebt gespeeld op de PS4? Zo niet: dit spel heeft mij wel aangenaam verrast. Ik kan je de Remaster wel aanraden. Jammer dat deze alleen te koop is via het menu van Miles Morales of te spelen is via de Ultimate Edition van Miles Morales. Van de twee vind ik Spider-Man het leukere spel. Ik weet alleen niet of je dit zult zien als een echt PS5 spel.

@Meister Sachs Grappig dat je er over begint, maar not great. Ik speel nu bv Uncharted en bij sommige momenten vind ik het er een beetje 'washed out' uitzien (donkere/grot momenten). In daylight settings vind ik het prima. Ik merk het vooral op, maar probeer mij er niet aan te storen. Heb geen zin om allerlei settings uit te gaan proberen, of allerlei filmpjes van Vincent Teoh te gaan volgen. Bij welke spellen merk jij het?

Ik vind het sowieso raar dat deze issue nog niet is verholpen (standaard HDR forceren). PS5 is toch al een tijdje uit.

[ Voor 14% gewijzigd door wilmundo op 22-03-2021 13:35 ]

Flickr

• Meister Sachs
wilmundo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Ja die namen van de DLC en het vervolgdeel zijn echt verwarrend bij Horizon.

Ik ben totaal geen online gamer, maar Borderlands 3 heb ik geprobeerd met vrienden. De PS5 update ziet er prima uit, maar ik kan mij er echt niet toe zetten om dat spel te gaan spelen/samen de campaign te doen. Dat is echt niks voor mij. Dan ga ik liever in m'n eigen tempo door een spel heen met een interessant verhaal.

Ik weet niet of je Spider-Man hebt gespeeld op de PS4? Zo niet: dit spel heeft mij wel aangenaam verrast. Ik kan je de Remaster wel aanraden. Jammer dat deze alleen te koop is via het menu van Miles Morales of te spelen is via de Ultimate Edition van Miles Morales. Van de twee vind ik Spider-Man het leukere spel. Ik weet alleen niet of je dit zult zien als een echt PS5 spel.

@Meister Sachs Grappig dat je er over begint, maar not great. Ik speel nu bv Uncharted en bij sommige momenten vind ik het er een beetje 'washed out' uitzien (donkere/grot momenten). In daylight settings vind ik het prima. Ik merk het vooral op, maar probeer mij er niet aan te storen. Heb geen zin om allerlei settings uit te gaan proberen, of allerlei filmpjes van Vincent Teoh te gaan volgen. Bij welke spellen merk jij het?

Ik vind het sowieso raar dat deze issue nog niet is verholpen (standaard HDR forceren). PS5 is toch al een tijdje uit.
Op dit moment laat ik het gewoon aan staan. Ik ben het internet wat aan het afstruinen op informatie. Maar echt duidelijker wordt het er niet op. Zo lees ik in sommige fora nog over een ander opvallend iets, dat het in het geval van sommige ps4-games die slechts 1080p ondersteunen, het "beter" is om in de settings van de ps5 1080p te forceren. De tv doet dan de upscaling. De IQ ziet er dan beter uit, i.p.v. de situatie waarbij de resolutie in de settings van de ps5 op automatic staat. Zelf nog niet getest. Vanavond maar even proberen. Geen idee trouwens of dit allemaal klopt, hoor.

Een game die ik er niet zo heel goed uit vindt zien, is Yakuza Zero. De kartelvorming hier en daar valt me ook op, de kleuren met de automatische HDR zien er ook niet zo super uit. Het kan natuurlijk zijn dat Yakuza 7 mij inmiddels verwend heeft, maar in mijn herinnering zag het op mijn C8 beter uit via de ps4 pro.

Ja, ik vind het ook raar dat de instelling "automatisch" nog steeds niet goed werkt. Ik had sowieso gehoopt dat HDR voor SDR-games zou werken à la die van de Xbox Series X. Nu is het eigenlijk niet meer dan een HDR-container, een soort van nep-HDR. Terwijl auto-HDR van Microsoft toch wel degelijk verder gaat dan de "oplossing" van Sony.

Wordt toch af en toe wel wat moe van al dit gedoe. Console gaming was eerder toch een stuk minder gecompliceerd lol.

[ Voor 8% gewijzigd door Meister Sachs op 22-03-2021 14:13 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:35

Superkiwi

Hoi doei

Wat raden jullie aan voor mij om mee te beginnen?
[Bram modus]
Bloodborne
[/Bram modus]

Nee serieus: Bloodborne.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Meister Sachs schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:05:
Inmiddels enige tijd in bezit van een ps5. Ik heb deze aangesloten op een oled van LG (C8). Wat vinden jullie van de HDR als het gaat om games die alleen SDR ondersteunen? Op dit moment heb ik HDR in de settings van de ps5 op altijd aan staan, aangezien de optie "automatisch" niet werkt. Ik had namelijk in het laatste geval verwacht dat de HDR uitgeschakeld zou worden bij een SDR-signaal.
Ik heb HDR uit staan (LG C9) omdat ik het niet super vind dat SDR content geforceerd HDR krijgt. Het zou mooi zijn als geforceerde HDR een losse optie was. Al snap ik wel dat Sony het forceert om geen flikker te krijgen als je wisselt tussen HDR en SDR content.

Het liefst zou ik een HDR toggle per game zien, omdat de implementatie niet altijd "je-van-het" is.

• mfneed
Heren,

even ander dingetje... kom er net achter dat mijn account region op USA staat... betekend denk ik ook dat ik gebonden ben aan USA PS+ denk ik of niet?

Was al aan het zoeken voor eu PS+ maar dat is niet handig gok ik?

B.v.d.

• zoarakrzs
nilsson1234 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Spider-Man Miles Morales en de remastered
RDR2 als je die nog niet hebt
Astro’s playroom
Spiderman ziet er leuk uit, maar heeft voor mij geen prio. Ik koop het ooit wel in de aanbieding of wanneer het een onderdeel wordt van de PS+ collectie. RDR2 heb ik op de Xbox al gespeeld. 😄

Days Gone
Demon Souls
God of War
Ghost of Tsushima
Uncharted Series
Gow
Days Gone
Valhalla

En dan The last of us part 2 als er een ps5 patch is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Timothy3000

Days Gone
Demon Souls
God of War
Ghost of Tsushima
Uncharted Series
AC Valhalla is oké, maar wel behoorlijk repetitief. Vond zelf Oddysey leuker.
Days Gone vond ik persoonlijk niet zoveel aan. Vrij standaard open world game. Doet weinig nieuws.
Demon Souls is fantastisch. Wel knettermoeilijk.
God of War is één van de beste games van de PS4. Daar zou ik mee beginnen.
Ghost of Tsushima is een leuke game. Gave combat. Wel wat saai verhaal.
The Last Of us Part 2 is ook één van de beste games van de PS4.
Uncharted was ook te gek.

Ik zou persoonlijk beginnen met GoW, daarna The Last of Us 2 spelen en daarna Uncharted. FF7 Remake is ook een topgame en staat nu ook in de Plus.

Uit de PS Plus collectie vond ik Final Fantasy, Persona, Crash, Batman Arkham Knight, Detroit, Infamous en Ratchet and Clank daarnaast ook geweldig.

En vergeet Astro's Playroom niet natuurlijk. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 22-03-2021 18:14 ]

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
Caayn schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:59:
[...]
Ik heb HDR uit staan (LG C9) omdat ik het niet super vind dat SDR content geforceerd HDR krijgt. Het zou mooi zijn als geforceerde HDR een losse optie was. Al snap ik wel dat Sony het forceert om geen flikker te krijgen als je wisselt tussen HDR en SDR content.

Het liefst zou ik een HDR toggle per game zien, omdat de implementatie niet altijd "je-van-het" is.
HDR wordt helemaal niet geforceerd voor SDR content. De PS5 zet simpelweg altijd een HDR output signaal aan zodat bij HDR games je tv ook niet van HDR naar SDR hoeft te verspringen als je bijvoorbeeld even naar het menu gaat. Als je een niet-HDR game speelt staat je tv nog wel op HDR stand maar wordt er niet een HDR beeld weergegeven. Een SDR game zal er dus hetzelfde uit zien of je HDR nou wel of niet aan hebt staan, tenzij je tv hele andere settings heeft voor HDR content (op brightness na).
Probeer maar eens een sdr game met of zonder HDR output te spelen, het zou ongeveer gelijk moeten zijn. In de settings van een game zelf kan je HDR vaak trouwens sowieso uitzetten.

• Meister Sachs
MysticMan schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:57:
[...]

HDR wordt helemaal niet geforceerd voor SDR content. De PS5 zet simpelweg altijd een HDR output signaal aan zodat bij HDR games je tv ook niet van HDR naar SDR hoeft te verspringen als je bijvoorbeeld even naar het menu gaat. Als je een niet-HDR game speelt staat je tv nog wel op HDR stand maar wordt er niet een HDR beeld weergegeven. Een SDR game zal er dus hetzelfde uit zien of je HDR nou wel of niet aan hebt staan, tenzij je tv hele andere settings heeft voor HDR content (op brightness na).
Probeer maar eens een sdr game met of zonder HDR output te spelen, het zou ongeveer gelijk moeten zijn. In de settings van een game zelf kan je HDR vaak trouwens sowieso uitzetten.
Dit is wat mij vanavond ook opviel. Ik heb wat zitten testen op mijn c8 met de ps4 pro en ps5 als het gaat om b.v. Yakuza Zero. Tot mijn verbazing is er vrijwel geen verschil tussen de ps4 pro (waarbij de HDR dus uitstaat) en de ps5 (HDR automatic). Tja, misschien was er sprake van een soort placebo-effect. Wellicht heeft Yakuza Like a Dragon hier ook een rol bij gespeeld. Pas nu valt het mij op dat Yakuza Zero er toch inmiddels wat minder uitziet. Op de één of andere manier was ik er zeker van dat Yakuza Zero op de ps4 “betere” IQ had. Een directe vergelijking door te switchen tussen beide apparaten ter plekke is wel verhelderend wat dat betreft.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 10:18
Ben iets teleurgesteld in de wifi 6 adapter van de ps5.

Als ik hem op kabel test, krijg ik bijna 500 mbps. Op wifi 6 op een paar meter van de router maximaal 290 mbps. Voor wifi 6 is dat niet rap.

Op een laptop, ook wifi, haal ik 500 mbps vrij simpel.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 13:54

Days Gone
Demon Souls
God of War
Ghost of Tsushima
Uncharted Series
Ik zou, zoals aangegeven ook Spiderman, Fenyx Rising, Jedi Fallen Order, de 3 Tomb Raiders en Horizon: Zero Dawn nog aan je lijstje toevoegen. Ik heb het idee dat die er wel prima tussen vallen. En van AC (als je dan toch een tijdje niet gedaan hebt) gewoon met Origins dan Odyssey (inclusief DLC) en dan pas Valhalla doen. Dan ben je denk ik tot 2025 wel onder de pannen :*)

Ik vond Immortals: Fenyx Rising wel de beste ubi-game van vorig jaar (ook met de minste bugs en beste graphics), dus die zou ik zeker bekijken.

Maar van dat lijstje zou ik denk ik beginnen met Ghost of Tsushima gevolgd door de Uncharted series en God of War. Dan bouw je het qua difficulty wel een beetje op (je kunt hierbij nog een beetje wisselen met wat je aan difficulty wilt spelen), daarna wordt het imo alleen maar sneller en lastiger. AC is ook nooit zo moeilijk, maar ik neem aan dat je eerst wat Sony power wilt zien.

Gezien je wat later begint en de meeste games nu niet in de aanbieding zijn, zou je nog kunnen kiezen om een paar op disk aan te schaffen. Vast wel wat Tweakers die je via vraag&aanbod wel wat euro's afhandig willen maken :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Caayn
  • Niet online
[...]

Tijd om nog eens de HDR settings te kalibreren op de PS5 hdmi input van mijn TV :)
[...]

Ik weet alleen van Cyberpunk dat het wel uit maakt of je HDR aan of uit hebt staan in de settings van de PS5, ook als je in de game niet die HDR setting aan hebt staan (die verpest in mijn geval het beeld alleen maar)
Maar dat is bij mij het geval betekend niet dat dat voor iedereen is, kan ook zijn dat mijn TV wat doet, heb een 4K sony bravia uit 2015 of 16.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 22-03-2021 23:30 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

6 minuten aan beeldmateriaal van de PS5 upgrade voor FF VII Remake:

Had hem al op de PS4 gespeeld (origineel nooit gedaan) maar ben nu wel benieuwd naar de DLC in deze upgrade. Geen idee overigens of het lore is die van belang is voor het vervolg?

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:22
Ben ik de enige die het wat moeilijk heeft met de UI van Final Fantasy spellen?
Ik heb FF XV geprobeerd, gezien hij gratis is met de PS plus collectie, en ik stoor me aan de menu die nog steeds op die van FF uitzien op PS1...

Misschien een bizarre mening, maar ik kan er niet aan wennen & het geeft me plots minder goesting om me erin te verdiepen. Terwijl ik die spellen vaak prachtig vind om te zien (vooral de cinematics zien er erg goed uit).

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb mijn PS5 binnen.

Voorheen bij mijn PS4 Pro toen ik de PS wilde opstarten drukte ik op mijn PS icoontje op de controller.
Toen opende mijn Samsung TV ook vanzelf.

Maar dat heb ik niet bij mijn PS5.

Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Ik heb de PS5 wel aangesloten op de "gaming" HDMI poort in de TV (staat een game logotje op).

Maar qua TV instellingen kan ik ook niks zien.
Is best irritant dat ik ieder keer de TV afstandsbediening erbij moet pakken.

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-11 10:33
ThaddeusX schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:20:
Ik heb mijn PS5 binnen.

Voorheen bij mijn PS4 Pro toen ik de PS wilde opstarten drukte ik op mijn PS icoontje op de controller.
Toen opende mijn Samsung TV ook vanzelf.

Maar dat heb ik niet bij mijn PS5.

Weten jullie misschien waar dit aan kan liggen? Ik heb de PS5 wel aangesloten op de "gaming" HDMI poort in de TV (staat een game logotje op).

Maar qua TV instellingen kan ik ook niks zien.
Is best irritant dat ik ieder keer de TV afstandsbediening erbij moet pakken.
Settings > system > enable hdmi device link :)

• zoarakrzs
Martinspire schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:00:
[...]

Ik zou, zoals aangegeven ook Spiderman, Fenyx Rising, Jedi Fallen Order, de 3 Tomb Raiders en Horizon: Zero Dawn nog aan je lijstje toevoegen. Ik heb het idee dat die er wel prima tussen vallen. En van AC (als je dan toch een tijdje niet gedaan hebt) gewoon met Origins dan Odyssey (inclusief DLC) en dan pas Valhalla doen. Dan ben je denk ik tot 2025 wel onder de pannen :*)

Ik vond Immortals: Fenyx Rising wel de beste ubi-game van vorig jaar (ook met de minste bugs en beste graphics), dus die zou ik zeker bekijken.

Maar van dat lijstje zou ik denk ik beginnen met Ghost of Tsushima gevolgd door de Uncharted series en God of War. Dan bouw je het qua difficulty wel een beetje op (je kunt hierbij nog een beetje wisselen met wat je aan difficulty wilt spelen), daarna wordt het imo alleen maar sneller en lastiger. AC is ook nooit zo moeilijk, maar ik neem aan dat je eerst wat Sony power wilt zien.

Gezien je wat later begint en de meeste games nu niet in de aanbieding zijn, zou je nog kunnen kiezen om een paar op disk aan te schaffen. Vast wel wat Tweakers die je via vraag&aanbod wel wat euro's afhandig willen maken :P
De Tomb Raider games heb ik een poos geleden op de Xbox gespeelt, maar niet afgerond. Denk dat ik die voorlopig links laat liggen en focus op exclusives die ik heb gemist op de PS. Van de moderne AC games heb ik Origins en Odyssey ook gespeeld, dus Valhalla is next. Die bewaar ik alleen wel tot wanneer ik meer tijd wil steken in een open-world game. Daarnaast vond ik persoonlijk Fenyx Rising teveel van een kloon van Zelda en sprinkels van Odyssey om ervan te kunnen genieten.

Vanavond komt mijn PS5 eraan en ik heb besloten om met Gow te beginnen vervolgt met Uncharted. 😇

Thanks voor de tips!

• Martinspire
zoarakrzs schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:28:
[...]

De Tomb Raider games heb ik een poos geleden op de Xbox gespeelt, maar niet afgerond. Denk dat ik die voorlopig links laat liggen en focus op exclusives die ik heb gemist op de PS. Van de moderne AC games heb ik Origins en Odyssey ook gespeeld, dus Valhalla is next. Die bewaar ik alleen wel tot wanneer ik meer tijd wil steken in een open-world game. Daarnaast vond ik persoonlijk Fenyx Rising teveel van een kloon van Zelda en sprinkels van Odyssey om ervan te kunnen genieten.

Vanavond komt mijn PS5 eraan en ik heb besloten om met Gow te beginnen vervolgt met Uncharted. 😇

Thanks voor de tips!
Ah ok. Ik dacht, met de lijst die je plaatste, dat je ook wat andere games gemist had, maar prima. Goede keuzes verder, zal je je wel mee vermaken. Fenyx vond ik zelf wel wat leuker en ik denk dat als je hem even laat liggen, ie dan wel weer wat leuker is. Die Zelda heb ik zelf nooit uitgespeeld (te gefrustreerd met de controls, het kapot gaan van de wapens en nog wat zaken), maar je kunt het ook gewoon zien als meer content dan een concurrent. Het jat veel van andere games, maar als package vond ik hem zelf wel vrij compleet en vooral ook leuk om te spelen. Je kunt nog wel wat experimenteren met de combat (die na een tijdje als je wat meer abilities hebt ook een stuk leuker is), maar de puzzels zijn toch wel het hoofdpunt en ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat andere games hebben gedaan. En het is ook waar de game het meeste verschilt van Assassins Creed. Maar goed, ik kan ga je niet dwingen. Ik zou alleen zeggen om hem toch nog eens te proberen over een jaartje ;)

• zoarakrzs
Martinspire schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Ah ok. Ik dacht, met de lijst die je plaatste, dat je ook wat andere games gemist had, maar prima. Goede keuzes verder, zal je je wel mee vermaken. Fenyx vond ik zelf wel wat leuker en ik denk dat als je hem even laat liggen, ie dan wel weer wat leuker is. Die Zelda heb ik zelf nooit uitgespeeld (te gefrustreerd met de controls, het kapot gaan van de wapens en nog wat zaken), maar je kunt het ook gewoon zien als meer content dan een concurrent. Het jat veel van andere games, maar als package vond ik hem zelf wel vrij compleet en vooral ook leuk om te spelen. Je kunt nog wel wat experimenteren met de combat (die na een tijdje als je wat meer abilities hebt ook een stuk leuker is), maar de puzzels zijn toch wel het hoofdpunt en ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat andere games hebben gedaan. En het is ook waar de game het meeste verschilt van Assassins Creed. Maar goed, ik kan ga je niet dwingen. Ik zou alleen zeggen om hem toch nog eens te proberen over een jaartje ;)
Ik zal het onthouden voor wanneer ik mijn lijstje heb afgewerkt ;)

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
nilsson1234 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:31:
[...]

Settings > system > enable hdmi device link :)
Het werkt! Dankjewel voor de tip :)

Gek dat dit niet standaard aan staat. Op mijn ps4 pro werkte het meteen zonder te puzzelen aan instellingen.

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-11 11:40
ThaddeusX schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:11:
[...]

Het werkt! Dankjewel voor de tip :)

Gek dat dit niet standaard aan staat. Op mijn ps4 pro werkte het meteen zonder te puzzelen aan instellingen.
Omdat de meeste mensen dat juist niet willen denk ik. Ik vind het zelf erg irritant als apparaten elkaar inschakelen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-11 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
kazuka schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 04:38:
6 minuten aan beeldmateriaal van de PS5 upgrade voor FF VII Remake:

[YouTube: Final Fantasy VII Remake Intergrade - Extended Features Video | PS5]

Had hem al op de PS4 gespeeld (origineel nooit gedaan) maar ben nu wel benieuwd naar de DLC in deze upgrade. Geen idee overigens of het lore is die van belang is voor het vervolg?
Wat ik gek vindt is dat er geen upgrade mogelijkheid voor de (gratis) PS+ versie komt, zo groot zijn de grafische verschillen ook weer niet en die DLC lijkt mij geen 60-70 euro waard.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik zag Disco Elysium in de Playstation Access voorbij komen, lijkt me wel een toffe game, doet me denken aan de adventures en RPG's die ik vroeger speelde:

Ziet er sfeervol uit, de PC versie heeft een 91 score op Metacritic.

[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 23-03-2021 13:22 ]

• Qosmic
  • Laatst online: 11:02
Ik wil fifa 21 voor de ps5 kopen.

Nu kan ik de ps4 versie kopen met kosteloze upgrade naar ps5 versie a 36 euro of de ps 5 nxt lvl editie a 65 euro.

De ps5 versie zou meer content hebben, maar dat boeit me niet zo. Als ik gewoon de ps4 versie koop en upgrade naar ps5, dan heb ik toch ook gewoon de normale ps5 versie?
Of mis ik dan iets, los van de extra nxt lvl content?

Stop chasing the dream, you're already living it

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:53
Qosmic schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:28:

Nu kan ik de ps4 versie kopen met kosteloze upgrade naar ps5 versie a 36 euro of de ps 5 nxt lvl editie a 65 euro.

De ps5 versie zou meer content hebben, maar dat boeit me niet zo. Als ik gewoon de ps4 versie koop en upgrade naar ps5, dan heb ik toch ook gewoon de normale ps5 versie?
Op de vraag over versies kan ik je geen antwoord geven, maar ik zie wel dat deze 22,98 bij bol.com is (gisteren zelfs 17,- voor select leden dacht ik). Als er inderdaad een gratis update bij zit lijkt de keus me makkelijk.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Chaoss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:21:
Ik zag Disco Elysium in de Playstation Access voorbij komen, lijkt me wel een toffe game, doet me denken aan de adventures en RPG's die ik vroeger speelde:

[YouTube: Disco Elysium PS5 Gameplay - 5 Things You Need To Know]

Is schijnbaar inderdaad een erg goede game. :) Alleen ook wel een vrij unieke game qua gameplay en dus zeker niet voor iedereen weggelegd. Het is een vrij hardcore RPG zonder traditionele combat. :)

Polygon heeft wel een handige beginners guide:

https://www.polygon.com/g...ls-builds-thought-cabinet

Op basis daarvan kun je al wel een beetje bekijken of de game iets voor je is of niet.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Qosmic schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:28:

Ja dat kan gewoon, de ps5 upgrade is gratis.

• Timothy3000
Op BOL is Fifa 21 voor PS4 nu 23 euro.

[ Voor 164% gewijzigd door BM op 24-03-2021 08:58 ]

• zoarakrzs
Ik heb een groot probleem haha. Dit is weer mijn eerste Playstation sinds de PS4 in 2016. Ik heb destijds FIFA, COD en misschien zelfs meer online gespeeld, maar ieder account destijds was aangemaakt met mijn oude e-mailadres. Daar kom ik nu dus niet meer in en iedere keer als een game voor verificatie vraagt loop ik de risico dat ik eruit gesloten kom te zitten. Ik heb net een halfuur met EA support gechat voor een alternatieve oplossing, maar deze bestaat niet. Ik heb binnen FIFA 21 niet online kunnen gaan.

Ik dacht er dus aan om een compleet nieuwe PSN-ID aan te maken en dan maar zo verdergaan. Alleen heb ik dus vanochtend een PS+ abonnement aangeschaft voor een jaar. Heb net een refund aangevraagd met bovenstaande beschrijving. Ik wil dus dat PS+ abonnement vervolgens op mijn nieuwe PSN-ID opnieuw.

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied (refund van sony)? Is het verstandig om een nieuwe PSN-ID aan te maken of kan ik een ander pad proberen? Ik heb zelf geen aangekochte games op de oude PSN-ID, dus die kan in principe gewoon weg. Ik maak namelijk gebruik van game-sharing voor FIFA en COD.

[ Voor 10% gewijzigd door zoarakrzs op 23-03-2021 23:22 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Gow
Days Gone
Valhalla

En dan The last of us part 2 als er een ps5 patch is.
@zoarakrzs Valhalla is bij mij buggier geworden na de laatste update... Ja bij Ubisoft krijgen ze dat voor elkaar 8)7 ik heb er nu zo'n 60-70 uur iinzitten en het is al snel repetatief... Ze hebben bij Ubisoft nog steeds niet geleerd dat kwaliteit belangrijker is dan kwantitiet. Valhalla is niet slecht maar ook zeker niet meer dan middelmatig. Sony's first party games zijn gewoon koning :P dus daar zou ik mee beginnen

Days Gone, GoW en GoT zijn toppertjes en hebben inmiddels allemaal een 60fps update voor de PS5 gehad. Als je met deze 3 klaar bent dan ben je al snel 140-150uur verder. Daarna zou ik TLOU2 pakken ook zonder PS5 patch. En Spiderman natuurlijk niet vergeten, Horizon vond ik ook erg leuk maar die game is inmiddels wel ietsje verouderd qua graphics.

Als je de PS4 hebt overgeslagen dan heb je nu zoveel goeie Sony exclusives om uit te kiezen ik zou er bijna jaloers op worden :p

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 23-03-2021 23:51 ]

• Martinspire
Chaoss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:37:
[...]

@zoarakrzs Valhalla is bij mij buggier geworden na de laatste update... Ja bij Ubisoft krijgen ze dat voor elkaar 8)7 ik heb er nu zo'n 60-70 uur iinzitten en het is al snel repetatief... Ze hebben bij Ubisoft nog steeds niet geleerd dat kwaliteit belangrijker is dan kwantitiet. Valhalla is niet slecht maar ook zeker niet meer dan middelmatig. Sony's first party games zijn gewoon koning :P dus daar zou ik mee beginnen
Herhalend vond ik zelf wel meevallen bij Valhalla. Het is maar net wat je er zelf van maakt. Ga je echt werkelijk alle icoontjes af of niet. Wissel je de activiteiten een beetje af of niet. Ja het free-roamen kan wat saai worden, maar ik vond er genoeg leuke activiteiten in zitten. De missies om een gebied over te nemen zijn afwisselend genoeg. Als je echter alle dialogen doorskipt, tja dan blijft er weinig verhaal over.

Deze tijd heb ik liever een game die me 100 uur kan boeien, dan 1 die na 10 uur alweer klaar is. Ook al is die ervaring misschien wat vetter. Ik heb nu zoveel vrije tijd dat ik die liever opmaak aan nieuwe content dan weer wat ouds op te pakken. Door wat er in november/december uitkwam vloog de tijd voorbij en was het binnen notime weer februari :P

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Chaoss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:21:

[YouTube: Disco Elysium PS5 Gameplay - 5 Things You Need To Know]

Als dit je ding is (adventure, heeeeel veel tekst, in de nieuwe versie fully voice acted), dan is dit echt een van de allerbeste spellen ooit verschenen imho

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Martinspire schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 01:30:
[...]

Herhalend vond ik zelf wel meevallen bij Valhalla. Het is maar net wat je er zelf van maakt. Ga je echt werkelijk alle icoontjes af of niet. Wissel je de activiteiten een beetje af of niet. Ja het free-roamen kan wat saai worden, maar ik vond er genoeg leuke activiteiten in zitten. De missies om een gebied over te nemen zijn afwisselend genoeg. Als je echter alle dialogen doorskipt, tja dan blijft er weinig verhaal over.
Ohja de mainquests zijn goed genoeg, enig minpunt daarin vind ik de slechte voice acting en bar slechte animaties. Maar de mainquests ansich vind ik tot nu toe prima, dialogen skip ik nooit in een game. Het icoontjes afwerken wordt alleen saai, en je wordt wel gedwongen om dit te doen want je moet wel levelen om een volgend gebied aan te kunnen. Maar die sidqests worden imho snel saai, het is een suf verhaaltje of een of andere activiteit die je op een gegeven moment al voor de 45'ste keer doet. En dan die kistjes in een huisje waar je niet bij kunt omdat je de ingang moet zoeken.., die werden op een gegeven moment gewoon frustrerend. Waardoor ik er nu na 70 uur wel klaar mee ben, ik ga proberen de mainquest uit te spelen maar ik moet mezelf wel dwingen :P

Maar het gebiedjes overnemen werkt leuk, de raids zijn leuk, resources voor je kamp verzamelen is prima. Dus de basis is ok, maar ook niet meer dan dat. Voor mij is de game gewoon gemiddeld met een 7 of 7,5.

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Ik speel sinds ik de PS5 heb no man's sky. Maar ik ben benieuwd of iemand hem op de PS4 en PS5 gespeeld heeft? Het lijkt mij of deze "Procedural generation" techniek minder prestatie winst boekt dan traditionele games die veel GPU kracht nodig hebben. Je moet soms even wachten tot objecten verschijnen. Wellicht valt er nog wat te optimaliseren.

Ook loopt het spel best wel vaak vast trouwens.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Cens schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:35:
[...]

Als dit je ding is (adventure, heeeeel veel tekst, in de nieuwe versie fully voice acted), dan is dit echt een van de allerbeste spellen ooit verschenen imho
De vraag is of ik er nu nog tegen kan. Vroeger heb ik wel veel point en click adventures gespeeld met amper actie etc. Maar of ik het nu 20-30 jaar later nog leuk vindt, geen idee want dat soort games bestaan eigenlijk niet meer :P

De game zal wel geen fysieke release krijgen dus dat is wel een gokje, digitale games zijn niet door te verkopen.

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Chaoss schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:42:
[...]

De vraag is of ik er nu nog tegen kan. Vroeger heb ik wel veel point en click adventures gespeeld met amper actie etc. Maar of ik het nu 20-30 jaar later nog leuk vindt, geen idee want dat soort games bestaan eigenlijk niet meer :P

De game zal wel geen fysieke release krijgen dus dat is wel een gokje, digitale games zijn niet door te verkopen.
Ja, dit is echt een totaal 'love it or hate it' spel :-) Als het iets is voor je is, dan leg je het niet meer weg voordat je het hebt uitgespeeld, en als het niets voor je is dan denk je na 30 minuten: 'waarom spelen mensen dit in godsnaam?' ;)

P.S
Ik vond het echt geweldig

• r_ketting
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:03
WokeBroke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 07:40:
Ik speel sinds ik de PS5 heb no man's sky. Maar ik ben benieuwd of iemand hem op de PS4 en PS5 gespeeld heeft? Het lijkt mij of deze "Procedural generation" techniek minder prestatie winst boekt dan traditionele games die veel GPU kracht nodig hebben. Je moet soms even wachten tot objecten verschijnen. Wellicht valt er nog wat te optimaliseren.

Ook loopt het spel best wel vaak vast trouwens.
Ik heb No Man's Sky eerst op een PS4/Pro gespeeld sinds de release. Toen heel lang niet gespeeld, omdat het toen gewoon niet af was en sinds de PS5 weer gaan doen. Het is op het moment echt het enige spel dat ik doe op dit moment.

Grafisch is er geen verbetering, wel vind ik de uitbreiding van de triggers goed gedaan. Ik heb er nu bijna 30 uur inzitten en bij mij is het spel nog geen 1 keer vast gelopen.

Ik vermaak me er dus prima bij
Chaoss schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:37:
[...]

Days Gone, GoW en GoT zijn toppertjes en hebben inmiddels allemaal een 60fps update voor de PS5 gehad. Als je met deze 3 klaar bent dan ben je al snel 140-150uur verder. Daarna zou ik TLOU2 pakken ook zonder PS5 patch. En Spiderman natuurlijk niet vergeten, Horizon vond ik ook erg leuk maar die game is inmiddels wel ietsje verouderd qua graphics.

Als je de PS4 hebt overgeslagen dan heb je nu zoveel goeie Sony exclusives om uit te kiezen ik zou er bijna jaloers op worden :p
Daarom heb ik valhalla ook niet op 1 gezet uit zijn lijstje maar op 3 ;)
Vermaak mij overigens nog steeds prima met AC games, heb ongeveer 150 uur in Valhalla en ben nu wachtende op de DLC.

De Sony games zijn fijn, bijna allemaal, alleen ik zou ze ook weer niet allemaal achter elkaar willen spelen denk ik. Dat er nu “af en toe” eentje uitkomt vind ik precies goed, omdat ze allemaal wel een beetje het “Sony triple A game” draaiboek volgen zou mij dat irriteren schat ik zo in. Beetje afwisseling kan daarom geen kwaad als je het mij zou vragen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ubisoft games blijven voor mij toch een soort van comfort food en guilty pleasure. Ze brengen elk jaar iets uit wat veel lijkt op wat ze het jaar ervoor hebben uitgebracht en toch blijf ik ze graag spelen. Ze doen weinig nieuws maar ze zijn vooral perfect voor die periodes waarin er weinig uitkomt en je iets zoekt waar je veel tijd in kan stoppen om die droge periode door te komen.

Zowel Valhalla als Fenyx uitgespeeld dit jaar. Vooral Fenyx vond ik opvallend leuk. Het speelt leentjebuur bij de AC franchise en Zelda maar het speelt toch lekker weg en het had voor mij een beetje die zaterdagochtend cartoon vibe zoals het verhaal werd verteld en het uiterlijk van de characters. Fijne soundtrack ook!

Ik ben nu wel benieuwd hoe toekomstige games van Ubi eruit gaan zien met die shake-up in de top (zowel de creative lead als Ancel weggestuurd wegens ongepast gedrag). Gaat er echt veel veranderen of blijven ze vasthouden aan de bestaande formule? En wat gaat er gebeuren met Beyond Good & Evil 2?

• Caayn
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:31:
Ik ben nu wel benieuwd hoe toekomstige games van Ubi eruit gaan zien met die shake-up in de top (zowel de creative lead als Ancel weggestuurd wegens ongepast gedrag). Gaat er echt veel veranderen of blijven ze vasthouden aan de bestaande formule? En wat gaat er gebeuren met Beyond Good & Evil 2?
Hierbij krijg ik een beetje een Duke Nukem Forever gevoel, helemaal nu de director weg is en de game al sinds de PS3/360 wel/niet in productie is. Een game die lang verwacht wordt en na vele jaren uiteindelijk uitgebracht wordt maar ondertussen zo "niet bijzonder" is dat iedereen het de dag na release alweer vergeten is.

• Timothy3000
Martinspire schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 01:30:
[...]

Deze tijd heb ik liever een game die me 100 uur kan boeien, dan 1 die na 10 uur alweer klaar is. Ook al is die ervaring misschien wat vetter. Ik heb nu zoveel vrije tijd dat ik die liever opmaak aan nieuwe content dan weer wat ouds op te pakken. Door wat er in november/december uitkwam vloog de tijd voorbij en was het binnen notime weer februari :P
Ik vond de missies echt niet afwisselend.... het is continu exact hetzelfde patroon dat je speelt. Er zijn een paar missies en die wisselen zich continu af. Elk gebied overnemen verloopt exact hetzelfde. Wat je er zelf van maakt gaat imo voor Valhalla niet echt op.

Halverwege de game had ik het ik het iig wel gezien en heb ik de game verkocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 24-03-2021 08:59 ]

Na Breakpoint hebben ze ook aangegeven meer variatie in hun games te willen gaan brengen. Is een uitspraak van ergens begin 2020 geweest geloof ik, dus dat zou dan ergens in de eerst volgende games wel zichtbaar moeten zijn? Maar ik heb er een hard hoofd in. Ik verwacht in ieder geval niet iets spectaculair nieuws in FC6 bijvoorbeeld.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:45
Ik zit toch te twijfelen om een PS5 aan te schaffen.

Nu wilde ik het eerst niet aanschaffen wegens het hebben van een PSP/Wii/DS/PS2/PS3/Xbox 360/PS4 waar ik nog de nodige(lees: heel veel) exclusives wil spelen. Dat het een eeuw duurde voordat je de PS5 op je deurmat kreeg speelde ook mee. Maar nu merk ik dat het toch aardig wat sneller gaat. Nu ben ik al erg ervaren met het snel kunnen kopen van drops want dit doe ik al een jaar of drie als bijbaantje, dus die bestelling heb ik denk ik redelijk snel te pakken.

Maar ik koop de consoles eigenlijk puur voor hun exclusives en voor de PS dan ook COD, maar verder game ik dan op mijn MacBook Pro voor universal titles.

Nu heeft de PS5 nog geen exclusives behalve Demon's Souls en moet Ratchet & Clank en Returnal nog uitkomen. Daarnaast zou ik dan Cold War spelen.

Ik weet dat het beter is om gewoon te wachten tot de exclusive lijst een beetje is aangespekt, de PS5 ondertussen een prijsdaling doormaakt en ondertussen gewoon lekker op mijn andere consoles/Mac te gamen. Maar een duiveltje in mijn hoofd zegt gewoon: Koop die PS5, het is het nieuwste model. :P

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• mfneed
Goedemorgen heren!

Ik zit een beetje in dubio omdat ik de voor/nadelen niet helemaal weet van us/eu account op 1 ps. Ik heb al heel lang geen PS meer gehad en heb deze week zoals gezegd de 5 mogen ontvangen! Nu wil ik uiteraard PS+ aanschaffen voor de collection die er bij zit! Nu is de vraag... doe ik dat op mijn US account of doe ik dat op mijn EU account?

Enig "nadeel" die ik mij kan bedenken is dat ik de games via mijn US account dan moet installeren om ze vervolgens op mijn EU account te kunnen spelen. Zijn er nog meer nadelen waar ik aan moet denken? Want als dit het enige is dan is de keuze vrij simpel denk ik.. :D (25,- vs 50,-)

Excuus voor, misschien de zoveelste keer, deze vraag!

en uiteraard b.v.d!

• cold_as_ijs
  • Laatst online: 11:10
RazorMaron schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:52:
Ik zit toch te twijfelen om een PS5 aan te schaffen.

Nu wilde ik het eerst niet aanschaffen wegens het hebben van een PSP/Wii/DS/PS2/PS3/Xbox 360/PS4 waar ik nog de nodige(lees: heel veel) exclusives wil spelen. Dat het een eeuw duurde voordat je de PS5 op je deurmat kreeg speelde ook mee. Maar nu merk ik dat het toch aardig wat sneller gaat. Nu ben ik al erg ervaren met het snel kunnen kopen van drops want dit doe ik al een jaar of drie als bijbaantje, dus die bestelling heb ik denk ik redelijk snel te pakken.

Maar ik koop de consoles eigenlijk puur voor hun exclusives en voor de PS dan ook COD, maar verder game ik dan op mijn MacBook Pro voor universal titles.

Nu heeft de PS5 nog geen exclusives behalve Demon's Souls en moet Ratchet & Clank en Returnal nog uitkomen. Daarnaast zou ik dan Cold War spelen.

Ik weet dat het beter is om gewoon te wachten tot de exclusive lijst een beetje is aangespekt, de PS5 ondertussen een prijsdaling doormaakt en ondertussen gewoon lekker op mijn andere consoles/Mac te gamen. Maar een duiveltje in mijn hoofd zegt gewoon: Koop die PS5, het is het nieuwste model. :P
Die price drop van de PS5 kan je nog lang op wachten, dat gaat waarschijnlijk gewoon 2 jaar duren als het niet langer is.
Als je veel PS4 exclusives wil spelen dan is de PS5 gewoon een hele goede oplossing. Games laden gemiddeld sneller en sommige hebben een kleine upgrade ontvangen. Dus dat kan nog een afweging zijn.
Speel nu control op de PS5 (PS5 versie), man o man die laadtijden zijn vervelend. Ik heb niet eens tijd om een op te staan van de bank, zo snel is het spel geladen :o

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:45
cold_as_ijs schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:18:
[...]

Die price drop van de PS5 kan je nog lang op wachten, dat gaat waarschijnlijk gewoon 2 jaar duren als het niet langer is.
Als je veel PS4 exclusives wil spelen dan is de PS5 gewoon een hele goede oplossing. Games laden gemiddeld sneller en sommige hebben een kleine upgrade ontvangen. Dus dat kan nog een afweging zijn.
Speel nu control op de PS5 (PS5 versie), man o man die laadtijden zijn vervelend. Ik heb niet eens tijd om een op te staan van de bank, zo snel is het spel geladen :o
Naja dat is het dingetje, exclusives speel ik liever gewoon op de console waarvoor ze bedoeld waren. Anders had ik bij de meeste games ook geen PS3/PS2/X360 nodig.

Heb ondertussen een stuk of 300+ games die nog moeten worden gespeeld :P. Dus ik denk dat ik dan maar gewoon die twee jaar ga uitzitten. Goed excuus om in ieder geval andere consoles erbij te kopen.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Qosmic
qua charging station, moet je echt de originele van sony nemen of is 1 van alie express ook goed?

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Qosmic schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:36:
qua charging station, moet je echt de originele van sony nemen of is 1 van alie express ook goed?
denk dat het belangrijkste is dat je er op moet letten dat de originele laad met contact punten en sommige andere goedkopere versies moet je echt de usb-c poort gebruiken wat toch iets minder gebruiksvriendelijk lijkt (zelf heb ik geen van beide).

Zie wel dat er op Aliexpress nu ook charging stations zijn met contact punten laden

• nico445
  • Laatst online: 11-11 18:07
Iemand ook kwaliteitsverschil tussen z'n dualsense controllers ontdekt?
Die bij m'n PS5 zelf zat is helemaal top maar ik heb er nu een extra bij, die qua dpad beetje een "squeaky" geluid maakt op de Dpad. Werkt me zelf aardig op de zenuwen, hopen dat ze zoiets aannemen voor garantie:P

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56
nico445 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:46:
Iemand ook kwaliteitsverschil tussen z'n dualsense controllers ontdekt?
Die bij m'n PS5 zelf zat is helemaal top maar ik heb er nu een extra bij, die qua dpad beetje een "squeaky" geluid maakt op de Dpad. Werkt me zelf aardig op de zenuwen, hopen dat ze zoiets aannemen voor garantie:P
Bij een van mijn twee controllers was de X knop "squeaky". Dat ging na een tijdje vanzelf weer weg. Verder merk ik geen verschil eerlijk gezegd ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• nico445
  • Laatst online: 11-11 18:07
-SaveMe- schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:00:
[...]

Bij een van mijn twee controllers was de X knop "squeaky". Dat ging na een tijdje vanzelf weer weg. Verder merk ik geen verschil eerlijk gezegd ...
Misschien even de tijd voor nemen om hem even goed te gebruiken. Heb hem uit de doos gehaald en toen die dat deed gelijk weer geswitched.

• -SaveMe-
@nico445 ik zou hem inderdaad even intensief gaan gebruiken. Grote kans dat het nieuwigheid is en weg gaat. En anders kun je alsnog garantie claimen ...

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ubisoft games blijven voor mij toch een soort van comfort food en guilty pleasure. Ze brengen elk jaar iets uit wat veel lijkt op wat ze het jaar ervoor hebben uitgebracht en toch blijf ik ze graag spelen. Ze doen weinig nieuws maar ze zijn vooral perfect voor die periodes waarin er weinig uitkomt en je iets zoekt waar je veel tijd in kan stoppen om die droge periode door te komen.

Zowel Valhalla als Fenyx uitgespeeld dit jaar. Vooral Fenyx vond ik opvallend leuk. Het speelt leentjebuur bij de AC franchise en Zelda maar het speelt toch lekker weg en het had voor mij een beetje die zaterdagochtend cartoon vibe zoals het verhaal werd verteld en het uiterlijk van de characters. Fijne soundtrack ook!

Fenyx Rising lijkt me ook nog wel wat, vooral omdat die volgens mij redelijk bug-vrij is? Maar het is juist de cartoony stijl die me tegen gehouden heeft, om een of andere reden vind ik dat niet bij een open wereld game passen. Maar misschien moet ik hem toch maar proberen.

Wat de AC games betreft is de setting ook wel erg bepalend. Piratensetting in Black flag vond ik supervet dus helemaal uitgespeeld incl alle side activiteiten, qua grote was die ook nog te doen. Vanaf Origens hadden ze wel ineens de insteek 'meer is beter'. Origens vond ik qua setting wel tof maar door de grote ben ik doen ook al snel overgestapt op alleen mainquest. Odyssee ben ik na 30 uurtjes al mee gestopt, die game vond ik oprecht saai omdat het ook zoveel op Origens leek. Nu met Valhalla vind ik de setting weer erg tof dus heeft het me tot nu toe weinig moeite gekost, maar ik merk nu dat ik mijn interesse begin te verliezen. Daarnaast is Valhalla een stuk buggier dan de vorige 2 delen, dat werkt ook niet mee.

Het is ook een kwestie van vraag en aanbod, er komt nu weinig uit anders was ik denk ik al gestopt met Valhalla. Ik weet wel dat ik Ubisoft games nooit bij launch koop, en ook niet voor de volle prijs, dat zijn ze mij niet waard. Voor Valhalla heb ik 30 euro betaald en dat is wat mij betreft een eerlijke prijs.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Qosmic schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:36:
Utoka schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:40:
[...]

denk dat het belangrijkste is dat je er op moet letten dat de originele laad met contact punten en sommige andere goedkopere versies moet je echt de usb-c poort gebruiken wat toch iets minder gebruiksvriendelijk lijkt (zelf heb ik geen van beide).

Zie wel dat er op Aliexpress nu ook charging stations zijn met contact punten laden
De CE keurmerken op alixpress spul zijn vaak fake. Dus ik koop geen elektronica op alixpress die aan de 220 moet, dat is mij het risico niet waard. Een laadstation wat je aansluit op een eigen USB adapter zal wel meevallen.

Ik wil ook nog een charging station, maar ik wacht wel tot de originele weer voor 30 euro te krijgen is, ook omdat dit de mooiste is en prima kwaliteit. Ik heb er geen haast mee.

• Qosmic
Chaoss schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:16:
[...]

[...]

De CE keurmerken op alixpress spul zijn vaak fake. Dus ik koop geen elektronica op alixpress die aan de 220 moet, dat is mij het risico niet waard. Een laadstation wat je aansluit op een eigen USB adapter zal wel meevallen.

Ik wil ook nog een charging station, maar ik wacht wel tot de originele weer voor 30 euro te krijgen is, ook omdat dit de mooiste is en prima kwaliteit. Ik heb er geen haast mee.
Klopt, ik zou hem ook op een eigen usb adapter neerzetten. Maar via alie is die 10 euro en die van sony zelf is 30 als die weer een x in een goede deal voorbij komt.
Bij mij staat dat ding toch in de kast, dus koop hem wel via alie.

• Martinspire
Chaoss schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:10:
[...]

Fenyx Rising lijkt me ook nog wel wat, vooral omdat die volgens mij redelijk bug-vrij is? Maar het is juist de cartoony stijl die me tegen gehouden heeft, om een of andere reden vind ik dat niet bij een open wereld game passen. Maar misschien moet ik hem toch maar proberen.

Wat de AC games betreft is de setting ook wel erg bepalend. Piratensetting in Black flag vond ik supervet dus helemaal uitgespeeld incl alle side activiteiten, qua grote was die ook nog te doen. Vanaf Origens hadden ze wel ineens de insteek 'meer is beter'. Origens vond ik qua setting wel tof maar door de grote ben ik doen ook al snel overgestapt op alleen mainquest. Odyssee ben ik na 30 uurtjes al mee gestopt, die game vond ik oprecht saai omdat het ook zoveel op Origens leek. Nu met Valhalla vind ik de setting weer erg tof dus heeft het me tot nu toe weinig moeite gekost, maar ik merk nu dat ik mijn interesse begin te verliezen. Daarnaast is Valhalla een stuk buggier dan de vorige 2 delen, dat werkt ook niet mee.
Het begin lijkt erg op Origins, maar na verloop van tijd krijg je meer abilities en een ander landschap waardoor het verschil er toch wel is. Ik denk ook dat het niet helpt dat die games allemaal een jaar na elkaar uitkomen. Misschien dat je het over een half jaar nog eens kunt proberen. Ik vond overigens de DLC van Odyssey wel heel gaaf en die is ook heel anders dan de base-game. Misschien moet je maar eens wat screenshots opzoeken hoe dat is. Ik geloof alleen wel dat je een bepaald punt in het verhaal bereikt moet hebben voor je daar naartoe kan. Het is jammer dat al die content achter een extra pay-wall zat, maar ik vond die 1e en 2e DLC echt fenomenaal mooi. Het is alleen zonde om te verklappen hoe het eruit ziet want dan maakt het natuurlijk wat minder indruk. Maar als ik toch een hint mag geven als je Valhalla gedaan hebt:
spoiler:
Het heeft wat weg van de extra werelden met Thor

Fenyx is inderdaad bugvrij. Ben zelf niks tegengekomen in de 120 uur die ik heb gespeeld. De cartoony stijl wen je wel wat aan. Overigens vond ik de dame hier beter bij passen dan de gozer voor het verhaal en voice acting. Het bereikte voor mij wel een beetje het stijltje van Hercules, de Disney-film al is de humor wel wat meer cringe. Je moet het allemaal niet te serieus nemen. En hoe meer abilities je krijgt, hoe meer je moet gaan experimenteren en afwisselen om het een beetje leuk te houden. Het vechten draait op een gegeven moment wel om lange combo's dus dat moet je wel liggen. Maar de puzzels zijn erg leuk om te doen (en inmiddels genoeg walkthroughs om je te helpen als het niet lukt). Maar de mechanics worden goed uitgelegd, dus dit zal overall niet zo'n probleem zijn.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Heb nu ruim een maand de PS5 binnen staan en vermaak me prima met GT Sport, Persona 5, Dragon Quest XI en Ni No Kuni. En eindelijk eens zonder kramp een Playstation controller een hele dag vast kunnen houden is een verademing. Maar die UI :X Ik wil de UI van de PS4 terug, kan er nog steeds niet aan wennen en vind die UI erg onoverzichtelijk. Hopelijk wordt dat nog aangepast.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik heb niet zo veel meer te spelen op de PS5. Heb al twee karakters in Demon's Souls en NG+. GoW opnieuw uitgespeeld. Astros playroom kappot gespeeld. Control bijna uit maar ik ben afgehaakt. PS5 patch voor RDR2, DOOM en LOU2 laat op zich wachten...

Is Monster Hunter een beetje leuk?

• RKD
  • Laatst online: 11:46

RKD

FMS schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:32:
Ik heb niet zo veel meer te spelen op de PS5. Heb al twee karakters in Demon's Souls en NG+. GoW opnieuw uitgespeeld. Astros playroom kappot gespeeld. Control bijna uit maar ik ben afgehaakt. PS5 patch voor RDR2, DOOM en LOU2 laat op zich wachten...

Monster Hunter World is heel erg leuk :D, heel veel verschillende mogelijkheden qua wapens ed. Leercurve is steil, een filmpje van Arekkz met wat uitleg over het wapen helpt enorm : Linkje

Tip ga niet gelijk voor de defender wapens en armor als je de normale MHW (zonder iceborn) speelt, die zijn bedoelt om snel door normale mhw heen te gaan om bij Iceborne te komen en verpesten de balans in gewoon MHW, ze zijn wat overpowered.

Ik speel zelf veel Hunting Horn met wat Longsword voor de afwisseling. Het is heerlijk om tijdens het afspelen van een liedje (buff voor je team) een monster onderuit te meppen >:)

[ Voor 14% gewijzigd door RKD op 24-03-2021 13:06 ]

iRacing Profiel

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:18
Begonnen met Ghost of Tsushima maar vind het grafisch wel tegenvallen hoor, en het voelt wat verouderd ofzo.. had er meer van verwacht of ligt het aan mij? 😅

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08

v8power67

Psn: Mausosaurus

Lekker Ventje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:38:
Heb nu ruim een maand de PS5 binnen staan en vermaak me prima met GT Sport, Persona 5, Dragon Quest XI en Ni No Kuni. En eindelijk eens zonder kramp een Playstation controller een hele dag vast kunnen houden is een verademing. Maar die UI :X Ik wil de UI van de PS4 terug, kan er nog steeds niet aan wennen en vind die UI erg onoverzichtelijk. Hopelijk wordt dat nog aangepast.
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/e843d83e87590618c584f5fb8d68884d/tenor.gif

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
PS5 patch voor RDR2, DOOM en LOU2 laat op zich wachten...

Patch voor Horizon Zero Dawn lijkt er ook niet aan te komen ;(
Dit spel is binnenkort gratis te downloaden via het "play at home" gebeuren van PSN, maar kan echt niet meer naar 30fps kijken. Misschien verwend snotjong, maar als GoW 60fps kan, dan moet Horizon dat ook kunnen me dunkt.

Soundcloud

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:58
Lekker Ventje schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:38:
UI is een versnelde, verbeterde versie van de ps4? Snap niet helemaal hoezo het wennen is aangezien praktisch alles hetzelfde is.

• giantgiantus
DM89 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:13:
Begonnen met Ghost of Tsushima maar vind het grafisch wel tegenvallen hoor, en het voelt wat verouderd ofzo.. had er meer van verwacht of ligt het aan mij? 😅
Helemaal eens. Ik had er veel van verwacht. Stukje gespeeld maar voelt inderdaad als een ubi game.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:06
Ik wil zaterdag een game gaan doen op de PS5 met een maat van me. Welke game is leuk, niet te moeilijk en hoef je ook niet zo lang in te komen voor een avondje gamen van die ps+ lijst?

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

DM89 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:13:
Ondertussen heb je 10 maand aan hype en praise gelezen op internet. Dan heb je verkeerde verwachtingen misschien.

Het was gewoon een goeie game op een goed moment, zoveel anders om te spelen was er niet. De grafische stijl is een beetje typisch die "ps4 stijl" vind ik, waar ze bvb. gras proberen te renderen maar als je echt kijkt zijn het sprieten van 5 cm breed.

Maar de algemene presentatie zou ik toch wel als mooi tot heel mooi durven omschrijven ja.
Kwa gameplay is het niet super origineel maar het vechten met die stances en dat zwaard was wel gewoon leuk gedaan vond ik. :)

Hier is het in ieder geval een platinum geworden. *O*

• kaos001
Beavbusi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:24:
Ik wil zaterdag een game gaan doen op de PS5 met een maat van me. Welke game is leuk, niet te moeilijk en hoef je ook niet zo lang in te komen voor een avondje gamen van die ps+ lijst?
God of War hoef je niet echt in te komen, is vanaf het begin al tof om te spelen.
Probleem is wel dat je je controller amper kan wegleggen. Zeer gaaf spel. :7

Soundcloud

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kaos001 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:25:
[...]

God of War hoef je niet echt in te komen, is vanaf het begin al tof om te spelen.
Probleem is wel dat je je controller amper kan wegleggen. Zeer gaaf spel. :7
Agree, GoW ook voor het eerst aan het spelen op de PS5. Heel vet, dikke graphics ook wel :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• kaos001
DennusB schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Agree, GoW ook voor het eerst aan het spelen op de PS5. Heel vet, dikke graphics ook wel :D
Same. Ik heb de PS4 compleet overgeslagen dus 4K/60fps is echt een feest.
Vreselijk goed spel ook, op heel veel vlakken. :D

Soundcloud

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hij zegt dat ie een game wil doen samen met zijn maat. ik snap niet hoe mensen bij GoW komen...

• giantgiantus
Farabi schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:39:
Hij zegt dat ie een game wil doen samen met mijn maat. ik snap niet hoe mensen bij GoW komen...
Z’n maat (verschrikkelijk woord overigens) kan hem dan een biertje serveren 👍🤔

• kaos001
Verkeerd gelezen. Ik dacht specifiek een PS5 game, maar daar is qua local multiplay weinig uit te kiezen.

Je kan ook gewoon Streets of Rage 4 uit de store downloaden en lekker brawlen!

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 24-03-2021 13:42 ]

Soundcloud

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
kaos001 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:41:
Verkeerd gelezen. Ik dacht specifiek een PS5 game, maar daar is qua local multiplay weinig uit te kiezen.

Je kan ook gewoon Streets of Rage 4 uit de store downloaden en lekker brawlen!
Of Overcooked voor als je ruzie wilt met die 'maat' :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:06
Oh een goede singeplayer is ook prima hoor. met mn maat. Het moet wel iets zijn waar je makkelijk inrolt niet ala bloodborne. Vorige keer wel GoW gedaan maar dan op moeilijkste moeilijkheidsgraad was ook niet super :D

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
mxmemx schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:17:
[...]

UI is een versnelde, verbeterde versie van de ps4? Snap niet helemaal hoezo het wennen is aangezien praktisch alles hetzelfde is.
Dat verbeterde is een persoonlijk iets. Op de PS4 zie ik bv meteen of er vrienden online zijn. Al die kaarten onderin beeld hoeven voor mij ook niet. In de UI van de PS4 had ik veel meer overzicht.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• -SaveMe-
Waarom ben je bij Control afgehaakt? Vond het echt een fantastische game ...

Pagina: 1 ... 94 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord