Het schema wat jij schets bij de PS4 had ik ook met mijn Sony TV. Nu met de PS5 moet ik beide altijd zelf aan of uit zetten. Dus hoe krijg ik het voor elkaar dat ik het weer volgens het schema van de PS4 krijg?Cowboy_Henk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:04:
Hoe komt het dat de hdmi CEC anders gedraagt op de PS5 tov de Ps4?
Bij de Ps4 was het zo dat als ik de ps4 aanzet dat de tv aan springt. Logisch en gewenst.
Als ik de Ps4 uitzet dan gaat de tv niet uit. Logisch want ik wil misschien nog gewoon tv zien.
TV uit doen, Ps4 ging dan ook uit. Logisch en wenselijk.
TV aandoen en Ps4 ging nog niet aan. Logisch en wenselijk, ik wil misschien Netflix zien via TV app.
Bij PS5: Ik doe PS5 aan en tv springt aan en gaat naar juiste hdmi kanaal. Ok
Ik doe ps5 uit en tv blijft aan. Ok
Ik doe TV uit en ps5 gaat uit. ok.
Maar ik doe de tv aan en zet ook automatisch de ps5 aan en switcht naar dat kanaal.
Nope dit mag niet!
CEC is een heel lastig iets. Sommige apparaten beiinvloeden andere apparaten. Met name de NEXT box van Ziggo. Als deze uitstaat wil vaak het geluid (van mij maar ook van andere) van de TV niet naar de Sonos Beam. Pas als ik de NEXT aan zet gaat het geluid om. Anders is er geen werkende mogelijkheid hem om te zetten.j.f.otten schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:42:
[...]
Het schema wat jij schets bij de PS4 had ik ook met mijn Sony TV. Nu met de PS5 moet ik beide altijd zelf aan of uit zetten. Dus hoe krijg ik het voor elkaar dat ik het weer volgens het schema van de PS4 krijg?
Das wel vreemd, mijn PS5 doet met HDMI-CEC hetzelfde als bij mijn PS4, werkt vlekkeloos op mijn Sony 2015(/16?) 4K TV. Ook mijn AV-receiver werkt perfect met CEC, gaat aan als de TV aan gaat, gaat uit wanneer de TV uit gaat.j.f.otten schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:42:
[...]
Het schema wat jij schets bij de PS4 had ik ook met mijn Sony TV. Nu met de PS5 moet ik beide altijd zelf aan of uit zetten. Dus hoe krijg ik het voor elkaar dat ik het weer volgens het schema van de PS4 krijg?
Als mijn TV en PS5 uit staan en ik zet PS5 aan gaat de TV ook aan en op de juiste source.
Het enige waar ik soms last van heb is als hij uit rest mode komt dat HDR niet goed werkt, krijg dan zo'n grijze waas over het beeld, meestal op te lossen door even HDR uit en weer aan te zetten in het menu van PS5.
[ Voor 12% gewijzigd door Kalder op 16-03-2021 12:00 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Haha daarom heb ik ook gezet, soms share factory en soms via de functie bijsnijden. Mijn "klacht" gaat over de functie bijsnijden (niet in sharefactory).Recon24 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Je hebt share factory niet eens nodig voor puur bijsnijden. Dit doe ik tijdens het gamen, wanneer ik bijvoorbeeld de laatste 30 sec (voorbeeld) heb opgeslagen of zelfs met de laatste 15 min. Auto record is 1080/60 HDR, manual record heb ik op 4K/60 HDR staan.
Naar mijn idee gaat dit erg snel als je de create button klikt en daar de laatste save gelijk edit.
PSN: Mondaatje
Bij mij werkt het ook zo maar mijn vrouw vind het irritant en ik snap haar. Als de tv aangaat dan gaat de ps5 aan. Maar stel ze wil gewoon Netflix via TV app kijken, dan springt ineens de ps5 aan ook en gaat het naar dat kanaal.Kalder schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:56:
[...]
Das wel vreemd, mijn PS5 doet met HDMI-CEC hetzelfde als bij mijn PS4, werkt vlekkeloos op mijn Sony 2015(/16?) 4K TV. Ook mijn AV-receiver werkt perfect met CEC, gaat aan als de TV aan gaat, gaat uit wanneer de TV uit gaat.
Als mijn TV en PS5 uit staan en ik zet PS5 aan gaat de TV ook aan en op de juiste source.
Het enige waar ik soms last van heb is als hij uit rest mode komt dat HDR niet goed werkt, krijg dan zo'n grijze waas over het beeld, meestal op te lossen door even HDR uit en weer aan te zetten in het menu van PS5.
Bij Ps4 was dat niet zo.
Dat heb ik dus niet, als ik mijn TV aan zet, blijft de PS5 uit tot dat ik de source van de PS5 selecteer met m'n TV, zelfs als ik hem uitgezet heb op de source van de PS5, als ik de TV dan weer aan zet gaat hij wel naar die source maar zet de PS5 niet aan totdat ik met de afstandsbediening nogmaals de source selecteer.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Bij mij werkt het ook zo maar mijn vrouw vind het irritant en ik snap haar. Als de tv aangaat dan gaat de ps5 aan. Maar stel ze wil gewoon Netflix via TV app kijken, dan springt ineens de ps5 aan ook en gaat het naar dat kanaal.
Bij Ps4 was dat niet zo.
Dit gebeurt ook bij mij. Nooit last van gehad bij de PS4, maar heb nu de CEC-functie maar uitgeschakeld. Ik wil helemaal niet dat de PS5 inschakelt wanneer ik tv ga kijken. Bijzonder dat dit niet gewoon in te stellen valt. Had wel wat meer verwacht van de techniek anno 2021.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Bij mij werkt het ook zo maar mijn vrouw vind het irritant en ik snap haar. Als de tv aangaat dan gaat de ps5 aan. Maar stel ze wil gewoon Netflix via TV app kijken, dan springt ineens de ps5 aan ook en gaat het naar dat kanaal.
Bij Ps4 was dat niet zo.
This is absolutely ridiculous
Een Switch een SwitchBooYooToo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:00:
Ik heb een paar dagen geleden de dbrand plates binnen gekregen. Ziet er zo uit.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
We zijn zeker niet de enige, zie reddit https://www.reddit.com/r/...s/jtmim6/hdmi_device_linkRidicuul schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:43:
[...]
Dit gebeurt ook bij mij. Nooit last van gehad bij de PS4, maar heb nu de CEC-functie maar uitgeschakeld. Ik wil helemaal niet dat de PS5 inschakelt wanneer ik tv ga kijken. Bijzonder dat dit niet gewoon in te stellen valt. Had wel wat meer verwacht van de techniek anno 2021.
En blijkbaar heeft Xbox Series X dit beter voor elkaar
Ik kan je issue helaas niet delen. Ik gebruik het regelmatig en ik save het soms als nieuw filmpje of ik laat het overschrijven.Monda schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Haha daarom heb ik ook gezet, soms share factory en soms via de functie bijsnijden. Mijn "klacht" gaat over de functie bijsnijden (niet in sharefactory).
Nochtans wil je zeker niet al die combinaties. Ik weet niet of het opgelegd wordt door HDMI, maar normaal is het bij CEC : TV uit -> device uit, device aan -> TV aan. Je wil bvb niet dat als je je TV aanzet om naar Netflix te kijken, ook je device aan gaat.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:51:
[...]
En blijkbaar heeft Xbox Series X dit beter voor elkaar
Nee inderdaad zo zou het moeten zijn maar bij mij gebeurt het laatste wel.Twixie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:56:
[...]
Nochtans wil je zeker niet al die combinaties. Ik weet niet of het opgelegd wordt door HDMI, maar normaal is het bij CEC : TV uit -> device uit, device aan -> TV aan. Je wil bvb niet dat als je je TV aanzet om naar Netflix te kijken, ook je device aan gaat.
Hoe kan ik dit probleem rapporteren aan Sony?
Wil je voor mij checken om een uur op te nemen en deze te overschrijven na een filmoje van 1 minuut en da de tijd op te nemen? Ik ga ook eens proberen als nieuwe op te slaan ik vermoed dat dit sneller gaat. Maar dan nog langzamer dan ps4.Recon24 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:53:
[...]
Ik kan je issue helaas niet delen. Ik gebruik het regelmatig en ik save het soms als nieuw filmpje of ik laat het overschrijven.
Op de ps4 in combinatie met een LG OLED werkte het zo dat zodra je de input van de ps4 selecteerde deze aansprong. Dit betekende ook dat als je de tv na een avond gamen uitzetten op de input van de ps4 deze de volgende dag ook meteen aansprong zodra je de tv aan deed omdat die input nog actief was. Als je dan snel wisselde van input maakte dat niet uit want vervolgens zei de ps4 tegen de tv "hallo ik ben aan selecteer mij als input". Dit leek mij ook te werken zoals het moest omdat de tv/ps4 natuurlijk niet kan raden wat je nu precies bedoelt.Cowboy_Henk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:57:
[...]
Nee inderdaad zo zou het moeten zijn maar bij mij gebeurt het laatste wel.
Hoe kan ik dit probleem rapporteren aan Sony?
Maar begrijp ik nu goed van jullie dat als je een heel andere input hebt geselecteerd en je zet de tv aan de ps5 ook aan gaat?
Ja, gebeurde bij mij ook, heb HDMI CEC maar uit gezet op de PS5. Andersom wil ik ook remote play kunnen doen zonder dat mijn TV aan gaat. Dus helaas zonder CEC verder.Utoka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:28:
[...]
Op de ps4 in combinatie met een LG OLED werkte het zo dat zodra je de input van de ps4 selecteerde deze aansprong. Dit betekende ook dat als je de tv na een avond gamen uitzetten op de input van de ps4 deze de volgende dag ook meteen aansprong zodra je de tv aan deed omdat die input nog actief was. Als je dan snel wisselde van input maakte dat niet uit want vervolgens zei de ps4 tegen de tv "hallo ik ben aan selecteer mij als input". Dit leek mij ook te werken zoals het moest omdat de tv/ps4 natuurlijk niet kan raden wat je nu precies bedoelt.
Maar begrijp ik nu goed van jullie dat als je een heel andere input hebt geselecteerd en je zet de tv aan de ps5 ook aan gaat?
CEC gedraagt zich overigens ook verkeerd met Remote Play. Mijn vrouw vond het niet zo fijn dat de TV ineens naar de PS5 input sprong terwijl ze aan het Netflixen was, gewoon omdat ik via Remote Play de PS5 aangezet had
.
Ook dat was iets dat bij de PS4 gewoon prima werkte.
Ook dat was iets dat bij de PS4 gewoon prima werkte.
In mijn geval wat ik hierboven ook al uitlegde werkt het bij mij perfect, de TV aan zetten laat de PS5 uit, de TV op source van PS5 zetten en de PS5 gaat aan.Utoka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:28:
[...]
Op de ps4 in combinatie met een LG OLED werkte het zo dat zodra je de input van de ps4 selecteerde deze aansprong. Dit betekende ook dat als je de tv na een avond gamen uitzetten op de input van de ps4 deze de volgende dag ook meteen aansprong zodra je de tv aan deed omdat die input nog actief was. Als je dan snel wisselde van input maakte dat niet uit want vervolgens zei de ps4 tegen de tv "hallo ik ben aan selecteer mij als input". Dit leek mij ook te werken zoals het moest omdat de tv/ps4 natuurlijk niet kan raden wat je nu precies bedoelt.
Als ik de PS5 als eerste aan zet, gaat de TV aan en gaat meteen op de source van de PS5. (zoals het moet)
Als ik de TV als eerste aanzet blijft mijn PS5 dus uit, totdat ik handmatig op die TV de sourcekanaal voor de PS5 selecteer. (En zelfs als de TV bij uitzetten al op die source stond, bij het aanzetten van de TV blijft de PS5 ook uit tot dat ik met de remote nogmaals de source selecteer)
PS5 aanzetten zet wel automatisch de TV aan en gaat naar de juiste source. (TV zet vervolgens weer mijn AV-receiver aan, die vervolgens mijn subwoofer aan zet die in sommige gevallen nogal hard plopt, word er 'snachts wakker van)
Volgens mij werkt het bij mij wel allemaal precies zoals het moet horen werken. Het enige wat mij opvalt is dat soms de PS5 als hij in rest mode staat dat hij dan soms 's nachts m'n TV aan zet en de TV zet vervolgens de AV-receiver aan waardoor mijn subwoofer een hard plop geluid maakt waardoor ik midden in de nacht ineens wakker ben, maar dat kan ook liggen aan de cheap ass subwoofer die ik heb.
Maar volgens mij gebeurt dat alleen als er in rest mode een update o.i.d. gedraaid word.
Ik vind de controller na intensief spelen toch aan de kleine kant. Heb nu kramp in mn hand aan de onderkant van mn duim bij mn pols van het wisselen tussen R1 en R2. Zou er nog wat after market komen waarmee de boel wat prettiger in je hand ligt voor als je geen kinderhandjes hebt?
Erg vervelend dit inderdaad, ik ervaar hetzelfde op mijn LG 65CX. Beide nieuw, dacht dat mijn tv al kapot was.Kalder schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:56:
[...]
Donkere, grijze waas.
Meer mensen hier last van? En is er iets bekend over een update?
Hier ook last van op de C9. Lang niet altijd overigens.Siebelouis schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:31:
[...]
Erg vervelend dit inderdaad, ik ervaar hetzelfde op mijn LG 65CX. Beide nieuw, dacht dat mijn tv al kapot was.
Donkere, grijze waas.
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Kennen we Jade Raymond nog, van Assassins Creed faam rond 2007? 
Ze is vertrokken bij Stadia en heeft een nieuwe studio opgericht die nu werkt aan een nieuwe Playstation IP:
https://blog.playstation.com/2021/03/16/introducing-haven-a-new-montreal-based-independent-studio/#sf243985526
Benieuwd! Maar dat zal wel 2023/24 worden voor we er iets van zien.
Ze is vertrokken bij Stadia en heeft een nieuwe studio opgericht die nu werkt aan een nieuwe Playstation IP:
https://blog.playstation.com/2021/03/16/introducing-haven-a-new-montreal-based-independent-studio/#sf243985526
Ik heb vooral onthouden dat het een knappe dame is.kazuka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:05:
Sow, daar wil ik ook wel een disc mee in de gl.. You get the gistCowboy_Henk schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:25:
[...]
Ik heb vooral onthouden dat het een knappe dame is.![]()
![]()
[Afbeelding]
Sinds gisteren ook eigenaar van een PS5, met Demon Souls als eerste officiële PS5 game
Gelukkig geen last van geluid of coilwhine of wat dan ook, * BlackEyedAngel is blij
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Is mij nog niet opgevallen. Ik heb ook een LG CX.Siebelouis schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:31:
[...]
Erg vervelend dit inderdaad, ik ervaar hetzelfde op mijn LG 65CX. Beide nieuw, dacht dat mijn tv al kapot was.
Donkere, grijze waas.
Ze is niet echt gelukkig geweest met haar keuzes de laatste 6 jaar. Hopelijk krijgt ze nu de mogelijkheid om iets moois neer te zetten.kazuka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:05:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik heb een nieuwe LG 55CX, alles lijkt perfect te werken. Zal straks de update installeren.Siebelouis schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:31:
[...]
Donkere, grijze waas.
MacBook Pro M4 iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra Apple Watch Ultra
Wat mij opvalt is dat het vooral gebeurt als de PS5 in restmode staat, en vervolgens aan gezet wordt.Pannekoek81 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:37:
[...]
Is mij nog niet opgevallen. Ik heb ook een LG CX.
Makkelijke oplossing die meestal werkt is de HDR in de PS5 settings even uit en weer aan te zetten.
Mocht dat ook niet helpen, TV Rebooten (door de aan-knop op remote van TV een paar seconden ingedrukt te houden, dat zorgt ervoor dat mijn TV geheel opnieuw opstart met het android logotje in beeld)
Ik zou graag een usb hub willen kopen voor de ps5. Zijn er nog zaken waar ik specifiek rekening mee moet houden? Wil graag bijv de dongle van m'n Platinum headset aansluiten en gebruiken om headset en controllers op te laden. Ik zag een topic op reddit, maar is me nog steeds niet geheel duidelijk.
Nou Spider-Man uitgespeeld. Weekje zoet mee, elke avond twee a drie uurtjes en je bent er wel doorheen en hebt de game platinum.
Kracht zit hem wat mij betreft wel echt in de combat en dan vooral de combat als je de skills hebt. Die is super lekker, je schiet van hot naar her en hebt echt het gevoel een lekker krachtige Spider-Man te zijn, game kan ook erg pittig zijn en dat houd het lekker uitdagend. Grafisch ook prima, niet weggeblazen maar als een extra laagje glans over een Ps4 pro game.
Verder voelt het wel heel erg als een DLC, dit is geen volwaardige game wat mij betreft, zeker niet voor €69,95, verhaal is daar veel te kort voor en ook op het gebied van de andere content is er niet zo gek veel te doen.
7/10, vond persoonlijk de reboot op de Ps4 indrukwekkender en die game plaats ik hier dan ook zeker boven maar bij gebrek aan beter nu in de komkommer tijd toch wel leuk.
Edit: Ooh en een game verplicht nog eens uitspelen voor de platinum is al op het randje maar als je dan ook de meeste filmpjes verplicht maakt dan ben je wel gamers aan het pesten hoor. Kolere
Kracht zit hem wat mij betreft wel echt in de combat en dan vooral de combat als je de skills hebt. Die is super lekker, je schiet van hot naar her en hebt echt het gevoel een lekker krachtige Spider-Man te zijn, game kan ook erg pittig zijn en dat houd het lekker uitdagend. Grafisch ook prima, niet weggeblazen maar als een extra laagje glans over een Ps4 pro game.
Verder voelt het wel heel erg als een DLC, dit is geen volwaardige game wat mij betreft, zeker niet voor €69,95, verhaal is daar veel te kort voor en ook op het gebied van de andere content is er niet zo gek veel te doen.
7/10, vond persoonlijk de reboot op de Ps4 indrukwekkender en die game plaats ik hier dan ook zeker boven maar bij gebrek aan beter nu in de komkommer tijd toch wel leuk.
Edit: Ooh en een game verplicht nog eens uitspelen voor de platinum is al op het randje maar als je dan ook de meeste filmpjes verplicht maakt dan ben je wel gamers aan het pesten hoor. Kolere
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 16-03-2021 20:35 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou 3rd person action game kom er maar in!kazuka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:05:
De hype rond Jade nooit zo begrepen, die eerdere AC Games waren behoorlijk beperkt/leeg en later is ze een beetje van project naar project gehobbeld zonder echt resultaat. Met als kers op de taart Stadia
Daar heb ik nog geen last van gehad (Sony AF9). Ik heb eigenlijk soweiso een redelijk probleem-vrije ervaring. Alleen op launch-day had ik 2x een crash bij Spiderman, maar na een update van zowel de game als de console eigenlijk geen problemen meer gehad.Siebelouis schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:31:
[...]
Donkere, grijze waas.
Wat ik ook echt top vind van de PS5 is het standby verbruik. Die is echt heerlijk laag als je alle onzin uitzet, en echt een enorme verbetering t.o.v. de vorige generatie consoles (en de xbox).
Dan kan het vanaf nu alleen maar beter gaan tochDonstil schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:26:
[...]
Nou 3rd person action game kom er maar in!
De hype rond Jade nooit zo begrepen, die eerdere AC Games waren behoorlijk beperkt/leeg en later is ze een beetje van project naar project gehobbeld zonder echt resultaat. Met als kers op de taart Stadia
De eerste AC was wat leeg/beperkt, al heb ik mijzelf er destijds meer dan prime mee vermaakt, maar wat ik mij herinner was AC2 een grote stap (de italiaanse playboy daargelaten) in de juiste richting.
[ Voor 19% gewijzigd door Caayn op 17-03-2021 08:11 ]
Wat mij verteld is geweest dat je moet letten op dat het usb 3. Zoveel moet zijn omdat je anders een downgrade hebt van je ps5 naar he tv. Heb ik trouwens nu ook met de hdmi daarom ga ik een andere hdmi kabel kopen een 2.1 Verder ben ik erg tevreden over mijn vrij goedkope hub maar dat is persoonlijk. Eens kijken op bol ofzo en je vind al heel wat.Monda schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:58:
Ik zou graag een usb hub willen kopen voor de ps5. Zijn er nog zaken waar ik specifiek rekening mee moet houden? Wil graag bijv de dongle van m'n Platinum headset aansluiten en gebruiken om headset en controllers op te laden. Ik zag een topic op reddit, maar is me nog steeds niet geheel duidelijk.
Edit: de usb hub geeft geen downgrade naar je tv maar wel naar wat je aansluit...
[ Voor 5% gewijzigd door Joris8580 op 17-03-2021 08:14 ]
Als mijn ps5 plat staat horizontaal resoneert het soms. Als ik dan alleen aanraak en soms anders neerzet houdt het op. Hebben anderen dit ook?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Exact dit, alleen als de disk spint, dus bij installatie vanaf disk of verificatieOekol schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:18:
Als mijn ps5 plat staat horizontaal resoneert het soms. Als ik dan alleen aanraak en soms anders neerzet houdt het op. Hebben anderen dit ook?
Als je dan op het witte vlak drukt stopt het. Bloed irritant maar heb m'n headset op dus op gegeven moment hoor in 't niet meer, maar toch irritant!Cloud_VII schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:23:
[...]
Exact dit, alleen als de disk spint, dus bij installatie vanaf disk of verificatie
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik had dit. Toen bleek hij net niet lekker op dat voetje te liggen. Daarna niet meer gehad.Oekol schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:18:
Haha nou we gaan het belevenCaayn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:04:
[...]
Dan kan het vanaf nu alleen maar beter gaan toch
De eerste AC was wat leeg/beperkt, al heb ik mijzelf er destijds meer dan prime mee vermaakt, maar wat ik mij herinner was AC2 een grote stap (de italiaanse playboy daargelaten) in de juiste richting.
Ik heb sinds Maandag mijn PS5 en was al aardig ver met Watch Dogs op de PS4. Heb jij het nog voor elkaar gekregen om de savegame over te zetten?Donstil schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:41:
Verder ook nog wat moeite met mijn Save game op Watch Dog Legion. De Ps5 game kent de Ps4 save niet (wat ik niet vreemd vind) maar de ingebouwde save download functie heeft ook een foutmelding, daardoor heb ik dus eigenlijk alleen maar Astro Bot gespeeld
De hype was, niet vervelend bedoeld, natuurlijk ook ingegeven doordat ze een vrouw was die zich staande hield in een business die voornamelijk werd gerund door mannen. Niet zozeer door de games die ze heeft geproduceerd, want dat is toch vrij beperkt, zeker de laatste 7 jaar.Donstil schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:26:
[...]
Nou 3rd person action game kom er maar in!
Gelukkig zie je nu steeds meer vrouwen in leidende posities bij grote studio's en is dat niet meer bijzonder.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Nee mij is dat niet meer gelukt.Psycho_Mantis schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:51:
[...]
Ik heb sinds Maandag mijn PS5 en was al aardig ver met Watch Dogs op de PS4. Heb jij het nog voor elkaar gekregen om de savegame over te zetten?
Game gaf steeds aan dat de cloud save niet geladen kon worden en uiteindelijk opgegeven.
Hopelijk krijgt de UI nog wat verbeteringen. Die activity cards en heel dat menu is nu niet bepaald goed vind ik.
Ik wil daar gewoon makkelijk naar mijn trophies kunnen ... waarom staat dat er niet ???
Klein dingetje die me stoort, de screenshot button is nog steeds niet instant. Er zit precies een seconde lag op. Zeer vervelend. Had het nochtans al zo ingesteld dat "1 maal klikken = screenshot", dit kan je namelijk aanpassen ergens in het menu. Maar nog steeds die vreemde lag dus, net zoals op PS4. Onbegrijpelijk.
Ik wil daar gewoon makkelijk naar mijn trophies kunnen ... waarom staat dat er niet ???
Klein dingetje die me stoort, de screenshot button is nog steeds niet instant. Er zit precies een seconde lag op. Zeer vervelend. Had het nochtans al zo ingesteld dat "1 maal klikken = screenshot", dit kan je namelijk aanpassen ergens in het menu. Maar nog steeds die vreemde lag dus, net zoals op PS4. Onbegrijpelijk.
Ik heb drie kinderen, is het zinvol om 3 controllers te kopen of heeft dat maar beperkt nut?
Hooguit als je een spel met zijn 3en tegelijk kan spelen, maar kan me zo geen spel bedenken waar dat kan.Arnout schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:27:
Ik heb drie kinderen, is het zinvol om 3 controllers te kopen of heeft dat maar beperkt nut?
De meeste spellen speel je alleen. Aan 2 en wellicht de originele laaddock heb je een meer dan mooi setje en altijd een opgeladen stick bij de hand.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 17-03-2021 10:59 ]
No lies detected
Jade Raymond lands at Playstation. And once again,I say this:other pubs will offer you the moon,but they can't help you build the ship to get there. Sony can and consistently does because they manage creative process better than anyone else in the biz.More to say on today's show. pic.twitter.com/Z5Hka0ZYZ9
— David Jaffe (@davidscottjaffe) 16 maart 2021
Was in het begin exact hetzelfde van mening. Moet zeggen dat ik er inmiddels aardig aan ben gewend. Trophy´s zijn makkelijk te vinden in de activity cards onder je account aan de rechterkant.SideShow schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:24:
Hopelijk krijgt de UI nog wat verbeteringen. Die activity cards en heel dat menu is nu niet bepaald goed vind ik.
MacBook Pro M4 iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra Apple Watch Ultra
Diablo III, met maximaal 4 man tegelijkDennisdn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:58:
[...]
Hooguit als je een spel met zijn 3en tegelijk kan spelen, maar kan me zo geen spel bedenken waar dat kan.
Niet echt iets voor kleine kinderen maar dat even terzijde.
Toevallig van de week begonnen aan een nieuwe playthrough middels couch co-op.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
?Dennisdn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:58:
[...]
Hooguit als je een spel met zijn 3en tegelijk kan spelen, maar kan me zo geen spel bedenken waar dat kan.
De meeste spellen speel je alleen. Aan 2 en wellicht de originele laaddock heb je een meer dan mooi setje en altijd een opgeladen stick bij de hand.
Alle sportspellen bijv.? Quizspellen? Spellen als Gang Beasts, Stab Stab Stab?
Kijk ook eens hier:
https://www.reddit.com/r/...l_4_player_games_for_ps4/
Dat zijn er meer dan ik dacht. Ga ik mij in verdiepen want splitscreen spelen is leuk en deden we veel in de PS2-tijd. Ik dacht dat online multiplayer dat wel volledig ingehaald had.Exorcist schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:50:
[...]
?
Alle sportspellen bijv.? Quizspellen? Spellen als Gang Beasts, Stab Stab Stab?
Kijk ook eens hier:
https://www.reddit.com/r/...l_4_player_games_for_ps4/
Ik heb een ps4 en een ps5, wij spelen regelmatig met zijn 4-en,we gebruiken dan de ps4 controllers op de ps5, we doen dan spellen as minecraft en sackboy, let wel op dat je sommige spellen niet met ps4 controller kan spelen.Arnout schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:27:
Ook is het wel eens lastig als je hem op de ps5 heb aangesloten, en je zit voor de ps4 dat je controller het niet doet, ik hoor dan in eens beneden(wie doet dat?)
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
PS4 controllers werken met alle PS4 games, alleen niet met PS5 games.M0nkeymen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:57:
[...]
Ik heb een ps4 en een ps5, wij spelen regelmatig met zijn 4-en,we gebruiken dan de ps4 controllers op de ps5, we doen dan spellen as minecraft en sackboy, let wel op dat je sommige spellen niet met ps4 controller kan spelen.
Ook is het wel eens lastig als je hem op de ps5 heb aangesloten, en je zit voor de ps4 dat je controller het niet doet, ik hoor dan in eens beneden(wie doet dat?)Zit ie op de verkeerde ps.
Gelukkig niet. Er zijn er nog genoeg die (net als ik) niets online doen maar wel graag met vrienden gamen op de bank. Daar is echt genoeg voor te vinden inderdaadDennisdn schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:54:
[...]
Dat zijn er meer dan ik dacht. Ga ik mij in verdiepen want splitscreen spelen is leuk en deden we veel in de PS2-tijd. Ik dacht dat online multiplayer dat wel volledig ingehaald had.
Ja, dat is lastig als je bijvoorbeeld ps5 sackboy hebt, die werkt dan niet bijv. Dan moet je echt een ps5 controller hebbenKalder schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:59:
[...]
PS4 controllers werken met alle PS4 games, alleen niet met PS5 games.
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Je kunt geloof ik wel de PS4 versie van Sackboy op de PS5 draaien.M0nkeymen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:00:
[...]
Ja, dat is lastig als je bijvoorbeeld ps5 sackboy hebt, die werkt dan niet bijv. Dan moet je echt een ps5 controller hebben
Je kan 99,9% van alle PS4 spellen spelen op de PS5Kalder schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:01:
[...]
Je kunt geloof ik wel de PS4 versie van Sackboy op de PS5 draaien.
Ja, maar Sackboy heeft ook een PS5 versie, 99% van de PS4 games heeft geen PS5 versieIke. schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:05:
[...]
Je kan 99,83% van alle PS4 spellen spelen op de PS5
Verder weet iedereen ondertussen hopelijk toch wel dat de PS5 volledig BC is met PS4 op iets van 7 nog niet geupdate titels na.
Edit: Overigens even je percentage gecorrigeerd
[ Voor 36% gewijzigd door Kalder op 17-03-2021 12:25 ]
Van Sackboy had ik inderdaad bij launch de PS4 versie gekocht omdat die goedkoper was en toen de gratis PS5 versie gedownload.Kalder schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:07:
[...]
Ja, maar Sackboy heeft ook een PS5 versie, 99% van de PS4 games heeft geen PS5 versie
Verder weet iedereen ondertussen hopelijk toch wel dat de PS5 volledig BC is met PS4 op iets van 7 nog niet geupdate titels na.
Edit: Overigens even je percentage gecorrigeerd(totaal 4112 (kan zelfs meer zijn, er blijven nog games komen) spellen - 7 niet compatible = 99,83%)
Je bent dan gek als je de PS5 versie neemt namelijk. Je kan het zelfs (mocht je bv een PS4 hebben liggen) de game daar verder op spelen of makkelijk uitlenen. Dit zal natuurlijk op den duur steeds minder worden.
Ik heb een vraag over de force feedback en rumble.
Ik wil PS4 games spelen heb ik dan met de Dualshock 4 de juiste controller zodat je alle feedback van het spel goed voelt zoals de maker van de game dat bedoelt heeft of zijn de games aangepast zodat de dualsense dezelfde feedback geeft als de PS4 controller?
Ik wil PS4 games spelen heb ik dan met de Dualshock 4 de juiste controller zodat je alle feedback van het spel goed voelt zoals de maker van de game dat bedoelt heeft of zijn de games aangepast zodat de dualsense dezelfde feedback geeft als de PS4 controller?
Ja sowieso handig nu die Dual Sense controllers zoveel stuk gaanArnout schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:27:
Ik heb er ook weer eentje die voor RMA moest dus was wel blij met een 2e controller.
Dual sense, mits deze goed in je handen ligt, is de betere controller. De rumble uit de DS4 is gewoon waardeloos als je de haptic feedback gewend bent. En dan komen daar nog fijnere thumbsticks bij, ze bieden iets meer weerstand waardoor het degelijker aanvoelt.Zonekill schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:54:
Ik heb een vraag over de force feedback en rumble.
Enige negatieve punt lijkt de levensduur, er zijn al verschillende mensen met stick drift of andere problemen. Hopelijk gewoon van de nieuwigheid. Van de andere kant heb ik ook genoeg mensen horen klagen over de DS4.
De grootste minpunt aan de Dualsense is het feit dat Sony de Back Button Attachment niet meteen heeft uitgebracht voor de controller. Soms vraag ik mij af of Sony wel weet wat ze allemaal aan het doen zijn en in hun assortiment hebben. Als je als PS4 gamer volop dit gebruikt (zoals ik) dan is het behoorlijk vervelend om op je gloednieuwe next-gen console opeens terug in de tijd te moeten. Helemaal vervelend omdat je de DS4 niet kan gebruiken met je PS5 games.cold_as_ijs schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:04:
[...]
Dual sense, mits deze goed in je handen ligt, is de betere controller. De rumble uit de DS4 is gewoon waardeloos als je de haptic feedback gewend bent. En dan komen daar nog fijnere thumbsticks bij, ze bieden iets meer weerstand waardoor het degelijker aanvoelt.
Enige negatieve punt lijkt de levensduur, er zijn al verschillende mensen met stick drift of andere problemen. Hopelijk gewoon van de nieuwigheid. Van de andere kant heb ik ook genoeg mensen horen klagen over de DS4.
Dus: je oude attachment werkt niet op de Dualsense. De DS4 werkt niet met PS5 games en we brengen lekker ook geen attachment uit voor de Dualsensen en communiceren er ook verder niet over.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Hi allen,
Even een treurig berichtje tussendoor. Alysa, de meeste kennen haar als @Aenea hier op Tweakers, was al geruime tijd ernstig ziek. Vandaag is het treurige bericht binnen gekomen dat ze na een lange strijd overleden is.
We hadden de afgelopen maanden met een selecte groep veel contact met haar op Telegram. Ze is kort geleden naar een hospice gegaan om daar haar laatste dagen door te brengen.
Bij deze ook even een bedankje naar @Recon24 die haar nog van een PS5 heeft kunnen voorzien. Ze was bang dat ze deze niet meer kon bemachtigen maar hij heeft haar hier nog mee kunnen helpen.
Haar laatste dagen waren comfortabel en gelukkig heeft ze nu geen pijn meer en haar rust gevonden.
Rust zacht lieve Alysa🙏
Even een treurig berichtje tussendoor. Alysa, de meeste kennen haar als @Aenea hier op Tweakers, was al geruime tijd ernstig ziek. Vandaag is het treurige bericht binnen gekomen dat ze na een lange strijd overleden is.
We hadden de afgelopen maanden met een selecte groep veel contact met haar op Telegram. Ze is kort geleden naar een hospice gegaan om daar haar laatste dagen door te brengen.
Bij deze ook even een bedankje naar @Recon24 die haar nog van een PS5 heeft kunnen voorzien. Ze was bang dat ze deze niet meer kon bemachtigen maar hij heeft haar hier nog mee kunnen helpen.
Haar laatste dagen waren comfortabel en gelukkig heeft ze nu geen pijn meer en haar rust gevonden.
Rust zacht lieve Alysa🙏
Kijk concurrentie is alleen maar goed voor de gamers.
https://www.pushsquare.co...cluding_horizon_zero_dawnPlayStation Players Get 10 Free PS4 Games This Spring, Including Horizon Zero Dawn
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zin in Abzu, Subnautica, Thumper en Paper Beasts! https://blog.playstation....-to-download-this-spring/
Gecondoleerd voor diegenen hier die haar persoonlijk kende. Ik zag haar hier altijd vrij actief posten en wist dat ze iets had maar wist niet dat het zo snel al over kon zijnKenny_026 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:30:
Hi allen,
Rust zacht lieve Alysa🙏
Fijn dat ze toch nog van de PS5 heeft kunnen genieten!
Gecondoleerd
----
----
Leuk dat ze dit doorzetten. Horizon heb ik laatst gekocht, en uitgepakt alleen 30 fps stond me tegen. Toen kwam hij al dag later op PS Now en nu helemaal gratis. Wel mooi dat dit komt, misschien ook meer kans op een ps5 update dan..Amaze86 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:44:
Kijk concurrentie is alleen maar goed voor de gamers.
[...]
https://www.pushsquare.co...cluding_horizon_zero_dawn
Gecondoleerd iedereen die haar kende en familie en vrienden in real life!Kenny_026 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:30:
Hi allen,
Rust zacht lieve Alysa🙏
Ik zit al lang te wachten op een 5 update van horizon dus hoop dat je gelijk hebt.Kyhfin schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:56:
Gecondoleerd
----
[...]
Leuk dat ze dit doorzetten. Horizon heb ik laatst gekocht, en uitgepakt alleen 30 fps stond me tegen. Toen kwam hij al dag later op PS Now en nu helemaal gratis. Wel mooi dat dit komt, misschien ook meer kans op een ps5 update dan..
Zullen ze de PS5 update van Horizon wel betaald maken....
Heb die back button attachment heb ik niet en mis ik dus niet. Maar snap als je er gewend aan bent dat het een gemis is.ASNNetworks schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:12:
[...]
De grootste minpunt aan de Dualsense is het feit dat Sony de Back Button Attachment niet meteen heeft uitgebracht voor de controller. Soms vraag ik mij af of Sony wel weet wat ze allemaal aan het doen zijn en in hun assortiment hebben. Als je als PS4 gamer volop dit gebruikt (zoals ik) dan is het behoorlijk vervelend om op je gloednieuwe next-gen console opeens terug in de tijd te moeten. Helemaal vervelend omdat je de DS4 niet kan gebruiken met je PS5 games.
Dus: je oude attachment werkt niet op de Dualsense. De DS4 werkt niet met PS5 games en we brengen lekker ook geen attachment uit voor de Dualsensen en communiceren er ook verder niet over.
Het niet werken van de DS4 op met PS5 games is vooral gedaan met het oog op de ontwikkelaars. Als 95% van de gamers de DS gebruikt maakt het de keuze voor ontwikkelaars makkelijker om alle features van de DS te implementeren. Dat ze daardoor weer miljoenen controllers verkopen is mooi meegenomen voor Sony.
De reden dat de DS4 niet op de PS5 werkt snap ik zelf ook. Maar het niet uitbrengen van de attachment en tegelijk de DS4 voor PS5 games niet compatible maken gaat nergens over. Weer zo'n typisch Sony dingetje, net als PSVR V1 en het ontbreken van HDR passthrough, wanneer ze tegelijk de PS4 Pro releasen en HDR de next big thing maken (en de OG PS4 van HDR voorzien middels een update).cold_as_ijs schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:31:
[...]
Heb die back button attachment heb ik niet en mis ik dus niet. Maar snap als je er gewend aan bent dat het een gemis is.
Het niet werken van de DS4 op met PS5 games is vooral gedaan met het oog op de ontwikkelaars. Als 95% van de gamers de DS gebruikt maakt het de keuze voor ontwikkelaars makkelijker om alle features van de DS te implementeren. Dat ze daardoor weer miljoenen controllers verkopen is mooi meegenomen voor Sony.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
PS5 is onderweg en heb een vraag:
Ik heb nog een oudere onkyo receiver en wil PS5 optisch aansluiten voor geluid. Heb een LG C9.
Hoe zijn de ervaringen met PS5 --> HDMI --> LG C9 --> optical --> receiver?
Werkt het om 5.1 via de TV (specifiek de LG C9) middels passthrough te laten lopen? Of is een splitter een must?
Ik heb nog een oudere onkyo receiver en wil PS5 optisch aansluiten voor geluid. Heb een LG C9.
Werkt het om 5.1 via de TV (specifiek de LG C9) middels passthrough te laten lopen? Of is een splitter een must?
[ Voor 3% gewijzigd door IngamerX op 18-03-2021 00:09 ]
Ik heb het net zo aangesloten en ik heb ook een Onkyo receiver van 2009 (Sr577) . Werkt perfect via optisch.IngamerX schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 00:08:
PS5 is onderweg en heb een vraag:
Wat je moet doen in PS5:
Bij geluidsinstellingen moest je eerst av receiver instellen als audio uitvoer apparaat.
Uitvoer apparaat automatisch schakelen aan.
Dan het aantal geluidskanalen instellen, 5.1 dus.
Luidspreker posities aanpassen zoals het bij jou staat.
Dan uitvoer geluid (audio indeling helemaal onderaan) op bitstream dolby zetten (dts vond ik minder vol) en voila geluid wordt goed doorgevoerd naar de receiver.
[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 18-03-2021 07:30 ]
Ik heb gisteren eens geprobeerd om een filmpje bij te snijden en op te slaan als een nieuw filmpje, ipv overschrijven. Ook dit ging net zo traag. Ik denk iets van 15 seconden. Dit ging op de ps4 100% sneller.Recon24 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:45:
[...]
Je hebt share factory niet eens nodig voor puur bijsnijden. Dit doe ik tijdens het gamen, wanneer ik bijvoorbeeld de laatste 30 sec (voorbeeld) heb opgeslagen of zelfs met de laatste 15 min. Auto record is 1080/60 HDR, manual record heb ik op 4K/60 HDR staan.
Naar mijn idee gaat dit erg snel als je de create button klikt en daar de laatste save gelijk edit.
Ik ben gisteren begonnen met Uncharted 4. Ik heb de PS4 overgeslagen (Heb wel de PS1, 2, 3 en PSP gehad)
Maar wat een geluid maakt de disc drive! Is dit normaal? Dit is wel erg hard naar mijn idee.
Is er een manier om de game van de disc af te spelen. De PS5 begon gewoon met installeren en updates maar kan je ook instellen dat ie dat niet moet doen en gewoon van de disc spelen? (Niet dat ik dat wil als de drive zo een hard geluid maakt.)
De analoge sticks vind ik niet fijn, mijn duim glijdt er een beetje af. Het rubber dat erop zit is toch veel te glad, of ligt dat aan mij? Ik vind de PS3 sticks fijner. Zou ik PS3 sticks op de PS4 of PS5 controller kunnen zetten? Of zijn er fijne opzetstukjes voor te krijgen?
Ook de PS button vind ik slecht ontworpen. Ik zie hem niet (zwart op zwart niet verlicht) en de vorm is niet fijn, ik begrijp niet waarom ze niet de ronde knop gelaten hebben!?
Ook snap ik niet dat ze bij het voor het eerst aanzetten van de PS5 geen tutorial starten om uit te leggen wat de verschillende menu's zijn die je kunt gebruiken. Nu heb ik moeten opzoeken hoe ik de disc kan uitwerpen via het menu en kom ik er net achter dat als je 2x drukt op PS button je weer ander menu krijgt... (Was ik met Astro steeds terug naar home om vanuit daar de trophies te gaan bekijken...duh)
Is het mogelijk om het hoofd PS5 menu met de tiles zelf in te delen nu vind ik het rommelig en onoverzichtelijk als gameshare, store en mediagalerie daar tussen staan.
Maar wat een geluid maakt de disc drive! Is dit normaal? Dit is wel erg hard naar mijn idee.
Is er een manier om de game van de disc af te spelen. De PS5 begon gewoon met installeren en updates maar kan je ook instellen dat ie dat niet moet doen en gewoon van de disc spelen? (Niet dat ik dat wil als de drive zo een hard geluid maakt.)
De analoge sticks vind ik niet fijn, mijn duim glijdt er een beetje af. Het rubber dat erop zit is toch veel te glad, of ligt dat aan mij? Ik vind de PS3 sticks fijner. Zou ik PS3 sticks op de PS4 of PS5 controller kunnen zetten? Of zijn er fijne opzetstukjes voor te krijgen?
Ook de PS button vind ik slecht ontworpen. Ik zie hem niet (zwart op zwart niet verlicht) en de vorm is niet fijn, ik begrijp niet waarom ze niet de ronde knop gelaten hebben!?
Ook snap ik niet dat ze bij het voor het eerst aanzetten van de PS5 geen tutorial starten om uit te leggen wat de verschillende menu's zijn die je kunt gebruiken. Nu heb ik moeten opzoeken hoe ik de disc kan uitwerpen via het menu en kom ik er net achter dat als je 2x drukt op PS button je weer ander menu krijgt... (Was ik met Astro steeds terug naar home om vanuit daar de trophies te gaan bekijken...duh)
Is het mogelijk om het hoofd PS5 menu met de tiles zelf in te delen nu vind ik het rommelig en onoverzichtelijk als gameshare, store en mediagalerie daar tussen staan.
1) de discdrive maakt inderdaad heel veel lawaai. Games kun je niet van de disc afspelen, die moeten allemaal geïnstalleerd worden. Uncharted 4 zit ook in de PSN collection als je PSplus hebt. Dan heb je geen disc nodig om de game te spelen.Zonekill schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:27:
Ik ben gisteren begonnen met Uncharted 4. Ik heb de PS4 overgeslagen (Heb wel de PS1, 2, 3 en PSP gehad)
2) er zijn opzetstukjes voor te krijgen. Je bent wel een van de weinigen volgens mij die de PS3 sticks beter vindt dan van de PS5 (dus 4, zijn dezelfde).
3) Volgens mij kun je alleen het controlcenter anders indelen.
De discdrive is echt een kansloos ding in de Ps5. Hier een video hoe de discdrive stiller te maken. Zelf nog niet geprobeerd.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
En waarom werkt dit precies?Hulleman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:06:
[...]
1) de discdrive maakt inderdaad heel veel lawaai. Games kun je niet van de disc afspelen, die moeten allemaal geïnstalleerd worden. Uncharted 4 zit ook in de PSN collection als je PSplus hebt. Dan heb je geen disc nodig om de game te spelen.
2) er zijn opzetstukjes voor te krijgen. Je bent wel een van de weinigen volgens mij die de PS3 sticks beter vindt dan van de PS5 (dus 4, zijn dezelfde).
De discdrive is echt een kansloos ding in de Ps5. Hier een video hoe de discdrive stiller te maken. Zelf nog niet geprobeerd.[YouTube: Maakt de diskdrive van de PS5 lawaai? Doe dit!]
Ik had zelf op een gegeven moment last van vibratie en dat heb ik opgelost door wat rubber te plaatsen tussen het zijpaneel en voet.
--
Ik ben overigens best onder de indruk van inFamous Second Son. Voor zo'n oude game valt het alleszins mee qua gameplay en graphics. Stond op het punt om een filler game te kopen, nl. Mortal Shell, maar ik denk dat ie snel beschikbaar komt op Plus of Now
Zoals ik eerder zei: de discdrive maakt lang niet bij iedereen zo’n herrie... ik kan makkelijk het motortje van mijn koelkast er boven horen... valt me zelfs meestal niet op als hij opspint...Hulleman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:06:
[...]
1) de discdrive maakt inderdaad heel veel lawaai. Games kun je niet van de disc afspelen, die moeten allemaal geïnstalleerd worden. Uncharted 4 zit ook in de PSN collection als je PSplus hebt. Dan heb je geen disc nodig om de game te spelen.
De discdrive is echt een kansloos ding in de Ps5. Hier een video hoe de discdrive stiller te maken. Zelf nog niet geprobeerd.[YouTube: Maakt de diskdrive van de PS5 lawaai? Doe dit!]
Mijn PS5 hoor ik bijna niet, ik speel nu The Last Of Us 2 met disk. Ik hoor de diskdrive alleen soms (een keer per uur?) heel even flink draaien en dan stopt het weer.
Ik had precies hetzelfde. Maar dat moment hoor je de drive wel heel heftig.DM89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:39:
Mijn PS5 hoor ik bijna niet, ik speel nu The Last Of Us 2 met disk. Ik hoor de diskdrive alleen soms (een keer per uur?) heel even flink draaien en dan stopt het weer.
Ja klopt, maar gelukkig maar even.. ik stoor me er niet aan en denk dat Sony hier nog wel wat aan doet..mobygo76 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:43:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Maar dat moment hoor je de drive wel heel heftig.
Ziet er goed uit. Ik heb nu een PSVR, heb er van genoten ondanks dat ik redelijk snel misselijk werd bij sommige games. Misschien bij psvr2 gaat dit gevoel verbeterd worden.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:36:Nieuwe PSVR controller
https://blog.playstation....n-ps5-the-new-controller/Features
The new VR controller enables players to feel and interact with games in a much more visceral way. There are several features, including key features from the DualSense controller, which match our vision for what next-generation VR games can be.
Adaptive triggers:
Each VR controller (Left and Right) includes an adaptive trigger button that adds palpable tension when pressed, similar to what’s found in the DualSense controller. If you’ve played a PS5 game, you’ll be familiar with the tension in the L2 or R2 buttons when you press them, such as when you’re drawing your bow to fire an arrow. When you take that kind of mechanic and apply it to VR, the experience is amplified to the next level.
Haptic feedback:
The new controller will have haptic feedback optimized for its form factor, making every sensation in the game world more impactful, textured and nuanced. When you’re traversing through rocky desert or trading blows in melee combat, you’ll feel the difference, magnifying the extraordinary visual and audio experience that’s so central to VR.
Finger touch detection:
The controller can detect your fingers without any pressing in the areas where you place your thumb, index, or middle fingers. This enables you to make more natural gestures with your hands during gameplay.
Tracking:
The VR controller is tracked by the new VR headset through a tracking ring across the bottom of the controller.
Action buttons / analog sticks:
The Left controller contains one analog stick, the triangle and square buttons, a “grip” button (L1), trigger button (L2) and Create button. The Right controller contains one analog stick, the cross and circle buttons, a “grip” button (R1), trigger button (R2) and Options button. The “grip” button can be used to pick up in-game objects, as one example.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik wil vooral meer bewegingsvrijheid. Bij PSVR kon je maar 1,5 meter ofzo bewegen en je had al out of range.
Dit zijn nog kenmerken van de nieuwe psvr2 controllers
Edit:. Sorry ze waren gepost.
[ Voor 22% gewijzigd door Cowboy_Henk op 18-03-2021 13:59 ]
Ik ben eerlijk gezegd (positief) verbaasd dat ze zo kort na release van de PS5 al met zoveel info komen over de nieuwe PSVR en zelfs de controllers al in volle glorie tonen. Had echt verwacht hier pas in 2022 iets van te gaan zien.
Hopelijk in de komende maanden ook meer specs over de headset zelf met resolutie, refresh rate en tracking technologie.
Hopelijk in de komende maanden ook meer specs over de headset zelf met resolutie, refresh rate en tracking technologie.
Idee van VR is cool maar ik wordt er helaas hondsberoerd van. Na Robinson the Journey meteen verkocht. Wel jammer want zo een hoop toffe games op PS4 moeten missen.
[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 18-03-2021 13:57 ]
Hint dat de PSVR2 gebruik zal maken van inside-out tracking zodat je niet langer afhankelijk bent van een externe camera/sensoren en diens positie? Dat zou wel een mooie verbetering zijn en eentje die in lijn ligt met overige VR hardware.Cowboy_Henk schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:49:
[...]
● Tracking: The VR controller is tracked by the new VR headset through a tracking ring across the bottom of the controller.
Als het goed is ontvang ik binnekort mijn PS5 Digital Edition. Ben de afgelopen jaren vooral actief geweest op de Xbox, maar besloten om terug te keren vanwege de gigantische backlog van exclusives. Ik heb begrepen dat ik straks games, zoals God of War en Days Gone gratis kan spelen op mijn PS5?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het meeste uit mijn PS5 kan krijgen qua games en aanbiedingen? Is er iemand bereid om een beknopt uitleg te geven over de verschillende diensten van Playstation t.o.v Xbox? Dingen zoals Game Pass en Xbox Live hebben ieder een tegenhanger in de vorm van PS Now en PS+ heb ik begrepen?
Daarnaast wil ik games zoals Ghost of Tsushima en Death Stranding optimaal kunnen spelen. Bestaan hier al upgrades voor op de PS5 of zijn het de PS4 versies, maar dan in een hoger framerate?
Alvast bedankt!
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik het meeste uit mijn PS5 kan krijgen qua games en aanbiedingen? Is er iemand bereid om een beknopt uitleg te geven over de verschillende diensten van Playstation t.o.v Xbox? Dingen zoals Game Pass en Xbox Live hebben ieder een tegenhanger in de vorm van PS Now en PS+ heb ik begrepen?
Daarnaast wil ik games zoals Ghost of Tsushima en Death Stranding optimaal kunnen spelen. Bestaan hier al upgrades voor op de PS5 of zijn het de PS4 versies, maar dan in een hoger framerate?
Alvast bedankt!
Als je PS+ voor een jaar afsluit voor €44,99 (is nu aanbieding tot 23-03-2021 normaal €59,99) dan krijg je de volgende games:zoarakrzs schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:00:
Als het goed is ontvang ik binnekort mijn PS5 Digital Edition. Ben de afgelopen jaren vooral actief geweest op de Xbox, maar besloten om terug te keren vanwege de gigantische backlog van exclusives. Ik heb begrepen dat ik straks games, zoals God of War en Days Gone gratis kan spelen op mijn PS5?
Alvast bedankt!
Als je PS+ niet meer hebt kun je ook de games niet meer spelen. Dit kan alleen op de PS5.
Batman: Arkham Knight
Battlefield 1
Bloodborne
Call of Duty Black Ops III Zombies Chronicles
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
Days Gone
Detroit: Become Human
Fallout 4
Final Fantasy XV
God of War
inFAMOUS: Second Son
The Last Guardian
The Last of Us Remastered
Monster Hunter: World
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet & Clank
Resident Evil 7: Biohazard
Uncharted 4: A Thief's End
Until Dawn
Voor Ghost of Tsushima is volgens mij een update, de game speelt op 60fps.
Death Stranding is geen update voor. Er zijn geruchten dat er een extended versie in de maak is, hier wacht ik ook nog op voordat ik Death Stranding ga spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Zonekill op 19-03-2021 10:09 ]
En als je nu nieuw lid van PS+ wordt kost het maar 44,99 EUR voor een jaar in de PS Store. Niet voor al bestaande leden, hij is niet stapelbaar.Zonekill schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:08:
[...]
Als je PS+ voor een jaar afsluit voor €59,99 dan krijg je de volgende games:
Als je PS+ niet meer hebt kun je ook de games niet meer spelen.
Battlefield 1
Bloodborne
Days Gone
Fallout 4
Final Fantasy XV
God of War
The Last Guardian
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet & Clank
Until Dawn
Death Stranding is geen update voor. Er zijn geruchten dat er een extended versie in de maak is, hier wacht ik ook nog op voordat ik Death Stranding ga spelen.
Waar kun je die kopen dan voor €44,99 ?
https://store.playstation...90006_01-PSPLUSSUBS12MDISZonekill schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:12:
Waar kun je die kopen dan voor €44,99 ?
Geen idee, heb eigenlijk wel dezelfde vraag. De oplossing in de video is een oplossing die door Sony wordt aangedragen.
@Joris8580, ik weet dat er verschil in zit. Ik had beter kunnen zeggen 'de discdrive in mijn Ps5 is kansloos'. Bij mij klinkt ie op zijn hardst denk ik wel gelijkwaardig aan een wasmachine die op 800-1000 toeren draait. Dat is echt niet overdreven.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Klinkt als een goed lijstje met games. Dank!Zonekill schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:08:
[...]
Als je PS+ voor een jaar afsluit voor €59,99 dan krijg je de volgende games:
Als je PS+ niet meer hebt kun je ook de games niet meer spelen.
Battlefield 1
Bloodborne
Days Gone
Fallout 4
Final Fantasy XV
God of War
The Last Guardian
Mortal Kombat X
Persona 5
Ratchet & Clank
Until Dawn
Death Stranding had ik inderdaad al mijn twijfels over, dus wordt even afwachten.
Zitten inderdaad een aantal rammers tussen. God of War, the last of us, uncharted
Heb alleen de Uncharted series nooit gespeeld en eerlijk gezegd kijk ik erop tegen om de oude games te spelen. Kun je me overtuigen om dat alsnog te doen op de PS5 om vervolgens de laatste deel te spelen? 😅Hulleman schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:17:
[...]
Zitten inderdaad een aantal rammers tussen. God of War, the last of us, unchartedBijna jaloers op mensen die dat nog mogen ervaren.
Aanvullend binnenkort nog een aantal gratis games:
Hiervoor is GEEN PS+ nodig deze games kan iedereen met PS netwerk account downloaden voor PS4/5 !
This amazing selection of PS4 games and PS VR games will be available for free download from March 25 8:00pm PT / March 26 03:00 GMT / 04:00 CET to April 22 8:00pm PT / April 23 04:00 BST / 05:00 CEST.
ABZU
Enter the Gungeon
Rez Infinite
Subnautica
The Witness
Astro Bot Rescue Mission
Moss
Thumper
Paper Beast

available for free download between April 19 8:00pm PT / April 20 04:00 BST / 05:00 CEST and May 14 8:00pm Pacific Time / May 15 04:00 BST / 05:00 CEST.
Horizon Zero Dawn Complete Edition
Ook a free copy of Ratchet & Clank on PS4, which is available to claim until March 31 at 8pm PT.
Ik vind het nogal onduidelijk. Ik kwam toevallig langs Ratchet en Clank die gratis is waarvan ik dacht dat het een demo was...
https://gamerant.com/play...h-2021-horizon-zero-dawn/
Hiervoor is GEEN PS+ nodig deze games kan iedereen met PS netwerk account downloaden voor PS4/5 !
This amazing selection of PS4 games and PS VR games will be available for free download from March 25 8:00pm PT / March 26 03:00 GMT / 04:00 CET to April 22 8:00pm PT / April 23 04:00 BST / 05:00 CEST.
ABZU
Enter the Gungeon
Rez Infinite
Subnautica
The Witness
Astro Bot Rescue Mission
Moss
Thumper
Paper Beast

available for free download between April 19 8:00pm PT / April 20 04:00 BST / 05:00 CEST and May 14 8:00pm Pacific Time / May 15 04:00 BST / 05:00 CEST.
Horizon Zero Dawn Complete Edition
Ook a free copy of Ratchet & Clank on PS4, which is available to claim until March 31 at 8pm PT.
Ik vind het nogal onduidelijk. Ik kwam toevallig langs Ratchet en Clank die gratis is waarvan ik dacht dat het een demo was...
https://gamerant.com/play...h-2021-horizon-zero-dawn/
[ Voor 7% gewijzigd door Zonekill op 18-03-2021 14:34 ]
Sony mag van mij inderdaad ook wel e.e.a. consolideren in 1 enkel product in de nabije toekomst: PSNow, PS+, Play At Home, PS+ Collection....het zorgt voor verwarring hier en daar.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |