Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11 13:06
DM89 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:35:
Als ik nu The Avengers PS4 koop krijg ik dan de PS5 update gratis? Ik zag namelijk dat er ook een PS5 disc versie te koop is maar de Ps4 disc is de helft goedkoper 🤪
Ja. Upgrade is gratis. Dus je kunt de 4 versie kopen en de 5 installeren als die uit komt. Die is er echter nog niet.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:50
Gisteren ben ik de PS5 disc version gaan halen en al met instellingen zitten spelen (Astrobot ook hoor) maar ik kom al tot een probleem.

Ik heb een Onkyo 5.1 receiver maar die heeft geen arc functie. Het is een receiver van 2009, bestond nog net niet.

Ik verbind mijn TV met optical out voor surround sound. Netflix en Disney plus geven netjes 5.1 Dolby Digital maar PS5 dus niet. Die is via hdmi 2.0 verbonden met de tv. Pass-through via TV werkt dus niet.

Heeft nog iemand dit probleem?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:45
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:20:
Gisteren ben ik de PS5 disc version gaan halen en al met instellingen zitten spelen (Astrobot ook hoor) maar ik kom al tot een probleem.

Ik heb een Onkyo 5.1 receiver maar die heeft geen arc functie. Het is een receiver van 2009, bestond nog net niet.

Ik verbind mijn TV met optical out voor surround sound. Netflix en Disney plus geven netjes 5.1 Dolby Digital maar PS5 dus niet. Die is via hdmi 2.0 verbonden met de tv. Pass-through via TV werkt dus niet.

Heeft nog iemand dit probleem?
Optical extractor kopen (of nieuwe receiver).

• Cowboy_Henk
giantgiantus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Optical extractor kopen (of nieuwe receiver).
Het is toch gelukt.

Bij geluidsinstellingen moest ik eerst av receiver instellen als audio uitvoer apparaat.
Dan kon ik het aantal geluidskanalen instellen, 5.1 dus. Daarvoor stond audio uitvoer op tv en was geluidsinstellingen in het grijs.

Dan heb ik uitvoer geluid op bitstream dolby gezet (dts vond ik minder vol) en voila geluid wordt goed doorgevoerd naar de receiver.

Maar ik heb een nieuw probleem gevonden.
Ingame heb ik dolby digital 5.1. Maar wanneer ik op playstation button druk om bvb de cards te bekijken dan wordt er geen dolby digital geluid naar de receiver gestuurd en de receiver gaat op een andere invoer kanaal staan (bvb vcr). Vervelend!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-11 11:40
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Het is toch gelukt.

Bij geluidsinstellingen moest ik eerst av receiver instellen als audio uitvoer apparaat.
Dan kon ik het aantal geluidskanalen instellen, 5.1 dus. Daarvoor stond audio uitvoer op tv en was geluidsinstellingen in het grijs.

Dan heb ik uitvoer geluid op bitstream dolby gezet (dts vond ik minder vol) en voila geluid wordt goed doorgevoerd naar de receiver.

Maar ik heb een nieuw probleem gevonden.
Ingame heb ik dolby digital 5.1. Maar wanneer ik op playstation button druk om bvb de cards te bekijken dan wordt er geen dolby digital geluid naar de receiver gestuurd en de receiver gaat op een andere invoer kanaal staan (bvb vcr). Vervelend!
Dat ligt toch echt aan je receiver, ik zou een keer upgraden als ik jou was want dat issue heb ik totaal niet met mijn Marantz.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:52
Vraagje, ik heb uiteindelijk toch besloten om mijn ps5 digital te vervangen door een standard.

Kan ik nu net zo makkelijk als met de ps4 alles overzetten van de digital naar de standard?

• Cowboy_Henk
ZeroY85 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:17:
[...]

Dat ligt toch echt aan je receiver, ik zou een keer upgraden als ik jou was want dat issue heb ik totaal niet met mijn Marantz.
Nope ik heb het gevonden, het was weeral een foute instelling.

Bij audio uitvoer apparaat in de ps5 instellingen had ik eerst receiver gekozen om eerst 5.1 kanalen te kozen (bij tv uitvoer kon ik dit niet kiezen).
Dan terug op TV als audio uitvoer gezet. (omdat ps5 niet rechtstreeks met receiver had verbonden)
Maar pas dan had ik die problemen.

Nu terug op receiver gezet bij audio uitvoer en nu geen problemen meer

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10 10:17
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Achter je tv plaatsen (ook afhankelijk van je meubel). De tv staat dan wel iets meer naar voren, maar de kids kunnen er nu simpelweg niet bij.
Hoe is het de warmte achter een TV, kan die dan nog goed kwijt?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:09
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:58:
[...]

Hoe is het de warmte achter een TV, kan die dan nog goed kwijt?
Warmte stijgt, dus tenzij je 'm op je tv zet, zal het wel meevallen qua warmte.

The devil is in the details.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:56 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02
Ligt er ook een beetje aan hoe het er áchter de TV uit ziet. Ik had de PS4 al op deze plek en heb echt nooit temperatuurverhoging gevoeld achter de TV. Maargoed, dit is de vaste stand, dus hij kan alle kanten op ademen. (Mocht iemand nog inspiratie zoeken om Joystick-laaddock kwijt te raken, die zit erboven).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b8adxooS6KwgX92OGD7dTl1ufc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOLtmOgQZ26oWmho1ekvaFEn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-03-2021 07:26 ]

• Gupje360
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 07:52
Woop woop, ik ben ook een trotse eigenaar! Wat een verademing in snelheid tegen over mijn ps4!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Dennisdn creatief! Ook ideaal zo’n houten achterwand, schroef je zo alles direct in :)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 21:20

Oekol

waka waka hey hey

Ik weet dat je de ps4 versies van veel spellen kan updaten naar ps5. Heb nu voor beneden in de woonkamer sackboy gekocht op ps4, die kan in ook boven op de ps5 installeren. Echter, de CD moet er dan zeker in blijven of niet en dan kunnen we niet apart van elkaar spellen spelen? Het cd verhaal lees ik niet echt ergens, want dan zou ik bijv ook valhalla bij vriend kunnen ophalen en daarna terugbrengen naar werkt zeker niet zo?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11 20:22
Oekol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:29:
Ik weet dat je de ps4 versies van veel spellen kan updaten naar ps5. Heb nu voor beneden in de woonkamer sackboy gekocht op ps4, die kan in ook boven op de ps5 installeren. Echter, de CD moet er dan zeker in blijven of niet en dan kunnen we niet apart van elkaar spellen spelen? Het cd verhaal lees ik niet echt ergens, want dan zou ik bijv ook valhalla bij vriend kunnen ophalen en daarna terugbrengen naar werkt zeker niet zo?
Nee dat werkt idd niet zo. De disc moet in de console zitten om te kunnen spelen.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:22
Oekol schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:29:
Nee, je disc is nodig om de PS5 versie te spelen

• Dennisdn
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:23:
@Dennisdn creatief! Ook ideaal zo’n houten achterwand, schroef je zo alles direct in :)
En achter een 65 scherm is een boel te verstoppen.... PS5, Ziggo Next, Raspberrys etc :)
Maar ik heb daarvoor de ideale setup omdat de TV iets schuin hangt. Tv plat ertegenaan zou wellicht wél warmteproblemen kunnen geven....

• ArnoldSmiley
Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 06:59:
[...]

Wat hierboven al gezegd werd. Het enige waar ik me qua warmte druk om zou kunnen maken is dat de tv ook warmte afgeeft richting de PS5.
Achter de tv. Zal straks ff foto uploaden

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:36:
Voor degene met jonge kinderen onder ons: Hoe stellen jullie de PS5 een beetje hufterproof op?

Ik heb een open TV meubel, waarin de PS5 komt te staan vanavond. Tot voorheen stond daar mijn PS4 slim. Ik had er een hout rand voorgezet zodat mijn kids van 1 & 2 met hun tengels van de PS afblijven.

Die PS5 is echter veel groter en hoger dan die PS4 slim, en ik wil voorkomen dat die boys van alles en nog in de disc-opening doen bijv.

[mbr]offtopic in het levertijden topic, verplaatst naar het algemene topic[/mbr]
Goed duidelijk maken dat dat van papa is en dat ze er met de tengels vanaf blijven.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:24
PS5 snelst verkopend console in USA :) stel je voor dat ze genoeg voorraad hadden voor iedere koper.

https://www.pushsquare.co...ling_system_in_us_history

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Monda
  • Laatst online: 25-11 00:55
Ik loop 't volgende "probleem" aan met m'n ps5:

Wanneer ik de ps5 opstart vanuit rest, maar ook als deze uitgestaan heeft, wordt de game disk (in dit geval ps4 disk) die er in zit niet herkend. Ik krijg hiervan dan direct een melding bij het opstarten. Wanneer ik de disk eruit haal en weer terug erin doe, wordt de disk direct wel herkend.

Meer mensen die dit hebben en eventueel weten waar dit aan ligt?

PSN: Mondaatje

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 16:08
Monda schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:46:
Ik loop 't volgende "probleem" aan met m'n ps5:

Wanneer ik de ps5 opstart vanuit rest, maar ook als deze uitgestaan heeft, wordt de game disk (in dit geval ps4 disk) die er in zit niet herkend. Ik krijg hiervan dan direct een melding bij het opstarten. Wanneer ik de disk eruit haal en weer terug erin doe, wordt de disk direct wel herkend.

Meer mensen die dit hebben en eventueel weten waar dit aan ligt?
Hé Tim! Nooit van gehoord, maar ik heb gelukkig geen problemen...
Verder handig dit in het Problemen en garantie-afhandelingen topic te plaatsen.
Via internet kwam ik alleen op deze uit, maar die heeft het juist alleen met een cold boot. Misschien heb je pech en moet je hem opsturen ter reparatie. :(

Edit: Heb je er een externe HDD/SSD aan hangen? Iemand anders op dat topic meld dat hier mogelijk problemen mee zijn. Probeer deze eens te ontkoppelen en te kijken of het dan nog speelt

[ Voor 9% gewijzigd door Xerox op 13-03-2021 14:51 ]

PSN: Redrafted

• Monda
Xerox schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Hé Tim! Nooit van gehoord, maar ik heb gelukkig geen problemen...
Verder handig dit in het Problemen en garantie-afhandelingen topic te plaatsen.
Via internet kwam ik alleen op deze uit, maar die heeft het juist alleen met een cold boot. Misschien heb je pech en moet je hem opsturen ter reparatie. :(
He Xerox! Tijd geleden! Oké thnx man, hoop het niet. Zal wat andere spellen uittesten. Veel plezier nog met je ps5! *O*

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:27
@ArnoldSmiley Ik heb toevallig vandaag mijn Playstation 5 weggewerkt omdat mijn vriendin hem niet mooi vind staan. (helaas, ik heb niets te zeggen... ;)) Mijn kind van 1 bleef er tot nu toe nog vanaf, maar ook dat speelde wel een beetje mee om hem te verbergen.

N.a.v. Dennisdn in "[PS5] PlayStation 5" ook mijn Playstation 5 opgehangen achter de televisie. Volgende materialen gebruikt:
- Plankendrager 2x (https://www.toolstation.nl/dx-plankdrager/p89279)
- Plankje (had ik nog liggen, precies op maat)
- Touw
- Haakjes voor touw aanvast te maken

Vooraanzicht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAz1l1kzLXMoppXQAp_Cf1koeX4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/if7F4UPotOTP1IxoQ1cXAIDS.jpg?f=user_large

Bovenaanzicht - voldoende ruimte om de warmte kwijt te kunnen. Er zijn denk ik PS5's die in kasten staan waar ze minder ruimte hebben om de warmte kwijt te kunnen. De TV hangt nu 16,5cm van de muur, maar is totaal niet storend hier, komt voornamelijk door de uitstekende haard die aan de linkerkant zit en rechts zit een muur, dus je kijkt nooit vanaf de zijkant achter de televisie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Lr2Lzv6S2Nl7HMU-vMj-IYNHCE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pmdETV66CyMW2S7wTQdmAp8p.jpg?f=user_large

Zijaanzicht - helaas paste hij net niet in het gedeelte waar de televisie op zijn dunst is. Maar voldoende ruimte voor mij om de disc te wisselen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7-tpG9x3beFxLbwGctpeyrsZHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hdB8w0T2xgZDdMdtRJmSDTsu.jpg?f=user_large

Vooraanzicht wanneer de televisie is weggedraaid (draaibeugel).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ksK17qB7-1mtDcnp4GCbApXyZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wKDW052y5APBT8umv9rFnymj.jpg?f=user_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Cowboy_Henk
Hoe komt het dat de hdmi CEC anders gedraagt op de PS5 tov de Ps4?

Bij de Ps4 was het zo dat als ik de ps4 aanzet dat de tv aan springt. Logisch en gewenst.

Als ik de Ps4 uitzet dan gaat de tv niet uit. Logisch want ik wil misschien nog gewoon tv zien.

TV uit doen, Ps4 ging dan ook uit. Logisch en wenselijk.
TV aandoen en Ps4 ging nog niet aan. Logisch en wenselijk, ik wil misschien Netflix zien via TV app.

Bij PS5: Ik doe PS5 aan en tv springt aan en gaat naar juiste hdmi kanaal. Ok

Ik doe ps5 uit en tv blijft aan. Ok

Ik doe TV uit en ps5 gaat uit. ok.

Maar ik doe de tv aan en zet ook automatisch de ps5 aan en switcht naar dat kanaal.
Nope dit mag niet!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
Gynnad schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:19:
@ArnoldSmiley Ik heb toevallig vandaag mijn Playstation 5 weggewerkt omdat mijn vriendin hem niet mooi vind staan. (helaas, ik heb niets te zeggen... ;)) Mijn kind van 1 bleef er tot nu toe nog vanaf, maar ook dat speelde wel een beetje mee om hem te verbergen.

N.a.v. Dennisdn in "[PS5] PlayStation 5" ook mijn Playstation 5 opgehangen achter de televisie. Volgende materialen gebruikt:
- Touw

Vooraanzicht
[Afbeelding]

Bovenaanzicht - voldoende ruimte om de warmte kwijt te kunnen. Er zijn denk ik PS5's die in kasten staan waar ze minder ruimte hebben om de warmte kwijt te kunnen. De TV hangt nu 16,5cm van de muur, maar is totaal niet storend hier, komt voornamelijk door de uitstekende haard die aan de linkerkant zit en rechts zit een muur, dus je kijkt nooit vanaf de zijkant achter de televisie.
[Afbeelding]

Zijaanzicht - helaas paste hij net niet in het gedeelte waar de televisie op zijn dunst is. Maar voldoende ruimte voor mij om de disc te wisselen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er strak uit, maar dat motiveert wel om de digitale variant van een game te kopen vermoed ik zo :P

• Amaze86
@Cyleo Hoezo? hij kan makkelijk bij de disk, voldoende ruimte.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:04:

Bij de Ps4 was het zo dat als ik de ps4 aanzet dat de tv aan springt. Logisch en gewenst.

Als ik de Ps4 uitzet dan gaat de tv niet uit. Logisch want ik wil misschien nog gewoon tv zien.

TV aandoen en Ps4 ging nog niet aan. Logisch en wenselijk, ik wil misschien Netflix zien via TV app.

Maar ik doe de tv aan en zet ook automatisch de ps5 aan en switcht naar dat kanaal.
Nope dit mag niet!
Laatste stap is bij mij afhankelijk van op welk kanaal je tv stond bij het uitzetten.
Als je hem aanzet, en hij bij uitzetten op de ps4 HDMI stond, gaat de ps4 automatisch ook aan.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:45

Nope dit mag niet!
CEC uitzetten. Als je ps5 gebruikt heb Je toch de controller nodig.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 19:36
@Cowboy_Henk als ik de tv op de PS5 input heb staan en schakelt de PS5 ook in inderdaad, als de input ergens anders op staat dan blijft de PS5 uit, zo zou het ook moeten zijn

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:23

Nope dit mag niet!
Als ik de Apple TV aanzet switcht de TV ook naar de PS5.
Dat moet natuurlijk niet dus heb ik via HomeKit een automatisering aangemaakt dat de TV eerst naar HDMI 1 gaat zodat de PS5 niet aangaat.

• Cowboy_Henk
Cardwizard schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:48:
@Cowboy_Henk als ik de tv op de PS5 input heb staan en schakelt de PS5 ook in inderdaad, als de input ergens anders op staat dan blijft de PS5 uit, zo zou het ook moeten zijn
Ja dit klopt, heb ik net getest. Maar ja het staat meestal op Netflix app, Disney plus app en in mindere mate op TV decoder. Laatst afgesloten kanaal is meestal Netflix. Dus als TV dan terug opgezet wordt dan gaat het inderdaad naar laatste hdmi poort en dat is laatste tijd de ps5.
Vrouwlief vond het irritant een paar ochtenden nu toen ze Netflix wou zien dat het ineens op ps5 stond toen ze de tv aandeed.

Maar ik herinner me nu dat de Ps4 aan de AV receiver was verbonden met hdmi (kan maar tot 1080p dus daarom nu enkel tv verbonden met Optical)

Daarom dat de tv geen opdracht gaf via CEC aan de receiver om Ps4 aan te zetten. Receiver verhindert dat denk ik

• ArnoldSmiley

- Touw

Vooraanzicht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb dus exact hetzelfde gedaan toevallig 🙈

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand waarom 120Hz bij call of duty cold wat niet werkt op mijn tv?

Had hiervoor de Xbox series X, daar werkte het wel gewoon.

Of support de ps5 dit nog niet?
Game heb ik online in de store gekocht..

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:00
038Robijno schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:04:
Weet iemand waarom 120Hz bij call of duty cold wat niet werkt op mijn tv?

Had hiervoor de Xbox series X, daar werkte het wel gewoon.

Of support de ps5 dit nog niet?
Game heb ik online in de store gekocht..
PS5 opties > Game settings > performance mode gedaan?

• 038Robijno
DeBaroN schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:27:
[...]

PS5 opties > Game settings > performance mode gedaan?
Dan is het nog niet mogelijk + erg lelijk beeld in alles als ik het aanzet, zelf de menu dan.

Heb wel een goede Tv, Samsung QE65Q8FN 2019.
En die ondersteund wel 120hz (bij de Xbox series X wel).

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Goeie kabel gebruikt?

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
038Robijno schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Dan is het nog niet mogelijk + erg lelijk beeld in alles als ik het aanzet, zelf de menu dan.

Heb wel een goede Tv, Samsung QE65Q8FN 2019.
En die ondersteund wel 120hz (bij de Xbox series X wel).
Zover ik het zie, doet je tv geen 120hz op 4K output, maar max 60 en 120hz op 1080p. Als ik de juiste specs voor me zie, dan heb je namelijk HDMI2.0 en geen 2.1.
Recon24 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:05:
[...]

Zover ik het zie, doet je tv geen 120hz op 4K output, maar max 60 en 120hz op 1080p. Als ik de juiste specs voor me zie, dan heb je namelijk HDMI2.0 en geen 2.1.
Is het bij zulke TV's niet mogelijk om de resolutie van de PS5 op 1080p te zetten zodat je daarmee wel 120Hz kan krijgen? Heb (nog) geen 120Hz TV, maar als je TV 120Hz @ 1080p ondersteund, zou je toch verwachten dat je PS5 dat wel kan leveren, helemaal als 120Hz @ 4k ook mogelijk is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Amaze86
@038Robijno https://www.rtings.com/tv...ung/q8fn-q8-q8f-qled-2018

jouw tv is van 2018 en heeft geen hdmi 2.1 voor 4k@ 120 fps.

• 038Robijno
Kalder schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:18:
[...]

Is het bij zulke TV's niet mogelijk om de resolutie van de PS5 op 1080p te zetten zodat je daarmee wel 120Hz kan krijgen? Heb (nog) geen 120Hz TV, maar als je TV 120Hz @ 1080p ondersteund, zou je toch verwachten dat je PS5 dat wel kan leveren, helemaal als 120Hz @ 4k ook mogelijk is.
1080P ziet er echt niet uit, bijna blokjes achting te noemen.

Xbox series X had idd 120hz op 1440P en zag er echt beter uit.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 19:36
@038Robijno heb je een 100inch scherm of wat?
038Robijno schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:58:
[...]

1080P ziet er echt niet uit, bijna blokjes achting te noemen.

Xbox series X had idd 120hz op 1440P en zag er echt beter uit.
De PS5 ondersteund geen 1440p output, en als je 120Hz op 4K wil hebben zul je toch echt een andere TV moeten hebben die wel HDMI 2.1 ondersteund.

• Amaze86
Denken jullie dat PS5 voor problemen gaat zorgen als ze die fan harder laten draaien door de uitbreiding van ssd? en daardoor extra warmte vrij komt.

Amaze86 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:28:
Denken jullie dat PS5 voor problemen gaat zorgen als ze die fan harder laten draaien door de uitbreiding van ssd? en daardoor extra warmte vrij komt.
Problemen? Nee. Luidruchtige fans die zeuren over luidruchtige fans? Ja.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 10:43
5-10 watt verbruik van een SSD op 250 watt verbruik van de gpu/cpu. Dat ga je zeker merken in fan speed :N

• Recon24
Ik hoor die fans nu niet eens als ik hem aanzet of game. Fanspeed zal niet opeens 10% meer zijn.

Maare...dit is toch nooit aangekondigd door Sony? Kan prima zijn dat de fanspeed al in de huidige is mee gecalculeerd. Mijn pc hoor ik het n daar heb ik zelfs geen last van.

Ik heb zelfs het idee dat hij “stiller” is geworden. In het begin was er nog een kleine zoem, maar die is compleet verdwenen.

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 17:25

SideShow

Administrator

Dit weekend heb ik nu mn eigen PS5 op de kop getikt. Tevreden, voelt kwalitatief aan. Het astro's playroom spelletje is een ook leuke verwelkoming.

Voor de rest nog niks gemerkt van problemen ofzo, geen drift, geen rare overdreven geluiden of iets dergelijks. De cd tray maakt wat lawaai als hij even in gebruik is, lijkt me geen probleem.

Top :) En nu verder de platinum van astro behalen.

ps: ik wacht op een ps5 update voor uncharted 4 en ook voor last of us 2

• Monda
Ram-G-maN schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:51:
Belofte maakt schuld. Dus bij deze:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn bevindingen van de AliExpress plates:
Materiaal is ABS+PC (zoals het origineel)
De nieuwe platen zijn qua formaat identiek. Ze lijken alleen een fractie lichter dan het origineel
Afwerking is verrasend goed. Op de Optical Disc Drive-opening na, Daar heeft een insert bij het spuitgieten niet naadloos aangesloten. (Zie foto 2) Het is verder niet storend.
Plastic van de originele sokkel/voet lijkt wat meer donker bruin dan zwart. (zie foto 3)
Op foto 4 kun je zien dat het het ruwere textuur aan de binnenzijde vergelijkbaar is met die van de PS2. Je hebt niet meer de PS-Icons als textuur.
Nice man! Waar heb je die sticker voor dat middelste (glimmende) gedeelte vandaan?

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:29

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Monda schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:00:
[...]

Nice man! Waar heb je die sticker voor dat middelste (glimmende) gedeelte vandaan?
Van XQ Gaming. Is een Nederlandse skin boer.

Mocht het goedkoper moeten zijn dan kun je altijd bij AliExpress terecht. Moet je wel een tijdje op wachten.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Monda
Ram-G-maN schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:10:
[...]

Van XQ Gaming. Is een Nederlandse skin boer.

Mocht het goedkoper moeten zijn dan kun je altijd bij AliExpress terecht. Moet je wel een tijdje op wachten.
Oké thnx! Maar ze zijn dus niet los te krijgen voor het middelste gedeelte? Want ik wil het liefst mat zwarte plates en ook mat midden gedeelte.

• Monda
Ik heb het probleem dat het er op lijkt dat m'n headset niet oplaadt als ik 'm in rust zet modus zet. Ik heb usb laden aan staan (altijd). Is dit een veelvoorkomend probleem? Ik gebruik de usb aansluiting aan de achterkant. Het gekke is dat ik wle het laad lampje zie branden tijdens rest mode. Alsof ie niet geboeg power levert.

[ Voor 19% gewijzigd door Monda op 14-03-2021 21:20 ]

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 20:23
Veelvoorkomend probleem bij jouw headset. Wellicht even aan je telefoonlader hangen. Komt namelijk vaker voor bij jouw merk headset...

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
RaijRaij schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:27:
[...]

Zeker maar de CX is zeker net zo goed en een stuk goedkoper. Dit is het model voor de C1.
Vreemd dat het oude model beter is, klopt dit wel? En hebben ze de kleine HDMI 2.1 issues dus nog steeds niet gefixt?

• Monda
RaijRaij schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:22:
Veelvoorkomend probleem bij jouw headset. Wellicht even aan je telefoonlader hangen. Komt namelijk vaker voor bij jouw merk headset...
Oké man, dat was mij onbekend. Je bedoeld met de Sony platinum headset? En dan waarschijnlijk ook vooral icm ps5. Bij m'n ps4 nog nooit dit probleem gehad.

• RaijRaij
Nee ik bedoelde dat je niet noemde om welke het ging ;-)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik wil misschien nioh collection aanschaffen voor de ps5, maar hoe toegankelijk is dit spel? ik vond sekiro rete moeilijk, ging meteen de verkoop in. is de moeilijkheidsgraad hetzelfde bij nioh?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 07:07
Offtopic TV discussie verwijderd. Als je op zoek bent naar een TV voor gaming, of de juiste instellingen wilt bespreken, mag je terecht in de juiste subfora;

Televisies & Beamers

Consumentenelektronica Aankoopadvies

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Farabi schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:42:
ik wil misschien nioh collection aanschaffen voor de ps5, maar hoe toegankelijk is dit spel? ik vond sekiro rete moeilijk, ging meteen de verkoop in. is de moeilijkheidsgraad hetzelfde bij nioh?
Nioh is moeilijker dan Sekiro.

• Monda
RaijRaij schreef op zondag 14 maart 2021 @ 23:29:
Nee ik bedoelde dat je niet noemde om welke het ging ;-)
Ah sarcasme! :)
Nou nu weet je het inmiddels.

• RaijRaij

• Robindd
  • Laatst online: 25-11 15:02
Iemand hier toevallig een Steelseries Arctis 9 icm PS5?
Ik probeer de chatmix functie werkend te krijgen maar dat lijkt (nog?) niet te werken met een PS5.
Dacht dat het niet zo moeilijk kon zijn als ik met Bluetooth verbind met Discord via telefoon en de PS5 via usb..

PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos

• Amaze86
@Robindd chatmix werkt alleen via ps menu, op de headset knop niet, die werkt alleen op pc. Of je moet sony pulse 3d kopen.

• Robindd
Amaze86 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:14:
@Robindd chatmix werkt alleen via ps menu, op de headset knop niet, die werkt alleen op pc. Of je moet sony pulse 3d kopen.
Had expres deze gekocht als zijnde een betere :9, de chatmix balk op de PS5 was greyed out. Zal vanavond weer eens verder kijken..
Voordeel is dat Discord via de telefoon eenvoudig wat harder en zachter te zetten is, grote voordeel van 2 verbindingen tegelijk wat mij betreft. Zal verder niet te veel off topic gaan.

EDIT
Dat komt dus omdat ik niet via de PS5 in een chat zit lees ik net.

[ Voor 6% gewijzigd door Robindd op 15-03-2021 08:35 ]

PVOutput Youless - 9600Wp OZO+WNW | 38° | Goodwe GW6K-DT | Mitsubishi PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | Zonneplan Nexus | Gasloos

• Steven030
  • Laatst online: 23-11 08:33
Robindd schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:29:
[...]

Had expres deze gekocht als zijnde een betere :9, de chatmix balk op de PS5 was greyed out. Zal vanavond weer eens verder kijken..
Voordeel is dat Discord via de telefoon eenvoudig wat harder en zachter te zetten is, grote voordeel van 2 verbindingen tegelijk wat mij betreft. Zal verder niet te veel off topic gaan.

EDIT
Dat komt dus omdat ik niet via de PS5 in een chat zit lees ik net.
Ik heb dit ooit nagevraagd bij Steelseries om de 7X op zowel mijn XSX als PS5 werkend te krijgen. Ik kreeg als antwoord dat ChatMix niet beschikbaar is op de PlayStation itt op de Xbox. Voor de 7P hebben ze van deze knop dan ook een Sidetone dial gemaakt

• Robindd
Steven030 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:57:
[...]

Ik heb dit ooit nagevraagd bij Steelseries om de 7X op zowel mijn XSX als PS5 werkend te krijgen. Ik kreeg als antwoord dat ChatMix niet beschikbaar is op de PlayStation itt op de Xbox. Voor de 7P hebben ze van deze knop dan ook een Sidetone dial gemaakt
Dat is wel jammer.. Had iets beter nog moeten onderzoeken voor de aanschaf. Nevertheless ontzettend blij dat ik de 9 heb gekocht ipv de 7P. Kan nu iig snel chat volume geluid wijzigen met mijn telefoon die via Bluetooth verbonden is, en dan blijft de PS5 via de USB verbonden en gelijk.

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 22:43

CSB

:D

Vraagje: ik heb een Seagate Barracuda SSHD van 2 TB die voorheen in mijn PS4 zat "over" en wil deze gebruiken als externe drive voor de PS5.
Nu heb ik dit al geprobeerd met de PS4 en hierbij is meldt de PS4 na de eerste keer formatteren en games overzetten dat de disk niet gebruikt kan worden. Terwijl hij het daarvóór gewoon deed. Ik vermoed dat het aan de HDD enclosure ligt (Ewent el-cheapo), maar als iemand ervaring heeft met deze disk / enclosure dan hoor ik het graag. (schaf niet graag een nieuwe enclosure aan voor niks)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• ArnoldSmiley

- Touw

Vooraanzicht
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
https://ibb.co/LkGTdmq

Mijn oplossing ;)

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:14

spaceboy

Op grote hoogte

De oplossing is jouw vriendin een pagina op imgBB te laten zien die niet bestaat? Die van mij vindt dat niet grappig... 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

spaceboy schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:31:
[...]

De oplossing is jouw vriendin een pagina op imgBB te laten zien die niet bestaat? Die van mij vindt dat niet grappig... 8)
Error 404, vriendin niet beschikbaar.. :X

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
Heb nu vanaf december de ps5 vanaf half februari wordt deze steeds minder gebruikt. Alleen om
dat er gewoon weinig games zijn voor de ps5.

Zelf zit ik over te denken om de ps5 te verkopen en te investeren in een game pc.

Ps5 is leuk maar op dit moment zijn de games er niet.

• ArnoldSmiley
poor Leno schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Error 404, vriendin niet beschikbaar.. :X
In de herkansing:

Ik heb het plankje met 4 hoekprofieltjes vastgezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dt2ymy1T/20210313-083714-1.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-03-2021 10:55 ]

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-11 22:43

CSB

:D

ArnoldSmiley schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:53:
[...]

In de herkansing:

[Afbeelding]
Dat is knap lastig schijfjes wisselen...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• ArnoldSmiley
CSB schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:01:
[...]

Dat is knap lastig schijfjes wisselen...
Valt mee hoor. Plus ik ben niet iemand die veel spellen tegelijk speelt en dus discs moet wisselen. Ben van de story games: Stop hem erin, gaat er pas uit als de game uitgespeeld is en dan door naar de volgende ;)

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11 13:06
ArnoldSmiley schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:53:
[...]

In de herkansing:

[Afbeelding]
Wel warm en knus?

• ArnoldSmiley
Warmte valt mee ;)

• pieter.bier
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-11 09:38
Dennisdn schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 07:24:
Ligt er ook een beetje aan hoe het er áchter de TV uit ziet. Ik had de PS4 al op deze plek en heb echt nooit temperatuurverhoging gevoeld achter de TV. Maargoed, dit is de vaste stand, dus hij kan alle kanten op ademen. (Mocht iemand nog inspiratie zoeken om Joystick-laaddock kwijt te raken, die zit erboven).

[Afbeelding]
Ziet er strak uit!
Die van mij stat ook achter de tv, maar lop nog te klunsen met de controller.
Wat voor charging dock is dat die jij hebt? die wil ik ook namelijk ;-)

gr

• Dennisdn
pieter.bier schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Ziet er strak uit!
Die van mij stat ook achter de tv, maar lop nog te klunsen met de controller.
Wat voor charging dock is dat die jij hebt? die wil ik ook namelijk ;-)

gr
Dat is deze :)
https://www.bol.com/nl/p/...5I8Q.2_13.20.ProductTitle

• pieter.bier
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-11 09:38
Dank U!
Zie dat ie er ook nog iets goedkoper is! Ik ga er eenbestllen!
pieter.bier schreef op maandag 15 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Dank U!
Zie dat ie er ook nog iets goedkoper is! Ik ga er eenbestllen!
Ik ben blij dat ik de oplader van Sony zelf heb, volgens mij nog de enige (of een van de weinige) die niet via de USB-C poort aan de voorkant op laad geloof ik. Ziet er ook goed uit icm de controllers en je zet ze er makkelijk op, alleen je kunt ze niet tegen de muur monteren, dan vallen de controllers eraf denk ik.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 21:22

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Mijn PS5 van Amazon.ita is binnen, en is nu gegevens aan het overzetten vd PS4 :) _/-\o_

Ik wens jullie allen succes met de zoektocht d:)b

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Joris8580
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03-2021
Zat ik ook net aan te denken... denk dat die fan wat harder zal draaien nu van zijn ps5. Niet dat ik last heb van de mijne maar die staat ook niet zo ingesloten.

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:39
Ik heb een paar dagen geleden de dbrand plates binnen gekregen. Ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUhVabzJNtb15aOr6WgP6BroX6w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSs0VJCZ5l8a63z1Ye2LoTQ5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tjN0pMh7agUscavewdQBfeZ4bA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8tQ7S0I7l81Mzj1IxgOseqN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpq_AaneOZ7VoG4eJ1Z87gHQ6FA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPZGjuI5uUWSMEDesuuyoPug.jpg?f=fotoalbum_tile

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-11 10:18
BooYooToo schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:00:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Moet heel eerlijk zeggen, hoe meer plaatjes ik van een volledig zwarte ps5 zie hoe meer ik besef dat Sony de kleurstelling goed gekozen heeft...

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hoe verhouden ze zich ten opzichte van de originele kappen?

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-11 23:03
FrankoNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:02:
[...]

Moet heel eerlijk zeggen, hoe meer plaatjes ik van een volledig zwarte ps5 zie hoe meer ik besef dat Sony de kleurstelling goed gekozen heeft...
Ik verkies ook de witte. Volledig zwart is zo saai :P

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Twixie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Damn, die Xbox nobody bleek het nog bij het rechte eind te hebben ook :).
Van diezelfde kerel:

Al kan het nu natuurlijk ook over Gamepass gaan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11 21:31
Caayn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:03:
[...]
Ik kwam toevallig deze video tegen, die legt het ook netjes uit over dat zwart en de kwaliteit ervan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• BooYooToo
[...]

Het was ff wennen ja, maar in de avond vind ik het een stuk mooier dan de witte, vooral als ik hem aanzet, met de lichtjes aan.

Ik was ff aan het twijfelen, want een witte middensticker zag er ook goed uit. Ach, als het gaat vervelen, dan gaan de witte er weer op. Voor nu ben ik er wel blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door BooYooToo op 16-03-2021 08:10 ]

• BooYooToo
Caayn schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:03:
[...]
Ze passen precies. Geen speling. Klikken netjes op hun plek.

Gaat precies zoals ze uitleggen in de filmpjes.

Voor de rest staat ie lekker op zijn plek en niemand die eraan zit, dus over krasvastheid etc kan ik niets zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door BooYooToo op 16-03-2021 08:11 ]

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 12:22
Het valt trouwens ook reuze tegen om de accessoires voor de ps5 van Sony te bemachtigen. Ben dus op zoek naar zo'n oplaadstation voor de controller(s), omdat ik een bundel met een extra controller heb kunnen bemachtigen via een mede-tweaker (voor exact dezelfde prijs trouwens!).

Edit: oeps, neem me niet kwalijk. Ik had dit willen posten in de thread over pre-order, bestellingen enz.. Had beide threads open staan, was dus iets te snel met posten!

[ Voor 23% gewijzigd door Meister Sachs op 16-03-2021 08:31 ]

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Monda
Na m'n lofzang is er toch 1 ding wat me enorm tegenvalt.

Ik maakte op de de ps4 regelmatig filmpjes. Soms in share factory, soms via de functie bijsnijden. Op de ps5 werk het bijsnijden in mijn ogen al wat minder fijn, maar het gaat mij vooral om de snelheid.
Op de ps4 verkorte ik een filmpje van 30 min tot bijv 30 seconden en overschreef deze. Dit duurde meestal max 10 seconden. Als ik het filmpje langer maakte duurde dit natuurlijk wat langer.

Wanneer ik exact hetzelfde doe op de ps5, duurt dit veel langer. Gisteren een filmpje van een uur verkort tot 15 seconden. Duurde meer dan anderhalve minuut.

Natuurlijk ik neem nu filmpjes op van 1080p vs 720p (niet eens 4k geselecteerd), maar de rekenkracht van de ps5 is ook veel beter. Dan zou er toch niet zo'n achteruitgang moeten zijn mbt de snelheid? Het is nu gewoon velen malen trager dan op de ps4. Gaat de ps5 zoveel minder efficiënt om met dit soort dingen?

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 21:49
Misschien is het hier al voorbij gekomen maar bij het toevoegen van mijn 2 kinder ps accounts aan familie beheer werd direct het tweede account geblokkeerd. Ik moest daarvoor bellen naar de technical support en het account is daar weer vrijgegeven. Schijnbaar een iet wat te zware beveiliging van Sony. Toen kon ik ik ook het account van mijn tweede zoon toevoegen. Zo kunnen ze ook online games spelen omdat ik PS plus heb.

• Joris8580
Ik wou eerst ook een zwarte ps5 maar nu ik het zie op plaatjes wil ik de mijne origineel houden... vind het futuristische model wel iets hebben. Het enige wat me tegen valt met betrekking tot kleuren zijn de witte controllers... die wordt zelfs al was je je handen echt heel snel vuil... is wss ook al gepasseerd hier maar vind het niet direct terug.
Joris8580 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:35:
[...]
de witte controllers... die wordt zelfs al was je je handen echt heel snel vuil... is wss ook al gepasseerd hier maar vind het niet direct terug.
[PS5] PlayStation 5

• Joris8580
De link die je geeft is wel van dit topic dus zit ik dacht ik wel in het juiste topic...

• Paprika
  • Laatst online: 23:03
[...]

Liever wit dan zwart, maar de binnenste ring had wel non-glossy gemogen van mij. Het blijft geen mooi apparaat, maar naast een Marantz versterker en een B&W center speaker is ie klein, dus hij valt nog altijd goed weg naast de grotere apparatuur die ernaast staat :+.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
het lijkt wel dat ik het design van de PS5 steeds mooier begin te vinden. ik denk toch dat het een tijdloos modelletje wordt over een aantal jaartjes. (zeldzaam zelfs)
Joris8580 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:05:
[...]
De link die je geeft is wel van dit topic dus zit ik dacht ik wel in het juiste topic...
Klopt, het was ook niet mijn bedoeling je ergens anders naar te wijzen. Was gewoon om te tonen hoe makkelijk het was om andere posts te vinden over vuile controllers, aangezien je schreef dat je het niet direct kon vinden.

• Recon24
Monda schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:42:
Na m'n lofzang is er toch 1 ding wat me enorm tegenvalt.

Ik maakte op de de ps4 regelmatig filmpjes. Soms in share factory, soms via de functie bijsnijden. Op de ps5 werk het bijsnijden in mijn ogen al wat minder fijn, maar het gaat mij vooral om de snelheid.
Op de ps4 verkorte ik een filmpje van 30 min tot bijv 30 seconden en overschreef deze. Dit duurde meestal max 10 seconden. Als ik het filmpje langer maakte duurde dit natuurlijk wat langer.

Wanneer ik exact hetzelfde doe op de ps5, duurt dit veel langer. Gisteren een filmpje van een uur verkort tot 15 seconden. Duurde meer dan anderhalve minuut.

Natuurlijk ik neem nu filmpjes op van 1080p vs 720p (niet eens 4k geselecteerd), maar de rekenkracht van de ps5 is ook veel beter. Dan zou er toch niet zo'n achteruitgang moeten zijn mbt de snelheid? Het is nu gewoon velen malen trager dan op de ps4. Gaat de ps5 zoveel minder efficiënt om met dit soort dingen?
Je hebt share factory niet eens nodig voor puur bijsnijden. Dit doe ik tijdens het gamen, wanneer ik bijvoorbeeld de laatste 30 sec (voorbeeld) heb opgeslagen of zelfs met de laatste 15 min. Auto record is 1080/60 HDR, manual record heb ik op 4K/60 HDR staan.

Naar mijn idee gaat dit erg snel als je de create button klikt en daar de laatste save gelijk edit.
Pagina: 1 ... 91 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord