Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:24
Recon24 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:10:
[...]

Anders niks van gemerkt tijdens het kijken van de UHD versie Tenet.
Bij films niet nee, games he.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 10:43
Gandalf68 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:00:
[...]

Alleen als een disk opstart hoor je wat maar een dvd drive in de pc maakte vroeger meer herrie.

Ook het afspelen van een blu ray merk je niks van.

Ik denk dat ik enorm bof.
Ik denk dat er eerder een kleine vocale groep is die vooral klaagt op het internet over dit "probleem", waardoor het vooral groot lijkt. Er zijn echt wel PS5's in omloop die problemen hebben, maar de rest gaat het vaak om verwachtingen die niet matchen met het product. En het blijft vrij lastig te bepalen in welke groep iemand valt.

Het zou zinniger zijn als iedereen netjes een geijkte decibelmeter zodat er op zijn minst kwantitatief gesproken kan worden over het geluid ipv kwalitatief.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 19:36
Ik denk zelf dat de grootste boosdoener mbt het overmatige geluid van de drive het resoneren is, ik had het zelf aan het begin ook behoorlijk toen heb ik de PS5 iets anders gezet op de meegeleverde voet (horizontaal) en nu hoor ik bijna niks meer.

Denk dat het volgende dus belangrijk is:
-de stand van de PS5
-de plaats (in of op een kast)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Die disc drive maakt één keer in het uur eventjes geluid en als je een game installeert. Vind het zelf te verwaarlozen. Als hij continu zou draaien zou het wel vervelend zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 09-03-2021 16:43 ]

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:15

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Kunnen ze die rotatiesnelheid niet via firmware terugzetten naar een lagere snelheid? Eventueel alleen tijdens de 45min. controle. Je hebt die snelheid alleen maar nodig bij de initiële installatie, verder nooit.
De versie van mij is trouwens ook met disk lekker stil. Natuurlijk hoor ik hem wel draaien, maar dat hoor je bij bijna alle drives die op hoge snelheid lezen.

PSN-id: Chrasher

Chrasher schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:20:
Kunnen ze die rotatiesnelheid niet via firmware terugzetten naar een lagere snelheid? Eventueel alleen tijdens de 45min. controle. Je hebt die snelheid alleen maar nodig bij de initiële installatie, verder nooit.
Ik ga ervan uit dat dat opspinnen om het uur gewoon een bug is, en ook zal gefixt worden in een van de toekomstige fw updates. Er is werkelijk geen reden voor om dat te doen. Je kan een disk niet omwisselen zonder dat het systeem dat weet, dus eens er een schijf gedecteerd is, moet hij gewoon blijven weten dat die erin zit.
Het is zelfs zo dat zelfs een BluRay film om het uur opspint als je aan het gamen bent.

Ik vind dat ze overigens wel traag zijn met het uitbrengen van updates. Console is nu ondertussen al 4 maanden uit en we hebben nog altijd maar 2 updates, gehad, denk ik.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Twixie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:54:
[...]

Ik ga ervan uit dat dat opspinnen om het uur gewoon een bug is, en ook zal gefixt worden in een van de toekomstige fw updates. Er is werkelijk geen reden voor om dat te doen. Je kan een disk niet omwisselen zonder dat het systeem dat weet, dus eens er een schijf gedecteerd is, moet hij gewoon blijven weten dat die erin zit.
Het is zelfs zo dat zelfs een BluRay film om het uur opspint als je aan het gamen bent.

Ik vind dat ze overigens wel traag zijn met het uitbrengen van updates. Console is nu ondertussen al 4 maanden uit en we hebben nog altijd maar 2 updates, gehad, denk ik.
Volgens mij hebben we 4 updates gehad. Geruchten waren dat er een grote update stond gepland voor deze maand.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Recon24 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:07:
[...]

Volgens mij hebben we 4 updates gehad. Geruchten waren dat er een grote update stond gepland voor deze maand.
Wat bedoelen ze dan met een grote update, spreken we dan van functies zoals mappen maken.
Of spreken we dan van veel bugfixes?

• Cardwizard
Ik zou zelf niet weten waar ze haast mee moeten maken... ding is zo stabiel als maar kan en doet goed wat het moet doen... games afspelen

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11 20:46
Erapaz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:23:
[...]

Ik weet niet wat die hdd kost, maar zou zelf een SSD nemen, bijvoorbeeld de Samsung T7. Desnoods een 1 TB. Die is voor PS4 games even snel als de interne SSD.
Ik vraag mij af of het met PS4 games nou significant veel scheelt qua laadtijden. Natuurlijk is zo'n SSD voor ps4 games leuk, maar volgens mij is dat meer voor de vorm.

• Recon24
Als iemand Discord wilt gebruiken op de PS5. Ik heb het net eens getest en het werk in de PS5 browser. Echter voice werkt niet omdat er geen voice support zit in de huidige browser. Chatten werkt, en je kan het eventueel in PiP modus plaatsen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Cyleo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:09:
[...]

Ik vraag mij af of het met PS4 games nou significant veel scheelt qua laadtijden. Natuurlijk is zo'n SSD voor ps4 games leuk, maar volgens mij is dat meer voor de vorm.
Met externe SSD laden PS4 games net zo snel als van de interne SSD en veel sneller dan van een externe HDD. Sowieso laden de PS4 games op de PS5 van de interne SSD veel sneller dan op de PS4. Is een digital foundry analyse over op YouTube. Dus SSD is het zeker waard tov een HDD.

Is een XBox filmpje, maar PS5 wordt ook genoemd: YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?

En hier nog eentje die laadtijden vergelijkt tussen PS4 pro en PS5:

TLOU2 laadt dus 2x zo snel op de PS5, ook als je die op een externe SSD zet.

[ Voor 35% gewijzigd door Erapaz op 09-03-2021 22:09 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08

v8power67

Psn: Mausosaurus

Moet ook maar eens kijken naar een externe ssd, gebruik nu een oude wd 2tb hdd maar games als battlefront 2 laden zo tergend traag.. had eerst wat ps4 games op interne ssd maar dat was al snel vol natuurlijk. Eens kijken komende periode of er een leuke deal komt.

Verder gebruik ik de ps5 laatste weken niet zo vaak maar game überhaupt niet zoveel meer. En als ik game is het een ps4 game. Maja verder mooi apparaat, lekker stil en icm een lg cx 55" mooi beeld. Moet wel zeggen dat ik nog steeds niet echt kan wennen aan de ui van ps5. Heb idee dat ik de ps4 ui beter en logischer vond. Heb nog vaak dat ik loop te zoeken, waar op ps4 alles makkelijk te doen was. Maja hopelijk met wat patches dat het beter word.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Recon24

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02
Erapaz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Met externe SSD laden PS4 games net zo snel als van de interne SSD en veel sneller dan van een externe HDD. Sowieso laden de PS4 games op de PS5 van de interne SSD veel sneller dan op de PS4. Is een digital foundry analyse over op YouTube. Dus SSD is het zeker waard tov een HDD.
Het is maar een beetje hoe je het ziet. Een externe HDD is de langzaamste vorm op de PS5. Maar een PS4-spel vanaf een externe HDD start nog steeds 4-5x sneller dan de PS4 dat vanaf de interne deed. Tenminste, degene die ik het meeste speel (CitySkylines) doet het nu in 10 seconden ipv 1 minuut+ op de PS4.. Persoonlijk zie ik dan geen enkele reden om mijn 5 jaar oude 1TB HDD te vervangen voor een SSD :)

Een spel als GTAV duurt nog steeds een eeuwigheid. Maar volgens mij ligt dat echt aan hun code en maakt een SSD dat niet heel veel beter.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 10-03-2021 05:53 ]

• Erapaz
Dennisdn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 05:50:
[...]

Het is maar een beetje hoe je het ziet. Een externe HDD is de langzaamste vorm op de PS5. Maar een PS4-spel vanaf een externe HDD start nog steeds 4-5x sneller dan de PS4 dat vanaf de interne deed. Tenminste, degene die ik het meeste speel (CitySkylines) doet het nu in 10 seconden ipv 1 minuut+ op de PS4.. Persoonlijk zie ik dan geen enkele reden om mijn 5 jaar oude 1TB HDD te vervangen voor een SSD :)

Een spel als GTAV duurt nog steeds een eeuwigheid. Maar volgens mij ligt dat echt aan hun code en maakt een SSD dat niet heel veel beter.
Over GTA heb ik een leuk artikel gelezen. Er zit inderdaad een bug in waarbij ze een json parsen van enkele mb’s en bij elke byte die ze lezen de lengte van het hele ding opvroegen. Op de PC was er iemand die dit gefixed had.

• Dennisdn
Erapaz schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 06:32:
[...]

Over GTA heb ik een leuk artikel gelezen. Er zit inderdaad een bug in waarbij ze een json parsen van enkele mb’s en bij elke byte die ze lezen de lengte van het hele ding opvroegen. Op de PC was er iemand die dit gefixed had.
Ik heb het inderdaad ook gelezen (Frontpage Tweakers misschien?). Bijna genant dat een "hobby-programmeur" (Volgens mij was ie wel meer dan dat) zo'n fout eruit haalt terwijl Rockstar hele diepe zakken heeft en wellicht de allerbeste programmeurs in huis heeft. En het betreft ook nog eens hun grootste cashcow.

Hopelijk nemen ze voor de PS5-port even contact met hem op om hem te bedanken en te belonen.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:20
Even een vraag ter controle. Een vriend van me krijgt aanstaande vrijdag zijn ps5 binnen. Nu vind ik het prima dat wij digitale games gaan delen (dan heeft ie vanuit mij meteen een mooie voorraad), maar hoe werkt dat precies? Mijn account op zijn PlayStation zetten en primair maken en andersom? Werkt PS+ dan ook, of moet dit wel door beide partijen worden gekocht?

To dare is to do

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dennisdn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:17:
[...]

Ik heb het inderdaad ook gelezen (Frontpage Tweakers misschien?). Bijna genant dat een "hobby-programmeur" (Volgens mij was ie wel meer dan dat) zo'n fout eruit haalt terwijl Rockstar hele diepe zakken heeft en wellicht de allerbeste programmeurs in huis heeft. En het betreft ook nog eens hun grootste cashcow.

Hopelijk nemen ze voor de PS5-port even contact met hem op om hem te bedanken en te belonen.
Zulke dingen zijn niet altijd zo simpel als ze lijken hoor

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-11 16:34
Slaapje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:14:
Even een vraag ter controle. Een vriend van me krijgt aanstaande vrijdag zijn ps5 binnen. Nu vind ik het prima dat wij digitale games gaan delen (dan heeft ie vanuit mij meteen een mooie voorraad), maar hoe werkt dat precies? Mijn account op zijn PlayStation zetten en primair maken en andersom? Werkt PS+ dan ook, of moet dit wel door beide partijen worden gekocht?
Game sharing is illegaal!
Het is bedoeld voor in eigen huishouden O-)
Ik doe het niet i.v.m. kans op ban.

Je moet op de primaire account plus zetten dan kan iedereen er gebruik van maken inclusief de games.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:09
Starscreamer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Je moet op de primaire account plus zetten dan kan iedereen er gebruik van maken inclusief de games.
Illegaal is het denk ik niet. Er is geen wet die stelt dat dit niet mag. Misschien is het wel tegen de gebruikersvoorwaarden. Een ban lijkt me uiterst stug. Temeer omdat je gewoon een functie gebruikt die beschikbaar is.
giantgiantus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:55:
[...]
Temeer omdat je gewoon een functie gebruikt die beschikbaar is.
Daarom heb je uitgerekend gebruiksvoorwaarden. Om ook de voorwaarden te bepalen die technisch niet opgelegd kunnen worden. Dus neen, het is niet omdat het kan, dat het ook mag.
EDIT: dat gezegd zijnde, denk ik ook niet dat je een ban riskeert.

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 10-03-2021 10:22 ]

• AppleFan2007
  • Nu online
Starscreamer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:42:
[...]

Een ban lijkt me wel wat overdreven. Zelf download ik games op de PS4 die bij mijn grootouders staat.
Mijn neef en nicht kunnen die game dan ook spelen maar ik zie het dan eerder als 'mijn' PS4 waar meerdere gebruikers op zijn.

Om misschien met een ander voorbeeld te geven, kinderen van gescheiden ouders hebben misschien 2 PS5's/PS4's waar ze dan ook op downloaden en de stiefbroer of zus dan ook op speelt.
Hoe weet Sony of dit het geval is of niet?
Ze zullen je echt geen ban geven, anders moeten ze de functie ook niet aanbieden of moeten ze meer doen om het tegen te gaan.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-11 16:34
AppleFan2007 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:21:
[...]

Een ban lijkt me wel wat overdreven. Zelf download ik games op de PS4 die bij mijn grootouders staat.
Mijn neef en nicht kunnen die game dan ook spelen maar ik zie het dan eerder als 'mijn' PS4 waar meerdere gebruikers op zijn.

Om misschien met een ander voorbeeld te geven, kinderen van gescheiden ouders hebben misschien 2 PS5's/PS4's waar ze dan ook op downloaden en de stiefbroer of zus dan ook op speelt.
Hoe weet Sony of dit het geval is of niet?
Ze zullen je echt geen ban geven, anders moeten ze de functie ook niet aanbieden of moeten ze meer doen om het tegen te gaan.
Wat je hierboven omschrijft is precies de reden dat het mogelijk is ;)
Maar het is niet de bedoeling om goedkoop games te sharen met vrienden (en jan en alle man) O-)
Cardwizard schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 20:47:
ding is zo stabiel als maar kan en doet goed wat het moet doen... games afspelen
Dat is bij jou misschien het geval, maar ik heb toch regelmatig wel eens een issue met de externe HDD. Ok, het is in theorie wel stabiel, in de zin dat er niets crasht. Maar als hij een gegeven moment weer helemaal kwijt is wat er allemaal extern staat en dan een uur nodig heeft om te recoveren, dan is dat toch wel iets dat ze dringend mogen naar kijken.

Er zijn wel meerdere zaken die qua snelheid niet ok zijn. Bvb ook het tonen van de tiles van je library gaat bij mij met een externe HDD opvallend trager dan dat het op mijn PS4 gaat met externe HDD. Bij de PS4 ben ik zeker dat die informatie gewoon op de interne opslag gecacht wordt, want dat ging ineens pakken sneller toen ik intern een SSD stak. Bij de PS5 lijkt het er meer op dat ze die informatie op de externe storage bijhouden, met alle problemen van dien (traag, soms kwijt, etc).
v8power67 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:26:
Moet wel zeggen dat ik nog steeds niet echt kan wennen aan de ui van ps5.
Dit so much. Ik ben nu 4 maanden verder en hoe ik de PS-knop gebruik blijft gewoon trial & error. Het is totaal niet intuïtief waardoor ik me maar blijf vergissen in wat ik moet doen. Bovendien zitten er ook redelijk wat onlogische zaken in. Nu, ik ga ze hier niet opsommen, want heb dat in het verleden al gedaan (al vind ik het niet zo meteen terug).

• cold_as_ijs
[...]

Illegaal is het denk ik niet. Er is geen wet die stelt dat dit niet mag. Misschien is het wel tegen de gebruikersvoorwaarden. Een ban lijkt me uiterst stug. Temeer omdat je gewoon een functie gebruikt die beschikbaar is.
Heeft Sony niet een hoop accounts gebanned die PS+ collectie al hadden toegevoegd nadat ze hun account aan iemand anders zijn PS5 hadden gekoppeld.

• giantgiantus
cold_as_ijs schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Heeft Sony niet een hoop accounts gebanned die PS+ collectie al hadden toegevoegd nadat ze hun account aan iemand anders zijn PS5 hadden gekoppeld.
Ja mensen die het account aan veel mensen geven. Das echt wat anders dan aan 1 vriend of familielid.
Erapaz schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:57:
[...]
Met externe SSD laden PS4 games net zo snel als van de interne SSD en veel sneller dan van een externe HDD. Sowieso laden de PS4 games op de PS5 van de interne SSD veel sneller dan op de PS4. Is een digital foundry analyse over op YouTube. Dus SSD is het zeker waard tov een HDD. .
Ik zie veel filmpjes met vergelijkingen tussen PS4 en PS5 waarbij ze gewoon de stock interne storage nemen, maar dat is eigenlijk voor niemand interessant. Het toont vooral dat de PS5 sneller is, wat natuurlijk geen nieuws is.
Ik ben nog altijd benieuwd naar een vergelijking op PS5 met externe HDD vs externe SSD want dat is het enige dat interessant is voor wie aan het uitkijken is voor externe storage. Ik heb een tijdje geleden zelf wat testen gepost met HZD, maar helaas zonder externe SSD omdat ik die niet heb. Zie: Twixie in "[PS5] PlayStation 5" . Opvallend was dat gewoon een interne SSD in een PS4 sneller was dan de interne SSD in de PS5, wat toch best verrassend was. Maar ok, dit was ook maar met 1 spel getest.

EDIT: als er nog mensen zijn die wat tijd willen spenderen met benchmarken kunnen we misschien samenwerken om met verschillende combinaties van verschillende games te testen :P.

EDIT2: effen gegoogled en dit artikel bevat vergelijkingen tussen interne en externe SSD en HDD : https://www.gamespot.com/...aystation-5/1100-6484155/ .

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 10-03-2021 10:49 ]

• AppleFan2007
  • Nu online
Starscreamer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Wat je hierboven omschrijft is precies de reden dat het mogelijk is ;)
Maar het is niet de bedoeling om goedkoop games te sharen met vrienden (en jan en alle man) O-)
Nee, het is niet de bedoeling dat je games deelt met jan en alleman.
Wat Sony wel kan doen is maximum 2 of 3 consoles instellen om game te delen, dan kom je al niet tegen dat je hele vriendengroep games kan delen.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat als je het met 1 PlayStation deelt je bijlange geen ban gaat krijgen.

• Dennisdn
[...]

Het lijkt me vrij logisch. Anders zou je een spel nog maar 1x verkopen bij een groep vrienden, kan nooit de bedoeling zijn.

Als ik dit artikel lees dan begrijp ik ook dat er maar op één console tegelijk gespeeld kan worden en als hij op de externe draait de complete bron PSN-account onbruikbaar is, ook voor spellen die niet extern worden gespeeld. https://www.polygon.com/p...ffline-play-playstation-5

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 10-03-2021 11:05 ]

• Caayn
  • Niet online
AppleFan2007 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:02:
[...]

Nee, het is niet de bedoeling dat je games deelt met jan en alleman.
Wat Sony wel kan doen is maximum 2 of 3 consoles instellen om game te delen, dan kom je al niet tegen dat je hele vriendengroep games kan delen.
In het begin van de PS3 kon je vijf consoles tegelijkertijd geactiveerd hebben op jouw account. Dit werd uiteraard massaal misbruikt en is uiteindelijk ook terug geschroefd naar, ik dacht, twee PS3 consoles en met de komst van de PS4 naar één PS4 console.
cold_as_ijs schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Dat ging volgens mij om mensen die het tegen betaling aanboden op ebay etc.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Dennisdn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:04:
[...]
Als ik dit artikel lees dan begrijp ik ook dat er maar op één console tegelijk gespeeld kan worden en als hij op de externe draait de complete bron PSN-account onbruikbaar is, ook voor spellen die niet extern worden gespeeld. https://www.polygon.com/p...ffline-play-playstation-5
Zoals ik het daar lees, werkt het gewoon net hetzelfde als vroeger. Het heeft gewoon een andere naam. Op de PS4 was het dat je de PS4 jouw Primary console moest maken, bij de PS5 moet je blijkbaar zorgen dat Console Sharing aanstaat, en ik ga er dan van uit dat je dat maar op 1 console tegelijk kunt doen. Maar beide komen erop neer dat jouw games en PS+ geshared wordt met elke andere account op die ene console.

De bedoeling van de feature blijft nog altijd om iedereen in hetzelfde huishouden alle games te kunnen laten spelen op hun eigen account, en dat jij (en énkel jij) wel nog op andere plaatsen jouw games kunt spelen door daar in te loggen. Wat men met de 'illegale' game-sharing doet is de situatie omkeren, waardoor iemand anders' console ineens ahw jouw thuis-console is, zodat iedereen erop kan spelen, en jouw eigen console thuis ahw een guest-console is, waarop enkel jij je games kan spelen.

Dat werkt dus perfect voor 2 vrienden waarbij niemand anders de console moet gebruiken. Als je echter ook gamende partner, of kinderen hebt, werkt het al niet meer, want die zouden dan niet bij jou thuis jouw games kunnen spelen.

• Erapaz
Twixie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Ik zie veel filmpjes met vergelijkingen tussen PS4 en PS5 waarbij ze gewoon de stock interne storage nemen, maar dat is eigenlijk voor niemand interessant. Het toont vooral dat de PS5 sneller is, wat natuurlijk geen nieuws is.
Ik ben nog altijd benieuwd naar een vergelijking op PS5 met externe HDD vs externe SSD want dat is het enige dat interessant is voor wie aan het uitkijken is voor externe storage. Ik heb een tijdje geleden zelf wat testen gepost met HZD, maar helaas zonder externe SSD omdat ik die niet heb. Zie: Twixie in "[PS5] PlayStation 5" . Opvallend was dat gewoon een interne SSD in een PS4 sneller was dan de interne SSD in de PS5, wat toch best verrassend was. Maar ok, dit was ook maar met 1 spel getest.

EDIT: als er nog mensen zijn die wat tijd willen spenderen met benchmarken kunnen we misschien samenwerken om met verschillende combinaties van verschillende games te testen :P.

EDIT2: effen gegoogled en dit artikel bevat vergelijkingen tussen interne en externe SSD en HDD : https://www.gamespot.com/...aystation-5/1100-6484155/ .
Ik heb nog wel een externe HDD en heb dus ook een snelle externe SSD, dus ik zou wel wat games kunnen testen. Horizon Zero Dawn, RDR2, TLOU2 enzo heb ik allemaal liggen.

• Dennisdn
Twixie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:19:
[...]

Zoals ik het daar lees, werkt het gewoon net hetzelfde als vroeger. Het heeft gewoon een andere naam. Op de PS4 was het dat je de PS4 jouw Primary console moest maken, bij de PS5 moet je blijkbaar zorgen dat Console Sharing aanstaat, en ik ga er dan van uit dat je dat maar op 1 console tegelijk kunt doen. Maar beide komen erop neer dat jouw games en PS+ geshared wordt met elke andere account op die ene console.

De bedoeling van de feature blijft nog altijd om iedereen in hetzelfde huishouden alle games te kunnen laten spelen op hun eigen account, en dat jij (en énkel jij) wel nog op andere plaatsen jouw games kunt spelen door daar in te loggen. Wat men met de 'illegale' game-sharing doet is de situatie omkeren, waardoor iemand anders' console ineens ahw jouw thuis-console is, zodat iedereen erop kan spelen, en jouw eigen console thuis ahw een guest-console is, waarop enkel jij je games kan spelen.

Dat werkt dus perfect voor 2 vrienden waarbij niemand anders de console moet gebruiken. Als je echter ook gamende partner, of kinderen hebt, werkt het al niet meer, want die zouden dan niet bij jou thuis jouw games kunnen spelen.
Misschien zou men nog wel dat kunstje uit kunnen halen wat sommige verkopers doen. Een nieuw account voor een spel aanmaken, en dié account delen met vrienden.

Maargoed, voor mij komt het allemaal over als heel veel gedoe om een spel illegaal te delen. Als die paar tientjes een probleem zijn zou ik gaan werken in plaats van gamen :)

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11 00:55
Ik heb een hele lijst met iets van 60 party chats. Is er een manier om die te verwijderen? Of moet je die dan 1 voor 1 verlaten?

PSN: Mondaatje

Dennisdn schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:33:
[...]
Misschien zou men nog wel dat kunstje uit kunnen halen wat sommige verkopers doen. Een nieuw account voor een spel aanmaken, en dié account delen met vrienden.
Dan nog kun je telkens maar met 1 vriend delen. Enige voordeel is dat je dan elk game afzonderlijk kunt delen, en ook met iemand anders. Maar inderdaad, wat een gedoe dan, en dat om iemand anders jouw games te kunnen laten spelen.

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11 12:21
Monda schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:48:
Ik heb een hele lijst met iets van 60 party chats. Is er een manier om die te verwijderen? Of moet je die dan 1 voor 1 verlaten?
Het zijn meteen ook alle party chats waar je in zit. Een party chat is tegenwoordig hetzelfde als een voice chat.
Je kan ze verlaten, maar dan kan je in die groepen ook geen tekst meer sturen.
Ik heb een groot gedeelte van de Ps4 periode game sharing gedaan met een collega, nooit wat van gemerkt.
Bannen daarop heb ik nog nooit gehoord/gelezen eigenlijk.

Enige nadeel dat het had was dat we moesten wisselen naar elkaars account om de game te installeren, verder nooit wat gemerkt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Monda schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:48:
Ik vind dat overigens heel irritant.
Leek toen het kwam op de Ps4 wel een fijne feature maar inmiddels haat ik het met een passie :P .

Geef mij maar Voicechats die je start met je vrienden die op dat moment online zijn en daarna "verdwijnen" en niet chats waar dagen later zomaar iemand in kan joinen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:01
Die party chats is ook een grote irritatie van mij inderdaad.. voelt heel omslachtig.

• Monda
Ja idd. Voorheen vond ik het veel duidelijker en overzichtelijker. Als 1 van je vrienden een party had geopend en jij kwam later, kon je gewoon joinen. Als je dat niet wilde, kon je 'm altijd op private zetten. Nu kan ik nooit joinen en moeten ze uit het spel (op hun trage ps4😅) en mij toevoegen.

• cold_as_ijs
Hier een filmpje over de achtergrond van de PS5 strategie van Sony

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 16:34
Donstil schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:32:
Ik heb een groot gedeelte van de Ps4 periode game sharing gedaan met een collega, nooit wat van gemerkt.
Bannen daarop heb ik nog nooit gehoord/gelezen eigenlijk.

Enige nadeel dat het had was dat we moesten wisselen naar elkaars account om de game te installeren, verder nooit wat gemerkt.
Voor zover ik weet heeft Playstation ook helemaal geen regels of voorwaarden omtrent met wie je een games mag delen middels primary consoles. Op hun eigen website hebben ze het ook alleen over 'andere gebruikers' en 'andere mensen'. Er wordt met geen woord gerept over 'familie' of 'huishouden'. Dus kan me niet voorstellen dat ze je zouden bannen om deze reden.

Wat er met de PS Collection gebeurde was iets heel anders en terecht afgestraft.

This is absolutely ridiculous

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:39
Martijn1990 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:13:
Die party chats is ook een grote irritatie van mij inderdaad.. voelt heel omslachtig.
voor ik de ps5 had, gebruikte ik dat systeem totaal fout. Maar denk dat niemand dat goed heeft gebruikt. Zo een party is eigenlijk een permanente ruimte/channel/kamer die wordt gemaakt waarin je op elk moment kan toetreden.

wij spelen wekelijks met enkele vrienden COD of BF en we openden altijd een nieuwe partychat, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Je maakt 1 aan en je joint die gewoon wanneer je gaat samenspelen. Is gewoon zoals een chatkanaal in discord. Je kan dan ook screenshots of vids delen in dat kanaal.

bij de ps5 zag ik dan tientallen partychats staan en heb ik ze overal 1 voor 1 moeten verwijderen. Maar nu is het wel duidelijk als je het systeem juist gebruikt :Y

• Cardwizard
Twixie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Dat is bij jou misschien het geval, maar ik heb toch regelmatig wel eens een issue met de externe HDD. Ok, het is in theorie wel stabiel, in de zin dat er niets crasht. Maar als hij een gegeven moment weer helemaal kwijt is wat er allemaal extern staat en dan een uur nodig heeft om te recoveren, dan is dat toch wel iets dat ze dringend mogen naar kijken.

Er zijn wel meerdere zaken die qua snelheid niet ok zijn. Bvb ook het tonen van de tiles van je library gaat bij mij met een externe HDD opvallend trager dan dat het op mijn PS4 gaat met externe HDD. Bij de PS4 ben ik zeker dat die informatie gewoon op de interne opslag gecacht wordt, want dat ging ineens pakken sneller toen ik intern een SSD stak. Bij de PS5 lijkt het er meer op dat ze die informatie op de externe storage bijhouden, met alle problemen van dien (traag, soms kwijt, etc).

[...]

Dit so much. Ik ben nu 4 maanden verder en hoe ik de PS-knop gebruik blijft gewoon trial & error. Het is totaal niet intuïtief waardoor ik me maar blijf vergissen in wat ik moet doen. Bovendien zitten er ook redelijk wat onlogische zaken in. Nu, ik ga ze hier niet opsommen, want heb dat in het verleden al gedaan (al vind ik het niet zo meteen terug).
Ik gebruik geen externe opslag, paar games geïnstalleerd vind ik voldoende en als ik iets mis download ik dat wel, gaat razendsnel gelukkig
Cardwizard schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:31:
[...]
Ik gebruik geen externe opslag, paar games geïnstalleerd vind ik voldoende en als ik iets mis download ik dat wel, gaat razendsnel gelukkig
Dan moet je ook geen uitspraak doen dat je niet weet wat ze zouden moeten fixen, want is algemeen geweten dat er met externe storage issues zijn.
Vanavond heb ik overigens nog eens een harde crash gehad. Tijdens Maquette ineens gewoon zwart scherm en tiental seconden later viel console helemaal uit.

• Cardwizard
@Twixie als het zo blijft als het nu is vind ik het meer dan prima, maar voor mensen met externe opslag hoop ik dat ze het fixen

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-11 11:40
Twixie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:41:
[...]

Dan moet je ook geen uitspraak doen dat je niet weet wat ze zouden moeten fixen, want is algemeen geweten dat er met externe storage issues zijn.
Vanavond heb ik overigens nog eens een harde crash gehad. Tijdens Maquette ineens gewoon zwart scherm en tiental seconden later viel console helemaal uit.
Dat is echt de grootste onzin ooit. Je hoort net zoals met alles alleen de vocale minderheid klagen. Ik gebruik sinds day 1 non-stop een externe schijf en zet mn PS5 altijd in rest mode.

Maar dit soort berichten lezen de doemdenkers overheen want iedereen gaat altijd uit van het ergste 8)7

• Monda
ZeroY85 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Dat is echt de grootste onzin ooit. Je hoort net zoals met alles alleen de vocale minderheid klagen. Ik gebruik sinds day 1 non-stop een externe schijf en zet mn PS5 altijd in rest mode.

Maar dit soort berichten lezen de doemdenkers overheen want iedereen gaat altijd uit van het ergste 8)7
Ik heb ook sinds dag 1 een externe hdd en zet m'n ps5 altijd in restmode. 1x moest de hdd hersteld worden, maar dor kwam doordat ik 'm losgekoppeld had zonder eerst veilig te verwijderen en hij nog aan stond. Verder nog niks gehad aan crashes oid.

Twixie schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:32:
[...]
Ik ben nu 4 maanden verder en hoe ik de PS-knop gebruik blijft gewoon trial & error. Het is totaal niet intuïtief waardoor ik me maar blijf vergissen in wat ik moet doen.
Ik denk niet dat het een zozeer een probleem is dat het niet intuïtief is, maar meer dat het precies het tegenover gestelde is van hoe het op de PS4 werkt.
Als je erover nadenkt is het namelijk best logisch. Met een short press blijf je "in je game" met de activity cards en de quick toolbar. Met een long press ga je uit je game en kom je terug in je dashboard.
Een simpele toggle in de settings waarmee je dit kan omwisselen zou dit kunnen oplossen. Komt ongetwijfeld nog wel.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Joris8580
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03-2021
ZeroY85 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:39:
[...]

Ik heb dus hetzelfde als jij... ik gebruik sinds kort een HDD en mijn ps5 gaat nooit verder af dan rustmodus en ik heb helemaal geen problemen ermee... net hetzelfde als met het fel besproken geluid van de disc drive... die hoor ik ook amper. Is echt een heel fijn ding die ps5.

• Greatsword
  • Niet online
Zag in dit topic nog niets terug over Mortal Shell.

Ze hebben net een leuke gratis PS5 upgrade uitgebracht (Enhanced Edition)

Zit zelf nog even te wachten op een leuke aanbieding.

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Greatsword schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:55:
Zag in dit topic nog niets terug over Mortal Shell.

Ze hebben net een leuke gratis PS5 upgrade uitgebracht (Enhanced Edition)

Zit zelf nog even te wachten op een leuke aanbieding.

[YouTube: Mortal Shell: Enhanced Edition - Official Reveal Trailer | PS5]
Ik heb hem gekocht en probeer er nu een weg in vinden, maar poeh he, dit is nog vager dan Dark Souls! Heb alle From titels uitgespeeld (behalve Sekiro) maar struggle als een dolle met deze. En dat terwijl het ook wel een Souls voor beginners wordt genoemd....weet niet wat ik fout doe, maar frustratie begint de overhand te krijgen en het moet natuurlijk wel leuk blijven allemaal.

PSN gamertag: H3nk13024

• Greatsword
  • Niet online
VinnieV schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Ik heb hem gekocht en probeer er nu een weg in vinden, maar poeh he, dit is nog vager dan Dark Souls! Heb alle From titels uitgespeeld (behalve Sekiro) maar struggle als een dolle met deze. En dat terwijl het ook wel een Souls voor beginners wordt genoemd....weet niet wat ik fout doe, maar frustratie begint de overhand te krijgen en het moet natuurlijk wel leuk blijven allemaal.
Hier ook een "Souls" fan.

Ik had hem vorig jaar al een keer gespeeld op de PC en moet zeggen dat ik er niet echt veel moeite mee had.

Vooral het timen van hardening is even belangrijk om onder de knie te krijgen.

Check anders even de Wiki als je vast loopt.

https://mortalshell.wiki.fextralife.com/Mortal+Shell+Wiki

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:14

spaceboy

Op grote hoogte

Greatsword schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:02:
[...]

Hier ook een "Souls" fan.

Ik had hem vorig jaar al een keer gespeeld op de PC en moet zeggen dat ik er niet echt veel moeite mee had.

Vooral het timen van hardening is even belangrijk om onder de knie te krijgen.

Check anders even de Wiki als je vast loopt.

https://mortalshell.wiki.fextralife.com/Mortal+Shell+Wiki
Goh, deze heb ik helemaal gemist ook... Zie jouw naam hier nu weer, kun jij een inschatting geven hoe tof dit spel is als je inderdaad ook heel erg Souls fan bent? Waar bevindt Mortal Shell zich in het spectrum tussen BB, DS, Nioh, Sekiro...? Moeilijker? Minder sfeer?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Greatsword
  • Niet online
spaceboy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:00:
[...]

Goh, deze heb ik helemaal gemist ook... Zie jouw naam hier nu weer, kun jij een inschatting geven hoe tof dit spel is als je inderdaad ook heel erg Souls fan bent? Waar bevindt Mortal Shell zich in het spectrum tussen BB, DS, Nioh, Sekiro...? Moeilijker? Minder sfeer?
Tof in de zin van herkenbare sfeer en gameplay, maar tegelijkertijd toch wel enigszins verfrissend vanwege de net wat andere game mechanics, het is even wennen maar als je er eenmaal in zit ben je zo weer uren verder.

Het is duidelijk geïnspireerd door de Souls serie maar verwacht er uiteraard niet zo veel van als een daadwerkelijke souls game.

Vanaf dag 1 was hij al een stuk goedkoper en dat is mede omdat de game vooral veel kleiner is.

Desalniettemin heb ik me op de PC er erg mee vermaakt, maar wegens tijdgebrek destijds helaas niet uit kunnen spelen.

Ik had me zelf voorgenomen om hem nog een keer op de PS5 te gaan spelen en de enhanced edition klinkt nu wel heel aantrekkelijk ;)

Als een souls game een 9,5 zou krijgen, dan denk ik dat Mortal Shell zo rond de 7,5 zou zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 11-03-2021 14:19 ]

• VinnieV
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ik had me zelf voorgenomen om hem nog een keer op de PS5 te gaan spelen en de enhanced edition klinkt nu wel heel aantrekkelijk ;)

Als een souls game een 9,5 zou krijgen, dan denk ik dat Mortal Shell zo rond de 7,5 zou zitten.
Ik vind hem qua visuals een beetje meh, veel van hetzelfde. Maar het geluid is helemaal te gek, combi van geluid uit je pad en galm op je speakers, dat klinkt echt bruut. En ze maken ook gebruik van de FFB van de pad, altijd leuk

PSN gamertag: H3nk13024

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 16:42
De PS5 heb ik nu al een aantal maanden. Wat een pracht van een console. Elke keer wanneer ik de DualSense controller in mijn handen hebt, verbaas ik mij telkens weer hoe lekker zwaar de controller is vergeleken met die van de Dualshock.

Ik moet er wel bij zeggen dat er wel makkelijk vlekken op komen op de plekken waar je de grip hebt. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik was mijn handen bewust goed voordat ik de DualSense controller voor een paar uurtjes in mijn handen hebt. Maar voor de rest blijft het ook een mooie ding om naar te kijken.

Iemand ook last van mooie zweetvlekken op de DualSense? Haha ...

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:01
Lashrom schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:22:
De PS5 heb ik nu al een aantal maanden. Wat een pracht van een console. Elke keer wanneer ik de DualSense controller in mijn handen hebt, verbaas ik mij telkens weer hoe lekker zwaar de controller is vergeleken met die van de Dualshock.

Ik moet er wel bij zeggen dat er wel makkelijk vlekken op komen op de plekken waar je de grip hebt. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik was mijn handen bewust goed voordat ik de DualSense controller voor een paar uurtjes in mijn handen hebt. Maar voor de rest blijft het ook een mooie ding om naar te kijken.

Mijn game kamer is meestal helemaal donker, dus kan het niet zo goed zien, maar volgens mij geen last van (zweet)vlekken :P

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Haha ja, dat is precies wat ik dacht. Allemaal zwarte spikkels erop ofzo. Maar als ik goed naar m'n DS4 controllers kijk zie ik dat het vooral komt dat ze zwárt zijn dat ik het niet zie. Maar die zijn net zo ranzig. :P Verder vind ik het ook een echt briljante controller. Accu gaat wel wat sneller leeg dan de DS4, maar ach, heb er toch 2.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Amaze86
Far cry 5 en Rainbow Six Parasite voor psn+ in April (gerucht) effe wachten mocht je ze willen kopen :)

https://www.psu.com/news/...mes-april-2021-confirmed/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• cold_as_ijs
Amaze86 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:41:
Far cry 4 en Rainbow Six Parasite voor psn+ in April (gerucht) effe wachten mocht je ze willen kopen :)

Far Cry 5 zul je bedoelen ;)

• Amaze86

Amaze86 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:41:
Far cry 5 en Rainbow Six Parasite voor psn+ in April (gerucht) effe wachten mocht je ze willen kopen :)

Die games zijn nou net de games die ze voorspeld hebben (en heb nog nooit meegemaakt dat voorspellingen van PS+ games klopte) alleen Oddworld schijnt bevestigd te zijn.
Ik weet 99% zeker dat we volgende maand niet Far Cry 5 en Rainbow Six krijgen

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-11 13:58
Staat er ook toch? Ik zie niet dat de reactie is aangepast.

Die voorspellingen kloppen tot nu toe bijna nooit volgens mij, heb ze een aantal jaar geleden steeds bekeken maar ik kan mij geen moment herinneren dat er consensus was over de voorspellingen én dat deze klopte. Het zou wel heel leuk zijn om fc5 weer eens te spelen, dus stiekem toch even blijven hopen

• cold_as_ijs
Orangelights23 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Staat er ook toch? Ik zie niet dat de reactie is aangepast.

Die voorspellingen kloppen tot nu toe bijna nooit volgens mij, heb ze een aantal jaar geleden steeds bekeken maar ik kan mij geen moment herinneren dat er consensus was over de voorspellingen én dat deze klopte. Het zou wel heel leuk zijn om fc5 weer eens te spelen, dus stiekem toch even blijven hopen
Er stond eerst Far Cry 4.
Far Cry 5 was een spel waar ik mixed feelings bij had. Sommige dingen waren best wel gaaf en sfeervol, maar andere dingen gewoon irritant, zoals het geforceerd gekidnapt worden terwijl je eigenlijk gewoon een side missie wilde doen. Hij was beter dan new dawn overigens.
Ik moet er wel bij zeggen dat er wel makkelijk vlekken op komen op de plekken waar je de grip hebt.
Dat wit wordt inderdaad zeer snel vuil. Hier wordt er niet zooo veel met de PS5 gespeeld, en we hebben bovendien 3 controllers, maar nav wat posts hier over die miniatuur PS symbooltjes, had ik eens naar onze controllers in detail gekeken en viel het toch ook op dat de grips al wat grauw waren. Mocht overigens wel behoorlijk boenen om ze weer helemaal wit te krijgen.

Zie het echter als een voordeel. Een zwarte controller zou even vies zijn, alleen zou je het niet zien en dus blijven met een vieze controller gamen ;).

• AppleFan2007
  • Nu online
Twixie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:26:
[...]

Dat wit wordt inderdaad zeer snel vuil. Hier wordt er niet zooo veel met de PS5 gespeeld, en we hebben bovendien 3 controllers, maar nav wat posts hier over die miniatuur PS symbooltjes, had ik eens naar onze controllers in detail gekeken en viel het toch ook op dat de grips al wat grauw waren. Mocht overigens wel behoorlijk boenen om ze weer helemaal wit te krijgen.

Zie het echter als een voordeel. Een zwarte controller zou even vies zijn, alleen zou je het niet zien en dus blijven met een vieze controller gamen ;).
ik had toch het gevoel dat mijn DualShock in het zwart sneller vuil werd dan mijn witte DualShock en DualSense.
Wel heb ik sneller het gevoel dat mijn handen zweten bij de DualSense en daardoor vermindert de grip wel per keer dat ik er mee speel.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Greatsword schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Hmm.... dan ga ik eerst Nioh, Sekiro en BB nog een keer doorspelen denk ik... Maar thanks, goed om te weten.

• Greatsword
  • Niet online
spaceboy schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:41:
[...]

Hmm.... dan ga ik eerst Nioh, Sekiro en BB nog een keer doorspelen denk ik... Maar thanks, goed om te weten.
Net de knoop doorgehakt en toch maar gekocht, had nog een Bol cadeaukaart liggen dus hoefde niet veel bij te leggen.

Als ik hem helemaal heb uitgespeeld zal ik mijn eindcijfer updaten ;)

Had je die games nog niet uitgespeeld dan of wil je ze gewoon nog een keer doen?

• AppleFan2007
  • Nu online
Heeft er iemand tips om de DualSense schoon te maken, vooral tussen de icoontjes op de achterkant
AppleFan2007 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:18:
Heeft er iemand tips om de DualSense schoon te maken, vooral tussen de icoontjes op de achterkant
Doekje met alles reiniger, of alcohol als je het gelijk wilt desinfecteren. Doekje alleen vochtig maken, niet nat.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Greatsword schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 18:26:
[...]

Net de knoop doorgehakt en toch maar gekocht, had nog een Bol cadeaukaart liggen dus hoefde niet veel bij te leggen.

Als ik hem helemaal heb uitgespeeld zal ik mijn eindcijfer updaten ;)

Had je die games nog niet uitgespeeld dan of wil je ze gewoon nog een keer doen?
Sekiro en Nioh 1 en 2 heb ik half gespeeld, alle Souls en BB allen al minstens 2x rondgespeeld. :P

• Denman
  • Laatst online: 08:56
Ik had wat middeltjes geprobeerd maar het meeste werkte niet tot nauwelijks. Tot ik HG Stickerreiniger probeerde wat ik nog in m'n kast had staan. Gewoon op een droge papieren doek (ik gebruik Plenty rol) aanbrengen en vegen maar. Vuil vliegt er vanaf daarmee 8)

Maar bovenal heb ik geleerd nog grondiger m'n handen te wassen voor het gamen, voorkomen is beter dan genezen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Denman op 11-03-2021 23:19 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:01

Oxigeon

En zo is dat!

Denman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Ik had wat middeltjes geprobeerd maar het meeste werkte niet tot nauwelijks. Tot ik HG Stickerreiniger probeerde wat ik nog in m'n kast had staan. Gewoon op een droge papieren doek (ik gebruik Plenty rol) aanbrengen en vegen maar. Vuil vliegt er vanaf daarmee 8)

Maar bovenal heb ik geleerd nog grondiger m'n handen te wassen voor het gamen, voorkomen is beter dan g2enezen :P
Hg stickerreiniger klinkt bij mij gewoon als wasbenzine. krijgen wij op de bouw ook alles mee schoon.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• 418O2
  • Nu online
Denman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:12:
[...]

Maar bovenal heb ik geleerd nog grondiger m'n handen te wassen voor het gamen, voorkomen is beter dan genezen :P
Juist met hard wassen komt er huidvuil los.

• Mime010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 16:42
Iemand tips voor een leuke headset? Is voornamelijk zodat het een beetje stil is als ik speel.

Dacht zelf aan de Pulse 3D (Maarja, overal uitverkocht) of de Turtle Beach Stealth 600.

Vind een prijs van €100 prima..

• Dennisdn
Mime010 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 06:45:
Iemand tips voor een leuke headset? Is voornamelijk zodat het een beetje stil is als ik speel.

Dacht zelf aan de Pulse 3D (Maarja, overal uitverkocht) of de Turtle Beach Stealth 600.

Ik zou zelf even wachten en voor de Pulse gaan (wellicht snel door zo'n Telegram-bot te gebruiken). Ik had mazzel dat ik hem in december al een keer kon bestellen. Het geluid is niet wereldveranderend maar gewoon prima. Bediening is top en je weet zeker dat ie optimaal is afgesteld en (blijvend) ondersteund door Sony.

2 maartjes van mij lopen op de PS5 echt te kl*ten met hun Turtle. Allebei hebben ze problemen om in-game het game&chat-geluid in evenwicht te brengen omdat de headset-knoppen het niet meer doen op de 5. Maar ik weet niet welke modellen zij specifiek hebben. Komen beide in ieder geval nog uit de PS4-tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2021 06:54 ]

Verwijderd

Kalder schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:19:
[...]

Doekje met alles reiniger, of alcohol als je het gelijk wilt desinfecteren. Doekje alleen vochtig maken, niet nat.
Ik gebruik voor al mijn apparatuur een klam-vochtige Microvezeldoek :)

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-11 13:58
Mime010 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 06:45:

Ik heb de Pulse, vind het gelijk alleen best tegenvallen. Heb nu de hyperx cloud 2 en hoewel bedraad vind ik deze veel fijner. De pulse is echt de grootste miskoop ooit geweest qua geluid.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:22
Wordt inderdaad bizar vies na een spannend potje platformen in sackboy :)
Microvezel beetje vochtig maken dan is het inderdaad zo weg
Ik maak het wel schoon zodra ik zie dat t vies is, niet weken laten zitten :)

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:57 ]

• Mime010
Orangelights23 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:08:
[...]

Ik heb de Pulse, vind het gelijk alleen best tegenvallen. Heb nu de hyperx cloud 2 en hoewel bedraad vind ik deze veel fijner. De pulse is echt de grootste miskoop ooit geweest qua geluid.
Vind dit best lastig. Men vindt het of prima of kut! Bekabeling is voor mij geen optie. De Steelseries vind ik gelijk weer zo duur (ongeveer €170)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Ben ook erg blij met de Pulse. Goed geluid, zit heerlijk en gaat aardig lang mee voordat je hem weer moet opladen.

• giantgiantus
Mime010 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Vind dit best lastig. Men vindt het of prima of kut! Bekabeling is voor mij geen optie. De Steelseries vind ik gelijk weer zo duur (ongeveer €170)
Voor die 100€ kan je denk ik niet een veel betere koptelefoon kopen dan de pulse 3D. Daarboven op komt nog het gebruiksgemak.

Ik heb hem ook en vond hem prima. Heb nu echter een betere oplossing met een koptelefoon die voor mij beter klinkt (maar heeft geen mic etc, speel amper online). Deze koptelefoon is 6 x duurder en de verschillen met gamen zijn allemaal niet wereldschokkend.

• Mime010
Ja de Pulse ziet er prima uit en lijkt me ook gewoon goed om mee te spelen (maar zoals gezegd: uitverkocht).

Een andere optie is misschien de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 voor €140

• giantgiantus
Mime010 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:53:
Ja de Pulse ziet er prima uit en lijkt me ook gewoon goed om mee te spelen (maar zoals gezegd: uitverkocht).

Een andere optie is misschien de Turtle Beach Stealth 700 gen 2 voor €140
Komen geregeld beschikbaar. Zou dus even wachten. In tussen tijd gewoon een koptelefoontje in je controller prikken.

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10 10:17
Voor degene met jonge kinderen onder ons: Hoe stellen jullie de PS5 een beetje hufterproof op?

Ik heb een open TV meubel, waarin de PS5 komt te staan vanavond. Tot voorheen stond daar mijn PS4 slim. Ik had er een hout rand voorgezet zodat mijn kids van 1 & 2 met hun tengels van de PS afblijven.

Die PS5 is echter veel groter en hoger dan die PS4 slim, en ik wil voorkomen dat die boys van alles en nog in de disc-opening doen bijv.

offtopic in het levertijden topic, verplaatst naar het algemene topic

[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 12-03-2021 14:02 ]

• Boelmeister
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-08-2024
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:36:
Voor degene met jonge kinderen onder ons: Hoe stellen jullie de PS5 een beetje hufterproof op?

Ik heb een open TV meubel, waarin de PS5 komt te staan vanavond. Tot voorheen stond daar mijn PS4 slim. Ik had er een hout rand voorgezet zodat mijn kids van 1 & 2 met hun tengels van de PS afblijven.

Die PS5 is echter veel groter en hoger dan die PS4 slim, en ik wil voorkomen dat die boys van alles en nog in de disc-opening doen bijv.
hoog genoeg plaatsen?

• ArnoldSmiley
Niet echt mogelijk :?

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05
Als ik nu The Avengers PS4 koop krijg ik dan de PS5 update gratis? Ik zag namelijk dat er ook een PS5 disc versie te koop is maar de Ps4 disc is de helft goedkoper 🤪

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:57 ]

• Cardwizard
@ArnoldSmiley kinderen opvoeden, nooit problemen mee gehad hier... kon bij wijze van spreken een fles bleekmiddel open op de grond neerzetten en daar bleven ze af #truestory

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
edit: wrong

[ Voor 98% gewijzigd door interp op 12-03-2021 15:35 ]

• ArnoldSmiley
Cardwizard schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:19:
@ArnoldSmiley kinderen opvoeden, nooit problemen mee gehad hier... kon bij wijze van spreken een fles bleekmiddel open op de grond neerzetten en daar bleven ze af #truestory
Dat verschilt ook per kind he. Tussen mijn 1 en 2 jarige zie ik daarin al een wereld van verschil. Ene kind is veel nieuwsgieriger als de ander.

En een ding voor een 1 jarige met allemaal lampjes etc is natuurlijk ook de kat op het spek binden

• ArnoldSmiley
Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:02:
[...]

Achter je tv plaatsen (ook afhankelijk van je meubel). De tv staat dan wel iets meer naar voren, maar de kids kunnen er nu simpelweg niet bij.
Goeie optie. Hij staat toch al iets van de muur af, maar wel verankerd met wandbeugels

Verwijderd

.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:56 ]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05
Next Gen
Spelers die een versie van de game voor de huidige generatie consoles bezitten, krijgen zonder extra kosten een upgrade naar de next-gen-versie. Dit geldt voor spelers die upgraden van PlayStation®4 naar PlayStation®5 of van Xbox One naar Xbox Series X. Spelers kunnen ook hun save-bestanden verplaatsen naar de next-gen-consoles, inclusief hun spelerprofielen en vorderingen, zodat ze op de nieuwe consoles verder kunnen spelen vanaf het punt waar ze waren gebleven. Daarnaast maakt de ondersteuning van cross-gen play het mogelijk dat PS5™-spelers kunnen samenspelen met vrienden die op de PS4™ spelen, terwijl Xbox Series X-spelers kunnen samenspelen met hun vrienden die op een Xbox One spelen.

Zoals ik begrijp dus alleen als je het spel op de PS4 hebt en naar PS5 gaat.. ik heb alleen de PS5 dus dan krijg je de upgrade dus niet als je de ps4 versie koopt?

Vind het maar onduidelijk met die upgrades...
Pagina: 1 ... 90 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord