Volgens mij verkloot ie het nietRetawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:40:
Wat een machine zeg! ik heb de hele middag en avond genoten.
[...]
heerlijk dat de post na jou het gewoon weer verkloot

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Volgens mij verkloot ie het nietRetawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:40:
Wat een machine zeg! ik heb de hele middag en avond genoten.
[...]
heerlijk dat de post na jou het gewoon weer verkloot
Dat dubbel downloaden is inderdaad een bug. Ik had het hier a een keer gemeld, maar men vond het geen bug. Maar dit moet natuurlijk gepatcht worden.ye-roon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:49:
Sinds gisteren ook aan de gang. Heb wel aantal issues. Allereerst, waarom ging het kopieren van data over een 1 op 1 cat 6 kabel zoooooooooo traag. Ik had waarschijnlijk beter alles kunnen downloaden, want dat ging super snel.
De console snapt het niet helemaal met games die geupgrade zijn. Ik heb AC:Valhalla (waar om de een of andere rede voor gekozen is om een aparte trophy list voor PS4 en PS5 te doen(waardoor er voor mij nu trophies op de PS5 niet te halen zijn, gezien ik al dingen verslagen heb, hopelijk komt er een patch die dat retro actief unlocked zoals sommige steam games)). Maar belangrijker, de PS5 installeerd ook de PS4 versie van de game, ondanks dat de PS5 versie er ook staat. Ik weet niet of dit met andere "gratis upgrade" games ook is, maar het is behoorlijk irritant. Gezien de PS5 een beetje verward raakt door het feit dat er 2 games staan en dus blijft de disk op max speed continue draaien. Tot ik de ps4 versie van de game verwijder. Dus er is een work around en gelukkig is het snel, maar dit zou imho niet eens moeten gebeuren. Zeker met de gratis upgrade van cyberpunk in paar weken...
Ander issue dat in standby mode maakt de PS5 een hoog piep geluidje. Constante monotome piep. Het is niet direct wanneer je het uit zet, maar na minuut of 10 begint ineens te piepen.
Laatste en dat is de meest irritante. De front USB kan de controller niet laden in slaap stand. De front USB werkt prima als de console aan staat, laat de controller op etc. Maar niks wanneer je het in standby zet. De back USB ports werken prima in standby mode. Dus het hangt nu aan 1 van de back ports. Gezien de USB prima werkt wanneer het aan staat kan het goed een software issue zijn, maar wel beniewd of anderen dit ook ervaren.
Het is toch Mike MoralesTwixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:13:
Zal wel aan mijn OCD liggen, maar mensen, het is “Astro’s Playroom” en niet Astrobot, Astro’s Playworld, of wat ik hier nog allemaal las.
Of spelen we straks ook Ratchet Apart, Horizon Go West of Spider-Man Miles ?
Sorry, beetje last van post-hype decompressie
Demon’s Souls gvd KOM OP NOU.Kyhfin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:53:
[...]
Het is toch Mike Morales![]()
Dweilen met de kraan open is het denk ik als je hier over valt. In zie op heel veel plekken ook Daemon Souls getypt i.p.v. Demon Souls. Waarschijnlijk al die Tweakers met Daemon Tools
Gezien de lengte van de post en het feit dat ze een minuut na elkaar zijn gepost denk ik dat je het hier mis hebt (Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:51:
[...]
Volgens mij verkloot ie het nietis gewoon humor en OCD-ers plagen. Astro Robots is ook leuk namelijk.
superhippe witte identicon
Zijn post stond er echt wel al direct toen ik de mijne postte, dus het was zeker niet doelbewust zoals jij en sommige andere grapjassen hierbovenVeertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:51:
[...]
Volgens mij verkloot ie het nietis gewoon humor en OCD-ers plagen. Astro Robots is ook leuk namelijk.
Ik ga vandaag wel even contact opnemen met bol en Sony, maar vrees dat ik em dan langere tijd kwijt zal zijn..G4mert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:13:
[...]
Dat hoor ik dus ook. Ga jij hem terug sturen?
Ik zou die slapende honden pas wakker maken als er voldoende PS5's op voorraad zijn, je hebt immers twee jaar garantie.shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:02:
[...]
Ik ga vandaag wel even contact opnemen met bol en Sony, maar vrees dat ik em dan langere tijd kwijt zal zijn..
Ik kreeg dezelfde melding bij mijn Sony Bravia Android TV. Bij mij was de oplossing om de instellingen van mijn tv te wijzigen: de HDMI-poorten moesten op Enhanced Format worden gezet. Nu draait ie HDR op 4K.Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:06:
Ik kreeg trouwens eerder ook alleen HDR op 1080p en een foutmelding dat m'n TV(65CX) HDR op 4K niet zou ondersteunen. Deep Colour aanzetten op de LG verhielp dat.
Merk overigens dat ik snel toe ben aan een nieuwe receiver met HDMI 2.1 poorten. Blu-ray's met alleen een DTS en stereo spoor, kan ik alleen de stereo track beluisteren oa. En anders zou ik niet in 4K kunnen gamen en m'n PS5 direct op de receiver aan moeten sluiten ipv ARC te gebruiken. Helaas loopt dat HDMI issue nog steeds bij verschillendw receiver merken..
O dan moet ik ook maar eens kijken naar de instellingen van de tv, snapte er niks van,Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:06:
Ik kreeg trouwens eerder ook alleen HDR op 1080p en een foutmelding dat m'n TV(65CX) HDR op 4K niet zou ondersteunen. Deep Colour aanzetten op de LG verhielp dat.
Merk overigens dat ik snel toe ben aan een nieuwe receiver met HDMI 2.1 poorten. Blu-ray's met alleen een DTS en stereo spoor, kan ik alleen de stereo track beluisteren oa. En anders zou ik niet in 4K kunnen gamen en m'n PS5 direct op de receiver aan moeten sluiten ipv ARC te gebruiken. Helaas loopt dat HDMI issue nog steeds bij verschillendw receiver merken..
Ja deep color staat gewoon aan. Het lijkt erop dat de PS5 4K met HDR en 60fps alleen in yuv422 ondersteunt en niet in yuv420.Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:06:
Hangt eerder af van de afstand tussen mij en de console, want ik zit op 3 meter van de console en hoor eigenlijk alleen de disk. Bij de PS4 hoorde ik het ding wel soms blazen.matthijst schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:30:
[...]
Ligt aan je oren dan.
Of aan iedereens oren die "niks hoort".
De fan draait gewoon.
XBX 26dB
PS5 33.2dB volgens tweakers meting.
Nog steeds stil, maar je kunt hem horen.
Zo uit m'n hoofd: juiste hdmi poort eerst selecteren, 'alle instellingen', dan naar 'beeld instellingen' , 'aanvullende instellingen' en daar zou deep colour moeten staan.double_pack schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:11:
[...]
O dan moet ik ook maar eens kijken naar de instellingen van de tv, snapte er niks van,
Heb een LG Oled maar kreeg dezelfde melding.
Weet je waar precies de instelling staat?
Is niet meer nodig die kachel met een next gen consoleRetawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:17:
Ik zit 4 meter van de TV af en heb de PS5 nog niet gehoord. Scheelt wel dat we de kachel ook aan hadden denk ik
Het is in ieder geval een heel stuk beter dan de PS4 jet engine. Ik ga niet lopen mierenneuken en met mijn oor of decibelmeter er naast liggen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
haha maar ik had het idee dat mijn tv meubel minder toasty was gisteravond dan voorheen. Verbruikt de PS5 meer of minder stroom?Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:21:
[...]
Is niet meer nodig die kachel met een next gen console
Volgens de review van Tweakers minder, kan misschien veranderen als games de console gaan pushen maar voor nu is ie zuiniger.Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:23:
[...]
haha maar ik had het idee dat mijn tv meubel minder toasty was gisteravond dan voorheen. Verbruikt de PS5 meer of minder stroom?
Die van mij staat in zo'n standaard Ikea Besta tvmeubel, ik heb wel deels de achterwand er uit gesloopt en het deurtje altijd op een kier. De PS4 heeft het al die jaren overleefd dus ik verwacht bij de PS5 ook geen problemen. (helemaal vanwege beter koeltechniek en minder warmte)Exxus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:33:
[Afbeelding] Nou, hier staat ie ook. Genoeg ruimte aan de zijkanten, achterkant van het kastje helaas wel nagenoeg gesloten. Hou tijdens het gamen het deurtje open en lijkt vooralsnog goed te gaan. Geen problemen qua geluid.
ik zou heel ff wachten tot de nieuwe oled's aangekondigd worden, dan dropt de cx in prijs en kan je die meestal voor een normale prijs oppikken.55" voor een kleine duizend euro ofzorspoe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:39:
Ik heb een Sony kd-49x8305c (2016 versie) zonder HDR. Dit is een 4k, 49 inch televisie.
Is het de moeite om voor een HDR televisie te gaan? Of is dat verschil nihil?
PS5 geeft nu aan:
Resolutie: 3840 x 2160 - 60hz
Kleurinstelling: YUV420
HDCP: 2.3
HDR: Niet ondersteund
-
Beschikbare frequenties voor 4K-uitvoer 24hz, 25hz, 30hz, 50hz (YU420), 60hz (YU420)
De tv ondersteund mogelijk een hogere kwaliteit kleurinstelling en 4K HDR als je de instellingen wijzigt. Controleer de instellingen van de tv.
PSN & XBL: Denkoyugo
Eerlijk gezegd nog geen seconde naar gekeken, boeit mij ook niet.PearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:44:
37 bladzijden en ik heb nog niks gelezen over die ingame UI cards? Dat leek me in de previews wel één van de leukste nieuwigheden? Of wordt daar in de huidige games nog niks mee gedaan?
Ja ik twijfel dus ookSunaries schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:45:
Gaan jullie voor de PS4 versie van Cyberpunk 2077 of wachten jullie voor de next-gen upgrade volgend jaar? Ik zit te twijfelen. De game ziet er waanzinnig uit.
Denk dat ik niet kan wachten en toch de ps4 versie ga spelen, het ziet er al verdomd goed uit.Sunaries schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:45:
Gaan jullie voor de PS4 versie van Cyberpunk 2077 of wachten jullie voor de next-gen upgrade volgend jaar? Ik zit te twijfelen. De game ziet er waanzinnig uit.
Die ga ik gelijk spelen,En nog een keer na de upgradeSunaries schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:45:
PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch
Persoonlijk vind ik HDR en wide color gamut indrukwekkender dan 4K, maar sommige vrienden van me zien amper verschil tussen SDR en HDR. Ik zou dus eerst eens gaan bekijken of je het zelf de moeite waard vindt.rspoe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:39:
Ik heb een Sony kd-49x8305c (2016 versie) zonder HDR. Dit is een 4k, 49 inch televisie.
PS5 geeft nu aan:
-
Beschikbare frequenties voor 4K-uitvoer 24hz, 25hz, 30hz, 50hz (YU420), 60hz (YU420)
De tv ondersteund mogelijk een hogere kwaliteit kleurinstelling en 4K HDR als je de instellingen wijzigt. Controleer de instellingen van de tv.
Ik zou wachten, het kan haast niet zo zijn dat deze game goed tot zijn recht komt op 8 jaar oude hardware. Ik weet niet of de PS3 en PS4 versie van GTAV een goed voorbeeld zijn maar ik zou haast dit contrast verwachtenSunaries schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:45:
[ Voor 39% gewijzigd door Retawsuna op 20-11-2020 08:49 ]
Inderdaad, even wachten tot er wat meer TV's met HDMI 2.1 verschijnen.Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:42:
[...]
ik zou heel ff wachten tot de nieuwe oled's aangekondigd worden, dan dropt de cx in prijs en kan je die meestal voor een normale prijs oppikken.55" voor een kleine duizend euro ofzo
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Als je naar youtube gaat en dan de zoektermen coil whine playstation 5 in typt dan zie je al aardig wat zoekresultaten.Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:27:
Neem aan dat dit coil whine is bij mij: een constant hoog piepend geluid dat fluctueert in intensiteit.
Je hoort het boven de ventilator uit op 2 meter afstand.
[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 20-11-2020 08:50 ]
https://www.coolblue.nl/p...ame-drive-for-ps-2tb.htmltimetje100 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:38:
Nou wat denk je, ik doodleuk call of duty black ops 3,4 en cold war installeren + new man sky.
Heb ik nog maar 200 gb over...
Ik gebruik black ops 3 en 4 voor de zombies te spelen met vrienden.
Dus de vraag:
Welke extra 1TB disk raden jullie aan om aan te schaffen? En is het makkelijk om de ps4 spellen op de externe schijf te laten installeren?
Haters everywhere but I don’t really care
Hier hetzelfde. Maar direct op de tv werkt alles top. Heb SK10Y met C8ppeterr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:47:
[...]
Fijn dat je dit even benoemd. Dit kreeg ik dus gister avond ook niet voor elkaar. Ik heb een E7 + HW-K950. In de loop van de dag dan meer eens direct op de tv prikken en kijken of ik HDR krijg.
Daarom is VRR deze generatie dus wel noodzakelijk als je op 120fps wil spelen.Kalder schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:48:
[...]
bovendien games die op 120Hz draaien redden niet eens stabiel 120FPS
Ik gebruik nu mijn oude 2tb schijf uit mijn ps4 pro als externe. Nadat hij geformatteerd is door de ps5 worden alle ps4 games automatisch op de externe schijf geïnstalleerd. Kan je overigens makkelijk uit of aanzetten met een vinkje. Ook kan je handmatig de ps4 games van de interne naar de externe kopiëren.timetje100 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:38:
Nou wat denk je, ik doodleuk call of duty black ops 3,4 en cold war installeren + new man sky.
Dus de vraag:
Welke extra 1TB disk raden jullie aan om aan te schaffen? En is het makkelijk om de ps4 spellen op de externe schijf te laten installeren?
Gisteravond een half uurtje gespeeld, geen crash gehad. Na hoeveel tijd gaat het mis?EnzymeNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:47:
Rise of the tomb raider is onspeeldbaar helaas. Crasht iedere keer na zeer korte tijd.
Maar direct op de tv en dan met ARC naar de SK10Y heb je qua geluid alleen de opties 2.0 lossless en 5.1 DTS. Die 7.1 lossless van de SK10Y (als je de rears hebt) is juist zo fijn.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:52:
[...]
Hier hetzelfde. Maar direct op de tv werkt alles top. Heb SK10Y met C8
Je moet in je Sony TV even naar je Home > Instellingen > Externe ingangen > Indeling HDMI signaal en dan Verbeterde indeling kiezenrspoe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:39:
PS5 geeft nu aan:
-
[ Voor 4% gewijzigd door Hans1977 op 20-11-2020 08:58 ]
Oeh dat wil ik ook wel doen met mijn 2TB, maar hoe sluit je die aan als externe hd dan?RedNas74 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:53:
[...]
Ik gebruik nu mijn oude 2tb schijf uit mijn ps4 pro als externe. Nadat hij geformatteerd is door de ps5 worden alle ps4 games automatisch op de externe schijf geïnstalleerd. Kan je overigens makkelijk uit of aanzetten met een vinkje. Ook kan je handmatig de ps4 games van de interne naar de externe kopiëren.
Ja volgens mij wel maar dan moet je voor de zekerheid even terugkijken. Heb tijdens een speelsessie mijn hand achter de console gehouden en ik vond hem nog vrij koel.Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:37:
@D. Ninjai dus ook minder warmte zou je dan zeggen?
Dat is echt een superhandige tip, ik wist niet dat je ervoor kon kiezen om alle PS4 games automatisch op de externe harde schijf te laten zetten!RedNas74 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:53:
[...]
Ik gebruik nu mijn oude 2tb schijf uit mijn ps4 pro als externe. Nadat hij geformatteerd is door de ps5 worden alle ps4 games automatisch op de externe schijf geïnstalleerd. Kan je overigens makkelijk uit of aanzetten met een vinkje. Ook kan je handmatig de ps4 games van de interne naar de externe kopiëren.
Heb je getest of er grote verschillen in laadtijden zijn vergeleken met de interne SSD? daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb zelf namelijk nog de 2tb externe disk van mijn PS4 liggen (5400rpm USB 3.0)RedNas74 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:53:
[...]
Ik heb het een paar keer gebruikt. Laat snel zien welke trophy je nog nodig hebt en laat je snel naar een ander level in Astro gaan. Maar omdat dat ook in de game zelf kan gebruikte ik het niet heel veel.PearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:44:
37 bladzijden en ik heb nog niks gelezen over die ingame UI cards? Dat leek me in de previews wel één van de leukste nieuwigheden? Of wordt daar in de huidige games nog niks mee gedaan?
Naar mijn weten lukte dit wel. Maar moest je niet optie "soundbar" kiezen. Maar die andere. Daarna verschijnen meer opties. Ben even de naam kwijt.Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:55:
[...]
Maar direct op de tv en dan met ARC naar de SK10Y heb je qua geluid alleen de opties 2.0 lossless en 5.1 DTS. Die 7.1 lossless van de SK10Y (als je de rears hebt) is juist zo fijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 20-11-2020 09:07 ]
Klopt, ik zelf ben voornamelijk nog met alle instellingen bezig, ps5 achtergrondmuziek en de klikgeluiden gaan oa gelijk uit, auto naar rustmodes uit, universele afstandsbediening opnieuw configureren, beeldinstellingen wijzigen etc etc. Daarna kan ik zeld pas echt genieten van de PS5 en de nieuwe features bekijkenPearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:44:
Verwijderd
Ik ondervind hetzelfde, en volgens mij heb ik m nmi vast genoeg goed aangeduwdRaem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:02:
De stand om hem horizontaal neer te zetten is trouwens wel erg gammel, of ik doe iets verkeerd.Zodra ik de PS5 ook maar iets wil verplaatsen schiet die al meteen los aan de achterkant.
[ Voor 5% gewijzigd door Veertien14 op 20-11-2020 09:05 ]
Inderdaad, ik ben ze nog niet tegengekomen.PearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:44:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee ARC ondersteunt alleen lossless 2.0 en 5.1 DTS, maar als je je daar niet aan stoort is het HDR-probleem wel prima opgelost. Ik mis m’n 7.1 lossless wel, dus ik hoop op een snelle fix in een update van de PS5.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:02:
[...]
Naar mijn weten lukte dit wel. Maar moest je niet optie "soundbar" kiezen. Maar die andere. Daarna verschijnen meer opties. Ben even de naam kwijt.
[ Voor 15% gewijzigd door Jackal85 op 20-11-2020 09:09 ]
Ik heb de 1tb Samsung T5 ingeprikt aan de achterkant en alle PS4 spellen gaan automatisch die kant op .timetje100 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:38:
Dus de vraag:
Ik heb mezelf maar aangeleerd om de voorkant links tussen duim en wijsvinger vast te pakken als je een disc swapped.Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:05:
[...]
Ik ondervind hetzelfde, en volgens mij heb ik m nmi vast genoeg goed aangeduwd
Edit: en inderdaad niet schuiven helpt.
[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 20-11-2020 09:10 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik heb wel 7.1 in kunnen stellen op de ps5. Heb ook rears. Of je dit bedoeld weet ik niet. Komt uit dit artikel.Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:07:
[...]
Nee ARC ondersteunt alleen lossless 2.0 en 5.1 DTS, maar als je je daar niet aan stoort is het HDR-probleem wel prima opgelost. Ik mis m’n 7.1 lossless wel, dus ik hoop op een snelle fix in een update van de PS5.
Bij Astro's Playroom kun je met die cards snel naar verschillende levels springen. Maar omdat in het spel zelf ook een level hub zit heeft dat niet zoveel meerwaarde.PearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:44:
Ja zag ik ook, audio staat standaard op TV, blijkbaar is de HDMI detectie niet slim genoeg om de receiver te zien (wat raar is, HDMI uit de PS5 gaat bij mij direct de receiver in).Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:09:
[...]
Ik heb wel 7.1 in kunnen stellen op de ps5. Heb ook rears. Of je dit bedoeld weet ik niet. Komt uit dit artikel.
https://www.ign.com/wikis..._to_Enable_Surround_Sound
Ja, had ik hier al gepost.VeeGee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:56:
Als jullie de PS5 in rest mode zetten, blijft de fan bij jullie dan ook zacht draaien? Of is de PS5 op de achtergrond dan misschien nog wat aan het downloaden? Ik hoor weinig verschil in ieder geval in het hoofdmenu en restmode qua fan.
Voor mij hielp schuiven juist wel, de ene kant op los, de andere kant op klemt ie / kwam ie goed vast.. Maar inderdaad, niet super degelijk.. Zat er trouwens in die showdown niet dat het een schroefje had? Meen mij zoiets te herinneren dat het zelfs mooi weggewerkt was met een vakje, waar je het schroefje in kon doenVeertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:05:
[...]
Ik ondervind hetzelfde, en volgens mij heb ik m nmi vast genoeg goed aangeduwd
Edit: en inderdaad niet schuiven helpt.
Nope, heb hem rechtop staan op de tv meubel dus hij heeft ook nog eens alle ruimte. Zelfs ook tijdens het spelen van FIFA21.. mijn vriendin zat een stukje verderop te studeren en benoemde het zelfs 😂
Ik persoonlijk zou liever 4K of 120hz missen dan HDR.Lashrom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:14:
Zit eraan te denken om voorlopig deze monitor te gaan halen. Met mijn 4K 50hz HDR tv en Full HD 1ms AOC monitor gebruik ik mijn PS5 niet optimaal heb ik het idee. Is een monitor zonder HDR een gemis voor de PS5 of kan ik met de onderstaande monitor wel doorheen?
Het gaat om de Asus-vp28uqg
Iemand enig idee?
Ik vind van wel, maar ben het gewend. Als je bv. een keer Gods Of War met HDR gezien (spat van het scherm) of gisteren Demon's Soul, dan wil je niet terug.Lashrom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:14:
Zit eraan te denken om voorlopig deze monitor te gaan halen. Met mijn 4K 50hz HDR tv en Full HD 1ms AOC monitor gebruik ik mijn PS5 niet optimaal heb ik het idee. Is een monitor zonder HDR een gemis voor de PS5 of kan ik met de onderstaande monitor wel doorheen?
Het gaat om de Asus-vp28uqg
Iemand enig idee?
Maar dat is dus niet lossless. Staat ook in dat artikel dat je linkt:Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:09:
[...]
Ik heb wel 7.1 in kunnen stellen op de ps5. Heb ook rears. Of je dit bedoeld weet ik niet. Komt uit dit artikel.
https://www.ign.com/wikis..._to_Enable_Surround_Sound
RTFM ?DennisZ88 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:16:
[...]
Zat er trouwens in die showdown niet dat het een schroefje had? Meen mij zoiets te herinneren dat het zelfs mooi weggewerkt was met een vakje, waar je het schroefje in kon doen
Nee niet doen, laat me lekker in onwetendheid want dan kan ik er ik ieder geval geen “last” van krijgenBlackEyedAngel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:20:
De mensen die last hebben van coil whine, is het mogelijk een kort filmpje te maken zodat we (degenen die hem nog niet hebben) een idee hebben hoe 'erg' het is? Praktijk werkt toch beter voor een indruk dan tekst
Het is niks vergeleken met de ps4 is denk ik wel echt van welke ps4 en PS5 afhankelijk. Mijn ps4 stond in het kastje en maakte veel kabaal als er te weinig ventilatie was, maar met het kastje open (en mijn PS5 staand op het tv meubel) maakt mijn PS5 dubbel zo veel geluid als de ps4 (non-pro).matthijst schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:03:
[...]
Had ook verwacht dat hij echt stil zou zijn zoals de series X.
Maar ps5 gebruikt schijnbaar een andere fan.
Het is niks vergeleken met de ps4 trouwens. Maar na de.promopraat van Sony dat hij zo groot is omdat hij de warmte zo lekker kwijt kan....
Op een LCD ja, maar niet op een oled.Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:18:
[...]
Ik persoonlijk zou liever 4K of 120hz missen dan HDR.
Dit is niet met firmware of software op te lossen. Ik verwacht snel een kleine revisie. Wellicht hebben ze besloten het goopen achterwege te laten om het productieproces te versnellen. Ook de UI is nog verre van af vind ik.MoldyInko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:49:
[...]
Als je naar youtube gaat en dan de zoektermen coil whine playstation 5 in typt dan zie je al aardig wat zoekresultaten.![]()
Ik hoop op het beste en dat er intern nog wijzigen komt als het nodig is. Of het is misschien software gerelateerd in combinatie met optimalisaties. En dat het op te lossen valt met firmware updates.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ah, ik heb hem plat liggen.. Daardoor dat dus gemistTwixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:19:
[...]
RTFM ?
Er zat toch een Snelstartgids bij ? Daarin staat dat gewoon netjes uitgelegd. Die schroef is enkel voor de vertikale stand.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Zou hem bij twijfel toch terug sturen binnen je recht op retourneren, dat is wettelijk 14 dagen en met wachten loop je de kans dat Sony hem omruilt met een refurbish exemplaar.Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:05:
[...]
Ik zou die slapende honden pas wakker maken als er voldoende PS5's op voorraad zijn, je hebt immers twee jaar garantie.
[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 20-11-2020 18:26 ]
Niet te zeggen, had na 3 uur geen enkele crash. Dat terwijl een enkeling na 30 min een crash had. Oorzaak is niet bekend, dus of je krijgt crashes of niet. Dus 50% kansErapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:55:
[...]
Gisteravond een half uurtje gespeeld, geen crash gehad. Na hoeveel tijd gaat het mis?
Ik heb maar eventjes gespeeld maar ik hoor inderdaad ook behoorlijk wat geluid, soort ratel bijna (wellicht lagers op lage snelheid Oid). Verder vind ik de disc drive ook heel bedenkelijke geluiden maken.Mesque schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:05:
Heerlijke console + controller, maar wat een geluid komt er vanaf zeg. Ik hoor het constant door het gamen heen/boven het geluid van de tv heen komen. Op basis van de reviews had ik wel verwacht dat hij veel stiller zou zijn.
Als je OP de ventilator gaat zitten met je microfoon hoor je inderdaad de lucht verplaatst worden. Sterker nog, als je de kappen eraf haalt en met je oor tegen de fan aan zit hoor je het denk ik nog beter.shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:27:
Ik vind het echt bizar dat ze na het debacle met de PS4 pro weer zo'n lawaaimachine uitbrengen..
https://streamable.com/kque1y
Ik vind inderdaad dat de SSD gewoon te klein is naar de huidige maatstaven. Met de nieuwe generatie zou je denken dat de SSD juist groter is dan de HDD van de PS4 en niet kleiner. Wel vindVerwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:04:
Gisteren ook een PS5 opgehaald.
Eerste impressies:
- Geweldige mooie console (het is smaak, maar ik vind hem heel mooi)
- De UI is nog niet af. Sony had het stukken beter moeten testen. Sommige dingen zijn moeilijk te vinden. En ik vind het gebrek aan een thema toch wel een beetje een gemis. Ook is de HOME BUTTON verandering zeer opmerkelijk in mijn ogen.
- De DUAL SENSE is geweldig. Daar gaan we nog heel veel lol aan beleven.
- Ik heb geen decibelmeters of audiofiel gehoor, maar heb nog niets storends gehoord aan geluid. Misschien is het de leeftijd.
- Een tijdje geleden zei ik hier op het forum dat de SSD heel snel vol zou raken met een paar games. Destijds vielen er mensen over mijn opmerking heen en werd er gezegd dat 'ik me niet aan moest stellen'. Ook mochten er geen vragen worden gesteld over het uitbreiden van de harde schijf d.m.v. een externe SSD. Al die non-opmerkingen zijn teniet gedaan nu we de PS5 een dag hebben. De SSD is gewoon te klein voor 80% van de gamers. Anno 2020 moet er gewoon een 2TB opslagcapaciteit in zo'n console.
- De media controller, pulse 3d headset en de camera worden vandaag getest, dus mochten er specifieke vragen zijn vanuit de forumleden hier dan hoor ik het graag.
Interessant, hier staat ie ook in een kast op een plank, met iets van 15 cm ruimte. Voorkant open. Op dezelfde plek stond de PS4 Pro en die fan hoorde je echt. PS5 is stil, wel hoor je de fan misschien ietsje meer dan de XSX, die echt je niet hoort.Mesque schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:19:
[...]
Het is niks vergeleken met de ps4 is denk ik wel echt van welke ps4 en PS5 afhankelijk. Mijn ps4 stond in het kastje en maakte veel kabaal als er te weinig ventilatie was, maar met het kastje open (en mijn PS5 staand op het tv meubel) maakt mijn PS5 dubbel zo veel geluid als de ps4 (non-pro).
Nu zijn er 5G-zendmasten, zie je het verband niet?giantgiantus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:33:
Ik kan me bij de PS3 en PS4 toch niet al die crashes herinneren. Ook de XsX is niet crashloos. Vraag me af of dit nu een resultaat is van covid.
Die van mij is duidelijk te horen van 5 meter afstand hoor, maar net als bij de PS4 Pro zal dat wel weer per exemplaar verschillen. Misschien heeft Sony weer beknibbeld op de koelpasta.Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:32:
[...]
Als je OP de ventilator gaat zitten met je microfoon hoor je inderdaad de lucht verplaatst worden. Sterker nog, als je de kappen eraf haalt en met je oor tegen de fan aan zit hoor je het denk ik nog beter.
(in de praktijk is deze console dus bijna niet te horen vanaf een meter tenzij je van een disk volle bak aan kopieren bent)
Speel je met disc/via de disc of zonder? Misschien wordt het wel veroorzaakt door de disc drive oid..loekf2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:34:
[...]
Interessant, hier staat ie ook in een kast op een plank, met iets van 15 cm ruimte. Voorkant open. Op dezelfde plek stond de PS4 Pro en die fan hoorde je echt. PS5 is stil, wel hoor je de fan misschien ietsje meer dan de XSX, die echt je niet hoort.
Ik maak me zeker geen zorgen, straks in de pauze weer een uurtje, WFH FTW!cold_as_ijs schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:27:
[...]
Niet te zeggen, had na 3 uur geen enkele crash. Dat terwijl een enkeling na 30 min een crash had. Oorzaak is niet bekend, dus of je krijgt crashes of niet. Dus 50% kans![]()
Gewoon geen zorgen maken en lekker gamen.
Ik wel, vooral in het begin had de PS4 met regelmaat last van crashes, en ook de PS3 had last van crashes.giantgiantus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:33:
Ik kan me bij de PS3 en PS4 toch niet al die crashes herinneren. Ook de XsX is niet crashloos. Vraag me af of dit nu een resultaat is van covid.
Ik heb in mijn 7 jaar met PS4 en PS4 Pro maar een keer crashes gehad, was geloof ik Horizon Zero Dawn die de PS4 onderuit trok na die cutscene in het begin. Zo erg dat ie aan/uit moest, rebuilding database etc. Dit werd snel door Guerilla gepatched.giantgiantus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:33:
Dit topic is gesloten.
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq