Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:40:
Wat een machine zeg! ik heb de hele middag en avond genoten.

[...]

heerlijk dat de post na jou het gewoon weer verkloot :D
Volgens mij verkloot ie het niet 8)7 is gewoon humor en OCD-ers plagen. Astro Robots is ook leuk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
ye-roon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:49:
Sinds gisteren ook aan de gang. Heb wel aantal issues. Allereerst, waarom ging het kopieren van data over een 1 op 1 cat 6 kabel zoooooooooo traag. Ik had waarschijnlijk beter alles kunnen downloaden, want dat ging super snel.

De console snapt het niet helemaal met games die geupgrade zijn. Ik heb AC:Valhalla (waar om de een of andere rede voor gekozen is om een aparte trophy list voor PS4 en PS5 te doen(waardoor er voor mij nu trophies op de PS5 niet te halen zijn, gezien ik al dingen verslagen heb, hopelijk komt er een patch die dat retro actief unlocked zoals sommige steam games)). Maar belangrijker, de PS5 installeerd ook de PS4 versie van de game, ondanks dat de PS5 versie er ook staat. Ik weet niet of dit met andere "gratis upgrade" games ook is, maar het is behoorlijk irritant. Gezien de PS5 een beetje verward raakt door het feit dat er 2 games staan en dus blijft de disk op max speed continue draaien. Tot ik de ps4 versie van de game verwijder. Dus er is een work around en gelukkig is het snel, maar dit zou imho niet eens moeten gebeuren. Zeker met de gratis upgrade van cyberpunk in paar weken...

Ander issue dat in standby mode maakt de PS5 een hoog piep geluidje. Constante monotome piep. Het is niet direct wanneer je het uit zet, maar na minuut of 10 begint ineens te piepen.

Laatste en dat is de meest irritante. De front USB kan de controller niet laden in slaap stand. De front USB werkt prima als de console aan staat, laat de controller op etc. Maar niks wanneer je het in standby zet. De back USB ports werken prima in standby mode. Dus het hangt nu aan 1 van de back ports. Gezien de USB prima werkt wanneer het aan staat kan het goed een software issue zijn, maar wel beniewd of anderen dit ook ervaren.
Dat dubbel downloaden is inderdaad een bug. Ik had het hier a een keer gemeld, maar men vond het geen bug. Maar dit moet natuurlijk gepatcht worden.

De cyberpunk upgrade komt volgend jaar pas, dus ze hebben nog even.

Tlou2 zou adaptive trigger ondersteuning moeten hebben, maar ik heb het nog niet gevoeld, is er iemand die dit speelt op de PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Twixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:13:
Zal wel aan mijn OCD liggen, maar mensen, het is “Astro’s Playroom” en niet Astrobot, Astro’s Playworld, of wat ik hier nog allemaal las :p.
Of spelen we straks ook Ratchet Apart, Horizon Go West of Spider-Man Miles ? :p

Sorry, beetje last van post-hype decompressie :D
Het is toch Mike Morales :+

Dweilen met de kraan open is het denk ik als je hier over valt. In zie op heel veel plekken ook Daemon Souls getypt i.p.v. Demon Souls. Waarschijnlijk al die Tweakers met Daemon Tools :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Kyhfin schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:53:
[...]

Het is toch Mike Morales :+

Dweilen met de kraan open is het denk ik als je hier over valt. In zie op heel veel plekken ook Daemon Souls getypt i.p.v. Demon Souls. Waarschijnlijk al die Tweakers met Daemon Tools :+
Demon’s Souls gvd KOM OP NOU.

AstroFellow is wel leuker imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:51:
[...]

Volgens mij verkloot ie het niet 8)7 is gewoon humor en OCD-ers plagen. Astro Robots is ook leuk namelijk.
Gezien de lengte van de post en het feit dat ze een minuut na elkaar zijn gepost denk ik dat je het hier mis hebt ( 8)7 )

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:51:
[...]
Zijn post stond er echt wel al direct toen ik de mijne postte, dus het was zeker niet doelbewust zoals jij en sommige andere grapjassen hierboven ;).

Ik zal hier wellicht de enige zijn die er na 1 dag nog niet op gegamed heeft :$ . Lange werkdag, moe, en dan zat de echtgenote al te Netflixen op onze TV beneden, dus dan maar naar boven getrokken om via PS5 Remote Play op de PS4 nog wat de nieuwe UI te exploren.

Ik vind de nieuwe UI toch niet echt een verbetering. Die van de PS4 is vele malen duidelijker, maar misschien/hopelijk went het wel. Ook best apart is dat de PS4 de DualSense niet herkent, maar als je in PS5 Remote Play zit, kan je hem (bedraad) ineens wel gebruiken op je PS5. Dacht ook even van draadloos te proberen, maar dan vloog ik uit Remote Play. Duurde toch even voor ik doorhad wat er gebeurde: door de controller draadloos aan te zetten, connecteerde die met de PS5 beneden die daarom natuurlijk Remote Play disconnectte |:( .

Vanavond of dit weekend toch eens aan de slag met wat games. Ben vooral benieuwd naar het fan-geluid, want zoals ik eerder al postte kan ik de fan zelfs goed horen (zoemen) gewoon in de UI, dus zelfs zonder game. Meer zelfs. Toen hij al even in standy stond (oranje led), merkte ik ineens dat zelfs dan de fan nog aan het draaien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22
Heeft iemand tips voor een goede 4K 1ms monitor met 2.0 hdmi aansluiting? Wil geen rete dure monitor want ben van plan om een monitor te halen met een 2.1 hdmi aansluiting. Op mijn 4K tv hdr 50Hz van Samsung en AOC full HD 1ms gebruik ik de PS5 niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
G4mert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:13:
[...]

Dat hoor ik dus ook. Ga jij hem terug sturen?
Ik ga vandaag wel even contact opnemen met bol en Sony, maar vrees dat ik em dan langere tijd kwijt zal zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:02:
[...]

Ik ga vandaag wel even contact opnemen met bol en Sony, maar vrees dat ik em dan langere tijd kwijt zal zijn..
Ik zou die slapende honden pas wakker maken als er voldoende PS5's op voorraad zijn, je hebt immers twee jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
Ik kreeg trouwens eerder ook alleen HDR op 1080p en een foutmelding dat m'n TV(65CX) HDR op 4K niet zou ondersteunen. Deep Colour aanzetten op de LG verhielp dat.

Merk overigens dat ik snel toe ben aan een nieuwe receiver met HDMI 2.1 poorten. Blu-ray's met alleen een DTS en stereo spoor, kan ik alleen de stereo track beluisteren oa. En anders zou ik niet in 4K kunnen gamen en m'n PS5 direct op de receiver aan moeten sluiten ipv ARC te gebruiken. Helaas loopt dat HDMI issue nog steeds bij verschillendw receiver merken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:06:
Ik kreeg trouwens eerder ook alleen HDR op 1080p en een foutmelding dat m'n TV(65CX) HDR op 4K niet zou ondersteunen. Deep Colour aanzetten op de LG verhielp dat.

Merk overigens dat ik snel toe ben aan een nieuwe receiver met HDMI 2.1 poorten. Blu-ray's met alleen een DTS en stereo spoor, kan ik alleen de stereo track beluisteren oa. En anders zou ik niet in 4K kunnen gamen en m'n PS5 direct op de receiver aan moeten sluiten ipv ARC te gebruiken. Helaas loopt dat HDMI issue nog steeds bij verschillendw receiver merken..
Ik kreeg dezelfde melding bij mijn Sony Bravia Android TV. Bij mij was de oplossing om de instellingen van mijn tv te wijzigen: de HDMI-poorten moesten op Enhanced Format worden gezet. Nu draait ie HDR op 4K. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:52

O dan moet ik ook maar eens kijken naar de instellingen van de tv, snapte er niks van,
Heb een LG Oled maar kreeg dezelfde melding.

Weet je waar precies de instelling staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85

Ja deep color staat gewoon aan. Het lijkt erop dat de PS5 4K met HDR en 60fps alleen in yuv422 ondersteunt en niet in yuv420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:36
matthijst schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:30:
[...]

Ligt aan je oren dan.
Of aan iedereens oren die "niks hoort".
De fan draait gewoon.
XBX 26dB
PS5 33.2dB volgens tweakers meting.

Nog steeds stil, maar je kunt hem horen.
Hangt eerder af van de afstand tussen mij en de console, want ik zit op 3 meter van de console en hoor eigenlijk alleen de disk. Bij de PS4 hoorde ik het ding wel soms blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
double_pack schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:11:
[...]

O dan moet ik ook maar eens kijken naar de instellingen van de tv, snapte er niks van,
Heb een LG Oled maar kreeg dezelfde melding.

Weet je waar precies de instelling staat?
Zo uit m'n hoofd: juiste hdmi poort eerst selecteren, 'alle instellingen', dan naar 'beeld instellingen' , 'aanvullende instellingen' en daar zou deep colour moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Ik zit 4 meter van de TV af en heb de PS5 nog niet gehoord. Scheelt wel dat we de kachel ook aan hadden denk ik ;)

Het is in ieder geval een heel stuk beter dan de PS4 jet engine. Ik ga niet lopen mierenneuken en met mijn oor of decibelmeter er naast liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:17:
Ik zit 4 meter van de TV af en heb de PS5 nog niet gehoord. Scheelt wel dat we de kachel ook aan hadden denk ik ;)

Het is in ieder geval een heel stuk beter dan de PS4 jet engine. Ik ga niet lopen mierenneuken en met mijn oor of decibelmeter er naast liggen.
Is niet meer nodig die kachel met een next gen console ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:21:
[...]

Is niet meer nodig die kachel met een next gen console ;)
haha maar ik had het idee dat mijn tv meubel minder toasty was gisteravond dan voorheen. Verbruikt de PS5 meer of minder stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:23:
[...]

haha maar ik had het idee dat mijn tv meubel minder toasty was gisteravond dan voorheen. Verbruikt de PS5 meer of minder stroom?
Volgens de review van Tweakers minder, kan misschien veranderen als games de console gaan pushen maar voor nu is ie zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d4Tk7Z6slhBiaXO5qDIrIqREgbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cB2MQJQaVZoVNcKOrWFrFoSx.jpg?f=fotoalbum_large Nou, hier staat ie ook. Genoeg ruimte aan de zijkanten, achterkant van het kastje helaas wel nagenoeg gesloten. Hou tijdens het gamen het deurtje open en lijkt vooralsnog goed te gaan. Geen problemen qua geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

@D. Ninjai dus ook minder warmte zou je dan zeggen?
Exxus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:33:
[Afbeelding] Nou, hier staat ie ook. Genoeg ruimte aan de zijkanten, achterkant van het kastje helaas wel nagenoeg gesloten. Hou tijdens het gamen het deurtje open en lijkt vooralsnog goed te gaan. Geen problemen qua geluid.
Die van mij staat in zo'n standaard Ikea Besta tvmeubel, ik heb wel deels de achterwand er uit gesloopt en het deurtje altijd op een kier. De PS4 heeft het al die jaren overleefd dus ik verwacht bij de PS5 ook geen problemen. (helemaal vanwege beter koeltechniek en minder warmte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Nou wat denk je, ik doodleuk call of duty black ops 3,4 en cold war installeren + new man sky.
Heb ik nog maar 200 gb over...
Ik gebruik black ops 3 en 4 voor de zombies te spelen met vrienden.

Dus de vraag:
Welke extra 1TB disk raden jullie aan om aan te schaffen? En is het makkelijk om de ps4 spellen op de externe schijf te laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Ik heb een Sony kd-49x8305c (2016 versie) zonder HDR. Dit is een 4k, 49 inch televisie.
Is het de moeite om voor een HDR televisie te gaan? Of is dat verschil nihil?

PS5 geeft nu aan:

Resolutie: 3840 x 2160 - 60hz
Kleurinstelling: YUV420
HDCP: 2.3
HDR: Niet ondersteund

-

Beschikbare frequenties voor 4K-uitvoer 24hz, 25hz, 30hz, 50hz (YU420), 60hz (YU420)
De tv ondersteund mogelijk een hogere kwaliteit kleurinstelling en 4K HDR als je de instellingen wijzigt. Controleer de instellingen van de tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

rspoe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:39:
Ik heb een Sony kd-49x8305c (2016 versie) zonder HDR. Dit is een 4k, 49 inch televisie.

PS5 geeft nu aan:

-

Beschikbare frequenties voor 4K-uitvoer 24hz, 25hz, 30hz, 50hz (YU420), 60hz (YU420)
De tv ondersteund mogelijk een hogere kwaliteit kleurinstelling en 4K HDR als je de instellingen wijzigt. Controleer de instellingen van de tv.
ik zou heel ff wachten tot de nieuwe oled's aangekondigd worden, dan dropt de cx in prijs en kan je die meestal voor een normale prijs oppikken.55" voor een kleine duizend euro ofzo

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 16:26
37 bladzijden en ik heb nog niks gelezen over die ingame UI cards? Dat leek me in de previews wel één van de leukste nieuwigheden? Of wordt daar in de huidige games nog niks mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

PearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:44:
37 bladzijden en ik heb nog niks gelezen over die ingame UI cards? Dat leek me in de previews wel één van de leukste nieuwigheden? Of wordt daar in de huidige games nog niks mee gedaan?
Eerlijk gezegd nog geen seconde naar gekeken, boeit mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunaries
  • Laatst online: 14-09 17:10
Gaan jullie voor de PS4 versie van Cyberpunk 2077 of wachten jullie voor de next-gen upgrade volgend jaar? Ik zit te twijfelen. De game ziet er waanzinnig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Sunaries schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:45:
Gaan jullie voor de PS4 versie van Cyberpunk 2077 of wachten jullie voor de next-gen upgrade volgend jaar? Ik zit te twijfelen. De game ziet er waanzinnig uit.
Ja ik twijfel dus ook :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_pack
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:52
Denk dat ik niet kan wachten en toch de ps4 versie ga spelen, het ziet er al verdomd goed uit.
Een upgrade later is dan alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikookhier
  • Laatst online: 21:17

ikookhier

>hijdiehieris<

Die ga ik gelijk spelen,En nog een keer na de upgrade ;)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85

PS5 geeft nu aan:

-

Persoonlijk vind ik HDR en wide color gamut indrukwekkender dan 4K, maar sommige vrienden van me zien amper verschil tussen SDR en HDR. Ik zou dus eerst eens gaan bekijken of je het zelf de moeite waard vindt.

Media Markt heeft op dit moment de 55 inch LG BX voor 1077 in de aanbieding. Mooie deal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

Ik zou wachten, het kan haast niet zo zijn dat deze game goed tot zijn recht komt op 8 jaar oude hardware. Ik weet niet of de PS3 en PS4 versie van GTAV een goed voorbeeld zijn maar ik zou haast dit contrast verwachten

[ Voor 39% gewijzigd door Retawsuna op 20-11-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:42:
[...]

ik zou heel ff wachten tot de nieuwe oled's aangekondigd worden, dan dropt de cx in prijs en kan je die meestal voor een normale prijs oppikken.55" voor een kleine duizend euro ofzo
Inderdaad, even wachten tot er wat meer TV's met HDMI 2.1 verschijnen.
Mijn 55" Sony TV heeft wel 4K+HDR, maar deze TV blijft tot hij het begeeft, er is weinig wat er nog verbeterd kan worden, ja 120Hz en VRR zouden leuk zijn, maar zie ik niet echt als noodzakelijk, bovendien games die op 120Hz draaien redden niet eens stabiel 120FPS

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:27:
Neem aan dat dit coil whine is bij mij: een constant hoog piepend geluid dat fluctueert in intensiteit.

Je hoort het boven de ventilator uit op 2 meter afstand.
Als je naar youtube gaat en dan de zoektermen coil whine playstation 5 in typt dan zie je al aardig wat zoekresultaten. ;(

Ik hoop op het beste en dat er intern nog wijzigen komt als het nodig is. Of het is misschien software gerelateerd in combinatie met optimalisaties. En dat het op te lossen valt met firmware updates.

[ Voor 4% gewijzigd door MoldyInko op 20-11-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
timetje100 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:38:
Nou wat denk je, ik doodleuk call of duty black ops 3,4 en cold war installeren + new man sky.

Dus de vraag:
Welke extra 1TB disk raden jullie aan om aan te schaffen? En is het makkelijk om de ps4 spellen op de externe schijf te laten installeren?
https://www.coolblue.nl/p...ame-drive-for-ps-2tb.html

Of als je ssd wilt een Samsung T5.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:50
ppeterr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:47:
[...]

Fijn dat je dit even benoemd. Dit kreeg ik dus gister avond ook niet voor elkaar. Ik heb een E7 + HW-K950. In de loop van de dag dan meer eens direct op de tv prikken en kijken of ik HDR krijg.
Hier hetzelfde. Maar direct op de tv werkt alles top. Heb SK10Y met C8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal85
Kalder schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:48:
[...]

bovendien games die op 120Hz draaien redden niet eens stabiel 120FPS
Daarom is VRR deze generatie dus wel noodzakelijk als je op 120fps wil spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52

Dus de vraag:
Ik gebruik nu mijn oude 2tb schijf uit mijn ps4 pro als externe. Nadat hij geformatteerd is door de ps5 worden alle ps4 games automatisch op de externe schijf geïnstalleerd. Kan je overigens makkelijk uit of aanzetten met een vinkje. Ook kan je handmatig de ps4 games van de interne naar de externe kopiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rspoe
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-08 08:23
Thanks allemaal voor de feedback!

De games lopen allemaal goed op mijn 4k TV uit 2016. Maar ik zag het staan in de settings, dus ik was vooral benieuwd of er zichtbaar veel verschil in zit. Ik had nog de eerste PS4, ik merk wel verschil in 4K. Het lijkt wat scherper allemaal.

Goede tip om eerst eens te gaan kijken bij iemand met een HDR TV. En nog even te wachten tot er meer aanbod is.

Geruststellend dat ik niet hals over kop een nieuwe televisie 'moet' aanschaffen.

Tips voor goede televisies mogen natuurlijk altijd gegeven worden :D Wie weet dat ik toch voor de upgrade ga op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
EnzymeNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:47:
Rise of the tomb raider is onspeeldbaar helaas. Crasht iedere keer na zeer korte tijd.
Gisteravond een half uurtje gespeeld, geen crash gehad. Na hoeveel tijd gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:52:
[...]

Hier hetzelfde. Maar direct op de tv werkt alles top. Heb SK10Y met C8
Maar direct op de tv en dan met ARC naar de SK10Y heb je qua geluid alleen de opties 2.0 lossless en 5.1 DTS. Die 7.1 lossless van de SK10Y (als je de rears hebt) is juist zo fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:55
Als jullie de PS5 in rest mode zetten, blijft de fan bij jullie dan ook zacht draaien? Of is de PS5 op de achtergrond dan misschien nog wat aan het downloaden? Ik hoor weinig verschil in ieder geval in het hoofdmenu en restmode qua fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1977
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 14:31

PS5 geeft nu aan:

-

Je moet in je Sony TV even naar je Home > Instellingen > Externe ingangen > Indeling HDMI signaal en dan Verbeterde indeling kiezen

Daarna werkt HDR wel :)

Edit: Oops las verkeerd. Dacht dat je wel HDR had maar het niet aan kreeg :+

[ Voor 4% gewijzigd door Hans1977 op 20-11-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
RedNas74 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:53:
[...]

Ik gebruik nu mijn oude 2tb schijf uit mijn ps4 pro als externe. Nadat hij geformatteerd is door de ps5 worden alle ps4 games automatisch op de externe schijf geïnstalleerd. Kan je overigens makkelijk uit of aanzetten met een vinkje. Ook kan je handmatig de ps4 games van de interne naar de externe kopiëren.
Oeh dat wil ik ook wel doen met mijn 2TB, maar hoe sluit je die aan als externe hd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Hoe doen jullie dat nou op de LG oleds met de HDR game mode. Als ik hem instel op die setting, wordt het mij allemaal veel te donker. Op "normaal" ziet het er prachtig uit. Ik heb wel een iets oudere LG, een E7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:37:
@D. Ninjai dus ook minder warmte zou je dan zeggen?
Ja volgens mij wel maar dan moet je voor de zekerheid even terugkijken. Heb tijdens een speelsessie mijn hand achter de console gehouden en ik vond hem nog vrij koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
[...]

Dat is echt een superhandige tip, ik wist niet dat je ervoor kon kiezen om alle PS4 games automatisch op de externe harde schijf te laten zetten!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna

Retawsuna

Koffie!

[...]

Heb je getest of er grote verschillen in laadtijden zijn vergeleken met de interne SSD? daar ben ik wel benieuwd naar. Ik heb zelf namelijk nog de 2tb externe disk van mijn PS4 liggen (5400rpm USB 3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ik heb het een paar keer gebruikt. Laat snel zien welke trophy je nog nodig hebt en laat je snel naar een ander level in Astro gaan. Maar omdat dat ook in de game zelf kan gebruikte ik het niet heel veel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:22

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mooi verborgen achter de televisie, genoeg ademruimte lijkt me zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlP_TIquAsFxSY2eyCwDZlAR_4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tqsx0jUqIs3IsStDh6nt03NK.jpg?f=fotoalbum_large

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De stand om hem horizontaal neer te zetten is trouwens wel erg gammel, of ik doe iets verkeerd. :? Zodra ik de PS5 ook maar iets wil verplaatsen schiet die al meteen los aan de achterkant.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:55:
[...]

Maar direct op de tv en dan met ARC naar de SK10Y heb je qua geluid alleen de opties 2.0 lossless en 5.1 DTS. Die 7.1 lossless van de SK10Y (als je de rears hebt) is juist zo fijn.
Naar mijn weten lukte dit wel. Maar moest je niet optie "soundbar" kiezen. Maar die andere. Daarna verschijnen meer opties. Ben even de naam kwijt.

Head to Settings > Sound > Audio Output and change the HDMI Device Type to AV Amplifier. (If you're using a soundbar with surround speakers, you'll still want to select AV Amplifier instead of Sound Bar, since the latter option doesn't seem to offer surround output.)

https://www.ign.com/wikis..._to_Enable_Surround_Sound

[ Voor 26% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 20-11-2020 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Klopt, ik zelf ben voornamelijk nog met alle instellingen bezig, ps5 achtergrondmuziek en de klikgeluiden gaan oa gelijk uit, auto naar rustmodes uit, universele afstandsbediening opnieuw configureren, beeldinstellingen wijzigen etc etc. Daarna kan ik zeld pas echt genieten van de PS5 en de nieuwe features bekijken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grappig! Heb zojuist mijn PS5 aangesloten en in gebruik genomen. Zie ik in mijn Fritz!Box dat er een nieuw apparaat bijgekomen is op het netwerk dat zich identificeert als PS4XXXXXX (waarbij XXXXXX de laatste 6 tekens van het Mac-adres zijn). 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook een PS5 opgehaald.

Eerste impressies:

- Geweldige mooie console (het is smaak, maar ik vind hem heel mooi)
- De UI is nog niet af. Sony had het stukken beter moeten testen. Sommige dingen zijn moeilijk te vinden. En ik vind het gebrek aan een thema toch wel een beetje een gemis. Ook is de HOME BUTTON verandering zeer opmerkelijk in mijn ogen.
- De DUAL SENSE is geweldig. Daar gaan we nog heel veel lol aan beleven.
- Ik heb geen decibelmeters of audiofiel gehoor, maar heb nog niets storends gehoord aan geluid. Misschien is het de leeftijd.
- Een tijdje geleden zei ik hier op het forum dat de SSD heel snel vol zou raken met een paar games. Destijds vielen er mensen over mijn opmerking heen en werd er gezegd dat 'ik me niet aan moest stellen'. Ook mochten er geen vragen worden gesteld over het uitbreiden van de harde schijf d.m.v. een externe SSD. Al die non-opmerkingen zijn teniet gedaan nu we de PS5 een dag hebben. De SSD is gewoon te klein voor 80% van de gamers. Anno 2020 moet er gewoon een 2TB opslagcapaciteit in zo'n console.
- De media controller, pulse 3d headset en de camera worden vandaag getest, dus mochten er specifieke vragen zijn vanuit de forumleden hier dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, niet schuiven.. gewoon oppakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
Raem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:02:
De stand om hem horizontaal neer te zetten is trouwens wel erg gammel, of ik doe iets verkeerd. :? Zodra ik de PS5 ook maar iets wil verplaatsen schiet die al meteen los aan de achterkant.
Ik ondervind hetzelfde, en volgens mij heb ik m nmi vast genoeg goed aangeduwd

Edit: en inderdaad niet schuiven helpt.

[ Voor 5% gewijzigd door Veertien14 op 20-11-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09
Inderdaad, ik ben ze nog niet tegengekomen.

Wachten is op Ratchet and Clank denk ik.

Over de externe HDD issues. Nog eens zitten spitten in Reddit, maar lijkt vooral voor te komen als je zowel download naar harddisk (bv. updates) en een PS4 spel draait vanaf externe HDD.

Dan moet toch op te lossen zijn met firmware.

(PS5 games moeten zowiezo altijd op de interne SSD)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:02:
[...]

Naar mijn weten lukte dit wel. Maar moest je niet optie "soundbar" kiezen. Maar die andere. Daarna verschijnen meer opties. Ben even de naam kwijt.
Nee ARC ondersteunt alleen lossless 2.0 en 5.1 DTS, maar als je je daar niet aan stoort is het HDR-probleem wel prima opgelost. Ik mis m’n 7.1 lossless wel, dus ik hoop op een snelle fix in een update van de PS5.

De opties verschijnen inderdaad wel, maar 7.1 over ARC bestaat volgens mij überhaupt niet. En het is hoe dan ook gecomprimeerd ipv lossless vanwege de beperkte bandbreedte van ARC.

[ Voor 15% gewijzigd door Jackal85 op 20-11-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Dus de vraag:
Ik heb de 1tb Samsung T5 ingeprikt aan de achterkant en alle PS4 spellen gaan automatisch die kant op .
Is volledig transparant en starten van ps4 spellen gaat ook prima snel dus dat is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:05:
[...]

Ik heb mezelf maar aangeleerd om de voorkant links tussen duim en wijsvinger vast te pakken als je een disc swapped.

Zit er aan te denken om dubbelzijdig tape tussen de voet en de onderkant te plakken. Sony had natuurlijk gewoon een paar pas pinnnen in die voet moeten designen, om te zorgen dat ie bij schuiven niet los springt en je hem precies op de juiste plek plaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door loekf2 op 20-11-2020 09:10 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:07:
[...]

Nee ARC ondersteunt alleen lossless 2.0 en 5.1 DTS, maar als je je daar niet aan stoort is het HDR-probleem wel prima opgelost. Ik mis m’n 7.1 lossless wel, dus ik hoop op een snelle fix in een update van de PS5.
Ik heb wel 7.1 in kunnen stellen op de ps5. Heb ook rears. Of je dit bedoeld weet ik niet. Komt uit dit artikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij Astro's Playroom kun je met die cards snel naar verschillende levels springen. Maar omdat in het spel zelf ook een level hub zit heeft dat niet zoveel meerwaarde.
De hint video's voor collectibles vond ik wel erg goed werken. Je krijgt een video van 15 sec voor één van de collectibles die je nog niet hebt. (je hoeft dus niet een hele video door voor degene die je nog moet). En zover ik het door had krijg je ook degene te zien die je als eerste in het level tegen komt. Zodra je die gehaald hebt kun je meteen weer een video bekijken voor de volgende collectible.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:09:
[...]

Ik heb wel 7.1 in kunnen stellen op de ps5. Heb ook rears. Of je dit bedoeld weet ik niet. Komt uit dit artikel.

Ja zag ik ook, audio staat standaard op TV, blijkbaar is de HDMI detectie niet slim genoeg om de receiver te zien (wat raar is, HDMI uit de PS5 gaat bij mij direct de receiver in).

Als je dit aanpast van TV naar AV Receiver, kun je wel 5.1 of 7.1 kiezen en je speaker layout tweaken.

Wat wel beter is in de PS5 (itt PS4) is dat ie de audio settings meeneemt voor PS5 games (zag het in Demon's Souls, en ook Miles Morales).

Kun je trouwens ook voor video (performance vs. fidility) and game difficulty doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22
Zit eraan te denken om voorlopig deze monitor te gaan halen. Met mijn 4K 50hz HDR tv en Full HD 1ms AOC monitor gebruik ik mijn PS5 niet optimaal heb ik het idee. Is een monitor zonder HDR een gemis voor de PS5 of kan ik met de onderstaande monitor wel doorheen?
Het gaat om de Asus-vp28uqg

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Gisterenmiddag en avond flink gespeeld en die PS5 is toch wel een keer of 4 a 5 gecrashed en een probleem met download van Persona 5 gehad..

FirmWare heeft wat meer bugs als te doen gebruikelijk bij een sony console launch maar ik denk dat de backwards compatibility daar ook debet aan is.

Op zich was 1 van die crashes er echt 1 dat het apparaat van de stroom af moest

verder is het een sleek ervaring.. alles gaat zo smooth.. en dat ding is ZOO stil.. (maar ja ik had dus een PRO hiervoor dus daarover klaagde de buren 3 huizen verder op nog als ik aan het gamen was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VeeGee schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:56:
Als jullie de PS5 in rest mode zetten, blijft de fan bij jullie dan ook zacht draaien? Of is de PS5 op de achtergrond dan misschien nog wat aan het downloaden? Ik hoor weinig verschil in ieder geval in het hoofdmenu en restmode qua fan.
Ja, had ik hier al gepost.
Ik vermoed inderdaad dat het te maken heeft met downloaden. Vanmorgen had ik hem in Rustmodus staan en hoorde ik niets. Als ik nu luister, hoor ik wel licht de fan zoemen en er is inderdaad een download bezig nu.
Het is alleszins stil/onopvallend genoeg dat ik het normaal niet zou merken, en zou goed mogelijk zijn dat mijn PS4 dat ook doet zonder dat ik het besefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 20:55
Veertien14 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:05:
[...]

Voor mij hielp schuiven juist wel, de ene kant op los, de andere kant op klemt ie / kwam ie goed vast.. Maar inderdaad, niet super degelijk.. Zat er trouwens in die showdown niet dat het een schroefje had? Meen mij zoiets te herinneren dat het zelfs mooi weggewerkt was met een vakje, waar je het schroefje in kon doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
boyette schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:52:
[...]

heb je dat ding plat liggen?
Nope, heb hem rechtop staan op de tv meubel dus hij heeft ook nog eens alle ruimte. Zelfs ook tijdens het spelen van FIFA21.. mijn vriendin zat een stukje verderop te studeren en benoemde het zelfs 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Lashrom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:14:
Zit eraan te denken om voorlopig deze monitor te gaan halen. Met mijn 4K 50hz HDR tv en Full HD 1ms AOC monitor gebruik ik mijn PS5 niet optimaal heb ik het idee. Is een monitor zonder HDR een gemis voor de PS5 of kan ik met de onderstaande monitor wel doorheen?

Iemand enig idee?
Ik persoonlijk zou liever 4K of 120hz missen dan HDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Lashrom schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:14:

Iemand enig idee?
Ik vind van wel, maar ben het gewend. Als je bv. een keer Gods Of War met HDR gezien (spat van het scherm) of gisteren Demon's Soul, dan wil je niet terug.

Andere kant, als je deze monitor voor rond de 250 euro op de kop van tikken.... gamen op 4K (native) gaat een grrotere impact hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackal85
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:09:
[...]

Maar dat is dus niet lossless. Staat ook in dat artikel dat je linkt:

Finally, at the bottom, set the Audio Format (Priority) to Linear PCM if your PS5 is connected directly to your receiver or soundbar over HDMI. If your PS5 connected to your TV, with your TV sending audio to the speakers over Optical or HDMI ARC, you may need to select Dolby or DTS here in order for surround to work, since other connections may not have the bandwidth for uncompressed LPCM in more than two channels.

Het voordeel van de PS5 in de SK10Y prikken en het beeld daarna doorsturen naar de tv is dat je lossless audio hebt (groot verschil met gecomprimeerd), terwijl je er qua beeldkwaliteit maar heel weinig voor inlevert (tenzij de PS5 dan dus weigert om HDR door te sturen, want dat is gewoon helemaal kut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennisZ88 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:16:
[...]
Zat er trouwens in die showdown niet dat het een schroefje had? Meen mij zoiets te herinneren dat het zelfs mooi weggewerkt was met een vakje, waar je het schroefje in kon doen :?
RTFM ? :p
Er zat toch een Snelstartgids bij ? Daarin staat dat gewoon netjes uitgelegd :p. Die schroef is enkel voor de vertikale stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 12:42
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:20:
De mensen die last hebben van coil whine, is het mogelijk een kort filmpje te maken zodat we (degenen die hem nog niet hebben) een idee hebben hoe 'erg' het is? Praktijk werkt toch beter voor een indruk dan tekst :)
Nee niet doen, laat me lekker in onwetendheid want dan kan ik er ik ieder geval geen “last” van krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
matthijst schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:03:
[...]

Had ook verwacht dat hij echt stil zou zijn zoals de series X.
Maar ps5 gebruikt schijnbaar een andere fan.
Het is niks vergeleken met de ps4 trouwens. Maar na de.promopraat van Sony dat hij zo groot is omdat hij de warmte zo lekker kwijt kan....
Het is niks vergeleken met de ps4 is denk ik wel echt van welke ps4 en PS5 afhankelijk. Mijn ps4 stond in het kastje en maakte veel kabaal als er te weinig ventilatie was, maar met het kastje open (en mijn PS5 staand op het tv meubel) maakt mijn PS5 dubbel zo veel geluid als de ps4 (non-pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:18:
[...]

Ik persoonlijk zou liever 4K of 120hz missen dan HDR.
Op een LCD ja, maar niet op een oled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
MoldyInko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:49:
[...]

Als je naar youtube gaat en dan de zoektermen coil whine playstation 5 in typt dan zie je al aardig wat zoekresultaten. ;(

Ik hoop op het beste en dat er intern nog wijzigen komt als het nodig is. Of het is misschien software gerelateerd in combinatie met optimalisaties. En dat het op te lossen valt met firmware updates.
Dit is niet met firmware of software op te lossen. Ik verwacht snel een kleine revisie. Wellicht hebben ze besloten het goopen achterwege te laten om het productieproces te versnellen. Ook de UI is nog verre van af vind ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Twixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:19:
[...]

RTFM ? :p
Er zat toch een Snelstartgids bij ? Daarin staat dat gewoon netjes uitgelegd :p. Die schroef is enkel voor de vertikale stand.
Ah, ik heb hem plat liggen.. Daardoor dat dus gemist :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een Turtlebeach headset die alleen voor chatten is (open oor + mic dus).

Op de Ps5 krijg ik die alleen weekend als ik al het geluid er overheen stuur. Nergens zie ik zoals op mijn Ps4 de optie voor “chat audio only”.

Zit dat er niet meer in?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Retawsuna schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:05:
[...]

Ik zou die slapende honden pas wakker maken als er voldoende PS5's op voorraad zijn, je hebt immers twee jaar garantie.
Zou hem bij twijfel toch terug sturen binnen je recht op retourneren, dat is wettelijk 14 dagen en met wachten loop je de kans dat Sony hem omruilt met een refurbish exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lqium
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
Ondanks mijn annuleringen bij Amazon, Wehkamp, Alternate, Intertoys is het mij gisteren gelukt een PS5 Disc versie te bemachtigen via een kennis van familie voor een schappelijke prijs (550 euro). Wat een verbluffend nieuw staaltje console. De controller voelt zeer next-gen vooral in Astrobot. Call of Duty MP heb ik de triggers maar uitgezet i.v.m. delay, al met al zeer tevreden! Nu bezig met de installatie van Demon's Souls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
*knip* troll

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 20-11-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 12:42
Erapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:55:
[...]

Gisteravond een half uurtje gespeeld, geen crash gehad. Na hoeveel tijd gaat het mis?
Niet te zeggen, had na 3 uur geen enkele crash. Dat terwijl een enkeling na 30 min een crash had. Oorzaak is niet bekend, dus of je krijgt crashes of niet. Dus 50% kans :P
Gewoon geen zorgen maken en lekker gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:18
Mesque schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:05:
Heerlijke console + controller, maar wat een geluid komt er vanaf zeg. Ik hoor het constant door het gamen heen/boven het geluid van de tv heen komen. Op basis van de reviews had ik wel verwacht dat hij veel stiller zou zijn.
Ik heb maar eventjes gespeeld maar ik hoor inderdaad ook behoorlijk wat geluid, soort ratel bijna (wellicht lagers op lage snelheid Oid). Verder vind ik de disc drive ook heel bedenkelijke geluiden maken.

En ik heb gelijk de disc verkeerd om erin gedaan. Ik vind dat tegen natuurlijk aanvoelen als die staat, maar in de horizontale positionering zou het wel kloppen.

Verder dualsense helemaal top. Daar sta ik wel echt versteld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Spider-Man Remastered aan het spelen. Net crashte hele PS5 al en nu crashte de game zelf. Hopelijk gebeurd het niet te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Apart die crashes.. Ik heb gisteren vanaf 17u tot pakweg 23u gespeeld en geen crashes gehad (Spider-Man gespeeld), via disc wel best wat lawaai als hij die aanroept maar verder vind ik hem stil (geen merkbaar geluid voor mij in woonkamer). Na die uren spelen was het trouwens wel een mini kachel.. Kast ruimte eromheen was best warm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:27:
Ik vind het echt bizar dat ze na het debacle met de PS4 pro weer zo'n lawaaimachine uitbrengen..

https://streamable.com/kque1y
Als je OP de ventilator gaat zitten met je microfoon hoor je inderdaad de lucht verplaatst worden. Sterker nog, als je de kappen eraf haalt en met je oor tegen de fan aan zit hoor je het denk ik nog beter.

(in de praktijk is deze console dus bijna niet te horen vanaf een meter tenzij je van een disk volle bak aan kopieren bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:04:
Gisteren ook een PS5 opgehaald.

Eerste impressies:

- Geweldige mooie console (het is smaak, maar ik vind hem heel mooi)
- De UI is nog niet af. Sony had het stukken beter moeten testen. Sommige dingen zijn moeilijk te vinden. En ik vind het gebrek aan een thema toch wel een beetje een gemis. Ook is de HOME BUTTON verandering zeer opmerkelijk in mijn ogen.
- De DUAL SENSE is geweldig. Daar gaan we nog heel veel lol aan beleven.
- Ik heb geen decibelmeters of audiofiel gehoor, maar heb nog niets storends gehoord aan geluid. Misschien is het de leeftijd.
- Een tijdje geleden zei ik hier op het forum dat de SSD heel snel vol zou raken met een paar games. Destijds vielen er mensen over mijn opmerking heen en werd er gezegd dat 'ik me niet aan moest stellen'. Ook mochten er geen vragen worden gesteld over het uitbreiden van de harde schijf d.m.v. een externe SSD. Al die non-opmerkingen zijn teniet gedaan nu we de PS5 een dag hebben. De SSD is gewoon te klein voor 80% van de gamers. Anno 2020 moet er gewoon een 2TB opslagcapaciteit in zo'n console.
- De media controller, pulse 3d headset en de camera worden vandaag getest, dus mochten er specifieke vragen zijn vanuit de forumleden hier dan hoor ik het graag.
Ik vind inderdaad dat de SSD gewoon te klein is naar de huidige maatstaven. Met de nieuwe generatie zou je denken dat de SSD juist groter is dan de HDD van de PS4 en niet kleiner. Wel vind

Ik vind de controller briljant. Het voelt meer Next gen dan de Xbox controller door de adaptieve triggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik kan me bij de PS3 en PS4 toch niet al die crashes herinneren. Ook de XsX is niet crashloos. Vraag me af of dit nu een resultaat is van covid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Mesque schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:19:
[...]

Het is niks vergeleken met de ps4 is denk ik wel echt van welke ps4 en PS5 afhankelijk. Mijn ps4 stond in het kastje en maakte veel kabaal als er te weinig ventilatie was, maar met het kastje open (en mijn PS5 staand op het tv meubel) maakt mijn PS5 dubbel zo veel geluid als de ps4 (non-pro).
Interessant, hier staat ie ook in een kast op een plank, met iets van 15 cm ruimte. Voorkant open. Op dezelfde plek stond de PS4 Pro en die fan hoorde je echt. PS5 is stil, wel hoor je de fan misschien ietsje meer dan de XSX, die echt je niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-10 23:51
Gisteren gespeeld van 1500 tot een uur of 12. Geen enkele crashes gehad en het geluid dat hij maakt is echt niks vergeleken met de Pro die ik had.

Tot nu toe bevalt de PS5 mij prima. Alleen de triggers bij COD ben ik nog niet zo overtuigd van.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
giantgiantus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:33:
Ik kan me bij de PS3 en PS4 toch niet al die crashes herinneren. Ook de XsX is niet crashloos. Vraag me af of dit nu een resultaat is van covid.
Nu zijn er 5G-zendmasten, zie je het verband niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In elk geval hebben ze met de PS5 launch hun catalogus op technisch vlak niet gefixt.
Kom alweer wat vreemde dingen tegen. In de PS+ Collection kan je de games toevoegen aan je Library. Bij UC4 krijg ik 'Niet beschikbaar'. Ok, ik heb die al van de maandelijkse Plus games, maar dat geldt evenzeer voor enkele andere zoals TLOU, waar er gewoon netjes 'gekocht' staat. Ga ik dan naar UC4 zelf, dan kan ik wel 'In winkelwagen' doen, alhoewel er op het scherm ervoor dus 'Niet beschikbaar' stond. Bij COD:BO3 staat er ook niet 'Toevoegen aan bibliotheek' maar moet ik ook weer 'In winkelwagen' doen... Ok, bij het afrekenen staat er wel €0, dus heb die uiteindelijk ook.

Heel consistent allemaal... 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:32:
[...]

Als je OP de ventilator gaat zitten met je microfoon hoor je inderdaad de lucht verplaatst worden. Sterker nog, als je de kappen eraf haalt en met je oor tegen de fan aan zit hoor je het denk ik nog beter.

(in de praktijk is deze console dus bijna niet te horen vanaf een meter tenzij je van een disk volle bak aan kopieren bent)
Die van mij is duidelijk te horen van 5 meter afstand hoor, maar net als bij de PS4 Pro zal dat wel weer per exemplaar verschillen. Misschien heeft Sony weer beknibbeld op de koelpasta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Coil whine PS5

https://www.pushsquare.co...system_launches_in_europe

2e filmpje is dus wat ik hoor (in werkelijkheid nog Harder het geluid). Zet wel het geluid op max van tweede filmpje want anders denk je dat het wel meevalt.
Is nu een loterij of een PS5 er last van heeft en volgens Sony vervangen ze nu alleen PS5's die niet werken. Mijn XBOX series X is echt stil en bij die moet ik echt mijn oor tegen de console leggen om alleen het blazen van de fan (heel zacht) te horen.
Een hardware fu van Sony. Maar ja dat is het risico als je een early adopter bent.
Hopelijk kunnen degene die niets horen nu enig zins begrijpen dat dit geluid f annoying is.
Sony moet dat geweten hebben en heeft waarschijnlijk aan cherry picking gedaan bij het sturen van review consoles naar reviewers.
Dus hoor je dit niet bij die van jou dan heb je dus mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
loekf2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:34:
[...]

Interessant, hier staat ie ook in een kast op een plank, met iets van 15 cm ruimte. Voorkant open. Op dezelfde plek stond de PS4 Pro en die fan hoorde je echt. PS5 is stil, wel hoor je de fan misschien ietsje meer dan de XSX, die echt je niet hoort.
Speel je met disc/via de disc of zonder? Misschien wordt het wel veroorzaakt door de disc drive oid..

De controller is overigens wel echt geweldig, hij ligt zoveel lekkerder in de hand ook dan de ps4 controller. Daar erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
cold_as_ijs schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:27:
[...]

Niet te zeggen, had na 3 uur geen enkele crash. Dat terwijl een enkeling na 30 min een crash had. Oorzaak is niet bekend, dus of je krijgt crashes of niet. Dus 50% kans :P
Gewoon geen zorgen maken en lekker gamen.
Ik maak me zeker geen zorgen, straks in de pauze weer een uurtje, WFH FTW!
Kan misschien met externe schijf te maken hebben, of met warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Ik wel, vooral in het begin had de PS4 met regelmaat last van crashes, en ook de PS3 had last van crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik heb in mijn 7 jaar met PS4 en PS4 Pro maar een keer crashes gehad, was geloof ik Horizon Zero Dawn die de PS4 onderuit trok na die cutscene in het begin. Zo erg dat ie aan/uit moest, rebuilding database etc. Dit werd snel door Guerilla gepatched.

Maar idd de PS5 firmware is nog niet af (120 Hz/VRR, PS4 op externe HDD heeft bugs, waar is de M.2 SSD uitbreiding,... die bij XSX er wel is, maar niet 100% hetzelfde want er is maar een keuze, Sony is standaard PCIe 4 M.2 => meer werk).

Pagina: 1 ... 10 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord