• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
FrankoNL schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:23:
[...]

Ff Spiderman ofzo opstarten, en dan al het geluid uitzetten. Kans is groot dat je dan een licht brommen geluid hoort.

Ik heb het iig ook.
Nauwelijks hoorbaar. No offense, maar klinkt een beetje neurotisch haha. Je moet ook niet naast je console zitten te gamen. Mijn Ziggo Next box hoor ik meer dan mijn PS5.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:42
Casual_T schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:48:
[...]

Nauwelijks hoorbaar. No offense, maar klinkt een beetje neurotisch haha. Je moet ook niet naast je console zitten te gamen. Mijn Ziggo Next box hoor ik meer dan mijn PS5.
Ik zeg er toch niets over? Console heeft coilwhine. Dat is een feit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Nou de eerste paar uur met de ps5 zitten erop. Wat héérlijk om weer te gamen zeg.
Twee maanden geleden, na pre-order, de PS4 pro verkocht en blijkbaar gamen toch meer gemist dan verwacht :)

En dan spider-man, wat tof om weer door de stad te slingeren.

Spiderman 1 is één van de weinige games die ik twee keer gespeeld heb en wat fijn om het ps5 avontuur te starten met het vervolg. Ik ben de komende tijd wel zoet :)

Ik heb denk ik ook wel last van "coil-whine" al vind ik het niet echt storend. Het is al heeeel veel beter dan die stofzuiger van een PS4.

Ik wens iedereen de komende tijd heel veel game plezier en geniet lekker van het feit dat wij er één hebben kunnen scoren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Ace schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:41:
[...]

Ik krijg de GPU song niet meer uit mijn hoofd, zo goed & tekst zo grappig.

Soundtrack van het jaar!
Gee-pee-yoooouuuu

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09
RedNas74 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:40:
Net eerste harde crash gehad. Ik probeerde Ghosts of Tsushima van de externe schijf te starten. PS5 viel daarna uit. Kon hem alleen herstarten met de knop op de console zelf. Daarna startte hij met de melding dat de externe schijf gerepareerd moest worden. Nadat dat was gebeurd bleef het scherm zwart. Toen mar geforceerd opnieuw opgestart en kreeg toen de melding dat de systeem software gecrasht was. Nu lijkt hij weer gewoon te werken. Lekker dit :(
Ik blijf nog even weg van games vanaf externe schijf, was al eerder gemeld op reddit dat het niet helemaal stabiel is. Hopelijk komt er snel een fix, beetje knullig van Sony.

Ghosts op 60 fps is trouwens fantastisch.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Casual_T schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:48:
[...]

Klopt ja de Ziggo next box heeft een luidere coil whine dan de PS5 (tenminste tijdens Astro). Al kun je de Ziggo next box wel gewoon in een afgesloten kastje zetten en dan hoor je hem niet meer.

Ik heb ook liever helemaal geen geluid maar tot nu toe valt het me tijdens het gamen niet op. Maar zit dan ook niet naast mijn console maar er 4 meter vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:43
DoubleDutch schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:34:
[...]

Speelde jaren op een 1080p scherm en sinds 3 weken deze gehaald https://tweakers.net/pric...00-b-zwart/specificaties/
wist niet wat ik zag. 🤤
Haha goeie, maar wel prijzig. Ben op zoek naar minimaal een 4K HDR 1ms monitor. Zodra 2.1 hdmi monitor uit is schaf ik het meteen aan. Wil dus niet al teveel spenden aan een dure monitor.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-10 23:28
Net even mijn kastje opgemeten... 49cm breed en 12cm hoog (ik zou de achterkant van het kastje meer kunnen openen) . Dat is voor de PS5 te doen? Heeft iemand het zo krap staan?

Anders gewoon rechtop achter de tv

• Casual_T
Jesp_J schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:56:
[...]

Klopt ja de Ziggo next box heeft een luidere coil whine dan de PS5 (tenminste tijdens Astro). Al kun je de Ziggo next box wel gewoon in een afgesloten kastje zetten en dan hoor je hem niet meer.

Ik heb ook liever helemaal geen geluid maar tot nu toe valt het me tijdens het gamen niet op. Maar zit dan ook niet naast mijn console maar er 4 meter vanaf.
Ja zit er zelf ook 3 meter van af, dus waarschijnlijk dat ik bij de niet-klagen groep hoor. De Ziggo box is echt een drama met dat ratelen en piepen, daarna vind je alles prima denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Ehmmm...

Ik wil net Spiderman weer gaan spelen, staat hij niet meer geïnstalleerd?!

Moet hij hem weer kopiëren 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
FrankoNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:00:
Ehmmm...

Ik wil net Spiderman weer gaan spelen, staat hij niet meer geïnstalleerd?!

Moet hij hem weer kopiëren 🤔
Had ik ook, blijkbaar moet je de game in je console stoppen en niet op copy drukken maar wachten tot hij het automatisch zelf doet. Als je zelf op copy drukt dan is de game de volgende keer ineens niet meer geïnstalleerd. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just88just
  • Laatst online: 03-10 23:44
Zijn er hier eigenaren van een ps5 met Lg cx? Is het bij iemand gelukt om ps5 output in te stellen in 4K HDR chroma 4:4:4,10bit. Ik krijg het niet voor elkaar ook niet in pc mode. Met Xbox geen last van, dus ps5 lijkt de boosdoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 12:42
Wat een verademing, mijn ps4 gaat denk ik nooit meer aan. Astrobot speelt lekker weg, daarna even Kingdom come opgestart van de SSD, laadtijden waren echt een drama voorheen. Kostte 6 min om de game uberhaupt op te starten. Nu nog maar een minuutje. 10-15 sec om een savegame te laden.Geluid is stukken beter, ipv van mono is het echt stereo met een poging tot 3D. Geen pop-in meer gezien, en alles lijkt soepeler te lopen zo ook de gevechten.
Morgen lekker vrij, kan ik ouderwets mijn dag vergallen met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
just88just schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:04:
Zijn er hier eigenaren van een ps5 met Lg cx? Is het bij iemand gelukt om ps5 output in te stellen in 4K HDR chroma 4:4:4,10bit. Ik krijg het niet voor elkaar ook niet in pc mode. Met Xbox geen last van, dus ps5 lijkt de boosdoener
Ik gok dat de Ps5, net als de series x wanneer hij op 60 hz staat ingesteld, automatisch locked op de hdmi 2.0 spec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:02:
[...]

Had ik ook, blijkbaar moet je de game in je console stoppen en niet op copy drukken maar wachten tot hij het automatisch zelf doet. Als je zelf op copy drukt dan is de game de volgende keer ineens niet meer geïnstalleerd. Erg vreemd.
De software van de Ps5 is echt een zooitje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just88just
  • Laatst online: 03-10 23:44
FrankoNL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:07:
[...]

Ik gok dat de Ps5, net als de series x wanneer hij op 60 hz staat ingesteld, automatisch locked op de hdmi 2.0 spec. :)
Maar bij Xbox kun je deze zelf op 120 zetten. Hoe kan ik dit bij PS5 forceren? En waar is VRR? Zoveel vragen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
just88just schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:13:
[...]

Maar bij Xbox kun je deze zelf op 120 zetten. Hoe kan ik dit bij PS5 forceren? En waar is VRR? Zoveel vragen.. :P
Dat is er nog niet :) moet allemaal nog komen van sony.

Heel eerlijk. Deze versie van het OS voelt als een vroege testbuild. Onacceptabel wat mij betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 20-11-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10 15:20
Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:37:
[...]

Heel mooi.

Ik twijfel zelf tussen 1440 met 144+ hz (samsung odyssey g7)
Of een 4k op 60hz

Helaas is 4k met meer hz nog onbetaalbaar
Was er niet iets dat de ps5 geen 1440p kan weergeven en dus naar 1080p gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
kaanmijo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:05:
Ik moet soms nog wel zoeken in de UI waar dingen staan hoor, ik snap nog steeds niet waar m’n friendslist nou staat :X

1 ding snap ik overigens echt niet: 7 jaar lang hebben miljoenen mensen die PS toets ingedrukt gehouden om dat quickmenu te openen, en 1x voor home. Wat heeft Sony in hemelsnaam gebruikt toen ze dachten: dat draaien we eens lekker even om. Ik snap het niet :N
Snap ik ook niet man, heb zelfs zitten zoeken naar de parties waar ik in zit, maar dan nog is het lastig om puur een overzicht te krijgen van parties die nu actief zijn, je moet eerst doorklikken, dan nog een keer en dan nog eens op view members..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
RubenSaurus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:28:
[...]

Rest mode? Nee, volledig uit, Ja
Juist andersom, rest mode wordt afgeraden nu, kan voor crashen zorgen. Gewoon uitzetten, download gaat vanzelf verder als je de PS5 weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Casual_T schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:20:
[...]

Haha, ik zie het verschil ook wel. Tuurlijk is 60fps vloeiender, maar voor mij is het in een game als spiderman juist niet storend. In een race game, of competitief spel, okay.. Verhaalspellen kunnen wat mij betreft ook op 30fps + eyecandy lopen. De wereld in performance mode ziet er gewoon voor mijn gevoel veel kaler uit en brengt minder de sfeer over. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

EDIT: Iedereen die over coil whine spreekt, zitten jullie naast jullie PS5 te spelen? Ik zit op bijna 3 meter afstand en hoor hem alleen bij het installeren van games, downloaden af en toe etc.
Zelfs op 6 meter nog hoorbaar, en dan heb ik nog niet een al te best gehoor ook :X }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Astrobot vanavond uitgespeeld, vond het een erg vermakelijk spel. Kijken of ik dit weekend nog de platinum trophy kan halen. En na morgen een weekje vrij dus wordt een heerlijk chille week met de PS5 en mijn nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
just88just schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:04:
Hier een LG C9 en ik heb eigenlijk niks aangepast. Wel even alles doorgelopen, maar volgens mij pakt ie automatisch HDMI 2.1, staat ook bij mogelijke modes tm 120hz, ook YUV222 uit mijn hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 18:49

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo net no mans sky gespeeld. 60 fps locked is heerlijk. En ook de controller features zijn gaaf. Jammer toch nog wel popin en texture popin. Maja wel gaaf. Vanmiddag ook astrobot gespeeld echt heel tof. En gr sport maar die is op de laadtijden na identiek.
Wel apart had net miles morales ultimate edition gedownload maar heb nu ook de ps4 versie erop staan. Van no mans sky ook.. vaag. Is wel even 56gb extra.
Heb nu nog maar 200gb over ofzo.. gaat wel hard.
Gelukkig is downloaden echt rete snel! Haal meestal wel max verbinding.

Gelukkig niet veel last van coil whine. Hoor wel lichtelijk als een spel draait iets maar dat is als ik alles mute en echt heel erg focus erop. Dus gewoon dikke prima! Want game altijd met geluid aan.
Al met al positief allemaal. En ja die ssd ia wel echt heel lekker hoor qua snelheid!

[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2020 00:32 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Mijn bevindingen en soort workaround voor coil whine (hoog zoemend geluidje).

Ik heb het hoge geluidje alleen als ik in het PS menu zit zonder dat er een game actief is in de achtergrond. Zodra ik een game opstart dan is het geluid veeel minder hoog, echt zo goed als stil. Test maar eens uit met je tv op mute.

Dus snelle workaround: Als je je ps5 aanzet, start gelijk een game up en ga direct weer terug naar het menu (lang ps knop indrukken). Vanaf dat moment is er altijd een game actief in die switch modus. Want als je een andere game opstart gaat die weer actief worden etc etc. Weg coilwhine. Kortom sluit spellen niet volledig af maar ga gewoon naar het ps menu en kies je volgende game.

Helpt dit ook bij andere mensen?

Nu ik dit weet hou ik mijn Ps5 lekker. Op deze manier dus alleen de 1e 10 sec tijdens het opstarten van je Ps5 coilwhine daarna je hele sessie weg :)

[ Voor 8% gewijzigd door G4mert op 20-11-2020 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:47
Meer mensen waarbij de USB-power delivery in restmode niet werkt? Setting staat op Always..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:03
vanavond om 8 uur was die eindelijk bezorgd dus toen de games even ter download aangezet. Downloaden gaat een stuk sneller op de ps5 dan op de ps4, dus cod cold war en watch dogs legion en nba live 19 waren zo geinstalleerd. Wel viel me op dat die standaard cod cold war in ps4 mode wilde draaien na het downloaden, ik moest hem in het menu even omzetten naar de ps5 versie om zo ook gebruik te maken van de ps5 versie.

Eerste indruk is geweldig, het voelt echt als een next gameconsole aan en ik vind hem er in het echt erg mooi uitzien.

Het is allemaal supersnel en de controller is de ster van de show. Dat kun je niet uitleggen hoe mooi en goed die werkt dat moet je simpelweg ervaren. Astrobot is daar een prima game voor, maar COD maakt er ook goed gebruik van (alhoewel ik niet zeker weet of ik die adaptive triggers aan hou voor multiplayer). Voor cod single player is het perfect in ieder geval.

Ik heb verder geen problemen gehad in de afgelopen paar uur, alles werkt zoals het zou moeten hier tot nu toe. De ps5 hoor ik niet, hij is enorm stil ondanks dat die maar 1 meter van mij afstaat. Als ik mijn oor erbij houd dan hoor ik wel dat de ventilator draait, maar echt aan het werk is die in ieder geval hier nog niet geweest.

Het menu vind ik stukken verbeterd, ook mooi dat ps now nu een integraal onderdeel is van je menu, het maakt het allemaal een stuk soepeler kwa ervaring. De verplaatsing van de friends naar het submenu onder moet ik aan wennen, ik was gewend om in 1 oogopslag te zien hoeveel friends er online waren, nu moet dat via een druk op de ps knop, beetje aparte keus, maar goed, daar wen je ook wel weer snel aan.

De SSD ruimte gaat wel vrij snel een groot probleem worden, ik heb er nu 4 games op en heb nog maar 350 gigabyte vrij, niet verwonderlijk als je ziet dan COD cold war al 148 Gigabyte ruimte in neemt, dus voor ps4 games zal ik er wel een 2tb externe schijf aan koppelen en dan hopen dat op korte termijn er een extra ssd ingeplaatst kan worden.

Al met al overstijgt de eerste indruk al mijn verwachtingen, het is een stuk betere ervaring dan de ps4 wat met name door de laadtijden en de controller komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou mijn eerste dag zit er ook op.
Al met al dikke prima. Astro Bot uitgespeeld (nog twee Trophys dan heb ik hem platinum) en daar dus leuke ervaringen op gedaan met de nieuwe controller.

Dat is voor mij wat de console echt een nieuwe ervaring maakt. In Astro is het allemaal wat overkill maar losse features implementeren in games ben ik helemaal voor!

Verder is het een genot om een console te hebben die zo snel is als al mijn andere devies. Switchen tussen game en OS, party Joinen, alles is instant nu en dat is heerlijk.

Wel moet ik wennen aan het nieuwe menu. Sommige zaken zitten op een andere plek en voelen daardoor wat minder logisch. Ook vind ik het irritant dat 1x kort drukken nu niet Home is (zoals op de Ps4) maar dat kaarten menu en long press juist Home is. Weet iemand toevallig of je dat om kunt wisselen?

Verder ook nog wat moeite met mijn Save game op Watch Dog Legion. De Ps5 game kent de Ps4 save niet (wat ik niet vreemd vind) maar de ingebouwde save download functie heeft ook een foutmelding 8)7, daardoor heb ik dus eigenlijk alleen maar Astro Bot gespeeld :P

FacePlates zijn er overigens af. Liggen klaar om morgen mooi zwart te worden. Dan in de avond maar eens aan Valhalla beginnen :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

robinez schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:33:
vanavond om 8 uur was die eindelijk bezorgd dus toen de games even ter download aangezet. Downloaden gaat een stuk sneller op de ps5 dan op de ps4, dus cod cold war en watch dogs legion en nba live 19 waren zo geinstalleerd. Wel viel me op dat die standaard cod cold war in ps4 mode wilde draaien na het downloaden, ik moest hem in het menu even omzetten naar de ps5 versie om zo ook gebruik te maken van de ps5 versie.

Eerste indruk is geweldig, het voelt echt als een next gameconsole aan en ik vind hem er in het echt erg mooi uitzien.

Het is allemaal supersnel en de controller is de ster van de show. Dat kun je niet uitleggen hoe mooi en goed die werkt dat moet je simpelweg ervaren. Astrobot is daar een prima game voor, maar COD maakt er ook goed gebruik van (alhoewel ik niet zeker weet of ik die adaptive triggers aan hou voor multiplayer). Voor cod single player is het perfect in ieder geval.

Ik heb verder geen problemen gehad in de afgelopen paar uur, alles werkt zoals het zou moeten hier tot nu toe. De ps5 hoor ik niet, hij is enorm stil ondanks dat die maar 1 meter van mij afstaat. Als ik mijn oor erbij houd dan hoor ik wel dat de ventilator draait, maar echt aan het werk is die in ieder geval hier nog niet geweest.

Het menu vind ik stukken verbeterd, ook mooi dat ps now nu een integraal onderdeel is van je menu, het maakt het allemaal een stuk soepeler kwa ervaring. De verplaatsing van de friends naar het submenu onder moet ik aan wennen, ik was gewend om in 1 oogopslag te zien hoeveel friends er online waren, nu moet dat via een druk op de ps knop, beetje aparte keus, maar goed, daar wen je ook wel weer snel aan.

De SSD ruimte gaat wel vrij snel een groot probleem worden, ik heb er nu 4 games op en heb nog maar 350 gigabyte vrij, niet verwonderlijk als je ziet dan COD cold war al 148 Gigabyte ruimte in neemt, dus voor ps4 games zal ik er wel een 2tb externe schijf aan koppelen en dan hopen dat op korte termijn er een extra ssd ingeplaatst kan worden.

Al met al overstijgt de eerste indruk al mijn verwachtingen, het is een stuk betere ervaring dan de ps4 wat met name door de laadtijden en de controller komt.
Kan je de ps4 versie niet verwijderen ? Heb zelfde met miles morales dat de ps4 en ps5 versie erop staan. Maar is 46gb voor ps4 versie die ik niet wil gebruiken.. no mans sky ook 12gb ps4 versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
AMARONE schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:57:
Net even mijn kastje opgemeten... 49cm breed en 12cm hoog (ik zou de achterkant van het kastje meer kunnen openen) . Dat is voor de PS5 te doen? Heeft iemand het zo krap staan?

Anders gewoon rechtop achter de tv
Ja hoor, ik heb ongeveer eenzelfde ruimte. Heb wel 3 gaten in de achterwand gemaakt met een 90mm gatenzaag. Console word niet warm, de muur achter mijn tv-meubel word daarin tegen wel heel warm. Genoeg airflow dus (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:42:
[...]

Kan je de ps4 versie niet verwijderen ? Heb zelfde met miles morales dat de ps4 en ps5 versie erop staan. Maar is 46gb voor ps4 versie die ik niet wil gebruiken.. no mans sky ook 12gb ps4 versie..
Ja dat kan wel, je moet dan gewoon de ps4 versie niet installeren vanaf disc.
Ik heb nu van Legion en Valhalla alleen de Ps5 versie geïnstalleerd staan die ik kan starten met de ps4 disc.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 20-11-2020 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:42:
[...]

Ja dat kan wel, je moet dan gewoon de ps4 versie niet installeren vanaf disc.
Nee gaat om een download vanuit store. Heeft blijkbaar beide versie gedownload en geïnstalleerd. Kan ook als ik options knop klik op de game bij game versie onderaan ps4 of ps5 versie selecteren. Heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:10:
Poe. Spider Man Remake grijpt je wel zeg. Het is ineens 3 uur later dan toen ik begon :P
Geweldig spel is dit! En dan is Miles Morales nog beter begreep ik :)
Yup ik vond Spiderman ok qua verhaal en characters, maar Miles Morales pakt me echt stukken meer, game is ook veel sfeervoller, de cutscenes zijn imho nog mooier.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Ook apart kan bij battlefield 1 en gt sport bij gameversie betas selecteren. Heel apart..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:44:
[...]

Nee gaat om een download vanuit store. Heeft blijkbaar beide versie gedownload en geïnstalleerd. Kan ook als ik options knop klik op de game bij game versie onderaan ps4 of ps5 versie selecteren. Heel apart.
Ooh zo, dat had ik eerst ook, dan kan je de ps4 er weer af gooien.
Althans heb ik bij legion gedaan en merk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa159
  • Laatst online: 16-08 17:48
Net ook astro en Morales gespeeld. Graphics en de controller zijn geweldig.

Wat ik echt niet mooi vind, is de console zelf. Veels te groot en lomp. Ze hadden zich beter kunnen laten inspireren door Apple of een strakker design (bijvoorbeeld van minimalistische cd spelers)

Zoals deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0277/0534/4078/products/8300CDQ_Zilver_8c245fdf-dcb0-4041-ac80-d16df1a9c254_1024x.jpg?v=1594353604

https://vsospecialist.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Donstil schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:46:
[...]

Okee top dalijk even 60gb vrij maken van de al snel schaars wordende opslag.. gt sport is 112gb zag ik ineens. Valt niet op met een 2tb hdd maar nu wel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 05-10 23:28
Alfa159 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:46:
Net ook astro en Morales gespeeld. Graphics en de controller zijn geweldig.

Wat ik echt niet mooi vind, is de console zelf. Veels te groot en lomp. Ze hadden zich beter kunnen laten inspireren door Apple of een strakker design (bijvoorbeeld van minimalistische cd spelers)

Zoals deze bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
j
Je weet dat Apple zich heeft laten inspireren door Sony hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
Smaken verschillen. Mijn vrouw vindt het een heel mooi apparaat. Ik vind het zelf ook wel iets hebben. Maar goed staat toch in een audiomeubel.

Mijn ps5 heeft ook coil whine. Maar dan moet ik met mijn oor erbij gaan zitten, dat slaat dus nergens op 😁 Als ik in de bank zit met alle geluid stil kan ik het horen als ik mij erop concentreer. Is dus van geen betekenis.

Overigens is coil whine niet te vermijden. Maar het wordt vaak wel minder na langer gebruik.

De ps4 had ook coil whine vooral de pro. Maar dat hoorde je nooit omdat de fan er zwaar bovenuit kwam qua geluid.

Ik vind het een top console en zeker zeer zeer stil ook tijdens gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Dan is het toch ergens fout gegaan.
Prima console de PS5, maar mijn God wat een lelijk aanwezig gedrocht. Hier gaat ie op korte termijn de kast in, ik verzin wel iets met een intake/exhaust fan in m’n kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undercovert
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-05-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjuYQnB7CaBCXyLbPwm1J4_lJY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaGfBK61KFF70oFdW9acOYoA.jpg?f=fotoalbum_large

Past maar net haha en kan wel redelijk ademen denk ik zo. Het ziet er alleen niet uit maarja... Helaas al wel een crash gehad, Cod moest nog 5 seconden installeren en opeens viel die uit. Via de controller ging die niet aan, en toen ik op de power knop drukte gaf die alleen een piep en gebeurde er verder niks, ook geen lichtjes. Tweede keer ging die wel aan en moest die ff herstellen. Schrok er wel van maar daarna nog een paar uur zonder problemen kunnen spelen.

Mijn ps5 is trouwens muisstil, heb m nog niet gehoord. En Wat een verademing dat menu zeg, alles gaat zo retesnel

[ Voor 5% gewijzigd door Undercovert op 20-11-2020 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:37:
[...]

Heel mooi.

Ik twijfel zelf tussen 1440 met 144+ hz (samsung odyssey g7)
Of een 4k op 60hz

Helaas is 4k met meer hz nog onbetaalbaar
Ik krijg binnenkort de Odyssey G7 binnen hopelijk (kwam met mijn TV) en heb een 4k 60hz scherm hier nog. Zal ze alle twee gaan gebruiken, mocht je nog een tijd wachten; ik kan je wel laten weten wat ik beter vind.

Ik test ze ook uit op 4k 120hz overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:03
Donstil schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:46:
[...]

dat wil ik ook wel, hoe doe je dat op een ps5, om alleen de ps4 versie ervan af te gooien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 21:44
Hier eigenlijk helemaal geen last van coil whine? :P
Ik heb nog niet heel veel door de software heen gekeken, maar ik ben eigenlijk nog geen bug tegengekomen so far. Was positief verrast dat alles via PSVR box ook gelijk werkt.

Heb Astro Bot ook uit, die ga ik dit weekend waarschijnlijk wel een keer platinum maken. Echt super tof. De hele Playstation geschiedenis is gaaf om zo door te lopen :) en damn die controller :9~ wat een gaaf ding!

Net nog heel even Miles Morales opgestart, daar morgen weer mee verder. Heb Spiderman op PS4 Pro gespeeld... Wat een verschil zeg. Raytracing doet me minder dan verwacht, maar deze game speelt imho zoveel lekkerder op 60fps!

En die laadtijden. En wat is ie lekker snel. Dat irriteerde me echt aan de PS4 Pro. Dit is zoveel beter.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:54:
[Afbeelding]

Past maar net haha en kan wel redelijk ademen denk ik zo. Het ziet er alleen niet uit maarja... Helaas al wel een crash gehad, Cod moest nog 5 seconden installeren en opeens viel die uit. Via de controller ging die niet aan, en toen ik op de power knop drukte gaf die alleen een piep en gebeurde er verder niks, ook geen lichtjes. Tweede keer ging die wel aan en moest die ff herstellen. Schrok er wel van maar daarna nog een paar uur zonder problemen kunnen spelen. Wat een verademing dat menu zeg, alles gaat zo retesnel
Ik heb vandaag precies hetzelfde gehad. Ik denk dat het vaker speelt en opgelost zal moeten worden met een firmware update. Voor mij ook even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

GOW disc versie unpatched heeft een unlocked fps modus ook voor de 4k modus( 4k checkerboarding) zou het zeer waarderen als ze dit erin patchen. Want 1080p/60 is nice maar 4k/60 is nicer !
En die game kan wel weer een playthrough gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2020 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:54:
[Afbeelding]

Past maar net haha en kan wel redelijk ademen denk ik zo.
Ik heb die van mij ook in een kast staan. Wel wat meer ruimte erom dan jij, alleen de achterkant is bij mij dicht. Maar ga nog even aankijken of ik dat zo laat. Heb hem later op de avond ook een tijdje uit de kast gehaald en toen voelde die aanzienlijk minder warm aan.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:18

BlackEyedAngel

Just a decent guy

De mensen die last hebben van coil whine, is het mogelijk een kort filmpje te maken zodat we (degenen die hem nog niet hebben) een idee hebben hoe 'erg' het is? Praktijk werkt toch beter voor een indruk dan tekst :)

[ Voor 14% gewijzigd door BlackEyedAngel op 20-11-2020 01:22 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 00:02:
[...]

Toen je dat deed had je het probleem niet meer? Ik heb het met Demon Souls. Elke keer compleet weg. Lijkt ook door een update file te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Gelukkig nog geen vastloper gehad. Vanaf 9 uur Spiderman gespeeld en ongemerkt is het zomaar 1 uur. Zodra je de besturing eenmaal onder de knie hebt is het gewoon te leuk om te stoppen.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:35
Geen last van geluid of iets hier, draait al 8u, meerdere games en apps, top apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Rise of the tomb raider is onspeeldbaar helaas. Crasht iedere keer na zeer korte tijd.

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Platinum trofee is inmiddels binnen voor Astro's playworld, wat een leuke game zeg!

Even een vraagje, ik gebruik een LG C9, ik kreeg het op dit moment niet verder dan 60hz. Hoe zorg ik ervoor dat het 120hz met chroma 4:4:4 is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX-KgRCKEEkUdBZ-m8alD4Qq8qE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyKoVRcXJeSLFQS4ILU3Lndn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jamesl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:51:
Platinum trofee is inmiddels binnen voor Astro's playworld, wat een leuke game zeg!

Even een vraagje, ik gebruik een LG C9, ik kreeg het op dit moment niet verder dan 60hz. Hoe zorg ik ervoor dat het 120hz met chroma 4:4:4 is?
[Afbeelding]
Hdmi deep colour aanzetten via de instellingen van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hamazaki schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:54:
[...]

Hdmi deep colour aanzetten via de instellingen van je tv.
Staat aan.. nouja morgen maar eens verder puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jamesl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:55:
[...]

Staat aan.. nouja morgen maar eens verder puzzelen :)
Trouwens, die optie heb je nog niet als het goed is. (120hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
Jamesl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:51:

[Afbeelding]
Moet je per game instellen in je settingsmenu. Kan je volgens mij voor 3 opties kiezen, standard quality en performance (120hz) of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Hamazaki schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:56:
[...]

Trouwens, die optie heb je nog niet als het goed is. (120hz)
Moet dat nog komen met een software update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Heerlijke console + controller, maar wat een geluid komt er vanaf zeg. Ik hoor het constant door het gamen heen/boven het geluid van de tv heen komen. Op basis van de reviews had ik wel verwacht dat hij veel stiller zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:31
Zijn er mensen die godfall al geprobeerd hebben? Zo ja, is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
Mesque schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:05:
Heerlijke console + controller, maar wat een geluid komt er vanaf zeg. Ik hoor het constant door het gamen heen/boven het geluid van de tv heen komen. Op basis van de reviews had ik wel verwacht dat hij veel stiller zou zijn.
dat meen je niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:02
Echt totaal geen last van gehad in de 5 uur dat ik gespeeld heb.
Zo stil als het maar zijn kan.
Wel 1 keer vastgelopen. Had mijn spel op pauze gezet en ps5 in slaapmodus. Toen ik hem aan wilde zetten gebeurde niks. Via de powerknop op de console moeten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Statz87 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:42:
[...]

Echt totaal geen last van gehad in de 5 uur dat ik gespeeld heb.
Zo stil als het maar zijn kan.
Wel 1 keer vastgelopen. Had mijn spel op pauze gezet en ps5 in slaapmodus. Toen ik hem aan wilde zetten gebeurde niks. Via de powerknop op de console moeten herstarten.
het kan natuurlijk te maken hebben met wat je er mee doet..

speel je op 4k of hd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statz87
boyette schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:43:
[...]

het kan natuurlijk te maken hebben met wat je er mee doet..

speel je op 4k of hd?
4K op een Lg GX65.
Prachtig beeld. Keek met de campaign van cold war echt soms mijn ogen uit :o Heb wel de digitale versie btw
Nu nachtdienst helaas. Maar morgen 5 dagen vrij :9 Vrouwtje heeft vrij weinig aan me de aankomende dagen O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Statz87 op 20-11-2020 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Statz87 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:49:
[...]

4K op een Lg GX65.
Prachtig beeld. Keek met de campaign van cold war echt soms mijn ogen uit :o
Nu nachtdienst helaas. Maar morgen 5 dagen vrij :9 Vrouwtje heeft vrij weinig aan me de aankomende dagen O-)
benieuwd wat dat verschil dan maakt
heb je dat ding rechtop staan of plat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
boyette schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 02:50:
[...]

benieuwd wat dat verschil dan maakt
heb je dat ding rechtop staan of plat liggen?
Rechtop HDMI kabel is te kort.
Kan nog niet in mijn tv meubel dus.
Wel van plan om hem neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
heb je dat ding plat liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-10 22:58
Hier ook gelukkig met de ps5, alleen het geluid van de PS4 zo zat. Het leek wel een vliegtuig zoals sommige chat bezoekers hem noemde.

Geen rare problemen gevonden zij het niet dat ik het heel erg jammer vind dat er geen optical support meer is.

Heeft iemand hier een nederland verkrijgbare oplossing voor? Die geen 40 euro kosten,

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MaFFia schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 03:28:
Hier ook gelukkig met de ps5, alleen het geluid van de PS4 zo zat. Het leek wel een vliegtuig zoals sommige chat bezoekers hem noemde.

Geen rare problemen gevonden zij het niet dat ik het heel erg jammer vind dat er geen optical support meer is.

Heeft iemand hier een nederland verkrijgbare oplossing voor? Die geen 40 euro kosten,
die heb je ook geen op je tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Nou Miles Morales en The Pathless spelen heerlijk weg, wat een graphics. Maar ik ben vandaag wel al twee vervelende kinderziekten tegengekomen.

Allereerst weigert de PS5 HDR door te sturen via m’n LG soundbar. De PS5 in de tv steken en geluid terugsturen over ARC is een oplossing, maar dan heb ik 5.1 geluid ipv 7.1 en werken m’n rears dus niet. Ook is m’n controller kapot geleverd. Bij bepaalde acties komt er een enorm zoemend en ratelend geluid uit. Het lijkt erop dat 1 van de rumblemotoren stuk is.

Toch wel slordig deze dingen. Het probleem met HDR via een soundbar / receiver zag ik hier eerder ook al langskomen en ook op Amerikaanse fora lees ik dat veel terug. Hoe dat door de QC van Sony is geglipt is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 03:52:
Nou Miles Morales en The Pathless spelen heerlijk weg, wat een graphics. Maar ik ben vandaag wel al twee vervelende kinderziekten tegengekomen.

Allereerst weigert de PS5 HDR door te sturen via m’n LG soundbar. De PS5 in de tv steken en geluid terugsturen over ARC is een oplossing, maar dan heb ik 5.1 geluid ipv 7.1 en werken m’n rears dus niet. Ook is m’n controller kapot geleverd. Bij bepaalde acties komt er een enorm zoemend en ratelend geluid uit. Het lijkt erop dat 1 van de rumblemotoren stuk is.

Toch wel slordig deze dingen. Het probleem met HDR via een soundbar / receiver zag ik hier eerder ook al langskomen en ook op Amerikaanse fora lees ik dat veel terug. Hoe dat door de QC van Sony is geglipt is me een raadsel.
Is dit probleem niet alleen in combinatie met LG ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
boyette schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 04:06:
[...]

Is dit probleem niet alleen in combinatie met LG ?
Op Reddit en fora zie ik meer merken langskomen, maar of het bij elke HDMI 2.0-soundbar / receiver gebeurt weet ik niet. Met de PS4 Pro heb ik dit probleem nooit gehad.

Het gekke is dat de PS5 wel aangeeft dat m’n setup HDR op 60hz in yuv420 ondersteunt. Hij lijkt die combinatie alleen niet naar m’n soundbar te willen sturen.

[ Voor 19% gewijzigd door Jackal85 op 20-11-2020 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Die PS5 controller zit zo lekker bij mij in de hand, lijkt echt alsof hij speciaal voor mijn handen is gemaakt (20 cm). Voelt ook veel luxer aan dan de PS4 controller.

Tot nu toe alleen maar Astro's Playroom geprobeerd maar dat was ook heel vet met de nieuwe features. Zeker het boogschieten.

De UI voelt ook soepeler en sneller aan. Wel even wennen dat ik niet meer de PS button lang moet indrukken voor bepaalde functies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
Nog 1uur te gaan.. dan zit deze verschrikkelijke nachtdienst erop en heb ik weekend.. nog nooit zo'n hekel gehad aan werken.. ik wil spelen! Heb maar 10min astro poppetje kunnen spelen! Ik wil nuuu.. mja.. ben moe... eerst slapen of eerst spelen.. lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:06
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 03:52:

Allereerst weigert de PS5 HDR door te sturen via m’n LG soundbar. De PS5 in de tv steken en geluid terugsturen over ARC is een oplossing, maar dan heb ik 5.1 geluid ipv 7.1 en werken m’n rears dus niet.
Fijn dat je dit even benoemd. Dit kreeg ik dus gister avond ook niet voor elkaar. Ik heb een E7 + HW-K950. In de loop van de dag dan meer eens direct op de tv prikken en kijken of ik HDR krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
ppeterr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:47:
[...]

Fijn dat je dit even benoemd. Dit kreeg ik dus gister avond ook niet voor elkaar. Ik heb een E7 + HW-K950. In de loop van de dag dan meer eens direct op de tv prikken en kijken of ik HDR krijg.
Direct in de tv zal vrijwel zeker werken. Hopelijk wordt dit snel meegenomen in een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:51:
[...]

Direct in de tv zal vrijwel zeker werken. Hopelijk wordt dit snel meegenomen in een update.
Het rare is, dat bij de eerste keer opstarten ik wel de contrast settings speciaal voor HDR ben doorgelopen. Dit is dus volgens mij ingesteld zonder een HDR weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:38:
[...]Voor de liefhebbers, de audio processor van de PS5 is gewoon een 37e compute unit (CU) zonder de caches en alleen een DMA engine. Die kan dus ook voor graphics (mis)bruikt worden of natuurlijk andere berekeningen die gestreamed kunnen worden (= input data => doe een repeterende berekening op een blok data => schrijf het weer weg.... dat is dus bv. een HRTF for 3D audio).
https://media.tenor.com/i...39badf723eb76a3/tenor.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Laatst online: 04-10 12:34
MaFFia schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 03:28:

Ik heb bijna 40 euro betaald voor een delock hdmi audio extractor. Maar die geeft geen beeld als ik hem aansluit. Was de versie met hdmi kabeltje vast aan het kastje. Denk dat die kwalitatief te laag is voor de PS5. Ben ook op zoek nog iets anders. Mag best paar tientjes kosten. Ps5 is immers ook 500 euro. Maakt die paar tientjes extra om de komende jaren Surround te hebben ook niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
ppeterr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:54:
[...]

Het rare is, dat bij de eerste keer opstarten ik wel de contrast settings speciaal voor HDR ben doorgelopen. Dit is dus volgens mij ingesteld zonder een HDR weergave.
Haha klopt ja, die stappen moest ik ook doorlopen. Dat was dan inderdaad in SDR, of in HDR op 1080p. Je kan voor de gein nog ff kijken of jij ook wél HDR kan inschakelen als je de resolutie op 1080p zet. Niet dat je in 1080p wil spelen op een E7, maar even voor het idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:25
Had ook verwacht dat hij echt stil zou zijn zoals de series X.
Maar ps5 gebruikt schijnbaar een andere fan.
Het is niks vergeleken met de ps4 trouwens. Maar na de.promopraat van Sony dat hij zo groot is omdat hij de warmte zo lekker kwijt kan....

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:35
Statz87 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:52:
[...]

Gaat prima. Doet het perfect. Twijfelde ook omdat je die optische kabel niet kan gebruiken. Net cod gespeeld met een maat en ging prima. Enige waar ik me aan stoor is dat het geluid niet automatisch schakelt van headset naar tv en andersom als je je headset aan of uit zet. Moet constant handmatig omgezet worden. Of ik doe wat fout. Dat kan ook.
Bij de PS4 had ik dat ik de TV op mute moest zetten, omdat het geluid dan uit beide kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
crimby schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:06:
[...]

Bij de PS4 had ik dat ik de TV op mute moest zetten, omdat het geluid dan uit beide kwam.
ja dat heb ik ook
maar de ene keer wel de andere keer niet

en heel vaak valt het geluid ook weg

ik heb een OLED icm SONOS

en ik heb ook een xbox one
en daar is nooit en maar ook nooit een probleem met het geluid

met die PS4 is er altijd wel wat

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zal wel aan mijn OCD liggen, maar mensen, het is “Astro’s Playroom” en niet Astrobot, Astro’s Playworld, of wat ik hier nog allemaal las :p.
Of spelen we straks ook Ratchet Apart, Horizon Go West of Spider-Man Miles ? :p

Sorry, beetje last van post-hype decompressie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:27
Inmiddels zitten de eerste uren er op. Een paar bevindingen (op basis van overstap Switch -> PS5).

- PS5-games als Astro Boy, BugSnax en Fortnite spatten van het scherm. Enorm scherp en veel details. De PS4-games zien er onscherper uit (RDR2, Fall Guys). Ik ben er van overtuigd dat ik Spider-Man PS4 ga inruilen en toch voor de PS5 versie ga.

- Adaptive triggers en haptic feedback zijn geweldig. Bij Astro Boy voel je de poppetjes in de controller zitten. Heel apart. De spelbeleving is zeker intenser. Een nadeel: bij het schieten in Fortnite zijn de triggers ‘locked’ waardoor je meer kracht moet zetten. Het voelt wat vreemd en zorgt voor een klein nadeel als je snel moet reageren.

- Nog geen Spotify app helaas. Waarom werkt de PS4 versie eigenlijk niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jackal85
Iemand zin in een potje Astro Guys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:22:
[...]

Mag je em om reden van 'te veel geluid/coil whine' terugsturen of valt dat gewoon onder de wet kopen op afstand enzo ?
Jazeker, jouw aankoop mits op afstand gekocht geeft jou het recht op een volledige terugave van het aankoopbedrag.

Discussies of het binnen de marges valt doen NIET ter zake.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49

Don Quijote

El Magnifico

Na een week met de Xbox Series X, moet ik zeggen dat de PS5 na een dag mij wel meer een “next-gen” gevoel geeft. Nieuwe interface, nieuwe controller, alles voelt even anders. Leuk, want dat vond ik toch missen bij de Series X.

De Series X voelt dan wel meer als een premium product, fluisterstil, stevig en ook de menu’s en dergelijke vind ik veel snappier. Als ik in Astro’s playroom of Miles Morales op de PS logo druk zit er bijvoorbeeld een aardig vertraging voordat het pop-up menu zich toont. Zo veel dat ik uit reflex al een tweede keer druk, en het vervolgens weer sluit. Dat valt me tegen, maar zal met een software update wel beter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 06:58:
[...]

Haha klopt ja, die stappen moest ik ook doorlopen. Dat was dan inderdaad in SDR, of in HDR op 1080p. Je kan voor de gein nog ff kijken of jij ook wél HDR kan inschakelen als je de resolutie op 1080p zet. Niet dat je in 1080p wil spelen op een E7, maar even voor het idee.
Net even op 1080p gezet, en direct HDR. Nu maar even op de tv geprikt, en ook HDR. Dat scheelt weer een paar uur rommelen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 17:10
Ik dacht dat God of War gratis was met een PS+ abonnement? In ieder geval niet op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34
Neem aan dat dit coil whine is bij mij: een constant hoog piepend geluid dat fluctueert in intensiteit.

Je hoort het boven de ventilator uit op 2 meter afstand.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Sunaries schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:26:
Ik dacht dat God of War gratis was met een PS+ abonnement? In ieder geval niet op mijn scherm.
Als plus geactiveerd is (plusje zichtbaar) dan staat GoW idd in de ps plus collection. Gisteren kunnen toevoegen aan bibliotheek en downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunaries schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:26:
In je PS interface moet je in je rij games ook een tegel voor de PS+ Collection vinden, en van daaruit de games gratis downloaden. In de Store (althans web version) staan die idd nog gewoon betalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:25
spijkerhoofd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:46:
[...]

Het enige wat geluid maakt bij de PS5 is de diskdrive als de de Disk editie hebt is mij opgevallen!
Ligt aan je oren dan.
Of aan iedereens oren die "niks hoort".
De fan draait gewoon.
XBX 26dB
PS5 33.2dB volgens tweakers meting.

Nog steeds stil, maar je kunt hem horen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 09:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

X-GeaR schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:14:
Inmiddels zitten de eerste uren er op. Een paar bevindingen (op basis van overstap Switch -> PS5).

- PS5-games als Astro Boy, BugSnax en Fortnite spatten van het scherm. Enorm scherp en veel details. De PS4-games zien er onscherper uit (RDR2, Fall Guys). Ik ben er van overtuigd dat ik Spider-Man PS4 ga inruilen en toch voor de PS5 versie ga.

- Adaptive triggers en haptic feedback zijn geweldig. Bij Astro Boy voel je de poppetjes in de controller zitten. Heel apart. De spelbeleving is zeker intenser. Een nadeel: bij het schieten in Fortnite zijn de triggers ‘locked’ waardoor je meer kracht moet zetten. Het voelt wat vreemd en zorgt voor een klein nadeel als je snel moet reageren.

- Nog geen Spotify app helaas. Waarom werkt de PS4 versie eigenlijk niet?
Spotify is er wel? Zit zelfs een button voor op de officiële media afstandsbediening. Heb hem hier ingested en werkt prima ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Phusebox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:27:
Neem aan dat dit coil whine is bij mij: een constant hoog piepend geluid dat fluctueert in intensiteit.

Je hoort het boven de ventilator uit op 2 meter afstand.
Vanmiddag verdwijnt dat naar mijn mening lelijke ding toch achter een deurtje. Hoor ik hem ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunaries
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 17:10
Twixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:29:
[...]

In je PS interface moet je in je rij games ook een tegel voor de PS+ Collection vinden, en van daaruit de games gratis downloaden. In de Store (althans web version) staan die idd nog gewoon betalend.
Ah, dat is het probleem. Ik keek namelijk in de app en web versie. Vanavond kan ik het proberen op mijn console. Merci.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Wat een machine zeg! ik heb de hele middag en avond genoten.
Twixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:13:
Zal wel aan mijn OCD liggen, maar mensen, het is “Astro’s Playroom” en niet Astrobot, Astro’s Playworld, of wat ik hier nog allemaal las :p.
Of spelen we straks ook Ratchet Apart, Horizon Go West of Spider-Man Miles ? :p

Sorry, beetje last van post-hype decompressie :D
heerlijk dat de post na jou het gewoon weer verkloot :D

[ Voor 79% gewijzigd door Retawsuna op 20-11-2020 07:42 ]

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 09:55

ye-roon

knaak

Sinds gisteren ook aan de gang. Heb wel aantal issues. Allereerst, waarom ging het kopieren van data over een 1 op 1 cat 6 kabel zoooooooooo traag. Ik had waarschijnlijk beter alles kunnen downloaden, want dat ging super snel.

De console snapt het niet helemaal met games die geupgrade zijn. Ik heb AC:Valhalla (waar om de een of andere rede voor gekozen is om een aparte trophy list voor PS4 en PS5 te doen(waardoor er voor mij nu trophies op de PS5 niet te halen zijn, gezien ik al dingen verslagen heb, hopelijk komt er een patch die dat retro actief unlocked zoals sommige steam games)). Maar belangrijker, de PS5 installeerd ook de PS4 versie van de game, ondanks dat de PS5 versie er ook staat. Ik weet niet of dit met andere "gratis upgrade" games ook is, maar het is behoorlijk irritant. Gezien de PS5 een beetje verward raakt door het feit dat er 2 games staan en dus blijft de disk op max speed continue draaien. Tot ik de ps4 versie van de game verwijder. Dus er is een work around en gelukkig is het snel, maar dit zou imho niet eens moeten gebeuren. Zeker met de gratis upgrade van cyberpunk in paar weken...

Ander issue dat in standby mode maakt de PS5 een hoog piep geluidje. Constante monotome piep. Het is niet direct wanneer je het uit zet, maar na minuut of 10 begint ineens te piepen.

Laatste en dat is de meest irritante. De front USB kan de controller niet laden in slaap stand. De front USB werkt prima als de console aan staat, laat de controller op etc. Maar niks wanneer je het in standby zet. De back USB ports werken prima in standby mode. Dus het hangt nu aan 1 van de back ports. Gezien de USB prima werkt wanneer het aan staat kan het goed een software issue zijn, maar wel beniewd of anderen dit ook ervaren.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal85
AstroDude goty 2k20
Pagina: 1 ... 9 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord