Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Fuck... denk dat ik ook dat coilwhine heb. Wat een irritant hoog zoem geluidje. Valt dit binnen de garantie? Mensen die er last van hebben sturen jullie hem terug?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:23
Steven030 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:22:
Fantastisch apparaat! Enige wat me niet lukt is mijn ps4 saves uit de cloud halen, terwijl die zeker geüpload waren
Je moet bij de safe data uit de cloud er voor zorgen dat je bij het PS4 tab zit, anders zie je het niet. Ik heb er ook lang achter gezocht

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:57
@Simone96 Coil whine is het trillen van de wikkels van de spoelen die in elektronische apparaten zitten. Dan zijn ze vaak niet goed genoeg gelijmd.
Dat is geen brommen, dat is meer resoneren van de cover van de PS5 oid. Wat al gezegd is, leg even je hand op de cover. Dan is het weg als dat het is.
Coil whine klinkt meer als een soort piep geluid.

Pakte de PS5 uit. Haalde het schuimen folie eraf. Zwart puntje. Ok, even veeg, kan stofje zijn. Nope, hele zwarte veeg over de PS5.
Vraag me echt af wat de neuk Sony aan het doen is geweest. Maar goed, Dettol doekje en even goed poetsen. Toen was alles wel weg. Daarna met droog doekje om het vocht er af te halen.
Verder nog geen problemen ondervonden. Moet zeggen dat accounts op de PS5 koppelen vrij simpel was met de Playstation app.

[ Voor 38% gewijzigd door Arunia op 19-11-2020 21:35 ]

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:44
Hamazaki schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:24:
[...]

Je geluid op dts zetten via instellingen ps5. En/of 5.1.of 7.1 afhankelijk van je systeem selecteren.
Dan heb ik helemaal geen geluid (soundbar gaat via Optisch)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Eerste avondje Ps5 zit erop.
Miles knalde er de eerste keer uit. Daarna herstart en de rest van de avond stukje Miles en CoD zitten spelen.

Daarnaast hier ook de psvr adapter binnen.

Ben er erg blij mee. Vooral ook om dat de pre order stress nu voorbij is :)

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Alles voorbereid, XSX een andere plek gegeven in het meubel zodat de PS5 alsnog in de woonkamer kan staan, PS4 saves op een externe schijf gezet, kabels voorbereid.

PS5 net binnen gekregen.... Past hij niet in mijn TV meubel :'( Van het weekend maar even kijken hoe ik dit op kan lossen, eerst gamen :9

offtopic:
Hij is wel hoorbaar in idle, maar niet irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:32:
Blij dat ik niet in Belgie woon waar je nog ISPs met een downloadlimiet hebt :P
Hij staat nu 5 uur aan en heb al 400GB naar binnen getrokken. En nog niet alles binnen, maar dat ligt aan mn abbo van 250Mbit.
Ik woon in Belgie en heb 3+TB per maand, gewoon je ISP kiezen naargelang je surf of gaming gedrag.

En dat kom je eigenlijk toch aleen maar echt tegen in de eerste dagen met je nieuwe console, ik had vorige week ook een ton op mijn Series X in download ( ook rond de 400gb ) maar dat is deze week al een stuk minder want nu moet ik effectief spelen wat ik heb gedownload.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
JK90 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:32:
[...]

Dan heb ik helemaal geen geluid (soundbar gaat via Optisch)
Of dolby? Of die andere proberen. Ik had hetzelfde als jij, hier is het zo opgelost. Wel je console opnieuw starten

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Hier staat ie (voorlopig) naast z'n neefje, op de kast. De familie is compleet!

Ik ga wel kijken of ik 'm in de kast kwijt kom... Ik vind het niets moois, zeg maar....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dY5uBt6UVbEbUqyHL8drJNLtoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LFMMpDbUDh8DeY4nYknnSLim.jpg?f=fotoalbum_large

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
G4mert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:30:
Fuck... denk dat ik ook dat coilwhine heb. Wat een irritant hoog zoem geluidje. Valt dit binnen de garantie? Mensen die er last van hebben sturen jullie hem terug?
Heb je een DE? Ben bang dat ik er ook last van heb

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ik hoor de PS5 nauwelijk. Stuk stiller dan mijn Pro. Alleen bij het installeren van een game van disk en bij opstarten als er een disk inzit maakt ie goed lawaai. Beetje cheap ass Blu ray drive er in voor mijn gevoel.

En Sackboy is al 1 keer gecrashed. Na 30 minuten spelen 😑

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15

reaL_G

G

Simone96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:29:
[...]

Hij ligt inderdaad plat. Je bedoelt op de bovenkant drukken?
De witte coverplaat resoneert dan waarschijnlijk iets mee, als de disc opspint.
Waarschijnlijk is je cover ietswat verschoven bij het oppakken.

Althans bij mij was dat zo. Bij installeren miles.
Bij installeren demon daarna bijna geen gehoor.

Ik heb echt wel een stil apparaat.

GiTS

• Rck010
Iemand het ding "gewoon" op ethernet aangesloten overigens? Ik lees op internet dat je dan zou kunnen bricken ofzo? Vind WiFi maar niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik dacht dat ik mijn cloud storage kwijt was. Bleek uiteindelijk dat ik moest uitloggen uit mijn account, PS5 herstarten en opnieuw inloggen.

Cloud storage was in eerste instantie empty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK90
Rck010 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:36:
Iemand het ding "gewoon" op ethernet aangesloten overigens? Ik lees op internet dat je dan zou kunnen bricken ofzo? Vind WiFi maar niets...
Ja, vanaf begin. Geen problemen tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52
Ik. Nog geen problemen mee gehad (na 3 uur).

• JK90
Hamazaki schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:33:
[...]

Of dolby? Of die andere proberen. Ik had hetzelfde als jij, hier is het zo opgelost. Wel je console opnieuw starten
Aha het zat hem in dat opnieuw opstarten (wel met Dolby ipv DTS). Thanks!

• Farabi
  • Niet online
JK90 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:39:
[...]

Aha het zat hem in dat opnieuw opstarten (wel met Dolby ipv DTS). Thanks!
Top, probeer dts als je tv of receiver dat ondersteund. (Beter)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:44
Hele dag lekker aan het gamen geweest, een keer een vastloper gehad waarbij de controller stopte met werken en ik heb systeem moest resetten. Ik heb hier ook een Series X staan en moet zeggen dat je met de PS5 toch wat meer het gevoel hebt 'dit is nieuw'.

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
G4mert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:30:
Dit heb ik ook. M'n vriendin hoort het echter amper en vind 't niet zo erg, ik hoor het overal doorheen omdat 't een bepaalde nare frequentie is voor mij. De fans van de console zelf zijn echter nice en stil.

Ook zullen er véél mensen komen die denken dat dit het geluid van de fan is, want coilwhile kan soms een beetje als een combinatie van een 'tikkende' fan klinken samen met een brom óf een hoog geluidje. Bij mij licht tikkend en het hoge geluidje helaas :P

Maar technisch gezien is het geen defect, tenzij een medewerker vindt dat het écht buitengewoon storend is. PC GPU's en powersupplies (en de Ps4 Pro) hebben er ook vaak last van en voor zover ik weet valt dit niet onder garantie helaas.

Bovendien... wanneer zou je een vervanging willen krijgen? :X

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 19:33
SqueakyClean schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:22:
[...]

Je receiver is eigenlijk net zo belangrijk als je TV. Ik heb een LG CX, een HDMI 2.1 TV, maar een wat oudere receiver die dus beperkte ARC heeft (Denon 1912). Bepaalde audio formats doen het daardoor niet over ARC.

Ook belangrijk: geen enkele receiver kan op dit moment 4K/120hz doorgeven. Dus de enige manier om vanaf de PS5 4K/120hz met HD surround te spelen is via een HDMI 2.1 TV via eARC naar een redelijk recente receiver.
Trek je portemonnee maar open! 😉
Dat scherm heb ik inderdaad ook op het oog maar kan het voor mezelf nu nog niet rechtvaardigen. Heb een 4k hdr lcd monitor staan van Philips die prima beeld geeft. Alleen dat ding heeft geen fatsoenlijke audio uitgang dus mijn (verouderde) receiver ontvangt nu niets. Met koptelefoon gamen vind ik prima maar een film kijken doe ik liever over de speakers. En aangezien de ps5 niet in de woonkamer staat vind ik de CX nu een beetje overkill. Maar wie weet als er een mooie deal voorbij komt 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Arunia schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:32:
@Simone96 Coil whine is het trillen van de wikkels van de spoelen die in elektronische apparaten zitten. Dan zijn ze vaak niet goed genoeg gelijmd.
Dat is geen brommen, dat is meer resoneren van de cover van de PS5 oid. Wat al gezegd is, leg even je hand op de cover. Dan is het weg als dat het is.
Overigens ook boeiend hoe de PSU's er binnenin uit zien.

Xbox : https://d3nevzfk7ii3be.cl...i/CkHFPaaCW1Ga3P3Z.medium

PS5 : https://valkyrie.cdn.ifix...19/PS5_blog_83-scaled.jpg

Let op die ''grijze goep'' in de Xbox PSU, zit niet in de PS5 PSU dus meer kans op coil whine.
Als ik langs achter in mijn Corsair PSU zie van mijn PC zie ik ook een hele witte laag van die goep.

Ik zeg niet dat dit de reden is voor de issues met PS5 maar lijkt me toch een oversight van Sony als een ''bescherming tegen geval van.... '' dingetje, het zou in ieder geval helpen om het trillen binnin de PSU tegen te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Gewoon aangesloten en werkt prima. En als ie bricked, liever nu dan over 2 maanden.

Gewoon gebruiken, daar is ie voor.

• Rck010
Coilwhine is in principe geen defect, en komt vaak voor bij grafische kaarten op hoge kloksnelheid. Normaliter hoor je dit amper tot niet omdat de overige fans (in een computer) het geluid onderdrukken. Als een console echter zo stil is als een PS5, dan hoor je die whine dus wel..

Ik had een custom water-cooled game pc, met twee radiatoren en 7 fans op de laagste stand. Daarbij werd je ook gek van de coilwhine tijdens het gamen, niet te doen zonder headset.

Als je met een exchange wil bereiken dat je ene krijgt zonder coilwhine, dan doe jezelf een lol en doe het niet... Elke unit zal enige vorm van coilwhine hebben. Of het moet al echt luid zijn, dan is het wellicht alle moeite waard.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:08:
[...]

Ik neem aan dat ie automatisch de PS5 versie installeert.

Als ik dat zie denk ik ook dat ik de PS4 versie speel. Ziet er veel beter uit.
Ook maar eens checken. Heb de Ultimate editie van Miles en dus echt een Ps5 doosje.
Zou wat zijn: "gave graphics...ehm dat is ps4.." Dan is het op naar Hans.

Edit: Nee weet het zeker. Heb raytracing gezien en dan is het zeker de ps5 versie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Henkje.doc op 19-11-2020 21:55 ]

Net Spider-man geinstalleerd (zowel MM vanaf disc en de Remaster) terwijl ik Astro speelde en toen begon de PS wel een paar keer flink te blazen. Nu alweer een tijdje stil.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• G4mert
shoombak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:34:
[...]

Heb je een DE? Ben bang dat ik er ook last van heb
Nee disc..

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 20:23

ScreamGT

joejoe

Ik heb met die van mij ook "last" van een soort coil whine. Je zou het als een soort hoge toon kunnen beschrijven die door een "fan" heen gaat, het is in iedergeval niet een constante vaste toon.. Dit hoor je alleen wanneer het helemaal stil, met het spelen van het game valt dit automatisch weg in het geluid van die game zelf :) Nu wacht ik nog op een Pulse 3D headset, want ik game bijna niet zonder. Zal er dus weinig last van ervaren.

Het geluid zit overigens bovenaan de PS5, richting de achterkant.

[ Voor 15% gewijzigd door ScreamGT op 19-11-2020 21:57 ]

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

JK90 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:18:
Ik heb 1 gek dingetje met het geluid (soundbar). Bij FIFA hoor ik alle stadiongeluiden, menu muziek etc. maar geen commentaar (meerdere talen geprobeerd). Bij Ghost of Tsushima hoor ik al het geluid, behalve als ze praten. Heb alle instellingen van zowel TV, Soundbar als PS5 al aangeraakt, maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee?
Dat commentaar moet je los downloaden dacht ik? Was bij mij met NL commentaar iig

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:26
Hier is die prima stil, veel beter dan me pro.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Farabi
  • Niet online
Amaze86 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:58:
Hier is die prima stil, veel beter dan me pro.
Daarmee moet je het ook niet vergelijken. Dat is niet zo moeilijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 19-11-2020 22:00 ]

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:43
Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:33:
[...]

Dit is voor mij best wel een probleem.. als je bijv zo'n level ingaat. Waarbij dan alles begint te bewegen en flikkeren..

Daar kan ik heel slecht naar kijken. Heb 18mnd geleden helaas een burn out achtige downfall gehad en ondervind hier vooral van zoiets nog heel erg hinder.

Ben ik de enige die daar moeite mee hebt?
Ik vind het ook storend, het is gelukkig alleen zo heftig bij Astrobot. Valhalla is veel rustiger voor mijn ogen.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Kan een van de gelukkigen hier die ook nog een PS4 heeft staan voor mij kijken of je ze beide tegelijk als primary PS in kan stellen ?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Zou je dit coil whine kunnen noemen?

https://streamable.com/gw1w6d

P.S. Zet je geluid hard aan ;) Het is in ieder geval vanaf de bank te horen, mits het muisstil is.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:29
Hier alweer Astro's Playroom uitgespeeld. Nu net begonnen aan Ghost of Tsushima, expres gewacht om dat spel te spelen.

Wat heerlijk om dit soort games op een console met 60fps te doen. Ben echt aan het genieten :)

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
AppleFan2007 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:32:
[...]

Je moet bij de safe data uit de cloud er voor zorgen dat je bij het PS4 tab zit, anders zie je het niet. Ik heb er ook lang achter gezocht
Het is gelukt door de console volledig uit te schakelen en opnieuw te starten

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Je moet je schijfje in je ps5 houden om de game te installeren (DUH)
MAAR

Je moet dus om de patch van PSN te downloaden OOK je schijfje erin houden!
Ik zit nu dus met 10 games die voor stukjes gedownload zijn. En kan dus straks weer alle schijfjes erin stoppen. Onwijs suf haha.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09
ScreamGT schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:03:
Zou je dit coil whine kunnen noemen?

P.S. Zet je geluid hard aan ;) Het is in ieder geval vanaf de bank te horen, mits het muisstil is.
Nee ik zou een jank geluid verwachten, denk aan electromotor die snel loopt met beetje wrijving. Zoals hier met een GPU:

YouTube: Coil Whine Explanation & Demonstration Linus Tech Tips

Ik hoor hier ook niets, net level van Miles Morales gespeeld.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09
gunghir schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:05:
Je moet je schijfje in je ps5 houden om de game te installeren (DUH)
MAAR

Je moet dus om de patch van PSN te downloaden OOK je schijfje erin houden!
Ik zit nu dus met 10 games die voor stukjes gedownload zijn. En kan dus straks weer alle schijfjes erin stoppen. Onwijs suf haha.
Ja, herkenbaar, was bij PS4 ook zo.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ScreamGT schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:55:
Ik heb met die van mij ook "last" van een soort coil whine. Je zou het als een soort hoge toon kunnen beschrijven die door een "fan" heen gaat, het is in iedergeval niet een constante vaste toon.. Dit hoor je alleen wanneer het helemaal stil, met het spelen van het game valt dit automatisch weg in het geluid van die game zelf :) Nu wacht ik nog op een Pulse 3D headset, want ik game bijna niet zonder. Zal er dus weinig last van ervaren.

Het geluid zit overigens bovenaan de PS5, richting de achterkant.
Hier het geluid wat ik ervaar, echt aardig storend.

https://streamable.com/kque1y
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:31:
Hoe kom je aan die gratis games die je nu zou krijgen? De PS collection ofzoiets?
Gewoon in de Store op de PS5 zelf. Je kan er niet naast kijken, en heeft zelfs zijn eigen thumbnail.
Maar, erm... heb je wel PS+? Want het is de PS+ Collection, en is exclusief voor PS+ leden.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

shoombak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:11:
[...]

Dat ratelende heb ik niet, wel dat "huil" toontje.

Maar tot nu toe valt het nog mee, zeker tijdens het gamen.

• G4mert
shoombak schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:11:
[...]

Dat hoor ik dus ook. Ga jij hem terug sturen?
Copycat schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:03:
Kan een van de gelukkigen hier die ook nog een PS4 heeft staan voor mij kijken of je ze beide tegelijk als primary PS in kan stellen ?
Ja, dat kan, is zelfs gewoon default.

• Copycat
  • Laatst online: 30-09 22:56

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Twixie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:14:
[...]

Ja, dat kan, is zelfs gewoon default.
Top Thanks !!

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carn82
  • Laatst online: 25-09 12:30
MoldyInko schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:05:
Dus met andere woorden: We gaan de komende tijd meer klachten over de ventilator en het lawaai zien.

Voor mij voelt het aan dat er geen lessen zijn getrokken aangezien er meer mensen over hetzelfde onderwerp vallen terwijl reductie van geluid toch wel een belangrijk punt is.

Misschien dat het intern volgend jaar nog een en ander aangepast zal worden naarmate men meer feedback van deze product launch krijgen.
Net even wat Miles Morales gespeeld en de PS5 is tot nu toe vele malen stiller dan mijn PS4 Pro. Mijn Pro is wel een van die luidruchtige Boeing 747 varianten; dus wat mij betreft is dit een (hele) grote verbetering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

MitchellHearth schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:03:
Hier alweer Astro's Playroom uitgespeeld. Nu net begonnen aan Ghost of Tsushima, expres gewacht om dat spel te spelen.

Wat heerlijk om dit soort games op een console met 60fps te doen. Ben echt aan het genieten :)
Ik had hem (helaas) al op 30fps uitgespeeld, maar zojuist even geprobeerd en het is inderdaad heerlijk. Enorm verschil. Days Gone en Demon's souls is ook geweldig @ 60fps.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 16:51
MitchellHearth schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:03:

Ik doe met je mee! Wat is die game adembenemend mooi zo zeg! Kippenvel bij de intro (waar "Sucker Punch presents" verschijnt).

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:39
Twixie schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:12:
[...]

Gewoon in de Store op de PS5 zelf. Je kan er niet naast kijken, en heeft zelfs zijn eigen thumbnail.
Maar, erm... heb je wel PS+? Want het is de PS+ Collection, en is exclusief voor PS+ leden.
Ja heb ik. Ik vond de store allesbehalve overzichtelijk. Kwestie van wennen denk ik.

Werkt dan ook alleen op de PS5 blijkbaar en niet in de app of website?

De controller zie ik wel potentie in maar na een uurtje Astro ben ik er wel klaar mee, sensory overload. Ik snap het, daar hebben ze alles maxed out om te demonstreren. Gelukkig hebben ze dat in games nog niet gedaan.

Die reviewers die dan zeggen "je voelt echt op welke ondergrond je loopt"... Beetje overdreven. Ja elke ondergrond heeft een ander trilpatroon, meer kan ook niet natuurlijk.

Grootste potentie zie ik in de triggers, maar ben wel benieuwd hoe lang zoiets meegaat. Lijkt me nogal onderhevig aan slijtage.

Ook meteen maar het volume van de controller op 20% gezet ipv die doven en slechthorenden stand waar het standaard op staat.

De UI is verder even wennen maar ziet er wel gelikt uit en mooie soepele animaties. Mis alleen een sneltoets naar uitschakelen. Dacht PS knop ingedrukt houden maar doet niks bij mij.

Morgen maar eens dan de PS5 versie van Miles Morales opstarten, neem aan dat ik dan nu wel positief verrast ga worden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Carn82
Iets anders, suf dat error-reporting standaard uit staat.. dus die heb ik snel aangezet. Want andere dingen die ik nu gedaan heb:

- rest mode helemaal uit. Mogelijk is dat onnodig, maar ik vind het een kleine moeite om voorlopig even de console helemaal uit te zetten gezien de problemen die sommige mensen ervaren
- nog geen externe storage aangesloten; zelfde reden als hierboven.
- Ik heb mijn eigen account + die van mijn vriendin overgezet van mijn PS4 Pro via de migratie-optie. Dit werkte eerst niet helemaal; dat kwam omdat die van mijn vriendin nog geen PSN account had; helaas is dat wel verplicht voor de migratie. Maar die was snel aangemaakt. Daarna ging alle account info + savegames netjes over.
- Ik heb van mn PS4 Pro twee spelletjes getransfered met de migratiefunctie via het netwerk. Ik dacht dat dit niet goed werkte (want hij was vrij snel klaar leek het) maar dit gebeurde blijkbaar achter de schermen. Was Astro Bot aan het spelen en opeens een popup dat ze geinstalleerd waren. Als je dus zaken aan het transferen bent: dit is niet heel duidelijk vond ik.

Maar so far so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Ik heb geen apart topic gezien voor Spiderman Miles Morales, dus dan maar even hier. Wat vinden jullie ervan? Ik speel hem nu in Graphics mode, ik vind 'm dan levendiger overkomen. Klopt het ook dat het drukker op de straten is in deze mode? De performance mode voelt lekker hoor, daar niet van. Maar deeltje 1 heb ik ook op de PS4 gespeeld, dus eerlijk gezegd heb ik hier niet zo'n last van de mindere fps.

Misschien dat ik Spiderman Remastered wel op 60fps ga spelen.
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:37:
[...]
Ja heb ik. Ik vond de store allesbehalve overzichtelijk. Kwestie van wennen denk ik.
Werkt dan ook alleen op de PS5 blijkbaar en niet in de app of website?
Net even gecheckt (leve Remote Play) en het was zelfs niet in de Store, maar onder Plus (thumbnail met grote gele Plus). De Store zelf is idd ramp, net als de Web Store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Spiderman 't spelen, gestart met performance mode en dat speelt heerlijk! Zojuist eens even fidelity aangezet, wat zeker mooier is maar damn wat sucked 30 fps als je op 60 kan spelen....

• Emielioo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:28
Ik heb vanavond een paar uur Valhalla gespeeld. Moet zeggen dat ik het next-gen gevoel nog niet heb gehad. Het maximale wordt er uiteraard pas later uitgehaald als ontwikkelaars meer op de nieuwe hardware gaan inspelen.

Ik vraag me af wat jullie nu van de graphics vinden. Zien jullie duidelijke verschillen met de ps4?

Valhalla ziet er bij mij op de ps5 hetzelfde uit als vergelijkbare games op de ps4. Ik heb dan weliswaar (nog) geen 4K.

Maar vraag me heel erg af wat 4K me gaat brengen. Als ik Netflix of iets op YouTube kijk op 1080p is het nog steeds veel mooier dan wat de ps5 nu presteert.

Moet ik een andere game hebben om grotere grafische verschillen te zien? Of toch maar een 4K tv kopen?

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10 15:05
Bij mij viel die uit schrok me kapot.
Maar na 2x rebooten deed ie het weer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tip nog voor iedereen. Zet het automatisch maken van videos (en screenshots) bij het halen van trophies uit. 15 trophies voor Astro was al bijna 500mb.

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Iemand die fifa online ook haperingen heeft? Nooit last van gehad dus hetzelfde netwerk. Om de 5 seconden hangt hij even om vervolgens een stuk verder op het veld verder te gaan.

Las nu dat er geen crossplay met ps4 is dus wellicht tref ik allemaal spelers uit het buitenland die misschien slechtere verbinding hebben maar het is nu al bij 4 van de 4 potjes.

Verbinding is via wifi 5ghz

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 17:02
crimby schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:12:
Iemand hier die een Razer Thresher 7.1 for PS4 heeft aangesloten toevallig? Zo ja hoe gaat dat?
Gaat prima. Doet het perfect. Twijfelde ook omdat je die optische kabel niet kan gebruiken. Net cod gespeeld met een maat en ging prima. Enige waar ik me aan stoor is dat het geluid niet automatisch schakelt van headset naar tv en andersom als je je headset aan of uit zet. Moet constant handmatig omgezet worden. Of ik doe wat fout. Dat kan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carn82
Emielioo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:48:
Ik heb vanavond een paar uur Valhalla gespeeld. Moet zeggen dat ik het next-gen gevoel nog niet heb gehad. Het maximale wordt er uiteraard pas later uitgehaald als ontwikkelaars meer op de nieuwe hardware gaan inspelen.

Ik vraag me af wat jullie nu van de graphics vinden. Zien jullie duidelijke verschillen met de ps4?
Bij de launch van een nieuwe console zijn er helaas maar zelden titels die echt veel verschil maken. Ik denk dat Demon's Souls momenteel de beste showcase is; daarna gevolgd door Miles Morales (icm de fidelity modus).

Valhalla ziet er niet slecht uit maar vind ik eigenlijk gewoon Odyssey in een nieuw (en op de PS5 scherper en soepeler) jasje. Maar in de kern speel je gewoon de PS4 game met wat hogere settings; de game is niet specifiek ontworpen voor next-gen.
Emielioo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:48:

Valhalla ziet er bij mij op de ps5 hetzelfde uit als vergelijkbare games op de ps4. Ik heb dan weliswaar (nog) geen 4K.

Maar vraag me heel erg af wat 4K me gaat brengen. Als ik Netflix of iets op YouTube kijk op 1080p is het nog steeds veel mooier dan wat de ps5 nu presteert.
Wat bedoel je precies hiermee? videogame graphics zullen denk ik zelf nooit bij niet-van-echt-te-onderscheiden filmbeelden in de buurt komen, iig waarschijnlijk niet in ons leven ;) Resolutie zoals 1080p of 4K staat daar los van; dat is uiteindelijk het aantal pixels wat beschikbaar is op je display waarop het beeld getoond moet worden.

De hoeveelheid detail en informatie die je op film kan vastleggen door de werking van cameralenzen en belichting en film/sensoren is niet te vergelijken met wat een computer in realtime kan genereren. Door middel van allerlei technieken en algoritmes komt men natuurlijk wel steeds wat dichterbij.

[ Voor 49% gewijzigd door Carn82 op 19-11-2020 23:06 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 08:05
Is er een mogelijkheid om de mic op de headset uit te zetten en die van de koptelefoon wel aan te laten?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:32
Net Astro uitgespeeld, wat was dat leuk zeg! Toen ik voor het eerst van die game hoorde dacht ik dat ik hem gelijk eraf zou gooien maar het best wel een plezierige platformgame en een heerlijke trip down memory lane met al die PlayStation items van weleer. Super!

• Rck010
Weet trouwens iemand of je die HDR kunt uitzetten voor de UI. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb liever geen HDR in m'n menu's op een OLED tv.

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-09 00:22
Waar kan je zien hoelang je je games al speelt?

Ik heb ook last dat PS5 wat geluid maakt zo ratelend geluid ;(

Zou dat nog uptedaten vallen ze hadden toch gezegd dat ventilator kon upgedate worden?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik had in het winkelcentrum bij Rhino op de rig wel echt een next gen gevoel. Damn wat zag dat er goed uit zeg.

Voor mij is het graphics mode. Ik ben te oud om echt verschil te zien met 60 fps denk ik 😂

Maar goed, de eerste dag zit er op met de PS5 en ik kan eigenlijk niets negatiefs noemen. Wat loopt het allemaal lekker zeg.

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik heb nu al 2 keer een crash gehad, allebei terwijl ik niet aan het gamen was. Ach ja, kinderziektes

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-10 15:32
Dat ratelende geluid heb ik ook.. maar ik heb het idee dat de disc blijf draaien ofzo. Maar dat is het dus niet?
Zou flink balen zijn als dat een defect is.

Ik heb overigens ook één keer gehad dat de game niet verder ging na gepauzeerd te hebben. Ook een bugje denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Shifty47 op 19-11-2020 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
Kenny_026 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:57:
Ik had in het winkelcentrum bij Rhino op de rig wel echt een next gen gevoel. Damn wat zag dat er goed uit zeg.

Voor mij is het graphics mode. Ik ben te oud om echt verschil te zien met 60 fps denk ik 😂

Maar goed, de eerste dag zit er op met de PS5 en ik kan eigenlijk niets negatiefs noemen. Wat loopt het allemaal lekker zeg.
Geen offense at all, maar bizar dat iemand het verschil niet voelt tussen 30 en 60 fps. Ik heb een uur op performance mode gespeeld, daarna eens omgezet naar Fidelity en ik heb 'm meteen weer terug gezet. Zo ontzettend "stroperig", zeker in een game als Spiderman.

Als de mogelijk er is, zal ik nooit meer 30 fps spelen hier.
sturtiebe schreef op donderdag 19 november 2020 @ 22:56:
Waar kan je zien hoelang je je games al speelt?
Rechts bovenin naar je profiel en dan het tabje "Games".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G4mert
Bizar hoeveel mensen last hebben van coil whine.. (ik dus ook). Dat is blijkbaar het nadeel van een console op release.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik moet soms nog wel zoeken in de UI waar dingen staan hoor, ik snap nog steeds niet waar m’n friendslist nou staat :X

1 ding snap ik overigens echt niet: 7 jaar lang hebben miljoenen mensen die PS toets ingedrukt gehouden om dat quickmenu te openen, en 1x voor home. Wat heeft Sony in hemelsnaam gebruikt toen ze dachten: dat draaien we eens lekker even om. Ik snap het niet :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Poe. Spider Man Remake grijpt je wel zeg. Het is ineens 3 uur later dan toen ik begon :P
Geweldig spel is dit! En dan is Miles Morales nog beter begreep ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
G4mert schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:04:
Bizar hoeveel mensen last hebben van coil whine.. (ik dus ook). Dat is blijkbaar het nadeel van een console op release.
Niets met release te maken, dat is niet zomaar te fixen met een patch ofzo. Heeft in principe met de hardware te maken. Sony heeft er blijkbaar voor gekozen om niet te "goopen", Microsoft bijvoorbeeld wel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqNi9y77aIDdpMSlIGriqt-lAX4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fb7paBPorHsiMFXhQvPMA3m2.jpg?f=fotoalbum_large

Als het je echt stoort, kan je proberen om 'm te ruilen. Maar niets garandeert je dat de nieuwe PS5 beter is.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Coil whine is echt minder.

Waar de PlayStation 4 bij release echt een solide kwaliteit product voelde, vind ik de Playstation 5 als een haast klus voelen, coil whine, soms even wat meer geluid en de menu's nog niet op orde. Ze zullen gemoeten hebben i.v.m. de concurrentie.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 19:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:33:
[...]

Hier hoor ik totaal geen verschil, maar het geluid lijkt iets "doffer" te zijn dan op de PS4 (dezelfde headset).
Ik bedoel de calibratie in de PS5 settings, je moet dan een profiel uitzoeken waarbij het geluid op je oorhoogte zit/klinkt.

3D audio staat standaard uit volgens mij je moet het aanzetten en het juiste profiel selecteren. Heb nog niet met koptelefoon gespeeld.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Vitwiz
  • Laatst online: 20-08 15:46
Zojuist al een flinke crash meegemaakt. Was Miles Morales aan het spelen en tijdens een cut scène liep alles ineens vast en na een paar seconden ineens een keihard geluid die maar aanbleef. Mijn vriendin en ik schrokken ons kapot, geluid uit gezet en geprobeerd van alles te doen om uit te krijgen maar lukte niet. Dus maar een hard reset gedaan met de power knop een paar seconden inhouden.

Begint lekker zo... :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Rck010 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:02:
[...]

Geen offense at all, maar bizar dat iemand het verschil niet voelt tussen 30 en 60 fps. Ik heb een uur op performance mode gespeeld, daarna eens omgezet naar Fidelity en ik heb 'm meteen weer terug gezet. Zo ontzettend "stroperig", zeker in een game als Spiderman.

Als de mogelijk er is, zal ik nooit meer 30 fps spelen hier.
Haha, ik zie het verschil ook wel. Tuurlijk is 60fps vloeiender, maar voor mij is het in een game als spiderman juist niet storend. In een race game, of competitief spel, okay.. Verhaalspellen kunnen wat mij betreft ook op 30fps + eyecandy lopen. De wereld in performance mode ziet er gewoon voor mijn gevoel veel kaler uit en brengt minder de sfeer over. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

EDIT: Iedereen die over coil whine spreekt, zitten jullie naast jullie PS5 te spelen? Ik zit op bijna 3 meter afstand en hoor hem alleen bij het installeren van games, downloaden af en toe etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Casual_T op 19-11-2020 23:21 ]

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14
Heb nu een paar uurtjes gespeeld en ben oprecht vol lof over de PS5, alles loopt lekker snel en soepel.
Potje BF4 even switchen naar GOW dan naar COD even zombies knallen gaat allemaal lekker snel.
Controller is echt en verademing, ligt lekker in de hand en geen zweethandjes wat ik wel met de DS4 had.
Accu gaat (nu nog) veel langer mee, nog maar 1 streepje weg en staat aan van af 14.15 met een uurtje pauze.
De Pulse 3D zit bij mij erg fijn, geen zere oren of gezweet, geluid had iets beter gemogen en de chat doet het prima en is verstaanbaar voor andere.
Het 3D geluid heb ik nog niet echt ervaren, maar dat komt denk ik omdat ik nog geen spellen heb gespeeld die het ondersteunen.
En wat mij het meeste verbaasde is hoe koel en stil die is, al die uurtjes dat die werd gebruikt muisstil zonder dat er veel warmte aan de achterkant uit werd geblazen. _/-\o_
De UI moet ik nog ontdekken, is wel een gezoek maar dat went wel.
Nu is het wachten op een next gen multiplayer shooter. oOo

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:42
Casual_T schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:20:
[...]

Haha, ik zie het verschil ook wel. Tuurlijk is 60fps vloeiender, maar voor mij is het in een game als spiderman juist niet storend. In een race game, of competitief spel, okay.. Verhaalspellen kunnen wat mij betreft ook op 30fps + eyecandy lopen. De wereld in performance mode ziet er gewoon voor mijn gevoel veel kaler uit en brengt minder de sfeer over. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

EDIT: Iedereen die over coil whine spreekt, zitten jullie naast jullie PS5 te spelen? Ik zit op bijna 3 meter afstand en hoor hem alleen bij het installeren van games, downloaden af en toe etc.
Ff Spiderman ofzo opstarten, en dan al het geluid uitzetten. Kans is groot dat je dan een licht brommen geluid hoort.

Ik heb het iig ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
DoubleDutch schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:20:
Heb nu een paar uurtjes gespeeld en ben oprecht vol lof over de PS5, alles loopt lekker snel en soepel.
Potje BF4 even switchen naar GOW dan naar COD even zombies knallen gaat allemaal lekker snel.
Controller is echt en verademing, ligt lekker in de hand en geen zweethandjes wat ik wel met de DS4 had.
Accu gaat (nu nog) veel langer mee, nog maar 1 streepje weg en staat aan van af 14.15 met een uurtje pauze.
De Pulse 3D zit bij mij erg fijn, geen zere oren of gezweet, geluid had iets beter gemogen en de chat doet het prima en is verstaanbaar voor andere.
Het 3D geluid heb ik nog niet echt ervaren, maar dat komt denk ik omdat ik nog geen spellen heb gespeeld die het ondersteunen.
En wat mij het meeste verbaasde is hoe koel en stil die is, al die uurtjes dat die werd gebruikt muisstil zonder dat er veel warmte aan de achterkant uit werd geblazen. _/-\o_
De UI moet ik nog ontdekken, is wel een gezoek maar dat went wel.
Nu is het wachten op een next gen multiplayer shooter. oOo
Haha, hier ook. Ik wacht op een nieuwe Battlefield. Een nieuwe GTA en GT7 zou ook leuk zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 21:32
Man ik zit Astro Bot te spelen. Ben in dat level met die gun en ruimteschip. Ik kreeg echt een dikke lach op mijn gezicht. Wat is dat gaaf zeg die controller 😁 Voelt ook echt als iets nieuws.

• Finalchaos
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-07-2023
Kan het kwaad om je ps5 uit te zetten terwijl ie een spel aan het downloaden is? Dit heb ik toen straks gedaan omdat ik moest werken :'(

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:27:
Kan het kwaad om je ps5 uit te zetten terwijl ie een spel aan het downloaden is? Dit heb ik toen straks gedaan omdat ik moest werken :'(
Rest mode? Nee, volledig uit, Ja

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Astro platinum net binnen en wat een leuke game zeg. Echt een startschot voor de nieuwe generatie, heel cool gedaan.

Ik heb mijn PS5 niet gehoord. Ja als ik er met mijn oor boven hang, maar dat doe ik doorgaans niet tijdens het gamen. Kan dus ook niets zeggen over coil whine, ik denk dat ik alleen de fan een beetje hoor op 10 cm afstand. DE trouwens.

Morgen DeS!

• Finalchaos
RubenSaurus schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:28:
[...]

Rest mode? Nee, volledig uit, Ja
Oh nee :'( dit heb ik wel gedaan... de ps5 3 seconden ofzo ingedrukt zodat ie ging afschakelen..

Dat moet toch gewoon kunnen zou je zeggen... weet je wel.. hij doet dan ook zo'n stap doorlopen om af te schakelen. Want hij doet nog even licht geven totdat ie uit gaat

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:43
Ik speelde eerst op de 4K HDR 70 inch 50 Hz tv. Wat een drastische verandering. Je ziet degelijk verschil en de framerates zijn uitstekend. Soms zag ik wel een paar keer wat input lagg tijdens het spelen van een wedstrijd op Fifa. Later toch nog getest op mn Full HD 1ms monitor. Speelt ook smooth maar je ziet enorme verschil in graphics. Alleen helemaal geen input lagg. Dat wordt dus een 4K 60 Hz monitor halen.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:27:
Nee. Geldt voor zowel rest als ‘normaal’ uit.

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Finalchaos schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:30:
[...]

Oh nee :'( dit heb ik wel gedaan... de ps5 3 seconden ofzo ingedrukt zodat ie ging afschakelen..

Dat moet toch gewoon kunnen zou je zeggen... weet je wel.. hij doet dan ook zo'n stap doorlopen om af te schakelen. Want hij doet nog even licht geven totdat ie uit gaat
Dat kan toch ook prima? Hij zal alleen je game niet verder downloaden.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
kaanmijo schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:31:
[...]

Nee. Geldt voor zowel rest als ‘normaal’ uit.
Nouja, de download stopt he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finalchaos
Okeee ♡
Thanks Tweakies.

Ik moet nog 6uurtjes.. dacht als ik thuis kom is mn ps5 een brick..

Gelukkig ♡ ben er zo blij mee. Eindelijk geluk in het leven ♡

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14
Lashrom schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:31:
Ik speelde eerst op de 4K HDR 70 inch 50 Hz tv. Wat een drastische verandering. Je ziet degelijk verschil en de framerates zijn uitstekend. Soms zag ik wel een paar keer wat input lagg tijdens het spelen van een wedstrijd op Fifa. Later toch nog getest op mn Full HD 1ms monitor. Speelt ook smooth maar je ziet enorme verschil in graphics. Alleen helemaal geen input lagg. Dat wordt dus een 4K 60 Hz monitor halen.
Speelde jaren op een 1080p scherm en sinds 3 weken deze gehaald https://tweakers.net/pric...00-b-zwart/specificaties/
wist niet wat ik zag. 🤤

• maxpyjamas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Michiel_1982 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:30:
Astro platinum net binnen en wat een leuke game zeg. Echt een startschot voor de nieuwe generatie, heel cool gedaan.

Ik heb mijn PS5 niet gehoord. Ja als ik er met mijn oor boven hang, maar dat doe ik doorgaans niet tijdens het gamen. Kan dus ook niets zeggen over coil whine, ik denk dat ik alleen de fan een beetje hoor op 10 cm afstand. DE trouwens.

Morgen DeS!
Lol ik hou ook meestal niet mijn oor tegen de console tijdens het gamen.

Na de reacties hier toch even geluisterd. Als ik op de bank zit zonder geluid aan hoor ik niks (in AC Valhalla) maar als ik mijn oor dichtbij hou dan hoor ik een licht buzzend of brommend geluid, maar echt als ik dichtbij ben. Mijn ps4 pro had dit ook en doet het sinds launch prima. Ik denk dat sommige te veel op zoek zijn naar kwaaltjes. Als het je tijdens het gamen en gebruik niet stoort zal het wel goed zijn. En anders heb je nog een jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finalchaos
DoubleDutch schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:34:
[...]

Speelde jaren op een 1080p scherm en sinds 3 weken deze gehaald https://tweakers.net/pric...00-b-zwart/specificaties/
wist niet wat ik zag. 🤤
Heel mooi.

Ik twijfel zelf tussen 1440 met 144+ hz (samsung odyssey g7)
Of een 4k op 60hz

Helaas is 4k met meer hz nog onbetaalbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10 12:53
Heb mijn eerst avondje met de PS5 erop zitten en eigenlijk alleen maar Astro gespeeld. De dualsense is geweldig en Astro is ook gewoon een vermakelijk spel.

Heb net nog ff gecheckt hoeveel geluid mijn PS5 maakt want tijdens het gamen heb ik hem niet gehoord. Als ik het tv geluid uit zet dan kan ik horen op de bank die 4 meter verder staat dat de PS5 aanstaat. Ik hoor ook duidelijk een verschil tussen het soort geluid tijdens Astro of bijvoorbeeld het menu of een PS4 spel zoals Rayman. De fan hoor je als het helemaal stil is in huis bij de PS5 spellen maar ook in het menu en tijdens PS4 spellen. Het is heel zacht geluid maar je hoort hem wel. En tijdens PS5 spellen komt er nog een zacht geluid bij (coil whine?). Het geluidsniveau is vele malen lager dan bij de PS4Pro en is ook echt niet storend als ik op de bank aan het gamen ben.

Ik denk dat het weinig uitmaakt welke PS5 je hebt en dat ze allemaal hetzelfde geluid maken maar sommige mensen horen het gewoon niet (zo goed).

Iemand die het thuis hoort zou gewoon eens bij iemand langs moeten gaan die zegt dat zijn PS5 geen geluid maakt. Dan kun je het pas goed checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 15:02
De PS5 staat hier al sinds een uur of 14.00 te draaien zonder pauze. Astro Bot uitgespeeld en nu al een paar uur Demon's Souls. De console is mega stil. Ik hoor wel iets? als ik m'n oor ernaast hou maar het is niet noemenswaardig. Vind het echt een fantastisch ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
Net eerste harde crash gehad. Ik probeerde Ghosts of Tsushima van de externe schijf te starten. PS5 viel daarna uit. Kon hem alleen herstarten met de knop op de console zelf. Daarna startte hij met de melding dat de externe schijf gerepareerd moest worden. Nadat dat was gebeurd bleef het scherm zwart. Toen mar geforceerd opnieuw opgestart en kreeg toen de melding dat de systeem software gecrasht was. Nu lijkt hij weer gewoon te werken. Lekker dit :(

• Rockxas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-10 16:45
Mensen ook last van dat de PS5 games eraf automatisch afgooit? Want ik had al me games geïnstalleerd, maar nu zijn demon souls en sackboy van me console, plus de save file van demon souls is ook nergens te bekennen?

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Kun je voor PS4 games nu ergens instellen in welke modus ze draaien? Of kiest de PS5 dat zelf? Ik zie nergens iets van Boost mode?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 12:08

Ace

Happy Happy Joy Joy

X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:26:
Man ik zit Astro Bot te spelen. Ben in dat level met die gun en ruimteschip. Ik kreeg echt een dikke lach op mijn gezicht. Wat is dat gaaf zeg die controller 😁 Voelt ook echt als iets nieuws.
Ik krijg de GPU song niet meer uit mijn hoofd, zo goed & tekst zo grappig.

Soundtrack van het jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:42
RedNas74 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:40:
Net eerste harde crash gehad. Ik probeerde Ghosts of Tsushima van de externe schijf te starten. PS5 viel daarna uit. Kon hem alleen herstarten met de knop op de console zelf. Daarna startte hij met de melding dat de externe schijf gerepareerd moest worden. Nadat dat was gebeurd bleef het scherm zwart. Toen mar geforceerd opnieuw opgestart en kreeg toen de melding dat de systeem software gecrasht was. Nu lijkt hij weer gewoon te werken. Lekker dit :(
Had precies hetzelfde.

• RedNas74
Erapaz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 23:40:
Kun je voor PS4 games nu ergens instellen in welke modus ze draaien? Of kiest de PS5 dat zelf? Ik zie nergens iets van Boost mode?
Kiest hij zo te zien zelf. Ghosts of Tsushima draait als hij werkt op 60fps. Hoeft niets voor te worden ingesteld.
Pagina: 1 ... 8 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord