• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 12:08

Ace

Happy Happy Joy Joy

Vreemd, als ik mn Steelseries Arctis 7X via de USB-C wil gebruiken krijg ik de melding too many USB devices connected (terwijl er niks anders aan hangt).

Gebruik ik de USB-A > C adapter dan werkt het wel.

Nieuwigheid zeker :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:11
Ik hoop dat er een PS5 update komt voor RDR2 met haptische feedback. Met die oude guns lijkt mij dat echt gewoon gaaf!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:42
Mijn Ps5 heeft overigens last van coil whine tijdens het spelen. Het is een heel zacht buzzend geluid. Niet echt storend.

Lees op internet veel verhalen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:05:
[...]

:| Welke opstelling heb je? Heeft de PS5 vrije lucht of zit ie in een tv meubel ?
Vrije lucht, zit niet in een kast o.i.d.

Verwijderd

-SaveMe- schreef op donderdag 19 november 2020 @ 16:21:
Hij staat hier ook. Eerste indrukken:

# Coil whine! Yep, got it! Als je een game hebt draaien gaat de fan harder draaien die ik op 1,5 meter heel duidelijk hoor, een hoog pitched geluid. Hoor je als het stil is, valt weg als er game geluid is. Maar wel wat irritant, hij is dus luider dan mijn oude Pro ...
:|

Dit klinkt toch allemaal niet best, de Pro was mij -veel- te luid, een astmatische straaljager.... Hoe heb je de PS5 geplaatst in vrije lucht of weggestopt in een TV meubel waar ie wellicht zn warmte niet kwijt kan ?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
jesse111 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 15:19:
Heb 'm nu aan staan en ik moet zeggen dat je de fan toch wel hoort als je geluid zacht staat, het is een beetje een trillend/ratelend geluid, mijn PS4 is stiller als ik geen spelletje er op speel, de PS5 is dus echt niet zo stil als ze van te voren hadden aangekondigd, wellicht dat ie onder load wel stiller is.
Hier ook een ratel als ik dichtbij luister. Alsof er een kabeltje tegen de fan komt. Tijdens gamen hoor ik hem niet maar als alles uit staat qua geluid hoor ik duidelijk een lichte ruis van de fans.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Carn82 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:06:
[...]

Heb je al gekeken of je HDCP kan uitschakelen in de PS5 settings?
PS5 Settings > System > HDMI > Enable HDCP > UNCHECK

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

jesse111 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:10:
[...]

Vrije lucht, zit niet in een kast o.i.d.
Ik heb een digital in bestelling laat em wel komen, maar man wat had ik graag een PS5 in een X-box-series X koeling oplossing/kast gezien. :9~

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Iemand hier die een Razer Thresher 7.1 for PS4 heeft aangesloten toevallig? Zo ja hoe gaat dat?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:42
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:10:
[...]

Hier ook een ratel als ik dichtbij luister. Alsof er een kabeltje tegen de fan komt. Tijdens gamen hoor ik hem niet maar als alles uit staat qua geluid hoor ik duidelijk een lichte ruis van de fans.
Yup, coil whine. Same hier en internet staat er ook vol mee.

Overigens gebeurt dit met pc componenten, met name de videokaart, ook regelmatig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Past mooi zo met de zijkant in zicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fq9M6I6Jnncvw5aEfhdKI4Md2U4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSTDtutnfPDEbhDLpQUpWYJj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:54:
[...]

Ik kan de FOV op Series X wel aanpassen?
Bij Battlefield 4?? *O*

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ih ja misschien moet ik de mijne ook een kwartslag draaien, ziet er wel leuk uit mer het logi baar voren.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:10:
[...]

Coil whine..

Eh.. er werd in t X topic al gezegd dat jij altijd wel iets hebt.. en daarnaast ook pech met de XsX..

En nu dit? ;(

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:21

ikookhier

>hijdiehieris<

Hier ook coil whine zal wel wennen denk/hoop ik :)

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Verwijderd

An1mA schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:08:
PS5 ook mogen ontvangen in de ochtend tot zover coil whine free, totdat ik willekeurig spiderman pauzeerde en het hoorde.

Voor mij nog geen reden om de apparaat terug sturen, omdat je tijdens het gamen het niet hoort.
Daarnaast weet ik niet hoeveel MM of Sony standby hebben staan voor rma.
Geen zin om bv 2 weken te wachten op vervanging.
Mag je em om reden van 'te veel geluid/coil whine' terugsturen of valt dat gewoon onder de wet kopen op afstand enzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:08
Brutal1ty schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:42:
Ik vraag me écht heel erg af waarom Sony geen handmatige 120hz modus toestaat op de Ps5 zoals de concurrent dat wel doet... flink balen.

Je vraagt je wellicht af waarom je dat zou willen voor bv Ps4 titels of games die op 30-60 frames draaien, maar het antwoord is simpel: de input lag wordt bijna gehalveerd - zelfs bij 30fps titels - wanneer je refresh rate van 60 naar 120 gaat. Dit is al meerdere keren getest door tech youtubers op zowel PC als Xbox (ook door Digital Foundry) en ik kan er écht niet bij dat Sony dit niet toestaat.

Naast het input lag puntje presteert mijn TV ook veel beter in zijn native refresh-rate van 120 (mijn monitor overigens ook) gezien dan ook de pixel-response times het beste zijn.

Iemand enig idee of daar uitspraken over zijn gedaan? Zodra ik dit op de Ps5 reddit post wordt het direct verwijderd door de automoderators. :P

Bij wijze van spreken als je straks op je Ps5 tegen een X speler Rocket League zou spelen ben je dubbel in het nadeel: je mist de 120fps patch en óók kan je de bestaande input lag niet bijna halveren door simpelweg je console en TV in 120hz modus te zetten :/
Ik vind dit ook tenenkrommend. Ook VRR is er nog niet. Ik hoop toch echt dat zaken als 120hz en VRR /ALLM op korte termijn worden toegevoegd. Dit is voor mij een reden om een next-gen console aan te schaffen. Ik speel veel Warzone en ben best competitief ingesteld. Dan zijn dit soort zaken best belangrijk.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-10 20:39
Als ik bij Warzone naar 'Gameversie' ga zie ik alleen de PS4 versie staan, klopt dat? Is er nog geen 'PS5' versie?
Voelt verder wel soepeler hoor, en mijn god wat is dat ding heerlijk stil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:19:
[...]

Coil whine..

Eh.. er werd in t X topic al gezegd dat jij altijd wel iets hebt.. en daarnaast ook pech met de XsX..

En nu dit? ;(
Gelukkig zit ik er niet naast en hoor ik het niet tijdens gamen. Voor mij geen reden om te retourneren of repareren in ieder geval.

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
coil whine ik vraag me nu echter af of het niet gewoon de ventilator is ;) :F :?

• Segafreak83
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:05:
[...]

:| Welke opstelling heb je? Heeft de PS5 vrije lucht of zit ie in een tv meubel ?
Staat hier vrij, maakt nog steeds geluid, en best aardig ook. Al lijkt het wel verschil te maken welke game of menu het is.

• Peter711
Bij mijn netwerk instellingen stond NAT 3 ... aangesloten op ZIGGO modem via netwerkkabel
Na rebooten van mijn modem CISCO 3925 (waarin UNP wel al geenabled stond ) nu wel NAT 2

[ Voor 15% gewijzigd door Peter711 op 19-11-2020 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo, heb even 1.5uur Astro gespeeld en die is echt leuk, vooral als techdemo voor de controller. Bugsnax geinstalleerd en Spider-man, dus kan even vooruit.

Console zelf is groot, maar toch mooier dan ik had gedacht. Die van mij maakt tot nu toe geen merkbaar geluid. Maar goed, ik "hoor" (na een tijdje hoor je het niet meer) altijd het gezoem van het aquarium, dus eventueel gezoem van de PS filter ik ook wel weg.

Enig klein minpuntje wat ik merk aan mijn controller is dat de O-knop wat stroef indrukt. Maar even aankijken hoe dit na wat meer speelsessies is.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Monda
Jamesl schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:24:
Als ik bij Warzone naar 'Gameversie' ga zie ik alleen de PS4 versie staan, klopt dat? Is er nog geen 'PS5' versie?
Voelt verder wel soepeler hoor, en mijn god wat is dat ding heerlijk stil
Volgens mij is er nog geen geoptimaliseerde versie voor de ps5. Alleen een high resolution texture pack. Maar ik zit met smart te wachten op 120hz voor Warzone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hebben jullie ook moeite met het selecteren van het 3D audio profiel? Ik hoor duidelijk een verschil, maar om nou aan te geven welke het meest op 'oorniveau' zit vind ik toch lastig.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:31
Mijn DualSense controller wordt opgeladen met mijn 20 watt iPad Pro-oplader.
Dat scheelt weer een extra kabel bij mijn bank :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vreselijk audio sync issue met mn LG 65GX tv. Als ik hem op de tv aansluit loopt het beeld voor op de audio. Sluit ik de PS5 via mn versterker aan dan is het geluid spot on. Helaas heeft mn AVR geen support voor HDR en 60/120Hz.. arg, lijkt erop dat ik dus weer honderden euro’s extra moet gaan aftikken om de juiste setup te krijgen ;(

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 12:30
Brutal1ty schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:42:
Iemand enig idee of daar uitspraken over zijn gedaan?
Niet dat ik weet. Misschien komt het nooit. Misschien wel. Sony zal intern heus wel een roadmap hebben met features die men met OS-updates zal toevoegen; bij de PS3 en PS4 was dit ook zo. Maar erg transparant is men daar niet in. En hoe vervelend het gemis ook is, ik kan me voorstellen dat de eerste reeks updates in het teken zullen staan van het stabiel krijgen van het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:26:

Console zelf is groot, maar toch mooier dan ik had gedacht. Die van mij maakt tot nu toe geen merkbaar geluid. Maar goed, ik "hoor" (na een tijdje hoor je het niet meer) altijd het gezoem van het aquarium, dus eventueel gezoem van de PS filter ik ook wel weg.
Ah ja ik ken dat. Dat de airco op de zaak uitvalt en het ineens zo heerlijk rustig is. Je gaat het pas merken als het er niet meer is zo'n achtergrond zoem. Verdomme, waarom kan Sony ook niet gewoon een simpele rechthoekige kast opleveren met een eenvoudig maar doeltreffend koelmechanisme?

Nu misschien toch wachten op gen.2 van de PS5. zucht..

• Phusebox
Hoe kom je aan die gratis games die je nu zou krijgen? De PS collection ofzoiets?

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:21

ikookhier

>hijdiehieris<

CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:28:
Vreselijk audio sync issue met mn LG 65GX tv. Als ik hem op de tv aansluit loopt het beeld voor op de audio. Sluit ik de PS5 via mn versterker aan dan is het geluid spot on. Helaas heeft mn AVR geen support voor HDR en 60/120Hz.. arg, lijkt erop dat ik dus weer honderden euro’s extra moet gaan aftikken om de juiste setup te krijgen ;(
Is volgens mij ook aan te passen op de Ps5

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

• Segafreak83
Chaoss schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:26:
Hebben jullie ook moeite met het selecteren van het 3D audio profiel? Ik hoor duidelijk een verschil, maar om nou aan te geven welke het meest op 'oorniveau' zit vind ik toch lastig.
Hier hoor ik totaal geen verschil, maar het geluid lijkt iets "doffer" te zijn dan op de PS4 (dezelfde headset).

• Monda
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:29:
[...]

Ah ja ik ken dat. Dat de airco op de zaak uitvalt en het ineens zo heerlijk rustig is. Je gaat het pas merken als het er niet meer is zo'n achtergrond zoem. Verdomme, waarom kan Sony ook niet gewoon een simpele rechthoekige kast opleveren met een eenvoudig maar doeltreffend koelmechanisme?

Nu misschien toch wachten op gen.2 van de PS5. zucht..
Als dit echt een issue is en wordt erkent door Sony, kun je vaak toch omruilen oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:44:
PS 5 schijnt dus toch weer veel geluid te maken, ondanks de grootte en speciale vorm, enorm balen. Vindt de PS 5 conceptueel interessanter dan de Xbox series X, maar ik moet -geen- fan geluiden in mn woonkamer, neig nu dus toch weer meer naar een Xbox series X....

Twijfel.
Volgens mij overdrijven sommige mensen als ze woorden als ‘luidruchtig’, ‘luid’ en ‘veel geluid’ gebruiken, of ik heb heel veel mazzel? ;)
Als ik alles in huis uitzet dat geluid maakt, en het buiten ook stil is, dan kan ik mijn ps5 heel licht horen blazen als ik binnen 1m van het apparaat ben. Daarna al niet meer. Laat staan wanneer game geluid aan staat of ik mijn headphones op heb.

Was overigens niet heel erg onder de indruk van de haptics etc in het eerste deel van dat cooler level van astro. Maar toen ik aan het schaatsen was, was ik wel onder de indruk. Heel cool :) Sowieso een leuk spel!

edit:
als ik jou was zou ik anders ff bij een kennis gaan luisteren? weet je snel genoeg wat voor jou acceptabel is, ipv hier op een paar ervaringen af te gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door nioz op 19-11-2020 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:08
Ik hoor niks. Het ding is net zo stil als de Series X die ik ook heb staan. En voor coil whine moet je echt je oor er tegenaan houden denk ik.

Als je mankementen zoekt ga je het ook vinden :+

• Peter711
nioz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:34:
[...]

Volgens mij overdrijven sommige mensen als ze woorden als ‘luidruchtig’, ‘luid’ en ‘veel geluid’ gebruiken, of ik heb heel veel mazzel? ;)
Als ik alles in huis uitzet dat geluid maakt, en het buiten ook stil is, dan kan ik mijn ps5 heel licht horen blazen als ik binnen 1m van het apparaat ben. Daarna al niet meer. Laat staan wanneer game geluid aan staat of ik mijn headphones op heb.
Of je hebt mazzel of je oren zijn toch niet zo goed als je zelf denkt ;)
Ik hoor het in ieder geval op 4 meter afstand nog steeds.. Is echter (op dashboard staand) niet echt storend
Laten we zeggen je hoort dat ie aan staat zonder naar je TV beeld te kijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Peter711 op 19-11-2020 20:38 ]

Verwijderd

nioz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:34:
[...]

Was overigens niet heel erg onder de indruk van de haptics etc in het eerste deel van dat cooler level van astro. Maar toen ik aan het schaatsen was, was ik wel onder de indruk. Heel cool :) Sowieso een leuk spel!
Ik hoop dat mensen overdrijven, maar mijn ervaring met de PS4 Pro is dat op fora sommigen deze ook stil vinden of 'stil genoeg'. -Persoonlijk- vind ik dat onbegrijpelijk, dus waarschijnlijk heb ik ook een vrij gevoelig gehoor (of anderen zijn gewoon doof, kan ook :) ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 12:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1oiYYHq6CKxWgUAzzA1DpC7KHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bensaxyg6l188tdwMeFWnJ53.jpg?f=fotoalbum_large
Ondertussen ook geïnstalleerd. Eventjes met astrobot aan de slag en dan verder met KCD.

Het geluid, ik zit binnen een meter hoor hem heel zachtjes de fan. Het stilste apparaat in huis. Dus ik ben wel dik tevreden, veel beter dan verwacht zelfs zeker na wat een enkeling hier schrijft

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Volgens mij kan ik mijn PS5 zachtjes horen in Fidelity mode bij Spiderman Miles Morales. Maar niet storend, niet te horen als de tv op normaal geluid staat. En hij maakt wat geluid in de interface als er een disc in zit etc. Volgens mij allemaal niet vreemd.
Helemaal mee eens

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
Peter711 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:36:
[...]

Of je hebt mazzel of je oren zijn toch niet zo goed als je zelf denkt ;)
Ik hoor het in ieder geval op 4 meter afstand nog steeds.. Is echter (op dachboard staand) niet echt storend
Laten we zeggen je hoort dat ie aan staat zonder naar je TV beeld te kijken ;)
Wellicht, heb wel eens wat concerten re dicht bij de speakers doorgebracht ;)
maar sommige reacties hier vergelijken het met de pro etc. Ik heb een base ps4 die ik overal doorheen en overheen hoor en dit is echt 100% wat anders. Als je hem hoort onder het gamen of een serie, dan zou ik hem echt omruilen.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 12:08

Ace

Happy Happy Joy Joy

CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:28:
Heeft je AVR een HDMI-CEC functie?

Dit loste bij mij de delay automatisch op (LG C9 + Onkyo).

Ook belangrijk, Sound op passthrough zetten op je LG en EARC gebruiken als het kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Ace op 19-11-2020 20:45 ]

• Kenshee13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-02 19:59
Carn82 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:06:
[...]

Heb je al gekeken of je HDCP kan uitschakelen in de PS5 settings?
Ja maar ik kan dit nergens uitschakelen? Valt niet te vinden.

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:37:
[...]

Ik hoop dat mensen overdrijven, maar mijn ervaring met de PS4 Pro is dat op fora sommigen deze ook stil vinden of 'stil genoeg'. -Persoonlijk- vind ik dat onbegrijpelijk, dus waarschijnlijk heb ik ook een vrij gevoelig gehoor (of anderen zijn gewoon doof, kan ook :) ).
Mijn PS4 pro, de b revisie, was alleszins stiller dan de PS5 die ik nu heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 15:03
Net een uur dingen getest, en voelt absoluut next-gen. Interface prachtig in HDR en de controller voegt echt iets toe, heerlijk.

Geluid is mijn enge punt wat opvalt... na alle reviews had ik 'm echt stiller verwacht. Het is niet te vergelijken met mijn jet engine in de ps4 pro, maar "stil" is ps5 absoluut niet. Als ik het geluid van het spel iets zacht zet, of bijv. naar home menu spring, is hij wel duidelijk te horen. Niet storend, maar wel te horen.

• Kenshee13
Kenshee13 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:41:
[...]

Gevonden! Het werkt! Hartelijke dank!!

• Casual_T
Hier ook regelmatig dat de ventilator trouwens wel even aan slaat. Hebben jullie dat ook? Dus een bepaald moment muisstil, daarna hoor je 'm weer aan slaan en flink 'blazen'. Wel met name als er discs in zitten weer.

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
De PS5 staat bij mij ook erg te blazen. Komt aardig in de buurt van de PS4 pro. Maar goed, heb meestal toch een koptelefoon op.

Even wat anders, zo te zien zijn ze gestopt met Communities. Weet iemand of er een alternatief is dat geïntegreerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Zo druk met TLOU2 dat ik de obligate “ik heb hem” foto ben vergeten, dus hier komt ie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjYIu-4DuzHFto-2mtF0fomuJeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uEETgft8nHUcsJUG4GocGie8.jpg?f=fotoalbum_large

• laurens700
mikkelnl schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:44:
Net een uur dingen getest, en voelt absoluut next-gen. Interface prachtig in HDR en de controller voegt echt iets toe, heerlijk.

Geluid is mijn enge punt wat opvalt... na alle reviews had ik 'm echt stiller verwacht. Het is niet te vergelijken met mijn jet engine in de ps4 pro, maar "stil" is ps5 absoluut niet. Als ik het geluid van het spel iets zacht zet, of bijv. naar home menu spring, is hij wel duidelijk te horen. Niet storend, maar wel te horen.
Als ik dit zo hoor, dan vind ik het erg knap van Microsoft dat ze een relatief kleine console zonder liquid metal bijna een geruisloze console weten te maken.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50
Mijn tv ondersteund wel HDR, alleen ik kan het niet selecteren op de PlayStation, iemand enig idee? Andere kabel?

• laurens700
Erapaz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:47:
Zo druk met TLOU2 dat ik de obligate “ik heb hem” foto ben vergeten, dus hier komt ie:

[Afbeelding]
Waar is je console dan? Heb je de console aangezet in je doos met een paar gaten voor de power en hdmi? :9

• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Even een heads up, de PS5 staat standaard ingesteld om na een bepaalde tijd van inactiviteit in rustmodus te gaan. Bij mij net ook gebeurd tijdens het downloaden en direct een melding dat de installatie mislukt was(terwijl de game alleen aan het downloaden was). Geen problemen verder gelukkig, maar wil je de rust modus liever vermijden zet het automatisch inschakelen hiervan dus direct uit.

• Casual_T
TheDukemaster schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:49:
Even een heads up, de PS5 staat standaard ingesteld om na een bepaalde tijd van inactiviteit in rustmodus te gaan. Bij mij net ook gebeurd tijdens het downloaden en direct een melding dat de installatie mislukt was(terwijl de game alleen aan het downloaden was). Geen problemen verder gelukkig, maar wil je de rust modus liever vermijden zet het automatisch inschakelen hiervan dus direct uit.
Goede tip! Heb ik ook gedaan. Vooral als je leest dat het gros van de bricked PS5's voortkwam uit Rustmodus i.c.m. een game, is het misschien veilig om deze nog even uit te zetten voor de zekerheid. Sony wel dit wel op korte termijn oplossen hoop ik.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Net naar de winkel om de PS5 op te halen en.... de winkel is hem kwijt. Ze hadden alleen nog een digitale editie liggen, maar geen Blu-ray versie meer. Ze gaan morgen nog kijken of ze hem terug kunnen vinden, maar anders ben ik zwaar genaaid want ze verwachten pas in februari voorraad.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 22:17
Kan het kloppen dat ik betere surround ervaar met dezelfde headset (sony w1000xm3 en vmodaboom pro mic) op ps5?

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 12:30
Kenshee13 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:41:
[...]

mijn PS5 is nog data aan het transferen dus kan het nog niet zelf checken, maar:
laurens700 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:12:
[...]

PS5 Settings > System > HDMI > Enable HDCP > UNCHECK
edit: het staat idd daar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Carn82 op 19-11-2020 21:00 ]

MetroidPrime schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:50:
Net naar de winkel om de PS5 op te halen en.... de winkel is hem kwijt. Ze hadden alleen nog een digitale editie liggen, maar geen Blu-ray versie meer. Ze gaan morgen nog kijken of ze hem terug kunnen vinden, maar anders ben ik zwaar genaaid want ze verwachten pas in februari voorraad.
“Tsja wiens fout is dat? Geef de DE maar mee en ruil m maar om als je de Disc versie binnen hebt” d:)b

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:53:
[...]

“Tsja wiens fout is dat? Geef de DE maar mee en ruil m maar om als je de Disc versie binnen hebt” d:)b
Haha, ik zal het proberen voor te stellen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 18:38
Ik had wel het idee dat het 2 of 3 was, maar welke van de twee ben ik nog niet achter. En kwam er later achter dat ik de koptelefoon verkeerd om op had, dus denk dat ik het nog een keer opnieuw moet doen. Vind het design maar vreemd dat de bevestiging aan de voorkant zit, vind ik mooier aan de achterkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 04-10 00:48
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:44:
PS 5 schijnt dus toch weer veel geluid te maken, ondanks de grootte en speciale vorm, enorm balen. Vindt de PS 5 conceptueel interessanter dan de Xbox series X, maar ik moet -geen- fan geluiden in mn woonkamer, neig nu dus toch weer meer naar een Xbox series X....

Twijfel.
Onzin. Ik hoor het ding echt niet, tenzij ik er met m'n hoofd boven ga hangen... er zijn wel mensen die wat coilwhine melden, ik heb geen idee in welke mate je dat hoort.

wellicht dat ie -ietsje- meer geluid maakt dan een XSX

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:22:
[...]

Mag je em om reden van 'te veel geluid/coil whine' terugsturen of valt dat gewoon onder de wet kopen op afstand enzo ?
Koop op afstand als ik de ps5 terug ging sturen, want ik denk idd niet dat ze coil whine als defect zien, maar zeker weet ik niet.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Kenshee13
Carn82 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:53:
[...]

mijn PS5 is nog data aan het transferen dus kan het nog niet zelf checken, maar:

[...]
Merci!

• Phusebox
Geronimous schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:55:
[...]

Onzin. Ik hoor het ding echt niet, tenzij ik er met m'n hoofd boven ga hangen... er zijn wel mensen die wat coilwhine melden, ik heb geen idee in welke mate je dat hoort.

Niet ietsje in mijn geval:

XsX < Switch < PS4 Pro (b) < PS5

Van stil naar minder stil.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
Eerste uurtje PS5 erop zitten en Astro playroom gespeeld. Het is wel echt heel vet wat die controller allemaal zo goed kan simuleren. :o

Liep door modder en het voelde ook echt aan als modder. Dit is echt super vet. :D

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

MetroidPrime schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:54:
[...]

Haha, ik zal het proberen voor te stellen.
Nouja, je moet je iig niet zomaar laten afschepen.. Dit is toch wel een serieuze fout van formaat.

Nu moet je thuis je kinderen zwaar teleurstellen. En het was ook nog eens de verjaardag van kleine Metroid.
Dit kunnen ze echt niet maken.. want hierdoor is het drama thuis en heb je zwaar ruzie met de vrouw omdat ze al een zenuwinzinking nabij was de afgelopen maanden, vanwege de kinderen die niet te houden waren, omdat ze echt naar deze dag toe hebben geleefd met heel hun kleine hartjes, die al niet zoveel hadden om naar uit te kijken en deze donkere tijden ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Laatst online: 04-10 00:48
Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:01:
[...]

Niet ietsje in mijn geval:

XsX < Switch< PS4 Pro (b) < PS5

Van stil naar minder stil.
Apart. Mijn PS5 is echt niet luider dan m'n PS4 Pro (de laatste versie)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:24
Sorry ik dacht dat ze het over BF V hadden.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Rivanov schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:04:
[...]

Sorry ik dacht dat ze het over BF V hadden.
-O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Dus met andere woorden: We gaan de komende tijd meer klachten over de ventilator en het lawaai zien.

Voor mij voelt het aan dat er geen lessen zijn getrokken aangezien er meer mensen over hetzelfde onderwerp vallen terwijl reductie van geluid toch wel een belangrijk punt is.

Misschien dat het intern volgend jaar nog een en ander aangepast zal worden naarmate men meer feedback van deze product launch krijgen.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
laurens700 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:48:
[...]

Waar is je console dan? Heb je de console aangezet in je doos met een paar gaten voor de power en hdmi? :9
Haha, draadloos toch, het is next gen. Doos naast de TV en gaan :)

Staat in de kast bij de rest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTfXw36A4gDlO77FoOY5JBxAxSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8IG8tvGicjpQeuIdrGet54f.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: de stand in horizontale setup is wel erg wankel, zou er bijna nog iets onder zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 19-11-2020 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik hoor mijn ps5 nu niet omdat mijn ps4 aanstaat, gewoon op hoofdmenu. Dus niet ineens ingame terwijl ps5 volle bak aan het gamen ben.

Als hij meer lawaai dan je pro maakt dan melding maken bij Sony en omruilen, want dan is er waarschijnlijk gewoon iets mis.

• Phusebox
Geronimous schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:02:
[...]

Apart. Mijn PS5 is echt niet luider dan m'n PS4 Pro (de laatste versie)
Tja er zullen verschillen zitten in de consoles en waar ze staan.

De Series X staat in ieder geval op een zelfde plek als de PS5 bij mij dus dat is goed vergelijkbaar. Voor de Pro geldt hetzelfde, die stond waar nu de XsX staat.

Komt ook gewoon meer warmte van de PS5 af, zal morgen mijn IR thermogun eens erbij pakken.

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:43:
[...]

Mijn PS4 pro, de b revisie, was alleszins stiller dan de PS5 die ik nu heb.
:'(

• cold_as_ijs
MoldyInko schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:05:
Dus met andere woorden: We gaan de komende tijd meer klachten over de ventilator en het lawaai zien.

Voor mij voelt het aan dat er geen lessen zijn getrokken aangezien er meer mensen over hetzelfde onderwerp vallen terwijl reductie van geluid toch wel een belangrijk punt is.

Misschien dat het intern volgend jaar nog een en ander aangepast zal worden naarmate men meer feedback van deze product launch krijgen.
Het aantal klagers is op een hand te tellen en de rest heeft het over een console die niet of nauwelijks is te horen. Dan is een productie probleem eerder de oorzaak, zeker als dit vanaf uur 0 gebeurd.

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
[...]

Dit artikel schrijft ook over early adopters en de coil whine waar we over praten.
Ik begrijp dat dit een vervelend probleem kan zijn.

Er is ook een video die het geluid weergeeft.

Ik snap het wel dat er mensen dan er over kunnen vallen.

• Vestendrie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 14:05
Is het mogelijk om een jbl live 650btnc- koptelefoon te koppelen via bluetooth aan je controller? Bij de ps4 werkt het nog steeds niet voor mij helaas. Werkt dan alleen met een kabeltje. Vind draadloos toch wat fijner qua gevoel eigenlijk. Weet ook niet of dit een verschil qua geluidsniveau maakt trouwens, draadloos of via kabel. Ben benieuwd naar jullie ervaringen hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gamer1988
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 21:55
Volgensmij zit er veel verschil in per console of je het hoort of niet. Die van mij hoor ik amper en ik zit er 3m vanaf.

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-10 00:11
Had tijdens de installatie van Miles Morales (van disk) en net even in het hoofdmenu wel ineens een hard brommen geluid. Weet niet of dat coil whine is, of dat de fans gewoon enorm hard aan het blazen waren. Ingame hoor ik ze niet/nauwelijks.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:01
Gamer1988 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:12:
Volgensmij zit er veel verschil in per console of je het hoort of niet. Die van mij hoor ik amper en ik zit er 3m vanaf.
Vanaf 3 meter hoor ik hem ook niet echt. Maar op die afstand was gek genoeg mijn PS4 pro ook niet zo luidruchtig. De xsx hoor ik minder. Maar moet eerlijk zeggen dat mijn kastje waar ze opgeborgen zijn actieve (super stille) koeling heeft en met deurtjes dicht hoor ik niets.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ace schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:41:
[...]

Heeft je AVR een HDMI-CEC functie?

Dit loste bij mij de delay automatisch op (LG C9 + Onkyo).

Ook belangrijk, Sound op passthrough zetten op je LG en EARC gebruiken als het kan.
Ja maar lost het niet op en mn AVR uit 2014 heeft geen eARC support, enkel ARC.

Verwijderd

MoldyInko schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:10:
[...]

Dit artikel schrijft ook over early adopters en de coil whine waar we over praten.
Ik begrijp dat dit een vervelend probleem kan zijn.

Er is ook een video die het geluid weergeeft.

Ik snap het wel dat er mensen dan er over kunnen vallen.
Whoei, als ik "coilwhine" zou hebben zou ik echt niet trekken, dan moet ie terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

En @Verwijderd dankzij @Phusebox

Leuk (bijna) gevalletje “Gaslighting” krijg je op deze manier ;)

Wikipedia: Gaslighting

(Wat oa komt mbv ‘illusory truth effect’) Wikipedia: Illusory truth effect

[ Voor 9% gewijzigd door poor Leno op 19-11-2020 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 06:17
Monda schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:23:
[...]

Ik vind dit ook tenenkrommend. Ook VRR is er nog niet. Ik hoop toch echt dat zaken als 120hz en VRR /ALLM op korte termijn worden toegevoegd. Dit is voor mij een reden om een next-gen console aan te schaffen. Ik speel veel Warzone en ben best competitief ingesteld. Dan zijn dit soort zaken best belangrijk.
Precies en ik begrijp dan dus ook echt niet dat Sony dit soort zaken niet toestaat... en ook niet dat ik nog verder niemand hier over gehoord heb. Iedereen heeft wel lopen schreeuwen dat ze bv 120hz in Black Ops niet aan de praat kregen, maar dat is gemakkelijk te regelen. Maar gewoon standaard 120hz output? Nope...

Had ik wel gewaardeerd want mensen onderschatten écht wat een verschil dat kan maken in die games waar je denkt ''ugh dit voelt echt net ff te stroperig'' óf als je iig zo competitief mogelijk wilt zijn zoals in jouw geval. En het is ook geen klein verschil; een bijna 50% vermindering in input lag (ook voor degene die denken dat die er amper is) maakt een voelbaar verschil en alles lijkt ineens een stuk meer snappy.

Het is zelfs zo'n groot verschil dat er vóór de warzone patch op de Series X al mensen aan het posten waren ''wauw 120fps voelt écht een stuk meer responsive enzo'' op reddit.. terwijl ze gewoon op 60fps speelden nog, maar met 120hz :P Toen de patch uitkwam waren ze nog vrolijker uiteraard :D Maar goed dat moeten we hier eigenlijk ook gewoon hebben, die optie |:(

• JK90
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-10 09:09
Ik heb 1 gek dingetje met het geluid (soundbar). Bij FIFA hoor ik alle stadiongeluiden, menu muziek etc. maar geen commentaar (meerdere talen geprobeerd). Bij Ghost of Tsushima hoor ik al het geluid, behalve als ze praten. Heb alle instellingen van zowel TV, Soundbar als PS5 al aangeraakt, maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee?

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:21
Volgens mij kunnen we bijna net zo goed een topic maken over het geluid van de PS5.

Maar om me dan toch te voegen: ik hoor de PS5 op 3-4 meter afstand ook best goed als ik Last of us 2 op pauze zet. Maar ik hoor 2 geluiden volgens mij:
- de fan blaast zachtjes
- de dvd-drive hoor ik behoorlijk, die geeft een soort van tikkend geluid.

Tijdens het gamen overigens niet storend

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nog iets waar ik niet uit kom: ik heb de Arctis 7P. Goed geluid! Maar als ik hem uit zet blijft de PS5 het geluid naar de USB zetten. Dan moet ik in het audio menu de uitvoer aanpassen naar tv. Ik hoop toch niet dat dit de manier is om steeds te switchen? Ik wil niet altijd met koptelefoon spelen maar ook niet steeds die USB dongle pluggen of in de settings hoeven rommelen.
Geeft de dongle niet goed door of de headset aan/uit staat ofzo? Had gehoopt dat bij aanzetten headset audio naar headset gaat en bij uitzetten weer terug naar tv.

Ook nog wat grappigs met Astrobot. Als je moet blazen dan werkt het niet met de headset. Moest microfoon helemaal naar mn mond toe trekken om erin te kunnen blazen haha

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2020 21:24 ]

• Segafreak83
[...]

Dat jij het niet hoort of ervaart betekent niet dat het niet zo is.

Jammer dat de YouTubers (uit angst) er niets over gemeld hebben, iedereen riep dat ie muisstil was.. -O-

Verwijderd

poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:16:
[...]

En @Verwijderd dankzij @Phusebox

Leuk gevalletje “Gaslighting” krijg je op deze manier ;)

Wikipedia: Gaslighting
Ja, ben me ervan bewust dat het zo opgevat kan worden, maar ben soort van getraumatiseerd door een zeer luidruchtige PS4 Pro. Laat de PS5 gewoon komen hoor, als ie coilwhine heeft qua geluid toch tegenvalt gaat ie gewoon weer terug.

Gamecube van heel lang geleden maakte ook wel lawaai maar een meer constant lawaai. Niet van die "opvliegers" als de PS4 Pro, dat vind ik echt niet relaxed spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

De PS5 is echt gigantisch. Wat een beest! 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgKP66cWa9xucpXpvJsKscF1Bwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xidjD0TsTFp9mKjpuyXl0I8S.jpg?f=fotoalbum_large

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ilex schreef op donderdag 19 november 2020 @ 18:24:
[...]

Ik had deze op Ali besteld. Een gokje genomen voor €10 maar werkt dus niet. Toch mijn scherm of receiver maar upgraden, hopelijk komt er iets moois langs met Black Friday.
Je receiver is eigenlijk net zo belangrijk als je TV. Ik heb een LG CX, een HDMI 2.1 TV, maar een wat oudere receiver die dus beperkte ARC heeft (Denon 1912). Bepaalde audio formats doen het daardoor niet over ARC.

Ook belangrijk: geen enkele receiver kan op dit moment 4K/120hz doorgeven. Dus de enige manier om vanaf de PS5 4K/120hz met HD surround te spelen is via een HDMI 2.1 TV via eARC naar een redelijk recente receiver.
Trek je portemonnee maar open! 😉

• giantgiantus
Brutal1ty schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:17:
[...]

Had ik wel gewaardeerd want mensen onderschatten écht wat een verschil dat kan maken in die games waar je denkt ''ugh dit voelt echt net ff te stroperig'' óf als je iig zo competitief mogelijk wilt zijn zoals in jouw geval. En het is ook geen klein verschil; een bijna 50% vermindering in input lag (ook voor degene die denken dat die er amper is) maakt een voelbaar verschil en alles lijkt ineens een stuk meer snappy.

Het is zelfs zo'n groot verschil dat er vóór de warzone patch op de Series X al mensen aan het posten waren ''wauw 120fps voelt écht een stuk meer responsive enzo'' op reddit.. terwijl ze gewoon op 60fps speelden nog, maar met 120hz :P Toen de patch uitkwam waren ze nog vrolijker uiteraard :D Maar goed dat moeten we hier eigenlijk ook gewoon hebben, die optie |:(
Op je eerste punt. Ik denk dat heel weinig mensen dat merken. Misschien relatief veel early adapters, maar het gros koopt een console als die 300€ is om een potje fifa of cod te spelen.

Ten aanzien van het tweede acht ik de kans aanzienlijk dat mensen denken dat het mooier en prettiger zou moeten zijn en het dan ook zo ervaren.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Fantastisch apparaat! Enige wat me niet lukt is mijn ps4 saves uit de cloud halen, terwijl die zeker geüpload waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83

Onder andere dit dus, krijgen / hebben we over 6 maanden weer een "herriebak" staan, echt zonde.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
JK90 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:18:
Ik heb 1 gek dingetje met het geluid (soundbar). Bij FIFA hoor ik alle stadiongeluiden, menu muziek etc. maar geen commentaar (meerdere talen geprobeerd). Bij Ghost of Tsushima hoor ik al het geluid, behalve als ze praten. Heb alle instellingen van zowel TV, Soundbar als PS5 al aangeraakt, maar krijg het niet voor elkaar.

Iemand een idee?
Je geluid op dts zetten via instellingen ps5. En/of 5.1.of 7.1 afhankelijk van je systeem selecteren.

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:15

reaL_G

G

Simone96 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:13:
Had tijdens de installatie van Miles Morales (van disk) en net even in het hoofdmenu wel ineens een hard brommen geluid. Weet niet of dat coil whine is, of dat de fans gewoon enorm hard aan het blazen waren. Ingame hoor ik ze niet/nauwelijks.
Ligt je ps5 plat?

Als je dat hoort moet je eens op de cover drukken.

GiTS

• Segafreak83
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:19:
Nog iets waar ik niet uit kom: ik heb de Arctis 7P. Goed geluid! Maar als ik hem uit zet blijft de PS5 het geluid naar de USB zetten. Dan moet ik in het audio menu de uitvoer aanpassen naar tv. Ik hoop toch niet dat dit de manier is om steeds te switchen? Ik wil niet altijd met koptelefoon spelen maar ook niet steeds die USB dongle pluggen of in de settings hoeven rommelen.
Geeft de dongle niet goed door of de headset aan/uit staat ofzo? Had gehoopt dat bij aanzetten headset audio naar headset gaat en bij uitzetten weer terug naar tv.

Ook nog wat grappigs met Astrobot. Als je moet blazen dan werkt het niet met de headset. Moest microfoon helemaal naar mn mond toe trekken om erin te kunnen blazen haha
Schijnt een probleem te zijn met die headset (merk / model), die switched niet goed terug naar je tv / soundbar.

Mijn gold headset doet dat wel als ik hem uitzet en deze werkt ook met een dongle.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:24:
[...]

Onder andere dit dus, krijgen / hebben we over 6 maanden weer een "herriebak" staan, echt zonde.
Nee, alleen jij hebt dat straks.

• giantgiantus
Segafreak83 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:27:
[...]

Schijnt een probleem te zijn met die headset (merk / model), die switched niet goed terug naar je tv / soundbar.

Mijn gold headset doet dat wel als ik hem uitzet en deze werkt ook met een dongle.
Is dat niet alleen met Sony PlayStation headsets?

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-10 00:11
reaL_G schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:27:
[...]

Ligt je ps5 plat?

Als je dat hoort moet je eens op de cover drukken.
Hij ligt inderdaad plat. Je bedoelt op de bovenkant drukken?
Pagina: 1 ... 7 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord