Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:03
Wat is er met mensen die de console te luid vinden, duwen deze mensen hun oren tussen de kap en de base unit? Of zal er echt een verschil zitten in exemplaren? Hier is hij zowel bij Coldwar als Valhalla uitzonderlijk stil, en hij staat naast me op mijn bureau. Ik dacht dat mijn pc stil was met BeQuiet fans, maar de PS5 is in mijn situatie echt vrijwel niet te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:17
spijkerhoofd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:37:
[...]

Ik wel, vooral in het begin had de PS4 met regelmaat last van crashes, en ook de PS3 had last van crashes.
Ja misschien ben ik het gewoon vergeten😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:18
De PlayStation 5 DualSense controller is geniaal. Het apparaat zelf is veel minder solide als dat van de concurrent. Ook als je naar de teardown kijkt, zie je dat de concurrent het op dat opzicht beter voor elkaar heeft. De console zelf voelt als een 'haastklus'. Maar ja, ik kies voor Sony voor de exclusives.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:22

spaceboy

Op grote hoogte

BamSlam_ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:04:
Grappig! Heb zojuist mijn PS5 aangesloten en in gebruik genomen. Zie ik in mijn Fritz!Box dat er een nieuw apparaat bijgekomen is op het netwerk dat zich identificeert als PS4XXXXXX (waarbij XXXXXX de laatste 6 tekens van het Mac-adres zijn). 8)7
Via Marktplaats gekocht? Leek de interface ook al verrassend veel op je PS4? :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:17
Alexknl schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:37:
Wat is er met mensen die de console te luid vinden, duwen deze mensen hun oren tussen de kap en de base unit? Of zal er echt een verschil zitten in exemplaren? Hier is hij zowel bij Coldwar als Valhalla uitzonderlijk stil, en hij staat naast me op mijn bureau. Ik dacht dat mijn pc stil was met BeQuiet fans, maar de PS5 is in mijn situatie echt vrijwel niet te horen.
Mensen hebben ook ander gehoor. Mijn partner hoort allemaal geluiden die ik niet hoor. Dus wat jij stil vind is voor andere mensen luid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 16:26
Raem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:10:
[...]

Bij Astro's Playroom kun je met die cards snel naar verschillende levels springen. Maar omdat in het spel zelf ook een level hub zit heeft dat niet zoveel meerwaarde.
De hint video's voor collectibles vond ik wel erg goed werken. Je krijgt een video van 15 sec voor één van de collectibles die je nog niet hebt. (je hoeft dus niet een hele video door voor degene die je nog moet). En zover ik het door had krijg je ook degene te zien die je als eerste in het level tegen komt. Zodra je die gehaald hebt kun je meteen weer een video bekijken voor de volgende collectible.
Dat klinkt toch bijzonder leuk!
Werkt Demon's Souls ook met dergelijke cards? Voor bossfights ofzo?

Heb nog geen PS5 te pakken gekregen, maar de dingen die mij het meest aantrekken zijn de DualSense, die UI cards, en natuurlijke de toekomstige Sony exclusives die ik niet op PC kan spelen.

Wat me enigszins doet twijfelen zijn de giga afmetingen, de ontelbare klachten hier over storend lawaai, en de veel te kleine opslagruimte.. Ook vind ik het jammer dat er keuzes moeten gemaakt worden tussen high quality en performance modes: ik hoop dat dit geen soort 'luiheid' induceert bij de ontwikkelaars ("de raytracing is niet super geoptimaliseerd, maar al wie daar over klaagt moet maar de performance mode zonder ray tracing gebruiken" of iets dergelijks); als je geen keuze hebt is er maar één manier om een spel te spelen en moet de ontwikkelaar gewoon zorgen dat die àf is (met of zonder raytracing, maar het moet vlot bollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-09 21:04
Nee ik zit op de bank 4 meter van mijn tv vandaan en hoor het geluid van de PS5 boven het geluid van de tv uit. Geen hoog geluid zoals sommige coil filmpjes, maar gewoon het zoemende geluid van de fan/disk drive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:32:
[...]

Als je OP de ventilator gaat zitten met je microfoon hoor je inderdaad de lucht verplaatst worden. Sterker nog, als je de kappen eraf haalt en met je oor tegen de fan aan zit hoor je het denk ik nog beter.

(in de praktijk is deze console dus bijna niet te horen vanaf een meter tenzij je van een disk volle bak aan kopieren bent)
Kom anders even hier op de bank zitten, ik zit er ruim 4 meter vanaf en ik hoor een zeer storende zoem. Direct na booten is deze heerlijk stil, maar na het starten van een game begint het.. Moet zeggen dat ik na mijn PS4 pro al lichtelijk traumatisch ben voor dit geluid, maar ik ben bang dat dit pas het begin is en we weer hetzelfde gaan zien op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

PearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:42:
[...]

Dat klinkt toch bijzonder leuk!
Werkt Demon's Souls ook met dergelijke cards? Voor bossfights ofzo?

Heb nog geen PS5 te pakken gekregen, maar de dingen die mij het meest aantrekken zijn de DualSense, die UI cards, en natuurlijke de toekomstige Sony exclusives die ik niet op PC kan spelen.

Wat me enigszins doet twijfelen zijn de giga afmetingen, de ontelbare klachten hier over storend lawaai, en de veel te kleine opslagruimte.. Ook vind ik het jammer dat er keuzes moeten gemaakt worden tussen high quality en performance modes: ik hoop dat dit geen soort 'luiheid' induceert bij de ontwikkelaars ("de raytracing is niet super geoptimaliseerd, maar al wie daar over klaagt moet maar de performance mode zonder ray tracing gebruiken" of iets dergelijks); als je geen keuze hebt is er maar één manier om een spel te spelen en moet de ontwikkelaar gewoon zorgen dat die àf is (met of zonder raytracing, maar het moet vlot bollen).
Ik heb er nog niet heel aandachtig naar gekeken, maar het lijkt erop dat die cards bij Demon's Souls alleen je trophy progressie weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Hoeveel PS Plus kan je eigenlijk stapelen? Heb nog Plus tot september 2021, maar Mediamarkt heeft nu een jaar voor 45 euro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
spaceboy schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:39:
[...]

Via Marktplaats gekocht? Leek de interface ook al verrassend veel op je PS4? :P
Afbeeldingslocatie: https://s02.tcuniverse.com/vkmedia_store/2020/11/EvyoC27BG898aXy1/sizes/clean/pics_040_clean_790.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Zelfs op 6(!) meter komt ie nog boven mijn tv / game geluid uit, echt absurd. Staat open en vrij op het meubel.

Natuurlijk hoort iedereen anders, maar ze hebben dus bezuinigd om die paar cent te pakken..

Calling it now, PS5's gaan straks weer luid worden :N -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:43:
[...]

Kom anders even hier op de bank zitten, ik zit er ruim 4 meter vanaf en ik hoor een zeer storende zoem. Direct na booten is deze heerlijk stil, maar na het starten van een game begint het.. Moet zeggen dat ik na mijn PS4 pro al lichtelijk traumatisch ben voor dit geluid, maar ik ben bang dat dit pas het begin is en we weer hetzelfde gaan zien op termijn.
Ik denk dat je je er teveel op focust om het niét te willen horen, dat je het juist hoort. Je geeft zelf al aan dat je lichtelijk traumatisch bent voor het geluid vanwege de PS4, dus je bent er heel erg mee bezig.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het geluid er niet is hoor. Maar jij hoort het nu gewoonweg veel sneller.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Steven030 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:45:
Hoeveel PS Plus kan je eigenlijk stapelen? Heb nog Plus tot september 2021, maar Mediamarkt heeft nu een jaar voor 45 euro
Volgens mij maximaal 5 jaar oid. Maar heb tot nu toe maximaal met 3 jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:43

RawChild

PSN: Rawchild

Mijn ps5 begin ook een fibrator na te doen als ie een disk gaat lezen. Ps5 ligt plat, zodra ik hem optil verdwijnt het geluid. Zal eens zien of het weg blijft als ik hem anders neerzet

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:48:
[...]

Ik denk dat je je er teveel op focust om het niét te willen horen, dat je het juist hoort. Je geeft zelf al aan dat je lichtelijk traumatisch bent voor het geluid vanwege de PS4, dus je bent er heel erg mee bezig.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het geluid er niet is hoor. Maar jij hoort het nu gewoonweg veel sneller.
:') tuurlijk, ik wil het heel graag horen. Ter vergelijking: de Series X ernaast is inderdaad alleen te horen als ik mijn oor erop leg, en de PS5 komt boven het gamegeluid uit. Het is gewoon bizar dat ze wederom zo'n lawaaimachine uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46
Vraag me af of Logitech en of Edifier nog met leuke 5.1 surround sets komen die HDMI ingangen heeft.
Tenminste je zou toch wat entry level sound systems verwachten.

Nu er geen Optische aansluitingen meer zijn :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Laatst online: 22:03
Mensen die aangeven dat de console veel geluid maakt, hebben jullie dan een disc in de PS5 zitten? Hij is hier namelijk super stil tot nu toe met digitale games. Ik heb zelf nog geen disc geprobeerd. Misschien is de disc drive de boosdoener?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:53:
[...]

:') tuurlijk, ik wil het heel graag horen. Ter vergelijking: de Series X ernaast is inderdaad alleen te horen als ik mijn oor erop leg, en de PS5 komt boven het gamegeluid uit. Het is gewoon bizar dat ze wederom zo'n lawaaimachine uitbrengen.
Terugsturen dan. Hier erover zeuren lost niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:23
Raem schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:02:
De stand om hem horizontaal neer te zetten is trouwens wel erg gammel, of ik doe iets verkeerd. :? Zodra ik de PS5 ook maar iets wil verplaatsen schiet die al meteen los aan de achterkant.
Heb je het schroefje erin gedraaid?

Edit: niet goed gelezen dat je hem horizontaal neerzet.

[ Voor 8% gewijzigd door 3clectic op 20-11-2020 09:59 ]

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10 12:42
spijkerhoofd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:32:
[...]

Ik vind inderdaad dat de SSD gewoon te klein is naar de huidige maatstaven. Met de nieuwe generatie zou je denken dat de SSD juist groter is dan de HDD van de PS4 en niet kleiner. Wel vind

Ik vind de controller briljant. Het voelt meer Next gen dan de Xbox controller door de adaptieve triggers.
Groter zou hij zichzelf uit de markt prijzen. Dan wordt hij namelijk weer 100-150 euro duurder. En dan prijs je jezelf voor een groot deel van de casual gamers uit de markt.
Denk dat iedereen het er wel mee eens is dat 825 667GB klein is. Als je grote games als COD installeert dan is hij zo vol. Als je niks ps4 speelt wat extern kan draaien zit er voorlopig niks anders op dan je opslag managen, net als vroeger toen een 100mB HDD je een nier kostte.
Dus aantal games beperken en als iets niet speelt even verwijderen.
Komende 6 maanden komt vast de update wel uit voor de extra NVME, kan je 1K neerleggen voor 4TB extra 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 07:53
Mensen willen gewoon niet aannemen dat de kans groot is dat de herrie per exemplaar verschilt. Dat was bij de PS4 Pro ook zo, en Sony blijft Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
3clectic schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:54:
[...]

Heb je het schroefje erin gedraaid?
schroefje is alleen voor verticaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 20:55
Steven030 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:45:
Startselect is 45, MM is 47? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Wat is het beste... DTS of Dolby bitstream?

Ik heb een soundbar die via E-ARC is gekoppeld en Atmos, DTS en Dolby ondersteund.

3D audio via mijn Surface Headphones is ook echt extreem goed als ik deze aangesloten heb op de controller.

Ben ook zeer tevreden over het apparaat, geen last van rare geluiden.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:43:
[...]

Ja, ik weet niet zo goed wat ik je moet vertellen. Het klinkt dan alsof je een DOA hebt. Ik zit er zo'n 4 meter vandaan idd en ik hoor hem amper. En dan ben ik nog redelijk gevoelig voor geluiden ivm tinnitus. Ik zou lekker een week of 5 oid wachten tot er weer voorraad is en aanmelden voor garantie.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:48:
[...]
Volgend jaar met stof en hittegolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Denko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:32:
[...]

(in de praktijk is deze console dus bijna niet te horen vanaf een meter tenzij je van een disk volle bak aan kopieren bent)
Deze console
Bij jouw exemplaar is dat wellicht zo , helaas bij die van mij en ook andere niet.
Internet staat vol van coil whine issues PS5.
Dus jij hebt gewoon mazzel en een exemplaar dat geen coil whine heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik moet eerlijk zeggen dat de mijne ook prima stil is.. zowel met als zonder schijfje in het apparaat. Als ik met mijn oor IN de USB poort hang hoor ik hem zoemen maar dat is het.

Overigens ben ik 47 dus ik dacht, misschien ligt het aan mijn gehoor.. maar ook mijn koters horen geen gekke geluiden uit de PS5 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:48:
[...]

Zelfs op 6(!) meter komt ie nog boven mijn tv / game geluid uit, echt absurd. Staat open en vrij op het meubel.

Natuurlijk hoort iedereen anders, maar ze hebben dus bezuinigd om die paar cent te pakken..

Hmm, odd...

Ik ben echt anal als het aankomt op geluidjes etc.. Wordt er nogal snel geïrriteerd door, maar ik heb gisteren een tijd lang Spiderman gespeeld en heb vanaf m'n zit positie niets gemerkt. Wel als ik dichtbij kom met m'n oor.

Ik merkte wel dat de disc luid was tijdens installatie/updates, maar ook erna geruisloos.

Coilwhine kan bij de één meer aanwezig zijn, dan bij de ander. Die conductors etc.. trillen/zoemen bij hoge frequencies, daar doe je qua firmware niets meer aan. Sony had ze kunnen isoleren met "goop", maar heeft er blijkbaar voor gekozen om het niet te doen, Microsoft daarentegen wel, de XSX is hier echt muisstil.

Als coilwhine is keihard aanwezig is, kan een ruil wellicht helpen. Maar nul garantie dat het vervangende model er geen last van heeft. Sterker nog, elk model zal het hebben (wellicht iets minder) omdat het met de bouw en onderdelen van 't apparaat te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-10 22:31
Toen ik mijn externe HDD aansloot op mijn PS5 kreeg ik de foutmelding CE-107858-9 bij 11 games in het downloads/uploads-menu.
Toch bleek er niks aan de hand te zijn want zodra ik de desbetreffende games in de PS5 stopte, speelde de game gewoon af van de externe HDD en de foutmelding was daarna verdwenen uit de downloads/uploads-menu.
Wel is het zo dat er voor vier games (God of War, AC3 Remastered, Kingdom Hearts 2.8 HD en Kingdom Hearts 3) dat er niet de volledige data op de externe HDD stond. De data voor starten en spelen stond wel op de HDD maar niet het volledige spel. Ik heb hiervoor de eerste PS4 gebruikt, geen PS4 Pro.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 22:32

JoeZuCK

_Fonz > all.

Peter711 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:58:
[...]

Deze console
Bij jou exemplaar is dat wellicht zo , helaas bij die van mij en ook andere niet.
jouw

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik heb eigenlijk niet gemerkt van dat geluid dat sommigen hier beschrijven. Ik heb een disk versie. Enige wat ik wel hoor is dat de disc drive harde toeren maakt in het begin, of soms dat de PS5 even blaast. Maar over het algemeen is het vrij stil hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:26:
[...]

Zou hem bij twijfel toch terug sturen binnen je recht op retourneren, dat is wettelijk 14 dagen en met wachten loop je de kans dat Sony hem omruilt met een refurbish exemplaar.
En vervolgens tot maart 2021 wachten tot je een vervangend exemplaar krijgt?
Het probleem is nog niet eens vastgesteld, laat staan de ernst er van. Mening: ik zou de kat uit de boom kijken. Nog een mening: er is niets mis met refurb.
[...]

Deze console
Bij jou exemplaar is dat wellicht zo , helaas bij die van mij en ook andere niet.
Ah jij hebt alle cijfers en percentages al beschikbaar of maak je populaire aannames op basis van je facebookmoeder internet 'research'?

[ Voor 31% gewijzigd door Retawsuna op 20-11-2020 10:11 ]

superhippe witte identicon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het coil whine verhaal kon je al een week lang over lezen online., maar dan is hier iedereen te druk met hypen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:18
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:55:
Mensen willen gewoon niet aannemen dat de kans groot is dat de herrie per exemplaar verschilt. Dat was bij de PS4 Pro ook zo, en Sony blijft Sony.
Mijn launch ps4 pro was inderdaad uitzonderlijk stil, maar daar was ik de enige in geloof ik. :+ Lag wel een kastje met airflow aan voor en achterkant, maar zal het geluid allicht dempen in plaats van de PS5 die nu open en bloot staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:01:
Het coil whine verhaal kon je al een week lang over lezen online.
Beste Deltos,

Het was geen verrassing want het stond overal online.
De ene PS5 had wel en de andere helemaal geen Coil Whine.

Groetjes,
Sint en piet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-10 23:51
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:55:
Ik wil het best aannmen, maar heb ook het idee dat mensen ook nogal kunnen overdrijven. De waarheid zou wel ergens in het midden liggen. (of ik heb geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcmaria schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:02:
[...]

Beste Deltos,

Het was geen verrassing want het stond overal online.
De ene PS5 had wel en de andere helemaal geen Coil Whine.

Groetjes,
Sint en piet.
Hoi Coolblue,

Dat klopt helemaal, maar het blijft zuur en dat begrijp ik. Toch wens ik iedereen veel plezier.

Groetjes, Deltos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 29-09 20:28
Game Mania heeft PS+ 12mnd voor 44,50 (scheelt weer 49ct met de MM :+ )

https://www.gamemania.nl/...n-network-kaart-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:23
Geen coil whine hier, enige dat ik hoor is volgens mij dat de fan niet helemaal soepel loopt. Lijkt alsof ie lichtje ergens tegenaan loopt?

Coil whine voor mij is alsof iemand met een tondeuse bezig is, het geluid dat ik ervaar is voor 99% zeker de fan zelf. Ga vanavond even op onderzoek uit.

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Edit

[ Voor 99% gewijzigd door Farabi op 20-11-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:03:
[...]

Hoi Coolblue,

Dat klopt helemaal, maar het blijft zuur en dat begrijp ik. Toch wens ik iedereen veel plezier.

Groetjes, Deltos
Hey maar dat rijmt helegaar niet. :-D

:-)

Ik vind het wel vervelend dat het zo'n hit and miss is met die coil whine issues.. ik heb series nauwelijks tot geen last van lawaai uit mijn apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rspoe
  • Laatst online: 28-08 08:23
Hans1977 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:57:
[...]

Je moet in je Sony TV even naar je Home > Instellingen > Externe ingangen > Indeling HDMI signaal en dan Verbeterde indeling kiezen

Daarna werkt HDR wel :)

Edit: Oops las verkeerd. Dacht dat je wel HDR had maar het niet aan kreeg :+
Ik heb het toch even geprobeerd. Maar ik krijg dan een zwart scherm als ik de input selecteer. Waarschijnlijk ondersteund hij het niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Het zal een combinatie zijn, sommige hebben pech iets wat je kan verwachten bij de eerste batch en er zijn ook mensen die zich in onze ogen gewoon aanstellen. Misschien kwestie van verwachtingen?
Een ding staat vast, het ding is luider dan de XBOX. 7 dB is best veel, namelijk 2x zo luid. Maarja 2x van niks is nog steeds niet veel >:) .

Mijn ps4 is echt beduidend luider bij idle net als mijn pc waar zo’n beetje iedere fan uitgaat bij idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de UI met Google Translate vertaald of zo... "Schakelaar" voor "Switcher" klinkt totaal niet en gebruikt gewoon de verkeerde betekenis van het werkwoord "to switch". 8)7

Zal hem maar in het Engels zitten, want de kinderen zijn ondertussen groot genoeg om ook vlot met Engels overweg te kunnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een recent artikel aangaande de ventilator van de 5, deze zou volgens Sony stiller zijn dan die van de 3 en 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcmaria schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:06:
[...]

Hey maar dat rijmt helegaar niet. :-D

:-)

Ik vind het wel vervelend dat het zo'n hit and miss is met die coil whine issues.. ik heb series nauwelijks tot geen last van lawaai uit mijn apparaat.
Dat klopt het rijmt totaal niet. ;)

Lijkt me ook balen als je hem aanzet en je komt er achter dat je een "verkeerde" hebt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:41
Zojuist deze splitter besteld om toch gebruik te kunnen maken van de optische kabel. Geen idee of het gaat werken maar dat zou voor mij de meest goedkope oplossing zijn om van mijn 4K HDR scherm (zonder ARC of audio out) en wat oudere Onkyo receiver gebruik te kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v18jIaeepZ-vo4nQkvAhcairB6s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A3VaYSTAYbdZmOVdYq5oHfpG.jpg?f=user_large

Dit kan helpen bij coilwhine, succes jongens! 😁

Alle gekheid, dit wordt wel geregeld gedaan door fabrikanten, je ziet wel vaker van die lijm blobs op printplaten om vibraties tegen te gaan. Jammer dat Sony dit blijkbaar niet gedaan heeft, was een goedkope manier geweest om die Coilwhine in ieder geval te reduceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09
v8power67 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 01:18:
[YouTube: God of War PS5 Frame Rate Test (Backwards Compatibility | Unpatched)]
GOW disc versie unpatched heeft een unlocked fps modus ook voor de 4k modus( 4k checkerboarding) zou het zeer waarderen als ze dit erin patchen. Want 1080p/60 is nice maar 4k/60 is nicer !
En die game kan wel weer een playthrough gebruiken.
Deze heb ik gisteren uitgeprobeert,wat speelt deze game toch lekker en wat ziet die er geweldig mooi uit in 4K. :9~

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:50
Kan aan mij liggen hoor. Maar doe je op normaal volume gamen, dan komt de PS5 er echt niet bovenuit. Jammer dat het weer zo'n jank thema aan het worden is, terwijl er zoveel goeds te melden is na 1 dag. Weinig doa's. Download snelheid ondanks de drukte was ook zeer acceptabel om maar ergens te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hoe weet je dat ps4 games zijn geoptimaliseerd voor de ps5?

Bij de xbox is het duidelijk aangegeven. Maar bij ps5 nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevik88
  • Laatst online: 23-09 09:35
Ilex schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:13:
Zojuist deze splitter besteld om toch gebruik te kunnen maken van de optische kabel. Geen idee of het gaat werken maar dat zou voor mij de meest goedkope oplossing zijn om van mijn 4K HDR scherm (zonder ARC of audio out) en wat oudere Onkyo receiver gebruik te kunnen maken.
Dat moet gaan werken, ik heb weliswaar een ander type maar doet het prima!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rspoe
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:16:
Kan aan mij liggen hoor. Maar doe je op normaal volume gamen, dan komt de PS5 er echt niet bovenuit. Jammer dat het weer zo'n jank thema aan het worden is, terwijl er zoveel goeds te melden is na 1 dag. Weinig doa's. Download snelheid ondanks de drukte was ook zeer acceptabel om maar ergens te beginnen.
Hij maakt gewoon veel lawaai...
En het is een lelijk, groot apparaat.

Mag gezegd worden vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Laatst online: 23-09 09:35
rspoe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:17:
[...]

Helemaal mee eens, overigens kom ik van de PS4 Pro en in vergelijking is de PS5 muisstil :). Verticaal is staat hij mooier dan horizontaal lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:50
[...]

Tuurlijk mag dat gezegd worden. Mijn ervaring is dat het nogal overdreven is. Gelijk verkopen of retourneren dan. Ze vechten om hem te bemachtigen. Scheelt weer een tiental pagina's over coilwhine ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Mogelijk nog een software limitatie. Firmware voor de HDMI chip zal wel nog niet helemaal af zijn gezien enkele HDMI features ook (nog) ontbreken.

Zal ongetwijfeld opgelost worden in een firmware update. De vraag is dan enkel of het verhoogd wordt naar 40Gbps (zoals de XSX|S) of naar 48Gbps (full spec)

offtopic:
Ik antwoord hier omdat het hier beter past dan in het Xbox topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:41
Nevik88 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:17:
[...]

Dat moet gaan werken, ik heb weliswaar een ander type maar doet het prima!
Draait de PS5 bij jou ook in 4K met HDR op 60hz? Ik heb nog een andere splitter en die kan dat niet aan helaas, die schiet terug naar 1080p als ik HDR wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rspoe
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:21:
[...]

Tuurlijk mag dat gezegd worden. Mijn ervaring is dat het nogal overdreven is. Gelijk verkopen of retourneren dan. Ze vechten om hem te bemachtigen. Scheelt weer een tiental pagina's over coilwhine ;(
Het komt ook door de nieuwsberichten, die gingen over hoe stil de Playstation 5 zijn. Dan ga je er extra aandacht aan geven en er op letten. Als ze dit niet naar buiten hadden gebracht, dan had ik gedacht 'oh hij maakt ook geluid, net als de vorige playstation'...

Dus het is ook een stukje perceptie wat is gecreëerd op voorhand.

Maar je hebt gelijkt. Als je het niks vindt, dan moet je hem lekker verkopen :)

[ Voor 3% gewijzigd door rspoe op 20-11-2020 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 16:26
Vraagje (heb nooit een Playstation gehad): moet je games op disk altijd eerst volledig installeren op je HD, of blijf je je disc nodig hebben om te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

poor Leno schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:02:
[...]

Nouja, je moet je iig niet zomaar laten afschepen.. Dit is toch wel een serieuze fout van formaat.

Nu moet je thuis je kinderen zwaar teleurstellen. En het was ook nog eens de verjaardag van kleine Metroid.
Dit kunnen ze echt niet maken.. want hierdoor is het drama thuis en heb je zwaar ruzie met de vrouw omdat ze al een zenuwinzinking nabij was de afgelopen maanden, vanwege de kinderen die niet te houden waren, omdat ze echt naar deze dag toe hebben geleefd met heel hun kleine hartjes, die al niet zoveel hadden om naar uit te kijken en deze donkere tijden ;(
Probleem voor mij is dat ik alle games die ik wil spelen al op Blu-ray heb liggen. Mocht ik voor de digitale versie gaan, moet ik de spellen opnieuw gaan kopen en daar zit ik ook niet op te wachten. Ik heb het al bij het hoofdkantoor van deze winkel aangegeven dat ze me best de digitale versie tijdelijk mogen geven, maar dat ik vouchers wil om de spellen opnieuw te kunnen kopen en dat ze hem moeten omruilen zodra er een nieuw exemplaar met blu-ray beschikbaar is.

Ze weten inmiddels wel wat er met mijn PlayStation gebeurd is. Die is naar de persoon gegaan voor wie de digitale versie die ze hadden liggen bestemd is. Kennelijk waren de consoles wel met namen gelabeld, zodat ze er makkelijk achter komen. Die persoon heeft helaas de PlayStation opengemaakt en uitgepakt en heeft twee kleine kinderen die er mee willen spelen. Onduidelijk is of ze de PlayStation ook hebben aangesloten of niet, maar ze kunnen de PlayStation maandag pas naar de winkel terugbrengen.

Ik heb al aangegeven dat ik geen tweedehands PlayStation besteld heb en dat ik dus een fikse korting wil, zeker omdat er een risico is vanwege COVID-19. Ik ga straks nog een keer bellen met de mededeling dat iemand van de winkel zelf maar mag gaan ophalen, als er twee kleine kinderen mee spelen, is er natuurlijk altijd het risico dat de console beschadigd wordt als ze tot maandag wachten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:21:
[...]

Denk een top tip, nu verkopen voor 1000 euro en over 6 maanden tot een jaar als die aanloop problemen eruit zijn gewoon weer eentje halen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

[...]

1. Bij een enkeling.
2. Vind jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
PearlChoco schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:25:
Vraagje (heb nooit een Playstation gehad): moet je games op disk altijd eerst volledig installeren op je HD, of blijf je je disc nodig hebben om te spelen?
Games worden volledig geïnstalleerd de disc heb je vervolgens nodig ter verificatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hamazaki schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:17:
Hoe weet je dat ps4 games zijn geoptimaliseerd voor de ps5?
In de Library op je PS5 staat er een PS4 symbooltje bij niet-gepatchte games. Je kan het ook zien als je naar Informatie gaat van de game (Option knop indrukken). Dan ga je zien dat het versie nummer uit 3 delen bestaat, terwijl het bij een PS4 game uit 2 delen bestaat.

Zo is Fortnite gepatcht voor PS5. En is ook direct een mooie illustratie van hoeveel diskspace uitgespaard kan worden met patches. De laatste PS4 versie (2.95) is immers 39.4GB, terwijl de laatste PS5 versie (1.000.004) 'slechts' 23.8GB is. Een behoorlijk verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allebei. Game wordt geïnstalleerd op disk en neemt dus evenveel plaats in als een digitaal game. Je hebt echter wel nog telkens de disk nodig als bewijs van ownership.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Despen
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Je hebt de disc(s) nodig om te installeren en om te spelen. De licentie staat op disc, anders zou je namelijk na installatie direct je disc(s) kunnen doorverkopen voor de volle mep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baskes1986
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-04-2022
PS5 HDMI capped op 32gbps. Dat beloofd weinig goeds voor de toekomst . Misschien daarom geen 120fps met Warzone?
YouTube: Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 13:59
Een vraagje: de PS5 heeft backwards compatibility met PS4 games. Wil dit ook zeggen dat je dan (met bijvoobeeld CoD) op de PS5 ook online kan gamen tegen je vrienden die nog een PS4 hebben?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Twixie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:27:
[...]

In de Library op je PS5 staat er een PS4 symbooltje bij niet-gepatchte games. Je kan het ook zien als je naar Informatie gaat van de game (Option knop indrukken). Dan ga je zien dat het versie nummer uit 3 delen bestaat, terwijl het bij een PS4 game uit 2 delen bestaat.

Zo is Fortnite gepatcht voor PS5. En is ook direct een mooie illustratie van hoeveel diskspace uitgespaard kan worden met patches. De laatste PS4 versie (2.95) is immers 39.4GB, terwijl de laatste PS5 versie (1.000.004) 'slechts' 23.8GB is. Een behoorlijk verschil dus.
Wel flink voor zo'n game vind ik nog steeds. Ter vergelijking TLoU 2 is 77 GB op de PS5, met patch dacht ik. Draait op 60 fps ipv 30 fps op de PS4.

Ik hoop dat die M.2 SSD uitbreiding snel komt. Na het installeren van:

TLoU 2
Jedi Fallen Order
Miles Morales
Spiderman
Fortnite
Demon's Souls

Zit ik op 220 GB vrij van de 662 GB die je normaal hebt, dus 2/3 bezet, Ik kwam van een 2TB HDD op de PS4.

Het aanmaken van filmpjes en JPEGS na het behalen van een trophy heb ik uitgezet. Las ergens dat dit tot max 500 MB scheelt. Onzin feature.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michiel706 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:32:
Een vraagje: de PS5 heeft backwards compatibility met PS4 games. Wil dit ook zeggen dat je dan (met bijvoobeeld CoD) op de PS5 ook online kan gamen tegen je vrienden die nog een PS4 hebben?
Ja, daar ga ik wel van uit.
Maar nog interessanter (al moet ik het wel nog proberen) : als je thuis nog een PS4 hebt én huisgenoten, dan kun je tegelijk met je PS4 games online en zelfs tegen elkaar, elk met zijn eigen controller/scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-09 20:55
loekf2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:33:
[...]

Wel flink voor zo'n game vind ik nog steeds. Ter vergelijking TLoU 2 is 77 GB op de PS5, met patch dacht ik. Draait op 60 fps ipv 30 fps op de PS4.

TLoU 2
Jedi Fallen Order
Miles Morales
Spiderman
Fortnite
Demon's Souls

Zit ik op 220 GB vrij van de 662 GB die je normaal hebt, dus 2/3 bezet, Ik kwam van een 2TB HDD op de PS4.

Het aanmaken van filmpjes en JPEGS na het behalen van een trophy heb ik uitgezet. Las ergens dat dit tot max 500 MB scheelt. Onzin feature.
Hoe zet je dat uit van die trophies? :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
FMS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:26:
[...]

1. Bij een enkeling.
2. Vind jij.
Ohhh kijk uit! geen negatief nieuws over playstation, jij mag dat vinden, maar wij houden het hier vrij van mogelijke minpunten. :+

Komop joh.

Heb zelf een series X, altijd een xbox gehad. Erg tevreden over mijn Box.
Maar ik kan ook eerlijk toegeven dat het so far nog geen "next gen" feeling geeft met een nagenoeg zelfde controller en identieke UI. Vind de ps5 controller daarentegen wel een tof ding, en een nieuwe UI is altijd leuk om mee te spelen.

Vind het echter grappig om te zien dat mensen zo op hun teentjes zijn getrapt als er ook maar IETS negatiefs wordt gezegd mbt. hun nieuwe aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
loekf2 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:33:
[...]

TLoU 2
Jedi Fallen Order
Miles Morales
Spiderman
Fortnite
Demon's Souls

TLOU2 is helaas ook op de PS5 gecapped op 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• double_pack
  • Laatst online: 19:52
Mochten er nog mensen problemen hebben om HDR op 4k te krijgen op een LG oled tv (volgens mij zijn de settings allemaal hetzelfde).
Je met de instelling veranderen op je tv,ultra HD deep colour moet aangezet worden voor de hdmi poort die je gebruikt, je kan de optie vinden onder " Algemeen" .

Na veel zoeken eindelijk de optie gevonden dus mogelijk kan het andere ook helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
DennisZ88 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:35:
[...]

Check hier, 2 manieren:

https://www.digitaltrends...he%20bottom%2C%20Trophies.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Deze console
Bij jouw exemplaar is dat wellicht zo , helaas bij die van mij en ook andere niet.
Ik heb meer last van tweaker whine, dan van coil whine. Kan het kwaad? Nee. Erger je je er genoeg aan om het op de PS5 gamen uit te willen stellen? Zo ja, console terug naar Sony of op marktplaats. Zo nee, stoppen met whinen en lekker doorgamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
DennisZ88 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:35:
[...]

Staat bij Captures en broadcast in Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Mesque schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:17:
[...]

Nope, heb hem rechtop staan op de tv meubel dus hij heeft ook nog eens alle ruimte. Zelfs ook tijdens het spelen van FIFA21.. mijn vriendin zat een stukje verderop te studeren en benoemde het zelfs 😂
Interessant want FIFA21 is zelfs een game waar de PS4 koeling het nog niet echt lastig mee heeft

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb meer last van tweaker whine, dan van coil whine. Kan het kwaad? Nee. Erger je je er genoeg aan om het op de PS5 gamen uit te willen stellen? Zo ja, console terug naar Sony of op marktplaats. Zo nee, stoppen met whinen en lekker doorgamen.
Sorry, het mag hier natuurlijk alleen hallelujah zijn om jouw stille nieuwe speeltje op te hemelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:27
Baskes1986 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:32:
PS5 HDMI capped op 32gbps. Dat beloofd weinig goeds voor de toekomst . Misschien daarom geen 120fps met Warzone?
YouTube: Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40...
Ik had mezelf voorgenomen om gewoon een LG CX te halen en niet meer dat soort filmpjes te kijken want ze vinden altijd wel wat. Heel goed natuurlijk, erg belangrijk dat zij prikken door de marketing van de fabrikanten maar niet goed voor mijn FOMO-stressniveau :P

Spider-Man ziet er voor mij fantastisch uit zoals het nu is het kan alleen maar mooier worden dus ik heb zoiets van let it go. Maar ik speel geen competitieve schietspellen of multiplayer shooters dus misschien is het daarom belangrijker.

[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 20-11-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

swoutr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:36:
[...]

Ohhh kijk uit! geen negatief nieuws over playstation, jij mag dat vinden, maar wij houden het hier vrij van mogelijke minpunten. :+

Komop joh.

Heb zelf een series X, altijd een xbox gehad. Erg tevreden over mijn Box.
Maar ik kan ook eerlijk toegeven dat het so far nog geen "next gen" feeling geeft met een nagenoeg zelfde controller en identieke UI. Vind de ps5 controller daarentegen wel een tof ding, en een nieuwe UI is altijd leuk om mee te spelen.

Vind het echter grappig om te zien dat mensen zo op hun teentjes zijn getrapt als er ook maar IETS negatiefs wordt gezegd mbt. hun nieuwe aankoop.
Valt mee hoor. Kritiek Is hartstikke belangrijk. Ging mij puur om die twee punten: PS5 is voor veruit de meeste mensen stil. En esthetiek is subjectief.

Ik stoor me bijvoorbeeld aan het oranje lichtje van de mute knop en heb dat bij Sony gemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:42:
[...]

Als jij een klacht hebt over een product moet je het product maar niet houden? Dan vraag ik mij af wat jij thuis allemaal hebt staan waar jij uiteraard niks over op te merken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-10 01:42
Baskes1986 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:32:
Hmm dat is wel jammer. Al denk ik niet perse dat dat de reden is. Je kan ook 4k 120hz 4:2:2 gebruiken, dan past het dus precies binnen de limiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:28

Melkaz

Melkazar

FMS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:46:
[...]

Valt mee hoor. Kritiek Is hartstikke belangrijk. Ging mij puur om die twee punten: PS5 is voor veruit de meeste mensen stil. En esthetiek is subjectief.

Ik stoor me bijvoorbeeld aan het oranje lichtje van de mute knop en heb dat bij Sony gemeld.
Dat oranje ledje is inderdaad irritant..kunnen ze vast wel in een firmware patchen. Hopelijk.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-10 09:52
Jackal85 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:58:
[...]

Oeh dat wil ik ook wel doen met mijn 2TB, maar hoe sluit je die aan als externe hd dan?
Ik had hem ooit gekocht als externe schijf, omdat dat goedkoper was dan een losse hd. Ik heb hem weer terug in die enclosure gestopt. En anders kan je een hd enclosure kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30
FMS schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:46:
[...]

Snap het hoor, maar dan heb je zijn reactie niet goed gelezen.

"Hij maakt gewoon veel lawaai...

Mag gezegd worden vind ik"

Hij vind dat dat gezegd mag worden, vervolgens reageer je met "Vind jij!"
Waarbij je suggereert dat dat absoluut niet gezegd mag worden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 14:45
loekf2 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:01:
[...]

Hij staat nu op de salontafel hier, maar hij blijft lomp. Wel blij dat de kleur een soort grijs is.
Verraste mij dat die zo grijs is. De controller lijkt dan net een tikie witter, al zal dat wel gewoon mijn blindheid zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Deze console
Of jij hebt pech met een exemplaar die het wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Melkaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:48:
[...]

Dat oranje ledje is inderdaad irritant..kunnen ze vast wel in een firmware patchen. Hopelijk.
Vind ik juist fijn, kan ik meteen zien of ik per ongeluk op mute sta ja of nee.

En, hoe vaak kijk je naar je controller als je aan het gamen bent?

Zoveel mensen zoveel wensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-10 23:51
Wat een verschrikkelijk zure mensen zitten er toch op dit forum. Eerst al met de preorders, nu hier weer.

[ Voor 25% gewijzigd door 038Zwolle op 20-11-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Firmware updates voor de te harde fans komen eraan, sony is er mee bezig.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rck010
Spiderman ziet overigens echt geweldig uit op een OLED, die kleuren knallen van 't scherm en alles is echt haarscherp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uib1vS4fYVkzdSIndjJQgMtxPnM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVfETzZNGv7j6mlcTLLEoVGf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik heb een vervelend issue! Gister heb ik de playstation aangesloten dat er random een zwart scherm komt voor een paar seconden. Net of die de resolutie aanpast.

Tijdens een potje Call of Duty is het stuitend vervelend haha.

Het gaat om een Samsung UHD Tv. Met de Playstation 4 had ik hier nooit last van.

Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Lekker man, het PS5 topic is alweer omgetoverd tot een vergaarbak van azijnpissers. Veel plezier allemaal, ik ga lekker gamen :w

superhippe witte identicon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadow343 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:52:
Ik heb een vervelend issue! Gister heb ik de playstation aangesloten dat er random een zwart scherm komt voor een paar seconden. Net of die de resolutie aanpast.
Iemand een idee?
Open deurtje maar de HDMI kabel al omgewisseld, hier lees ik namelijk random klachten over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_pack
  • Laatst online: 19:52
Rck010 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:52:
Spiderman ziet overigens echt geweldig uit op een OLED, die kleuren knallen van 't scherm en alles is echt haarscherp:

[Afbeelding]
Ik gebruik nu veel de foto modus merk ik, dan moet je gewoon even de tijd nemen om alles goed te bekijken.
Ziet er zo goed uit!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:09
Zelf geen PS5, maar wel die andere next gen. Ik lees natuurlijk wel mee. Wens jullie heel veel gameplezier met Next Gen PS5!!!
Pagina: 1 ... 11 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord