Ok. Fair enough. Het kwam nogal stellig over. Maar laten we inderdaad niet verzanden in die eeuwenoude discussie over elkaars meningen.swoutr schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:50:
[...]
Snap het hoor, maar dan heb je zijn reactie niet goed gelezen.
"Hij maakt gewoon veel lawaai...
En het is een lelijk, groot apparaat.
Mag gezegd worden vind ik"
Hij vind dat dat gezegd mag worden, vervolgens reageer je met "Vind jij!"
Waarbij je suggereert dat dat absoluut niet gezegd mag worden in dit topic.
Zet de resolutie eens vast en HDR eens uit. Mocht dit het verhelpen probeer eventueel beide afzonderlijk om te achterhalen welke van de twee de boosdoener is.Shadow343 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:52:
Ik heb een vervelend issue! Gister heb ik de playstation aangesloten dat er random een zwart scherm komt voor een paar seconden. Net of die de resolutie aanpast.
Tijdens een potje Call of Duty is het stuitend vervelend haha.
Het gaat om een Samsung UHD Tv. Met de Playstation 4 had ik hier nooit last van.
Iemand een idee?
Dat ga je wellicht bijna wekelijks moeten posten dan. Want er was al een FW update nog vóór de EU launch. Als je ziet dat zelfs de PS4 nog om de paar maand een nieuwe krijgt, dan mag je verwachten dat dat bij de PS5 bijna wekelijks zal zijn de komende maanden.Amaze86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:51:
Firmware updates voor de te harde fans komen eraan, sony is er mee bezig.
Ik heb het ook hoor. Met name als ik Spiderman in 60 fps speel. Ik hoor het alleen niet boven de tv of headset uit.Peter711 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:35:
Coil whine PS5
https://www.pushsquare.co...system_launches_in_europe
2e filmpje is dus wat ik hoor (in werkelijkheid nog Harder het geluid). Zet wel het geluid op max van tweede filmpje want anders denk je dat het wel meevalt.
Is nu een loterij of een PS5 er last van heeft en volgens Sony vervangen ze nu alleen PS5's die niet werken. Mijn XBOX series X is echt stil en bij die moet ik echt mijn oor tegen de console leggen om alleen het blazen van de fan (heel zacht) te horen.
Een hardware fu van Sony. Maar ja dat is het risico als je een early adopter bent.
Hopelijk kunnen degene die niets horen nu enig zins begrijpen dat dit geluid f annoying is.
Sony moet dat geweten hebben en heeft waarschijnlijk aan cherry picking gedaan bij het sturen van review consoles naar reviewers.
Dus hoor je dit niet bij die van jou dan heb je dus mazzel.
Het is vervelend, maar voor mij (nu) geen reden hem terug te sturen.
Maar dat de Ps5 een coil whine probleem heeft is wel duidelijk.
Coil whine is bloed irritant maar wees gerust mijn videokaart van 700 euro heeft er ook last van 
Gewoon nu mee leren leven en om ruilen als er voldoende voorraad is.
Gewoon nu mee leren leven en om ruilen als er voldoende voorraad is.
Gister kwam ie hier in de ochtend al binnen. Werk thuis dus kon 'm al wel mooi aanzetten om games te installeren en updaten (had de PS4 al verkocht dus kon niet transferren).
- Menu's zijn lekker responsive. Indeling is even wennen, vooral die action bar (enkele keer PS-knop). Friends list zit wat ver weg. Soms moet je iets vaker klikken om dingen te zien voor m'n gevoel. Maar het went snel. Beetje vreemd vond ik dat niet alle geïnstalleerde games in de bar staan (alleen recent gespeeld denk ik), sommige staan onder het tabje 'installed' in je library.
- Ik had verwacht dat Astro's playroom na 10 minuten eraf te mikken, maar dat is serieus een leuk spel! Mooi gemaakt en leuk om alle effecten van de controller te voelen. Inmiddels uitgespeeld.
- Miles Morales heb ik 2 uurtjes gespeeld. Top! Heerlijk sfeertje, mooie cutscenes, pakt me gelijk. Grafisch ziet het er prachtig uit!
- Het begin van AC: Valhalla nog even gedaan. De upgrade naar de PS5 versie vond ik wat verstopt staan. Eerste indruk is goed.
- De controller is echt geweldig! Voelt heel solide en de effecten en triggers voegen echt wat toe aan je ervaring.
- De SSD is krap. Ik heb erop staan wat ik erop wil hebben, maar het is nu vol.
- Bij mij is de PS5 lekker stil. Ik hoor wel iets, maar dat mag geen naam hebben.
Het lijkt wel alsof heel veel exemplaren in Europa het coil whine probleem hebben. Ik heb een PS5 met dit probleem en mijn vrienden die ook een PS5 hebben, hebben ook last van dit probleem.
Hoop dat Sony snel met een fix komt, anders ga ik over +-6 maandjes de PS5 retour sturen voor reparatie of om laten ruilen voor een nieuwe.
Gisteren had ik trouwens ook al de eerste crash in het hoofdmenu. Ik wilde naar de party instellingen gaan maar dat trok de PS5 niet en ik kreeg een crash... Software is dus ook niet helemaal stabiel.
Hoop dat Sony snel met een fix komt, anders ga ik over +-6 maandjes de PS5 retour sturen voor reparatie of om laten ruilen voor een nieuwe.
Gisteren had ik trouwens ook al de eerste crash in het hoofdmenu. Ik wilde naar de party instellingen gaan maar dat trok de PS5 niet en ik kreeg een crash... Software is dus ook niet helemaal stabiel.
[ Voor 23% gewijzigd door jesse111 op 20-11-2020 11:01 ]
Er is geen fix, het is een hardware probleem.jesse111 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:00:
Het lijkt wel alsof heel veel exemplaren in Europa het coil whine probleem hebben. Ik heb een PS5 met dit probleem en mijn vrienden die ook een PS5 hebben, hebben ook last van dit probleem.
Hij zal dus idd vervangen moeten worden. Of Sony dit ook gaat doen is een tweede.
Valt mee hoor, je mag best kritiek hebben. Maar dit geval is duidelijk, hoeft verder niet uitgekauwd to worden toch?shoombak schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:45:
[...]
Sorry, het mag hier natuurlijk alleen hallelujah zijn om jouw stille nieuwe speeltje op te hemelen.
Het is een early adopter issue, zoals die er altijd zijn bij nieuwe consoles. Het schaadt niet, dus je kunt doorgamen of je early adopter status opgeven. Maar eindeloos hier blijven doorgaan erover lost het probleem niet op.
Mijn exemplaar maakt ook een hoop lawaai. Ook als hij gewoon op de main menu staat. Kan me voorstellen dat mensen die op een monitor gamen en hem dichtbij hebben staan er veel last van hebben.
Heel zonde, want Demon Souls en Astro's playroom zijn fantastisch. Amazon gevraagd of ze examplaren hebben ter vervanging, maar ik verwacht van niet.
Heel zonde, want Demon Souls en Astro's playroom zijn fantastisch. Amazon gevraagd of ze examplaren hebben ter vervanging, maar ik verwacht van niet.
Verwijderd
Vergeet niet dat men ook over kan gaan op reparatie, mocht je buiten je minimale 14 of maximale 30 dagen omruilgarantie zitten.schumi1986 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:00:Gewoon nu mee leren leven om om ruilen als er voldoende voorraad is.
Let ook op als je hem in een fysieke winkel hebt gekocht, dan is het de goodwill van de winkelier, want dan geldt bovenstaande niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2020 11:18 . Reden: Tokfaut ]
Grote kans dat Sony bij veel klachten uiteindelijk een omruil programma opzet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:02:
[...]
Vergeet niet dat men ook over kan gaan op reparatie, mocht je buiten je minimale 14 of maximale 30 dagen omruilgarantie zitten.
Let ook op als je hem in een fysieke winkel heb gekocht, dan is het de goodwill van de winkelier, want dan geldt bovenstaande niet.
Bij videokaarten is dat gebruikelijk.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt, ik zeg toch dat je hem kan houden met coil whine? En anders proberen te ruilen, maar dan moet je wachten dus kun je maar beter een beetje winst pakken?Caayn schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:48:
[...]
Als jij een klacht hebt over een product moet je het product maar niet houden? Dan vraag ik mij af wat jij thuis allemaal hebt staan waar jij uiteraard niks over op te merken hebt.
Verder heb ik hier weinig staan, koop veel tweedehands en als het niet bevalt gaat het de deur weer uit.
Beetje vaag probleem hier; ik heb al een tijd miles moralis gespeeld met de nieuwe headset en dat ging prima.
Nu switch ik naar m'n soundbar en mis ik de helft van het geluid. De stemmen zijn er bijvoorbeeld allemaal niet terwijl je wel de podcast hoort starten etc.
Iemand al ervaring mee?
Nu switch ik naar m'n soundbar en mis ik de helft van het geluid. De stemmen zijn er bijvoorbeeld allemaal niet terwijl je wel de podcast hoort starten etc.
Iemand al ervaring mee?
Dat zou ik inderdaad is even kunnen proberen haha! Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:54:
[...]
Open deurtje maar de HDMI kabel al omgewisseld, hier lees ik namelijk random klachten over.
Nog even over het design.
Ik was eerst zeker geen fan. Nu ik hem in bezit heb vind ik het wel echt tof. Met name omdat het gewoon iets nieuws en wellicht een beetje gewaagd is. Ook de verlichting vanuit de PS5 is erg tof, zeker als je in de avond aan het gamen bent.
Ik was eerst zeker geen fan. Nu ik hem in bezit heb vind ik het wel echt tof. Met name omdat het gewoon iets nieuws en wellicht een beetje gewaagd is. Ook de verlichting vanuit de PS5 is erg tof, zeker als je in de avond aan het gamen bent.
Fijn dat je nog steeds games in de US store kan kopen. Heb nu Miles Morales Ultimate Edition voor ongeveer 60 euro ipv 80.
:strip_exif()/f/image/ZzakU99FNOCGCL0GaRhxQtR1.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand misschien een idee wat ik met mijn PS5 kan? Ik durf m niet er op te zetten, ik heb namelijk 2 peuters die met autos op de televisiemeubel rijden en dergelijke, en 2 gestoorde katten. In het hokje word die een beetje warm volgens mij . De tv hangt aan de muur trouwens. Ik kom er zelf niet uit en ik dacht, misschien zit hier nog een heel creatieve geest.
Rechts langs de tv meubel zou ik het dan neerzettenUndercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]
Heeft iemand misschien een idee wat ik met mijn PS5 kan? Ik durf m niet er op te zetten, ik heb namelijk 2 peuters die met autos op de televisiemeubel rijden en dergelijke, en 2 gestoorde katten. In het hokje word die een beetje warm volgens mij . De tv hangt aan de muur trouwens. Ik kom er zelf niet uit en ik dacht, misschien zit hier nog een heel creatieve geest.
Op de grond onder de kast wellicht.Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]
Maar die foto’s kan je niet echt delen lijkt me? Want hoe gaan ontvangende apparaten om met het HDR?double_pack schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:54:
[...]
Ik gebruik nu veel de foto modus merk ik, dan moet je gewoon even de tijd nemen om alles goed te bekijken.
Ziet er zo goed uit!
Je kan ook een stille fan in die kast plaatsen. Bijvoorbeeld 1 die lucht aan zuigt van onderen en 1 die het achter weet uitvoert?Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]
Ik heb een vergelijkbaar probleem en heb hem verticaal op de grond gezet (zou het bij jou rechts langs de kast zetten). Je kan hem dan vrij dicht tegen de kast zetten omdat de hitte er dan toch aan de bovenkant uit gaat.Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]
Gefixt. Mocht iemand hetzelfde hebben;Shifty47 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:07:
Beetje vaag probleem hier; ik heb al een tijd miles moralis gespeeld met de nieuwe headset en dat ging prima.
Iemand al ervaring mee?
Instellingen -> geluid -> audio-uitvoer -> audio-indeling. Stond op lineaire, kies voor Dolby of dts.
Wellicht dat de vraag al gesteld is, maar ik heb een vraag over de audio instellingen icm een party.
Ik ben gewend van de PS4 dat ik de audio over de versterker kon hebben lopen, en alleen de party chat over de headset. Dit lijk ik op de PS5 niet voor elkaar te kunnen krijgen.
- Ik heb de stem van de ander over de versterker gehad, maar dan heb ik effectief alleen nog maar de koptelefoon op voor de microfoon.
- Ik heb de stem van de ander door het speakertje in de controller gehad en
- ik heb ALLE audio (dus incl de stem van de party) door de koptelefoon gehad.
Wat ik dus NIET voor elkaar krijg is wat ik wél wil en wat ik volgen mij toch ook op de PS4 had, namelijk dat ik het geluid van de game over de versterker heb, en de party chat via de koptelefoon, maar dat lijk ik dus niet voor elkaar te krijgen.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen? De koptelefoon is trouwens een 3,5mm plug, dus geen Bluetooth of whatever.
Ik ben gewend van de PS4 dat ik de audio over de versterker kon hebben lopen, en alleen de party chat over de headset. Dit lijk ik op de PS5 niet voor elkaar te kunnen krijgen.
- Ik heb de stem van de ander over de versterker gehad, maar dan heb ik effectief alleen nog maar de koptelefoon op voor de microfoon.
- Ik heb de stem van de ander door het speakertje in de controller gehad en
- ik heb ALLE audio (dus incl de stem van de party) door de koptelefoon gehad.
Wat ik dus NIET voor elkaar krijg is wat ik wél wil en wat ik volgen mij toch ook op de PS4 had, namelijk dat ik het geluid van de game over de versterker heb, en de party chat via de koptelefoon, maar dat lijk ik dus niet voor elkaar te krijgen.
Heeft iemand dit wel voor elkaar gekregen? De koptelefoon is trouwens een 3,5mm plug, dus geen Bluetooth of whatever.
Och ja, je moet toch wat he.
Zolang het kastje, net als de gene ernaast, gewoon open is aan de achterzijde moet de PS5 daar prima kunnen staan.Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]
Ik had gisteren met neerzetten de PS5 horizontaal neer gezet. Wat wiebelt die?
Oh, hij staat ondersteboven. Leek me logischer dat het slot voor de schijfjes boven zat, maar goed. Boy, was I wrong.
Hij gaat bij ons absoluut niet staan, geen plek voor. Alleen aan de kant van de deur, en hoe vaak die open geduwd wordt tegen het tv meubel...
Binnenkort maar even alle meuk overzetten van de PS4 naar de PS5 en dan gaat de PS4 uit de kast.
Oh, hij staat ondersteboven. Leek me logischer dat het slot voor de schijfjes boven zat, maar goed. Boy, was I wrong.
Hij gaat bij ons absoluut niet staan, geen plek voor. Alleen aan de kant van de deur, en hoe vaak die open geduwd wordt tegen het tv meubel...
Binnenkort maar even alle meuk overzetten van de PS4 naar de PS5 en dan gaat de PS4 uit de kast.
Ik wil die functie ook als ik hem aanzet😂😇poor Leno schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:18:
Fuuuuuuuuu.... hier nu ook dat takke lawaai![]()
![]()
![]()
[Streamable]
Even een ander geluid: ik ervaar totaal geen problemen met mijn PS5 en m'n vrienden die hem ook hebben ook totaal niet. Ja: hij maakt een licht ratelend geluidje, maar overall een stuk stiller dan de PS4 Pro die ik heb. Ook mijn PC is niet volledig stil ook al heb ik daar goede onderdelen in zitten en een stille kast.
Softwarematig ook geen problemen tegen gekomen en heb er al best een paar uur in zitten. Geen crashes, geen freezes, het loopt allemaal fantastisch.
Vervelend dat anderen wel wat problemen ervaren, maar krijg soms het idee dat het beetje overheerst en afschrikkend werkt. Hoop dat gauw zoveel mogelijk problemen/bugs worden opgelost zodat nog meer mensen net zo blij zijn als ik met hun aankoop
Softwarematig ook geen problemen tegen gekomen en heb er al best een paar uur in zitten. Geen crashes, geen freezes, het loopt allemaal fantastisch.
Vervelend dat anderen wel wat problemen ervaren, maar krijg soms het idee dat het beetje overheerst en afschrikkend werkt. Hoop dat gauw zoveel mogelijk problemen/bugs worden opgelost zodat nog meer mensen net zo blij zijn als ik met hun aankoop
Ja, dit kan en werkt zonder problemenMichiel706 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:32:
Een vraagje: de PS5 heeft backwards compatibility met PS4 games. Wil dit ook zeggen dat je dan (met bijvoobeeld CoD) op de PS5 ook online kan gamen tegen je vrienden die nog een PS4 hebben?
Gister gewoon mee samen kunnen spelen zonder dat crossplay of iets enabled moet worden.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ja ik ben ook blij hoor. Vind het vooral ongelooflijk dat het ding zo goedkoop is.MitchellHearth schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:22:
Even een ander geluid: ik ervaar totaal geen problemen met mijn PS5 en m'n vrienden die hem ook hebben ook totaal niet. Ja: hij maakt een licht ratelend geluidje, maar overall een stuk stiller dan de PS4 Pro die ik heb. Ook mijn PC is niet volledig stil ook al heb ik daar goede onderdelen in zitten en een stille kast.
Een van de weinige voordelen van tinnitus is dat ik de ps5 totaal niet hoor.
Stadia / PSN : whenheco
Gat aan de achterkant van het middelste kastje zagen en een kinderslot op het deurtje?Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]
Ik dacht zal je wel maximaal volume moeten zetten om het probleem te horen, ik schrok mij kapotpoor Leno schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:18:
![]()
![]()
[Streamable]
Mijn eerste platinum trophy (ooit) is ook binnen met Astro's Playroom 🏆😁
edit: nvm wel heel groot
[ Voor 95% gewijzigd door Xlast88 op 20-11-2020 11:29 ]
Denk dat hier het probleem zit. Stil is natuurlijk een kwalitatieve benaming. En stil betekend dan weer niet geluidloos. Wat voor mij stil is, is voor een ander dan misschien een tering herrie.rspoe schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:23:
[...]
Het komt ook door de nieuwsberichten, die gingen over hoe stil de Playstation 5 zijn. Dan ga je er extra aandacht aan geven en er op letten. Als ze dit niet naar buiten hadden gebracht, dan had ik gedacht 'oh hij maakt ook geluid, net als de vorige playstation'...
Dus het is ook een stukje perceptie wat is gecreëerd op voorhand.
Maar je hebt gelijkt. Als je het niks vindt, dan moet je hem lekker verkopen
Allebei is dan de waarheid. Even los van mogelijke pech gevallen.
Mijn “wetenschappelijke” telefoon dB meter gaf 32 dB aan in het menu terwijl de telefoon op de console lag.
Verder voor de geïnteresseerden, watchdogs legions is nu 45 euro in de ps store
Uhm ik had hem gister avond ook snel neergezet. Vandaag alles netjes maken. En och ik dacht wel logisch dat het logo bovenop moetArunia schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:17:
Ik had gisteren met neerzetten de PS5 horizontaal neer gezet. Wat wiebelt die?
Snel omgekeerd. Niemand iets gezien
Ik ben aan het denken om Overcooked 1/2 (PS4 game) aan te schaffen, lijkt me wel leuk als partygame. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om die game op de PS5 met 2 PS5 controllers en 2 PS4 controllers te spelen wanneer ik met 4 personen wil spelen. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Die van mij staat ook ongeveer zo, ik neem aan dat de warme lucht er ook wel aan de voorkant uit kan..Undercovert schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Wel even het volume op max, want anders hoor ik hem nietpoor Leno schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:18:
![]()
![]()
[Streamable]

Voor de echte fanboys, bij iBood wat Playstation (en Xbox) gear beschikbaar: https://www.ibood.com/spo...44/13252/difuzed-fashion/
Ik gok dat dit gewoon mogelijk is.Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:33:
Ik ben aan het denken om Overcooked 1/2 (PS4 game) aan te schaffen, lijkt me wel leuk als partygame. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om die game op de PS5 met 2 PS5 controllers en 2 PS4 controllers te spelen wanneer ik met 4 personen wil spelen. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Overcooked is erg leuk met z'n 2en of 4en!
Gegroet!
Ik ga hier eerstdaags ook eens testen. Er waren namelijk geruchten (if not news) dat je niet tegelijk PS4 én PS5 controllers kon gebruiken. Dat leek/lijkt me echt compleet ridicuul, want dan heb je voor multi-player dus nog altijd puur PS4 controllers nodig.Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:33:
Anderzijds moet je bij Sony in niets verbaasd zijn... Zo doet de DualSense helemaal niets op een PS4, totdat je PS5 Remote Play gebruikt waar hij dan wél werkt in Remote Play.
Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40Gbps)
YouTube: Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40...
Hoop dat dit geen hardware limitatie is.
YouTube: Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40...
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Volgens mij kun je het zelfs met zijn vieren op 2 controllers spelen, je hebt maar een halve controller pp. nodig. Ik zal hem zo eens downloaden.Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:33:
Watchdogs legion nu al -25%. Die Ubisoft mensen zijn wel echt de weg kwijt. Ze maken in mijn ogen slechte en repetitieve games en binnen een maand al enorme kortingen. Het is mij echt een raadsel waarom mensen games nog kopen in de eerste week van dit bedrijf.
Je kunt er ook voor kiezen om de next-gen versie van die games aan te schaffen, dan kun je ook overcooked 1 nog online spelen. Verder dus betere graphics. Wat je op je nieuwe console wellicht wel wilt:Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:33:
https://store.playstation...01528_00-0538983162460184
Hij is alleen wel duurder dan de andere 2, maar goed, daar krijg je dus wel beide games met alle DLC en dus remastered graphics (vooral 4k dus) voor terug.
Wat ik wel zie is dat je geen PS4 controllers voor een PS5 game kunt gebruiken (maar wel andersom dus), dus ik denk niet dat je die PS4 controllers kunt gebruiken voor deze titel. Maar misschien is er ondertussen al iets bekend. Wel kun je gebruik maken van remote play (dus via je mobiel), ik weet alleen niet wat de delay daarmee is.
Dus wellicht wil je alsnog de Ps4 versie halen, weet alleen wel dat er dus nog een PS5 versie van het spel uit is...
Sinds gisteren ook trots bezitter van de ps5. Eerste indrukken zijn top. Apparaat is aardig stil, aardig snel en heeft aardig wat power om bizar mooie beelden op mijn 65Q90T te toveren. Dualsense is echt revolutionair te noemen en Astro's playroom is de techdemo die de concurrent zo mist.
Was bang dat ie niet in het meubel zou passen maar gelukkig wel. Dochterlief de WIIU en papa de Ps5
:strip_exif()/f/image/eCxPoA8uy3QUDF8e3XBdEx8r.jpg?f=fotoalbum_large)
Was bang dat ie niet in het meubel zou passen maar gelukkig wel. Dochterlief de WIIU en papa de Ps5
:strip_exif()/f/image/eCxPoA8uy3QUDF8e3XBdEx8r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DKlPWvhr5GBmyd262srm2ROX.jpg?f=fotoalbum_large)
Scrooge NL
Meer mensen last dat geluid via een headset totaal anders is dan op de PS4(Pro). Heb een Turtlebeach Stealth 700 maar het geluid is veel doffer/blikkeriger dan op mijn PS4Pro. Ook klinkt het allemaal veel verder weg. Nu heeft dit volgens mij met de 3D audio te maken dus ik heb daar wat met de profielen zitten spelen, ze klinken allemaal wel wat anders maar allemaal wel erg ver weg. Heb dus 3D audio maar uitgezet en dan is het geluid wel weer "dichterbij" maar dus wel veel doffer/blikkeriger dan op de PS4Pro.
Kan dit er mee te maken hebben dat ik eerst een dongel had waar van uit ook nog een keer een optical kabel in de PS4Pro moest en het nu dus alleen via de dongel gaat?
Kan dit er mee te maken hebben dat ik eerst een dongel had waar van uit ook nog een keer een optical kabel in de PS4Pro moest en het nu dus alleen via de dongel gaat?
Verwijderd
Plant verwisselen met controller, en waar de plant staat de console?Theo27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
Sinds gisteren ook trots bezitter van de ps5. Eerste indrukken zijn top. Apparaat is aardig stil, aardig snel en heeft aardig wat power om bizar mooie beelden op mijn 65Q90T te toveren. Dualsense is echt revolutionair te noemen en Astro's playroom is de techdemo die de concurrent zo mist.
Was bang dat ie niet in het meubel zou passen maar gelukkig wel. Dochterlief de WIIU en papa de Ps5![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2020 11:51 ]
Controller en lader zou ik ook wegwerken in het meubel.Theo27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
Was bang dat ie niet in het meubel zou passen maar gelukkig wel. Dochterlief de WIIU en papa de Ps5![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Howly... kast dicht met gamen? Ik heb meer ruimte (links en rechts van de PS) en heb er geen deuren in.. maar het plafond van de kast (onderkant) ervan was wel warm, niet heet, maar je kon voelen dat het warmer was dan normaal.. Dat was wel na uren Spider-Man spelen.. Maar kan me niet voorstellen dat de jouwe lang leeft als het inderdaad dicht zal zijnTheo27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik zo snel nog mis in de nieuwe PS Store is een overzicht van alle aanbiedingen. Iemand dit al kunnen vinden?
Ja zou ook wel kunnen maar in het zicht vind ik m minder mooi staan.....vrouwtje ook trouwensVerwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:49:
[...]
Plant verwisselen met controller, en waar de plant staat de console?
Scrooge NL
Mijn dochter heeft de PS5 al ingepikt, zat vanochtend om 7 uur achter Astro's playroomTheo27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Maar dan heeft ze wel een bloemetje naast de tv.Theo27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:53:
[...]
Ja zou ook wel kunnen maar in het zicht vind ik m minder mooi staan.....vrouwtje ook trouwens
De kast lijkt me heel warm te gaan worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2020 11:55 ]
Haha kastje staat natuurlijk open als ik game en er komt bijna geen warmte van af. Muisstil is ie hier gelukkig. Voel zelfs koele lucht in het kastje.DennisZ88 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:53:
[...]
Howly... kast dicht met gamen? Ik heb meer ruimte (links en rechts van de PS) en heb er geen deuren in.. maar het plafond van de kast (onderkant) ervan was wel warm, niet heet, maar je kon voelen dat het warmer was dan normaal.. Dat was wel na uren Spider-Man spelen.. Maar kan me niet voorstellen dat de jouwe lang leeft als het inderdaad dicht zal zijn
Scrooge NL
Aiii... nog een goede bron ook. Heb nu helaas geen tijd om de video te bekijken... maar gaat hij in op hoe we die limitatie gaan merken?zwembroek schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:38:
Sony PS5 HDMI 2.1 Bandwidth is Capped at 32Gbps (vs Xbox Series X 40Gbps)
Hmmmm ik ga in overleg hierVerwijderd schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:54:
[...]
Maar dan heeft ze wel een bloemetje naast de tv.
De kast lijkt me heel warm te gaan worden.
Maar hij blijft echt heel koel in het tv meubel. Genoeg ruimte ook nog aan de zijkant en achterkant.
[ Voor 16% gewijzigd door Theo27 op 20-11-2020 11:57 ]
Scrooge NL
Haha ja!!.. bij mij ook vanmorgen 7uur mijn zoon aan de astro.. helemaal hooked.Erapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:54:
[...]
Mijn dochter heeft de PS5 al ingepikt, zat vanochtend om 7 uur achter Astro's playroomAch, je maakt maar 1x in de 7 jaar een console launch mee, dus moet kunnen voor een keertje.
Gisterenmiddag was ik nog aan het werk en was hij met een vriendje astro aan het spelen. Vind ik op zich geen probleem tot dat ik zag dat ze ook met Limo en vette snoep aan het jongleren waren.
Toen ging ik in berserk modus :-) (binnen alle perken hoor)
Ahhhh. De goede vroegere tijden van Dorito’s en vergeelde controllers.Alcmaria schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:56:
[...]
Haha ja!!.. bij mij ook vanmorgen 7uur mijn zoon aan de astro.. helemaal hooked.
Gisterenmiddag was ik nog aan het werk en was hij met een vriendje astro aan het spelen. Vind ik op zich geen probleem tot dat ik zag dat ze ook met Limo en vette snoep aan het jongleren waren.
Toen ging ik in berserk modus :-) (binnen alle perken hoor)
Mooie meubel.H.Boss schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:58:
Bij mij netjes in mijn kast, ik heb het geluk dat ik een open kast van achter heb en alles is geperforeerd..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1) Ligt de router nu op z’n kop?
2) Waarom mist die smiley een oog
Inmiddels een uur of twee bezig met God of War. Vind het soms nog wat haperig voelen...
Heb een 55Q70R, as far as I know staat alles goed in de instellingen. Had ergens verwacht dat het silky smooth zou lopen met 60FPS, maar niet helemaal dus.
Meer mensen die dit ervaren? Qua settings staat alles goed.
Verder bevalt de PS5 enorm goed. UI is top, snelheid is top, maakt weinig geluid (niet muisstil) maar overall good.
Edit: iets te snel gelezen... Had 'm op favour resolution staan, niet performance... Terwijl ik nog van te voren had gezocht, maar te snel gelezen met 'favour
Heb een 55Q70R, as far as I know staat alles goed in de instellingen. Had ergens verwacht dat het silky smooth zou lopen met 60FPS, maar niet helemaal dus.
Verder bevalt de PS5 enorm goed. UI is top, snelheid is top, maakt weinig geluid (niet muisstil) maar overall good.
Edit: iets te snel gelezen... Had 'm op favour resolution staan, niet performance... Terwijl ik nog van te voren had gezocht, maar te snel gelezen met 'favour

[ Voor 16% gewijzigd door Syn3rgi op 20-11-2020 12:02 ]
Nieuwe monitor nodig, volgens mij, want die smiley trekt gewoon een knipoog
Had die inderdaad gezien. Twijfel dus omdat ik met de PS4 versie twee PS4 en twee PS5 controllers kan gebruiken en met de PS5 versie alleen mijn PS5 controllers. Maar die kun je dan wel weer door 2'en delen dus in principe maakt dat ook niet uit. Even over nadenken welke versie ik nu ga halen.Martinspire schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:43:
[...]
Je kunt er ook voor kiezen om de next-gen versie van die games aan te schaffen, dan kun je ook overcooked 1 nog online spelen. Verder dus betere graphics. Wat je op je nieuwe console wellicht wel wilt:
https://store.playstation...01528_00-0538983162460184
Hij is alleen wel duurder dan de andere 2, maar goed, daar krijg je dus wel beide games met alle DLC en dus remastered graphics (vooral 4k dus) voor terug.
Wat ik wel zie is dat je geen PS4 controllers voor een PS5 game kunt gebruiken (maar wel andersom dus), dus ik denk niet dat je die PS4 controllers kunt gebruiken voor deze titel. Maar misschien is er ondertussen al iets bekend. Wel kun je gebruik maken van remote play (dus via je mobiel), ik weet alleen niet wat de delay daarmee is.
Dus wellicht wil je alsnog de Ps4 versie halen, weet alleen wel dat er dus nog een PS5 versie van het spel uit is...
Ik dacht even dat je daar een Nintendo 64 controller had staan ipv een charging station met dualshockTheo27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze is heel mooi van de IKEA! Ik heb de stellingkast er van. Goed om te weten dat hij erin past.H.Boss schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:58:
Bij mij netjes in mijn kast, ik heb het geluk dat ik een open kast van achter heb en alles is geperforeerd..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gegroet!
Thanks!MoldyInko schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:59:
[...]
Mooie meubel.
1) Ligt de router nu op z’n kop?
2) Waarom mist die smiley een oog
Haha klopt, want hij past niet staand!
Komt door de reflectie, de smiley geeft een knipoog. Dus het sowieso een plat tekentje.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Ziet er netjes uit. Volg het topic en ben wel jaloers op al die early adoptersTheo27 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Is toch wat he. Dat vrouwen altijd en overal een plant op een box moeten zetten (in dit geval een subwoofer)
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Kun je ook met gesloten deurtjes gamen?H.Boss schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hij staat helemaal vrij. Je hoort dus geen blazen, maar een dunne hoge zoem ...Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:10:
[...]
![]()
Dit klinkt toch allemaal niet best, de Pro was mij -veel- te luid, een astmatische straaljager.... Hoe heb je de PS5 geplaatst in vrije lucht of weggestopt in een TV meubel waar ie wellicht zn warmte niet kwijt kan ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
Haha, ja hele fijne kast!Decennia schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:05:
[...]
Deze is heel mooi van de IKEA! Ik heb de stellingkast er van. Goed om te weten dat hij erin past.
Jazeker, werkt perfect! En het fijne is dat de PS5 ook koel blijft, omdat de kast gewoon volledige airflow heeft.Lekker Ventje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:15:
[...]
Kun je ook met gesloten deurtjes gamen?
Zie wel wat screen tearing op zijn bovenbeen.Rck010 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:52:
Spiderman ziet overigens echt geweldig uit op een OLED, die kleuren knallen van 't scherm en alles is echt haarscherp:
[Afbeelding]
Gisteren GOW gespeeld en hij loopt hier heerlijk vloeiend.Syn3rgi schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:00:
Inmiddels een uur of twee bezig met God of War. Vind het soms nog wat haperig voelen...
Een wifi router in een faraday kooi..H.Boss schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik kan dat ook bevestigen, GoW loopt heel smooth nu. Heerlijk om even snel de digital edition op te starten voor het verzamelen van wat deadly mists. Die Valkyries moet ik ook nog.
Dat is goed te horen. Heb hier een aluminium/glas hifi meubel staan maar ik zie nog steeds een hele wirwar van kabels aan de achterkant van allerlei apparatuur en dat is nauwelijks fatsoenlijk weg te werken. Dit zou een mooi alternatief kunnen zijn.H.Boss schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:18:
[...]
Haha, ja hele fijne kast!
[...]
Jazeker, werkt perfect! En het fijne is dat de PS5 ook koel blijft, omdat de kast gewoon volledige airflow heeft.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik had in mijn oude woning een ikea kastje waar ik twee gaten L/R in de bodem had gemaakt met een 120mm USB fan en deze in en uit liet blazen,werkte perfect voor de warmte in de kast.Lekker Ventje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:15:
[...]
Kun je ook met gesloten deurtjes gamen?
Bij mij is het ongeveer 50 Db, Hebben anderen dit al getest?-SaveMe- schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:16:
[...]
Hij staat helemaal vrij. Je hoort dus geen blazen, maar een dunne hoge zoem ...
Haha dat valt heel erg mee!
Heb heel goed wi-fi bereik en veel is bekabeld aangesloten.
Ja, ik kon de bekabeling goed wegwerken door dit vooral te bevestigen aan de achterste stangen, gaat makkelijk met een open achterkant.Lekker Ventje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:27:
[...]
Dat is goed te horen. Heb hier een aluminium/glas hifi meubel staan maar ik zie nog steeds een hele wirwar van kabels aan de achterkant van allerlei apparatuur en dat is nauwelijks fatsoenlijk weg te werken. Dit zou een mooi alternatief kunnen zijn.
I was wrong. De ps5 heeft lang aangestaan en ik kan broodjes warm maken in dat hok nuRawChild schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:33:
[...]
Die van mij staat ook ongeveer zo, ik neem aan dat de warme lucht er ook wel aan de voorkant uit kan..
PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL
Wel goed bereik in de kast.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Gister hele dag Demons Souls en Spiderman remastered gespeeld. Tevens even cod mw en bf5 gespeeld vanaf mijn externe hdd. Tot nu toe is alles vlekkeloos verlopen. Geen bugs, geen errors, op die keer na dat ik mijn disk er verkeerd om in deed
Ook geen last van coil whine. Console is redelijk stil. Niet muisstil, je hoort de fan wel af en toe maar wel vele malen stiller dan mijn Pro iig. Maar volgens mij was die Pro ook stil toen die nieuw was dus wordt aankijken hoe het over een paar jaar is denk ik dan.
Ook geen last van coil whine. Console is redelijk stil. Niet muisstil, je hoort de fan wel af en toe maar wel vele malen stiller dan mijn Pro iig. Maar volgens mij was die Pro ook stil toen die nieuw was dus wordt aankijken hoe het over een paar jaar is denk ik dan.
Ik heb pas twee crashed gehad in 4 uur tijd ;-)Alwayshappyz schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:59:
Veel plezier voor iedereen hier, ik hoop dat de console bevalt bij iedereen en dat het mee gaat vallen qua crashes, errors, etc.
PSN: Marselaar
Het gaat er mij vooral om dat ik al die kabels uit het zicht heb en met die deurtjes dicht scheelt dat al. Ik had hiervoor een meubel waar de achterkant voor de helft uit was gehaald en dat werkte ook. Ik wilde nu meer design maar het gevolg is dat ik alle kabels zie ondanks de kabelgoot.DoubleDutch schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:28:
[...]
Ik had in mijn oude woning een ikea kastje waar ik twee gaten L/R in de bodem had gemaakt met een 120mm USB fan en deze in en uit liet blazen,werkte perfect voor de warmte in de kast.
Het is toch wel frustrerend hoe Sony soms compleet de bal mis slaat *zucht*.
Blijkbaar hebben ze gewoon niet voorzien dat je met Remote Play zowél een PS4 als een PS5 wil koppelen... Eens je een PS5 gekoppeld hebt, is je PS4 ontkoppeld en moet je hem opnieuw manueel koppelen. Er is nu echt totaal geen reden te bedenken waarom die app niet zowel met een PS4 als PS5 gekoppeld kan blijven.
(PS: ik vind de Remote Play app uitermate handig om wat 'sysadmin' te doen: games deleten, checken hoeveel diskspace vrij is, mijn Excel updaten onder Windows terwijl ik vanop diezelfde PC dus de PS4/PS5 kan checken om te zien wat er wel/niet geinstalleerd staat...)
Blijkbaar hebben ze gewoon niet voorzien dat je met Remote Play zowél een PS4 als een PS5 wil koppelen... Eens je een PS5 gekoppeld hebt, is je PS4 ontkoppeld en moet je hem opnieuw manueel koppelen. Er is nu echt totaal geen reden te bedenken waarom die app niet zowel met een PS4 als PS5 gekoppeld kan blijven.

(PS: ik vind de Remote Play app uitermate handig om wat 'sysadmin' te doen: games deleten, checken hoeveel diskspace vrij is, mijn Excel updaten onder Windows terwijl ik vanop diezelfde PC dus de PS4/PS5 kan checken om te zien wat er wel/niet geinstalleerd staat...)
[ Voor 25% gewijzigd door Twixie op 20-11-2020 12:34 ]
DoubleDutch schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:23:
[...]
Gisteren GOW gespeeld en hij loopt hier heerlijk vloeiend.
Had 'm op favour resolution staanTrishul schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:27:
Ik kan dat ook bevestigen, GoW loopt heel smooth nu. Heerlijk om even snel de digital edition op te starten voor het verzamelen van wat deadly mists. Die Valkyries moet ik ook nog.
Ben benieuwd naar future games (e.g. GoW 5) of dat 4k/60fps wordt. 120 FPS zal wel nice.
Heb ik ook, geen idee hoe dat op te lossen is. Gebruik de Sony Gold headset.Tim01 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:47:
Meer mensen last dat geluid via een headset totaal anders is dan op de PS4(Pro). Heb een Turtlebeach Stealth 700 maar het geluid is veel doffer/blikkeriger dan op mijn PS4Pro. Ook klinkt het allemaal veel verder weg. Nu heeft dit volgens mij met de 3D audio te maken dus ik heb daar wat met de profielen zitten spelen, ze klinken allemaal wel wat anders maar allemaal wel erg ver weg. Heb dus 3D audio maar uitgezet en dan is het geluid wel weer "dichterbij" maar dus wel veel doffer/blikkeriger dan op de PS4Pro.
Mja de vraag die je dan vooral moet stellen: hoe vaak ga je met 4 controllers zitten spelen? Ik vind de kans tegenwoordig vrij klein en naarmate je ouder wordt, wordt die kans alleen maar kleiner. Dan kun je net zo goed online spelen met de mensen die je anders thuis zou uitnodigen.Simone96 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:02:
[...]
Had die inderdaad gezien. Twijfel dus omdat ik met de PS4 versie twee PS4 en twee PS5 controllers kan gebruiken en met de PS5 versie alleen mijn PS5 controllers. Maar die kun je dan wel weer door 2'en delen dus in principe maakt dat ook niet uit. Even over nadenken welke versie ik nu ga halen.
Tenzij je de kans wel groot acht of de prijs van die andere te duur vind.
Ja had ook al een beetje gezocht en jou post was de enige die ik tegen kwam die er ook over begon. Jij hebt wel een andere headset dus wat dat betreft kan ik iig dat uitsluiten. Wel vreemd dat er niet meer last van hebben want het is bij mij echt een verschil van dag en nacht of zouden de meeste hier zonder headset spelen?Segafreak83 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:35:
[...]
Heb ik ook, geen idee hoe dat op te lossen is. Gebruik de Sony Gold headset.
Eerste keer ook ongeveer zo lang gespeeld denk ik voordat die eruit klapte. De 3 keer erna was het telkens binnen 2 minuten.Erapaz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 08:55:
[...]
Gisteravond een half uurtje gespeeld, geen crash gehad. Na hoeveel tijd gaat het mis?
PSN ID: Enzyme-NL
Ik vind die dual sense ook echt geweldig en dan heb ik het niet eens over de feedback en haptics. Hij ligt gewoon super lekker in de hand, sticks en knoppen zijn super fijn. Top ding!
Laden jullie ook gewoon de controller op met de bijgeleverde USB-A naar USB-C kabel? Ligt er hier al 2 uur aan maar geeft nog steeds maar 1 streepje accu aan ..
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik heb een charge dock, opladen werkt prima ... Staat je USB wel aan voor in rest mode?DennusB schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:45:
Laden jullie ook gewoon de controller op met de bijgeleverde USB-A naar USB-C kabel? Ligt er hier al 2 uur aan maar geeft nog steeds maar 1 streepje accu aan ..
[ Voor 5% gewijzigd door -SaveMe- op 20-11-2020 12:46 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |