Zit tussen je oren ben ik bang. Graphics zijn identiek aan wat ze al waren op de PS4 Pro op 4K 30fps, alleen de framerate is nu 60fps.Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:32:
moet je eens kijken hoe gow eruit ziet na de 4K/60fps patch. Dit is gewoon een volwaardige next-gen game geworden. godfall, ac valhalla zijn een lachertje erbij...
Trek je de dongle eruit na game sessie? En wat vond je van de kwaliteit?Donstil schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:02:
[...]
Vandaag ook mijn BT-W3 ontvangen. Ik heb de AirPods Max erop aangesloten en dat ging met gamen ook prima, ook hier geen latency.
Had er dus best in mogen zitten wat mij betreft, maar goed dit is ook een aardige oplossing.
Net de single player van Cold War uitgespeeld (avondje) ziet er goed uit maar wat een prut verhaal ook haha...
Door de stukken in Vietnam ben ik wel toe aan een shooter in Vietnam, heerlijke sfeer vind ik dat
Call Tour of Duty the game aub (inclusief de muziek)
Door de stukken in Vietnam ben ik wel toe aan een shooter in Vietnam, heerlijke sfeer vind ik dat
Call Tour of Duty the game aub (inclusief de muziek)
[ Voor 6% gewijzigd door Cardwizard op 03-02-2021 23:03 ]
Ja gisteren modern warfare uitgespeeld (singleplayer). Beetje als friet eten. Als je bezig bent wel lekker, maar achteraf niet een leuk/voldaan/tof gevoel.Cardwizard schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:49:
Net de single player van Cold War uitgespeeld (avondje) ziet er goed uit maar wat een prut verhaal ook haha...
Tour of Duty the game aub
je hem gewoon inlaten, deze is ook goedgiantgiantus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:41:
[...]
Trek je de dongle eruit na game sessie? En wat vond je van de kwaliteit?
https://m.nl.aliexpress.c...68bad42339e2a4846a02f4e8e
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sinds vandaag ben ik eigenaar van een PS5 via Amazon 
Nu heb ik een back-up gemaakt van mijn PS4 op een externe hdd.
Maar als ik de externe hdd in mijn PS5 steek zegt hij dat er geen backup gevonden is.
Ik heb de PS4 backup gedaan via: https://www.playstation.c...d%20like%20to%20back%20up.
:
Maar nu lees ik overal dat ik het anders had moeten doen: Settings > System > System Software > Data Transfer.
Kan ik op een of andere manier toch mijn saved games naar mijn PS5 kopiëren?
De rest interesseert me niet.
Maar als ik de externe hdd in mijn PS5 steek zegt hij dat er geen backup gevonden is.
Ik heb de PS4 backup gedaan via: https://www.playstation.c...d%20like%20to%20back%20up.
:
Maar nu lees ik overal dat ik het anders had moeten doen: Settings > System > System Software > Data Transfer.
Verwijderd
Heb je ps plus? Dan heb je toch een cloud waar je saves staan. Kan je ze vanaf je ps5 direct downloaden.marcel19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:12:
:
Ja gaat eruit na gamen idd, verwacht hem niet veel te gebruiken verder, is echt een extraatje voor als ik even afgesloten wil spelen, of in reviews zie dat het “3D audio” de moeite waard is ofz, verder gewoon lekker met de speaker set-up gamen.giantgiantus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 22:41:
[...]
Trek je de dongle eruit na game sessie? En wat vond je van de kwaliteit?
Kwaliteit is “oké”. Beduidend beter dan met de kabel via de DualSense maar niet bijzonder goed ofz.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-02-2021 23:24 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nou niet helemaal. Want dat betekend dat de dongle actief blijft en dus ook verbinding houd of blijft maken met sommige koptelefoons (zoals dus de Max).
De Ps5 helemaal uitzetten (wat ik nooit doe) of eruit trekken is daarvoor de enige oplossing.
Je kunt toch gewoon switchen van audio output device op je PS5 via geluid opties?Donstil schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:22:
[...]
Nou niet helemaal. Want dat betekend dat de dongle actief blijft en dus ook verbinding houd of blijft maken met sommige koptelefoons (zoals dus de Max).
De Ps5 helemaal uitzetten (wat ik nooit doe) of eruit trekken is daarvoor de enige oplossing.
Of blijft je Max gewoon de connectie met je dongle behouden ook al is dat niet meer de audio output?
@Donstil En als je andere audio selecteert in ps5...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
ChuckBartowski schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:33:
[...]
Je kunt toch gewoon switchen van audio output device op je PS5 via geluid opties?
Of blijft je Max gewoon de connectie met je dongle behouden ook al is dat niet meer de audio output?
Dan blijft de verbinding, Je switched op de ps5 van audio bron maar hebt verder geen invloed op de dongle zelf.Amaze86 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:34:
@Donstil En als je andere audio selecteert in ps5...
[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 03-02-2021 23:51 ]
Als je PS Plus hebt dan kan je ze als het goed is gewoon downloaden. Of je kan via 'Application Saved Data Management' ook bestanden los naar USB opslag kopieren. Als alternatief kan je met Data Transfer volgens mij ook alleen de savegames over zetten, maar dat weet ik ff niet zeker.marcel19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:12:
:
Verwijderd
Ik ben er even ingedoken en ik ben blijkbaar niet de enige. Deze persoon heeft precies hetzelfde wat ik heb:Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:41:
Ps5 vanavond ontvangen vanuit Amazon. Paar ps5 games opgestart. Maar moet zeggen dat ik de controller tot nu toe niet heel prettig ervaar. Ben nu cyberpunk aan het spelen, maar heb de ps4 controller er weer op aangesloten.
De volgende problemen ervaar ik met de dualsense controller:
- Handen beginnen heel snel te zweten
- Mijn wijsvingers liggen normaal onder de r2 knoppen. Maar nu zit dat niet heel lekker, lijkt alsof het einde van de controller in mijn hand snijdt.
- Krijg na een half uur kramp in mijn handen
Bij de ps4 controller ervaar ik dit allemaal niet. Meer mensen hier last van?
Pijn in mijn hart moet ik dit zeggen, maar vind de series x controller dan nog wat fijner in de hand liggen. Terwijl ik de ps4 controller heel fijn vindt.
https://www.reddit.com/r/...oller_is_one_of_the_most/
Mijn vingers rusten niet meer op de achterkant van de controller. Waardoor ik dus kramp krijg. De ds4 vind ik een zeer goede controller, maar de dualsense kan ik niet echt aan wennen. Hopelijk gaat het wel wennen... Anders zal de series x mijn main platform worden.
Vind de rest hier de controller wel fijn?
Het is denk een een kwestie van wenning. Het heeft zijn voor en nadelen. Ik vind inderdaad dat het soms zweterig aanvoelt en dat er makkelijk vlekken op komen. Maar opgegeven moment accepteer je het.Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 00:18:
[...]
Ik ben er even ingedoken en ik ben blijkbaar niet de enige. Deze persoon heeft precies hetzelfde wat ik heb:
https://www.reddit.com/r/...oller_is_one_of_the_most/
Mijn vingers rusten niet meer op de achterkant van de controller. Waardoor ik dus kramp krijg. De ds4 vind ik een zeer goede controller, maar de dualsense kan ik niet echt aan wennen. Hopelijk gaat het wel wennen... Anders zal de series x mijn main platform worden.
Vind de rest hier de controller wel fijn?
Wat wel een grote voordeel is tegenover de DS4 is dat het wat zwaarder aanvoelt, waardoor ik het gevoel heb dat ik iets in mijn handen vasthoudt. En qua design ziet het er gewoon revolutionair uit. Wel heb ik de haptic feedback uitgezet bij de meeste games. Omdat het best veel kracht vergt met je vinger om de R2 of L2 knop in te drukken. Hierdoor kreeg ik best vaak kramp. Maar goed, wat de ander minder vindt kan de ander ook weer goed vinden. Kwestie van smaak.
@snefkens
heerlijke controller, grote verbetering tov de DS4 (voor mij dan)
ps nog 6 uurtjes en dan Firebase Z in Zombies
ps nog 6 uurtjes en dan Firebase Z in Zombies
[ Voor 25% gewijzigd door Cardwizard op 04-02-2021 01:59 ]
Helaas had ik geen ps plus op dat moment.Verwijderd schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:19:
[...]
Heb je ps plus? Dan heb je toch een cloud waar je saves staan. Kan je ze vanaf je ps5 direct downloaden.
Nu inmiddels wel weer.
Moet zeggen dat ik ook wel erg blij ben met de Dual Sense. Dat kleine stukje groter is voor mij precies lekker.
De Xbox Elite controller vind ik nog steeds het fijnst maar deze komt nu wel erg dicht in de buurt.
De Xbox Elite controller vind ik nog steeds het fijnst maar deze komt nu wel erg dicht in de buurt.
Die gezien?marcel19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:12:
:
https://www.playstation.c...games-saved-data-ps4-ps5/
PSN: TDBtje
Bij het installeren krijg je de optie om het gewoon on-the-fly te doen. PS4 en PS5 aanzetten, overzetten selecteren en de rest ging bij mij vloeiend vanzelf.marcel19 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:12:
:
Ik vijf de dualsense een heerlijke controller.
Ik heb vrij grote handen dus vind het wel prettig om een wat robuustere controller vast te houden.
Ik heb totaal geen last van kramp oid.
Ook geen last van een scherp randje onder de R knoppen.
Dat het redelijk wat kracht vergt om de adaptive triggers in te drukken kan ik me helemaal niet in vinden. Maar dit is natuurlijk erg persoonlijk.
Vind het adaptive gedeelte erg leuk gedaan en een toevoeging op de games die het ondersteunen, mits het niet over the top gebruikt word natuurlijk.
Ik vind de DS van de PS4 nu zelfs wat goedkoop aanvoelen, terwijl ik dat altijd een prima controller vond/vind.
Ik heb vrij grote handen dus vind het wel prettig om een wat robuustere controller vast te houden.
Ik heb totaal geen last van kramp oid.
Ook geen last van een scherp randje onder de R knoppen.
Dat het redelijk wat kracht vergt om de adaptive triggers in te drukken kan ik me helemaal niet in vinden. Maar dit is natuurlijk erg persoonlijk.
Vind het adaptive gedeelte erg leuk gedaan en een toevoeging op de games die het ondersteunen, mits het niet over the top gebruikt word natuurlijk.
Ik vind de DS van de PS4 nu zelfs wat goedkoop aanvoelen, terwijl ik dat altijd een prima controller vond/vind.
@snefkens jij bent een van de weinige die hem niet fijn vind.
Kloppen de recently played games in de PS app bij jullie ook niet?
Ik krijg de meest uiteenlopende games te zien die ik nog nooit gespeeld heb. Het gekke is ook dat wanneer ik op de trophies druk die eronder staan, ik wel bij een game kom die ik recent gespeeld heb.
Voorbeeldje: De game Moving Out staat bovenaan terwijl ik als laatste Cyberpunk 2077 heb gespeeld. Druk ik echter op de trophies die onder Moving Out staan, kom ik wel bij mijn trophies voor Cyberpunk terecht.
Ik krijg de meest uiteenlopende games te zien die ik nog nooit gespeeld heb. Het gekke is ook dat wanneer ik op de trophies druk die eronder staan, ik wel bij een game kom die ik recent gespeeld heb.
Voorbeeldje: De game Moving Out staat bovenaan terwijl ik als laatste Cyberpunk 2077 heb gespeeld. Druk ik echter op de trophies die onder Moving Out staan, kom ik wel bij mijn trophies voor Cyberpunk terecht.
Ja, ik heb hetzelfde. All die apps/websites rondom playstation zijn een zooitje. Erg matig dat Sony dit soort simpele dingen niet op orde heeft. Deze specifieke bug is er al minstens een week.RnB schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:49:
Vind persoonlijk de DS1 een hele verbetering boven de DS4. Net iets groter, wat uitkomt met mijn grote handen.
Maar wat mij vooral opvalt is dat de triggers en thumbsticks net iets meer weerstand bieden. Hierdoor lijk je ook net wat preciezer te kunnen sturen. Dit is naar mijn idee de reden van het meer premium aanvoelen. Als ik terug ga naar de DS4 is dit het eerst wat me opvalt.
@snefkens het zou jammer zijn als dit nou net de reden is dat je niet de PS5 kan gebruiken. Als je nog genoeg ps4 backlog hebt kan je in ieder geval nog een tijdje vooruit misschien dat er tegen die tijd 3rd party controllers zijn. Of anders wordt het wennen, kan je er niet aan wennen dan verkoop je je console. Tegen de tijd dat je andere controllers kan gebruiken op de PS5 is de console makkelijk verkrijgbaar.
Het is heel vervelend, maar aangezien je de series x ook al hebt hoef je je gelukkig niet vervelen
Maar wat mij vooral opvalt is dat de triggers en thumbsticks net iets meer weerstand bieden. Hierdoor lijk je ook net wat preciezer te kunnen sturen. Dit is naar mijn idee de reden van het meer premium aanvoelen. Als ik terug ga naar de DS4 is dit het eerst wat me opvalt.
@snefkens het zou jammer zijn als dit nou net de reden is dat je niet de PS5 kan gebruiken. Als je nog genoeg ps4 backlog hebt kan je in ieder geval nog een tijdje vooruit misschien dat er tegen die tijd 3rd party controllers zijn. Of anders wordt het wennen, kan je er niet aan wennen dan verkoop je je console. Tegen de tijd dat je andere controllers kan gebruiken op de PS5 is de console makkelijk verkrijgbaar.
Het is heel vervelend, maar aangezien je de series x ook al hebt hoef je je gelukkig niet vervelen
Verwijderd
Ik heb ongeveer 3 á 4 reacties hier gezien, om dan direct de conclusie te trekken dat ik 1 van de weinig ben, vind ik wat voorbarig. Statistiek werkt net wat anders ;-)Amaze86 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:38:
@snefkens jij bent een van de weinige die hem niet fijn vind.
Verwijderd
Ja ik gebruik nu de DS4 controller voor de ps4 games, maar voor next gen games zal ik mij toch iets meer focussen op series X.cold_as_ijs schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:01:
Vind persoonlijk de DS1 een hele verbetering boven de DS4. Net iets groter, wat uitkomt met mijn grote handen.
Bij mij klopt het ook niet. Op de PS5 als ik de game uren op zoek kloppen de titels en plaatjes erbij ook regelmatig niet. Hier staan dan wel alleen games die ik in mijn lijst heb. Als ik er op klik krijg wel de juiste game te zien met alle trophies enzo. Ik irriteer me er niet aan en probeer maar niet te lang in dit soort menu’s te hangen. In plaats daarvan ga ik gewoon lekker gamenRnB schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:49:
@snefkens statistiek werkt heel anders inderdaad, maar er staat wel één van de weinigen en niet de enige, ik denk dat hij hier gewoon gelijk heeft, over het algemeen hoor en lees ik alleen maar positieve berichten.
Je bent zeker niet de enige, maar over het algemeen zijn er maar weinig mensen die uiteindelijk moeite hebben met de controller. En dat is natuurlijk persoonlijk/fysiologisch bepaald.Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:06:
[...]
Ik heb ongeveer 3 á 4 reacties hier gezien, om dan direct de conclusie te trekken dat ik 1 van de weinig ben, vind ik wat voorbarig. Statistiek werkt net wat anders ;-)
Wel jammer. Ik zou het eens een weekje proberen en niet direct de PS4 controller pakken. Ik vond bijvoorbeeld de Xbox controller in het begin verschrikkelijk en ben er nu wel fan van. Gewenning helpt. Al kan het natuurlijk ook zijn dat jouw handen geen goede fit zijn. De dual sense zal wss grondig getest zijn en voor de gemiddelde hand goed werken (daarom zie je op internet relatief weinig klachten).Verwijderd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:06:
[...]
Ik heb ongeveer 3 á 4 reacties hier gezien, om dan direct de conclusie te trekken dat ik 1 van de weinig ben, vind ik wat voorbarig. Statistiek werkt net wat anders ;-)
Vind de Dual Sense persoonlijk een verademing ten opzichte van de Dualshock. Hele fijne controller. Geen last meer van mijn handen na een gamesessie van een paar uur.
[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 04-02-2021 09:50 ]
Ik vind de next gen features van de DS echt geweldig, en juist een reden om nu het allemaal nog nieuw is multiplats die de functies implementeren op mijn PS5 te spelen ipv de XSX. Maar ik krijg ook last van kramp met de DS, geen idee waar het aan ligt maar ik kan geen lange speelsessies aan. Met de Xbox controller en de DS4 heb ik hier geen last van
[ Voor 9% gewijzigd door Steven030 op 04-02-2021 10:30 ]
Yep hier ook, speelt prima maar krijg ook al snel last van verkrampingSteven030 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:29:
Ik vind de next gen features van de DS echt geweldig, en juist een reden om nu het allemaal nog nieuw is multiplats die de functies implementeren op mijn PS5 te spelen ipv de XSX. Maar ik krijg ook last van kramp met de DS, geen idee waar het aan ligt maar ik kan geen lange speelsessies aan. Met de Xbox controller en de DS4 heb ik hier geen last van
Ik had de XSX eerder dan een PS5 dus speel bijv. Black Ops Cold War alleen maar op de Series X. Zou hem heel graag op de PS5 willen spelen vanwege de DS features maar om de game dan weer opnieuw te kopen...Steven030 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:29:
Maar het is wel iets waar je, en ik zeker, in de toekomst naar gaat kijken als je beide consoles owned.
Dat vind ik ook. Dualshock was te klein en te licht naar mijn smaak, maar de Dual Sense voelt veel 'volwassener'. Plus dat ik de nieuwe features wel gaaf vind. Ik ben benieuwd hoe dat straks met Next Gen games gaat worden. Ik ben benieuwd of straks GTA VI en Battlefield 6 hier gebruik van gaat maken en op welke manier.Timothy3000 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:50:
Vind de Dual Sense persoonlijk een verademing ten opzichte van de Dualshock. Hele fijne controller. Geen last meer van mijn handen na een gamesessie van een paar uur.
Zeker, maar nou is Cold War bij uitstek een game waar ik die DS functies snel weer heb uitgeschakeld, daar kreeg ik dus echt snel kramp van. Maar nu bijvoorbeeld met Control speel ik de PS5 versie om die functies, ondanks dat ik de XSX versie tijdens de wintersale gekocht had. En zo zou ik in de toekomst ook mijn keuzes maken, tenzij er in de toekomst aantoonbare grafische krachtsverschillen zullen zijn, maar dat is nu nog niet zomcgloud schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:43:
[...]
Ik had de XSX eerder dan een PS5 dus speel bijv. Black Ops Cold War alleen maar op de Series X. Zou hem heel graag op de PS5 willen spelen vanwege de DS features maar om de game dan weer opnieuw te kopen...
Maar het is wel iets waar je, en ik zeker, in de toekomst naar gaat kijken als je beide consoles owned.
Kun je de discversie van een PS4 spel dat een PS5upgrade heeft nog wel op je PS4 blijven spelen nadat je de upgrade op de PS5 hebt gedownload?
Ja!kadoendra schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:50:
Kun je de discversie van een PS4 spel dat een PS5upgrade heeft nog wel op je PS4 blijven spelen nadat je de upgrade op de PS5 hebt gedownload?
Ja, en ook op de PS5.kadoendra schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:50:
jakadoendra schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:50:
licentie zit op de disk. PS5 upgrade is een patch in wezen en geen nieuwe game. Je zult ook altijd de disk moeten blijven gebruiken als je hem op de ps5 speelt
Mijn dochter kan dus gewoon op de ps4(op haar account) Immortals spelen en ik dan op de PS5 op mijn eigen account ook. Alleen niet tegelijkertijd. Dat is wel mooi geregeld dan.
waar heb jij vandaan dat de disk niet meer opspint?Chaoss schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:43:
DF analyse van Control, ziet er goed uit en loopt (uiteraard) smooth op de PS5:
[YouTube: Control Ultimate Edition: PS5 vs Xbox Series X/S - 60FPS and Ray Tracing Modes Tested]
En er is vandaag een firmware update voor de PS5 uitgekomen die voorkomt dat in sommige gevallen de PS4 versie van een game wordt geinstalleerd.
Tevens wordt de diskdrive niet meer 1x per uuur aangeslingerd.
gisteren update geïnstalleerd. Wegens omstandigheden niet gespeeld maar gewoon idle in het menu gestaan maar iedere 45 min spinde de disk weer op.
Ik heb de main quest van Horizon Zero Dawn uitgespeeld op de laatste missie na. Vorige maand Frozen Wilds gekocht die in de aanbieding was. Ik begrijp dat dit het beste moment in het verhaal is om die nu te gaan doen. Ik ben alleen bang dat de laatste missie daardoor te makkelijk wordt. Of schaalt die mee met je eigen level?
Ik vond het verhaal zo vet dat ik de game een beetje gerushed heb ben ik bang. Al die sidequests met die tribes en die zijn zus en dan een vriend daarvan waren super saai. Staat in schril contrast met de het verhaal van de main quest, wat echt heel goed is. Heb de bandit camps en hunting grounds ook over geslagen. Aan de ene kant voelt het spel wat kort als je de mainquest alleen doet, aan de ander kant kan je zomaar een paar uur kwijt zijn met het verslaan van een berg machines.
Ben wel erg benieuwd naar Forbidden West nu, het spel ziet er toch wel erg goed uit.
Ik vond het verhaal zo vet dat ik de game een beetje gerushed heb ben ik bang. Al die sidequests met die tribes en die zijn zus en dan een vriend daarvan waren super saai. Staat in schril contrast met de het verhaal van de main quest, wat echt heel goed is. Heb de bandit camps en hunting grounds ook over geslagen. Aan de ene kant voelt het spel wat kort als je de mainquest alleen doet, aan de ander kant kan je zomaar een paar uur kwijt zijn met het verslaan van een berg machines.
Ben wel erg benieuwd naar Forbidden West nu, het spel ziet er toch wel erg goed uit.
Ja dit is inderdaad nog niet gepatcht.cold_as_ijs schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:55:
[...]
waar heb jij vandaan dat de disk niet meer opspint?
gisteren update geïnstalleerd. Wegens omstandigheden niet gespeeld maar gewoon idle in het menu gestaan maar iedere 45 min spinde de disk weer op.
Bemerk dus dat met digitale aankopen je wél tegelijk kunt spelen op PS4 en PS5, en zelfs tegen/met mekaar bij multi-player. Een van de grote voordelen van digitaal versus disk.kadoendra schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:54:
Mijn dochter kan dus gewoon op de ps4(op haar account) Immortals spelen en ik dan op de PS5 op mijn eigen account ook. Alleen niet tegelijkertijd. Dat is wel mooi geregeld dan.
Ik zie niet echt waarom je de laatste missie niet zou kunnen doen voordat je aan de frozen wilds begint.Erapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:56:
Ik heb de main quest van Horizon Zero Dawn uitgespeeld op de laatste missie na. Vorige maand Frozen Wilds gekocht die in de aanbieding was. Ik begrijp dat dit het beste moment in het verhaal is om die nu te gaan doen. Ik ben alleen bang dat de laatste missie daardoor te makkelijk wordt. Of schaalt die mee met je eigen level?
Vond het zelf irritant dat nadat je de laatste missie hebt gedaan deze nog steeds actief blijft, dus alsof je hem nog moet doen. Ik vond de laatste missie sowieso niet extreem moeilijk ofzo, maar hij gaat wel degelijk makkelijker worden na de frozen wilds. Die is echt een stuk pittiger. Maar als je het truukje kent is dit super goed te doen (rollen schieten, rollen schieten). Ik gebruikte voornamelijk mijn boog. Wel raad ik aan om het speciale harnas die zichzelf oplaad te gaan zoeken. Die zit in een van de caves die je moet onderzoeken net buiten de nora territory . Dacht dat je level 25 ofzo moet zijn om deze te kunnen krijgen.
De side quests zijn inderdaad over het algemeen niet zo boeiend, maar ik had ze tussen de hoofdmissies door gedaan en dan is het eigenlijk prima te doen. De bandit camps vond ik wel leuk hunting quests zijn een paar uitdagende bij. Heb die ook maar voor de 100% gehaald.
Maakt de ps5 versie van Control eigenlijk gebruik van de adaptive triggers? Heb hem nog niet geïnstalleerd maar ben hier wel benieuwd naar
Ja, en ook van haptic feedbackAeronNL schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:24:
Maakt de ps5 versie van Control eigenlijk gebruik van de adaptive triggers? Heb hem nog niet geïnstalleerd maar ben hier wel benieuwd naar
Omdat qua verhaal Frozen Wilds voor het einde ligt. Je schijnt dan ook alle dialoog opties te krijgen. Na de laatste quest is het verhaal namelijk afgelopen.cold_as_ijs schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:16:
[...]
Ik zie niet echt waarom je de laatste missie niet zou kunnen doen voordat je aan de frozen wilds begint.
Vond het zelf irritant dat nadat je de laatste missie hebt gedaan deze nog steeds actief blijft, dus alsof je hem nog moet doen. Ik vond de laatste missie sowieso niet extreem moeilijk ofzo, maar hij gaat wel degelijk makkelijker worden na de frozen wilds. Die is echt een stuk pittiger. Maar als je het truukje kent is dit super goed te doen (rollen schieten, rollen schieten). Ik gebruikte voornamelijk mijn boog. Wel raad ik aan om het speciale harnas die zichzelf oplaad te gaan zoeken. Die zit in een van de caves die je moet onderzoeken net buiten de nora territory . Dacht dat je level 25 ofzo moet zijn om deze te kunnen krijgen.
De side quests zijn inderdaad over het algemeen niet zo boeiend, maar ik had ze tussen de hoofdmissies door gedaan en dan is het eigenlijk prima te doen. De bandit camps vond ik wel leuk hunting quests zijn een paar uitdagende bij. Heb die ook maar voor de 100% gehaald.
Die outfit heb ik inderdaad al. Ik ga ook nog de laatste cauldrons doen, maar omdat je in de main quest vooral
spoiler:
heb je daar niet veel aan de overrides.
tegen corrupted machines vecht
Heeft iemand al iets opgevangen over een ALLM update van de PS5? Knap irritant om maanden na de release nog handmatig naar gamemode te moeten switchen, terwijl HDMI 2.1 dat zou moeten oplossen.
Metal up your ass
Ok, maar je komt dus weer terug tot voor de laatste quest als je de laatste quest hebt gedaan. Dus volgens mij maakt het vrij weinig uit. En als het wel wat uit maakt dan heb ik er in ieder geval niks van gemerktErapaz schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:30:
[...]
Omdat qua verhaal Frozen Wilds voor het einde ligt. Je schijnt dan ook alle dialoog opties te krijgen. Na de laatste quest is het verhaal namelijk afgelopen.
Die outfit heb ik inderdaad al. Ik ga ook nog de laatste cauldrons doen, maar omdat je in de main quest vooralspoiler:heb je daar niet veel aan de overrides.tegen corrupted machines vecht
nee, want system improvements zijn belangrijkerJaymzHetfield schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:14:
Heeft iemand al iets opgevangen over een ALLM update van de PS5? Knap irritant om maanden na de release nog handmatig naar gamemode te moeten switchen, terwijl HDMI 2.1 dat zou moeten oplossen.
[ Voor 26% gewijzigd door Farabi op 04-02-2021 12:27 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 19:28
Ik las op Reddit dat hij niet meer 1x per uur opspinde. Het staat ook niet in de officiele patch notes, maar goed dat zegt ook niet alles.cold_as_ijs schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:55:
[...]
waar heb jij vandaan dat de disk niet meer opspint?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Bij mij spint hij na de laatste update ook gewoon nog steeds minimaal 1x per uur.Chaoss schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:02:
[...]
Ik las op Reddit dat hij niet meer 1x per uur opspinde. Het staat ook niet in de officiele patch notes, maar goed dat zegt ook niet alles.
Je kan op je tv toch gewoon die HDMI poort op spelmodus zetten? Streaming media is kapot op ps5 dus moet je spelmodus alleen uitzetten als je blu-ray kijkt.JaymzHetfield schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:14:
Nu ik wekelijks weer een race competitie heb, ben ik eens aan het kijken of de PULSE 3D Wireless Headset een meerwaarde gaat zijn. Ik heb nu de PS4 Platinum headset, en die is opzicht best prima, maar na een race van 3 uur toch wat minder comfortabel. Heeft iemand ervaringen met de PS5 pulse 3d headset? Of zijn er andere PS5 headsets (die dus volledig voor de PS5 ontwikkeld zijn qua geluid) beter aan te raden?
Ik weet niet welke tv je hebt, maar je kan game mode op iedere HDMI poort gooien, zodat bij het aanzetten van de PS5, hij automatisch in game mode gaat. Ik hoef hier verder niks voor te doen. ALLM, VRR etc zullen eerder "feature" firmware updates zijn en groter aangekondigd worden.JaymzHetfield schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:14:
En mogelijk is het voor Sony ook lagere priority omdat Sony TVs (of althans de mijne) ook een auto-detect mode hebben waarbij je met 1 enkele mode zowel Game als Movie supporteert. Doet hij o.a. door de 24 fps van BluRay te detecteren, vermoed ik.giantgiantus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Je kan op je tv toch gewoon die HDMI poort op spelmodus zetten? Streaming media is kapot op ps5 dus moet je spelmodus alleen uitzetten als je blu-ray kijkt.
iemand nog een 120hz spelletje geprobeerd met de nieuwe updates? maandje geleden ging DMC naar 8bit op 120hz, waardoor je een witte waas kreeg over je scherm. zodra je overschakelde naar 60hz pakte hij de juiste kleuren op 12bit.
[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 04-02-2021 13:52 ]
is er een lijst met 120hz spellen?Farabi schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:48:
iemand nog een 120hz spelletje geprobeerd met de nieuwe updates? maandje geleden ging DMC naar 8bit op 120hz, waardoor je een witte waas kreeg over je scherm. zodra je overschakelde naar 60hz pakte hij de juiste kleuren op 12bit.
geen idee of ik er een heb eigenlijk
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
volgens mij is devil may cry 5 special edition het enige spel die het ondersteund tot nu toe op de PS5.cypher21 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:55:
[...]
is er een lijst met 120hz spellen?
Alle HDMI bronnen hangen aan de Denon X4700H receiver. Die hangt op zijn beurt aan HDMI2 van mijn TV (LG CX). Daarnaast wil je geen game-mode als je een blu-ray kijkt.giantgiantus schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:13:
[...]
Je kan op je tv toch gewoon die HDMI poort op spelmodus zetten? Streaming media is kapot op ps5 dus moet je spelmodus alleen uitzetten als je blu-ray kijkt.
Wat je noemt is wel een goede oplossing voor mensen die de PS5 direct aan de tv hebben hangen en er alleen op gamen. Maar die zouden er dus sowieso geen last van hebben als ze de input 1 keer op game mode hebben gezet.
Metal up your ass
Klopt zodoende ga ik Resident Evil Village PS4 disk versie bestellen.kadoendra schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:54:
Heeft die Sony tv dan niet alsnog meta-data in het HDMI signaal van de bron nodig ("dit is een film" vs "dit is een game")? Hoe weet 'ie anders hoe hij moet switchen naar de juiste modus? Het is volgens mij juist die meta-data die i.i.g. voor gaming ontbreekt vanuit de PS5.Twixie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:44:
[...]
En mogelijk is het voor Sony ook lagere priority omdat Sony TVs (of althans de mijne) ook een auto-detect mode hebben waarbij je met 1 enkele mode zowel Game als Movie supporteert. Doet hij o.a. door de 24 fps van BluRay te detecteren, vermoed ik.
Metal up your ass
BlackOps 3 en Borderlands 3 ondersteunen het ook.cypher21 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:55:
[...]
is er een lijst met 120hz spellen?
Maar is die meta-data niet specifiek iets voor HDMI 2.1 ?JaymzHetfield schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Heeft die Sony tv dan niet alsnog meta-data in het HDMI signaal van de bron nodig ("dit is een film" vs "dit is een game")? Hoe weet 'ie anders hoe hij moet switchen naar de juiste modus? Het is volgens mij juist die meta-data die i.i.g. voor gaming ontbreekt vanuit de PS5.
Wat ik beschrijf had ik al op mijn PS4 met een TV uit 2017 (XE93). En dat werkte ook goed. Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat hij dit detecteerde aan de hand van de framerate. Dus 1080p24 is bvb zeker en vast film, dus Cinema Mode, terwijl 4Kp30 of 4Kp60 wel game moet zijn, dus Game Mode. DVD is dan weer 60i (met dan nog eens 3:2 pulldown), dus ook gemakkelijk te detecteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 04-02-2021 14:17 ]
Als ik dit mag geloven dan had/heeft Sony een eigen standaard voor het automatisch switchen bedacht en toegepast in de PS4 en Sony TV's. Nu lijkt het wachten op de gestandaardiseerde ALLM ondersteuning van de PS5...Twixie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:16:
[...]
Maar is die meta-data niet specifiek iets voor HDMI 2.1 ?
Wat ik beschrijf had ik al op mijn PS4 met een TV uit 2017 (XE93). En dat werkte ook goed. Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat hij dit detecteerde aan de hand van de framerate. Dus 1080p24 is bvb zeker en vast film, dus Cinema Mode, terwijl 4Kp30 of 4Kp60 wel game moet zijn, dus Game Mode. DVD is dan weer 60i (met dan nog eens 3:2 pulldown), dus ook gemakkelijk te detecteren.
https://www.avforums.com/...-mode-and-cinema.2335406/
Metal up your ass
Thanks. Zal eens moeten testen of dat effectief niet meer werkt op de PS5. Als mijn gok hoe het werkt correct is, dan zou dat betekenen dat ze BluRays en DVDs ook gewoon als 60p naar de TV sturen, en de Info-box van de TV geeft weer welk signaal hij binnenkrijgt, dus in principe moet ik dat kunnen zien.JaymzHetfield schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:27:
[...]
Als ik dit mag geloven dan had/heeft Sony een eigen standaard voor het automatisch switchen bedacht en toegepast in de PS4 en Sony TV's. Nu lijkt het wachten op de gestandaardiseerde ALLM ondersteuning van de PS5...![]()
Zou wel balen zijn, en is een beetje in lijn met de PS5 die ook alles in een HDR container naar de TV stuurt.
Het zou natuurlijk best kunnen dat ze hun eigen implementatie ook in de PS5 hebben toegepast en dat het met een Sony tv nog prima werkt en alleen mensen die geen Sony tv hebben de pineut zijn, totdat ALLM in een firmware update zit.Twixie schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:32:
[...]
Thanks. Zal eens moeten testen of dat effectief niet meer werkt op de PS5. Als mijn gok hoe het werkt correct is, dan zou dat betekenen dat ze BluRays en DVDs ook gewoon als 60p naar de TV sturen, en de Info-box van de TV geeft weer welk signaal hij binnenkrijgt, dus in principe moet ik dat kunnen zien.
Zou wel balen zijn, en is een beetje in lijn met de PS5 die ook alles in een HDR container naar de TV stuurt.
Metal up your ass
Ja, maar de thread die je daar opgeeft, meldt juist dat er bij de PS5 niet automatisch geswitcht wordt, waar dat bij de PS4 wel was.JaymzHetfield schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:37:
[...]
Het zou natuurlijk best kunnen dat ze hun eigen implementatie ook in de PS5 hebben toegepast en dat het met een Sony tv nog prima werkt en alleen mensen die geen Sony tv hebben de pineut zijn, totdat ALLM in een firmware update zit.
Ah, scherp. Had ik overheen gelezen
Metal up your ass
erg irritant idd.JaymzHetfield schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:27:
[...]
Als ik dit mag geloven dan had/heeft Sony een eigen standaard voor het automatisch switchen bedacht en toegepast in de PS4 en Sony TV's. Nu lijkt het wachten op de gestandaardiseerde ALLM ondersteuning van de PS5...![]()
Daarom de PS5 maar rechtstreeks op de LG C9 aangesloten met alle juiste spel instellingen voor nu ipv receiver en media speel ik voor nu nog maar even niet met de PS5 af tot die update er is
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 04-02-2021 15:42 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik heb een vervelende bug (?). Ik heb GT Sport en GoW op een externe ssd staan. Wellicht geldt dit voor meer spellen, maar heb ik het niet opgemerkt omdat ik ze toch niet speel.
-Game Library\Your collection: Deze 2 staan in het overzicht. Klik ik vanuit dit subscherm op het spel, dan is knop 'installed' greyed out;
-Game Library\Installed: hier komen de twee spellen niet voor;
-Ook komen de spellen niet voor op m'n interne en externe storage.
Ik wil de 4k60 modus checken van GoW en never dat ik het spel heb verwijderd en GT Sport al helemaal niet. Ik kan deze spellen niet spelen nu. Ik heb al een database rebuild gedaan. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Mogelijk moet ik de PS uitschakelen. Ssd loskoppelen, database rebuild, spel downloaden op interne ssd en dan externe ssd vastprikken. Misschien geeft hij dan aan dat ik dan een van beide versies kan verwijderen. Heel raar dat dit zomaar gebeurt.
-Game Library\Your collection: Deze 2 staan in het overzicht. Klik ik vanuit dit subscherm op het spel, dan is knop 'installed' greyed out;
Ik wil de 4k60 modus checken van GoW en never dat ik het spel heb verwijderd en GT Sport al helemaal niet. Ik kan deze spellen niet spelen nu. Ik heb al een database rebuild gedaan. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Mogelijk moet ik de PS uitschakelen. Ssd loskoppelen, database rebuild, spel downloaden op interne ssd en dan externe ssd vastprikken. Misschien geeft hij dan aan dat ik dan een van beide versies kan verwijderen. Heel raar dat dit zomaar gebeurt.
Dat laatste moet je idd doen. Ik had het met TLoU2 een keer.wilmundo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:31:
Ik heb een vervelende bug (?). Ik heb GT Sport en GoW op een externe ssd staan. Wellicht geldt dit voor meer spellen, maar heb ik het niet opgemerkt omdat ik ze toch niet speel.
Dat laatste ja. Tenminste, als het om digitale versies gaat. Ik heb dit nu drie keer moeten doen.wilmundo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:31:
Dus; externe SSD loskoppelen (database rebuild hoefde ik niet te doen) en spel opnieuw downloaden.
Dan externe SSD weer opnieuw er in.
Bij mij gaf ie dan de melding dat het spel twee keer geïnstalleerd stond -op de interne schijf en de externe- dan kiezen dat je m van de externe SSD wilt verwijderen, en dan weer van de interne schijf naar de externe verplaatsen.
Ik zet vanaf nu af aan alleen disc versies op m'n externe SSD.... Tot nu toe geen dergelijke problemen gehad...
Ik zat eerder ook te twijfelen of ik de Pulse 3D zou aanschaffen. Na vele reviews te hebben gelezen en gekeken kwam ik tot conclusie dat er veel betere headsets op de markt zijn met een vergelijkbare of iets duurdere prijs. De Pulse 3D ziet er best aantrekkelijk uit qua design en past ook bij de PS5. Uiteindelijk kwam ik uit op de Astro A20 Gen 2 versie. En ik moet zeggen voor 20 euro duurder vind ik het echt geen miskoop. Veel comfortabeler na lange speeluurtjes, bass is aanwezig en je hoort duidelijk de 3D audio. Bij shooters hoor je duidelijk waar de voetstappen vandaan komen etc.Raikkonen_WC schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:28:
Nu ik wekelijks weer een race competitie heb, ben ik eens aan het kijken of de PULSE 3D Wireless Headset een meerwaarde gaat zijn. Ik heb nu de PS4 Platinum headset, en die is opzicht best prima, maar na een race van 3 uur toch wat minder comfortabel. Heeft iemand ervaringen met de PS5 pulse 3d headset? Of zijn er andere PS5 headsets (die dus volledig voor de PS5 ontwikkeld zijn qua geluid) beter aan te raden?
Een paar dagen geleden zag ik de Pulse 3D weer op Wehkamp beschikbaar. Ik dacht ik koop hem gewoon om te testen, mocht ik hem niet goed vinden dan kon ik het makkelijk weer retourneren. Moet zeggen dat de Astro er ver bovenuit springt qua geluidskwaliteit. De bass is minder aanwezig en het geluid voelt gewoon plat aan. De 3D audio is wel aanwezig, maar vond het niet zo helemaal geweldig. Na een tijdje deden mijn oren ook pijn vanwege de earpads, de hoofdband daarintegen voelde wel comfortabel aan.
Ik zou zeggen, neem de Astro, Turtlebeach of als je iets meer wilt inleggen zou ik meteen de Arctis steelseries nemen.
Vraagje.
Ik heb geen PS4, maar kan ik de Sackboy PS4 game bij gamecards kopen en op mijn PS5 toevoegen aan mijn library? Scheelt een flink bedrag.
https://www.gamecards.net...kboy-a-big-adventure-ps4/
Ik heb geen PS4, maar kan ik de Sackboy PS4 game bij gamecards kopen en op mijn PS5 toevoegen aan mijn library? Scheelt een flink bedrag.
roffeltjes schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:57:
Vraagje.
Je koopt een account. Ik zou deze overslaan.This Game is Not a CD or Disc. We deliver the original game to you via E-mail with a PS4 account that you can download and play for a lifetime.
Aha, dacht aan gamecodes, gaan we dus niet doenRaem schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:04:
[...]
[...]
Je koopt een account. Ik zou deze overslaan.
moet die digitaal zijn ? anders Amazon.deroffeltjes schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:57:
Vraagje.
https://www.amazon.de/-/n...es+upgrade+auf+ps5&sr=8-1
Los van het feit dat het straf is dat die daar mee wegkomen, vraag ik me nog een paar dingen af :
* Die accounts moeten dan dus ook slechts 1 gekoppelde licentie hebben ?! Hoe kan dat, of gebruiken die een bepaalde truuk waar ze massaal dummy accounts aanmaken waar ze dan goedkoop telkens 1 licentie kunnen voor 'kopen' ?
* Moet jij dan als koper ook niet dat gekochte account op je console laten staan omdat die account jouw console als primary moet hebben ? Of kan een account ook een console als primary hebben zonder dat dat account geinstalleerd is op die console ?
Hoedanook moet je toch maar zin hebben in zo'n gedoe. Snap niet dat er daar een business voor is.
EDIT, dan had ik nog de gebruiksvoorwaarden niet gezien. Serieus, wie koopt er zo'n dingen ?!

EDIT: op Trustpilot hopen positieve reviews die de enkelingen die klagen over deze praktijk in het niet doen verdwijnen. Vraag me af hoeveel fake reviews dat zijn.
* Die accounts moeten dan dus ook slechts 1 gekoppelde licentie hebben ?! Hoe kan dat, of gebruiken die een bepaalde truuk waar ze massaal dummy accounts aanmaken waar ze dan goedkoop telkens 1 licentie kunnen voor 'kopen' ?
* Moet jij dan als koper ook niet dat gekochte account op je console laten staan omdat die account jouw console als primary moet hebben ? Of kan een account ook een console als primary hebben zonder dat dat account geinstalleerd is op die console ?
Hoedanook moet je toch maar zin hebben in zo'n gedoe. Snap niet dat er daar een business voor is.
EDIT, dan had ik nog de gebruiksvoorwaarden niet gezien. Serieus, wie koopt er zo'n dingen ?!
Dus je mag inderdaad die fake account niet eens deleten ? Dus als je 10 games koopt, zit je al met een console met minstens 11 profielen op ? En ik zou sowieso denken dat er een maximum aantal profielen is dat je kan aanmaken.Under What Conditions Does The Warranty Break?
Do not log back in to the account you purchased.
Never change the account's email or password.
Never share your account details with anothers.
Never try to install the game to ANOTHER Ps4 Console.
Never deactivate the account from your primary ps4.
Never delete the account from your Ps4.
You must play the game from your personal Ps4 account.
You can only Install the game ONE PS4 console.
You can only Install the game ONE time. If your Ps4 change, If your Ps4 corrupted or broken, it is not our responsibility to do so.
EDIT: op Trustpilot hopen positieve reviews die de enkelingen die klagen over deze praktijk in het niet doen verdwijnen. Vraag me af hoeveel fake reviews dat zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Twixie op 05-02-2021 09:36 ]
Ja, die heb ik net gekocht.RenaldoN schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:26:
[...]
moet die digitaal zijn ? anders Amazon.de
https://www.amazon.de/-/n...es+upgrade+auf+ps5&sr=8-1
Gamecards was iets goedkoper en makkelijker. Ik dacht dat het zou werken met een gamecode o.i.d., vandaar dat ik even hier controleerde. Mijn laatste playstation was de 3, dus ik ben niet helemaal up to date met hoe het nu werkt.
Lang leve de community op Tweakers waar je heel snel uitsluistel krijgt
Ik was ook al even gaan rondkijken omdat ik dit principe nog helemaal niet kende. Ben benieuwd hoe ze hierop verdienen. Bijzonder gebeuren… kan mij nooit voorstellen dat Sony hierachter staat en dat zij dit heel simpel zouden kunnen blokkeren als ze erachter komen.Twixie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:27:
Los van het feit dat het straf is dat die daar mee wegkomen, vraag ik me nog een paar dingen af :
[...]
Dus je mag inderdaad die fake account niet eens deleten ? Dus als je 10 games koopt, zit je al met een console met minstens 11 profielen op ? En ik zou sowieso denken dat er een maximum aantal profielen is dat je kan aanmaken.![]()
![]()
Ik vermoed dat ze dus gewoon massaal PSN accounts aanmaken in goedkope landen, waar ze dan daar ook goedkoop telkens 1 game kopen om dan later te verkopen. Vermoedelijk houden ze ook zeer goed de Sales in de gaten om nog hogere marges te halen.
Is een beetje gelijk hoe sommigen (velen?) ook een account in de US e.d. hebben omdat de Sales daar vaak een stuk interessanter zijn. Het grote verschil is natuurlijk dat met dit laatste het jouw account is, en dat je daarop dan zoveel games kunt zetten als je wil.
Maar dan zouden ze voor elk spel wat ze verkopen een account aanmaken én er dan ook nog eens op verdienen? Die uit het voorbeeld hier Sackboy, zou die dan al ergens voor minder dan 33 euro te koop geweest zijn? Ik zou eerder denken aan account-sharing, maar dat kan haast ook niet want zou meteen moeten opvallen op het PS-netwerk... Bijzonder fenomeen...Twixie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:49:
[...]
Ik vermoed dat ze dus gewoon massaal PSN accounts aanmaken in goedkope landen, waar ze dan daar ook goedkoop telkens 1 game kopen om dan later te verkopen. Vermoedelijk houden ze ook zeer goed de Sales in de gaten om nog hogere marges te halen.
Is een beetje gelijk hoe sommigen (velen?) ook een account in de US e.d. hebben omdat de Sales daar vaak een stuk interessanter zijn. Het grote verschil is natuurlijk dat met dit laatste het jouw account is, en dat je daarop dan zoveel games kunt zetten als je wil.
Ze maken een account in een exotisch land waar je met een gunstige wisselkoers goedkoop games digitaal kunt aanschaffen. Vervolgens kopen ze één game op dat account en bieden die te koop aan.
Het account wordt vervolgens een paar keer doorverkocht met die game, daardoor mag je ook niet te vaak inloggen en de wachtwoorden aanpassen, dan kunnen de andere kopers er niet meer bij.
Het account wordt vervolgens een paar keer doorverkocht met die game, daardoor mag je ook niet te vaak inloggen en de wachtwoorden aanpassen, dan kunnen de andere kopers er niet meer bij.
Ah natuurlijk, ze kunnen ook spelen met wisselkoersen, niet aan gedacht. En dan misschien ook wel BTW-vrije landen ofzo....dutchgio schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:02:
Ze maken een account in een exotisch land waar je met een gunstige wisselkoers goedkoop games digitaal kunt aanschaffen. Vervolgens kopen ze één game op dat account en bieden die te koop aan.
Account sharing kan niet, want je kan slechts 1 primary console hebben per account. Bij account sharing gaat de koper de console van een kennis als primary configureren. Dan kan die kennis ook zijn games spelen, terwijl hij ze zelf ook op elke console kan spelen met zijn eigen account.Dennisdn schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:01:
[...]
Ik zou eerder denken aan account-sharing, maar dat kan haast ook niet want zou meteen moeten opvallen op het PS-netwerk... Bijzonder fenomeen...
Heb de Pulse nu een paar weken en ben er erg blij mee. Kan hem zeker aanraden. Hij is erg comfortabel, zit lekker op hoofd en op de oren, de batterijduur gaat een goeie tijd mee en het geluid is erg goed. 3D audio is tof (al kunnen andere headsets dat volgens mij ook). Heb hiervoor nooit echt een headset gebruikt en gamen met headset is voor mij echt een wereld van verschil.Raikkonen_WC schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:28:
Headset is zo nu en dan rond de 90 euro bij Amazon.de en wat mij betreft de prijs van 90 - 100 zeker waard. Als je twijfelt kun je altijd even de winkel vragen of ze een probeerperiode hebben en of je hem erna mag retourneren. Als hij dan niet bevalt kan hij altijd terug.
Ontopic: Gisteren een paar potjes Destruction Allstars geprobeerd. Vind het allemaal toch net niet. Haal er niet enorm veel lol uit. Vond ook de party chat bloedirritant. Heb de game dan maar weer gedeinstalleerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 05-02-2021 10:10 ]
Dat deel van je uitleg kan dus niet kloppen, want games van een ander account kan jij enkel maar spelen als jouw console de primary is van dat account. En je kan maar 1 primary console hebben per account. Dus van het moment dat iemand anders datzelfde account zou activeren op zijn console, is jouw console niet meer primary en ga jij dat spel niet meer kunnen spelen.dutchgio schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:02:
Wat ik me vooral afvraag in hoeverre ze eerlijk zijn, ze kunnen je dat account verkopen en je betaalt dan.Twixie schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:27:
[...]
Dus je mag inderdaad die fake account niet eens deleten ? Dus als je 10 games koopt, zit je al met een console met minstens 11 profielen op ? En ik zou sowieso denken dat er een maximum aantal profielen is dat je kan aanmaken.![]()
![]()
Maar ze kunnen ook evengoed je het paswoord niet geven of een verkeerd paswoord geven.
Het blijft een business he, dus ze kunnen het zich niet veroorloven van op dat vlak veel te foefelen zonder reputatie-schade op te lopen. Wat jij zegt is net hetzelfde als je afvragen of je bij een fysiek goed wel je ding opgestuurd krijgt.AppleFan2007 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Wat ik me vooral afvraag in hoeverre ze eerlijk zijn, ze kunnen je dat account verkopen en je betaalt dan.
Maar ze kunnen ook evengoed je het paswoord niet geven of een verkeerd paswoord geven.
[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 05-02-2021 10:16 ]
Het is als licentie op kinguin kopen.AppleFan2007 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:14:
[...]
Wat ik me vooral afvraag in hoeverre ze eerlijk zijn, ze kunnen je dat account verkopen en je betaalt dan.
Je loopt gewoon het risico dat je iets koopt wat niet werkt. Op advies van een collega ooit een win10 licentie op kinguin gekocht. Na 2 uur met de IT helpdesk van microsoft gezeten te hebben toch maar de hoop op gegeven. Toen kwam ik een goedkopere tegen in een gerenomeerde shop in duitsland
Dus als je dit koopt moet je er al vanuit gaan dat je wordt opgelicht. Mocht je dan niet opgelicht zijn dan heb je in ieder geval niet te veel uitgegeven. In dit geval is dan in mijn ogen 33 euro voor sackboy teveel
Die party in Allstars kun je uitzetten via de PS-knop en dan op de eerste kaart aan de linkerkant. Wel bloed irritant dat je dat bij elk potje opnieuw moet doen....Timothy3000 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:06:
[...]
Ontopic: Gisteren een paar potjes Destruction Allstars geprobeerd. Vind het allemaal toch net niet. Haal er niet enorm veel lol uit. Vond ook de party chat bloedirritant. Heb de game dan maar weer gedeinstalleerd.
Ten eerste, wat een verschil, men OLED doet EINDELIJK wat ie moet doen, en dat is schitteren.
De PS5 is idioot groot. Maar ben de scalper @MGSNK dankbaar dat hij een exemplaar heeft kunnen scoren! Voor eeuwig liefde, en mijn derde kind is voor jou.
Maar jongens, wat een verademing die Playstation 5. Beste + is nog wel de controller in mijn optiek, wat ligt die lekker! Wel trillen uitgezet. haha.
De PS5 is idioot groot. Maar ben de scalper @MGSNK dankbaar dat hij een exemplaar heeft kunnen scoren! Voor eeuwig liefde, en mijn derde kind is voor jou.
Maar jongens, wat een verademing die Playstation 5. Beste + is nog wel de controller in mijn optiek, wat ligt die lekker! Wel trillen uitgezet. haha.
Heftig welCrashhill schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:54:
Ten eerste, wat een verschil, men OLED doet EINDELIJK wat ie moet doen, en dat is schitteren.
is dit nu een compliment..of?Crashhill schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:54:
Maar ben de scalper @MGSNK dankbaar dat hij een exemplaar heeft kunnen scoren!
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |