Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:58

kaanmijo

Picobello B.V.

Raem schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]

Jammer dat ze "Improves system performance" nooit specificeren.
Eindelijk die PS4 disc issue gefixed! _/-\o_
Took 'em long enough!
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:42:
[...]

wat bedoelen ze met de 1e zin? 3x gelezen maar snap het nog steeds niet :+
Als een PS4 game een PS5 upgrade had gehad en je stopte de PS4 disc in je console om de PS5 versie te spelen, installeerde je je console al-tijd de PS4 versie, terwijl je de upgrade al had geïnstalleerd.

[ Voor 37% gewijzigd door kaanmijo op 03-02-2021 10:46 ]

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Twixie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:42:
[...]

Ja, maar dat zei je toen al. De 'discussie' ging meer over de (on)zin van het claimen van games die je toch niet gaat spelen.
Volgens die wrapup heb ik 34 games geclaimd (ik claim namelijk alles). Als ik zie welke games dat zijn (https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region) ) dan heb ik er daarvan ook maar 7 opgestart (laat staan echt gespeeld).
Klinkt een beetje als die mensen die allemaal shit kopen omdat het korting heeft ipv dat het nodig is.
giantgiantus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:47:
[...]
Klinkt een beetje als die mensen die allemaal shit kopen omdat het korting heeft ipv dat het nodig is.
Niet echt, omdat ze a) dan ook effectief geld uitgeven, en b) het dingen zijn die effectief in de weg liggen.
Ik claim alle PS+ games, simpelweg omdat ik a) er recht op heb, b) ze na een maand niet meer te claimen zijn, c) zijn gewoon digitale licenses dus liggen fysiek niet in de weg en op disk nemen ze maar plaats in als je ze effectief installeert.

PS: ik claim/'koop' ook alle gratis PC games die ik tegen kom. Heb er ondertussen al meer dan 250 terwijl ik er nog maar 3 geïnstalleerd heb 8) . En soms komt het dus van pas, want nu wou mijn zoon ineens ARK uitproberen omdat een vriendje van hem dat ook speelt, en bleek het gewoon in mijn PC library te zitten :).

[ Voor 21% gewijzigd door Twixie op 03-02-2021 11:10 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:06:
[...]

Niet echt, omdat ze a) dan ook effectief geld uitgeven, en b) het dingen zijn die effectief in de weg liggen.
Ik claim alle PS+ games, simpelweg omdat ik a) er recht op heb, b) ze na een maand niet meer te claimen zijn, c) zijn gewoon digitale licenses dus liggen fysiek niet in de weg en op disk nemen ze maar plaats in als je ze effectief installeert.

PS: ik claim/'koop' ook alle gratis PC games die ik tegen kom. Heb er ondertussen al meer dan 250 terwijl ik er nog maar 3 geïnstalleerd heb 8) . En soms komt het dus van pas, want nu wou mijn zoon ineens ARK uitproberen omdat een vriendje van hem dat ook speelt, en bleek het gewoon in mijn PC library te zitten :).
dus eigenlijk komt het erop neer wat hij zegt :9
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:18:
[...]
dus eigenlijk komt het erop neer wat hij zegt :9
Erm, echt niet, en ik geef ook aan waarom, maar als jij dat vindt, prima.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:26
FMS schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Via Cards kun je muten: Pressing ps button will show players different cards related to Destruction All-Stars and the first one on the left is the one that handles voice chat options. On this tile, players can press the Square button to mute the entire voice chat lobby. There is currently no way to mute individual players, so this method is the one way for now.
Dank, eindelijk van dat gejengel af.
Ook weer redelijk onverwacht extra spelinstellingen achter de PS-knop.....

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Is er iemand op aarde die NIET alle games claimt dan? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:07

Oxigeon

En zo is dat!

joblamie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:38:
Is er iemand op aarde die NIET alle games claimt dan? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Een paar post boven je?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:44
:Y - yep hierzo, maar dan meestal door het glansrijk te vergeten. Komt dan meestal omdat de games niet interessant zijn en dan vergeet ik het af en toe.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:59
Ik claim ook echt alleen de games die ik wil spelen. 70% hoort daar niet bij, dus claim ik ook niet.

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raem schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:38:
[...]
Jammer dat ze "Improves system performance" nooit specificeren.
Waarschijnlijk zal dat anders een technisch verhaal worden wat de meerderheid van de gebruikers niet kan volgen. En dan heb je extra werk aan het bijhouden / leesbaar vertalen / publiceren van allerlei kleine aanpassingen/fixes

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• Farabi
  • Niet online
ongelofelijk, er zijn grotere problemen dan improved system issue's. zoals het niet automatisch pakken van game-updates, geforceerd HDR en fans die onnodig te hard draaien enz. na een maand krijg je zo'n flut update binnen.

• ManfredZ0R
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 07:53
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen of dat mensen het ook gehaald hebben.
Maar via AliExpress heb ik een setje panelen in mat zwart besteld en die heb ik net binnen gekregen.
Kosten net geen 22 euro en duurde ongeveer 4 weken voor ze binnen waren.
Ik ga ze vanavond gelijk proberen.
Helaas geen gefreesde PS logo of die knopjes die erin verwerkt zit maar dat maakt mij niet uit.
En je hoeft nu niet te gaan knooien met een spuitbus of plastidip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4SO6Z8xeSTp-x6wcEhuXd_WB9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OHRAQwwXd6v7P8RU2KrM0GJV.jpg?f=fotoalbum_large

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:45
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:54:
ongelofelijk, er zijn grotere problemen dan improved system issue's. zoals het niet automatisch pakken van game-updates, geforceerd HDR en fans die onnodig te hard draaien enz. na een maand krijg je zo'n flut update binnen.
Is er een issue mbt niet automatisch installeren van game-updates? Heb daar zelf nooit last van, bij mij doen ze dat wel.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Is er een issue mbt niet automatisch installeren van game-updates? Heb daar zelf nooit last van, bij mij doen ze dat wel.
dat laat hij zien als je de disc erin doet. maar als je nog een keer handmatig zoekt, pakt ie weer een update.

• Timothy3000
Voor zover ik weet geen last van.... bij mij updaten games ook gewoon als de disc er niet in zit of als er een andere disc in zit. Nog niet meegemaakt dat ik een spel wilde opstarten en er een nieuwe update was.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2021 11:57 ]

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:57:
Voor zover ik weet geen last van.... bij mij updaten games ook gewoon als de disc er niet in zit of als er een andere disc in zit. Nog niet meegemaakt dat ik een spel wilde opstarten en er een nieuwe update was.
ik heb dit bij digital + disc. maar heb je weleens ook handmatig gezocht na het automatisch installeren/updaten? meerdere mensen hebben hier hetzelfde probleem.

moet trouwens wel erbij zeggen dat GOW opeens wel vanzelf update'te gisteren. dus het lijkt wel russische roulette.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 03-02-2021 12:02 ]

• Timothy3000
Ja, zo nu en dan gecheckt maar dan was de versie die ik had de meest up-to-date versie.

Dat gezegd hebbende heb ik gisteren geen install patch voor GoW gehad. 8)7
Weird.

[ Voor 33% gewijzigd door Timothy3000 op 03-02-2021 12:03 ]

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:03:
Ja, zo nu en dan gecheckt maar dan was de versie die ik had de meest up-to-date versie.

Dat gezegd hebbende heb ik gisteren geen install patch voor GoW gehad. 8)7
Weird.
en handmatig wel gevonden zeker?

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:04:
[...]

en handmatig wel gevonden zeker?
Ik wilde het nu gaan checken. PS5 aangedaan en nu staat hij wel automatisch in de wachtrij samen met de systeemsoftware update. Versie 1.35.

Gisteren tot 18:00u de PS5 aangehad. Kwam de update voor GoW pas daarna?

• Timothy3000
Wat ik me wel afvraag trouwens, misschien weten jullie dat:

Krijg je automatisch een melding als er een update voor de controllers is? Of merk je dat alleen als je ze er bekabeld aan hangt?

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Ik wilde het nu gaan checken. PS5 aangedaan en nu staat hij wel automatisch in de wachtrij samen met de systeemsoftware update. Versie 1.35.

Gisteren tot 18:00u de PS5 aangehad. Kwam de update voor GoW pas daarna?
yep, bij jou lijkt het wel beter te gaan zo te zien.
Timothy3000 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:10:
Wat ik me wel afvraag trouwens, misschien weten jullie dat:

Krijg je automatisch een melding als er een update voor de controllers is? Of merk je dat alleen als je ze er bekabeld aan hangt?
dat is ook nog een software-fout. je kreeg het vorige keer 1x te zien. daarna niet meer. (te snel weggeklikt) je moest je datum aanpassen op de console om die update weer te zien

[ Voor 38% gewijzigd door Farabi op 03-02-2021 12:12 ]

• ManfredZ0R
Ik heb de melding tot nu toe alleen gehad wanneer ik em er niet aan had zitten.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
Erapaz schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:49:
[...]

Waar zie je de PS5 stats? Ik krijg alleen een totaal overzicht. TLOU2 staat er wel tussen en die heb ik alleen op de PS5 gespeeld.
Heb je enige PS5 games gespeeld?
Blijkbaar krijg je alleen stats van PS5 als je ook effectief een PS5 versie van een game hebt gespeeld.
Ik had een klein tabje met eerst een melding dat ik de toekomst van gaming heb gevonden met daaronder de stats.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00
Bas170 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:40:
[...]

De PS5 ondersteunt op het moment geen thema's ;)
En volgens mij is er ook niets over aangekondigd.
Ah oké. Originele thema's/achtergronden bij bepaalde apparatuur vind ik uiteindelijk altijd het beste, dus heb wel vrede met het standaard PS5 thema. Maar dat PS4 thema is wel érg slick.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:12
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:54:
Dat zijn toch juist systems issue’s en die fixen ze zo

• Farabi
  • Niet online
Cardwizard schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Dat zijn toch juist systems issue’s en die fixen ze zo
nee, dat zijn updates die je niet merkt.

als het direct merkbaar is laten ze dat weten. zoals die ps4>ps5 update issue.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 03-02-2021 12:19 ]

• giantgiantus
  • Nu online
Ik claim wat ik leuk vind. Dingen die ik niet leuk vind claim ik niet.
Hier zijn game updates toch ook een hit or miss.
Wat me ook opvalt: ik heb de indruk dat de PS5 nooit een update downloadt vanuit rust mode, alhoewel ik hem altijd in rust mode zet en ook geconfigureerd heb dat hij alles mag doen vanuit rust. Al ettelijke keren dat ik 's avonds de PS5 aanzet en er prompt wat downloads beginnen (wat met een Telenet lijn niet zo handig is vanwege de piek-uren). Ik heb overigens al hetzelfde gemerkt met downloads die vanaf de website gestart worden. 's Morgens download kiezen op de website, 's avonds console aan en zien dat dan pas de downloads beginnen.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:41
jemig wat is die psn store irritant!!
ik probeer Destruction AllStars te downloaden maar lukt niet via de website :/
ik heb geen ps5, maar wil wel alle games alvast unlocken

nothing stops this train

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Twixie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:47:
Wat me ook opvalt: ik heb de indruk dat de PS5 nooit een update downloadt vanuit rust mode, alhoewel ik hem altijd in rust mode zet en ook geconfigureerd heb dat hij alles mag doen vanuit rust. Al ettelijke keren dat ik 's avonds de PS5 aanzet en er prompt wat downloads beginnen (wat met een Telenet lijn niet zo handig is vanwege de piek-uren). Ik heb overigens al hetzelfde gemerkt met downloads die vanaf de website gestart worden. 's Morgens download kiezen op de website, 's avonds console aan en zien dat dan pas de downloads beginnen.
Hier vanmorgen dus ook.
was niet thuis en heb gister destruction allstars via de app laten downloaden, kreeg geen melding dat er iets gedownload was.
Zag vanmorgen dat de PS5 niet in rust mode stond maar helemaal uit. Denk een vastloper gehad.
In rustmode updates downloaden heb ik iig nog niet gezien.
Scheelt dat de PS5 tig keer sneller download dan de PS4

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Cardwizard
@Twixie alles goed staan in de instellingen? Volgens mij staat het standaard niet aan als ik me niet vergis (netwerktoegang in rustmodus of zoiets)

Ik krijg regelmatig een pop-up met dit heb je gemist en dat zijn dan meestal updates

Start net Immortals weer op, ik had niet God of War gisteren even moeten opstarten volgens mij |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 03-02-2021 13:08 ]

• Farabi
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:56:
[...]

Scheelt dat de PS5 tig keer sneller download dan de PS4
ik merkte dit ook. hoe komt dit? zit er een snellere wifi-chip in ofzo ? of komt dat door de sony-server?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 03-02-2021 13:14 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
AppleFan2007 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Heb je enige PS5 games gespeeld?
Blijkbaar krijg je alleen stats van PS5 als je ook effectief een PS5 versie van een game hebt gespeeld.
Ik had een klein tabje met eerst een melding dat ik de toekomst van gaming heb gevonden met daaronder de stats.
Sackboy, Borderlands 3, Astro’s playroom

• cypher21
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:09:
[...]

ik merkte dit ook. hoe komt dit? zit er een snellere wifi-chip in ofzo ? of komt dat door de sony-server?
Ik gok ander server park van Sony.

Hier heb ik de PS4 ook nog bekabeld op een andere kamer aangesloten voor de kids. Dat gaat een stuk slomer

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:21
Twixie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:47:
hier hetzelfde, nochtans heb ik al meerdere keren gekeken of alles goed ingesteld staat maar zonder resultaat.
Downloads vanuit de app lukken wel goed bij mij, vanaf de site nog niet getest.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
Zwaar onder de indruk van GoW op 4K @60 fps en heb ineens een stuk meer vertrouwen als Ragnarok inderdaad een crossgen titel wordt.

Dit ziet er full blown next gen uit. Op hetzelfde niveau van Demon's Souls.

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
ManfredZ0R schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:55:
Ik weet niet of het al voorbij is gekomen of dat mensen het ook gehaald hebben.
Maar via AliExpress heb ik een setje panelen in mat zwart besteld en die heb ik net binnen gekregen.
Kosten net geen 22 euro en duurde ongeveer 4 weken voor ze binnen waren.
Ik ga ze vanavond gelijk proberen.
Helaas geen gefreesde PS logo of die knopjes die erin verwerkt zit maar dat maakt mij niet uit.
En je hoeft nu niet te gaan knooien met een spuitbus of plastidip.

[Afbeelding]
Nice, ben wel benieuwd naar het resultaat als ze er op zitten!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
yinx84 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:41:
Zwaar onder de indruk van GoW op 4K @60 fps en heb ineens een stuk meer vertrouwen als Ragnarok inderdaad een crossgen titel wordt.

Nu ben ik toch wel erg benieuwd.
Heb m nog niet
Opgestart sinds de update.
Ik speel altijd in de graphics mode en ik vond het er al prachtig uitzien.
Op 60 fps komt GoW natuurlijk pas echt tot z’n recht.
Vanmiddag meteen maar even checken.

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Kol Nedra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:55:
De PS app is hier erg fijn voor!

• Denman
  • Nu online

Hmmm... door een crash van mijn PS4 was ik mijn savegame van GoW kwijt (geen upload gedaan 8)7) en heb ik de extra's (trophies e.d.) niet gedaan, game wel uitgespeeld daarvoor al.

De nieuwe upgrade is wellicht een goede reden om er weer eens opnieuw mee te beginnen. Ben benieuwd hoe mooi ik het ga vinden en of het (weer) leuk is :)

Join het GoT Pulse-Team!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
AeronNL schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Nu ben ik toch wel erg benieuwd.
Heb m nog niet
Opgestart sinds de update.
Ik speel altijd in de graphics mode en ik vond het er al prachtig uitzien.
Op 60 fps komt GoW natuurlijk pas echt tot z’n recht.
Vanmiddag meteen maar even checken.
En dan te bedenken dat het nog steeds 'maar' in de PS4 backwards compatibility container draait, met wat extra franje.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00

Is het mooier/scherper dan de graphics mode op de Pro of is het de graphics mode van de Pro met 60fps? De pro had ook een CB 2160p resolutie, die volgens mij vanaf 1440p gereconstrueerd werd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11 13:06
melvinjoosten schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:43:
[...]

De PS app is hier erg fijn voor!
? Kun je unlocken als je geen PS5 hebt? Ik krijg namelijk bij mijn plus games alleen de PS4 games te zien. :|

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:59
Shaker74 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:50:
[...]

? Kun je unlocken als je geen PS5 hebt? Ik krijg namelijk bij mijn plus games alleen de PS4 games te zien. :|
Volgens mij kan dat niet zonder PS5. Op zich ook niet zo heel gek dat je geen PS5 games kan claimen als je de console helemaal niet hebt denk ik?

• melvinjoosten
Shaker74 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:50:
[...]

Jup, je moet de game alleen even handmatig opzoeken in de app. Dan kun je hem vervolgens claimen.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:43
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:50:
[...]

Was zeker tof maar ik zie graag alsnog een volwaardig PS5 Astrobot avontuur. :)
hear hear
bij voorkeur ook weer in VR want het is toch een van de beste VR games.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
melvinjoosten schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Jup, je moet de game alleen even handmatig opzoeken in de app. Dan kun je hem vervolgens claimen.
Je kunt de game helaas niet downloaden als er geen PS5 is gelinked aan je account. Net ook geprobeerd, maar lukt niet.

CardMapr.nl

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Kol Nedra schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:55:
En als je het rechtstreek vanaf de productpagina probeert?
https://store.playstation...02630_00-DALLSTARSPLUS001

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

UnitedJunk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Je kunt de game helaas niet downloaden als er geen PS5 is gelinked aan je account. Net ook geprobeerd, maar lukt niet.
Reguliere Plus games kun je als het goed is gewoon claimen zonder een PS5. Alleen voor de games in de PS+ Collectie heb je een PS5 nodig.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• melvinjoosten
UnitedJunk schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Je kunt hem niet downloaden maar je kunt hem wel claimen (toevoegen aan je game bibliotheek).

• Shaker74
melvinjoosten schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:11:
[...]

Je kunt hem niet downloaden maar je kunt hem wel claimen (toevoegen aan je game bibliotheek).
Claimen. In de Playstore van de PRO? (want deze stond niet bij mijn te claimen games deze maand) Of moet dat dan via de app. (die laatste gebruik ik nog niet).

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Shaker74 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:16:
[...]

Claimen. In de Playstore van de PRO? (want deze stond niet bij mijn te claimen games deze maand) Of moet dat dan via de app. (die laatste gebruik ik nog niet).
ik zou het via de website proberen, die doet volgens mij wat minder checks op de gekoppelde hardware

• Walkman
  • Niet online
Vandaag ter voorbereiding op m'n PS5 een PSN account aangemaakt. Daarnaast via de site ook nog een kind toegevoegd via de family settings (opgeven van een email adres, leeftijd etc). Toen ik daarna in wilde loggen met die account om daarmee accountsettings in te stellen werd ik verplicht om het wachtwoord te wijzigen, meteen na dat te hebben gedaan en weer te hebben ingelogd kreeg ik meteen de melding "De toegang van dit account tot PlayStation Network is uitgesloten vanwege schendingen van de servicevoorwaarden en de gebruikersovereenkomst van PlayStation Network."

Heb niet eerder PSN gebruikt, dus verbaast me dat ik ineens die melding krijg. Iemand zoiets ook meegemaakt?

• Shaker74
Bas170 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:17:
[...]

ik zou het via de website proberen, die doet volgens mij wat minder checks op de gekoppelde hardware
Zal vanavond ff kijken. tx.

• melvinjoosten
Shaker74 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:16:
[...]

De app, daar hadden we het oorspronkelijk ook over. :)

• ivo-nl
  • Laatst online: 24-11 20:28
Niet echt een game-vraag, maar is de PS5 (naast game-consol) ook te gebruiken als mediaplayer ?

• melvinjoosten
ivo-nl schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:42:
Niet echt een game-vraag, maar is de PS5 (naast game-consol) ook te gebruiken als mediaplayer ?
Ja, je kunt veel apps zoals Netflix, YouTube, Disney+ en Prime Video installeren. Voor Plex is hij echter verre van ideaal omdat niet alle video en audio formats worden ondersteund.

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Leuk jaaroverzicht en lijkt redelijk te kloppen in mijn geval.

Aantal games: 17
1: RDR2 (138 uur)
2: Death Stranding (69 uur)
3: Shadow of the Tomb Raider (37 uur)

Totale uren: 434 (waarvan 36 online)
Dagen gespeeld: 181 (veel door corona afgelopen jaar - zou normaal niet de helft halen denk ik)
Topdag: nachten op zaterdag
Total trophies: 402 (waarvan 5 platinum)

Top PS5 game: Miles Morales - 21 uur (het top ps5 uren ernaast is voor je top game zo te zien)
Totale PS5 uren: 30

Lijkt erop dat voor totale ps5 uren alleen echte ps5 games worden meegeteld. Dan klopt het bij mij wel want de enige PS5 games die ik heb gedaan zijn Miles Morales, een uur of 5-6 Astro's Playroom en nog een paar uur Bugsnax. Verder wel tientallen uren RDR2 nog op de PS5 gedaan maar dat wordt daar dus niet onder meegeteld.
Denk dat ik hier toch ook wel 30-40% van mijn game uren in de laatste 2 maanden van het jaar heb gemaakt.

• cypher21
Walkman schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:17:
Vandaag ter voorbereiding op m'n PS5 een PSN account aangemaakt. Daarnaast via de site ook nog een kind toegevoegd via de family settings (opgeven van een email adres, leeftijd etc). Toen ik daarna in wilde loggen met die account om daarmee accountsettings in te stellen werd ik verplicht om het wachtwoord te wijzigen, meteen na dat te hebben gedaan en weer te hebben ingelogd kreeg ik meteen de melding "De toegang van dit account tot PlayStation Network is uitgesloten vanwege schendingen van de servicevoorwaarden en de gebruikersovereenkomst van PlayStation Network."

Heb niet eerder PSN gebruikt, dus verbaast me dat ik ineens die melding krijg. Iemand zoiets ook meegemaakt?
Ellende die kinder accounts...

Ik heb voor alle kids een 18+ account aangemaakt op hun 18+ gmail adres.
Zowel Sony als Google zet zoveel ellendige restricties op minderjarige accounts dat dit eigenlijk onwerkbaar is

• Walkman
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Zowel Sony als Google zet zoveel ellendige restricties op minderjarige accounts dat dit eigenlijk onwerkbaar is
Ah, is dat de oorzaak? Zojuist nogmaal geprobeerd met een heel nieuw email adres en het ging meteen weer mis. Slecht geprogrammeerd en totaal niet duidelijk waarom het niet werkt. Zie ook in de familie settings dat het niet mogelijk is om een eenmaal gekoppeld email adres weer te verwijderen |:(

• cypher21
Walkman schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Ah, is dat de oorzaak? Zojuist nogmaal geprobeerd met een heel nieuw email adres en het ging meteen weer mis. Slecht geprogrammeerd en totaal niet duidelijk waarom het niet werkt. Zie ook in de familie settings dat het niet mogelijk is om een eenmaal gekoppeld email adres weer te verwijderen |:(
klopt... mijn zoon heeft daarom een nieuw PSN account gekregen met een extra punt in zijn gmail adres ;) had precies dezelfde ellende...
voornaam.achternaam@gmail.com kon ik het PSN account niet meer van verwijderen
hij heeft nu v.oornaam.achternaam@gmail.com als PSN account.

dan maar zelf opletten of op de console de restricties instellen

[...]

Idem hier.
De grootste ellende is immers de leeftijdsbeperking op online games. Ik heb me er destijds rot achter gezocht en behalve me-too posts nooit echt gevonden hoe de vork juist in de steel zit. Maar het kwam erop neer dat bij online access (ook bvb YouTube) de leeftijd gecheckt werd en indien niet oud genoeg, werd toegang tot het netwerk geweigerd. Dit was dus zelfs met kind-vriendelijke spellen als Minecraft of Plants vs Zombies. Deze laatste was zelfs een puur online game, waarover je heel veel klachten las van ouders die het spel kochten en er dan niets mee waren omdat het kind het simpelweg niet kon spelen.

Om van alle ellende af te zijn, heb ik dan voor mijn zoon (die toen nog maar 9 was) een nieuwe account aangemaakt, met een nieuw Gmail adres (basically zijn normaal adres met +10 erachter) waar ik dus gewoon geboortejaar 10 jaar vroeger zette zodat hij 18+ was. Het is immers zeer belangrijk van te onthouden welke geboortedatum je kiest, want als je ooit support nodig hebt van Sony, moet je de geboortedatum opgeven en heb verschillende malen gelezen van mensen die bot vingen bij Sony omdat ze de geboortedatum niet konden geven, en dat is nogal pijnlijk als het bvb is om een account te unlocken bij een vergeten paswoord.

Een gegeven moment was er in de settings van de PS4 wel een instelling om deze leeftijdsbeperking te negeren, maar bizar genoeg bleek die niet aanwezig te zijn in Europa, en was het dus in Europa nog altijd onmogelijk om met een correcte geboortedatum een (jong) kind online te laten gamen. Heb nooit geweten wat de exacte leeftijd was, al kwam ik 13 het vaakst tegen in posts. Mijn dochter is ondertussen 13, en zij wou geen nieuw account destijds, dus zou eens kunnen checken of we met haar account nu online kunnen met bvb Plants vs Zombies.

Nu, bovenstaande waren dus PS4 ervaringen. Geen idee hoe het op de PS5 zit, al vermoed ik dat die beperkingen (het weigeren van online functionaliteit) enforced werden van server kant.

Ik ben ook nog een beetje in dubio of ik games die mijn zoon wil, en met zijn zakgeld betaalt, wel op zijn account wil laten aankopen. Vrees dat die fake geboortedatum vroeg of laat toch voor problemen zal zorgen, al zijn er wellicht een massa kinderen die op die manier op PlayStation spelen. Het laatste wat ik wil is dat die account ineens suspended wordt met alle gekochte content die eraan hangt..

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Dit is een cross post uit OLED topic, misschien dat mensen hier ook een kijk erop hebben?
--------------------------------
Vraagje,

Ik gebruik Dynamic Tone Mapping voor RDR2. Dit heb ik gecalibreerd in het PS4 Pro HDR menu. Nu moet ik ingame in RDR2 HDR ook nog kalibreren. Om het logo bijna niet meer te zien kom ik op 4000 nits uit. Dit snap ik dan niet, want mijn tv gaat maar tot 800 nits.

Met HGIG optie heb ik dit probleem niet en is met 800nits de RDR logo net nog zichtbaar. Wat is nu wijsheid? Ik vind het allemaal maar verwarrend met al die instellingen.

Wat is ook heb begrepen als je DTM aanzet je feitelijk gezien dubbel Tone Mapping doet, de tv en de console. Dit is wat je juist niet wil? Van de video's van Vincent begreep ik dat HGIG beter was, omdat het hdr proces anders dubbel wordt toegepast en je geen goede waardes krijgt. Voordeel van daarentegen HGIG is dat de tv het aan de console overlaat. Nadeel is dat alles erg donker word en moeilijk te zien. HDR is wel nauwkeuriger bijv. als je naar de zon kijkt.

Hieronder nog een foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH-7YugT10tlvBv8a8xBRjxl6_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RCRHXfpu55hwvb34SXwiqoWX.png?f=fotoalbum_large

Kort samengevat wat moet ik nu gebruiken in games die HDR ondersteunen?

- HGIG
- Dynamic Tone Mapping
- Uit

• Farabi
  • Niet online
rutgergron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:49:
Dit is een cross post uit OLED topic, misschien dat mensen hier ook een kijk erop hebben?
Vraagje,

Ik gebruik Dynamic Tone Mapping voor RDR2. Dit heb ik gecalibreerd in het PS4 Pro HDR menu. Nu moet ik ingame in RDR2 HDR ook nog kalibreren. Om het logo bijna niet meer te zien kom ik op 4000 nits uit. Dit snap ik dan niet, want mijn tv gaat maar tot 800 nits.

Met HGIG optie heb ik dit probleem niet en is met 800nits de RDR logo net nog zichtbaar. Wat is nu wijsheid? Ik vind het allemaal maar verwarrend met al die instellingen.

Wat is ook heb begrepen als je DTM aanzet je feitelijk gezien dubbel Tone Mapping doet, de tv en de console. Dit is wat je juist niet wil? Van de video's van Vincent begreep ik dat HGIG beter was, omdat het hdr proces anders dubbel wordt toegepast en je geen goede waardes krijgt. Voordeel van daarentegen HGIG is dat de tv het aan de console overlaat. Nadeel is dat alles erg donker word en moeilijk te zien. HDR is wel nauwkeuriger bijv. als je naar de zon kijkt.

Hieronder nog een foto:
[Afbeelding]

- HGIG
- Dynamic Tone Mapping
- Uit
ik zou er eerlijk gezegd mee stoppen. zoals ik al eerder zei..RDR2 heeft gewoon een brakke HDR-implementatie. Het spel wordt er gewoon niet mooier op. Gewoon wachten op een next-gen patch/remaster.

• melvinjoosten
rutgergron schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:49:
Vraagje,

Hieronder nog een foto:
[Afbeelding]

- HGIG
- Dynamic Tone Mapping
- Uit
Zojuist keek ik toevallig deze video voor mijn PS5, wellicht dat dit wat helderheid schept over HGIG en dynamic tone mapping. Ik vind het persoonlijk goed uitgelegd en ik denk het nu te snappen.

• cypher21
Twixie schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:43:
[...]

Idem hier.
De grootste ellende is immers de leeftijdsbeperking op online games. Ik heb me er destijds rot achter gezocht en behalve me-too posts nooit echt gevonden hoe de vork juist in de steel zit. Maar het kwam erop neer dat bij online access (ook bvb YouTube) de leeftijd gecheckt werd en indien niet oud genoeg, werd toegang tot het netwerk geweigerd. Dit was dus zelfs met kind-vriendelijke spellen als Minecraft of Plants vs Zombies. Deze laatste was zelfs een puur online game, waarover je heel veel klachten las van ouders die het spel kochten en er dan niets mee waren omdat het kind het simpelweg niet kon spelen.

Om van alle ellende af te zijn, heb ik dan voor mijn zoon (die toen nog maar 9 was) een nieuwe account aangemaakt, met een nieuw Gmail adres (basically zijn normaal adres met +10 erachter) waar ik dus gewoon geboortejaar 10 jaar vroeger zette zodat hij 18+ was. Het is immers zeer belangrijk van te onthouden welke geboortedatum je kiest, want als je ooit support nodig hebt van Sony, moet je de geboortedatum opgeven en heb verschillende malen gelezen van mensen die bot vingen bij Sony omdat ze de geboortedatum niet konden geven, en dat is nogal pijnlijk als het bvb is om een account te unlocken bij een vergeten paswoord.

Een gegeven moment was er in de settings van de PS4 wel een instelling om deze leeftijdsbeperking te negeren, maar bizar genoeg bleek die niet aanwezig te zijn in Europa, en was het dus in Europa nog altijd onmogelijk om met een correcte geboortedatum een (jong) kind online te laten gamen. Heb nooit geweten wat de exacte leeftijd was, al kwam ik 13 het vaakst tegen in posts. Mijn dochter is ondertussen 13, en zij wou geen nieuw account destijds, dus zou eens kunnen checken of we met haar account nu online kunnen met bvb Plants vs Zombies.

Nu, bovenstaande waren dus PS4 ervaringen. Geen idee hoe het op de PS5 zit, al vermoed ik dat die beperkingen (het weigeren van online functionaliteit) enforced werden van server kant.

Ik ben ook nog een beetje in dubio of ik games die mijn zoon wil, en met zijn zakgeld betaalt, wel op zijn account wil laten aankopen. Vrees dat die fake geboortedatum vroeg of laat toch voor problemen zal zorgen, al zijn er wellicht een massa kinderen die op die manier op PlayStation spelen. Het laatste wat ik wil is dat die account ineens suspended wordt met alle gekochte content die eraan hangt..
Exact dezelfde ervaringen en ellende hier toen ik de PS4 kocht en mijn zoons 7 en 9 waren.
Ik laat ze nu toch content op hun eigen account kopen maar deel de zorg, ga er alleen van uit dat dit voor het merendeel van de minderjarige kinderen geldt met een eigen PS Account en dat ze dit niet zomaar blokkeren...

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
Bij mij staat GoW nog steeds als PS4 game gelabeld in zowel de store als mijn collectie/geïnstalleerde games
Steven030 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:05:
Bij mij staat GoW nog steeds als PS4 game gelabeld in zowel de store als mijn collectie/geïnstalleerde games
Volgens mij is het net als bij Days Gone, gewoon een patch voor de PS4 versie, die de framerate unlocked op de PS5.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-11 17:41
Steven030 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:05:
Klopt, er is geen PS5-versie van GoW, de patch is voor de huidige PS4 versie.

• ManfredZ0R
Voor de mensen die benieuwd zijn.
Kwaliteit is best goed en het omzetten is 2 vingers in de neus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqr-Ja9jaWS0eUt5slAps3YqxdI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZgMO5XsN3YBFGVV8eoLGtTA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYZAYakBwqYImhMAZB1Ea_4mvUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fg0YphZSecgxw6JTqGuJH8R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-OqODaafPIM-f7fe1_cn4j_45Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfVLYpP1YytW6xKX6exCHNo5.jpg?f=fotoalbum_large

• giantgiantus
  • Nu online
ManfredZ0R schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank. Wel iets beter dan het wit. Maar deze foto’s laten nogmaals zien dat ik het design echt lelijk vind van de ps5. Sony zou er goed aan doen om die netgear ontwerpers te ontslaan en wat Apple of MS designers aan te nemen ofzo.
giantgiantus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:13:
[...]

Dank. Wel iets beter dan het wit. Maar deze foto’s laten nogmaals zien dat ik het design echt lelijk vind van de ps5. Sony zou er goed aan doen om die netgear ontwerpers te ontslaan en wat Apple of MS designers aan te nemen ofzo.
Gelukkig verschillen smaken.
Vind de bovenstaande zwarte PS5 niet mooier dan de wit/zwarte, en wat is er gebeurd met dat middenstuk? Is dat stof of zijn dat krassen? In geval van stof, vreemd om dat niet even weg te halen voor de fotoshoot, in geval van krassen... wat doe je ermee?

• ManfredZ0R
Is weerspiegeling van het meubel

• giantgiantus
  • Nu online
Accepteer dat smaken verschillen en breng het niet zo denigerend

[ Voor 85% gewijzigd door Chaoss op 03-02-2021 19:32 ]

giantgiantus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Haha ja er zijn ook mensen die netgears in het zicht hebben en witte plavuizen mooi vinden. Overal is wel een markt voor, I get it. Maar om een console nu zo te ontwerpen dat alleen netgear liefhebbers er blij mee zijn lijkt me niet handig.
Ik ben geen liefhebber van netgear hoor, vind de PS5 meer lijken op een mooi modern gebouw in Dubai ofzo.
In jou woorden kun je ook zeggen dat je van luchtreinigers moet houden om de PS5 mooi te vinden.
Ik weet zeker dat als ze weer een vierkante doos gemaakt hadden er hier wel weer mensen komen zeuren over dat het ontwerp zo saai is.

Volgens sommige mensen is design en mooiheid pure 90graden hoeken en alles dezelfde kleur.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 03-02-2021 16:25 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56
Control wilde ik toch ooit nog kopen, dus ben erg blij met de Ultimate Edition in de plus. Gisteren mee gestart.
Ziet er echt mooi uit op Oled + 4K + raytracing. Speelt ook tof, mooi sfeertje tot nu toe.
Ga ik me wel mee vermaken!

GamiQ, de game notes app met game maps!

• AeronNL
Persoonlijk boeit het ontwerp van een console mij eigenlijk niets. Game consoles staan bij mij niet vol in het zicht, de ps5 zelfs achter de tv. Als de games maar goed zijn.
Maar dat is zoals gezegd persoonlijk.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

-SaveMe- schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:26:
Control wilde ik toch ooit nog kopen, dus ben erg blij met de Ultimate Edition in de plus. Gisteren mee gestart.
Ziet er echt mooi uit op Oled + 4K + raytracing. Speelt ook tof, mooi sfeertje tot nu toe.
Ga ik me wel mee vermaken!
Control is echt zo'n geweldig verhaal/sfeer :Y
Vooral als je ook alle documenten leest die je her en der vindt

Hoop echt op een soort vervolg

[ Voor 6% gewijzigd door Bas170 op 03-02-2021 16:39 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Grote nadeel is dan dat je op de PS5 ze niet meer onder je ouder account kunnen hangen.

Ik heb bij het aanmaken van het account voor mijn zoon (4 jaar) ook een leeftijd ingevuld dat hij 18+ is, maar kwam er later achter dat je éénmalig je account leeftijd kan wijzigen via https://account.sonymobile.com/nl-NL/#/signin

Ik vind het wel jammer dat ik nu weinig restricties meer op kan leggen en zat er over te twijfelen om zijn account naar zijn echte leeftijd te zetten, maar als ik deze ervaringen zo lees, dan laat ik hem maar fictief 18 jaar zijn.

XBL: MRE Inc

• Farabi
  • Niet online
AeronNL schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:27:
Persoonlijk boeit het ontwerp van een console mij eigenlijk niets. Game consoles staan bij mij niet vol in het zicht, de ps5 zelfs achter de tv. Als de games maar goed zijn.
Maar dat is zoals gezegd persoonlijk.
precies als ze maar koel en stil zijn. de laatste hebben ze niet zo goed geregeld :)

• cypher21
MRE-Inc schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Grote nadeel is dan dat je op de PS5 ze niet meer onder je ouder account kunnen hangen.

Ik heb bij het aanmaken van het account voor mijn zoon (4 jaar) ook een leeftijd ingevuld dat hij 18+ is, maar kwam er later achter dat je éénmalig je account leeftijd kan wijzigen via https://account.sonymobile.com/nl-NL/#/signin

Ik vind het wel jammer dat ik nu weinig restricties meer op kan leggen en zat er over te twijfelen om zijn account naar zijn echte leeftijd te zetten, maar als ik deze ervaringen zo lees, dan laat ik hem maar fictief 18 jaar zijn.
Klopt helemaal, daar baalde ik dus ook van.. kan geen PSN tegoed oid toewijzen. Maar anders kan hij niet online en een hoop spellen niet spelen terwijl ik vind dat hij best 16+ (en soms 18+) mag spelen... dramatisch dit. Maar pas op, als je de leeftijd aanpast naar zijn echte leeftijd dan is er geen weg meer terug!

• -SaveMe-
Bas170 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Control is echt zo'n geweldig verhaal/sfeer :Y
Vooral als je ook alle documenten leest die je her en der vindt

Hoop echt op een soort vervolg
Ik lees dus inderdaad ook alles, echt een fantastische sfeer op alle vlakken, audio, beeld, collectibles ... _/-\o_

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

cypher21 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Klopt helemaal, daar baalde ik dus ook van.. kan geen PSN tegoed oid toewijzen. Maar anders kan hij niet online en een hoop spellen niet spelen terwijl ik vind dat hij best 16+ (en soms 18+) mag spelen... dramatisch dit. Maar pas op, als je de leeftijd aanpast naar zijn echte leeftijd dan is er geen weg meer terug!
Ik laat het lekker op 18+ staan voor hem. :) Omdat ik in beide kampen zit (XBox en PS) zie ik hoe het ook kan bij team Xbox. Daar is het echt supergoed geregeld, zelfs met een app en met notificaties inclusief geld storten op een kind account en zelfs per game kunnen instellen of ze die wel of niet mogen spelen en hoe lang. Sony mag wel wat meer investeren hier in want als ik die verhalen lees over gekochte games die dan niet gespeeld kunnen worden 8)7

Had net ook een systeem update en geen idee of het hier al gemeld was, maar lost wel wat probleempjes op met PS4 disc games op een PS5

https://www.dualshockers....software-update-feb-2021/

XBL: MRE Inc

• AeronNL
Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:43:
[...]

precies als ze maar koel en stil zijn. de laatste hebben ze niet zo goed geregeld :)
En toch (zonder de hele discussie over het wel of niet luidruchtig zijn van de ps5 weer op te laaien) heb ik een bijzonder stil exemplaar en is hij bij mij niet of nauwelijks hoorbaar :)

• Farabi
  • Niet online
AeronNL schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:06:
[...]

En toch (zonder de hele discussie over het wel of niet luidruchtig zijn van de ps5 weer op te laaien) heb ik een bijzonder stil exemplaar en is hij bij mij niet of nauwelijks hoorbaar :)
Ben benieuwd of je hetzelfde zou zeggen als je een X ernaast had staan. Mensen vergelijken het met de pro, tuurlijk is het dan het veel stiller. Maar we zullen niet opnieuw beginnen met de discussie.

• Ambition88
  • Laatst online: 13:16
Mensen die zeiken over het geluid van een console hebben zeker nooit een game pc gehad? Blij dat ik mij er niet aan kan storen. Allemaal het beste van de beste hardware willen, maar het mag geen geluid maken, right.

Iets met verwend. ;-) Lekker een headset op en door.

[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 03-02-2021 17:24 ]

Farabi schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:21:
[...]

Ben benieuwd of je hetzelfde zou zeggen als je een X ernaast had staan. Mensen vergelijken het met de pro, tuurlijk is het dan het veel stiller. Maar we zullen niet opnieuw beginnen met de discussie.
Ik kan het niet vergelijken met een X omdat ik er geen heb, maar het enige wat ik kan horen bij mijn PS5 is de disc drive die af en toe een schijfje spint. Nou ga ik er niet met mijn oor naast hangen, maar ik hoor de fan dus absoluut niet waarbij ik me af vraag of die überhaupt draait, maar mijn PS5 doet het prima dus neem aan dat de fan ook gewoon werkt maar fluister stil is.

• AeronNL
Kalder schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:26:
[...]

Ik kan het niet vergelijken met een X omdat ik er geen heb, maar het enige wat ik kan horen bij mijn PS5 is de disc drive die af en toe een schijfje spint. Nou ga ik er niet met mijn oor naast hangen, maar ik hoor de fan dus absoluut niet waarbij ik me af vraag of die überhaupt draait, maar mijn PS5 doet het prima dus neem aan dat de fan ook gewoon werkt maar fluister stil is.
Same here!

• -SaveMe-
Als het stil is hoor je zachtjes een hoge fluittoon van mijn PS5, geen idee of dat nou coil whine is of the fan die zoemt. Maakt me ook niet uit, heb er tijdens het gamen geen last van ...

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 12:44
giantgiantus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:37:
[...]

AirPods max ook niet maar merk het echt niet. Ook niet als ik 3D pulse en Airpod Max na elkaar besluiten. Geen verschil hoor ik.
Ik heb de Bluetooth dongle binnen (Creative BT-W3) en zojuist getest met mijn Sony WH-1000XM3, werkt perfect!
Ik heb idd ook geen issues met de latency gemerkt (ook getest met een film)

Thanks voor de tip! Pulse ga ik annuleren :)

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ambition88 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:23:
Mensen die zeiken over het geluid van een console hebben zeker nooit een game pc gehad? Blij dat ik mij er niet aan kan storen. Allemaal het beste van de beste hardware willen, maar het mag geen geluid maken, right.

Iets met verwend. ;-) Lekker een headset op en door.
Haha. Ik vergelijk het met de PS1 en PS2 die hier naast elkaar staan met de PS5.

PS1 is de stilste want er draait helemaal geen fan. Daarna komt de PS5. En daarna de PS2 FAT.

Nou... als die mensen de PS2 zouden horen, kunnen ze gewoon niet meer gamen. Gewoon niet meer, ze zouden op day 1 de console terug brengen en besluiten om deze generatie niet meer te gamen op de console.

Dat maakt pas ècht een herrie , maar op zich eenmaal aan het gamen wen je er ook wel aan. Mijn PS2 maakt veel meer herrie dan een game PC.

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:17
ManfredZ0R schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:08:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit. Link naar de partij waar je dit gekocht hebt?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
DF analyse van Control, ziet er goed uit en loopt (uiteraard :P) smooth op de PS5:

En er is vandaag een firmware update voor de PS5 uitgekomen die voorkomt dat in sommige gevallen de PS4 versie van een game wordt geinstalleerd.

Tevens wordt de diskdrive niet meer 1x per uuur aangeslingerd.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• giantgiantus
  • Nu online
Tevens wordt de diskdrive niet meer 1x per uuur aangeslingerd.
Dat is toch wel echt goed nieuws eigenlijk. Hoorde je toch af en toe en leek tamelijk onzinnig.

• Cardwizard
@Chaoss hier spint de drive nog gewoon op af en toe

Verwijderd

Ps5 vanavond ontvangen vanuit Amazon. Paar ps5 games opgestart. Maar moet zeggen dat ik de controller tot nu toe niet heel prettig ervaar. Ben nu cyberpunk aan het spelen, maar heb de ps4 controller er weer op aangesloten.

De volgende problemen ervaar ik met de dualsense controller:

- Handen beginnen heel snel te zweten
- Mijn wijsvingers liggen normaal onder de r2 knoppen. Maar nu zit dat niet heel lekker, lijkt alsof het einde van de controller in mijn hand snijdt.
- Krijg na een half uur kramp in mijn handen

Bij de ps4 controller ervaar ik dit allemaal niet. Meer mensen hier last van?

Pijn in mijn hart moet ik dit zeggen, maar vind de series x controller dan nog wat fijner in de hand liggen. Terwijl ik de ps4 controller heel fijn vindt.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:09
MRE-Inc schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:41:
[...]

Complete drama hier met toevoegen van accounts, account zoontje is gelukt (8 jaar) maar dochtertje al 3 accounts aangemaakt die steeds worden afgesloten na e-mail verificatie en wachtwoord aanpassen... En hoe kan je in Gods naam accounts verwijderen?
ChuckBartowski schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Ik heb de Bluetooth dongle binnen (Creative BT-W3) en zojuist getest met mijn Sony WH-1000XM3, werkt perfect!
Ik heb idd ook geen issues met de latency gemerkt (ook getest met een film)

Thanks voor de tip! Pulse ga ik annuleren :)
Vandaag ook mijn BT-W3 ontvangen. Ik heb de AirPods Max erop aangesloten en dat ging met gamen ook prima, ook hier geen latency.

Had er dus best in mogen zitten wat mij betreft, maar goed dit is ook een aardige oplossing.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Walkman
  • Niet online
Helox-in-a-box schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 21:49:
[...]

Complete drama hier met toevoegen van accounts, account zoontje is gelukt (8 jaar) maar dochtertje al 3 accounts aangemaakt die steeds worden afgesloten na e-mail verificatie en wachtwoord aanpassen... En hoe kan je in Gods naam accounts verwijderen?
Dat vraag ik me ook af, via de website kan het in ieder geval niet. Een heb m'n ps5 nog niet binnen om daar op te kijken of het kan.
Pagina: 1 ... 76 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord