Ok, even snel uit het hoofd:
* Library die default gesorteerd is naar Last Used. Dit is totaal onzinnig want je hebt al die horizontale quick access bar voor je 10 (of hoeveel het er ook zijn) laatste items. In een grote library vind je echt niets terug met deze sortering, en een default van A-Z zoals op PS4 is gewoon veel logischer.
* Het delete issue zoals hierboven al aangehaald.
* Het feit dat je op een tile van een game helemaal niet kan zien dat er eigenlijk meerdere items onder hangen. Dit is een probleem met games waar je zowel de PS4 als PS5 versie van hebt, maar bvb ook met games waar er aparte 'apps' zijn voor extra content. Duurde echt een tijd eer ik doorhad waarom ik Horizon Zero Dawn in mijn library zowel op Console Storage als Externe Storage staan had, met identieke thumbnail. Die op externe bleek namelijk de "Art of Horizon Zero Dawn" te zijn, maar dat was er nergens aan te zien.
* Je kan maar enkel van games in je Quick Access een "Check for Updates" doen. Maar dat is zinloos, want van recente games wordt er sowieso vanzelf een update geïnstalleerd.
* Library moet default de Installed Games tonen, niet alle games.
* En waarom is de lijst van Installed Games opgesplitst in Internal en External storage ? Als ik een geïnstalleerd game zoek, maakt het mij niet uit of het intern of extern staat.
* Mappen
* De manier hoe het trophy overzicht per game getoond wordt, is enorm onoverzichtelijk met die grote horizontale rij van tiles.
* Quick Access balk per user. Waarom staan games die mijn kinderen vaak spelen in mijn Quick Access bar ? Makes no sense.
* Sommige Settings zijn dan weer wél per user, maar dat is uit de User Interface eigenlijk totaal niet af te leiden. Ik heb het bvb over preferences voor default game settings (een nieuwe PS5 feature). Die staan gewoon onder Settings waar 90% van de settings system wide settings zijn, en niet per-user settings.
* Hoe je in de Store zoekt illustreert ook hoe slecht de UI gedesigned is. Je gaat naar beneden om de Store te accessen, en je ziet dus alles naar boven scrollen, maar dan moet je terug op Up tikken om naar Search en andere Store functies te gaan. Dit vloekt gewoon vanuit een UI standpunt.
En ook: na die paar maand heb ik eigenlijk nog altijd niet goed door hoe ik de PS knop nu juist moet gebruiken. Het is mij nog altijd Trial & Error.
En ik vergeet er gegarandeerd nog een hoop...
EDIT: niet onbelangrijk, ik gebruik dus ook nog mijn PS4 Pro, dus de hele inconsistentie tussen beide consoles zal gewoon problematisch blijven voor mij.