Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:26:
[...]
de ultimate edition speciaal ge-remastered voor de ps5, zal toch niet op plus uitkomen? ik denk dat jij over de normale ps4 versie hebt. by the way, ik zal sowieso geen plus nemen.
Ben je zeker dat er een PS5 only versie komt ? Ik vind daar niets over terug.
De versie die we morgen krijgen, is gewoon de Ultimate Edition waarvoor er dus ook een gratis PS5 upgrade komt. Dus volgens mij is dat dus echt wel de versie die jij wil, en is er niets anders dat nog 'beter' is.

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 12:44
giantgiantus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:18:
[...]

https://www.amazon.nl/Aud...id=pla-931511922429&psc=1

Let op. Mic werkt niet. Maar gebruik ik toch nooit. Online gamen doe ik amper tot niet.
Thanks! Even gekeken, maar omdat de Sony WH-1000MX3 geen AptX Low Latency ondersteunt schijnt het helaas geen optie te zijn (te veel latency)

Wel goed om te weten dat er een werkend alternatief is zodat je niet met een draad via de controller hoeft.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:31:
[...]

De versie die we morgen krijgen, is gewoon de Ultimate Edition waarvoor er dus ook een gratis PS5 upgrade komt. Dus volgens mij is dat dus echt wel de versie die jij wil, en is er niets anders dat nog 'beter' is.
https://www.coolshop.nl/p...0CKANAEAQYAyABEgJ6xPD_BwE

iemand bekend met deze webshop?

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 01-02-2021 13:33 ]

Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:33:
[...]
iemand bekend met deze webshop?
Je bent me net voor want vond net dit nieuws : https://www.playstationli...edition-release-date-ps5/ . Dus blijkbaar physical release pas in maart.

Coolshop. Geen idee, was dat niet een van die shady sites die al vóór PS5 launch een hoop pre-orders nam, terwijl ze gewoon niets konden leveren ? Maar misschien verwar ik met een andere 'coole' shop :P. Sowieso zou ik dus wachten en/of bij een meer gevestigde plek pre-orderen als je absoluut een pre-order wil plaatsen.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:45
ChuckBartowski schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Thanks! Even gekeken, maar omdat de Sony WH-1000MX3 geen AptX Low Latency ondersteunt schijnt het helaas geen optie te zijn (te veel latency)

Wel goed om te weten dat er een werkend alternatief is zodat je niet met een draad via de controller hoeft.
AirPods max ook niet maar merk het echt niet. Ook niet als ik 3D pulse en Airpod Max na elkaar besluiten. Geen verschil hoor ik.

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Je bent me net voor want vond net dit nieuws : https://www.playstationli...edition-release-date-ps5/ . Dus blijkbaar physical release pas in maart.

Coolshop. Geen idee, was dat niet een van die shady sites die al vóór PS5 launch een hoop pre-orders nam, terwijl ze gewoon niets konden leveren ? Maar misschien verwar ik met een andere 'coole' shop :P. Sowieso zou ik dus wachten en/of bij een meer gevestigde plek pre-orderen als je absoluut een pre-order wil plaatsen.
dus als ik een ps4 disc neem, krijg ik de update gratis?

• ChuckBartowski
  • Laatst online: 21-11 12:44
giantgiantus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:37:
[...]

AirPods max ook niet maar merk het echt niet. Ook niet als ik 3D pulse en Airpod Max na elkaar besluiten. Geen verschil hoor ik.
Ah, ok. Dan ga ik de adapter bestellen en het zelf ook even testen!

• giantgiantus
ChuckBartowski schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Ah, ok. Dan ga ik de adapter bestellen en het zelf ook even testen!
Kan hem terugsturen als hij niet bevalt inderdaad.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:13
AppleFan2007 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:18:
[...]

Op zich is de PS5 wel stil bij mij in vergelijking met mijn PS4.
Juist zoals je zegt is de disc drive veel te luid, ik keek gisteren de teardown video van Sony waar ze ook zeggen dat de disc drive zo veel mogelijk trilling absorbeert maar dan hebben ze toch een rare definitie van trillingen absorberen.
Wat me wel opvalt is dat de disc drive luider lijkt bij het lezen van een PS4 game dan bij het lezen van een PS5 game.
Het grootste verschil hoor je bij het installeren van de game, ik weet niet of iemand andere hetzelfde merkt of dat het aan mij zou liggen.
Echt he... absorbeert trillingen.... dat is behoorlijk mislukt. De discdrive spint bij mij altijd alsof de PS5 iets installeert. Als de PS5 opstart met disc erin, volle bak draaien. Als de PS5 een game installeert vanaf disc is dat dus echt een half uur volle bak lawaai. Alsof een wasmachine altijd volle bak centrifugeert....Veel meer lawaai dan de PS4 discdrive.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:38:
[...]
dus als ik een ps4 disc neem, krijg ik de update gratis?
Als je de Ultimate Edition neemt wel ja. Niet zeker van de gewone versie.

Dat is wat er momenteel zo brak en verwarrend is. Er worden van verschillende titels expliciete PS5 versies uitgebracht/verkocht, terwijl je met de PS4 versie gewoon gratis kunt upgraden, en je dus met de PS4 disk 2 versies krijgt (PS4 + PS5) in tegenstelling tot de PS5 disk die enkel op PS5 werkt. Recente voorbeelden waar ik zelf naar keek zijn Planet Coaster en Fenyx Rising Immortals. Er is dus echt geen reden om daarvan de PS5 versie te kopen, of je zou moeten kicken op het witte hoesje. Om het helemaal gek te maken is die PS4 versie vaak nog goedkoper dan de PS5 versie.

Enige catch is dat je natuurlijk nooit weet of ze in de toekomst niet met nog extras komen die je dan alleen krijgt wanneer je de PS5 disk hebt, maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk en zou de verwarring alleen nog groter maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 01-02-2021 13:47 ]

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:45:
[...]

Als je de Ultimate Edition neemt wel ja. Niet zeker van de gewone versie.

Dat is wat er momenteel zo brak en verwarrend is. Er worden van verschillende titels expliciete PS5 versies uitgebracht/verkocht, terwijl je met de PS4 versie gewoon gratis kunt upgraden, en je dus met de PS4 disk 2 versies krijgt (PS4 + PS5) in tegenstelling tot de PS5 disk die enkel op PS5 werkt. Recente voorbeelden waar ik zelf naar keek zijn Planet Coaster en Fenyx Rising Immortals. Er is dus echt geen reden om daarvan de PS5 versie te kopen, of je zou moeten kicken op het witte hoesje.

Enige catch is dat je natuurlijk nooit weet of ze in de toekomst niet met nog extras komen die je dan alleen krijgt wanneer je de PS5 disk hebt, maar dat lijkt me weinig waarschijnlijk en zou de verwarring alleen nog groter maken.
enige voordeel van een ps5 disc is dat je niet zo ellendig lang zit te wachten op de next-gen update zoals bij de xbox. alleen daardoor al prefereer ik de ps5 disc.

ik zit minimaal 4 uurtjes te wachten op de xbox voordat ik een next-gen update binnen krijg (60GB+). echt vervelend. ik had daar ook liever aparte discs.

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Recon24 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:27:
[...]

Tip, kalibreer HDR op de PS5 met HGIG enabled in de settings.van de CX
Hoe moet ik dit doen op de ps4 pro? Als ik ingame HGIG op mijn CX aanzet kan ik niet in het PS4 Pro mijn hdr kalibreren...

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:14
Over HGIG etc gesproken. Ik heb de PS5 idd op deze setting staan als ik games speel.

Gebruiken mensen andere settings als ze een HDR blu-ray kijken? Ik gebruik dan geen game-modus maar gewoon mijn standaard HDR-film profiel (dezelfde die ik bijv bij disney+ en netflix gebruik).

Of gaat de PS5 daar weer anders mee om?

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 12:36

Ace

Happy Happy Joy Joy

FMS schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:49:
[...]

Gebruik je rest mode? Ik had crashes (in andere games) met gebruik van rest mode.
Yup, al sinds dag 1 en nooit problemen gehad met crashes (behalve dan Cyberpunk). Een crash die te maken heeft met rest mode lijkt mij ook te gebeuren direct na het uit rest mode komen?

Niet uren later, of zie ik dat verkeerd.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik was op zoek naar een leuke, niet te lastige Arcade Racer voor mijn zoontje, en toen kwam ik gisteren Burn-out Paradise Remastered tegen voor €7,99.
Hebben gekocht en moet zeggen dat ik blij verrast ben.
Speelt heerlijk en de graphics zijn ook nog best goed.
Voor 8 euro zeker niet verkeerd.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-11 21:45
Hulleman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Echt he... absorbeert trillingen.... dat is behoorlijk mislukt. De discdrive spint bij mij altijd alsof de PS5 iets installeert. Als de PS5 opstart met disc erin, volle bak draaien. Als de PS5 een game installeert vanaf disc is dat dus echt een half uur volle bak lawaai. Alsof een wasmachine altijd volle bak centrifugeert....Veel meer lawaai dan de PS4 discdrive.
ik ben al blij dat de disc drive maar soms aanspringt.
Onlangs installeerde mijn broer een game en ik stond beneden, echt waar ik zou zweren dat hij aan het stofzuigen was.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hulleman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Hoe sluit je die Airpod Max aan? Via een kabel in de controller of via BT (en hoe dan?) Ik heb een WH1000XM2 en heb die wel eens bedraad aan de controller aangesloten op de PS4. Wát een slecht geluid.
Ik gebruik de XM2 als gaming koptelefoon. Ik game nagenoeg niet online, dus niet-werkende mic is geen probleem voor mij. Bij mij werkt het via Bluetooth omdat ik m'n koptelefoon pair met m'n (LG) televisie. Misschien een optie voor mensen wier tv ook Bluetooth heeft. Geluidskwaliteit is acceptabel. Beter dan via het kabeltje op de controller. NB: bluetooth koptelefoon werkt niet icm game-modus. Dan gaat het naar standaard-HDR bij mij. Ik speel geen shooters en ik merk geen extra lag tov de game-modus.

Disc drive vind ik ook veel lawaai maken. Doet mij denken aan tijden waarbij je een CD probeerde te branden op 48speed hehehe.

Trouwens, ik heb Mafia The Definitive Edition uitgespeeld. Leuk spel en interessant verhaal, sfeertje van de jaren '30 van de vorige eeuw is wel goed neergezet. Facial animations was wel ff wennen na The Last of Us 2 uitgespeeld te hebben... Maar goed, ook dat went.

@Donstil Ik heb ook het idee dat m'n PS5 luider is geworden. Ik hoor de fan tijdens stille momenten in games. Ca 3,5m van de PS vandaan. Eerder had ik dat niet.

[ Voor 35% gewijzigd door wilmundo op 01-02-2021 16:13 ]

Flickr

• AeronNL
wilmundo schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:57:
[...]

@Donstil Ik heb ook het idee dat m'n PS5 luider is geworden. Ik hoor de fan tijdens stille momenten in games. Ca 3,5m van de PS vandaan. Eerder had ik dat niet.
Zou het wellicht helpen om de kappen eraf te halen en via de speciale uitgangen het stof er uit te zuigen?
Dat zou een oplossing kunnen zijn misschien.
Geluidsmetingen zijn een halve faal geworden. Mijn SPL meter blijkt pas vanaf 50dB te registreren, terwijl het geluidsniveau van mijn PS4 en PS5 daar nauwelijks boven komen. De volgende resultaten zijn dus wellicht vrij onnauwkeurig, maar geven toch wel een idee van hoe stil mijn PS5 is. Metingen zijn gedaan op 10cm van de console/drive, om toch nog iets van registratie te krijgen :).

Een ander deel van de faal is dat ik ook het straaljager geluid van mijn PS4 Pro niet meer kan reproduceren, wellicht omdat die nu aan een niet-4K TV hangt.

PS4 Pro
* Idle in home menu : 51dB
* Horizon Zero Dawn in-game : 53dB
* HZD Map (hier had ik full-speed fan verwacht) : 53dB
* Full-game install vanaf disk: 59dB

PS5
* Horizon Zero Dawn in-game : 52dB
* HZD Map : 52 dB
* Spider-Man Remastered in-game : 52dB

XBox 360
* Idle in home menu : 55 dB

Of maw, mijn PS5 is gewoon even stil als mijn PS4 Pro. Een 360, die is pas luid, zelfs als er niets gebeurt.
Voor de rest gaan die cijfers wellicht weinig zeggen omdat het nogal moeilijk is om je in te beelden hoe luid/stil bvb 59dB is. Dit zijn ook veel hogere getallen dan wat je online vindt, maar dat zijn daar testen in niet-reflecterende omgeving, en wellicht ook vanop langere afstand. Vergeet niet dat elke verdubbeling van de afstand zorgt voor een 3dB afname.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 01-02-2021 16:21 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
AeronNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:16:
[...]

Zou het wellicht helpen om de kappen eraf te halen en via de speciale uitgangen het stof er uit te zuigen?
Dat zou een oplossing kunnen zijn misschien.
Ik begrijp je suggestie, moest er zelf ook aan denken. Maar ik vermoed dat het te maken heeft dat Sony Game Data gebruikt om de fans aan te sturen, zie hieronder:

https://www.pcmag.com/new...ernal-fan-using-game-data

Flickr

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:06
Es je PS5 opendoen en es zien WELKE fan er in zit.

Sony heeft er 3 verschillende gemaakt, ik heb de stilste :)

SPiET

Twixie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Morgen zit control ultimate edition bij PS+, daar zit ook de PS5 versie bij geloof ik.

In een video van Digital Foundry vergelijken ze de verschillende versies.

Als jullie dat zo zien welke mode gaan jullie dan spelen? Performance of Quality mode?
Ik moet zeggen dat ik het verschil hier best groot vind tussen de 2 en denk dat ik voor quality mode ga.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

giantgiantus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:18:
[...]

https://www.amazon.nl/Aud...id=pla-931511922429&psc=1

Let op. Mic werkt niet. Maar gebruik ik toch nooit. Online gamen doe ik amper tot niet.
Kan je daar die Mic dongle voor gebruiken eigenlijk?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Kalder schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Morgen zit control ultimate edition bij PS+, daar zit ook de PS5 versie bij geloof ik.

In een video van Digital Foundry vergelijken ze de verschillende versies.
[YouTube: Control Ultimate Edition on PlayStation 5: The Next Generation Tech Review]

Als jullie dat zo zien welke mode gaan jullie dan spelen? Performance of Quality mode?
Ik moet zeggen dat ik het verschil hier best groot vind tussen de 2 en denk dat ik voor quality mode ga.
Ik begreep dat de SaveGame niet mee gaat van mijn PsNow versie naar de Ps5 versie. Als dat zo is mogen ze die game houden, had al een uurtje of 5 gespeeld maar vond die verre van goed genoeg om dat allemaal nog eens te doorlopen.

Twixie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:18:
Geluidsmetingen zijn een halve faal geworden. Mijn SPL meter blijkt pas vanaf 50dB te registreren, terwijl het geluidsniveau van mijn PS4 en PS5 daar nauwelijks boven komen. De volgende resultaten zijn dus wellicht vrij onnauwkeurig, maar geven toch wel een idee van hoe stil mijn PS5 is. Metingen zijn gedaan op 10cm van de console/drive, om toch nog iets van registratie te krijgen :).

Een ander deel van de faal is dat ik ook het straaljager geluid van mijn PS4 Pro niet meer kan reproduceren, wellicht omdat die nu aan een niet-4K TV hangt.

PS4 Pro
* Horizon Zero Dawn in-game : 53dB
* HZD Map (hier had ik full-speed fan verwacht) : 53dB

PS5
* Horizon Zero Dawn in-game : 52dB
* HZD Map : 52 dB
* Spider-Man Remastered in-game : 52dB

XBox 360
* Idle in home menu : 55 dB

Of maw, mijn PS5 is gewoon even stil als mijn PS4 Pro. Een 360, die is pas luid, zelfs als er niets gebeurt.
Voor de rest gaan die cijfers wellicht weinig zeggen omdat het nogal moeilijk is om je in te beelden hoe luid/stil bvb 59dB is. Dit zijn ook veel hogere getallen dan wat je online vindt, maar dat zijn daar testen in niet-reflecterende omgeving, en wellicht ook vanop langere afstand. Vergeet niet dat elke verdubbeling van de afstand zorgt voor een 3dB afname.
Wil je een beetje een goeie test doen moet je de situatie wel gelijk maken tussen de Ps5 en de Ps4 pro (lokatie, scherm, 4K, etc) anders zeggen die cijfers niet zoveel natuurlijk.

• AeronNL
Donstil schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Ik begreep dat de SaveGame niet mee gaat van mijn PsNow versie naar de Ps5 versie. Als dat zo is mogen ze die game houden, had al een uurtje of 5 gespeeld maar vond die verre van goed genoeg om dat allemaal nog eens te doorlopen.
Klopt, dit hebben de devs bevestigd.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Hulleman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:44:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Bij het installeren hoor je de disc wel enigszins, maar verder alleen heel even bij opstarten. Normaal zijn wij altijd heel kritisch op geluid.

Denk dat je een maandagochtend model hebt.

• giantgiantus

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
https://www.pushsquare.co...fps_patch_coming_tomorrow

Damn! GoW in 4K op 60fps vanaf morgen!

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 01-02-2021 21:03 ]

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-11 20:08
Is het scherm van de PS5 op de iPhone te krijgen?

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Ik zei al steeds dat ik ging wachten op een 60 fps versie en dat ik daar hopelijk geen spijt van krijg. Dat blijkt al dan. Ik ga deze dan spelen na Ghost of Tsushima. Nu hopelijk nog Horizon Zero Dawn en Uncharted (4 en lost Legacy).

Geweldig nieuws uiteraard

• giantgiantus
UninPro schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Is het scherm van de PS5 op de iPhone te krijgen?
Ja. Gewoon met de app remote play.

• giantgiantus
Nu de andere grote games graag!!! Last of us 2 bijvoorbeeld.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:54
Nice, ben nu nog Days Gone aan het spelen, maar GoW staat als volgende op m'n lijstje dus dat komt mooi uit!

[ Voor 24% gewijzigd door Gynnad op 01-02-2021 21:28 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• AeronNL
Nice!
Ben op 1/3 van de game denk ik, dus komt goed uit!
Word dit een gewone patch voor de ps5, of word het dan, net als bij bijvoorbeeld mk11 en maneater een aparte ps5 versie van het spel?
Dit kon ik zo snel niet terug vinden.

Verwijderd

AeronNL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Nice!
Ben op 1/3 van de game denk ik, dus komt goed uit!
Word dit een gewone patch voor de ps5, of word het dan, net als bij bijvoorbeeld mk11 en maneater een aparte ps5 versie van het spel?
Dit kon ik zo snel niet terug vinden.
Gewoon een patch, ze enablen iets wat al eerder kon maar was uitgezet.

• Erapaz
Dual Sense support stond al voor iOS 14.3 op de roadmap, maar is doorgeschoven. Had er dus al 2 maanden moeten zijn. Remote play werkt verder prima op de iPad, maar is wel fijn om ook de Dual Sense te kunnen gebruiken.

• Amaze86
  • Laatst online: 12:40
Toch maar is morgen effe downloaden, was al een prachtige game.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Farabi
  • Niet online
Nice, nu HZD nog!

• Hulleman
Erapaz schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:07:
[...]

Volgens mij klopt dat niet. Bij het installeren hoor je de disc wel enigszins, maar verder alleen heel even bij opstarten. Normaal zijn wij altijd heel kritisch op geluid.

Denk dat je een maandagochtend model hebt.
Jawel, dat klopt wel, omdat ik het zelf hoor. Zou kunnen dat ik een maandagochtend modelletje heb, maar er zijn dan wel heel veel maandagochtend modellen door Sony geleverd als ik het internet moet heloven. Gelukkig hoeft die discdrive niet veel te draaien, maar het geluid wat dat ding maakt is echt ongekend.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Amaze86 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:38:
[...]

Toch maar is morgen effe downloaden, was al een prachtige game.
Oeh nice! 1080p vond ik echt een te lage resolutie om 60fps te halen. Mooi dat de game een echt PS5 behandeling krijgt!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:43
Erapaz schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:55:
[...]

Dual Sense support stond al voor iOS 14.3 op de roadmap, maar is doorgeschoven. Had er dus al 2 maanden moeten zijn. Remote play werkt verder prima op de iPad, maar is wel fijn om ook de Dual Sense te kunnen gebruiken.
Speel nu regelmatig via ps remote en moet iedere keer weer wennen aan de controller. De DS1 voelt gewoon degelijker, vooral the thumbsticks voelen niet zo los. Daarnaast vind ik de rumble ook een stuk goedkoper aanvoelen. Kijken of ik de update kan pushen om zo snel mogelijk te instaleren, merk niet echt een consistentie tussen mijn ipad en iphone wat betreft updates. Kan maar zo een maand tussen zitten wanneer ik de melding krijg op het ene of andere apparaat.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Half uur aan gameplay van Destruction AllStars, die morgen released op PS+:

• AeronNL
Ziet er tof uit, doet me denken aan Twisted Metal. Uren heb ik me vroeger met die game vermaakt.
Denk dat dit een erg leuke game is voor tussendoor in ieder geval!

• giantgiantus
cold_as_ijs schreef op maandag 1 februari 2021 @ 23:15:
[...]

Speel nu regelmatig via ps remote en moet iedere keer weer wennen aan de controller. De DS1 voelt gewoon degelijker, vooral the thumbsticks voelen niet zo los. Daarnaast vind ik de rumble ook een stuk goedkoper aanvoelen. Kijken of ik de update kan pushen om zo snel mogelijk te instaleren, merk niet echt een consistentie tussen mijn ipad en iphone wat betreft updates. Kan maar zo een maand tussen zitten wanneer ik de melding krijg op het ene of andere apparaat.
De update is er nog niet.

• Erapaz
[...]

Als de update gereleased is kun je hem meteen handmatig installeren door naar updates te zoeken.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:19
[...]
Kijken of ik de update kan pushen om zo snel mogelijk te instaleren.
De snelste methode is betatester worden. Zelf doe ik een ronde later mee bij de PublicBeta. Die volgt meestal een weekje na de eerste Beta en die is net uit. PB zal volgende week maandag of dinsdag komen. Aanmelden en profiel downloaden is 3 klikjes vanaf hier: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/

• Farabi
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Als de update gereleased is kun je hem meteen handmatig installeren door naar updates te zoeken.
Dit. een vervelende issue is dat de PS5 de update niet automatisch pakt, je moet handmatig zoeken. is die er al trouwens? zo ja, hoe groot?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoop dat een/de update binnenkort ervoor zorgt dat verwijderde games ook niet meer gepinned staan bovenin.
Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://images.pushsquare.com/523f9786bdf74/ps5-playstation-5-1.original.jpg

Heb dit nu al bij meerdere games gemerkt. "Oplossing" is game opnieuw installeren en daarna (of tijdens het proces) weer verwijderen. Ontzettend irritant.

• Dennisdn
Exorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:45:
Hoop dat een/de update binnenkort ervoor zorgt dat verwijderde games ook niet meer gepinned staan bovenin.
Voorbeeld:

[Afbeelding]

Heb dit nu al bij meerdere games gemerkt. "Oplossing" is game opnieuw installeren en daarna (of tijdens het proces) weer verwijderen. Ontzettend irritant.
Ik had dat toen ik laatst de externe HDD voor iets anders nodig had en alle PS4 spellen eraf gooide. Maar na een dag waren ze vanzelf verdwenen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:48:
[...]

Ik had dat toen ik laatst de externe HDD voor iets anders nodig had en alle PS4 spellen eraf gooide. Maar na een dag waren ze vanzelf verdwenen.
Kan er nog geen pijl op trekken, externe opslag hangt er aan (voor PS4 games) maar die koppel ik nooit af.
Ook al een paar keer gezien dat een spel niet meer wil updaten en een error geeft. Pas als ik deze verplaats (zij het naar extern, zij het naar intern) kan ik het spel pas weer updaten. Echt vreemd.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:43
ooh dat werd me meteen duidelijk toen ik 14.4 ging instaleren gisteren :D
Valt me ook wel tegen hoe lang het nu duurt eer we de volgende system update krijgen. Ok, de heel dringende dingen werden vrij rap gepatcht, maar er zijn nog een hoop quirks die irritant blijven en die toch nog wel gefixt gaan worden, denk ik, maar blijft op zich wachten.

• Dennisdn
Exorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:51:
[...]

Kan er nog geen pijl op trekken, externe opslag hangt er aan (voor PS4 games) maar die koppel ik nooit af.
Ook al een paar keer gezien dat een spel niet meer wil updaten en een error geeft. Pas als ik deze verplaats (zij het naar extern, zij het naar intern) kan ik het spel pas weer updaten. Echt vreemd.
Ik heb mijn PS5 tot nu toe in de slaapstand gehouden, dus het lag ook niet aan een restart dat ze bij mij weer weg gingen. Ik denk nog wat beginnersbugs die vanzelf gaan verdwijnen.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11 18:50
Twixie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:55:
Valt me ook wel tegen hoe lang het nu duurt eer we de volgende system update krijgen. Ok, de heel dringende dingen werden vrij rap gepatcht, maar er zijn nog een hoop quirks die irritant blijven en die toch nog wel gefixt gaan worden, denk ik, maar blijft op zich wachten.
Welke quirks? Ik vind vooralsnog alles in de UI e.d. een stuk logischer en beter werken dan op PS4.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:10
Exorcist schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 09:45:
Voorbeeld:

[Afbeelding]

Ja daar kan ik me ook aan storen. Je kunt ze wegkrijgen door de game opnieuw te downloaden (digitaal) of de disc er opnieuw in te doen en dan tijdens het downloaden/installeren de game weer te verwijderen.

• Timothy3000
PS PLUS games zijn te downloaden! Staan nog niet in PLUS maar wel al te vinden en downloaden via de Store.

• AeronNL
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:36:
PS PLUS games zijn te downloaden! Staan nog niet in PLUS maar wel al te vinden en downloaden via de Store.
Thnx voor de tip, geclaimed.👍🏻
Timothy3000 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:26:
[...]
Welke quirks? Ik vind vooralsnog alles in de UI e.d. een stuk logischer en beter werken dan op PS4.
Ok, even snel uit het hoofd:
* Library die default gesorteerd is naar Last Used. Dit is totaal onzinnig want je hebt al die horizontale quick access bar voor je 10 (of hoeveel het er ook zijn) laatste items. In een grote library vind je echt niets terug met deze sortering, en een default van A-Z zoals op PS4 is gewoon veel logischer.
* Het delete issue zoals hierboven al aangehaald.
* Het feit dat je op een tile van een game helemaal niet kan zien dat er eigenlijk meerdere items onder hangen. Dit is een probleem met games waar je zowel de PS4 als PS5 versie van hebt, maar bvb ook met games waar er aparte 'apps' zijn voor extra content. Duurde echt een tijd eer ik doorhad waarom ik Horizon Zero Dawn in mijn library zowel op Console Storage als Externe Storage staan had, met identieke thumbnail. Die op externe bleek namelijk de "Art of Horizon Zero Dawn" te zijn, maar dat was er nergens aan te zien.
* Je kan maar enkel van games in je Quick Access een "Check for Updates" doen. Maar dat is zinloos, want van recente games wordt er sowieso vanzelf een update geïnstalleerd.
* Library moet default de Installed Games tonen, niet alle games.
* En waarom is de lijst van Installed Games opgesplitst in Internal en External storage ? Als ik een geïnstalleerd game zoek, maakt het mij niet uit of het intern of extern staat.
* Mappen
* De manier hoe het trophy overzicht per game getoond wordt, is enorm onoverzichtelijk met die grote horizontale rij van tiles.
* Quick Access balk per user. Waarom staan games die mijn kinderen vaak spelen in mijn Quick Access bar ? Makes no sense.
* Sommige Settings zijn dan weer wél per user, maar dat is uit de User Interface eigenlijk totaal niet af te leiden. Ik heb het bvb over preferences voor default game settings (een nieuwe PS5 feature). Die staan gewoon onder Settings waar 90% van de settings system wide settings zijn, en niet per-user settings.
* Hoe je in de Store zoekt illustreert ook hoe slecht de UI gedesigned is. Je gaat naar beneden om de Store te accessen, en je ziet dus alles naar boven scrollen, maar dan moet je terug op Up tikken om naar Search en andere Store functies te gaan. Dit vloekt gewoon vanuit een UI standpunt.

En ook: na die paar maand heb ik eigenlijk nog altijd niet goed door hoe ik de PS knop nu juist moet gebruiken. Het is mij nog altijd Trial & Error.

En ik vergeet er gegarandeerd nog een hoop...

EDIT: niet onbelangrijk, ik gebruik dus ook nog mijn PS4 Pro, dus de hele inconsistentie tussen beide consoles zal gewoon problematisch blijven voor mij.

• Timothy3000
Dat zijn inderdaad allemaal dingen die me niet waren opgevallen haha. Gebruik ook geen externe schijf en heb amper games geïnstalleerd staan. Kan me voorstellen dat dat allemaal wel wat ergerlijk is.

Het enige wat ik wel irritant vind is hoe de PSNOW games op de één of andere manier je library overvloeden. Daar zie ik liever een aparte library voor.

• Kyhfin
Twixie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:50:
[...]

* Library die default gesorteerd is naar Last Used. Dit is totaal onzinnig want je hebt al die horizontale quick access bar voor je 10 (of hoeveel het er ook zijn) laatste items. In een grote library vind je echt niets terug met deze sortering, en een default van A-Z zoals op PS4 is gewoon veel logischer.
* Het feit dat je op een tile van een game helemaal niet kan zien dat er eigenlijk meerdere items onder hangen. Dit is een probleem met games waar je zowel de PS4 als PS5 versie van hebt, maar bvb ook met games waar er aparte 'apps' zijn voor extra content. Duurde echt een tijd eer ik doorhad waarom ik Horizon Zero Dawn in mijn library zowel op Console Storage als Externe Storage staan had, met identieke thumbnail. Die op externe bleek namelijk de "Art of Horizon Zero Dawn" te zijn, maar dat was er nergens aan te zien.
* Je kan maar enkel van games in je Quick Access een "Check for Updates" doen. Maar dat is zinloos, want van recente games wordt er sowieso vanzelf een update geïnstalleerd.
* En waarom is de lijst van Installed Games opgesplitst in Internal en External storage ? Als ik een geïnstalleerd game zoek, maakt het mij niet uit of het intern of extern staat.
* Mappen
* De manier hoe het trophy overzicht per game getoond wordt, is enorm onoverzichtelijk met die grote horizontale rij van tiles.
* Quick Access balk per user. Waarom staan games die mijn kinderen vaak spelen in mijn Quick Access bar ? Makes no sense.
* Sommige Settings zijn dan weer wél per user, maar dat is uit de User Interface eigenlijk totaal niet af te leiden. Ik heb het bvb over preferences voor default game settings (een nieuwe PS5 feature). Die staan gewoon onder Settings waar 90% van de settings system wide settings zijn, en niet per-user settings.
* Hoe je in de Store zoekt illustreert ook hoe slecht de UI gedesigned is. Je gaat naar beneden om de Store te accessen, en je ziet dus alles naar boven scrollen, maar dan moet je terug op Up tikken om naar Search en andere Store functies te gaan. Dit vloekt gewoon vanuit een UI standpunt.

En ook: na die paar maand heb ik eigenlijk nog altijd niet goed door hoe ik de PS knop nu juist moet gebruiken. Het is mij nog altijd Trial & Error.

EDIT: niet onbelangrijk, ik gebruik dus ook nog mijn PS4 Pro, dus de hele inconsistentie tussen beide consoles zal gewoon problematisch blijven voor mij.
Meeste dingen erger ik me niet aan, maar ik heb ook geen PS4 gehad. Ik ben overigens wel blij dat de library standaard op last gespeeld staat. Ik vind wel jammer dat de 'store' niet op een vaste plek staat en ook door die 10 in quick menu heen beweegt.
Ik had al wel een fout dat The Last of US 2 geen theme had. Niet heel erg, maar niet echt mooi als je elke keer de Playstation aan zet. Nu uitgespeeld en verwijderd en is het probleem sowieso weg, maar is ook nog een 'quirk'.
Kyhfin schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:01:
[...]
Ik ben overigens wel blij dat de library standaard op last gespeeld staat.
Maar daar heb je toch je Quick Access bar voor ? Die zou dan in principe dezelfde items moeten tonen die bovenaan je library staan. Maar vanaf de 11de weet je toch niet meer wanneer je iets nog gespeeld hebt en is die sortering binnen je library dan nog van heel weinig waarde.

Overigens zouden ze gewoon je sorteerkeuze moeten onthouden, dan is iedereen tevreden. Nu moet ik echt telkens weer opnieuw selecteren dat ik A-Z wil.

• Farabi
  • Niet online
[...]

* Mappen

je hebt nu al harder gewerkt dan het sony-department.

• Lockonstratos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Guys, kort vraagje.

Omdat ik game op mijn kamer kan ik hier geen TV neerzetten, en zit dus met 32" bijv aan max wat ik op mijn bureau kan gebruiken.

Welke monitoren zijn aan te raden voor de PS5? Op Coolblue zag ik ze voor 900 ongeveer, de LG ultragear bijvoorbeeld.

Zijn er geen goedkopere mogelijkheden, want dan moet je en de PS5 aanschaffen en een monitor voor die prijs

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:03
Lockonstratos schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:12:
Guys, kort vraagje.

Omdat ik game op mijn kamer kan ik hier geen TV neerzetten, en zit dus met 32" bijv aan max wat ik op mijn bureau kan gebruiken.

Welke monitoren zijn aan te raden voor de PS5? Op Coolblue zag ik ze voor 900 ongeveer, de LG ultragear bijvoorbeeld.

Zijn er geen goedkopere mogelijkheden, want dan moet je en de PS5 aanschaffen en een monitor voor die prijs
Je hebt monitoren in alle prijsklassen, allemaal met hun eigen kwaliteiten en minpunten.

De Ps5 ondersteunt (nog) geen 1440p dus mijn advies zou zijn om te kijken naar een goede 1080p wanneer je in de prijsklasse 200-300 zoekt. Zoiets: pricewatch: Iiyama G-Master G2770HSU-B1 Zwart

Uiteraard heeft 4K de voorkeur, maar dan heb je een 60 Hz in die prijsklasse; pricewatch: Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

Wil je een 4K met 144+ Hz dan betaal je al snel 900 euro; pricewatch: ASUS ROG Strix XG27UQ Zwart

[ Voor 5% gewijzigd door -En4Cer- op 02-02-2021 11:20 ]

[...]

* Mappen

Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/3862c5e304cfe08b0b6f0014f9dd5f10/tenor.gif

Meer gamen en minder in het dashboard rond hangen dan maar. ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:19:
[...]
Haha, je hebt wel een punt, want ik speel, wegens omstandigheden vooral op mijn PS4, terwijl het meer mijn zoon is die op de PS5 speelt, vandaar dus dat ik tegen sommige multi-user dingen aanloop, en ook last heb met PS4-PS5 inconsistencies.

EDIT: en natuurlijk ook het feit dat ik gewoon AL mijn PS4 games geïnstalleerd staan heb. Als je in een library van 10 games moet zoeken, vs in een library van 350 games... nogal een verschil.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 02-02-2021 11:25 ]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Op de PS4 (non-pro) had ik bij Control er last van dat het spel 3 seconden bevroor wanneer ik een menu verliet, hopelijk is dat bij de PS5 versie verbeterd.

Want op de achtergrond liep namelijk wel alles door ;( dat was niet bepaald ideaal

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:00
Raem schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:19:
[...]

[Afbeelding]

Beetje flauwe reactie niet? Hij heeft bijzonder valide punten en je zal toch af en toe in de ui moeten zijn

• Kyhfin
Twixie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Maar daar heb je toch je Quick Access bar voor ? Die zou dan in principe dezelfde items moeten tonen die bovenaan je library staan. Maar vanaf de 11de weet je toch niet meer wanneer je iets nog gespeeld hebt en is die sortering binnen je library dan nog van heel weinig waarde.

Overigens zouden ze gewoon je sorteerkeuze moeten onthouden, dan is iedereen tevreden. Nu moet ik echt telkens weer opnieuw selecteren dat ik A-Z wil.
Ja goed punt. Misschien normaal niet, maar ik heb onlangs wat games geïnstalleerd en die komen dan allemaal in die quick menu te staan ook al speel ik ze nog niet. Normaal zal dat niet zo zijn, want ik speel er maar één of twee. Als ze die quick bar verbeteren dan zou dat een handigere manier zijn inderdaad.

• AeronNL
Verwijderd schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Gewoon een patch, ze enablen iets wat al eerder kon maar was uitgezet.
Zo te zien is het toch een aparte ps5 versie. Je kunt hem namelijk zowel voor de ps4 als voor de ps5 downloaden.

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:39
Guys, kort vraagje.

Game zelf met een Samsung Monitor. Vind het prima werken! Geluid via goeie headphones.

pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart

(Deze monitor heb ik overigens al een aantal jaar, zou nu op zoek gaan naar iets vergelijkbaars met HDR ondersteuning)

[ Voor 7% gewijzigd door Racing-Paradise op 02-02-2021 11:30 ]

• Hulleman
Guys, kort vraagje.

Kun je beter een topic voor aanmaken in consumentenelektronica aankoopadvies gedeelte van het forum.

Die vraag is niet zo te beantwoorden met alleen de vraag ik zoek een 32" monitor voor de PS5. Dan krijg je 10.000 opties. Wat is je budget, wat verwacht je er van (4K, goede HDR weergave, goed contrast, of maakt het je allemaal niks uit en moet het vooral goedkoop zijn).

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 14:38

s0kkie

Cowabunga

Destruction Allstars net even de tutorial gespeeld, ziet er op zich wel goed uit en speelt lekker soepel met 60fps en de controls :)
Hoop niet dat het een game is die snel gaat vervelen lol *looking at you Fall Guys*

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:36
Net control aangezet, en even de impact van de graphics mode bekeken.

Die is behoorlijk, en hoewel deze game het mooiste verdient. Zet ik hem op performance.

Dat loopt zo veel beter.
s0kkie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:45:
Destruction Allstars net even de tutorial gespeeld, ziet er op zich wel goed uit en speelt lekker soepel met 60fps en de controls :)
Hoop niet dat het een game is die snel gaat vervelen lol *looking at you Fall Guys*
Ik hoop dat het net zo verslavend is als Rocket League, maar ik verwacht het eigenlijk niet echt...

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:00 ]

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ppeterr schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:54:
Net control aangezet, en even de impact van de graphics mode bekeken.

Die is behoorlijk, en hoewel deze game het mooiste verdient. Zet ik hem op performance.

Dat loopt zo veel beter.
Was leuk geweest als je dmv van een combinatie toetsen snel van mode kon veranderen. Rustig rondlopen en setting innemen op Quality mode, en zodra er actie is, met een druk over op Performance mode... :z

Ik zal moeite hebben met kiezen.

• Farabi
  • Niet online
FMS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Was leuk geweest als je dmv van een combinatie toetsen snel van mode kon veranderen. Rustig rondlopen en setting innemen op Quality mode, en zodra er actie is, met een druk over op Performance mode... :z

is de control ps5 update gratis uitgekomen?

• ppeterr
FMS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:16:
[...]

Speel nu een half uurtje, en switch de hele tijd. Ben er wel over uit, performance it is.

• Farabi
  • Niet online
ik ga me zelf 30fps aanwennen deze generatie. anders kan het nog eens flink tegenvallen. ik ben meer van de eyecandy. en 4K/60fps zie ik als een leuke verwelkoming.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 02-02-2021 12:30 ]

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:12
@Farabi in God of War kan het ook dus ik wil alle games graag op die manier :9B

[ Voor 3% gewijzigd door Cardwizard op 02-02-2021 12:46 ]

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:18:
[...]

is de control ps5 update gratis uitgekomen?
Alleen als je op de PS4 al de Ultimate Edition bezit of als je PS+ hebt

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:51
Bas170 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:52:
[...]

Alleen als je op de PS4 al de Ultimate Edition bezit of als je PS+ hebt
5uur vanmiddag toch pas?

• ppeterr
Via de ps5 staat het er al.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:51
ppeterr schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Via de ps5 staat het er al.
Op mijn ps4 nog niet gekeken, en online via de computer staan de games van vorige maand er nog

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

• Walkman
  • Niet online
s0kkie schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:45:
Heb Fall Guys nog niet gespeeld, maar was deze wel van plan aan te schaffen. Wordt dit echt zo snel saai?

Verwijderd

.

• Walkman
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Ligt aan de persoon denk ik. Ik vond het snel saai. Nu ook met Destruction Allstars, net even gespeeld maar ligt me ook niet.
Dat kan inderdaad. Het zijn ook games die me echt maar in korte sessies leuk lijken. Geen games die ik uren zou kunnen spelen, maar zeker wel wat plezier aan kan beleven.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Verwijderd schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:22:
[...]

Ligt aan de persoon denk ik. Ik vond het snel saai. Nu ook met Destruction Allstars, net even gespeeld maar ligt me ook niet.
Nog niet gespeeld, maar DA lijkt mij een spel wat je het beste met een groep vrienden via voicechat kunt spelen

Verwijderd

.

• Hulleman
Farabi schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:29:
ik ga me zelf 30fps aanwennen deze generatie. anders kan het nog eens flink tegenvallen. ik ben meer van de eyecandy. en 4K/60fps zie ik als een leuke verwelkoming.
Soms is het verschil amper te zien. Grootste impact op Control is de raytracing, zonder dat is het verschil echt lastig te zien. Geldt ook voor games als AC Valhalla en Demon's souls.

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 13:11

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Belofte maakt schuld. Dus bij deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-ANfg5FRSsOXlF8UI6inlExOHo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYQQqdwTGXOjExrpXqcRwelC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJSZLJOuVoTZrBoBxpWmihfvDjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUeMq25etZ9FnmWj1HpQBN06.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81aH_d_tv6BRXowZKzbX6RtyOjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iglcjiuM5rsUCbY9dxB1ZCQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zgjbRDBwOithBU287wwdLlzufk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ys1jAfDs1HFXBAcaKhH3Xo7V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD3Fa72aus84dCstZ2q2-XPqg-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FpVavmN35DEz5TedQeMgF3kM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fgdPgiFby4Q1tXFg35L5bWH7Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZAzXy1ASnUUmi2VrfpbsoX8.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bevindingen van de AliExpress plates:
Materiaal is ABS+PC (zoals het origineel)
De nieuwe platen zijn qua formaat identiek. Ze lijken alleen een fractie lichter dan het origineel
Afwerking is verrasend goed. Op de Optical Disc Drive-opening na, Daar heeft een insert bij het spuitgieten niet naadloos aangesloten. (Zie foto 2) Het is verder niet storend.
Plastic van de originele sokkel/voet lijkt wat meer donker bruin dan zwart. (zie foto 3)
Op foto 4 kun je zien dat het het ruwere textuur aan de binnenzijde vergelijkbaar is met die van de PS2. Je hebt niet meer de PS-Icons als textuur.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Wat heb jij voor blauws op je controller zitten?

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ram-G-maN schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De nieuwe platen zijn qua formaat identiek. Ze lijken alleen een fractie lichter dan het origineel
Afwerking is verrasend goed. Op de Optical Disc Drive-opening na, Daar heeft een insert bij het spuitgieten niet naadloos aangesloten. (Zie foto 2) Het is verder niet storend.
Plastic van de originele sokkel/voet lijkt wat meer donker bruin dan zwart. (zie foto 3)
Op foto 4 kun je zien dat het het ruwere textuur aan de binnenzijde vergelijkbaar is met die van de PS2. Je hebt niet meer de PS-Icons als textuur.
Tof!
Vooral het middenstuk vindt ik op deze manier (in deze combi) wel wat hebben. Ben zelf ook niet zo van al dat geglim :+

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Bas170 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:53:
[...]

Wat heb jij voor blauws op je controller zitten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_pLsxn5hz6ct6LC5qTrSZJQMy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npBNjSNXUTfmLyMS5eQydJLA.jpg?f=fotoalbum_large

Nog meer AliExpress meuk. :+

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ram-G-maN schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit hoor! Fijn dat de plastic kwalitatief goed is - was bang dat el cheapo plastic zou kunnen buigen door hitte.

Ik wacht nog steeds op mijn bestelling.... :(

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Sony heeft de persoonlijke jaaroverzichten online gezet:
https://www.wrapup.playstation.com/

Meer info:
https://blog.playstation....playstation-wrap-up-2020/

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

FMS schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Ziet er goed uit hoor! Fijn dat de plastic kwalitatief goed is - was bang dat el cheapo plastic zou kunnen buigen door hitte.

Ik wacht nog steeds op mijn bestelling.... :(
PostNL had mijn pakketje al afgelopen donderdag ontvangen. In de eerste instantie zou het zaterdag met de pakketbezorger binnen komen. Ik kreeg het gek genoeg vandaag bij mijn briefpost binnen. Uiteraard belde mijn postbode aan, want het pakketje past nooit door mijn brievenbus. 8)7

Pagina: 1 ... 74 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord