Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27
Amiet01 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Ik word zelf een beetje moe van AC Valhalla, maar wil toch het einde van het verhaal zien. Vind de main story zo onnodig lang dat het op een gegeven moment super saai word. De wereld ziet er wel super mooi uit!
Dat gevoel ken ik ja, bij de Atlantis episodes heb ik echt alles gedaan wat gedaan kon worden. Maar toen had ik ook wel gezien en bij de laatste 2 episodes van the first blade eigenlijk enkel de hoofdmissies gedaan. Dan Raas je er wel door, meer dan een paar uur duurt is het dan niet per episode 😃.
De game logica is me wel opgevallen: als halfgod loop je daar met zotte Isu moves en ik kon zelfs Isu bosses assassinaten. Dan kom je terug aan in Griekenland en wordt met 2 slagen gedood door een mercenary die een level hoger is. Een mooie les in nederigheid 😂

Met valhalla zal ik wel nog wachten, eerst nog wat andere parels onder handen nemen. Die backlog staart me aan 😉

PSN: Zwartkijker

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Goed, hier ook maar even omdat er hier ook misschien wel wat zijn die voor een 10tje wat willen experimenteren met skins.

Ik heb een dikke week geleden via AliExpress 2 vinyl sticker sets/decals gekocht. Een set voor mijn Xbox Series X en een set voor m'n Playstation 5. Totaal 20 euro en geen idee wat de kwaliteit zou zijn.

Inmiddels zijn ze binnen en dit weekend eens kijken of ik ze er netjes op krijg.

De shop: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.13724c4d0hFQAl

Ik heb de State of Play versie genomen welke ik nog redelijk vond. Er zijn ook wat drukkere prints te verkrijgen.

Wat me bij het uitpakken opviel, is dat het toch dikker materiaal is dan ik had gedacht. Verder hebben ze de print verkeerd gedrukt op de sticker die op het middengedeelte met de usb-c en usb-a poort zit. Het driehoekje zit met de punt naar beneden. Oh wel, voor 10 euro wil ik ze het wel vergeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQcXBH_jK8dnlZNYPBgTuDix-VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r4drGqGqN9g9SXT14r1g54pX.jpg?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-11 14:03
MRE-Inc schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:33:
Goed, hier ook maar even omdat er hier ook misschien wel wat zijn die voor een 10tje wat willen experimenteren met skins.

Ik heb een dikke week geleden via AliExpress 2 vinyl sticker sets/decals gekocht. Een set voor mijn Xbox Series X en een set voor m'n Playstation 5. Totaal 20 euro en geen idee wat de kwaliteit zou zijn.

Inmiddels zijn ze binnen en dit weekend eens kijken of ik ze er netjes op krijg.

De shop: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.13724c4d0hFQAl

Ik heb de State of Play versie genomen welke ik nog redelijk vond. Er zijn ook wat drukkere prints te verkrijgen.

Wat me bij het uitpakken opviel, is dat het toch dikker materiaal is dan ik had gedacht. Verder hebben ze de print verkeerd gedrukt op de sticker die op het middengedeelte met de usb-c en usb-a poort zit. Het driehoekje zit met de punt naar beneden. Oh wel, voor 10 euro wil ik ze het wel vergeven.

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd. DBRAND heeft in ieder geval aangegeven geen skins voor de ps5 uit te brengen omdat het schier onmogelijk is om optimaal te doen. Series x zou wel te doen zijn.

• destroyer6670
  • Laatst online: 11-10 13:55
destroyer6670 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Naast de Copy knop staat View product, follow, health. Als ik view product kies geeft hij 59,99 aan. Als ik naar de store ga dan is hij ook die prijs, ik kom dan in het copy scherm van de ps4 versie...
Inmiddels erachter waarom de gratis update van wd legion voor de ps5 niet werkt. Het heeft te maken met de regio/land van het spel en de regio van je account. In mijn geval us account met nederlands spel. Dan krijg je geen ps5 update. Op mijn andere nl account geprobeerd, toen lukte de ps5 upgrade wel.

Hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan, was wel ff bezig met uitzoeken.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

FrankoNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Ik ben benieuwd. DBRAND heeft in ieder geval aangegeven geen skins voor de ps5 uit te brengen omdat het schier onmogelijk is om optimaal te doen. Series x zou wel te doen zijn.
Al komt DBrand op 12 februari wel met zwarte faceplates via Darkplates.com.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• FrankoNL
Yorinn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:21:
[...]

Al komt DBrand op 12 februari wel met zwarte faceplates via Darkplates.com.
Ja dat zou wel werken. Met stickers is in ieder geval onbegonnen werk.

• MRE-Inc

MRE-Inc

FrankoNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Stickers op de 2 zijpanelen is nog wel goed te doen. De rest ook wel als je maar eerst even wat how-to's kijkt op Youtube.
Zal iig het eindresultaat wel hier laten zien. Denk ook dat ik het zwarte midden gedeelte gewoon laat zoals af fabriek, dus in piano zwarte lak (of hoe het ook genoemd wordt). Ik ben daar namelijk wel fan van. Ben wel heel voorzichtig met het aansluiten van de usb kabels.

Ik kan daar zelf wel even op mijn gemak van genieten, even een kleine 20 minuten mezelf bezig houden met het afstoffen, poetsen, rechtzetten (ja ik ben een freak op dat gebied) en stofzuigen van de consoles, de controllers, de tv en het tv meubel en de vloer er om heen.

Viel me wel op dat de dualsense wel gevoelig is voor vuil. Heb toch maar even een iets wat vochtige microvezel doek over de controller gehaald om hem schoon te maken. Vooral de onderkant waar de textuur zit van de playstation logo's blijft wat vuil achter zitten en dat terwijl ik nooit zweet handen heb.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 13:53
Leuke puzzelgame voor de PS5 trouwens:
The Pedestrian

Ben wel even benieuwd naar hoe het speelt met controller (al zou deze game ook goed muis-ondersteuning kunnen hebben), maar het is echt een leuke titel. Heb hem 2 jaar geleden geleden op Kickstarter gebacked en het is echt een hele mooie titel met een leuke ontwikkeling. Hij is er al een tijdje voor PC (met prima reviews), dus leuk om te zien dat ie ook naar PS5 komt. Echt zo'n indie-dev met een mooie toekomst.

Het zal wel een zacht prijsje zijn. Ik was er op de PC in een uurtje of 8 doorheen.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 29-01-2021 21:00 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11 13:11

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

De eerste beelden van de AliExpress PS5 plates zijn online:

Ik krijg morgen toevallig de Zwarte Plates van AliExpress binnen. Had ze vorige week besteld.
Zal hier een update plaatsen zodra ik ze op mijn PS5 heb gemonteerd.

Ondertussen wil ik dit met jullie delen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_pLsxn5hz6ct6LC5qTrSZJQMy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npBNjSNXUTfmLyMS5eQydJLA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga aankomend weekend de D-pad en de icon buttons vervangen door die van de DualShock 4. Voordat ik de rest wrap in Carbon Fiber.

[ Voor 3% gewijzigd door Ram-G-maN op 29-01-2021 21:36 . Reden: typo ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• giantgiantus
  • Laatst online: 05:32
@Ram-G-maN leuk dat je wat dingen probeert.

Maar al dit soort veranderingen laten toch zien dat, hoewel de designers bij Sony iets lelijks hebben gemaakt, het nog steeds stukken mooier is dan wat amateurs in elkaar knutselen.
Ram-G-maN schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:35:
[YouTube: PS5 custom FACEPLATES are FINALLY here!]

Ik krijg morgen toevallig de Zwarte Plates van AliExpress binnen. Had ze vorige week besteld.

Ondertussen wil ik dit met jullie delen:
[Afbeelding]

Ik ga aankomend weekend de D-pad en de icon buttons vervangen door die van de DualShock 4. Voordat ik de rest wrap in Carbon Fiber.
Wel leuk die face plates, maar ik vind het toch jammer dat ze het logo van PS niet eruit gesneden hebben, zal wel niet mogen ivm copyright ofzo, ik hoop toch nog dat op een gegeven moment Sony zelf met custom face plates komt.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:00:
Leuke puzzelgame voor de PS5 trouwens:
The Pedestrian
[YouTube: The Pedestrian - Launch Trailer | PS5, PS4]
Ben wel even benieuwd naar hoe het speelt met controller (al zou deze game ook goed muis-ondersteuning kunnen hebben), maar het is echt een leuke titel. Heb hem 2 jaar geleden geleden op Kickstarter gebacked en het is echt een hele mooie titel met een leuke ontwikkeling. Hij is er al een tijdje voor PC (met prima reviews), dus leuk om te zien dat ie ook naar PS5 komt. Echt zo'n indie-dev met een mooie toekomst.

Het zal wel een zacht prijsje zijn. Ik was er op de PC in een uurtje of 8 doorheen.
Doet me een beetje denken aan Exit op de PSP...

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Kalder schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Wel leuk die face plates, maar ik vind het toch jammer dat ze het logo van PS niet eruit gesneden hebben, zal wel niet mogen ivm copyright ofzo, ik hoop toch nog dat op een gegeven moment Sony zelf met custom face plates komt.
Ik vind het ook jammer dat ze geen logo cut-out hebben gemaakt. Ik was namelijk van plan om een classic PS-logo van Flaming Toast te gebruiken. Helaas kun je het deze niet meer zien als ik de AliExpress plates gebruik. Ik zit er over na te denken om dan maar een kleine logo aan de voorzijde te toevoegen. Ik heb die van de PS4 (Instagram alert!) nog ergens liggen.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
kan ik nu god of war in 60fps spelen met graphic mode? (ga hem zometeen halen)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11 18:50
Farabi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:35:
Hij staat ook ''gratis'' in de PS Plus collectie.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:38:
[...]

Hij staat ook ''gratis'' in de PS Plus collectie.
Geen plus hier.
Farabi schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:35:
Als je hem op disc haalt wel. Maar dan zit er een grote "maar" aan, namelijk dat je de game niet moet updaten en je dus bepaalde features mist.

Alleen zonder updates kun je hem in 4k 60fps spelen.

https://comicbook.com/gam...ps5-playstation-4k-60fps/

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:43:
[...]

Als je hem op disc haalt wel. Maar dan zit er een grote "maar" aan, namelijk dat je de game niet moet updaten en je dus bepaalde features mist.

Alleen zonder updates kun je hem in 4k 60fps spelen.

https://comicbook.com/gam...ps5-playstation-4k-60fps/
Huh, wat een wazig gedoe..

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:00 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
giantgiantus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:56:
@Ram-G-maN leuk dat je wat dingen probeert.

Maar al dit soort veranderingen laten toch zien dat, hoewel de designers bij Sony iets lelijks hebben gemaakt, het nog steeds stukken mooier is dan wat amateurs in elkaar knutselen.
Dat is een kwestie van smaak. Ik vind dat Sony niet met carbon aan kan komen

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-11 09:12
Misschien al aangehaald maar iemand die actie van BOL gezien en ook besteld? Die externe SDD's nu aan goeie korting?

Zelfs 2 TB kost nog 189 euro.

Aanrader?

Je kan daar ENKEL PS4 games op plaatsen dan he? (Nog) Geen PS5 op de externe of komt dit nog later in een fw update?

Grtjs,

SPiET

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:45
spietie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:48:
Misschien al aangehaald maar iemand die actie van BOL gezien en ook besteld? Die externe SDD's nu aan goeie korting?

Aanrader?

Je kan daar ENKEL PS4 games op plaatsen dan he? (Nog) Geen PS5 op de externe of komt dit nog later in een fw update?

Grtjs,
30% is natuurlijk een interessante prijs.
Die 189 was anders 269, tenzij ze de prijzen hebben opgestaan voor de actie.

Een externe SSD kan je inderdaad alleen maar gebruiken voor PS4 games.
Voor de PS5 heb je nu nog geen externe oplossing voor het opslaan van PS5 games.
Die optie zal pas later komen als Sony de lijst vrijgeeft met compatibele M.2 SSD’s.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Amiet01 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:24:
[...]

Ik word zelf een beetje moe van AC Valhalla, maar wil toch het einde van het verhaal zien. Vind de main story zo onnodig lang dat het op een gegeven moment super saai word. De wereld ziet er wel super mooi uit!
Ik had dat na 5 uur al. Wat een langdradige saaie bende zeg. Verhaal en personages volledig oninteressant.

Besturing is meer voor 2005.

Tja het ziet er leuk uit... nou uhm... lekker belangrijk? :P

Ik vind een iig een zouteloze poging.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nou ik dacht "even" de faceplates te voorzien van wat stickers. Dat werd wel iets langer. Behoorlijk lastig om het recht te krijgen. Grote voordeel van zwarte stickers is dat je de oneffenheden niet ziet want ik heb de stickers er toch best vaak afgehaald en opnieuw er op geplakt. Bij het PS logo is het iets uitgescheurd helaas.

Materiaal is prima en makkelijk er af te halen en opnieuw er op te plakken zonder lijm resten. Absoluut een leuk klusje voor een Tweaker.

Al met al best goed gelukt en staat best leuk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRRj_Swl-peN7U5OoRIGy8TIR38=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eddWgK0TRVmWIvhKVyAgUHx0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHM_ryh5KkNphmZfV9FqGSQy0R8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eUoKiyg4rexOLbzqfbHrzcM3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qQnzuIECY74cw1ZHbGLp_PGx7I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZwQ7j2hALqhii840INcO28z0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Mo62_jjAOQXqSsK_9dY2ocpb-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QPKQtoMeRkRLLg71sL6RpbUP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQBW2Kr5GvgCsQmsB054yT_tYko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oMe7lSMHZePwZq4iSrSMK593.jpg?f=user_large

MRE-Inc schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:20:
Al met al best goed gelukt en staat best leuk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Is inderdaad overduidelijk persoonlijk, want ik vind het er totaal niet uitzien :).

• giantgiantus
Twixie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:44:
[...]

Is inderdaad overduidelijk persoonlijk, want ik vind het er totaal niet uitzien :).
In het kastje zie je het gelukkig niet 😂😝

• AppleFan2007
Nou ik dacht "even" de faceplates te voorzien van wat stickers. Dat werd wel iets langer. Behoorlijk lastig om het recht te krijgen. Grote voordeel van zwarte stickers is dat je de oneffenheden niet ziet want ik heb de stickers er toch best vaak afgehaald en opnieuw er op geplakt. Bij het PS logo is het iets uitgescheurd helaas.

Materiaal is prima en makkelijk er af te halen en opnieuw er op te plakken zonder lijm resten. Absoluut een leuk klusje voor een Tweaker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het zeker mooi maar bij die stickers heb je nog teveel wit.
Als je dan een zwarte PS5 wilt valt het toch tegen dat je nog witte accenten ziet.
Zijn er hier mensen die PSVR gebruiken met de PS5 ? Zo ja, hoe sluit je de USB van de breakout box aan ?
Bij mij werkt de VR bril niet als ik de breakout box in de voorste USB-A aansluiting plug. Op de display van de bril komt dat een USB symbooltje met een kruis. Nochtans heb ik op YouTube al mensen gezien die hem exact zo aansloten...

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ram-G-maN schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:35:
[YouTube: PS5 custom FACEPLATES are FINALLY here!]

Ik vind het eigenlijk best meevallen. Mijn pakketje is inmiddels aangekomen in NL. Ben benieuwd, en nu wel iets meer enthousiast.

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Ieder zo zijn smaak. Ik vind 3rd party customs altijd een beetje lijken op die half getunede auto's. Bumpers die niet goed aansluiten of niet in verhouding zijn, loslatende raamfolie en een knalpijp die half op de grond ligt. :+
Ik snap wat je bedoelt. Daarom ben ik ook heel erg benieuwd wat de kwaliteit zijn van deze plates. Ik zal daarom ook kijken naar het soort plastic dat ze hebben gebruikt, naar de afwerking en welke additieven ze toegevoegd hebben.

Zodra de officiële plates van Sony beschikbaar komen zal ik de AliExpress plates waarschijnlijk verwisselen. Ik heb soms wel eens producten ontvangen van AliExpress die mijn verwachtingen hebben overtroffen. Waaronder de decoratieve gekleurde strips voor de DualSense controller. Deze leken behoorlijk OEM.

• spietie
Twixie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:57:
Zijn er hier mensen die PSVR gebruiken met de PS5 ? Zo ja, hoe sluit je de USB van de breakout box aan ?
Bij mij werkt de VR bril niet als ik de breakout box in de voorste USB-A aansluiting plug. Op de display van de bril komt dat een USB symbooltje met een kruis. Nochtans heb ik op YouTube al mensen gezien die hem exact zo aansloten...
Heb je daarvoor geen camera adapter voor nodig?

SPiET

• spietie

SPiET

spietie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:05:
[...]
Heb je daarvoor geen camera adapter voor nodig?
Ja, maar daar gaat het niet over. De camera adaptor is, zoals de naam al zegt, voor de camera. Want die heeft gebruikt een proprietary stekker waarvoor op de PS5 geen plug voorzien is, dus hebben ze een adaptor naar USB gemaakt. EDIT: bedankt voor de link, maar die adaptor heb ik al maanden :p. Zonder die adaptor krijg je dus niet eens je camera ingeplugd :p.

Ik heb het over de headset breakout unit, die je ook met USB moet verbinden met de console, en die een kabel met dubbele plug heeft naar de headset. Ik moet die unit dus in een van de achterste USB poorten inpluggen of anders werkt de VR bril niet. Vervelende is dat die al in gebruik zijn (voor de camera :p, en voor een externe HDD). Heb ondertussen wel een USB-C>A adaptor besteld op AliExpress, maar ik vind het vreemd dat ik die voorste USB-A niet kan gebruiken.

[ Voor 33% gewijzigd door Twixie op 30-01-2021 18:11 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens DBrand is het door het ontwerp ook gewoon bijna niet te doen om er netjes een sticker op te plakken. Zij hebben dat maar opgegeven en gaan alleen nog maar voor de platen zelf. https://screenrant.com/ps...-too-difficult-customize/
AppleFan2007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:03:
[...]
Voor de PS5 heb je nu nog geen externe oplossing voor het opslaan van PS5 games.
Die optie zal pas later komen als Sony de lijst vrijgeeft met compatibele M.2 SSD’s.
Volgens mij gaan de meesten er van uit dat een externe oplossing voor PS5 games er nooit gaat komen. De uitbreiding die je nodig zal hebben zal via de interne M.2 uitbreiding zijn.
Twixie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Ja, maar daar gaat het niet over. De camera adaptor is, zoals de naam al zegt, voor de camera. Want die heeft gebruikt een proprietary stekker waarvoor op de PS5 geen plug voorzien is, dus hebben ze een adaptor naar USB gemaakt. EDIT: bedankt voor de link, maar die adaptor heb ik al maanden :p. Zonder die adaptor krijg je dus niet eens je camera ingeplugd :p.

Ik heb het over de headset breakout unit, die je ook met USB moet verbinden met de console, en die een kabel met dubbele plug heeft naar de headset. Ik moet die unit dus in een van de achterste USB poorten inpluggen of anders werkt de VR bril niet. Vervelende is dat die al in gebruik zijn (voor de camera :p, en voor een externe HDD). Heb ondertussen wel een USB-C>A adaptor besteld op AliExpress, maar ik vind het vreemd dat ik die voorste USB-A niet kan gebruiken.
Volgens mij heeft dat te maken met dat de voorste USB-A aansluiting geen super speed is maar enkel hi-speed, wat alsnog raar is eigenlijk, want volgens mij had de PS4 helemaal geen super speed USB poorten. edit: Nog eens opgezocht, heeft wel superspeed, maar 5Gb/s ipv 10.

Ik heb overigens zo'n USB-C naar USB-A adaptertje voor m'n telefoon die ik nooit ergens voor gebruikte, nu steekt die in de USB-C slot met daar m'n usb stick met muziek op, de USB-A aan de voorkant daar zit de dongle van de Pulse headset nu in bij mij, zo kom ik toch aan 4 USB-A poorten, maar heb er alsnog één te weinig :-( binnenkort maar eens een usb-hubje aansluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 30-01-2021 18:27 ]

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Twixie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:57:
Ja via de buspowered USB-hub die ik heb gekocht via Amazon. Meer info kun je hier vinden. En door deze achterop te aansluiten. Ik heb dus een buspowered externe HDD wel direct aangesloten. De andere USB-A poort aan de achterzijde gebruik ik voor de PS VR Processor Unit, PS Camera, Sony PlaySation Wireless Platinum Headset dongle en mijn Thrustmaster T300 stuurwiel met behulp van die enkele USB-hub van Anker.

Ik zie trouwens dat die hub steeds ietsjes duurder wordt. Ik had het zelf voor €14,44 gekocht. Inmiddels is hij €16,99. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Ram-G-maN op 30-01-2021 18:31 ]

• AppleFan2007
Twixie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Volgens mij gaan de meesten er van uit dat een externe oplossing voor PS5 games er nooit gaat komen. De uitbreiding die je nodig zal hebben zal via de interne M.2 uitbreiding zijn.
Een externe uitbreiding zal er wel komen, misschien nog bij de PS5 misschien bij de PS6.
Zal afhangen van hoelang de PS5 nog moet meegaan.
Op termijn zullen er externe SSD’s komen die snel genoeg zijn voor PS5 games.

Ik hoop dat we tegen maart toch al geschikte M.2 SSD‘s kunnen gebruiken.
Ik heb de afgelopen dagen enorm veel problemen gehad met opslag dat ik echt uitkijk naar de M.2 SSD’s.
AppleFan2007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Een externe uitbreiding zal er wel komen, misschien nog bij de PS5 misschien bij de PS6.

Ik heb de afgelopen dagen enorm veel problemen gehad met opslag dat ik echt uitkijk naar de M.2 SSD’s.
Dat denk ik niet eigenlijk, volgens mij kun je via USB niet de snelheid halen die je met een PCI-e 4.0 M.2 slot wel kunt halen. De SSD in de PS5 doet 5,5GB/s, dat is veel meer dan je via USB met 10Gb/s kunt halen (let op de hoofdletters)

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 30-01-2021 18:32 ]

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-11 16:05
spietie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 16:48:

Aanrader?

Grtjs,
Op bol lijkt de T5 uitverkocht.
Actie loop ook op amazon en mediamarkt

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
Vandaag een 4tb externe hd er aan gehangen voor de ps4 games.

En wat is mijn ps5 muis stil wat een verademing in vergelijking met de ps4 pro...

Na wat gepuzzel weer primair en secundair ingesteld voor mijzelf en mijn zoon.

Nu hoorde ik iets met meer mogelijkheden ban derde personen/ familie op de ps5 hor zit dat ??

• cold_as_ijs
Twixie schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Voorste usb-a poort is hi speed dus usb 2.0. Dat is niet genoeg voor de processing unit. Misschien dat het snel genoeg is voor de camera?
Snap niet dat dit usb 2.0 is, had daar ook gewoon 3.1 van gemaakt... je kan hem nu alleen gebruiken voor opladen van dingen.

• cold_as_ijs
Net days gone uitgespeeld en ook even platinum gehaald, moest daarvoor alleen nog wat driften eigenlijk.
Anyway vond het een vermakelijke game die ook wel boeide maar het verhaal zat vol met gaten en twist die in the bold and the beautiful niet zouden misstaan.
Ook de wereld nu het spel uit is blijft niet veel van over.
De hordes waren leuk maar als je het truukje kent zijn ze goed te doen. Alleen de sawmill was een uitdaging. Had gehoopt dat je wat meer met de omgeving kon doen.

Nu the last guardian, Detroit become human en maneater geïnstalleerd. Kan ik er even 3 korte games doorknallen, na 70 uur in days gone en 180 in kingdom come ben ik er wel aan toe.

• FrankoNL
AppleFan2007 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Ga er maar niet vanuit. De USB standaard kan de interne SSD bij lange na niet bijbenen.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11 08:26
PS5 van bol.com is binnen dus kan me nu hier nestelen ;) Gelijk maar een playseat en T300 gehaald voor m’n zoontje (kleine groot F1 fan :D), als eerste PS now aangeschaft op aanraden van collega en vermaak me nu met Horizon, daarna wellicht Spider-Man halen om te kijken wat de PS5 echt kan!

• cold_as_ijs
Helox-in-a-box schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:10:
PS5 van bol.com is binnen dus kan me nu hier nestelen ;) Gelijk maar een playseat en T300 gehaald voor m’n zoontje (kleine groot F1 fan :D), als eerste PS now aangeschaft op aanraden van collega en vermaak me nu met Horizon, daarna wellicht Spider-Man halen om te kijken wat de PS5 echt kan!
Best aardige collectie tegenwoordig in ps now. Maar check ook even ps plus. Als je online wil spelen heb je het nodig op een paar uitzonderingen na. Verder zit er bij de ps5 de ps plus collectie + maandelijks 2-3 gratis games waaronder regelmatig 1 ps5 game
cold_as_ijs schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:11:
[...]

Best aardige collectie tegenwoordig in ps now. Maar check ook even ps plus. Als je online wil spelen heb je het nodig op een paar uitzonderingen na. Verder zit er bij de ps5 de ps plus collectie + maandelijks 2-3 gratis games waaronder regelmatig 1 ps5 game
Kleine aanvulling; voor multiplayer games in PS Now heb je geen PS Plus nodig.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Moet zeggen dat mijn launch PS toch wel wat herrie begint te maken. Tijdens gamen niet merkbaar maar als hij in de woonkamer aanstaat hoor je hem toch wel irritant, lijkt erger geworden dan een paar maanden terug.

Het klinkt een beetje alsof de coil wine met 200% omhoog geschroefd is. Het lijkt in ieder geval niet de fan

Meer mensen dat gemerkt toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 31-01-2021 09:36 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• FMS
  • Niet online

FMS

Donstil schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:32:
Moet zeggen dat mijn launch PS toch wel wat herrie begint te maken. Tijdens gamen niet merkbaar maar als hij in de woonkamer aanstaat hoor je hem toch wel irritant, lijkt erger geworden dan paar maanden terug.

Bij mij is het de disc drive. Voor mijn gevoel maakt het meer herrie en is er meer vibratie dan aan het begin.
FMS schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Bij mij is het de disc drive. Voor mijn gevoel maakt het meer herrie en is er meer vibratie dan aan het begin.
Dat is het bij mij niet denk ik. Hoewel die ook wel erg lawaaierig is maar dat was altijd al :P

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Heeft iemand toevallig het verbruik van de playstation in rest mode kunnen meten? Ik heb geen meter anders zou ik het zelf doen.

Ik heb meerdere sites gevonden.

Tweakers (reviews: PlayStation 5 - Futuristische look met next-gen controller
Slaapstand: 3W
[Uitgeschakeld: Niet gemeld]

Deze Italiaanse site (https://www.dday.it/redazione/37531/consumi-ps5-standby):
Rest mode: 2.1 W
Power Off: 5.1W

https://www.eurogamer.net...n-5-review-digitalfoundry
Rest mode: 1.5W
Rest mode + downloading game = 36W.
Power off: 1.3 W

Volgens deze sites kan je net zo goed je Playstation 5 in rest mode zetten. Volgens de Italiaanse site zelfs energiezuiniger dan helemaal uit (apart?). Ik kom dan op een jaarlijks verbruik van onder de 5 €.

Echter volgens deze site (https://nerdburglars.net/...tion-5-power-consumption/) is het verbruik rond de 40-44W. Dan zou het toch wel rond de 80 € per jaar aan verbruik komen (met mijn kosten). Wellicht was bij hun meting nog een download (of upload) bezig. Nog zeker niet veel qua energieverbruik en sommige periodes zal ik hem wel uitzetten, maar ben wel benieuwd of het gewoon rond die 2W is.

De Playstation start vrij snel op en PS5 games ook, maar als ik een PS4 game speel is het wel fijn om rest mode te gebruiken. Als je je game niet hebt afgesloten kan je gewoon direct verder zonder dat je alles op moet starten. Voor korte sessies is dat ideaal. Mocht het inderdaad gewoon zo laag zijn (minder dan 5W) dan is rest mode gewoon een goede optie (ook qua energie duurzaamheid).

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 24-11 18:50
Donstil schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:32:
Moet zeggen dat mijn launch PS toch wel wat herrie begint te maken. Tijdens gamen niet merkbaar maar als hij in de woonkamer aanstaat hoor je hem toch wel irritant, lijkt erger geworden dan een paar maanden terug.

Het klinkt een beetje alsof de coil wine met 200% omhoog geschroefd is. Het lijkt in ieder geval niet de fan

Viel mij gisteren ook op toen ik Hitman zat te spelen. Snerpend schel geluid. Voorheen niet gehoord.

• AppleFan2007
Kyhfin schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:12:
Heeft iemand toevallig het verbruik van de playstation in rest mode kunnen meten? Ik heb geen meter anders zou ik het zelf doen.

Volgens deze sites kan je net zo goed je Playstation 5 in rest mode zetten. Volgens de Italiaanse site zelfs energiezuiniger dan helemaal uit (apart?). Ik kom dan op een jaarlijks verbruik van onder de 5 €.

Echter volgens deze site (https://nerdburglars.net/...tion-5-power-consumption/) is het verbruik rond de 40-44W. Dan zou het toch wel rond de 80 € per jaar aan verbruik komen (met mijn kosten). Wellicht was bij hun meting nog een download (of upload) bezig. Nog zeker niet veel qua energieverbruik en sommige periodes zal ik hem wel uitzetten, maar ben wel benieuwd of het gewoon rond die 2W is.

De Playstation start vrij snel op en PS5 games ook, maar als ik een PS4 game speel is het wel fijn om rest mode te gebruiken. Als je je game niet hebt afgesloten kan je gewoon direct verder zonder dat je alles op moet starten. Voor korte sessies is dat ideaal. Mocht het inderdaad gewoon zo laag zijn (minder dan 5W) dan is rest mode gewoon een goede optie (ook qua energie duurzaamheid).
een exact verbruik kan ik je niet geven omdat ik alleen getest heb voor al mijn apparaten in de stekkerblok.
Na een dag niets te doen, alles in rust modus kwam ik uit dat het mijn verbruik per maand rond de 5 euro zou zijn, als de apparaten natuurlijk alleen in rest mode blijft staan.

In de stekkerblok zit een LG 43UM7100, Sonos Beam, Apple TV en PS5.
het verbruik zal dus in het lager liggen of gelijk, afhankelijk hoeveel updates de PS5 binnenhaalt.

edit: dat het verbruik bij power off hoger ligt zoals bij die Italiaanse site lijkt mij bizar.
Misschien dat ze erbij rekenden wat het verbruik is als je de PS5 dan weer opstart?

[ Voor 3% gewijzigd door AppleFan2007 op 31-01-2021 11:58 ]

Kyhfin schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:12:

Hier een video waar het letterlijk gemeten word:
Niets om je druk over te maken.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:11
Lees net in de review op fe frontpage dit:
HDMI 2.1-perikelen
De 55-inchversie van The Frame die wij testten is voorzien van een 120Hz lcd-paneel en één HDMI 2.1-poort waarmee het apparaat 4k120-signalen kan verwerken. De kleinere modellen beschikken over een 60Hz-paneel en moeten het stellen zonder HDMI 2.1. Ondersteuning voor 4k120 via HDMI 2.1 is uiteraard vooral interessant voor gamers die een Xbox One X, Playstation 5 of bijvoorbeeld een RTX 3000-videokaart willen aansluiten. Helaas blijkt Samsungs HDMI 2.1-implementatie niet probleemloos met alle bronnen samen te werken. Wij testten de tv met een vorige firmwareversie waarmee het ons niet lukte 4k120-signalen van een RTX 3000-kaart correct weer te geven. Inmiddels zou dat met de recent uitgebrachte firmware 1460.9 opgelost moeten zijn, maar dat hebben wij niet meer kunnen testen. Met betrekking tot 4k120-functionaliteit moeten we dus een kleine slag om de arm houden
Heb zelf de Frame 75 inch maar dit nog niet aan de praat gekregen. Is het iemand anders wel gelukt??

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Donstil schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:37:
[...]

Dat is het bij mij niet denk ik. Hoewel die ook wel erg lawaaierig is maar dat was altijd al :P
Dat heeft de concurrent veel beter voor mekaar ;). Verbaasd mij wel eens hoe stil het is.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Koning-Admiraal schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:30:
[...]
Dat heeft de concurrent veel beter voor mekaar ;). Verbaasd mij wel eens hoe stil het is.
Dat de XSX stiller is dan de PS5 is precies het enige dat je interesseert in deze thread ? :P Begint wel een beetje op te vallen...
cold_as_ijs schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:45:
[...]
Voorste usb-a poort is hi speed dus usb 2.0. Dat is niet genoeg voor de processing unit. Misschien dat het snel genoeg is voor de camera?
Snap niet dat dit usb 2.0 is, had daar ook gewoon 3.1 van gemaakt... je kan hem nu alleen gebruiken voor opladen van dingen.
Tot je dit postte was ik me er niet eens van bewust dat de front USB gewoon slechter is dan de 3 USBs op mijn PS5. Die zijn blijkbaar alle drie USB 3.1, terwjil de front USB op de PS5 inderdaad 2.0 is en de 3 andere 3.2 zijn.
Dus ja, dat zal wellicht dan wel de oorzaak zijn, al vind ik het bizar dat ik online (dacht op YouTube) wel gezien heb hoe mensen de unit op de voorste USB-A aansloten. Daarom dat ik me ook afvroeg of er iets mis is met mijn front USB-A poort. En ook als ik google vind ik hier echt niets over terug, terwijl je toch zou denken dat meerdere mensen tegen zo'n beperking zouden aanlopen. Daarom dat ik dacht van het toch ook hier eens te vragen.
Heb nu inderdaad gewoon camera en unit omgewisseld. Mijn idee was altijd van front USB enkel te gebruiken indien nodig, i.e. als dingen niet gebruikt worden ze terug uit te pluggen voor cleanere look. Maar die camera kan ik dus even goed telkens unpluggen. Meer zelfs: goede incentive om hem dan telkens mooi weg te bergen ipv dat de camera zelf daar onder mijn TV blijft rond te slingeren :).

EDIT: hier wat filmpjes van mensen die duidelijk de front USB gebruiken :|

YouTube: PSVR on PS5 | Setup, Review & Update
YouTube: How To Connect Your PSVR To Your PS5 | Guide

[ Voor 16% gewijzigd door Twixie op 01-02-2021 10:53 ]

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Twixie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Dat de XSX stiller is dan de PS5 is precies het enige dat je interesseert in deze thread ? :P Begint wel een beetje op te vallen...
Ik reageer op een constatering. Daarnaast heb ik (integendeel tot jou) niet de behoefte om een aankoop te verdedigen. Heb ze beide. En nu toevallig plaatst iemand (in dit geval een andere user) een bericht over geluidsproductie en wordt daar op gereageerd. Wat jij er voor de rest in wilt zien moet jezelf weten.

• giantgiantus
Twixie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Ben het wel met hem eens. Die console doet het op dat punt stukken beter. Zelf vind ik dan weer dat de ps5 op andere punten (controller, store, interface) het weer stukken beter doet. Ik hoop dat er tzt een mooie mid-term refresh komt. Dan koop ik die en hoop dat die koeling en design wat beter op orde heeft. Want na een 3 tal maanden vind ik de ps5 met de dag eigenlijk nog steeds lelijker worden.
Koning-Admiraal schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:13:
[...]
Daarnaast heb ik (integendeel tot jou) niet de behoefte om een aankoop te verdedigen.
Hoezo in tegenstelling tot mij ? :D Ik vergelijk zelf nergens met een XSX, en ik zeg ook nergens dat je ongelijk hebt ivm het geluid. Ik vind de XSX persoonlijk overigens ook een veel mooier ding.

Ik had het gewoon over het feit dat we je hier weer weken niet horen, en je nu terug ineens opduikt gewoon om weer eens te zeggen dat de XSX stiller is. Zoek gewoon op jouw naam hier in het forum en echt elke post gaat over dat geluid :P.

• Ram-G-maN

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Nou mijn PS Vita is toch het stilste van alles wat ik heb. ;)

• Koning-Admiraal

Koning-Admiraal

De commandant!

Twixie schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Hoezo in tegenstelling tot mij ? :D Ik vergelijk zelf nergens met een XSX, en ik zeg ook nergens dat je ongelijk hebt ivm het geluid. Ik vind de XSX persoonlijk overigens ook een veel mooier ding.

Ik had het gewoon over het feit dat we je hier weer weken niet horen, en je nu terug ineens opduikt gewoon om weer eens te zeggen dat de XSX stiller is. Zoek gewoon op jouw naam hier in het forum en echt elke post gaat over dat geluid :P.
Door drukte minder actief op het forum. Doet er overigens niet toe, ben het gewoon eens met @Donstil en daar reageer ik op. En mijn mening daarin zal ook niet gewijzigd worden.

Maar goed, genoeg daarover laat het maar weer over de zoveelste game discussie gaan ;).

• FMS
  • Niet online

FMS

Als iemand interesse heeft om Valhalla over te nemen voor een Tweakers prijs, let me know. Zie V&A.

Ik heb het geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat het een prima spel is om tijd mee te verdoen. Maar dat is het ook juist: prima spel wat een enorme tijdcommitment vraagt. Na 10uur spelen ligt het voor mij voor de hand dat ik me na uur 20 ga vervelen, en om dan nog 80uur door te gaan.. . No thanks.

Als het technisch en / of artisitic zo goed was als RDR2, of als combat zo bevredigend was als GoT of een Soul's game, dan had ik best die uren erin willen steken. Maar het is het gewoon net niet. Steek die tijd liever in Control.
FMS schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:23:
Als iemand interesse heeft om Valhalla over te nemen voor een Tweakers prijs, let me know. Zie V&A.

Ik heb het geprobeerd en moet eerlijk zeggen dat het een prima spel is om tijd mee te verdoen. Maar dat is het ook juist: prima spel wat een enorme tijdcommitment vraagt. Na 10uur spelen ligt het voor mij voor de hand dat ik me na uur 20 ga vervelen, en om dan nog 80uur door te gaan.. . No thanks.

Als het technisch en / of artisitic zo goed was als RDR2, of als combat zo bevredigend was als GoT of een Soul's game, dan had ik best die uren erin willen steken. Maar het is het gewoon net niet. Steek die tijd liever in Control.
80? Ik zit al op 115 uur :)
Inmiddels alle collectibles trophy binnen, op naar platinum.

Wel bij gebrek aan andere toffe games denk ik, anders was ik eerder gestopt. Odyssey blijft mijn favoriet.

Koning-Admiraal schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:30:
[...]

Misschien is dat de reden dat het mij nu opvalt bij de Ps5 idd :)

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
giantgiantus schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:15:
[...]

Ben het wel met hem eens. Die console doet het op dat punt stukken beter. Zelf vind ik dan weer dat de ps5 op andere punten (controller, store, interface) het weer stukken beter doet. Ik hoop dat er tzt een mooie mid-term refresh komt. Dan koop ik die en hoop dat die koeling en design wat beter op orde heeft. Want na een 3 tal maanden vind ik de ps5 met de dag eigenlijk nog steeds lelijker worden.
nou ik heb anders een fluisterstille ps5 , anderzijds gaan mensen op het overdrevenen af luisteren (net als je een rode bmw koopt opeens zie je overal rode bmw's .

Neemt niet weg dat er hoorbaardere exemplaren tussen kunnen zitten.
cold_as_ijs schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:45:
[...]
Daar gaan mijn plannen voor het omwisselen van VR unit en camera. Ook de camera werkt bij mij niet met de front USB-A. Krijg dan bij VR melding dat de camera niet aangesloten is.
Het is alleszins niet dat die USB poort defect is, want headset dongle of externe HDD (voor backup) werkt er wel gewoon mee.

• giantgiantus
Gandalf68 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:39:
[...]

nou ik heb anders een fluisterstille ps5 , anderzijds gaan mensen op het overdrevenen af luisteren (net als je een rode bmw koopt opeens zie je overal rode bmw's .

Neemt niet weg dat er hoorbaardere exemplaren tussen kunnen zitten.
Heb je Xbox er naast staan? Ik vind de ps5 nog steeds stil genoeg. Heb hem in een kast staan en hoor hem niet, maar Xbox is echt onhoorbaar.

• Kyhfin
Kalder schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Hier een video waar het letterlijk gemeten word:
Niets om je druk over te maken.
[YouTube: PlayStation 5 Power Consumption (Demo and Warzone Game)]
Ohja inderdaad. Ik ga dan toch wat meer rest mode gebruiken. Zo weinig verbruik dan is het het wel waard. Ik ging uit van boven de 25W en dan is het wel waard om hem uit te zetten.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
giantgiantus schreef op zondag 31 januari 2021 @ 15:57:
[...]

Heb je Xbox er naast staan? Ik vind de ps5 nog steeds stil genoeg. Heb hem in een kast staan en hoor hem niet, maar Xbox is echt onhoorbaar.
Heb hem achter de tv staan en hoor de ps5 ook totaal niet.
Alleen de disc drive zo nu en dan maar daar ligt ik echt niet wakker van.
Heerlijk stil apparaat imho.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Sinds donderdag mijn ps5 binnen, meteen Demons Souls erin. Erg tof!

Net crasht de game en de ps5 schakelt gewoon helemaal uit... zet de console weer aan, moet ie de database rebuilden. Daarna wil ik de game starten, blijft gewoon hangen op t splash screen... console herstarten, nog niet. Nu de game maar verwijderd en kijken wat ie morgen na een herinstallatie doet.

Meer mensen dit gehad? Internet staat er al ‘vol’ van..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Kyhfin
Scrisissszzz schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:12:
Sinds donderdag mijn ps5 binnen, meteen Demons Souls erin. Erg tof!

Net crasht de game en de ps5 schakelt gewoon helemaal uit... zet de console weer aan, moet ie de database rebuilden. Daarna wil ik de game starten, blijft gewoon hangen op t splash screen... console herstarten, nog niet. Nu de game maar verwijderd en kijken wat ie morgen na een herinstallatie doet.

Meer mensen dit gehad? Internet staat er al ‘vol’ van..
Mooi dat je hem binnen hebt. Als internet er vol mee staat hebben meer mensen dit waarschijnlijk ja ;)
Er is trouwens een apart problemen topic, daar staat er dan waarschijnlijk wel meer over.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 14:07
De beste man van TronicsFix heeft 1 of 2 (ik kom even niet op de naam) blokjes vervangen op de voeding van zijn PS5 en had, als het goed is, daarna een stuk minder last van coil whine. Hij heeft daar wel een soort van kit tussen gedaan, zoals de Series X dat ook heeft.

Dus voor de die hards onder ons. Gewoon vervangen :+

Edit: Plus de rubbers die je nog moet plaatsen tegen het vibreren.

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 01-02-2021 07:27 ]

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:30

KRAI.7

Bwoah...

https://www.amazon.de/dp/...=nl_NL&tag=peppercom09-21

Voor de mensen die nog een Pulse 3D headset willen: be quick! :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Leunt dat ding heel erg op het hoofd? En voelt het licht? Het ziet er lichter uit dan de meeste headphones.

Ik krijg hoofdpijn van koptelefoons omdat ze altijd zo op het hoofd drukken. Vandaar dat ik goeie inears gebruik, maar mis toch wel de bas en betere 3d audio.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
FMS schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Leunt dat ding heel erg op het hoofd? En voelt het licht? Het ziet er lichter uit dan de meeste headphones.

Ik krijg hoofdpijn van koptelefoons omdat ze altijd zo op het hoofd drukken. Vandaar dat ik goeie inears gebruik, maar mis toch wel de bas en betere 3d audio.
Als je goede inears hebt zou je prima bas hebben en prima 3d audio.

• AppleFan2007
FMS schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Van 3D audio merk ik ook niet echt veel met mijn PS4 Gold headset.
Met de Pulse 3D zal je van de 3D audio ook niet veel verschil moeten merken tegenover andere headsets.

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb nu een set inears van Shure en geluidskwaliteit is uitstekend. Toch merk ik dat een set gewone Danon headphones meer immersive is.

Edit: zie net dat er ook zo iets bestaat als behind the ear gaming headphones.

[ Voor 24% gewijzigd door FMS op 01-02-2021 11:41 ]

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 12:36

Ace

Happy Happy Joy Joy

Meer mensen die hier problemen hebben met crashes in Hitman 3?

Ik heb er in minder dan 10 uur al 3 gehad.

• giantgiantus
AppleFan2007 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:36:
[...]

Van 3D audio merk ik ook niet echt veel met mijn PS4 Gold headset.
Met de Pulse 3D zal je van de 3D audio ook niet veel verschil moeten merken tegenover andere headsets.
Dat dacht ik ook. Maar ben nu overgestapt van de 3D pulse naar AirPod max en het 3D geluid is toch wel heel anders dan non 3D en echt heel veel beter dan de 3D pulse.

De 3D pulse moet je kopen als je het gemak prettig vind of voor weinig geld een prima koptelefoon wil kopen. Als je kwaliteit wil moet je denk ik toch iets anders.

• FMS
  • Niet online

FMS

Ace schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:40:
Meer mensen die hier problemen hebben met crashes in Hitman 3?

Ik heb er in minder dan 10 uur al 3 gehad.
Gebruik je rest mode? Ik had crashes (in andere games) met gebruik van rest mode.
giantgiantus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:42:
[...]

Dat dacht ik ook. Maar ben nu overgestapt van de 3D pulse naar AirPod max en het 3D geluid is toch wel heel anders dan non 3D en echt heel veel beter dan de 3D pulse.

De 3D pulse moet je kopen als je het gemak prettig vind of voor weinig geld een prima koptelefoon wil kopen. Als je kwaliteit wil moet je denk ik toch iets anders.
Na het lezen van wat reviews denk ik dat de 3D pulse een stap terug is tov de inears. Die apple headphones zien er weer mega zwaar uit. Ik ga wat research doen over behind the ear headphones. Thanks voor meedenken.

• AppleFan2007
[...]

Voor de prijs van de AirPods max mag het 3D geluid wel beter zijn.
Ik twijfelde nog voor een Pulse 3D omdat ik een headset niet zoveel gebruik en de prijs van de Pulse dan nog redelijk is.
Maar ondertussen vergeet ik vaak mijn Gold headset aan te zetten en laat ik het geluid gewoon op de soundbar en veel verschil tussen 3D en de soundbar is er echt niet.

De Pulse zal pas later in huis komen.

• giantgiantus
AppleFan2007 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:52:
[...]

Voor de prijs van de AirPods max mag het 3D geluid wel beter zijn.
Ik twijfelde nog voor een Pulse 3D omdat ik een headset niet zoveel gebruik en de prijs van de Pulse dan nog redelijk is.
Maar ondertussen vergeet ik vaak mijn Gold headset aan te zetten en laat ik het geluid gewoon op de soundbar en veel verschil tussen 3D en de soundbar is er echt niet.

De Pulse zal pas later in huis komen.
Ja het gebruiksgemak is wel een pluspunt. Koptelefoon aan en geluid gaat automatisch via 3D pulse. Uit en automatisch via tv. Dat is met andere koptelefoons niet.

Eens dat je ook meer mag verwachten van de AirPods max trouwens. Had hem ook niet gekocht voor de PS5, maar lukt me niet meer om naar de 3D pulse te luisteren nu ik de Max gebruik voor muziek ;)

• Hulleman
  • Laatst online: 24-11 16:28
AeronNL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Heb hem achter de tv staan en hoor de ps5 ook totaal niet.
Alleen de disc drive zo nu en dan maar daar ligt ik echt niet wakker van.
Heerlijk stil apparaat imho.
Mijn PS5 is eigenlijk best wel luidruchtig zodra je een game opstart. Ik zit er op 4 meter vanaf en de PS5 ligt in een tv meubel. Je hoort heel duidelijk de fan draaien in een stille kamer. Tijdens het gamen overstemt dat het gamegeluid niet, waardoor de PS5 stil is. Echter, ik denk dat mijn PS4 en de pro die ik heb gehad op hun stilst stiller waren dan de PS5. De PS5 gaat per direct in een bepaalde fanmodus en blijft daar altijd in draaien. De PS4 was in het begin altijd stil, maar gedurende het gamen was ie soms extreem luidruchtig. Dat heeft de PS5 nooit.

De PS5 discdrive is wel echt insane luidruchtig....... Dat is nog erger dan de PS4 in de raketstand. Laatst dacht ik echt dat de PS5 zou ontploffen.... mn vriendin vond het net een boormachine zó extreem hard spinnen en trillen die discdrive.

Bottomline,
- de PS5 is absoluut geen fluisterstille console.
- Het minimum waar de PS5 fan op draait is luidruchtiger dan het minimum van de PS4, maar niet hinderlijk tijdens het gamen.
- De PS5 wordt nooit zo luidruchtig als een PS4
- De discdrive van de PS5 vind ik echt een miskleun.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
[...]

Hoe sluit je die Airpod Max aan? Via een kabel in de controller of via BT (en hoe dan?) Ik heb een WH1000XM2 en heb die wel eens bedraad aan de controller aangesloten op de PS4. Wát een slecht geluid.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Farabi
  • Niet online
sony kon de fans softwarematig instellen (las ik). dus ik hoop dat ze dat fixen in de toekomst. ik denk niet dat ze zo hard hoeven te draaien namelijk.

• Hulleman
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:21:
sony kon de fans softwarematig instellen (las ik). dus ik hoop dat ze dat fixen in de toekomst. ik denk niet dat ze zo hard hoeven te draaien namelijk.
Dat betwijfel ik inderdaad ook. Ik speel met mn vriendin wel eens wat Fortnite. Daar hoeft de PS5 niet volle bak voor aan de slag lijkt me. Kan de fan ook wel wat zachter draaien.

• Mr. Jackson
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-07-2023
Over geluid gesproken, wat is jullie ervaring met een surround set icm de PS5?

Ik wil graag een surround soundsystem kopen maar weet niet zo goed welke geschikt is voor de PS5.

HDMI 2.1 is sowieso een vereiste volgens mij, maar veel verder kom ik niet. Iemand anders die ook bezig is met deze zoektocht/er al uit is?

• giantgiantus
Hulleman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Hoe sluit je die Airpod Max aan? Via een kabel in de controller of via BT (en hoe dan?) Ik heb een WH1000XM2 en heb die wel eens bedraad aan de controller aangesloten op de PS4. Wát een slecht geluid.
Bluetooth dongle.

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-11 12:44
Welke gebruik je daarvoor? En 3D Audio kun je ook gewoon enablen op deze manier als ik je vorige reactie goed begrijp?

Heb een Pulse in bestelling, maar als ik m'n Sony 1000XM3 draadloos kan gebruiken (en niet via de controller) dan is dat waarschijnlijk een betere optie!
Hulleman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:17:
[...]
Bottomline,
- mijn PS5 is absoluut geen fluisterstille console.
FYP

Want hangt echt van console tot console af. Als ik jouw verhaal lees, is dat totaal onacceptabel en zouden we er veel meer over horen ook in de pers.
Hier heb ik echt wél een fluisterstille console. De mijne staat gewoon op de kast, dus helemaal niets dat het geluid kan dempen. En het geluid dat hij wellicht wel maakt, valt mij echt nooooit op, en ik ben nochtans zeer gevoelig voor geluiden (zeker high pitch).

Ik heb een SPL meter en zal eens meten, maar ik vraag me zelfs af of het meetbaar zal zijn. Weet niet wat de gevoeligheid is, heb die altijd gebruikt voor >90dB :D.

• giantgiantus
Twixie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:12:
[...]

FYP

Want hangt echt van console tot console af. Als ik jouw verhaal lees, is dat totaal onacceptabel en zouden we er veel meer over horen ook in de pers.
Hier heb ik echt wél een fluisterstille console. De mijne staat gewoon op de kast, dus helemaal niets dat het geluid kan dempen. En het geluid dat hij wellicht wel maakt, valt mij echt nooooit op, en ik ben nochtans zeer gevoelig voor geluiden (zeker high pitch).

Ik heb een SPL meter en zal eens meten, maar ik vraag me zelfs af of het meetbaar zal zijn. Weet niet wat de gevoeligheid is, heb die altijd gebruikt voor >90dB :D.
En van gehoor tot gehoor en van interpretatie tot interpretatie.
giantgiantus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:13:
[...]
En van gehoor tot gehoor en van interpretatie tot interpretatie.
Daarom dat ik ook zei dat ik eens ga meten, en daarom dat ik ook vermeldde dat ik wel echt heel goede oren heb en gevoelig ben.
Het verhaal van @Hulleman laat weinig aan de verbeelding over en is zeker niet iets wat anderen dan als fluisterstil zouden ervaren. Zeker het disk geval.

EDIT: welke games/situaties zijn berucht om de PS5 het luidst te laten opereren ?

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 01-02-2021 13:18 ]

• AppleFan2007
Hulleman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:17:
[...]

Mijn PS5 is eigenlijk best wel luidruchtig zodra je een game opstart. Ik zit er op 4 meter vanaf en de PS5 ligt in een tv meubel. Je hoort heel duidelijk de fan draaien in een stille kamer. Tijdens het gamen overstemt dat het gamegeluid niet, waardoor de PS5 stil is. Echter, ik denk dat mijn PS4 en de pro die ik heb gehad op hun stilst stiller waren dan de PS5. De PS5 gaat per direct in een bepaalde fanmodus en blijft daar altijd in draaien. De PS4 was in het begin altijd stil, maar gedurende het gamen was ie soms extreem luidruchtig. Dat heeft de PS5 nooit.

De PS5 discdrive is wel echt insane luidruchtig....... Dat is nog erger dan de PS4 in de raketstand. Laatst dacht ik echt dat de PS5 zou ontploffen.... mn vriendin vond het net een boormachine zó extreem hard spinnen en trillen die discdrive.

Bottomline,
- de PS5 is absoluut geen fluisterstille console.
- Het minimum waar de PS5 fan op draait is luidruchtiger dan het minimum van de PS4, maar niet hinderlijk tijdens het gamen.
- De PS5 wordt nooit zo luidruchtig als een PS4
- De discdrive van de PS5 vind ik echt een miskleun.
Op zich is de PS5 wel stil bij mij in vergelijking met mijn PS4.
Juist zoals je zegt is de disc drive veel te luid, ik keek gisteren de teardown video van Sony waar ze ook zeggen dat de disc drive zo veel mogelijk trilling absorbeert maar dan hebben ze toch een rare definitie van trillingen absorberen.
Wat me wel opvalt is dat de disc drive luider lijkt bij het lezen van een PS4 game dan bij het lezen van een PS5 game.
Het grootste verschil hoor je bij het installeren van de game, ik weet niet of iemand andere hetzelfde merkt of dat het aan mij zou liggen.

• giantgiantus
ChuckBartowski schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Welke gebruik je daarvoor? En 3D Audio kun je ook gewoon enablen op deze manier als ik je vorige reactie goed begrijp?

Heb een Pulse in bestelling, maar als ik m'n Sony 1000XM3 draadloos kan gebruiken (en niet via de controller) dan is dat waarschijnlijk een betere optie!
https://www.amazon.nl/Aud...id=pla-931511922429&psc=1

Let op. Mic werkt niet. Maar gebruik ik toch nooit. Online gamen doe ik amper tot niet.

• giantgiantus
Twixie schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:15:
[...]

Daarom dat ik ook zei dat ik eens ga meten, en daarom dat ik ook vermeldde dat ik wel echt heel goede oren heb en gevoelig ben.
Het verhaal van @Hulleman laat weinig aan de verbeelding over en is zeker niet iets wat anderen dan als fluisterstil zouden ervaren. Zeker het disk geval.

EDIT: welke games/situaties zijn berucht om de PS5 het luidst te laten opereren ?
Ps5 games maakt de ps5 bij mij wel iets meer geluid. Maar hoor hem nog steeds amper en met kastje gesloten helemaal niets.

• Farabi
  • Niet online
waar kan je control voor de ps5 kopen bij de bekende webshops? de release is morgen, maar nergens te verkijgen?

• giantgiantus
Farabi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:22:
waar kan je control voor de ps5 kopen bij de bekende webshops? de release is morgen, maar nergens te verkijgen?
Gratis bij psplus. Kan je nog beter maandje plus nemen als je dat niet al Hebt.

• Farabi
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:24:
[...]

Gratis bij psplus. Kan je nog beter maandje plus nemen als je dat niet al Hebt.
de ultimate edition speciaal ge-remastered voor de ps5, zal toch niet op plus uitkomen? ik denk dat jij over de normale ps4 versie hebt. by the way, ik zal sowieso geen plus nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 01-02-2021 13:26 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord