Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:09
Vandaag Immortals Fenyx Rising platinum gehaald, echt een fantastische game, mocht je nog opzoek naar dan kan ik je deze zeker aanraden!

Zag dat er nu ook een paar mooie aanbiedingen zijn:
- Little Nightmares > 4,99 (https://store.playstation...05952_00-LITTLENIGHTMARES)
Deze is maar een paar uur speeltijd, dus die kan ik niet laten liggen voor 5 euro :)

- GTA V > 19,99 (https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000093173761/)
Lijkt mij een mooie deal, echter komt er ook een remaster voor de PS5 aan. Is het verstandig om daar op te wachten of gaat dat niet zo'n groot verschil maken?

- Red Dead Redemption 2 > 23,69 (https://www.bol.com/nl/p/...on-2-ps4/9200000067180307)
Ik hoor hier veel wisselende verhalen over, dus laat deze nog even links liggen voor nu.

Echter heb ik voorheen nooit een PS4 gehad dus zijn er ook voldoende games uit de PS Plus collectie te spelen.

Denk dat ik nu eerst ga beginnen met Days Gone en daarna wellicht God of War. Of zijn er nog andere pareltjes die ik eerst zou moeten spelen wat jullie betreft?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:50
Dat is een mooie prijs voor Red Dead Redemption. 1 van de beste games die ik op de PS4 heb gespeeld. Voor die prijs zou ik hem niet laten liggen.
PsychoBoyJack schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:55:
Ik kan m niet opstarten (duh), maar ik kan m ook niet verwijderen, ik kan er helemaal niets mee.
Iemand een idee?
Ik zou eens een database rebuild doen. Opstarten in Safe Mode en dan optie 5 kiezen : https://www.playstation.c...re/safe-mode-playstation/ .

• Timothy3000
Is het niet een beter idee eerst te kijken of het helpt om licenties te herstellen?

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 21-01-2021 18:15 ]

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Timothy3000 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:15:
Is het niet een beter idee eerst te kijken of het helpt om licenties te herstellen?
Je was me net voor, dit lijkt mij ook een goed idee!
Is idd ook het proberen waard, en minder werk. Maar betwijfel toch of het veroorzaakt wordt door incorrecte license info. Het gaat toch duidelijk wel over het een inconsistente toestand van wat er geïnstalleerd is.

• PsychoBoyJack
  • Laatst online: 22-11 17:33
Twixie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:12:
[...]

Ik zou eens een database rebuild doen. Opstarten in Safe Mode en dan optie 5 kiezen : https://www.playstation.c...re/safe-mode-playstation/ .
AeronNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Dankjewel allen. Licenties herstellen hielp helaas niet. Zal straks eens een database rebuild proberen.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dat is duidelijk geen Uncharted of TLOU :P ben benieuwd het heeft een beetje een medieval / tribal sfeertje.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Bij intertoys Sony pulse 3d headset op voorraad

https://www.intertoys.nl/...d-pulse-draadloze-headset

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe beelden van Destruction AllStars, de PS+ game van februari:

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:56
@kazuka lijkt me echt helemaal niks... krijg er ook zo’n Fortnite vibe bij

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-11 17:10
Kan ik PS Plus kopen via de website, activeren en gewoon de PS Plus games van de maand in m'n account toevoegen terwijl ik wacht op de PS5?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:45
mustiej schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:21:
Kan ik PS Plus kopen via de website, activeren en gewoon de PS Plus games van de maand in m'n account toevoegen terwijl ik wacht op de PS5?
Ja

• leFibo
  • Laatst online: 09-03-2023
PS5 binnen en draait werkelijk waar als een zonnetje. No complains whatsoever. Ik dacht bij de dataoverdracht van de PS4 naar de PS5 ff alles te selecteren, maar dat duurde toch wel langer dan gedacht. Haha. Nu was het ook zo'n kleine 600gb. 8)7 Mag geen naam hebben. :*) Vanmiddag rond 2u aangezet en ik denk dat ie nu ongeveer wel klaar moet zijn. Kon gelukkig wel al gewoon gamen. Astro's Playroom is echt super leuk om te spelen en laat geweldig zien wat de nieuwe controller in z'n mars heeft. Miles Morales ook ff gespeeld en speelt net als de 1e game heerlijk. Kan niet wachten om morgenavond weer ff wat uurtjes te maken. Leuk en aardig trouwens 2 kids, maar die hebben het overgrote deel vandaag op de PS5 gezeten. En pa maar wachten. 7(8)7 :*)

https://psnprofiles.com/leFibo

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nice! recap:
  • Resident Evil VIII komt 7 mei 2021, dus we hoeven niet heel lang te wachten.
  • Komt ook naar PS4
  • RE:Verse komt tegelijk met VIII uit, een 6 player death-match game
  • RE VIII 'Maiden' demo vanaf vandaag te downloaden voor PS5. Heeft raytracing en 3D audio
  • Vrij aparte cross-over met Ubisoft's The Division 2 (RE costumes)
  • Netflix CGI film Resident Evil: Infinite Darkness komt dit jaar uit
Had deeltje VII nog nooit gespeeld overigens dus ter voorbereiding op VIII deze vorige week op m'n PS5 gespeeld. Was verrassend goed, mooie throwback naar het eerste deel van de serie en de 1st person view pakt goed uit. Het lijkt er op dat ze een behoorlijk hoger budget voor VIII gebruiken, dus ben benieuwd.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:31
Ik heb de herhaling al in mijn kijklijst staan, ben zelf wel een Resident Evil liefhebber geworden sinds deel op de Gamecube toen der tijd. Dit is een van de games die voor mij een keuze word een PS5 te gaan halen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28
Chaoss schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:10:
[...]

Dat is duidelijk geen Uncharted of TLOU :P ben benieuwd het heeft een beetje een medieval / tribal sfeertje.
Wordt iig weer tijd voor een nieuwe IP van ND. Dat hebben we in het PS4 tijdperk niet van ze gezien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:31
Lijkt in de vluchtigheid een beetje op Horizon, alleen dan niet in een moderne manier (robots). Jou zou bijna zeggen een fussie tussen Skyrim (Draak) en Horizon met betrekking tot de kleding.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:24 ]

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Linksquest schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:32:
Lijkt in de vluchtigheid een beetje op Horizon, alleen dan niet in een moderne manier (robots). Jou zou bijna zeggen een fussie tussen Skyrim (Draak) en Horizon met betrekking tot de kleding.
https://www.ign.com/artic...-unannounced-fantasy-game

• Timothy3000
Gave demo zeg van RE. Best eng, helemaal met die 3D audio.

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-11 09:28
Wil een externe USB HD voor mn PS5 gaan kopen, moet ik hierbij nog op bepaalde specs letten en maakt het nog verschil of ik een SSD of normale HD neem, scheelt namelijk nogal in prijs?

• Hulleman
EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:50:
Wil een externe USB HD voor mn PS5 gaan kopen, moet ik hierbij nog op bepaalde specs letten en maakt het nog verschil of ik een SSD of normale HD neem, scheelt namelijk nogal in prijs?
Ik zou altijd voor een SSD gaan met usb-c aansluiting. Hou er rekening mee dat je geen PS5 games op externe opslag kunt opslaan. Ik wacht wel totdat de interne SSD vervangen kan worden voor een groter exemplaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2021 11:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• EL-Nino-1980
Hulleman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:04:
[...]
Hou er rekening mee dat je geen PS5 games op externe opslag kunt opslaan.
Oh echt niet....ik dacht juist de PS plus en digital games te kunnen opslaan. Wat zou dan het nu van die extra opslag zijn?

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:14
EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:09:
[...]

Oh echt niet....ik dacht juist de PS plus en digital games te kunnen opslaan. Wat zou dan het nu van die extra opslag zijn?
Opslaan van je PS4 games :)

• Hulleman
EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:09:
[...]
Het kan wel met PS4 games die in BC modus draaien (ik zei ook alleen PS5 games ;) ). Niet met PS5 games.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2021 11:12 ]

Het is maar wat je belangrijk vindt :
* je gehele PS4 library direct ter beschikking hebben => vette HDD
* lagere laadtijden bij PS4 games => SSD

Zelf vond ik het eerste belangrijker. Als er games zijn met belachelijk hoge laadtijden, kan ik die games nog altijd op de interne SSD van de PS5 zetten.
Heb zelf een 6TB disk gekocht voor nog geen €100 en heb daar zo'n 350 PS4 games op staan. Later komt er dan nog wel een interne SSD bij voor wanneer ik teveel PS5 games begin te hebben (die kun je niet op USB drive installeren).

• AeronNL
Ik heb gisteren zelf een Samsung T7 SSD van 1 Tb gekocht. Razendsnel en super klein.
Heb m niet via usb-c aangesloten omdat ik de de ssd achter mijn ps5 wil houden, laadtijden zijn hetzelfde als de interne ssd (tenminste, ik merk geen verschil).
Vind alleen de usb-a aansluiting nogal los zitten. Als ik een klein beetje wiebel dan the word de verbinding verbroken. USB-c heeft dat probleem niet.
Maar gelukkig verschuif ik mijn ps5 niet dus zal ik er geen last van hebben verder.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
AeronNL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:38:
Ik heb gisteren zelf een Samsung T7 SSD van 1 Tb gekocht. Razendsnel en super klein.
Heb m niet via usb-c aangesloten omdat ik de de ssd achter mijn ps5 wil houden, laadtijden zijn hetzelfde als de interne ssd (tenminste, ik merk geen verschil).
Vind alleen de usb-a aansluiting nogal los zitten. Als ik een klein beetje wiebel dan the word de verbinding verbroken. USB-c heeft dat probleem niet.
Maar gelukkig verschuif ik mijn ps5 niet dus zal ik er geen last van hebben verder.
Ik heb exact dezelfde ssd gekocht, direct aan de ps5 gehangen en kwam al gauw van een hele koude kermis thuis! Het is geen nieuws dat de ps5 vooralsnog geen fijne combi is met een externe HDd. Ik heb zelf gehad dat ik een aantal ps4 games erop had staan en na een tijdje Spider-Man spelen knalde de hele ps5 vast met als gevolg dat ik hem niet meer aan kreeg. Na een aantal pogingen ging hij weer aan maar kwam gelijk een melding dat de ssd beschadigd was en helemaal opnieuw moest initialiseren. Gevolg was dus dat de hele ps5 dat proces ook door moest want de hele handel was vast gelopen. Ik heb sindsdien maar de externe ssd eruit gehaald en die doet nu prima zijn ding op de Xbox series X. Voor mij iig voorlopig geen externe ssd aan de ps5. Laat ze de boel eerst maar goed patchen want ik moet er niet aan denken dat de ps5 hierdoor kapot gaat.

Just sayin’

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Gadsie, die mogen ze houden :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Hulleman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:04:
[...]

Ik zou altijd voor een SSD gaan met usb-c aansluiting. Hou er rekening mee dat je geen PS5 games op externe opslag kunt opslaan. Ik wacht wel totdat de interne SSD vervangen kan worden voor een groter exemplaar.
De interne SSD is niet te vervangen, je kunt er een extra interne SSD in zetten zodra Sony die functie in gebruik neemt.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Cardwizard
Kan iemand mij helpen?

Heb de PS4 disc versie van Miles Morales,
Gratis digitale PS5 upgrade gedownload.

Elke keer als ik nu wil opstarten wil hij de PS4 versie gaan kopiëren vanaf de disc, heb zelf al de juiste versie via options gekozen maar na een herstart lijkt de PS4 versie de standaard te zijn.

Doe ik iets niet goed af gaat hier iets mis?
Cardwizard schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:06:
Kan iemand mij helpen?

Heb de PS4 disc versie van Miles Morales,
Gratis digitale PS5 upgrade gedownload.

Elke keer als ik nu wil opstarten wil hij de PS4 versie gaan kopiëren vanaf de disc, heb zelf al de juiste versie via options gekozen maar na een herstart lijkt de PS4 versie de standaard te zijn.

Doe ik iets niet goed af gaat hier iets mis?
Denk dat er iets mis gaat, heb dit probleem al vaker voorbij zien komen, alleen een oplossing zou ik niet weten.
Wellicht je licenties herstellen (via settings) of een database rebuild doen (door PS5 aanknop een paar seconden ingedrukt te houden).

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Donstil schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Gadsie, die mogen ze houden :P
Tegen beter weten in hoop ik dat ie toch leuk gaat worden :P Met name omdat veel ex-devs van Project Gotham Racing en Blur eraan hebben gewerkt. Hopelijk zorgt de PS+ release er voor dat er een flinke userbase is. Of het een tweede Fall Guys wordt ga ik me echter niet aan wagen :+

• EL-Nino-1980
Kalder schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:03:
[...]

De interne SSD is niet te vervangen, je kunt er een extra interne SSD in zetten zodra Sony die functie in gebruik neemt.
Ja ik wacht toch maar tot de interne ssd uitgebreid kan worden dan...dank allen!

• PsychoBoyJack
  • Laatst online: 22-11 17:33
Twixie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:12:
[...]

AeronNL schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Helaas, rebuild database werkt ook niet.

Ik denk dat er niks anders opzit dan voor optie 6 te gaan ''Reset PS5'', als ik dat spel weer wil spelen?
:/

Edit; workaround gevonden. Spel stond op de externe harde schijf. Harde schijf ontkoppeld, kan m nu opnieuw downloaden.

Nogmaals bedankt voor de reacties iig.

[ Voor 9% gewijzigd door PsychoBoyJack op 22-01-2021 15:10 ]

EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Ja ik wacht toch maar tot de interne ssd uitgebreid kan worden dan...dank allen!
Weet wel dat M.2 SSD's die snel genoeg zijn voor de PS5 een prijskaartje hebben van zo'n €200 voor 1 TB.
Prijs zal wel dalen gedurende de jaren, maar voorlopig verwacht ik geen flinke prijsdalingen in de high-end SSD's.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:05
EL-Nino-1980 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Je geeft zelf aan dat je hem wil voor de PS plus collectie, die prima vanaf een externe hdd/ssd kan draaien. Zoals @Kalder al aangeeft, de interne uitbreiding gaat al gauw €200/TB kosten.
In jouw geval kan je dan beter nu 100 euro uitgeven voor een 4TB externe hdd + later 200 euro aan 1TB dan 400 euro aan 2TB intern. Door nu te investeren in extern is de nood ook veel minder om intern uit te breiden. En mogelijk wordt ps5 games backup naar extern in de toekomst ondersteund.

• AeronNL
cypress3d schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:49:
[...]

Ik heb exact dezelfde ssd gekocht, direct aan de ps5 gehangen en kwam al gauw van een hele koude kermis thuis! Het is geen nieuws dat de ps5 vooralsnog geen fijne combi is met een externe HDd. Ik heb zelf gehad dat ik een aantal ps4 games erop had staan en na een tijdje Spider-Man spelen knalde de hele ps5 vast met als gevolg dat ik hem niet meer aan kreeg. Na een aantal pogingen ging hij weer aan maar kwam gelijk een melding dat de ssd beschadigd was en helemaal opnieuw moest initialiseren. Gevolg was dus dat de hele ps5 dat proces ook door moest want de hele handel was vast gelopen. Ik heb sindsdien maar de externe ssd eruit gehaald en die doet nu prima zijn ding op de Xbox series X. Voor mij iig voorlopig geen externe ssd aan de ps5. Laat ze de boel eerst maar goed patchen want ik moet er niet aan denken dat de ps5 hierdoor kapot gaat.

Just sayin’
Oei das niet best!
Toch heb ik ook op oa Reddit gelezen dat heel veel mensen er toch wel enthousiast over zijn en geen problemen ondervinden.
Gisteren een paar uur TLOU 2 gespeeld en geen problemen. Ook niet ivm rest mode.
Laten we hopen dat het zo blijft!

• Hulleman
Kalder schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, thnx voor de correctie!

• cold_as_ijs
Hulleman schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, thnx voor de correctie!
Met een soldeerbout is die echt wel te vervangen _O-

• Hulleman
cold_as_ijs schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Met een soldeerbout is die echt wel te vervangen _O-
we zitten hier immers op tweakers })
https://tweakers.net/geek...-videokaart-tot-16gb.html Dan kan dat met de PS5 vast ook

[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 22-01-2021 14:17 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Net de Resident Evil showcase gespeeld. Heel tof gedaan. Hij is nog geen 4GB groot in de store en ongeveer een uurtje met wat puzzle en speurwerk gameplay. Alleen voor de graphics al moet je deze eigenlijk even proberen. Geeft een goed beeld waar next gen naartoe kan gaan met de graphics.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik heb de Samsung T7. Volgens Digital Foundry presteert een snelle SSD vergelijkbaar aan de interne SSD voor PS4 games, omdat PS4 games niet gebruik maken van de snelle API van de interne SSD: YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games? (Xbox filmpje waarin wordt genoemd dat het voor de PS5 ook geldt).

Dus als je wilt genieten van de snelle laadtijden zou ik sowieso een externe SSD halen. Ben er zelf erg blij mee, ook gezien het feit dat de PS5 nog weleens de PS4 versie van games besluit te downloaden. Die hoef ik dan niet steeds weg te gooien, maar kan gewoon op de externe SSD.

[ Voor 10% gewijzigd door Erapaz op 22-01-2021 14:34 ]

• Erapaz
[...]

Just sayin’
Ik speel al mijn PS4 spellen van dezelfde externe SSD en heb geen enkel probleem. Heb alleen geen Spiderman, misschien dat het daar aan ligt of aan de PS5 zelf. Ik zou hem om een incident echter niet afraden aan anderen.

• Erapaz
Bah weer een draken/fantasy game. Vind een moderne setting of historisch zonder fantasy veel leuker. Laat er nou eens een fatsoenlijke game komen met een cyberpunk thema. Beetje Deus Ex achtig qua sfeer bijvoorbeeld, maar dan met een Naughty Dog verhaal.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
AeronNL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:38:
De snelheid aan de achterkant is hetzelfde als USB C aan de voorkant. USB C is gewoon een andere connector, maar verschilt niet in snelheid. Alle 3 zijn gewoon 10Gb/s, behalve de USB A aan de voorkant.

• AeronNL
Recon24 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:37:
[...]

De snelheid aan de achterkant is hetzelfde als USB C aan de voorkant. USB C is gewoon een andere connector, maar verschilt niet in snelheid. Alle 3 zijn gewoon 10Gb/s, behalve de USB A aan de voorkant.
Weet ik, maar ik bedoelde meer dat de usb-c connector steviger is, deze kun je niet heen en weer bewegen zodat de verbinding word verbroken, bij de usb-a connector gebeurd dit wel.
Niet echt een probleem natuurlijk, want normaal gesproken kom je niet meer aan de kabel.
Alleen vervelend als je de os5 bijvoorbeeld zou verschuiven en dit gebeurd. Maar ook die kans is klein gelukkig.
[...]
Ik heb exact dezelfde ssd gekocht, direct aan de ps5 gehangen en kwam al gauw van een hele koude kermis thuis! Het is geen nieuws dat de ps5 vooralsnog geen fijne combi is met een externe HDd.
Dat was toch enkel bij launch ? Er zijn, dacht ik, al 2 updates geweest sindsdien, en ik heb in elk geval geen enkel probleem meer gezien hier. Helemaal in het begin inderdaad ook eens 1 harde crash bij SpiderMan.

Moesten er nu nog problemen zijn, zouden we er toch wel meer over lezen nu, want met slechts 660GB interne SSD, denk ik toch dat er best veel mensen PS4 games extern installeren.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:02 ]

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Ik heb de Samsung T7. Volgens Digital Foundry presteert een snelle SSD vergelijkbaar aan de interne SSD voor PS4 games, omdat PS4 games niet gebruik maken van de snelle API van de interne SSD: YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games? (Xbox filmpje waarin wordt genoemd dat het voor de PS5 ook geldt).

Dus als je wilt genieten van de snelle laadtijden zou ik sowieso een externe SSD halen. Ben er zelf erg blij mee, ook gezien het feit dat de PS5 nog weleens de PS4 versie van games besluit te downloaden. Die hoef ik dan niet steeds weg te gooien, maar kan gewoon op de externe SSD.
Ik sluit mij aan bij jou: ik ben ook erg tevreden met de T7 (Touch 2tb). @cypress3d Mijn ervaring is dus niet dat ik van een koude kermis thuiskom. Ook niet van @Erapaz en @AeronNL. Zelf heb ik het via usb-C naar C aangesloten. Eerder hebben een andere Tweaker en ik onze ervaringen gedeeld dat de schrijfsnelheid zo'n 300 MB/s is. Dat is een stuk lager dan de ca 800 MB/s die hardware.info testte. Dat doet niets af aan de snelle laadtijden. Eerlijk is eerlijk, ik speel niet veel spellen tegelijkertijd, dus eigenlijk zou ik het met de interne ssd ook af kunnen. Maar het is prettig dat het kan.

Flickr

• Keipi
  • Laatst online: 24-11 07:36
Hebben anderen trouwens ook last van een _ontzettend_ traag PSN? Ik probeer Resident Evil Maiden te downloaden, maar de 4GB download gaat een uur duren met mijn 1gbps verbinding.

Heb het voorheen ook al met updates/downloaden. Ben gewoon met een kabel verbonden.

Bij de “Test internet Connection” krijg ik: Down: 6.1mbps, Up: 13.7mbps

[ Voor 12% gewijzigd door Keipi op 22-01-2021 18:03 ]

• Cardwizard
@Keipi check eens wat je WiFi doet

Hier ook even getest, supersnel binnen

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 22-01-2021 19:55 ]

• Erapaz
Keipi schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 18:01:
Hebben anderen trouwens ook last van een _ontzettend_ traag PSN? Ik probeer Resident Evil Maiden te downloaden, maar de 4GB download gaat een uur duren met mijn 1gbps verbinding.

Heb het voorheen ook al met updates/downloaden. Ben gewoon met een kabel verbonden.

Bij de “Test internet Connection” krijg ik: Down: 6.1mbps, Up: 13.7mbps
Net aangezet en gaat als een zonnetje, een procentje per seconde denk ik.

Edit: en alweer klaar, 2 minuutjes ongeveer dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 22-01-2021 18:26 ]

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 01:57

The_Worst

Unox

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVMpFUERUiqBgDOPG36Sx9FOISQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUGGxq8WLoChV8VeHo9FM25Z.jpg?f=fotoalbum_large

Playstation 5, 4K HDR Oled en dan Woflenstein 3D spelen. :+

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-11 00:43
Kun je trouwens de sideplates van de dualsense charger dock halen net als met de ps5 plates?

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:45
shadowkid053 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:02:
Kun je trouwens de sideplates van de dualsense charger dock halen net als met de ps5 plates?
Ik heb het even getest maar ik krijg ze er niet af.

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-11 10:23

Decennia

VECTORHEAD

Geeft me ook een beetje een Castlevania vibe. Denk dat ik de vorige even ga proberen vanuit de PS+ collectie.

Gegroet!

• Kyhfin
The Last of Us 2 uitgespeeld. Wat een spel. Niet helemaal mijn genre qua zombies en horror, maar de grafische details en het verhaal maakten voor mij echt één van de beste game ervaringen ooit. Blijkbaar een love it or hate it game, maar ik val dus meer in de eerste categorie.

• Gieter90
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Kyhfin schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:29:
The Last of Us 2 uitgespeeld. Wat een spel. Niet helemaal mijn genre qua zombies en horror, maar de grafische details en het verhaal maakten voor mij echt één van de beste game ervaringen ooit. Blijkbaar een love it or hate it game, maar ik val dus meer in de eerste categorie.
Moet je deel 1 gespeeld hebben voor deel 2?

Verwijderd

Gieter90 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 00:45:
[...]

Nee, maar is wel leuker en zit je beter in het verhaal. 1 is goed maar 2 is gewoon nog beter.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 20:07
Twixie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Dat was toch enkel bij launch ? Er zijn, dacht ik, al 2 updates geweest sindsdien, en ik heb in elk geval geen enkel probleem meer gezien hier. Helemaal in het begin inderdaad ook eens 1 harde crash bij SpiderMan.

Moesten er nu nog problemen zijn, zouden we er toch wel meer over lezen nu, want met slechts 660GB interne SSD, denk ik toch dat er best veel mensen PS4 games extern installeren.
Dan ga ik binnenkort een poging weer doen :)

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-11 00:43
AppleFan2007 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Ik heb het even getest maar ik krijg ze er niet af.
Aah bedankt!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Heb 10 minuutjes gespeeld. Maar graphics vond ik weinig bijzonder hoor. Met name de effecten (schaduw) en texture kwaliteit vond ik niet perse next-gen waardig. Wel vond ik het geluid indrukwekkend, na die 10 minuten vond ik de sfeer al zo beklemmend dat ik het wel even prima vond. :+
Zonder te spoileren.... ben je de ladder al opgegaan? Daarna wordt het indrukwekkend namelijk....

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja zou ik juist zeker wel doen. Op de eerste plek voor het verhaal en op de tweede plaats dat je anders een dijk van een game laat liggen.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:01 ]

• cold_as_ijs
[...]

Als je deel 1 speelt moet je zeker left behind niet vergeten. Die dlc zit gratis bij de remaster. Deze geeft wat extra diepte aan het verhaal en is zeker zo goed als het hoofdverhaal.

• cold_as_ijs
Zit nu nog in Days gone, maar ben al een heel eind, Crater lake nog een paar missies en dan de endgame en nog 35 hordes uitmoorden :). Maar al dat gepraat over TLOU krijg ik wel weer zin om die op te starten. Misschien dat ik eerst weer deel 1 speel om dan door te gaan met deel 2.
Zit toch al in de zombies kan ik het net zo goed meteen doortrekken in de volgende game

• Kyhfin
[...]

Je hebt al best wat reacties gehad, maar mijn tegengeluid is dat er echt een hele goede recap staat van Deel 1 (incl de comics) voordat je deel 2 gaat spelen.

Ik heb deel 1 wel ooit bijna uitgespeeld, maar wat ik al zei ben ik niet zo van enge en donkere games. Toch wou ik deel 2 proberen en zeker geen spijt van. Mijn backlog is echter nog heel groot (geen PS4 gehad) en ook daarom besloten geen deel 1 te spelen, want stop die tijd liever in een andere, recentere game.

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-11 09:12
Hallo iedereen,

Heb 2x 2TB hangen aan mijn PS4 Pro en binnenkort maak ik es eindelijk mijn PS5 Disc open. Nu heb ik te weinig storage en vroeg me dan af of het nog ideaal is om een nieuwe portable HDD aan te schaffen (5 TB) voor de PS5?

Of wacht ik nog wat tot de interne/externe SSD's goedkoper zijn? Al denk ik niet dat die snel in prijs zullen zakken.

SPiET

• Erapaz
spietie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:39:
Hallo iedereen,

Heb 2x 2TB hangen aan mijn PS4 Pro en binnenkort maak ik es eindelijk mijn PS5 Disc open. Nu heb ik te weinig storage en vroeg me dan af of het nog ideaal is om een nieuwe portable HDD aan te schaffen (5 TB) voor de PS5?

Of wacht ik nog wat tot de interne/externe SSD's goedkoper zijn? Al denk ik niet dat die snel in prijs zullen zakken.
Volgens mij gisteren nog besproken, maar ik zou een SSD overwegen. Desnoods installeer je niet alles? Een externe SSD is voor PS4 games nagenoeg even snel als de interne SSD. Dat is bij het gamen wel erg lekker kan ik je vertellen, zou niet terug willen naar HDD laadtijden.

• Erapaz
Kyhfin schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Je hebt al best wat reacties gehad, maar mijn tegengeluid is dat er echt een hele goede recap staat van Deel 1 (incl de comics) voordat je deel 2 gaat spelen.

Ik heb deel 1 wel ooit bijna uitgespeeld, maar wat ik al zei ben ik niet zo van enge en donkere games. Toch wou ik deel 2 proberen en zeker geen spijt van. Mijn backlog is echter nog heel groot (geen PS4 gehad) en ook daarom besloten geen deel 1 te spelen, want stop die tijd liever in een andere, recentere game.
Je hebt het tenminste bijna uitgespeeld, ik zou echt iedereen aanraden TLOU 1 echt zelf te proberen. Een van de allerbeste games ooit, iedere gamer zou die op zijn minst geprobeerd moeten hebben. Voor mij de reden geweest om een PS4 te kopen destijds.

Mocht het niet bevallen kun je altijd nog een recap kijken, maar de manier waarop je het verhaal en het einde beleefd en daarmee ook deel 2 (!!!) is echt anders als je deel 1 zelf speelt. ND laat je het ongemak van de characters echt voelen. Ik had best problemen met het einde van deel 1, omdat je net 30+ uur geïnvesteerd hebt. Deel 2 speelt hier heel mooi op in en wordt daarmee een emotionele rollercoaster. Je beleeft het dubbele gevoel zelf en krijgt een interne strijd ipv dat je het ziet alsof het een film is.

Het is echt zonde van je beleving van deel 2 als je deel 1 niet zelf beleefd hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 23-01-2021 10:08 ]

• cold_as_ijs
Erapaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Volgens mij gisteren nog besproken, maar ik zou een SSD overwegen. Desnoods installeer je niet alles? Een externe SSD is voor PS4 games nagenoeg even snel als de interne SSD. Dat is bij het gamen wel erg lekker kan ik je vertellen, zou niet terug willen naar HDD laadtijden.
Nu wil ik niet ontkennen dat een SSD niet rapper is, maar zijn de laadtijden ergens getest?
Reden dat ik dit vraag is dat een probleem van de ps4 was dat alles via de sata2 controller liep ook de externe usb. In principe zouden de laadtijden op de ps5 dus nu al sneller moeten zijn, zelfs met een hdd.

Ik speel nu vanaf de interne ssd, maar zou eens moeten vergelijken met externe hdd wat het verschil is. Het is sneller, maar zal ook sterk afhankelijk van de game zijn of het verschil merkbaar is. Viel me op dat bij Lego ninjago niet veel sneller ging

• Erapaz
cold_as_ijs schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Nu wil ik niet ontkennen dat een SSD niet rapper is, maar zijn de laadtijden ergens getest?
Reden dat ik dit vraag is dat een probleem van de ps4 was dat alles via de sata2 controller liep ook de externe usb. In principe zouden de laadtijden op de ps5 dus nu al sneller moeten zijn, zelfs met een hdd.

Ik speel nu vanaf de interne ssd, maar zou eens moeten vergelijken met externe hdd wat het verschil is. Het is sneller, maar zal ook sterk afhankelijk van de game zijn of het verschil merkbaar is. Viel me op dat bij Lego ninjago niet veel sneller ging
Ja DF heeft een XBox filmpje, maar noemt daarin ook de PS5: YouTube: Xbox Series X: What's The Best SSD Option For Back Compat Xbox Games?

Zelf merk ik geen verschil tussen interne en externe SSD. Let op, dit geldt natuurlijk voor PS4 games. PS5 games maken gebruik van een andere API waardoor ze veel sneller zijn op de interne SSD en kunnen ook moet op de externe.

• Kyhfin
Erapaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Je hebt het tenminste bijna uitgespeeld, ik zou echt iedereen aanraden TLOU 1 echt zelf te proberen. Een van de allerbeste games ooit, iedere gamer zou die op zijn minst geprobeerd moeten hebben. Voor mij de reden geweest om een PS4 te kopen destijds.

Mocht het niet bevallen kun je altijd nog een recap kijken, maar de manier waarop je het verhaal en het einde beleefd en daarmee ook deel 2 (!!!) is echt anders als je deel 1 zelf speelt. ND laat je het ongemak van de characters echt voelen. Ik had best problemen met het einde van deel 1, omdat je net 30+ uur geïnvesteerd hebt. Deel 2 speelt hier heel mooi op in en wordt daarmee een emotionele rollercoaster. Je beleeft het dubbele gevoel zelf en krijgt een interne strijd ipv dat je het ziet alsof het een film is.

Het is echt zonde van je beleving van deel 2 als je deel 1 niet zelf beleefd hebt.
Goed punt inderdaad. Je hebt dan wel een andere band met Ellie en Joel en gaat anders in het tweede deel.

• Erapaz
Kyhfin schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:40:
[...]

Goed punt inderdaad. Je hebt dan wel een andere band met Ellie en Joel en gaat anders in het tweede deel.
Ja de band, maar ook het feit dat er 2 kanten aan het verhaal zitten (mooie levensles trouwens). Hierdoor begreep ik de verhaalkeuze voor deel 2 heel goed (waar veel kritiek op is). Wil verder niet spoileren, maar voor mij kwam deel 2 vooral goed over omdat ik deel 1 had meegemaakt. De nachtmerries in deel 2 begrijp je ook veel beter dan.

Ik moet trouwens echt deel 1 nog eens proberen, want ik hoor steeds dat mensen hem verouderd aan vinden voelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Erapaz op 23-01-2021 12:03 ]

• Cardwizard
@Erapaz die is ook 8 jaar oud en een PS3 game, dus best verouderd ja... neemt niet weg dat het verhaal top is
Wilde net Demon's Souls aanzetten (heb hem op disc), maar stond ineens een slotje naast met PS4. Kan dus schijnbaar wisselen tussen PS5 en PS4 versie. :? Waarbij die laatste gewoon naar de store gaat voor de PS5 versie. Vreemd. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik word echt misselijk van het spelen van deze demo. Ik heb er helaas steeds vaker last van. Vooral bij FPS onder de 60fps. Misschien komt het mede door de grootte van mijn tv.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• spietie
Erapaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:59:
[...]

Tja probleem is dat ik 2X 2TB heb plus nog 1TB op de PS4 Pro, bijna allemaal vol. Ik kan wel kiezen om niet alles te installeren of sommigen tijdelijk te verwijderen maar als ik hiervoor een SSD moet kopen kost dat wel heel veel.

Indien ik een SSD zou kopen moet dit ook meer dan 2 TB zijn anders kan ik zowieso niet alles van op PS4 daarop installeren dus is het nogal een dure aankoop niet?

SPiET

• Erapaz
spietie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Tja probleem is dat ik 2X 2TB heb plus nog 1TB op de PS4 Pro, bijna allemaal vol. Ik kan wel kiezen om niet alles te installeren of sommigen tijdelijk te verwijderen maar als ik hiervoor een SSD moet kopen kost dat wel heel veel.

Indien ik een SSD zou kopen moet dit ook meer dan 2 TB zijn anders kan ik zowieso niet alles van op PS4 daarop installeren dus is het nogal een dure aankoop niet?
Je moet zelf de afweging maken, maar ik kan me niet voorstellen dat je zoveel spellen tegelijk speelt. Ik heb liever snelle laadtijden dan alles geïnstalleerd. Als ik een spel uitspeel dan gooi ik hem eraf. In principe is de interne SSD voldoende voor mij qua grootte, maar omdat de externe even snel is vind ik het wel fijn dat ik daar de PS4 games op kwijt kan. De PS5 installeert ook vaak de PS4 versie van PS5 games automatisch.
spietie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Tja probleem is dat ik 2X 2TB heb plus nog 1TB op de PS4 Pro
Hoe doe jij 2x 2TB ? Ben vrij zeker dat je maar 1 externe schijf tegelijk kunt gebruiken.
Of gebruik je ze los van elkaar waarbij hij dan eerst een database rebuild doet als je van schijf wisselt ? Is dat niet nogal een gedoe ?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:03
Raem schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:12:
Wilde net Demon's Souls aanzetten (heb hem op disc), maar stond ineens een slotje naast met PS4. Kan dus schijnbaar wisselen tussen PS5 en PS4 versie. :? Waarbij die laatste gewoon naar de store gaat voor de PS5 versie. Vreemd. :P
Euhm, volgens mij is Demon's Souls alleen beschikbaar voor PS5.
NotSoSteady schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Euhm, volgens mij is Demon's Souls alleen beschikbaar voor PS5.
Klopt, vond het daarom ook vreemd dat ik kan switchen tussen de PS5 en PS4 versie. Zal wel een foutje zijn of binnenkort een aankondiging van de PS4 versie. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqTyXPPOQTjt02LwRVEiHV7ULSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1GrxItghFYc3a7PkjlyF0g2.jpg?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:11
pfff mijn ps5 is binnen via Amazon. Fluisterstil en wat is dat Astrobots leuk en soms best lastig :) morgen er verder in duiken. Me is happy :)

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:27
Gandalf68 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:19:
pfff mijn ps5 is binnen via Amazon. Fluisterstil en wat is dat Astrobots leuk en soms best lastig :) morgen er verder in duiken. Me is happy :)
Dat gevoel komt me bekend voor 😃. Veel plezier nog!

PSN: Zwartkijker

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:40

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

zwembroek schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Ik word echt misselijk van het spelen van deze demo. Ik heb er helaas steeds vaker last van. Vooral bij FPS onder de 60fps. Misschien komt het mede door de grootte van mijn tv.
Ik had het ook! En normaal helemaal nooit. Komt dat door de fps denk je?

www.oldskoolnl.nl

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28
nou zojuist mijn 1e game aankoop + eerste echte play sessie op de ps5 na 2 + maand.
immortals is het geworden en ik moet zeggen positief verast.

downloaden gaat eindelijk snel en game start lekker snel en je kan gewoon andere dingen doen op de ps5 als de game runt op de achtergrond.

• spietie
Erapaz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:39:
[...]

Je moet zelf de afweging maken, maar ik kan me niet voorstellen dat je zoveel spellen tegelijk speelt. Ik heb liever snelle laadtijden dan alles geïnstalleerd. Als ik een spel uitspeel dan gooi ik hem eraf. In principe is de interne SSD voldoende voor mij qua grootte, maar omdat de externe even snel is vind ik het wel fijn dat ik daar de PS4 games op kwijt kan. De PS5 installeert ook vaak de PS4 versie van PS5 games automatisch.
Komt omdat ik veel spellen heb maar nog niet zoveel heb uitgespeeld :+ dus laat ik ze staan maar op den duur is dit wel heel vervelend kwa storage. 8)7

SPiET

• Erapaz
spietie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Komt omdat ik veel spellen heb maar nog niet zoveel heb uitgespeeld :+ dus laat ik ze staan maar op den duur is dit wel heel vervelend kwa storage. 8)7
Ga dan eens gauw wat spellen uitspelen :)

Ik had dit ook, heb uiteindelijk op de PS4 maar een handvol spellen uitgespeeld. Nu met de PS5 ben ik eerst de oude PS4 games aan het uitspelen. Sinds ik die heb al bijna net zoveel games uitgespeeld als in de hele looptijd van de PS4 (een aantal was ik al begonnen).

• Cardwizard
@Erapaz ik had het er gisteren nog met iemand over dat voor mijn gevoel de PS5 nu al langer heeft aangestaan dan de diverse PS4’s hier in huis.

• cold_as_ijs
Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Ik had dit ook, heb uiteindelijk op de PS4 maar een handvol spellen uitgespeeld. Nu met de PS5 ben ik eerst de oude PS4 games aan het uitspelen. Sinds ik die heb al bijna net zoveel games uitgespeeld als in de hele looptijd van de PS4 (een aantal was ik al begonnen).
Ik speel daarom ook maar 1 spel tegelijk. Merk dat ik daardoor ook meer lol beleef aan gamen. Veel minder keuzestress, je zit ook veel beter in het verhaal en forceert je moeilijke stukken ook echt te doen.
Had het gisteren met een horde in Days Gone. Mijn aanpak was verkeerd en achteraf was het ook niet zo heel moeilijk maar vervelend was hoe de missie was opgezet en dat je bv bepaalde voorbereidingen niet kon saven. Als je dan voor de 5x weer eerst een minuut moet lopen voordat je kan beginnen grrrr.
Uiteindelijk filmpje YouTube en meteen geleerd hoe ik andere hordes moet aanpakken want niet veel later zat er weer een horde in een missie achter me aan.

[ Voor 7% gewijzigd door cold_as_ijs op 24-01-2021 10:52 ]

• cold_as_ijs
Cardwizard schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:45:
@Erapaz ik had het er gisteren nog met iemand over dat voor mijn gevoel de PS5 nu al langer heeft aangestaan dan de diverse PS4’s hier in huis.
Zal denk ik vooral door de laadtijden komen, je kan het ding even 15min aanslingeren zonder 5 min daarvan naar laadschermen te kijken. En 15 min worden dan gauw 30-60 min :*)
Nu speelde ik al tijdens het corona tijdperk al best veel, maar het voelt nu veel laagdrempeliger als op de ps4.
Bv vriendin doet de kinderen in bad, ondertussen kan ik even snel een spel starten. Dat deed ik nooit op de ps4

• Ricloo86
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11-2024
Weet iemand of Outriders een fotomodus heeft?

PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-11 01:57

The_Worst

Unox

Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:19:
[...]

Ik ben nu ook backlog aan het wegwerken. Schijnbaar stoorde het geluid van de PS4 mij toch zoveel dat ik deze toch sneller uitzette dan de PS5. Daarnaast nog weinig interessante PS5 spellen. Heb Valhalla gekocht maar tot nu toe kan ik er nog niet inkomen.

Ondertussen wel Dying Light (DLC) uitgespeeld evenals Spiderman en DLC en Wolfenstein The New Order. Nu bezig met Wolfenstein Old Blood en Wreckfest maar die laatste is voor tussendoor. Na Wolfenstein denk ik TLOU1 en daarna 2 maar ik hoop nog op een next-gen patch voor 2.

Op welke spellen wachten jullie die specifiek uitkomen voor deze generatie? Ik vooralsnog alleen op het Harry Potter spel maar dat duurt nog tot 2022. :'(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Erapaz
cold_as_ijs schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:56:
[...]

Zal denk ik vooral door de laadtijden komen, je kan het ding even 15min aanslingeren zonder 5 min daarvan naar laadschermen te kijken. En 15 min worden dan gauw 30-60 min :*)
Nu speelde ik al tijdens het corona tijdperk al best veel, maar het voelt nu veel laagdrempeliger als op de ps4.
Bv vriendin doet de kinderen in bad, ondertussen kan ik even snel een spel starten. Dat deed ik nooit op de ps4
Dat is zeker waar, ik gooi de PS5 ook vaak even aan als ik maar een half uurtje heb. De games starten zo snel op. De PS4 ging alleen aan als ik echt tijd had.

• Erapaz
The_Worst schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:15:
[...]

Ik ben nu ook backlog aan het wegwerken. Schijnbaar stoorde het geluid van de PS4 mij toch zoveel dat ik deze toch sneller uitzette dan de PS5. Daarnaast nog weinig interessante PS5 spellen. Heb Valhalla gekocht maar tot nu toe kan ik er nog niet inkomen.

Ondertussen wel Dying Light (DLC) uitgespeeld evenals Spiderman en DLC en Wolfenstein The New Order. Nu bezig met Wolfenstein Old Blood en Wreckfest maar die laatste is voor tussendoor. Na Wolfenstein denk ik TLOU1 en daarna 2 maar ik hoop nog op een next-gen patch voor 2.

Op welke spellen wachten jullie die specifiek uitkomen voor deze generatie? Ik vooralsnog alleen op het Harry Potter spel maar dat duurt nog tot 2022. :'(
Horizon Forbidden West lijkt mij erg gaaf, ben nu bezig met Zero Dawn. Denk dat ik daar ook de DLC nog van ga doen.

• AeronNL
Erapaz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Horizon Forbidden West lijkt mij erg gaaf, ben nu bezig met Zero Dawn. Denk dat ik daar ook de DLC nog van ga doen.
Hoe bevalt Zero Dawn?
Deze heb ik ook nog liggen en wil ik na TLOU 2, GoW en Jedi Fallen Order aan beginnen
Pagina: 1 ... 70 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord