Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:47
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:43:
[...]

Hoe lang gaat het duren vooraleer Sony ze gaat tegenhouden? Ze hebben dit al gedaan met een andere shop
Dat ging niet om het product maar om de naam, platestation.com. Ze zijn er nog steeds onder een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Chelseamarre123 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:44:
[...]

Waarom werkt een PS4 controller trouwens niet op een ps5 game?
Ja de ps5 controller heeft extra functies maar opzich niet hoog nodig om te kunnen spelen.
Simpel... Geld :) Moet je kijken hoeveel controllers er zijn verkocht doordat men toch wel graag een extra controller wil hebben. Dat was niet gebeurd als ze de dualshock4 hadden gesupport.

Alle andere redenen die ze geven zijn gewoon onzin. :)

[ Voor 5% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-12-2020 23:40 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Logisch dat Sony op story driven games en bijbehorende prijsbepaling blijft inzetten:

TJ Consunji has revealed God of War made $500 million in revenue; Horizon Zero Dawn made $400 million.

Genoemde percentages in digitale sales (40% en 35%) zijn ook hoger dan ik zou verwachten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 23:39:
[...]

Simpel... Geld :) Moet je kijken hoeveel controllers er zijn verkocht doordat men toch wel graag een extra controller wil hebben. Dat was niet gebeurd als ze de dualshock4 hadden gesupport.

Alle andere redenen die ze geven zijn gewoon onzin. :)
Nogal logisch, geld is de enige reden waarom Sony ook maar iets doet. Maar die kijken wel naar een groter plaatje dan een controler hier en daar. Zorgen dat de unieke features aanslaan en er daardoor meer consumenten een PS5 kopen lijkt me een belangrijkere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geld is de enige reden, want het belachelijke is immers dat je diezelfde PS5 spellen wél met een DS4 kunt spelen via Remote Play vanaf een PS4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:16:
[...]

Nogal logisch, geld is de enige reden waarom Sony ook maar iets doet. Maar die kijken wel naar een groter plaatje dan een controler hier en daar. Zorgen dat de unieke features aanslaan en er daardoor meer consemten een PS5 kopen lijkt me een belangrijkere reden.
Zolang je al die unieke features van een controller gewoon volledig uit kunt zetten en games ze niet verplichten (wat ze niet snel zullen gaan doen) hadden ze prima ook oudere controllers kunnen supporten. Logisch toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ja en nee, Sony maakt (waarschijnlijk) bijna geen winst of zelfs verlies op de PS5. Waar ze vooral geld op verdienen zijn games en randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wulfric92 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:27:
Ja en nee, Sony maakt (waarschijnlijk) bijna geen winst of zelfs verlies op de PS5. Waar ze vooral geld op verdienen zijn games en randapparatuur.
Juist. Dus het af doen als een controller hier of daar is wel wat kortzichtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:29:
[...]

Juist. Dus het af doen als een controller hier of daar is wel wat kortzichtig.
Ja idd, de dualshock 4 stond ook zeker niet bekend om zijn levensduur. En ze bleven dezelfde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:25:
[...]

Zolang je al die unieke features van een controller gewoon volledig uit kunt zetten en games ze niet verplichten (wat ze niet snel zullen gaan doen) hadden ze prima ook oudere controllers kunnen supporten. Logisch toch?
Ontwikkelaars gaan eerder de features implementeren als ze ook weten of zelfs de garantie hebben dat elke gamer die controller heeft. Als je een product op de markt brengt is een USP belangrijk. Logisch toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:38:
[...]

Ontwikkelaars gaan eerder de features implementeren als ze ook weten of zelfs de garantie hebben dat elke gamer die controller heeft. Als je een product op de markt brengt is een USP belangrijk. Logisch toch?
Bij elke PS5 zit toch gewoon een normale PS5 controller? Dus die USP heb je dan sowieso toch al? En als je als developer je keuze om die unieke features te implementeren laat afhangen of er toevallig ook DS4 controllers worden gesupport die met name gebruikt zullen worden als er familie of vrienden op bezoek komen voor een party game, dan zijn ze zelf niet echt overtuigd van de toegevoegde waarde van die unieke features, of wel?

Maarja, het begon met de vraag waarom ze niet gesupport worden. Ik gaf aan: geld. Jij was het daar mee eens. Dus zullen we het dan daar maar bij laten?

[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 26-12-2020 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik denk dat die party games sowieso niet de afweging zijn want dat zijn maar een paar en ook nog eens allemaal PS4 games die met de DS4 werken. Enige coop game op dit moment is sackboy. Geloof nou niet dat er daardoor significant veel controllers worden verkocht.

De mensen in mijn omgeving kopen een extra controller zodat ze altijd een opgeladen exemplaar hebben. En dus wil je altijd dezelfde ervaring voor die PS5 game afdwingen. En zoals ik in de eerste post al zei, de producent doet alles om geld te verdienen dat is de enige doelstelling. En in dit geval doen ze dat door een barde grens af te dwingen, nieuwe console, nieuwe features, nieuwe controller,.

Als alternatief kun je altijd nog de PS4 versie van die party game pakken. Dus je hebt in dat opzicht een keuze.
uchiha tijntje schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:48:
Maarja, het begon met de vraag waarom ze niet gesupport worden. Ik gaf aan: geld. Jij was het daar mee eens. Dus zullen we het dan daar maar bij laten?
Dat heb ik nooit gezegd, ik zei juist dat geld de enige reden is waarom een producent iets doet, consolebouwers zujn geen filantropische instellingen. Ik zeg alleen dat het idee er achter anders is: succes willen maken van die nieuwe features.

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 26-12-2020 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:07:
Als alternatief kun je altijd nog de PS4 versie van die party game pakken. Dus je hebt in dat opzicht een keuze.
Haha, zo kun je alles recht lullen wat krom is.
Dat heb ik nooit gezegd, ik zei juist dat geld de enige reden is waarom een producent iets doet, consolebouwers zujn geen filantropische instellingen. Ik zeg alleen dat het idee er achter anders is: succes willen maken van die nieuwe features.
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je met deze post bedoelt. Ik zeg dat we beide aangaven dat de keuze van het niet supporten van de DS4 controller puur door geld is gedreven. Daar was je het volgens mij volledig mee eens, want je vond dat zelfs nogal logisch. Nou dan, zijn we het daar toch over eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:41
Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:11:
Logisch dat Sony op story driven games en bijbehorende prijsbepaling blijft inzetten:

TJ Consunji has revealed God of War made $500 million in revenue; Horizon Zero Dawn made $400 million.

Genoemde percentages in digitale sales (40% en 35%) zijn ook hoger dan ik zou verwachten.
Ik ben vooral benieuwd wat Sony ermee gaat doen. Tot nu toe was hun principe altijd dat de downloads duurder waren dan de diskversies omdat ze de gamewinkels tegemoet moeten komen omdat ze die hard nodig hebben voor de console-verkopen.

Maar nu heeft Sony aangegeven een online store te gaan bouwen en a la Apple zelf consoles te gaan verkopen gaat dat niet meer op. Als ze de prijzen van de downloads dan iets omlaag gooien kunnen ze de halve game-industrie zoals de GameManias uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:38:
[...]

Zeker net zoveel als het touchpad van de DS4?

Een handjevol games heeft daar echt nuttige dingen mee gedaan, de rest heeft het alleen gebruikt als een grote knop -O-.

De Dual Sense is in mijn ogen niets meer dan een gimmick, leuk om een keer te ervaren, maar daarna gaan alle functies uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Alles draait om geld verdienen. De een verkoopt je controllers en games, de ander duwt je in een ecosysteem waarvoor je maandelijks moet blijven betalen. Betalen is niet erg, als het maar genoeg waarde oplevert. En dat doet de PS5 voor mij ruimschoots. Vind de kosten echt een schijntje voor als ik kijk wat voor plezier ik er voor terugkrijg. Als het allemaal (bijna) niets mag kosten dan moet je maar tweedehands puzzels gaan kopen bij de kringloop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:56

Py.

Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 01:07:
Ik denk dat die party games sowieso niet de afweging zijn want dat zijn maar een paar en ook nog eens allemaal PS4 games die met de DS4 werken. Enige coop game op dit moment is sackboy. Geloof nou niet dat er daardoor significant veel controllers worden verkocht.

De mensen in mijn omgeving kopen een extra controller zodat ze altijd een opgeladen exemplaar hebben.

[...]
Hier doet de tweede DS5 ook dienst als reserve zodat we niet continu de controller aan de lader hebben hangen.
Je vergeet Borderlands 3 in couch co-op trouwens, met prima DS5 support 8)

Naast financiële redenen is het voor een console bouwer ook logischer om de backwards compatibility af te dwingen in het OS ipv. deze flexibel aan de ontwikkelaars over te laten gezien de ervaringen uit het verleden. Daar kunnen we ons nog paginalang druk over maken, maar die tijd is m.i. zinvoller te besteden. De PS4 heeft overigens ook geen ondersteuning voor de DS3.

Waarom reageren we hier überhaupt op een obvious troll die ook al extreem actief was in het PS5 prerelease topic en daar al aangaf alleen in de xbox geïnteresseerd te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 14:11
AeronNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:06:
Is Dying Light een goede game?
Zie deze in de PS January sale.
Lijkt me best wel cool.
Voor mij de verassing van het jaar qua games. Misschien omdat ik er ook zo weinig van verwacht had omdat ik normaal niet zo van de zombi games ben. Vond hem super verslavend, die adrenaline gierde iedere keer door het lijf. Het feit dat je continu moet nadenken of je gaat vechten of rennen maakt het niet zo’n domme hak de zombi doodhak spel. En het parcours element werkt ook gewoon goed.
Het hoofdverhaal duurt minder dan 20 uur, maar heb er zelf volgens mij 50 uur in zitten.
The following heb ik zelf niet gespeeld, maar die schijnt ook goed te zijn. Maar daar is het minder parcours.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Twixie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:25:
Geld is de enige reden, want het belachelijke is immers dat je diezelfde PS5 spellen wél met een DS4 kunt spelen via Remote Play vanaf een PS4.
Daar zit nog een praktisch probleem achter. De DS5 wordt nog niet ondersteund op ios en vermoed op veel Android versies.
Sterker nog tot voor kort werden niet eens alle features van de DS4 ondersteund onder ios (ps knop werkte niet, touch bar werkte niet)

Wil je remote play dan werkend hebben voor de DS5 dan moet je wel zorgen dat alle drivers voor alle platforms beschikbaar zijn en dat is dan voor met name Android een uitdaging zijn aangezien veel telefoons geen updates meer krijgen.
Dan is het aan Sony de keus om of remote play niet toe te staan voor de ps5 op de platforms die de ds5 niet ondersteunen of de ds4 gewoon toestaan. Het aantal remote play gamers is daarbij te beperkt om impact te hebben op de implementatie van de DS5 features door ontwikkelaars of op de controller verkopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Nieuwe screenshots van Kena

Afbeeldingslocatie: https://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2020/12/Kena3-1.jpg

Ziet er sfeervol uit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Segafreak83 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:13:

De Dual Sense is in mijn ogen niets meer dan een gimmick, leuk om een keer te ervaren, maar daarna gaan alle functies uit.
Je bent een van de weinigen die ik dat hoor zeggen. Hier is iedereen er enthousiast over bij de PS5 revieuws ook. Developers zijn er positief over, de meeste games ondersteunen het tot nu toe. De toekomst moet het uitwijzen maar ik geloof wel dat dit een blijvertje is.

De touchpad is toch anders dat wijkt helemaal af van de bestaande controls daardoor is het niet meer dan veredelde 4 button geworden (swipe links, rechts, boven, onder) voor bepaalde handelingen of menu shortcuts. God of War had nog wel echt een gameplay element met de touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:13
Die Dualsense is echt fantastisch. Waar de touchpad inderdaad een gimmick was gaan met de Dualsense (met name in Sony Exclusives) nog hele gave dingen mee gebeuren. Zonde om dat uit te zetten!

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 26-12-2020 10:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Py. schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:57:
[...].Waarom reageren we hier überhaupt op een obvious troll die ook al extreem actief was in het PS5 prerelease topic en daar al aangaf alleen in de xbox geïnteresseerd te zijn?
Wat? Iemand vraagt gewoon iets. Ik geef volgens mij normaal antwoord. Waar volgens mij weinig mensen in de basis het niet mee eens zijn. Als dat al een troll actie is... het feit dat iemand direct mijn post als een aanval ziet, tja daar kan ik weinig aan doen. Als ik zou willen trollen zou ik iets zeggen in de trant van... goh ik denk dat Sony bewust een zeer beperkte accu in de Dual Sense heeft gebouwd om zo maar extra controllers van 70 euro per stuk te verkopen.

Maar ik laat mezelf wel weer uit. Beide topics waren erg prettig om te lezen afgelopen maand, zonde om dat met kerst weer op het spel te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
aaaido schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:27:
Wanneer komen de eerste ps5 exclusive games uit? En is daar een lijstje van?
Zijn er al toch, Demon Souls, Astro Bots playroom, Sackboy (heeft ook een PS4 versie, maar die mist wel veel PS5 features).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:41:
[...]

Voor mij de verassing van het jaar qua games. Misschien omdat ik er ook zo weinig van verwacht had omdat ik normaal niet zo van de zombi games ben. Vond hem super verslavend, die adrenaline gierde iedere keer door het lijf. Het feit dat je continu moet nadenken of je gaat vechten of rennen maakt het niet zo’n domme hak de zombi doodhak spel. En het parcours element werkt ook gewoon goed.
Het hoofdverhaal duurt minder dan 20 uur, maar heb er zelf volgens mij 50 uur in zitten.
The following heb ik zelf niet gespeeld, maar die schijnt ook goed te zijn. Maar daar is het minder parcours.
Klinkt goed, ik ga deze dan maar aanschaffen denk ik.
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:18:
[...]

Je bent een van de weinigen die ik dat hoor zeggen. Hier is iedereen er enthousiast over bij de PS5 revieuws ook. Developers zijn er positief over, de meeste games ondersteunen het tot nu toe. De toekomst moet het uitwijzen maar ik geloof wel dat dit een blijvertje is.

De touchpad is toch anders dat wijkt helemaal af van de bestaande controls daardoor is het niet meer dan veredelde 4 button geworden (swipe links, rechts, boven, onder) voor bepaalde handelingen of menu shortcuts. God of War had nog wel echt een gameplay element met de touchpad.
Kan wel in de reactie van @Segafreak83 vinden, gedeeltelijk iig. Het voelt nog wat gimmick-achtig aan omdat de volledige potentie nog niet benut wordt.

Astro's Playroom is natuurlijk een game ter showcase van de nieuwe Dualsense features. Erg vermakelijk overigens en daar komt het allemaal goed naar voren. Heb zelf een maandje EA access gekocht en Fifa21 PS5 versie gespeeld. Halverwege de tweede helft van een wedstrijd zie je dan het rode volle driehoekje van een speler veranderen in een halfvol rood driehoekje waarmee wordt aangegeven dat de speler moe is. Je voelt dat dan ook in de triggers van de Dualsense. Je moet dan meer kracht zetten om ze in te drukken bij het sprinten. Op zich leuk maar had echt zoiets van "hier kunnen ze veel meer mee doen" en daarom vot het wat gimmick-achtig aan. Het is net alsof ze bij EA zoiets hadden van we moeten er iets mee doen, maar we weten niet zo goed wat.

Toch hoop ik dat er meer mee gedaan gaat worden in de toekomst en dat Microsoft er ook mee gaat komen want het heeft echt potentie. De nieuwe Xbox controller is voor mij echt een achteruitgang waar de Dualsense een 200% vooruitgang is voor mij persoonlijk tov de ds3 en ds4

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:39

Superkiwi

Hoi doei

Erapaz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:38:
[...]

Zijn er al toch, Demon Souls, Astro Bots playroom, Sackboy (heeft ook een PS4 versie, maar die mist wel veel PS5 features).
Als mensen zoiets vragen bedoelen ze vaak: "wanneer komen PS5 exclusives uit die ik leuk vind?" ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

MRE-Inc schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:14:
[...]

Kan wel in de reactie van @Segafreak83 vinden, gedeeltelijk iig. Het voelt nog wat gimmick-achtig aan omdat de volledige potentie nog niet benut wordt.
Muggenzuftenmodus: dat klinkt een béétje tegenstrijdig. Het is gimicky maar heeft potentie? Dan is het toch geen gimick meer?

Ik zou zeggen: éindelijk innovatie op het gebied van controllers. Het bepekte wat we tot nu toe hebben gezien in m.n. Astro's playroom belooft veel goeds voor de toekomst. Laat GT7 maar komen. Een game als Death Stranding zou bijvoorbeeld ook dusdanig gebruik kunnen maken van de triggers, dat het dan ook echt nieuwe gameplay ervaring toevoegt.

Nee sorry, maar de Dualsense is pretty freaking awesome en ik denk dat het een glansrijke toekomst tegemoet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:03:
[...]
Daar zit nog een praktisch probleem achter. De DS5 wordt nog niet ondersteund op ios en vermoed op veel Android versies.
Sterker nog tot voor kort werden niet eens alle features van de DS4 ondersteund onder ios (ps knop werkte niet, touch bar werkte niet)
Je draait de zaken nu wel om. Mijn punt is dat het niet ondersteunen van de DS4 op de PS5 voor PS5 games puur artificieel is. Want de DS4 werkt er wel op voor PS4 games en werkt bovendien ook voor PS5 games via Remote Play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 09:13
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:15:
[...]

Als mensen zoiets vragen bedoelen ze vaak: "wanneer komen PS5 exclusives uit die ik leuk vind?" ;)
Naja, demon souls hebben sommige (inclusief ik) natuurlijk al op de PS3 gespeeld (ik wil dolgraag de PS5 versie spelen zodra ik een PS5 heb, maar is toch anders dan een echt nieuwe game). Sackboy is natuurlijk gewoon simpelweg geen exclusive.

Astrobot wel.

Verder verwacht ik dat de "eerste" exclusive, na astrobot, Ratchet and Clank zal zijn. Die game leek aardig op weg, gingen wat geruchten van een release in februari. Dat is mogelijk wat te vroeg, maar ik verwacht wel dat die uitkomt voor Gran Turismo 7 in ieder geval. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
DaitoX schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:50:
[...]

Naja, demon souls hebben sommige (inclusief ik) natuurlijk al op de PS3 gespeeld (ik wil dolgraag de PS5 versie spelen zodra ik een PS5 heb, maar is toch anders dan een echt nieuwe game). Sackboy is natuurlijk gewoon simpelweg geen exclusive.

Astrobot wel.

Verder verwacht ik dat de "eerste" exclusive, na astrobot, Ratchet and Clank zal zijn. Die game leek aardig op weg, gingen wat geruchten van een release in februari. Dat is mogelijk wat te vroeg, maar ik verwacht wel dat die uitkomt voor Gran Turismo 7 in ieder geval. :P
Maar waarom moet een game exclusive zijn? Ik zou gewoon games spelen die je leuk vindt. Sackboy is Playstation exclusive en de PS5 versie maakt zeer goed gebruik van de DualSense features, dus is sowieso een exclusieve ervaring op de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edit: nvm, had Erapaz z'n post niet gelezen. Die schrijft ongeveer wat ik ook wou zeggen

[ Voor 88% gewijzigd door Kalder op 26-12-2020 12:06 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:10
Erapaz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:38:
[...]

Demon souls is een remake, Astro bots is wat mij betreft meer een demo waarin de mogelijkheden van ps5 worden gedemonstreerd en sackboy is zoals je al aangeeft ook op ps4 speelbaar.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik nog geen ps5 heb en persoonlijk de noodzaak pas inzie als er een ps5 exclusive uit komt zoals Ratchet and Clank bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erapaz
aaaido schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:28:
[...]

Demon souls is een remake, Astro bots is wat mij betreft meer een demo waarin de mogelijkheden van ps5 worden gedemonstreerd en sackboy is zoals je al aangeeft ook op ps4 speelbaar.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik nog geen ps5 heb en persoonlijk de noodzaak pas inzie als er een ps5 exclusive uit komt zoals Ratchet and Clank bijvoorbeeld.
Ja, zo lul je alles naar je toe natuurlijk. Je hoeft geen PS5 te kopen, sterker nog, ze zijn toch uitverkocht.

Ik vermaak me prima met alle niet exclusives en PS4/Pro spellen die beter draaien op de 5.

Ik zie niet in waarom Sackboy leuker was geweest als er geen PS4 versie was geweest. Dat verandert precies niks aan de PS5 versie namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

De PS5 is niet alleen bij PS5 games een verbetering, veel PS4 games draaien ook veel beter op de PS5, zo zijn sommige games nu 60FPS en worden dynamische resoluties niet of minder omlaag geschaald. Daarbij is de texture filtering veel beter waardoor dezelfde gebruikte textures er op de PS5 scherper uit zien. Maar als je echt alleen maar PS5 exclusives ermee wilt spelen zou ik gewoon nog een jaartje wachten tot er wat meer games uit zijn of tot er een game uit is die je heel graag wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Twixie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:48:
[...]

Je draait de zaken nu wel om. Mijn punt is dat het niet ondersteunen van de DS4 op de PS5 voor PS5 games puur artificieel is. Want de DS4 werkt er wel op voor PS4 games en werkt bovendien ook voor PS5 games via Remote Play.
Ik draai de zaken helemaal niet om. Ik geef alleen aan waarom het voor remote play wel werkt met de DS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Astro's Playroom is natuurlijk een game ter showcase van de nieuwe Dualsense features. Erg vermakelijk overigens en daar komt het allemaal goed naar voren. Heb zelf een maandje EA access gekocht en Fifa21 PS5 versie gespeeld. Halverwege de tweede helft van een wedstrijd zie je dan het rode volle driehoekje van een speler veranderen in een halfvol rood driehoekje waarmee wordt aangegeven dat de speler moe is. Je voelt dat dan ook in de triggers van de Dualsense. Je moet dan meer kracht zetten om ze in te drukken bij het sprinten. Op zich leuk maar had echt zoiets van "hier kunnen ze veel meer mee doen" en daarom vot het wat gimmick-achtig aan. Het is net alsof ze bij EA zoiets hadden van we moeten er iets mee doen, maar we weten niet zo goed wat.

Toch hoop ik dat er meer mee gedaan gaat worden in de toekomst en dat Microsoft er ook mee gaat komen want het heeft echt potentie. De nieuwe Xbox controller is voor mij echt een achteruitgang waar de Dualsense een 200% vooruitgang is voor mij persoonlijk tov de ds3 en ds4
Van FIFA 21 kon je natuurlijk niet echt veel verwachten. De nextgen versie van die game is niet meer dan een iets opgepoetste nieuwe versie van de PS4 versie. Volgend jaar zal EA voor FIFA wel meer met de Dualsense gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kalder schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:32:
[...]

De PS5 is niet alleen bij PS5 games een verbetering, veel PS4 games draaien ook veel beter op de PS5, zo zijn sommige games nu 60FPS en worden dynamische resoluties niet of minder omlaag geschaald. Daarbij is de texture filtering veel beter waardoor dezelfde gebruikte textures er op de PS5 scherper uit zien. Maar als je echt alleen maar PS5 exclusives ermee wilt spelen zou ik gewoon nog een jaartje wachten tot er wat meer games uit zijn of tot er een game uit is die je heel graag wilt spelen.
Vergeet ook niet de laadtijden, ik kan zo maar 10 min per sessie meer aan kingdom come spenderen ipv wachten.
Het einde begint daar in het zicht te komen, na 130+ uur mag dat wel. Denk nog een uurtje of 20 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Genoeg redenen om nu al een PS5 te willen:
-Console start sneller op.
-Games starten veel sneller, ingame geen of minder laadtijden.
-Betere controller.
-Veel PS4 games draaien in hogere fps.
-Crossgen games zien er beter uit, hogere fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:02:
[...]

-Betere controller.
-Veel PS4 games draaien in hogere fps, soms ook hogere resolutie.
Daarnaast is de console volgend jaar waarschijnlijk niet veel goedkoper, misschien dat je er tegen die tijd een game bij krijgt.

Kan je beter het geld nu spenderen en een jaartje extra genieten :)

[ Voor 2% gewijzigd door Chaoss op 26-12-2020 13:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:02:
[...]

-Betere controller.
-Veel PS4 games draaien in hogere fps.
En: is veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
AchtungYall schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:08:
[...]

Daarnaast is de console volgend jaar waarschijnlijk niet veel goedkoper, misschien dat je er tegen die tijd een game bij krijgt.

Kan je beter het geld nu spenderen en een jaartje extra genieten :)
Sterker nog ik denk dat de console de komende 3 jaar 499,- blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:53

The_Worst

Unox

AeronNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:08:
[...]

Nice, toch eens over nadenken dan.
Is het een grote game?
Ben zelf niet zo van de games waar je 80 uur in moet stoppen.
Blijft de gameplay een beetje gevarieerd?
Wat @cold_as_ijs zegt, het was voor mij de verrassing van het jaar. Volgens mij is het hoofdverhaal vrij kort maar zijn er best veel zijmissies maar die kan je allemaal overslaan. Ik ben er erg lang zoet mee geweest omdat ik het in dit spel erg leuk vond om alles rustig te doorlopen en te looten. Je hebt een skilltree die je gaat doorlopen dus naar mate het spel vordert krijg je meer skills en langzamerhand worden de vijanden ook steeds lastiger te verslaan. Voor mij was het spel meer dan gevarieerd genoeg, één van de weinige spellen die ik volledig heb uitgespeeld inclusief DLC want met een buggy rondcrossen vond ik erg leuk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-10 13:04
cold_as_ijs schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:56:
[...]

Vergeet ook niet de laadtijden, ik kan zo maar 10 min per sessie meer aan kingdom come spenderen ipv wachten.
Het einde begint daar in het zicht te komen, na 130+ uur mag dat wel. Denk nog een uurtje of 20 :D
Het gaat over Kingdome Come Deliverance, neem ik aan. Hoe bevalt deze op de PS5 naast lagere laadtijden? Ik vond dit een erg tof spel op de pc en wil deze liever relaxed op de bank spelen. Ik kan alleen niet zo heel veel vinden hoe het spel op de ps5 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Net Ghost of Tsuhima uitgespeeld, wat speelde dat lekker op de ps5, mooiste game tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

De eerste met een release date zijn Destruction All Stars in februari en Returnal in maart. De rest (Ratchet & Clank, GT7, nieuwe God of War) is nog 2021 zonder exacte datum.

Demon's Souls en Astro zijn ook gewoon PS5 exclusives, ondanks dat de 1e een remake is en de 2e een kortere game is van 4-5 uur. Het een demo noemen doe je het echt tekort mee, het is ook een hele goede platformer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-10 09:13
Erapaz schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:00:
[...]

Maar waarom moet een game exclusive zijn? Ik zou gewoon games spelen die je leuk vindt. Sackboy is Playstation exclusive en de PS5 versie maakt zeer goed gebruik van de DualSense features, dus is sowieso een exclusieve ervaring op de PS5.
En @Kalder

Mij maakt het niet uit, ik beantwoord gewoon de vraag, maar ik snap de vraag stelling enigsinds wel. Als er voorlopig geen exclusive komt die je graag zou willen hoef je een stuk minder moeite er in te stoppen om nu een PS5 te bemachtigen.

Bij mij komt de PS5 toch sowieso wel, zoals ik al aangaf heb ik veel zin om Demons Souls weer een keer te spelen. Daarnaast heb ik Ghost of Tsushima ook bewaard om die op de ps5 te spelen (ook nog niet gekocht, mogelijk dat ie goedkoper word voordat ik een PS5 heb kunnen bemachtigen) voor die FPS boost.

Daarnaast heb ik nog een launch PS4 (toen heel makkelijk op launch kunnen krijgen, waardoor ik me een beetje vergist heb in de PS5 beschikbaarheid misschien :P), dus sommige games met de ps4 pro verbeteringen zou ook mooi zijn, ps5 verbeteringen zouden nog mooier zijn.

Dus voor mij zelf is het meer een kwestatie wanneer die er komt, als ik het op tijd zie dat er ergens weer online komt om te bestellen doe ik mee met de gekheid, maar ik zit niet in die telegram groepen enzo. Daar heb ik dan weer geen behoefte aan.

edit: ik was helemaal destruction all stars en returnal vergeten. Staan beide niet echt op mijn radar als games die ik graag wil spelen. Destruction komt wel bij de ps+ games, dus die proberen als die uit is straks kost in ieder geval niks extra.

[ Voor 7% gewijzigd door DaitoX op 26-12-2020 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:10
Natuurlijk weet ik ook wel wat de pluspunten zijn van de ps5 tegenover de ps4 :)
Als de ps5 makkelijk te verkrijgen is koop ik deze gelijk. Ik zie de noodzaak momenteel echter niet om zoveel moeite te doen (ja zo zie ik het) om aan een ps5 te komen.
Voor mij zijn bepaalde ps5 exclusives wel belangrijk vandaar de vraag.
For the time being geniet ik nog prima van de ps4

[ Voor 7% gewijzigd door aaaido op 26-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:48
[...]

Ik heb ook ea acces en zie geen fifa21 enkel de trial?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Orangelights23 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:48:
[...]

Het gaat over Kingdome Come Deliverance, neem ik aan. Hoe bevalt deze op de PS5 naast lagere laadtijden? Ik vond dit een erg tof spel op de pc en wil deze liever relaxed op de bank spelen. Ik kan alleen niet zo heel veel vinden hoe het spel op de ps5 draait.
Draait best aardig. Ben op de ps4 begonnen, daar enorm veel last van pop-in en lange laadtijden. Duurde 6 min voordat ik in het spel zat. Op de PS5 is de pop-in nog wel aanwezig maar de textures zijn in ieder geval geladen als je bv met een npc praat. Verder ben ik binnen 1.5 min ingeladen en een save laden duurt 10-15 sec. Ik heb verder het idee dat de lichteffecten beter zijn zoals bij ondergaande zon, maar kan ook zo zijn dat het nu opvalt. Ik draai hem wel van de interne ssd. Heb overigens 3x een crash gehad met de laatste PS5 firmware. Misschien een ps5 issue maar kan ook gewoon aan het spel liggen.

Lockpicking is trouwens echt moeilijk in het begin omdat je beide analoge sticks moet draaien, met meer ervaring is het goed te doen. Vechten tegen meerdere tegenstanders lijkt ook beter te werken op de pc, switchen tussen vijanden werkt niet altijd lekker. Weet niet of er een knop voor is. Maar dit geeft het spel wel een extra uitdaging maar ook voldoening als het eenmaal lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 01:50
Is dit normaal trouwens? Het is de fan zelf, ik heb een nidec. Ik merkte het toen ik de console kantelde. Vandaag wil ik de platen plastidippen en checken welke fan ik had.

Ik heb de fan er uit gehaald en blijkt dus echt de fan bladen zelf te zijn. Naar mijn idee is de speling er om de console verticaal en horizontaal te kunnen gebruiken.

https://streamable.com/8e1li7

[ Voor 66% gewijzigd door shadowkid053 op 26-12-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
The_Worst schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:33:
[...]

Wat @cold_as_ijs zegt, het was voor mij de verrassing van het jaar. Volgens mij is het hoofdverhaal vrij kort maar zijn er best veel zijmissies maar die kan je allemaal overslaan. Ik ben er erg lang zoet mee geweest omdat ik het in dit spel erg leuk vond om alles rustig te doorlopen en te looten. Je hebt een skilltree die je gaat doorlopen dus naar mate het spel vordert krijg je meer skills en langzamerhand worden de vijanden ook steeds lastiger te verslaan. Voor mij was het spel meer dan gevarieerd genoeg, één van de weinige spellen die ik volledig heb uitgespeeld inclusief DLC want met een buggy rondcrossen vond ik erg leuk.
Ik ben overtuigd, ga m straks aanschaffen in de ps store.
Is nu een deal voor €30 of zo met alle dlc dus volgens mij een mooie aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 14:18
Vraagje aan de kenners. Heb nu een Pulse 3D liggen en nog een kado bon van bol.com voor 150e

Zit eraan te denken om de pulse te ruilen aka verkopen en er eentje halen van 250e

Goeie deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Wackmack schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:25:
Vraagje aan de kenners. Heb nu een Pulse 3D liggen en nog een kado bon van bol.com voor 150e

Zit eraan te denken om de pulse te ruilen aka verkopen en er eentje halen van 250e

Goeie deal?
Ik zou eerst een bedenken wat je voor 250 haalt. Is denk ik meer zinvol dan deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
giantgiantus schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:28:
[...]

Ik zou eerst een bedenken wat je voor 250 haalt. Is denk ik meer zinvol dan deze vraag.
Meer budget is vaak een betere koptelefoon. https://www.bol.com/nl/p/...6Q.1_46.53.ProductPageUrl

Deze lijkt goed maar zal eerst mij meer verdiepen. Er komen vast nog mooie headsets aan, speciaal voor de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:30
Ik heb mij laten vertellen dat alle steelseries hetzelfde klinken. Je zou met die redenering ook voor de arctis 7 kunnen gaan of als je graag ps5 branded wil de 7p(laystation). Geen idee of dit klopt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-10 11:36
Bestaan er eigenijk wireless earbuds die met de PS5 werken zonder dat je aan de slag moet met alternatieve bluetooth adapters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:49
Wackmack schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:25:

Goeie deal?
Zou voor Audeze Penros X gaan qua audio de beste gamingheadset ( xbox versie maar werkt ook op ps5) levert meer op als je hem ooit verkoopt. PS5 versie kan je ook kopen alleen die werkt niet op een xbox.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Amaze86 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:03:
[...]

Zou voor Audeze Penros X gaan qua audio de beste gamingheadset ( xbox versie maar werkt ook op ps5) levert meer op als je hem ooit verkoopt. PS5 versie kan je ook kopen alleen die werkt niet op een xbox.
Kende deze nog niet, ziet er super uit zeg 👌. Reviews overal 9+, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 07:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:21:
[...]

Dan wordt ie eigenlijk wel ieder jaar goedkoper (ivm inflatie)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:29
Kan je ergens kijken hoeveel uur je een game al gespeeld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:16:
Kan je ergens kijken hoeveel uur je een game al gespeeld hebt?
Naar je eigen profiel gaan op je playstation en dan onder games. Daar zie je per game hoe veel uur je deze gespeeld hebt.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:29
H.Boss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:20:
[...]

Naar je eigen profiel gaan op je playstation en dan onder games. Daar zie je per game hoe veel uur je deze gespeeld hebt.
Nice thanks, zat aardig verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-10 23:11
Chaoss schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:21:
[...]

Is al halveling bevestigd. Er zit maar een beperkte winst meer in kostenreductie door die shrinks. Daarom dat de Series S bestaat. De verwachting is dat deze consoles heel lang op deze prijs blijven en dat er differentiatie gaat komen in SSD ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Wackmack schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:36:
[...]

Meer budget is vaak een betere koptelefoon. https://www.bol.com/nl/p/...6Q.1_46.53.ProductPageUrl

Deze lijkt goed maar zal eerst mij meer verdiepen. Er komen vast nog mooie headsets aan, speciaal voor de ps5.
Lastig hoor. Er spelen gewoon zoveel factoren een rol. Hoe goed is goed? Geluid is subjectief. Ik heb het topic van geluid ook al vaak besproken hier.

Ik denk toch dat met een draadloze headset je niet het beste geluid eruit kan krijgen. Maar ik kan mij ook voorstellen dat een bedraad opstelling niet voor iedereen handig is. Het is keuzes maken. Als ik de foto's zie van die steelseries lijkt me die hoofdband plus oorschelpen voor mij niet comfortabel genoeg. En ook dit is opnieuw weer zo subjectief. De ander vindt dit misschien wel perfect.

Ik denk in jou geval dat je het beste even kan wachten op meer reviews van verschillende headsets, en probeer dan een keuze te maken binnen je budget.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 17:34:
[...]

Nice thanks, zat aardig verstopt.
Dat het goed verstopt is snap ik wel. Want toen ik het eenmaal had gevonden..... wilde ik die getallen toch liever niet weten :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Wat is Immortals Fenyx Rising een aangename verrassing zeg!

Echt een aanrader en vliegt bij mij de top 3 van 2020 binnen zo in de laatste week van het jaar. Voor die €35,00 zou ik hem zeker niet laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Antigo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 18:38:
[...]

Is al halveling bevestigd. Er zit maar een beperkte winst meer in kostenreductie door die shrinks. Daarom dat de Series S bestaat. De verwachting is dat deze consoles heel lang op deze prijs blijven en dat er differentiatie gaat komen in SSD ruimte.
Het is ook nogal een open deur om te roepen dat de prijzen voorlopig (de eerste jaren, zoniet tot einde cyclus), gewoon op €399 a €499 blijven staan.

Dit was de afgelopen generatie ook al het geval, muv bepaalde landelijke acties, maar die kwamen pas veel later.

En mbt SSD ruimte zou ik dat wel toejuichen, maar voorlopig zal het blijven zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:39
Dennisdn schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:52:
[...]

Dat het goed verstopt is snap ik wel. Want toen ik het eenmaal had gevonden..... wilde ik die getallen toch liever niet weten :X
Hier hetzelfde, ik had 502 uur Fortnite nog vanop de PS4 en 62 uur in Watch Dogs 2 en 100 uur in Minecraft.
Toen beseft ik dat ik eigenlijk geen leven heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Segafreak83 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:18:
[...]

Het is ook nogal een open deur om te roepen dat de prijzen voorlopig (de eerste jaren, zoniet tot einde cyclus), gewoon op €399 a €499 blijven staan.

Dit was de afgelopen generatie ook al het geval, muv bepaalde landelijke acties, maar die kwamen pas veel later.

En mbt SSD ruimte zou ik dat wel toejuichen, maar voorlopig zal het blijven zoals het is.
Afgelopen generatie was er vrij snel een pricedrop.Twee jaar na release zo'n €100 tot €150 bij de Xbox en zo'n €50 tot €75 bij de PS4. Zie dat bij deze gen niet zo snel gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 27-12-2020 11:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:44:
[...]

Afgelopen generatie was er vrij snel een pricedrop.Twee jaar na release zo'n €100 tot €150 bij de Xbox en zo'n €50 tot €75 bij de PS4. Zie dat bij deze gen niet zo snel gebeuren.
Ja ik snap niet dat mensen 2 jaar gaan wachten voor een dergelijke korting. Neem dan een dagje een bijbaantje heb je die 75€ ook weer bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Timothy3000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:44:
[...]

Waarom?

De eerste aanbiedingen met kortingen en bundels zullen gewoon verschijnen zodra er genoeg voorraad is opgebouwd verwacht ik.

Aan Sony kant zullen de productie kosten ook wel snel gaan dalen als de yields bij de TSMC beter worden.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Voor mijn gevoel zijn de consoles nu al onder de echte waarde geprijsd. Denk niet dat Sony en Microsoft er veel winst op maken. Misschien dat er bundels verschijnen met een extra game maar ik zie de console zelf gewoon niet snel in prijs dalen. Maar misschien zit ik er wel volledig naast haha.
giantgiantus schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:46:
[...]

Ja ik snap niet dat mensen 2 jaar gaan wachten voor een dergelijke korting. Neem dan een dagje een bijbaantje heb je die 75€ ook weer bij elkaar.
Vrij makkelijk gezegd. Sommige mensen werken nu al 40u en kunnen de prijs moeilijk opbrengen. Dan is een pricedrop wel fijn natuurlijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 27-12-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
giantgiantus schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:46:
[...]

Dit dus, maar ook nu meteen genieten van alle voordelen en je kan je huidige games blijven spelen. Even los de huidige "schaarste".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Timothy3000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:50:
Voor mijn gevoel zijn de consoles nu al onder de echte waarde geprijsd. Denk niet dat Sony en Microsoft er veel winst op maken. Misschien dat er bundels verschijnen met een extra game maar ik zie de console zelf gewoon niet snel in prijs dalen. Maar misschien zit ik er wel volledig naast haha.

[...]

Vrij makkelijk gezegd. Sommige mensen werken nu al 40u en kunnen de prijs moeilijk opbrengen. Dan is een pricedrop wel fijn natuurlijk. :)
Er gingen geruchten dat Sony de vraagprijs wel hoger had willen leggen, €599 voor disc bijvoorbeeld. Maar gelukkig bestaat er ook zoiets als concurrentie.

En de winst halen ze uit accessoires, games en PS+ lidmaatschappen.

Over het vrij makkelijk gezegd, kwestie van prioriteiten, als je echt wil dan is het geen tot weinig moeite. Je weet ondertussen al een lange tijd dat de PS5 eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:50:

[...]

Aan de ene kant snap ik wat je zeg. Maar als 75€ het verschil maakt zou ik überhaupt geen spelletjescomputer kopen en zou ik kijken hoe ik mijn financiële situatie beter op orde krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Segafreak83 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:59:
[...]
Over het vrij makkelijk gezegd, kwestie van prioriteiten, als je echt wil dan is het geen tot weinig moeite.
Dat verschilt echt per situatie natuurlijk. Maar goed, dat is geen discussie voor hier lijkt me.

Ben wel benieuwd zo tegen het einde van het jaar: Welke PS5 game vonden jullie vooralsnog het leukst?
Ik ben echt enorm verrast door zowel Astro's Playroom (wat een fantastische ervaring was dat!) als Bugsnax (echt super leuk) en Immortals Fenyx Rising. Miles Morales was ook erg leuk. Demon Souls was echt te moeilijk voor me haha. En jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 27-12-2020 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
@Timothy3000 Cold War!! Wat een vermaak haha, stond helemaal niet op mijn radar maar heb al dik een week zombie fun hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:50
Is er een verschil (grafisch oid) tussen de ps4 versie en ps5 versie van een game? (Watch dogs bijv). Ik heb een 5, maar qua 2e handsverkoop lijkt me de ps4 versie van de game handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
JimmyJoness schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:57:
Is er een verschil (grafisch oid) tussen de ps4 versie en ps5 versie van een game? (Watch dogs bijv). Ik heb een 5, maar qua 2e handsverkoop lijkt me de ps4 versie van de game handiger.
Met de PS4 versie van Watch Dogs krijg je een free upgrade naar de PS5 versie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:00:
[...]
Maar als 75€ het verschil maakt zou ik überhaupt geen spelletjescomputer kopen en zou ik kijken hoe ik mijn financiële situatie beter op orde krijg.
:?

Wat een onzin. Je hebt een budget gesteld, klaar. Of dat nou 75,- of 5,- meer is, maakt soms niet uit. Op die manier kun je steeds bij blíjven betalen..

Als voorbeeld, soms kan dat net éne huis kopen/hypotheek krijgen (of dus juist niet) van 500.000 bij wijze van spreken hangen op een 'schamele' 5000,-..
Maar dan heb je je financiele situatie niet op orde? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
poor Leno schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:06:
[...]

Wat een onzin. Je hebt een budget gesteld, klaar. Of dat nou 75,- of 5,- meer is, maakt soms niet uit. Op die manier kun je steeds bij blíjven betalen..

Als voorbeeld, soms kan dat net éne huis kopen/hypotheek krijgen (of dus juist niet) van 500.000 bij wijze van spreken hangen op een 'schamele' 5000,-..
Wat een onzin, je financiële plaatje op orde hebben is wel iets belangrijker.

Voor een nieuwe console is van een budget geen sprake. Deze kost of €399 of €499, andere smaken zijn er niet.

Als je nu tweedehands zou gaan kijken, dan kun je spreken van een budget. Muv scalpers uiteraard ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
Ach in het PS4 topic kwam ook volk dat graag 6 maanden ging wachten tot er een aanbieding met 50.- voordeel kwam.

Ik kan daar zelf niet bij. Dat heeft weinig met arm of rijk te maken. Maar volgens mij heb je dan te weinig interesse in een PlayStation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wachten op een aanbieding heeft toch niks te maken met weinig interesse?
Bij games wachten we vaak massaal op een aanbieding, waarom is het bij een console dan opeens raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Timothy3000 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:12:
[...]

Ben wel benieuwd zo tegen het einde van het jaar: Welke PS5 game vonden jullie vooralsnog het leukst?
Ik ben echt enorm verrast door zowel Astro's Playroom (wat een fantastische ervaring was dat!) als Bugsnax (echt super leuk) en Immortals Fenyx Rising. Miles Morales was ook erg leuk. Demon Souls was echt te moeilijk voor me haha. En jullie?
Mensen die oordelen over ander mans financiëen. :z anywho....

Ik start nog steeds af en toe Astro's playroom op en elke keer verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Tis gewoon zo leuk. ESSS-ESS-DEE 8) Toch knap hoe goed ze het hebben gemaakt, met al die referenties. Iemand zei het zo goed: a love letter to PlayStation.

Overall is Demon's Souls mijn ps5 topper. Wat een gelikte remake is dat zeg. Laat Bluepoint maar snel Bloodborne aanpakken. Last of us 2 is mijn GOTY, zowel vanwege de technische prestatie als het verhaal en karakters. GoT staat op nr.2

Ik heb genoten van enhanced ps4 games zoals NMS. Had wel op meer gehoopt. Death stranding, RDR2, dare i say Bloodborne? hopelijk volgt dat nog.

En dan was er cyberpunk ... wat een shit show...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
dvdkiwi schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:34:
Wachten op een aanbieding heeft toch niks te maken met weinig interesse?
Bij games wachten we vaak massaal op een aanbieding, waarom is het bij een console dan opeens raar?
Appels en peren wel :)

Die console ga je 5/6/7 jaar plezier van beleven. Die 50 euro ben je morgen vergeten. Een game wacht ik inderdaad soms ook op een goeie aanbieding. Maar dat komt vaker omdat ik nog bezig ben met een andere game. Aantal uitzonderingen van games ik gewoon op release wil hebben.

Van mij mag iedereen wachten tot zijn PlayStation de gewenste prijs bereikt. Heb daar verder geen last van.
Naar mijn mening is 499.- een prachtige aanbieding. En een prijsverlaging kan nog heeeel lang duren. Ik zou liever een paar weken erwtjes en worteltjes eten uit een pot om 50 euro te besparen. Dan pizza's laten bezorgen en mauwen over 50 euro voordeel op een console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:23:
[...]

Wat een onzin, je financiële plaatje op orde hebben is wel iets belangrijker.

Voor een nieuwe console is van een budget geen sprake. Deze kost of €399 of €499, andere smaken zijn er niet.

Als je nu tweedehands zou gaan kijken, dan kun je spreken van een budget. Muv scalpers uiteraard ;).
Hoe redeneer jij nou weer.. van een budget geen sprake bij een nieuwe console :?

Volgens mij snap je niet waar t over ging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Volgens mij moet je de discussie even teruglezen 😂

Het is echt niet alsof het om het absolute prijspeil gaat. Het gaat puur om een paar euro korting. En daar is amper een logische verklaring voor te geven (75€ op 7 jaar...) behalve als je absoluut gewoon te weinig geld hebt om die 500€ af te tikken.

Bovendien houden ook nog wat mensen de PS4 aan terwijl ze wachten op de PS5. Die verlies ook nog eens waarde waardoor die 75€ nog minder wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door giantgiantus op 27-12-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:14:
[...]

Volgens mij moet je de discussie even teruglezen 😂
Wat heb ik gemist dan? Als iemand toch geen 75 extra over heeft voor iets (willen), dan hoeft dat toch niets te maken te hebben met het financiele plaatje op orde hebben of wel of niet dat geld willen uitgeven aan een console?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Lekkerboeie86 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:30:
Ach in het PS4 topic kwam ook volk dat graag 6 maanden ging wachten tot er een aanbieding met 50.- voordeel kwam.

Ik kan daar zelf niet bij. Dat heeft weinig met arm of rijk te maken. Maar volgens mij heb je dan te weinig interesse in een PlayStation.
De PS4 was niet backwards compatible. Toen vond ik het ook niet nodig om op de eerste dag een nieuwe console te hebben, tenzij je graag een launch-game wilt hebben.
Bij de PS5 is dat wel anders, daar kun je gelijk al je games op spelen, met soms al wat verbeteringen. Dan is het inderdaad onzin om een paar maanden voor een paar tientjes korting (als het al gaat gebeuren) te wachten. Plus dat je je oude console qua verkoopwaarde beter snel kan verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 06:14
Heb voor het eerst PlayStation now genomen. Ik vindt de titels matig. Alleen ben nu F1 2020 aan het spelen.
Verder heb ik nog geen titels gezien die er echt uit springen. Gelukkig is het een proef abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
[...]

Mensen maken een budget aan de hand van hun prioriteiten of benodigdheden.
Als er mensen zijn die niet meer dan 400 euro willen geven aan een console omdat ze er maar bijvoorbeeld 2 of 3 dagen op kunnen spelen, dan begrijp ik wel dat mensen kijken op 75 euro of meer.

Zelf had ik een budget van maximum 600 euro voor de PlayStation omdat ik er niet maar aan wil/kan geven.

Je budget op orde hebben is nodig in deze maatschappij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:41
AppleFan2007 schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:53:
[...]

Mensen maken een budget aan de hand van hun prioriteiten of benodigdheden.
Als er mensen zijn die niet meer dan 400 euro willen geven aan een console omdat ze er maar bijvoorbeeld 2 of 3 dagen op kunnen spelen, dan begrijp ik wel dat mensen kijken op 75 euro of meer.

Zelf had ik een budget van maximum 600 euro voor de PlayStation omdat ik er niet maar aan wil/kan geven.

Je budget op orde hebben is nodig in deze maatschappij.
Omdat ik getrouwd ben en dus met een vrouw woon heb ik unlimited budged.
Een vrouw geeft in verhouding ontzettend veel meer uit dan een man, dus als ik iets graag wil dan mag ik het altijd kopen 🙃

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

spaceboy

Op grote hoogte

Kol Nedra schreef op zondag 27 december 2020 @ 14:57:
[...]
Een vrouw geeft in verhouding ontzettend veel meer uit dan een man...
Dan doe je iets verkeerd... :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
[...]

als ik iets graag wil dan mag ik het altijd kopen
:X
[...]

Een vrouw geeft in verhouding ontzettend veel meer uit dan een man,
Dat is hier wel andersom 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Cardwizard op 27-12-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
AppleFan2007 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:40:
[...]

Hier hetzelfde, ik had 502 uur Fortnite nog vanop de PS4 en 62 uur in Watch Dogs 2 en 100 uur in Minecraft.
Toen beseft ik dat ik eigenlijk geen leven heb. 8)7
Ik had iets rond de 850 uur in Skylines zitten. Als je het dan zo ziet staan denk je wel dat je in die tijd ongeveer heeeeeel veel nuttige dingen had kunnen doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist niet wat ik zag toen ik GT Sport met 1300 uur erachter zag staan, kan me niet voorstellen dat ik het zo lang gespeeld heb, zal wel een hele hoop idle-tijd bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
harley2009 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 14:01:
YEAHHHH. Binnen.

1e indruk....Groot. Controller ligt fijn in de hand. Ga hem rechtstreeks via de Oled 65C9 aansluiten. wou eerst via de Marantz SR7011 doen.

Maar voor geluid heb ik toch een koptelefoon. Ga aan de gang..
Hallo Harley2009,

Wil ook een PS5 aansluiten aan mijn Marantz SR7011 maar had beeldproblemen met mijn PS4pro. Was via HDMI aangesloten op mijn game-aansluiting met de originele Sony kabel. Heb jij nog geprobeerd om je PS5 aan de Marantz receiver aan te sluiten? Ben wel benieuwd naar jouw ervaring en eventuele tips.

gr,. Twan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kalder schreef op zondag 27 december 2020 @ 15:43:
Ik wist niet wat ik zag toen ik GT Sport met 1300 uur erachter zag staan, kan me niet voorstellen dat ik het zo lang gespeeld heb, zal wel een hele hoop idle-tijd bij zitten.
In het accolades menu van GT Sport kun je zien hoe lang je daadwerkelijk gereden hebt ;)

Pagina: 1 ... 57 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord