• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

G.Scholtens schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:18:
[...]

NSF Heat, hoef je niet teveel bij na te denken. Ziet er goed uit en speelt lekker weg
Zeker, NFS Heat is een hele goede arcade racer ook.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:49
Ambition88 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:49:
[...]

Een game als Godfall kan je ook niet beoordelen op de eerste paar uur, dan is alles nog fris en nieuw. De vraag is of je het over 10 uur nog steeds leuk vind, wanneer je de dezelfde recycled stuff voor de 30e x moet doen in de omgevingen die je inmiddels kent als je broekzak. Het is in de basis gewoon een goed spel met prima combat, echter laat de uitwerking gewoon te wensen over en is het erg karig qua content.
Leuk dat je je er mee vermaakt though. :)
daar heb je helemaal gelijk in, ik zit nu op 6 uur, dus ik ben benieuwd of ik over 4 uur er net zo over denk als jou. Op zich is dat in diablo ook zo dat die omgevingen altijd hetzelfde zijn in de rift endgame, dus dat ben ik wel gewend.

Maar goed, wat ik al zei, ik verwachte op basis van alle opmerkingen een waardeloze game, maar ik ervaar het echt compleet anders, maar ik snap dat dat voor iedereen anders is.

[ Voor 6% gewijzigd door robinez op 24-12-2020 12:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
nils7 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:01:
Vanavond ligt m'n PS5 onder de boom *O*

Nog do's & don'ts?
Do: ding aanzetten en laten updaten, controllers opladen, etc.
Don't: verwachten dat je nog diezelfde avond wat gaat spelen ivm downloads.

:>

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03:57

RnB

Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:22:
[...]

De don’t ligt helemaal aan zijn internetverbinding.
Ik was verbaasd hoe snel ik in een game zat na de PS5 aangesloten te hebben. Met de PS5 haal ik voor het eerst het maximale uit mijn gigabit verbinding, bi-zar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Negeer je Astro's Playroom nu gewoon? :o

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:52

Nog do's & don'ts?
Misschien game data uploaden naar de cloud, zorg er voor dat je je account paswoord hebt en koop al een game die je wilt

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:21
robinez schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:27:
in de aanbieding heb ik nu godfall gekocht in de psn store, die was nu 20 euro goedkoper. Ik was voorbereid op een niet al te beste game gezien de matige reviews en user reviews op de forums.

Ik moet ook zeggen dat het eerste uur ik ook niet echt overtuigd was, ik vond het een beetje stroef aanvoelen en had het gevoel dat het vrij snel saai kon worden. Totdat ik na anderhalf uur of zo eigenlijk erachter kwam dat het eerste gedeelte meer een tutorial introductie in de game was. Daarna kwamen de vier werelden waarin je missies doet open en werd het de looter game zoals ik die voor ogen had.

En nu vind ik de game echt fantastisch, ik kan me niet echt vinden in die reviews online. Ik vind het veel weghebben van de end game rifts in diablo. Je krijgt missies op een grote map waarbij je continu vijanden kan verslaan en kistjes (en simpele puzzels soms) kan vinden die je steeds weer betere type loot geven.

Alle basis ingredienten zijn aanwezig, zoals weapons met perks (bijvoorbeeld physical damage of fire damage), ringen, amuletten, etc. De Skill tree geeft vier speelstijlen die je kunt combineren of helemaal kunt opbouwen vanaf 1 speelstijl. Ik vond dit best veel invloed hebben op de speelstijl (ik speel met dual blades en een longsword),

De gameplay is niet moeilijk, ik vind dat heerlijk, want zeker na dark souls en bloodborne kan ik deze game heerlijk relaxed arcade spelen. De verschillende vijanden hebben hun aanvalspatronen die je vrij snel herkend dus het is prima te doen.

Ik vind het eerlijk gezegd de verrassing van de ps5 (maar dat komt waarschijlijk ook omdat mijn verwachtingen zo laag lagen).
Ik was erg hyped voor deze game maar toch maar laten gaan nu vanwege de enorm teleurstellende reviews. Misschien toch nog is een kans geven dan, ik wacht het denk ik nog een maandje af dan moet ie wel voor onder de 40 euro op te pikken zijn lijkt me gezien bijna niemand deze game haalt door alle kritiek.

Games blijven toch echt een kwestie van smaak en reviews kunnen veel zeggen maar soms ook weer helemaal niet blijkt vandaag wel in dit topic :+

Playstation 5

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 11:20

Nog do's & don'ts?
Uitpakken op 2e kerstdag?

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Nog do's & don'ts?
Do: tillen vanuit je knieën, dat kreng is zwaarder dan hij lijkt
Don't: de meegeleverde HDMI-kabel gebruiken, slechte kwaliteit.

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:49
Stylze schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:28:
[...]

Ik was erg hyped voor deze game maar toch maar laten gaan nu vanwege de enorm teleurstellende reviews. Misschien toch nog is een kans geven dan, ik wacht het denk ik nog een maandje af dan moet ie wel voor onder de 40 euro op te pikken zijn lijkt me gezien bijna niemand deze game haalt door alle kritiek.

Games blijven toch echt een kwestie van smaak en reviews kunnen veel zeggen maar soms ook weer helemaal niet blijkt vandaag wel in dit topic :+
ja, ik denk ook dat die vrij snel een prijs drop gaat krijgen. 80 euro is ook belachelijk hoog voor een game, dat zou ik ook niet over hebben voor deze game. hij was nu 60 euro, dus vandaar toch maar de gok genomen en voor mij pakt dat goed uit.

Maar inderdaad, ik ga ook vooral af op user reviews dus vandaar dat ik hem had laten liggen, maar soms ervaar je een game zelf toch anders dan de meeste andere gamers. Dus het blijft persoonlijk denk ik.

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
[...]

Downloaden gaat hier ook behoorlijk snel. Als je een goede verbinding hebt is dat ook geen issue.

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:25

Roshnak

PSN: Roshgill

Ik heb sinds gisteren de PS5, maar nu even een klein vraagje.

Ik ben nu op het werk en heb een game gekocht ( via de PS app ), maar kan deze niet pushen naar m'n PS5 om te downloaden ( deze knop is grijs ).

De PS5 staat op rustmodus met de optie aan om te kunnen downloaden.
De PS5 staat ook als gekoppelde console in de app.

Mis ik nog iets?

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Roshnak schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:45:
Ik heb sinds gisteren de PS5, maar nu even een klein vraagje.

Ik ben nu op het werk en heb een game gekocht ( via de PS app ), maar kan deze niet pushen naar m'n PS5 om te downloaden ( deze knop is grijs ).

De PS5 staat op rustmodus met de optie aan om te kunnen downloaden.
De PS5 staat ook als gekoppelde console in de app.

Mis ik nog iets?
Persoonlijk heb ik het idee dat het een beetje wisselvallig is of het werkt.
Misschien je telefoon van wifi naar 4g zetten of andersom?

Ik zie net dat ik de optie wel heb, terwijl de PS5 uitstaat 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Bas170 op 24-12-2020 12:51 ]

Nog do's & don'ts?
Do enjoy,
Don't not enjoy.

En misschien wil je voorlopig nog even de PS5 niet in rust mode zetten, schijnt dat dat bij sommige PS5's problemen oplevert.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 24-12-2020 13:01 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Bas170 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:33:
[...]

Do: tillen vanuit je knieën, dat kreng is zwaarder dan hij lijkt
Waarom vind je de kwaliteit slecht van de meegeleverde HDMI kabel?
Ik ervaar geen enkel probleem.

Sowieso vind ik de “kwaliteit” van een HDMI kabel altijd een punt van discussie.
Ik heb afgelopen jaren diverse labels geprobeerd, van kabels van €2 tot kabels van €50, en ik zie geen enkel verschil.
Ik ben erg kritisch op beeld kwaliteit dus het zou mij zeker opvallen.
Tenzij je misschien een kabel van 10 meter of langer nodig hebt maakt het allemaal niks uit imo.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Wauw, gisteren via Intertoys rond een uur of 3 Immortals besteld en tot mijn grote verbazing stonden ze 2 uur later al aan de deur.
Op de website stond 3-4 dagen :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:29
@AeronNL er zit ook geen verschil in beeldkwaliteit in HDMI kabels, allemaal mooie verkooppraat, digitaal is wel of geen signaal en niet slechter of beter beeld, kan gewoon niet klaar.

Enige verschil kan zijn de specs van een kabel en of je er 1 hebt met een defect (brakke stekker,kabelbreuk)

Ik gebruik zelf de kabel van de PS5 met een koppelstuk om te verlengen en daarna een goedkope kabel van de action of de zeeman (whatever) 4K, HDR alles werkt zonder problemen.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

AeronNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:03:
[...]

Sowieso vind ik de “kwaliteit” van een HDMI kabel altijd een punt van discussie.
Ik heb afgelopen jaren diverse labels geprobeerd, van kabels van €2 tot kabels van €50, en ik zie geen enkel verschil.
Tenzij je misschien een kabel van 10 meter of langer nodig hebt maakt het allemaal niks uit imo.
Diegene die ik ontvangen heb is brak, af en toe flitst het beeld en valt het na 5 seconden voor een paar tellen weg.

Moet ik nog omwisselen, maar ik ben een beetje lui :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
Cardwizard schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:08:
@AeronNL er zit ook geen verschil in beeldkwaliteit in HDMI kabels, allemaal mooie verkooppraat, digitaal is wel of geen signaal en niet slechter of beter beeld, kan gewoon niet klaar.

Enige verschil kan zijn de specs van een kabel en of je er 1 hebt met een defect (brakke stekker,kabelbreuk)

Ik gebruik zelf de kabel van de PS5 met een koppelstuk om te verlengen en daarna een goedkope kabel van de action of de zeeman (whatever) 4K, HDR alles werkt zonder problemen.
Precies, vooral in de begindagen van HDMI werden er kabels van bijvoorbeeld Monster verkocht van meer dan €100.
Pure geld klopperij.
Er zijn al zoveel tests gedaan en allemaal kwamen die tot de conclusie dat er geen verschil zit tussen de kabels kwa kwaliteit.
Er werd ook een tijdje gezegd dat een goudkleurige connector beter zou zijn dan een zilverkleurige, ook zo’n mooie truc.
Bij verreweg de meeste apparaten krijg je de zilverkleurige.
Lijkt me niet dat fabrikanten van bijvoorbeeld een ps5 een brakke kabel mee zullen leveren.
Tenzij je een mooie mantel wilt van Carbon of glimmend aluminium zou ik gewoon lekker een simpele kabel kopen.

• AeronNL
Bas170 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:18:
[...]

Diegene die ik ontvangen heb is brak, af en toe flitst het beeld en valt het na 5 seconden voor een paar tellen weg.

Moet ik nog omwisselen, maar ik ben een beetje lui :F
Heb je de kabel rechtstreeks op de tv aangesloten?
Via een receiver of soundbar kunnen er nog wel eens handshake problemen optreden.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

AeronNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:24:
[...]

Heb je de kabel rechtstreeks op de tv aangesloten?
Via een receiver of soundbar kunnen er nog wel eens handshake problemen optreden.
Rechtstreeks op de tv :)

Dit weekend eindelijk maar eens een eigen kabel aansluiten, waarvan ik weet dat hij prima werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Laatst online: 22:21
Kabel die bij de ps5 zat werkt bij mij ook gewoon perfect hoor.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Stylze schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:45:
Kabel die bij de ps5 zat werkt bij mij ook gewoon perfect hoor.
Oh ze zullen niet allemaal slecht zijn hoor, maar ik heb meerdere verhalen gelezen van mensen waarbij een niet goed werkende kabel geleverd was.

En als je toch al een HDMI kabel hebt liggen, kun je die prima gebruiken.

Dan kun je die van de PS5 voor €100,- verkopen als "originele PS5 HDMI kabel" :+

• Martinspire
  • Laatst online: 16-10 10:36
Bas170 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:27:
[...]

Negeer je Astro's Playroom nu gewoon? :o
Op zich heb je gelijk, maar ik denk niet dat mensen de PS5 halen om alleen Astro te doen ;)
moca schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:43:
[...]

Downloaden gaat hier ook behoorlijk snel. Als je een goede verbinding hebt is dat ook geen issue.
Enerzijds moet je niet aannemen dat iedereen 1000mbit heeft liggen. Anderzijds verwacht ik eigenlijk niet dat welk platform dan ook de kerst gaat doorkomen met probleemloze downloadsnelheden. Maar ik waardeer je positiviteit ;)

Het ging me meer om de verwachting te temperen, dan dat je er vanuit gaat dat je alles meteen kunt spelen. Je moet bij de meeste games ondertussen updates van meer dan 10gb binnenharken. Dat duurt gewoon even en als straks iedereen tegelijk aan het downloaden is, dan gaat de snelheid gewoon naar beneden. Hou je verwachtingen laag, dan kan het alleen maar meevallen.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 24-12-2020 13:54 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Ik heb Astro ook nog helemaal niet gespeeld. Nog geen plannen voor ook ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Denko
  • Laatst online: 20:27

Denko

|{ing Øf ßlitz

Martinspire schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:53:
[...]
Op zich heb je gelijk, maar ik denk niet dat mensen de PS5 halen om alleen Astro te doen ;)

[...]
Enerzijds moet je niet aannemen dat iedereen 1000mbit heeft liggen. Anderzijds verwacht ik eigenlijk niet dat welk platform dan ook de kerst gaat doorkomen met probleemloze downloadsnelheden. Maar ik waardeer je positiviteit ;)

Het ging me meer om de verwachting te temperen, dan dat je er vanuit gaat dat je alles meteen kunt spelen. Je moet bij de meeste games ondertussen updates van meer dan 10gb binnenharken. Dat duurt gewoon even en als straks iedereen tegelijk aan het downloaden is, dan gaat de snelheid gewoon naar beneden. Hou je verwachtingen laag, dan kan het alleen maar meevallen.
Ik had de volle 500mbit op launch day. Denk dat de kerst dan een lachertje wordt. Maar we gaan het zien. 50GB game was iig zo binnen.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
H.Boss schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:14:
[...]

Ik heb Dirt 5 gisteren aangeschaft om even wat af te wisselen. En ook omdat ik nog geen lekkere arcade racer heb. Heb zelf ook nog Gran Turismo Sport en Need for Speed payback. Maar Gran Turismo vind ik zo houterig(volgens mij gewoon omdat het meer een sim racer is?) en ik speel een racegame meer om even verstand op nul te zetten. Dan vind ik Dirt 5 echt geweldig, lekker onbezorgd racen, geldt overigens ook voor Need for Speed. Is ook arcade.

Qua kleursetting, sfeer en graphics is Dirt 5 ook gewoon dik in orde. Lekker vrolijke en mooie omgevingen.
Ik heb gisteren ook Dirt 5 aangeschaft, precies om dezelfde reden als jij. Gewoon lekker casual racen als ik daar zin in heb. Ik mis wel een soort 'kampioenschaps'modus waarbij je punten verzamelt voor een ranglijst, de career mode voelt nu vooral als losse evenementen aan zonder progressie/doel. De events zelf zijn wel leuk over het algemeen, ook de graphics met dynamisch weer vind ik prachtig. Enkel de sprint race vind ik vreselijk om te doen, ik krijg die wagen met geen mogelijkheid onder controle...

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Kalder schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:57:
[...]

Do enjoy,
Don't not enjoy.

En misschien wil je voorlopig nog even de PS5 niet in rust mode zetten, schijnt dat dat bij sommige PS5's problemen oplevert.
Is dit nog steeds wel zo? Ik dacht dat het gefixt was en gebruik het veel, maar ik heb geen problemen (geen externe schijf).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]
Klopt, maar het is wel bij uitstek het spel om tijdens de initiële downloads te spelen.
Dan krijg je gelijk een goede introductie van de mogelijkheden van de DualSense :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:00:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/564x/84/ba/07/84ba07a9fd97c4a34641e9964e4f4253.jpg

:(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
-SaveMe- schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:00:
Ik heb hem even gespeeld maar dat vind ik ook helemaal niks, na Astro vr (echt tof gedaan) had ik zoiets van wat moet ik hier mee... niet mijn ding helaas.

Wat een vraag over Dirt 5 al niet kan doen hier :+

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 20:24
Ik kreeg gisteren een e-mail van Amazon dat mijn order 'entitled' is en ik een korting verdien op een Playstation Plus abo. Ben ik de enige die dat heeft?

Wel een leuk kerstkado, nu 44,99 ipv 59,99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
Bas170 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:33:
[...]
Die werkt echt als een trein. De meegeleverde kabel van de PS4pro werkte ook als de brandweer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kyhfin
n41r0j schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:20:
Ik kreeg gisteren een e-mail van Amazon dat mijn order 'entitled' is en ik een korting verdien op een Playstation Plus abo. Ben ik de enige die dat heeft?

Wel een leuk kerstkado, nu 44,99 ipv 59,99
Dan moet je wel via amazon bestellen volgens mij en is het een abonnement voor de Duitse store. Ik had hem anders hier gedeeld, want ik heb nog bijna 2 jaar tegoed.

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 20:24
Right, ik zie het nu ook. Duits of Oostenrijks. Jammer weer.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Kalder schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:57:
[...]

Do enjoy,
Don't not enjoy.

Ik heb de rest mode vanaf het begin gebruikt. In het begin was het inderdaad zo dat de PS5 regelmatig de opslag moest "repareren" bij het opstarten, maar sinds een recente update komt dat probleem bij mij in ieder geval niet meer voor.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-10 13:27
Bas170 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:09:
[...]

Klopt, maar het is wel bij uitstek het spel om tijdens de initiële downloads te spelen.
Dan krijg je gelijk een goede introductie van de mogelijkheden van de DualSense :)
Enige wat ik wel had was dat ik gevoel kreeg alsof je een spelcomputer gemaakt is voor een kind met Astrobots :X
Mijn vriendin (ik vond vaak frusterend) vond hem zo leuk dat ze het uitgespeeld heeft (geen platinum)
Ik moest alleen de PS1 T-rex (end boss spoiler) killen want toen raakte ze in paniek O-)

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 14:11
Kyhfin schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:24:
[...]

Dan moet je wel via amazon bestellen volgens mij en is het een abonnement voor de Duitse store. Ik had hem anders hier gedeeld, want ik heb nog bijna 2 jaar tegoed.
Begrijp ik het goed dat deze dus niet te gebruiken is voor ons?
Wel balen dan want PSplus loopt over 4 weken af.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

cold_as_ijs schreef op donderdag 24 december 2020 @ 14:55:
[...]

Begrijp ik het goed dat deze dus niet te gebruiken is voor ons?
Wel balen dan want PSplus loopt over 4 weken af.
Misschien heb je geluk met de januari sale.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moca
[...]

[...]

Ik moet het doen met 500 Mbit/s dus daar ga ik niet vanuit haha. Maar met een redelijke verbinding is het goed te doen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
moca schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:23:
[...]

Ik moet het doen met 500 Mbit/s dus daar ga ik niet vanuit haha. Maar met een redelijke verbinding is het goed te doen.
Omg _O-

Als we vroeger 10 KB/s hadden, was het feest..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sw3dleSo5sAKmOLElyNQo707q5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M8Bwy1UDxzZ95DugPCkN1VKD.jpg?f=user_large

/ Grumpy grandpa

• moca
poor Leno schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:22:
[...]

Omg _O-

Als we vroeger 10 KB/s hadden, was het feest..

[Afbeelding]

/ Grumpy grandpa
Ik kom ook uit de tijd van de inbelverbinding maar we raken snel verwend natuurlijk. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:01
moca schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:58:
[...]

Ik kom ook uit de tijd van de inbelverbinding maar we raken snel verwend natuurlijk. ;)
Het blijft een lekker geluid :P
YouTube: The Sound of dial-up Internet

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Uhmzzz, wat moet ik hier mee, wat is je bedoeling ? :?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:25
AeronNL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:03:
[...]

Toch gaf hij al een distorted beeld, na opnieuw inpluggen in de tv deed ie t meteen weer goed

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

• GW1992
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-06-2021
nils7 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:57:
[...]

Toch gaf hij al een distorted beeld, na opnieuw inpluggen in de tv deed ie t meteen weer goed
Ik heb ook nog nooit een probleem met een HDMI kabel gehad. Die standaard meegeleverd werkt ook gewoon zoals normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Meegeleverde kabel werkte bij mij perfect echter te kort. Toen een Action kabel gepakt en weigerde om 4k HDR 60hz te weergeven. Daarna toch maar een kwalitatieve 2.0 kabel van 3m gekocht op Amazon en daar pakte hij wel de hoogst haalbare instellingen van mijn tv. Dat oude argument dat een hdmi signaal digitaal is en zodoende de kwaliteit van de kabel geen fuck uit maakt want "het signaal bestaat alleen uit 1'en en 0'en" gaat ook niet meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10 14:01

Superkiwi

Hoi doei

Cardwizard schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:11:
Ik mis nog een leuke racer maar niet te serieus... en Driveclub is niet meer om aan te zien helaas
Ik kwam toevallig net deze tegen:

De game kan echt nog wel meekomen met de huidige racegames :)
Een ideale game voor controller rijders ook, game speelt erg lekker weg.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Vaenir schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:56:
Meegeleverde kabel werkte bij mij perfect echter te kort. Toen een Action kabel gepakt en weigerde om 4k HDR 60hz te weergeven. Daarna toch maar een kwalitatieve 2.0 kabel van 3m gekocht op Amazon en daar pakte hij wel de hoogst haalbare instellingen van mijn tv. Dat oude argument dat een hdmi signaal digitaal is en zodoende de kwaliteit van de kabel geen fuck uit maakt want "het signaal bestaat alleen uit 1'en en 0'en" gaat ook niet meer op.
Kom even hier kijken anders, action HDMI for life :9

@dvdkiwi ooit hebben we dat al eens samen gedaan als ik me niet vergis... maar die game is wel een beetje dood helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
Cardwizard schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:13:
[...]

@dvdkiwi ooit hebben we dat al eens samen gedaan als ik me niet vergis... maar die game is wel een beetje dood helaas
Ook op een 4k hdr beeld? Dan ligt het misschien aan mijn Philips 854. Kreeg onverwachts (ja het bestaat) ineens een ps5 afgeleverd terwijl die pas die week daarop zou komen en wou natuurlijk z.s.m. spelen. Twee kabels aangeschaft bij de Action maar beide sprongen terug naar 1080p. Sony kabel deed het perfect maar was bang dat m'n hdmi connector binnen de kortste keren eraf gerukt zou worden door de tekorte lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Vaenir yes 4K HDR oled, geen problemen

Maar goed voordat we weer losbarsten in een eindeloze HDMI kabel discussie, jammer dat het niet werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Cardwizard op 25-12-2020 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
Cardwizard schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:31:
@Vaenir nope... 4K HDR oled 8)

Maar goed voordat we weer losbarsten in een eindeloze HDMI kabel discussie, jammer dat het niet werkt
Het werkt maar niet dankzij Action.. :+ Ik heb vandaag mijn eerste Platinum trophy gehaald voor Demon Souls. Ik merk dat er nog maar weinig andere PS5 games zijn die mij kunnen bekoren. Scheelt dat ik de hele PS4 era gemist heb. Ik heb nog nooit een AC gespeeld kan ik nu Valhalla spelen zonder enige kennis van eerdere delen? Anders toch maar eens wat PS4 games scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:46
@Vaenir Yep Valhalla kan je zo spelen, is gewoon een nieuw verhaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Amaze86 op 25-12-2020 00:48 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@Vaenir Horizon Zero Dawn... topper

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Als je de hele PS4 generatie hent overgeslagen dan heb je nog heel veel goeie games te spelen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vaenir schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 00:36:
[...]

Het werkt maar niet dankzij Action.. :+ Ik heb vandaag mijn eerste Platinum trophy gehaald voor Demon Souls. Ik merk dat er nog maar weinig andere PS5 games zijn die mij kunnen bekoren. Scheelt dat ik de hele PS4 era gemist heb. Ik heb nog nooit een AC gespeeld kan ik nu Valhalla spelen zonder enige kennis van eerdere delen? Anders toch maar eens wat PS4 games scoren.
Dan zou ik een PS+ abonnement nemen. Met de PS+ collectie kun je voorlopig wel even vooruit.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Leuk.. Ik wou even uurtje Miles Morales doen op kerst. Gaat hij hem helemaal opnieuw installerem terwijl ik eergisteren al gewacht had op alle updates. Nog 39 minuten.. . Nou laat dan maar zitten wat een tegenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
dvdkiwi schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:58:
[...]

[YouTube: DRIVECLUB PS5 Gameplay 4K (Ferrari FXX K)]

is deze dan in 60 fps on de ps5?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Niet op de man aub

[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 25-12-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Klopt! We hadden toen een behoorlijk actieve en fanatieke groep Tweakers die de game speelden :)
hully schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:37:
[...]
is deze dan in 60 fps on de ps5?
Zo te zien aan de video wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 25-12-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Wat een goede game is die Driveclub, zo jammer dat ze nooit een nieuwe maken. Had een moeilijke start op ps4, maar man man wat heb ik genoten.

Waren die makers ontslagen of zijn ze nog werkzaam bij sony...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Evolution Studios is opgeheven door Sony. Een deel van het ontwikkelteam werkt nu bij Codemasters.

Qua weerseffecten is Driveclub nog steeds ongeëvenaard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@dvdkiwi ga hem toch even installeren en checken... wel zonde dat het online gedeelte niet meer werkt (en dat was een groot deel helaas)

Dat was wel 1 van de betere racers inderdaad, maar toch best een pittig spel of ik dat nu nog kan waarderen weet ik niet

Sluiting van die studio is echt zonde, DriveClub begon ook als een drama maar was daarna toch echt top.

Motorstorm was ook altijd populair volgens mij...

Stel je voor een DriveClub 2 of nieuwe Motorstorm op de PS5 <3

[ Voor 31% gewijzigd door Cardwizard op 25-12-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
giantgiantus schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:58:
[...]

Ventje toch. Wat een verdriet op deze kerst morgen.
Ah zo erg is het niet. Sorry als het zo overkwam, maar het is wel stom dat als je de game al 2x gespeeld hebt hij ineens opnieuw moet installeren. Dat is wel even wennen aan de playstation (ik had geen 4)en voor de volgende keer rekening mee houden als je denkt even kort te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 24 december 2020 @ 23:58:
[...]

[YouTube: DRIVECLUB PS5 Gameplay 4K (Ferrari FXX K)]

Whatt? Is dit de huidige driveclub van de ps4? Is er een patch ofzo uitgekomen op de ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Geen idee of er een PS5 patch is geweest. Het is wel dezelfde Driveclub ja.
Ik weet wel dat deze game weer eens uit de kast gehaald gaat worden als hier een PS5 staat.

[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 25-12-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Kyhfin schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:22:
[...]

Ah zo erg is het niet. Sorry als het zo overkwam, maar het is wel stom dat als je de game al 2x gespeeld hebt hij ineens opnieuw moet installeren. Dat is wel even wennen aan de playstation (ik had geen 4)en voor de volgende keer rekening mee houden als je denkt even kort te kunnen gamen.
Was ook maar grapje van mij hoor. Heb je de meest recente updates op de ps5 wel? Ik heb eigenlijk sinds de recente update geen rare fratsen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
DriveClub is binnen... eens checken nu

Oef... alle extra content zoals mijn “gekochte” auto’s zijn niet meer te downloaden zo te zien, season pass is ook foetsie

[ Voor 70% gewijzigd door Cardwizard op 25-12-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De servers zijn ook al een tijdje gesloten dus de onderlinge uitdagingen zullen ook wel weg zijn.
Jammer hoor.

@Sony doe daar eens wat aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Dan heb je geluk dat de kabel voor de rest in optimale omstandigheden gebruikt wordt, of misschien niet de volledige bandbreedte gebruikt wordt.

Toen ik mijn eerste 4K TV had voor gebruik met mijn PS4, dacht ik ook voor een goedkope 3m HDMI kabel te gaan bij Action. Alles leek bij het testen ook perfect te werken. Tot ik alles netjes opruimde en de kabels wegwerkte (waarbij dus alle kabels ineens naast mekaar liggen), en ik ineens af een toe een complete blackout kreeg op het scherm voor een seconde of zo. Dan toch maar een iets betere/duurder kabel gekocht en probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Bij mij gaat er grafisch een hoop mis in Miles Morales, met name in de UI. Ik dacht eerst dat het aan de game lag, maar ben nu toch bang dat dit een hardwarematig probleem is. Ik heb lang gezocht maar ben dit probleem nergens tegen gekomen. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b54bc9fc9xnBsAsyZ5LJO89xW5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNTv4SuqkCvGXw2Tyz4r6EKn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@dvdkiwi ja alles is weg op dat gebied, alleen het single player gedeelte functioneert nog.

Zie wel dat ik daar nog heel veel kan doen omdat ik eerder voornamelijk het online gedeelte speelde,

even kijken hoe het speelt:

in een GTI... hmm niet echt gevoel van snelheid in het spel aanwezig, even een event starten met een McLaren P1 dan.... mijn god dat gaat vlot haha...

Omgevingen zijn iets minder voor mijn gevoel maar daar heb ik toch geen tijd voor om naar te kijken.

Framerate is strak, eerder op de PS4 waren er behoorlijk wat drops in het spel als ik me niet vergis.

Haal ook meteen een ultra zeldzame trofee binnen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AP_oyeuFeKKYLpbjuveHmJMxXnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWiyjE25J1bNVVR6wiseEMj6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:37:
Oef... alle extra content zoals mijn “gekochte” auto’s zijn niet meer te downloaden zo te zien, season pass is ook foetsie
Dat zou toch niet mogen. Ik heb van Driveclub nog mijn dozijn extra wagens (die gratis waren) beschikbaar als aparte DLCs. Je moet ze nu wel via de console zelf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Twixie ik kan nergens meer extra content vinden? Wel ging er het 1 en ander downloaden in het spel zelf

Als ik bijvoorbeeld bij Tours kijk dan staat er bij “Finish Line” en “No Limits” binnenkort beschikbaar 8)7 die races kon ik voorheen wel spelen
Sadly as I have mentioned in the Delisted thread some dlc the devs forgot to include directly under the owned add-ons of the library tab for the game. Because of this people had to download the respective items directly from the psn store pages. (These items for whatever reason were listed as their own separate pages.) Due to this there is no known way to download these items now if their pages are removed. It may be possible still through searching your purchased/download list for these items.
Finish Line and AMG were also two dlcs confirmed needing to be downloaded directly from the psn store page before their removal.

[ Voor 97% gewijzigd door Cardwizard op 25-12-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
giantgiantus schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 10:36:
[...]

Was ook maar grapje van mij hoor. Heb je de meest recente updates op de ps5 wel? Ik heb eigenlijk sinds de recente update geen rare fratsen meer gehad.
Jawel. Ik heb ook niet veel problemen meer. Hopelijk is het maar eenmalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pimzm schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 11:09:
Bij mij gaat er grafisch een hoop mis in Miles Morales, met name in de UI. Ik dacht eerst dat het aan de game lag, maar ben nu toch bang dat dit een hardwarematig probleem is. Ik heb lang gezocht maar ben dit probleem nergens tegen gekomen. Wat denken jullie?

[Afbeelding]
Oei.. letterlijk 'checkerboarding' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
HDR...

Ik heb de volgende TV pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart

Nu lees ik dat je HDR moet aan zetten in de tv (en op de PS5).
Nu heb ik dat gedaan maar de PS5 meldde dat ik terug moest naar 1080p om dat aan te zetten.

Dan laat ik hem liever op 4K staan en dan maar geen HDR.

Maar als ik wat google (en hierboven) lees ik dingen zoals bepaalde kabels die het wel of niet aan kunnen.
En zelfs grappen zoals niet alle HDMI poorten op de tv die het aan kunnen.

Is nieuw voor me, ben meer een plug&play gamer zeg maar.

Anyway de TV die ik heb, kan die 4K HDR10 aan?
En zo ja is dat kabel en poort afhankelijk en indien ook ja hoe kom ik er achter welke poort dat is?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 16-10 13:18

kaanmijo

Picobello B.V.

nils7 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:05:
HDR...

Nu heb ik dat gedaan maar de PS5 meldde dat ik terug moest naar 1080p om dat aan te zetten.

Maar als ik wat google (en hierboven) lees ik dingen zoals bepaalde kabels die het wel of niet aan kunnen.

En zo ja is dat kabel en poort afhankelijk en indien ook ja hoe kom ik er achter welke poort dat is?
Ik heb ook een Sony uit ongeveer datzelfde jaartal. Bij mij kan alleen de HDMI 2 poort kan 4K HDR10 doen, dus je zou dat even kunnen proberen. Je moet het inderdaad ook even aanzetten in de instellingen van de tv zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door kaanmijo op 25-12-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
HDR...

Ik had het tijdje terug ook getest op een Sony TV. Ik had hetzelfde probleem. Ik zat er ook de hele tijd mee te knoeien en het werkte maar niet. Het onderstaande moest ik doen om het werkend te krijgen.

Set HDMI signal format to Enhanced format.

Press the HOME button on the remote control.
Select Settings.
Select External inputs in the TV category.
Select HDMI signal format and set to Enhanced format.

Je moet even zoeken naar die enhanced format setting. Daarna zal het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
laugh schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:41:
[...]

Ik had het tijdje terug ook getest op een Sony TV. Ik had hetzelfde probleem. Ik zat er ook de hele tijd mee te knoeien en het werkte maar niet. Het onderstaande moest ik doen om het werkend te krijgen.

Set HDMI signal format to Enhanced format.

Press the HOME button on the remote control.
Select Settings.
Select External inputs in the TV category.
Select HDMI signal format and set to Enhanced format.

Je moet even zoeken naar die enhanced format setting. Daarna zal het moeten werken.
Ja dat had ik gevonden waardoor de PS5 op HDMI 1 aan gaf dat ie naar 1080P moest.
Maar hoe weet ik nu welke HDMI (heb al gevonden dat het inderdaad HDMI 2 is) welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
nils7 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:44:
[...]

Ja dat had ik gevonden waardoor de PS5 op HDMI 1 aan gaf dat ie naar 1080P moest.
Maar hoe weet ik nu welke HDMI (heb al gevonden dat het inderdaad HDMI 2 is) welke dat is.
Je moet die setting hebben en uitproberen. Zonder de setting werkte het sowieso niet, althans bij mij niet. De ene TV support het over meedere poorten, de andere misschien niet. Het verschilt per TV. Trial and error is ook een optie ;), en anders google je. Vaak hebben mensen het al voor je getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
laugh schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:50:
[...]

Je moet die setting hebben en uitproberen. Zonder de setting werkte het sowieso niet, althans bij mij niet. De ene TV support het over meedere poorten, de andere misschien niet. Het verschilt per TV. Trial and error is ook een optie ;), en anders google je. Vaak hebben mensen het al voor je getest.
Ja vind het nogal consument onvriendelijk dit (ook bij de XBox overigens).
Als het er op zit moet dit gewoon plug & play werken op het beste wat je tv kan bieden.
Ipv moeten gokken welke poort het is en gaan lopen graven in instellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@nils7 vaak is het een beperking van een goedkoper model, duurdere modellen hebben meestal op elke HDMI poort 4K/HDR mogelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:02:
@nils7 vaak is het een beperking van een goedkoper model, duurdere modellen hebben meestal op elke HDMI poort 4K/HDR mogelijkheid
Ik snap het punt van @nils7 helemaal hoor. Ik kreeg het namelijk eerst ook niet voor elkaar, en mijn Sony model van 2020 ondersteunt wèl HDR over alle HDMI poorten. Ik moest dus gaan graaien in settings en googlen om het werkend te krijgen. Een 'normale' consument die niet handig is met dit soort zaken, had het waarschijnlijk niet werkend gekregen. Daarom moet je maar net een 'Tweaker' in huis hebben of kennen die het wel voor je kan fixen...

En ja ik snap het, hoe moeilijk kan dit nou zijn? Ja voor de 'Tweaker' niet, voor de algemene persoon wel. Die snapt dus echt niet wat ie moet doen. Die weet nog net wat een HDMI kabel is, maar dat is het. Maar nu gaan we wel een beetje off topic.

Anyways, zoals ik gezegd hebt moet je dus enhanced HDMI format setting gebruiken en de juiste HDMI poort gebruiken om HDR werkend te krijgen met een PS5 als je een Sony TV gebruikt ;)

edit: En hier de list voor de poorten. https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00167110

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 25-12-2020 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Ik zou graag GTA V kopen maar ik zie allemaal verschillende versies en weet niet welke de juiste is.
Ik koop in de online store van PlayStation maar ik weet niet welke versie de game zelf is.
Kan iemand een link sturen van de juiste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43
AppleFan2007 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:48:
Ik zou graag GTA V kopen maar ik zie allemaal verschillende versies en weet niet welke de juiste is.
Ik koop in de online store van PlayStation maar ik weet niet welke versie de game zelf is.
Kan iemand een link sturen van de juiste versie?
Zou gewoon deze nemen voor 14,69 : https://store.playstation...00411_00-PREMIUMPACKOG001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Oké bedankt, deze was mij ook al opgevallen maar was niet zekere omdat er online bijstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik wist dat het mogelijk was, maar vandaag pas geprobeerd : PS4 controller gebruiken op PS5. De kids wilden graag met z'n 3-en spelen en dat werkt eigenlijk super eenvoudig. Even de PS4 controller bekabeld aansluiten en het werkt. In ieder geval met Rayman Legends.

Uiteraard alleen met PS4 games, maar dat is voorlopig geen probleem. Nog even zien of Sackboy PS4 ook werkt op de PS5, naast de PS5-versie. Ik vermoed van wel, aangezien we de PS4-Sackboy download al konden starten (PS5-versie staat er al op, maar daar gaf ie zoals verwacht al meteen aan dat PS4-controller niet ging werkte)
[edit] En ook dat werkt, mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

https://www.reddit.com/r/...playstation_5_faceplates/

DBrand komt begin januari met Matte Black faceplate voor de PS5.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 22:26
Hoe lang gaat het duren vooraleer Sony ze gaat tegenhouden? Ze hebben dit al gedaan met een andere shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:43:
[...]

Hoe lang gaat het duren vooraleer Sony ze gaat tegenhouden? Ze hebben dit al gedaan met een andere shop
Misschien hebben ze toestemming van Sony gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:43:
[...]

Een skin moet je zelf opplakken en dat mag je leveren lijkt mij. Een face plate mag je denk ik ook gewoon leveren. Een face plate met het Playstation logo erin mag je daarentegen denk ik niet leveren. Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Is Dying Light een goede game?
Zie deze in de PS January sale.
Lijkt me best wel cool.

[ Voor 14% gewijzigd door AeronNL op 25-12-2020 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:32

The_Worst

Unox

AeronNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:06:
Lijkt me best wel cool.
Beste koop ooit voor mij. Assassin's Creed meets zombiesslasher met leuke missies en op zich wel een leuk verhaal.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:06
sverzijl schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 16:02:
Ik wist dat het mogelijk was, maar vandaag pas geprobeerd : PS4 controller gebruiken op PS5. De kids wilden graag met z'n 3-en spelen en dat werkt eigenlijk super eenvoudig. Even de PS4 controller bekabeld aansluiten en het werkt. In ieder geval met Rayman Legends.

Uiteraard alleen met PS4 games, maar dat is voorlopig geen probleem. Nog even zien of Sackboy PS4 ook werkt op de PS5, naast de PS5-versie. Ik vermoed van wel, aangezien we de PS4-Sackboy download al konden starten (PS5-versie staat er al op, maar daar gaf ie zoals verwacht al meteen aan dat PS4-controller niet ging werkte)
[edit] En ook dat werkt, mooi.
Waarom werkt een PS4 controller trouwens niet op een ps5 game?
Ja de ps5 controller heeft extra functies maar opzich niet hoog nodig om te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:49

Oekol

waka waka hey hey

HDR...

Bij instellingen moet je de poorten van je tv 'open' zetten voor volledige HDR weergave. Gebruik Google anders even en anders duik even hier op 't forum in 't Sony forum van je tv. Daarna kan je 4k hdr spelen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

AeronNL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:06:
Lijkt me best wel cool.
Tijdje terug ook gekocht, met name voor co-op. Leuk spel, ziet er best goed uit, verhaal is best grappig. Zeker in co-op een aanrader. De DLC vond ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
The_Worst schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:32:
[...]

Beste koop ooit voor mij. Assassin's Creed meets zombiesslasher met leuke missies en op zich wel een leuk verhaal.
Nice, toch eens over nadenken dan.
Is het een grote game?
Ben zelf niet zo van de games waar je 80 uur in moet stoppen.
Blijft de gameplay een beetje gevarieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 21:55
Wanneer komen de eerste ps5 exclusive games uit? En is daar een lijstje van?

[ Voor 4% gewijzigd door aaaido op 25-12-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:44:
[...]

Waarom werkt een PS4 controller trouwens niet op een ps5 game?
Ja de ps5 controller heeft extra functies maar opzich niet hoog nodig om te kunnen spelen.
Zal misschien te maken hebben met het moeten kunnen beleven van PS5 games met nieuwe controller? Geen idee eigenlijk. Het is in ieder geval softwarematig uitgeschakeld. Zodra je een PS5 game opstart en een ps4 controller hebt aangesloten krijg je een notificatie dat dualshock 4 niet werkt met PS5 games.

(Edit : dit dus)
"We believe that PS5 games should take advantage of the new capabilities and features we're bringing to the platform, including the features of DualSense wireless controller," Isabelle Tomatis from PlayStation's peripherals marketing division wrote.

[ Voor 19% gewijzigd door sverzijl op 25-12-2020 19:53 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord